|
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Turn it up loud, captain!
Topicstarter
|
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Topicstarter
|
[ Voor 40% gewijzigd door boe2 op 20-11-2006 14:00 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Of dit helemaal correct is weet ik natuurlijk niet, maar zo staat het iig in de launch guide.- 729 MHz IBM PowerPC "Broadway" CPU
- 243 MHz ATI "Hollywood" GPU
- 24MBs "main" 1T-SRAM
- 64MBs other 1T-SRAM
- 512MBs internal flash memory
- 3MBs texture memory on GPU
- Built-in 802.11b/g Wi-Fi capability
- One SD memory card bay
- AV multi-port: S-video, composite, component
- Analog (left/right) audio / DPLII
- Four GameCube controller ports
- Two GameCube Memory Pak slots
- Two USB 2.0 ports
- Compatible with up to four wireless Wii-motes
- Self-loading media drive
- Accepts 12cm Wii and 8cm GCN discs; no DVD movies
uhm...
TopicstarterZoals min of meer in de startpost staat, geen enkel deel. Pokémon is de eerste online titel in Japan in december, maar daar is nog geen westerse releasedatum voor.apNia schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:01:
Kon het niet in de search of Google vinden: welk deel van Wii Sports is online speelbaar? Ik vond oude geruchten dat de Wii niet online zou gaan tot 2007.. maar is dit zo? En als het online is, zijn er dan bepaalde games speelbaar?
[ Voor 8% gewijzigd door MetroidPrime op 20-11-2006 14:07 ]
De game mania hier heeft eerder al eens middernachtacties gehouden. Ik hoop dat het nu weer hetzelfde is: gezellig wat staan praten met medefans tijdens het wachten, wat mario kart spelenZouden de winkels hier ook keertje open gaan om 00:00 ? (met de launch van de Wii)? Ik zou het wel strak vinden
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Computer says no
TopicstarterEigenlijk horen we net zo'n lijst te hebben in de startpost als in het DS topic. Als er iemand is die zich geroepen voelt om zoiets te maken......Boeboe schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:16:
en uiteraard moeten dan meteen alle tweakers hier op die friendslist
Lijkt me wel zeer vet ja!MetroidPrime schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:20:
[...]
Eigenlijk horen we net zo'n lijst te hebben in de startpost als in het DS topic. Als er iemand is die zich geroepen voelt om zoiets te maken......
Echter zit deze in sommige dozen nog wel. Blijkbaar hebben ze ook een aantal vroege versies van de Wii in dozen gestopt om te verpatsen. Er zijn ook enkele mensen die wel zo'n oude versie, maar niet de start up disc hebben. Die hebben dus twee dagen voor niks in de rij gestaan, totdat Nintendo ze die start up disc levert. Nintendo heeft al aangegeven deze paar "slachtoffers" een nieuwe Wii te leveren. Heb even geen zin de bergen info door te spitten naar de bron, maar het kwam iig langs op GoNintendo.@MP bij het rijtje in de doos kan de startup disc eruit. Die was blijkbaar alleen bedoelt voor de demo units en niet voor de retail units.
[ Voor 19% gewijzigd door Captain N op 20-11-2006 14:33 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Volgens mij hebben ze het niet expres gedaan. Zoals jij zelf al aangeeft wil Nintendo de systemen omruilen, blijkbaar was het dus niet de bedoeling om deze systemen te verkopen. Overigens is er één iemand die dat gemeld heeft bij GoNintendo, er is één iemand die het gemeld heeft bij Engadget en er zijn twee personen bij Gamespot die de startup disc missen. Dus dat valt nog echt alles mee. Overigens hebben ze allemaal hun Wii bij Walmart gekocht. HmmCaptain N schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:31:
Echter zit deze in sommige dozen nog wel. Blijkbaar hebben ze ook een aantal vroege versies van de Wii in dozen gestopt om te verpatsen. Er zijn ook enkele mensen die wel zo'n oude versie, maar niet de start up disc hebben. Die hebben dus twee dagen voor niks in de rij gestaan, totdat Nintendo ze die start up disc levert. Nintendo heeft al aangegeven deze paar "slachtoffers" een nieuwe Wii te leveren. Heb even geen zin de bergen info door te spitten naar de bron, maar het kwam iig langs op GoNintendo.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Nope...S1W schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:42:
Misschien een domme vraag maar ik heb dan ook nog nooit een Nintendo gehad (Sony fanboy he), maar kan ik op m'n Wii ook DVD films spelen?
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Ik weet niet of je de topicstart nog bijwerktMetroidPrime schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:53:
• Alle topics doorzoeken met Het Gamecube Topic Search
Ik denk dat je daar weinig over kunt zeggen. Sony had heel wat minder PS3's in de schappen liggen. Als er meer waren geweest waren die vast ook allemaal verkocht. Denk dat je pas kunt spreken van een succesvolle launch(periode) over een paar maanden, als de tekorten een beetje over zijn.Oscar Mopperkont schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:43:
Las net op insidegamer dat er op dag 1 ongeveer 1 miljoen Wii's verkocht zijn. Heeft iemand misschien getallen van de verkopen van andere consoles op de launchdag in de VS? Dan kun je namelijk kijken of die succesvol was.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Anoniem: 87302
Ik betwijfel zeer sterk of dat bericht klopt. Ze hebben het namelijk ook over 4 miljoen units voor Noord-Amerika tot kerstmis. Volgens Nintendo zijn er echter maar 4 miljoen units wereldwijd beschikbaar tot kerstmis.Oscar Mopperkont schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:43:
Las net op insidegamer dat er op dag 1 ongeveer 1 miljoen Wii's verkocht zijn. Heeft iemand misschien getallen van de verkopen van andere consoles op de launchdag in de VS? Dan kun je namelijk kijken of die succesvol was.
In het originele artikel staat dat ook anders, dus de 1 miljoen kan wel kloppenNintendo promises 4 million Wiis by ‘07
Approximately 4 million Wii consoles will be available worldwide between the November 19 launch in the US and the run up to Christmas. However, even with that many units in the pipeline, Nintendo believes several gamers could be left empty-handed.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Maar er zijn meer consoles gelanceerd in het verleden dan alleen de PS3Captain N schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:56:
Ik denk dat je daar weinig over kunt zeggen. Sony had heel wat minder PS3's in de schappen liggen. Als er meer waren geweest waren die vast ook allemaal verkocht. Denk dat je pas kunt spreken van een succesvolle launch(periode) over een paar maanden, als de tekorten een beetje over zijn.
Dat was mogelijk omdat ze zogenaamd een cursus aanboden (welke bestond uit een blaadje hoe het spel te installeren en units te commanderen) voor de prijs van C&C Tiberian Sun, waarbij je het spel "gratis" kreeg.Aap schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:34:
Ik weet er nog van dat de FRS om 00:00 openging toen Command&Conquer: Tiberian Sun uitkwam (kan dit niet 100% zeggen omdat ik er zelf niet omging toen maar ze deden het dacht ik wel (FRS:Middelburg) vandaar mijn vraag.
TopicstarterJe kunt e-mail addressen toevoegen aan je friends list, dus het zou vrij nutteloos zijn om een regiocodering toe te voegen aan de friends list. Ik had begrepen dat de Friends List ook gebruikt gaat worden in-game.Captain N schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:31:
Iemand trouwens enig idee of die friendlist wel regiovrij is? Zou wel mooi zijn overigens als je die friendlist ook in games zult kunnen gaan gebruiken, en je dus maar een keer mensen hoeft toe te voegen aan je friendlist op je Wii zelf. Dat gehannes op de DS is toch wat vervelend, en het zou een gemiste kans zijn als ze het op de Wii precies hetzelfde opzetten. Iemand enig idee of hier al wat info over is? Ben het zelf nog nergens tegen gekomen...
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Klopt, dat was in Utrecht ook zoAap schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:34:
Ik weet er nog van dat de FRS om 00:00 openging toen Command&Conquer: Tiberian Sun uitkwam (kan dit niet 100% zeggen omdat ik er zelf niet omging toen maar ze deden het dacht ik wel (FRS:Middelburg) vandaar mijn vraag.
[ Voor 18% gewijzigd door Jerry op 20-11-2006 15:18 ]
metal slug anthologies: het meest ondergewaardeerde spel uit de hele lineupAnoniem: 87302 schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:57:
Ben benieuwd hoe een 16 bit spel als Metal Slug er straks uitziet op een 1 meter plasma scherm.
Ik ga de MS Collectie zeker aanschaffen.
Helaas, voor Gamecube spellen zal je toch echt een Gamecube controller nodig hebben. Het mooie is wel dat die dingen geen drol meer kosten en zo'n beetje overal in de uitverkoop gaan...OzzieBoy schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:11:
Wat ik me nou afvraag, moet je om gamecube games te spelen op de Wii perse een gamecube controller hebben? Of kan dat ook met de wii-mote + classic controller?
Ik wil namelijk DoubleDash kopen wan MarioKart is vet, en omdat er voorlopig geen Wii versie uitkomt zou dat wel een goede oplossing zijn. Ik heb alleen geen zin om Doubledash EN een gamecube controller te kopen... De Classic-controller voor op de wii-mote vind ik wel leuk...
[ Voor 6% gewijzigd door equationunequal op 20-11-2006 15:18 ]
Anoniem: 33272
ik heb alvast via een veilingssite goedkoop een setje (2 dusOzzieBoy schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:11:
Wat ik me nou afvraag, moet je om gamecube games te spelen op de Wii perse een gamecube controller hebben? Of kan dat ook met de wii-mote + classic controller?
Ik wil namelijk DoubleDash kopen wan MarioKart is vet, en omdat er voorlopig geen Wii versie uitkomt zou dat wel een goede oplossing zijn. Ik heb alleen geen zin om Doubledash EN een gamecube controller te kopen... De Classic-controller voor op de wii-mote vind ik wel leuk...
Op IGN staat er een filmpje over een vliegende Wiimote... er zat een deukje in de muur waar de Wiimote tegenaan was gevlogenPhusebox schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:03:
[...]
komt echt fake op mij over... hun tv was gewoon stuk en proberen het nu te verhalen op nintendo, door een lul-verhaal te verzinnen
kijk naar die strap, kan echt niet zo geknapt zijn, tenzij een wii-mote 10 kilo weegt en hij er zo hard als hij kon mee gooide
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
whahahahaRayNbow schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:24:
[...]
Op IGN staat er een filmpje over een vliegende Wiimote... er zat een deukje in de muur waar de Wiimote tegenaan was gevlogen
Broken Wii Controller
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 33272 op 20-11-2006 15:30 ]
idd, maar feit blijft dat die strap niet zomaar breekt (zeker niet op de manier zoals je in de foto ziet, hoe hard moet je dat ding rondslingeren om zulke g-krachten te produceren?RayNbow schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:24:
[...]
Op IGN staat er een filmpje over een vliegende Wiimote... er zat een deukje in de muur waar de Wiimote tegenaan was gevlogen
Broken Wii Controller
[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 20-11-2006 15:42 ]
Hoewel het niet mogelijk is om rechtstreeks DVD's af te spelen op de Wii, is het via een truukje toch mogelijk om er films op te kijken. Red Kwaw heeft een programma ontwikkeld waarmee je allerlei soorten media op je Wii SD Card kunt zetten. Filmbestanden worden geconverteerd naar een formaat dat door de Wii kan worden uitgelezen. Het programmaatje heet Wii Video 9:
[i][...]
Wii Video 9 is a free video conversion application developed by Red Kawa. It allows you to convert your computer video files (like avi, divx, mpeg, etc.) into the specific video formats that are playable on the Wii.
Wii Video 9 can also be combined with Videora, another software application, and together they can let you automatically download and convert video for your Wii using BitTorrent and RSS technology.
[...]"
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Als ik het goed heb maakt dit programma van de videobestanden motion jpeg, deze bestanden kunnen inderdaad afgespeeld worden maar zijn in verhouding erg groot.
[ Voor 15% gewijzigd door itsme op 20-11-2006 15:58 ]
Nothing to see here
Ja en als je een beetje hard gooit, krijg je de remote net als een boomerang weer terug.Boeboe schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:40:
*edit* en ik blijf erbij dat de besturing voor de boomerang in Zelda anders had moeten zijn:
*werp remote naar tv*
..."damn"
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Ik wil me binnenkort best wel eens uitleven met al mijn PHP-skillz enzoMetroidPrime schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:20:
[...]
Eigenlijk horen we net zo'n lijst te hebben in de startpost als in het DS topic. Als er iemand is die zich geroepen voelt om zoiets te maken......
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!
Of een eventuele ongebruikte no-claim dat je krijgt van je zorgverzekering?BorgMan schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:23:
Oh God ik hoop echt dat ik een redelijk kerstpakket van mn stage krijg, of iets van een bonus, want ik WIL DAT DING HEBBEN!
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Maken ze die strap toch elastisch? Werkt perfect hoor_the_crow_ schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:00:
[...]
Ja en als je een beetje hard gooit, krijg je de remote net als een boomerang weer terug.
Maar dit demonstreert maar weer eens dat je sowieso die strap om moet doen. Want zonder strap gooi je helemaal alle kanten op.
[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 20-11-2006 17:04 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
TopicstarterIk zou het zelf ook met Java EE en AJAX willen proberen, alleen heb ik momenteel niet al te veel vrije tijd over (en over 2 weken zal ik helemaal geen vrije tijd meer over hebben, dankzij de Wii) en ik heb nergens om een servlet te hosten.XiN-eViL schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:14:
[...]
Ik wil me binnenkort best wel eens uitleven met al mijn PHP-skillz enzo. Ik zit nu in m'n tentamenweek dus wordt beetje lastig, maar die is over een week voorbij, dan kan ik wel het één en ander gaan coden
.
Ik beloof niet dat het zo mooi wordt als D³ zijn ding, maar wie weet ....
Krijg je ook nog een USA Wii achteraan gestuurd? Want een import-oplossing lijkt me nog niet voorhanden op een EUR-Wii lijkt mij.schnumi schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:49:
Nou mensen heb vandaag mijn eerste US Wii game binnengekregen! Red steel lag op de deurmat.![]()
Zal vanavond wel een paar pics maken.
20*350ZO45°
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Zelf heb ik niet zo'n AJAX (en Java) skillz, dus ik zal het PHP-en, mocht je dan nog toevoegingen hebben ofzo moet je me maar mailen oid, het gaat straks op m'n eigen server draaien, dus kan erop dumpen wat ik wilMetroidPrime schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:05:
[...]
Ik zou het zelf ook met Java EE en AJAX willen proberen, alleen heb ik momenteel niet al te veel vrije tijd over (en over 2 weken zal ik helemaal geen vrije tijd meer over hebben, dankzij de Wii) en ik heb nergens om een servlet te hosten.
[ Voor 10% gewijzigd door XiN-eViL op 20-11-2006 17:30 ]
Anoniem: 60403
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 60403 op 20-11-2006 18:05 ]
TopicstarterHet filiaal bij mij in de buurt verwacht er minstens 45.Anoniem: 60403 schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:40:
Zijn er mensen die weten hoeveel Wii's de Bartsmit's krijgen? Mijne vertelde dat dat pas 5/6 December bekend zou zijn. Ik sta namelijk 5e en dan nog kon hij me niet verzekeren dat ik er een zou krijgen...
Dat zal vast niet lang duren aangezien de Gamecube Freeloader gewoon blijkt te werken op de Wii.Richard schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:06:
[...]
Krijg je ook nog een USA Wii achteraan gestuurd? Want een import-oplossing lijkt me nog niet voorhanden op een EUR-Wii lijkt mij.
Ben numero 3 bij de BS in Veendam. Deze had tot vorige week maar liefst 1 reservering gehad. Mooi dat deze jongen niet meer bij Dim+ gaat bestellen. Heb vorig jaar al naast de 360 bij de launch gegrepen terwijl een vriend van me vrolijk 2 weken voor release nog 1 had besteld bij BS. Mijn fout natuurlijk om te denken dat ik op 26-8 vroeg genoeg wasAnoniem: 60403 schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:40:
Zijn er mensen die weten hoeveel Wii's de Bartsmit's krijgen? Mijne vertelde dat dat pas 5/6 December bekend zou zijn. Ik sta namelijk 5e en dan nog kon hij me niet verzekeren dat ik er een zou krijgen...
edit: 45!?, dat stelt me wel gerust, dan ga ik gewoon de spellen alvast maar (online) bestellen.
"Better ask questions before you shoot"
Heb je gereserveerd bij je Bart Smit filiaal?Anoniem: 60403 schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:40:
edit: 45!?, dat stelt me wel gerust, dan ga ik gewoon de spellen alvast maar (online) bestellen.
Mwa, er zijn genoeg winkels waar ze nog niet zijn "uitverkocht". Rijd de stad eens uit naar een BS/Intertoys ofzo, die krijgen volgens mij net zo veel exemplaren als filialen midden in een stad, terwijl er veel minder mensen wonen. Daarom heb ik hem 2 dagen geleden nog gewoon kunnen bestellen. Mij is toegezegd dat ik hem 8 december zou krijgen. Eerst zien dan geloven, vooral bij Intertoys, maar het geeft iig goede hoopTha-PC-Legend schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:24:
[...]
Heb je gereserveerd bij je Bart Smit filiaal?
Damn overal kun je reserveren ofzo, twijfel hard of ik wel de 8e een Wii kan bemachtigen.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Anoniem: 193828
Anoniem: 60403
Ja ik heb vrijdag eventjes opgebeld, dus dat is slechts 3 dagen geleden, en bovendien hoefde ik niks vooruit te betalen ofzo. Er is een grote kans dat als gewoon eventjes bij een paar BS/andere winkels in de buurt belt, dat je er dan een kan bemachtigen:Tha-PC-Legend schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:24:
[...]
Heb je gereserveerd bij je Bart Smit filiaal?
Damn overal kun je reserveren ofzo, twijfel hard of ik wel de 8e een Wii kan bemachtigen.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik was het ook niet van plan, maar ik vond €20,- korting wel rlxVanitas schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:55:
En ik ben ook niet van plan om dat te gaan doen.
Thanks, ik ga morgen gelijk even langs!Anoniem: 60403 schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:46:
[...]
Ja ik heb vrijdag eventjes opgebeld, dus dat is slechts 3 dagen geleden, en bovendien hoefde ik niks vooruit te betalen ofzo. Er is een grote kans dat als gewoon eventjes bij een paar BS/andere winkels in de buurt belt, dat je er dan een kan bemachtigen:
http://bartsmit.com/information/addresses.php
Lijkt me wat traag, niet?- 729 MHz IBM PowerPC "Broadway" CPU
- 24MBs "main" 1T-SRAM
- 64MBs other 1T-SRAM
- 512MBs internal flash memory
- 3MBs texture memory on GPU
[ Voor 23% gewijzigd door Rainmaker op 20-11-2006 19:13 ]
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.
To-taal niet te vergelijken.Rainmaker schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:12:
[...]
Lijkt me wat traag, niet?
- Een Xbox heeft al een 800 mhz processor. Voor een next-gen spelcomputer lijkt me dit wat traag...
- Mijn oude Geforce 2 had volgens mij een GPU die sneller draaide
- Maar 88 MB RAM? Voor een spel wat op een DVD staat dus ongeveer 4500 MB groot is? Laattijden zullen dan wel gigantisch zijn...
- Als "3MBs texture memory on GPU" 3 MB videogeheugen betekend... Tja...
TopicstarterJe bent nu appels met peren vergelijken. Kloksnelheden zeggen niets tenzij je exact dezelfde CPU op verschillende kloksnelheden vergelijkt. PC's worden momenteel bijvoorbeeld sneller, terwijl de kloksnelheden juist afnemen. Volgens verschillende third-party developers is de Wii juist minstens 2 keer zo krachtig als de Xbox 1.Rainmaker schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:12:
[...]
Lijkt me wat traag, niet?
- Een Xbox heeft al een 800 mhz processor. Voor een next-gen spelcomputer lijkt me dit wat traag...
- Mijn oude Geforce 2 had volgens mij een GPU die sneller draaide
- Maar 88 MB RAM? Voor een spel wat op een DVD staat dus ongeveer 4500 MB groot is? Laattijden zullen dan wel gigantisch zijn...
- Als "3MBs texture memory on GPU" 3 MB videogeheugen betekend... Tja...
[ Voor 6% gewijzigd door MetroidPrime op 20-11-2006 19:32 ]
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
De Xbox heeft een Intel Celeron Mobile 733MHz aan boord met 128KB-cache en draait op een FSB van 133MHz. De Wii heeft een op de PPC-architectuur gebaseerde processor (Broadway) aan boord die specifiek op maat is gemaakt voor de console. Bovendien is de Broadway sneller, sterker en 20% zuiniger dan zijn voorganger genaamd Gekko.Rainmaker schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:12:
De gpu van de Xbox draait op 233MHz, de core van de GeForce 2 werkt op 200MHz.- Mijn oude Geforce 2 had volgens mij een GPU die sneller draaide
Een resolutie van 480p vergt niet zoveel geheugen, daarnaast gaat het om 1T-SRAM-geheugen, retesnel en retezuinig.- Maar 88 MB RAM? Voor een spel wat op een DVD staat dus ongeveer 4500 MB groot is? Laattijden zullen dan wel gigantisch zijn...
Dat betekent dat de Hollywood-gpu 3MB aan direct aanspreekbaar geheugen heeft wat alleen door de gpu aangesproken kan worden en gebruikt wordt voor diverse shaders en filters. Aangezien de Wii niet toegespitst is op uitzonderlijk mooie graphics, is dat meer dan genoeg. Als je hdtv-resoluties wil ondersteunen dan heb je veel texture memory nodig, de Wii kan dat echter niet en behoeft dus dan ook niet zoveel texture memory te hebben.- Als "3MBs texture memory on GPU" 3 MB videogeheugen betekend... Tja...
Tegenwoordig kennen we toch wel allemaal gamefaqsnFo schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:42:
Op play-asia staan trouwens ook twee: Player's Guides van Zelda Twilight Princess.
Een van Prisma en Nintendo Power.
Lijkt mij handig, voor alle: Piece of Heart's en Golden bugs enzo.
Want dat gezoek in Ocarina of Time, werd ik gek van.
Kon ik één piece of heart niet vinden....aaaarrrrrgggg.
This space is occupied
Negative. Dat maakt echt niet uit of de resolutie 480p is, dat is allemaal afhankelijk van de scene grote (denk aan het aantal vertices per object), hoeveelheid textures in scene, kleurdiepte etc.Robin schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:04:
[...]
Een resolutie van 480p vergt niet zoveel geheugen, daarnaast gaat het om 1T-SRAM-geheugen, retesnel en retezuinig.
Ik geloof nooit dat die GPU maar 3Mb aan boord heeft alleen voor textures, dat zou schaandalig weinig zijn. Deze 3Mb is voor hele andere doeleinden. 3Mb klinkt meer als buffer om last minute operaties op uit tevoeren. Denk aan: anti-aliasing. Die 1T geheugen zit er in om gemakkelijk toegang te verschaffen naar de GPU. Ook met 480p heb je veel texture memory nodig, want je kunt namelijk nooit teveel hebben.[...]
Dat betekent dat de Hollywood-gpu 3MB aan direct aanspreekbaar geheugen heeft wat alleen door de gpu aangesproken kan worden en gebruikt wordt voor diverse shaders en filters. Aangezien de Wii niet toegespitst is op uitzonderlijk mooie graphics, is dat meer dan genoeg. Als je hdtv-resoluties wil ondersteunen dan heb je veel texture memory nodig, de Wii kan dat echter niet en behoeft dus dan ook niet zoveel texture memory te hebben.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Ja zijn zo goed als de echte specs. Xbox kon wel aardige grfx op het scherm zetten, denk dan aan Splinter Cell DA en Splinter Cell CT, bumpmapping, displacement mapping zouden nu op de Wii ook mogelijk moeten zijn.Arx schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:08:
[...]
Negative. Dat maakt echt niet uit of de resolutie 480p is, dat is allemaal afhankelijk van de scene grote (denk aan het aantal vertices per object), hoeveelheid textures in scene, kleurdiepte etc.
[...]
Ik geloof nooit dat die GPU maar 3Mb aan boord heeft alleen voor textures, dat zou schaandalig weinig zijn. Deze 3Mb is voor hele andere doeleinden. 3Mb klinkt meer als buffer om last minute operaties op uit tevoeren. Denk aan: anti-aliasing. Die 1T geheugen zit er in om gemakkelijk toegang te verschaffen naar de GPU. Ook met 480p heb je veel texture memory nodig, want je kunt namelijk nooit teveel hebben.
Zijn dit dan de echte specificaties? Geloof er weinig van, want dat zou betekenen dat de huidige spellen NIET gebruik maken van de power van de wII want die komen niet verder dan de Cube.
mijn gamercard ---> http://live.xbox.com/member/s1nsane; PSN: s1nsane
mijn gamercard ---> http://live.xbox.com/member/s1nsane; PSN: s1nsane
Anoniem: 84457
Geen stemmen hoort bij zelda! link zal dan zelf ook niet snel spreken in een zelda game. Maar ook alle andere karakers hoeven dat van mij niet! Zo kan je zelf alles in je hoofd erbij verzinnen. Dat was ook het leuke van de 2D graphics van vroeger.. er viel zo veel zelf in de vullen dat je er helemaal zelf in op ging en vanalles er zelf bij verzon, hoe alles eruit zou zien, en hoe alles zou klinken. Dat laatste is er gelukkig nog.Kurios schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:20:
Ik zit nu naar wat reviews te kijken van de Wii Launch titels.
Zelda lijkt mij inderdaad een Gamecube-port waar ze de standaard controls hebben vervangen door bewegingen met de wii controller.
En helaas hebben ze weer gekozen geen voices in de game te doen!!
bah jongens we zijn in 2006, dit lijkt me toch duidelijk! Zit je toch weer hele stukken tekst door te bladeren. Ik begrijp werkelijk Nintendo niet waarom ze dit blijven doen?
Al met al denk ik dat ik nog ff bij de cube blijf en zelda daarop ga spelen (als dat nog steeds mogelijk is???)
This space is occupied
Helaas? Ik ben blij dat ze hiervoor gekozen hebben. Tekst kan je tenminste makkelijk wegklikken en voice acting gaat vaker fout dan goed en kan je hele spelervaring juist verneuken. Link mag van mij zeker ten alle tijden mute blijven, ik vind het al erg genoeg dat Navi telkens tegen je praat (HEY LISTEN!!!Kurios schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:20:
bah jongens we zijn in 2006, dit lijkt me toch duidelijk! Zit je toch weer hele stukken tekst door te bladeren. Ik begrijp werkelijk Nintendo niet waarom ze dit blijven doen?
Een beetje verlies heb je altijd...
Dat zijn alle PS3's die geleverd zijn. De verkopen van de PS3 zijn niet slecht, de aanvoer is ruk.PeGys schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:30:
Lolz, de PS3 wordt zo hard geowned door de Wii qua verkoop.
Nextgenwars is best leuk om in het oog te houden. Op 1 dag bijna 3x de verkoop van de PS3 op één week, zegt wel genoeg imho
Als de karakters gaan praten in een zelda game, dan is het geen zelda meer.Kurios schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:20:
Ik zit nu naar wat reviews te kijken van de Wii Launch titels.
Zelda lijkt mij inderdaad een Gamecube-port waar ze de standaard controls hebben vervangen door bewegingen met de wii controller.
De cijfers van red steel varieren heel veel. Het gaat van een 5 tot een 9.Red Steel wordt eigenlijk door alle sites afgekraakt met cijfers in de buurt van een 5.
Ja dat kan. Maar Zelda komt wel later op de cube uit dan dat ie op de Wii uitkomt.Al met al denk ik dat ik nog ff bij de cube blijf en zelda daarop ga spelen (als dat nog steeds mogelijk is???)
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ja, je hebt zat sites zoals: gamefaq's en gamewinners.Collaborator schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:07:
[...]
Tegenwoordig kennen we toch wel allemaal gamefaqs
Ik had ze gemaild of ik de Wii nog zou krijgen op 8 december als ik hem nu bestel, maar ze hebben nog niet geantwoord. Hebben ze tegen jou wel iets gezegdRazor.Timo schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:36:
Ik hoop 7 of 8 december ook me Wii binnen te krijgenBesteld bij game247.nl
[ Voor 20% gewijzigd door XiN-eViL op 20-11-2006 22:09 ]
[ Voor 85% gewijzigd door Crash op 20-11-2006 23:38 ]
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
Anoniem: 104593
quote: Wii- 729 MHz IBM PowerPC "Broadway" CPU
- 24MB "main" 1T-SRAM
- 64MB other GDDR3-RAM
- 3MB texture memory on GPU
Daarnaast is de Broadway 20% efficienter dan de Gekko en heeft de "Hollywood" hoogstwaarschijnlijk wat extra snufjes mee gekregen.quote: GameCube- 485 MHz IBM PowerPC "Gekko" CPU
- 162 MHz ArtX/ATI "Flipper" GPU
- 24MB 1T-SRAM
- 16MB ARAM
- 3MB texture memory on GPU
[ Voor 161% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 20-11-2006 23:05 ]
Gebruik de zoekfunctie dan... -_-;;Ubernerd schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:34:
Geen idee of de link al eerder gepost is , negeer me maar als het wel zo is
Op GoNintendo stond iets van een week geleden ook al een waarschuwing daarover. Ook vinden mensen het daar blijkbaar leuk om dikke spoilers in de comments te zetten...Anoniem: 104593 schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:53:
heeft iemand btw al op Zelda sites rondgekeken, ik raad het in ieder geval af, heb gehoord dat sommige de complete eind battle+einde online hebben staan
Anoniem: 91628
Uhm, Half-Life 2 dus. En daarin werd trouwens een getweakte versie van de Havok Engine gebruikt. Valve had daar zelf een hele tijd mee gestunt. De Source Engine is trouwens wel de beste engine tot op heden denk ik. Maar de engine van Painkiller is anders ook behoorlijk indrukwekkend! En dan bedoel ik gewoon het totaal plaatje. Dus, graphics in combinatie met performance, en features.Anoniem: 104593 schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:53:
Bij de Wii kan ook de 64MB voor textures gebruikt worden, het is net waar de developer voor kiest. Daarnaast is de processor modern genoeg voor de Havok engine, dezelfde physics die valve in HL1 gebruikte.
Gewoon gebruiken, daar gaan ze geen probleem van maken.XiN-eViL schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:24:
Als ik de layout van wii.nintendo.com pak voor de Wii Console-Code Database, krijg ik dan ruzie met Nintendo (evt. als ik er nog iets onder zet dat t hun layout is)? Want ik vind die layout wel supergaaf.
mochten ze er al lastig over gaan doen krijg je echt wel eerst een mailtje of je aub dat wilt verwijderen voordat ze andere stappen gaan ondernemen (als ze dat uberhaupt al doen voor zoiets kleins).Vanitas schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:33:
[...]
Gewoon gebruiken, daar gaan ze geen probleem van maken.
Maar om het op safe te spelen kan je het er beter wel onder zetten dat het hun layout is.
Owkee, bedanktAnoniem: 33272 schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:39:
[...]
mochten ze er al lastig over gaan doen krijg je echt wel eerst een mailtje of je aub dat wilt verwijderen voordat ze andere stappen gaan ondernemen (als ze dat uberhaupt al doen voor zoiets kleins).
Ik hoop/neem aan dat je, net zoals net al gezegd werd, dat je HL2 bedoelt? En wat is de bron van deze info? Ook NGC?Anoniem: 104593 schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:53:
Bij de Wii kan ook de 64MB voor textures gebruikt worden, het is net waar de developer voor kiest. Daarnaast is de processor modern genoeg voor de Havok engine, dezelfde physics die valve in HL1 gebruikte.
TopicstarterHet is toch niet zo heel gek dat de Wii Havok aan kan, aangezien er al Gamecube spellen waren die Havok gebruikten(o.a. Spider-Man 2)?Anoniem: 104593 schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:53:
Gezien de reactie waarop ik reageerde, wilde ik het niet al te technisch maken
Het zal altijd even duren voordat spelontwikkelaars de Wii alle ins-and-outs kennen en dan ook de volle potentie kunnen benutten van de console. De Wii mag dan qua hardware en ontwikkeling lijken op de GameCube, het is nog altijd een nieuw platform met andere hardware en specificaties.Zijn dit dan de echte specificaties? Geloof er weinig van, want dat zou betekenen dat de huidige spellen NIET gebruik maken van de power van de wII want die komen niet verder dan de Cube.
Anoniem: 16195
Argh dat was/is idd rete-irritantHankey schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:25:
[...]
Helaas? Ik ben blij dat ze hiervoor gekozen hebben. Tekst kan je tenminste makkelijk wegklikken en voice acting gaat vaker fout dan goed en kan je hele spelervaring juist verneuken. Link mag van mij zeker ten alle tijden mute blijven, ik vind het al erg genoeg dat Navi telkens tegen je praat (HEY LISTEN!!!)...
uhm...
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Anoniem: 104593
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq