Dan verstuur je waarschijnlijk met EMS/UPS/FedEx. Moet je nooit doen. Je kansen liggen veel beter met lucht- en bootpost. Uit Japan wordt bij mij maar 1 op 10 pakketten door de douane eruit gehaald. Met bootpost (duurt drie maanden maar goede prijs/kilo) heb ik zelfs nog nooit last van bijbetalen gehad. Uit Hongkong (Play-Asia) gaat luchtpost meestal goed als je elke bestelling los verstuurd. Dan blijf je veelal beneden de 22 euro en hoef je niet te betalen zelfs als de douane je pakket bekijkt.Boeboe schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:35: ... je krjigt er wel gegarandeerd importkosten bijgerekend (heb nogal slechte ervaringen met PA en de douane) EN ..
Ik bestrijd dat het duurder is. Het is alleen duurder als een spel op lanceerdatum koopt. Mijn ervaring is dat veel Japanse winkels flink afprijzen als het spel een aantal maanden oud is.je hangt vast aan JAPANSE importgames. US importgames is nog goed doenbaar, maar Japanse import is zeer duur
Tja, als je echt geen Japans wilt zien... Voor veel aktie georiënteerde spellen maakt het geen bal uit. Voor sommige RPGs kan ik me wel voorstellen dat het een belemmering is. Voor Zelda is het juist fijn als je het niet kunt lezen. Dat haalt meteen het kiddie-niveau er af want dan wordt tenminste niet alles voorgekauwd door die irritante Navi.... en vele games vallen al direct uit de boot omdat je een degelijke kennis japans moet hebben (of wou je zelda in moonlanguage spele?)
[ Voor 6% gewijzigd door ari3 op 29-11-2006 13:13 ]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand