Het Nintendo DS topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.660 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114119

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ultrasupreme/ds3.png
NU UIT IN NOORD-AMERIKA EN JAPAN!

De Nintendo DS. Nintendo's nieuwe handheld (tevens niet de opvolger van de Gameboy reeks) heeft opvallend genoeg twee schermen, en beter-dan-Nintendo-64 graphics.

[...]

Voor sommige mensen betekent dit misschien niet zo erg veel, maar als je er goed over nadenkt, zijn de mogelijkheden eindeloos. De expansion slot kan goed worden gebruikt als de DS later uitgebreid wordt met multimedia mogelijkheden (afspelen van muziek en films). Daar boven op heb je nog de touch screen, die als configureerbare interface kan werken. Het is dus mogelijk om de DS organizer functies te geven.
Stel je voor eens je huiswerk/afspraken, die je normaal in je agenda schrijft, gewoon op de DS neerpent. Of je DS als dicteerapparaat gebruikt, wat de ingebouwde microfoon mogelijk maakt. Of misschien je DS gebruiken als een mobiele telefoon, waar je SIM-kaart in de module zit (en waar de module in de expansion slot zit), en de cijfers en toetsen gewoon aantikt op de onderste scherm op de DS. Misschien is het moeilijk telefoneren (denk N-gage), maar dan weer de perfecte apparaat om SMSjes en versturen/ontvangen!

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de games. Hier zou je ook weinig verwachten, maar wat er tot nu toe ontwikkeld is verbijsterend. Kijk zelf maar naar de DS demonstratie filmpjes (zie onderaan).

Verder heeft de DS een bootmenu, waarbij je de instellingen kan vinden en veranderen zoals touch screen calibratie, klok en alarm instellingen, op welke scherm je de GBA spel wilt zien (omdat deze maar 1 scherm kunnen gebruiken), etc.
Daarnaast kan je kiezen of je PictoChat wilt starten (zie PictoChat), een GBA game wilt booten, DS game wilt booten.

Ik raad je sterk aan om de demonstratie filmpjes te bekijken @ Gamespot!!!

Volgende spellen zijn het meest interesant:

Super Mario 64 DS (met verslavende touchscreen mini-games!)
Metroid Prime (FPS touch screen precisie control)
Puppy Times (gebruik van touch screen en mic - HEEL INDRUKWEKKEND)
Spider-man 2 (mix van 2D/3D, indrukwekkende graphics)

Voor de filmpjes, klik stream for free.

FAQ

:? Hoe duur is zo'n ding?!
De Nintendo DS kost $149.99 en de games rond $29.99 in de VS. Dit kan in Europa verschillen.

:? Release date?
Noord-Amerika: UIT
Japan: UIT
Europa: 2005, hoogst waarschijnlijk Maart 2005

:? Wat krijg je allemaal in de pakket?
Dat verschilt, terwijl de DS regio-vrij is. Voor Noord-Amerika, een gloednieuwe, glanzende DS, een demo van Metroid Prime: First Hunt, adapter, paar extra stylussen. Voor Japan, hetzelfde, maar zonder de Metroid Prime demo!

:? Is er nog wat informatie over de kwaliteit van de DS? Hoe voelt het aan, etc?
Zie de IGN hands-on van de DS

:? Hoe goed zijn de graphics?
Beter dan de Nintendo 64, zie hier voor een vergelijking tussen Dreamcast, Gamecube en DS.

:? Kan je hiermee online?
Niet out-of-the-box, maar de mensen van TeamXLink werken hieraan. Het is bijna zeker dat je met een Nintendo DS online kan. Hoe dat moet is nog onbekend.

:? Kan je er nog meer mee?
Nog niet, binnenkort krijgen we Linux op de Nintendo DS. Details nog onbekend.

:? Nog wat c0ols te melden?
De mensen van WarpPipe zijn met iets bezig, zie http://www.demasked.com
Er is gespeculeerd over GPS, een globale Nintendo DS netwerk. Wie weet wat het wordt. De DS is zo ver ik weet ook nog aan te sluiten op internet.

:? Wordt het niet weer zo'n kiddy handheld zoals alle andere Gameboy's?
Nintendo richt de DS op mensen van 5-95 jaar, maar de games voor de DS zullen het ook wel bepalen.

:? De Nintendo DS is niet de opvolger van de Gameboy Advance?
Volgens Nintendo niet, maar het is wel backwards compatible met alle Gameboy Advance games, niet met originele Gameboy of Gameboy Color games. Multiplayer met een Gameboy Advance titel lukt niet (geen linkport).

:? Gaat dit floppen als de VirtualBoy?
Nee, op het moment vliegen ze als broodjes over de toonbank.

Nog wat meer informatie...

http://www.dsnews.co.uk - veel info, veel updates per dag
http://www.gamespot.com - gameplay demonstraties!
http://ds.ign.com - veel info, plaatjes van de DS
http://www.nintendods.com - 'nuff said

Vorige topic:
Het Nintendo DS topic *
Het Nintendo DS topic deel 2
Het Nintendo DS topic deel 3

Hier graag verder.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ultrasupreme/ds2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 17:33
Over Liksang > Bij een pakket van ong 41 euro, als er dan al douanekosten bij komen, zal dan toch niet zoveel zijn? Dan neem ik wel global priority voor een paar euros.

Iemand douanekosten bij iets van onder de 50 euro gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik weet niet of er invoerrechten op het importeren van console(games) zitten, aangezien dit op computerhard- en software nooit zit.
Je betaalt dan hooguit alleen BTW, welke dus 19% is.

Gifts gaan in ieder geval tot een euro of 150, vraag dus even of de verzender er "gift" op wilt zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
MaZo schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:11:
Ik weet niet of er invoerrechten op het importeren van console(games) zitten, aangezien dit op computerhard- en software nooit zit.
Je betaalt dan hooguit alleen BTW, welke dus 19% is.

Gifts gaan in ieder geval tot een euro of 150, vraag dus even of de verzender er "gift" op wilt zetten. ;)
Kan dat bij liksang? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901

ASO!!! :o

Ik wou deel 4 maken! :(

Nouja ik doe deel 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:51
Heel veel sites melden nu wel dat Mario Kart DS gepland staat voor 1 mei, maar is dit eigenlijk al door Nintendo bevestigd?
Anoniem: 72901 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:19:

Nouja ik doe deel 5.
Wat maakt het uit wie een nieuw deel maakt? Anders ga je even ongenuanceerd flamen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 22:23

Nouja ik doe deel 5.
Vraag dan in het vervolg een moderator voor toestemming en toezegging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ah joh.. hij bedoelt er verder (vast) niets mee.
Gewoon een fanatieke fanboy ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Nouja ik doe deel 5.
Ik had het ook wel willen doen. Maar ja boeie.

IK wordt alleen maar jaloers als ik al die DS'en zie.
Ik hoop dat binnenkort het geld komt binnenstromen, want ik wil er echt eentje. :(

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 17:56

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

offtopic:
Ruzbeh het komt wel goed =)
We houden van je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crash schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:47:
[...]

Vraag dan in het vervolg een moderator voor toestemming en toezegging ;)
Ik dacht namelijk dat ik alle rechten al had! :'(

De startpost is trouwens gewoon zomaar overgenomen, en ook helemaal verkeerd. Die grote quote is veranderd in een '[...]' bijv. Maarja daar heeft TS natuurlijk schijt aan. :/

Nu weer ontopic. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-04 18:49

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Nou, nog ff en dan komt mijn Mario 64 DS USA binnen van LikSang... ik ben errg benieuwd wat er veranderd is t.o.v. de N64 versie!

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 14:07

RSP

als je dat graag wilt weten; dat wordt lang en breed besproken in het mario 64 topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120741

Anoniem: 120741 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:31:
ik heb nog een ds + mario 64 ds tekoop is een USA versie zonder dode pixels en is een x opgestart om te kijken of er dode pixels op zaten

ja dat wil ik ook had hem in eerste instantie voor een vriend besteld die toch liever een psp wilde.

mocht je interesse hebben mailen naar larskemperman(at)planet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5577

lars77 ik geloof dat je in het vorige deel er door de mods ook al op gewezen bent dat dit geen verkoop topic is daarvoor verwijs ik je graag naar V&A op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik zou ondertussen wel graag een andere game voor NDS willen maar momenteel staan er eigenlijk alleen maar GBA games op mijn handheld lijstje. Ik prefereer momenteel zelfs de nieuwe GBA Wario Ware boven WW voor de NDS, maar dat is alleen omdat ik niets van WW op de NDS afweet...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Als je wel een beetje wat van Wario Ware op de GBA afweet, moet je je gewoon dat spel voorstellen, maar dan met touch screen :P En met nieuwe spelletjes die daar speciaal voor gemaakt zijn natuurlijk. Mij lijkt het persoonlijk echt superkoel. Wario Ware moet gewoon gemaakt zijn met het touch screen idee in de designers achterhoofd :P

Wat betreft die importheffingen en zo. Als de waarde van de inhoud van je pakketje + de verzendkosten (!!) meer dan 22 euro is (dacht ik, iig iets daar in de buurt), moet de douane er 19% btw over heffen. Kom je er wel door, heb je geluk. Ik heb zelf 1x aan de postbode een tientje ofzo moeten betalen voor Animal Crossing, die ik op Lik-sang had gekocht. GIFT op je pakje laten schrijven schijnt aardig te werken, maar het geeft geen garantie. Als ze toch eens gaan kijken wat je kado krijgt, en ze zien 100 Gamecube spelletjes in een doos liggen denk ik dat je toch wel wat moet betalen.. hehe :)

Aan Lik-sang vragen of ze GIFT op de doos willen schrijven heeft trouwens niet veel zin. Ten eerste willen ze dat waarschijnlijk niet, en ten tweede denk ik dat de douane wel weet dat Lik-sang geen gratis pakketjes verstuurd :)

[ Voor 56% gewijzigd door Captain N op 22-12-2004 10:18 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58311

De importheffing, Het is allemaal goed en wel, de eigen economie beschermen, maar wat valt er te beschermen aan een product dat geen equivalent heeft in Europa. Het is niet, dat ze geld verliezen omdat wij dat importeren (toch niet op dit moment want de DS wordt hier nog niet verkocht). Ik vind dat ze daar ook rekening mee moeten houden. Zo lang er geen alternatief is, mogen ze niks heffen, naar mijn iedee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Binnen Europa wordt je toch ook 19% geheft? (Is dat een woord trouwens? :+) En je stuurt centjes naar het buitenland, dus tja, ik kan het wel begrijpen. Maar wel klote natuurlijk :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nintendo have revealed a few flaws in the japanese version of Wario Ware Touched!

Certain minigames do not work such as Mame Denkyuu (incapable of drawing lines) and Kurai Heya (flickering lights). By filling out the form found in the source below, gamers are entitled to a replacement copy without the bugs. These problems however, do not appear on all Nintendo DS units.
:?

http://www.dshandheld.com

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Vooral dat dikgedrukte is vaag inderdaad :? Bedoelen ze nu dat als je een Wario Ware hebt die op jou DS geen bugs heeft op een andere DS dat wel zou kunnen hebben? :?

M'n DS is nu aan het vliegen naar Europa trouwens :D

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Anoniem: 58311 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:30:
Ik vind dat ze daar ook rekening mee moeten houden. Zo lang er geen alternatief is, mogen ze niks heffen, naar mijn iedee.
Je begrijpt toch ook wel dat ze dat geen fuck kan schelen zolang het maar geld in de kas brengt? Zo werkt het nou eenmaal met de Nederlandse overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MaZo schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:14:
[...]
Je begrijpt toch ook wel dat ze dat geen fuck kan schelen zolang het maar geld in de kas brengt? Zo werkt het nou eenmaal met de Nederlandse overheid.
Dude, in ALLE landen in de EU betaal je invoerbelasting, dit is om oneerlijke concurrentie te voorkomen (in Duitsland zijn bijv. veel dingen goedkoper omdat daar de btw lager is)

Mij best hoor als je de invoerbelasting af wil laten schaffen, mag jij hier in de krottenwijken gaan wonen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
johnnyv.nl schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:46:
[...]

Dude, in ALLE landen in de EU betaal je invoerbelasting, dit is om oneerlijke concurrentie te voorkomen (in Duitsland zijn bijv. veel dingen goedkoper omdat daar de btw lager is)

Mij best hoor als je de invoerbelasting af wil laten schaffen, mag jij hier in de krottenwijken gaan wonen :P
Ehhh, binnen de EU is het een vrijhandelszone, oftewel, over alles wat je binnen de EU koopt hoef je geen extra invoerrechten of invoerbelasting te betalen (uitzonderingen zoals de Canarische Eilanden en de Kanaaleilanden daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Hmm, de mijne staat nu in Amsterdam bij de Douane, als het goed is heb ik hem deze week nog :) Komt UPS s'ochtends of s'middags langs?

Nu Mario nog van lik-sang krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:46:
[...]

Je moet lezen, ik begrijp ook wel waar het voor is, maar denk jij echt dat de oneerlijke concurrentie ze wat kan schelen? Man, al die invoerrechten brengen miljarden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jaja mensen ik heb em binnen met mario ds, relax hoefde geen import rechten te betalen met lik-sang.

Maar........ wel belasting van 32.15 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Nu online

Ken.

\m/.([oO]).\m/

..dat zìjn toch import rechten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

Certain minigames do not work such as Mame Denkyuu (incapable of drawing lines) and Kurai Heya (flickering lights).
Dat is irritant.
Ik heb dus een jap. Wario Ware bij mijn bestelling zitten. :(
Nu maar hopen dat daar geen bug in zit. Ik denk dat nintendo of japan niet zo happig zal zijn om een gratis replacement helemaal naar nederland te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

x KeN x schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:59:
..dat zìjn toch import rechten ??
Feitelijk niet, ware het niet dat er geen import vergoeding betaald hoeft te worden over computer spul, alleen BTW.

Dus zoveel geluk had ie niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Hmm, heb jij die belasting meteen moeten betalen?
Denk dat ik mazzel heb gehad. Heb een week of 4 geleden een Dell rackserver uit Amerika gehaald, maar heb tot op heden nog niks gehoord over de BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 09:51

philipnorth

Zeg maar Danny

yay die van mij (via ebay gekocht) is ook binnen :)
Geen dode pixels.

Damn wat ziet dat ding er in t echt goed uit :)

Nu weer inpakken :(
EN onder de boom voor m'n vriendin :D
En als zij m leuk vind, komt er nog een, voor mezelf (en anders is deze voor mij) :D

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat lief. O+

Topicstarter
philipnorth schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:18:
yay die van mij (via ebay gekocht) is ook binnen :)
Geen dode pixels.

Damn wat ziet dat ding er in t echt goed uit :)

Nu weer inpakken :(
EN onder de boom voor m'n vriendin :D
En als zij m leuk vind, komt er nog een, voor mezelf (en anders is deze voor mij) :D
mij ook geen dooie pixel

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

heej iedereen, dit is voor mij de eerste post in dit topic, en eigenlijk uberhaupt op dit forum..
zit er over te denken om de ds te halen zodra ie hier gereleased wordt, evenals de psp als ik het geld bij mekaar heb, maargoed dat is niet de reden van deze post...

ik weet niet of jullie dit filmpje al hebben gezien, tzijn 7 japanners die toch wel behoorlijk leet met hun ds-je bezig zijn, kon het jullie niet onthoude...

http://www.1101.com/asx/nintendo/DS-demo.asx

kon een glimlach niet onderdrukken bij dit filmpje :D

PSN: Geengrenzuh

Geengrenzuh schreef op donderdag 23 december 2004 @ 00:42:
kon een glimlach niet onderdrukken bij dit filmpje :D
Dat spel moet dan zeker Jam With The Band zijn? Ziet er zo wel lollig uit. In je eentje een beetje suf spel allicht, maar met een hele groep, dat je echt samen een liedje speelt dat lijkt me wel tof.

Maar wie zijn die mensen?!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

OMG! _/-\o_

Zouden ze ook een single uitbrengen? :P Het klinkt best funky! :)

Mijn foto's op Flickr.

Anoniem: 64476

Shit, gekke gasten, lijkt me wel een grappige game! :*)

• Ken.
  • Nu online

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hahahahaha man... only in Japan :D
Die drummer moest wel ff inkomen LoLz..

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 19:12
Anoniem: 64476 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 01:06:
Shit, gekke gasten, lijkt me wel een grappige game! :*)
Beetje respect he? Je hebt 't wel over de directie van Nintendo of Japan... :P :D

[ Voor 7% gewijzigd door ironx op 23-12-2004 05:29 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Anoniem: 114119 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:29:
Jaja mensen ik heb em binnen met mario ds, relax hoefde geen import rechten te betalen met lik-sang.

Maar........ wel belasting van 32.15 euro
Mag ik ook jou even vragen hoe lang het geld overmaken duurde (als je dit via de bank deed) Ik wil graag weten hoe lang het nog duurt ^^

• Elroy
  • Laatst online: 31-03 09:28

Elroy

Zelda!!!

Ahhh, m'n hele tijdsplanning loopt in de soep :P
Mijn Mario DS is gister niet afgeleverd (gaat met de gewone post, dus zal wel wat langer duren door de kerstdrukte ofzo).
En mijn DS is al geariveerd in Amsterdam en m'n pakje heeft daar ook clearance om door te gaan. Dus waarschijnlijk wordt vandaag al mijn DS geleverd, maar dan moet Mario DS vandaag ook geleverd worden, anders heb ik er niks aan :(

Specs Computer

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Even teurg komen op de nieuwe Wario games. WW op de NDS trekt me echt wel maar de GBA versie heeft die motion sensor die ik ook wel vind rokken... Vandaar mijn twijfel....

• Hidde
Me tante gaat nu naar Canada, ik heb al Mario 64DS wat is de beste game na Mario om nu te kopen?

Vooral Replay en multiplayer waarde wil ik.

Is Feel the Magic wat? Of Mr. Driller?

En ja, in Canada is de DS ook. (www.nintendo.ca)

[ Voor 24% gewijzigd door Hidde op 23-12-2004 13:32 ]

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

Hidde schreef op donderdag 23 december 2004 @ 13:30:
Me tante gaat nu naar Canada, ik heb al Mario 64DS wat is de beste game na Mario om nu te kopen?

ZooKeeper lijkt mij erg leuk.

Iemand hier met een DS die ook al een carry case oid heeft gekocht en zo ja welke?

De Hori bij Lik-sang lijkt mij wel ok.
Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//large/nds-carry-case-hori-black-2004.jpg

• Little Bear
  • Niet online
Hidde schreef op donderdag 23 december 2004 @ 13:30:

Ben er nu ook sterk aan het denken om feel the magic te kopen. Wou eerst gaan voor wario ware, maar dat duurt me nog te lang voor die us non-jap versie uit is. Maar ik lees in reviews dat feel the magic zo een korte levensduur heeft...

Mr. Driller lijkt me ook wel tof, maar net niet tof genoeg. Keuzes, keuzes...

Life is simple, make choices, don't look back...

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Zoo keeper is vrijwel identiek aan bejeweled, behalve dan dat Hitler er aan is toegevoegd en wat dieren. Wat mij betreft is het een leuk spel, maar niet een waar ik een paar tientjes voor neer zou leggen.

http://www.dsnews.co.uk/zookeeper.htm

[ Voor 27% gewijzigd door Captain N op 23-12-2004 14:28 ]

Mijn foto's op Flickr.

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

Captain N schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:26:
Zoo keeper is vrijwel identiek aan bejeweled, behalve dan dat Hitler er aan is toegevoegd en wat dieren. Wat mij betreft is het een leuk spel, maar niet een waar ik een paar tientjes voor neer zou leggen.

http://www.dsnews.co.uk/zookeeper.htm
Ik vind t dus wel iets wat de DS nodig heeft, net als de GB, een verslavend puzzelspel, wat ook nog eens goed gebruik maakt van de mogelijkheden van de DS.
Eigenlijk had een spel als dit meegeleverd moeten worden, net als Tetris vroeger :)

_/-\o_
Ik geloof dat ik nu al verslaafd ben.
Meteen in m'n winkelmandje gestopt op liksang.
Ik denk dat ik hier weer menig uurtje mee ga verspillen als ik eigenlijk belangrijkere dingen te doen heb. ;)

• apNia

apNia

surrounded ga bejeweled tegen anderen spelen op MSN dan.. zit gewoon bij MSN ;)

• Hidde
Mja, ik ben voor Feel The Magic gegaan, die krijg ik nu van de kerstman. :D

Niet eens 30 euro in Canada voor een DS spel vind ik netjes, de kerstman ook. ;)

Gewoon leuk minigames spelen, altijd leuk toch?
philipnorth schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:57:
[...]

Ik vind t dus wel iets wat de DS nodig heeft, net als de GB, een verslavend puzzelspel, wat ook nog eens goed gebruik maakt van de mogelijkheden van de DS.
Eigenlijk had een spel als dit meegeleverd moeten worden, net als Tetris vroeger :)
Het is wel leuk voor een dag of 2, maar zo matig 1 spelletje verder kan je niks met Zookeeper.
Nee, niks voor mij, dan speel ik het wel op msn,

[ Voor 56% gewijzigd door Hidde op 23-12-2004 17:26 ]

Elroy schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:36:
Ahhh, m'n hele tijdsplanning loopt in de soep :P
Mijn Mario DS is gister niet afgeleverd (gaat met de gewone post, dus zal wel wat langer duren door de kerstdrukte ofzo).
En mijn DS is al geariveerd in Amsterdam en m'n pakje heeft daar ook clearance om door te gaan. Dus waarschijnlijk wordt vandaag al mijn DS geleverd, maar dan moet Mario DS vandaag ook geleverd worden, anders heb ik er niks aan :(
Dat heb ik dus ook, vandaag is UPS langsgeweest, maar er was niemand thuis dus krijg hem morgen, terwijl Mario64 gister pas verstuurd is, en het volgens lik-sang wel 7-14 dagen kan duren voordat ik hem heb :o

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03 13:22
Mijn Nintendo DS + Mario64 DS kwamen vandaag binnen vanuit de VS, dus inclusief First Hunt. In totaal was ik 203 euro kwijt voor beiden inclusief versturen, ik hoefde geen import/belasting te betalen.

Mario64 is wel enorm vet trouwens, al moet ik zeggen dat ik het op de N64 al grijs heb gespeeld dus ik me afvraag of ik het opnieuw helemaal wil doen. Daarentegen kon ik van de diverse Mario Advances ook enorm genieten op de GBA, terwijl ik die eind jaren tachtig (en in het geval van World wat later) ook al speelde tot ik erbij neerviel (of meer, tot ik moest stoppen van mijn ouders:))

Eerste indrukken:

- First Hunt is onbelangrijk, heel weinig spel dus niet de moeite om daar de US versie voor te halen.
- Mario64 DS minigames zijn cool!
- Mario64 DS main game bevat toch wel flink wat aanpassingen, iig. veel meer dan zoals bij SMA2 waar alleen Luigi was toegevoegd aan World.
- De DS zelf is zwaarder dan je zou inschatten (misschien omdat de SP zo licht is dat ik dat vind?)
- Hij's eigenlijk te groot om comfortabel mee te nemen, maar dat komt omdat ik de opgeklapte SP altijd in mijn jaszak heb zitten voor ff 2-3 beurtjes in AW/AW2/FFTA. Daar past dit gewoon niet.

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Nou m'n DS is vandaag dus toch nog binnengekomen.
Jammer genoeg was ik niet bij de aflevering, maar gelukkig was mijn zusje net op tijd thuis om m'n pakje in ontvangst te nemen.
En natuurlijk moest ik invoer dinges betalen (er staat ook alles buiten de EU moet je invoerrechten betalen) :(
Mario DS heeft het vandaag niet gehaald, dus geen DS spel bij mijn DS.
Maare, zoals hierboven al aangegeven is, is hij zwaarder dan je zou denken.
En als belangrijkste, geen dode pixels :)
Verder nog geen impressies, ik wacht wel op mario en moet morgen nog tentamen maken :P

Btw, als ie voor het eerst opstart vraagt hij meteen welke taal je hem ingesteld wilt hebben, lekker makkelijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Elroy op 23-12-2004 20:58 ]

Specs Computer

Hidde schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:12:
Het is wel leuk voor een dag of 2, maar zo matig 1 spelletje verder kan je niks met Zookeeper.
Nee, niks voor mij, dan speel ik het wel op msn,
Ja dat dacht ik 10 jaar geleden ook toen ik m'n gameboy kreeg (ik had er eentje gewonnen).
"Nou, maar snel een echt spelletje erbij gaan kopen, want dat tetris zit ik niet op te wachten."
Vervolgens werd tetris misschien wel mijn meestgespeelde spel ooit. :) Het is zo verslavend. En zo'n gameboy ligt ook altijd bij de hand, klaar om te spelen. Power aan en tetrissen maar, waar ik ook zat. Ik had nog apart het spel ducktales erbij gekocht, ook leuk... maar Tetris speelde ik minstens 10x zo vaak.
imo is een spel zoals zookeeper of tetris iets totaal anders op msn of een flashsite of een console. Zulke spelletjes wil ik gewoon handheld hebben. :) Natuurlijk (?) kan niks tippen aan tetris, maar voor zover ik kan beoordelen is dat zookeeper wel een hele goede.

• Binz
  • Laatst online: 30-12-2024
Elroy schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:55:

Btw, als ie voor het eerst opstart vraagt hij meteen welke taal je hem ingesteld wilt hebben, lekker makkelijk :)
Das niet bij de JPN versie, die start lekker in het Japans op. Genoeg handleidingen te vinden op internet maar toch....

Ook nog een leuk verschil tussen de JPN en US DS:

Ik heb achteraf toch nog een dood pixeltje gevonden op mijn DS, links onder op het touchscreen. Dus ik mailen naar Lik-Sang met de melding dat ik er een had, maar dat ie (nog) niet stoort.
Of er in de toekomst nog garantie mogelijkheden zijn. (nav eerder geposte bevindingen hier, dat Lik-Sang goede service geeft ivm dode pixels en in de toekomst misschien een policy heeft om ze om te ruilen, ook bij import!)

Kreeg ik dit terug:

Update 20/12-2004

Thank you for your patience with the NDS “dead pixel problem”.
This email contains somewhat bad news, but please don’t shoot us, we are only the messenger :/

After contacting Nintendo of Japan, their policy towards dead pixel problem is not good news after all, they will not cover dead pixel problems under warranty. This is different than what Nintendo of USA does, but it’s the official reply from Nintendo.

blabla.....

Please understand that under the given circumstances we cannot give you the answer you are looking for, we cannot get the systems replaced from Nintendo. Attached are the relevant pages in the user guide and their translations, as well as the emails received after inquiring directly in Japan.

Once again we are truly sorry for any inconvenience caused.

With best regards /

Your Lik-Sang Customer Support team.

Oftewel, ik had een DS (US) besteld, op advies van Lik-Sang mijn bestelling gewijzigd naar de JPN versie, wegens een lange levertijd. Hoppa dode pixel en nu geeft Nintendo JPN hier geen garantie op, die Nintendo US wel had gegeven. :(

Beetje jammer!

Anoniem: 126426

Het was je eigen beslissing om de order te wijzigen... Nintendo kan hem altijd wel reparen lijkt me, maar dan kost het misschien wat. Dit soort dingen is ook wel een risico van importeren, een risico dat jij hebt genomen. Het is natuurlijk wel kut voor je, maar je kan nu niet iemand anders dan jezelf de schuld geven.

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04 18:14

Nickbn

Betrokken

misschien een domme vraag..

Hoe kun je zien of er een dode pixel is? compleet wit scherm maken en naar een zwart puntje zoeken?

• Binz
Anoniem: 126426 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 21:40:
Het was je eigen beslissing om de order te wijzigen... Nintendo kan hem altijd wel reparen lijkt me, maar dan kost het misschien wat. Dit soort dingen is ook wel een risico van importeren, een risico dat jij hebt genomen. Het is natuurlijk wel kut voor je, maar je kan nu niet iemand anders dan jezelf de schuld geven.
Nee joh, ik wil helemaal niemand de schuld geven, konden zij ook niet weten toen ze dat advies gaven om het te wijzigen, allemaal uit goede bedoeling geweest. Ze hebben hele goede service geleverd, al mijn vragen beantwoord. _/-\o_
Het alleen een advies als iemand de keuze heeft tussen de US of de JPN versie, dat ze dan de US nemen vanwege deze garantie policy.

Daarnaast zit ik er al helemaal niet meer mee, het is een pixel die je alleen ziet als het scherm zwart is.

Reparatie wordt erg lastig met dit soort problemen, ze moeten dan de hele display vervangen, nieuwe DS is goedkoper.

Binz schreef op donderdag 23 december 2004 @ 21:33:
After contacting Nintendo of Japan, their policy towards dead pixel problem is not good news after all, they will not cover dead pixel problems under warranty. This is different than what Nintendo of USA does, but it’s the official reply from Nintendo.
Dat valt me wel tegen (van nintendo, niet van lik-sang). Dan nu maar extra hard duimen dat ik geen dooie pixels heb. :)

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03 13:22
Is er al iets bekend qua linking? Mijn indruk is dat, gezien de layout van het apparaat dat er nooit een GC<->DS cable oid komt. Misschien dat er een Wi-Fi/NBT (ik noem dat andere protocol maar "Nintendo Bluetooth", ofwel NBT) adapter voor de GC komt?

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Binz schreef op donderdag 23 december 2004 @ 21:33:
[...]

Das niet bij de JPN versie, die start lekker in het Japans op. Genoeg handleidingen te vinden op internet maar toch....
Ehm nee, ik heb de JAP versie gekocht. ;)
Er zit ook een handleiding in, in het japans dus moet het wel japans zijn :P
Ik vond het ook al zo raar, dat iedereen moeite had om de JAP versie om te zetten naar US.

Specs Computer

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 07:33

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

JeroenB schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:18:
Is er al iets bekend qua linking? Mijn indruk is dat, gezien de layout van het apparaat dat er nooit een GC<->DS cable oid komt. Misschien dat er een Wi-Fi/NBT (ik noem dat andere protocol maar "Nintendo Bluetooth", ofwel NBT) adapter voor de GC komt?
Ik herinner me vaag dat Miyamoto gezegd heeft dat ze de mogelijkheden open houden met betrekking tot het linken tussen de GC en de DS. Gezien het "succes" van de GBA-linkup verwacht ik eigenlijk niet dat het er ooit zal komen voor de GC(maar mogelijk wel voor de Revolution).

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Anoniem: 115248 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:07:
[...]

Dat valt me wel tegen (van nintendo, niet van lik-sang). Dan nu maar extra hard duimen dat ik geen dooie pixels heb. :)
Geld die dan alleen voor importers of ook voor mesen uit JAP zelf? Want ik neem aan dat je als je hem gewoon in een winkel koopt in japan zelf je wel die garantie krijgt.

Dat importers het niet krijgen vind ik niet heel verwonderlijk.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Binz
Elroy schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:31:
[...]

Ehm nee, ik heb de JAP versie gekocht. ;)
Er zit ook een handleiding in, in het japans dus moet het wel japans zijn :P
Ik vond het ook al zo raar, dat iedereen moeite had om de JAP versie om te zetten naar US.
Ehm vreemd, ik moest bij mijn JPN DS eerst volgens de bij geleverde Engelse tutorial van Lik-Sang alles instellen zoals tijd, datum, verjaardag. Na de reboot kon ik pas de taal instellen via het Japanse menu.....

Edit:
schnumi schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:50:
[...]

Geld die dan alleen voor importers of ook voor mesen uit JAP zelf? Want ik neem aan dat je als je hem gewoon in een winkel koopt in japan zelf je wel die garantie krijgt.

Nope, er staat schijnbaar in de manual (Japans uiteraard) dat een dode pixel geen defect is, uit het mailtje van Lik-Sang kon ik opmaken dat dit een algemene garantiebepaling voor alle JPN DS's of ze nou geïmporteerd zijn of niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Binz op 23-12-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schnumi schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:50:
Alsof ons geld minder waard is. :p Een klant is een klant zou ik zeggen.
Maar ik denk idd dat dit gewoon het algemene beleid van Nintendo Japan is. Hopelijk betekent dit niet dat het dode pixel-probleem groter is dan ze ingeschat hadden. :( M.a.w., zoveel klachten erover dat ze snel besloten hebben dat ze met dat probleem niks te maken willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45287

Ik heb ook een dode pixel in mijn touchscreen van een japanse ds ,maar boeien kan het me niet hij zit 3 mm van recht en hij is blauw als het zwart is nou ik moet echt zoeken wil ik hem zien .

Verder meer dan tevreden maar zit wel een beetje op games te wachten :)

Speel nog steeds meer mijn spspellen met de flashcard en dan is toch ineens klein na een potje mario ds ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 45287 op 24-12-2004 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ik denk meer omdat tetris ook zo makkelijk speelt.. zoals je zegt, ligt bij de hand, je knalt 'm aan en GAAaaaaaan
Denk vooral dat een makkelijk te spelen spel goed is..

zodra de devkits van de DS uit zijn ga ik "ff" een vet spel bouwen.. concept al in ' t hoofdje.. hopelijk is coden voor wireless een eitje =)

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 24-12-2004 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5577

JeroenB schreef op donderdag 23 december 2004 @ 18:48:
Mijn Nintendo DS + Mario64 DS kwamen vandaag binnen vanuit de VS, dus inclusief First Hunt. In totaal was ik 203 euro kwijt voor beiden inclusief versturen, ik hoefde geen import/belasting te betalen.

Mario64 is wel enorm vet trouwens, al moet ik zeggen dat ik het op de N64 al grijs heb gespeeld dus ik me afvraag of ik het opnieuw helemaal wil doen. Daarentegen kon ik van de diverse Mario Advances ook enorm genieten op de GBA, terwijl ik die eind jaren tachtig (en in het geval van World wat later) ook al speelde tot ik erbij neerviel (of meer, tot ik moest stoppen van mijn ouders:))

Eerste indrukken:

- First Hunt is onbelangrijk, heel weinig spel dus niet de moeite om daar de US versie voor te halen.
- Mario64 DS minigames zijn cool!
- Mario64 DS main game bevat toch wel flink wat aanpassingen, iig. veel meer dan zoals bij SMA2 waar alleen Luigi was toegevoegd aan World.
- De DS zelf is zwaarder dan je zou inschatten (misschien omdat de SP zo licht is dat ik dat vind?)
- Hij's eigenlijk te groot om comfortabel mee te nemen, maar dat komt omdat ik de opgeklapte SP altijd in mijn jaszak heb zitten voor ff 2-3 beurtjes in AW/AW2/FFTA. Daar past dit gewoon niet.
Mocht je nog van first hunt afwillen dan koop ik hem graag van je over ik wil graag wireless play testen met een maat van me die wel de usa versie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
JeroenB schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:18:
Denk eerder een link met de N5 aka 'Revolution'

GC wordt gewoon te oud en dat zal wel wat kosten om een speciale hardware voor de GC te produceren.
De BBA is al zo klereduur.

Bij de Revolution wifi al ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 13:33

rajackar

Blood Minister

Hidde schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 08:50:
[...]

Denk eerder een link met de N5 aka 'Revolution'

GC wordt gewoon te oud en dat zal wel wat kosten om een speciale hardware voor de GC te produceren.
De BBA is al zo klereduur.

Bij de Revolution wifi al ingebouwd?
Dat zat ik me ook net af te vragen.
Dat zou wel eens leuke dingen op kunnen leveren. Gewoon je Revolution instellen en aan je draadlozen netwerk hangen. DS en revolution kunnen met elkaar communiceren zonder extra moeite en het hele zaakje kan zo via WiFi het net op.
Lijkt me erg tof als Nintendo dit zou inbouwen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Lik-sangs status staat nu op preparing order now shipping :D, dus hij komt dichterbij :)

Hebben jullie die officiele Nederlandse DS site al gezien?

En ik denk wel dat de revo al heeft ingebouwd dat je wireless met je DS kunt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xrenity op 24-12-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Thursday, December 23, 2004 9:40 PM
ROM Progress Report....

DarkFader hasn't been getting much sleep recently but he may earn a solid 12 hour block of shut-eye shortly if he keeps making progress at this pace. Here's what's happened since DarkFader dumped the Metroid card on Dec 21st...

1) He flashed the ARM7 part of Metroid to GBA cartridge. At startup this code normally gets loaded to the RAM from the DS cartridge but DarkFader changed the execution address to the GBA slot. This worked. The Metroid card can be removed and Metroid is still playable from the GBA slot.

2) DarkFader dumped the first 0x4000 bytes of the ARM9 executable with a piece of ARM7 code and can reconstruct a full ROM.

What does this mean?

1) The entire system may well be accessible from the GBA slot - not just GBA games. Which would greatly speed homebrewing as writable GBA cartridges are cheap and plentiful.
2) DarkFader is able to work on virtually no sleep and should be commended.
Goed nieuws voor homebrew games (zit ik ook op te wachten)

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-04 12:03

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Hoe goed zijn de graphics?
Beter dan de Nintendo 64, zie hier voor een vergelijking tussen Dreamcast, Gamecube en DS.
Daar ben ik het toch echt niet mee eens. Turok2 is bijvoorbeeld een spel die graphics had die ik de DS nooit zie halen (al is het alleen al omdat AA mist)

[ Voor 8% gewijzigd door Max|Burn op 24-12-2004 12:29 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 17:08
MaxBurn schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 12:29:
[...]
Daar ben ik het toch echt niet mee eens. Turok2 is bijvoorbeeld een spel die graphics had die ik de DS nooit zie halen (al is het alleen al omdat AA mist)
dat was dan een ook latere generatie game. De DS-games die nu op de markt zijn slechts van de eerste generatie (en die zien er beter uit dan eerste generatie n64 spellen), het zal er vast nog wel beter uit gaan zien. De hardware zou het iig aan (moeten) kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door D3ft0n3 op 24-12-2004 12:38 ]

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
M'n order is shipped _O_
Volgende week denk ik dan ongeveer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Zookeeper rokt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Xrenity schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 12:44:
M'n order is shipped _O_
Volgende week denk ik dan ongeveer :)
Nu pas :P
Mijn Mario DS is vadaag ook binnengekomen (gelukkig).
En meteen ook maar een GBA SP adapter gekocht, dus mij zie je een tijdje niet meer :P

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

De DS mist geen AA, maar mist blijkbaar 2x AA, de 1x AA is niet zo mooi.. nog erger is dat ze gewoon een slechte texturer hebben, dat maakt die lage kwaliteit textures die je overal ziet =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:59
Ik denk dat ze dat expres hebben gedaan dat de AA niet zo groot is. Voornamelijk om de batterij duur te verlengen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6193

Euhm....in de tijd van de N64 bestond het hele concept AA nog niet eens, laat staan dat de N64 dat had. Resolutie van de DS is hoog genoeg om AA achterwege te laten, zit er ook niet in imo (heb genoeg tech-sheets ervan gezien).

En slechte "texturer"? Wat bedoel je daar mee? Texture filtering?
Zit er ook niet, vind de textures op zich nog best goed, gezien er geen Bi, Tri of Ansi wordt toegepast. Gewoon zorgen dat de kleuren dicht bij elkaar liggen.
Bij de PSX was het pas erg irritant...

Doordat de DS beperkt opslag heeft zijn de textures gewoon niet zo high-res..als je een tijdje speeld vergeet je het zelfs...tis alleen echt irritant als je erop gaat letten. (PSP-kiddies dus ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:51

Aidix

Geluidspietlut

Resolutie van de DS is hoog genoeg om AA achterwege te laten
Ja zo hoog man, 1024*768.

Achja, liefde maakt blind he... De resolutie van een DS is LAAG. (256 x 192, een NES had zelfs 256x239) En het 3D beeld ziet er niet uit, het combineert de te lage polys/sec van een N64 met de pixilated textures van een PSX. Maar de LCD is zo klein dat het toch nog heel wat lijkt, echter als je het op je TV zou projecteren zou je gillend wegrennen.

Waar ik pas echt moe van wordt zijn die figuren die een Gamecube plaatje tot een postzegel verkleinen en dan een vaag DS piccie ernaast zetten met "zie je wel, net zo mooi". Het treurige eraan was dat in dat specifieke thread ook echt honderden figuren zaten die serieus vonden dat de DS mooiere beelden had dan b.v. een Dreamcast.

Accepteer de DS gewoon eens zoals hij is!! Niet zo snel, wel zo leuk.

Dit hele verhaal komt me allemaal zo bekend voor, toen ik in '95 ofzo fanatiek Sega Saturn aanhanger was waren er ook een hoop (sorry) kneuzen die geloofden in het bestaan van "verborgen processoren" die nog ontdekt moesten worden, en de PSX compleet weg zouden blazen met uber vette GFX. Compleet ondersteund met plaatjes van overduidelijk doodgewone ram chips of de normale VDP1 video processor.

[ Voor 20% gewijzigd door Aidix op 24-12-2004 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Duh tuurlijk moet je hem ook niet op een tv gaan projecteren ofzo. De hardware is vergelijkbaar met de N64 en doordat het in een lagere resolutie draait kun je hogere res textures etc verwachten.

En dit zijn nog maar 1ste generatie games. Meestal komt het daarna pas echt op gang.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 13:33

rajackar

Blood Minister

Anoniem: 6193 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:34:
Euhm....in de tijd van de N64 bestond het hele concept AA nog niet eens, laat staan dat de N64 dat had. Resolutie van de DS is hoog genoeg om AA achterwege te laten, zit er ook niet in imo (heb genoeg tech-sheets ervan gezien).
De n64 had wel degelijk AA
zie hier : http://www.gamedude.com/n64spec.html

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6193

I stand corrected... _/-\o_
Nooit opgevallen iig....werd zeker niet veel gebruikt?

@Aidix
re·so·lu·tie (de ~ (v.), -tiën/~s)
1 besluit van een overheid, hoge functionaris enz.
2 in een vergadering aangenomen conclusie
3 eenheid voor de scherpte van een beeld, uitgedrukt in aantal lijnen of beeldpunten per inch of centimeter

Dat het in de volksmond verkeerd gebruikt wordt wil nog niet zeggen dat je me daarom maar moet flamen om je eigen post kracht te geven. Beetje lame imo.
En of het er niet uit ziet of wel is maar een mening imo.
Ik vind het best "mooi"....tis natuurlijk geen vergelijking met de PSP, maar vind dat je Doom op de GBA pas lelijk mag noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Speculaties over DS hardware:

Some thoughts on the DS video hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Laatst online: 11:51
Kerstavond, en nog steeds geen tunneling, van Xlink noch Nitro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Plug ik mijn net gekochte GBA SP adapter in m'n DS, gebeurt er niks :(
De SP adapter kan toch gewoon in m'n DS?
Of is de adapter gewoon kapot :/

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Kan gewoon hoor. Hier werkt alles perfect met de SP adapter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04 18:33
tijdbom >:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120741

Elroy schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:14:
kan kloppen ik kocht er eerst ook een bij de intertoys werkte niet later een dragon gehaald bij de next level en die werkte wel kijk ff op er 5.2v en 320mA op staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OppFox
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2023
Elroy schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:14:
had ik ook, was geen officiële adaptor (de "dingetjes" raakten elkaar net niet). Terug gegaan naar de Intertoys (daar had ik hem gekocht) en ik kon er zo een nieuwe officiële adaptor meenemen die die uit een GBA SP verpakking had gehaald, nadat die 10 minuten op m'n NDS had mogen spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Boxart Catch! Touch! Yoshi!

Afbeeldingslocatie: http://www.nintendo.co.jp/ds/pack/b_yoshi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Anoniem: 6193 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:25:
[...]

I stand corrected... _/-\o_
Nooit opgevallen iig....werd zeker niet veel gebruikt?
voor zo ver ik weet bij zelda heel ernstig:
Afbeeldingslocatie: http://iep.ath.cx/top_games/n64_mario64.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nintendomaine.com/retro/n64/zelda-ocarina/ocarina.jpg
't Is niet schokkend.. maar wel een stuk gladder imo

(ff resizen in PS en je hebt al een anti-alias effect, dus kan niet instaan voor de nauwkeurigheid ;))

[ Voor 19% gewijzigd door apNia op 24-12-2004 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

OppFox schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:55:
[...]

had ik ook, was geen officiële adaptor (de "dingetjes" raakten elkaar net niet). Terug gegaan naar de Intertoys (daar had ik hem gekocht) en ik kon er zo een nieuwe officiële adaptor meenemen die die uit een GBA SP verpakking had gehaald, nadat die 10 minuten op m'n NDS had mogen spelen ;)
Ha, ik had echt precies hetzelfde.
Ik heb hem ook bij de intertoys gehaald omdat die dichterbij was.
En aangezien ze daar de originele niet hadden, dacht ik: ach een adapter is een adapter :/

Maargoed ik was net dus best wel pissed, omdat ik nu het hele weekend geen DS kan spelen. Maarja toen bedacht ik een alternatief :)
Ik had van lik-sang een 220-240/50-60Hz Nintendo DS adapter gekregen, met een aansluiting waar ik echt helemaal niks mee kon.
Dus heb ik een wandkontaktdoos opengesloopt en een beetje gemodifiseerd. :)
Tevens de aansluiting een beetje bewerkt en erin gepropt :P
En zie daar hij is aan het opladen :)

Pics @ telefoon:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/ds1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/ds2.jpg

Maar ik ga iig maandag dan een originele kopen, want als je hier iets verkeerd aan raakt sta je meteen onder 220V :P

[ Voor 3% gewijzigd door Elroy op 24-12-2004 21:03 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik verheug me zo op dat spel. :9~

Zojuist bij gamekings hadden ze een kleine hands-on feature over 2 DS'sen die ze geïmporteerd hadden. Wat zag hij (de DS) er weer goed uit. :D Ergens op een postkantoor of een vliegveld of een magazijn (of een douanekantoor :() ligt de mijne nu op me te wachten...

Hebben meer mensen er last van waar zij het over hadden, dat ie toch niet echt goed in de hand ligt, en dat je niet overal even goed bij kan? Om hem nu op tafel te leggen tijdens het spelen zoals hij voorstelde lijkt me niks. Het is toch niet voor niets een handheld. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apNia schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:45:
[...]

voor zo ver ik weet bij zelda heel ernstig:
[afbeelding]

[afbeelding]
't Is niet schokkend.. maar wel een stuk gladder imo

(ff resizen in PS en je hebt al een anti-alias effect, dus kan niet instaan voor de nauwkeurigheid ;))
Wat was Ocarina of Time toch een ubermooi spel... :'(

Kwa verhaal en graphics! Ik twijfel echt of de DS dat allemaal zo aankan. Het was grafisch gezien echt uber ubersterk.

Maar het is allemaal wel goed mogelijk als er dan een expansion uitkomt voor de DS, zodat de rekenkracht of textuurscherpte wordt verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Zonder twijfel dat de DS zoiets aan moet kunnen... volgens mij is die DS toch in elk opzicht even sterk als de N64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apNia schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:10:
Zonder twijfel dat de DS zoiets aan moet kunnen... volgens mij is die DS toch in elk opzicht even sterk als de N64?
De DS is volgens mij toch echt niet zo sterk als de N64... maar wie weet.

Soms denk ik wat een kutgraphics heeft de DS... en dan check ik weer ff Super Mario 64 DS filmpje en dan komt de vertrouwen er weer in.

Maar volgens mij alsnog niet zo sterk als een N64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62837

Qua MHzen e.d. zijn de N64 en de DS volgesmij vrijwel gelijk.
Alleen die kleinere schermpjes maken de DS graphics *imo* mooier.

Ik heb ook iets gelezen over eventuele texture filtering die via het GBA slot als expansion toegevoegd kan worden.
Zou wel cool zijn :)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.