Het Nintendo DS topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.801 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Texture filtering lijkt me niet zo heel veel, kan makkelijk gedaan worden IMO.

Een derde CPU zou pas relaxed zijn. :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
soms denk ik ook wel eens van volgens mij was de n64 veel mooier maar schijn bedriegt want ik speelde laatst weer erop en oh mijn god wat was dat lelijk :9

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33
Ik heb vandaag wat N64 spellen gespeeld, DS kan zoveel meer.

In de DS zitten gewoon betere en nieuwere technologiëen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag Super Mario Bros. 3 gespeeld op de NES.

En omg wat was dat lelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

apNia schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:10:
Zonder twijfel dat de DS zoiets aan moet kunnen... volgens mij is die DS toch in elk opzicht even sterk als de N64?
Het grootste verschil is wel de texture filtering. Dat maakt wel wat uit voor de "beleving" van mooie graphics. Maar de schermpjes van de DS zijn kleiner waardoor dat minder opvalt lijkt me.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels ook de Nintendo DS binnen, Japans met Mario, Wario en Feel the Magic.

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/~jordi/website/ds1s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/~jordi/website/ds2s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/~jordi/website/ds3s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/~jordi/website/ds4s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/~jordi/website/ds5s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/~jordi/website/ds6s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/~jordi/website/ds7s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/~jordi/website/ds8s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/~jordi/website/ds9s.jpg

Hij bevalt goed :) Vooral qua batterij, geluid en helderheid valt het me 100% mee.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 23:07:
Ik heb vandaag Super Mario Bros. 3 gespeeld op de NES.

En omg wat was dat lelijk. ;)
Ketter! :p
Zoiets zeg je toch niet? ;)
NES-spellen hebben zo hun eigen charme. Ik vind het knap om te zien hoe de programmeurs creatief met alle beperkingen omgingen. Als je één van Bowser's kiddies hebt verslagen, en je valt weer naar de grond... dan die wolkjes die allemaal op verschillende snelheid over het scherm schuiven (waardoor er echt diepte wordt gesuggereerd), dat vond ik vroeger al prachtig. En ook nu nog leuk om te zien. :)
Over een paar jaar krijgen de graphics van de N64 vast een vergelijkbare charme.

Damn, die DS-cartridges zijn echt wel piepklein trouwens. Ik hoop dat ik ze niet kwijt ga raken.
Ik zag bij gamekings ook dat er blijkbaar een soort veermechanisme in de DS zit? Het leek alsof hij de cartridge een klein stukje indrukte, waarna hij er vanzelf uitschoot... klopt dat? Zou ik wel chique vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
maar ze steken dus wel uit? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:45

S2S

Antwoord: Nee

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 17:46
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 09:18:
Damn, die DS-cartridges zijn echt wel piepklein trouwens. Ik hoop dat ik ze niet kwijt ga raken.
Ik zag bij gamekings ook dat er blijkbaar een soort veermechanisme in de DS zit? Het leek alsof hij de cartridge een klein stukje indrukte, waarna hij er vanzelf uitschoot... klopt dat? Zou ik wel chique vinden. :)
Zo werkt het inderdaad, zoals ook vaak met memorycard-achtige apparaten het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ja. Ze zijn echt zeer klein en je drukt ze idd erin en als je er dan weer opdrukt dan springen ze er een stukje uit waardoor je ze eruit kan halen. :)
Lijkt me nogal onhandig of niet? Anders zouden ze zo afbreken.

Het antwoord is dus: nee ze gaan er volledig in.

[ Voor 48% gewijzigd door schnumi op 25-12-2004 10:45 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

rajackar schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:47:
[...]

Het grootste verschil is wel de texture filtering. Dat maakt wel wat uit voor de "beleving" van mooie graphics. Maar de schermpjes van de DS zijn kleiner waardoor dat minder opvalt lijkt me.
waarom hebben ze dat er eigenlijk uit gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
Pffft sommige mensen kunnen goed tekenen op de DS...

Ik kan niet eens een recht huisje maken, maar check dit :

Afbeeldingslocatie: http://www.zachmccain.com/zeldaDS.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img83.exs.cx/img83/5747/DSC380.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img24.exs.cx/img24/1034/DSC392.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben benieuwd hoe 'snel' de GBA poort is. Wie weet komt er wel een expansion uit (net als voor de N64) waardoor alles net wat scherper en beter wordt...

Maar ik wil eigenlijk het liefst mini-games...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

vet Hidde, hoe kom je daaraan dan? wil wel meer zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
apNia schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:51:
vet Hidde, hoe kom je daaraan dan? wil wel meer zien!
Het DS forum van Insidegamer, waar ik tevens mod ben :
http://www.insidegamer.nl/forum/viewtopic.php?t=21867

Ricoboy heeft die laatste 2 tekeningen uit me vorige post gemaakt.
En dit is een link uit dat topic :
http://forums.nintendo.co...d.id=ds&message.id=488710

Waar ze op Nintendo.com forums een wedstrijd houden.

En de 3e creatie van Ricoboy :

Afbeeldingslocatie: http://img141.exs.cx/img141/7150/DSC00401.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Hidde op 25-12-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

apNia schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:28:
[...]

waarom hebben ze dat er eigenlijk uit gelaten?
Volgens mij omdat dat redelijk cpu intensief is om goed te doen. En dat is een van de redenen dat de PSP mooiere graphics heeft en de DS veel langer met een batterij doet.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:43

Aidix

Geluidspietlut

apNia schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:28:
[...]

waarom hebben ze dat (filtering) er eigenlijk uit gelaten?
Waarom geen frame-buffer, maar 4096 polygons in 1 scene en geen filtering? Omdat de focus duidelijk lag op een goedkope en low-power oplossing. Niet op render kwaliteit of prestaties, hetgeen een hoger stroomverbruik en complexere architectuur oplevert.

Dezelfde vraag als 'waarom heeft de GBA slechts een 2 kanaals 8 bit DAC, terwijl er in een beetje mobiele telefoon 64kanaals wavetable zit.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:50:
[...]

Ik verheug me zo op dat spel. :9~

Zojuist bij gamekings hadden ze een kleine hands-on feature over 2 DS'sen die ze geïmporteerd hadden. Wat zag hij (de DS) er weer goed uit. :D Ergens op een postkantoor of een vliegveld of een magazijn (of een douanekantoor :() ligt de mijne nu op me te wachten...

Hebben meer mensen er last van waar zij het over hadden, dat ie toch niet echt goed in de hand ligt, en dat je niet overal even goed bij kan? Om hem nu op tafel te leggen tijdens het spelen zoals hij voorstelde lijkt me niks. Het is toch niet voor niets een handheld. :/
Jij ook al 8)

Niet goed bij kan? Hmmz....je kan juist overal perfect bij (beter als de GBA zelfs imo...die moest je echt ff uitproberen op verschillende manieren om lekker vast te houden).

Als je lang met pennetje werkt is het wellicht wel handiger om ff op je schoot te leggen. Bijna 300g een paar uur vast houden in 1 hand wordt dan idd best zwaar als je hem alleen aan de linker onderkant vasthoud. Als je de DS meer als een dienblad vasthoud heb je hier weinig tot geen last van!

Maar met 2 handen en thumb-dingetje werkt echt perfect...je legt de DS volledig op je linker hand zodat je met je duim goed bij het touch scherm kan en met je rechter hand ondersteun je en kan je makkelijk bij de 7 knoppen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ik vond 't met Metroid Prime First Hunt wel kut werken... m'n handen zijn dan gewoon te kut.. rechterhand thumbstrap, moven met links schieten en moven.. en die shoulderbutton is dan kut te pakken... en voor iemand gaat roepen dat ze ook rekening houden met kleinere kinderen, ja dat snap ik ook wel :P
Hidde schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:00:
[...]

Het DS forum van Insidegamer, waar ik tevens mod ben :
http://www.insidegamer.nl/forum/viewtopic.php?t=21867

Ricoboy heeft die laatste 2 tekeningen uit me vorige post gemaakt.
En dit is een link uit dat topic :
http://forums.nintendo.co...d.id=ds&message.id=488710

Waar ze op Nintendo.com forums een wedstrijd houden.

En de 3e creatie van Ricoboy :

[afbeelding]
leuk als je halverwege iemands tekening ff joined en dan ff wat regels er tussen knalt :D

[ Voor 54% gewijzigd door apNia op 25-12-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Trouwens mensen weer 2 nieuwe games aangekondigt voor de DS en beide zijn het rpg's weet niet of ze beide al bekend waren. :)

Het gaat om Baten Kaitos DS en Xenosaga DS. :) De DS lijkt toch echt een goed systeem te worden voor RPG lovers.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn paniek !

Ik heb mijn ds nu 2 weken en ik had 1 dode pixel in het touchscreen maar nu is mijn touchscreen helemaal aan het storen .
Hetzelfde effect wat je op je monitor krijgt als je telefoon ernaast ligt .
Alleen maakt het nu niet uit waar ik sta :(

heeft niemand het gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 19:05:
Damn paniek !

Ik heb mijn ds nu 2 weken en ik had 1 dode pixel in het touchscreen maar nu is mijn touchscreen helemaal aan het storen .
Hetzelfde effect wat je op je monitor krijgt als je telefoon ernaast ligt .
Alleen maakt het nu niet uit waar ik sta :(

heeft niemand het gehad ?
Ik heb 'm nu anderhalve week, en nee.. heb zoiets dergelijks niet.
Wel 1 dode pixel op het bovenste schermpje helemaal links.
Ik weet eigenlijk niet hoe het met garantie zit.. krijg je die in europa pas als de DS hier gereleased is? (opsturen lijkt me zo'n gedoe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 19:19:
[...]

Ik heb 'm nu anderhalve week, en nee.. heb zoiets dergelijks niet.
Wel 1 dode pixel op het bovenste schermpje helemaal links.
Ik weet eigenlijk niet hoe het met garantie zit.. krijg je die in europa pas als de DS hier gereleased is? (opsturen lijkt me zo'n gedoe)
Ik denk niet dat nintendo europa zich gaat bemoeien met een ds uit japan dus het zal wel opsturen worden .

Ik snap er echt niks van hij deed het goed heeft een avondje liggen laden daarna 2 dagen gelegen en nu dit .
Maarja we zien wel weer wat het gaat kosten llaat hem nu lekker aan liggen tot hij helemaal leeg is wie weer het kwam ineens de het mag van mij ook weer weg .

Hij heeft wel naast de monitor gelegen mischien ligt het daaraan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik heb wel eens een monitor gehad die helemaal ging storen en alles. Had ik de klantenservice gebeld enzo kregen we een nieuwe... Zelfde avond deed alles het weer perfect :{

Dus misschien moet je gewoon even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xrenity schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 19:40:
Ik heb wel eens een monitor gehad die helemaal ging storen en alles. Had ik de klantenservice gebeld enzo kregen we een nieuwe... Zelfde avond deed alles het weer perfect :{

Dus misschien moet je gewoon even afwachten :)
Ja doe ik ook hij is niet gevallen ofzo dus kan best goedkomen ....zware telefonische signalen mischien :) of een kerstbug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

apNia schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:37:
ik vond 't met Metroid Prime First Hunt wel kut werken... m'n handen zijn dan gewoon te kut.. rechterhand thumbstrap, moven met links schieten en moven.. en die shoulderbutton is dan kut te pakken... en voor iemand gaat roepen dat ze ook rekening houden met kleinere kinderen, ja dat snap ik ook wel :P

[...]

leuk als je halverwege iemands tekening ff joined en dan ff wat regels er tussen knalt :D
Het is mooi dat je je handen de schuld geeft want aan de DS ligt het niet, ik frag lekker door met metroid...maar je bent wel een zeikstraal zeg...ehheheehhe. Heb je wel is wat goeds over de DS te vertellen?...waarom heb je er eigenlijk 1 gehaald ik lees alleen maar negatieve dingen van jouw? Het is duidelijk geen portable voor jouw. Maar dat is mijn mening.

[ Voor 4% gewijzigd door S2S op 25-12-2004 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet helemaal zeker dat een nintendo DS perfect in me handen past. Als ik zo steeds plaatjes zie van een DS en me eigen handen check, dan weet ik het gewoon helemaal zeker. _/-\o_

Damn wat heb ik mooie handen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Me opmerking over DS vs. N64, pagina of wat terug, was trouwens puur qua discussiepunt bedoeld :D (zo vind ik M64 ook mooier dan M64DS) de DS is evengoed briljant, door het totaalplaatje / originaliteit, daar wou ik ook geen afbraak aan doen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Max|Burn op 25-12-2004 22:58 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:57:
Me opmerking over DS vs. N64, pagina of wat terug, was trouwens puur qua discussiepunt bedoeld :D (zo vind ik M64 ook mooier dan M64DS) de DS is evengoed briljant, door het totaalplaatje / originaliteit, daar wou ik ook geen afbraak aan doen. :)
Je geeft duidelijk aan dat het je mening is, hier zie ik dan ook niet echt een probleem.
In tegenstelling tot al die PSP-kiddie opmerkingen:
"Ik heb hem ff in me handen gehad, maar dat ding is echt oerlelijk"
"Die DS is nix anders als een opgefokte gameboy"
etc, etc

Maar wat wil je nou als discussie-punt aanvoeren? Immers over een mening valt weinig te discuseren. Geef gewoon eens duidelijk een stelling aan zou ik zeggen.
En dan uiteraard niet: Stelling: N64 is mooier als DS
want daar kom je weinig ver mee. Textures op de DS zijn gewoon "uitgebreider" (groter cq gedataileerder) maar het gebrek aan filtering maakt het niet zo "smooth". Iets wat me eigenlijk beetje tegenviel bij de N64 was juist dat alles zo "vaag" was. Maar das mijn mening nat 8)

[edit]
Misschien een ideetje voor Nintendo: een soort FX-chip in het GBA-slot zodat de textures gesmooth worden :? soort Co-processor in een cartridge zegmaar :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

S2S schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 20:21:
[...]

Het is mooi dat je je handen de schuld geeft want aan de DS ligt het niet, ik frag lekker door met metroid...maar je bent wel een zeikstraal zeg...ehheheehhe. Heb je wel is wat goeds over de DS te vertellen?...waarom heb je er eigenlijk 1 gehaald ik lees alleen maar negatieve dingen van jouw? Het is duidelijk geen portable voor jouw. Maar dat is mijn mening.
Is 't je nog niet opgevallen op MSN dat ik je suf zeik over online play? Als je blijkbaar al m'n posts hebt gelezen is 't je opgevallen dat ik de DS voor homedev heb gekocht en voor online play. Singleplay vind ik niet zo interessant, daar heb ik al sinds 1985 van mogen genieten.

Ik heb vrij grote handen dus m'n vingertop komt NAAST de shoulderbutton terecht... op de in voor de power... wil ik m'n vingertop op die shoulderbutton dan moet ik m'n hand anders houden, en dat werkt dan weer kramperig. Geloof dat ik 't gisteren ook bij gamekings hoorde... dus ik weet niet of je handen zijn gestopt met groeien op je 8e, maar 't is echt irri ;)

En 't is onzin om nou te gaan zeggen dat 't aan mij ligt want ik hoor 't ook van anderen. De enige klacht die je van mij kan hebben gehoord daarnaast is dat ik niet blij ben met de textures; geen texturefiltering, ook een bekend probleem lijkt me... Kijk naar Ridge Racer meuk, je kan zeggen wat je wilt, maar dat blijft er gewoon best kut uit zien. Het oogt gewoon als semi-3D. Feit dat ik critisch ben en niet mad uit m'n naad ga over zo'n console omdat dit al m'n 1200e console is ofzo wilt niet zeggen dat ik er niet blij mee ben...
't Is niet dat ik de enige ben die dat als een struikelblok ziet. En je kan blijven zeggen dat dat op een klein scherm wel meevalt, DUS niet.

Duidelijk geen portable voor mij omdat 2 dingen me niet bevallen? 2 klachten die anderen beamen? Dat is zoiets als Linux installeren als je vindt dat er 2 dingen van een heel operating system als Windows je niet bevallen... ik ben blij met m'n DS, maar laten we wel wezen, sommige dingen zijn minder fijn. Shoulderbuttons; doe je niks aan, dat was al een klacht bij de GBA. Texturefiltering; discutabel, is bewust voor gekozen... Als ik een PSP had had ik de batterijduur klote gevonden, en terecht. Maar zou dat een reden zijn om geen PSP aan te schaffen???? |:(

[ Voor 27% gewijzigd door apNia op 26-12-2004 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

tja

[ Voor 148% gewijzigd door S2S op 26-12-2004 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 00:20:
[...]
Misschien een ideetje voor Nintendo: een soort FX-chip in het GBA-slot zodat de textures gesmooth worden :? soort Co-processor in een cartridge zegmaar :P
Ok, mag jij me vertellen hoe:
Pin Name Dir Expl.
1 VDD O Power Supply 3.3V DC
2 PHI O System Clock (selectable none, 4.19MHz, 8.38MHz, 16.76MHz)
3 /WR O Write Select
4 /RD O Read Select
5 /CS O ROM Chip Select
6-21 AD0-15 I/O lower 16bit Address and/or 16bit ROM-data (see below)
22-29 A16-23 I/O upper 8bit ROM-Address or 8bit SRAM-data (see below)
30 /CS2 O SRAM Chip Select
31 /REQ I Interrupt request (/IREQ) or DMA request (/DREQ)
32 GND O Ground 0V
Er is bij de GBA cart connector geen rekening gehouden met eventuele video DSPs, wat bij de SNES wel het geval was. Bovendien rendert de DS direct naar de LCD en niet naar een framebuffer. Er is geen mogelijkheid tot het 'nabewerken' van het beeld.

Dus tenzij je hapklare bitmaps uit de GBA cart direct naar een DS scherm kopieert gaat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

CommDante, was verder klaar met de discussie hoor :D , was gewoon iets wat ik me afvroeg, of ik de enige was die dat vond. (ook ivm de statement van iemand met DS mooier dan Dreamcast ...begon het toch even te kriebelen :D)
Iets wat me eigenlijk beetje tegenviel bij de N64 was juist dat alles zo "vaag" was. Maar das mijn mening.
Dat lag overigens eerder aan de developers, Nintendo, Rare, Acclaim en enkele anderen hadden juist scherpe textures (voor een N64 dan he) Er waren inderdaad erg veel fuzzy games en dat viel mij ook tegen. Waarom die er waren heb ik nooit geweten, Er waren ook veel games waar het gewoon strak was. (Ja ok N64 was geen eitje om voor te proggen, is nog geen reden om textures fuzzy te maken :D)

[ Voor 54% gewijzigd door Max|Burn op 26-12-2004 11:59 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik denk dat de graphics voor de NDS nog wel zullen verbteren. M64 is naar mijn mening echt een techdemo die ze hebben uitgebouwd om tenminste 1 grote titel te hebben voor de launch. NDS is nog geen jaar geleden aangekondigd! Voor Metroid zijn ze hun tij aan het nemen en die game ziet er volgens mij ook al een stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Fuzzy textures is heel logisch, door beperkte en erg dure opslagruimte in een cart gebruiken ze lage resolutie textures. Vervolgens wordt die texture waanzinnig opgeblazen en de filtering maakt het dan helemaal 'wazig'.
Zou je de filtering uitzetten dan krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/569/569852/ridge-racer-ds-20041201105150446.jpg

En dan bedoel ik de weg en die boom. Die witte strepen op de weg zijn in de texture maar 1 pixel breed!!! Op de N64 zou het zo worden uitgesmeerd dat het een vage streep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:54

Polycom

Poes van goud

Aidix schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:13:
Fuzzy textures is heel logisch, door beperkte en erg dure opslagruimte in een cart gebruiken ze lage resolutie textures. Vervolgens wordt die texture waanzinnig opgeblazen en de filtering maakt het dan helemaal 'wazig'.
Zou je de filtering uitzetten dan krijg je dit:

[afbeelding]

En dan bedoel ik de weg en die boom. Die witte strepen op de weg zijn in de texture maar 1 pixel breed!!! Op de N64 zou het zo worden uitgesmeerd dat het een vage streep is.
blegh wat ziet dat er lelijk uit zeg.. lijkt wel een opgevoerde gba game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat zeg ik toch... en S2S maar zeggen dat ik alleen maar klaag. Het is gewoon nasty. Zoals ik zei en Pu_Dy ook zegt, 't is net dat semi-3D wat de GBA kent... Uiteraard verbetert 't later wel, maar volgens mij is dit gewoon een limiet wat de DS kent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Plaatjes zeggen niets...de helft hier heeft commentaar op de games terwijl ze helemaal geen DS hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

apNia schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:38:
Dat zeg ik toch... en S2S maar zeggen dat ik alleen maar klaag. Het is gewoon nasty. Zoals ik zei en Pu_Dy ook zegt, 't is net dat semi-3D wat de GBA kent... Uiteraard verbetert 't later wel, maar volgens mij is dit gewoon een limiet wat de DS kent...
Mm misschien toch eens wat 1ste generatie N64 games erbij pakken en daarna de laatste gen. ;)

Kortom: het beste moet allemaal nog komen en dat komt pas na 1 a 2 jaar.

De PSP is gewoon iets mindere PS2 hardware maar wel hetzelfde. Daarom kunnen developers die voor de PS2 hebben ontwikkeld zich heel makkelijk aanpassen aan de PSP en ziet het er gelijk al zeer goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Best kut eigenlijk..

waar ik ook bang voor ben is dat alleen nintendo gebruik gaat maken van de touchscreen.

De meeste 3th party developers gebruiken het scherm als radar of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Dat is op zich al mooi! Want kon dat eerst wel op een portable dan? Tegelijk uitgebreide radar functies en un game op het scherm? Klagen noem ik het. Als je het niets vindt dan koop je toch geen DS kun je beter een PSP halen.Ik haal ze beide.

En ApNia jij klaagt over allerei verschillende dingen dan is het weer de besturing, de grfx, het touchscreen en de shoulder buttons je bent gewoon niet tevreden.

[ Voor 34% gewijzigd door S2S op 26-12-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Ja maar als het is is doe er dan wat meer.. ik denk dat nintendo beter 1 groot scherm had kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Antwoord: koop PSP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb een 1st gen en 2nd gen N64 spel.. ik heb meen ik al ergens in dit topic Mario64 en en Zelda64 naast elkaar gepleurd. Ik weet dat er wel degelijk een curve is en dat 't schermpje kleiner is en BLAH BLAH... ik heb dat andere racespel gezien (asphalt nogwat) en dat was best nasty. Nou ben ik meer voor gameplay en niet voor graphics, dus dat explained waarom ik een DS heb gekocht ipv een PSP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

S2S >> De besturing, touchscreen en de shoulder buttons zijn volgens mij hetzelfde S2S... besides ik heb 't volgens mij alleen gehad over de shoulderbutton die ik lastig vond zitten voor iemand die grotere handen heeft. Is dat nou raar? NEE! Want ik ben clearly niet de enige die 't lastig vindt. Maar zoals ik GELIJK al in die post zei; het is logisch, zo'n ding wordt op 1 maat gemaakt, en wij als langste mensen ter wereld zullen ook wat grotere handen hebben, dus sja, dan krijg je dat. Nergens gezegd dat ik 't suf vond van nintendo hoor, sterker nog, had 't in concideratie genomen VOOR ik dat ding kocht.

En dat ik niet de enige ben die struikelt over de graphics, come on, dat spreekt voor zich...

Ik ben wel degelijk een onwijs tevreden DS gebruiker. Als je andere posts leest over de afgelopen 4 delen en niet alleen de slechte shit er uit filtert had je dat al lang door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Ik ben het gewoon niet eens met dat het er nasty uitziet, ik heb zelf ook Asphalt en vind het niet nasty......ik heb dit anders nooit eerder gezien op een handheld die ik in mijn handen heb gehouden.
Maar na de PSP is eigenlijk alles nasty heeft Sony slim gedaan alleen is de techniek er niet naar, batterij is het grootste probleem het is meer een showcase van wat ze wel niet kunnen bij Sony, gaat nog een zure appel worden voor ze ben ik bang van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat absoluut.. En daarom ben ik ook zo blij met m'n DS. De PSP is de cube en de DS is de PS2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Jezus mensen hahaha, als je een screenshot neemt van een high motion XviD ziet het er toch ook als crap uit ?
Ik neem aan dat dat bij Ridge Racer ook het geval is.
Misschien ziet het er in motion / in game gewoon wel erg ok uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Afbeeldingslocatie: http://img51.exs.cx/img51/9213/ds14ha.jpg
net ff op de plee gebakken en foto met m'n crappy phone ;)

[ Voor 15% gewijzigd door apNia op 26-12-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

x KeN x schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:03:
Jezus mensen hahaha, als je een screenshot neemt van een high motion XviD ziet het er toch ook als crap uit ?
Ik neem aan dat dat bij Ridge Racer ook het geval is.
Misschien ziet het er in motion / in game gewoon wel erg ok uit.
Echter als ik bijvoorbeeld Ridge Racer Type 4 op mijn PS1 stil zet en vergelijk met die RRDS, dan lijkt het wel het verschil tussen een PS1 en een PS2!

Afbeeldingslocatie: http://www.cheatcc.com/psx/pics/r45.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cheatcc.com/psx/pics/r41.jpg

Deze witte streep is zeker 5 pixels breed ipv 1 pixel zoals op de DS.

Dat is werkelijk een wereld van verschil. In RRDS rijd je meestal langs langs een muur van platte bomen of rotsen en zijn de pixels op het wegdek zo groot als stoeptegels. De structuren zijn erg simpel, alles is erg vierkant.

En kom nou niet met "ja maar het is eerste generatie", want het jaar is nu 2004, men heeft 10 jaar ervaring met 3d games en de architectuur van de DS is erg eenvoudig. What you see is what you get. De DS is gewoon erg gelimiteerd qua 3D, zie het verhaal op het GBADEV forum. max 4096 polygons per scene is gewoon mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap alleen niet waarom je steeds maar naar Ridge Racer kijkt dan ipv. Animal Crossing DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:28:
Ik snap alleen niet waarom je steeds maar naar Ridge Racer kijkt dan ipv. Animal Crossing DS.
Omdat Ridge Racer op zowel de PSP als de DS verkrijgbaar is. Waarom twee verschillende spellen vergelijken qua graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CorteX schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:34:
[...]

Omdat Ridge Racer op zowel de PSP als de DS verkrijgbaar is. Waarom twee verschillende spellen vergelijken qua graphics?
Ja hallo we zitten te discussieren over hoe mooi de DS spellen kunnen zijn enzo. :/

Anyways, Aidix, je zit er naast. Zie deze filmpje:

http://www.nintendo.co.jp/n10/nwt/dssoft/movie/dssoft.html

Ziet er toch IMO goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we mischien gewoon ophouden met het gezeik over welke hardware beter is.
Het gaat om de games en dit is het nintendo DS topic niet het grote "ga hier tot in elk zeikerig detail de psp met de ds vergelijken" topic.

Dus graag ophouden met die constante vergelijking over graphics, je weet wat je met een ds in huis haalt en wat je met een psp in huis haalt.
Het is appels met peren vergelijken elk heeft zijn voor en nadelen elk zijn eigen soort games.

Kies gewoon welke je zelf wilt en blij mee bent, respecteer andermans keuzes en houd op met zeiken en vergelijken.

En nu weer on-topic weet iemand een site met de usa release dates van de nieuwe DS games ?
Kan ik alvast een beetje gaan sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 17:46
Tijd voor een rant. En ja ik heb een DS, pas drie dagen maargoed, ik heb er vrij intensief mee kunnen spelen.

Om te beginnen word ik een beetje moe van de Nintendo marketing-blaat over dat de DS zo revolutionair is omdat er een microfoon inzit, je een touchscreen hebt en er uberhaupt twee schermen en twee processoren inzitten. Een spel als Warioware is *ook* geniaal op de GBA en de GC terwijl je daar niks van dat soort "revolutionaire" hardware bij nodig hebt. Laten we gewoon eerlijk zijn. Er is een enkele reden waarom de Nintendo DS er is, waarom hij er nu is waarom hij eruit ziet zoals hij eruit ziet. Die reden is: marktaandeel.

Nintendo heeft op het moment (of eigenlijk tot de introductie van de PSP) een marktaandeel in de handheld-console markt van 100%. Er zijn wat kleine spelers (geweest) zoals de GP32 die nooit buiten Korea is gekomen en de Neo Geo Pocket (die ik overigens nog ergens heb liggen, compleet met Metal Slug :)) maar nooit een echte concurrent. Nu echter is daar Sony: een enorm kapitaalkrachtig bedrijf dat met de PS1 en PS2 al heeft bewezen bereid is om bijzonder ver te gaan om een markt te veroveren. Er zijn wereldwijd een bizarre hoeveelheid PS1s en PS2s verkocht als bewijs daarvan.

Dus wat moet Nintendo doen? Ze hebben niet lang geleden een GBA SP uitgebracht, maar dat is niet meer dan een betere verpakking om wat er al was, de GBA. Die release was echter zo lang geleden dat de handheld-console markt wel weer iets nieuws kan gebruiken. De PSP zou dus op een zeer gunstig moment komen. Nintendo moet dus, vanuit zakelijk oogpunt, zijn marktaandeel beschermen. De conclusie is: zorgen dat ze voordat de PSP uitkomt (gelukt in de VS allicht) met een nieuwe console uitkomen, die naast de GBA(SP) staat om zo de markt te verzadigen, zodat de PSP moeilijker voet aan de grond kan krijgen.

Je kunt dit duidelijk terugzien in het feit dat ze expliciet claimen dat het geen vervanger is voor de GBA. Ze *willen* dat er meerdere handhelds actief in de markt zijn en allemaal uitgebracht door Nintendo. Dan die revolutionaire features: waarom heeft de Nintendo DS twee schermen? Is dat echt veel beter dan zo'n lekkere grote als op de PSP? Natuurlijk niet, maar het produceren van zulke kleine schermpjes kan wel veel sneller, goedkoper en met minder risico dan die dingen in de PSP. En dat moet wel, anders is'ie niet eerder dan de PSP in de VS, klaar voor de kerst.

En dan zo'n touchscreen. Tuurlijk is dat leuk als je het drie dagen doet. Maar echt onderweg gamen in het dagelijks leven (waar een handheld het uiteindelijk van moet hebben) is heel anders dan lekker thuis in de kerstvakantie. Die DS is al zo zwaar (natuurlijk door de batterij die veel moet wegen omdat hij vanuit marketing-oogpunt ten koste van alles langer mee moet gaan dan die van de PSP) en dan nog met 1 hand vasthouden terwijl je met zo'n stylus zit te pielen is niet voor de lange termijn. Op tafel leggen werkt. Maar daar waar mijn eettafel staat, daar staat ook de GC en de PS2.

Over die microfoon wil ik het niet eens hebben. Ik ga in ieder geval niet zitten praten tegen mijn DS in de trein. Het is al erg genoeg dat iedereen hardop in het openbaar zijn hart zit uit te storten in zijn GSM tegenwoordig, ik ben er niet blij mee dat er iets is bijgekomen dat dat nog erger kan maken.

Maar het ergste nog: hij is groot *en* dik. En zwaar. En als je het dan openklapt dan krijg je met die twee kleine schermpjes niet het gevoel dat het allemaal de moeite waard is om ermee te zeulen. Vooral niet omdat het toch al niet goed in je jaszak past, of zelfs niet in je binnenzak.

Conclusie: bij mij gaat de GBASP weer mee als mobiele handheld en het is wachten geblazen op een betaalbare PSP. Ondertussen speel ik stiekem thuis Mario64 DS, want ook al heeft Nintendo weer'es niet de moeite genomen om een nieuwe console bij lancering te voorzien van een originele Mario-game (wat toch hun kracht was, ooit), Mario64 is en blijft geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
das klare taal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, das het nadeel van nieuwe technologie in hanhelds, die dingen worden groter en zwaarder.

Verwacht alleen niet dat je een PSP makkelijk in je zak kan steken, dat ding is ook behoorlijk groot, voor beide is een aparte draagtas nodig ben ik bang.

Voor mij persoonlijk niet zo'n probleem, aangezien ik hem voornamelijk thuis gebruik, ik vind die wat simpelere spellen leuker dan die van de gewone consoles :P, wil hem ook overal in het huis kunnen gebruiken zonder gebonden te zijn aan een tv. PSP ga ik echter ook aanschaffen, als de prijs niet al te hoog komt te liggen that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Niet online
Maar het ergste nog: hij is groot *en* dik. En zwaar. En als je het dan openklapt dan krijg je met die twee kleine schermpjes niet het gevoel dat het allemaal de moeite waard is om ermee te zeulen. Vooral niet omdat het toch al niet goed in je jaszak past, of zelfs niet in je binnenzak.
Groot?? Dik?!?!?! ik vind het helemaal niet groot man.. en dik.. tja.. er zit wel 2 schermen in.. daarom is ie zo dik.
Hij is wel even dik als de PSP he! En niet goed in je jaszak passen?!?! Hoe klein zijn jou jaszakken wel niet dan. Bij mij past ie er makkelijk in. Zelfs in mn Spijkerbroek zakken (En ik heb geen skater broek ofzo! Gewoon normale G-star broeken.) Dus ik weet niet waar jij over blaat hoor.

Er zijn nog een paar dingen die ik niet echt waar vind maarja.. Het is jou mening...

Verder wou ik nog ff vragen of er nog beetje nieuws is rond Xlink Kai :) Ik wil namelijk online DSen tegen vrienden!!!:P (anders ga ik wel elke week bij iemand langs ofzo :Phehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

JeroenB, als je de NDS al te groot vind dan zul je aan de PSP ook geen plezier beleven. Kreng is nog groter dan de NDS.

Ik zie het als volgt. Nintendo zet met de NDS heel duidelijk in op gameplay. Wat op zich geen verkeerde zet is aangezien mobiel gamen snel een leuk moet zijn. Sony zet echter letterlijk in op een draagbare console. Dat heeft op zich ook zijn voordeel (denk er bijv aan dat andere mensen TV willen kijken of zo).

Ik heb ook mijn twijfels bij de microfoon maar het touchscreen is echt briljant imo. Het komt nl. behoorlijk in de buurt van een muis waardoor een aantal genres bereikbaar worden. Nintendo weet als geen ander welke games op een handheld werken en daar zit hun grote kracht. Wat ook al vaker is gezegd is dat sterkere consoles het al hebben verloren van de GB. Sony gaat niet zomaar ten onder en Nintendo gaat het zwaar krijgen, maar de NDS is al een succes en er is al genoeg markt om het voor 3rd parties aantrekkelijk te maken. Al die 3D onzin hoeft van mij niet op de NDS, persoonlijk vind ik de schermen te klein voor veel grafisch geweld, in dat opzichte heeft Sony dat goed bekeken. Wat ik alleen echt klote vind van bedrijven als Sony en MS is dat ze ongelooflijk met gled kunnen smijten. Sony maakt vreselijk verlies op de hardware die imo ook te geavanceerd is voor massamarkt. Maar ja, als zij het willen doen kunnen wij alleen maar profiteren. Ik hoop voor Nintendo dat de NDS een groot succes wordt en dat de PSP zijn eigen markt creeert. Het zou jammer zijn als Nintendo ten onder moet gaan omdat ze niet zoveel verlies kunnen verdragen als MS of Sony....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dragonzzzz schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:53:
Hij is wel even dik als de PSP he!
PSP is wel iets dunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Het lijkt wel alsof DS bezitters die een kritische noot op het apparaat hebben meteen de mond dienen te worden gesnoerd.
We zullen voortaan alle kritische posts vooraf door de kameraden van de DS-GedachtePolitie laten controleren en censureren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp Jeroen B's rant niet zo goed. Als je het idee van twee schermen, een microfoon en een touchscreen al niet eens ziet zitten, waarom dan uberhaupt de moeite doen om zo'n ding te importeren? Noem het revolutionair of niet, ik zie in ieder geval mogelijkheden die geen enkel ander platform op dit moment biedt. Het is nu aan de spelontwerpers en softwarehuizen om het potentieel van de DS eruit te halen. Lukt ze dat niet, dan is het snel over voor de DS. Ik wacht vooralsnog af. Wat betreft de grootte: ik zou persoonlijk nooit met zo'n duur apparaat los in m'n zak rondlopen; of dat nou past of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:47:
Het gaat om de games en dit is het nintendo DS topic niet het grote "ga hier tot in elk zeikerig detail de psp met de ds vergelijken" topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:47:
Nee, misschien op een Nintendo DS wel, maar de PSP kan ook video's en MP3s afspelen! Iets dat de NDS niet standaard aanboord heeft (wat imho een misser is). Het is dus wel degelijk interessant ook de hardware te vergelijken i.p.v. alleen de games.

Maar ik kan me wel vinden in de opmerking dat over de constante vergelijking...Het herkauwen en continu opnieuw beginnen over dezelfde dingen wordt wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Een forum is en blijft oeverloos geouwehoer. En daar houden we van :)
We hoeven niet eens tot conclusies te komen dat er eentje echt beter is, maar rivalen tegenover elkaar hou je. Als kleutertje met oorlogje, wij als nerds, en anderen weer in een stadion in een weloverwogen discussie over het beroep van Silvie Meis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 01:28:
[...]

Nee, misschien op een Nintendo DS wel, maar de PSP kan ook video's en MP3s afspelen! Iets dat de NDS niet standaard aanboord heeft (wat imho een misser is). Het is dus wel degelijk interessant ook de hardware te vergelijken i.p.v. alleen de games.

Maar ik kan me wel vinden in de opmerking dat over de constante vergelijking...Het herkauwen en continu opnieuw beginnen over dezelfde dingen wordt wel irritant.
Mjah je koopt toch een handheld met het idee om erop te gamen? als ik films wil kijken heb ik thuis een tv en als ik muziek wil luisteren koop ik wel een mp3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ach en volgend jaar komt de GBA 2 uit met nog beter graphics als de PSP en wat dan? :/

Kortom mensen zeur nu eens niet! We weten allemaal dat de PSP grafisch veel krachtiger is en dat je er standaard mp3's en filmpjes op kan kijken, en dat de batteriij duur gewoon veel minder is.

De DS is minder krachtig, gemaakt voor games, touchscreen, dual screen, microfoon erin dus genoeg mogelijkheden om hele vette games te maken.

De DS gaat echt niet falen, de 3th party support is er ruimschoots en er worden nog steeds zeer veel van verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

schnumi schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:08:
Ach en volgend jaar komt de GBA 2 uit met nog beter graphics als de PSP en wat dan? :/

Kortom mensen zeur nu eens niet! We weten allemaal dat de PSP grafisch veel krachtiger is en dat je er standaard mp3's en filmpjes op kan kijken, en dat de batteriij duur gewoon veel minder is.

De DS is minder krachtig, gemaakt voor games, touchscreen, dual screen, microfoon erin dus genoeg mogelijkheden om hele vette games te maken.

De DS gaat echt niet falen, de 3th party support is er ruimschoots en er worden nog steeds zeer veel van verkocht.
offtopic:
bestond er niet al een GBA 2? :D

Het gaat er gewoon dat we op de feiten verder gaan... niet zozeer gaan discussieren of de PSP wel grafisch krachtiger is, dat weten we allemaal wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Grotere versie:

Afbeeldingslocatie: http://www.gfdata.de/archiv12-2004/ysohinds.jpeg

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Is ook een interessant punt dat zo even langs komt. Nintendo heeft altijd volgehouden dat de NDS een 3e pilaar moet worden naast de homeconsole en de GB serie. Misschien is de NDS wel een noodgreep om iets tegenover de PSP te zetten terwijl er ondertussen gewoon wordt gewerkt aan een nieuwe GB die het direct tegen de PSP op moet nemen. Hopelijk dan met betere graphics (of minimaal gelijkwaardig) en zonder de kinderziektes van de PSP. Betere batterij, wel/of geen echte analoge stick, wel of geen optisch medium en puur gaming of toch iets meer...

Ik ben benieuwd iig. Voorlopig houd ik het fijn bij mijn NDS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Ik heb hem binnen :)
En hij ownt echt hard, die minigames bij mario alleen al, dat aantikken is zoo cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xrenity schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:59:
Ik heb hem binnen :)
En hij ownt echt hard, die minigames bij mario alleen al, dat aantikken is zoo cool :)
Wei, wei ... Ik wil um ook!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJJ
  • Laatst online: 07-08 23:38

PJJ

Ik kan niet wachten totdat mijn wario ware binnenkomt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra de usversie er is bestel ik hem ook :) ik speel nog steeds de gbaversie af en toe .

Tenminste.... als mijn touchscreen dan weer goed is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor deze zeer egoistische vraag van mijn kant:

Voor de mensen die hem echt persoonlijk hebben, hoelang gaat de accu mee ( burn in test )
Natuurlijk een volledig geladen accu :)
Alvast hartstikke bedankt voor de mogelijke ( hopelijk verschillende ) reacties.

Edit : wat dom van me, wat is de warmste vlakte van de nds? Hetzelfde als een laptop, dus onderaan?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Het touchscreen....echt burning hot!!!
Beetje rare vraag maar vooruit, de ds gaat mee naar gebruik van touchscreen en wi-fi.
Ik heb het gevoel met mario ongeveer 7 uur en met wat wi-fi gekloot wat koter 5-6 Ik weet het niet precies. Boeit me ook niet er zitten in ieder geval genoeg uurtjes in de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJJ
  • Laatst online: 07-08 23:38

PJJ

Gaat wel redelijk lang mee maar kvind het toch enigszins tegen vallen. Ik heb hem nu al 3 keer moeten opladen en in 3 dagen. Kheb dan ook wel redelijk veel uurtjes mee gespeeld hoor (rond de 70 sterren in mario ;)).

Btw wat is dat witte konijntje met die 'glimmende sterretjes' deromheen (beetje rare omschrijving maargoed)? Ik had hem namelijk gevangen maar ik kan geen japans dus voor diegene die de US versie hebben misschien een weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Ik geloof dat je er 7 van moet hebben voor die deur die dicht in de kamer waar je kan veranderen in alle characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PJJ schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:20:

Btw wat is dat witte konijntje met die 'glimmende sterretjes' deromheen (beetje rare omschrijving maargoed)? Ik had hem namelijk gevangen maar ik kan geen japans dus voor diegene die de US versie hebben misschien een weet.
iedere character heeft een aantal konijntjes, als je ze vangt krijg je een sleutel en word er een mini-game unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb hem dan ook binnen :) Vind hem niet echt zwaar, wat ik wel jammer vind is dat het bovenste scherm omhuld is met een zwarte rand, geen volledig beeld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:44:
Sorry voor deze zeer egoistische vraag van mijn kant:

Voor de mensen die hem echt persoonlijk hebben, hoelang gaat de accu mee ( burn in test )
Natuurlijk een volledig geladen accu :)
Alvast hartstikke bedankt voor de mogelijke ( hopelijk verschillende ) reacties.

Edit : wat dom van me, wat is de warmste vlakte van de nds? Hetzelfde als een laptop, dus onderaan?
Minimaal 6 uur (en dit haal je onder alle omstandigheden).

Maximaal 10 uur. 10 uur is dan ook haalbaar. Ergens had een gast 12 uur gehaald maar dat kan ik niet bevestigen. :P

Een NDS wordt niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 20:33:
Zo, heb hem dan ook binnen :) Vind hem niet echt zwaar, wat ik wel jammer vind is dat het bovenste scherm omhuld is met een zwarte rand, geen volledig beeld dus.
eh is dat niet alleen bij GBA games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:17:
Is ook een interessant punt dat zo even langs komt. Nintendo heeft altijd volgehouden dat de NDS een 3e pilaar moet worden naast de homeconsole en de GB serie. Misschien is de NDS wel een noodgreep om iets tegenover de PSP te zetten terwijl er ondertussen gewoon wordt gewerkt aan een nieuwe GB die het direct tegen de PSP op moet nemen. Hopelijk dan met betere graphics (of minimaal gelijkwaardig) en zonder de kinderziektes van de PSP. Betere batterij, wel/of geen echte analoge stick, wel of geen optisch medium en puur gaming of toch iets meer...

Ik ben benieuwd iig. Voorlopig houd ik het fijn bij mijn NDS!
Dit zijn ook mijn gedachten.
Ik bedoel, als de NDS de 3e pilaar is..
En de Gameboy serie zo succesvol is..
Dan ben je toch helemaal van lotje getikt als je geen Gameboy maakt met uber-graphics, dan kan Sony de biezen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Nintendo is gewoon lui geweest bij de release van de GBA. Er was geen concurrentie, dus waarom zou je dan hard werken? Resultaat: Ze maakten een apparaat dat technisch weinig hoogstaand was. Weer een gameboy zonder backlight ondanks fel protest (later opgelost door SP), weer een apparaat met lage resolutie/klein beeld. Te weinig knoppen en geen soundchip maar een eenvoudige 2 kanaals DAC. Een goedkoop en eenvoudig systeem dat goedkope en eenvoudige software uitlokt. (resultaat: talloze NES/SNES ports en een enorme berg developers die nog te lui zijn om een fatsoenlijke soundtracker te kopen/ontwerpen :|)

Tsja en dan komt Sony die zoals altijd wel de nodige R&D steekt in een nieuw uit te brengen product. Als N niet direct met 'iets' op de proppen kwam was het gewoon vrij snel afgelopen met de GBA lijkt mij. Helaas zit de GBA pas op de helft van zijn door Nintendo voorgestelde lifecycle, dus met iets compleet nieuws komen kunnen ze niet maken tegenover de GBA customer base. Dus wat doe je, in een krampachtige poging toch wat van de nieuwe market-share te bemachtigen ga je opnieuw naar de tekentafel om een goedkoop en eenvoudig systeem te ontwerpen dat zich toch op een positieve manier kan onderscheiden van de PSP.
Men richt zich op innovatie en het resultaat is de DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:27
mjah my thoughts exactly.
Kan niet zeggen dat ik het erg vind, de PSP lijkt me echt niets (hou meer van nintendo spellen, en racespellen hebben me nooit kunnen boeien) en doordat de PSP komt krijg ik toch mn nieuwe nintendo apparaat vroeger dan verwacht :D

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja precies... het is in a way fijn, want Nintendo heeft nu peper in z'n reet en is gedwongen EINDELIJK door de concurentie iets meer te droppen dan alleen lullige portjes (want laten we wel wezen, de GBA leek wel een retro-bak).

Leuk "nieuwtje" trouwens ('t is al een week oud, weet niet of 't gepost is), een gozer heeft de Metroid ROMdump van de versusplay al kunnen spelen via een GBA Flash cartridge :D
Ik wil niks suggereren.. maarehh.. een feestje waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Ja, die Darkfader is hard aan het knutselen. Als je het bewijs (als ik het zo mag noemen) met bewegend beeld wilt zien:
http://137.224.220.30/hack_ds-df.avi })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

BAUKstEr schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:41:
Ja, die Darkfader is hard aan het knutselen. Als je het bewijs (als ik het zo mag noemen) met bewegend beeld wilt zien:
OMG wat fokking vet =D
Echt a matter of time voordat de illegale markt weer op gang komt op deze manier... en voor mij als homedev is dit helemaal te gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Antwoord op onze vids, hij is wel cool...heb ff met hem geluld.

http://www.teamxlink.co.u...4ed79dadd21490156efb65075

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
BAUKstEr schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:41:
vet! :D
En dan bedoel ik eigenlijk stiekem niet voor de homebrewer maar voor iets heel anders ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Sweet! Pictochat over het net lijkt me echt soepel. Maar werkt het nu wel of niet met MSN? Want dan is het imo helemaal af!

En dan om S2S even te stangen, werkt het ook met andere sticks of chipsets? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:46:
Sweet! Pictochat over het net lijkt me echt soepel. Maar werkt het nu wel of niet met MSN? Want dan is het imo helemaal af!
Ik snap niet hoe het gelijk met MSN kan werken.

Maar misschien is het wel mogelijk ja... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Deddiekoel schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:46:

En dan om S2S even te stangen, werkt het ook met andere sticks of chipsets? ;)
Ja :) met alle 403 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIJ IS ER! HIJ IS ER! HIJ IS ER!!!!! :D
Vandaag eindelijk thuisbezorgd (gelukkig was ik er), twee pakjes van Lik-Sang. DS+wario+feel the magic. En in het andere pakje Mario (ook al had ik die 10 dagen later besteld. :p).

Geen dode pixels, geen importbelasting... jaja jongens, het leven is mooi! 8)

Eerste indruk is erg goed. Hij ziet er toch weer beter (en kleiner) uit dan op de plaatjes, als je hem eenmaal zelf in handen hebt. Ik vind die stylus wel heel erg klein, je kan hem niet echt lekker vasthouden zoals een pen... het voelt nog een beetje onwennig vind ik, misschien komt het nog.

Mario vind ik ook nog erg lastig besturen. Met die thumbstrab en de touchscreen als analoge control vind ik echt niks. Yoshi zwabberde alle kanten op. :p Maar dat geeft niet, ik vind het met de vierpuntsdruktoets ook goed te doen opzich. Alleen die vier actieknopjes zijn zo klein... voelt niet echt logisch allemaal. Ik moest net dus dat eerste konijntje vangen met Yoshi... ik vind het dan nogal lastig om en de B-knop ingedrukt te houden zodat hij rent, en op Y te drukken zodat hij z'n tong uitsteekt. Die dingen hadden ze beter onder 1 knop kunnen stoppen. (in andere Mario-spellen is de aanvalsknop ook altijd hetzelfde als de ren-knop).
Die mini-games zijn wel allemaal erg leuk! Daar blinkt de DS duidelijk in uit.

Wario Ware is weer echt lachen. :) Letterlijk, ik heb hardop zitten lachen om die debiele spelletjes. De leukste vondst die ik totnutoe heb gezien? Bubbeltjes-plastic laten knappen op het touchscreen. :p Bijna net zo bevredigend als in het echt.

Feel The Magic heb ik nog niet kunnen proberen. Moet nu eerst even een paar mailtjes sturen, daarna weer gelijk de DS aanzetten. :D

(Kan iemand die er verstand van heeft me trouwens eens uitleggen hoe zo'n touchscreen eigenlijk werkt? Niks belangrijks hoor, maar ik ben gewoon nieuwsgierig. :) Reageert hij echt op de druk, of gaat het met licht of hoe zit dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:11

Leejow(saait)

Blater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

surrounded >> kan wario ware DS ook versus?

iedereen >> ik kom er net achter dat je met PictoChat ook lettertjes vanuit het toetsenbord het scherm in kon slepen.. wist ik niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik zou best graag eens Pictochat aan het werk zien. Alleen is er niemand die ik ken die ook zo'n ding heeft (heel raar ;)). Daarom hoop ik ook op dat hij snel online kan en dan ook met MSN omdat ik dus niemand ken met een NDS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
lijkt me echt heel erg sterk dat zoiets met MSN zou kunnen communiceren...
dan zou je een gehackte versie van pictochat en een gehackte MSN moeten hebben ofzo....

niet dat het niet leuk zou zijn natuurlijk :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand hier mario ds en feel the magic en welke vind je dan leuker want ik ben tussen die 2 aan het twijfelen :*) en qua prijs ook want feel the magic is 40 en mario 48 euro

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 23:14 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.