Texture filtering lijkt me niet zo heel veel, kan makkelijk gedaan worden IMO.
Een derde CPU zou pas relaxed zijn.
Een derde CPU zou pas relaxed zijn.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Facts don't care about your feelings
Het grootste verschil is wel de texture filtering. Dat maakt wel wat uit voor de "beleving" van mooie graphics. Maar de schermpjes van de DS zijn kleiner waardoor dat minder opvalt lijkt me.apNia schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:10:
Zonder twijfel dat de DS zoiets aan moet kunnen... volgens mij is die DS toch in elk opzicht even sterk als de N64?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Verwijderd
Ketter!Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 23:07:
Ik heb vandaag Super Mario Bros. 3 gespeeld op de NES.
En omg wat was dat lelijk.
Zo werkt het inderdaad, zoals ook vaak met memorycard-achtige apparaten het geval is.Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 09:18:
Damn, die DS-cartridges zijn echt wel piepklein trouwens. Ik hoop dat ik ze niet kwijt ga raken.
Ik zag bij gamekings ook dat er blijkbaar een soort veermechanisme in de DS zit? Het leek alsof hij de cartridge een klein stukje indrukte, waarna hij er vanzelf uitschoot... klopt dat? Zou ik wel chique vinden.
Lijkt me nogal onhandig of niet? Anders zouden ze zo afbreken.
[ Voor 48% gewijzigd door schnumi op 25-12-2004 10:45 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
waarom hebben ze dat er eigenlijk uit gelaten?rajackar schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:47:
[...]
Het grootste verschil is wel de texture filtering. Dat maakt wel wat uit voor de "beleving" van mooie graphics. Maar de schermpjes van de DS zijn kleiner waardoor dat minder opvalt lijkt me.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Het DS forum van Insidegamer, waar ik tevens mod ben :apNia schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:51:
vet Hidde, hoe kom je daaraan dan? wil wel meer zien!
[ Voor 10% gewijzigd door Hidde op 25-12-2004 13:01 ]
Volgens mij omdat dat redelijk cpu intensief is om goed te doen. En dat is een van de redenen dat de PSP mooiere graphics heeft en de DS veel langer met een batterij doet.apNia schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:28:
[...]
waarom hebben ze dat er eigenlijk uit gelaten?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Waarom geen frame-buffer, maar 4096 polygons in 1 scene en geen filtering? Omdat de focus duidelijk lag op een goedkope en low-power oplossing. Niet op render kwaliteit of prestaties, hetgeen een hoger stroomverbruik en complexere architectuur oplevert.apNia schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:28:
[...]
waarom hebben ze dat (filtering) er eigenlijk uit gelaten?
Verwijderd
Jij ook alVerwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:50:
[...]
Ik verheug me zo op dat spel.
Zojuist bij gamekings hadden ze een kleine hands-on feature over 2 DS'sen die ze geïmporteerd hadden. Wat zag hij (de DS) er weer goed uit.Ergens op een postkantoor of een vliegveld of een magazijn (of een douanekantoor
) ligt de mijne nu op me te wachten...
Hebben meer mensen er last van waar zij het over hadden, dat ie toch niet echt goed in de hand ligt, en dat je niet overal even goed bij kan? Om hem nu op tafel te leggen tijdens het spelen zoals hij voorstelde lijkt me niks. Het is toch niet voor niets een handheld.
leuk als je halverwege iemands tekening ff joined en dan ff wat regels er tussen knaltHidde schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:00:
[...]
Het DS forum van Insidegamer, waar ik tevens mod ben :
http://www.insidegamer.nl/forum/viewtopic.php?t=21867
Ricoboy heeft die laatste 2 tekeningen uit me vorige post gemaakt.
En dit is een link uit dat topic :
http://forums.nintendo.co...d.id=ds&message.id=488710
Waar ze op Nintendo.com forums een wedstrijd houden.
En de 3e creatie van Ricoboy :
[afbeelding]
[ Voor 54% gewijzigd door apNia op 25-12-2004 15:42 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb 'm nu anderhalve week, en nee.. heb zoiets dergelijks niet.Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 19:05:
Damn paniek !
Ik heb mijn ds nu 2 weken en ik had 1 dode pixel in het touchscreen maar nu is mijn touchscreen helemaal aan het storen .
Hetzelfde effect wat je op je monitor krijgt als je telefoon ernaast ligt .
Alleen maakt het nu niet uit waar ik sta![]()
heeft niemand het gehad ?
Verwijderd
Ik denk niet dat nintendo europa zich gaat bemoeien met een ds uit japan dus het zal wel opsturen worden .Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 19:19:
[...]
Ik heb 'm nu anderhalve week, en nee.. heb zoiets dergelijks niet.
Wel 1 dode pixel op het bovenste schermpje helemaal links.
Ik weet eigenlijk niet hoe het met garantie zit.. krijg je die in europa pas als de DS hier gereleased is? (opsturen lijkt me zo'n gedoe)
Verwijderd
Ja doe ik ook hij is niet gevallen ofzo dus kan best goedkomen ....zware telefonische signalen mischienXrenity schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 19:40:
Ik heb wel eens een monitor gehad die helemaal ging storen en alles. Had ik de klantenservice gebeld enzo kregen we een nieuwe... Zelfde avond deed alles het weer perfect
Dus misschien moet je gewoon even afwachten
Het is mooi dat je je handen de schuld geeft want aan de DS ligt het niet, ik frag lekker door met metroid...maar je bent wel een zeikstraal zeg...ehheheehhe. Heb je wel is wat goeds over de DS te vertellen?...waarom heb je er eigenlijk 1 gehaald ik lees alleen maar negatieve dingen van jouw? Het is duidelijk geen portable voor jouw. Maar dat is mijn mening.apNia schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:37:
ik vond 't met Metroid Prime First Hunt wel kut werken... m'n handen zijn dan gewoon te kut.. rechterhand thumbstrap, moven met links schieten en moven.. en die shoulderbutton is dan kut te pakken... en voor iemand gaat roepen dat ze ook rekening houden met kleinere kinderen, ja dat snap ik ook wel
[...]
leuk als je halverwege iemands tekening ff joined en dan ff wat regels er tussen knalt
[ Voor 4% gewijzigd door S2S op 25-12-2004 22:43 ]
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Max|Burn op 25-12-2004 22:58 ]
Verwijderd
Je geeft duidelijk aan dat het je mening is, hier zie ik dan ook niet echt een probleem.MaxBurn schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:57:
Me opmerking over DS vs. N64, pagina of wat terug, was trouwens puur qua discussiepunt bedoeld(zo vind ik M64 ook mooier dan M64DS) de DS is evengoed briljant, door het totaalplaatje / originaliteit, daar wou ik ook geen afbraak aan doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 00:22 ]
Is 't je nog niet opgevallen op MSN dat ik je suf zeik over online play? Als je blijkbaar al m'n posts hebt gelezen is 't je opgevallen dat ik de DS voor homedev heb gekocht en voor online play. Singleplay vind ik niet zo interessant, daar heb ik al sinds 1985 van mogen genieten.S2S schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 20:21:
[...]
Het is mooi dat je je handen de schuld geeft want aan de DS ligt het niet, ik frag lekker door met metroid...maar je bent wel een zeikstraal zeg...ehheheehhe. Heb je wel is wat goeds over de DS te vertellen?...waarom heb je er eigenlijk 1 gehaald ik lees alleen maar negatieve dingen van jouw? Het is duidelijk geen portable voor jouw. Maar dat is mijn mening.
[ Voor 27% gewijzigd door apNia op 26-12-2004 00:40 ]
[ Voor 148% gewijzigd door S2S op 26-12-2004 01:11 ]
Ok, mag jij me vertellen hoe:Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 00:20:
[...]
Misschien een ideetje voor Nintendo: een soort FX-chip in het GBA-slot zodat de textures gesmooth wordensoort Co-processor in een cartridge zegmaar
Er is bij de GBA cart connector geen rekening gehouden met eventuele video DSPs, wat bij de SNES wel het geval was. Bovendien rendert de DS direct naar de LCD en niet naar een framebuffer. Er is geen mogelijkheid tot het 'nabewerken' van het beeld.Pin Name Dir Expl.
1 VDD O Power Supply 3.3V DC
2 PHI O System Clock (selectable none, 4.19MHz, 8.38MHz, 16.76MHz)
3 /WR O Write Select
4 /RD O Read Select
5 /CS O ROM Chip Select
6-21 AD0-15 I/O lower 16bit Address and/or 16bit ROM-data (see below)
22-29 A16-23 I/O upper 8bit ROM-Address or 8bit SRAM-data (see below)
30 /CS2 O SRAM Chip Select
31 /REQ I Interrupt request (/IREQ) or DMA request (/DREQ)
32 GND O Ground 0V
Dat lag overigens eerder aan de developers, Nintendo, Rare, Acclaim en enkele anderen hadden juist scherpe textures (voor een N64 dan he) Er waren inderdaad erg veel fuzzy games en dat viel mij ook tegen. Waarom die er waren heb ik nooit geweten, Er waren ook veel games waar het gewoon strak was. (Ja ok N64 was geen eitje om voor te proggen, is nog geen reden om textures fuzzy te makenIets wat me eigenlijk beetje tegenviel bij de N64 was juist dat alles zo "vaag" was. Maar das mijn mening.
[ Voor 54% gewijzigd door Max|Burn op 26-12-2004 11:59 ]
blegh wat ziet dat er lelijk uit zeg.. lijkt wel een opgevoerde gba game.Aidix schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:13:
Fuzzy textures is heel logisch, door beperkte en erg dure opslagruimte in een cart gebruiken ze lage resolutie textures. Vervolgens wordt die texture waanzinnig opgeblazen en de filtering maakt het dan helemaal 'wazig'.
Zou je de filtering uitzetten dan krijg je dit:
[afbeelding]
En dan bedoel ik de weg en die boom. Die witte strepen op de weg zijn in de texture maar 1 pixel breed!!! Op de N64 zou het zo worden uitgesmeerd dat het een vage streep is.
Mm misschien toch eens wat 1ste generatie N64 games erbij pakken en daarna de laatste gen.apNia schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:38:
Dat zeg ik toch... en S2S maar zeggen dat ik alleen maar klaag. Het is gewoon nasty. Zoals ik zei en Pu_Dy ook zegt, 't is net dat semi-3D wat de GBA kent... Uiteraard verbetert 't later wel, maar volgens mij is dit gewoon een limiet wat de DS kent...
[ Voor 34% gewijzigd door S2S op 26-12-2004 16:26 ]
[ Voor 15% gewijzigd door apNia op 26-12-2004 17:03 ]
Echter als ik bijvoorbeeld Ridge Racer Type 4 op mijn PS1 stil zet en vergelijk met die RRDS, dan lijkt het wel het verschil tussen een PS1 en een PS2!x KeN x schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:03:
Jezus mensen hahaha, als je een screenshot neemt van een high motion XviD ziet het er toch ook als crap uit ?
Ik neem aan dat dat bij Ridge Racer ook het geval is.
Misschien ziet het er in motion / in game gewoon wel erg ok uit.
Verwijderd
Omdat Ridge Racer op zowel de PSP als de DS verkrijgbaar is. Waarom twee verschillende spellen vergelijken qua graphics?Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:28:
Ik snap alleen niet waarom je steeds maar naar Ridge Racer kijkt dan ipv. Animal Crossing DS.
Verwijderd
Ja hallo we zitten te discussieren over hoe mooi de DS spellen kunnen zijn enzo.CorteX schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:34:
[...]
Omdat Ridge Racer op zowel de PSP als de DS verkrijgbaar is. Waarom twee verschillende spellen vergelijken qua graphics?
Verwijderd
Verwijderd
Groot?? Dik?!?!?! ik vind het helemaal niet groot man.. en dik.. tja.. er zit wel 2 schermen in.. daarom is ie zo dik.Maar het ergste nog: hij is groot *en* dik. En zwaar. En als je het dan openklapt dan krijg je met die twee kleine schermpjes niet het gevoel dat het allemaal de moeite waard is om ermee te zeulen. Vooral niet omdat het toch al niet goed in je jaszak past, of zelfs niet in je binnenzak.
PSP is wel iets dunner.dragonzzzz schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:53:
Hij is wel even dik als de PSP he!
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:47:
Kunnen we mischien gewoon ophouden met het gezeik over welke hardware beter is.
Het gaat om de games en dit is het nintendo DS topic niet het grote "ga hier tot in elk zeikerig detail de psp met de ds vergelijken" topic.
Verwijderd
Nee, misschien op een Nintendo DS wel, maar de PSP kan ook video's en MP3s afspelen! Iets dat de NDS niet standaard aanboord heeft (wat imho een misser is). Het is dus wel degelijk interessant ook de hardware te vergelijken i.p.v. alleen de games.Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:47:
Kunnen we mischien gewoon ophouden met het gezeik over welke hardware beter is.
Het gaat om de games en dit is het nintendo DS topic niet het grote "ga hier tot in elk zeikerig detail de psp met de ds vergelijken" topic.
Verwijderd
Mjah je koopt toch een handheld met het idee om erop te gamen? als ik films wil kijken heb ik thuis een tv en als ik muziek wil luisteren koop ik wel een mp3 speler.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 01:28:
[...]
Nee, misschien op een Nintendo DS wel, maar de PSP kan ook video's en MP3s afspelen! Iets dat de NDS niet standaard aanboord heeft (wat imho een misser is). Het is dus wel degelijk interessant ook de hardware te vergelijken i.p.v. alleen de games.
Maar ik kan me wel vinden in de opmerking dat over de constante vergelijking...Het herkauwen en continu opnieuw beginnen over dezelfde dingen wordt wel irritant.
schnumi schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:08:
Ach en volgend jaar komt de GBA 2 uit met nog beter graphics als de PSP en wat dan?![]()
Kortom mensen zeur nu eens niet! We weten allemaal dat de PSP grafisch veel krachtiger is en dat je er standaard mp3's en filmpjes op kan kijken, en dat de batteriij duur gewoon veel minder is.
De DS is minder krachtig, gemaakt voor games, touchscreen, dual screen, microfoon erin dus genoeg mogelijkheden om hele vette games te maken.
De DS gaat echt niet falen, de 3th party support is er ruimschoots en er worden nog steeds zeer veel van verkocht.
Verwijderd
Wei, wei ... Ik wil um ook!!!Xrenity schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:59:
Ik heb hem binnen
En hij ownt echt hard, die minigames bij mario alleen al, dat aantikken is zoo cool
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 18:47 ]
Verwijderd
iedere character heeft een aantal konijntjes, als je ze vangt krijg je een sleutel en word er een mini-game unlocked.PJJ schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:20:
Btw wat is dat witte konijntje met die 'glimmende sterretjes' deromheen (beetje rare omschrijving maargoed)? Ik had hem namelijk gevangen maar ik kan geen japans dus voor diegene die de US versie hebben misschien een weet.
Verwijderd
Verwijderd
Minimaal 6 uur (en dit haal je onder alle omstandigheden).Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:44:
Sorry voor deze zeer egoistische vraag van mijn kant:
Voor de mensen die hem echt persoonlijk hebben, hoelang gaat de accu mee ( burn in test )
Natuurlijk een volledig geladen accu![]()
Alvast hartstikke bedankt voor de mogelijke ( hopelijk verschillende ) reacties.
Edit : wat dom van me, wat is de warmste vlakte van de nds? Hetzelfde als een laptop, dus onderaan?
eh is dat niet alleen bij GBA games?Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 20:33:
Zo, heb hem dan ook binnenVind hem niet echt zwaar, wat ik wel jammer vind is dat het bovenste scherm omhuld is met een zwarte rand, geen volledig beeld dus.
Verwijderd
Dit zijn ook mijn gedachten.Deddiekoel schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:17:
Is ook een interessant punt dat zo even langs komt. Nintendo heeft altijd volgehouden dat de NDS een 3e pilaar moet worden naast de homeconsole en de GB serie. Misschien is de NDS wel een noodgreep om iets tegenover de PSP te zetten terwijl er ondertussen gewoon wordt gewerkt aan een nieuwe GB die het direct tegen de PSP op moet nemen. Hopelijk dan met betere graphics (of minimaal gelijkwaardig) en zonder de kinderziektes van de PSP. Betere batterij, wel/of geen echte analoge stick, wel of geen optisch medium en puur gaming of toch iets meer...
Ik ben benieuwd iig. Voorlopig houd ik het fijn bij mijn NDS!
mjah my thoughts exactly.
Ignorance Is Bliss
OMG wat fokking vet =DBAUKstEr schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:41:
Ja, die Darkfader is hard aan het knutselen. Als je het bewijs (als ik het zo mag noemen) met bewegend beeld wilt zien:
http://137.224.220.30/hack_ds-df.avi
vet!BAUKstEr schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:41:
Ja, die Darkfader is hard aan het knutselen. Als je het bewijs (als ik het zo mag noemen) met bewegend beeld wilt zien:
http://137.224.220.30/hack_ds-df.avi
Verwijderd
Ik snap niet hoe het gelijk met MSN kan werken.Deddiekoel schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:46:
Sweet! Pictochat over het net lijkt me echt soepel. Maar werkt het nu wel of niet met MSN? Want dan is het imo helemaal af!
JaDeddiekoel schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:46:
Sweet! Pictochat over het net lijkt me echt soepel. Maar werkt het nu wel of niet met MSN? Want dan is het imo helemaal af!
En dan om S2S even te stangen, werkt het ook met andere sticks of chipsets?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 23:14 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq