[Wii]Metroid Prime 3: Corruption

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/Prime3topic.jpg
Gerelateerde topics & links

Hardware & ervaringen:
Het Nintendo Wii en GameCube Ervaringen Topic

Wii games:
The Legend of Zelda: Twilight Princess
Boogie
Mario Strikers Charged Football
SSX: Blur

Links:
De officiële Metroid site
Website van Retro Studios
De officiële Nintendo site

Informatie
Metroid Prime 3 Corruption
Kom er echt achter wat het is om de premiejager achter het vizier te zijn

Dankzij de Wii-besturing worden spelers daadwerkelijk Samus. Door haar voort te bewegen met de Nunchuk en haar geweer te hanteren via de Wii-afstandsbediening, doen spelers meer dan door de ogen van Samus kijken. Ze ervaren een quantum leap volledig vanuit een eerstepersoonsbesturing! Vuur je wapen af terwijl je rent, grijp vijanden vast en trek hun schilden uit hun handen of manipuleer machines met bewegingen van de Nunchuk en de Wii-afstandsbediening. Nergens word je meer door een spel meegesleept dan op de Wii en op geen enkel ander platform vind je zulke goede eerstepersoonsbesturing.

De corruptie is overal... Dark Samus, Samus' eeuwige tegenstander, besmet volledige planeten door er enorme Leviathan-zaden naar toe te schieten. Samus dient naar allerlei planeten te reizen, ieder met zijn eigen ruimtelandschappen en gevaren, om te voorkomen dat ze volledig gecorrumpeerd worden. Ondertussen moet ze ook nog vechten tegen het Phazon dat zich langzaam verspreidt en haar lichaam volledig dreigt over te nemen. Terwijl het haar van binnen opvreet, zorgt het echter ook voor ongelofelijke krachten.

Enter Hypermode! Samus maakt gebruik van een totaal nieuw apparaat genaamd Phazon Enhancement Device (PED). Dit apparaat brengt de Phazon in haar onder controle en zorgt ervoor dat Samus in de zogenaamde Hypermode terechtkomt. In Hypermode kan Samus haar Phazon-belemmeringen vernietigen en haar vijanden met superkrachtige wapens onschadelijk maken… al gaat dit wel ten koste van haar gezondheid. Als ze er niet in slaagt om haar Phazon-meter volledig leeg te maken, loopt ze het risico om compleet onder controle van Dark Samus te raken. Ongelimiteerde krachten en volledige besmetting liggen gevaarlijk dicht bij elkaar in de buurt.

Bron: Nintendo
Geruchten
Metroid Prime 3: Corruption maakt volgens Retro Studios gebruik van Wii Connect24. Er is nog niet bekend wat de feature gaat betekenen voor het spel. Sommige bronnen beweren dat het DS project Metroid Dread gedownload kan worden. Anderen denken dat we nieuwe power-suits, levels en content kunnen downloaden.

Bron: NGamer UK QJ.net
Previews & Reviews

Reviews, Nederlands
Power Unlimited 95 (door: Jurjen)
Recensie: Metroid Prime 3: Corruption (door: Marcel "NinteX")
Previews, Nederlands
WiiDS, Vooruitblik: Metroid Prime 3: Corruption (door: Marcel "NinteX")
Ndomain, Preview: Metroid Prime 3: Corruption (door: Luwe)
Nzone, Preview: Metroid Prime 3: Corruption (door: Arjen Perez)
InsideGamer, E3: Metroid Prime 3 Corruption (door: Jelle van Es "Jaylee")
Previews, Engels
IGN, E3: Hands-on Metroid Prime 3: Corruption (door: Matt Cassamasina)
Features

* 16:9(breedbeeld)
* 480P(EDTV)
* 60FPS
* Dolby Prologic II
Filmpjes

Teaser en trailers:
Teaser(E3 2005)
Trailer 1(E3 2006)
Trailer 2(September 2006)
Trailer 3(E3 2007)
Trailer 4(augustus 2007)*HOT*
Teaser 2(augustus 2007)*HOT*
Gameplay:
Sky City Spider Ball gameplay (augustus 2007)*HOT*
Sky City Gameplay (E3 2007)
Live demonstratie (E3 2007)
Demo walkthrough (september 2006)
Gametrailers Retrospective
Metroid Retrospective part 1(Metroid, Metroid 2)
Metroid Retrospective part 2(Super Metroid, Metroid Fusion)
Metroid Retrospective part 3(Metroid Prime, Metroid Prime 2 Echoes)

Screenshots & Artwork

E3 2007
Afbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/metroidprime3_sslg1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/metroidprime3_sslg2.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/metroidprime3_sslg3.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/metroidprime3_sslg4.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/metroidprime3_sslg5.jpg

Logo (1237x747)
Samus (1200x1473)
Dark Samus 1200x1473
Releasedate & boxart

Metroid Prime 3: Corruption komt op 26 oktober 2007 uit.

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/4pvrihu.jpg

[ Voor 194% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 26-10-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Is er eigenlijk al geweten wanneer deze nu eigenlijk uitkomt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:30
26 oktober komt MP3 in Europa uit, zie ook de TS in het Wii topic. Goede TS btw.

Ik ben benieuwd, in Amerika komt het spel al eind augustus of begin september uit. Het was daar iig een weekje uitgesteld. Het zal waarschijnlijk een topper zijn, maar mocht het toch tegenvallen dan zijn we gewaarschuwd ;). Wij hebben voorlopig in september nog Super Paper Mario om ons bezig te houden.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoedje schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:40:
26 oktober komt MP3 in Europa uit, zie ook de TS in het Wii topic. Goede TS btw.

Ik ben benieuwd, in Amerika komt het spel al eind augustus of begin september uit. Het was daar iig een weekje uitgesteld. Het zal waarschijnlijk een topper zijn, maar mocht het toch tegenvallen dan zijn we gewaarschuwd ;). Wij hebben voorlopig in september nog Super Paper Mario om ons bezig te houden.
thx :), meer volgt zoals artikelen reviews/previews enzo maar dan moeten die eerst geschreven worden natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat leesvoer toegevoegd aan de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160970

Zeker een topic om bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

Leuk topic om bij te houden, het begint nu wel steeds dichterbij te komen hoop ik.

Nice TS trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:34
Dit spel ziet er veelbelovend uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is echt veel te weinig hype rond deze game. Hij komt al eind deze maand in Amerika en daar heeft men helemaal geen interesse. :/

De serie is nu niet bepaald onbewezen, Metroid Prime 1 heeft meerdere game of the year awards gekregen en Metroid Prime 2 scoorde niet onder de 9.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 06-08-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 11:17
op de website http://www.metroid.com/ zie ik nu staan:

"Download the preview to your wii"

maar ik kan er niet op klikken (ook niet als ik via de wii naar de site ga)

weet iemand wat dit is? of staat dit er al erg lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Mad_Cow schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:00:
op de website http://www.metroid.com/ zie ik nu staan:

"Download the preview to your wii"

maar ik kan er niet op klikken (ook niet als ik via de wii naar de site ga)

weet iemand wat dit is? of staat dit er al erg lang?
Ik heb dit nog helemaal niet gezien, nieuw kanaal misschien :)

Edit: het komt er op neer dat er in Amerika filmpjes te streamen zijn van MP3 via het winkelkanaal. Hier helaas (nog) niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 10-08-2007 12:19 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222639

Ik had ergens gelezen, dat wanneer je je land instellingen veranderd (bijv. naar Amerika) je ook meer nieuws ontvangt. Helaas nog niet zelf geprobeerd, maar misschien werkt die ook voor die MPC filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

als je je taal naar het Engels verandert krijg je meer nieuwsberichten te zien omdat er nu eenmaal meer nieuws beschikbaar gesteld is in het Engels. Verder heeft je taalkeuze geen invloed op de regio.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:15

Willybubba

Nut up or shut up.

Engelse Wii hier en helaas geen MP3 preview channel. Die kun je in de US inderdaad downloaden via de Wii shop.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 07:33

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Anoniem: 222639 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:37:
Ik had ergens gelezen, dat wanneer je je land instellingen veranderd (bijv. naar Amerika) je ook meer nieuws ontvangt. Helaas nog niet zelf geprobeerd, maar misschien werkt die ook voor die MPC filmpjes.
Je moet je taalinstellingen naar Engels veranderen. Dan krijg je in het nieuwskanaal ongeveer 10 keer zoveel nieuws. Het is echter niet mogelijk om de Amerikaanse shop channel te benaderen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 11:17
hier kun je zien wat voor filmpje het is:

http://wiionly.nl/nieuwsitem.php?nid=2660

of hier hetzelfde:

http://www.youtube.com/watch?v=m8Ur_NJPfdk

[ Voor 30% gewijzigd door Mad_Cow op 10-08-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het filmpje is toegevoegd aan de TS.
Gametrailers retrospective is toegevoegd aan de TS.

Echt een geweldige teaser, kan niet wachten op deze game. _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 10-08-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:01:
Echt een geweldige teaser, kan niet wachten op deze game. _/-\o_
ik ook niet :9~

lijkt me echt een geweldige game (net MP2 uitgespeeld :P )

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-04 13:28
Ik ga hem denk ik maar importeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo'n teaser zou het ook goed doen als TV reclame! :)

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 10-08-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Gelukkig heb ik een US Wii, kan ik lekker iets eerder genieten van deze topper.

Alleen al die filmpjes straalt gewoon kwaliteit en sfeer uit.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
schnumi schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:28:

Alleen al die filmpjes straalt gewoon kwaliteit en sfeer uit.
Het budget is veel hoger en Retro Studios is fink uitgebreidt. Daarnaast was Metroid Prime 3 oorspronkelijk een launch titel, daarna zou die in de lente uitkomen. Men besloot echter om het spel "perfect" te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nieuwe gameplay en teaser:

Doet me erg denken aan Mother Brain:
http://www.gametrailers.com/player/23490.html

Morpball achtbaan anyone? _/-\o_
http://www.gametrailers.com/player/23492.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Hiervoor gaat er weer een Wii hier in huis komen :9 Ik kan niet wachten!

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En toch en toch en toch, is er niks van de originele pre-gamecube Metroid-sfeer over. :'(
(Al blijft het een toppertje)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

spoiler:
Sterker nog, het is Mother Brain. Het laatste stukje van de trailer is precies hetzelfde als de kamer waar Mother Brain zich bevindt in Metroid Zero Mission.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

Dat ziet er inderdaad erg goed uit zeg, hoewel ik nooit een fan van de serie ben geweest, is dit geweldig om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Filmpje 1:

spoiler:
Hmm. Mother Brain een Aurora Unit... Oh the possibilities!

[ Voor 18% gewijzigd door Willybubba op 14-08-2007 19:25 ]

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Willybubba schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:22:
Filmpje 1:

spoiler:
Hmm. Mother Brain een Aurora Unit... Oh the possibilities!
Ja inderdaad, zelf denk ik dat:

spoiler:
Mother Brain een creatie is van de Chozo(zoals in de Manga wordt uitgelegd, of dat de Chozo zo gelovig zijn dat ze denken dat een "god" of een "super natural being" dat wezen daar heeft geplaatst". Het phazon vergif verklaart overigens heel goed waarom de Mother Brain(die als opdracht van de Chozo kreeg om op Samus te passen in een keer doorflipt. Waarschijnlijk wordt het gemuteerd door het Phazon en krijgt het een eigen wil. Als je erachter komt dat je alles en iedereen jou wil op kunt leggen blijf je niet lang "good-guy". Ik ben benieuwd hoe men dit verder uitdiept. In de trailer werd gesproken over legers, wetenschaps laboratoria en industrie bestuurd door de Aurora's. Het zou heel tof zijn als je ergens in een researchlab of space stad terecht komt of zo. De Aurora aldaar flipt door en security guns killen onschuldige en wezens enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:21:
[...]

Ja inderdaad, zelf denk ik dat:

spoiler:
Mother Brain een creatie is van de Chozo(zoals in de Manga wordt uitgelegd, of dat de Chozo zo gelovig zijn dat ze denken dat een "god" of een "super natural being" dat wezen daar heeft geplaatst". Het phazon vergif verklaart overigens heel goed waarom de Mother Brain(die als opdracht van de Chozo kreeg om op Samus te passen in een keer doorflipt. Waarschijnlijk wordt het gemuteerd door het Phazon en krijgt het een eigen wil. Als je erachter komt dat je alles en iedereen jou wil op kunt leggen blijf je niet lang "good-guy". Ik ben benieuwd hoe men dit verder uitdiept. In de trailer werd gesproken over legers, wetenschaps laboratoria en industrie bestuurd door de Aurora's. Het zou heel tof zijn als je ergens in een researchlab of space stad terecht komt of zo. De Aurora aldaar flipt door en security guns killen onschuldige en wezens enzo.
spoiler:
Als ik het goed heb maken de Space Pirates al gebruik van Mother Brain lang voordat ze Phazon ontdekt hebben. Ik denk dat de eerste Mother Brain een gekaapte Aurora unit is, die eventueel los is gekoppeld van het Aurora netwerk. Hoe de Space Pirates Mother Brain hebben kunnen gebruiken zal vast in Corruption duidelijk worden. De Aurora Unit van de Galactic Federation wordt, volgens het verhaal dat op nintendo.nl staat, in ieder geval besmet door een computervirus en niet door Phazon.

Wat er echt aan de hand is, zullen we waarschijnlijk pas ergens eind oktober/begin november weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik was niet zo'n fan van deel 1 op de gamecube (als enige in de wereld kennelijk)

Maar met de nieuwe besturing denk ik dat deze best wel eens een stuk leuker kan worden.

Ik heb nog geen Wii gekocht, maar dit zou een van de games zijn waarvoor ik een aanschaf zou gaan overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Ik ben gister begonnen met Metroid Prime 1 en meteen deeltje 2 ook maar gehaald.

Tot nu toe geweldig maar soms wel erg lastig waar je heen moet, ook moet je vaak door dezelfde ruimtes om bij je nieuwe bestemming te komen. De werelden zijn echter heel erg sfeervol gemaakt, zelfs voor deze tijd.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

De Metroid games die ik heb gespeeld waren:
- Metroid (NES)
- Metroid II: Return of Samus (GB)
- Metroid Fusion (GBA)
En pas begonnen met:
- Metroid Prime: Hunters (NDS)

Metroid Prime: Hunters was dus het eerste deel dat ik Metroid in 3D speelde, en ik moet zeggen dat ze heel veel van de originele serie in tact hebben gelaten (inclusief dat je best snel kan verdwalen, dat soms alle gangen hetzelfde lijken, sommige muziekstukjes zijn hetzelfde). Maar ik vermaak me prima en dus wacht ik ook vol spanning om Metroid Prime 3.

Ik ben alleen wel bang dat het openen van sommige deuren waar je de Wii remote naar voren en achteren moet bewegen en moet draaien, dat dat wel een van de mindere stukjes wordt van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga alsjeblieft ook Super Metroid spelen, die mag je niet missen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FireMotion schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:32:
De Metroid games die ik heb gespeeld waren:
- Metroid (NES)
- Metroid II: Return of Samus (GB)
- Metroid Fusion (GBA)
En pas begonnen met:
- Metroid Prime: Hunters (NDS)

Metroid Prime: Hunters was dus het eerste deel dat ik Metroid in 3D speelde, en ik moet zeggen dat ze heel veel van de originele serie in tact hebben gelaten (inclusief dat je best snel kan verdwalen, dat soms alle gangen hetzelfde lijken, sommige muziekstukjes zijn hetzelfde). Maar ik vermaak me prima en dus wacht ik ook vol spanning om Metroid Prime 3.

Ik ben alleen wel bang dat het openen van sommige deuren waar je de Wii remote naar voren en achteren moet bewegen en moet draaien, dat dat wel een van de mindere stukjes wordt van het spel.
Jij hebt nog niet eens de beste Metroid games gespeeld!!! :P

Super Metroid, Metroid Prime en Metroid Zero Mission zijn naar mijn mening de drie beste Metroid games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Voor degenen die spoilers niet erg vinden: Metroid Prime 3: The First Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:59
Als je je spelplezier wilt bederven moet je dat echt gaan kijken ja :P Anders dus niet. Hoe kan dit trouwens nu al? Ik dacht dat MP3:C nergens nog uit was, of is alleen Europa weer zo laat?

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:16

XiN-eViL

kzie-nie-veel

GWX schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:52:
[...]

Als je je spelplezier wilt bederven moet je dat echt gaan kijken ja :P Anders dus niet. Hoe kan dit trouwens nu al? Ik dacht dat MP3:C nergens nog uit was, of is alleen Europa weer zo laat?
Hij is nog niet uit, maar eind augustus komt hij in Amerika. Reviewers (of iig IGN) hebben de game al.
Maar zover ik weet staan die nog onder embargo (iig IGN, zoals ze zeggen in hun wii-k in review), dus weet niet of deze footage wel mag van Nintendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

IGN heeft een uitgebreide hands-on van Metroid Prime 3 online gezet. Er staan wel een aantal interessante dingen in, zoals de toevoeging van Xbox 360-achtige achievements aan het spel die weer gebruikt kunnen worden om allerlei verschillende extra's te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De Europese teasersite is geopend. Het lijkt erop dat de marketing in Europa toch (relatief) iets eerder gaat beginnen dan in Amerika:

Metroid Prime 3 site (voorlopig alleen een klein filmpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik heb hem besteld bij gcshop.nl, hoop hem vrijdag gewoon te hebben, en het liefst al eerder(h)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb em vandaag op mogen halen. Heb het helaas maar een uurtje kunnen spelen. Mijn conclusie tot nu toe: shooters op de Wii zijn erg leuk om te spelen :D

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risp
  • Niet online
Waar heb je hem vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Bij de Replay in Eindhoven. Ze leverden alleen reserveringen uit though. Nog niet gewoon te koop in de winkel.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 13:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben nu ook een uurtje of 2, 3 bezig en ik moet zeggen dat het best tof is! Het gaat allemaal vrij gemakkelijk en je rolt (hihi) lekker de maps door enzo :).

Enige frustrende tot nu toe is dat je soms niet zo goed weet waar je heen moet en waar je vandaan komt want de map is vrij irritant imo.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 07-12-2024
MrVegeta schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:46:
Enige frustrende tot nu toe is dat je soms niet zo goed weet waar je heen moet en waar je vandaan komt want de map is vrij irritant imo.
Net zoals de metroids van de NGC, dat was soms niet te doen.
Ik had een keer 2 maanden niet gespeeld... Daarna wilde ik weer beginnen maar ben er maar niet aan begonnen.... Ik wist totaal niet meer hoe en wat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 14:23
Ik heb hem vandaag bij de Intertoys in Utrecht gehaald, een dag voor de release. :P Net een paar uur gespeeld en bevalt goed! Besturing komt heel goed uit de verf en het is leuk om te spelen. Mooi vormgegeven werelden en goede graphics. Map is idd, even wennen, maar ik vind het toch wel aardig werken. Het is niet de sterkste kant van het spel, maar toch wel goed mee te werken.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

MrVegeta schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:46:
Ehm, met de oude Metroids had je helemaal geen map. En dan wist je al helemaal niet waar je heen moest en vandaan kwam. Dus dit gevoel past lekker bij Metroid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Zo, ik heb inmiddels al aardig wat Friend Vouchers verzameld (9) en kan het niet uitstaan dat ik geen Mii Bobblehead kan unlocken in de extra's. Ik zoek dus iemand met wie ik Friend Vouchers kan ruilen, zodat ik eindelijk Friend Credits krijg en mn schip kan opleuken in-game :)

P.S. Beide zullen dan de Wii-code in de friendlist moeten zetten. Dit is gewoon de algemene Wii code, dus niet game specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik zit op 10% van het spel... hoor ik dan al vouchers te hebben? Ik ga me er straks eens even in verdiepen...

Het hele verhaal en de cutscenes tussendoor lopen zo enorm vloeiend in elkaar over... echt netjes gedaan. In dat opzicht vind ik het lekkerder lopen dan Zelda; dat waren toch een beetje losse scenes allemaal.

Het enige wat me opvalt, ook al ben ik nog maar aan het begin, is die nogal blije tune als je uit je schip stapt. Dat vind ik net iets TE. Alsof je net iets hebt overwonnen (is soms al wat langer geleden) en klaar staat voor elke nieuwe ontwikkeling. Die tune valt wat te snel in herhaling voor m'n gevoel... of ligt dat aan mij?

Edit: Ligt aan mij. :+ Er zijn verschillende tunes... _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Victorio op 05-11-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Laatst online: 20-03 20:59
Heeft iemand dit spel al op een HD-ready, of Full-HD tv gespeeld? Ik vond dat preview kanaal erg tegenvallen op mijn sony Bravia 32", dit is de enige rede waarom ik het spel nog niet gekocht heb. Iemand die mij uit mijn twijfelen kan verlossen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

hugoy schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:41:
Heeft iemand dit spel al op een HD-ready, of Full-HD tv gespeeld? Ik vond dat preview kanaal erg tegenvallen op mijn sony Bravia 32", dit is de enige rede waarom ik het spel nog niet gekocht heb. Iemand die mij uit mijn twijfelen kan verlossen? :+
Ja. Op 480p met componentenkabel op 42"HD-ready plasma. Zoals met zoveel spellen veel scherper, maar ik vind het persoonlijk geen hoogstandje. Rayman Raving Rabbids vind ik er dan nog soepeler en mooier uitzien. Maar dat komt misschien omdat ik nog op het spaceship-intro-missions ben en m'n 2e bossfight nog moet hebben.

Volgens velen zal het pas mooi worden als ik op de planeet ben of zo.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hugoy schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:41:
Veel mooier, het kanaal gebruikt Flash filmpjes van een bagger kwaliteit, hoe nintendo er in slaagt om zulke mooie games zo lelijk te presenteren in filmpjes en screenshots zal ik nooit begrijpen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Anoniem: 104593 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:26:
[...]

Veel mooier, het kanaal gebruikt Flash filmpjes van een bagger kwaliteit, hoe nintendo er in slaagt om zulke mooie games zo lelijk te presenteren in filmpjes en screenshots zal ik nooit begrijpen. :/
Inderdaad, dat dacht ik al, dat ze lage kwaliteit filmpjes gebruikt hadden, daar hoopte ik eigenlijk al op. Uiteraard heb ik component kabel. Maar ik was een beetje bang, aangezien ik ergens had gezien op de site van Nintendo: "In dit filmpje zie je een voorproefje van het spel, en kan je zien hoe het er op jouw tv uit zal zien" of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
kmf schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:49:
[...]
Volgens velen zal het pas mooi worden als ik op de planeet ben of zo.
Klopt. Intro level is een beetje simpel te noemen. Verderop in het spel wordt het al een stuk mooier. Persoonlijk ben ik ervan onder de indruk. Daarnaast is als FPA natuurlijk niet te vergelijken met een partygame als RRR.

Veel betere graphics dan in MP3 zul je niet snel tegen komen denk ik.
Anoniem: 104593 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:26:
[...]
Sja... is een afweging die ze maken neem ik aan. Denk dat Nintendo er uiteindelijk erg goed aan heeft gedaan om een preview kanaaltje te lanceren. Er zijn meer mensen die MP3 kopen dan dat er mensen zijn die het laten liggen vanwege de matige filmpjes.

[ Voor 47% gewijzigd door Victorio op 04-11-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Victorio schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:12:

Sja... is een afweging die ze maken neem ik aan. Denk dat Nintendo er uiteindelijk erg goed aan heeft gedaan om een preview kanaaltje te lanceren. Er zijn meer mensen die MP3 kopen dan dat er mensen zijn die het laten liggen vanwege de matige filmpjes.
Nou ze hebben me anders wel erg laten schrikken met zulke waardeloze filmpjes :/ een vriend die ook een wii heeft werd ook afgeschrikt door de waardeloze kwaliteit van die filmpjes. En hij had gewoon een SD-tv, maar zelfs voor een SD-tv zag het er slecht uit. Waarschijnlijk ga ik hem nu kopen, en kijkt hij of hij hem ook wil als ik hem een tijdje heb :P

Alleen nu heb ik een probleem: Mario Galaxy komt eraan, moet ik die nu kopen, of MP3, als ik moest kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Laatst online: 14:45
hugoy schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:42:
[...]

Nou ze hebben me anders wel erg laten schrikken met zulke waardeloze filmpjes :/ een vriend die ook een wii heeft werd ook afgeschrikt door de waardeloze kwaliteit van die filmpjes. En hij had gewoon een SD-tv, maar zelfs voor een SD-tv zag het er slecht uit. Waarschijnlijk ga ik hem nu kopen, en kijkt hij of hij hem ook wil als ik hem een tijdje heb :P

Alleen nu heb ik een probleem: Mario Galaxy komt eraan, moet ik die nu kopen, of MP3, als ik moest kiezen
Allebei. Maar MP3 is een erg vet spel, en Mario kan je altijd later nog kopen. Ga voor MP3, zou ik zeggen!

Yay voor Nova Beam, btw.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
hugoy schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:42:
[...]
Idd. Beide musthaves natuurlijk. Maar als je Zelda leuk vond is MP3 wel een aanrader. Ben echt helemaal into MP3 nu... :p Ik zag dat ik 11 friend vouchers heb... iemand die wil ruilen? Hoe werkt dat precies, snap totaal niet wat de bedoeling is dus als iemand me wil toevoegen op msn roep maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Wii codes uitwisselen, dan wordt je "zwart" in het friendvoucher menu bij MP3. Dan kun je uitwisselen.

Ik heb er ook een stuk of wat over trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Willybubba schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:22:
Wii codes uitwisselen, dan wordt je "zwart" in het friendvoucher menu bij MP3. Dan kun je uitwisselen.

Ik heb er ook een stuk of wat over trouwens.
Ik wil als eerste die screenshot tool wel even hebben. Of zijn andere dingen leuker? Ik voeg morgen je wii code wel even toe Willybubba, jij mij ook? (http://wii-ccdb.nl/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Nou, ik heb toch maar besloten om het spel te kopen, na de oneindig positieve reacties van jullie, levertijd is helaas geschat op 5-10 dagen (was het goedkoopst :P) Iemand nog tips voor toekomstig beginners? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Laatst online: 14:45
hugoy schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:09:
Nou, ik heb toch maar besloten om het spel te kopen, na de oneindig positieve reacties van jullie, levertijd is helaas geschat op 5-10 dagen (was het goedkoopst :P) Iemand nog tips voor toekomstig beginners? :+
KNALLE KNALLE KNALLEEEEEEEEEEEEEE

Ja, doe alles op je gemak. Dus kijk wat rond, rush er niet doorheen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
coptician schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:00:
[...]
Ja, doe alles op je gemak. Dus kijk wat rond, rush er niet doorheen.
Idd. Leer vanaf het begin aan om elke ruimte te scannen ipv erdoorheen te rennen. Scheelt een hoop. ;)

Trouwens, bij je savegame zie je een percentage staan... is dat je vooruitgang in het spel tot aan het eind... of een full complete percentage (dus 100% is ALLE items etc.)?

[ Voor 22% gewijzigd door Victorio op 05-11-2007 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Victorio schreef op maandag 05 november 2007 @ 01:24:
[...]

Idd. Leer vanaf het begin aan om elke ruimte te scannen ipv erdoorheen te rennen. Scheelt een hoop. ;)

Trouwens, bij je savegame zie je een percentage staan... is dat je vooruitgang in het spel tot aan het eind... of een full complete percentage (dus 100% is ALLE items etc.)?
Full complete percentage, dus ook inc. alle scans enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Chester schreef op maandag 05 november 2007 @ 01:52:
[...]

Full complete percentage, dus ook inc. alle scans enzo.
Ah ok. Dus als ik straks op 80% zit (ik mis best veel dingen vrees ik) dan ben ik er al bijna? Van mij mag het wel wat langer duren... ik ga wel even extra rustig aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Merkte bij Zelda al dat puzzelen niet echt mijn ding is en hier wederom hetzelfde gevoel. Zit nu 'vast' bij Rundas en zit zwaar te twijfelen om dit spel te verkopen. Misschien Galaxy maar weet dit nog steeds niet zeker. Dit gezien Galaxy ook een beetje puzzelen is of niet? Kan iemand mij helpen met deze beslissing? Gaat metroid nog een hoop veranderen na Rundas of blijft het hetzelfde? (kamertje in, puzzel oplossen, beestje knallen, kamertje in, puzzel oplossen etc etc).

Andere optie is doorspelen tot Guitar Hero en dan iets minder 2e hands voor krijgen, maar toch nog een paar weekjes proberen.

Guitar Hero koop ik sowieso !

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 222639 op 05-11-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 07-12-2024
Metriod was op de NGC wel altijd een beetje puzzelen ja.
Mario zal daar wel minder in zijn. Maar als je vast zit lees je tochg ewoon even gamefaq?

Als je voor safe wilt gaan is mario een goede optie. Ik heb nog nooit enorm moeilijke puzzels gehad in een mario game.
Welke het voor mij word weet ik nog niet, ik wil eigenlijk metroid wel 2ehands kopen :+
(en endless ocean! lekker spacen en duiken!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Anoniem: 222639 schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:24:
Merkte bij Zelda al dat puzzelen niet echt mijn ding is en hier wederom hetzelfde gevoel. Zit nu 'vast' bij Rundas en zit zwaar te twijfelen om dit spel te verkopen. Misschien Galaxy maar weet dit nog steeds niet zeker. Dit gezien Galaxy ook een beetje puzzelen is of niet? Kan iemand mij helpen met deze beslissing? Gaat metroid nog een hoop veranderen na Rundas of blijft het hetzelfde? (kamertje in, puzzel oplossen, beestje knallen, kamertje in, puzzel oplossen etc etc).
Sja... dat is wel het spel zo'n beetje ja. :) Maar je zegt dat je niet van puzzelen houdt maar vast zit bij een boss fight? Persoonlijk vind ik de puzzels tussendoor wel leuk... maar ik heb vaak niet het geduld zelf uit te zoeken in welke stappen ik een boss moet slachten...
Goede walkthrough ;)
Die gebruik ik dan ook wel regelmatig... voor de rest is het puzzelwerk niet moeilijk toch, ik zie wel eens iets over het hoofd... als ik langer dan 10 minuten zit te zoeken lees ik wel weer even na wat ik ongeveer moet doen.
Ik zit na 5 uur op 18%... kan nu Mogenar gaan meppen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was net 2 keer dood gegaan bij die dude, maar het lag er aan mjjn energie balk die zo goed als leeg was en pas op het einde merkte dat wanneer je die witte ballen kapot schiet er goodies inzitten. Ik probeer het nog wel een weekje en als het goed is koopt een vriend van mij Galaxy. Ga ik daar eerst wel even kijken. Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Omfg... 21% na 6 uur.

Niet te geloven... was echt een half uur met Mogenar in gevecht... Geduld is een schone zaak... 8)7 Echt een mooi systeem... tanks die door hypermode opraken maar energy die je kan oppikken d.m.v. attacks van de boss. Vrij standaard natuurlijk gedurende het hele spel maar als je even 1x een hypermode verprutst ben je weer 5 minuten langer bezig. Ik dacht ik kijk eerst even een keer naar wat ik precies moet doen bij Mogenar, maar ik ging maar niet dood, dus maar doorgezet en die *****zak uiteindelijk gemold. Lekker voor hem! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Kan iemand hier wellicht wat tips geven over een van de bossfights?

spoiler:
Mogenar. Ik wordt er gek van, vooral die orb op z'n achterkant vind ik vrij onbereikbaar, hoe kom je daar makkelijk? Als ik net achter hem ben en hij springt een keer is hij meteen weer teruggedraaid. Ik heb het nu 3 keer geprobeerd en het komt nu in het stadium "niet leuk meer" en dat is een beetje zonde want verder is het een ubercoole game. Hoeveel energy tanks hadden jullie daar, ik heb er 5 geloof ik, heb ik er nog een stel gemist ergens ofzo waardoor het lastiger is voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-04 05:59
Jheroun schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:07:

spoiler:
Mogenar. Ik wordt er gek van, vooral die orb op z'n achterkant vind ik vrij onbereikbaar, hoe kom je daar makkelijk? Als ik net achter hem ben en hij springt een keer is hij meteen weer teruggedraaid. Ik heb het nu 3 keer geprobeerd en het komt nu in het stadium "niet leuk meer" en dat is een beetje zonde want verder is het een ubercoole game. Hoeveel energy tanks hadden jullie daar, ik heb er 5 geloof ik, heb ik er nog een stel gemist ergens ofzo waardoor het lastiger is voor mij?
daar wordt ik ook zwaar geiiriteerd van.. duurt veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 12:02

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

[...]
Na 20secs googlen een topic op dsgamer ;)
spoiler:
This giant War Golem is the most difficult enemy you'll fight yet.

Overview:
There are four red orbs on Mogenar's body: 3 on the front and 1 on the back.
Destroy the three red orbs on his front first, until they explode and emit a bright white light - focus on one at a time.
Prevent Mogenar from absorbing energy by destroying the orbs he'll pull toward him from the arena's exterior.
Circle around to his backside to destroy his final orb - use Hypermode to take it down easily.
After the four orbs are destroyed, flip into Hypermode and pummel the four empty sockets, one at a time, to destroy them.
Once a socket is destroyed, Mogenar will encase his feet in Phazon crystal, which protects the remaining sockets. Transform into morph ball and dodge his charge attack, then plant three bombs by each foot to destroy the ice.

Linkje naar de walktrough die daar ook aangegeven staat: http://guides.ign.com/guides/748547/page_20.html

[ Voor 4% gewijzigd door Rowdy.nl op 08-11-2007 14:15 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Goede guide incl. movies...

spoiler:
Ik deed een half uur over Mogenar... je moet rustig aan doen en veel health die hij weggeeft opsparen voor je hypermodes...
Die op z'n rug kun je het beste schieten als: hij op je af is gestormd en dus tegen de wand staat, dan naast hem gaan staan, daarna loopt hij namelijk rustig terug naar het midden... op dat moment heb je de kans! (Dat circle-around lukte mij ook nooit...) Snel schieten en goed mikken, dan heb je de rode bal zo kapot zonder daarvoor al hypermode te gebruiken.
Bij was mij was m'n energy ook de hele tijd vrij laag... op een gegeven moment 0 tanks over en 90%... toen bleef hij opeens stil staan en deed niks meer... toen kon ik mooi om hem heen lopen en de laatste 2 rode ballen schieten... :p Daarna begon hij weer terug te vechten... vreemd.
Ik schoot eerst 2 aan de voorkant kapot... daarna met hypermode. Dan weer een kwartier health sparen en dan de laatste 2 ballen, daarna met hypermode. Neem de tijd voordat je met hypermode begint!
Het is een lange strijd maar ik vond hem erg leuk. 5 tanks op dat moment klopt. Je zult het ermee moeten doen... blijf rond rennen en health pakken!
Rowdy.nl schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:13:
[...]
Na 20secs googlen een topic op dsgamer ;)

Linkje naar de walktrough die daar ook aangegeven staat: http://guides.ign.com/guides/748547/page_20.html
Uhmmm, speel je het spel zelf? Die walkthrough geeft geen duidelijk antwoord op z'n probleem namelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Victorio op 08-11-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Victorio schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:21:
[...]

Ik wil als eerste die screenshot tool wel even hebben. Of zijn andere dingen leuker? Ik voeg morgen je wii code wel even toe Willybubba, jij mij ook? (http://wii-ccdb.nl/)
Oh, ja, sorry, over het hoofd gezien. Zal je zsm toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Willybubba schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:44:
[...]

Oh, ja, sorry, over het hoofd gezien. Zal je zsm toevoegen.
Haha ok. Ik voeg jou nu even toe heb je toegevoegd... heb wii connect via een lan adapter en niet 24 internet op m'n wii dus geef maar een gil hoeveel je wilt ruilen.

Friend vouchers
Meer mensen die willen ruilen? M'n wii nummer staat op http://wii-ccdb.nl, roep maar als ik je toe kan voegen. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Victorio op 08-11-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Victorio schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:31:
[...]

Goede guide incl. movies...

spoiler:
Ik deed een half uur over Mogenar... je moet rustig aan doen en veel health die hij weggeeft opsparen voor je hypermodes...
Die op z'n rug kun je het beste schieten als: hij op je af is gestormd en dus tegen de wand staat, dan naast hem gaan staan, daarna loopt hij namelijk rustig terug naar het midden... op dat moment heb je de kans! (Dat circle-around lukte mij ook nooit...) Snel schieten en goed mikken, dan heb je de rode bal zo kapot zonder daarvoor al hypermode te gebruiken.
Bij was mij was m'n energy ook de hele tijd vrij laag... op een gegeven moment 0 tanks over en 90%... toen bleef hij opeens stil staan en deed niks meer... toen kon ik mooi om hem heen lopen en de laatste 2 rode ballen schieten... :p Daarna begon hij weer terug te vechten... vreemd.
Ik schoot eerst 2 aan de voorkant kapot... daarna met hypermode. Dan weer een kwartier health sparen en dan de laatste 2 ballen, daarna met hypermode. Neem de tijd voordat je met hypermode begint!
Het is een lange strijd maar ik vond hem erg leuk. 5 tanks op dat moment klopt. Je zult het ermee moeten doen... blijf rond rennen en health pakken!

[...]

Uhmmm, speel je het spel zelf? Die walkthrough geeft geen duidelijk antwoord op z'n probleem namelijk.
Totaal niet zelfs, de te nemen stappen snap ik wel, ik kom alleen niet achter hem. Ik zal jouw methode eens gaan proberen. Ik had metroid net weer eens in de Wii maar ik heb hem er vrij snel uitgehaald. Ik snap niet wat ik leuk zou moeten vinden aan deze bossfight, ik wordt er gek van, ik kan me er niet toe zetten om deze fight vaker dan 1x per week te proberen. Kennelijk heb ik voor dit spel een easy mode nodig, die er niet in zit. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

spoiler:
Mogenar is wat mij betreft de lastigste bossfight in het spel, gewoon al omdat je zoveel geduld moet hebben en vaak maar een klein kansje krijgt hem echt te raken.

Je kunt achter hem komen als 'ie in de laatste fase steeds zijn charge aanval doet, dan staat ie heel kort versuft te zijn. Grijp dan je kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
spoiler:
Het draait idd om geduld. Heel veel geduld. En ik snap ook wel dat het erg frustreerd als het 3x niet is gelukt. Maar Mogenar zelf deelt amper klappen aan je uit... mits je een beetje ontwijkt enzo... dus als je eenmaal 1 rode bal kapot hebt zal hij om de zoveel tijd 2 nieuwe ballen proberen te pakken... schiet ze snel en je kunt weer wat health pakken. Zo kan je uren doorgaan.
Als je op deze manier lekker relaxed Mogenar aan het plagen bent (want dat doe je uiteindelijk) kun je ook rustig health opsparen voor een hypermode voor de rode bal op z'n rug. Als je hypermode op die rode bal gebruikt hoef je maar 2 schoten goed te hebben en die bal is kapot. Daarna weer lekker health sparen om de 4 generators kapot te knallen met hypermode.
Gezien je amper klappen krijgt en veel hypermode nodig hebt denk ik dat je gewoon te snel wilt winnen. Neem lekker de tijd, des te leuker is het om die *****zak na een uur z'm genade klap te geven. ;)

Dubbele spoiler:
spoiler:
Mogenar de moeilijkste boss? Zou zomaar kunnen. Heb van de week Helion verslagen en die was echt te lafjes... gewoon 5 minuten knallen en klaar. Ik vond m'n Mogenar fight echt te gek achteraf. :p

[ Voor 10% gewijzigd door Victorio op 11-11-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Eindelijk klaar met die klotegolem }:|

spoiler:
Die achterkant negeren totdat je de voorkant af hebt is, samen met lock on goed gebruiken, de sleutel tot minder frustratie. Een combinatie van dingen die hier genoemd zijn dus. Ik dacht na de eerste keer zoiets van, "jezus, die achterkant, dat is kut", dus dacht ik slim te zijn door daarmee te beginnen, niet dus |:( . Als hij eenmaal begint met af en toe op je af chargen kan je zo af en toe op zijn rug schieten zonder al te moeilijk te doen. Als je dan locked op dat ding op zijn rug en die vasthoudt gaat het allemaal wat makkelijker.

Dank voor de hulp! En nu weer verder met de rest van het spel *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-04 09:45
Ik zit nu op zo'n 60 procent, zeer tof spel. De vorige delen had ik nooit gespeeld, maar ik vind dit leuker dan Zelda. Enige nadeel is dat je naarmate je wat verder komt, regelmatig moet verkassen naar een andere planeet / ander gebied, en al die tussenfilmpjes duren zo lang. Voor de rest helemaal top. Gave bossfights, puzzels zijn lastig maar net als je de neiging krijgt om op te geven kom je er meestal wel uit. :) En de besturing met de wiimote is super. Met name de grapple.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ik vind de cutscenes juist perfect. :) Niet te lang, goed gemaakt, heldere tekst... ze houden me in het verhaal. _/-\o_

Ik heb die screenshot tool gekocht in het extra menu, maar nu blijkt dat je screenshots niet naar je PC kunt versturen via mail of SD kaart. :( Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr4000
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
edit: De opmerking gaat over de fase met het gele balkje ;)

spoiler:
Ik vind het zo een kutstreek dat je je eerst zonodig ready moet maken voordat je naar Phaze gaat, en dat als je daar komt al je energytanks corrupted worden en je ze moet afstoten.
Iemand nog een goede tactiek gevonden om je phazon level te verlagen?

[ Voor 10% gewijzigd door Mr4000 op 12-11-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:02

NoTimeRemains

I know

hey hallo,

ik ben ook bezig met MP3:C :) geweldig spel.
heb net Ghor verslagen maar ik vind de boss battles allemaal vrij makkelijk.
ik hoop dat het binnekort nog een beetje moeilijker wordt!

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Mr4000 schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:43:
edit: De opmerking gaat over de fase met het gele balkje ;)

spoiler:
Ik vind het zo een kutstreek dat je je eerst zonodig ready moet maken voordat je naar Phaze gaat, en dat als je daar komt al je energytanks corrupted worden en je ze moet afstoten.
Iemand nog een goede tactiek gevonden om je phazon level te verlagen?
spoiler:
In dat stuk kom je vrij veel Phazon-Ings tegen. Normaal gesproken trek je ze naar je toe met de grapple beam, maar je kunt ze ook opblazen door ze met de grapple beam op te laden met energie(omhoog op de stick). Je Phazon level gaat dan vrij snel omlaag. Je komt in dat stuk ook regelmatig health power-ups tegen die je Phazon level verlagen, soms wel tientallen tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Wow... 50% na dik 10 uur. De rest van het spel tot aan het eind (zonder 100%) zal nog een uur of 5 duren denk ik... maar wat een te gekke items krijg je steeds zeg. Ben na Zelda TP nu ook echt helemaal into Metroid. Kan niet begrijpen dat er relatief veel mensen zijn die MP3 links laten liggen omdat het eerste half uurtje niet bevalt. Zo zonde...
Ik had echt nooit verwacht dat dit enge sci-fi gedoe me zo zou weten te pakken... heerlijk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240025

Ik zou graan de Screenshot tool willen downloaden alleen moet je hiervoor Friend Credits hebben.

Iemand die Friend Vouchers wil ruilen( 5 tegen 5 ofzo...).

Mijn Code:3955-9330-6017-3754

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Boss fights:
spoiler:
Net Gandrayda verslagen, direct de eerste keer gelukkig. Scheelde weinig, dit is er ook een die je niet 3 wilt doen... wat een trut. :) Weet niet welke moeilijker is, Mogenar of Gandrayda... maar heb bij beiden het idee dat als je eenmaal 1 of 0 tanks over hebt en dus low on energy bent, de boss passiever wordt en je meer kans hebt om health te pakken nu en dan... dood gaan hoeft dus echt niet. Hoe ervaren jullie dat?
Wat betreft Gandrayda: de eerste twee fases gingen ok, maar toen stond ik denk ik 2 seconde in de acid rain waardoor ik 4 tanks verloor! AArGh! Maar ik bleef maar doorleven en health pakken nu en dan... die invisible mode op het laatst is irritant maar na een hele tijd ging ze eraan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135756

.......is die nogal blije tune als je uit je schip stapt.
Dat is de "samus appearance fanfare"
Die zit al heeeeel lang in metroid.

Maar het klopt dat ie nu "ochestrated" (vs 8bits geluidje) ietwat "over de top" aandoet.
Oh ja, iedereen die GEEN super metroid heeft gespeeld vroegah....

Ga downloaden als virtual console game!!

spoiler:
En kom erachter dat de hypermode aka phazon enhanced mode in MP3 niet helemaal nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240025 schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:29:
Ik zou graan de Screenshot tool willen downloaden alleen moet je hiervoor Friend Credits hebben.

Iemand die Friend Vouchers wil ruilen( 5 tegen 5 ofzo...).

Mijn Code:3955-9330-6017-3754
iemand?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Jens003, je kunt je aanmelden bij de Wii CCDB van XiN-eViL: http://wii-ccdb.nl/?p=home. Als je verder DM Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif aanzet bij de opties van GoT, dan kun je mensen op de hoogte brengen dat je ze hebt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Hoedje schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:10:
Als je verder DM [afbeelding] aanzet bij de opties van GoT, dan kun je mensen op de hoogte brengen dat je ze hebt toegevoegd.
Hmmm, dat heb ik ook maar eens aangezet, maar ik zie dat icoontje niet onder m'n user icon... :?
"Direct messages Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen"
Moet ik verder nog wat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:02

NoTimeRemains

I know

neej het werkt zo :) je ziet dat icoontje niet omdat je jezelf natuurlijk geen DM kan sturen.
ik moet zeggen dat ik in MP3 de powerups wat snel achter elkaar vind komen.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-04 20:12

Speedpete

was barman

Woei, MP3 gisteren uitgespeeld, in 17.5 uur, niet gek :)

Mogenar
spoiler:
vond ik nou niet echt lastig, meer geduld hebben en richten. Wat ik deed zodra hij die 'ballen' probeerde te pakken is in Hypermode gaan, snel die ballen kapot knallen en dat op hem richten, en dat ging heel aardig.
.

Met Gandrayda
spoiler:
had ik heel wat meer moeite, en dat haalde ik nèt, nog 15 health ofzo. Die vond ik echt tegenvallen.

Dark Samus
spoiler:
vond ik aan het einde echt een lachtertje. Na het scannen weet je gelijk wat je moet doen. In het begin dus enkel knallen en de obstakels die ze plaatst met raketten wegwerken. Zodra ze gaat bijladen raketten gebruiken wat dat enkel blasts niet werken merk je snel genoeg :P Zodra ze met dubbelgangers gaat werken is het enkel nog een kwestie van x-ray, lock-on, en door blijven knallen. Vrij eenvoudig (eigenlijk te eenvoudig).
De Aurora Unit daarna is ook niet echt lastig, de scan legt alles goed uit en je moet iets tactischer werken dan tegen Dark Samus, maar uiteindelijk niet echt lastig. Het had van mij wel wat lastiger gemogen.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Nice Speedpete!

Ik speel hem morgen uit denk ik, anders donderdag. Dan kan ik gelijk verder met SMG. _/-\o_
Zit nu op 66% na 13 uur. Heb een uur lopen klooien om een energy tank te vinden ergens... :p Denk dat ik het spel uitspeel op 80% ofzo.

Boss fights:
spoiler:
Hmmm slimme truc bij Mogenar als hij vlak na die ballen te willen pakken die rode dingen heeft open staan. Goed gedaan. ;)
Gandrayda vond ik ook irritant. Vooral omdat er zoveel gebeurd tijdens die hele fight... :|
Ik had net ook nog wat problemen bij de Main Cavern laser. Die die pirates op moet zuigen waarna je 4x een raket erop af kan vuren... dat laatste had ik niet helemaal door waardoor ik de hele battle pas begon nadat ik nog maar 4 tanks over had. Gelukkig toch nog gewonnen. _/-\o_
Op zich kun je achteraf zeggen dat de boss fights niet erg moeilijk zijn en het niet nodig is om erbij dood te gaan... maar toch geven ze me wel voldoening... iig veel meer als bij Zelda TP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik denk dat ik hem vanavond ga uitspelen, net hoe tricky de laatste boss is. De andere 2 Prime's heb ik ook niet uitgespeeld. 1 omdat ik de weg naar de boss toe zo irritant vond dat ik geen zin heb om die opnieuw te proberen en 2 omdat ik de boss
spoiler:
Emperor Ing
niet te doen vind met de control scheme van MP2.

Stiekem zou ik het wel vet vinden als Nintendo Prime 1 en 2 opnieuw zou uitbrengen (budget uitgave ofzo) met de controls van 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Omg. Echt, voor wie nog zegt dat MP3 niet mooie graphics heeft... 8)7
spoiler:
Net het einde van Pirate Homeworld + seed gespeeld en vond Ultra Ridley er echt mooi uitzien... _/-\o_
Heb erg veel geskipt tijdens het hele spel en nu heb ik de pirate code dus niet: moet nu eerst nog 2 energy cells vinden, dan door Valhalla heen voor die code en dan kan ik pas die Leviathan overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-04 20:12

Speedpete

was barman

Energy Cells:
spoiler:
Je hebt ze echt niet allemaal nodig om de code te vinden. Op de Valhalla zitten een aantal goodies die je wel kan missen. Ik heb me zelf rot zitten zoeken naar de laatste cell, en die bleek voor de eerste deur op de Valhalla te liggen :P

Overigens, op Elysia heb je een ruimte met veel bomb-slots, werk die af voor je achter de energy-cells aan gaat, dat helpt een stuk omdat je o.a. de locaties van goodies kan achterhalen.

Ik vind MP3 een typisch geval van een kladblok-spel. Als je merkt dat je ergens niet in kan door een missende upgrade: noteren (ik neem dan de planeet, de naam van de ruimte volgens de map en de benodigde upgrade / type poort). Ik was bijvoorbeeld per-ongeluk eerst naar Elysia gegaan i.p.v. Bryyo (i know, wordt gemeld maar ik had het gemist, koos gelijk de gootste planeet) en dan kan je niet verder:
spoiler:
Bij die phazon plant / bollen en het bomb-slot

Even noteren en terug maar weer :)
Willybubba schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:43:
Stiekem zou ik het wel vet vinden als Nintendo Prime 1 en 2 opnieuw zou uitbrengen (budget uitgave ofzo) met de controls van 3.
Lijkt mij ook wel mooi. Ben met Prime 2 halverwege gekapt omdat ik het te lastig besturen en teveel zoeken vond, Prime 3 daarentegen bevalt me een heel stuk beter.

MP3 laat mijn inziens zien dat de Wii uitermate geschikt is voor FPS-games, ik vind het zelfs prettiger werken dan met tobo + muis.

[ Voor 21% gewijzigd door Speedpete op 13-11-2007 19:26 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-04 09:45
spoiler:
Je hebt ze echt niet allemaal nodig om de code te vinden. Op de Valhalla zitten een aantal goodies die je wel kan missen. Ik heb me zelf rot zitten zoeken naar de laatste cell, en die bleek voor de eerste deur op de Valhalla te liggen :P
Haha, ik had precies hetzelfde met die laatste. :)
spoiler:
Je hebt ze inderdaad niet allemaal nodig, maar dat moet je maar net weten. Ik was eerst helemaal rechtsaf gegaan in het piratenschip en heb daar flink wat energy cells gebruikt. Ik heb ze allemaal, op een na, moeten ophalen voor ik verder kon.
MP3 laat mijn inziens zien dat de Wii uitermate geschikt is voor FPS-games, ik vind het zelfs prettiger werken dan met tobo + muis.
Voor een spel als dit is het inderdaad perfect. Het voelt lekker intuitief aan. Maar als je multiplayer Counterstrike o.i.d. op internet speelt richt je een stuk beter met de muis.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Victorio,

Ik heb je toegevoeg en k stuur je 3 friend vouchers.

Ik sta nu ook op http://wii-ccdb.nl onder de naam "Jens" kun je mij toevoegen en er ook 3 terugsturen?.

Ben nu btw net op de Pirate Homeworld aangekomen,zeer vette omgeving maar toch vind ik planeet Bryyo tot nu toe de mooiste planeet.
Pagina: 1 2 Laatste