|
[ Voor 104% gewijzigd door Hoedje op 23-08-2007 17:27 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
|
[ Voor 104% gewijzigd door Hoedje op 23-08-2007 17:27 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
|
Inderdaad. Heel leuk dat jij en debart vriendjes zijn, maar het zou leuk zijn als jullie dit soort chatberichtjes op MSN zouden voeren. De reden ben je zelf al achter blijkbaar.Anoniem: 215024 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:22:
off-topic het gaat weer es nergens over
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Anoniem: 105012
Anoniem: 215024
inderdaad sorry...Captain N schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:20:
[...]
Inderdaad. Heel leuk dat jij en debart vriendjes zijn, maar het zou leuk zijn als jullie dit soort chatberichtjes op MSN zouden voeren. De reden ben je zelf al achter blijkbaar.
Overigens heeft Opera dit openbaar gemaakt. Dit biedt wellicht wat variatie in de Flash-based online Wii-games.
Ik dacht dat als je geen RGB aansluiting had, dat je dan gewoon composiet kwaliteit kreeg (dacht dat ergens gelezen te hebben). Ik zal anders morgen wel langs de winkel gaan, om te vragen of ik geld terug krijg als de RGB SCART kabel het niet doet. Alvast bedankt.Anoniem: 178962 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:29:
[...]
Ik wel: [Wii] One cable to rule them all
Als je TV geen RGB doet dan is een RGB kabel ook compleet nutteloos natuurlijk, je zal dan geen beeld krijgen.
Maar 2 verschillende SCART connectoren geeft wel de hoop dat een van de twee RGB kan. Het is normaal bij een TV dat er maar 1 SCART is die RGB doet (of component over RGB).
Mijn website: J&J
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Idd! Ben zo enorm van deze game aan het genieten!Anoniem: 105012 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:22:
Net Paper Mario gedownload, en wat een heerlijk spel is het toch.
Voelt in geen enkel opzicht gedateerd aan
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Tot nu toe heeft niemand problemen ermee gehad om de Wii uit te zetten en de update opnieuw op te starten. Dit is wel gebaseerd op de vorige updates, maar ik kan me niet voortellen dat dat iets uitmaakt. De truuk is namelijk dat de Wii eerst de update download en daarna pas installeert.Joost.B schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:40:
Heb ik meteen een vraag voor dit nieuwe deeltje:
Ik heb mijn Wii aangesloten op mijn WiFi alleen internet had even een kuchje en die heeft de verbinding verbroken, (ik zie geen activiteit naast mijn eigen pc). Alleen tijdens dit update proces staat er in beeld: Druk de Power knop niet in! Leuk en aardig maar ik krijg niet het idee dat hij momenteel veel aan het doen is.Iemand een tip?
[ Voor 5% gewijzigd door Joost.B op 07-08-2007 19:57 ]
... en oranje! :P
Ik las op een andere site dit:Hitman-47- schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:40:
[...]
Ik dacht dat als je geen RGB aansluiting had, dat je dan gewoon composiet kwaliteit kreeg (dacht dat ergens gelezen te hebben). Ik zal anders morgen wel langs de winkel gaan, om te vragen of ik geld terug krijg als de RGB SCART kabel het niet doet. Alvast bedankt.
Dit zou betekenen dat je toch wel beeld krijgt met je RGB scart, zelfs al kan je TV geen RGB aan? Iemand die hier uitsluitsel in kan geven?Ook heb je een grote kans dat als de TV erg klein is (37cm) dat je dan helemaal geen RGB-scart of Svideo-scart hebt maar alleen een composiet-scart. Dat betekent dat je met het Svideo snoer zwart-wit beeld krijgt en met het RGB snoer waarschijnlijk composiet beeld. 't hangt een beetje van de bekabeling van het RGB snoer af of dat ook echt gebeurd of dat je helemaal geen beeld krijgt, maar dat is het meest waarschijnlijk.
Mijn website: J&J
Anoniem: 217133
Bij is het alleen veranderd bij het ejecten van de disk. Bij er in doen ligt de Wii bij mij, zoals vroeger, heel kort opiNSaNe-oNe schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:40:
Is het iemand opgevallen dat sinds na de update, bij het insteken en ejecten van een disc, de Wii-gleuf mooi even smoothly oplicht en weer uitgaat?
Sweet!
Fixednitpicker schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:53:
edit:
maar in deel 88 is het misschien ook handig die zo te noemen
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ok, ik ben er al achter. Als de Wii uitstaat dan licht de Wii kort op. Als je er dus een disc indoet als de Wii uitstaat dan zie je alleen het lichtje wat je krijgt als je de Wii aanzet. Maar je hebt helemaal gelijk, als de Wii aanstaat en je doet een disc erin of je haalt een disc eruit dan krijg je een veel mooiere oplichtende sleufHoedje schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:23:
[...]
Bij is het alleen veranderd bij het ejecten van de disk. Bij er in doen ligt de Wii bij mij, zoals vroeger, heel kort op.
Volgens mij ben ik maar één fan tegengekomen tijdens het openmaken...MetroidPrime schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:34:
Om even terug te komen op het wel of niet draaien van de fans na de update, bij mij draait de case fan van de Wii in ieder geval niet. Er komt echter wel sinds de update een stroom warme lucht uit de achterkant van de console, dus het lijkt dat er intern wel een fan draait.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Anoniem: 228989
En das meer dan genoegMikeyMan schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:48:
[...]
Volgens mij ben ik maar één fan tegengekomen tijdens het openmaken...
Daar zeg ik ook niks over... Maar er kan dus niet een andere fan draaien...
De Wii heeft inderdaad maar één fan. Ik denk dat de case fan net gestopt was met draaien toen ik het controleerde.MikeyMan schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:10:
[...]
Daar zeg ik ook niks over... Maar er kan dus niet een andere fan draaien...
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Weet je zeker dat die helemaal geupdate is? Ik heb hem zojuist geupdate, en 2x stopte hij na een paar blokjes, maar er stond al wel 3.0E en tijd in het Wii start menu. Dus ik denk dat die ? in het geheugen al een stukje van de download was? Een soort resume ofzo..Anoniem: 217133 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:21:
Wat mij opviel ná de update is een toegevoegd kanaal in het kanalenscherm bij geheugenbeheer. Het is een grote "?" en neemt 7 blokken geheugen in beslagIk las o.a. op gamefaqs dat meer mensen (niet iedereen!) dit hadden na het updaten
De update is in één keer zonder problemen verlopen dus nee denk niet dat er iets fout is gegaannitpicker schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:20:
[...]
Weet je zeker dat die helemaal geupdate is? Ik heb hem zojuist geupdate, en 2x stopte hij na een paar blokjes, maar er stond al wel 3.0E en tijd in het Wii start menu. Dus ik denk dat die ? in het geheugen al een stukje van de download was? Een soort resume ofzo..
Dus om dat te testen... ga nog eens naar je Wii menu instellingen en probeer nogmaals de software te updaten... als hij up-to-date is, dan zal hij het niet doen.. (denk ik) anders wel...
Anoniem: 104593
Wie haalt er dan ook eerst StrikersAnoniem: 228989 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:51:
Vandaag Mario Strikers gehaalden binnen een uur al geruild voor Resident Evil 4
'wat een game'
Wii>Zelda>Resi4>Excite TruckSSX Blur>De restAnoniem: 104593 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:03:
[...]
Wie haalt er dan ook eerst Strikers![]()
Ik zal de volgorde nog een keer duidelijk maken;
Wii>Zelda>Resi4>Excite Truck>De rest.
Excite Truck is een leuk spel, maar absoluut niet de onbetwiste nummer 4. Het is een game waarvan je houdt, of die je haat; een tussenweg is er niet.Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:03:
[...]
Wii>Zelda>Resi4>Excite Truck>De rest.
Dan alleen Zelda en Re4Anoniem: 105012 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:13:
[...]
Excite Truck is een leuk spel, maar absoluut niet de onbetwiste nummer 4. Het is een game waarvan je houdt, of die je haat; een tussenweg is er niet.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 07-08-2007 23:59 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Vincent7 op 08-08-2007 00:12 ]
Wii FC: 2129-2099-1796-3776
Metroid is al een paar weken terug uitgebracht op de Virtual Console. Volgens mij staat het spel momenteel bij de aanbevolen spellen. In de V.S. is het spel alleen nog niet op de Virtual Console uitgebracht en daarom staat het spel niet op de website.Vincent7 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 00:10:
Wel raar, ik zag vandaag in de Shopping Channel al Metriod (NES) staan, maar ik zie het niet in de lijst terug.
EDIT: http://wii.nintendo.com/virtualconsole.jsp hier stond het niet, maar wel op andere plaatsen.
[ Voor 7% gewijzigd door MetroidPrime op 08-08-2007 00:23 ]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
LAN adapter van Datel? In een eerdere post stond dat deze misschien niet zou werken na de update.Wazzup! schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 01:08:
Zucht...
Heb de update gedownload dat ging prima maar nu enorm gezeur om verbinding met "internet"
Wiiconnect werkt niet weer/nieuws/winkel kanaal werken niet. Maak verbinding via een Lan apdapter en heb de boel handmatig ingesteld en dat werkte dus prima totdat ik die update deed.
Heb al meerdere malen het opnieuw ingesteld maar dat werkt dus niet. Maar nu komt het maffe het internetkanaal werkt wel.wtf is dit nou weer.
Wii FC: 2129-2099-1796-3776
Nope. Ik heb de originele lan adapter.Vincent7 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 01:18:
[...]
LAN adapter van Datel? In een eerdere post stond dat deze misschien niet zou werken na de update.
Anoniem: 178962
En zodra SMP uit is:Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:03:
[...]
Wii>Zelda>Resi4>De rest.
Ja dat kan ik:Hitman-47- schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:00:
[...]
Dit zou betekenen dat je toch wel beeld krijgt met je RGB scart, zelfs al kan je TV geen RGB aan? Iemand die hier uitsluitsel in kan geven?
[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 08-08-2007 02:09 ]
Mja, ik had al een vermoeden dat het niet veel soeps ging zijn. Controlls die geen steek houden en verder geen echte uitdagingen in het spelAnoniem: 104593 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 01:20:
http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3161802
De eerste Boogie review is binnen.
*tromgerofl* een 3.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik heb het ook hier. Voor diegenen die het nog niet gezien hebben:Anoniem: 217133 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:21:
Wat mij opviel ná de update is een toegevoegd kanaal in het kanalenscherm bij geheugenbeheer. Het is een grote "?" en neemt 7 blokken geheugen in beslagIk las o.a. op gamefaqs dat meer mensen (niet iedereen!) dit hadden na het updaten
PS: dit bericht is even snel gepost vanaf de Wii
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Dat weet ik, maar ik had dus moeten zeggen: nederlandstalig ingestelde Wii's...!Boeboe schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:32:
De taal van je wii kan je gewoon instellen hoor. [...]
Net of dat dan op die manier zou werkenhing schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:34:
snel even gechecked en de datum van de Wii een jaar vooruit gezet. Geen verrassingschannel
Dat wist ik niet, dat door Wii op Engels te zetten, je meer nieuwsberichten krijgt. Viel me wel op dat ik na de update nog maar één nieuwsbericht had staan. Normaal toch wel een stuk of 10 per dag.Boeboe schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:32:
De taal van je wii kan je gewoon instellen hoor. Kan nuttig zijn omdat je dan veel meer nieuwsberichten ziet in het nieuwskanaal bijvoorbeeld.
Geen commentaar
[ Voor 75% gewijzigd door TF op 08-08-2007 12:58 ]
uhm...
Ik heb de review nog niet helemaal gelezen, maar 1Up wil nog wel eens Wii-bashen...Boeboe schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:09:
[...]
Mja, ik had al een vermoeden dat het niet veel soeps ging zijn. Controlls die geen steek houden en verder geen echte uitdagingen in het spel
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Anoniem: 215024 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:07:
iemand een tip voor mij ik zit een beetje vast met RE4 ik moet in lvl 4.1 of lvl 4.2 wet het ff niet meer...
dan meot je op een gegeven moment onder een aantal blokken door die naar beneden vallen.
eerste 2 blokken die naar beneden komen red ik nog maar daarna krijg je er 3 achter elkaar...
en dan wordt leon geplet iemand mischien een tip???
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Kan je ff je spoiler weg editten, zoals hierboven in mijn quote? tnx!Willybubba schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:18:
[...]
spoiler:Als ik het me goed herinner valt de middelste van die drie op een ander tempo en kun je daaronder wachten om over te steken.
thanx voor de tip vanaaf gelijk weer es proberen.Willybubba schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:18:
[...]
Als ik het me goed herinner valt de middelste van die drie op een ander tempo en kun je daaronder wachten om over te steken.
s.t.a.r.t.p.o.s.t l.e.z.e.nrobbydw schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:24:
[...]
Verder: kan ik zowel met de RGB scart kabel als de component kabel die te koop zijn 480p signaal krijgen of is beeldkwalitetit met component kabel beter?
Die update is er volgens VC-forums al sinds april.Tales schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:34:
ik zag vandaag dat er een update voor supermariobros uit is die component kabel nu ondersteund, is dit nieuw nieuws of ben ik gewoon laat?
Ik denk dat het gewoon een of andere bug is en je het kanaal rustig kan deleten, het schijnt geen kwaad te kunnen.gideon82 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:19:
[...]
Net of dat dan op die manier zou werken![]()
Als het een ''te onthullen' kanaal is, dan zal dit getriggerd worden door Nintendo zelf.
Absoluut niet.Hebben jullie eigenlijk je Wii omgebouwd? Zo ja, met welke chip?. Ik heb namelijk geen ? en gister de update uitgevoerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Pedr0 op 08-08-2007 13:51 ]
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Dan geeft je router waarschijnlijk geen internet door aan je Wii. Heb je de gateway goed ingesteld?Fikkie007 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:22:
Hey,
sinds kort heb ik een wii aangeschaft, en heb er geen problemen mee, totdat we wiiconnect24 willen inschakelen. De wii kan gewoon verbinden met onze router, en als ik dan wiiconnect24 wil inschakelen staat er: wiiconnect24 en winkelkanaal zijn op dit moment niet beschikbaar.
Wie weet wat het probleem hiervan kan zijn?
Alvast bedankt
uhm...
[ Voor 12% gewijzigd door Schweino op 08-08-2007 14:03 ]
Ik heb er eentje, en bij mij werkt die nog steeds primaVincent7 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 01:18:
[...]
LAN adapter van Datel? In een eerdere post stond dat deze misschien niet zou werken na de update.
Tja, dan wordt het gewoon gamen zonder cheatsSchweino schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:02:
Zojuist Nintendo Benelux gebeld en gevraagd hoe het kan dat na de update de action replay niet meer werkt. Volgens de medewerker die ik sprak is dit geen onbedoeld neveneffect van de update, en is het zelfs niet toegestaan om te cheaten in spellen en/of imports te spelen![]()
Nintendo heeft dit volgens hem dan ook bewust in de update verwerkt......
Begint een beetje op Sony taferelen te lijken. Met zo'n standpunt maken ze mij niet gelukkig iig.
Dat van imports had je zelf ook wel kunnen bedenkenSchweino schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:02:
Zojuist Nintendo Benelux gebeld en gevraagd hoe het kan dat na de update de action replay niet meer werkt. Volgens de medewerker die ik sprak is dit geen onbedoeld neveneffect van de update, en is het zelfs niet toegestaan om te cheaten in spellen en/of imports te spelen![]()
Nintendo heeft dit volgens hem dan ook bewust in de update verwerkt......
Begint een beetje op Sony taferelen te lijken. Met zo'n standpunt maken ze mij niet gelukkig iig.
Ik denk dat als je de "Highest rating allowed" op "Any" zet, je er geen last meer van hebt omdat ie dan niet meer om je PIN zal vragen.Pedr0 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:50:
Ik heb toen ik de Wii heb gekocht per ongeluk de 'Parent Control' optie aangezet die ik gewoon op geen enkele manier uti kan zetten.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik heb volgens mij echt alle optie in het Wii menu al gehad![]()
Er zit ondertussen Firmware 3.0E in, just for the info. Verder werkt m'n Wii gewoon super en heb naast dit geen problemen.
Ik wil hem dus gewoon HELEMAAL uit hebben staan!
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Nintendo neemt al sinds het NES tijdperk actie om ongelicenseerde software te weren van hun consoles. Nu heeft Nintendo voor het eerst de mogelijkheid om achteraf nog software zoals de Freeloader en Action Replay te blokkeren, het is dan een beetje naief om te denken dat ze er geen gebruik van zullen maken.Schweino schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:02:
Achterop de action replay staat duidelijk:[b][message=28525614,noline]
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 08-08-2007 14:33 ]
heb je al wel de nieuwe update binnen gehaaldFikkie007 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:22:
Hey,
sinds kort heb ik een wii aangeschaft, en heb er geen problemen mee, totdat we wiiconnect24 willen inschakelen. De wii kan gewoon verbinden met onze router, en als ik dan wiiconnect24 wil inschakelen staat er: wiiconnect24 en winkelkanaal zijn op dit moment niet beschikbaar.
Wie weet wat het probleem hiervan kan zijn?
Alvast bedankt
En dat is een echt systeem wat echt goed ondersteund werd.... in 1985Anoniem: 104593 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:32:
[...]
Daar komt de winst uit, licenties "Seal of Quality" etc.
disjfa.nl
de woekerwinsten die nintendo vroeger maakte (toen speelden ze het écht smerig, ik snap niet hoe sommige mensen hier zo naïef kunnen zijn) zijn tegenwoordig niet meer van de partij inderdaad. Reden te meer om hun console en licenties feller te beschermen. Het is allemaal doodnormaal en zag je al van kilometers ver aankomen.disjfa schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:36:
[...]
En dat is een echt systeem wat echt goed ondersteund werd.... in 1985
De gedachte erachter is goed. De manier waarmee nintendo er nu mee om gaat is bijna belachelijk.
Bedankt voor je antwoord. Ik zit nu nog op m'n werk maar zal vanavond even kijken. "Highest rating allowed" zegt mij opzich niets....waar zit deze optie precies? Volgens mij ben ik die namelijk nog niet tegengekomenWhollabilla schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:14:
[...]
Ik denk dat als je de "Highest rating allowed" op "Any" zet, je er geen last meer van hebt omdat ie dan niet meer om je PIN zal vragen.
Ik heb een Logitech UltraX USB Keyboard. Ik zal 'm eens uitproberen.Hoedje schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 07:48:
Een grappig weetje: de Wii schijnt nu ook USB toetsenborden te ondersteunen. Helaas werken niet alle USB toetsenborden. Ik heb zelf geen USB toetsenbord dus ik kan het niet uitproberen, nu hopen dat ze bij de volgende update bluetooth (HID) toetsenborden ondersteunen...
Nice ! Scheelt behoorlijk wat tijd bij het sturen van berichten (wat ik daardoor praktisch ook nooit doe)glashio schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:15:
USB Keyboard ondersteuning na de laatse update ? Youtube ... even testen
Ik heb het gevonden in mijn Wii handleiding (de witte, de Operations Manual) op bladzijde 43. Het komt er gewoon op neer dat je naar de Parental Controls gaat bij de settings, en dan instelt dat alle content bekeken kan worden zonder PIN. Dat doe je door naar "Game settings and PIN" te gaan bij de Parental Controls, en daar de "Highest Game Rating Allowed" op "Any te zetten. Zie ook bijv. CNet op YouTube.Pedr0 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:01:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Ik zit nu nog op m'n werk maar zal vanavond even kijken. "Highest rating allowed" zegt mij opzich niets....waar zit deze optie precies? Volgens mij ben ik die namelijk nog niet tegengekomen
Ze kunnen dan toch gewoon een 2e hands gamcube voor 20 euro opnieuw aanschaffen. Snap het betrekken van mod chips hierbij niet zo....besides modchips kunnen je wii mischien ook wel brikken bij toekomstige updates.Schweino schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:06:
Jullie missen mijn punt een beetje. Het schoot me voornamelijk in het verkeerde keelgat dat het er de schijn van heeft dat Nintendo de markt probeert te controleren door ons (de eindgebruikers) voor te schrijven wat wel en niet mag. Het is toch van de zotte dat er wordt geclaimd dat importeren van spellen en het gebruiken van cheat devices niet is toegestaan? Dit wordt altijd nog door de wet bepaald, niet door Nintendo, en gelukkig is dat in Nederland (nog) niet het geval.
Ook vindt ik het zeer storend dat ze de werking van de AR en Freeloader achteraf pas dwarsbomen. Iemand met veel importspellen en die zijn GC verkocht heeft heeft nu dus een probleem. Hetzelfde geldt voor het gebruik van cheats.
Al met al ben ik bang dat dit averechts werkt en degenen met veel GC import spellen nu gedwongen worden een modchip in hun Wii te bouwen om hun spellen toch nog te kunnen spelen.
Ps4/switch gamer
Super bedankt!!Whollabilla schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:28:
[...]
Ik heb het gevonden in mijn Wii handleiding (de witte, de Operations Manual) op bladzijde 43. Het komt er gewoon op neer dat je naar de Parental Controls gaat bij de settings, en dan instelt dat alle content bekeken kan worden zonder PIN. Dat doe je door naar "Game settings and PIN" te gaan bij de Parental Controls, en daar de "Highest Game Rating Allowed" op "Any te zetten. Zie ook bijv. CNet op YouTube.
Of een NTSC WiiNinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:43:
[...]
Ze kunnen dan toch gewoon een 2e hands gamcube voor 20 euro opnieuw aanschaffen. Snap het betrekken van mod chips hierbij niet zo....besides modchips kunnen je wii mischien ook wel brikken bij toekomstige updates.
Ps4/switch gamer
een zichzelf respecterende importgamer kan toch zo aan een goedkope cube of ntsc wii geraken denk ik zoSchweino schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:06:
Jullie missen mijn punt een beetje. Het schoot me voornamelijk in het verkeerde keelgat dat het er de schijn van heeft dat Nintendo de markt probeert te controleren door ons (de eindgebruikers) voor te schrijven wat wel en niet mag. Het is toch van de zotte dat er wordt geclaimd dat importeren van spellen en het gebruiken van cheat devices niet is toegestaan? Dit wordt altijd nog door de wet bepaald, niet door Nintendo, en gelukkig is dat in Nederland (nog) niet het geval.
Ook vindt ik het zeer storend dat ze de werking van de AR en Freeloader achteraf pas dwarsbomen. Iemand met veel importspellen en die zijn GC verkocht heeft heeft nu dus een probleem. Hetzelfde geldt voor het gebruik van cheats.
Al met al ben ik bang dat dit averechts werkt en degenen met veel GC import spellen nu gedwongen worden een modchip in hun Wii te bouwen om hun spellen toch nog te kunnen spelen.
Uiteraard kan alles gemakkelijk. Maar de enige die benadeeld word door elk klein dingetje wat nintendo doet is de consument. De kleine dingetjes zoals gewoon importgaming. Freeloaders en alle andere kleine dingetjes die heel lief en aardig zijn doe nintendo afkapt zorgt ervoor dat consumenten zich minder makkelijk voelen.Boeboe schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:00:
[...]
Het is nintendo's volste recht om cheatdevices en imports te blokkeren. Wil je dat omzeilen, jouw recht, maar dan moet je maar geen updates meer installeren
disjfa.nl
Het komt ook omdat Nintendo America, Japan en Europa ieder aparte bedrijven zijn. Als iedereen zou importeren verdient Europe niks meer, daarom is de Wii niet regio vrij. Je ziet het nu al met de regiovrije DS, het is voor ons mooi dat we niet lang hoeven te wachten. Voor Nintendo is het echter minder leuk. Daarnaast zitten we met de EU regeltjes. Er moet per-se een epilepsie waarschuwing, Nederlands talige handleiding e.d. bij zitten. Men zegt niet van... ow dat is Smash Bros. nou breng die maar uit in december zonder NL handleiding. Nee de EU heeft een bloedhekel aan niet Europese bedrijven die veel verdienen hier.disjfa schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:04:
[...]
Uiteraard kan alles gemakkelijk. Maar de enige die benadeeld word door elk klein dingetje wat nintendo doet is de consument. De kleine dingetjes zoals gewoon importgaming. Freeloaders en alle andere kleine dingetjes die heel lief en aardig zijn doe nintendo afkapt zorgt ervoor dat consumenten zich minder makkelijk voelen.
Dat is het nadeel van nintendo op het moment. Ze geven de kleine gemakken niet aan de consument. Laat ons maar in de soep zitten. Je kan het gemakkelijk omzeilen door een pal en ntsc cube, een pal en ntsc wii en een dvd speler in huis te nemenMaar het kon makkelijker
Anoniem: 212684
Anoniem: 178962
Als mensen niet mochten zeuren had dit topic en vrijwel heel GoT weinig bestaansrechtAnoniem: 212684 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:16:
ik vind dat jullie eens niet zo moeten zeuren...
nintendo levert een produkt zoals zij dat willen.
en als je het er niet mee eens bent moet je het ook gewoon niet kopen...
niet waar....een discussie is altijd wel goed en leuk......Anoniem: 178962 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:20:
[...]
Als mensen niet mochten zeuren had dit topic en vrijwel heel GoT weinig bestaansrecht
Elke week een nieuwe topper?Anoniem: 212684 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:25:
[...]
niet waar....een discussie is altijd wel goed en leuk......
maar dat geklaag en gezeur..pfff.
ik heb er niks maar dan ook niks op aan te merken op die hele wii niet...
ja weinig spellen op het moment maar moeten we elke week een nieuwe topper in huis hebben?
krijg ze nu al nauwlijks uit gespeeld.
die freeloader vind ik net zoiets als het modden...het hoort niet en als het niet werkt heb je lekker dikke pech...
Nintendo levert een product dat me aanspreekt en verandert achteraf de werking hiervan op een manier waardoor ik 'em in eerste instantie misschien niet eens gekocht zou hebben.Anoniem: 212684 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:16:
ik vind dat jullie eens niet zo moeten zeuren...
nintendo levert een produkt zoals zij dat willen.
en als je het er niet mee eens bent moet je het ook gewoon niet kopen...
Als je de toppers van nu hebt (zelda re4 enzo)bent je echt wel(als je normale uren speeltAnoniem: 104593 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:35:
[...]
Mijn lijstje bestaat uit 2 a 3 games. Super Paper Mario had er allang moeten zijn. Prime 3 en Galaxy worden netjes dit jaar gereleased maar *berg scheldwoorden* Smash Bros. Brawl niet. Schuif dan Battalion Wars of Endless Ocean door naar 2008 maar Smash?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 212684 op 08-08-2007 16:46 ]
Het kan wel hun recht zijn, maar daarom is het nog wel arelaxt. Tuurlijk kan ik al m'n games uit Japan halen nu ik weer hier zit, maar gewoon de lokale Bart Smit binnen lopen voor een Wii game is af en toe ook wel eens fijn, ook vanwege de taalkeuze wat vooral bij multiplayer games wel fijn is (aangezien m'n vrienden sowieso geen Japans begrijpen). Bovendien zijn sommige spellen nog niet uit in Japan, of komen er zelfs nooit (Metal Slug bijvoorbeeld). Dat gaat 'm zonder modchip echter niet meer worden ben ik bang. Als ze bij Datel al een Freeloader werkend krijgen voor Wii games, zal het wel niet lang meer duren voordat die ook weer gedisabled wordt. Uiteraard kan ik er een PAL Wii bijkopen, maar die 249 euro is toch net iets meer dan de prijs voor een eventuele Friiloader waarschijnlijk.Boeboe schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:00:
een zichzelf respecterende importgamer kan toch zo aan een goedkope cube of ntsc wii geraken denk ik zo
Het is nintendo's volste recht om cheatdevices en imports te blokkeren. Wil je dat omzeilen, jouw recht, maar dan moet je maar geen updates meer installeren
Mijn foto's op Flickr.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq