Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 88 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 8.681 views sinds 30-01-2008

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 16:48
Opzich niet gek dat Nintendo nu vrij stil is. Op de E3 al wii fit en mario kart. Nu de Games Convention en straks in september de TGS. Misschien komt er vanuit Tokio wel weer een interessant nieuwtje. September kwam als het goed is ook een nieuw kanaal uit.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-05 17:18
Dit is toch veel te zwart/wit. Er komt genoeg moois van 3rd party devs. Bij de GC kwamen er niet eens meer EA sportspellen op een gegeven moment. De Wii krijgt speciale aangepaste versies, met andere spelmodi.

RE:UC kun je ook uitleggen als een spel wat speciaal voor de Wii is gemaakt en juist gebruikt maakt van de sterkte van de console. Tuurlijk zou ik ook graag RE5 willen zien, maar dat wil niet zeggen dat RE:UC meteen een slecht spel is. Bij de PS3 en de 360 zie je tegenwoordig vaak dat spellen op beide platforms uitkomen. Bij de Wii komen er steeds meer exclusives. Maar goed om wat namen te noemen: RE:UC, Zack & Wiki, RRR2, No More Heroes, Dewy's Adventure, Dragonquest Swords, FF:CC etc. Dan zijn er nog tal van games waarvan we nog niet zeker zijn of het echt wat gaat worden.

Je zal er alleen rekening mee moeten houden, dat 3rd parties nog altijd Nintendo als grootste concurrent hebben. Volgens mij brengen Sony en MS lang niet zoveel games uit als Nintendo. Daarbij is de kwaliteit van Nintendo games ook nog eens van zeer hoog. Dat maakt het ook lastiger om te concurreren voor 3rd party devs. Natuurlijk speelt dat ook mee met de afweging om te kiezen om voor een bepaalde console te ontwikkelen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je moet je ook voorstellen dat een Wii game compleet anders is dan een x360/PS3 game juist vanwege de besturing.

Ze moeten dus met iets nieuws komen en een hoop grote studio's doen dit (nog) niet. Die teren liever op oude concepten en gebruiken al bestaande engines die makkelijk te porten zijn naar PC/x360/PS3.
Daarnaast zit je ook nog met doelgroepen die anders zijn.

Als ze slim zijn zullen ze wel die games gaan maken, zeker nu de verkoop zo goed loopt.

Maar vergeet niet dat de PS2 nog altijd beter verkoopt dan de Wii :)

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:35
Wat ook tof wordt is dat het erop gaat lijken dat er ook wat 2D beat em ups voor de Wii uitkomen. Een nieuwe 2D fighter van Capcom en Guilty Gear zijn al aangekondigd. Nu hopen op een nieuwe Street Fighter.

• Hoedje
Kurios schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:19:
Maar vergeet niet dat de PS2 nog altijd beter verkoopt dan de Wii :)
Uh, hoe kom je daarbij?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Indeed, DS en Wii staan al een tijdje samen aan de top met hardware verkoop.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Anoniem: 117981

Vincent7 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:46:
[...]

Indeed, DS en Wii staan al een tijdje samen aan de top met hardware verkoop.
Ik denk dat hij de totale PS2 software sales tov de Wii software sales bedoeld. Met de enorme userbase en het beperkte aantal toptitels zal dat wel kloppen, al is dat beperkte aantal titels juist een reden om als developer een graantje mee te willen pikken. Een Wii spel komt al snel hoger in de lijsten dan een PS2 spel, maar in totaliteit heeft de PS2 nog steeds een veel groter marktaandeel in het spellen gebied denk ik (cijfers kan ik helaas niet vinden, dus wie het kan weerleggen...)

Anoniem: 93354

Hoedje schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:43:

Je zal er alleen rekening mee moeten houden, dat 3rd parties nog altijd Nintendo als grootste concurrent hebben. Volgens mij brengen Sony en MS lang niet zoveel games uit als Nintendo. Daarbij is de kwaliteit van Nintendo games ook nog eens van zeer hoog. Dat maakt het ook lastiger om te concurreren voor 3rd party devs. Natuurlijk speelt dat ook mee met de afweging om te kiezen om voor een bepaalde console te ontwikkelen.
Wat maakt het nou uit of je van Nintendo of van epic/square/andere AAA dev concurrentie hebt? Stel dat je op nintendo platforms ipv nintendo square had, zou dat dan iets veranderen? Zoveel AAA games maakt nintendo trouwens nou ook weer niet, het is vooral veel opvul spul wat ook goed verkoopt naast de AAA games natuurlijk. En zelfs al zou nintendo in vergelijking dan iets meer concurrentie bieden dan een 3rd party dev, so what? er is nogsteeds ruimte zat om te verkopen vooral ook omdat nintendo altijd een bepaalde stijl aanhoud die lang niet iedereen trekt. Het probleem is gewoon dat veel 3rd party devs al jaren alleen maar troep uitbrengen en vervolgens gaan klagen dat het niet verkoopt. En ipv naar hunzelf te kijken geven ze nintendo maar de schuld dat mensen hun crap games niet willen kopen. Ja duh, niemand wil 60 euro uitgeven voor een kut game, dat doen ps2 en xbox eigenaars ook niet.

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Anoniem: 93354 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:52:
Voor nintendo wel ja, maar als wij uiteindelijk alsnog met een GC achtig gamesaanbod achterblijven dan schiet het nogsteeds niet op, of nintendo nou 20 of 60 miljoen consoles verkoopt zonder games heb ik er niet meer lol aan en na 8 maanden is het nou niet bepaald best gestelt met de uitgekomen en misschien nog wel erger, de aangekondigde Wii games van 3rd party devs. Wat ik trouwens niet helemaal snap want de console verkoopt debiel snel, zelfs half assed en voor de 3e keer uitgegeven games (re4) verkopen nog goed dan zou je denken dat als je de moeite neemt om een echt goede nieuwe wii game te maken dat je daar bakken aan geld mee kan verdienen. Maar schijnbaar is de ps3/x360 toch een betere keuze afgaand op de moeite die devs erin steken. Bv devs als Ubi die zeggen dat ze zwaar in gaan zetten op de Wii en waarbij RS zo'n beetje de enige niet complete schijtgame is die ze hebben uitgebracht sinds de launch en vervolgens op de x360 en ps3 wel met kwaliteits spul komen. Hetzelfde geld voor EA al is het meeste wat hun uitbrengen tenminste nog van een enigzins acceptabel niveau.
Ik vind wel dat je een beetje historisch perspectief erbij moet pakken. Nintendo is bijn al zijn 3rd party support verloren tijdens de Cube periode. De Wii is een dermate succes dat vrijwel alle developers nu hals over kop iets proberen uit te brengen. Doordat de Wii zo goed verkoopt is Nintendo juist weer een voordeel want doordat de userbase zo groot is is het een interessante markt en een markt waarop nintendo de standaard zet. Als je als 3rd party met poep komt is er al snel een beter alternatief.
Je moet er tevens rekening mee houden dat een beetje fatsoenlijke game minimaal een jaar nodig heeft. Ik verwacht dan ook pas de echt goeie 3rd party games pas in de 2e helft van volgend jaar. Gelukkifg is Nintendo er nu om dit jaar al met toppers te komen. Wel zijn er al een paar hoopvolle 3rd party games zoals Brothers in Arms, RE:UC, Tomb Raider, Zack & Wiki, DBZ3 (dankzij online mode) en toch ook Mario & Sonic. Ik denk echt wel dat het tm 2008 nog wel goed zit met de Wii.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Hoedje
Anoniem: 93354 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:15:
[...]

Wat maakt het nou uit of je van Nintendo of van epic/square/andere AAA dev concurrentie hebt? Stel dat je op nintendo platforms ipv nintendo square had, zou dat dan iets veranderen? Zoveel AAA games maakt nintendo trouwens nou ook weer niet, het is vooral veel opvul spul wat ook goed verkoopt naast de AAA games natuurlijk. En zelfs al zou nintendo in vergelijking dan iets meer concurrentie bieden dan een 3rd party dev, so what? er is nogsteeds ruimte zat om te verkopen vooral ook omdat nintendo altijd een bepaalde stijl aanhoud die lang niet iedereen trekt. Het probleem is gewoon dat veel 3rd party devs al jaren alleen maar troep uitbrengen en vervolgens gaan klagen dat het niet verkoopt. En ipv naar hunzelf te kijken geven ze nintendo maar de schuld dat mensen hun crap games niet willen kopen. Ja duh, niemand wil 60 euro uitgeven voor een kut game, dat doen ps2 en xbox eigenaars ook niet.
Ik denk dat vrijwel alle devs liever Square i.p.v. Nintendo zouden willen hebben als concurrent. Nintendo brengt in de eerste 13/14 maanden na de launch voor de Wii ongeveer 15 titels op de markt, waarvan 3 a 4 (afhankelijk van waar je woont) triple A titels. Sony en MS komen samen niet eens zover in de eerste 13 maanden na de launch. Nintendo's niet AAA titels verkopen ook nog eens prima, neem MP8 en WiiPlay.

Het rijtje: WiiSports, WiiPlay, Wario Ware, Excite Truck, MP8, MP3*, Mario Galaxy*, BWii, Fire Emblem, Donkey Kong Racing, Pokemon Battle Revolution, Zelda*, MSF, Brawl*, Brain Training, Forever Blue, SPM

Ik ben 't verder wel met je eens dat "andere" games het goed zullen doen op Nintendo consoles. Maar zoals jij zegt en Myamoto al zei, dan zullen ze echt AAA teams erop moeten zetten. Aan de andere kant kun je ook zeggen, hoeveel nieuwe ideeën komen er nou op de PS3 en de Xbox 360? Hoeveel AAA titels zijn er voor die consoles tot nu toe uitgekomen, die door 3rd parties zijn uitgebracht? Dat zijn er ook echt nog niet zoveel... op de PS2 zijn heel veel games uitgekomen en een heel groot gedeelte daarvan is ook gewoon troep (als Wii bezitter kun je het weten, want er is genoeg daarvan geport naar de Wii :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23
Helaas geen Super Metroid deze week op de Virtual Console.
  • Wrecking Crew (NES)
  • Lunar Pool (NES)
  • Neutopia (Turbografx)

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:56
Ik wacht nog steeds heel ongeduldig op 'Starwing' (snes). Ze moeten dat spel echt is op VC flikkeren want ik wil hem weer helemaal kapot spelen :D

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Geen "VGChartz" estimates maar keiharde NPD(Amerika) cijfers voor de maand juli:

Wii 425 k
Nintendo DS 405 k
PlayStation 2 222k
PlayStation Portable 214k
Xbox 360 170k
PlayStation 3 159k
Game Boy Advance 87k

De next-gen war lijkt zo goed als voorbij. Nintendo loopt rondjes om de 360 en PS3 met als enige noemenswaardige release: Mario Strikers. 90.000 deze week in Europa. We hoeven niet meer cynisch te reageren. Nintendo heeft gewonnen punt.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 24-08-2007 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:21:
Geen "VGChartz" estimates maar keiharde NPD(Amerika) cijfers voor de maand juli:

Wii 425 k
Nintendo DS 405 k
PlayStation 2 222k
Xbox 360 170k
PlayStation 3 159k
Game Boy Advance 87k

De next-gen war lijkt zo goed als voorbij. Nintendo loopt rondjes om de 360 en PS3 met als enige noemenswaardige release: Mario Strikers. 90.000 deze week in Europa. We hoeven niet meer cynisch te reageren. Nintendo heeft gewonnen punt.
:')

Voorbij, asjeblieft. Nu moet Nintendo zich juist gaan bewijzen. Hoewel het verschil inderdaad bijzonder groot is, is dit op dit moment. Je weet niet wat de concurrenten in petto hebben, en of Nintendo de hype kan gaan waar maken met de games. We hebben net een lange droogte achter de rug, en dat moet niet te vaak gebeuren.

Hoewel dit natuurlijk wel aangeeft dat de strategie zeer effectief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:42:
[...]

:')

Voorbij, asjeblieft. Nu moet Nintendo zich juist gaan bewijzen. Hoewel het verschil inderdaad bijzonder groot is, is dit op dit moment. Je weet niet wat de concurrenten in petto hebben, en of Nintendo de hype kan gaan waar maken met de games. We hebben net een lange droogte achter de rug, en dat moet niet te vaak gebeuren.

Hoewel dit natuurlijk wel aangeeft dat de strategie zeer effectief is.
Nintendo moet zich nu gaan bewijzen? Als ze deze nummers neerzetten met een handje vol spellen dan zullen ze deze en komende maanden nog meer gaan verkopen. Metroid Prime 3, Mario Galaxy en Smash Bros., de grote 3 zijn nog niet eens uit.

Even de feiten op een rijtje: De Wii is nog steeds ontzettend gewild. De Wii verkoopt meer als de Xbox 360 en PS3 samen. De Wii is de snelst verkopende console ooit in "alle" regio's. Nintendo heeft het apparaat slechts 8 maanden in de winkels liggen en de grote games moeten nog verschijnen. End of story, MS zal snel beter scoren met HALO en Sony kan de PS3 beter weg gaan geven bij Happy meals.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 24-08-2007 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117981

Wii 425 k
Nintendo DS 405 k
PlayStation 2 222k
Xbox 360 170k
PlayStation 3 159k
Game Boy Advance 87k

Ben je je bewust dat VGChartz gebruikt maakt van de NPD data en dat de NPD data maar een deel van de US en Canada (ergens tussen de 60% en 75%) beslaat? Zo hard is die data niet en VGChartz corrigeert daar weer voor. Dat blijft natuurlijk altijd statistiek maar laat je niet gek maken door de grote naam van NPD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

effe /laat en spuit11 enzo.

Maar RE4 schopt ongelofelijk kont! :+

Wisten jullie trouwens dat (volgens onze plaatselijke) bart smit alleen piranha component kabels heeft?
Nu moest ik gister de hele avond op 480i spelen :(
Vanavond uit 't werk ff naar de media markt, en dan de hele avond 480p spelen :D

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53

Wii 425 k
Nintendo DS 405 k
PlayStation 2 222k
Xbox 360 170k
PlayStation 3 159k
Game Boy Advance 87k

Hahaha voorbij :D _O-

Het begint nou pas voor nintendo. Ze hebben nog een hele lange weg te gaan. Ze moeten goede games blijven uitbrengen en blijven innoveren. Anders stopt het weer net zo snel als dat het begon.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Oh ja.

Toen ik RE4 ging spelen (480i over composiet) kreeg ik onder in beeld een tijdje een groene lijn (onderste rij pixels knipperde groen). Zowel in het menu, cutscenes en in-game.

Later viel het me niet meer op. Maar toen ik na een paar uur stopte keek ik er nog eens naar in het RE4 menu, maar ik zag 't niet meer. Iemand een idee waardoor dit komt en wat je er eventueel aan kunt doen?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24394

Hulde voor deze uitgebreide "review" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Wii 425 k
Nintendo DS 405 k
PlayStation 2 222k
Xbox 360 170k
PlayStation 3 159k
Game Boy Advance 87k

Zeggen dat de war over is wil ik niet meteen zeggen, maar de Wii lijkt de NDS te gaan overtreffen met de snelheid waarmee hij verkoopt. De NDS verkoopt nu al jaren als een bezetene dus het ziet er goed uit voor de Wii.
Wat je denk ik wel mag stellen is dat Nintendo (weer) de markt goed door elkaar heeft geschud. Maar de 360 en PS3 genieten nog wel erg veel support. Er worden nog steeds enorm veel games voor aangekondigd. Ik zie wel dat er nu opeens van een hoop games alsnog ook Wii versies komen dus je ziet wel dat developers hun efforts aan het verschuiven zijn. Gevaar dat er wel ligt is dat het grote succes van de verkopen mede komt doordat Nintendo de markt heeft uitgebreid. Dit kan betekenen dat de core userbase nog steeds klein is en dat daar dus nog steeds weinig games voor zullen worden gemaakt.
Persoonlijk ben ik pas blij als er meer epische games naar de Wii komen zoals RE5, Assasins creed etc. Want hoewel Nintendo een enorm goede developer is maken ze wel games in hele specifieke genres en dus is er genoeg ruimte om de populaire 360 en PS3 genrres naar de Wii te brengen. Volgend jaar rond deze tijd zal duidelijk zijn hoe de war er voor staat. Tussenstand is dat de markt letterlijk op zijn kop staat met de voormalig nummer 3 nu van plaats is gewisseld met de nummer 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 11:28

rajackar

Blood Minister

MetroidPrime schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:37:
Helaas geen Super Metroid deze week op de Virtual Console.
  • Wrecking Crew (NES)
  • Lunar Pool (NES)
  • Neutopia (Turbografx)
Ik denk dat super metroid net als in de US vlak voor MP3 op de VC komt. Om de users vast een beetje warm te maken. Begin oktober lijkt me dus. Al hoop ik eerder ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:58

Smoonshine

Feyenoord!!

Volgens mij is het nadeel voor 3rd party devs dat Nintendo gamers ook voornamelijk Nintendo titels kopen. Een NFS of Fifa verkoopt op de xbox veel meer dan op een nintendo console, ondanks dat het hetzelfde spel is. Dan raakt alles vanzelf in een neerwaartse spiraal. In Nintendo versies wordt de minste moeite gestoken, zodat die versies vrijwel altijd inferieur zijn aan xbox/ps versies. Vervolgens laten de Nintendo gamers ze alleen maar meer vallen, aangezien de Nintendo kwaliteit wel constant is.

In mijn ogen proberen de 3rd party developers op dit moment Nintendo een beetje na te apen door ook een wat "kiddy" of "casual gamer" stijl voor hun games te kiezen (zie de learning lijn van Ubi, MySims, SSX:Blur). Op RE:UC en Ghost Squad na zijn er maar weinig "serieuze" titels aangekondigd voor de Wii. Wat ik graag op de Wii zou zien is een Ghost Recon, Rainbow Six, Colin Mcrae en dat soort spellen, maar dat lijkt er gewoon niet te komen. En dat vind ik jammer.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Het hele verhaal over alle top titels op andere consoles en te weinig op de wii.

Feit is gewoon dat developers veel meer op HD dan op HG (<- High Gameplay :+ ) gegokt hadden.
Het duurt even om over te schakelen. En goede games maken kost veel tijd, zeker met compleet nieuwe controls.

Maar voorlopig klaag ik niet. Eers RE4 uitspelen, en dan zeker nog Zelda, Tombraider, Lego starwars, metroid en mario. en m'n vriendin wil vast ook nog wel wat leuks, dus ik kom Q3/4 wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

De NPD cijfers verbazen mij toch wel een beetje. Ik had namelijk verwacht dat de Wii juist wat minder zou verkopen ivm vakanties en het feit dat de grote 3 nog niet zijn gereleased. MP3 is pas net uit in Amerika, dus dat is nog niet eens meegenomen in deze cijfers. Verder komen er over een paar maanden de feestdagen aan, die traditioneel betere verkopen neerzetten (hoewel de Wii een uitzondering kan vormen met de totale en constante rush).

Kortom: een positieve verrassing wat mij betreft.

Hoewel ik er redelijk van overtuigd ben dat de Wii goed blijft verkopen, zijn er toch meer factoren die bepalend zijn voor succes. Zo is het ook lastig om de impact van de nieuwe strategie/doelgroep van Nintendo te voorspellen. Ze hebben in ieder geval een aandeel in de verkopen, maar het blijft gissen hoeveel. Grote kans dat we daar pas een beter beeld van hebben als er echte AAA titels voor de hardcore komen. Afhankelijk van die verkopen zou je dan kunnen opmaken hoe de doelgroepen zich verhouden, wat zowel in het voordeel als nadeel van de hardcore kan uitvallen (en zo gevolgen heeft voor de titels die ontwikkeld gaan worden).

Ik heb wel sterk het idee dat veel hardcore gamers een Wii kopen als “2e” console, onder andere te danken aan de prijs en de unieke Nintendo titels. In dat geval zullen met name de titels bepalen welke console het meeste succes boekt in de ogen van de gamers. Maar goed, sterke verkopen bieden in ieder geval het harde bewijs dat Nintendo goed bezig is en de developers zullen snel volgen. Of dat casual of hardcore games gaan worden, en welke kwaliteit daarmee gepaard gaat, dat is nog maar even afwachten. Ik ben in ieder geval erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

Smoonshine schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:08:
Volgens mij is het nadeel voor 3rd party devs dat Nintendo gamers ook voornamelijk Nintendo titels kopen. Een NFS of Fifa verkoopt op de xbox veel meer dan op een nintendo console, ondanks dat het hetzelfde spel is. Dan raakt alles vanzelf in een neerwaartse spiraal. In Nintendo versies wordt de minste moeite gestoken, zodat die versies vrijwel altijd inferieur zijn aan xbox/ps versies. Vervolgens laten de Nintendo gamers ze alleen maar meer vallen, aangezien de Nintendo kwaliteit wel constant is.

In mijn ogen proberen de 3rd party developers op dit moment Nintendo een beetje na te apen door ook een wat "kiddy" of "casual gamer" stijl voor hun games te kiezen (zie de learning lijn van Ubi, MySims, SSX:Blur). Op RE:UC en Ghost Squad na zijn er maar weinig "serieuze" titels aangekondigd voor de Wii. Wat ik graag op de Wii zou zien is een Ghost Recon, Rainbow Six, Colin Mcrae en dat soort spellen, maar dat lijkt er gewoon niet te komen. En dat vind ik jammer.
lijkt mee eigenlijk ook wel logisch dat de nintendo games veel beter verkopen dan andere spellen die ook op andere consoles uitgebracht zijn.

als ik nfs of fifa wil spelen pak ik mijn pc wel en niet mijn wii :P

dat soort spellen vind ik beter te spelen op mijn pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-05 17:05

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

J2pc schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:20:
Het hele verhaal over alle top titels op andere consoles en te weinig op de wii.

Feit is gewoon dat developers veel meer op HD dan op HG (<- High Gameplay :+ ) gegokt hadden.
Het duurt even om over te schakelen. En goede games maken kost veel tijd, zeker met compleet nieuwe controls.

Maar voorlopig klaag ik niet. Eers RE4 uitspelen, en dan zeker nog Zelda, Tombraider, Lego starwars, metroid en mario. en m'n vriendin wil vast ook nog wel wat leuks, dus ik kom Q3/4 wel door.
god, Zelda, die was ik bijna vergeten...ik ben nu helemaal 'hooked' aan RE4 maar het wordt nog een goed najaar met wat achterstand wat ik moet inhalen + nieuwe titels als MP3 en Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684

Als een game op de 360 en op de wii uitkomt koop ik hem op de 360.
want zo boeiend vind ik de wii controls nu na een tijdje ook niet meer.
De wii staat er bij mij alleen voor de echte wii exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gratis_vodka schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:43:
[...]

god, Zelda, die was ik bijna vergeten...ik ben nu helemaal 'hooked' aan RE4 maar het wordt nog een goed najaar met wat achterstand wat ik moet inhalen + nieuwe titels als MP3 en Mario
zelda stond ook ff op een laag pitje bij mij...
kwam door RE4 maar die heb ik nu uitgespeeld en ga maar weer es aan de slag met zelda :9
heb het spel al een maand in de kast liggen omdat ik weer es vast zat op een bepaald stuk.
en als ik lang vast zit op een bepaald gedeelte wordt ik behoorlijk pissed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:58

Smoonshine

Feyenoord!!

J2pc schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:20:

Ik vind dat gameplay argument altijd zo'n bullshit. Alsof de PS3 en X360 er alleen zijn om de mooie plaatjes en dat de gameplay dan maar vergeten wordt. Het is traditionele besturing, maar daarom geen slechte besturing (de opkomst van consoles is volledig met die besturing gerealiseerd). In 8 van de 10 games vind ik de Wii beturing nog helemaal niet beter dan de traditionele. Alleen Wii Sports en Wario Ware zouden zonder Wii besturing lang zo leuk niet zijn. Verder vind ik het tot nu toe allemaal wat gekunsteld aandoen. Het werkt wel, maar nog net niet helemaal lekker.

Eigenlijk zit de Wii nu in dezelfde situatie als de DS destijds. Vooral veel "demo" games en nog weinig echte toppers. Gelukkig is dat met de DS helemaal goedgekomen en zal het met de Wii uiteindelijk ook wel goed komen. Het einde van het jaar ziet er in ieder geval veelbelovend uit met Mario Galaxy en MP3. MP3 lijkt in ieder geval erg goed te worden en Mario Galaxy ziet er ook erg creatief uit.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Anoniem: 212684 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:46:
dat zal ervanaf hangen wat je gewent bent denk ik.
Wii is mijn eerste console, omdat ik niet zo handig (understatement) ben met de dual-analog setup.
(richten met een pookje, wtf?) Ik moet er dan ook niet aan denken om b.v. RE4 met dual-analog te spelen. Je had 1 of 1/2 jaar terug ook zo'n survival game op een boot. Controls schenen erg goed te zijn dus speciaal een dual-analog controller voor de pc gekocht... :'(
Niks voor mij. Heb 't hele zooitje maar weer weg gelegd.

Ik vind de controls echt wel wat toevoegen. Hell, ik heb sinds ik de wii heb niet eens meer op de pc gespeeld :+ (maar dat komt vast wel weer O-) )
Smoonshine schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:51:
[...]

Ik vind dat gameplay argument altijd zo'n bullshit. Alsof de PS3 en X360 er alleen zijn om de mooie plaatjes en dat de gameplay dan maar vergeten wordt. Het is traditionele besturing, maar daarom geen slechte besturing (de opkomst van consoles is volledig met die besturing gerealiseerd). In 8 van de 10 games vind ik de Wii beturing nog helemaal niet beter dan de traditionele. Alleen Wii Sports en Wario Ware zouden zonder Wii besturing lang zo leuk niet zijn. Verder vind ik het tot nu toe allemaal wat gekunsteld aandoen. Het werkt wel, maar nog net niet helemaal lekker.

Eigenlijk zit de Wii nu in dezelfde situatie als de DS destijds. Vooral veel "demo" games en nog weinig echte toppers. Gelukkig is dat met de DS helemaal goedgekomen en zal het met de Wii uiteindelijk ook wel goed komen. Het einde van het jaar ziet er in ieder geval veelbelovend uit met Mario Galaxy en MP3. MP3 lijkt in ieder geval erg goed te worden en Mario Galaxy ziet er ook erg creatief uit.
Gameplay is een lekker subjectief iets.
Dual-analog en ik zijn nooit vriendjes geweest, dus voor mij is de gameplay echt veel beter. Ik kan me voorstellen dat als je er goed mee overweg kunt het argument veel minder speelt.
HP op de pc vond ik wel OK, dat bewegen met de muis voor spreuken (ala black and white) vond ik altijd een beetje ruk, maar op de wii vond ik 't veel leuker / minder frustrerend.
En als ik al af en toe problemen met de muis heb om zo'n spreuk eruit te toveren, kan ik met niet voorstellen dat 't met een pookje beter gaat (bij mij dan }:O )

[ Voor 47% gewijzigd door J2pc op 24-08-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Resident Evil vond ik wel een uitzondering; die speelt wel erg fijn. Maar dingen zoals Godfather etc speelde ik liever met gewone controller. Ik vind het over het algemeen ook een beetje lastig om lekker onderuit te hangen en dan nog met die wii-mote te moeten blijven wijzen. Een controller is dan toch makkelijker om lekker relaxed onderuit te hangen. Het zou ideaal zijn als je gewoon je control-setup zou kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J2pc schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:54:

Ik vind de controls echt wel wat toevoegen. Hell, ik heb sinds ik de wii heb niet eens meer op de pc gespeeld :+ (maar dat komt vast wel weer O-) )
ik dacht al bijna dat ik de enige was.
die wii staat al paar maanden bij mij thuis en ik speel vrijwel nooit meer op mijn pc.
terwijl ik daarvoor ook andere consoles heb gehad maar toen bleef ik nog wel aardig gamen op mijn pc tegenwoordig niet meer..

de wii heeft bij mij behoorlijk impakt gehad.
niet alleen bij mij maar ook bij mijn vrienden.
als ze zich vervelen staan ze bij mij op de stoep _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Anoniem: 130184 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:57:
Resident Evil vond ik wel een uitzondering; die speelt wel erg fijn. Maar dingen zoals Godfather etc speelde ik liever met gewone controller. Ik vind het over het algemeen ook een beetje lastig om lekker onderuit te hangen en dan nog met die wii-mote te moeten blijven wijzen. Een controller is dan toch makkelijker om lekker relaxed onderuit te hangen. Het zou ideaal zijn als je gewoon je control-setup zou kunnen kiezen.
Ik vind juist dat de controls erg veel verschil maken en juist op gameplay gebied waarde toevoegen. Het wordt imo allemaal wat natuurlijker en dat hoeft zeker niet altijd makkelijker te betekeken.
Bij The Godfather vind ik de controls erg veel toevoegen. Mikken gaat fantastisch en het vechten is helemaal goed. Ik heb de game nergens anders op gespeeld dus kan niet vergelijken maar ik kan me niet voorstellen dat de controls op een ander systeem beter zijn.
Ook bij SSX vind ik de controls veel de het snowboard gevoel overdragen dan met een traditionele controls.
Als laatste vind ik je Wiimote vaak juist wel ideaal om relaxed mee op de bank te hangen omdat jeje handen lekker uit elkaar kunt houden. Het is wel zo dat dit game afhankelijk is en dus niet altijd kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zag vandaag dat een hoop games goedkoper zijn geworden:
Call of Duty 3: 39,99
The Godfather: 29,99
Medal of Honor Vanguard: 29,99
Need for Speed Carbon: 29,99
Tony Hawk: 39,99
SSX Blur: 29,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil niet zeuren maar die zijn al een tijd lang goedkoper geworden hoor.

over The Godfather: die heb ik op de 360 en het vechtsysteem is met de controller ook al lachen genoeg.slaan met de 2 pookjes.vooral omdat die voor 20 euro in de bak ligt.wel BELABBERDE GRAPHICS!!!dus ik wil al helemaal niet weten hoe het er op de wii uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Anoniem: 212684 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:46:
Als Resident Evil 5 op zowel de Wii als de Xbox 360 uit zou komen, dan zou ik gewoon de Wii versie halen. Het richten gaat enorm veel beter dan met een traditionele controller. Zolang de Wiimote functionaliteit goed geimplementeerd is, voegt het wel degelijk wat toe ten opzichte van een traditionele controller.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

MetroidPrime schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:37:
[...]
Als Resident Evil 5 op zowel de Wii als de Xbox 360 uit zou komen, dan zou ik gewoon de Wii versie halen.
Resi 5 komt niet op de wii. De engine is gebouwd voor de 360 en ps3. Na 5 komt er waarschijnlijk wel weer een RE zonder rails op de wii.

Aldus capcom :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deddiekoel schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:45:
[...]

Ik vind juist dat de controls erg veel verschil maken en juist op gameplay gebied waarde toevoegen. Het wordt imo allemaal wat natuurlijker en dat hoeft zeker niet altijd makkelijker te betekeken.
Bij The Godfather vind ik de controls erg veel toevoegen. Mikken gaat fantastisch en het vechten is helemaal goed. Ik heb de game nergens anders op gespeeld dus kan niet vergelijken maar ik kan me niet voorstellen dat de controls op een ander systeem beter zijn.
Ook bij SSX vind ik de controls veel de het snowboard gevoel overdragen dan met een traditionele controls.
Als laatste vind ik je Wiimote vaak juist wel ideaal om relaxed mee op de bank te hangen omdat jeje handen lekker uit elkaar kunt houden. Het is wel zo dat dit game afhankelijk is en dus niet altijd kan...
vooral in dat laatste gedeelte heb je helemaal gelijk.
ik kan mijn maatie naast lekker porren zonder de controller los te laten
als hij tegen mij aan het voetballen is( mario strikers )
dat kan bij geen enkele controller _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
disjfa schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:40:
[...]

Resi 5 komt niet op de wii. De engine is gebouwd voor de 360 en ps3. Na 5 komt er waarschijnlijk wel weer een RE zonder rails op de wii.

Aldus capcom :P
De producer van RE5 heeft gezegd dat er geen RE5 op de Wii komt omdat het spel voornamelijk op HD toestellen is gericht. Capcom heeft juist gezegd dat er mogelijk wel een RE5 versie op de Wii komt, zolang Umbrella Chronicles maar goed genoeg verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetroidPrime schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:42:
[...]

De producer van RE5 heeft gezegd dat er geen RE5 op de Wii komt omdat het spel voornamelijk op HD toestellen is gericht. Capcom heeft juist gezegd dat er mogelijk wel een RE5 versie op de Wii komt, zolang Umbrella Chronicles maar goed genoeg verkoopt.
dus jongens allemaal Umbrella chronicels kopen wie weet helpt het. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Als je nagaat dat een port van port van een port (RE4 Wii) toch nog erg redelijk verkoopt snap ik niet dat ze uberhaupt over een RE5 twijfelen...

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee RE5 zou ik echt op de 360 halen(als als)...ik ga toch eerder voor de grafische pracht dan dat ik beter kan richten...sommige games MOET je gewoon spelen met wii controls en sommige echt omdat je moet kunnen genieten van de vette mooie plaatjes...

niet dat ik t doe.(veel te eng 8) )

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 212684 op 24-08-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:50:
Nee RE5 zou ik echt op de 360 halen(als als)...ik ga toch eerder voor de grafische pracht dan dat ik beter kan richten...sommige games MOET je gewoon spelen met wii controls en sommige echt omdat je moet kunnen genieten van de vette mooie plaatjes...
Jup inderdaad, echter is Resident Evil 4 het bewijs dat Wii controls echt beter zijn dan een standaard controller. Aan de andere kant is Resident Evil 5 een van de mooiste games ever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:54:
[...]

Jup inderdaad, echter is Resident Evil 4 het bewijs dat Wii controls echt beter zijn dan een standaard controller. Aan de andere kant is Resident Evil 5 een van de mooiste games ever...
ik heb RE4 op zowel de cube als op de pc gespeeld.
maar vond de besturing op beide niet echt lekker.
toen ik hem op de wii begon te spelen had ik gelijk door hoe de besturing in elkaar stak.
alsof ikzelf de besturing zo bedacht had, gewoon geweldig.
af en toe had ik wel ff een vage camera hoek en zo maar dat is een bekend min puntje bij de residen evil reeks.

het is ook het eerste spel wat ik een keer 6 uur achter elkaar heb lopen spelen...
zonder break :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
De RE games zijn idd wel games die voordeel halen uit betere graphics. De sfeer komt daardoor alleen maar beter uit de verf. Maar ik denk dat Capcom in staat is om dat niveau te benaderen op de Wii. Voor 480p is toch een heel stuk minder power nodig en ze hebben al laten zien wat ze uit de Wii (Cube) architectuur kunnen persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jaaaa oke.
maar moet je eens na gaan hoe hard je hart in je keel schiet met de graphics op de 360.
RE4 was mooi maar ook omdat we t nog niet beter kennen.Re5 word helemaal superduper wat ik tot nu toe gezien heb.en mochten ze hem poorten naar de wii zal dat denk ik toch wel goed tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 11:28

rajackar

Blood Minister

Tja, dat blijft moeilijk. Dan maar liever RE5 later uitbrengen op de opvolger van de wii ;)
Ik denk dat ik sowieso tegen die tijd wel een x360 thuis heb staan. Al is het alleen maar voor too human. Ik blijf het jammer vinden dat Silicon Knights naar Microsoft is gegaan want dat spel had ik graag op de wii gehad.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Laat ze gewoon lekker een RE maken op de wii, en een op de 360. Dan mogen mensen zelf beslissen wat ze beter vinden.... :?

Lijkt me een stuk makkelijker. Als ik zou moeten kiezen tussen de wii en de 360 is het ook makkelijk :P Ik heb geen 360 :P

En zover ik weet was het zo dat als UC beter ging verkopen ze meer daarop gingen richten. Net als we, de gamers, de rayman franchise omzeep geholpen hebben met RRR :P

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:27:
jaaaa oke.
maar moet je eens na gaan hoe hard je hart in je keel schiet met de graphics op de 360.
RE4 was mooi maar ook omdat we t nog niet beter kennen.Re5 word helemaal superduper wat ik tot nu toe gezien heb.en mochten ze hem poorten naar de wii zal dat denk ik toch wel goed tegenvallen.
re4 is toch ook een poort van de cube...
kijk de xbox 360 is gewoon een stuk krachtiger dan de wii.
ze kunnen het mischien wel zo poorten dat het er ook nog fantastish uit ziet voor wii begrippen.
ik hoop gewoon dat hij ook uit komt op de wii ik vind namelijk RE4 toch een van de beste spellen die ik de afgelopen 3 jaar heb gespeeld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke iets anders....
Als ik gears of war had moeten spelen op de wii met zn controls had ik niet zon WTF is dit fucking vet!gevoel gehad....
bepaalde games moeten gewoon mooi zijn ipv besturing met een wii mote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:41:
oke iets anders....
Als ik gears of war had moeten spelen op de wii met zn controls had ik niet zon WTF is dit fucking vet!gevoel gehad....
bepaalde games moeten gewoon mooi zijn ipv besturing met een wii mote
Klopt, Gears of War was heel mooi en had geweldige gameplay. Ik verwacht ook zeker verbeteringen in de Xbox 360 besturing van Resident Evil 5. Echter leek Resident Evil 4 perfect voor de Wii controls gemaakt te zijn. Bij games als Zelda werkt de besturing ook goed, maar voegt het niet zoveel toe als bij Resident Evil 4.

Dat omg fucking vet gevoel krijg je overigens niet alleen bij Gears of War. Shadow of the Colussus, Metroid, Zelda Mario, Smash Bros., Dead Rising, Lost Planet, Excite Truck etc. geven hetzelfde gevoel. Overigens wil ik maar al te graag Resi5 op de Xbox 360 spelen, ik wil absoluut niet dat die eerst overgezet wordt naar de Wii. Laat in development kiezen voor een andere console zorgt altijd voor problemen.

Ander nieuws:
Manhunt 2 heeft een Mature rating gekregen van de ESRB en verschijnt in oktober in Amerika.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 24-08-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-05 02:06
Kijk nu gaan we praten :) Manhunt krijgt dan toch nog groenlicht, ben benieuwd wat ze nu eigenlijk hebben veranderd om dat voor elkaar te krijgen... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wow, ik ben zeer benieuwd naar Manhunt 2 op de Wii!

Manhunt was al zo gruwelijk op de PC, hoe zal het dan zijn op de Wii! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

monnick schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:54:
Wow, ik ben zeer benieuwd naar Manhunt 2 op de Wii!

Manhunt was al zo gruwelijk op de PC, hoe zal het dan zijn op de Wii! :9~
Ik hoorde ook al veel goeds over de moves van The Godfather dit gaat hopelijk een stap verder. Ik hoop dat Rockstar alleen wat "hot-coffee" materiaal heeft moeten verwijderen en niet dat het spel ineens zombies heeft of zo.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 11:29
Terug van vakantie, Wii 8 week uit geweest (stekker er uit). Weer aangezet en geupdate naar 3.0E. Ik dacht dat de Wii in stand-by (met WiiConnect24 aan) minder warm zou worden, niet dus. Hij wordt net zo heet als voor de update, dus inmiddels WiiC24 weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
wii voor het eerst aangesloten sinds de aanschaf. Sport gedaan (leuk) en Mario Party 8.
Effe checken, bij MP8 hapert de muziek als je opties kiest, en bij laden, is dat normaal? Klinkt nogal goedkoop. Of crappie disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees zojuist even de releaselijst door en het valt me ineens op dat Soul Calibur Legends van de lijst verdwenen is. uitstel, of gewoon een late Europese release.. hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Nog een vraag, ik heb via de wii via wifi verbinding gemaakt, ging goed, update kwam binnen, echter op mijn router stond wifi acces point uit. Blijkbaar een buurman waarop ik nu connectie heb. Nu probeer ik mijn router in te stellen (Tele2 / versatel family modem / davolink?), maar bij macfiltering krijg ik invalid mac address op het mac-address dat de wii weergeeft. Ik kan niets vinden hierover, iemand een antwoord, of een link? Anders moet ik mijn accesspoint ook openzetten, en dat was niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 16:48
Heb je echt MAC adres dan en niet friendcode? Dat kan je vinden bij instellingen > netwerk > systeeminformatie. Enigste wat ik zo zou kunnen bedenken, MAC adres is toch een mac adres lijkt me sterk dat die iets ongeldigs zou geven als mac.

[ Voor 14% gewijzigd door jip_86 op 24-08-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
jip_86 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:42:
Heb je echt MAC adres dan en niet friendcode? Dat kan je vinden bij instellingen > netwerk > systeeminformatie. Enigste wat ik zo zou kunnen bedenken, MAC adres is toch een mac adres lijkt me sterk dat die iets ongeldigs zou geven als mac.
Ja, die code xx-xx-xx-xx-xx-xx ik heb met caps en zonder geprobeerd, met streepjes en zonder streepjes. De router accepteert het adres niet, ik snap het ook niet. Misschien kijk ik met mijn neus, zal morgen nog een keer kijken als ik weer fit ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Vectrex Dude schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:47:
[...]

Ja, die code xx-xx-xx-xx-xx-xx ik heb met caps en zonder geprobeerd, met streepjes en zonder streepjes. De router accepteert het adres niet, ik snap het ook niet. Misschien kijk ik met mijn neus, zal morgen nog een keer kijken als ik weer fit ben.
Ik heb het gevonden, modem wil : ipv -
Sorry had het toch zelf kunnen vinden, misschien helpt het een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Zo, weer een dagje (en waarschijnlijk laatste) GC erop zitten, met weer wat nieuwe impressies. :)

Het laatste level van Mario Galaxy nog gedaan wat ik niet gespeeld had van die demo. Het level speelt zich af in de ruimte, met allemaal vliegen brokstukken en ... tja... bolletjes oid, die je kunt gebruiken om je te verplaatsen. Als je A ingedrukt houdt op zo'n bolletje word je daar naar toe gezogen, waardoor je door het level heen kunt komen. Was wel leuk, maar de andere levels die ik gisteren had gespeeld waren leuker.

Verder in Metroid nog even Ridley aanschouwd, zag er erg cool uit. :) Ook nog een poging gewaagd bij Wii Fit. Een spel waarbij je met je balans knikkers in een gat moet krijgen in de geest van Monkey Ball, maar dan dus met je gewicht. Leuk, maar best lastig. En nog een of andere yoga oefening: een boogvorm maken met je lichaam (handen de lucht in en dan je lichaam opzij buigen), en dan zo stil mogelijk blijven staan. Werd er eerste mee, dus heb nu ook een WiiFit shirt, ghehe. :*)

Ook heb ik vandaag een kijkje genomen in het Business Center, een hal op de GC die alleen voor geschreven pers was. Ik was via iemand met een geschreven blaadje de GC binnen gekomen, maar doordat er nog een aantal mensen via hem waren gegaan, en ze niet helemaal wilden geloven dat we allemaal medewerkers van dat blad waren (en terecht :+), kregen we wel toegang, maar dan met een Webportal pasje. Dat houdt in dat je wel in veel press-only delen kunt komen, maar alleen niet in het Business Center. Daar bevinden zich gesloten booths met wat developers zelf en hier en daar een hoge piet, en een aantal games die niet op de beursvloer zelf staan. Vandaag d.m.v. een beetje pasjes ruilen ( O-)) toch langs de security gekomen die bij de ingang van het business center stonden. De laatste vrije opening bij Capcom kunnen pakken en daar even Resident Evil kunnen spelen. Dus de ervaringen:

Resident Evil Umbrella Chronicles: Je kon duidelijk merken dat het spel nog flink in de development fase zat, sommige levels in de demo-versie waren zelfs nog in N64-achtige renders met dichtgestichte mondjes wanneer er gepraat werd, etc. Het level wat ik had gespeeld zag er al wel aardig goed uit. Het deed me erg denken aan House of the Dead, on-rails zombies knallen dus. Geen puzzels, maar puur actie. Wel aardig, maar ik zou toch veel liever een "gewone" RE zien. Wel ben ik erg benieuwd naar het verhaal. :) Overigens stond deze game niet op de gewone beursvloer omdat Nintendo dat niet wilde (vanwege het geweld en dat op de beurs niet helemaal paste bij hun "Wii is voor iedereen" imago. Ook had Capcom er een 3rd party gun addon liggen, omdat ze die van Nintendo nog niet hadden. Overigens niet mee gespeeld, maar gewoon met de controllers los.

Een rij PS2 ports: Er stond een kraampje dat afgelopen jaren een riedel budget titels heeft ontwikkeld voor de PS2, die ze nu allemaal naar de Wii aan het porten zijn. Monster Truck Arena, Rig Racer (omg), Anubis, Kawasaki Jet Ski, Ninjabread Man, en nog een rijtje (als je het echt wil weten, ik heb de waslijst hier liggen :P). Heb een race gedaan in dat Monster Truck Arena. De besturing was als in Excite Truck, alleen het bochten nemen veel gevoeliger, waardoor je al snel gaat zig-zaggen. En het zag er niet uit. Geen toppertjes dus allemaal waarschijnlijk. :P

Ook de SEGA booth ben ik in geweest, waar ik naast een mooi SEGA shirt en tas te ontvangen (:P) nog wat games heb bekeken/gespeeld.

NiGHTS: Van dit spel werd op de gewone beursvloer een trailertje van 30 seconden oid laten zien, maar hier kon je er uitgebreid naar kijken. Een gast van SEGA was het spel aan het spelen en liet gewoon zien wat je wilde zien en gaf antwoord op vragen. Je kon alleen het niet zelf spelen (waarschijnlijk omdat het nog niet overal even lekker werkte of zo, was op 55% qua development volgens de SEGA werknemer. Bovendien in het Japans, wat debugging zooi hier en daar, en heel af en toe nog een vastloper). Het spel zag er erg mooi uit, en gaf me echt zo'n magisch gevoel a la wat je krijgt in Disney World. Hij had wat laten zien uit de story mode. In een level kon je rondvliegen en moest je een vogel te pakken krijgen binnen een bepaalde tijd en kreeg je extra tijd door door ringen te vliegen. NiGHT volgde een semi-vaste route, waar je dus wel veel bewegingsvrijheid in had. Een ander level bevatte een eindbaas, die er groot en ontzettend cool uit zag. De levels waren bereikbaar via een plein met een fontein erop, waar je verschillende deuren kon nemen naar de levels. Het vliegen kan met de 'chuck plus 'mote, waarbij je met de analogue stick kunt manouvreren. Je kunt echter ook met enkel de Wiimote spelen, waarbij je NiGHT als het ware met je pointer over het scherm kunt slepen naar waar je heen wilt bewegen. Een 2P battle mode die 'ie heel even liet zien (naja, het intro stukje dan, want hij had even geen tweede Wiimote die gesynched was met die Wii) was een speed race, die je aan de symbolen te zien ook met Cube controllers kon spelen. Al met al kreeg ik een erg goede indruk van het spel, dus ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke versie. :)

Bleach: Vechtspel gebaseerd op de serie. Ik ken de serie verder inhoudelijk niet echt en ben niet bekend met eerdere delen. Dus een beetje hetzelfde verhaal als bij DBZ3: als je geen combo's e.d. weet is er niet veel aan. Wellicht wel als je goed geoefend bent.

Ghost Squad: Ook deze stond verstopt in de Business Center. Qua graphics is het niet echt een hoogstandje, maar wel echt heel vermakelijk. Eigenlijk hetzelfde als in de arcade. Je gebruikt enkel de Wiimote om op het scherm je pointer te richten, B om te schieten, en af en toe A voor speciale acties, zoals hostages bevrijden. Naast het scherm mikken is reloaden. Het gebeuren is on-rails, waarbij veel vijanden overal en nergens verschijnen, die je kapot moet schieten. Net als arcade games als Ghots Squad, Time Crisis, en Virtua Cop dus. Simpel van opzet, maar wel errug leuk.

Ook daar nog even Sonic uhm.. Rush (?) voor de DS gespeeld. Een nieuwe iig, ik hou het aantal Sonics tegenwoordig niet meer zo bij. :P Was ouderwets Sonic: hard door levels rennen en af en toe springen en door loopings knallen. Tussendoor kwam er af en toe een 3D stukje. Het spel was overduidelijk nog lang niet af. Op het onderste scherm stond veel debugging info, en op een gegeven moment viel sonic langs alle sprites heen en verdween van mijn scherm. Ik kon echter nog wel het scherm vooruit laten bewegen, totdat 'ie na 20 seconden oid helemaal vastliep. :P

Morgen nog een dagje Berlijn pakken en heel misschien zondagochtend nog een paar uurtjes kijken. Maar heb nu eigenlijk ook alles wel gezien, dus denk dat ik zondag lekker wat langer in bed blijf liggen, voordat ik weer de trein richting Nederland pak. Een erg leuke ervaring in elk geval, maar ook zeker dankzij zo'n perskaart. Games als Mario, Metroid, NiGHTS, Resident Evil, Ghost Squad, en ook voor andere consoles/PC, zoals Call of Duty 4 (die ik vandaag overigens ook online gedaan heb op de GC, en erg tof is), kun je als gewone bezoeker allemaal niet zien. Dan kom je er dus stiekem wel een beetje karig vanaf. Nintendo zelf had voor het publiek alleen Wii Sports, Big Brain Academy en WiiFit staan. En nog wat Brain Training/Flash Focus games voor de DS. En veel 3rd party developers hadden sommige van hun games dus ook alleen achter de schermen staan. Ben dus blij dat ik zo'n pasje had! :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Captain N schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:21:
Ook daar nog even Sonic uhm.. Rush (?)
Dat is sonic rush adventure :)

Jij hebt wel te veel leuke games zitten spelen. En ik thuis moeten blijven :( Nouja de games komen vanzelf een keer langs hier over de vloer :) Wel goede verhalen van je iig :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt weer goed Captain N. Vooral dat van NiGHTS, nu vraag ik me af of dit gewoon echt 'oude' versies zijn omdat ze geen nieuw materiaal voor handen hebben of dat die games inderdaad nog lang niet af zijn. Het is nu al bijna september en het gros verschijnt al in november, als men nu pas op 55% zit vewacht ik een hoop gerushte levels en bugs aangezien er dan geen tijd meer is voor QA :'( .

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 25-08-2007 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischadbs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-09-2022
Heb dope shit gekocht voor mn wii,
-charger dock met 2 accus 10euro
-stuurtje 8euro
-vette gun 15euro

Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/4313/pikka263ta7.th.jpg

Ook maar old school controller gehaald en wat wii points, 20 en 22euro

Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/3896/pikka270vg1.th.jpg

E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Vervolg op de opmerking van captain n. Ik zit net pax te kijken op gamespot en ik begrijp dat de nintedo booth idd echt bagger is :) Alleen de aaa titels en rotzooi maar idd geheel niets over andere games. Leuk hoor, een beetje MP3 spelen. Maar er is zoveel meer :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Captain N, bastard, you make us so jealous...

Maar alsnog bedankt voor deze info, lekker handig dat mensen als jij alle 'geheime' delen van de beurs lekt naar een forum als GoT :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
mischadbs schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 02:40:
-stuurtje 8euro
-vette gun 15euro

[afbeelding]

[afbeelding]
Mag ik vragen waar je die Charhed dock gekocht hebt? Ziet er wel uit als een handige accessoire :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230386

Ik las ergens van iemand dat de "lag" van de controller met de nieuwe firmware ook minder is geworden, kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Anoniem: 230386 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:48:
Ik las ergens van iemand dat de "lag" van de controller met de nieuwe firmware ook minder is geworden, kan iemand dat bevestigen?
Hmm, dan zou ik weer eens een potje moeten gaan boksen.
Dat is namelijk het enige spel waarbij ik het gemerkt heb. :)
-stuurtje 8euro
-vette gun 15euro

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen... Deel 53 ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Gonadan op 25-08-2007 11:50 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischadbs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-09-2022
monnick schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:13:
[...]

Mag ik vragen waar je die Charhed dock gekocht hebt? Ziet er wel uit als een handige accessoire :P
Ebay..

E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Thnx :) cool dat je het gedaan hebt, de berichten waren intressant om te lezen :D

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/upload_mm/8/0/1/1885352626_1999998433_treychair_337x253_2.jpg
relaxte schommel stoel voor gamers

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/upload_mm/150x120/4/9/5/3226171_7988_1187878695883-treychair_2.jpg

Een stevige burostoel voor het werk en losgekoppeld een mooie combo voor het 'echte werk'. Lekker schommelen met een draadloze Xbox 360 of PlayStation 3 controller of wii mote
vraagprijs: 239 dollar tot en met 299 dollar

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 215024 op 25-08-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Anoniem: 215024 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:03:
[afbeelding]
relaxte schommel stoel voor gamers

[afbeelding]

Een stevige burostoel voor het werk en losgekoppeld een mooie combo voor het 'echte werk'. Lekker schommelen met een draadloze Xbox 360 of PlayStation 3 controller of wii mote
vraagprijs: 239 dollar tot en met 299 dollar
Veel te duur en offtopic ;) maar op zich wel een cool idee. Als hij goedkoper was zou ik er wel voor vallen!
-stuurtje 8euro
-vette gun 15euro
Die gun wil ik eigenlijk ook nog steeds hebben. Lijkt mij persoonlijk fijner dan de officiele Wii zapper. Maar zal hem pas kopen als er RE:UC er is. Dan koop ik hem waarschijnlijk samen met de Wii zapper ter vergelijking!

[ Voor 23% gewijzigd door Deddiekoel op 25-08-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
En het is weer tijd voor een nieuw deel:

Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 17:40
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.