Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 88 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 8.842 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:52:
Opmerkelijk dat ook weer in deze preview van Wii Fit (weer) gezegd wordt dat voor kerstmis uitkomt: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=81819. Dat zijn toch wel opmerkelijk hardnekkige geruchten. Dat zowel Wii Fit als Mario Kart Wii nog voor kerstmis in Europa zouden uitkomen.

Op zich kan ik me goed voorstellen, dat Nintendo dat gaat proberen. Ik denk dat Wii Fit heel goed zal verkopen en de hardcore gamer brengen ze eigenlijk al genoeg spellen voor uit dit najaar. Als je dan Wii Fit en ergens ook Mario Kart voor de wat meer casual gamer uitbrengt dan heb je een ongelofelijk sterke line-up. Aan de andere kant kun je je wel afvragen wat er dan overblijft voor volgend jaar...
WiiFit zou eigenlijk de victory rush compleet maken, maar het spel is eigenlijk niet echt nodig eind dit jaar.

Nintendo heeft nog heel wat teams die echt niet aan het neuspeuteren zijn. Retro Studios werkt aan twee projecten waarvan er eentje(Metroid Prime 3) af is. NST is gestopt met Project H.A.M.M.E.R en aan iets nieuws begonnen. Begin volgend jaar hebben we hier in Europa Smash Bros. Daarnaast zijn; Disaster Day of Crisis, Mario Kart Wii, Animal Crossing, Wii MotorSports en Wii Music titels voor 2008.

De Tokyo Gameshow zal denk meer inzicht bieden in de 2008 line-up van Nintendo. Ze kunnen altijd nog: Starfox, F-zero, WaveRace, Pikmin, Mario Golf e.d. overbrengen naar de Wii. Een paar titels zijn echter "up in the air". Kirby's Adventure, Battalion Wars 2 en voor Europa Fire Emblem. Met een beetje goede thrid party line-up en hier en wellicht nog een sequel voor Excite Truck of Mario Tennis of iets dergelijks kan Nintendo best een nette line-up neerzetten. Hoewel men eind dit jaar echt met een monsterlijke line-up komt. _/-\o_

Ik verwacht zo ongeveer dit wat betreft "grote' releases. Daarnaast natuurlijk nog games zoals Wario Ware of Wii Play of iets dergelijks.
Q1: Smash bros.(europa), Mario Kart, Wii Fit, Battalion Wars II
Q2: Kirby's Adventure, Wii Music, WiiWare,
Q3: Excite Truck 2, Starfox, Animal Crossing,
Q4: Wii Motorsports, Pikmin3, F-zero, Mario Golf/Tennis

Edit: Zojuist in de mailbox
Augustus
31 - Boogie (Electronic Arts)
31 - Madden NFL 2008 (Electronic Arts)
31 - Tiger Woods PGA Tour 2008 (Electronic Arts)

September
7 - Alien Syndrome (Sega)
14 - Super Paper Mario (Nintendo)
21 - World Championship Poker Feat. Howard Lederer (505 Games)
28 - King of Clubs (Oxygen Games)
NNB - Brunswick Bowling (505 Games)
NNB - Bratz: The Movie (THQ)

Herfst 2007
Q3 - Godzilla: Unleashed (Atari)
NNB - Surf's Up (UbiSoft)
NNB - Dewy's Adventure (Konami)
NNB - Lucky Luke Go West (Atari)
NNB - My Horse and Me (Atari)
NNB - EA Playground (Electronic Arts)
NNB - Fifa 08 (Electronic Arts)
NNB - Rockstar Games Presents Table Tennis (Rockstar)
NNB - My Sims (Electronic Arts)

Oktober
12 - Spider-Man: Friend or Foe (Activision)
12 - NBA Live 08 (Electronic Arts)
19 - Harvest Moon: Magical Melody (Rising Star/Nintendo)
19 - Sea Monsters (ZOO Digital Publishing)
26 - Metroid Prime 3: Corruption (Nintendo)
26 - Arctic Tale (ZOO Digital Publishing)
26 - Balls of Fury (ZOO Digital Publishing)
NNB - Crash of the Titans (Vivendi)
NNB - Dragon Blade: Wrath of Fire (D3Publishing)
NNB - Cars: Master-National (THQ)

November
1/2 - Need for Speed: ProStreet (Electronic Arts)
9 - Endless Ocean (Nintendo)
16 - Super Mario Galaxy (Nintendo)
23 - Garfield Gets Real (ZOO Digital Publishing)
23 - Yamaha Super Cross (ZOO Digital Publishing)
23 - NiGHTS: Journey of Dreams (Sega)
30 - Resident Evil: Umbrella Chronicles (Capcom/Nintendo)
30 - Alan Hansens Sports Challenge (Oxygen Games)
30 - Chegger's Party Quiz (Oxygen Games)
30 - M+M's Kart Racing (ZOO Digital Publishing)
NNB - Jenga (Atari)
NNB - Ben 10: Protector of Earth (D3Publisher)
NNB - Ferrari Challenge (System 3)
NNB - Disney Princess: Enchanted Journey (Disney Interactive Studios)
NNB - Power Rangers: Super Legends (Disney Interactive Studios)
NNB - Code Lyoko: Quest for Infinity (Game Factory)
NNB - The Golden Compass (Sega)
NNB - Avatar: The Burning Earth (THQ)
NNB - WWE Smackdown vs Raw 2008 (THQ)
NNB - CSI: Hard Evidence (UbiSoft)
NNB - Rayman: Raving Rabbids 2 (UbiSoft)
NNB - Nitro Bike (UbiSoft)
NNB - Spyro: The Eternal Night (Vivendi)

December
7 - Pokémon Battle Revolution
7 - Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure (Capcom/Nintendo)
7 - PDC World Championship Darts 2008 (Oxygen Games)
7 - Showtime Championship Boxing (ZOO Digital Publishing)

Winter 2007
Q4 - Cocoto Funfair (Neko Entertainment)
Q4 - Catz (UbiSoft)
Q4 - Dogz (UbiSoft)
Q4 - Horsez (UbiSoft)
Q4 - My Word Coach (UbiSoft)
NNB - Asterix & Obelix Olympic Games (Atari)
NNB - Wii Chess (Nintendo)
NNB - Mario & Sonic at the Olympic Games (Sega)
NNB - Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 (Atari)
NNB - Bully: Scholarship Edition (Rockstar)
NNB - Ghost Squad (Sega)

2008
Battalion Wars 2 (Nintendo)
Wii Fit (Nintendo)
Mario Kart Wii (Nintendo)
Super Smash Bros. Brawl (Nintendo)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 18:12

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Ferrari Challenge. Ik heb het origineel nog liggen op de Dreamcast en dat was toch best een realistische racer. Het zal mij benieuwen of ze die realistische stijl gaan aanhouden of dat ze er een arcade racer van gaan maken.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:12:

maar ik dacht zoiets als import kosten en zo..
kijk hij is er nu en kan hem goedkoper aanschaffen daar
en de wii is geloof ik regio gebonden.
en als hij dan nieuwe spellen wil hebben moet hij ze allemaal importeren :/
en dan kost het meer door de import kosten dacht ik zo ;)
De meeste webshops die NTSC/US spellen verkopen hebben daar zo hun trucjes voor om importheffingen te omzeilen. Ze zetten vaak een lagere waarde op de douanesticker of verzenden vanuit een distributiecentrum in de EU. Ik koop al jaren importspellen (en zelfs boeken / DVDs) en heb nog nooit iets aan heffing hoeven te betalen.

Maar dat had je natuurlijk al lang in de startpost gelezen (kopje "online shops" - "buitenlandse shops") ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Schweino op 22-08-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stop die Racket maar waar de ZON nooit schijnt..
zal je nog een keer een kadeau geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:12:
[...]

't is gewoon onmogelijk dan te mikken met RE4 met dat ding er op ;)

RES4 spelen met een tennisracket, daar wil ik een filmpje van zien, whaha.

en als ik wii tennis speel raak ik van alles
de kat.
bloempotten.
kussens
lampen etc.

En hier natuurlijk ook van, geweldig!
behalve dat virtuele balletje :P

[...]

Zo, daar wil filmpjes van zien, grappenmaker! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dit heeft echt niks met het topic te maken maar dit wil ik jullie toch ff laten lezen!!!WHAHAHA!!!

Jongen bijna overleden na 'koelen' spelcomputer
Gepost door Richard (Richardfun) - Bron: FunTechTalk.com
Gepubliceerd: woensdag 22 augustus 2007 @ 14:22
Een jongen (14) uit North Carolina, USA, is bijna overleden na een niet echt doordachte actie. Hij heeft namelijk de voeding van zijn Xbox 360 in plastic gewikkeld en in een emmer water gelegd. Uiteindelijk heeft hij alleen lichte brandwonden opgelopen.

De jongen had op internet gelezen dat je de Xbox 360 zo koel mogelijk moet zien te houden. Zijn Xbox 360 viel om de vijf minuten uit en een oplossing die hij had gevonden was het koelen van de voeding van de Xbox 360. Met dit doel voor ogen wikkelde hij de voeding in plastic en dompelde hij het geheel onder in een emmer water terwijl de stekker nog in het stopcontact zat. Even later vond zijn moeder hem bewusteloos naast de emmer en werd hij snel naar het ziekenhuis gebracht, waar de verwondingen mee bleken te vallen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:32:
Stop die Racket maar waar de ZON nooit schijnt..
zal je nog een keer een kadeau geven
wanneer ben jij jarig..... :)
grapje ik hou al op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:41
Het heeft even geduurd, maar ik meld me ook aan bij de happy wii family :P

Heb al 2 van de musthaves O+

[ Voor 19% gewijzigd door joint_me op 22-08-2007 14:48 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

en hoe is dit in hemelsnaam on-topic :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smoonshine schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:26:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Ferrari Challenge. Ik heb het origineel nog liggen op de Dreamcast en dat was toch best een realistische racer. Het zal mij benieuwen of ze die realistische stijl gaan aanhouden of dat ze er een arcade racer van gaan maken.
Yep ik ook. Al heb ik die game op de DC nooit gespeeld. Zou er vandaag nou al info over die game uitkomen?

Ik denk dat ze het wel realistisch willen houden, ze zeiden dat ze iig de kracht van de ps3 wouden gebruiken om het zo realistisch mogelijk te maken en de controller bij de wii daarvoor gebruiken. Het enige wat ik hoop is dat ze wel een goede engine voor de Wii maken, ik heb geen zin om mid range ps2 kwaliteit Ferrari's op mijn tv te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:43:
[...]

en hoe is dit in hemelsnaam on-topic :?
voor de analfabeten onder ons zal ik het misschien nog even 1x in hoofdletters typen.

OKE DIT HEEFT ECHT NIKS MET HET TOPIC TE MAKEN MAAR IK WIL JULLIE DIT TOCH EVEN LATEN LEZEN.

Modbreak:Dan ook even in mooie kleurtjes er bij: post het hier dan ook niet en ga op irc zitten chatten. Of als dat niet door de firewall komt: praat met de mensen van de firewall :*

(En nu weer aub (1) ontopic en (2) gezellig).

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 22-08-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:48:
[...]

voor de analfabeten onder ons zal ik het misschien nog even 1x in hoofdletters typen.

OKE DIT HEEFT ECHT NIKS MET HET TOPIC TE MAKEN MAAR IK WIL JULLIE DIT TOCH EVEN LATEN LEZEN.
Jij wil het ons laten lezen, maar wij hebben hier geen behoefte aan. Vraag HK-XS aan, en gooi daar je offtopic onzin neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip. Censuur is heel iets anders. Ook in all-caps.

[ Voor 146% gewijzigd door F_J_K op 22-08-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ debart, waarom irriteer ik me telkens kapot zodra jij iets post ?
Waarom ga je niet gewoon weg, en blijf dan ook weg...

Ik las laatst trouwens dat de Wii en Playstation 3 vatbaar zijn voor virussen... Straks heb je ook nog een Anti-Virus kanaal. ;) Norton Wii Edition 2008...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyernr1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 11:30
Vectrex Dude schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:38:
Wil toch eigenlijk een tweede cube controller op de wii.
Nu zie ik op ebay goedkope witte neppers:
Link
Iemand ervaring mee, is dit echt brak of categorie gaat wel.
Denk dat ik het maar probeer voor net onder 10-tje.
Mocht ik in jou plaats zijn dan zou ik mijn geld niet aan zo een goedkope prul hangen.
Onlangs kocht ik een GC controller van BigBen voor 9,90€ en dat is dus wel echt geld in het water gegooid... :(

Mijn GC games herkennen de controller niet :| :X :(

Nu heb ik ook op e-bay op een originele GC controller geboden en gewonnen :P , die is nog niet aangekomen maar ik ben zeker dat ik deez controller niet door het raam wil gooien.

Op deze link vind je ook een originele controller, je mag me gerust over bieden aangezien ik al eentje gewonnen had |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@r-duin:

Ieder stukje software is vatbaar voor virussen in theorie, maar hoe zou je een virus krijgen op je Wii? Homebrew wil er nog niet op draaien ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:48:
[...]

Yep ik ook. Al heb ik die game op de DC nooit gespeeld. Zou er vandaag nou al info over die game uitkomen?

Ik denk dat ze het wel realistisch willen houden, ze zeiden dat ze iig de kracht van de ps3 wouden gebruiken om het zo realistisch mogelijk te maken en de controller bij de wii daarvoor gebruiken. Het enige wat ik hoop is dat ze wel een goede engine voor de Wii maken, ik heb geen zin om mid range ps2 kwaliteit Ferrari's op mijn tv te zien.
Die kans acht ik zelf helaas wel vrij hoog. Het zal mij niets verbazen wanneer de PS3 een compleet nieuwe versie krijgt en dat de Wii dan (als soort van toetje) een DC remake krijgt. Nu zijn die graphics helemaal niet slecht, maar het is zonde als ze daar niet wat aandacht aan gaan besteden.

Eigenlijk zou de Wii een soort van GT moeten krijgen. Als ik zie wat er met de GT serie op de PS2 al mogelijk was, dan moet de Wii ook zeker zoiets aankunnen. Dat soort racers spreken mij toch iets meer aan dan een F-Zero of Mario Kart die ik persoonlijk alleen in multiplayer kan waarderen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34
Met de huidige game line-up zorgt Nintendo er voor dat ze echt wel momentum houden. Wii Fit voor de kerst zou echt goed zijn voor de casual game markt, zoals al gezegd.

Voor volgend jaar zie ik dan nog (buiten de games die al genoemd zijn):
- WiiSports 2 (uitgebreider en met online support)
- Excite Bike Wii (in feite Excite Truck 2, ook online)
- Nieuwe Zelda (Q4 release zou 2 jaar na TP zijn)
- Pilot Wings
- Nieuwe franchises!
- Skate/Snowboard game voor balance board!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:02:
@r-duin:

Ieder stukje software is vatbaar voor virussen in theorie, maar hoe zou je een virus krijgen op je Wii? Homebrew wil er nog niet op draaien ;)
Hoe je een virus krijgt op je Wii ? Hoe krijg je een virus op je computer ;) ?

Overigens had ik trouwens nog een screenshot gezien van die race game waarover jullie het hebben. Moment, ik zoek het even op.

EDIT:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/PjotrStroganov/200708/1187104737_0_3.jpg

Ben alleen bang dat dit de PS3 versie is. Toch denk ik dat de Wii graphics niet slecht zullen worden, ik kijk zeker wel uit naar een goede race game / simulatie !

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:57:
Krijg maar het heen en weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
CENCUUR CENCUUR CENCUUR

IK HOU ME BEK WEL WEER DICHT!JA OKE TEVREDEN ??????
chill gast denk aan je bloed-druk.
maar mischien was dat wel leuk geweest op het xbox topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:54:
Vraag HK-XS aan, en gooi daar je offtopic onzin neer.
Moet dat echt? :+ ;)

Gewoon niet reageren als je je ergert aan een post. TR is voldoende anders komen er steeds weer reacties over en weer.

@debart: http://www.vandale.nl/opz...enboek/?zoekwoord=censuur ;)

Als ik die lijsten zo bekijk moet ik vast wat geld opzij gaan leggen. En ik moet mijn huidige spellen uitspelen. :D

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 22-08-2007 15:09 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:05:
[...]
Door een stuk software te starten welke niet gechecked is op virussen ;)

Maar dat gaat dus niet bij de Wii omdat er alleen Nintendo software op draait en ik nee aan dat Nintendo wel ff een scan doet.

Zonder homebrew software lijkt het me ook onmogelijk om een virus te maken voor de Wii, laat staan deze in een stuk Nintendo software te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:09:
[...]
Maar dat gaat dus niet bij de Wii omdat er alleen Nintendo software op draait en ik nee aan dat Nintendo wel ff een scan doet.

Zonder homebrew software lijkt het me ook onmogelijk om een virus te maken voor de Wii, laat staan deze in een stuk Nintendo software te krijgen ;)
Waarom? Is software niet gewoon schadelijk voor inbraak. Maakt echt niet uit of het software van nintendo is, linux, mac, windows. Het zijn allemaal gewoon stukjes software icm hardware.

Geef alles wat tijd en het kan kapot op een foute manier.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dus niet zo, zodra op 1 of andere warez website gaat, en er komen enkele popups met leuke trojaanse paarden, dat deze zich nestelen in je Wii ofzo ? Ik zet mijn trojaanse paarden altijd op stal. }:O

EDIT: Over Ferrari Challenge
The PlayStation 3 version will be the technical showcase, pushing the eminently powerful PS3 architecture to the maximum possible limit, while the Wii version will feature the most accurate motion-sensing steering yet seen on the revolutionary console.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:12:
Het is dus niet zo, zodra op 1 of andere warez website gaat, en er komen enkele popups met leuke trojaanse paarden, dat deze zich nestelen in je Wii ofzo ? Ik zet mijn trojaanse paarden altijd op stal. }:O
Was het maar zo, dan hadden we een manier om homebrew op de Wii te draaien ;)

Met zelfs een simpel progje kunnen we de keys uit het geheugen halen zodat we de firmware kunnen decrypten en vervolgens echte homebrew Wii software schrijven ipv alles via de GC emulatie te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wii browser is volledig sandboxed (logisch ook, anders zou je via je browser homebrew kunnen laden).

*edit spuit 11 :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door boe2 op 22-08-2007 15:16 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:12:
Nee, dat is als het goed is onmogelijk. In tegenstelling tot een PC draait de Wii alleen software die een digitale handtekening van Nintendo heeft gekregen. Nintendo moet de software dus eerst goedkeuren voordat deze op de Wii kan draaien. Nintendo gaat geen virussen een digitale handtekening geven, dus kan een virus ook nooit op de Wii draaien.

De PS3 is een ander verhaal omdat deze in Linux wel unsigned code kan draaien, maar dat is hier offtopic.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spuit 11 en spuit 12 to the rescue :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MetroidPrime schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:16:
Nee, dat is als het goed is onmogelijk. In tegenstelling tot een PC draait de Wii alleen software die een digitale handtekening van Nintendo heeft gekregen. Nintendo moet de software dus eerst goedkeuren voordat deze op de Wii kan draaien. Nintendo gaat geen virussen een digitale handtekening geven, dus kan een virus ook nooit op de Wii draaien.

De PS3 is een ander verhaal omdat deze in Linux wel unsigned code kan draaien, maar dat is hier offtopic.
UIteindelijk zullen ze die digitale handtekening ook wel kraken lijkt me. Software is nooit 100% veilig.
De wii heeft wel een voorsprong zo. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opera is zo in mekaar gezet daar er toch niks mee kan gebeuren?Alles zit toch dicht.
Wat op de Ps3 niet zo is toch
en daarom vaak ook zo'n bekropen brouwser is.(op de wii dan)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:19:
Opera is zo in mekaar gezet daar er toch niks mee kan gebeuren?Alles zit toch dicht.
Wat op de Ps3 niet zo is toch
en daarom vaak ook zo'n bekropen brouwser is.
Mwah Opera is net als ieder ander stuk software, er zitten genoeg bugs in.

Dat is nu eenmaal met software, daar zitten bugs in, endaar is niets mis mee ;)

Er bestaat niet zoiets als een stuk software zonder bugs, zoals je weet met testen kun je alleen bewijzen dat er bugs in zitten, je kan niet bewijzen dat er geen in zitten.

(Ik dacht dat jij moest gaan wieberen trouwens?)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Dat staat inderdaad in de posts hierboven ja :)

[ Voor 55% gewijzigd door jip_86 op 22-08-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt, het is voor mij een stuk duidelijker geworden. Ik kan dus veilig surfen op onveilige websites met mijn Nintendo Wii Opera Browser. Bedankt Nintendo !

Nieuwe trailer van Nitrobike: http://www.gamer.nl/doc/41292
Lijkt erg op Excite Truck, lijkt mij opzich wel een geinige game om te spelen, net zoals Excite Truck. Alleen ben momenteel een beetje low on cash.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:21:
[...]

Mwah Opera is net als ieder ander stuk software, er zitten genoeg bugs in.

Dat is nu eenmaal met software, daar zitten bugs in, endaar is niets mis mee ;)

Er bestaat niet zoiets als een stuk software zonder bugs, zoals je weet met testen kun je alleen bewijzen dat er bugs in zitten, je kan niet bewijzen dat er geen in zitten.

(Ik dacht dat jij moest gaan wieberen trouwens?)
oke maar het is een groot verschil met i-explorer.
welke gek wil er nu virussen etc maken voor opera als je er veel meer te pakken kan krijgen met i-explorer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Gonadan schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:18:
[...]

UIteindelijk zullen ze die digitale handtekening ook wel kraken lijkt me. Software is nooit 100% veilig.
De wii heeft wel een voorsprong zo. :)
Een digitale handtekening is te kraken door middel van een brute-force aanval. Dat kost echter zeer veel tijd. Het enige wat Nintendo hoeft te doen is er voor te zorgen dat de gebruikte key langer meegaat dan dat de console mee moet gaan. Op dit moment zijn 1024 bit RSA keys bijvoorbeeld nog niet binnen een redelijke termijn te kraken en er wordt niet verwacht dat dit de komende jaren mogelijk zal worden. Als Nintendo een 1024 bit of een zwaardere key gebruikt, dan zal het nog wel enkele jaren duren voordat het überhaupt mogelijk is om de key te kunnen kraken en dan moet je nog beginnen aan het daadwerkelijke kraken van de key wat ook minstens een jaar zal duren.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik las ergens dat ze nu zelfs al druk zijn met virussen op mobieltjes.
en dat vind ik helemaal nutteloos dus een wii'tje hier en daar zullen ze ook
wel leuk vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:05:
[...]

Overigens had ik trouwens nog een screenshot gezien van die race game waarover jullie het hebben. Moment, ik zoek het even op.

EDIT:

[afbeelding]

Ben alleen bang dat dit de PS3 versie is. Toch denk ik dat de Wii graphics niet slecht zullen worden, ik kijk zeker wel uit naar een goede race game / simulatie !
Als ik die Shell texture zo zie, dan kon dit ook nog wel eens de Wii versie zijn. Ook het gebrek aan fatsoenlijke AA doet me toch wel naar de Wii neigen. Als ze dit weten te realiseren zijn ze een heel eind op weg om een mooie game te maken. Al zul je om het spel echt te kunnen beoordelen wat gameplay screenshots moeten zien en geen replay shots.
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:25:
[...]
oke maar het is een groot verschil met i-explorer.
welke gek wil er nu virussen etc maken voor opera als je er veel meer te pakken kan krijgen met i-explorer _/-\o_
Misschien niet op Opera, maar als jij op de Wii een virus geïnstalleerd krijgt is dat toch wel goed voor je reputatie als hacker zijnde.

[ Voor 18% gewijzigd door Smoonshine op 22-08-2007 15:36 ]

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 07:59
hej, ff een vraagje tussendoor over het laatste Potterspel.

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen er mee zijn en of die echt aan te raden is. Ik zit er namelijk aan te denken om 't te kopen, maar wil hem dan ook in t engels en vroeg me af of jullie een webshop aanraden daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin is ook van plan Potter te kopen, of voor haar laptop, of voor mijn Wii...
Vandaag de Review van Potter op GameTrailers.com gezien, en daar kreeg de game een 8.
Nu alleen mijn meisje even overtuigen dat ze de game voor op mijn Wii moet kopen.

GameTrailer Review: http://www.gametrailers.com/player/20948.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Nitro Bike lijkt mij een min of exacte kopie van de Excite Truck gameplay (tot aan besturing). De (mogelijke) verschillen zijn:
- NB heeft online gameplay (!)
- Mogelijk ander punten/ranking systeem (bij ET tellen alleen het aantal sterren)

Het punten en ranking systeem van ET maakt de game voor mij erg leuk in SP. Als NB dat weet te evenaren dan is het icm online play echt wel een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de voetbal liefhebbers.....

Pes komt naar de wii!

bron:www.powerweb.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:07:
voor de voetbal liefhebbers.....

Pes komt naar de wii!

bron:www.powerweb.nl
Had het gehoord ja, eerste kwartaal van 2008.
Overigens komt er ook een Track & Field op de DS. Ik denk dat sommige mensen zich het NES spelletje nog wel herrineren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tombraider: Anniversary voor op de Wii
Filmpje: http://www.jeux-france.co...video-tr-anniversary.html
Graphics zien er redelijk goed uit, met name de licht effecten, en schaduwen.
Alleen de camera, en gameplay zien er wat brak uit... En Lara beweegt soms een beetje raar...

Rabbits voor de 2e keer op de GamesConvention, zal het ze deze keer wel lukken om langs de beveiliging te komen ? Filmpje: http://www.dailymotion.co...vahissent-leip_videogames

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:14:
Tombraider: Anniversary voor op de Wii
Filmpje: http://www.jeux-france.co...video-tr-anniversary.html
Graphics zien er redelijk goed uit, met name de licht effecten, en schaduwen.
Alleen de camera, en gameplay zien er wat brak uit... En Lara beweegt soms een beetje raar...

Rabbits voor de 2e keer op de GamesConvention, zal het ze deze keer wel lukken om langs de beveiliging te komen ? Filmpje: http://www.dailymotion.co...vahissent-leip_videogames
Hahaha, als de humor in de games nu is net zo goed is als in de reclame filmpjes en teasers.
overigens was die van vorig jaar toch leuker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:28:
[...]

Een digitale handtekening is te kraken door middel van een brute-force aanval. Dat kost echter zeer veel tijd. Het enige wat Nintendo hoeft te doen is er voor te zorgen dat de gebruikte key langer meegaat dan dat de console mee moet gaan. Op dit moment zijn 1024 bit RSA keys bijvoorbeeld nog niet binnen een redelijke termijn te kraken en er wordt niet verwacht dat dit de komende jaren mogelijk zal worden. Als Nintendo een 1024 bit of een zwaardere key gebruikt, dan zal het nog wel enkele jaren duren voordat het überhaupt mogelijk is om de key te kunnen kraken en dan moet je nog beginnen aan het daadwerkelijke kraken van de key wat ook minstens een jaar zal duren.
Ze gebruiken waarschijnlijk inderdaad een 1024 bit key.

Maar de truc is dat de key in het geheugen moet zitten op het moment dat de console draait, men is nu dus druk bezig met manieren te vinden waarop het geheugen is uit te lezen. Je hebt dure hardware geheugen emulatoren, maar die hebben de homebrew hackers natuurlijk niet tot hun beschikking.

Men is nu dus druk bezig een manier te vinden waarop toegang gekregen kan worden tot het geheugen, daarna is het een kwestie van dagen/weken totdat de key gevonden is.

In de achtergrond hebben veel hackers inderdaad de brute force attack lopen, maar het kan nog gerust 3 jaar duren voordat daar de key uit komt (maar het kan ook bijvoorbeeld morgen al zijn, dat is het leuke aan een random brute force attack).

Hoe dan ook denk ik dat we binnen een jaar homebrew hebben op de Wii (dat hoop ik in ieder geval, hij zou echt geweldig zijn met Linux erop, dat ding is krachtig)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joint_me schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:43:
Het heeft even geduurd, maar ik meld me ook aan bij de happy wii family :P

Heb al 2 van de musthaves O+
Welkom!

@Dopje1982 en debart
Werken jullie wel eens bij KPN? Om de paar minuten hebben jullie tijd om een post te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:00
Filmpje van Nitrobike (van Gametrailers): http://www.presse-start.c...ke-en-video.html?Itemid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:43:
[...]

@Dopje1982 en debart
Werken jullie wel eens bij KPN? Om de paar minuten hebben jullie tijd om een post te maken.
SSSST!
ben aan het werk ;)
nee grapje...maar we hebben hier geleerd om te kunnen bellen en typen tegelijk.jaja
t is amazing mike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

Fuelke

Forza Ferrari

Serieus, wat is er nu al meerdere keren tegen jou gezegd over slow chatten? Kan je er dan niet gewoon mee kappen!

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Screenshots van Civ Revolution en die komt, voor zo ver ik weet, ook uit voor de Wii: http://media.ps3.ign.com/media/947/947168/imgs_1.html

Ben wel benieuwd naar de Gameplay, ik heb tot nu toe namelijk nog elke Civ game gespeeld... Maar op de Wii... mmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Heb net mijn controller gekocht voor de Virtual Console. Meteen 8000 punten erbij gehaald.

Nu maar snel Mario Kart 64 en Super Mario halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:33:
Heb net mijn controller gekocht voor de Virtual Console. Meteen 8000 punten erbij gehaald.

Nu maar snel Mario Kart 64 en Super Mario halen.
Als je fan bent van leuke RPG's, en sowieso Mario dan kan ik alleen maar Paper Mario aanraden. Het is echt een heel goed spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:37:
[...]

Als je fan bent van leuke RPG's, en sowieso Mario dan kan ik alleen maar Paper Mario aanraden. Het is echt een heel goed spel :)
Ik heb een hekel aan RPG's :P

Maar van de oude platform games kan ik een hoop plezier hebben. Met 8000 punten kan ik het vast wel uitzingen tot Mario Kart voor de Wii (ook SSX Blur gekocht voor 19,99).

Van September tot en met ver in het volgende jaar, ben ik toch Halo 3 aan het spelen ;)

EDIT:

Haal hem net uit de verpakking.

WTF Die kabel is nog geen meter lang |:(

Ik weet wel dat hij in de Wii Controller moet, maar een beetje langere kabel zodat je de Wiimote wat verder weg kan leggen is wel handig.

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 22-08-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:19
waar heb je ssx voor die prijs gehaald ik wil hem namelijk ook halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Heb vandaag Metroid, Mario Galaxy en Wii Fit gespeeld, o.a., maar dat waren voornamelijk de toffe games qua Nintendo gebeuren. D'r was ook een soort van persconferentietje, het gebruikelijk "DS en Wii verkopen goed, doelgroep verbreden, Touch Generations" geblaat. Maar over de games:

Wii Fit: best lachen, en de registratie van je balans en gewicht werkt erg goed had ik het idee. Heb dat voetbal koppen en hoelahoepen gedaan, en die waren beiden best geinig. Later deze week nog even wat uitgebreider proberen. :)

Mario Galaxy: Heb de eerste 10 minuutjes of zo van het spel gespeeld, dus nog geen hele spectaculaire dingen tegen gekomen. Werkte verder allemaal prima, alleen ff wennen als je ondersteboven op zo'n klein planeetje loopt. :P

Metroid Prime 3: :9~ O+ _/-\o_ Besturing is top. Wat een verschil met bijvoorbeeld Red Steel. Het ziet er geweldig uit, de sfeer zit er goed in... en dan heb ik nog maar even gespeeld (10 a 15 minuten gok ik). Het maakt dus gebruik van de nun-chuck als ASDW en de Wiimote als muis, als je het even zou willen vergelijken met een PC FPS. (En ja, ik weet dat het geen FPS is. ;)) Iig, het werkt zo goed als men beweerde. :)

Verder nog wat hele korte impressies (heb vooral veel rondgekeken tot heden en wat van die persconferenties bezocht):

Wii DDR: wel lachen als DDR je ding is natuurlijk, maar verder valt er niet zo heel veel over te vertellen.

Dewy's adventure: zag er goed uit. Heel klein stukje gespeeld en dat was best leuk. Alleen had ik het idee dat het tilten van de Wiimote wel erg gevoelig was, maar dat kan natuurlijk even inkomen zijn.

Tomb Raider: good-old camera probs. Wat dat betreft is Tomb Raider daarin nog niks veranderd.

Ubisoft Press Conference: Bleuh! Eindeloos gezever wat we al twee jaar bij elke Nintendo conferentie aan moeten horen: de markt verbreden. Ubisoft komt met zijn eigen soort Touch Generation games, waaronder een spel waar je je woordenschat mee kunt uitbreiden, een paardrij/verzorgspel en meer van dat soort crap waar niemand die uberhaupt naar zo'n beurs komt interesse in heeft. :P En nog een nieuwe game overigens, beetje partygame-achtig iets wat in de US een onwijs populair bordspel schijnt te zijn: Cranium Kabooki. Dat zag er dan als enige nog wel enigzins te pruimen uit, hoewel ook geen giller.

Mario & Sonic: niet gespeeld, wel aardig wat gezien (om te spelen moest je mee doen aan een wedstrijd op bepaalde tijdstippen, dat ging hem vandaag ff niet worden). Het ziet er wat mij betreft echt te suf voor woorden uit. Heb vooral een tijdje staan kijken bij hordelopen: als een gek de 'mote en 'chuck roffelen en af en toe in de lucht gooien. Button-mashen van Track & Field revisited.

MySims: zag iemand een kamertje inrichten, maar verder niet echt naar gekeken... niet echt mijn ding.

Zack & Wiki: zag er erg leuk uit. Je speelt het alleen met de Wiimote. Toen ik de controller van iemand over nam zat ik ergens in een kamer met een puzzel, waar ik niet helemaal uit kwam. Dus of het ook echt leuk is durf ik zo niet te zeggen. :P

Verder had Nintendo nog een nieuwe game in hun Touch Generations line-up voor de DS: Flash Focus (als ik me goed herinner). Meer van hetzelfde als die brain training games, maar dan voor je focus en hand-oog-coordinatie of zo. Zelda zag er daarentegen wel supertof uit en bestuurde lekker met het pennetje en touchscreen.

Verder zag Call of Duty 4 voor de PC/PS3/X360 er ook supergoed uit in de trailer die ik in een mini-Activision-bioscoopje voorgeschoteld kreeg, maar die komt helaas weer niet naar de Wii. -_-"

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wii DDR=Dance Dance Revolution

Afkortingen ook altijd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

geldermalsen schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 20:32:
Ik heb hem gekocht bij de Videoland.
Captain N schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:08:Mario & Sonic: niet gespeeld, wel aardig wat gezien (om te spelen moest je mee doen aan een wedstrijd op bepaalde tijdstippen, dat ging hem vandaag ff niet worden). Het ziet er wat mij betreft echt te suf voor woorden uit. Heb vooral een tijdje staan kijken bij hordelopen: als een gek de 'mote en 'chuck roffelen en af en toe in de lucht gooien. Button-mashen van Track & Field revisited.
Jammer, die game leek me wel leuk, stiekum :)

Echter, om nou weer een game te hebben waarmee je gewoon compleet debiel moet doen met die Nunchunk en Wiimote, nah. Die heb ik nu wel gezien.

[ Voor 60% gewijzigd door PWM op 22-08-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Wel vaag van Sonic & Mario trouwens. Ze gaven toch aan dat dit niet zo'n buttonsmash mini-game festijn zou worden?

Wel jammer dat het zo "suf" lijkt te worden. Het leek mij namelijk ook wel een leuk spel met een hoop potentie. Zeker met de olympische spelen als terrein konden ze er echt een mooie party game van maken. Nou ja, wie weet komt alles nog goed O-)

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Captain N, Bedankt :D _/-\o_ _/-\o_

Als je morgen, vrijdag nog info hebt, lees ik het graag :) !

* Dutchie! wilde zo graag dat ie erbij was ;( stiekum is de GC toch wel een beetje de Europese "oude" E3 aan het worden ;)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klink goed Captain N, Galaxy is dus niet zo "geweldig" als men claimed, of ben jij net als ik iemand die Sunshine ook al geweldig vond? In ieder geval goed om te horen dat Prime 3 echt zo lekker werkt. Het werd wel is tijd voor een first person game met echt goede controls. Iets wat third party's all roepen sinds de launch.

Mario&Sonic had ik toch wel iets meer van gehoopt. Een soort van Mario Sports titel. De screenshots beloofde al niet veel goeds en SEGA blijft bagger maken, helaas. Krijg je overigens deze week nog de kans om Resident Evil te spelen. Ik ben er benieuwd hoe dat On-rails werkt.
* Aap wilde zo graag dat ie erbij was stiekum is de GC toch wel een beetje de Europese "oude" E3 aan het worden
Anders ik wel :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 21-09 16:06
Mja, hardlopen was opzich te verwachten dat dat zo zou gaan. Wario Ware heeft ook een minigame waarbij je zo moet hardlopen toch? En omhooggooien voor springen is in veel games ook al in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:03:
Klink goed Captain N, Galaxy is dus niet zo "geweldig" als men claimed, of ben jij net als ik iemand die Sunshine ook al geweldig vond?
Hij zei:
Mario Galaxy: Heb de eerste 10 minuutjes of zo van het spel gespeeld, dus nog geen hele spectaculaire dingen tegen gekomen. Werkte verder allemaal prima, alleen ff wennen als je ondersteboven op zo'n klein planeetje loopt. :P
Waar zegt of suggereert hij dat het niet zo geweldig is...?

Metriod Prime 3 hands on van IGN

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincent7 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:37:
[...]

Hij zei:

[...]

Waar zegt of suggereert hij dat het niet zo geweldig is...?

Metriod Prime 3 hands on van IGN
Nog geen hele spectaculaire dingen, en IGN, Gamespot e.d. doen net of het de 2nd coming of christ is. Ik zie het zelf als Super Mario Sunshine met ruimte planeten. vooral de laatste filmpjes van de bijen wereld enzo. Super Mario Sunshine is naar mijn mening een geweldige game en de beste 3D Mario.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
En nog even een Super Mario Galaxy filmpje: http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=97780

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Geweldig, doet me zo denken aan de F.L.U.D.D loze levels van Super Mario Sunshine. Ik kan echt niet wachten op dit spel. (Op Prime 3 en Smash Bros ook niet trouwens :P)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:42:
[...]

Nog geen hele spectaculaire dingen, en IGN, Gamespot e.d. doen net of het de 2nd coming of christ is. Ik zie het zelf als Super Mario Sunshine met ruimte planeten. vooral de laatste filmpjes van de bijen wereld enzo. Super Mario Sunshine is naar mijn mening een geweldige game en de beste 3D Mario.
Hij heeft 10 minuten gespeeld... Ooit een game gezien die in 10 minuten tijd in een showdemo level gigantisch spectaculair was? Je kijkt toch ook geen film voor maar 10 minuten om te zeggen dat het niks is? of maar 10 bladzijden van een boek lezen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 00:02:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Geweldig, doet me zo denken aan de F.L.U.D.D loze levels van Super Mario Sunshine. Ik kan echt niet wachten op dit spel. (Op Prime 3 en Smash Bros ook niet trouwens :P)
Sowieso heel Super Mario Sunshine is _/-\o_ _/-\o_

Ik prop em nog regelmatig in m'n Wii, backwards compatibility FTW !

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben van plan om eventjes tussendoor een 30eu game te halen. Twijfelen doe ik tussen The Godfather en Splinter Cell. Zijn er mensen die ervaringen hebben met beide spellen? Wat kunnen jullie mij aanraden? :P

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:40:
[...]

Ik heb een hekel aan RPG's :P
Haha, dan houdt het inderdaad op ;)

@Hierboven: Het ligt er natuurlijk aan waar je van houdt, maar wat ik wel weet is dat bij Splinter Cell de controls en het camerasysteem niet helemaal lekker werken, terwijl bij the Godfather het juist erg lekker werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 01:23 ]

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:37

Willybubba

Nut up or shut up.

Godfather kopen, die is echt goed.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

monnick schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:14:
Ik ben van plan om eventjes tussendoor een 30eu game te halen. Twijfelen doe ik tussen The Godfather en Splinter Cell. Zijn er mensen die ervaringen hebben met beide spellen? Wat kunnen jullie mij aanraden? :P
Beetje appels en peren vergelijken ben ik bang. De stijlen lopen namelijk nogal danig uiteen. Persoonlijk ben ik Godfather erg leuk. Als opkomende mafioso dus het verhaal van de film losjes naspelen. Helaas heb ik Splinter Cell niet dus kan ik je daarin niet tegemoet komen. Echter als je een GTA-achtige mafia game wil waar je jezelf een lekker uit kan leven dan is Godfather absoluut geweldig. Ik ben nog steeds bezig om alle executie stijlen te pakken te krijgen. O-)

• Deddiekoel
monnick schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:14:
Ik heb beide games uitgespeeld en heb me met beide erg vermaakt.
SC:DA heeft een control scheme die wel even wennen is maar imo erg goed werkt. De verder is gewoon solide.

TGF is een GTA achtige game in een top setting. Game is vrij lang, maar kan wat saai worden. Maar de Wii controls werken erg goed.

Imo zijn het beide leuke games. Maar afhankelijk van het genre dat jouw voorkeur heeft zou ik kiezen. Maakt het genre je niets uit dan is mijn volgorde: eerste TGF dan SC:DA.

(overigens is SSX Blur ook inmiddels voor 30eu te krijgen)

Verwijderd

geldermalsen schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 20:32:
hij is voor €29.95 te koop bij de free reccord shop :*)
maar ik heb het gevoel dat de besturing niet zo geweldig is :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 10:21 ]

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 11:36

Steffy

Ayreonaut

Ik heb SSX op de release dag gekocht en heb er nog geen spijt van. Ik heb de vorige delen niet heel uitgebreid gespeeld maar was er al wel bekend mee en SSX op de Wii is echt kwa besturing een stuk beter en leuker dan de vorige delen. Ubertricks schud ik zo uit mijn mouw zijn problemen en natuurlijk gaat er wel eens 1 mis maar maakt dat het spel niet spannend als je een behoorlijk aantal punten moet halen en het lukt even niet en je extra hard je best moet doen om het toch te halen.

Verder is SSX grafisch ook uitstekend en behoord echt tot de betere games van dit moment voor de Wii. _/-\o_

Jammer dat veel mensen niet de tijd willen nemen het spel echt onder de knie te krijgen want daar doe je toch wel een dikke 10 uur over voor je het echt bijna vlekkeloos kan spelen en dan begint het spel eigenlijk pas

• Deddiekoel
Volgens VGChartz is de Wii de 360 wereldwijd voorbij
Nu is de VGCharts niet de meest betrouwbare bron imo. Maar ik denk wel dat we mogen aannemen dat de Wii de 360 voorbij is. Ik had ingezet op eind oktober maar eind augustus is ook prima natuurlijk!

[ Voor 14% gewijzigd door Deddiekoel op 23-08-2007 11:49 ]

• Pedr0
  • Laatst online: 22-09 10:39
Afbeeldingslocatie: http://www.vgchartz.com/images/ng_sales.png

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Verwijderd

Was het niet dat Nintendo met deze conferentie met een verrassing zou komen?nieuwe channel of iets anders ofzo?
staat me vaag iets van bij toch.

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:37

mbooij

De Mosselman

mbooij schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:01:
Iemand al enig idee wanneer Opera op de wii het usb toetsenbord en Flash 9 gaat ondersteunen?
Even een kickje... als doorgewinterde Tweaker wil ik natuurlijk het uiterste uit mij Wii halen. Daarom ben ik ook zeer benieuwd of er binnenkort een update gaat komen voor de Internet Browser.
Ondersteuning voor het usb-keyboard (wat trouwens super werkt bij berichten e.d.) in het internet kanaal zou een hele verbetering zijn. Weet iemand hier wat van?

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

De Wii heeft dus het grote "Japan" voordeel waar MS praktisch niets heeft. In de overige continenten loopt de 360 nog wel een stukje voor. Neemt niet weg dat het mooi nieuws is voor Nintendo. Nu hopen dat ze ook softwarematig laten zien dat ze de 1e plek verdienen. Het begin is er, maar er moet nog een hoop gebeuren voor de Wii ook in naam de grootste is. De meeste aandacht gaat op dit moment nog steeds uit naar MS en Sony.

uhm...

Verwijderd

Sorry jongens, die chart is nep. VGchartz gebruikt geen NPD nummers of Media Create maar eigen prognoses en internet polls om deze getallen uit te rekenen. In ieder geval krijgen we vanacht de nieuwe NPD en zullen we weten of de PS3 inderdaad de Xbox 360 voorbij is gegaan deze maand. Overigens klopt het wel dat Nintendo Microsoft bijna ingehaald heeft, men twijfelt of dat afgelopen week is gebeurd, of dat het in september gebeurd. Het ligt aan de NPD cijfers van de 360 iig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:37:
[...]

Sorry jongens, die chart is nep. VGchartz gebruikt geen NPD nummers of Media Create maar eigen prognoses en internet polls om deze getallen uit te rekenen. In ieder geval krijgen we vanacht de nieuwe NPD en zullen we weten of de PS3 inderdaad de Xbox 360 voorbij is gegaan deze maand. Overigens klopt het wel dat Nintendo Microsoft bijna ingehaald heeft, men twijfelt of dat afgelopen week is gebeurd, of dat het in september gebeurd. Het ligt aan de NPD cijfers van de 360 iig.
Die chart is niet nep, dat is de echte chart van VGChartz. Dat die een andere manier van rekenen hebben dan bijvoorbeeld nexgenwars.com maakt hem nog niet nep. De echte verkoopcijfers zijn nergens te krijgen want niemand houdt ze exact bij wereldwijd op dezelfde manier. Het blijft altijd schatten.

Verwijderd

Van GamesRadar nieuws over Rockstar Games present Table Tennis:
Aug 22, 2007

Looks like someone at Leipzig has had a little too much Hefeweizen during employee orientation. When visitors to publisher Rockstar's booth at the gigantic European gaming convention began pointing out how terribly the Wii version of Rockstar Games Presents Table Tennis controlled, the publisher set out to investigate. What it found was that the reporters were right - because the demoers were all wrong.

Apparently, the demoers were teaching all the visiting press to play the game using an ultra-simplified control method designed for casual players that uses only the nunchuk. A scheme that many writers, being hardcore gamers, felt gave the game an unpleasant, on-rails feeling. Which they immediately started bitching about, sometimes in official, game journalist capacity.

The thing is, there are also two other control schemes that incorporate both the remote and the nunchuk, giving more serious gamers more precision and command. It's just that the demoers, who apparently don't really want to keep working for Rockstar, didn't teach them to anyone.

Thus, the massive outcry of journalists shouting about how the game sucks has been replaced by an massive outcry of Rockstar defenders promising that everything will be better tomorrow - when the game will be demomed using the more sophisticated control options that gamers of our incredible intellect and discerning taste require.

We'll have our full impressions of Table Tennis tomorrow. In the meantime, if you read any negative reports about the game coming out of Leipzig, be sure to note whether the writer was playing with just the thing that looks like a TV remote or with both the remote and also the thing that looks like a kidney bean with a giant navel protrubance. It apparently makes a big difference.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:43:
[...]

Die chart is niet nep, dat is de echte chart van VGChartz. Dat die een andere manier van rekenen hebben dan bijvoorbeeld nexgenwars.com maakt hem nog niet nep. De echte verkoopcijfers zijn nergens te krijgen want niemand houdt ze exact bij wereldwijd op dezelfde manier. Het blijft altijd schatten.
NPD en Media Create houden de cijfers bij voor Amerika en Japan. Dat zijn de echte cijfers die ook gebruikt worden door Nintendo, Sony en Microsoft zelf. VGchartz is zelf verzonnen onzin van een gozer genaamd Ioi.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:44:
Van GamesRadar nieuws over Rockstar Games present Table Tennis:
Aug 22, 2007

Looks like someone at Leipzig has had a little too much Hefeweizen during employee orientation. When visitors to publisher Rockstar's booth at the gigantic European gaming convention began pointing out how terribly the Wii version of Rockstar Games Presents Table Tennis controlled, the publisher set out to investigate. What it found was that the reporters were right - because the demoers were all wrong.

Apparently, the demoers were teaching all the visiting press to play the game using an ultra-simplified control method designed for casual players that uses only the nunchuk. A scheme that many writers, being hardcore gamers, felt gave the game an unpleasant, on-rails feeling. Which they immediately started bitching about, sometimes in official, game journalist capacity.

The thing is, there are also two other control schemes that incorporate both the remote and the nunchuk, giving more serious gamers more precision and command. It's just that the demoers, who apparently don't really want to keep working for Rockstar, didn't teach them to anyone.

Thus, the massive outcry of journalists shouting about how the game sucks has been replaced by an massive outcry of Rockstar defenders promising that everything will be better tomorrow - when the game will be demomed using the more sophisticated control options that gamers of our incredible intellect and discerning taste require.

We'll have our full impressions of Table Tennis tomorrow. In the meantime, if you read any negative reports about the game coming out of Leipzig, be sure to note whether the writer was playing with just the thing that looks like a TV remote or with both the remote and also the thing that looks like a kidney bean with a giant navel protrubance. It apparently makes a big difference.
lekker bericht weer.

eerst alleen met de nunchuck, en dan alleen met de wii-mote.
Wat is 't nou?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• frusciflea
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06-2021
My guess:
Only Wiimote: Speler wordt zelf bestuurd door de CPU... Je hoeft enkel te slaan (on-rails feeling)
Wiimote + Nunchuck: Speler moet je zelf besturen middels analoge stick. Slaan gebeurt met de Wiimote

Just a guess... Maar alleen nunchuck gaat wat lastig lijkt me ;)

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 13:30
J2pc schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:02:
[...]

lekker bericht weer.

eerst alleen met de nunchuck, en dan alleen met de wii-mote.
Wat is 't nou?
Lezen is ook een kunst blijkbaar. Waar het bericht in het Nederlands op neer komt:
De pers maakt kennis met Table Tennis op de Wii.
Control-layout is ingesteld op het gebruik van enkel de nunchuk, en wordt ook met die layout door het demo-stand-personeel uitgelegd.
De pers vindt het belachelijk, maakt het spel wel heel erg simpel en slecht.
Rockstar Games krijgt dit bericht te horen van de pers.
Rockstar Games kijkt naar de demo-pods, en ziet dat het demo-stand-personeel niks verteld heeft over de betere control-layouts met zowel de remote als de nunchuk.
Vanaf vandaag is de demo dus te spelen met de betere, diepere control-layout, dus met remote én nunchuck.

• MetroidPrime
SkyR schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:34:
Control-layout is ingesteld op het gebruik van enkel de nunchuk, en wordt ook met die layout door het demo-stand-personeel uitgelegd.
Dat is een fout in het artikel. In de hands-on van IGN staat duidelijk dat de casual-controls alleen van de Wiimote gebruik maken. De andere twee controlschemes gebruiken ook de nunchuk. Het zou een beetje nutteloos zijn om alleen de nunchuk te gebruiken.

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

SkyR schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:34:
[...]

Lezen is ook een kunst blijkbaar.
lol
wie zonder zonde is, werpe de eerste steen :p
Waar het bericht in het Nederlands op neer komt:
De pers maakt kennis met Table Tennis op de Wii.
De pers vindt het belachelijk, maakt het spel wel heel erg simpel en slecht.
Rockstar Games krijgt dit bericht te horen van de pers.
Rockstar Games kijkt naar de demo-pods, en ziet dat het demo-stand-personeel niks verteld heeft over de betere control-layouts met zowel de remote als de nunchuk.
Vanaf vandaag is de demo dus te spelen met de betere, diepere control-layout, dus met remote én nunchuck.
Ik bedoelde meer dat het bericht eerst verteld dat de 'simpele' layout alleen met de nunchuck is, en vervolgens zegt dat als je negatieve geluiden hoort, je even moet vragen of er alleen met de mote of met mote+chuck gespeeld is :p

Ik vat de kern van 't berich wel (simpele setup = 1 item (wrschl mote) = crap; advanced setup = 2 items (mote+chuck))

Kijk anders nog even naar de stukjes die ik dik gemaakt had, die spreken elkaar tegen, ze gaan beide over de 'simpel-setup'. Mijn kritiek betreft dus de schrijver/redacteur.

[ Voor 4% gewijzigd door J2pc op 23-08-2007 15:14 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 13:30
MetroidPrime schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:39:
[...]
Het zou een beetje nutteloos zijn om alleen de nunchuk te gebruiken.
Het zou in principe bijna evenveel functionaliteit hebben als enkel de wiimote. De analoge stick is makkelijker voor rondlopen dan de vierpuntdruktoets op de wiimote, en de nunchuk heeft ook een (gelimiteerde) bewegingssensor, dus je zou er wel een simpele beweging mee kunnen maken die de slagbeweging veroorzaakt.

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

SkyR schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:41:
[...]

Het zou in principe bijna evenveel functionaliteit hebben als enkel de wiimote. De analoge stick is makkelijker voor rondlopen dan de vierpuntdruktoets op de wiimote, en de nunchuk heeft ook een (gelimiteerde) bewegingssensor, dus je zou er wel een simpele beweging mee kunnen maken die de slagbeweging veroorzaakt.
behalve dat je alsnog een mote aan moet hangen om het signaal te versturen / voeding te geven...
Alleen een chuck gaat 'm niet worden denk.

• Bas0mniia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 15:19
De release lijst staat nu ook op de Nederlandse Nintendo site. Toch wel jammer om te zien dat Battalion Wars 2 is uitgesteld tot 2008 :'(

Verwijderd

Ondanks ons geklaag over de graphics, spellen aanbod en uitstel van games blijkt Nintendo's strategie wel te werken:
Almost 10 million Wii consoles have been sold since it went on sale at the end of last year and it is poised to overtake global sales of the Xbox 360 within weeks. Perhaps more crucially, it will reach the 10m mark in half the time it took Microsoft.

In Europe, the Wii is outselling the PlayStation 3 and Xbox 360 by three to one and unlike its rivals the machine is earning money for the company every time one is sold.

Even at the height of summer, almost 90,000 Wiis a week were being sold across Europe.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/6960575.stm

• Deddiekoel
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:46:
Ondanks ons geklaag over de graphics, spellen aanbod en uitstel van games blijkt Nintendo's strategie wel te werken:

[...]

http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/6960575.stm
Dit nieuws is idd een sterke indicatie dat het beter zal gaan worden! Grotere userbase is meer markt is meer spellen is als het goed is betere spellen!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Deddiekoel schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:50:
[...]

Dit nieuws is idd een sterke indicatie dat het beter zal gaan worden! Grotere userbase is meer markt is meer spellen is als het goed is betere spellen!
Zou mooi zijn, tot nog toe vind ik het aanbod van goede games tegenvallen.

Verwijderd

Voor nintendo wel ja, maar als wij uiteindelijk alsnog met een GC achtig gamesaanbod achterblijven dan schiet het nogsteeds niet op, of nintendo nou 20 of 60 miljoen consoles verkoopt zonder games heb ik er niet meer lol aan en na 8 maanden is het nou niet bepaald best gestelt met de uitgekomen en misschien nog wel erger, de aangekondigde Wii games van 3rd party devs. Wat ik trouwens niet helemaal snap want de console verkoopt debiel snel, zelfs half assed en voor de 3e keer uitgegeven games (re4) verkopen nog goed dan zou je denken dat als je de moeite neemt om een echt goede nieuwe wii game te maken dat je daar bakken aan geld mee kan verdienen. Maar schijnbaar is de ps3/x360 toch een betere keuze afgaand op de moeite die devs erin steken. Bv devs als Ubi die zeggen dat ze zwaar in gaan zetten op de Wii en waarbij RS zo'n beetje de enige niet complete schijtgame is die ze hebben uitgebracht sinds de launch en vervolgens op de x360 en ps3 wel met kwaliteits spul komen. Hetzelfde geld voor EA al is het meeste wat hun uitbrengen tenminste nog van een enigzins acceptabel niveau.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:52:
Voor nintendo wel ja, maar als wij uiteindelijk alsnog met een GC achtig gamesaanbod achterblijven dan schiet het nogsteeds niet op, of nintendo nou 20 of 60 miljoen consoles verkoopt zonder games heb ik er niet meer lol aan en na 8 maanden is het nou niet bepaald best gestelt met de uitgekomen en misschien nog wel erger, de aangekondigde Wii games van 3rd party devs. Wat ik trouwens niet helemaal snap want de console verkoopt debiel snel, zelfs half assed en voor de 3e keer uitgegeven games (re4) verkopen nog goed dan zou je denken dat als je de moeite neemt om een echt goede nieuwe wii game te maken dat je daar bakken aan geld mee kan verdienen. Maar schijnbaar is de ps3/x360 toch een betere keuze afgaand op de moeite die devs erin steken. Bv devs als Ubi die zeggen dat ze zwaar in gaan zetten op de Wii en waarbij RS zo'n beetje de enige niet complete schijtgame is die ze hebben uitgebracht sinds de launch en vervolgens op de x360 en ps3 wel met kwaliteits spul komen. Hetzelfde geld voor EA al is het meeste wat hun uitbrengen tenminste nog van een enigzins acceptabel niveau.
Het probleem is dat developers niet zomaar hun Xbox 360/PS3 engines en twee jaar ontwikkeltijd in de vuilnisbak gooien. EA heeft genoeg divisies om voor alle consoles tegelijk te werken. Daarnaast verkoopt Software op de Xbox 360 door de hardcore userbase ontzettend goed. Het is niet zo dat er geen winsten behaald worden op de andere systemen. Een derde probleem waar third party's tegenaan lopen is Nintendo zelf. Nintendo is een van de beste developers uit de industrie. Een doorsnee platformer kan nooit opboksen tegen Super Mario Galaxy.

De kwaliteit wordt al iets beter, geen bagger meer zoals Far Cry en GTPro...
Medal of Honor Heroes 2, Soul Calibur Legends, Dewy's Adventure, No More Heroes, Resident Evil:UC en Zack&Wikki zien er veelbelovend uit. Ik hoop dat op de Tokyo Gameshow veel ontwikkelaars meer Wii projecten bekend maken. vooral omdat de Wii daar zo super loopt.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:52:
Ik ben het eigenlijk niet echt meer met je eens. Als ik lees wat er allemaal in ontwikkeling is en zelfs al dit najaar gaat uitkomen. Dan is dat echt heel erg veel. Ik kan waarschijnlijk sowieso al niet alle games halen die ik graag zou willen hebben. Dan vind ik een verkapte rant over droogte niet meer passen in het Wii topic :).

Het enige waar ik moeite mee heb is dat Nintendo de multiplayerende gamer dit najaar in Europa in de kou laat staan. Het zou leuk zijn geweest, als ze iig iets van Smash Bros, Mario Kart, BWii of zelfs Barrel Blast hadden gereleased (ruim) voor kerstmis. Minigames komen er weer genoeg met Rayman 2, Mario and Sonic at the Olypics etc. Maar helaas voor de liefhebber van "echte" multiplayergames, blijft het tot begin 2008 beperkt tot Mario Smash Football.

[ Voor 43% gewijzigd door Hoedje op 23-08-2007 19:18 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik kan me wel enigszins vinden in het verhaal van B3n666. De beste spellen voor de Wii komen nog steeds van Nintendo. Kwa 3rd party zitten er eigenlijk alleen een paar redelijke titels tussen, met een paar uitschieters (SSX, RE4, Scarface en the Godfather) waarvan alleen SSX een nieuwe titel is. Als je kijkt naar de lineup van de komende tijd, dan staan daar MP3, Mario Galaxy, Smash Bros en BWii, waarvan er niet één 3rd party is. Op 3rd party gebied is er ook nog eigenlijk weinig bijzonders aangekondigd op misschien RE:UC na.

Dat Nintendo zo'n sterke eigen developer is, mag eigenlijk geen excuus zijn voor ontwikkelaars. Dat zou juist een stimulans moeten zijn om net wat meer je best te doen. En als ik kijk wat 3rd party ontwikkelaars presteren op de 360, dan zitten daar in mijn ogen toch wel heel wat betere titels tussen dan wat Nintendo zelf de laatste tijd presteert en in ieder geval goede titels die ook op de Wii de potentie hebben om flink te verkopen.

uhm...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:11:
[...]

Het probleem is dat developers niet zomaar hun Xbox 360/PS3 engines en twee jaar ontwikkeltijd in de vuilnisbak gooien. EA heeft genoeg divisies om voor alle consoles tegelijk te werken. Daarnaast verkoopt Software op de Xbox 360 door de hardcore userbase ontzettend goed. Het is niet zo dat er geen winsten behaald worden op de andere systemen.
Tuurlijk, maar de Wii verkoopt in minder dan een jaar net zoveel hardware als de x360 in bijna 2 en de ontwikkelingskosten zijn een stuk minder dus wat is het excus om met zoveel halfgare games te komen? In het begin, oke, maar nu is het nogsteeds niet veel soeps over het algemeen.
Een derde probleem waar third party's tegenaan lopen is Nintendo zelf. Nintendo is een van de beste developers uit de industrie. Een doorsnee platformer kan nooit opboksen tegen Super Mario Galaxy.
Dat is natuurlijk onzin want dat is precies hetzelfde op elk ander systeem en heeft veder weinig met nintendo te maken. Een doorsnee platformer kan ook nooit opboksen tegen een AAA platformer van een 3rd party dev. Precies hetzelfde heb je bij xbox en ps ook, alleen dan geld het misschien meer voor de traditioneele 3rd party franchise ipv 1st party games maar dat komt uiteindelijk op precies hetzelfde neer.

Als je wil verkopen moet je met kwaliteit komen, klagen dat je niks verkoopt met halfassed software is gewoon dom. Dat lukt je bij MS niet, dat lukt je bij Sony niet en dat lukt je dus ook bij Nintendo niet.
De kwaliteit wordt al iets beter, geen bagger meer zoals Far Cry en GTPro...
Medal of Honor Heroes 2, Soul Calibur Legends, Dewy's Adventure, No More Heroes, Resident Evil:UC en Zack&Wikki zien er veelbelovend uit.
Maar als je nou kijkt naar de echte top, wat bieden 3rd party devs dan? eigenlijk niks toch? dat is bij de x360 en ps3 wel anders. MoH2? ziet eruit als een psp spel. SCL? mid range ps2 spel. GFX zeggen natuurlijk niet alles, maar als je 2xgc kracht hebt en je komt met psp/middelmatige ps2 gfx aan dan heb ik al mijn twijfels bij de moeite die er in de game word gestoken. Zo moeilijk kan het niet zijn om iets degelijks op het beeld te toveren.

Dewy lijkt mij idd ook leuk. NMH? heb ik mijn twijfels over. RE:UC? tja ook dit is een voorbeeld van minimale investeringen. Het is gewoon de RE4 engine zonder upgrades en ipv een all out RE te maken ala RE4 komen ze met een on rail shooter... Dat wil niet zeggen dat het een slechte game word, maar het is wel duidelijk dat er niet dezelfde tijd en moeite in word gestoken als RE4/5.
Ik hoop dat op de Tokyo Gameshow veel ontwikkelaars meer Wii projecten bekend maken. vooral omdat de Wii daar zo super loopt.
Ik ook. Maar ik heb mij twijfels want van e3, naar deze week was het ook al niet echt geweldig dus ik heb weinig hoop voor TGS.
Hoedje schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:16:
[...]

Ik ben het eigenlijk niet echt meer met je eens. Als ik lees wat er allemaal in ontwikkeling is en zelfs al dit najaar gaat uitkomen. Dan is dat echt heel erg veel. Ik kan waarschijnlijk sowieso al niet alle games halen die ik graag zou willen hebben. Dan vind ik een verkapte rant over droogte niet meer passen in het Wii topic :).
Wat is er dan allemaal in ontwikkeling van 3rd party devs wat zo geweldig is? en dan bedoel ik echt kwaliteits spul waar je met een lach op je gezicht 60 euro voor neertelt en niet die kan er nog net mee door kwaliteit games. Als ik kijk naar wat er uitkomt van 3rd party devs wat echt de moeite waard is blij ik bij dewy en re:uc steken en re is geeneens een all out poging van capcom voor een re game op de wii. Dan zijn er natuurlijk vast nog wel een paar games van 3rd party devs die mij niet boeien maar wel goed worden maar over het geheel genomen valt het volgens mij toch wel mee.

Ik vind gewoon dat het voor een console die 9 maanden uit is en 10miljoen units heeft verkocht erg weinig is. Waar blijven de rpg/action adventure/shooters van 3rd party devs met goede kwaliteit? Zelfs de ps3 heeft al een hele lading rpg's in ontwikkeling en dat op een console die voor geen meter verkoopt en de wii heeft nog geeneens een aankondeging, laat staan dat je er binnen 6 a 12 maanden een kan spelen.

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Over Mario & Sonic: het spel is niet speelbaar op de beurs, behalve in wedstrijd vorm. Wat inhoudt dat elk uur 4 mensen de gelegenheid krijgen het spel te spelen. Wel kan je alles zien, ook degenen die op een podium aan het spelen zijn. Wat voorbeelden: hordelopen waarbij je moet "trommelen" zo hard als je kan met de Wiimote en chuck, en even beiden omhoog moet zwiepen bij een hindernis. Kogelslingeren (of hoe dat ook heet): de Wiimote rondjes draaien en B loslaten op het goede moment. Ik heb het dan wel zelf niet gespeeld, maar het zag er erg suf uit iig.

Over Mario Galaxy: de demo die hier draait heeft 4 demo levels. De eerste, waar ik gisteren een stuk van had gespeeld is echt een introductielevel. Je loopt op een klein planeetje, waar je drie van die konijntjes moet vangen (a la Mario 64). Vervolgens word je naar een klein planeetje gelanceerd met wat Goomba's en een aantal shine-pieces. En een beetje hetzelfde op een volgend planeetje. Dat was wat ik gisteren had gespeeld, en vandaar het "nog niet veel spectaculairs gezien". Vandaag had ik meer de tijd met het spel en heb nog twee andere demo levels kunnen spelen. De ene waarin Mario in een bij kan veranderen die een tijdje geleden hier al eens voorbij kwam. Als bij mag je geen water aanraken en/of geraakt worden door vijanden, anders verander je weer naar de normale Mario. Als bij kun je stukjes vliegen, in bloemen klimmen en daardoor de lucht in vliegen, en tegen muren met honing klimmen.

Het andere level dat ik heb gedaan bevatte veel Pakkun Flowers (Super Mario Land 1 FTW!... maar Piranha Flowers dus, voor de latere generatie ;)). Ook een mini-bosje gedaan, wat zo'n flower was in een formaatje groter. Allemaal erg leuk. :)

Overigens ziet het er ook erg goed uit. :) De besturing werkt ook gewoon prima. Beetje ala wat je gewend bent van Mario 64 en vrijwel alles gaat direct zonder te kijken wat de controls zijn. Backflip? Gewoon Z+A. Triple Jump? Gewoon drie keer springen met de juiste timing. Spinnen? Spinnen met de Wiimote. Allemaal erg vertrouwd of intuitief, en werkt uitstekend. Ook helemaal geen camera problemen ondervonden tot heden. Het enige is dat die kleine planeetjes even wennen zijn. Loop je daar namelijk een beetje omheen, dan loop je dus op een gegeven moment ondersteboven, waardoor je in het begin even in de war zit met hoe je dus voor het oog naar links kunt lopen e.d. Maar na een paar minuutjes voel je je als een vis in het water. :)

Over Metroid: Ook daar nu een heel stuk meer van gespeeld (half uur aan speeltijd oid). Mooi. Besturing werkt goed. O.a. die space pirate battle die je in veel trailers al bent tegen gekomen. In wat rond gepuzzeld in die Aerial World of hoe het ook heette. Zag er goed uit, mooie effecten af en toe (particle effect, reflecties in Samus' helm, dat soort dingen). Je kunt nog steeds locken met Z, maar dat betekent niet dat je dan ook altijd raak schiet. Wanneer je lockt volg je wel een beetje die vijand op je scherm, maar moet je zelf nog mikken op de vijand en rekening houden met diens bewegingen. Idem dito met zwakke plekken zoeken. Wel schijnt er ook een easy mode oid in te zitten waar je wel altijd raak schiet met locken, ving ik op. Grappling hook werkt ook leuk, d.m.v. de nun-chuck naar voren te zwiepen, en weer naar achter te trekken, na het gelockt te hebben. Naar scanning-mode gaan gaat door de - toets ingedrukt te houden en dan los te laten op het bovenste deel van het scherm. Vervolgens gaat scannen met Z. Morph ball mode ga je in met C, schieten met A, chargeshot is aanwezig, springen met B. Werkt allemaal prima. :)

Verder nog wat korte ervaringen:

Pokemon Battle Revolution: Bleuh. Pokemon Stadium 1 voor de N64 was exact hetzelfde, alleen met oudere Pokemon en wat slechtere graphics. Verder gewoon weer het principe van je kiest een team, en je kiest omstebeurt moves. Wat ik ook karig vind is dat je nog steeds wanneer je een move doet eerst jou Pokemon z'n animatie afgespeeld wordt, dan het beeld verspringt naar de Pokemon van de tegenstander, en dan daar de animatie die bij die move wordt afgespeeld wordt. Net als vroegah dus, zonder dat het lijkt alsof de Pokemon ook echt met elkaar vechten. Andere modes niet geprobeerd. Ziet er allemaal verder wel ok uit, maar niks nieuws onder de zon dus qua battlen.

Wii Fit: vandaag nog een ander spelletje gedaan: schansspringen. Is nog verrekte lastig. Je moet op het puntje van je tegen gaan staan (je massa naar voren verplaatsen) en dan een springende beweging maken (zonder van de grond te komen zeg maar). Volgens een gast van Nintendo komen in de uiteindelijke versie een stuk of 40 minigames. Lijkt me een toppertje en erg leuk om te doen. :) M'n vriendin had overigens een Wii Fit shirt gewonnen, waar ze erg trots op is. Ze was 2e geworden in de alltime ranking van een of andere yoga minigame, waar tot heden nog maar 1 ranking in stond, wat genoeg was voor een t-shirt. Ze hadden blijkbaar kort daarvoor per ongeluk de data gewist. :P

Dragon Ball Z 3: Zag er leuk uit, maar een beetje lastig als je geen flauw idee hebt hoe het werkt en degene die er bij staat dat ook niet weet. Heb ook geen ervaring met DBZ2 trouwens.

Asterix & Obelix: 1 minigame oid gedaan/gezien, waarbij je balletjes over een net in andermans vak moest krijgen of zo. Niet echt boeiend, maar zag er wel weer okay uit.

Carnaval (oid): Dus... niet eentje waar je naar uit hoeft te kijken iig. Had een spel gedaan waarbij je een bal over een schans moet rollen, die dan in een gat moet vallen met een bepaalde score. Wat je op de kermis ook wel eens ziet (dat is het hele idee erachter). Verder dus ook nog wat andere kermis games, maar ik had het na die eerste al wel gezien. :P

Fifa: Zag er niet heel denderend uit en heb een potje gedaan. Passen, afpakken en dat soort dingen werkte gelijk wel prima, dus dat zit wel goed. Alleen schieten wilde niet helemaal lukken, maar ben ook nooit echt dichtbij de goal gekomen nog. :P Wat me wel opviel, is dat het gewoon in de zij-view gespeeld werd. Niet van verticaal dus, zoals ik tot heden steeds zag in screenshots.

RRR2: een rythm-game-achtige mini-game gedaan, waar bij ik moest drummen m.b.v. de 'mote en 'chuck. Werkte prima en was ook best leuk. Zeker na de kansloze poging die ik eerder die dag waagde bij Guitar Hero. :P

Table Tennis: stond een grote stand met een aantal half afgehakte tafeltennistafels met een scherm erboven waar je kon tafeltennissen. Stonden aardig wat mensen toen ik er langs liep, dus niet gespeeld. Wel even gekeken, en tja... het zag er uit als tafeltennis. Geen fancy dingen dus, maar degenen die het speelden leken het wel naar hun zin te hebben ermee iig. :P

Simpsons: voor de DS even gespeeld, maar was nog een zware debugging-demo. Je moest af en toe met Bart en af en toe met Homer spelen. Beetje platform gemengd met Simpsons personages (zoals Moe) in elkaar beuken a la Double Dragon. Wel redelijk. De console versie alleen even snel bekeken. Wel leuk dat het cellshaded was en niet 3D, dat vind ik meer bij de Simpsons passen. Verder niet echt naar gekeken.

Disney: in de stand van Disney stonden nog een paar games zoals Rattatouille en Pirates of the Carribean. Even gekeken, maar niks bijzonders verder, zoals al jaren in Disney games het geval is helaas. De PS3 versie van ratatouille nog even gedaan, maar het kon me niet al te lang boeien.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.