Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 99 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 76.128 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:24

S2S

Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:56:
[...]

Het ziet er best oke uit aangezien het vroeg in development is.
[afbeelding]

Het filmpje van de technologie is ook best indrukwekkend maar het spel is nog een beetje te standaard. Waar lees jij precies dat dit eruit gaat zien als een Xbox 360 titel? Dat heb ik op kunnen maken uit het artikel.
Zeggen ze ook niet ;) Ze zeggen dat ze bepaalde effecten gebruiken die je normaal ziet in PS3/X360 games. Realtime lighting, cubic reflection maps, normal mapping.. etc Veel developers doen dit niet, kost te veel tijd om dit voor de TEV units te ontwikkelen.

De Wii zal nooit grfx laten zien die we wel zien op de PS3/X360. De Wii is gewoon weg niet krachtig genoeg. Maar voor Wii begrippen zit dit er erg goed uit.

*Edit ik hoop dat veel devs deze engine gaan gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door S2S op 18-04-2008 18:48 ]

mijn gamercard ---> http://live.xbox.com/member/s1nsane; PSN: s1nsane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

BarôZZa schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:05:
Er staat alleen dat ze het gaan proberen om 360-achtige graphics uit te persen (vooral vanwege bepaalde effecten).
Zelfs dat kan ik nergens vinden.
Realtime lighting, cubic reflection maps, normal mapping.. etc Veel developers doen dit niet, kost te veel tijd om dit voot de TEV units te ontwikkelen.
Dat kon de GameCube ook al en de helft van die features had de Dreamcast ook!
De Wii zal nooit grfx laten zien die we wel zien op de PS3/X360. De Wii is gewoon weg niet krachtig genoeg. Maar voor Wii begrippen zit dit er erg goed uit.
Nee, daarom vraag ik me af hoe men op de conclusie komt dat deze game 360-achtige graphics uit gaat persen. crtl+F invoer: 360 > niets van terug te vinden in dat artikel. Dus ik dacht dat er ergens een ander stuk tekst was waar dat uit bleek. Het lijkt me overigens sterk dat High Voltage Games ons ineens een mooie game voorschoteld. De engine zit wel aardig in elkaar maar ik zie daar echt totaal niets van terug op de screenshots.

De developers van Dimentium the Ward(DS titel die er voor DS begrippen echt heel mooi uit zag) gaat ook voor de Wii games bouwen.
Voor mensen die hun eerste project niet kennen: http://www.renegadekid.com/dementium.htm

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 18-04-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:58
Deze quotes vind je terug op de tweede pagina:

In short, it allows the developer to create graphic effects normally seen on other consoles with vertex and pixel shaders – specifically, dynamic bump-mapping (via tangent space normals or embossing), reflection and refraction (via real-time cube or spherical environmental maps), light / shadow maps, projected texture lights, specular and Fresnel effects, emissive and iridescent materials, advanced alpha blends, light beams / shafts, gloss and detail mapping, seamless resource streaming, projected shadows, heat distortion and motion blur, interactive water with dual-wave channels and complex surface effects, animated textures, and more. Readers may not know what all this technical jargon means – that's not the problem. The problem is that too many Wii developers don't know what it means, either. (Zing?)

...

"With Conduit, we are trying to make a Wii game that looks like a 360 title."

[ Voor 9% gewijzigd door BarôZZa op 18-04-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:47:
[...]

[...]

Dat kon de GameCube ook al en de helft van die features had de Dreamcast ook!

[...]
Ik zeg ook niet dat de Cube dat niet kon ;) Ik zeg alleen dat developers de moeite niet nemen was ook al zo op de Cube. Alleen zo ongeveer maakte Factor 5 gebruik van deze features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
Ik wil voor als verjaardagscadeau voor iemand Wii Play bestellen. Is die nog steeds zo slecht leverbaar? De voorraadindicatie op webshops geeft mij niet zo'n goed beeld en als ik tot maandag wacht (dan kan ik bellen) ben ik misschien te laat voor die verjaardag...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 22:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Precies wat ik zei; die chip injecteert signalen/software... (en omzeilt daarmee de oorspronkelijke chip).

De Wii maakt gebruik van firmwares, waarmee een mogelijke aangepaste firmware, waarin dit ook gebeurt, niet uitgesloten is.

De Playstation 1 had een vaste firmware, welke niet upgradebaar was..

Jouw voorbeeld met de cocktailpricker (later een veertje) onder de deksel was een mogelijkheid om snel discs te swappen en vernaggelde op den duur de cd spindel/motor.

Maar om uiteindelijk terug te komen op de oorspronkelijke discussie; het feit of een DVD+ wel of niet te lezen zou zijn in de Wii is puur afhankelijk van de lens en laser (aangestuurd door software) en is een optie die nu al aanwezig is op de Wii... het is niet zo dat een chip de lens/laser aanpast om opeens ook die schijfjes te kunnen lezen. Een lens/laser is compatible of niet... het is dan alleen de software die zegt of je wel of niet MAG lezen (en dus minder legale prullaria gaat draaien).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Nee, het gaat erom dat een signaal in sommige gevallen altijd via een chip loopt. Als deze simpelweg een input en een output heeft en niet softwarematig is aan te passen, dan zit er niks anders op dan een hardwarematige aanpassing te doen door een soortgelijke chip te ontwikkelen. Vervolgens omzeil je de chip door een andere chip ervoor te gebruiken. Dat heeft dus vrij weinig met software te maken. Het is niet zo dat je met een nieuwe firmware elke chip in de Wii kan aanpassen. De beveiliging van de Wii met betrekking tot het laden van DVD+r's zit in de DVD-speler en wordt niet door de software gedaan.

Software zijn applicaties die op een OS draaien. Dat is wat anders dan wat assembly op de microcontroller.

[ Voor 8% gewijzigd door BarôZZa op 18-04-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

BarôZZa schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:07:
Nee, het gaat erom dat een signaal in sommige gevallen altijd via een chip loopt. Als deze simpelweg een input en een output heeft en niet softwarematig is aan te passen, dan zit er niks anders op dan een hardwarematige aanpassing te doen door een soortgelijke chip te ontwikkelen. Vervolgens omzeil je de chip door een andere chip ervoor te gebruiken. Dat heeft dus vrij weinig met software te maken. Het is niet zo dat je met een nieuwe firmware elke chip in de Wii kan aanpassen. De beveiliging van de Wii met betrekking tot het laden van DVD+r's zit in de DVD-speler en wordt niet door de software gedaan.

Software zijn applicaties die op een OS draaien. Dat is wat anders dan wat assembly op de microcontroller.
Ok :) Hoe zit het dan bv met de regiocodering? Die wordt dan wel door de firmware geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-04 08:57
Weet iemand of de wii wheel van mario kart ook al los te verkrijgen is? Ik heb wel een wii wheel voor 10 euro gezien, maar die ziet er anders uit en ik weet niet of die wel even comfortabel is. Het is wel een "nintendo official"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
deltaquad_1979 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 10:41:
Weet iemand of de wii wheel van mario kart ook al los te verkrijgen is? Ik heb wel een wii wheel voor 10 euro gezien, maar die ziet er anders uit en ik weet niet of die wel even comfortabel is. Het is wel een "nintendo official"
Die was al vanaf de launch van Mario Kart (dus vorige week vrijdag) beschikbaar. Het probleem is er ook echt één te vinden. Volgens mij staat het Wii Wheel bij vrijwel alle webshops in backorder. Verder is het i.i.g. in Haarlem e.o. niet meer te krijgen en niemand weet wanneer ze weer binnenkomen.

Ik dacht ook wel te kunnen wachten met het bestellen van Wii Fit. Ik twijfelde nog een beetje, uiteindelijk deze week besloten om het toch maar te doen. Bij alle winkels hier in de buurt zijn de pre-orders gewoon al ver boven het aantal verwachte binnen te krijgen exemplaren (>5) 8)7 Via webshops hoef je het al helemaal niet meer te proberen. Ik had gedacht/gehoopt dat 90 euro een groot genoege barrière zou zijn. Niet dus...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Michael Knight schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:21:
[...]

Ok :) Hoe zit het dan bv met de regiocodering? Die wordt dan wel door de firmware geregeld?
Klopt als een bus, bij regiocodering moet eerst wat data van het schijfje worden gelezen en gecheckt. Dat wordt dus door de firmware worden afgehandeld(en daardoor heb je er nu ook een softwarematige hack voor). Al kan een modchip wel een andere regiocode doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117508

Ik was gisteren in Kleve. Daar hadden ze bij de Saturn nog stuurtjes en Wii Mario Kart's liggen. Daar heb ik de mijne ook gehaald (het spel dan). Wel een Duitse handleiding, maar ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Walkman schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:11:
Heb net in de pauze bij de Dixons Eledees aangschaft, ze hadden een boel titels sterk afgesprijsd (was in Den Haag, weet niet of dat bij andere filialen ook zo is) en voor 20 euro wil ik 'm wel proberen. Ze hadden Scarface zelfs voor 10 euro, wat het geld zeker waard is, is gewoon een hele goede GTA kloon met genoeg originele ideeën. Ik heb 'm al zo goed als uitgepeeld op de Xbox, dus ik heb 'm laten liggen.

Ben benieuwd of Eledees een beetje vermakelijk is :)
Nu de game wat meer gespeeld en het is een leuke game, niet echt heel moeilijk, maar leuk om zo 's avonds even 1 of 2 stages te spelen. Beetje spullen de lucht in gooien en al die eledees schieten...geen miskoop voor 20 euro. Die prijs is trouwens in alle Dixons filialen zo (als er een andere prijs opstaat moet je even bij de kassa vragen (had ik gisteren toen ik 'm voor iemand anders moest kopen)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Even een kort vraagje:
Kan je zonder problemen een wii console op ebay kopen en vanuit amerika laten shippen? Krijg ik dan problemen met het verschil in stroomnetwerk dat wij in europa hebben t.o.v. amerika?

[ Voor 27% gewijzigd door Rene85 op 19-04-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

^^ Adaptervraag, genoeg over te vinden...

Converter heb je nodig en dan werkt het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Niet online
Michael Knight schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:58:
^^ Adaptervraag, genoeg over te vinden...

Converter heb je nodig en dan werkt het..
en waar vind ik zo'n dergelijke converter en wat is de prijs hier ong. van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

...in de OP kan je wellicht voor de volledigheid nog de datum van 25 april zetten voor de Wii fit/balance board...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 19-04-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:32
H
Het Wii-Wheel van 10 euro van Nintendo is IDENTIEK aan het Wii Wheel bij de game. In Papendrecht bij de BS heb ik er nog een paar gezien, 10 euro per stuk, maar ze gaan eigenlijk zelfde dag alweer weg... In ieder geval: hij is identiek :)

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
Winkelhaak2002 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 16:54:
H
[...]

Het Wii-Wheel van 10 euro van Nintendo is IDENTIEK aan het Wii Wheel bij de game. In Papendrecht bij de BS heb ik er nog een paar gezien, 10 euro per stuk, maar ze gaan eigenlijk zelfde dag alweer weg... In ieder geval: hij is identiek :)
Deze heb ik gezien voor 10 euro:
Afbeeldingslocatie: https://www.gamestartonline.nl/images/database/17353.jpg
Maar is heel anders dan die bij mario kart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 15:26
De Wii wheels van Nintendo zelf zijn volgens mij iets van 19 euro, niet 10, maar ik kan me vergissen.

Ik wou zelf eerst bij MK een extra wheel kopen, maar vind bij nader inzien de besturing met nunchuk een stuk fijner, dus mag vriendinnetje fijn met 't wiel spelen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Fietsbel schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:19:
Ronduit irritant dat de wii nog steeds zo slecht verkrijgbaar is. Kan geen enkele shop in de buurt van rotterdam vinden die er eentje nog heeft liggen of een internet winkel.
Hopelijk veranderd dit snel.
Ik zelf heb er 2 weken voor moeten zoeken.
Heb heel breda gehad , nergens te krijgen.
Toen maastricht doorgespit , en tijdens de 3e ronde vragen , had ik de laatste uit de dixons!
Waren er die dag 3 binnen gekomen , en alle 3 weg.

Nu de wii-fit gereserveerd, daar verwachtte ze ook al leveringsproblemen mee , ik hoop het niet in ieder geval

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowyroald
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-04 13:29
Hydra schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:45:
De Wii wheels van Nintendo zelf zijn volgens mij iets van 19 euro, niet 10, maar ik kan me vergissen.

Ik wou zelf eerst bij MK een extra wheel kopen, maar vind bij nader inzien de besturing met nunchuk een stuk fijner, dus mag vriendinnetje fijn met 't wiel spelen.
De Nintendo Wii wheels zijn 10 euro. Dat heb ik er in ieder geval bij dynabyte voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowyroald
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-04 13:29
Stil hier.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Officiele Wii Wheel is zeker al verkijgbaar.
Op 10 April heb ik er 3 gekocht (2 bij Dynabyte en 1 bij BS)

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Net mijn eerste gratis VC game geinstalleerd. Door de homebrew ontwikkelingen is dat nu mogelijk (zonder modchip), het enige wat je nodig hebt is een exemplaar van Zelda en een SD-kaart. Maar laten we hier maar niet verder op ingaan aangezien het grijs gebied is hier op GoT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:06
wie heeft er eigenlijk allemaal wii fit gereserveerd of gaat erop de launchdag op jacht?

Ik zit zelf nog echt te twijfelen :p niet alleen vind ik 90 euro veel, maar ik vraag me ook af hoelang ik het volhoud om op dat ding te gaan staan..

Wat ik trouwens liever had gezien, en wat mischien marketing technisch beter is, om net zoals de wii-versie zelf, het fysieke product te verkopen en de game er gratis bij te geven... Hehe 50 euro voor de balanceboard met gratis game klinkt wel ok ;) *keep on dreaming*

[ Voor 36% gewijzigd door Tijn89 op 20-04-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Ik ben op zoek naar games voor kinderen vanaf 5 jaar. Is er mischien een site waar ik ook de vanaf leeftijd van games kan zien? Het liefst dat ik deze kan filteren. Gaat om een verjaardagskadootje.

Edit: Reeds gevonden staat op Nintendo.com }:O

[ Voor 11% gewijzigd door FrankNLD op 20-04-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Tijn89 schreef op zondag 20 april 2008 @ 21:05:
wie heeft er eigenlijk allemaal wii fit gereserveerd of gaat erop de launchdag op jacht?

Ik zit zelf nog echt te twijfelen :p niet alleen vind ik 90 euro veel, maar ik vraag me ook af hoelang ik het volhoud om op dat ding te gaan staan..

Wat ik trouwens liever had gezien, en wat mischien marketing technisch beter is, om net zoals de wii-versie zelf, het fysieke product te verkopen en de game er gratis bij te geven... Hehe 50 euro voor de balanceboard met gratis game klinkt wel ok ;) *keep on dreaming*
Dat hebben ze bij de Wii toch ook niet gedaan. Ik bedoel Wii Sports is best leuk, maar 250 euro is wel wat veel :+. Ik wel hem zeker kopen. Ik heb ook lang getwijfeld, misschien te lang, maar uiteindelijk de knoop doorgehakt. Helaas is het kansloos om het spel nog te reserveren, aangezien de meeste winkels aangeven maar max. 2-5 exemplaren te krijgen en deze (hier in de buurt) allemaal al gepreorderd zijn. Maar het gaat dus heel moeilijk worden en als het me niet lukt binnen een paar weken dan knap ik waarschijnlijk wel af en wacht ik tot het najaar en er zekerheid is dat er andere spellen komen die het Wii Balance Board zullen ondersteunen.

Ik word een beetje moe van het continu moeilijk doen om een spel op/na de launch te bemachtigen. Mario Kart was niet echt een succes en dat was eigenlijk hetzelfde verhaal met Metroid Prime 3 en Super Mario Galaxy. Daarbij zijn er nu ook weer geen wieltjes meer voor MK. Maar goed, we zullen zien...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Hoedje schreef op zondag 20 april 2008 @ 21:31:
[...]

Dat hebben ze bij de Wii toch ook niet gedaan. Ik bedoel Wii Sports is best leuk, maar 250 euro is wel wat veel :+. Ik wel hem zeker kopen. Ik heb ook lang getwijfeld, misschien te lang, maar uiteindelijk de knoop doorgehakt. Helaas is het kansloos om het spel nog te reserveren, aangezien de meeste winkels aangeven maar max. 2-5 exemplaren te krijgen en deze (hier in de buurt) allemaal al gepreorderd zijn. Maar het gaat dus heel moeilijk worden en als het me niet lukt binnen een paar weken dan knap ik waarschijnlijk wel af en wacht ik tot het najaar en er zekerheid is dat er andere spellen komen die het Wii Balance Board zullen ondersteunen.

Ik word een beetje moe van het continu moeilijk doen om een spel op/na de launch te bemachtigen. Mario Kart was niet echt een succes en dat was eigenlijk hetzelfde verhaal met Metroid Prime 3 en Super Mario Galaxy. Daarbij zijn er nu ook weer geen wieltjes meer voor MK. Maar goed, we zullen zien...
Ja precies al vond ik mario kart en galaxy totaal niet moeilijk te krijgen. Die stuurtjes zijn daarentegen een heel ander verhaal geen enkele winkel in Arnhem heeft hem meer en afgelopen week niet echt tijd gehad om ernaar te kijken in Enschede.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Mario Kart heb ik gisteren pas gehaald , maar was volgens mij hier in de omgeving maastricht nog wel makkelijk te krijgen.

Wii-fit heb ik een week geleden al gereserveerd , dus nu aan het wachten tot vrijdag.
Ben benieuwd :D

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Hoedje schreef op zondag 20 april 2008 @ 21:31:
[...]

In mijn ogen zitten wii sports en wii fit kwa product heel erg dicht bij elkaar. Dus ik bedoel de manier van bundelen. Tuurlijk is de wii wat anders dan een controller, vandaar ook de prijsverschil ;) Maar goed, het gaat nergens over natuurlijk

Het word indd nog kijken of het uberhaupt nog ergens te krijgen is ;) Ik zou bijna kunnen zeggen, laat het lot maar beslissen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
monnick schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:46:
[...]

Net mijn eerste gratis VC game geinstalleerd. Door de homebrew ontwikkelingen is dat nu mogelijk (zonder modchip), het enige wat je nodig hebt is een exemplaar van Zelda en een SD-kaart. Maar laten we hier maar niet verder op ingaan aangezien het grijs gebied is hier op GoT. :)
Donker Kong Country 2 toch?

Ik dacht dat er geen WAD packer was om het te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Rene85 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:59:
[...]

en waar vind ik zo'n dergelijke converter en wat is de prijs hier ong. van?
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-10w-49-en-70-21qb.html

zo een kopen en je bent klaar.
[...]

Nintendo kan heel makkelijk zien of je gekochte of niet gekochte VC games draait. Voorzichtigheid is dus aan te raden.

[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 20-04-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Laatst online: 10-02 21:12
Kan iemand me helpen met PES?

Heb het volgende probleem: de slow dribble lukt niet bij me. Heb net een uur lang de training geprobeerd en heb deze slechts een maal succesvol afgerond. Heb het gevoel alsof ik alles goed doe, maar mn speler gewoon niet in slow dribble gaat. Als de specifieke training begint, druk ik op de speler een maal op A en probeer daarna te passen. Hij lijkt gewoon niet in slow dribble te gaan (tov van het voorbeeld). Iemand enige tips?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-04 23:13
T4F.nl_Muad schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:48:
Kan iemand me helpen met PES?

Heb het volgende probleem: de slow dribble lukt niet bij me. Heb net een uur lang de training geprobeerd en heb deze slechts een maal succesvol afgerond. Heb het gevoel alsof ik alles goed doe, maar mn speler gewoon niet in slow dribble gaat. Als de specifieke training begint, druk ik op de speler een maal op A en probeer daarna te passen. Hij lijkt gewoon niet in slow dribble te gaan (tov van het voorbeeld). Iemand enige tips?

Bedankt alvast!
Dat probleem had ik ook, heb het zo'n 20 keer opnieuw geprobeerd, maar nu lukt het me wel. Je moet slepen met A op de speler die de bal heeft, dit een tijdje doen en op het moment dat je A loslaat moet je B meteen indrukken en dan kun je de andere speler sturen naar waar de bal moet. Vervolgens laat je B los en Voila! En dit moet in een situatie waarin je 2 verdedigers op je aars hebt en er geen kip vrijloopt,,, vrij nutteloos dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
[...]

*knip* Oproepen voor communicatie of hulp buiten het forum om zijn niet echt de bedoeling, zeker niet wanneer het dingen betreft die volgens het beleid niet kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door TheZeroorez op 21-04-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Homebrew heeft trouwens alweer het volgende niveau gehaald:

Wiimote en Classic controllers worden nu ondersteund.

Ook zijn er meerdere emulators die nu vanaf de FrontSD draaien.

En er zijn voor de rest nu gelijk een paar nieuwe apps die gebruik maken van de Wiimote, zoals Asteroids en een paint proggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152908

Balen dat zelfs bij de online winkels er waarschijnlijk niet genoeg Wii-fits binnen gaan komen :( Heb 'm nog niet besteld namelijk.. Iemand een idee bij welke webwinkel ik dat het beste kan doen? Of misschien gewoon even wachten tot na de release en kijken welke winkels ze dan nog op voorraad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Laatst online: 10-02 21:12
ninc schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:04:
[...]

Dat probleem had ik ook, heb het zo'n 20 keer opnieuw geprobeerd, maar nu lukt het me wel. Je moet slepen met A op de speler die de bal heeft, dit een tijdje doen en op het moment dat je A loslaat moet je B meteen indrukken en dan kun je de andere speler sturen naar waar de bal moet. Vervolgens laat je B los en Voila! En dit moet in een situatie waarin je 2 verdedigers op je aars hebt en er geen kip vrijloopt,,, vrij nutteloos dus :P
Thx voor deze hulp, ga het vanavond direct proberen! Sleep je de speler naar de richting waar je hem wilt hebben?
De nut van de slow dribble zie ik nu nog niet echt, wellicht dat het veranderd als je deze onder de knie hebt. Er zitten zowiezo erg veel opties in PES, voordat je al de technieken meester bent.....Wel erg gaaf hoe je allerlei dingen kunt opzetten zoals bv de buitenspel, 1-2tje, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Nee inderdaad

De Virtual Console zal hierdoor of minder updates krijgen of vernieuwd worden. Aangezien Nintendo al weinig meer uitbracht gok ik op het eerste. Het zijn weer de homebrewers die dat voor elkaar hebben gekregen. Wat een stel achterbakse figuren zijn dat toch altijd:
"Boehoehoe alles is geblokkeerd we mogen geen freeware maken boehoe"
"Hey, het is gelukt de Wii is gehackt!"
"Jippie we brengen een SNES emulator uit een Wii versie van Quake en we hacken de virtual console er eventjes bij!"
"Homebrew illegaal? Vergelijk je ons nu met piraten, homebrew is hartstikke legaal!"

Het systeem van Nintendo is overigens zo lek als een mandje wat ook wel weer slecht is. Ik verwacht dat ze de prijs van TP omhoog gooien. Het is de gemakkelijkste oplossing en Nintendo verdient er gelijk iets aan. In het game wereldje wordt ook niet gekeken naar vraag en aanbod dus kunnen ze het zonder problemen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...gererveerd bij Bart S. Sta als het goed is als eerste op de lijst. Vandaag nog even controleren of dat nog klopt ;) . Maar ik kan wel bovenaan een lijst staan, maar als er niet geleverd wordt heb ik daar ook niks aan... Anders nog via-via een kleine mogelijkheid bij iemand die werkt bij Intertoys (marketing)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:37

sanook

_/-\o_

Saturn (Rdam-Z) adverteert deze week in de flyer met de Wii en de Wii Fit (vanaf 25 april). Weet iemand of ze de Wii daadwerkelijk op voorraad hebben (€ 249,-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik neem aan dat ze bij de Saturn zelf het beste weten of ze ze op voorraad hebben, nietwaar? Een belletje en je weet het, hier kan toch niemand je het vertellen, en als iemand er toevallig net vandaan komt is die informatie alweer verouderd. ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

..knip..
Sinds vandaag pre-ordered bij Gameplaza in Arnhem, sta als 5e op de lijst.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
Anoniem: 26457 schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:18:
[...]
...gererveerd bij Bart S. Sta als het goed is als eerste op de lijst. Vandaag nog even controleren of dat nog klopt ;) . Maar ik kan wel bovenaan een lijst staan, maar als er niet geleverd wordt heb ik daar ook niks aan... Anders nog via-via een kleine mogelijkheid bij iemand die werkt bij Intertoys (marketing)...
Heb je 'm online gereserveerd bij BS? Ik heb 'm iig gereserveerd bij m'n lokale bart smit, als ik terugdenk aan de wii heb ik meer kans om de wii fit in een winkel op voorraad tegen te komen :-/
Ik werd pas gebeld door BS toen ik de wii al 3 maanden had! Ik had een keer geluk in de mediamarkt.

[ Voor 7% gewijzigd door deltaquad op 21-04-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deltaquad_1979 schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:03:
[...]Heb je 'm online gereserveerd bij BS? Ik heb 'm iig gereserveerd bij m'n lokale bart smit,
...nee, niet online. Ook bij de lokale BS, aan de balie. Hebben het met mijn Wii destijds ook netjes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

-ET-

Phone Home

Ik heb hem ook bij de balie gereserveerd. Was nummer 2 pas op de lijst. Ik heb het idee dat er toch minder vraag naar Wii Fit zal zijn dan dat er voor Mario Kart was.

Ik hoop alleen wel dat Nintendo goed gebruik gaat maken van de mogelijkheden van het balance board. Ik zag al surf/ski pics voorbij komen. Maar of dat nu inherent was aan het balance board werd mij niet duidelijk. zou wel onwijs gaaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

-ET- schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:41:
Ik zag al surf/ski pics voorbij komen. Maar of dat nu inherent was aan het balance board werd mij niet duidelijk. zou wel onwijs gaaf zijn.
Er komen spellen met de mogenlijkheid van het board. Alleen naast een beetje balanceren kom je niet veel verder met het board imho :) Maar we merken wel wat ze gaan maken.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-ET- schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:41:
Ik hoop alleen wel dat Nintendo goed gebruik gaat maken van de mogelijkheden van het balance board.
...inderdaad. Niet dat er net zoals met de Wii mooie 'beloftes' (lees: promo filmpjes)gedaan worden, waar je bijzonder lang op moet wachten, zoals dus Orchestra/Music...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 21-04-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:37

sanook

_/-\o_

Captain N schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:49:
Ik neem aan dat ze bij de Saturn zelf het beste weten of ze ze op voorraad hebben, nietwaar? Een belletje en je weet het, hier kan toch niemand je het vertellen, en als iemand er toevallig net vandaan komt is die informatie alweer verouderd. ;)
Ze hebben 'm inderdaad op voorraad maar dat zal niet lang duren zei de medewerker.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

We Ski

de eerste game die gebruik kan maken van het balance board komt er dus al aan. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Ziet er wel gaaf uit. Kijken of het ook zo goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

Wat ik wel eens zou willen weten is of Ninty die balance boards nog los gaat verkopen. In je eentje Wii Fit, okay dat snap ik, maar iets als Wii Ski is toch veel leuker als je allebei op zo'n board staat... Kan echter nergens nieuws vinden over losse verkoop van balance boards... jammer, zou een zwaar gemiste kans zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Ik denk wel dat Nintendo ter zijner tijd ze los zal verkopen. Echter ik denk dat ze het nu nog even niet doen zodat de verkoop van WiiFit ook redelijk gestimuleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Leuk!!! _/-\o_

Vraagje over de Wiimote.
Dat speakertje wat in de controller zit, kan daar het geluid van uitgeschakeld worden?
Niet dat het me stoort , helemal niet zelfs , maar me vriendin zit in nachtdiensten , en aangezien we een open kamer hebben , is het best gehoorzaam......
Bijvoorbeeld bij iedere powerup of schildje dat je bij Mario Kart Wii krijgt, begint de controller te ratelen.
Misschien dat ie ergens on/off gezet kan worden????

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Anoniem: 104593 schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:07:
[...]

Nee inderdaad

De Virtual Console zal hierdoor of minder updates krijgen of vernieuwd worden. Aangezien Nintendo al weinig meer uitbracht gok ik op het eerste. Het zijn weer de homebrewers die dat voor elkaar hebben gekregen. Wat een stel achterbakse figuren zijn dat toch altijd:
"Boehoehoe alles is geblokkeerd we mogen geen freeware maken boehoe"
"Hey, het is gelukt de Wii is gehackt!"
"Jippie we brengen een SNES emulator uit een Wii versie van Quake en we hacken de virtual console er eventjes bij!"
"Homebrew illegaal? Vergelijk je ons nu met piraten, homebrew is hartstikke legaal!"

Het systeem van Nintendo is overigens zo lek als een mandje wat ook wel weer slecht is. Ik verwacht dat ze de prijs van TP omhoog gooien. Het is de gemakkelijkste oplossing en Nintendo verdient er gelijk iets aan. In het game wereldje wordt ook niet gekeken naar vraag en aanbod dus kunnen ze het zonder problemen doen.
Blabla, Nintendo bracht sowieso al bar weinig uit voor de eerste emulators verschenen. Het heeft gewoon niet voldaan aan de beloftes en verwachten van de Virtual Console.
SNES emulators zijn trouwens inderdaad legaal en Quake 1 tm 3 zijn opensource. Het wordt juist aangemoedigd om deze naar allerlei platformen te porten. Idem voor Doom, Wolfenstein, Duke Nukem 3D en Shadow Warrior.

Overigens zou minder uitbrengen juist niet logisch zijn voor Nintendo. Ze moeten juist meer uitbrengen en beter emuleren. Let maar op, de N64 emulator MET rumble en controller pak support is een kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 14:59

Wiebbe

<none />

degroot schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:21:
[...]

Leuk!!! _/-\o_

Vraagje over de Wiimote.
Dat speakertje wat in de controller zit, kan daar het geluid van uitgeschakeld worden?
Niet dat het me stoort , helemal niet zelfs , maar me vriendin zit in nachtdiensten , en aangezien we een open kamer hebben , is het best gehoorzaam......
Bijvoorbeeld bij iedere powerup of schildje dat je bij Mario Kart Wii krijgt, begint de controller te ratelen.
Misschien dat ie ergens on/off gezet kan worden????
Ja hoor, gewoon op het huisje drukken. Hierna kan je per controller de instellingen doen voor de geluids sterkte van de ingebouwde speaker.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Wiebbe schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:31:
[...]

Ja hoor, gewoon op het huisje drukken. Hierna kan je per controller de instellingen doen voor de geluids sterkte van de ingebouwde speaker.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.thecorpament.com/images/retro_logo.png
1998-2008 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:33

rajackar

Blood Minister

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 14:11

Sagat

Is pappa x2!

Traantje van geluk om het 10 jarig jubileum?

Dacht echt dat je bedoelde dat ze falliet of overgekocht waren ofzo :?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sagat schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:59:
Traantje van geluk om het 10 jarig jubileum?

Dacht echt dat je bedoelde dat ze falliet of overgekocht waren ofzo :?
Hot rumor...

Apparently the Design Director, Art Director, and Tech Director at Retro Studios were "escorted out the door" on Friday the 18th...
Telefoon: Retro Studios (512) 493-4600
No answer at Retro Studios at 10am on a Monday morning.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Probeer je te stoken ofzo? Ik geloof er werkelijk niks van, zou best wel erg voor nintendo zijn... Een topstudio die in ene geen enkele leider meer heeft :s Maar een bron zou leuk zijn, kan er namelijk niks over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

Anoniem: 136075 schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:04:
maar iets als Wii Ski is toch veel leuker als je allebei op zo'n board staat...
We ski is alleen single player met het balance board :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Tijn89 schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:37:
Probeer je te stoken ofzo? Ik geloof er werkelijk niks van, zou best wel erg voor nintendo zijn... Een topstudio die in ene geen enkele leider meer heeft :s Maar een bron zou leuk zijn, kan er namelijk niks over vinden...
Ach na Rare kijk ik nergens meer van op... waar rook is is vuur zeg ik maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:24
Anoniem: 104593 schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:02:
[...]

[...]

Telefoon: Retro Studios (512) 493-4600

[...]
Tsja, bij Retro Studios werken wel meer dan 3 man. Daarnaast is niet elk gerucht waar, een paar jaar terug was er een gerucht dat Miyamoto overleden was bij een auto-ongeluk. Tenzij ze bij Nintendo zombies hebben als spelontwikkelaars, lijkt mij dat dat gerucht in ieder geval niet waar was. Zonder enige bron is dit gewoon niet op waarheid in te schatten.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een controle gedaan of ik nog op nummer 1 stond bij de bestelllijst voor Wii fit bij BS... en alles klopt nog :P . Inmiddels wel kleine 20 reserveringen erbij zag ik...
Ze verwachten er maximaal 10 binnen te krijgen, maar met enige vrees dat het er ook minder kunnen zijn. Het wordt dus weer krap aan als je wat verder op de lijst staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetroidPrime schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:03:
[...]

Tsja, bij Retro Studios werken wel meer dan 3 man. Daarnaast is niet elk gerucht waar, een paar jaar terug was er een gerucht dat Miyamoto overleden was bij een auto-ongeluk. Tenzij ze bij Nintendo zombies hebben als spelontwikkelaars, lijkt mij dat dat gerucht in ieder geval niet waar was. Zonder enige bron is dit gewoon niet op waarheid in te schatten.
Het gerucht van Miyamoto was overigens een misverstand. Niet Miyamoto maar Gumpei Yokoi(ex-werknemer van Nintendo) was verongelukt. In de eerste instantie werd gedacht aan Akira Toriyama de tekenaar van Dragon Quest en Final Fantasy aangezien er een "business associate" van Nintendo verongelukt was. Toen later bleek dat het Gumpei was die overigens niet voor Nintendo werkte maar wel met een Nintendo medewerker in de auto zat was de verwarring groot.

Het Retro Studios gerucht komt niet uit de lucht vallen. Nintendo gaat deze maand weer de cijfers bekend maken. Dit betekend ook dat er budgetten worden toegekent aan ontwikkel studios. Retro Studios is volgens de geruchten afgelopen vrijdag opgeheven. Hierbij zijn Mark Pacini en Todd Keller ontslagen. De overige werknemers worden waarschijnlijk bij NST aan het werk gezet. Eerder dit jaar overleed Mark Haigh-Hutchinson de camera programmeur van Metroid Prime. Kort daarvoor was Andrew "Android" Jones weg gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 23:54
Had iemand deze al gezien

Afbeeldingslocatie: http://img0.chinavasion.com/images/Chinavasion-CVSN-901v2-1-mn2.JPG
Het betreft een vernuftig schermpje, dat zich vast laat klikken aan de achterkant van de console. Hierdoor wordt de Wii weliswaar ietsjes langer, maar alle aansluitingen blijven behouden, omdat deze ook in de behuizing van het lcd-scherm verwerkt zijn. Het scherm is open en dicht te klappen, meet 7 inch en bevat de nodige knopjes om helderheid en contrast in te stellen.

Bij het pakket wordt verder een snoer meegeleverd, waarmee de Wii direct is aan te sluiten op de aanstekeraansluiting in de auto. Het slimme apparaatje kost ongeveer 65 euro bij Chinavision.com.

bron: nu.nl

Lijkt me alleen niet echt geschikt in de auto met spellen als Wii Sports :+

[ Voor 10% gewijzigd door Tranzy op 21-04-2008 19:14 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:24
Anoniem: 104593 schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:08:
[...]

Het gerucht van Miyamoto was overigens een misverstand. Niet Miyamoto maar Gumpei Yokoi(ex-werknemer van Nintendo) was verongelukt.
Toen dit gerucht de ronde deed was Gumpei Yokoi al enkele jaren dood.
Hierbij zijn Mark Pacini en Todd Keller ontslagen. De overige werknemers worden waarschijnlijk bij NST aan het werk gezet. Eerder dit jaar overleed Mark Haigh-Hutchinson de camera programmeur van Metroid Prime. Kort daarvoor was Andrew "Android" Jones weg gegaan.
Zelfs als dat waar zou zijn, is dat nog geen ramp. Retro Studios bestaat uit ongeveer 50 man, als daar maar 3 man van weggaan en de rest komt bij NST terecht, dan verdwijnt alleen het Retro Studios logo van de doosjes, maar is er verder niet zo heel veel aan de hand.

[ Voor 46% gewijzigd door MetroidPrime op 21-04-2008 19:23 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitman-47-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-03-2020

Hitman-47-

Codaname-47-

BarôZZa schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:23:
[...]

Blabla, Nintendo bracht sowieso al bar weinig uit voor de eerste emulators verschenen. Het heeft gewoon niet voldaan aan de beloftes en verwachten van de Virtual Console.
SNES emulators zijn trouwens inderdaad legaal en Quake 1 tm 3 zijn opensource. Het wordt juist aangemoedigd om deze naar allerlei platformen te porten. Idem voor Doom, Wolfenstein, Duke Nukem 3D en Shadow Warrior.

Overigens zou minder uitbrengen juist niet logisch zijn voor Nintendo. Ze moeten juist meer uitbrengen en beter emuleren. Let maar op, de N64 emulator MET rumble en controller pak support is een kwestie van tijd.
Precies, maar 3 games per week, schandalig. Pas 250+ titels erop, hoe kunnen ze :( :') . Wat een onzin.

Mijn website: J&J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 11:15

Willybubba

Nut up or shut up.

MetroidPrime schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:22:
[...]

Toen dit gerucht de ronde deed was Gumpei Yokoi al enkele jaren dood.

[...]

Zelfs als dat waar zou zijn, is dat nog geen ramp. Retro Studios bestaat uit ongeveer 50 man, als daar maar 3 man van weggaan en de rest komt bij NST terecht, dan verdwijnt alleen het Retro Studios logo van de doosjes, maar is er verder niet zo heel veel aan de hand.
Dan nog, ik hoop dat dan NST de draad oppakt waar Retro hem liet liggen en de beste sci fi shooter ooit maakt.

Overigens, is NST ook niet de studio die Metroid Prime Hunters maakte? Want in dat geval, mits dit gerucht klopt, zie ik die eerdaags ook wel naar de Wii gaan.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Willybubba schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:14:
[...]

Dan nog, ik hoop dat dan NST de draad oppakt waar Retro hem liet liggen en de beste sci fi shooter ooit maakt.

Overigens, is NST ook niet de studio die Metroid Prime Hunters maakte? Want in dat geval, mits dit gerucht klopt, zie ik die eerdaags ook wel naar de Wii gaan.
Dat zie ik inderdaad ook gebeuren. Metroid Prime Hunters Wii, vooral na het einde van Metroid Prime 3: Corruption.

Endgame spoiler!
spoiler:
Dat is toch echt Sylux schip dat neerstort bij de 100% ending

Ik vind Metroid Prime Hunters alleen lang niet zo goed als Metroid Prime 1 t/m 3. :'(

Dit is trouwens de derde studio die het nieuwe fiscale jaar niet heeft gehaald:
SEGA - SEGA Racing Studio(gesloten)
Activision - Underground Studio/Z-Axis(gesloten)
Nintendo - Retro Studios(volgens geruchten gesloten)

Ik ben benieuwd wie er nog meer buiten de boot vallen. :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 21-04-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:15
Guitar Hero cheats! :p
We've already seen one hack to automate Guitar Hero, but it had the slight disadvantage of having to be pre-programmed for each song, and even then it was slightly hit-and-miss. Now, a father looking for a way to finally beat his son at the game has taken things considerably further, with his hack actually using the composite video input to determine which notes need to be hit in real time. That, as you might have guessed, is way beyond any notion of practicality, and far outside the realm of the average DIYer's skill level, but it seems like it does indeed work, although there are apparently a few minor kinks left to be worked out. If you're still not undaunted, you can find the schematics and other information you'll need at the link below, and check out a video of the setup in action after the break.

Continue reading Guitar Hero hack takes cheating to ridiculous new levels

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...er was een week of 2 gekeden wat verwarring over een mat die bij de wii fit gekocht kan worden.

Wel, dit is 'm:
Afbeeldingslocatie: http://gonintendo.com/wp-content/photos/thumb_wiifitmat.jpg

http://gonintendo.com/?p=40248

... gewoon een soort grote placemat/yogamat dus... Om je balance board op te leggen en zelf niet met je knietjes op de harde laminaatvloer te tikken...

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 21-04-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
BarôZZa schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:23:
SNES emulators zijn trouwens inderdaad legaal
Sidenote, de emulator is legaal omdat er alleen hardware geëmuleerd wordt. Zodra je er een ROM van een SNES game op gaat spelen die je niet ook zelf bezit (de cartridge dus) wordt het illegaal.

Alle console emulators waarbij er ook software geëmuleerd wordt (OS-en zoals bij de PS2 en alle next gen consoles e.d.) zijn gelijk al illegaal, bij de oude Nintendo's zat alle software op de cartridges wat er voor zorgt dat de emulator wel legaal is.

[ Voor 26% gewijzigd door pagani op 21-04-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
WAT?

Klote als Retro is opgeheven :(

Ik kan me het ook niet voorstellen dat Mark Pacini is ontslagen. Hij was director voor MP3, en één van de meer ervaren mensen van Retro. Plus hij komt altijd over als ingetogen, scherpe gozer.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233768

Tranzy schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:09:
Had iemand deze al gezien

[afbeelding]

[...]

bron: nu.nl

Lijkt me alleen niet echt geschikt in de auto met spellen als Wii Sports :+
Met SSBB in de auto met een stel gamecube controllers zou het nog kunnen 8) Maar ik denk niet dat er een erg grote markt is voor dit accesoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Frank76NL schreef op zondag 20 april 2008 @ 21:14:
Ik ben op zoek naar games voor kinderen vanaf 5 jaar. Is er mischien een site waar ik ook de vanaf leeftijd van games kan zien? Het liefst dat ik deze kan filteren. Gaat om een verjaardagskadootje.

Edit: Reeds gevonden staat op Nintendo.com }:O
Bij nader inzien blijkt het enkel om de leeftijdskeuring te gaan en vermeld enkel de hoes de aanbevolen vanaf leeftijd qua niveau. Nu zie ik alleen 7+ games.
Zijn er ook spellen voor kinderen van 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Heb het al is eerder gezegd, maar ik vind emuleren op de wii onzin.
(edit, emuleren via hacks, ik ben zwaar fan van het VC idee, hoewel de uitvoering niet perfect is)

Vroeger kon je voor emuleren argumenten gebruiken dat men de games maar moest porten naar de pc danwel nieuwere console, of dat de oorspronkelijke consoles niet meer beschikbaar zijn.

Maar nu is er dus een legaal alternatief en dan gaan mensen nog weigeren om te betalen.
En ja, de emulatie van nintendo is niet perfect, maar dan nog vind ik dit echt een slechte ontwikkeling. Als je dan echt zo graag het spel wil spelen als hij oorspronkelijk was, koop dan de org hardware+game. Kost wat geld en moeite, maar het kan bijna altijd.

Net als met mp3's downen, waar veel mensen vinden dat itunes nog steeds te duur is etc etc. Maar het komt er gewoon op neer dat mensen niet willen betalen. En dat is prima, maar zeg dat dan gewoon, ipv van je te verschuilen achter leugens.
(en ja, ook ik heb zat spul wat niet geheel legaal is, en dat is omdat het makkelijker/goedkoper is).

Waar ik wel voor ben is het regiovrij maken van je console. Hoewel Sony imho veel fout gedaan heeft is het regiovrij maken van de ps3 super. Ik hoop echt dat dit de trend word en dat de volgende generatie consoles standaard regiovrij word.
Als je in de tussentijd via een hack dan al usa/jap games kan spelen zou dit super zijn.
Dit heeft volgens mij ook als voordeel dat releases van spellen echt niet zo ver meer uit elkaar liggen als nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 22-04-2008 10:29 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258138

Is er een groot verschil tussen de HD of niet instelling? Want anders ga ik ff een kabeltje halen. Heb niks voor niks een HD tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

met een component kabel kun je 480p uit je wii trekken. Dit ziet er wel een stuk scherper uit (zeker als je nu nog de gewonen composite kabel gebruikt). Component kan soms wel wat kartelligger overkomen, als je RGB gebruikt is het beeld iets waziger wat er soms iets zachter uitziet. ligt natuurlijk ook aan de tv zelf. (vaak ook instellingen om het beeld te verzachten etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258138

fZeroNewbie schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:15:
met een component kabel kun je 480p uit je wii trekken. Dit ziet er wel een stuk scherper uit (zeker als je nu nog de gewonen composite kabel gebruikt). Component kan soms wel wat kartelligger overkomen, als je RGB gebruikt is het beeld iets waziger wat er soms iets zachter uitziet. ligt natuurlijk ook aan de tv zelf. (vaak ook instellingen om het beeld te verzachten etc.)
Er zit dus wel degelijk verschil in? Is het dan een HDMI uitgang aan de andere kant of gewoon een gewone av uitgang?
Waar is die kabel te verkrijgen en hoe weet ik of die 480p aankan? (weet het wel zeker want tis een HD-ready en heb er een PS3 op aangesloten gehad met HDMI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Als je tv hd-ready is mag je er vanuit gaan dat 480p geen probleem mag zijn (anders even de manual erop naslaan). Het is geen HDMI maar component (5 tulp uitgangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
johnnyv.nl schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:57:
[...]

Sidenote, de emulator is legaal omdat er alleen hardware geëmuleerd wordt. Zodra je er een ROM van een SNES game op gaat spelen die je niet ook zelf bezit (de cartridge dus) wordt het illegaal.

Alle console emulators waarbij er ook software geëmuleerd wordt (OS-en zoals bij de PS2 en alle next gen consoles e.d.) zijn gelijk al illegaal, bij de oude Nintendo's zat alle software op de cartridges wat er voor zorgt dat de emulator wel legaal is.
Wrong, de emulators met software zijn niet illegaal, aangezien de bios/firmware en dergelijke niet bij de emulators meegeleverd worden. Deze moet altijd zelf gezocht worden.
Daarnaast zijn er ook legale roms. Emulators zijn net zo legaal als een browser. Daar kan je ook illegale dingen mee downloaden.
Sagat schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:12:
Heb het al is eerder gezegd, maar ik vind emuleren op de wii onzin.
(edit, emuleren via hacks, ik ben zwaar fan van het VC idee, hoewel de uitvoering niet perfect is)

Vroeger kon je voor emuleren argumenten gebruiken dat men de games maar moest porten naar de pc danwel nieuwere console, of dat de oorspronkelijke consoles niet meer beschikbaar zijn.

Maar nu is er dus een legaal alternatief en dan gaan mensen nog weigeren om te betalen.
En ja, de emulatie van nintendo is niet perfect, maar dan nog vind ik dit echt een slechte ontwikkeling. Als je dan echt zo graag het spel wil spelen als hij oorspronkelijk was, koop dan de org hardware+game. Kost wat geld en moeite, maar het kan bijna altijd.

Net als met mp3's downen, waar veel mensen vinden dat itunes nog steeds te duur is etc etc. Maar het komt er gewoon op neer dat mensen niet willen betalen. En dat is prima, maar zeg dat dan gewoon, ipv van je te verschuilen achter leugens.
(en ja, ook ik heb zat spul wat niet geheel legaal is, en dat is omdat het makkelijker/goedkoper is).
Net alsof Nintendo er wat aan verdient als je tweedehands hardware met games gaat kopen. De enige die je daarmee sponsort is het marktplaatsfiguur.
Ik had overigens een paar VC games aangeschaft, maar als er iets beters is dan kies ik logischerwijs daarvoor. Overigens vond ik de VC prijs ook destijds al te hoog.

Het punt is namelijk niet alleen dat je moet betalen, maar dat je moet betalen voor een inferieur product. Net als met iTunes overigens. Waarom zou ik in hemelsnaam betalen voor tracks die ik niet eens op m'n mp3speler kan beluisteren?

Daarnaast besteed ik idd liever m'n geld aan andere dingen dan een multinational supporten. Wat ik overigens al vaak genoeg heb gedaan in het geval van Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Net alsof Nintendo er wat aan verdient als je tweedehands hardware met games gaat kopen. De enige die je daarmee sponsort is het marktplaatsfiguur.

Het gaat niet om Nintendo, het gaat erom dat er een legaal alternatief is voor de wii hacken om te emuleren als je zonodig vrijwel perfect wil spelen zoals het (bedoeld) was.

Ik had overigens een paar VC games aangeschaft, maar als er iets beters is dan kies ik logischerwijs daarvoor. Overigens vond ik de VC prijs ook destijds al te hoog.

Ik wil hier geen priracy discussie van maken, maar ik vind je keuze dus niet logisch.
Wat VC prijzen betreft, hierin geef ik je wel gelijk. Dit valt onder de zaken die ik niet perfect vind van de VC.

Het punt is namelijk niet alleen dat je moet betalen, maar dat je moet betalen voor een inferieur product. Net als met iTunes overigens. Waarom zou ik in hemelsnaam betalen voor tracks die ik niet eens op m'n mp3speler kan beluisteren?

Inferieur product valt wederom valt het onder de noemer 'niet perfecte uitvoering'.
Daarbij wil ik wel vermelden dat het imho voor een groot gedeelte van de gamers niet zal uitmaken dat ze geen rumble hebben in n64 games etc.
Maar bijvoorbeeld ms heeft dat imho allemaal veel beter geregeld.
Wat betreft itunes, je weet wsl net zo goed als ik dat dit wel kan met enige moeite.
Maar graties en geen moeite is natuurlijk verleidelijker.

Daarnaast besteed ik idd liever m'n geld aan andere dingen dan een multinational supporten. Wat ik overigens al vaak genoeg heb gedaan in het geval van Nintendo.

Samengevat, begrijpelijk, maar niet logisch, moreel, goedpraten bla bla etc.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Sagat schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:55:

Het gaat niet om Nintendo, het gaat erom dat er een legaal alternatief is voor de wii hacken om te emuleren als je zonodig vrijwel perfect wil spelen zoals het (bedoeld) was.
Volgens mij is het aanbod aan games op de VC nog steeds aardig beperkt. Ik vind in ieder geval niet al mijn SNES games erop. Kortom, dat officiele alternatief is er niet altijd. En persoonlijk vind ik ook dat ze veel te veel ouwehoeren over een paar oude roms die zichzelf al heel vaak terugbetaald hebben inmiddels.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 130184 op 22-04-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Anoniem: 130184 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:01:
[...]

Volgens mij is het aanbod aan games op de VC nog steeds aardig beperkt. Ik vind in ieder geval niet al mijn SNES games erop. Kortom, dat officiele alternatief is er niet altijd. En persoonlijk vind ik ook dat ze veel te veel ouwehoeren over een paar oude roms die zichzelf al heel vaak terugbetaald hebben inmiddels.
Sterker nog wanneer je deze vroeger al had aangeschaft, en dan nu weer zeker ervoor gaan betalen. Volgens mij mag je hem dan zelfs (illegaal) downloaden, dat is toch ook zo met MP3's wanneer ik een cd heb gekocht, en uiteindelijk download ik die cd van usenet is dat toch gewoon legaal?? waarom zou dat dan niet met een game zijn

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 15-02 10:35
Iemand enig idee of Wiit Fit donderdagavond al verkocht wordt?
Of zijn ze bij Nintendo streng op naleven van releasedata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doinque
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
matthijst schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:31:
Iemand enig idee of Wiit Fit donderdagavond al verkocht wordt?
Of zijn ze bij Nintendo streng op naleven van releasedata?
Ik heb men Wii Fit gisteren besteld bij Dreamland. Daar zeiden ze dat hij tegen donderdag in de winkel zou liggen.

Ik wacht alvast op een SMSje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Sagat schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:55:

Ik wil hier geen priracy discussie van maken, maar ik vind je keuze dus niet logisch.
Wat VC prijzen betreft, hierin geef ik je wel gelijk. Dit valt onder de zaken die ik niet perfect vind van de VC.

Inferieur product valt wederom valt het onder de noemer 'niet perfecte uitvoering'.
Daarbij wil ik wel vermelden dat het imho voor een groot gedeelte van de gamers niet zal uitmaken dat ze geen rumble hebben in n64 games etc.
Maar bijvoorbeeld ms heeft dat imho allemaal veel beter geregeld.
Wat betreft itunes, je weet wsl net zo goed als ik dat dit wel kan met enige moeite.
Maar graties en geen moeite is natuurlijk verleidelijker.

Samengevat, begrijpelijk, maar niet logisch, moreel, goedpraten bla bla etc.
Het heeft niks met goedmaken te maken. Jij hanteert simpelweg de beredenering van als iets illegaal is dat het daardoor gelijk verkeerd is. Een beetje hetzelfde idee als 's nachts in de middle of nowhere stoppen voor een rood voetgangersstoplicht. Als jij dat wil doen, omdat je anders de wet overtreedt en dat natuurlijk niet goed kan praten, dan moet je dat vooral doen. Ik loop gewoon door als er geen auto aankomt.

En met iTunes kan het wel met enige moeite? Je bedoelt dat je de beveiligde bestanden eerst moet branden en vervolgens weer gaat rippen naar MP3? Overigens is muziek downloaden geheel legaal, dus dan zie ik al helemaal niet in waarom je zo omslachtig te werk zou moeten gaan.

En of het nou wel of niet legaal is, ik lap geen tig euro meer voor crappy VC games meer op de Wii. 900 punten kwijt aan een Neo-Geo game, is het de belachelijk trage 50Hz versie.

Kortom, ik hoef niks goed te praten. Laat Nintendo maar lekker hun gare VC service goedpraten, waarbij je geluk hebt als er twee baggere NES games uitkomen in een week, terwijl de N64 games geloof ik nog steeds op twee handen zijn te tellen.

En vrijwel perfect te spelen? De ene keer passen ze de games aan, zoals bij de N64 om het te verbeteren (Pokemon Snap, hogere resoluties) en de andere keer roepen ze weer dat de emulatie expres zo gaar is zodat de ervaring hetzelfde is zoals destijds op een PAL console :')

Maargoed, een eindeloze discussie. Als jij je geld aan een wanproduct wil besteden terwijl er een beter alternatief is dat bovendien gratis is, vooral doen. Mij houden ze niet voor de gek met dat soort praatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Metroid Prime 3, batallion wars, en resident evil: UC in de aanbieding bij de eplaza voor maar 25 euro. Mischien interessant voor de mensen hier die deze spellen nog niet hebben :)

http://www.eplaza.com/sho...=nu%20speciale%20internet

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Dit is altijd een gevaarlijke, maar voor nu zeg ik. Mijn laatste post over dit onderwerp.

Even een paar kernzaken:
Ik vind de wii hacken om te emuleren onzin:
Redenen:
Legaal alternatief 1: VC (met al zijn beperkingen)
een van die beperkingen is dat spelen niet 100% ge-emuleerd worden
Hiervoor is ook een legaal alternatief, te weten de orginele systemen kopen en daarop spelen.
En vroeger was dit lastig, maar nu stikt het overal van de speciaal zaken waar je een hele hoop kan vinden, om nog maar te zwijgen van marktplaats en ebay.

Maar wat ik nog niet duidelijk heb verteld (in de laatste paar berichten, eerder wel al), is dat ik het onzin vind om met je firmware te kloten en je wii eventueel te bricken is dat we al jaren kunnen emuleren op de pc, x-box1, dreamcast, u name it.

En ja we komen dan toch terecht in de morele piracy discussie die helemaal niks met de wii te maken heeft. En waar ik dus verder niet te veel over wil zeggen, want je komt er toch niet uit.
Waarbij ik het wel eerlijk vind van Barozza dat hij gewoon zegt dat hij niet wil betalen.
Meeste warez figuurtjes vinden dat altijd moeilijk en halen dan allerlei smoezen erbij waardoor ze zogenaamd verplicht zijn/gedwongen worden om te kopieren etc.

Om met de stoplicht anologie verder te gaan, als jij door rood gaat en dan toch word aangereden of gepakt door de politie, dan moet je dus ook niet zeuren :)
We gaan zien of nintendo dit wel of niet gaat lukken in de toekomst.

Veel speel plezier iig, want hoewel ikzelf de voorkeur geef aan origineel spul (en nogmaals dat lukt me echt niet altijd), is het een feit dat een niet legaal spel net zo leuk kan zijn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Niet v ergeten dat Nintendo consoles emuleren op een Nintendo colsole leuker is he ;) . Voor de rest zijn veel games gewoon niet uitgebracht op de VC en zullen er een hoop nooit uitkomen. Killer Instinct gaat gewoon niet gebeuren.

Voor de rest heb ik er inderdaad het geld niet voor over. Als het goedkoper zou zijn zou ik waarschijnlijk wel meer aanschaffen(ik heb nu in totaal 2x 2000 punten gehaald), maar het viel vrij hard tegen. Alleen Sin & Punishment was het echt waard.

Daarnaast hebben games nou geen prioriteit in mijn bestedingspatroon. Ik zou best alles legaal aan kunnen schaffen, maar dan moet ik daar andere dingen voor laten. Zoals naar Tokyo vliegen en een Virtual Boy kopen met tig games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Laatst online: 22:32
NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:52:
Metroid Prime 3, batallion wars, en resident evil: UC in de aanbieding bij de eplaza voor maar 25 euro. Mischien interessant voor de mensen hier die deze spellen nog niet hebben :)

http://www.eplaza.com/sho...=nu%20speciale%20internet
Potverdorie... ik wilde MP3 pas kopen als ik Super Paper Mario uitgespeeld had... (pfff...jaja, nog steeds, maar met Mario Kart er tussendoor.. en straks Wii Fit (die ik ook heb ge-pre-ordered bij Bart Smit) kom ik echt niet aan Super Paper Mario toe!!).. maar voor €25 kan ik hem toch eigenlijk niet laten liggen! :P Bedankt dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Wat mij (en volgens mij ook Sagat) een beetje in het verkeerde keelgat schiet is dat schijnheilige gedoe altijd rondom homebrew. En dan niet speciaal gericht op jou, maar in het algemeen. Het hele verhaal dat emulators legaal zijn en dat er ook legale roms zijn staat me altijd nogal tegen. Het gros heeft waarschijnlijk überhaupt nooit legale roms geprobeerd in een emulator, laat staan dat het alleen voor legale doeleinden gebruikt wordt.

En om dat verhaal ook nog maar weer eens de wereld uit te helpen: commerciële roms zijn niet legaal tenzij:

* je het origineel in bezit hebt en de rom daar een kopie van is
* je zelf de kopie gemaakt hebt, en deze ook alleen zelf gebruikt. Het downloaden van roms is dus niet toegestaan, waar dat bijvoorbeeld bij muziek wel het geval is (kopie voor eigen gebruik). Iedereen hier al z'n roms zelf gemaakt? :P
* je aan kunt tonen dat de rom noodzakelijk is voor het beoogde gebruik. Dit is bij games die ook via de VC worden aangeboden sowieso niet het geval, die kun je immers gewoon gebruiken zonder reservekopie. In het geval van games die niet op de VC te verkrijgen zijn is dat een redelijk grijs gebied, maar de beperkte huidige jurispendentie op dat gebied spreekt niet in het voordeel van de gebruikers van reservekopiën.

Dus als men voortaan nu gewoon alle smoesjes en excuusjes achterwege laat, vrolijk toegeeft dat men aan illegale praktijken doet, en blij zijn dat emulators het mogelijk maken "voor gratiesj" games te spelen waar je anders voor zou moeten betalen (zoals BaroZZa in de op een na laatste post)... Dat zie ik dan liever, hoewel ik het er nog steeds niet mee eens ben, maar dat terzijde.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
@BarôZZa

Ik vind de VC behoorlijk overpriced. Je kan nog beter een n64 kopen en de games daarvoor kopen, ben je nog goedkoper uit, en heb je een fysiek product in handen. Ik heb dan ook nog geen één keer een aankoop gedaan gewoon omdat ik het niet waard vind en eigenlijk afzetterij.

Mischien dat wiiware beter wordt...voor nieuwe originele games heb ik wel wat over. Maar het meeste lijkt mij alweer crap te worden of de goede dingen overpriced zoals final fanatasy.

Ik zit meer te wachten op games ala pixeljunkmonsters of geometry wars, maar die heb ik nog niet zien aangekondigd.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

BarôZZa schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:21:
Niet v ergeten dat Nintendo consoles emuleren op een Nintendo colsole leuker is he ;) .
Slightly offtopic
Mwah ik vond het wel grappig om Mariokart met een saturn joypad te spelen via mijn pc.
Dat had niemand gegloofd in de snes/megadrive dagen.

Maar over killer instinct, je wilt dan toch veel liever de arcade versie spelen dan de snes variant?
Mame op de wii vind ik alweer heel anders liggen :P
/Slightly offtopic

Ik vraag me af of er een manier zou zijn om Nintendo te overtuigen dat de VC goedkoper en beter moet worden. Bestaat het wii poll channel gebeuren nog steeds? Of worden zulke polls gelijk verwijderd?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Om even een andere weg in de slaan in de VC vs Emulatie discussie:

De VC heeft mijns inziens een vrij belangrijke rol in het Nintendo geheel en dat is namelijk de bekostiging van hun online netwerk. Pas als Pay2Play en Wiiware en zijn is er voor Nintendo een alternatieve bron van inkomsten om hun online netwerk te bekostigen. Ik wil nu absoluut niet ingaan op de kwaliteit van NWFC of het friendcode systeem. Maar Nintendo heeft tot nu toe altijd geroepen dat online play gratis moet zijn. Maar een online netwerk beheren kost klauwen met geld en aangezien Nintendo er maar een doel voor heeft (itt met name MS) moeten die kosten door datzelfde kanaal weer opgebracht worden. Die rol wordt momenteel alleen vervuld door de VC.
Nu vind ik zelf de VC best aardig (baal alleen van de zwarte balken en de te natuurgetrouwe emulatie op tijden). De prijzen zijn altijd te hoog maar op deze manier koop ik alleen wat ik echt wil.

Hoewel ik de homebrew ontwikkelingen leuk vind (met name als er een "Freeloader channel" uit voort kan komen) zou ik het erg spijtig vinden als dit impact gaat hebben op de VC etc. Want ik zou het jammer vinden als Nintendo niet meer aandacht kan besteden aan de verbetering van hun online netwerk.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Daar ben ik het volledig mee eens. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Schijnheilig? Tsja, ik vind het schijnheilig als mensen met een vingertje gaan wijzen naar anderen die een paar roms downloaden. Dan vraag ik me af of je zelf nooit iets illegaals doet. Nooit door rood licht heenlopen? Nooit een biertje teveel drinken en over straat lopen? Nooit zonder licht in het donker fietsen? Witte spatborden? Nooit iets op straat gooien? WIldplassen? Een mp3tje gedownload?

Tenzij je de absolute modelburger bent die nooit wat verkeerd doet, vind ik het dus hypocriet als je wel over andere mensen gaat klagen.

En wat dan over de mensen die destijds 200 gulden ofzo hebben gelapt voor Street Fighter II? Zijn dat nu ineens grote dieven omdat ze een rommetje downloaden?

Overigens denk ik niet dat de online functies van Nintendo nou persé bekostigd worden door de VC. Zo werkt het niet, dat geld komt vqan alle kanten. Van de verkoop van Wii's, online games etc etc. Simpelweg de winst die Nintendo maakt.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.