Dit is altijd een gevaarlijke, maar voor nu zeg ik. Mijn laatste post over dit onderwerp.
Even een paar kernzaken:
Ik vind de wii hacken om te emuleren onzin:
Redenen:
Legaal alternatief 1: VC (met al zijn beperkingen)
een van die beperkingen is dat spelen niet 100% ge-emuleerd worden
Hiervoor is ook een legaal alternatief, te weten de orginele systemen kopen en daarop spelen.
En vroeger was dit lastig, maar nu stikt het overal van de speciaal zaken waar je een hele hoop kan vinden, om nog maar te zwijgen van marktplaats en ebay.
Maar wat ik nog niet duidelijk heb verteld (in de laatste paar berichten, eerder wel al), is dat ik het onzin vind om met je firmware te kloten en je wii eventueel te bricken is dat we al jaren kunnen emuleren op de pc, x-box1, dreamcast, u name it.
En ja we komen dan toch terecht in de morele piracy discussie die helemaal niks met de wii te maken heeft. En waar ik dus verder niet te veel over wil zeggen, want je komt er toch niet uit.
Waarbij ik het wel eerlijk vind van Barozza dat hij gewoon zegt dat hij niet wil betalen.
Meeste warez figuurtjes vinden dat altijd moeilijk en halen dan allerlei smoezen erbij waardoor ze zogenaamd verplicht zijn/gedwongen worden om te kopieren etc.
Om met de stoplicht anologie verder te gaan, als jij door rood gaat en dan toch word aangereden of gepakt door de politie, dan moet je dus ook niet zeuren

We gaan zien of nintendo dit wel of niet gaat lukken in de toekomst.
Veel speel plezier iig, want hoewel ikzelf de voorkeur geef aan origineel spul (en nogmaals dat lukt me echt niet altijd), is het een feit dat een niet legaal spel net zo leuk kan zijn.