@ BaroZZa: Ik wijs ook niet met een vingertje naar mensen die roms downloaden, maar naar mensen die roms downloaden en vervolgens met allerlei excuusjes dit proberen goed te praten of te verhullen.
Afgezien daarvan, ontken ik ook zeker niet dat ik nog nooit een rom heb gespeeld. Nu ligt mijn motivatie om roms te spelen wat anders (ik gebruik het voornamelijk om (onbekende) Japanse games te proberen), simpelweg omdat ik het leuk vind het origineel te hebben. Daarom heb ik ook geen enkele Nintendo VC game, die koop ik liever als cartridge. Ben niet voor niks verzamelaar van Nintendo games.

Maar de moreel meer verantwoorde motivatie (uiteraard ook discutabel) doet niks af aan het feit dat ik ook gewoon wel eens een rom gebruik. Ik ga daar echter niet omheen lopen draaien met argumenten zoals dat emulators en roms legaal zijn.
Verder koop ik Wii games allemaal wel gewoon netjes. Niet omdat ik een moraalridder zou zijn, maar vooral uit eigen belang; ik heb graag doosjes/boekjes, en zie graag ook in de toekomst toffe games uitkomen. Die draai ik liever niet de nek om door die paar centen te besparen en de boel te downloaden.
Kortom -- even de analogie erbij pakkend -- ik loop ook wel eens door rood, net als vele anderen. Maar smoesjes als "de kleur van het knopje stond me niet aan, dus ik had geen andere keus dan door rood te lopen" vind ik erg schijnheilig.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:04:
Om maar ff offtopic te springen, dan heb je het op tweakers waarschijnlijk heel erg niet naar je zin. Een forum waar iedereen 20mbit+ lijnen nodig heeft om hele dagen "linux iso's" te downloaden, en waar iedereen zoveel nieuwsberichten leest dat er honderden gigabytes aan usenet nieuws gelezen wordt.
Dus als je niet tegen schijnheiligheid kan dan zit je hier echt verkeerd denk ik

Tja, je hoeft het wat mij betreft ook niet van de daken te gaan schreeuwen, als je er maar niet omheen gaat draaien en doen alsof je het puur voor legale doeleinden gebruikt. Als iemand zegt "ik koop een 120 GB iPod, want die van 60GB is te klein voor mijn zelfgemaakte muziek" dan vind ik dat schijnheilig (uitgaande van dat dat niet zo is, wat ik zeer waarschijnlijk acht

). Zegt iemand "ik koop een 120 GB iPod" vind ik dat prima.
[
Voor 25% gewijzigd door
Captain N op 22-04-2008 15:23
]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.