3D Contest v63: Another World Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mettes/Another%20World.jpg

Welkom bij de 63e 3D Contest alweer!

Another world, de twee woorden zeggen alles. Voor de één is dat een lege wereld met vreemde planten, voor de ander misschien een complete civilisatie.

De opdracht: Creëer een wereld die anders als de onze is. Hoe breed je dit wilt opvatten is natuurlijk je vatbaar voor eigen interpretatie.

Heel veel success allemaal. De openingspost is niet zo groot, but it will do ;).

Succes!

Inleverdatum

De finals dienen op Zondag 8 November om 23:59 uur klaar staan ter beoordeling.

Je hebt dus iets meer dan drie weken de tijd om er iets moois van te maken. Waarom zo kort? Het verleden heeft uitgewezen dat een langere tijd vaak weinig extra finals oplevert. Ook gebruiken veel mensen de laatste paar dagen om nog snel iets te maken, maar daarvoor duurt deze contest natuurlijk geen drie weken. Gebruik je tijd dus zo nuttig mogelijk!

Maar, mochten er in de laatste week genoeg mensen zijn die in een vergaande fase van hun werk zijn aangekomen en niet genoeg tijd hebben om het voor de einddatum af te maken, dan kan er absoluut nog een of twee weken bijkomen.

De final mag gerenderd worden in ieder denkbaar formaat, maar de afbeeldingen die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D scene is die je maakt, dan mag je gewoon mee doen. Je kan er alleen maar veel van leren.

Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist).
    Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!
  • [b][red][b]BELANGRIJK[/b]: Vergeet niet om de "Check Images" knop in te drukken voordat je reageert![/red][/b]

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.

Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt. Klik op het volgende icoontje om dit te doen: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif.

Mail mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : www.micromar.nl/3dcontest

*O* Contest gewonnen? *O*

Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de ouwe startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres waar de deelnemers de scorelijstjes naartoe kunnen sturen.

Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : www.micromar.nl/3dcontest
Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Voorgaande contests
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
• 53 Lente
• 54 Cube
• 55 Zolder
• 55.5 Keuken
• 56 Miniatuur
• 57 Ghetto
• 58 Uncertain future
• 59 Schaalmodel
• 60 The Sixties
• 60.5 Rendercontest 2: Haunted Hallway
• 61 10 jaar tweakers!
• 62 Games uit den Ouden Doosch
Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue
• 55 Thyson
• 55.5 4g0ny
• 56 4g0ny
• 57 Menesis
• 58 Jupjup
• 59 Dark Blue
• 60 Sargonaut
• 60.5 Krusher
• 61
• 60 BcMe

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:58
Goed, ik denk dat ik ook weer eens mee ga doen!

Ik heb al wat plannen, maar eerst eens aankloten voor ik iets concreets noem :P

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275639

Ik ben nieuw hier op Tweakers (lees al wel wat jaartjes mee), maar ga ook een poging wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Joehoe!! Ik ga meedoen! *O*
Althans, that's the plan.. :+

De startpost heeft trouwens nog mijn DM-adres als link onder het icoontje staan :) je kan het veranderen door je eigen accountnummer in te vullen ipv dat van mij, of het volgende copieeren: http://gathering.tweakers...end_privatemessage/264352

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

HaTe

haat niet

Ik denk dat ik ook mee ga doen :) Enigste wat ik ook in 3D heb gedaan is mijn slaapkamer maken. Dat ging wel goed en het was ook heel leuk. Hier kan ik een beetje m'n fantasie op loslaten :D
Eerst weer even 3DsMax installeren :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:47

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

* Spike_wolf is ook weer van plan mee te doen :)
Heb komende week vrij, dus daar moet wel wat tijd aan te besteden zijn al..

Nu nog een goed onderwerp bedenken...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

:+

Afbeeldingslocatie: http://www.bitclix.de/usr/s/p/spiele/pub/9002/D-AnotherWorld-1.jpg

Ik, als ouwe lul had toch wel een screenshot als deze verwacht met een titel als deze :o

Leuk onderwerp, veel mee mogelijk. Succes mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
Stukfruit schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:39:
Joehoe!! Ik ga meedoen! *O*
Althans, that's the plan.. :+

De startpost heeft trouwens nog mijn DM-adres als link onder het icoontje staan :) je kan het veranderen door je eigen accountnummer in te vullen ipv dat van mij, of het volgende copieeren: http://gathering.tweakers...end_privatemessage/264352
O-) Die had ik over het hoofd gezien.
Spike_wolf schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:40:
* Spike_wolf is ook weer van plan mee te doen :)
Heb komende week vrij, dus daar moet wel wat tijd aan te besteden zijn al..

Nu nog een goed onderwerp bedenken...
Another world? O-) ;) geintje hoor.

Ik zal kijken of ik dit keer weer eens een goed idee heb.

* BcMe krabt zichzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
Anoniem: 19894 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:42:

[afbeelding]

Ik, als ouwe lul had toch wel een screenshot als deze verwacht met een titel als deze :o

Leuk onderwerp, veel mee mogelijk. Succes mensen :)
Ja maar jij bent een oude lul, en dit is geen Games uit den ouden Doosch ;)

Vat dit niet verkeerd op trouwens, het is een flauw grapje O-)

[ Voor 8% gewijzigd door BcMe op 16-10-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

BcMe schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:48:
[...]

Ja maar jij bent een oude lul, en dit is geen Games uit den ouden Doosch ;)

Vat dit niet verkeerd op trouwens, het is een flauw grapje O-)
Relativatievermogen mijn jong ;) En ik heb hem zelf ingekopt :P
Blijft een mooi spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
Anoniem: 19894 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:07:
[...]

Relativatievermogen mijn jong ;) En ik heb hem zelf ingekopt :P
Blijft een mooi spel.
True, het is al laat O-)

Nu zelf nog iets bedenken *pakt schetsboek erbij*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Zit zelf te klooien met een sneeuwbol (zo'n schud ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Woei ! Leuk onderwerp geworden :)

Heb al een idee in mijn hoofd/half op papier dus ik doe mee!

Doe ik ook meteen een poging tot meest achterlijke WIP 2008 8)7 Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/9vjnf7.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 17-10-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277613

Dit is mijn eerste keer dat ik hieraan mee doe.
ik heb niet veerl ervaring maar heb wel een idee:)
het enige wat ik tot nu toe heb gemaakt is een huis:P en dat lukte wel aardig:p
dus ik ben heel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 277613 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:27:
Dit is mijn eerste keer dat ik hieraan mee doe.
ik heb niet veerl ervaring maar heb wel een idee:)
het enige wat ik tot nu toe heb gemaakt is een huis:P en dat lukte wel aardig:p
dus ik ben heel benieuwd
Vooral meedoen! De eerste keer dat ik meedeed, inmiddels zes jaar terug, had ik ook niet veel ervaring. :) Meedoen is gewoon leuk!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2cigodg.png

Begonnen met het miniatuur stadje in de sneeuwbol, schaalverdeling is nergens te vinden, maar het gaat om het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En een stukje verder :)Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/156em86.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i439.photobucket.com/albums/qq113/maartengibson/gingerbread_W1_17_10.jpg

Eerste wip!

De bedoeling is dus een wereld van snoepmannetjes binnen in een oven.. Met snoephuisjes en uitzicht op de wereld buiten de oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
Ook deze ouwe lul (jawel, nog ouder dan Krusher :/) gaat maar weer eens een poging wagen.
Nu nog ff een leuk onderwerp bedenken...

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275639

Mijn eerste WIP, het lijkt heel erg cliché maar dat gaat het niet worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.stephsands.nl/another_world/wip-001-s.jpg

Groter:
http://www.stephsands.nl/another_world/wip-001.jpg

Het idee wordt om vanuit een andere wereld te kijken naar de aarde, waarbij de andere wereld grote invloed heeft op de aarde en gebeurtenissen.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 24-10-2008 16:41 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh
Hahaha ik lees net bij de vorige contest in een reactie van link0007 dat ik"het broertje van de vriendin van 'n vriend van me" ben :D
Het is hem dus gelukt om mij mee te laten doen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 277613 op 18-10-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Door: StephSands. Wolken zijn mooi getextured !
@ Maarten: Ziet er al orgineel uit!

Zelf klein stukje verder..

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/34yxtv5.jpg

Het idee is om een stel op de aarde gestorte alientjes te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 18-10-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dit is mijn tweede schets, aangezien de eerste met pen in mijn dummie getekend is...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C0KIWAm9zpcTiEVTrPSILQPj/full.jpg

En ja hiervoor heb ik diverse clips van VNV Nation bekeken ;)
Ik wil hem uitwerken met Vue d'Esprit en Cinema4d. Ik hoop dat ik zonder hulp van Photoshop die twee dingen samen tegelijk kan renderen. Anyway, er moet nu eerst forsch schoolwerk gedaan worden want dat loopt op dit moment in 't honderd.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn 2e Wip
Het is de bedoeling dat ze creperen onder de gloed van de spiralen in de oven vandaar deze pose
Afbeeldingslocatie: http://i439.photobucket.com/albums/qq113/maartengibson/shokwip2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
Goed bezig iedereen, ik ben zelf aan het kijken of ik nog een goed idee krijg :P Maar op moment zit er weinig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

WIP1 Blender
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/28iyelx.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Salvatron op 18-10-2008 20:27 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Ok, vanochtend eens even een beginnetje gemaakt aan mijn briljante ingeving (dankjewel monty python :P)

Word wel een echte uitdaging, veel menselijke vormen. Hier in ieder geval het resultaat na een half uurtje stoeien met Blender:

Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/hand2_wip1_20oct.jpg

Hij is nog erg vierkant, en in een onnatuurlijke vorm.. Ook is de pink nog heel vreemd :P Maar dat haal ik er nog wel uit me sculpten en armatures.

Ik denk dat ik -gezien de complexiteit van de mesh- toch wel meshDeform ga gebruiken zodat een versimpelde outline geboned kan worden, en dat die dan als lattice fungeert voor de echte hand :*)

Maar ehh, het word dus uiteindelijk een boom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
@Link0007: Zier er al geinig uit, beetje plat nog maar, zoals je al zei komt dat wel goed.

Ik zat gisteren nog zwaar te zoeken naar inspiratie, totdat ik ineens wat pyramides op Discovery Channel voorbij zag komen. Deed me, in combinatie met deze contest, meteen denken aan Terry Pratchett's Discworld. Dus in plaats van een gebrek aan onderwerp heb in nu veel te veel keus. Heksen, tovenaars, trollen of gewoon Great A'tuin met een stel olifanten en de schijfwereld. Moeilijk, moeilijk... maar beter dan geen inspiratie. :)

[ Voor 15% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 20-10-2008 12:40 ]

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
ZipoBibrok5-108 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:35:
@Link0007: Zier er al geinig uit, beetje plat nog maar, zoals je al zei komt dat wel goed.

Ik zat gisteren nog zwaar te zoeken naar inspiratie, totdat ik ineens wat pyramides op Discovery Channel voorbij zag komen. Deed me, in combinatie met deze contest, meteen denken aan Terry Pratchett's Discworld. Dus in plaats van een gebrek aan onderwerp heb in nu veel te veel keus. Heksen, tovenaars, trollen of gewoon Great A'tuin met een stel olifanten en de schijfwereld. Moeilijk, moeilijk... maar beter dan geen inspiratie. :)
Nja ik had opeens ook zeeen van inspiratie :p
'de wereld volgens de bijbel' is wel een mooie als je iets nodig hebt (of iemand anders). Dus een platte aarde, dat tuintje van adam&eva, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo mijn 3e wip :)

dit is de oven voorde gingerbreadmans
hij is nog niet af he:P
Afbeeldingslocatie: http://i439.photobucket.com/albums/qq113/maartengibson/oventexture1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben van mijn vorige idee afgestapt, en begonnen met de wereld door de ogen van een goudvis aan het maken.
Tot zover heb ik dit.

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/4hr685.jpg
Nog genoeg te doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 217897 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:18:
Ben van mijn vorige idee afgestapt, en begonnen met de wereld door de ogen van een goudvis aan het maken.
Tot zover heb ik dit.

[afbeelding]
Nog genoeg te doen dus.
- hoeveel kleuren ziet een goudvis?
- probeer vlak voor de camera bijv. een plantje te hangen, of laat een hoekje van zo'n lelijk kasteeltje zien dat je in je vissenkom kan droppen. Of nog beter: een glimpsje van een andere vis die half voor je blikveld dobbert.
- probeer in je uiteindelijke scene een soort van vervorming door het glas te bereiken. Als het niet lukt om de vervorming door een bolle vissenkom echt te krijgen, kun je het aandikken door in de scene dingen aan de rand van je blikveld al een bend te geven.

Als je deze scene zou houden 'as is' dan begrijpt waarschijnlijk niemand dat dit gezien is door de ogen van een goudvis. Doe er iets over-obvious bij, zodat we die clue krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Dark Blue schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:34:
[...]

- probeer vlak voor de camera bijv. een plantje te hangen, of laat een hoekje van zo'n lelijk kasteeltje zien dat je in je vissenkom kan droppen. Of nog beter: een glimpsje van een andere vis die half voor je blikveld dobbert.
- probeer in je uiteindelijke scene een soort van vervorming door het glas te bereiken. Als het niet lukt om de vervorming door een bolle vissenkom echt te krijgen, kun je het aandikken door in de scene dingen aan de rand van je blikveld al een bend te geven.

Als je deze scene zou houden 'as is' dan begrijpt waarschijnlijk niemand dat dit gezien is door de ogen van een goudvis. Doe er iets over-obvious bij, zodat we die clue krijgen :)
om maar even slim te zijn: goudvissen hebben tetrachromatisch zicht, dus ze zien wat wij zien en nog UV. Maar net zoals bij mensen verslechterd het onderscheid tussen kleuren wanneer er minder licht aanwezig is (oftewel je ziet dan zwart-wit).

Maar misschien is het wel een slim idee om fish-eye lenzen en dergelijke vervormingen toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

link0007 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:12:
[...]
om maar even slim te zijn: goudvissen hebben tetrachromatisch zicht, dus ze zien wat wij zien en nog UV.
Lijkt mij een enorme uitdaging in een render :P
Krijg je wel 'n verwarrende scene, met sterke blauwe randen rond je lichtbronnen ofzo, om te faken dat het 'zichtbaar' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Mijn eerste WIP
Ik heb alleen geen idee of ik genoeg tijd ga hebben voor deze contest.. zo niet wil ik het model wel afmaken, maar ga ik verder in 3D stuff. Ik wil iig wel weer proberen om een Final in te leveren deze keer.. * Spike_wolf gaat van z'n luie reet afkomen en weer een poging wagen elke contest mee te doen :)

Koekje voor wie raadt wat het is wordt...

WIP 001
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/dw5pwx.jpg

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Spike_wolf: Die Star Wars-droid waarvoor je in het andere referenties zocht? ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Damn you stukbanaan :(
Geen koekje voor jou want jij speelt vals :P * Spike_wolf steekt tong uit.

Heb er inmiddels ook een nek aan zitten, ga eerst wat eten, en dan verder met het boven lichaam :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
bovenkant:
Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/hand3_wip5_21oct.jpg

onderkant:

Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/hand3_wip4_21oct-1.jpg

Nog lang niet tevreden, maar ik heb ook niet echt veel tijd om te kleien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:34:
[...]

Het aquarium zelf staat er nog niet, dit is puur ''ongeveer'' hoe de (goud)vis zal kijken, ik heb nog een beetje speling qua kijkhoek.
Ik ga er een rechte visbak van maken, geen kom, dan heb ik wat meer ruimte om dingen die in de tank staan te laten zien.\

Dat van hoeveel kleuren ze zen is een goed punt, had ik nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

WIP 002
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/qnwvnl.jpg

:) Begint vorm te krijgen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Spike_wolf

woow dat ziet cool uit :P
maar even een vraag: maak je zo'n model met een blueprint of volledig in sculpt of beide,
of natuurlijk iets totaal anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Thanks.
Jammergenoeg kan ik geen blueprints vinden. Het gedetailleerde wat ik heb zijn foto's die door mensen gemaakt zijn op tentoonstellingen van het originele model (life size), maar die foto's zijn bijna allemaal fuzzy :P

Ik heb hier wel een klein poppetje liggen van zo'n 10 cm hoog. Alleen heeft deze amper details.
Ik heb dus front, side, back en top foto's gemaakt van m'n poppetje, en deze als refferentie voor de afmetingen opgesteld, en verder alles gewoon op 'gevoel' modellen aan de hand van de wat gedetailleerdere foto's :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Anoniem: 277613 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:46:
@ Spike_wolf

woow dat ziet cool uit :P
maar even een vraag: maak je zo'n model met een blueprint of volledig in sculpt of beide,
of natuurlijk iets totaal anders?
Als ik iets niet zou sculpten dan is het dit model wel :X Dit ding is fantastisch om lekker met polygoontjes trekken te doen, ik zou er zo aan beginnen serieus :D Ziet er vet uit spikewolf, ik ga je wips op de voet volgen :9

Overigens, lijkt zijn 'neus' een bobbel (bovenkant ervan) te hebben, moet dat niet lekker vloeiend lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

link0007 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:41:
bovenkant:
[afbeelding]

onderkant:

[afbeelding]

Nog lang niet tevreden, maar ik heb ook niet echt veel tijd om te kleien..
Persoonlijk vind ik wel dat de handpalm wat korter mag. De vingers mogen lager beginnen. Bodyglove heeft een logo met een hand... Dynamo ook. Ik denk dat als je die erop legt, je dat kunt zien. Maargoed, als het allemaal kleien is, is het heel veel induwen :{
Afbeeldingslocatie: http://pickensdesigns.com/6.1/images/partners/bodyglove.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.rateyourmusic.com/album_images/97552.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Blue op 21-10-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Schuey schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:56:
Overigens, lijkt zijn 'neus' een bobbel (bovenkant ervan) te hebben, moet dat niet lekker vloeiend lopen?
Ja klopt.
K geloof dat ik een keer per ongeluk wat versleept heb ofzo :P
Ga dat hoofd zowisoo nog aanpassen, het hoofd heeft normaal 3 groeven, die ik in eerste instantie met een bumpmap wilde doen O-) , maar toen ik met de borstkas bezig was moest ik zo'n zelfde groef hebben, en die heb ik gewoon gemoddeld... ziet er 20 keer beter uit... nja, dan maar iets meer moeite in het hoofd steken :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
De reference komt van deze site: http://jasperkuipers.blogspot.com/2008/01/handen.html

Vond het wel een mooie hand om een boom van te maken.

Ga hem wel niet precies namaken, lukt toch nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

WIP2 Blender
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/11hgqvk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mooi hoofd! :) Ik heb geen idee waarvanuit je begonnen bent dus ik ga uit van niets. Maar even kort wat dingen die mij opvallen:

- in haar neusbrug zou een deukje mogen, 'ramsneuzen' zijn mannelijk
- haar lippen mogen meer naar buiten gekanteld worden zoals haar onderlip nu al is, let vooral op de twee puntjes waarop die neusgootjes op uitkomen. Oude vrouwtjes hebben zo'n platte lip wanneer ze hun kunstgebit niet in hebben ;)
- haar rechter jukbeen (voor de kijker links) mag wat voller. Ze lijkt vanaf hier niet symmetrisch, maar if so, dan mogen beide jukbeenderen wat voller en wat hoger.
- haar oogkassen zijn piepklein. Je zou de oogleden wat meer kunnen benadrukken om de kas wat groter te laten lijken.
- de neusvleugeltjes zouden er iets meer uit mogen springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Jack Walsh, gebruik je reference? De ogen staan nogal ver uit elkaar en het 'hoofd'lijkt te groot voor het gezicht, vandaar dat ik je ervan verdacht geen reference te gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

:X :X
* Spike_wolf werd er net weer aan herinnerd niet te lang in 1 viewport te werken en vaker te saven :X :X
Had m'n hoofd bijna af... even aan de onderkan het een en ander dicht maken. wat vertices verslepen 'ignore backfacing' no prob... sleep sleep sleep. klaar :*)
Kom ik weer terug aan de bovenkan, have hoofd aan gort :X :X En natuurlijk kan ik niet vaak genoeg CTRL+Z doen om het weer heel te krijgen :'( :'(
Ben ik zo weer een uur bezig de schade te herstellen :'(

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Dark Blue schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:57:
Mooi hoofd! :) Ik heb geen idee waarvanuit je begonnen bent dus ik ga uit van niets. Maar even kort wat dingen die mij opvallen:

- in haar neusbrug zou een deukje mogen, 'ramsneuzen' zijn mannelijk
- haar lippen mogen meer naar buiten gekanteld worden zoals haar onderlip nu al is, let vooral op de twee puntjes waarop die neusgootjes op uitkomen. Oude vrouwtjes hebben zo'n platte lip wanneer ze hun kunstgebit niet in hebben ;)
- haar rechter jukbeen (voor de kijker links) mag wat voller. Ze lijkt vanaf hier niet symmetrisch, maar if so, dan mogen beide jukbeenderen wat voller en wat hoger.
- haar oogkassen zijn piepklein. Je zou de oogleden wat meer kunnen benadrukken om de kas wat groter te laten lijken.
- de neusvleugeltjes zouden er iets meer uit mogen springen.
Bedankt voor je kritiek. Inderdaad, de neus moet verbeterd worden, was me niet opgevallen. Het hoofd is wel symmetrisch want het is gemaakt met een mirror-modifier. En die ogen zijn inderdaad aan de kleine kant nu je het zegt. Het origineel heeft trouwens ook niet echt grote ogen: http://images.google.nl/i...um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN
Met UV-mapping heb ik voor het gezicht dit plaatje erop geplakt: http://www.eyesontutorial.../Glamour-Model/Page1.html
quote: schuey
Jack Walsh, gebruik je reference? De ogen staan nogal ver uit elkaar en het 'hoofd'lijkt te groot voor het gezicht, vandaar dat ik je ervan verdacht geen reference te gebruiken :P
Alleen voor het gezicht heb ik een reference gebruikt, voor het hoofd inderdaad niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Salvatron op 22-10-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ouch :X Zowieso is het handig om constant van viewport te wisselen, vaak je model uit verschillende hoeken bekijken, zo zie je ook sneller wanneer iets niet goed is :)
Jack Walsh schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:02:
Alleen voor het gezicht heb ik een reference gebruikt, voor het hoofd inderdaad niet.
Dat verklaard een hoop ja ;)
Ik zou me maar eens gewoon aan die catwoman houden, daar is in principe niet zo gek veel mis mee als reference, afgezien van die scheve mond :P Vind je betere, gebruik die, maar houd er lekker die reference bij.

[ Voor 61% gewijzigd door Schuey op 22-10-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Schuey schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:10:
Ouch :X Zowieso is het handig om constant van viewport te wisselen, vaak je model uit verschillende hoeken bekijken, zo zie je ook sneller wanneer iets niet goed is :)
Idd, doe ik ook altijd, heb m'n viewports nooit langer dan 3 clicken fullscreen, juist om dit te voorkomen, maarja, was een simpel klusje, moest alleen wat punten over 1 as verslepen.. nja, ignore backfacing is ook niet all it's cracket up to be :X
Nouja, net even voor de tv gehangen, even bij gekomen.. nu weer kijken of het netjes te herstellen is :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Viewports wisselen? Ben ik dan de enige die gewoon 99% van z'n tijd in een 3d view (met perspectief) zit en gewoon rondjes draai om te kijken of het goed gaat? :$

Dan zie je imho echt veel sneller of er aan de andere kant punten zijn die je per ongeluk meegesleept hebt :)

Mocht je het missen dat een view met perspectief.. ehm, juist, perspectief heeft, dan is even uitzoomen meestal genoeg om het effect daarvan te verminderen.

@Jack Walsh:

De atmosfeer van de aarde zou volgens mij wel iets minder helblauw mogen, tenzij jij iedere dag uit je raam ook zo'n donkerhelblauwe hemel ziet ;)

Ik heb verder het idee dat je textures een beetje lowres zijn, klopt dat? Er was een site (van de nasa?) waar je die dingen op de hoogste resoluties kon downloaden, maar ben even de link kwijt... (zucht, die bookmarks zitten ook veel te vol hier)

Voor de sterren kan ik je trouwens aanraden om particles te gebruiken, dan kan je ook een andere texture (of wat dan ook) gebruiken ipv die standaard halootjes van de "stars"-optie, en je kan er meerdere lagen ingooien :)

Het gezicht zou nog veeeeeeeeeeel meer detail mogen hebben (oogleden! oogleden! neusgaatjes! en alles wat DB al zei!), maar het is zeker een heel goed begin! :)

@link0007:

Er is maar 1 vraag die ik kan bedenken na het zien van je referenties: waarom niet je eigen hand? :$

@MaartenGibson:

Het mannetje komt me bekend voor, maar de uitdrukking is geweldig! :)

@Spike_wolf:

Grmbl, ik had me net zo op dat koekje verheugd :(

Ziet er goed uit verder. Misschien de groeven nog iets dieper maken, maar het kan aan de belichting liggen dat ze niet erg diep lijken te zijn :)

Oh, nu ik het nalees zie ik in een reactie verder staan dat het bumpmaps waren? Explains a lot.. :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Denk je nu echt dat mijn hand op een oude knoestige boom lijkt? :P

Dit is echt een perfecte eik ofzo :+

Komen ook nog wel wat zachtere handen in voor de diertjes :+ (koekje voor degene die al ziet wat mijn doel is!) Ik heb gewoon zachte handen nodig om fatsoenlijk te riggen :P Deze hand is echt onmogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Stukfruit schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:23:
@Spike_wolf:

Grmbl, ik had me net zo op dat koekje verheugd :(

Ziet er goed uit verder. Misschien de groeven nog iets dieper maken, maar het kan aan de belichting liggen dat ze niet erg diep lijken te zijn :)

Oh, nu ik het nalees zie ik in een reactie verder staan dat het bumpmaps waren? Explains a lot.. :P
Zijn geen bumpmaps ;)
Dat was ik in het begin vanplan, dus hed ik geen groeven gemaakt in het hoofd.. maar toen ik aan de borstkas bezig was toch maar echte groeven gemaakt, zitten inmiddels ook op het hoofd :) WIP komt nog vandaag.
Groeven zijn niet zo heel erg diep idd, maar dat zijn ze in het echt ook niet.
En belichten? Welke belichting? :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
Spike_wolf schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:58:
:X :X
* Spike_wolf werd er net weer aan herinnerd niet te lang in 1 viewport te werken en vaker te saven :X :X
Had m'n hoofd bijna af... even aan de onderkan het een en ander dicht maken. wat vertices verslepen 'ignore backfacing' no prob... sleep sleep sleep. klaar :*)
Kom ik weer terug aan de bovenkan, have hoofd aan gort :X :X En natuurlijk kan ik niet vaak genoeg CTRL+Z doen om het weer heel te krijgen :'( :'(
Ben ik zo weer een uur bezig de schade te herstellen :'(
Ctrl + S ? :P En heb zelf Ctrl + Shift + S als incremental save (+1) gedaan ;)

En je undo list wat groter maken wil ook nog wel eens fijn zijn :D
Viewports wisselen? Ben ik dan de enige die gewoon 99% van z'n tijd in een 3d view (met perspectief) zit en gewoon rondjes draai om te kijken of het goed gaat? :$

Dan zie je imho echt veel sneller of er aan de andere kant punten zijn die je per ongeluk meegesleept hebt :)

Mocht je het missen dat een view met perspectief.. ehm, juist, perspectief heeft, dan is even uitzoomen meestal genoeg om het effect daarvan te verminderen.
En dat. Gewoon hele tijd orthographic en als je front/top/back/bottom/left/right wilt zien gewoon eerst "v" indrukken en dan bijv. "t"

Direct "t" rammen kan ook maar gewennig heeft het eerst "v" gemaakt zodat je ook bottom/back/right kan kiezen :P

Zolang je alles met shortcuts doet ben je sowieso een hoop sneller

Ik heb zelf nog niet eens inspiratie, baal ik wel enigzins van maar goed. Misschien komt er nog wat van :)
Ik zit persoonlijk zelden in meerdere viewports.

grote god wat een onsamenhangend verhaal is het geworden :')

[ Voor 42% gewijzigd door BcMe op 22-10-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Over dat viewport verhaal.
Ik werk zelf altijd in de standaard setup van max, dus 4 viewports, waarvan er 3 steeds wisselen tussen Front, Top, Bottom, Back, Richt. En de laatste ALTIJD op Perspective staat.
Als ik met priciesie werk bezig ben Alt+W ik die viewport voor fullscreen. En dat gaat weer terug zodra ik daar klaar ben, om fouten te voorkomen :P

* Spike_wolf gaat even kijken of ik de undo lijst in Max langer kan maken, dat zou echt heel fijn zijn... nooit aan gedacht eerlijk gezegd :$

[Edit]
OMG, is echt het EERSTE stukje bij Preferences :X :X :P

[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 22-10-2008 19:16 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

WIP 003

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/rwqsrt.jpg
Het hoofd is aardig hersteld inmiddels, zitten nog steeds een paar fouten in, maar de batterijen van m'n muis zijn leeg, en aangezien ik 3Den met Wacom niet echt prettig vind, moet ik verplicht TV gaan kijken :+

Wat nog aangepast moet worde aan het hoofd:
De rechte lijn langs het hoofd, de horizontale groeven over het hoofd, en de ogen mogen iets groter.

C&C is welkom/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
3D met een Intuos3 a5 Wide vind ik toch wel ideaal (in combinatie met een muis) :9~

Even wennen maar daarna is het met de muis opeens irritant. Helaas zit ik thuis met een bamboo :') dus die moet ik binnenkort maar vervangen.

En nog steeds een idee proberen te bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

@Jack Walsh:

De atmosfeer van de aarde zou volgens mij wel iets minder helblauw mogen, tenzij jij iedere dag uit je raam ook zo'n donkerhelblauwe hemel ziet ;)
Klopt.
Ik heb verder het idee dat je textures een beetje lowres zijn, klopt dat? Er was een site (van de nasa?) waar je die dingen op de hoogste resoluties kon downloaden, maar ben even de link kwijt... (zucht, die bookmarks zitten ook veel te vol hier)
De textures van de planeet zijn 2500x1250 (3.1 megapixels).
Voor de sterren kan ik je trouwens aanraden om particles te gebruiken, dan kan je ook een andere texture (of wat dan ook) gebruiken ipv die standaard halootjes van de "stars"-optie, en je kan er meerdere lagen ingooien :)
Oke.
Het gezicht zou nog veeeeeeeeeeel meer detail mogen hebben (oogleden! oogleden! neusgaatjes! en alles wat DB al zei!), maar het is zeker een heel goed begin! :)
Nu je het zegt zit er inderdaad weinig detail in. In een volgend hoofd zal ik denk ik wat meer vertices gebruiken dan.

WIP3 Blender
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2a69kyq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wip.
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/whjvo3.jpg

De aankleding moet nog.
En nu nog gaan zitten klooien met reflecties en water, maar daar moet ik mij maar eens over gaan lezen.

Overzicht shotje.
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/1zn1nxf.png

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 217897 op 23-10-2008 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog even een wip:P
Ik heb alleen nog maar het mannetje in de oven gezet.

Afbeeldingslocatie: http://i439.photobucket.com/albums/qq113/maartengibson/ovenmetgbm.jpg

@stukfruit, hij lijkt op dat gingerbread mannetje van shrek xD

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 277613 op 23-10-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Gaat de goeie kant op jongens :)
Maar het is wel stil hier... straks hebben we weer maar 4 finalisten ofzo :/

Enniewee:

WIP 004
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/fjevjk.jpg
:D

Nog een paar kleine details aanbrengen op de benen en op de borstkas, en dan door met de armen :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
@spike:

-Die voeten missen een scherpe rand rond het midden.

-Verder vind ik de glans op de heupringen een beetje vreemd: Ze zien er uit als cilinders, maar de glans laat me denken dat het een beetje bol loopt? Hoort volgens mij niet.

-De kabel onder de borstkas lijkt breder uit te lopen beneden.

Op basis van dit model: http://i187.photobucket.c.../donlink0007/DSC_3263.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door link0007 op 24-10-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

link0007 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:55:
@spike:

Klopt, ben toevallig nu nog bezig met die voeten, iets meer details geven enzo.
-Verder vind ik de glans op de heupringen een beetje vreemd: Ze zien er uit als cilinders, maar de glans laat me denken dat het een beetje bol loopt? Hoort volgens mij niet.
Die ringen zijn gewoon compleet rond, met een scherpe rand.. kort gezegd gewoon cylinders idd.
Maar er zit verder nog geen materiaal op, en de scene heeft nog geen belichting.. zal hier dus wel door komen.

Hoe bedoel je?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-04 23:08
link0007 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:55:
@spike:

op basis van dat model lijken me de verhoudingen van Spike ook niet helemaal 100%.

Volgens mij zijn op de foto de benen t.o.v. het bovenlichaam veel smaller, wat bij Spike's model niet zo lijkt te zijn..

just my 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Spike_wolf schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:00:
[...]

Klopt, ben toevallig nu nog bezig met die voeten, iets meer details geven enzo.

[...]

Die ringen zijn gewoon compleet rond, met een scherpe rand.. kort gezegd gewoon cylinders idd.
Maar er zit verder nog geen materiaal op, en de scene heeft nog geen belichting.. zal hier dus wel door komen.

[...]

Hoe bedoel je?
Het is bij jouw render wat onduidelijk te zien, maar op die referentie blijft die stang/kabel/whatever even dik. Bij jou lijkt dikke te worden onderaan. Sowieso is hij in de referentie meer vierkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

White schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:05:
[...]

op basis van dat model lijken me de verhoudingen van Spike ook niet helemaal 100%.

Volgens mij zijn op de foto de benen t.o.v. het bovenlichaam veel smaller, wat bij Spike's model niet zo lijkt te zijn..

just my 2 cents :)
De benen lijken dikker omdat er nog geen armen aan mijn model zitten :)
Maar het zou heel goed kunnen dat hiet niet precies overeen komt, zoals eerder gezegd zijn er GEEN ( :( ) blueprints te vinden, of andere rechte foto's. Ik moet het doen met brakke fanfoto's vanaf tentoonstellingen, en een 10cm hoog poppetje dat ik hier voor me heb liggen, maar die heeft bijna 0,0 details :P (en zal ook amper kloppen in verhoudingen denk ik.).
link0007 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:14:
[...]

Het is bij jouw render wat onduidelijk te zien, maar op die referentie blijft die stang/kabel/whatever even dik. Bij jou lijkt dikke te worden onderaan. Sowieso is hij in de referentie meer vierkant.
Op die foto lijkt hij gelijk te blijven idd, maar ik heb wel verschillende foto's, schetsen en screencaps hier liggen van de modellen uit Ep1 en 2, en daar zijn die dingen steeds anders :X Net als de groeven op de borstkas.. niet echt concistent, heb er dus een genomen die redelijk makkelijk na te maken was O-)
Op de uiteindelijke render zijn die details ook niet zo heel boeiend zoals ik het nu in m'n hoofd heb zitten :)

Thanks voor de suggesties verder :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

WIP4 blender:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2gy7xcm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

WIP 005
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/sm3vpi.jpg
:D

Hoofd moet nog verbeterd worden. Verder nog een rifle modellen, en dan op naar de textures en de omgeving :)

C&C is weer welkom uiteraard.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik vind hem wel nice :)
Ik merk alleen wel iets op, denk ik althans. Ik meen een nogal groot contrast te zien, tussen onderdelen die ik verdenk een meshsmooth te hebben, en onderdelen die dat niet hebben. Heb je daasdwerkelijk onderdelen gesmooth, of zie ik spoken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Schuey schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:26:
Ik vind hem wel nice :)
Ik merk alleen wel iets op, denk ik althans. Ik meen een nogal groot contrast te zien, tussen onderdelen die ik verdenk een meshsmooth te hebben, en onderdelen die dat niet hebben. Heb je daasdwerkelijk onderdelen gesmooth, of zie ik spoken :P
Het torso en de bovenbenen zit een smooth overheen idd ;)
Bovenbenen zijn ook wel iets te eigenlijk..

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ah ok, is zo opgelost hoor. 1 of 2 edgleloopjes erbij en het is strak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ga er zo even naar kijken :)
Eerst max even weer op laten starten... * Spike_wolf zette net 20 droids naast elkaar, en wilde deze vervolgens 10 rijen dik kopieren.... vond max niet grappig O-) O-)

[Edit]
Fear my army!!!! >:) >:)

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2py9e6f.jpg
[supklikbaar[/sup]
Ze hebben dan nog wel geen wapens.. but FEAR THEM!! >:)

:P

Okay.. genoeg gespeeld.. nu weer verder werken :Y)

[ Voor 39% gewijzigd door Spike_wolf op 26-10-2008 19:46 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

HaTe

haat niet

Spike_wolf schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:28:
Ga er zo even naar kijken :)
Eerst max even weer op laten starten... * Spike_wolf zette net 20 droids naast elkaar, en wilde deze vervolgens 10 rijen dik kopieren.... vond max niet grappig O-) O-)

[Edit]
Fear my army!!!! >:) >:)

[afbeelding]
[supklikbaar[/sup]
Ze hebben dan nog wel geen wapens.. but FEAR THEM!! >:)

:P

Okay.. genoeg gespeeld.. nu weer verder werken :Y)
toon volledige bericht
Ze hebben gewoon ingebouwde wapens :p

Ik had ook gedacht mee te doen, maar ik heb in de vakantie toch hele andere dingen gedaan. Mijn HDD zat ook vol en ik kon dus niet wat downloaden :p

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Er schoot me net wat te binnen, de deadline is zondag 8 november... 8 november is een zaterdag :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

WIP5 Blender:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2v7vsbp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-03 12:28
Beetje slordig van de TS dat er wordt verwezen naar [3D] Post je 3D stuff maar weer - Part 38, terwijl deze uit eind 2007 dateerd! (Dat kan toch echt niet door de beugel hoor :O )
Deze hier is de huidige (part 40 nu).

Verder zie ik al veel leuke resultaten er tussen zitten, ben benieuwd! Ik denk dat ik de volgende ook mee probeer te doen. Ik beschik op het moment alleen over Autodesk Inventor (2008), maar ik denk dat deze niet helemaal geschikt is voor dit soort werk. Waarschijnlijk kan ik over een paar dagen 3ds Max van iemand lenen, kijken hoe het daarmee gaat lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

WIP 7 (Blender)
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2ahfuo9.jpg
N1ks schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:10:
Waarschijnlijk kan ik over een paar dagen 3ds Max van iemand lenen, kijken hoe het daarmee gaat lukken :)
Waarom geen blender, die kun je gratis downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Oooh, roze satijn! Prachtig gemaakt!!! Ik vind haar gezicht nu wel nog wat grauw, zou je daar als schaduwkleur of als ambient kleur misschien iets gezonder roze of zalmkleurig in kunnen gooien? :)

Ik vind haar nu trouwens wel wat weghebben van Lucy Liu!

[ Voor 26% gewijzigd door Dark Blue op 28-10-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
zeg DB, wanneer kunnen we jouw werk aanschouwen? :+

Je schets zag er mooi uit, met die god-rays en bergen in de achtergrond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Dark Blue schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:46:
Oooh, roze satijn! Prachtig gemaakt!!! Ik vind haar gezicht nu wel nog wat grauw, zou je daar als schaduwkleur of als ambient kleur misschien iets gezonder roze of zalmkleurig in kunnen gooien? :)

Ik vind haar nu trouwens wel wat weghebben van Lucy Liu!
Wat meer kleur gegeven:
WIP 8 Blender
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2uqj8kn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WIP5 :)

Afbeeldingslocatie: http://i439.photobucket.com/albums/qq113/maartengibson/huisjewip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

link0007 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:12:
zeg DB, wanneer kunnen we jouw werk aanschouwen? :+

Je schets zag er mooi uit, met die god-rays en bergen in de achtergrond :)
Ja, ik heb wel een ideetje geclaimd hè? :S Nou... ik hoop er snel aan te kunnen gaan werken. Misschien vanavond nog wel. Vue is al geïnstalleerd en ik sta te trappelen (maar m'n paard ook en daar moet ik straks nog een uurtje mee rijden). Die schets was trouwens niets... het verbaast mij nog dat het er achteraf gelijk zo hemels uitziet :P

[ Voor 0% gewijzigd door Dark Blue op 29-10-2008 17:29 . Reden: En daar ramde ik even subtiel op Close & Submit! Foutje! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Haha, ik lig hier helemaal dubbel :o

Misschien eens in hogere kwaliteit renderen zodat we wat material kritiek kunnen geven? 1600*1200 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 29-04 17:11
Ik zou zeggen, beetje laat maar "Count me in" :D

inspiratiebron:
Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/2814/aworldhv4.jpg

Wip:
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc126/marabunta2048/anotherWorldModelWip01Thumb.jpg
Klikbaar

Todo:
- Achtergrond
- Belichting
- Gras (?)
- Bomen

c&c welkom (8>

[ Voor 83% gewijzigd door naam op 29-10-2008 22:42 . Reden: Wipje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FMm6OkWdC3Uc8x2HRuYDwbpy/full.jpg

Zo, het begin van mijn stadje in C4D. Het nadelige is dat Vue d'Esprit telkens blijft crashen en ik weet niet waarom. Totdat dat programma werkt kan ik dus geen originele mooie horizon er aan toevoegen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Yxsd6CezgJ678MUh2qPaIS47/full.jpg
Vue gespankt, horizon in elkaar gebouwd. De zon gaat net op en er hangt een dromerige wolkenpartij. :)
To do:
- vogels boven het landelijke gedeelte
- mist in de stad
- texture op de bergen en het landschap
- texture op de huizen in de stad
- een persoontje

[ Voor 37% gewijzigd door Dark Blue op 30-10-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

link0007 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:50:
[...]

Haha, ik lig hier helemaal dubbel :o

Misschien eens in hogere kwaliteit renderen zodat we wat material kritiek kunnen geven? 1600*1200 ofzo :)
Hoezo lig je dubbel??:P

en hoe kan ik hem in hogere resolutie renderen?? of hier in hogere resolutie neerzetten? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 277613 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:44:
[...]

Hoezo lig je dubbel??:P

en hoe kan ik hem in hogere resolutie renderen?? of hier in hogere resolutie neerzetten? }:O
Ik denk dat hij doelt op de hele situatie in die oven, die vind ik namelijk ook hilarisch!

Ik heb nog een update, omdat ik niet kon stoppen met kleuren :$
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GQiJiHhF6pG9oI22nrpsrrBz/full.jpg

Nog een uur eraan geplakt, omdat ik het atmosferisch perspectief goed wilde krijgen. Gisteren zei een docent me nog dat ik wel spijt moest hebben dat ik geen IO'er was geworden omdat ik het zo leuk vond, nu vraag ik me af of dat niet voor 3D geldt... een 9-5 baan en dan elke dag aan dit soort detailwerk prutsen zou ik heerlijk vinden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ARa0kqGIBr90lqsSK2YSLoiV/full.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Dark Blue op 30-10-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Anoniem: 277613 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:44:
en hoe kan ik hem in hogere resolutie renderen??
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/iqikaw.jpg

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@stukfruit: owkeej dankjewel :)
@dark blue: ooohw hahaha ja nu snap ik het 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 277613 op 30-10-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou hier dan een soort van wip6 dek ik :P
hij is nu in 1600x1200.
Afbeeldingslocatie: http://i439.photobucket.com/albums/qq113/maartengibson/huisjewip2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
en nog maar eens een wipje:
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc126/marabunta2048/anotherWorldModelWip03Big.jpg

c&c please O-)

waarom is het zo stil in dit thread? :(

[ Voor 5% gewijzigd door naam op 30-10-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

* Spike_wolf gaat zo even een WIP posten.
Ik heb gisteren avond de helft van een E5 Droid Blaster Rifle in elkaar gezet, maar vergeten hier te posten. Komt in de loop van de avond wel :) Ga er zo aan verder werken, hoop de blaster vandaag af te hebben, zodat ik de Droid en blaster kan gaan texturen.
En dan een omgeving in elkaar toveren.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Ik had 3ds Max weer geinstalleerd en wilde wel weer een poging wagen. Het begin is er, alleen ik ben volgende week erg druk dus weet niet of ik het af krijg :(

Maar iig een wip:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/bge45c.jpg

Klik voor groter :)

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

marabunta2048 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 18:21:
en nog maar eens een wipje:
[afbeelding]

c&c please O-)

waarom is het zo stil in dit thread? :(
Wedstrijdtopics vallen helaas na een weekje of 2 altijd stil... :{

Ik zie dat je die rode achtergrond in je wips stellig volhoudt. Mogen we weten waarom of hoort het bij de geheimzinnigheid van je scene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
ja dat mag je weten, dat is omdat de standaard max achtergrond zwart is en m'n scene ( wat k tot zover heb) ook dus anders zou je alleen een zwart plaatje zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Dark Blue schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:04:
Ej!! :(
Doe is niet zo negatief!! :( Gewoon doorwerken jij >:)
Een voller topic begint bij jezelf O-)

K moet wel toegeven dat ik even werd afgeleid door House... en Private Practice..... en Mythbusters... dus ik heb Max nog niet eens opgestart vandaag :$
Maar morgen ben ik de hele dag vrij, en naast m'n auto een beetje schoonmaken aan de binnenkant heb ik niks anders te doen naast verder gaan aan mijn scene :)

Dus jongens en dame, gewoon doorwerken julie! :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Dark Blue schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:04:
[...]

hey roodnaam, niet zo negatief over je eigen forum ja ;)
We proberen er het beste van te maken!

Pagina: 1 2 Laatste