3D Contest V60 "The Sixties" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sHpsTXTNpKx2Ug3PQHFaw41i/full.jpg
Onderwerp

Welkom bij de 60ste 3D contest!
Deze keer is het onderwerp "the sixties" gekozen. De sixties hebben weinigen van ons meegemaakt, daarom valt er des te meer te ontdekken over deze periode. De sixties in Nederland, in het buitenland, in de media, de politiek of wie weet in interieurs...! Leef je uit :)

Veel succes en natuurlijk plezier gewenst!

Inleverdatum

Op Zondag 6 April moeten de finals gepost worden. Dat is een maand na de eigenlijke, eerst vastgestelde datum, maar door het gebrek aan animo verleng ik de wedstrijd. Zonder inzenders geen verkiezing en als we nu afkappen en een nieuwe wedstrijd beginnen, zal de animo weer laag liggen. Ik ga er van uit dat het even een drukke tijd is voor de topicbezoekers.

Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 550 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat :)

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist).
    Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 550 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/21924/FFFFFF/000000

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden http://www.micromar.nl/3dcontest/

*O* Contest gewonnen? *O*

Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de ouwe startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzameld en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan nogmaals je emailadres waar de deelnemers de scorelijstjes naartoe kunnen sturen. Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere rede niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan!. Dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : http://www.micromar.nl/3dcontest/
Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Voorgaande contests
Contest:• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
• 53 Lente
• 54 Cube
• 55 Zolder
• 55.5 Keuken
• 56 Miniatuur
• 57 Ghetto
• 58 Uncertain future
• 59 Schaalmodel

Winnaar:

• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue
• 55 Thyson
• 55.5 4g0ny
• 56 4g0ny
• 57 Menesis
• 58 Jupjup
• 59 Dark Blue

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 19:08
Leuk onderwerp, ik ga zeker proberen wat te maken! :)
Trouwens, met de vakantie voor de deur moet iedereen wel wat tijd hebben om wat WIPS in te leveren toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 16:16
Leuke contest! Als ik er de tijd voor vind (want de contest loopt maar 3 weken), ga ik proberen een combinatie te maken tussen de Ruimtevaart en de Flower-Power-hippie tijdperk (VW in space/maanlanding of iets dergelijks). Een cartooneske, 2-1/2D uitstraling leent zich daar natuurlijk het best voor, maar dat wordt nog moeilijk :)

edit: @Rogier: vakanties :?

[ Voor 5% gewijzigd door inquestos op 16-02-2008 21:43 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Ha, dat behang in the title banner, hoe herkenbaar, mijn ouders hadden een vergelijkbaar patroon..
Al was dat wel in de jaren tachtig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:49
Woot!

Gelijk begonnen, en dan nu mijn eerste WiP al :o (ok, qua moddeling stelt het ook niks voor natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/60s1_2.jpg

Iemand had hier op Got een gids gepost over belichting. En ik denk dat ik deze contest vooral veel ga werken aan foto technieken (camera standpunt, belichting, etc).

Deze tafel komt uiteindelijk ergens in de hoek ofzo, en neemt niet meer dan 1/8ste van het scherm in. Maar toch ff netjes gemaakt.

Edit: Ah crap, en toen crashte blender :'(

Heb (gelukkig) nog de clay versie... Niet veel verloren op de texture die ik aan het maken was na.

Nja, ik heb nog 3 weken, en heb misschien 5 minuten verloren ofzo.

Blijft irritant dat blender crasht, vooral nu er een nieuwe videokaart inzit (al zat het probleem ergens anders. Ik drukte op 'nor' bij texture settings, en toen crashte 'ie.

Ik kreeg net het idee om deze contest met radiosity te doen.. Lijkt me wel een goede oefening.

[ Voor 33% gewijzigd door link0007 op 16-02-2008 22:03 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@ inquestos: Voor alle scholen in Nederland zijn er vakanties deze weken (het begint in iedergeval voor Midden-Nederland volgende week.
Maar dan moet je natuurlijk wel nog op school zitten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Bah, kom er net achter dat m'n oranje telefoon uit de jaren 70 komt (hoewel het basisontwerp van de T65 wel weer uit de jaren 60 afkomstig is) :/

Maar wat anders verzinnen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

ik ben atm koos inspiratieloos :p

misschien kom ik wel wat leuks tegen op youtube ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Geinig voorplaatje. :> Verder mooi gedaan de startpost, is een stuk overzichtelijker zo. :)

Moet nog wel iets verzinnen. Misschien iets met de film 'Easyrider'. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f7Mhtbxmf0jVj8bpsX2Dbu3R/full.jpg

Ik ga me concentreren op het Evoluon. Ben er één keer geweest toen de cd speler er getoonsteld werd, maar het gebouw is van de jaren 60 en Architectuur is wel mijn ding.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 17-02-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:46

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

wat is dat? geen linkje in het oude topic? :/
Ik maar wachten en wachten met beginnen... is het nieuwe topic er al lang -O-

Enniewee, ik moet zo even weg, maar daarna ga ik aan de slag met m'n VW busje :D

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Anoniem: 19894 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 03:05:
[afbeelding]

Ik ga me concentreren op het Evoluon. Ben er één keer geweest toen de cd speler er getoonsteld werd, maar het gebouw is van de jaren 60 en Architectuur is wel mijn ding.
Weet je zeker dat 'ie niet kan vliegen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Ik ga ook weer een poging wagen :D Dit vraagt echt om te blije renders 8)

Hier eerste wipje!
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2m5jssh.jpg

Vraagje aan Smeagy (werkt volgensmij met lightwave? aan je vorige render te zien) of iemand anders. Ik wil de randen van het haar wat zachter hebben en wil dit doen met bv. een lichte bevel.. maar hierbij pakt hij alle polygonen appart en niet als 1 stuk... enig idee hoe ik dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
link0007 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:46:
Woot!

Gelijk begonnen, en dan nu mijn eerste WiP al :o (ok, qua moddeling stelt het ook niks voor natuurlijk)

[afbeelding]
Netjes in de stijl van de startpost. :P

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Anoniem: 19894 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 03:05:
[afbeelding]

Ik krijg 403s bij jou plaatje... :/
Dit verzoek /~evoluon/avscan5k.jpg aan de Web-server van Digitale Stad Eindhoven is niet toegestaan!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
HawVer schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:44:
[...]

Netjes in de stijl van de startpost. :P
Was me nog niet eens opgevallen :+

Ik ben nu de lay-out van het restaurant op aan het stellen, als mede de verlichting.. Dus werk nu ff met een boel kubussen om alle tafels en stoelen te representeren.

Eerst doe ik de buitenverlichting, en dan pas de tafelverlichting. Ik krijg alleen de buitenverlichting niet goed, of hij is te blauw, of hij is te zwak, of hij is te wit.. Best lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

link0007 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:23:
[...]

Weet je zeker dat 'ie niet kan vliegen? :+
Weet jij veel welke techniek er ingestopt zit :+
Spike_wolf schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:42:
[...]

Ik krijg 403s bij jou plaatje... :/

[...]
Kijk nog eens? Heb het plaatje nu gehost via Tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Even tussendoor, voor de lol: Klik hier je eigen Ball Chair bij elkaar *D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Anoniem: 19894 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:57:
[...]

Kijk nog eens? Heb het plaatje nu gehost via Tweakers.net
Jup, de UFO is nu prima zichtbaar :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Final
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6TvROKtv19XisKnbLiAp4QBQ/thumb.jpg

nah, volgens mij heb ik voor alle aankomende contests wel nog iets op mijn hd staan wat eventueel gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Wel jammer dan dat je geen dingen mag gebruiken die al eerder gemaakt zijn ;)
Voor de contest moet je alles echt specifiek voor de contest maken, daarom mag je ook niet beginnen voor er een topic aangemaakt is ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@ Krusher: Doet mij denken aan een gebouw in Almere. ;)

Ik ga trouwens denk ik een platenspeler maken, met een plaat van de Beatles, of iets van Woodstock ofzo (misschien een uitdaging voor iemand anders: het Woodstock festival met één miljoen gemodeleerde mensen :+ ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Rogier.V schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:37:
@ Krusher: Doet mij denken aan een gebouw in Almere. ;)

Ik ga trouwens denk ik een platenspeler maken, met een plaat van de Beatles, of iets van Woodstock ofzo (misschien een uitdaging voor iemand anders: het Woodstock festival met één miljoen gemodeleerde mensen :+ ?)
Oeh, ik voel een groeps project aankomen :D :D
Iedereen maakt een hippie, iemand maakt het podium, etc. vervolgens word alles bij elkaar gegooit in een kleine animatie :P

Enniewee.. eerst maar eens aan m'n bus beginnen zo :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rogier.V schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:37:
@ Krusher: Doet mij denken aan een gebouw in Almere. ;)...
Lelijk ding zeg :o

Nou een lading referentiemateriaal heb ik inmiddels, nu nog de exacte maten uitvogelen en dan kan ik aan de slag, heb er zin an :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Anoniem: 217897 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:52:
Final
[afbeelding]

nah, volgens mij heb ik voor alle aankomende contests wel nog iets op mijn hd staan wat eventueel gebruikt kan worden.
Grappig, mijn restaurantje begint daar een beetje op te lijken.. Ik zat dus niet ver naast het 'sixties' idee.

Alleen de belichting wil maar niet opschieten :'(

Ik wil het zo graag met radiosity oid oplossen, maar het werkt niet zoals ik wil.

Voorbeeld: Ik heb binnenlampen (beetje rood/gelige gloed), en een buitenlamp (lichtblauw).

Als ik alleen buiten aanzet, dan krijg ik de mooie gloed die van buitenaf komt. Als ik alleen binnen doe, krijg ik de knusse avondsfeer van een restaurant. Als ik beide doe, krijg ik een donkere versie van alleen buitenverlichting?

Doe ik iets verkeerd met blender, of kan je maar één kleur licht hebben in radiosity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Anoniem: 19894 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:57:
[...]

Lelijk ding zeg :o

Nou een lading referentiemateriaal heb ik inmiddels, nu nog de exacte maten uitvogelen en dan kan ik aan de slag, heb er zin an :Y)
Inderdaad, het is een verschrikkelijk ding. :/

@ Spike Wolf: Haha, dat zou héél lang gaan duren. Check bij 10 seconden op dit filmpje. Trouwens, wel een lekkere '60 sfeer in dat filmpje. En, met een heleboel Hippie's. 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Rogier.V op 17-02-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 123349 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:39:
[...]
Vraagje aan Smeagy (werkt volgensmij met lightwave? aan je vorige render te zien) of iemand anders. Ik wil de randen van het haar wat zachter hebben en wil dit doen met bv. een lichte bevel.. maar hierbij pakt hij alle polygonen appart en niet als 1 stuk... enig idee hoe ik dit kan doen?
Ik werk idd met lightwave :) ik zit momenteel even op mn werk waar ik geen lightwave tot mn beschikking heb maar uit mn hoofd gezegd moet je met "smooth shift" een bevel kunnen doen op polygroups, kan over een paar uurtjes ook nog even nakijken hoe het precies zat :)

Als ik mee ga doen met deze contest (eerst nog maar ns goed de agenda raadplegen) wordt het waarschijnlijk een betrekkelijk eenvoudig model: een wurlitzer 2600. Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.jukebox.nl/images/gallery_wurlitzer/wurlitzer_2600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik loop gelijk al tegen een lastig iets aan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0adeBKYQrYi72iNai4W1d7wF/full.jpg

Lopen die panelen nu taps af of zijn ze gewoon rechthoekig en lijkt het alleen maar dat ze schuin aflopen door de foto :?
Als ik de vorm in Max bouw dan kom ik uit dat ze gewoon rechthoekig zijn, maar hoe ze dan die onderschaal krijgen is me nog een raadsel. Het is wel op een smerige manier te doen door ze inelkaar te laten schuiven en draaien maar dat is in de echte wereld niet mogelijk :P

En een quick 'n dirty wip:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vshwUODxOmF8jm8tW1anl7Ml/full.jpg

De elementen lopen toch schuin af na wat gepruts.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 18-02-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 11:50

Cablekevin

CCCP Baby!

offtopic:
Ik zag "The Sixties" staan en denk gelijk aan "That 70's show" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44
@Krusher

misschien heb je hier nog wat aan: http://www.dse.nl/~evoluon/doc/gebouw_obh.htm

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks! Ik had alle tekeningen, schetsen, berekeningen enzovoort binnengehaald maar van die van de panelen@ onderschaal had ik gewoon gemist :X Mooie template om het netjes te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Jongens, ik heb geen inspiratie :+

Maar ik heb dan ook genoeg andere dingen te doen. Ik denk dat dit renpaard dit keer euh... wat later in de race joint :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedank Smeagy!
Overgens niet gelukt omdat mn poly's niet netjes waren of iets.. Maar ben weer overniew begonnen.. Heb weer een heel ander idee dus hmz.. wip volgt snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsCo
  • Laatst online: 12:48
Dark Blue schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:21:
Jongens, ik heb geen inspiratie :+

[...] race joint :P [...]
Ik denk dat je hier een prima thema te pakken hebt wat op de sixties terug te koppelen is... :P

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hier mijn eerste wipje! Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/vcxunm.jpg

Krijg nu echte de kriebels om met een programma alla Zbrush aan de gang te gaan om er plooien in te krijgen. Helaas voor mij kan ik er nog niet mee overweg }:|

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/29vat90.jpg

Comments altijd welkom!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 19-02-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 19894 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:19:

[afbeelding]

Lopen die panelen nu taps af of zijn ze gewoon rechthoekig en lijkt het alleen maar dat ze schuin aflopen door de foto :?
Ze lopen schuin af en staan volgens mij ook een beetje bol.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

Anoniem: 19894 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:19:

[afbeelding]

Als ik de vorm in Max bouw dan kom ik uit dat ze gewoon rechthoekig zijn, maar hoe ze dan die onderschaal krijgen is me nog een raadsel. Het is wel op een smerige manier te doen door ze inelkaar te laten schuiven en draaien maar dat is in de echte wereld niet mogelijk :P

En een quick 'n dirty wip:

[afbeelding]

De elementen lopen toch schuin af na wat gepruts.
waarom begin je niet met een cylinder ?
Voeg cap segments toe en chamfer de boel.

daarna tesselate je de hap en maak je er een punt aan en bol je ze.
Turbosmooth erop en klaar :P

koste me 4 min om te bakken Hoogte gedaan via soft select > move vertices
Afbeeldingslocatie: http://www.navalart.net/images/Disc.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 19-02-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chester schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:46:
[...]

Ze lopen schuin af en staan volgens mij ook een beetje bol.
Daar was ik ook achter gekomen.
Anoniem: 30579 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:51:
[...]

waarom begin je niet met een cylinder ?
Voeg cap segments toe en chamfer de boel.

daarna tesselate je de hap en maak je er een punt aan en bol je ze.
Turbosmooth erop en klaar :P

koste me 4 min om te bakken Hoogte gedaan via soft select > move vertices
[afbeelding]
Dat kan ook, maar ik bouw liever met losse onderdelen, mocht m'n laptop er problemen mee krijgen dan kan ik die methode altijd nog doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:27:
[...]

Daar was ik ook achter gekomen.

[...]

Dat kan ook, maar ik bouw liever met losse onderdelen, mocht m'n laptop er problemen mee krijgen dan kan ik die methode altijd nog doen :D
je kunt achteraf ook 1 segment detachen en arrayen "Instance.." het gaat er aleen om dat je op deze manier gewoon correcte shapes krijgt

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 19-02-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:35:
[...]

mwa wat is hier mis mee imo ? je kunt achteraf ook 1 segment detachen en arrayen "Instance.." het gaat er aleen om dat je op deze manier gewoon correcte shapes krijgt
Dat krijg ik uiteindelijk ook met de hand voor elkaar, en dat is voor mij de uitdaging. Het is niet de snelste methode (in tegendeel in een hoop opzichten) om met lines een shape te maken, te extruden, convert to poly en dan met vertices aan de slag gaan, maar het houd je wel van de straat :+
Ach er zijn meer wegen naar Rome en ik neem graag een omweg met binnenwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sja :P hier is het andersom.. ik wil juist zo snel mogelijk werken hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
hier een wipje voor mn astronautenlaars

Afbeeldingslocatie: http://aycu10.webshots.com/image/44729/2000631786606971718_rs.jpg

eerst een hele grove mesh in 3dsmax gemaakt (100 polys?), daarna export naar zbrush voor details.

zo moet de setting worden (GEEN FINAL :P )
Afbeeldingslocatie: http://aycu10.webshots.com/image/45849/2002503043176811148_rs.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door indexample op 19-02-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En een klein stukje verder! Lichaam moet nog maar pff dat valt tegen.. Gitaar moet ook nog veel aan gebeuren..

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/ivl2li.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En ik ga vrolijk door..

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2iuz4ud.jpg

Gitaar bijna af. Nu nog een fatsoenlijk lichaam en hoofd }:|

En kleine update. linkje naar groot:
http://i29.tinypic.com/33vg47b.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 20-02-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
nice guitar sir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na gisteren voor inspiratie Apocalyps Now Redux te hebben gezien, heb ik maar besloten om het onderwerp Vietnam te laten voor wat het is.

Ben nu bezig met retro-futuristisch werk van Klaus Bürgle, Das neue universum.

Er is een hoop keuze, en ik ben gegaan voor uit de categorie Stad en Verkeer.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9CWjTlqgcjH2OM19m8r629mi/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Sorry dat ik zo weinig updates post! M'n hoofd zit vast in het jaar 2008.. Veel huiswerk, programmeerwerk, vrienden, etc!

Maar het restaurant komt al tevoorschijn. De meeste tafels zijn nog ingepakt in hun dozen, maar de bar staat al deels en de exclusieve tafels ook al.

Jukebox komt nog met de post, en verlichting is nu nog ff wat standaard.

Vanacht post ik wel een render (die duren lang!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:30
Anoniem: 217897 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:50:
Na gisteren voor inspiratie Apocalyps Now Redux te hebben gezien, heb ik maar besloten om het onderwerp Vietnam te laten voor wat het is.
lekkere inspiratie heb je dan gekregen uit die film :+

Ik wil ook nog meedoen, maar, ook veel dingen te doen. drukdrukdruk. Hopen dat volgende week wat minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duesenberg J schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:50:
[...]

lekkere inspiratie heb je dan gekregen uit die film :+

Ik wil ook nog meedoen, maar, ook veel dingen te doen. drukdrukdruk. Hopen dat volgende week wat minder is.
Wat ik graag zou willen maken zou me nooit lukken zonder er 24 per dag aan te werken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D9bNPMH7KW8lKHedUMFOmOmn/full.jpg

• link0007
Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/sixtiesblend2.jpg

Zo, ook eens een update.

Moet nog een boel gebeuren, en ik heb maar weinig tijd om het in te doen.

Er zijn nog wat vreemde schaduwen/lichten, en er zweeft nog iets rond achterin.

Begint er wel uit te zien als een diner, misschien dat je hier nog wat aan hebthttp://www.vintagemetalart.com/

Een eerste wip, lijkt nog nergens op maar het moet nog wel goed komen, uiteindelijk.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/W0Bo4Fu3mzhR3KbDl8dj4PsM/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Anoniem: 123349 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:35:
En ik ga vrolijk door..

[afbeelding]

Gitaar bijna af. Nu nog een fatsoenlijk lichaam en hoofd }:|

En kleine update. linkje naar groot:
http://i29.tinypic.com/33vg47b.jpg
Ik mis de 'knieën' in zijn broek een beetje. Slijtageplekken enzo kun je met een texture wel doen (vooral doen!) maar een beetje erin gelopen 'knieën' tja, hoe leg je dat uit... of een beetje heup. Hij moet met z'n linkerbeen wel een beetje de gitaar ondersteunen :)

Ik ben trouwens groot fan van wijde pijpen oftewel 'extreme flared' broeken. Ik heb er minstens 3, maar ze beginnen na jaren van intensief dragen door te slijten :'( Een detail wat er vanaf de eerste dag dragen al in zit: de rafels achter op je hakken waar de broek de grond raakt. Mijn moeder begon haast te huilen toen ze zag dat dat eigenlijk direct al gebeurde bij het dragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze motor komt uit de film 'Easyrider', gemaakt in 1969. Eerste opzet om alvast een idee van de vorm te krijgen.
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/797/wip1gm2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hoog tijd dat ik ook een WIP post..

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/GoT/3d_contest/60s/wip001_thumb.jpg

Er moet nog een hoop gebeuren :P

En ik weet dat de blueprints van een T1 zijn en m'n model een T2 word :+
Kon alleen geen blueprints vinden van een T2... maar gelukkig is de overall vorm redelijk hetzelfde, en ik heb vaak genoeg in een T2 gereden om toch wel te weten hoe hij er uit ziet.. en ik heb wel een lading foto's hier liggen natuurlijk..

None the less. don't shoot me if I miss some details :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Spike_wolf schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:42:
None the less. don't shoot me if I miss some details :+
Tuurlijk Spike_wolf, we willen zoveel mogelijk finals op de inleverdatum, we won't shoot you.... not yet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een stuk van het motorblok gedaan. :)
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/8031/wip3jf7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

Ik doe ook maar weer eens mee aan deze contest, omdat ik me op deze zondag middag verveel. Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/60s/wip1.jpg

ik denk dat je wel ziet waar ik naar toe wil.

peace 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:29

boner

misantropisch altruïst

je blok staat achterstevoren. De primaire overbrenging zit links. Het luchtfilter klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat het plaatje een beetje een vertekend beeld geeft. Komt wel goed. ;)

Weer een stuk verder gegaan. :7

wip:
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/8757/wip6me5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/3221/wip62uw5.jpg

wire:
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/5384/wipwireff1.jpg

voorbeeldfoto:
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/3972/easyrideryb2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hey wat leuk die wire. In een bar in Nieuwegein hadden ze die zo ook op de bar staan. Ook dáár heb ik een hele leuke weliswaar dronken avond meegemaakt.
(Darn, wat moeten jullie wel van een onschuldig meisje als ik denken, eerst Hörsaal, nu dit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De plaatjes die ik als referentie gebruik komen hier vandaan: http://www.ezrider.co.uk/Easy_Rider/easy_rider_insights.html
wop:
Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/975/wipwheelys5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er erg goed uit Sargonaut ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Dark Blue schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:16:
Hey wat leuk die wire. In een bar in Nieuwegein hadden ze die zo ook op de bar staan. Ook dáár heb ik een hele leuke weliswaar dronken avond meegemaakt.
Big Daddy's ;)
Dat heeft idd een aardige jaren 60 sfeer :P

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks jupjup :)

Ik vond op google deze achtergrond. Weet nog niet of ik het zo laat, maar het heeft wel iets. Misschien maak ik er een model van, maar kan ook zijn dat het compleet anders wordt. ;)
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/7130/wip7be2.jpg

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Anoniem: 199803 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:23:
Thanks jupjup :)

Ik vond op google deze achtergrond. Weet nog niet of ik het zo laat, maar het heeft wel iets. Misschien maak ik er een model van, maar kan ook zijn dat het compleet anders wordt. ;)
wip:
[afbeelding]
Ik vind je motor een beetje wegvallen tegen de achtergrond. Maar ja, wat doe je anders... Kun je dat gebouw niet stiekem lichtgeel maken ofzo? Dan heb je al meer geel/blauw(chroom) contrast.

Het was maar een tijdelijke plaatje. ;) Deze is nog erger wat wegvallen tegen de achtergrond betreft. :$ Na de ergste foutjes eruit gehaald te hebben, maar eens een grote render gemaakt.
groot formaat (1280x1024)
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/8463/wipsmljh2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 04-03-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik mis een beetje licht eigenlijk, ligt het aan mijn tft of is je render echt superdonker? Het mag dan in je scene wel donker en spooky zijn, maar kun je er geen kunstmatig flitslicht op afvuren? :P Dus witblauwe lamp recht achter de camera.

Ik vond je vorige background wel passender bij de sixties. Dit zou overal in Amerika kunnen zijn. Paar van die voorbijvliegende tumbleweeds erbij, klaar. Nog iets meer... kennisgeving van die jaren :P

En wat ik nog meer mis is concurrentie. Aan dat gemis werk ik zelf hard mee, maar ik krijg zo het gevoel dat jullie deze opkomst speciaal voor mij zo laag houden omdat ik in het verleden nog wel eens wist te goochelen met de puntentelling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik ben het geheel met DB eens, behalve het kunstmatige flitslicht achter de camera..

*rent bang weg

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:05:
Ik mis een beetje licht eigenlijk, ligt het aan mijn tft of is je render echt superdonker? Het mag dan in je scene wel donker en spooky zijn, maar kun je er geen kunstmatig flitslicht op afvuren? :P Dus witblauwe lamp recht achter de camera.

Ik vond je vorige background wel passender bij de sixties. Dit zou overal in Amerika kunnen zijn. Paar van die voorbijvliegende tumbleweeds erbij, klaar. Nog iets meer... kennisgeving van die jaren :P

En wat ik nog meer mis is concurrentie. Aan dat gemis werk ik zelf hard mee, maar ik krijg zo het gevoel dat jullie deze opkomst speciaal voor mij zo laag houden omdat ik in het verleden nog wel eens wist te goochelen met de puntentelling :+
Het plaatje is erg donker uitgevallen, maar op m'n crt-monitor is wel alles goed zichtbaar. De final moet een stuk lichter gaan worden. ;)

De vorige achtergrond had een redelijke sixties uitstraling, maar het gebouw en de foto zijn modern (jaren 80/90). Ik denk dat ik voor de achtergrond een sixties-benzinepomp ga maken, zo'n rooie. 8)

Misschien helpt 't als je de inleverdatum een weekje opschuift.

Je had de jaren zestig, zeventig, enz.., maar hoe noemen we straks de periode van 2000-2010 eigenlijk? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-04 11:34
Anoniem: 199803 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:00:
[...]
Je had de jaren zestig, zeventig, enz.., maar hoe noemen we straks de periode van 2000-2010 eigenlijk? :9
Beste die ik al gehoord heb is de naughties ;) :p

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Anoniem: 199803 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:00:
Misschien helpt 't als je de inleverdatum een weekje opschuift.
Just did so...

De deadline is een week verschoven naar 16 maart! Nu nog 2 weken!

Fire up your renderengines! Ik wil leuke plaatjes zien! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Dark Blue schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:28:
[...]

Just did so...

De deadline is een week verschoven naar 16 maart! Nu nog 2 weken!

Fire up your renderengines! Ik wil leuke plaatjes zien! *O*
_O_ :>

* Spike_wolf was al bang dat ie het niet ging hlen (zo super druk ineens :X ), maar nu owrd het weer wat makkelijker :)
Maar nu eerst met wat vrienden naar Wageningen, gezellig wat eten, morgen weer verder met m'n bus :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb mijn firenengine zelf trouwens nog niet upgefired, maar ik heb al wel een snelle schets achterop een envelop gemaakt. Het gaat een pittige scene worden!

En wat zijn enveloppen goed schetspapier zeg! Ik zie nu alweer uit naar de volgende belastingenvelop :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben nog steeds niet aan de achtergrond bezig geweest, maar daar is nu weer alle tijd voor. :)
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/4663/wip92cbw9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van het weekend maak ik de pompen en de omgeving af, en daarna ga ik weer verder aan de motor. ;)
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/1082/wip10smliz0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/6538/wippomprm7.jpg

Benzinepomp :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ziet er goed uit! :)

Ga je hem ook nog lekker vies maken? :)
(roest, smeer, afgebladderde verf, andere zooi)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt :)

De pomp is nog vrij nieuw en wordt goed onderhouden door de eigenaar. Misschien dat ik nog een stof/zand-gradient aan de onderkant maak, maar eerst verder met de rest van de scene. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PositiveCreep
  • Laatst online: 14-10-2023
Dark Blue schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:16:
(Darn, wat moeten jullie wel van een onschuldig meisje als ik denken, eerst Hörsaal, nu dit...)
OT:
Big Daddy's? Gezellige bar, en redelijk OK om te poolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Surprise surprise.. * Spike_wolf gaat hem waarschijnlijk niet op tijd af krijgen :+
Nja, ga m'n best doen, maar ben bang dat het niet gaat lukken... nouja.. moedig me eens aan jongens! :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Kom op Spike, je kunt het! *O* :Y

... Zo goed? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

:>

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Wat doe je hier nog op het forum? Ga als de donder aan de slag! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hup ! dan is er nog iemand bezig :P

Ik ga in ieder geval ook nog een poging wagen! Heb het helemaal in mijn hoofd maar om het in 3d te zetten valt lekker tegen.. Maar begonnen met de omgeving

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/adhwck.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er leuk uit Jupjup. :) En leuk dat ik straks niet de enigste ben die een final inleverd. 8)

Nog wat wips van mij.

Wips:
Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/1903/wip122fp6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/8292/wip121xl6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/3650/wip1234ln4.jpg

Kleine update:
Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/4809/wip13lk5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/5639/wip132ab8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/7753/wip133dm2.jpg

Update:
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/7931/wip142eo8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/1623/wip141ua6.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 15-03-2008 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912

je kan nog iets om je autoramen te wassen neer zetten? verder erg mooi, jammer dat er zo weinig inzendingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Beetje zonde dat er idd maar zo weinig inzendingen aan zitten te komen... :/

* Spike_wolf is nu nog hard aan het beunen om z'n plaat nog af te krijgen... wishfull thinking, maar i'm giving it a try enniewee :P

Rogier.V.. waar blijven de aanmoedigingen wanneer ik ze het hardste nodig heb?
:+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ben ik de enige die nog hard aan het beunen is? :?
:P

* Spike_wolf krijgt inmiddels wel kramp in z'n pols :/

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/GoT/3d_contest/60s/wip002_thumb.jpg

[Edit]
Nou, dit is mijn fina.. nog lang niet af.. nog NIKS gedaan aan belichting :P En niet echt getextured ofzo.. maargoed... beter dan dit ga ik het voor 24:00 niet meer krijgen, aangezien mijn tijd vandaag echt OP is...

enniewee.

Final
Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/GoT/3d_contest/60s/final_thumb.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Spike_wolf op 16-03-2008 22:54 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cool, maar een hippie bus zonder bloemetjes kan natuurlijk niet. :P

Beetje jammer dat de contest nou afgelopen is, ik heb nog een hele waslijst aan details in m'n hoofd die nog moeten. Nog een week extra zou ik wel fijn vinden. Zo niet dan wordt dit mijn final. :7

Final:
Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/2816/finalsmljb9.jpg
groot formaat (1280x960)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@ Spike : Jammer dat je het niet af kreeg, maar we zien het hopelijk wel ooit eens verschijnen in het algemene 3D topic. Ik denk dat er een mooie final in zit iig. :)

@Sargonaut: Erg leuk geworden! Er missen inderdaad nog wat textures, maar daar is over heen te kijken. :)
Als ik nog een verbeterpuntje kan noemen is het misschien de belichting. Het mag misschien iets, ehm, spannender ofzo. Nu is het zo flets (met name de reflectie op de muur achterin). Gebruik je nu HDRI voor de reflectie op de motoronderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rogier.V schreef op maandag 17 maart 2008 @ 08:29:
@Sargonaut: Erg leuk geworden! Er missen inderdaad nog wat textures, maar daar is over heen te kijken. :)
Als ik nog een verbeterpuntje kan noemen is het misschien de belichting. Het mag misschien iets, ehm, spannender ofzo. Nu is het zo flets (met name de reflectie op de muur achterin). Gebruik je nu HDRI voor de reflectie op de motoronderdelen?
Bedankt :). Er ontbreken ook nog een hoop andere dingen, zoals; gas/rem-kabel, schakelpook, toeter, klemmetjes v/d koplamp, etc. De deur, het huis op de achtergrond, de stoep zijn nog niet af. En de belichting/schaduw moet nog naar gekeken. Wat je noemt viel mij ook op bij de laatste render. Schaduw mag wel wat duidelijker, vooral in de schuur is het te licht.
De reflectie op het blok is geen HDRI. Het is de omgeving die gereflecteerd wordt. Ik kan de reflectie-samples van het chrome nog wel omhoog zetten, dan worden de reflecties scherper. Maar dat kost ook rendertijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Rogier.V schreef op maandag 17 maart 2008 @ 08:29:
@ Spike : Jammer dat je het niet af kreeg, maar we zien het hopelijk wel ooit eens verschijnen in het algemene 3D topic. Ik denk dat er een mooie final in zit iig. :)
Zonde idd. Maar ik wil hem zeker wel eens afmaken.. de deuren ook nog handvaten geven bijvoorbeeld :+
Maar eens zien wanneer ik daar tijd voor heb. Want opzich vind ik het wel een leuke scene zo :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 00:30
Ik heb het helaas ook druk genoeg op t moment dus heb niet mee gedaan. Hoop dat ik volgende keer wel gewoon weer mee kan doen ;).

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Waar blijft DB trouwens?
Heeft die het ook weer eens te druk om zich met ons bezig te houden? ;(

Maareuh... hebben we nu maar 2 finals? :X Nee toch?
Dan kan er niemand winnen aangezien je niet op jezelf mag stemmen hebben we beide 10 punten :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat we gewoon voor nog een week verlenging moeten gaan. Misschien zelfs 2. ;)
Op het eind iets van 5 finals zou toch wel leuk zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Verlengen werkt toch niet..

Ik heb ff de renderengine aangezet, ff kijken wat 2.46 me geeft. Als dit een beetje fatsoenlijk is, bouw ik wel ff de laatste paar bankjes enzo (alles wat eerst onder dozen stond).

edit: Zo.. Nu al 3 uur bezig met renderen, nog niet eens op de helft ;(

Kan Blender niet gepauzeerd worden of zo? Dat je dan een andere keer verder kan gaan met renderen?

[ Voor 30% gewijzigd door link0007 op 17-03-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben nog wat aan het klooien geweest met reflectie. Ik ga gewoon verder met m'n plaatje. :9 Merk vanzelf wel wanneer Darkblue er genoeg van krijgt. ;)

Afbeeldingslocatie: http://img393.imageshack.us/img393/2118/refectsml2dz0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ja, my bad, ik heb het te druk gehad. Dacht er net op de fiets opeens aan 'shit m'n 3D topic!'. Snel naar huis gefietst.

Afijn, met 5 inzendingen is een puntentelling ook niet zo lonend. Ik schop er nog 2 weken verlenging aan. Weet iemand anders nog een uitdaging waardoor we meer animo krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Je was ons gewoon compleet, totaal, finaal vergeten???!! :| -O- ;( :'(

Hmm, nog 2 extra weken... leuk, kan ik nog een hoop verbeteren.
Dus wat gaat de nieuwe deadline worden?

Het is lastig om de contest uitdagender te maken.. misschien moeten we meer adverteren :P
Ik zal features ook weer eens deze kant op schoppen.. mag hij ook weer eens mee doen :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Far out man, 2 weken extra. :)

Ik ben alweer een flink stuk verder, maar wacht nog even met het posten van een update. Ik wil eerst wat andere wips voorbij zien komen. ;)
Pagina: 1 2 Laatste