Ben nog wat aan het klooien geweest met reflectie. Ik ga gewoon verder met m'n plaatje.
Merk vanzelf wel wanneer Darkblue er genoeg van krijgt. 

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 199803
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Anoniem: 163535
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 22-03-2008 17:23 ]
Och, ik ken een UT student die zowaar afgestudeerd is op outdoor lightning ...
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Nu wachten op de eerste die afstudeert op indoor lightningDark Blue schreef op zondag 23 maart 2008 @ 02:52:
[...]
Och, ik ken een UT student die zowaar afgestudeerd is op outdoor lightning ...
(volgens mij was dat niet helemaal zo bedoeld)
Volgens mij kleurt mrSky als je die map in de background hebt mee op de positie van de horizon dus zal je hem lager op de horizon moeten zetten - maar het is al een tijdje terug dat ik met mental ray werkte...Anoniem: 199803 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:32:
Bedankt Holgster en Rogier.Voor de belichting gebruik ik mrSun en mrSky. Ik heb al wel testjes gemaakt met wat extra rood in het licht. Dat geeft een redelijk resultaat, maar de sundisk kleurt niet mee. Dus krijg ik witte reflecties v/d zon, ipv oranje. Ik moet nog uitzoeken hoe ik dat aan kan passen.
....
[ Voor 28% gewijzigd door jenne op 26-03-2008 09:26 . Reden: mr testje gedaan ]
[ Voor 13% gewijzigd door Rogier.V op 26-03-2008 13:32 ]
Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het ga oplossen. Maar een fake sundisk zou wel kunnen. Hoewel het daylight system geen include/exclude heeft, kan je wel in de viewport op een object met rechts klikken, en dan in het submenu bij 'object properties', receive/cast shadows uitvinken.jenne schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 08:44:
[...]
Volgens mij kleurt mrSky als je die map in de background hebt mee op de positie van de horizon dus zal je hem lager op de horizon moeten zetten - maar het is al een tijdje terug dat ik met mental ray werkte...
En anders kan je natuurlijk altijd nog een disc faken
_mental ray sky zuigt_, je kan het wel een beetje overiden met de red/blue tint/saturation maar dan kleurt gelijk alles mee, en een disc faken wil niet omdat er geen exclude op je daylight system zit
Enige wat je kan proberen is in de mr Physical Sky een custom background map te doen maar ik weet niet hoe hij dat oplost...
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 26-03-2008 13:51 ]
Anoniem: 105511
Dat laatste 'klinkt' meer alsof je toch eigenlijk best wel graag zo'n 3D-project had willen gaan doen.Dark Blue schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:35:
* Dark Blue heeft vandaag haar afstudeerdoelen moeten vaststellen. Helaas waren coordinator en ik het er over eensch dat '3D' geen doel is waar ik nog hard aan moet werken.Shit, anders had ik er 140 uur in mogen steken
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 31-03-2008 15:35 . Reden: Plaatje vervangen/geupdate, link toegevoegd. ]
Ja natuurlijk wil ik dat wel! Maar zij zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen en ik ook niet. Ik heb de laatste 2 jaar al behoorlijk wat 3D ingeleverd als onderdeel van presentatiesAnoniem: 199803 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:43:
Dat laatste 'klinkt' meer alsof je toch eigenlijk best wel graag zo'n 3D-project had willen gaan doen.
...Over uren gesproken, ik zit nou ergens rond de 100 (alle losse uren bijelkaar opgeteld).
Bedankt.Rogier.V schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:34:
Sargonaut, een hele verbetering zo.
Ging je eigenlijk nou ook nog HDRI gebruiken?
De auto is vanavond aan de beurt. Moet nog een randje om het raam maken, ruitenwissers, bumper bijwerken, koplampen, automerk etc... en gelijk ook de reflecties aanpassen. Als het een beetje gelukt is, post ik vanavond(laat) het resultaat.Anoniem: 163535 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:03:
@ sargonaut
Ga je de auto ook nog wat realistischer maken, met een reflectie op de ramen, en op de lak. iig dan komt hij er denk ik nog mooier uit te zien!
Anoniem: 30579
die lak is goed manAnoniem: 163535 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:03:
@ sargonaut
Ga je de auto ook nog wat realistischer maken, met een reflectie op de ramen, en op de lak. iig dan komt hij er denk ik nog mooier uit te zien!
Ziet er mooi uit, alleen waarom loopt het achterpaneel door door het achterwiel?Anoniem: 199803 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:52:
Eindelijk klaar met de auto. Het wilde eerst niet echt opschieten omdat ik bleef hangen op wat meshfoutjes en daarna verkeerd begon met het randje rond het raam. Ben de volgende dag verder gegaan/opnieuw begonnen en toen ging het vrij makkelijk allemaal. Er zitten nog wel foutjes in (achterwiel...) maar die zijn op de final niet te zien.
Heb nog geprobeerd om de laklaag een beetje versleten te maken, met doffe en glanzende plekken. Redelijk gelukt, alleen de schaduw van de boom verstoord het effect.
wip:
[afbeelding]
(op de achtergrond staat de oude versie nog.)
Joejoe!
Humankind… be both.
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 07-04-2008 14:01 . Reden: ' ]
Mjah en dan iets gaan doen wat altijd het langst duurt het renderenAnoniem: 199803 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:23:
Misschien weer 's tijd voor een rendercontest? volgens mij is iedereen gewoon te druk om een complete scene te bouwen en uit te werken. Ondanks dat de contest 2 maanden geduurd heeft, wel 3 finals.
Br(36) Ba(56)
Denk je na maanden van rondkoekeloeren eindelijk de moed bij elkaar geraapt te hebben om aan de volgende contest mee te doen... komt men met een rendercontest aanzetten.Rogier.V schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:28:
Inderdaad een render contest (hadden we het op de vorige pagina trouwens ook nog even over)
Mij lijkt het een goed idee om de fruitschaal te nemen. Leuk, leerzaam (met al die shaders enzo), en niet ál te render intensief. Check voor de link even mijn post op de vorige pagina ofzo.
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
Onder het motto van 'Kan je er meteen mee oefenen, en tips krijgen van de andere mensen hier' kun je (als er zo'n contest komt) natuurlijk ook mee doenMarcks schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:03:
[...]
Denk je na maanden van rondkoekeloeren eindelijk de moed bij elkaar geraapt te hebben om aan de volgende contest mee te doen... komt men met een rendercontest aanzetten.![]()
Marcks doet zijn renders met twee omni-lights een een fikse rag op F9.
Dan is een rendercontest juist ideaal om wat bij te leren.Marcks schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:03:
[...]
Marcks doet zijn renders met twee omni-lights een een fikse rag op F9.
Kan je beter een keer een 'speed modeling'-contest houden, ook snel resultaat, maar heb je nog een beetje creativiteit enzo.. of doe het gewoon allebei wat vaker, aangezien deze contests in de huidige vorm weinig deelnemers trekken vanwege tijdtekortHolgster schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:01:
Een rendercontest is ook goed voor de motivatie, er is nml. snel resultaat te zien. Hierdoor loopt het topic snel vol met resultaten wat ook weer onderling motiverend kan werken.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
[ Voor 36% gewijzigd door Holgster op 10-04-2008 23:22 ]
Br(36) Ba(56)
Ik bouw rare dingen.
Ik bouw rare dingen.
Tja, misschien is creativiteit niet het juiste woord, maar eerder vrijheid wat je bij zo'n render/lightning-contest toch behoorlijk gaat missen. Ristricties betekenen zeker niet altijd dat de creativiteit wordt beperkt, sterker nog, ristricties bevorderen vaak creatief werk (ontwerp een tafel vs. ontwerp een tafel met 3 poten), maar één ding is zeker: het gaat altijd ten kostte van de vrijheid. Dan liever een opdracht die de creativiteit bevordert zonder zoveel vrijheden weg te gevenRogier.V schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:51:
@ Inquestos: Wat bedoel je met 'heb je nog een beetje creativiteit enzo..'? Ik hoor wel eens vaker mensen zoiets zeggen, maar ik denk dat er naast de technische kant van rendering en lightning, júist de creative kant een veel grotere rol speelt. Om dan nog niet te spreken over de textures die je eventueel zelf maakt.
Niet dat modeleren slechter is ofzo natuurlijk, komt net zo veel creativiteit bij kijken. Maar modeleren heeft natuurlijk óók technische kanten.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Mental ray is standaard..inquestos schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:23:
[...]
@4g0ny: Ja, zeg, kom je nu meeWaarom geen mental ray, zit voortaan standaard in max??
Ik bouw rare dingen.
[ Voor 26% gewijzigd door Dark Blue op 17-04-2008 21:46 ]
Ik bouw rare dingen.
Humankind… be both.
Ik bouw rare dingen.
[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 18-04-2008 13:07 ]
Anoniem: 30579
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 18-04-2008 14:19 ]
En als ík de tijd vind, zal ik je wel weer aanmoedigen.Spike_wolf schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:01:
Yay! 3e![]()
*O
wait... wut?
Gefeli Sargonaut.
Op naar het volgende onderwerp, en ik ga mezelf deze keer echt proberen te dwingen om het af te maken![]()
I know. dat roep ik ook al maanden, maar goed... misschien luister ik eens naar mezelf
Heheh, goed idee.. zijn er nog liefhebbers voor gratis renderen? (no guarantee) Wil testen hoe andere scenes het doen..Anoniem: 199803 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:11:
Nogmaals bedankt voor de felicitaties![]()
En leuk dat er al aardig wat positieve reacties zijn op de rendercontest. Hopelijk vind iedereen wel ergens een paar dagen de tijd om er mee bezig te zijn en tot een final te komen.![]()
@Stukfruit: 4 weken zijn zo voorbij. Deze contest ging 16 februari van start, we zijn nu al 3 maanden verder. De tijd gaat snel.
Hoewel het geen minicontest is, benummer ik de contest als 60,5. Op die manier raken de rendercontests niet verloren tussen de 60 andere.
Ik bouw rare dingen.
Nou, ik denk dat je bij een render contest genoeg te doen krijgt!StackMySwitchUp schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:39:
[...]
Heheh, goed idee.. zijn er nog liefhebbers voor gratis renderen? (no guarantee) Wil testen hoe andere scenes het doen..
Accepteer je ook C4D? Ik wil wel eens weten hoe lang mijn scenes doen op jouw pc... ik heb nog wel wat liggen. Vind het altijd zo'n lachertje als iemand meldt dat hij er 'een half uur' op heeft zitten wachten en ik echt niet meer geduld opbreng dan 2 minuten per render. Ik gebruik gewoon een achterlijk rare sobere lampenopstelling en voornamelijk basisvormen, dat kan het ook zijn hoor. En zo'n supercomputer heb ik nu ook weer niet. Dus, PM, en we kunnen eens testenStackMySwitchUp schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:39:
[...]
Heheh, goed idee.. zijn er nog liefhebbers voor gratis renderen? (no guarantee) Wil testen hoe andere scenes het doen..
[ Voor 9% gewijzigd door Stukfruit op 20-04-2008 13:33 ]
Dat zit wel Schnorr.
Je bedoelt 2.Deze contest ging 16 februari van start, we zijn nu al 3 maanden verder. De tijd gaat snel.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Rogier.V schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:13:
[...]
En als ík de tijd vind, zal ik je wel weer aanmoedigen.
Heeft deze keer ook zo veel geholpen..
Humankind… be both.
[ Voor 15% gewijzigd door Stukfruit op 21-04-2008 22:35 ]
Dat zit wel Schnorr.
Stukfruit schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:33:
offtopic:
Veel succes trouwens met het opzetten van de contest, ik hoop dat het je beter afgaat dan bij mij de laatste keer
(ik vind het nog steeds erg ja)
Ik bouw rare dingen.
[ Voor 4% gewijzigd door Rogier.V op 23-04-2008 18:20 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq