3D Contest V60 "The Sixties" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Als de volgende challenge me een beetje aanspreekt doe ik ook wel mee ook al ben ik redelijk druk met stage, kheb wel es wat vrije uurtjes savond's :)

En misschien als je echt meer mensen wil hebben zou je denk ik toch een "hele" vrije challenges moeten verzinnen waardoor iedereen wel een eigen input kan bedenken/maken.. Zoals bv deze, en niet focusen op een single onderwerp..

Maargoed ik zie over twee week wel wat er ongeveer gaat gebeuren met de volgende!
Sargonaut: Hij gaat lekker, moet zeker iets kunnen worden met deze twee week extra is die pomp ook niet meer zo nieuw als vorige week dus kan je tenminste nu ook de boel trashen zodat die smooth look eraf gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-05 00:07
Ik was deze keer bezig met wat persoonlijke projecten, dus niet echt tijd gehad voor deze contest. Ligt verder niet aan het onderwerp ofzo.
We kunnen misshien weer iets doen als lightning/shader/low-poly/etc. contest, al werkt dat misschien juist animo-verlagend.

Misschien bij de nieuwe contest een link op de frontpage? En misschien een prijs aan diegene die dat jaar de meeste contesten gewonnen heeft oid? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Onweer lijkt me idd een tof onderwerp 8)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:58
Pak iets waar je makkelijk dingen bij kan verzinnen... Vorige onderwerp was masterlijk!

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

zo mijn 2de wip dan maar om toch maar iets aan de competitie te doen :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/60s/wip2.jpg

maar ik ben nog lang niet klaar.

ik hoop dat er meer tweakers net zo als mij denken, om toch nog snel iets in elkaar te zetten ;)

update:

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/60s/wip3.jpg

iemand nog ideetjes die ik toe kan voegen?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 22-03-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Stukfruit schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:09:
[...]

Onweer lijkt me idd een tof onderwerp 8)
8)7 Je weet wat ik bedoel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Och, ik ken een UT student die zowaar afgestudeerd is op outdoor lightning ...
(volgens mij was dat niet helemaal zo bedoeld :') )

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Dan ben je best wel screwed inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 15:56
Dark Blue schreef op zondag 23 maart 2008 @ 02:52:
[...]

Och, ik ken een UT student die zowaar afgestudeerd is op outdoor lightning ...
(volgens mij was dat niet helemaal zo bedoeld :') )
Nu wachten op de eerste die afstudeert op indoor lightning ;)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja leuk idee belichting... maar is het niet dat je op elke scene een goede belichting moet plaatsen om het er goed uit te laten zien?

dus om nu een hele contest aan belichting te besteden vind ik ook weer te veel van het goede...

en je kan beter de tijd die je nu steekt om over de volgende contest na te denken, in deze contest steken, zodat je in een paar dagen een mooie render hebt, zodat er nog wat leven in deze contests blijft zitten :)

maar ik denk dat ik wel klaar ben met mijn render:

Final
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/60s/wip4.jpg

C&C is nog steeds welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Ik vind em leuk. :) Er lijkt alleen een beetje een onscherpe waas over te zitten, misschien door de nabewerking?
Verder kan de belichting misschien ook nog iets feller. Lekker zonnetje erbij, met wat harde shaduwen.. etc.

Lighting contests zijn meestal belichting + texturing bij elkaar.
Een leuke om mee te beginnen is misschien de fruit schaal (nr. 1 hier) Niet een te zware en complexe scene, waardoor je lekker aan de slag kunt met de belichting en shaders.

Maar je hebt gelijk, misschien eerst maar meer inzendingen voor deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

@KaBramm: Grappig gedaan die oorlogsveteraan. Wel lastig dat allebei z'n armen nog in Vietnam liggen, want als straks die joint bijna op is vliegt z'n haar in de fik. :D
(en misschien nog een bloemetje op z'n haarband?)

wip:
Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/2317/wip21smlsw0.jpg
Groot formaat: 1600x1200

Nog iets te donker, het chrome is 't nog niet helemaal, en de roest op de pompen moet ook nog aangepast. Maar de belichting is al een stuk beter als op de vorige final. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
@sargonaut:
Ziet er erg goed uit!
Zou alleen het hoofdonderwerp (chopper), wat meer in het zonnetje zetten.

@rogier v.
offtopic over die lighting/texturing: contest 55.5 is ook uit die challenges gekozen (#2)

[ Voor 16% gewijzigd door Holgster op 25-03-2008 12:43 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@Holgster: Zag ik inderdaad ook al.. Ik vind een fruitschaal uitdagender ivm de shaders. :)

@ Sargonaut: Stukken stukken beter. Ik vraag mij wel af, welke kleur is de light die nu de zon is? Misschien kun je het iets meer licht geel/meer oranje maken, geeft net ietsje meer sfeer denk ik.
Nu nog wat mooie textures er op, en een top final. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Holgster en Rogier. :) Voor de belichting gebruik ik mrSun en mrSky. Ik heb al wel testjes gemaakt met wat extra rood in het licht. Dat geeft een redelijk resultaat, maar de sundisk kleurt niet mee. Dus krijg ik witte reflecties v/d zon, ipv oranje. Ik moet nog uitzoeken hoe ik dat aan kan passen.

Door de grootte van de sundisk aan te passen, heb ik de kleur van het chrome weer terug. :*)
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/1513/wip23202rpc1.jpg

Testrenders met verschillende hoeveelheid rood in het licht:
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/8999/wip233roodnc5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Heb je er ook een met 15% rood? :$

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
Anoniem: 199803 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:32:
Bedankt Holgster en Rogier. :) Voor de belichting gebruik ik mrSun en mrSky. Ik heb al wel testjes gemaakt met wat extra rood in het licht. Dat geeft een redelijk resultaat, maar de sundisk kleurt niet mee. Dus krijg ik witte reflecties v/d zon, ipv oranje. Ik moet nog uitzoeken hoe ik dat aan kan passen.
....
Volgens mij kleurt mrSky als je die map in de background hebt mee op de positie van de horizon dus zal je hem lager op de horizon moeten zetten - maar het is al een tijdje terug dat ik met mental ray werkte...
En anders kan je natuurlijk altijd nog een disc faken :)

_mental ray sky zuigt_, je kan het wel een beetje overiden met de red/blue tint/saturation maar dan kleurt gelijk alles mee, en een disc faken wil niet omdat er geen exclude op je daylight system zit ;(

Enige wat je kan proberen is in de mr Physical Sky een custom background map te doen maar ik weet niet hoe hij dat oplost...

Lighting challenges vind ik zo not creative omdat je niet echt iets maakt, ("alleen" maar wat dingetjes instelt) tenzei je er vanalles bij in gaat zetten maar dan kan je net zo goed zelf iets leuks maken.

[ Voor 28% gewijzigd door jenne op 26-03-2008 09:26 . Reden: mr testje gedaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Lightning challenges alleen maar wat instellen? Dat is zeker niet zo. Komt ook (misschien zelf wel nog meer!) creativiteit bij kijken.
Bovendien is het altijd shaders/texturing + lighting.

Ik zie vaak renders langs komen waar de models dik in orde zijn, maar dan de lightning en texturing zo afgeraffelt.. zonde! :)

Trouwens, Sargonaut, ik vind denk ik de 20% rood het mooiste. Maakt het allemaal wat levendiger.

[ Voor 13% gewijzigd door Rogier.V op 26-03-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jenne schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 08:44:
[...]

Volgens mij kleurt mrSky als je die map in de background hebt mee op de positie van de horizon dus zal je hem lager op de horizon moeten zetten - maar het is al een tijdje terug dat ik met mental ray werkte...
En anders kan je natuurlijk altijd nog een disc faken :)

_mental ray sky zuigt_, je kan het wel een beetje overiden met de red/blue tint/saturation maar dan kleurt gelijk alles mee, en een disc faken wil niet omdat er geen exclude op je daylight system zit ;(

Enige wat je kan proberen is in de mr Physical Sky een custom background map te doen maar ik weet niet hoe hij dat oplost...
Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het ga oplossen. Maar een fake sundisk zou wel kunnen. Hoewel het daylight system geen include/exclude heeft, kan je wel in de viewport op een object met rechts klikken, en dan in het submenu bij 'object properties', receive/cast shadows uitvinken. ;)

Mocht de fake sundisk niet lukken, ga ik 't proberen met een omni-light. Als dat ook niet werkt, hou ik het voorlopig even bij de originele mrSun. Er moet nog best veel gebeuren aan de scene. :)

edit:
@rogier: Als het lukt om de reflectie van de zon meegekleurd te krijgen, denk ik dat rond de 10-15 wel goed is. Het moet niet te rood worden, op een grote render overheerst het rood bij 20% te veel. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 26-03-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Die 20% rood vind ik op dit moment ook het beste ja. Maar het geeft wel af op je vending machine van Coca-Cola: die wordt nu bijna knalroze.

* Dark Blue heeft vandaag haar afstudeerdoelen moeten vaststellen. Helaas waren coordinator en ik het er over eensch dat '3D' geen doel is waar ik nog hard aan moet werken. :{ Shit, anders had ik er 140 uur in mogen steken :')

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105511

Erg onder de indruk van de plaat van Sargonaut. Je skills gaan elke contest dik vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor het compliment Thyson _/-\o_

Ben flink bezig geweest met het zonlicht, de kleur is bijna goed. (nog niet helemaal tevreden). Maar voorlopig laat ik het even zo, eerst verder met de rest. ;)

Naast de zon zijn er twee extra omni-lights. Een(specular) om de highlights van de zon wat kleur te geven en de ander(Diffuse) om de omgeving wat bij te kleuren.

Wip:
Afbeeldingslocatie: http://img390.imageshack.us/img390/2308/wip312yh3.jpg
Grote versie (1600x1200)
Dark Blue schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:35:
* Dark Blue heeft vandaag haar afstudeerdoelen moeten vaststellen. Helaas waren coordinator en ik het er over eensch dat '3D' geen doel is waar ik nog hard aan moet werken. :{ Shit, anders had ik er 140 uur in mogen steken :')
Dat laatste 'klinkt' meer alsof je toch eigenlijk best wel graag zo'n 3D-project had willen gaan doen.
...Over uren gesproken, ik zit nou ergens rond de 100 (alle losse uren bijelkaar opgeteld). :D

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 31-03-2008 15:35 . Reden: Plaatje vervangen/geupdate, link toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Anoniem: 199803 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:43:
Dat laatste 'klinkt' meer alsof je toch eigenlijk best wel graag zo'n 3D-project had willen gaan doen.
...Over uren gesproken, ik zit nou ergens rond de 100 (alle losse uren bijelkaar opgeteld). :D
Ja natuurlijk wil ik dat wel! Maar zij zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen en ik ook niet. Ik heb de laatste 2 jaar al behoorlijk wat 3D ingeleverd als onderdeel van presentaties :) ... en ik weet ook dat ik die afstudeerdoelen beter aan iets kan besteden waar ik écht nog in moet leren. Zoals een methode om tot een concept te komen, toe te passen op een briefing... ugh. Helaas, het speelkwartier is over voor mijn opleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, ik snap 't. ;) Half..., maar dat komt doordat ik een paar keer op m'n achterhoofd ben gevallen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Sargonaut, een hele verbetering zo d:)b .

Ging je eigenlijk nou ook nog HDRI gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ sargonaut

Ga je de auto ook nog wat realistischer maken, met een reflectie op de ramen, en op de lak. iig dan komt hij er denk ik nog mooier uit te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rogier.V schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:34:
Sargonaut, een hele verbetering zo d:)b .

Ging je eigenlijk nou ook nog HDRI gebruiken?
Bedankt. :) HDRI ga ik eind van de week 's naar kijken. Ik heb nog nooit een echte HDRI-render gemaakt. ;)
Anoniem: 163535 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:03:
@ sargonaut

Ga je de auto ook nog wat realistischer maken, met een reflectie op de ramen, en op de lak. iig dan komt hij er denk ik nog mooier uit te zien!
De auto is vanavond aan de beurt. Moet nog een randje om het raam maken, ruitenwissers, bumper bijwerken, koplampen, automerk etc... en gelijk ook de reflecties aanpassen. Als het een beetje gelukt is, post ik vanavond(laat) het resultaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

Anoniem: 163535 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:03:
@ sargonaut

die lak is goed man

hou hem juist vaal..
ik zou hem aleen wat smeriger maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eindelijk klaar met de auto. Het wilde eerst niet echt opschieten omdat ik bleef hangen op wat meshfoutjes en daarna verkeerd begon met het randje rond het raam. Ben de volgende dag verder gegaan/opnieuw begonnen en toen ging het vrij makkelijk allemaal. Er zitten nog wel foutjes in (achterwiel...) maar die zijn op de final niet te zien. ;)
Heb nog geprobeerd om de laklaag een beetje versleten te maken, met doffe en glanzende plekken. Redelijk gelukt, alleen de schaduw van de boom verstoord het effect.
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/1566/wip32vz8.jpg
(op de achtergrond staat de oude versie nog.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-04 20:46

DonMetal

Doet Iets Met Media

Anoniem: 199803 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:52:
Eindelijk klaar met de auto. Het wilde eerst niet echt opschieten omdat ik bleef hangen op wat meshfoutjes en daarna verkeerd begon met het randje rond het raam. Ben de volgende dag verder gegaan/opnieuw begonnen en toen ging het vrij makkelijk allemaal. Er zitten nog wel foutjes in (achterwiel...) maar die zijn op de final niet te zien. ;)
Heb nog geprobeerd om de laklaag een beetje versleten te maken, met doffe en glanzende plekken. Redelijk gelukt, alleen de schaduw van de boom verstoord het effect.
wip:
[afbeelding]
(op de achtergrond staat de oude versie nog.)
Ziet er mooi uit, alleen waarom loopt het achterpaneel door door het achterwiel?

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Omdat er boven het plaatje staat:

wip

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Of omdat hij in de final toch buiten beeld komt en meneer Sargonaut dit dondersgoed weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist, en ik had het er speciaal nog bij genoemd. ;)

Morgen is de laatste dag, maar ik loop net tegen een vervelend probleem aan. |:(
De scene is te groot geworden, te groot om te renderen met XP32bit/3gb. Dat terwijl ik eigenlijk bijna klaar ben... Arg :/ .
Maar ik heb ook Vistax64 en 4gb geheugen, alleen Vista gebruik ik heel weinig. Zo weinig zelfs dat ik het wachtwoord niet meer wist. Omdat ik toch graag verder wil met de scene, heb ik Vista opnieuw geinstalleerd, geupdate, 3dmax64bit geinstalleerd. Ik was er helemaal klaar voor en hoefde alleen 3Dmax nog maar te registreren :Y ... is er tot maandag onderhoud aan de servers bij Autodesk. }:|

Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/1866/closed01yv5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Je kan 'm toch in delen renderen en daarna weer in elkaar compositen? :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel aan gedacht, maar omdat er veel chrome in zit, gaat dat bijna niet. De kleur van het chrome wordt geheel bepaald door de omgeving. Als ik iets exclude zie je dat meteen, ook al is de reflectie niet meer als een vlek of verkleuring, het valt op. ;)

Ik wil deze render niet in de haast om een final in te leveren verknoeien, dus ga ik er na maandag weer mee verder (als ik die 3Dmax-registratie voor elkaar heb. O-) )

Nog eens 2 weken verlenging? Ondertussen kan iedereen onderwerpen voor de volgende contest roepen. Met 2 finals valt er niet te stemmen, en ik heb nog geen idee over het nieuwe onderwerp. (Er van uitgaande dat ik 'gewonnen' heb deze contest :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er zijn 3 finals dus er kan wel gestemd worden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Ik denk niet dat nog eens twee weken zin heeft. Waarschijnlijk gaat niemand anders nog een final maken namelijk.
Gewoon de stemming doen zodra die van Sargonaut af is (uiterlijk woensdag ofzo?).

Enne, misschien doen dat iedereen kan stemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:47

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Nja, in mijn ogen zal iig voor mij nog 2 extra weken niet werken... deze afgelopen 2 weken heb ik ook niks, en serieus NIKS aan m'n scene kunnen doen :X
Nog twee weken extra gaat hoogst waarschijnlijk in hetzelfde resulteren...
Mijn final blijft dan ook m'n final voor deze contest. Misschien dat ik de plaat ooit nog eens afmaak, maar voorlopig blijf ik ook een niet-afmaker ben ik bang :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk ook niet echt dat er nog extra finals bij komen, was meer om nog wat extra tijd te rekken. ;)

Ik zal woensdag wel als inleverdatum aanhouden, mocht het morgen niet lukken bij Autodesk dan heb ik in ieder geval nog de tijd om het anders op te lossen. :7

(Krijg ik net een idee over hoe het beter kan... |:( :z) Ik kan de garagedeur dicht maken, dat scheelt een auto en garageinterieur. waarschijnlijk lukt het dan wel gewoon met XP. (wat geheugen betreft) 8)7

Dat ga ik morgen doen, dus morgenavond, uiterlijk dinsdagochtend de final. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Hmm.. ik vind die open garage juist wel een leuk detail. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nadat de registratie voor elkaar was en ik eindelijk 3dmax64bit kon gebruiken, was het nog steeds niet te renderen. :? Dus ik weer terug naar XP, op zoek naar het probleem. Na verschillende dingen geprobeerd te hebben kwam ik erachter. Voor het weekend heb ik geprobeerd om de dakpannen met een displacement wat meer diepte te geven. Het werkte wel, maar 3Dmax crashte, dit was s'avonds laat. De displacement had ik al opgeslagen, maar ik vermoedde dat dat de crash veroorzaakte, dus die heb ik in de material-editor weer uitgezet, opgeslagen, en gestopt met 3D die avond. De volgende dag begonnen de problemen. Ik had die displacement uitgezet en opgeslagen, verder niet meer aan gedacht.
Blijkt acheraf dat ik vergeten was het 'dakpannen-materiaal zonder displacement' opnieuw in de scene te zetten. Ik ging ervan uit dat wanneer je (in de material-editor) met 'get-material' een materiaal uit de scene haalt en veranderd, automatisch de materialen in de scene aangepast worden. Niet altijd dus.

Aangezien er een stuk of 8 huizen in de scene staan, was er ook heel wat misplaatste displacement. De meeste huizen zie je alleen terug in de reflectie en is displacement al helemaal niet belangrijk.

Dus het probleem is opgelost, en kan ik vanavond/vannacht de final renderen. 8)

@Rogier: Het geeft wel extra diepte, die garage. Maar zoals ik het nu gedaan heb, ziet het er ook wel goed uit. Wat minder druk. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 07-04-2008 14:01 . Reden: ' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vannacht voor het slapen gaan de render aangezet. Wordt ik vanochtend wakker, was Mental Ray gecrasht. :Y) Pc gereboot en meteen nog een keer 3dmax aangestoken, daarna ging het wel goed.

Ik had eerder nog geen grote render gemaakt met het stuur gedraaid zoals het nu is. Eenmaal klaar, was er hele lelijke tiling te zien bij het profiel op de voorband. Dat heb met photoshop bijgewerkt. Ik had de texture zelf kunnen verbeteren, en alsnog weer een nieuwe render, maar dan blijf ik bezig.

Waarschijnlijk ga ik later nog wel verder hiermee. ;)

Final:
Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/1523/final03smlfj2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik mis iets in jouw scene....

Ik moet je complimenteren met je modeleer werk, maar ik mis een beetje sfeer in je scene. Maak het wat stoffiger, iig er ligt al genoeg zand langs de weg, laat het ook een beetje opwaaien. maak de tegels iets viezer, of op enkele plekker ook wat zand eroverheen.
En ik vind dat de lichtinval van een iets hogere hoek mag komen, zodat er meer schaduw op het station valt.

of misschien ligt het er wel aan dat de motor zéér gedetaileerd is, en dat er in de achtergrond vrijwel geen detail zit (er zit niet eens een klink op de deur) als je er niet meer aandacht aan wilt besteden, is het misschien een goede zaak om DOF te gebruiken, en ben er dan ook van overtuigd dat er meer sfeer in je scene komt.

En nu is het nog wachten op het final lijstje :P
Spannend, ben nu teminste zeker van een podium plek :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de C&C. :)

Ik heb geprobeerd het voor de contest zo af mogelijk te maken, maar dat is niet helemaal gelukt, dus. Beetje jammer, maar ik vind van mezelf dat ik toch aardig ver ben gekomen. ;)

Als de zon hoger had gestaan waren de benzinepompen helemaal bedekt met schaduw, ik vond dit beter. De details die je noemt heb ik wel aan gedacht, maar ben er niet aan toe gekomen. Verder had ik in gedachte om flink wat blaadjes te strooien met dmv particles oid, en heb ik geprobeerd mist aan de scene toe te voegen. Maar er moest op het laatst nog zoveel wat kleine details betreft dat ik niet goed meer wist waar te beginnen. Zoals die deurklink, zo simpel dat ik die constant overgeslagen heb, en vergeten. 8)7 DOF heb ik niet geprobeerd, want dan rendert het voor geen meter meer. Maar in lichte vorm zou het zeker niet verkeerd zijn.

Maar ik ga nog verder met de motor. Misschien dat ik de scene daarna ook nog verder uitwerk. Een 'nacht-versie' lijkt me ook wel cool trouwens. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ow fok, het is weer zo laat he :X ... ik ga morgenavond maar es even tellen, en dan het stokje doorgeven aan iemand anders :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien weer 's tijd voor een rendercontest? volgens mij is iedereen gewoon te druk om een complete scene te bouwen en uit te werken. Ondanks dat de contest 2 maanden geduurd heeft, wel 3 finals. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenne
Anoniem: 199803 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:23:
Misschien weer 's tijd voor een rendercontest? volgens mij is iedereen gewoon te druk om een complete scene te bouwen en uit te werken. Ondanks dat de contest 2 maanden geduurd heeft, wel 3 finals. :/
Mjah en dan iets gaan doen wat altijd het langst duurt het renderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Ik denk ook dat een rendercontest een goed idee is. Heb zelf ook al tijden niet meer meegedaan simpelweg omdat ik er geen tijd voor heb.
Een rendercontest is ook goed voor de motivatie, er is nml. snel resultaat te zien. Hierdoor loopt het topic snel vol met resultaten wat ook weer onderling motiverend kan werken.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Inderdaad een render contest (hadden we het op de vorige pagina trouwens ook nog even over :))
Mij lijkt het een goed idee om de fruitschaal te nemen. Leuk, leerzaam (met al die shaders enzo), en niet ál te render intensief. Check voor de link even mijn post op de vorige pagina ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-05 15:45
Rogier.V schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:28:
Inderdaad een render contest (hadden we het op de vorige pagina trouwens ook nog even over :))
Mij lijkt het een goed idee om de fruitschaal te nemen. Leuk, leerzaam (met al die shaders enzo), en niet ál te render intensief. Check voor de link even mijn post op de vorige pagina ofzo.
Denk je na maanden van rondkoekeloeren eindelijk de moed bij elkaar geraapt te hebben om aan de volgende contest mee te doen... komt men met een rendercontest aanzetten. :'(

Marcks doet zijn renders met twee omni-lights een een fikse rag op F9.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Marcks schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:03:
[...]

Denk je na maanden van rondkoekeloeren eindelijk de moed bij elkaar geraapt te hebben om aan de volgende contest mee te doen... komt men met een rendercontest aanzetten. :'(

Onder het motto van 'Kan je er meteen mee oefenen, en tips krijgen van de andere mensen hier' kun je (als er zo'n contest komt) natuurlijk ook mee doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marcks schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:03:
[...]
Dan is een rendercontest juist ideaal om wat bij te leren. ;)

Lijkt me trouwens niet zo leuk om voor de 2e rendercontest hetzelfde onderwerp te nemen als de eerste. Maar Haunted Hallway lijkt me wel erg cool. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 20:00
Holgster schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:01:
Een rendercontest is ook goed voor de motivatie, er is nml. snel resultaat te zien. Hierdoor loopt het topic snel vol met resultaten wat ook weer onderling motiverend kan werken.
Kan je beter een keer een 'speed modeling'-contest houden, ook snel resultaat, maar heb je nog een beetje creativiteit enzo.. of doe het gewoon allebei wat vaker, aangezien deze contests in de huidige vorm weinig deelnemers trekken vanwege tijdtekort

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
En vanavond heb ik weer geen tijd gevonden om de scores op papier te zetten... sorry jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Inderdaad Sargonaut, die Haunted Hallway contest ziet er erg cool uit om mee aan de slag te gaan

btw. jou plaat hier in dit topic ziet er goed uit!

[ Voor 36% gewijzigd door Holgster op 10-04-2008 23:22 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Holgster _/-\o_

Omdat Dark Blue erg druk is heb ik even de Finals bij elkaar geraapt. Om de lijst een beetje aan te vullen, heb ik ook de laatste wips erbij gezet van Jupjup en Link0007. Of zij ook mee kunnen stemmen laat ik aan Dark Blue over. ;)

Finals

Spike_wolf
Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/GoT/3d_contest/60s/final_thumb.jpg

KaBRamm688
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/60s/wip4.jpg

Sargonaut
Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/1523/final03smlfj2.jpg

Work.In.Progress.

jupjup
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/adhwck.jpg

Link0007
Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/sixtiesblend2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@Sargonaut: Haunted Hallway is ook leuk :). De rede dat ik voor die fruitschaal koos, was vooral vanwege de lagere eisen aan je systeem, niet iedereen heeft hier het nieuwste van het nieuwste om de mooiste GI's te renderen ;).
Bovendien is het wat simpeler, en ligt de nadruk nóg meer op het oefenen met shaders op een leuke manier (fruit in dit geval).

@ Inquestos: Wat bedoel je met 'heb je nog een beetje creativiteit enzo..'? Ik hoor wel eens vaker mensen zoiets zeggen, maar ik denk dat er naast de technische kant van rendering en lightning, júist de creative kant een veel grotere rol speelt. Om dan nog niet te spreken over de textures die je eventueel zelf maakt ;).
Niet dat modeleren slechter is ofzo natuurlijk, komt net zo veel creativiteit bij kijken :). Maar modeleren heeft natuurlijk óók technische kanten.

Maar het belangrijkste, de renders :).
Voor mij oogt die van Sargonaut ver uit het meest 'af', en ik vind het idee van KaBRamm688 ook leuk :). Spike Wolf's render zou heel erg leuk kunnen worden, maar nu is het nog wat kalig, en het busje staat er ook zo bloot bij ;). Maar het is dan ook nog een WIP zoals je zelf zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Laatst online: 28-04 20:28

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Ziet er goed uit, zo te zien is er niet heel veel gebeurd sinds ik laatst ben ingelogd :D

Ik hoop nog meer finals te zien!
Hulde aan Sargonaut met zn chopper ^^

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas zullen er niet veel finals bij gaan komen, want de contest is inmiddels afgelopen. ;)
En bedankt voor het compliment. 8)

Btw, heeft het nog zin om scores te versturen? Of zal ik de overwinning maar claimen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zp scores gemailt, denk dat het niet zoveel verandert in de top 3 :P

op naar de volgende contest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Jullie zijn echt geweldig. Sargonaut, dank voor het op rij zetten van de finals. :*
Ik ben overdag druk met een onderzoek (het is dus geen smoes) en als ik dan 's avonds thuiskom is het nog net even tijd om de mails (die overdags zijn opgesteld, ergens waar ik geen internet heb, hehe) eruit te trappen. En dan alweer naar bedje toe :o

Maar ik heb wat scores binnengekregen :P van KaBRamm, Sargonaut en Spike_wolf. Enne ... o. Dat zijn ze ook eigenlijk wel :S . Jammer dat Link007 niet officieel heeft ingeleverd :o... die was nog best ver af, zeg maar.

Euhm, ik heb nu 3 bij elkaar dus ik ga aan het rekenen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wordt 't toch nog spannend. :9 Ben wel nieuwsgierig ondertussen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Lol had niet door dat t al afgelopen was.. jammer dat het zo leeg is.. waar is iedereen?!

Render contest lijkt mij in ieder geval leuk, heb ik wat meer tijd voor :)

Ik heb btw mijn eigen renderfarm gebouwd.. 3 IBM Quad-cpu e-servers (van mn werk gekregen :D)
als iemand zijn renders bij mij wil testen, no prob, vooral hi-res is goed te doen.

Vooralsnog uitsluitend Vray of standaard max renders, de textures moeten naar C:\BITMAPS wijzen, ik zou t graag testen ^^

stuur maar naar bl44t0r at gmail punt com

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 20:00
Rogier.V schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:51:

@ Inquestos: Wat bedoel je met 'heb je nog een beetje creativiteit enzo..'? Ik hoor wel eens vaker mensen zoiets zeggen, maar ik denk dat er naast de technische kant van rendering en lightning, júist de creative kant een veel grotere rol speelt. Om dan nog niet te spreken over de textures die je eventueel zelf maakt ;).
Niet dat modeleren slechter is ofzo natuurlijk, komt net zo veel creativiteit bij kijken :). Maar modeleren heeft natuurlijk óók technische kanten.
Tja, misschien is creativiteit niet het juiste woord, maar eerder vrijheid wat je bij zo'n render/lightning-contest toch behoorlijk gaat missen. Ristricties betekenen zeker niet altijd dat de creativiteit wordt beperkt, sterker nog, ristricties bevorderen vaak creatief werk (ontwerp een tafel vs. ontwerp een tafel met 3 poten), maar één ding is zeker: het gaat altijd ten kostte van de vrijheid. Dan liever een opdracht die de creativiteit bevordert zonder zoveel vrijheden weg te geven :)

@4g0ny: Ja, zeg, kom je nu mee ;) Waarom geen mental ray, zit voortaan standaard in max??

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

inquestos schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:23:
[...]

@4g0ny: Ja, zeg, kom je nu mee ;) Waarom geen mental ray, zit voortaan standaard in max??
Mental ray is standaard.. :P ik bedoelde meer, dat als je brazil ofzo hebt, het niet gaat omdat dat (nog) niet draait..

Maar ik wil ze eerst volledig clusteren voordat ik met die dingen ga beginnen.. nu moet mijn eigen pctje namelijk de renders nog individueel aansturen en dat kost shitloads aan bandbreedte :P

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Yeay...

EINDELIJK DE UITSLAG!

1) Sargonaut *O*
2) KaBRamm688
3) Spike_wolf

De volledige tabel (met dank aan 4g0ny) is hier te bekijken:
http://spreadsheets.googl...y=pn7X1NsiO3mLvDoLT1IgQHw

offtopic:
4g0ny: ach, ik kan me een contest herinneren waarin ik de scores wat verward had... met jouw schema kón het gewoon niet mislukken dacht ik zo...

[ Voor 26% gewijzigd door Dark Blue op 17-04-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Cool, hij wordt gebruikt! :D

Congrats, Naut!

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Yay! 3e :D *O* *O -O- wait... wut? :/
:P

Gefeli Sargonaut.

Op naar het volgende onderwerp, en ik ga mezelf deze keer echt proberen te dwingen om het af te maken :X
I know. dat roep ik ook al maanden, maar goed... misschien luister ik eens naar mezelf O-)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*O* Gewonnen *O* Far out man :D

Met dank aan iedereen voor de C&C en de felicitaties _/-\o_

De volgende contest wordt een rendercontest, met als onderwerp 'the Haunted Hallway'. :Y)
Ik heb de max-versie alvast bekeken. Omdat er totaal geen bruikbare objecten in zitten, mag je er zelf wat bij modelen. Dus geen prefabs oid, moet wel tijdens de contest gemaakt zijn. Op die manier kun je er nog een klein beetje creativiteit op los laten. Bedoeling is uiteraard wel dat de haunted hallway centraal blijft en niet verdwijnt achter een grote lading eigen werk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
* Dark Blue kijkt blij. Kijkt naar agenda. Kijkt naar de komende weken. Geeft alle hoop op.

Darn. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm jammer, kan wel even wachten met het opstarten van de nieuwe contest. (weekje ofzo)
De contest gaat, in de eerste instantie, 4 weken duren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

i'm in! :D

Kan ik mn Phenom ontgroenen :*)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Oe leuk, wie weet...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Gefeliciteerd Sargonaut :)

Ja ik lurkte ook stiekem mee :P
Ik heb echt al _lang_ niet meer aan een contest mee kunnen doen.. Laatste keer was Litoki nog actief :+ (superhelden wedstrijd denk ik) Als ik in de zomervakantie tijd heb toch maar eens een keertje meedoen denk ik, als het geen render contest is dan :)

edit
lol zie nu pas dat er maar 3 mensen meededen voor de final.. best karig als je ziet hoeveel mensen mee deden in het begin :X

[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 18-04-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gefeliciteerd Sargonaut,
had ook niks anders verwacht :P

en ik zie nog wel of ik volgende contest weer mee doe, mss dat het me weer lukt om net als in deze in 2 daagjes tijd een final neer te zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

een heuze rendercontest ? O+ wow

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 18-04-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245434

Floeps weg...

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 245434 op 28-01-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
4 weken voor een rendercontest??

Maar gefeliciteerd, mooie final :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Spike_wolf schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:01:
Yay! 3e :D *O* *O -O- wait... wut? :/
:P

Gefeli Sargonaut.

Op naar het volgende onderwerp, en ik ga mezelf deze keer echt proberen te dwingen om het af te maken :X
I know. dat roep ik ook al maanden, maar goed... misschien luister ik eens naar mezelf O-)
En als ík de tijd vind, zal ik je wel weer aanmoedigen.
Heeft deze keer ook zo veel geholpen.. :+

Anyways, gefeliciteerd Sargonaut! 8)

@Stukfruit: Of dat te lang is hangt denk ik af wat voor'n scene het wordt. Maar 4 weken lijkt mij wel een goede tijd eigenlijk.

Ik doe sowieso mee, zeker als het een render contest gaat worden. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals bedankt voor de felicitaties _/-\o_

En leuk dat er al aardig wat positieve reacties zijn op de rendercontest. Hopelijk vind iedereen wel ergens een paar dagen de tijd om er mee bezig te zijn en tot een final te komen. :)

@Stukfruit: 4 weken zijn zo voorbij. Deze contest ging 16 februari van start, we zijn nu al 3 maanden verder. De tijd gaat snel.

Hoewel het geen minicontest is, benummer ik de contest als 60,5. Op die manier raken de rendercontests niet verloren tussen de 60 andere. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 199803 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:11:
Nogmaals bedankt voor de felicitaties _/-\o_

En leuk dat er al aardig wat positieve reacties zijn op de rendercontest. Hopelijk vind iedereen wel ergens een paar dagen de tijd om er mee bezig te zijn en tot een final te komen. :)

@Stukfruit: 4 weken zijn zo voorbij. Deze contest ging 16 februari van start, we zijn nu al 3 maanden verder. De tijd gaat snel.

Hoewel het geen minicontest is, benummer ik de contest als 60,5. Op die manier raken de rendercontests niet verloren tussen de 60 andere. ;)
Heheh, goed idee.. zijn er nog liefhebbers voor gratis renderen? (no guarantee) Wil testen hoe andere scenes het doen..

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
StackMySwitchUp schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:39:
[...]

Heheh, goed idee.. zijn er nog liefhebbers voor gratis renderen? (no guarantee) Wil testen hoe andere scenes het doen..
Nou, ik denk dat je bij een render contest genoeg te doen krijgt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
StackMySwitchUp schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:39:
[...]

Accepteer je ook C4D? Ik wil wel eens weten hoe lang mijn scenes doen op jouw pc... ik heb nog wel wat liggen. Vind het altijd zo'n lachertje als iemand meldt dat hij er 'een half uur' op heeft zitten wachten en ik echt niet meer geduld opbreng dan 2 minuten per render. Ik gebruik gewoon een achterlijk rare sobere lampenopstelling en voornamelijk basisvormen, dat kan het ook zijn hoor. En zo'n supercomputer heb ik nu ook weer niet. Dus, PM, en we kunnen eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Mocht C4D mogelijk zijn, dan hoor ik dat (ook) graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dark Blue, hoe ingewikkeld zijn je materialen? ;)

Dat zorgt er bij mij tenminste voor dat de rendertijden door het dak schieten.. materialen in layers, veel verschillende en grote textures.. dingen als subsurface scattering.. ramps.. geblend van hier naar daar, zus en zo.. procedurele textures maken het nog een stukje langzamer..

[ Voor 9% gewijzigd door Stukfruit op 20-04-2008 13:33 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

De final van Sargonaut ziet er goed uit, het is mooi gemodelleerd imo.
Deze contest ging 16 februari van start, we zijn nu al 3 maanden verder. De tijd gaat snel.
Je bedoelt 2.

Een rendercontest lijkt me wel leuk ook al begrijp ik niet precies wat er mee bedoelt wordt, maar ik neem aan dat het te maken heeft met licht-inval en zo. Kost gelukkig niet zoveel tijd (ik heb nu niet veel tijd beschikbaar).

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt :) en ja inderdaad ik bedoelde 2 maanden. 8)7

Bij rendercontest denk ik aan: belichting, materialen, global illumination, caustics, final gather, ambient occlusion, volumetric lighting/fog, motion blur, lens effects...

@4g0ny:
Wanneer ik het plaatje van de motor af heb, wil ik er wel een megarender van hebben (4kx3k of groter). Zou wel mooi zijn om er dan een grote fotoprint van te laten maken. Kan nog wel een tijdje duren voordat het helemaal af is. Ik neem aan dat de renderfarm er over 2 maanden nog wel staat? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Rogier.V schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:13:
[...]

En als ík de tijd vind, zal ik je wel weer aanmoedigen.
Heeft deze keer ook zo veel geholpen.. :+
:>

Moet je na gaan hoe erg het was geweest als je de moeite NIET had genomen :o

:+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje aan Stukfruit: Heb je voor het gebruik van de wire van de vorige rendercontest, toestemming bij de website gevraagd? Of is vermelding van naam en website voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nee, niet expliciet toestemming gevraagd, maar in de originele contests staat afaik dat je credits moet geven aan de originele auteur(s) van het model (en dat de deelnemers dat ook moeten doen).

Ik weet even niet meer of ik er zoiets bij had gezet, maar ik denk dat dat wel voldoende moet zijn :)

Als je het echt zeker wil weten zou je natuurlijk even kunnen mailen, maar je hebt veel kans dat je dan precies hetzelfde te horen krijgt aangezien de modellen voor dit soort doeleinden zijn vrijgegeven :)

offtopic:
Veel succes trouwens met het opzetten van de contest, ik hoop dat het je beter afgaat dan bij mij de laatste keer :+

(ik vind het nog steeds erg ja :$)

[ Voor 15% gewijzigd door Stukfruit op 21-04-2008 22:35 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi, dankjewel, dan kan ik de contest met een gerust hart aansteken. :)
Ik zal er voor zorgen dat de auteursnaam duidelijk vermeld wordt in de TS en bij de Finals. ;)
Stukfruit schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:33:
offtopic:
Veel succes trouwens met het opzetten van de contest, ik hoop dat het je beter afgaat dan bij mij de laatste keer :+

(ik vind het nog steeds erg ja :$)
offtopic:
Ik probeer wat wijze woorden te verzinnen, maar ik kom niet verder als : Shit happens. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
offtopic:
Laten we het daar maar op houden dan ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

@ iedereen die wil renderen:

Ik ga C4D installeren, als distributed render wordt ondersteund!
Nog specifieke plugins?

@ Sargonaut, no prob! :D

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Ehm.. Vray For C4d! :9 :)

Wanneer wordt de nieuwe contest trouwens geopend?

[ Voor 4% gewijzigd door Rogier.V op 23-04-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@4g0ny: Te gek. 8) Ik geef een seintje als 't zover is. :)

@Rogier.V: Bijna klaar, ben nog bezig met de tekst. :9 Morgen start de contest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De nieuwe contest is opgestart. :)

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/9868/hauntedee6.jpg

Pagina: 1 2 Laatste