3D Contest v56: Miniatuur Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 5.846 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105511

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.wondawall.com/miniatuur_header.jpg

Onderwerp

Welkom bij de 56ste 3D contest.
Voor deze contest is er gekozen voor: Miniatuur

Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd. Het draait in deze contest om de kleine dingen. Objecten die je normaal gesproken over het hoofd ziet. Bijvoorbeeld speelgoed autotjes in een woonkamer, of een verfrommeld snoeppapiertje in het gras. In deze contest worden dit soort voorwerpen van dichbij bekeken. Het contrast met grotere objecten op de achtergrond kan erg interressant werken. Dus, vanaf nu: Look closer.

Voorgaande contests
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
• 53 Lente
• 54 Cube
• 55 Zolder
Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue
• 55 Thyson

Inleverdatum

Op zondag 9 september moeten de finals gepost worden, je hebt dus ruim een maand de tijd om er wat moois van te maken.

Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 550 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat :)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als ImageShack kun je gratis je afbeeldingen uploaden, deze webspace is alleen jammergenoeg ontzettend traag, ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede. Holgster gebruikte toen hij dit typte sinds kort Pichotel
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 550 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar [afbeelding]. Mail niet naar mijn Hotmail-adres.

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 105511 op 08-08-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:02
:D
Kan ik weer beginnen!
Nu nog verzinnen wat ik wil maken. Ik heb hier een mooi 1:18 schaalmodel van een Duesenberg J op mijn bureau staan, maar die is denk ik iets te ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 10:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zie het als een uitdaging :)..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:47

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hmm, eens zien of ik deze keer ook weer eens mee kan doen.
Ik heb nog geen scene in m'n hoofd... dus dat word nog even brain stormen...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 20:59
ik heb denk ik wel wat leuks in mijn hoofd zitten... ik ga meteen aan de slag :D

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Miniatuur... oei... een modelspoorbaan? Pff, ik vind een trein al veel werk. Ik denk er nog even over na! :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 20:28

StackMySwitchUp

Zoals dit.

W00T, ik ga direct beginnen ^^
Miniatuur.. kan dat dan ook op micro-schaal? :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215154

Ik heb al een mooi idee :) Ik heb ooit een keer een schaakbord van onyx gekregen, en misschien dat ik die ga maken, of iets anders van de zelfde soort materiaal.

Ben nu nog aan t werk, en zal morgen ofzo gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59465

Oog voor detail... één van mijn lijfspreuken.. (Al kan ik uit luiheid weleens afwijken :o )
..Nu nog een onderwerp... heb wel al iets in gedachten!
Nice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
kga ook es wat proberen te maken, ik heb een vet idee, nu nog de skills ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 06:39
Intressant onderwerp, een goede rede voor mij om nu eens serieus met 3dmax aan de slag te gaan. :) Ga eerst eens even mijn idee uitschetsen. Anyways succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb een onderwerp... of moet ik zeggen 'onderwerpje'? Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/puh2.gif

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
ik heb absoluut geen idee.
:(

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb een Kabouter!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/627ba3e92d1e918face866ff93740249/full.jpg
Nog geen belichting / texturing enzo. Referentie: Dirk Jan 2 :D

Ps. ik ga nog wel wat serieuzers maken hoor, maar deze Kabouter is een essentiëel onderdeel O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Dark Blue op 07-08-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Ik ga ook een gokje wagen! Nog een beetje wazige wip maarja niks aan te doen :P
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/4ztgzo8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
Zie trouwens een foutje in je startpost:

• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue
• 54 Thyson

moet 55 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kabouters op website verraden dief
Ik las die headline en dacht 'huh, wat heb ik nou aan m'n fietsbel hangen...' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en een 2e wip! Het gevaarte moet een boom voor gaan stellen met een heel kabouterdorpje erop :)

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/6aga5bt.jpg

[edit] How ik zie al dat Darkblue met kabouters aan de gang is dus ik ga eens bedenken wat er nog meer in een boom kan leven..

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 07-08-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188836

elven leven ook in bomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
Processierupsen :P lekker Mini!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die zien er wel wollig uit :D Thnx for the tip 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Neuh ik ga één kabouter er in proppen hoor, en dat blijft deze DirkJan kabouter :) dus gebruik gerust koddige kaboutertjes.
Op dit moment is mijn Kabouter even weg, echter... ik meen dat hij zich verstopt heeft. Dit is namelijk dezelfde scene...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eed66f4040e67f919c18eb059df97312/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huisje ziet er al veelbelovend uit! Maar ik kan niet kiezen tussen kabouter en wollige rupsen dus dan allebei maar :P Hier laatste wipje voor vandaag!

Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/4l5iihs.jpg

Aan de boom en dorpje moet nog veel gebeuren maar het idee is er..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

ook even tijd gemaakt voor iets te maken....

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/mini/wip1.jpg

en een updateje
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/mini/wip2.jpg

ben ik hier als enige bezig of zo, of bezoekt tegenwoordig niemand dit forum meer?

nog een wipje dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/mini/wip3.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 07-08-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 123349 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:30:
Huisje ziet er al veelbelovend uit! Maar ik kan niet kiezen tussen kabouter en wollige rupsen dus dan allebei maar :P Hier laatste wipje voor vandaag!

[afbeelding]

Aan de boom en dorpje moet nog veel gebeuren maar het idee is er..
Ik vind je dakjes te glimmend, of ga je er nog andere belichting op gooien? (en wat gebruik je eigenlijk voor programma?)
Anoniem: 163535 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:01:
ook even tijd gemaakt voor iets te maken....

[afbeelding]

en een updateje
[afbeelding]

ben ik hier als enige bezig of zo, of bezoekt tegenwoordig niemand dit forum meer?

nog een wipje dan:
[afbeelding]
Hé... die heb ik ook. Maar niet van goud! Ik heb er eentje van koper ofzo... donker bruiner en matter. Heb je verder je specular of shadow color goed staan, niet op grijs ofzo? In de tweede afbeelding lijken de torentjes van de zijkant namelijk grijzig... Misschien dat als je je shadow color of specular op oker zet (ja die kleur ja) dat je dan een vollere goud krijgt... *bling* 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is weerkaatsing van de muur...

mja, mijn computer stopte er opeens mee, en ik was vergeten op te slaan, dus ik ben alles kwijt :'(
dus dat betekend dat ik weer op nieuw moet beginnen (als ik uitgescholden ben :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Niet luisteren naar de stemmetjes in je hoofd :*
Je wil niet weten hoeveel 3D werk ik door de jaren heen kwijt ben geraakt omdat zowel Vue als Cinema4D er altijd op stonden om het werk op de C-schijf op te slaan. En natuurlijk bij elke backup word je de nacht er na wakker in je bed... 'shit, m'n 3D spul'. Ja... :'(

Maargoed! Ik heb een uitbreiding! :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7ed63e11eff00440a47b5d100834d737/full.jpg
Snap aanzetten en gaan pointneuken. Mirror erbij en joepie, het huisje bouwt zichzelf op! Can't wait to texture it O+

Owja, de rare meteoriet naast de erker is een struik die er nu nog absurd uit ziet. Lang lang geleden (in een inderdaad óók kwijtgeraakte scene) heb ik dit toegepast op eerdere struiken en trust me, het komt goed :P

[ Voor 16% gewijzigd door Dark Blue op 07-08-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
nog steeds inspiratieloos

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Ik heb al een leuk idee, maar dat ga ik nooit halen. Daar ben ik gewoon te onervaren voor. Maar misschien ga ik het tóch proberen. We zullen wel zien hoe het uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

vette WIP's tot nu toe..
geen tijd gehad.. MOET..MODELEN :'(

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51543

Ik doe ook maar weer eens een keer mee, vette wips tot nu toe mensen! Keep it up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En weer een stukje verder! Nog veel te doen...

Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/6ew04xz.jpg

Nog geen idee hoe ik de bladeren van de boom ga doen 8)7

@ Darkblue,
Ik werk met Lightwave! Dakjes worden nog aangepast. Alle textures enz. zitten er nu nog meer op voor het idee :)

@ kabramm,
Je belichting is al best mooi! :o pff moet me daar ook eens meer in gaan verdiepen..

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 08-08-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 123349 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:35:
En weer een stukje verder! Nog veel te doen...

[afbeelding]

Nog geen idee hoe ik de bladeren van de boom ga doen 8)7

@ Darkblue,
Ik werk met Lightwave! Dakjes worden nog aangepast. Alle textures enz. zitten er nu nog meer op voor het idee :)
Heeft lightwave particles? anders 1-5 verschillende low poly bladeren maken en dan particle flow :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Anoniem: 163535 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:22:
mja, mijn computer stopte er opeens mee, en ik was vergeten op te slaan, dus ik ben alles kwijt :'(
dus dat betekend dat ik weer op nieuw moet beginnen (als ik uitgescholden ben :( )
Meeste programma's hebben toch een autobackup-functie. Weet niet welk programma je gebruikt, maar bij 3dmax staat dat standaard aan. Heeft me al vaak een hoop werk gescheeld. ;)

Ik ga beginnen met een vergrootglas, wat er vergroot gaat worden moet ik nog verzinnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 199803 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:17:
[...]

Meeste programma's hebben toch een autobackup-functie. Weet niet welk programma je gebruikt, maar bij 3dmax staat dat standaard aan. Heeft me al vaak een hoop werk gescheeld. ;)

Ik ga beginnen met een vergrootglas, wat er vergroot gaat worden moet ik nog verzinnen. :)
Vergrootglas, mmh kun je mooie dingen mee doen met Mental Ray :D

Die autobackup functie heeft me genekt bij mijn keuken.. (laatste mini contest)
Die error stond in een backup zonder dat ik het wist..

[ Voor 13% gewijzigd door StackMySwitchUp op 08-08-2007 17:33 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik gebruik Cinema 4d,
maar ik heb ondertussen alles weer op nieuw gemaakt, zie hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/mini/wip4.jpg

belichting is wel stukje minder geworden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mm, ja, ik mis eigenlijk een beetje een directe schaduw onder je torentjes, dat zorgt dat ze lijken te zweven... en ze lijken een beetje te gloeien (o, heb ik nu net gesuggereerd dat je ufo's hebt gemaakt? :X ). Ze lijken nu wel meer van (lichtelijk gesmolten) bladgoud! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Toch maar begonnen, en meteen met het moeilijkste. Als dit op niks uitloopt heb ik de rest van de scene tenminste niet voor niets gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://xs318.xs.to/xs318/07323/muis-hoofd1.jpg
Nog geen textures. Ik denk niet dat ik een vacht ga maken. (met particles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/6hd5mdu.jpg

Wipje, ik wil de grassprieten nog verbeteren.
Nog wat dingetjes... wat grond misschien..

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 59465 op 09-08-2007 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

WIP
Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/2290/ladybug1rq8.jpg

Jullie raden het al.. Een fietspomp!

Update 1:

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/5956/ladybug2zl0.jpg

Update 2:

Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/6941/ladybug3pc5.jpg

Heb em wat ledematen gegeven, zoals het een echt insect betaamt, ook wat verf op zn gezicht gegooid :)

[ Voor 59% gewijzigd door StackMySwitchUp op 09-08-2007 13:20 . Reden: update 2 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

Anoniem: 59465 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 01:29:
[afbeelding]

Wipje, ik wil de grassprieten nog verbeteren.
Nog wat dingetjes... wat grond misschien..
Die druppels zijn regen neem ik aan? Dan zou ik ze een iets andere vorm geven, de meer bekende druppel-vorm :P haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er allemaal zeer netjes uit, ik ben nu het een en ander aan het uitproberen, maar het lukt nog niet echt :(

Misschien ligt dit ook aan de manier waarop ik model (zoveel mogenlijk uit een Box modelen, Extruden en Vertexen verplaatsen)

Ook mijn eerdere idee, over een schaakbord word het nu niet meer, maar wel iets anders:

WIP
Afbeeldingslocatie: http://www.roelofs-hengelo.nl/renders/wip/contest_56/klein.jpg

Todo lijst, en uitleg wat het moet worden :P
spoiler:
dat grote lompe ding ernaast, moet nog een schoen worden, en de rooie vlek op de achtergrond is tekst (ver weg) enkel om de DOV te testen. En het metalen ding is uiteraard een punaise

todo:
camera punt nog veranderen
punaise beter texturen
vloer/stoep texturen/modelen
achtergrond/straat veranderen
schoen beter modelen
en eventueel nog een been/persoon aan de schoen vast maken

@Dark Blue
zeer netje gemodeld, alleen, hoe heb je dat ongeveer gedaan?

@de rest, uiteraard ook zeer netjes allemaal!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 215154 op 10-08-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu bezig met het maken van het dorpje :) textures zijn nog vaag maar wordt nog aan gewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/4li9zwx.jpg

Todo's
- alles fatsoenlijk texturen :P
- tuintjes erin-lampjes enz..
- teveel om op te noemen dus dit is het laatste punt..

@ 4g0ny
Begint er al tof uit te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 215154 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:29:
@Dark Blue
zeer netje gemodeld, alleen, hoe heb je dat ongeveer gedaan?
Ik vind je DOF een beetje korrelig... maar verder, goed idee! Wordt het wel duidelijk dat het een schoen wordt? I mean, we wéten het nu... :P

Ik heb dit huisje grotendeels met extrudes gemodeld. Dwz. kijken wat de doorsnee is, dat als poly tekenen en fiks extruden. Het huisje zelf is gewoon een box, de erker een box op 45 graden enzo :P
De balkonrand is weer een hele lange extrude. Ik krijg nu problemen met het dakje boven de voordeur... dat is gewoon een extrude die van boven groter is dan beneden, maar de texture wil dat niet echt geloven! :( Ook al heb ik de texture-axis echt precies aangepast aan het dingetje, hij blijft geloven dat hij midden op het dakje de pannen opeens moet stretchen ofzo... :( rotding. Misschien moet dat dakje dus nog anders gemodeld worden.

Ik heb inmiddels dus, zoals ik al verklapte, textures erop zitten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/596a19e3e9f2ad1f0b23fcfbbfb3b0c2/thumb.jpg
Clickety!

Het randje onder de dakkapel is nog niet mooi, wslk ga ik die hele voorzijde van de dakkapel een stuk naar voren trekken zodat je dat niet meer ziet O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Blue op 09-08-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Dark blue, kijk eens naar de wireframe van het dakje, misschien is die iets anders op de plek waar de pannen stretchen, of misschien een gat ergens.. gebeurt mij ook te vaak :D
Mooie dak-textures

Jupjup, wordt cool, heel origineel, bedankt voor compliment : )

Ben nu bezig met de stippen.. ^^

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Testje van het vergrootglas. Ik weet nog niet of de moertjes blijven. B)
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/6696/testyb8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik ga 't toch nog maar eens proberen, met SketchUp. Ik kijk al een hele tijd hier en denk regelmatig "dat wil ik ook kunnen!"

Mijn eerste wipje, wie weet wat 't is krijgt... uuhm... een digitaal koekje :+

Afbeeldingslocatie: http://www.crazya.nl/~ad/treintje-wip1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

CrazyA schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:11:
Ik ga 't toch nog maar eens proberen, met SketchUp. Ik kijk al een hele tijd hier en denk regelmatig "dat wil ik ook kunnen!"

Mijn eerste wipje, wie weet wat 't is krijgt... uuhm... een digitaal koekje :+

[afbeelding]
CHOO CHOO!!

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Can you hear that whistle
Loud clackety-clack
Well it's calling to me
The station is where it's at
It's coming again now
Chuggin' down that track
Just check your records
Got all my bags packed

This time I'll board that train
It won't be long
Check the label on my baggage
Destination in my song
Talk to the conductor
Ooh I save my fare
Yakety-yak for a while
CHOO CHOO!
CHOO CHOO!

http://www.songmeanings.net/lyric.php?lid=2943

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Blue op 09-08-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
Voor beide zijn er koekjes :)

Afbeeldingslocatie: http://i75.photobucket.com/albums/i307/starlettephotos/cookie-1.jpg

Nieuwe wip is onderweg

edit: zoiets dus
Afbeeldingslocatie: http://www.crazya.nl/~ad/treintje-wip2-s.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door CrazyA op 09-08-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f5d636a308422911c4291beb8ede54e5/full.jpg
Woohoo! :) Ik heb hekjes (although nog niet helemaal mooi) en ik heb boompjes! De boomstronk gaat nog gedaan worden.

Vanaf nu ga ik een weekend lang niet posten omdat ik naar Summer Darkness ga! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
Very nice, jaloers !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Update:
Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/3085/ladybug4az0.jpg

Het beestje is klaar ongeveer, nu nog een omgeving bedenken :D

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
StackMySwitchUp schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:01:
Update:
[afbeelding]

Het beestje is klaar ongeveer, nu nog een omgeving bedenken :D
Ik kan er niks aan doen, ik moet toch meteen aan een brouwerij denken :P
Die haartjes zijn briljant

[edit]
Nu met wagentje!

Afbeeldingslocatie: http://www.crazya.nl/~ad/treintje-wip3-s.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door CrazyA op 10-08-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

CrazyA schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:07:
[...]

Ik kan er niks aan doen, ik moet toch meteen aan een brouwerij denken :P
Die haartjes zijn briljant

[edit]
Nu met wagentje!

[afbeelding]
Rofl :D
Thx

Dat ziet er goed uit, ik vond sketchup nooit echt de moeite waard, maar het ziet er wel leuk uit :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:49

KneoK

Not in a million lightyears

Ook maar weer eens een poging wagen. Deze keer maar zorgen dat ik ook een final inlever :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bomberhardcore.nl/got/minigolf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@4g0ny : De vorm en textures van 't lieveheersbeestje zijn goed. Ik vind alleen de pootjes wat minder. Het lijken nu meer op vogelspinpoten, door de houding/vorm en dat lange haar. ;)
Ik heb er wat voorbeelden bij gezocht :
Afbeeldingslocatie: http://img482.imageshack.us/img482/1626/lvhbeestmw8.jpg

@hieronder:
Op fotoos van dat linkje kun je inderdaad niet echt goed de vorm zien. Ik ben benieuwd wat het nu gaat worden :9

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 10-08-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 199803 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:56:
@4g0ny : De vorm en textures van 't lieveheersbeestje zijn goed. Ik vind alleen de pootjes wat minder. Het lijken nu meer op vogelspinpoten, door de houding/vorm en dat lange haar. ;)
Ik heb er wat voorbeelden bij gezocht :
[afbeelding]
Heuj krijg nou wat, ik had juist voorbeelden die op mijn pootjes leken.. ik vond em er al wat aggressief uitzien :D
Ik zal mijn reference wel laten zien als ik op mn andere pc ben :)
Maar je hebt inderdaad gelijk.

1 Voorbeeld:

http://images.google.nl/i...m%3D10%26hl%3Dnl%26sa%3DN

[ Voor 23% gewijzigd door StackMySwitchUp op 10-08-2007 10:25 ]

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110644

Ik doe ook eens een keer mee ondanks dat er hele mooie dingen weer tussenstaan. Volg de contests meestal wel, heb één keer eerder meegedaan met de 'games' contest.

Afbeeldingslocatie: http://www.dennuz666.com/tmp/wip_01.jpg

Mischien niet zo heel origineel een auto (wordt een 'Hot Rod' in miniatuur/hotwheels uitvoering). Maar ik ben maar een amateur en ben constant aan het klooien om een auto te maken (tot nu toe niet heel erg goed gelukt), dus nog maar eens een poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook weer 2 WIPjes van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelofs-hengelo.nl/renders/wip/contest_56/schoen_01.png
Alleen de zool krijg ik niet voor elkaar...

Afbeeldingslocatie: http://www.roelofs-hengelo.nl/renders/wip/contest_56/schoen_02.png
1tje zonder bump-map op de zool, 2e schoen erbij, muur snel gefixt (welke nog beter word getextured.)

C&C altijd welkom.

//edit, zijn overigens bijde met MentalRay gerenderd.

hieronder is met Scanline
Afbeeldingslocatie: http://www.roelofs-hengelo.nl/renders/wip/contest_56/schoen_scan_01.png
Standaard

Afbeeldingslocatie: http://www.roelofs-hengelo.nl/renders/wip/contest_56/schoen_scan_02.png
Met DOV

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 215154 op 10-08-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
@ Roelofs: Auw, auw, auw, auw, doet al pijn als ik er naar kijk :P

Ik ben weer een stukje verder gegaan met m'n SketchUp-treintje
Afbeeldingslocatie: http://www.crazya.nl/~ad/treintje-wip4-s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 01-05 11:38
ik wil ook graag meedoen heb alleen geen idee wat ik zou kunnen maken

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Ik doe niet mee, hou meer van programmeren maar ik bekijk altijd dit forum omdat jullie allemaal van die mooie dingen maken, mijn complimenten!
T!m0n schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:59:
ik wil ook graag meedoen heb alleen geen idee wat ik zou kunnen maken
wellicht wat ideeen voor je:
- Lemmings
- Lego
- Speelgoedtrein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Hier met vernieuwde pootjes en een betere HDR map
Afbeeldingslocatie: http://img161.imageshack.us/img161/5236/ladybug5zj1.jpg

En voor de liefhebbers van DOF:
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/8271/ladybug5legdofaj7.jpg

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
@ Serpie: Maar ik maak al een speelgoedtreintje... Niet dat die geweldig zal worden, maar als iemand anders ook zo'n treintje maakt valt 't nog meer op :P

@ 4g0ny: Geweldig beest, hele mooie details erin verwerkt.

Maar nu, nog wat meer treintje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.crazya.nl/~ad/treintje-wip5-s.jpg
(deze keer zelfs klikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CrazyA schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:27:
@ Serpie: Maar ik maak al een speelgoedtreintje... Niet dat die geweldig zal worden, maar als iemand anders ook zo'n treintje maakt valt 't nog meer op :P

[afbeelding]
ik vind dat je het heel aardig doet, ik heb wel eens veel slechtere dingen gezien op dit forum, en als je de trein nog een mooie texture geeft word het vast een hele mooie scene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
CrazyA schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:27:

[afbeelding]
Hmm inderdaad ja sorry, maar ik had eigenlijk zo'n elektrische in mijn hoofd, ik formuleerde me wat ongelukkig dan. :)
Maar ziet er goed uit hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
Anoniem: 163535 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:37:
[...]

ik vind dat je het heel aardig doet, ik heb wel eens veel slechtere dingen gezien op dit forum, en als je de trein nog een mooie texture geeft word het vast een hele mooie scene
Serpie schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:04:
[...]

Hmm inderdaad ja, maar ik had eigenlijk zo'n elektrische in mijn hoofd, ik formuleerde me wat ongelukkig dan. :)
En nogmaals, thanks :)
Ik zie nog wel op tegen het texturen. Ik heb al even wat zitten stoeien met Kerkythea, een gratis render-engine met SketchUp plug-in.

[ Voor 20% gewijzigd door CrazyA op 10-08-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:35
Serpie schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:04:
[...]

Hmm inderdaad ja sorry, maar ik had eigenlijk zo'n elektrische in mijn hoofd, ik formuleerde me wat ongelukkig dan. :)
daar ga ik eens mee beginnen al ik tijd heb. heb hier nog wat mooie voorbeeldjes staan op schaal 1:160. morgen eens een leuke uitzoeken :). helaas mn ICE zo niet bij de hand...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StackMySwitchUp schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:24:
Hier met vernieuwde pootjes en een betere HDR map
[afbeelding]

En voor de liefhebbers van DOF:
[afbeelding]
Mooi gedaan, 4g0ny. Een stuk beter. De stand van de pootjes is goed zo.
-De verhoudingen van de ledematen kan nog iets beter, ik bedoel de segmenten van de pootjes. En misschien de nageltjes iets groter/dikker. (Maar dat is eigenlijk alleen belangrijk wanneer je van plan bent een close-up ervan te maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
CrazyA schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:21:
[...]

[...]

En nogmaals, thanks :)
Ik zie nog wel op tegen het texturen. Ik heb al even wat zitten stoeien met Kerkythea, een gratis render-engine met SketchUp plug-in.
Als je dat eenmaal onder de knie hebt kun je er echt hele mooie dingen me maken :) Het is alleen wel een zwaar programma. Kan ook aan mijn manier van belichten liggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:42:
[...]

Die druppels zijn regen neem ik aan? Dan zou ik ze een iets andere vorm geven, de meer bekende druppel-vorm :P haha.
http://www.ems.psu.edu/~fraser/Bad/BadRain.html

Wie het laatst lacht....

Hahaha >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
Ik ben weer druk bezig geweest :)

Afbeeldingslocatie: http://www.crazya.nl/~ad/treintje-wip6-s.jpg
(klikbaar)
TEAMIKKE schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:00:

Als je dat eenmaal onder de knie hebt kun je er echt hele mooie dingen me maken :) Het is alleen wel een zwaar programma. Kan ook aan mijn manier van belichten liggen :X
Ik heb al gemerkt dat specular reflections de boel enorm vertragen. Verder gebeuren er rare dingen. Ik heb een spiegelende onderplaat genomen, op mijn treintje (schoorsteentje) zie je geen glimmertjes terwijl je die in de reflectie wel ziet.

Probeerseltje:
Afbeeldingslocatie: http://www.crazya.nl/~ad/treintje-wip6-render1-s.jpg
(eveneens klikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:19
Ben sinds gisteravond terug van 5 dagen zeilvakantie dus ik heb de start even gemist maar ik heb nu wel een leuk idee; het schip waar ik opgezeten heb namodelen en in een flesje proberen te proppen :). Zullen de mensen van de zeilverening vast ook wel leuk vinden. Heb alleen geen goede referentie/bouwtekeningen dus zal meeste van me foto's van me telefoon moeten doen.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
Jeuj! Bruggetje FTW! Tevens een leuk excuus om wat met belichting te knoeien.

Afbeeldingslocatie: http://www.crazya.nl/~ad/treintje-wip7-s.jpg
(klik)

Na 10 minuten renderen:
Afbeeldingslocatie: http://www.crazya.nl/~ad/treintje-wip7-render-s.jpg
(en natuurlijk klikken voor de grotere versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En weer een stukje verder. Geprobeerd te texturen en belichting beter te krijgen maar met beide nog niet helemaal tevreden :) Comments welkom!

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/642o592.jpg

@4g0ny. Zn poten ziet dr echt tof uit :)

@Roelofs hengelo. Ik vind het stoer. Texture van schoenen zijn mooi gelukt. Oldschool 8) Mischien nog iets van een bumpmap eropgooien?

@ Crazy A. Model en belichting zien er mooi uit. Ben benieuwt hoe je het gaat texturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je wel, ook alle renders die nu tevoorschijn zijn gekomen, zien er allemaal stuk voor stuk erg mooi uit!

ik heb al een kleine bump-map op de schoen staan, die moet nog wel verbeterd worden, alleen als ik een bump op de zool doe, krijg ik vreemde dingen te zien.(zoals een paar post terug op pagina 3 te zien is)

maar, nog ff verder tweaken, en dan ben ik best tevreden hierover :D

Ik ben nog maar kort bezig met 3D, en deze wedstrijden is een hele mooie en goede oefening voor mij, ook omdat iedereen altijd goede (en terechte) kritiek leverd over de ingezonden renders :) Dus jullie zullen mij nog wel vaker voorbij zien komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
CrazyA schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:13:
Ik heb al gemerkt dat specular reflections de boel enorm vertragen. Verder gebeuren er rare dingen. Ik heb een spiegelende onderplaat genomen, op mijn treintje (schoorsteentje) zie je geen glimmertjes terwijl je die in de reflectie wel ziet.

Probeerseltje:
[afbeelding]
(eveneens klikbaar)
Dat je die glimmertjes niet ziet op het 'echte' schoorsteentje maar wel in de weerspiegeling, is helemaal juist. Die glimmertjes krijg je alleen op plekken waar het licht van de lamp direct de camera in wordt weerkaatst. Het licht valt schuin van boven op de schoorsteen, maar die weerkaatst het naar de grond, niet naar de camera. Als het dan op de grond komt, weerkaatst die het naar de camera. En daarom zie je wél glimmertjes in de weerspiegeling.

Even een natuurkundige illustratie ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://xs318.xs.to/xs318/07326/uitleg-licht-scaled.png
De lichtbundel van de lamp komt via de schoorsteen en de vloer de camera in. Het treintje ondersteboven helpt gewoon bij de constructie van het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:19
@Jupjup
Ik vind de boom niet zo goed gemoddeld eigenlijk, hij ziet er nogal onrealistisch uit. Het lijkt net alsof de boom zich onder de huizen heeft gebouwd ipv andersom. Zou het niet leuker wezen om de dikkere taken van een boom als weg te gebruiken en de kleinere uitstulpingen huisjes neer te zetten? Dat dus alle huis beetje verspreid zijn in hoogte enzo.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Hupie schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:04:
@Jupjup
Ik vind de boom niet zo goed gemoddeld eigenlijk, hij ziet er nogal onrealistisch uit. Het lijkt net alsof de boom zich onder de huizen heeft gebouwd ipv andersom. Zou het niet leuker wezen om de dikkere taken van een boom als weg te gebruiken en de kleinere uitstulpingen huisjes neer te zetten? Dat dus alle huis beetje verspreid zijn in hoogte enzo.
Bedankt voor het commentaar !

De boom is inderdaad nog vreemd.. en dat wou ik eigenlijk ook een beetje houden :P Wil een sprookjesachtige scene gaan maken met een boom die alles behalve realischtisch is volgebouwd met kleine dorpjes. Een beetje het zelfde idee als van jou dus maar dan de dorpjes appart. Boom is kwa model nog lang niet af maar die kon ik even niet meer zien :P Hier nog een render wat iets beter laat zien wat de bedoeling is. Wegen over de grote takken heen is goed idee dus zal er eens naar kijken 8)

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/6gdneae.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Ik ben ook eens ff een middagje bezig geweest. Nu nog proberen die dingen mooi te texturen. Ze zijn zo super gedetailleerd!

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/images/overig/Miniatuur01_.png

Misschien dat ik er nog wat meer treintjes bij modelleer.

Dark Blue, mag mijn treintje langs jou huisje rijden ?:P

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110644

Nog maar een wipje van mijn kant om te laten zien dat ik er nog mee bezig ben. Ik heb nog een heeele lange weg te gaan, maar ik begin het steeds beter te snappen.

Afbeeldingslocatie: http://www.dennuz666.com/tmp/wip_02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
@ jupjup: geweldig gras trouwens, hoe heb je dat gemaakt?
@ DaNiEl KuNsT: wow !! super strak, maar ik laat me niet meteen uit het veld slaan, alhoewel jouw trein wel een stuk mooier is dan die van mij... maar ik heb boompjes ;)

Klikbaar, rendertijd 22 minuten
Afbeeldingslocatie: http://www.crazya.nl/~ad/treintje-wip8-render2-s.jpg

Dit is dus de eerste test met textures. De vloer vind ik wel aardig, maar dit is een min-of-meer standaard materiaaltje van kerkythea. Misschien moet ik gewoon zelf tegeltjes zien te maken. Verder moet het hout nog een houtnerf krijgen, maar ik weet nog niet hoe ik dat mooi voor elkaar moet gaan krijgen. Bovendien is het een niet bestaand treintje, dus referentiemateriaal is er niet rechtstreeks.

[edit]
@ dennuz: tijd voor een pixarmondje? http://disney-clipart.com/Cars/pixar-cars.php
@ Duesenberg: ah, kijk, da's nog een duidelijke uitleg!! thnx :)

[ Voor 10% gewijzigd door CrazyA op 11-08-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 199803 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:12:
[...]

Mooi gedaan, 4g0ny. Een stuk beter. De stand van de pootjes is goed zo.
-De verhoudingen van de ledematen kan nog iets beter, ik bedoel de segmenten van de pootjes. En misschien de nageltjes iets groter/dikker. (Maar dat is eigenlijk alleen belangrijk wanneer je van plan bent een close-up ervan te maken.)
Misschien ga ik nog wat klooien met de pootjes, het zijn chains, dus ik kan alles simpel aanpassen, ben nu met een bladeren scene bezig, maar het schiet niet echt op.. kan de textures niet goed krijgen (ik gebruik amper reference.. wil het zelf leren :P )
Bijkomend dat ik op zaterdag en zondag werk tot 10 uur s'avonds, kan ik er weinig aan doen tot ik weer vrij heb ^^

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
@crazyA
ziet er goed uit.
Tip: doe het basis texturen in sketchup, je kunt dan in kerkythea dit verfijnen (bump/reflection etc.)
zo heb ik ook een plaatje in een vorige contest gedaan. Sketchup Kerkythea

[ Voor 15% gewijzigd door Holgster op 12-08-2007 13:20 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
Holgster schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:12:
@crazyA
ziet er goed uit.
Tip: doe het basis texturen in sketchup, je kunt dan in kerkythea dit verfijnen (bump/reflection etc.)
Wow! Thank voor de tip :)
Ik moet maar eens wat tutorials gaan opsnorren over texturen en textures maken. Ik heb al wel wat zitten stoeien met textures en bumpmaps, maar het lijkt nog nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Holgster schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:12:
@crazyA
ziet er goed uit.
Ik zie dat je HL2 textures hebt gebruikt, maar waar haal je die vandaan? Ik heb al gezocht in mijn HL2 folder, en in de folder van de SDK, maar nog niet kunnen vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97321

Ik weet niet of het toegestaan is, maar ik was mij aan het vervelen, en zie hier altijd de mooiste creaties voorbijkomen, dus dacht, probeer ook eens wat. Nu heb ik me nog niet echt in een 3d-pakket verdiept oid, maar heb op school geleerd met solidworks om te gaan (is dit programma ook toegestaan bij deze contest?), en probeer er dit mee te maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.marksijmons.nl/got/001.jpg

En dit is mijn eerste wip:
Afbeeldingslocatie: http://www.marksijmons.nl/got/lego.jpg

Solid Works is eigenlijk niet echt voor dit soort zaken bedoeld (vooral het renderprogramma photoworks is niet echt geweldig), maar t ziet er volgens mij toch aardig uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Anoniem: 97321 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:44:
Ik weet niet of het toegestaan is, maar ik was mij aan het vervelen, en zie hier altijd de mooiste creaties voorbijkomen, dus dacht, probeer ook eens wat. Nu heb ik me nog niet echt in een 3d-pakket verdiept oid, maar heb op school geleerd met solidworks om te gaan (is dit programma ook toegestaan bij deze contest?), en probeer er dit mee te maken:
[afbeelding]

En dit is mijn eerste wip:
[afbeelding]

Solid Works is eigenlijk niet echt voor dit soort zaken bedoeld (vooral het renderprogramma photoworks is niet echt geweldig), maar t ziet er volgens mij toch aardig uit...
Vergeet niet het lego-logo op de nopjes he? ;)

Ziet er al goed uit! Al lijken de wielen me nog iets te rond. (klinkt best raar eigenlijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, die lego-logo's dacht ik pas aan toen ik het plaatje gepost had... Moet alleen nog ff kijken in welke context ik hem plaats om hem wat meer miniatuur te maken, maar dat moet wel goed komen (heb iig al een leuk idee). Grootste probleem is toch nog photoworks, erg lastig altijd om daar mooie renders mee te maken, maar op zich wel een leuke uitdaging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 97321 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:19:
Ja, die lego-logo's dacht ik pas aan toen ik het plaatje gepost had... Moet alleen nog ff kijken in welke context ik hem plaats om hem wat meer miniatuur te maken, maar dat moet wel goed komen (heb iig al een leuk idee). Grootste probleem is toch nog photoworks, erg lastig altijd om daar mooie renders mee te maken, maar op zich wel een leuke uitdaging..
De vloer textures doen een hoop, en misschien DOF (ook al is het photoshop)
helpt enorm veel
Dat lieveheersbeestje van mij bijv, ziet er groot uit, tot je DOF toepast, opeens lijkt hij stukken kleiner :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
Anoniem: 215154 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:42:
[...]

Ik zie dat je HL2 textures hebt gebruikt, maar waar haal je die vandaan? Ik heb al gezocht in mijn HL2 folder, en in de folder van de SDK, maar nog niet kunnen vinden :+
er zijn tools voor om de hl2 textures te converteren naar .tga files. Weet helaas niet meer precies hoe ik het gedaan heb :?
zoek zelf even op bv. convert hl2 textures. Ik geloof dat er zelfs een plugin is voor 3dsmax om rechtstreeks hl2 textures te gebruiken, dus zonder ze te converteren.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
zo, weer een kleine update. bump en color maps voor de bak gemaakt. nu die voor het onderstel nog maken en dan eens wat aan de belichting enz gaan werken.

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/images/overig/Miniatuur02.png

ps, het is een scanline render, die gaan net ff wat sneller dan vray. vandaar dat de letters er ook wat vaag uit zien. met vray is dit wel goed

[ Voor 22% gewijzigd door DP Kunst op 12-08-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, een dagje spelen zit erop. Hieronder nog een wip, waarmee mijn idee (hopelijk) duidelijk wordt. De afbeelding is klikbaar voor een vergroting...
Afbeeldingslocatie: http://www.marksijmons.nl/got/Totaal.jpg

Hoef eigenlijk alleen nog maar te kijken hoe er met photoworks afbeeldingen op 3d objecten geplaatst kunnen worden, en het legopoppetje te maken, met enkele miniatuurprullenbakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Anoniem: 97321 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:52:
Zo, een dagje spelen zit erop. Hieronder nog een wip, waarmee mijn idee (hopelijk) duidelijk wordt. De afbeelding is klikbaar voor een vergroting...
[afbeelding]

Hoef eigenlijk alleen nog maar te kijken hoe er met photoworks afbeeldingen op 3d objecten geplaatst kunnen worden, en het legopoppetje te maken, met enkele miniatuurprullenbakken...
De lego-auto moet met een factor 3-5 vergroot worden om er realistisch uit te zien.. nu lijkt het alsof het 1/20 van zo'n baksteen.. die dingen zijn ietsje groter :P

Probeer er een potlood of sigaret/paperclip/punaise/post-it/etc naast te leggen en te modelen, goeie indicatie van hoe groot het wordt :)

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Aaargh, jullie hebben supermooie modellen! :o

Ok... ik ga denk ik maar wat anders maken... ik euh... ja. Kan niet echt tegen jullie geweldige creaties op. :{ Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@4g0ny: Ja, idd, nu je het zegt... Of ik verklein de bakstenen, kan ook, want de pedaalemmer en de lego auto zijn volgens mij redelijk in verhouding en op maat (heb het allemaal op het oog gemaakt, geen lego erbij gepakt :P). Maar het verbaast me bovenal dat ik zo'n redelijk goeie render uit fotoworks krijg. Maar er meot toch nog wel wat gebeuren...

Nu ik er nog eens naar kijk vind ik die prullenbak ook wat groot in verhouding... Moet toch nog eens naar de afmetingen gaan kijken lijkt me...

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 97321 op 13-08-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

naar schatting en mijn "kennis" van legoblokjes denk ik dat je auto zo'n 10-12 cm lang is, en +/- 7 cm hoog, een pedaalemmer lijkt me dan geen meter in doorsnee :P

Ik bouw rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 't :), een miniatuur sneeuw...ding.
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/2614/wip1ij5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Anoniem: 199803 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:26:
Ik heb 't :), een miniatuur sneeuw...ding.
wip:
[afbeelding]
lol, het is net een kaktus met feesthoedjes op zo. Verder is het een erg leuk idee.
Pagina: 1 2 3 Laatste