heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Echt gruwlijk vetBozozo schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:20:
Wat zouden jullie ervan denken als ik het poppetje met bones en al eens upload
edit:
[afbeelding]
weer een uur verspild
GTA VI - All aboard the hype train!!
Verwijderd
Ik post hem morgen, omdat hij op de vaste pc staat, en ik post hem ook nog als wip, dus als je nog iets weet, wat ik kan verbeteren graag, want doorvoor doe ik mee.
indien er geen post na mij komt morgen, update ik deze, ander doe ik een nieuwe post...
Roelofs-Hengelo @ niet zo blij a.t.m.
Geen hand vol maar een land vol hè
Ik vind het een beetje raar dat ie dus nog in de punaise moet trappen en er al bloed ligt. Zowieso zal je geen bloed zien want die punaise komt niet door de schoenzool heen. Ik zou het grappiger vinden als je die knikker een paar cm opschrijft en onder zijn hak neerlegt. Want het ziet er nu al uit of ie achter over gaat vallen.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:03:
[afbeelding]
klein wipje, en hier weer wat extra zooi op de grond neer gedump.
commentaar altijd welkom
Voor de rest leuk gedaan, mss is de dof iets te overheersend vooraan.
Verwijderd
het is eigenlijk zo bedoeld, dat er al iemand voor deze al in de punaise is getraptrobin222 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:34:
[...]
Ik vind het een beetje raar dat ie dus nog in de punaise moet trappen en er al bloed ligt. Zowieso zal je geen bloed zien want die punaise komt niet door de schoenzool heen. Ik zou het grappiger vinden als je die knikker een paar cm opschrijft en onder zijn hak neerlegt. Want het ziet er nu al uit of ie achter over gaat vallen.
Voor de rest leuk gedaan, mss is de dof iets te overheersend vooraan.
(en, de punaise bleef niet vast zitten
wipje:

1tje zonder dof, omdat dat veel rendertijd kost (zonder dof + metalray = 1 min, scanline + dof = 1,5 uur ongeveer)
Veranderd:
- schoen iets anders gemoddeld
- punaise + bloed iets verplaatst
- knikker verplaatst
- camera stand veranderd
- (kleine witte stukje naast de rechterschoen word nog veranderd)
Todo:
- veters moddelen voor de schoenen
- bumpmap van de zool weg halen (allemaal zwarte vlekken)
- verder nog iets?
verder goed bezig
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Verwijderd
Wat je kan doen is de Z-Depth apart renderen en dan in photoshop die map gebruiken voor DOF, scheelt je heel wat render tijdVerwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:42:
[...]
het is eigenlijk zo bedoeld, dat er al iemand voor deze al in de punaise is getrapt
(en, de punaise bleef niet vast zitten)
wipje:
[afbeelding]
1tje zonder dof, omdat dat veel rendertijd kost (zonder dof + metalray = 1 min, scanline + dof = 1,5 uur ongeveer)
Veranderd:
- schoen iets anders gemoddeld
- punaise + bloed iets verplaatst
- knikker verplaatst
- camera stand veranderd
- (kleine witte stukje naast de rechterschoen word nog veranderd)
Todo:
- veters moddelen voor de schoenen
- bumpmap van de zool weg halen (allemaal zwarte vlekken)
- verder nog iets?
1. Maak een camera en zet de target op het object dat je scherp wilt hebben;
2. Zoek in de properties van de camera naar Camera Effects (ofzoiets) en stel Mental Ray DOF in.
3. Stel MR in als renderer en zet onder tabje Renderer de optie 'DOF' of wat dan ook aan.
Dit gaat echt veel sneller dan scanline DOF
Verwijderd
en volgens mij reflecteerd bloed niet
verder, erg leuk gedaan
Verwijderd
reden dat ik dit pakket gebruik, omdat ik er op school les in heb gehad
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Waar blijven alle finals btw?
[ Voor 40% gewijzigd door StackMySwitchUp op 01-09-2007 11:48 ]
Ik bouw rare dingen.
Verwijderd
ik ben nog bezig, en ben nu op hetzelfde werk als jij doetStackMySwitchUp schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 11:47:
Ik gebruik 3D studio max 9 sp2, ben begonnen met max 4
Waar blijven alle finals btw?de deadline is over een week ofzo toch?
Huh? zit jij in het KPN gebouw (Ams) dan?Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:04:
[...]
ik ben nog bezig, en ben nu op hetzelfde werk als jij doetalleen zit ik bij Mine/Interactieve TV
ik ben van MP AST (ATS naam = janssen)
[ Voor 5% gewijzigd door StackMySwitchUp op 02-09-2007 18:40 ]
Ik bouw rare dingen.
Verwijderd
nee nee, in Ens, en ik zit echt op dedicated Mine 1e lijnStackMySwitchUp schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:35:
[...]
Huh? zit jij in het KPN gebouw (Ams) dan?![]()
ik ben van MP AST (ATS naam = janssen)
ATS= roelo498, om maar ff te patsen met mijn mooie code
kans is klein overigens dat ik jou aan de lijn krijg, of zou dat kunnen gebeuren
Je hebt mailVerwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 02:11:
[...]
nee nee, in Ens, en ik zit echt op dedicated Mine 1e lijn
ATS= roelo498, om maar ff te patsen met mijn mooie code
kans is klein overigens dat ik jou aan de lijn krijg, of zou dat kunnen gebeurenzou wel grappig zijn
Laten we nu weer ontopic gaan, hoe zit t met je render?
Ik bouw rare dingen.
Verwijderd
een beetje met DOF en mentalray aan het spelen. toch lijkt de scanline versie mooier, maarja, daar weet ik ongeveer de instellingen van

*word nog geupload*
*geupload zoals je kunt zien*
maar, er zitten ook 2 witte vlekjes in de render? en een soort van glow om de punaise

en ik krijg ook meerdere fouten...

Photoshop

Max Screenie

zijn allemaal klikbaar
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 14:36 ]
Ik bouw rare dingen.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Hey ik volg het topic beetje voor m'n vermaak. Maar is DOF een bepaalde techniek van renderen of textures ofzo? want het zegt me niets... Iemand die het kan verduidelijken?Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:09:
Even een snelle algemene tip ertegenaan gooien. Je kan iets kleiner laten lijken door flink gebruik te maken van DOF. Het is een steenoud fotografie-trukje maar werkt ook voor 3D ontwerp natuurlijk.
EDIT: Woeps werd al ergens vermeld. Nevermind.
Edit: Laat maar dept of field. Schermpte diepte. Eerste hit op m'n grote vriend.
Link voor de liefhebber http://nl.wikipedia.org/wiki/Scherptediepte
[ Voor 12% gewijzigd door EVILSalami op 05-09-2007 20:40 ]
Photoshop?Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 21:12:
[afbeelding]
Veters gemodeld, nu nog een oplossing voor de witte vlekken
Ik bouw rare dingen.
;P
Ik bouw rare dingen.
Knight who says 你

Ik bouw rare dingen.
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Je hoeft niet ZO accuraat te werken hoor..DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:07:
ik ga ook nog een final creeren. Ben nu alleen nog bezig met de textures enz. Gezien de lettertjes op het origineel zooooo klein zijn heb k alleen btj moeite met kijken wat er nou psies op staat
Ik bouw rare dingen.
edit 1*: nu heb ik de textures geloof ik wel af, nou nog ff mooie renders maken
edit 2*: Final:

*Clickable
[ Voor 76% gewijzigd door DP Kunst op 08-09-2007 15:17 ]
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Ziet er gelikt uit, alleen vraag ik me af waar het miniatuur aspect zit.. dit is namelijk weinig meer dan een paar trein onderdelen op een mooie witte achtergrondDaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:14:
niet bij grotere rendersdan zijn ze wel duidelijk leesbaar
edit 1*: nu heb ik de textures geloof ik wel af, nou nog ff mooie renders maken
edit 2*: Final:
[afbeelding]
*Clickable
Ik bouw rare dingen.

Dat had ik ook al met veel dingen. Maar sinds de WIP met dat lieveheersbeestje euh, heb ik mezelf zo'n beetje uitgeschreven. Ook omdat m'n stage begonnen is en ik overdags met andere dingen bezig hoor te zijn zeg maar.DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 21:20:
ik zat nog te denken om er iets groots naast te zetten. Het zijn namelijk modellen van mijn Fleischman miniatuur treintjes... Het valt nu misschien niet zo op dat ze klein zijn...
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd

klikbaar voor 3200x2400
laatste wip, nog het 1 en ander aanpassen (vooral belichting denk ik) en zal wel een final inleveren vandaag
rendertijd 30 minuten met mentalray
//edit
Final

ook klikbaar voor 3200x2400
belichting iets aangepast
een paar lichte effecten erop los gelaten
kben nog op tijd ^^
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 23:42 ]
Verwijderd

Om de details wat beter te zien moet je de grote versie bekijken.
Final:

Grote versie(1024x768)
Met jullie goedvinden wil ik mn laatste wip als final inleveren

Jahaa neehee!! .. nou vooruit dan!Bozozo schreef op maandag 10 september 2007 @ 09:49:
Whoops, contest vergeten
Met jullie goedvinden wil ik mn laatste wip als final inleveren
Ik bouw rare dingen.
Verwijderd
natuurlijk mag je mee doen

FINAL

(Klikbaar voor vergroting 1100x600)
Hi-Res Versie
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 18:35 ]
Van mij mag je meedoenVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:22:
Aiaiaiai, ik was m'n zelf geopende contest helemaal vergeten. Afgelopen tijd erg druk geweest. Ik hoop dat ik nog mee mag doen met deze final:
FINAL
[afbeelding]
(Klikbaar voor vergroting 1100x600)
Hi-Res Versie
Ik heb beneden alle finals gepost, hopelijk is het zo goed... overal waar een link onder staat is imageshack
[ Voor 9% gewijzigd door StackMySwitchUp op 11-09-2007 21:51 ]
Ik bouw rare dingen.
4g0ny

http://img.storm-artists....y/artworks/1187823229.jpg
Bozozo

DaNiEl KuNsT

Roelofs-Hengelo

Sargonaut

http://img259.imageshack.us/my.php?image=final1cc2.jpg
Thyson

Ik bouw rare dingen.

Vooral 4g0ny (zeer realistisch), Bozozo (brings back memories, zeer goed uitgevoerd) en Thyson (erg origineel en funny) verdienen een podiumplaats. Welke volgorde weet ik zo even niet.
De treintjes van Daniel Kunst zijn ook erg mooi, is alleen jammer dat de render wat tegenvalt.
Br(36) Ba(56)
Thank youHolgster schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:37:
erg goede finals allemaal!
Vooral 4g0ny (zeer realistisch), Bozozo (brings back memories, zeer goed uitgevoerd) en Thyson (erg origineel en funny) verdienen een podiumplaats. Welke volgorde weet ik zo even niet.
De treintjes van Daniel Kunst zijn ook erg mooi, is alleen jammer dat de render wat tegenvalt.
Mijn score is verzonden, graag iedereen zsm dit doen, aangezien het de laatste keer (minicontest) een maand duurde
Ik bouw rare dingen.
Verwijderd
Ow, ik had ze verstuurd naar de mail in de startpostVerwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:07:
Meestal moeten de scores verstuurd naar de persoon die de contest heeft opgestart. Dat ben jij dus, in dit geval. Als je het zelf niet wil/kan/geen tijd hebt, kan je altijd vragen of iemand het wil overnemen.
Als Thyson niet kan wil ik het wel overnemen, ben toch altijd op/rond internet ivm mijn werk
Ik bouw rare dingen.
Ontvangen
* Thyson
* 4g0ny
* Sargonaut
Niet Ontvangen
* Roelofs-Hengelo
* Daniel Kunst
* Bozozo
Ik bouw rare dingen.
[ Voor 4% gewijzigd door StackMySwitchUp op 12-09-2007 20:12 ]
Ik bouw rare dingen.
De stemmen zijn geteld en de uitslag is bekend.
Tromgeroffel.....
De winnaar van de 3D Contest V56 is.....heel verrassend...
4g0ny
4gOny Gefeliciteerd!
De uitslag:
1) 4g0ny
2) Thyson
3) Bozozo
4) Roelofs-Hengelo
5) Sargonaut
6) Daniel Kunst
Volledig Scoreformulier
Verwijderd

en ik ben 4e

en de rest uiteraard ook gefeliciteerd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 14:26 ]
Gefeliciteerd iig, prachtig werk
Verwijderd

Ben benieuwd wat je nu gaat doen, 2 contests tegelijk? Of eerst weer een render-contest?
5e plek voor mij.
Mixed Reality dev
Heel erg bedankt voor de hoge scores
Ik wil eigenlijk best wel meedoen aan elke contest.. het is goed voor mijn skills, aangezien ik dit ooit wel eens prof. wil gaan doen ^^
Ik bouw rare dingen.
DAH
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Que?
Ik bouw rare dingen.
Ik ben benieuwd wat het volgende thema word. Misschien kan ik zelfs deelnemen
Tuurlijk kun je deelnemen, deze contests zijn voor alle skill-levelsEVILSalami schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:06:
Naar aanleiding van dit topic ben ik ook enthausiast geraakt. Ben nu ook begonnen met Max 3d. Heb al wat tutorials gedaan, best leuk! Maar damn wat zijn er veel tools/modifyers etc! Photoshop niks bij.
Ik ben benieuwd wat het volgende thema word. Misschien kan ik zelfs deelnemen
Dit brengt mij bij het volgende onderwerp.. Wat wordt het de volgende contest?
Ik bouw rare dingen.
Oftewel: tuurlijk win jij
Gefeliciteerd
Bij de vorige keuze van het onderwerp waren Ghetto/Achterbuurt en Consumentenelectronica de favorieten na miniatuur. Ik, als industrieel ontwerper, zie consumentenelectronica wel zittenStackMySwitchUp schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 15:02:
[...]
Dit brengt mij bij het volgende onderwerp.. Wat wordt het de volgende contest?
Ik vraag me af hoe dat te realiseren is.. consumentenelectronica ontwerpen of namaken?Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:10:
[...]
Bij de vorige keuze van het onderwerp waren Ghetto/Achterbuurt en Consumentenelectronica de favorieten na miniatuur. Ik, als industrieel ontwerper, zie consumentenelectronica wel zitten
Ghetto spreekt mij wel aan..
Misschien iets heel anders?
Ik bouw rare dingen.
Verwijderd
-kantoor artikelen/werkplaats
-architectuur (vage gebouwen enzo
-smurfen (kun je ook vanalles mee doen)
-monumenten
-beeldwerken/standbeelden
-cartoony
zo ff uit mijn duim gehaald, maar het zijn een paar voorstellen toch
Mixed Reality dev
Het is een toegankelijk onderwerp (elke lelijke blob of kale kubus kan een monument zijn) met veel potentie voor detaillering. Ook kan er met een simpel monument veel tijd overblijven voor andere belangrijke dingen als materials en belichting.
[ Voor 2% gewijzigd door Duesenberg J op 16-09-2007 22:55 . Reden: rare zinconstructies ]
Als beginner ben ik hiermee eens. Ik kan echt nog niks organisch maken. Dus dit spreekt me wel aan, weet nog niet of ik wel mee ga doen. Ik ben nog druk aan het tutoriallenDuesenberg J schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:54:
ik voel ook wel wat voor monumenten.
Het is een toegankelijk onderwerp (elke lelijke blob of kale kubus kan een monument zijn) met veel potentie voor detaillering. Ook kan er met een simpel monument veel tijd overblijven voor andere belangrijke dingen als materials en belichting.
Verwijderd
Of anders :
-natuur
-huisdier
-sport/contest/wedstrijd
-vakantie
-robot/android
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
(brrr willen de mensen hierboven ff check images doen, m'n pagina verspringt continu
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
- Ghetto
- Consumentenelectronica
- Architectuur (waaronder monumenten/beeldwerken valt)
- Werkplaats/kantoor
- Robotica/robots/androïden
Any suggestions?
Ik bouw rare dingen.
Verwijderd
Heheh, ik wil graag dat iedereen kiest, ben niet zo beslissend.. ik vind alles namelijk wel leuk ^^Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:30:
Is een poll nog nodig? Als winnaar van deze contest mag jij het onderwerp bepalen. Je gaf zelf als onderwerp 'ghetto'. Lijkt me best een goeie. Er is nog niemand geweest die het helemaal niks vond. Uiteindelijk blijft het toch afwachten hoeveel mensen er meedoen en een final maken.
Dus kies maar raak..
Ik bouw rare dingen.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
hmm, ja. Moet het dan zo'n Amerikaans neger-ghetto zijn of is de iets grotere term achterstandsbuurt ook van toepassing? (een slum)
In het eerste geval ben ik niet zo blij met ghetto als volgend onderwerp, in het tweede geval wel. Het eerste spreekt me gewoon echt niet aan.
Ghetto lijkt me op zich ook wel vet, vooral omdat ik gister nogal een rare droom heb gehad die prima in een ghetto sfeertje past. De droom was wel heel vaag, ik had gevoel alsof ik in een soort computerspel zat en in dat spel zat ik in een surrealistische spookstad tijdens de 2e wereldoorlog terwijl ik in een zwevende auto vloog met geweer erop en dat er af en toe mensen/half zombies uit huizen kwamen die van alles van straat probeerden te scharrelen zolang het veilig was en die ik dus aant neerschieten was. Mja jullie zullen er vast niet veel van snappen maar ik hoop dat ik de sfeer van die droom een beetje op een 3d plaat kan krijgen

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
ghetto is trouwens engels
[ Voor 52% gewijzigd door Menesis op 20-09-2007 17:10 ]
Mixed Reality dev
1) Mensen moeten zich eerst inschrijven
2) dan moet iedere deelnemer een foto maken/vinden en op de stapel leggen
3) dan moet iedere deelnemer een foto uitkiezen voor een ander
4) degene die de mooiste/coolste namaak/remix ervan maakt, wint!
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
ik was btj druk afgelopen week dus had geen tijd om te reageren. afgelope weekend ff langs berlijn en praag gelift voor een wedstrijd.
anyways, ik mag volgende project niet mee doen, dan heb ik heeeeeel veel tijd over. dus ben wel weer in voor een contest. ben benieuwd wat het word
Whoa, is die game al uit?De Hupie schreef op donderdag 20 september 2007 @ 01:26:
Consumenten electronica lijkt me als IO-er ook wel een goed onderwerp. Beetje spelen met belichting en materialen om zo realistisch mogelijk plaatje te maken. Misschien voor niet IO-ers een wat minder onderwerp.
Ghetto lijkt me op zich ook wel vet, vooral omdat ik gister nogal een rare droom heb gehad die prima in een ghetto sfeertje past. De droom was wel heel vaag, ik had gevoel alsof ik in een soort computerspel zat en in dat spel zat ik in een surrealistische spookstad tijdens de 2e wereldoorlog terwijl ik in een zwevende auto vloog met geweer erop en dat er af en toe mensen/half zombies uit huizen kwamen die van alles van straat probeerden te scharrelen zolang het veilig was en die ik dus aant neerschieten was. Mja jullie zullen er vast niet veel van snappen maar ik hoop dat ik de sfeer van die droom een beetje op een 3d plaat kan krijgen![]()
Uhm.. ok, aangezien ik gewonnen heb en iedereen graag Ghetto wil, maken we er dit van:
Volgende contest: Ghetto/slums/alles in die sfeer How bout that?
Ik bouw rare dingen.
Verwijderd
Aan jou de eer om de startpost aan te passen en de contest op te starten.
Niet gHetto
get·to (het ~, -ti/~'s)
1 woonwijk van een sociaal niet-geïntegreerde groep [vroeger vooral een verplichte verblijfplaats voor Joden in de stad]
[ Voor 55% gewijzigd door Menesis op 21-09-2007 15:08 ]
Mixed Reality dev
Ja, maar het mag toch ook gewoon in het Engels?Menesis schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:07:
het is GETTO in het Nederlands!!!
Niet gHetto
get·to (het ~, -ti/~'s)
1 woonwijk van een sociaal niet-geïntegreerde groep [vroeger vooral een verplichte verblijfplaats voor Joden in de stad]
'Slums' is ook Engels. In het Nederlands zou dat 'sloppenwijken' zijn. Al heb ik bij een sloppenwijk meer een beeld van hutjes van golfplaat in mijn hoofd, en niet een achterstandsbuurt.
[ Voor 11% gewijzigd door Duesenberg J op 21-09-2007 16:00 ]
ja nee ok, qua titel voor de contest is het best ok, maar het leek alsof iedereen dacht dat het ghetto nederlands was aangezien iedereen het in nederlandse zinnen gebruikt. Ja het is offtopic/gezeur, ik weet het, maar nu hebben sommigen hier ook weer wat geleerdDuesenberg J schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:59:
[...]
Ja, maar het mag toch ook gewoon in het Engels?
'Slums' is ook Engels. In het Nederlands zou dat 'sloppenwijken' zijn. Al heb ik bij een sloppenwijk meer een beeld van hutjes van golfplaat in mijn hoofd, en niet een achterstandsbuurt.
Mixed Reality dev
klik snel naar: 3D Contest V57 : Ghetto
Ik bouw rare dingen.