3D Contest v49: Sci-Fi Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 5.019 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k123/holgster/headerscifi.jpg

Onderwerp

Welkom bij de 49ste 3d-contest.
Het onderwerp is deze keer Sci-Fi.

Het is een vrij breed onderwerp, dus keuze genoeg, laat je fantasie de vrije loop, maak er een mooie plaat van, het is 'fiction' dus alles kan.

Voorgaande contests
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering • 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
Winnaar
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster

Inleverdatum

Op maandag 11 december moeten de finals gepost worden, je hebt dus 3 weken de tijd om er wat moois van te maken..

Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 550 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat :)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: een render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als ImageShack kun je gratis je afbeeldingen uploaden, deze webspace is alleen jammergenoeg ontzettend traag, ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede. Zelf gebruik ik sinds kort Pichotel
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 550 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar holgster op gmail.com

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Tot slot

Startpost is geript van vorige contest. Dank aan iedereen die dit in de loop van alle contests heeft opgezet.
Good Luck everyone! ;)

[ Voor 100% gewijzigd door Holgster op 24-03-2007 16:46 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
Ik denk dat ik weer eens mee ga doen. Perfecte planning om mijn bij schetsen en concepttekenen gemaakte ruimteschip eens om te zetten in 3D :)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Jeuj, we mogen *O*

Ik zit aan iets post-apocalyptisch te denken a la Jericho, maar dan iets verder in de toekomst O-) Moet alleen nog een fatsoenlijk snelle manier bedenken om een paddowolk te renderen :X Veel particles + Afterburn = traag2

Oh en Holgster..

Pas die banner eens aan ;) die rooie randjes zijn lelijk (is iets te groot, 575pixels breed past erg mooi, en die maat kun je ook aanhouden voor thumbs.)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 18-11-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
rode randjes?? ik zie ze niet. Plaatje is 580 breed net als de vorige contest :?

edit:
Autoresize?! Kijk het morgen even na, thx voor de tip!

[ Voor 30% gewijzigd door Holgster op 18-11-2006 00:20 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Holgster schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 00:14:
rode randjes?? ik zie ze niet. Plaatje is 580 breed net als de vorige contest :?
Heb je zeker auto resize aan staan :?

Of Forum versmallen voor 800 breedte? * op nee..

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 18-11-2006 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-04 23:08
ik zie ze ook niet hor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.xander.nl.eu.org/images/rodelijnen.png

Ok, het is mierenneuken, maar toch.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 18-11-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Ik denk dat bij jou de optie forum versmallen staat aangevinkt, of niet. Heb ik even gedaan en dan krijg je inderdaad die randjes. Is dat wel opgelost dan als het plaatje 575 is?

edit:
@krusher en @whiteViper
Ik pas het plaatje morgen even aan zodat alles voor iedereen goed zichtbaar is. Misschien kunnen jullie je post editen en die screenshots verwijderen, staat zo slordig op de eerste pagina, en ik ben meteen zo prominent aanwezig ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Holgster op 18-11-2006 00:52 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
tja... ligt toch echt aan jou ben ik bang

Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/zelfde.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Holgster schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 00:31:
Ik denk dat bij jou de optie forum versmallen staat aangevinkt, of niet. Heb ik even gedaan en dan krijg je inderdaad die randjes. Is dat wel opgelost dan als het plaatje 575 is?
Yup, 575 lost het op voor alle mensen die forum versmallen aan hebben staan. Erg handig als je met twee vensters aan het editen bent in een topic. En iets uit het stenentijdperk toen GoT nog paars was ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:20
Mja, Science Fiction dus. Ik heb nog steeds geen echt goed idee.
En ik moet nog steeds mijn belofte van 'gaan voor de originaliteitsprijs' nakomen :X .

Dat wordt dus even heel erg goed nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
mischien om jullie wat te inspireren :) . heb ik even van wikipedia afgeplukt:

Bekende SF-Films

* 2001: A Space Odyssey
* Alien
* Blade Runner
* Mad Max
* The Matrix
* Planet of the Apes
* Solaris
* Stargate
* Soylent Green
* Star Trek
* Star Wars
* Terminator
* Total Recall

Bekende SF-televisieseries

* Andromeda
* Babylon 5
* Battlestar Galactica
* Blake's 7
* Dark Angel
* Dr. Who
* Earth 2
* Farscape
* Firefly
* Futurama (enigszins een parodie op SF-series)
* The Outer Limits
* The Twilight Zone
* Sliders
* Space: Above and Beyond
* Stargate SG-1
* Stargate Atlantis
* Star Trek
* The X-Files
* The 4400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^^^ leuke lijst :) maar ik probeer enigsinds van de bekende weg af te raken. Kun je beter met Google gaan zoeken naar wat sci-fi tutorials, leerzaam ook nog. Kom dan alleen niet met een Enterprise aanzetten als model :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Anoniem: 19894 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 00:52:
^^^^ leuke lijst :) maar ik probeer enigsinds van de bekende weg af te raken. Kun je beter met Google gaan zoeken naar wat sci-fi tutorials, leerzaam ook nog. Kom dan alleen niet met een Enterprise aanzetten als model :P
nee met thunderbird 3 :P die kennen we nog nie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.xander.nl.eu.org/images/3dcontest/49-01.png

Wat ik wil.. alleen übertraag om te renderen :/ :(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 18-11-2006 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:04
Tsja, Science Fiction, waar eindigt dit en waar begint Fantasy? Als ik hier zo die lijst zie. Maarja, dat lijkt me een zeer oude discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Toch wel een leuk onderwerp! Heleaas zit het er voor mij niet in dit keer.... Ik ga halverwege de contest 3 weken naar het buiten land en mijn vrije tijd komende 2 weken heb ik daardoor eigenlijk al helemaal volgepland :p

Volgende contest beter :) Maar suc6 iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:18

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hey.. nieuw topic :)
Okay.... dan kan ik nog verder gaan met het bedenken van iets orgineels..
Ik wil echt proberen deze keer iets NIET afgezaagds te maken :P

Suc6 iedereen! :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Het is inderdaar wel moeilijk om origineel te zijn met dit onderwerp:

Aliens
ruimteschip
alternatieve theorie over constructie wereldmonumenten
andere planeet
robots
lasergeweertjes

Het is allemaal wel eens gedaan. Misschien moet ik niet kijken naar wat ik in mijn render stop, maar wat er in mijn reder gebeurt, en als dat met afgezaagde voorwerpen toch een origineel beeld is vind ik het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Juist! Duesenberg, zo mag ik het horen!
Niet eerst een voorwerp maken en dan nog eens bedenken, goh, hoe zal ik hier eens een plaatje van maken.
Nee, andersom, eerst het beeld bepalen en dan kijken welke voorwerpen/objecten je daarvoor moet gaan maken.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

Ik stap toch maar af van de back to the future auto, ga wel iets anders/leukers bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:59

Zeror

Ik Henk 'm!

Met science fiction kan je dus vele kanten op. Iedereen denk wel gelijk aan ruimteschepen en dergelijke, maar ook andere wetenschapsfictie, waar de term oorspronkelijk ook vandaan komt, kan ook zeker gebruikt worden.

Lees maar eens hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Science_fiction

Ik wens iedereen in deze contest veel succes :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Holgster schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:27:
Juist! Duesenberg, zo mag ik het horen!
Niet eerst een voorwerp maken en dan nog eens bedenken, goh, hoe zal ik hier eens een plaatje van maken.
Nee, andersom, eerst het beeld bepalen en dan kijken welke voorwerpen/objecten je daarvoor moet gaan maken.
Presies.

t zelfde als waar ik mee bezig ben.. gewoon een scene op papier aan t kladderen... en als ik daar helemaal tevreden over ben, dan start ik Max pas op :P
Op deze manier werken scheelt je ook een heleboel overbodige details maken :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 00:17
Ik ga ook meedoen! :*) Na het volgen van enkele tutorials over 3dsmax denk ik dat ik nu wel klaar ben voor de 3d contest. Ik had wel een vraag, ik heb zojuist een tutorial gevolgd hoe een space scene in elkaar te zetten (3 spheres + ze texturen) en wil nog een tutorial volgen voor een lens glare effect, tot hoever is het toegestaan om dit te gebruiken in je creatie? Ik doel op de ideeën (en ook textures/belichting enzo) van tutorials.

Ik ga voor een zo afgezaagd plaatje mogelijk; paar planeten, lens glare en een ruimteschipje die door het beeld vliegt . Als dat er een beetje uitziet, ben ik tevree :P.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

ik ga eens kijken voor de nautilus (en beetje de start van Sci-Fi) na te bouwen

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo... ben ik een keer de eerste die een wip post:

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/scifi/wip1.jpg

en jullie mogen raden wat het word :9

[edit]
gerenderde wip dan.... :P

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 18-11-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

V for Vendetta?

Oh en je bent niet de eerste met een WiP :P

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 18-11-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
een masker? :P

Ik denk trouwens dat ik al een idee heb, maar ik houd het nog even voor mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170764

Ik ga ook weer deelnemen aan deze contest. De vorige contest is mij goed bevallen en uit de scores is gebleken dat ik het hoogste puntenaantal scoorde voor orginaliteit, maar dat er voor uitwerking nog erg, erg veel te wensen over is.

Ik ga me nu dus meer storten op de uitwerking, dan op de originaliteit. Verwacht van mij dus een bekend voorwerp, maar wel zo mooi mogelijk (realistisch?) uitgevoerd (binnen mijn grenzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, helaas geen v for vendetta, ja... en een masker komt wel dicht in de beurt..
maar hij komt wel uit een film

nog een wipje dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/scifi/wip2.jpg

het hooft is nu bijna klaar, zal een beginnen met het volgende :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
the mask dan?
Ik zou het echt niet weten. En mijn idee blijkt weer niet mogelijk. (of ik kan gewoon niet goed omgaan met de fluid simulator in blender)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
Anoniem: 163535 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:09:
nee, helaas geen v for vendetta, ja... en een masker komt wel dicht in de buurt..

nog een wipje dan:

het hoofd is nu bijna klaar, zal een beginnen met het volgende :*)
Is het misschien Sjakie uit Sjakie en de chocoladefabriek die een masker draagt? Ben er bijna zeker van. Hoop dat ik win.

Ik ga dit keer misschien ook mee doen, heb het alleen nu druk. Maar als ik mee ga doen dan heb ik al een idee. Ik ga alle 3 onderwerpen uit de poll combineren. Ik maak dan een futuristische begraafplaats van sinterklaas aka RoboSinth. Dat valt toch allemaal onder sci-fi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
nee, helaas geen v for vendetta, ja... en een masker komt wel dicht in de beurt..

nog een wipje dan:
[afbeelding]

robot mischien :P ?

btw, Kudo's voor de persoon die C-3PO of R2-D2 namaakt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

nog een wipje dan:
[afbeelding]

Da's toch uit die film met Robin Williams? I Robot geloof ik dat ie heet

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
SnoeiKoei schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:53:
[...]

Dat is echt een machtig mooie film. Hij heeft er wel wat van weg ja, ben beniewd :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

[...]

Of die film van Will Smith

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

wow.... :o dat is inderdaad correct, dat je dat zo snel ziet
maar het is niet robin williams, maar will smith :*)

verder heb je het erg snel gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
WhiteViper schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:52:
[...]

robot mischien :P ?

btw, Kudo's voor de persoon die C-3PO of R2-D2 namaakt :>
Ik vind hem totaal niet lijken op die robot van I-Robot. Het is toch echt Sjakie, kijk er maar goed naar. :P

Chester had een van die star wars robots gemaakt een paar contests geleden, maar volgens mij heeft hij het niet afgekregen.

Edit*

KaBRamm vergeet niet dat z'n gezicht doorzichtig is en duizenden snoertjes heeft die je nog moet modellen :p.

Afbeeldingslocatie: http://ffmedia.ign.com/filmforce/image/irobot-FX-2_1089932505.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Yanik op 18-11-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-03 21:33
the Cyborg Data uit STAR TREK?

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 22-04 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 163535 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:57:
[...]

wow.... :o dat is inderdaad correct, dat je dat zo snel ziet
maar het is niet robin williams, maar will smith :*)

verder heb je het erg snel gezien :D
Haha, right, Will Smith dus, lijkt ook echt op Robin Williams (*not*). :D Anyways, ik heb de film niet gezien maar kon me de posters herinneren, deed me er direct aan denken. Ben benieuwd wat je ervan maakt!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
[...]

nee je bedoelt Bicentanial Man denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het doorzichtige komt mischien later nog, maar nu niet, omdat het een hoop tijd in het renderen bespaart, en er zit nog niks aan de binnenkant, waardoor je naar de achterkant door kijkt, en dat is niet bepaalt interestand, of mooi.

nogmaal eens wipje voor vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/scifi/wip3.jpg

hoop dat ik het vandaag nog zo ver krijg dat het grootste deel van de robot af komt, zodat ik snel verder kan met de rest van mijn scene.

en waar blijven de wips van de andere tweakers?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

ik doe niet mee met deze,eerst mijn vorige nog afwerken :p
Anders ben je wel goed bezig, alleen het hoofd is niet echt bol vanboven vind ik

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Het hoofd moet ronder en de kin moet smaller:
Afbeeldingslocatie: http://www.gulliver.cc/stage/RUR/images/photos/irobot03.jpg

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Waarom iets 100% namaken, gebruik zelf lekker je eigen creativiteit en maak een eigen ontwerp :) Is veel knapper

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik gebruik I-robot, ook alleen maar als voorbeeld. daarom zij ik ook dat ik de doorzichtige texture mischien zou maken.

maar omdat ik deze zaterdag middag toch niks te doen heb nogmaals een wip, nu al met een deel armen en benen :D

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/scifi/wip4.jpg

nu moet ik dus beginnen aan het moeilijkere deel, en het gedetaileerdere deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:34
ziet er al strak uit... ik weet niet zeker of ik mee ga doen, ik wou vandaag een ventilator-achtig iets maken, maar daar ben ik nog niet veel verder dan een paar mislukte bladen in een (aardig gelukt) omhulsel... not to mention texturing it!

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

link0007 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 16:52:
ziet er al strak uit... ik weet niet zeker of ik mee ga doen, ik wou vandaag een ventilator-achtig iets maken, maar daar ben ik nog niet veel verder dan een paar mislukte bladen in een (aardig gelukt) omhulsel... not to mention texturing it!
post anders een wip, kunnen we meegenieten van je prachtige omhulsel, en je mislukte bladen, want mijn wips voelen zich nogal eenzaam :O

en waar blijven van de rest de eerste wip, kan me niet voorstellen dat er nog bijna niemand begonnen is met moddelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Tja, ik ben nog steeds opzoek naar een goede scene :P
Sry.. en m'n schetsen zijn nog niet bepaald noemenswaardig.. dus die plaats ik ook niet...

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
http://img437.imageshack.us/img437/7454/screeniefd3.jpg

^^^ linkie...

en na verder bekijken van mijn omhulsing blijkt 'ie toch niet zo prachtig te zijn als mijn gedachtes hadden verzonnen :s
En ik heb twee modellen, maar die 2e is nogal... raar :+

Ik ga trouwens voor een computer uit de toekomst: een klein chipje van 10cm, met een hele gevulde kast vol koeling en 'fertilizers' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Ik heb inmidels al zo veel ideeën gehad, maar geen enkele vond ik echt goed te realiseren. De meeste zijn vanwege de moderne look ontzettend makkelijk te maken, en voor de anderen moet ik aan character modeling gaan doen :( .
Ik ga nu maar één van mijn ideeën uitwerken en ik zie wel wat er van komt.

edit:
na uitzonderlijk lang brainstormen heb ik eindelijk een besluit genomen!
Ik ga bovenstaande dingen combineren en een simpele scene met een character erin maken. Dat zal elkaar wel compenseren.

[ Voor 25% gewijzigd door Duesenberg J op 18-11-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik heb het nu gruwelijk druk (tentamenweek) maar over een week ga ik zeker beginnen. Ik ben van plan om de intocht van Sinterklaas te kruisen met Sci-Fi... PakjesUfo 12 waar Sint en Piet uit komen lopen (van die spichtige mannetjes met hele grote hoofden). Beetje ambitieus maar ik heb straks toch tijd teveel.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Laatst online: 22-04 21:48
Weet iemand of het mogelijk is om files van Unigraphics NX3 te importeren naar 3dsmax/Blender, want NX3 kan volgens mij niet texturen enzow. (ben nog niet zo bekend met 3dsmax en gebruik NX3 pas 2 weken voor school :) )
Het is makkelijker om je basemodel in NX3 te maken (vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:05:
Ik heb het nu gruwelijk druk (tentamenweek) maar over een week ga ik zeker beginnen. Ik ben van plan om de intocht van Sinterklaas te kruisen met Sci-Fi... PakjesUfo 12 waar Sint en Piet uit komen lopen (van die spichtige mannetjes met hele grote hoofden). Beetje ambitieus maar ik heb straks toch tijd teveel.
leuk idee _/-\o_

zelf ben ik weer verder met mijn robot, hij komt al redelijk dicht in de buurt van af zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/scifi/wip5.jpg

natuurlijk moet ik nog een heleboel kabeltjes, lichtjes, en frutseltjes er aan maken, maar ik heb nog tijd zat, de eerste moddel dag is nog niet eens over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-04 15:58
:o jij gaat vlug

[ Voor 9% gewijzigd door Rynji op 18-11-2006 19:43 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Waa... bram heeft niks te doen? :+

Maar ziet er al goed uit zeg :)

Ik ben er nog steeds niet uit.. nog niks van mijn kant :P Maar dat komt vanzelf wel..

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-04 07:46
Mooi mooi, is een beetje 'i-robot'-achitig

Ik heb een idee voor de volgende contest, waarom geen Kerstmis als thema?
Zou nog tof zijn een 3d santa claus met zijn rendieren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

@ eSCe: bewaar dat maar voor het einde van deze contest. ;)

Alhier een hersenscheet van mij:
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/1687/scifi1nd0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
na veel gerotzooi dan ook een wip van mijn kant.
Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/IvBK5LkN4e.jpg
en wat er in de kamer komt gaat mij vast ontzettend veel tijd kosten, plus het tweaken van de belichting, schaduwen, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duesenberg J schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:36:
na veel gerotzooi dan ook een wip van mijn kant.
[afbeelding]
en wat er in de kamer komt gaat mij vast ontzettend veel tijd kosten, plus het tweaken van de belichting, schaduwen, enz.
Doet me denken aan de ps3 reclame ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xander.nl.eu.org/images/3dcontest/49-02.jpg
WiP 2

Nuke 'em >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 09:29

Cablekevin

CCCP Baby!

Netjes zeeer netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Afbeeldingslocatie: http://img398.imageshack.us/img398/133/scifi2pc1.jpg

Wat het gaat worden ben ik nog niet uit.
Ik denk een soort van raffinaderij die energie uit grote kristallen haalt, hier rood aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 20-04 00:17
Zo, dan nu mn allereerste wip in de 3d contest:
Afbeeldingslocatie: http://dehupie.leetzor-hosting.com/3DSMAX/Spaceship/space%20ship%20screenwip01.jpg

Ik ben gewoon met een box begonnen en daarmee beetje uit me hoofd verder gemoddeld. Misschien is het contrast tussen de ronde vleugelmotoren en de hoekige binnenstuk niet zo mooi, maar ik had eerst hoekige motoren en dat ziet er nog minder uit :P.

Afijn, ik probeer maar. Kijken wat leuk staat en wat niet. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik een mooi 'achterwerk' kan maken van het binnenstuk. Maar dat zal nog wel komen.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
goh? echt waar? op wat voor manier dan?.

Idd. het is wel heel erg een zelfde soort kamer. En ook heel erg dezelfde kleur. Alleen komt hier geen ps3, nintendo64, rubikscube of papieren kubus in. (of een theepot, for that matter)
Maar mijn muren spiegelen meer ;) .

Maar ondanks dat het er heel erg op lijkt, is het geenszins bedoeld als verwijzing. Ik heb een veel kunstzinniger aandoend beeld in mijn hoofd. Hoe dat uitpakt zie ik nog wel. En ik vond de lampen gewoon cool zo, dus ik dacht: boeie! ik maak het gewoon zo. (niet bedoeld als verdediging, maar meer als uitleg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Ach, Sony heeft het ook weer gejat van de Cornell box ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Ok, ga ook weer meedoen, ben bezig met een soort van MadMax achtige unit. Indien het buiten het topic valt, dan hoor ik het wel. Zal zo even een wipje posten.
WIP1:
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/110/300721215_38cce93310.jpg

en WIP2:
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/108/300721184_d681acd9c6.jpg

Voor het dakje heb ik lopen stoeien met de Garment maker en Cloth wat erg fijn werkt moet ik zeggen. Snelle cpu noodzakelijk... :'(

Ik heb verder geen schets ofzo, ik weet dus ook nog niet wat er komen gaat... ;)
Ik probeer iig het strakke te vermijden, zoveel mogelijk onregematigheden dus, nouja, inherent aan de Post Apocalistische tijd.

[ Voor 65% gewijzigd door Folkert op 19-11-2006 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Pirate-Bozz schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 19:39:
Weet iemand of het mogelijk is om files van Unigraphics NX3 te importeren naar 3dsmax/Blender, want NX3 kan volgens mij niet texturen enzow. (ben nog niet zo bekend met 3dsmax en gebruik NX3 pas 2 weken voor school :) )
Het is makkelijker om je basemodel in NX3 te maken (vind ik)
voor solidworks naar Cinema4d maak ik gebruik van het IGES VRML formaat.
3ds max heeft blijkbaar liever het STEP formaat

UGS NX4 heeft in ieder geval de mogelijkheid om op te slaan als STEP (2 versies), VRML en IGES

[ Voor 1% gewijzigd door moser op 19-11-2006 17:35 . Reden: verbetering en aanvulling ]

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

folkert zie er zeer gedetaileerd uit :D

zelf ben ik ook begonnen met wat detail aan te brengen, en ik kan nu vrijwel bijna zeggen dat mijn robot af is, nu ga ik beginnen met de rest van mijn scene :D

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/scifi/wip6.jpg

ben ondertussen aan een auto begonnen, en hier een test render van hoe mijn scene er ongeveer uit moet komen te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/scifi/wip7small.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 19-11-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

Pffffffff wat een mooie dingen allemaal.
En ik heb nog steeds geen idee wat te maken, waarschijnlijk moet ik deze contest maar over slaan
succes iedereen.. !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Ik dacht na de music contest mee te gaan doen. Maar dit onderwerp is totaal niet mijn onderwerp, en ik weet ook niks te verzinnen. Dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoezo kun je niks verzinnen :?

het is toch niet zo moeilijk: je stelt jezelf gewoon de vraag:
hoe ziet de wereld er over 200 jaar uit?
hoe ziet een bepaalt object er over 200 jaar uit?
kun je over 200 jaar op de maan wonen?
heb je over 200 jaar vliegende auto's

en als je hier antwoord op geeft, dan heb je al een onderwerp

als je dit te moeilijk vind, pak je een film uit de kast, of huur je er een zoals:
blade runner
i-robot
startrek
starwars
battlestar galexia
back to the future
planet of the apes
the island

en het eerste wat je ziet wat nu nog niet kan maak je na...

zomoeilijk is het helemaal niet....

mischien dat het iedee bij jullie in je hoofd speelt dat dit geen leuk onderwerp is, dat dacht ik op het begin ook, maar het is toch niet zo moeilijk om een nog niet bestaand object te verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

Het is niet zo, dat het geen leuk onderwerp is, want dat is het zeker.........
maar hoe ben je zo orgineel mogelijk terwijl alles eigenlijk kan :)
Heb een ding in het hoofd, maar karakters maken is mij niet weg gelegd....

we zullen zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431 schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:18:
Het is niet zo, dat het geen leuk onderwerp is, want dat is het zeker.........
maar hoe ben je zo orgineel mogelijk terwijl alles eigenlijk kan :)
Heb een ding in het hoofd, maar karakters maken is mij niet weg gelegd....

we zullen zien :D
het gaat er ook niet over om zo orgineel mogelijk iets te maken, of zo mooi mogelijk, maar het gaat erom dat je er iets van leert.

voor vele beginners is het nog niet weggelegt om iets orgineels en juist iets heel moois te maken, en je leert heel veel als je aan zo'n contest mee doet, zodat je later wel je orginele ideeen uit kunt werken.

dus het is altijd goed als je aan zo'n wedstrijd mee doet, ook al heb je geen orineel idee, je leert toch altijd iets, of word er beter in zodat je in volgende contests kunt winnen. :D

ook nog maar een wipje van mijn auto:
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/scifi/wip8.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 19-11-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535 schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:10:
het is toch niet zo moeilijk: je stelt jezelf gewoon de vraag:
hoe ziet de wereld er over 200 jaar uit?
hoe ziet een bepaalt object er over 200 jaar uit?
kun je over 200 jaar op de maan wonen?
heb je over 200 jaar vliegende auto's
Ik denk niet dat je op de maan wil wonen :P (ook niet met ecosysteem ed.)
Mag ik vragen wat je met het getal 200 hebt? ;)
blade henk runner
i-robot h-robot
startrek henktrek
starwars henkwars
battlestar galexia henk
back henk to the future
planet of the apehenks
the island henk
Voila, beetje fantasme, beetje creativisme, en een beetje van magg.. ehm, tweakers!

Henktrek lijkt mij wel een leuke om te maken.
"Very funny Henk, now beam up my clothes!"

Iedereen mag van mij dit geweldige idee gebruiken!
Misschien is het ook wel een geinig idee om voor contest v50 te "eisen" dat Henk terug te vinden moet zijn in alle renders? Als eerbetoon aan GoT? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Volgens mij wil KaBRamm z'n inzending dit weekend nog af hebben :D

Aardbei.. henk-iets.. leuk... ik zit al een tijd te spelen met de gedachte om een parodie te gaan maken op een sci-fi film/boek/whaterver... maar iets met henk is wel gaaf :D Maar mischien leuker voor v50 idd :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
ik dacht voor v50, omdat het een jubileumcontest is, om de deelnemers zelf een onderwerp te kiezen uit de vorige 49 contests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Duesenberg J schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:25:
ik dacht voor v50, omdat het een jubileumcontest is, om de deelnemers zelf een onderwerp te kiezen uit de vorige 49 contests.
Of Henk meets contest 1 t/m 49.

Contest one to fortynine revisited *Henk-Style*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:01:
Volgens mij wil KaBRamm z'n inzending dit weekend nog af hebben :D

Aardbei.. henk-iets.. leuk... ik zit al een tijd te spelen met de gedachte om een parodie te gaan maken op een sci-fi film/boek/whaterver... maar iets met henk is wel gaaf :D Maar mischien leuker voor v50 idd :P
idd, ik dacht in vorige contest won de eerste ingezonden final, dus ik dacht nu zou ik eens de eerste versturen :p

"Henk" parodien zijn stoer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
eerst deze contest nog jongens! :P
Maar ik denk dat ik afhaak, misschien eerst nog wat tutorials doorwerken, en dan aan C50 meedoen :\
ik heb nog niet eens één fatsoenlijke fan op .blend staan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Goed, ik doe maar weer een poging. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.daanboon.nl/dump/scifi-wip1.jpg

VRay is echt vet, ik heb hier maar één direct light inzitten :D

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Senzuboon schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:25:
Goed, ik doe maar weer een poging. :)
[afbeelding]

VRay is echt vet, ik heb hier maar één direct light inzitten :D
Alleen veel rendertime als je je plaat echt strak wilt hebben, het is nu ietwat modderig.. Zelfde probleem wat ik heb met Final Render.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ja idd, de GI is nog wat smotsig. De self-illumination van die lamp gaat ook niet helemaal lekker.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Senzuboon schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:37:
Ja idd, de GI is nog wat smotsig. De self-illumination van die lamp gaat ook niet helemaal lekker.
Ik mis ook caustics eigenlijk O-) Maar ja dat zijn wel erg dure effecten voor een WiP :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
zijn caustics eigenlijk ook mogelijk met de blender internal renderer of moet ik dan yafray gaan gebruiken?

@ senzuboon: vette scene, alleen geeft het lampje wel heel erg veel licht :P

[ Voor 21% gewijzigd door Duesenberg J op 19-11-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duesenberg J schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:58:
zijn caustics eigenlijk ook mogelijk met de blender internal renderer of moet ik dan yafray gaan gebruiken?
...
Yafray improvements and further integration
Yafray, the advanced raytracer with global illumination and photon mapping, is now integrated with Blender as a plug-in. Once installed, you now can use this render engine as easily as if it's built in. Further support for Blender features in Yafray has been added, as well as better control over these features from Blender, like the new Photon Light for caustics rendering.
oh en
I've done a few searches in the dev forums and BA and I've seen some minor chatter about caustics in Blender, which invariably end with a post stating that YafRay (or Sunflow, or Kerkythea, etc.) has caustics. I was curious if adding caustics to the Blender Internal has come up again amongst the devs since the advent of nodes has started to push a lot of the other renderers that have caustics aside (since we can't utilize them in nodes without using an other renderer generated image in the compositor). The upcoming Render API might allow other renderers to get incorporated into nodes but there is no guarantee that the other renderers will do it. Thoughts anyone (i.e. devs)?
Kennelijk (nog) niet dus.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 20-11-2006 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
Ben ook begonnen, ik merk dat het lastiger is om van een plaatje of uit je hoofd te modelleren dan als je een tekening met de exacte maten hebt (heb pas 2 middagen cad gehad). Naja, ik post ff om te zien of iemand al kan raden wat t wordt:

Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/9897/wip1un5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pirate-Bozz, mooie link, maar geen plaatje! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
link0007 schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:35:
eerst deze contest nog jongens! :P
Maar ik denk dat ik afhaak, misschien eerst nog wat tutorials doorwerken, en dan aan C50 meedoen :\
ik heb nog niet eens één fatsoenlijke fan op .blend staan :|
Als je zoiets als dit bedoeld, wil ik vanavond wel eventjes een tutorialtje voor je maken hoor. Moet je maar even aangeven dan. Er was ook ooit een "Jet engine" tutorial voor Blender maar die kan ik op het moment ff niet meer vinden.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Ik denk zelf dat er bijna geen beter onderwerp bestaat voor beginners dan SciFi. Neem een kubus > omzetten naar Poly en extruden maar. Creeer op deze manier een of ander ruimteschip. Dit is een hele toegankelijke manier om te zien hoe poly's werken.
Door alleen maar gebruik te maken van Extrude, Inset en Bevel kan je al mooie resultaten bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95930

Nou goed, ik zal me dan ook maar eens wagen om iets maken. Ik kijk al "eeuwen" mee met al de contests maar nooit heb ik het aangedurft.

Zal vanmiddag/vanavond eens wat gaan uit proberen. Ik denk dat ik gewoon lekker standaard begin met het maken van een Borg Kubus (star trek) :P

Kubus maken texture erop en klaar is kees :9

Nee dat is flauwekul. Volgende post zal een wipje zijn.

Succes allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
@Folkert: Ik heb al veel geprobeerd, maar geen enkele ziet er echt uit als een goede fan, en ze hebben rare overlappende faces :\ (zelf als ik gewoon een plane uitrek, hel en tegen een cilinder aanleg krijg ik dat :S)

Ik post eens een screenshot waar je het duidelijk ziet...

[EDIT]
direct image link (render)
direct image link (edit)

[ Voor 26% gewijzigd door link0007 op 20-11-2006 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
@Pats453, Kijk! wijze woorden, succes alvast en als je vragen hebt, aarzel niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Folkert op 20-11-2006 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
link0007 schreef op maandag 20 november 2006 @ 09:33:
@Folkert: Ik heb al veel geprobeerd, maar geen enkele ziet er echt uit als een goede fan, en ze hebben rare overlappende faces :\ (zelf als ik gewoon een plane uitrek, hel en tegen een cilinder aanleg krijg ik dat :S)

Ik post eens een screenshot waar je het duidelijk ziet...

[EDIT]
direct image link (render)
direct image link (edit)
Heb je een voorbeeld van hoe het eruit zou moeten zien? Ik zie niet echt in wat er mist aan je model?? Kan je misschien wat duidelijker zijn wat je mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik denk dat Link dit bedoeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/pages/image.asp?p=1&type=got&id=70

Maar volgens mij is dat gewoon schaduw :?
Verder zie ik zo 1-2-3 ook niks dat verkeerd is...

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
-_-' blinde :P

helemaal aan de andere kant, op 11uur... hele plane is ver**** met gekke spikkels... en bij een andere fan heb ik een nog erger probleem, want daar zit dat over elke plane :S
Ik maak nog wel ff een kringetje om het probleem, moet dalijk naar school :S

[EDIT]
Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/2764/fan2gs0.jpg

mooie rechte lijnen hè? :p

[ Voor 16% gewijzigd door link0007 op 20-11-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
link0007 schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:24:

helemaal aan de andere kant, op 11uur... hele plane is ver**** met gekke spikkels... en bij een andere fan heb ik een nog erger probleem, want daar zit dat over elke plane :S

[EDIT]
[afbeelding]

Lijkt me eerder een render- dan een model issue. Even rommelen met je licht en schaduw instellingen. Ik ken het pakket niet waar je meer werkt, Cinema? Blender?

[ Voor 18% gewijzigd door Folkert op 20-11-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
Ow sorry van die mispost, hier is de goede link:

http://img154.imageshack.us/img154/8168/wip1av4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:45
In 3dsmax heb ik dit een keer gemaakt. De blades van de fan zijn gewoon boxen die gedraaid zijn met 2 smoothing itterations erop.

Afbeeldingslocatie: http://nova.the-crew.nl/images/3d_artwork/engine.jpg

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
link0007 schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:24:

[EDIT]
[afbeelding]

Ik zou uiteindelijk ook dikkere blades maken, denk dat dat al heel veel zal schelen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste