Nu we toch commentaar geven op elkaars werk zou ik dat ook even willen doen.
Ik begin van boven naar beneden.
Sennas
+ Origineel
+ Goed geprobeerd een sfeer neer te zetten
+ Kind ziet er best ok uit, wel wat hoekig in sommige delen, maar je hebt wel je best gedaan.
- Belichting is erg plat, schaduwen zijn er niet/nauwelijks. Probeer wat lichtbronnen toe te voegen. Wat heel cool geweest zou zijn was als je lichtbronnen in de glazen behuizing had geplaatst, zodat de interesse van de kijker daar naartoe getrokken wordt.
- Textuur is erg simpel en sommige objecten missen materialen. Vergeet bumpmapping niet, zoveel werk is het niet.
- Kind kijkt naar wijst met z'n gezicht naar de linkerkant, robot bekijkt hem van achter en de camera focussed meer op de rechterkant als links. Spiegel het kind zodat het de goede richting op kijkt.
http://www.microsoft.com/...earnmore/composition.mspx
- Reflecties zijn er niet.
Acid Burn
+ Mooie belichting
+ Textuur goed, alleen de muren konden wat beter. Waterportal is erg mooi.
+ Goede compositie
+ Modelling in orde
- Originaliteit. Een ander GoT lid waar ik even de naam van kwijt ben heeft precies hetzelfde gemaakt en ook nog mooier, alhoewel ik dat ook niet zo origineel vond. Wat je had kunnen doen was een eigen wereld te creëeren met een portal op die plek.
- Sommige modellen hebben geen/weinig textuur
- Veel hoekige modellen.
De Hupie
+ De plaatsing van je objecten is goed.
+ Origineel
+ Leuke effecten
Alhoewel ik kan zien dat je een beginneling bent geef ik je toch kritiek op de punten die beter kunnen.
- Weet niet met welk pakket je werkt, maar je hebt de mesh smoothing nog niet geheel onder de knie, oefen daarmee. Volg wat tutorials en leer waarom ze bepaalde technieken gebruiken. Je vliegtuigen zien er vervormd uit.
- Voeg meer detail toe. Je hoeft niet alles uit 1 object te maken.
- De materialen hadden wat beter gekund. Het vliegtuigje op de voorgrond vooral.
- Compositie. Het vliegtuigje op de voorgrond heeft een velle kleur, is overbelicht en heeft motion blur op zich. Het vliegtuigje in het midden waar de focus heen gaat valt totaal niet op. Probeer in het vervolg daar meer aandacht aan te besteden.
Duesenberg J
+ Belichting is best ok
+ Originaliteit is ook best in orde
+ Compositie goed
+ Leuk geposeerd
- Weinig detail. Voeg wat panelen toe aan de muren en wat schroeven in de hoeken. Misschien ook nog wat roest of een laser die uit dat bollige ding komt. Dit ziet er te simpel en oninteressant uit.
- Je karakter heeft geen textuur en zou ook niet mogen bestaan uit 1 textuur/shader, tenzij je hem naakt maakt.
Holgster
+ Uitstekende Sci-fi sfeer. Ik kreeg bij het bekijken van je final het gevoel dat ik naar het begin van een scene kijk in een sci-fi film, vaak zie je dan de locatie en jaartal.
+ Belichting is in orde. Belichting zet een sfeer neer. Het mocht alleen wat minder hard er uit zien.
+ Textuur is goed. Leuk water.
+ Hoewel je model erg simpel is vind het best geslaagd. Die afterburner is ook leuk gedaan.
- Te druk. De achtergrond stoort een beetje.
- Ik zie 3 grote steden en maar 1 vliegtuigje.
- Iets meer afwisseling of unieke grote opvallende gebouwen waren leuk geweest op de achtergrond. Het ziet er nu een beetje copy/pastig uit.
KaBRamm688
Ik zie je image nu even niet maar ik kan het me nog goed herinneren.
+ Belichting was redelijk ok
+ shaders ok
- Je modelling technieken mogen echt wat beter. Ik heb al een aantal modellen gezien en telkens maak je dezelfde fouten. Leer met meshsmooth/subdivision modelling omgaan door tutorials te volgen. Maak gebruik van chamfers/bevels op de juiste plekken. Je wiel moest een cylinder voor stellen maar het ziet er uit als een gesmolten ijsblokje. Oefen, oefen en oefen!
- Originaliteit. Net als Acid Burn vind ik dit gewoon onorigineel. Je stopt er helemaal niets van jezelf in.
- Texturing
was er niet dacht ik, maar misschien is het nog een beetje te vroeg.
marquis
+ Sfeervol en origineel
+ Redelijk veel detail, alhoewel je veel gebruik hebt gemaakt van greeble of iets wat er op lijkt en veel dingen zijn gekloond.
+ Textuur is redelijk. Niet veel afwisseling.
+ Compositie is in orde
+ Leuke effecten
- Object in het midden ziet er kaal uit. Alle focus gaat daarnaar toe, maar het ziet er niet mooi uit.
- Blauwe / Paarse achtergrond stoort. Weet niet wat het is maar het lijkt net lucht. Als het lucht is dan hoort je scene wat lichter te zijn en vooral op het eind.
Jekkel
+ Leuk gemoddeld. Jammer dat je weinig gebruik maakt van meshsmooth, dat moet je een keer oefenen.
+ Origineel
- Te reflectief en geen textuur gebruikt
- Overbelicht
- Waar richt het op?
- Kaal. Geen lucht. Geen detail op de grond. Dus te eentonig. Volgens mij heb je wel meer in je.
Sargonaut
+ Organisch
+ Compositie is best goed. Depth of Field zou goed werken.
- Je kunt niet zo makkelijk door bloed kijken, ik zou wat fog toevoegen. Kijk anders eens naar House(tv serie), daar zie je dit soort scenes vaak.
- Vind het een beetje sfeerloos.
- Rode bloedcel. Misschien dat je er wat meer detail in kon stoppen. Wanneer je op microscopisch niveau bezig bent is het verstandig om bij elk van je materialen een fallof toe te voegen zodat de randen wat lichter worden. Dit creëert een leuk effect.
Als ik wat negatief over kom dan spijt het me, ik probeer jullie er alleen mee te helpen.
Oh ben nog vergeten de winnaar te feliciteren. Gefeliciteerd met je overwinning.