[3d] Groepsproject: trein-animatie *KLAAR*

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste
Acties:
  • 8.330 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Het ging er al over in het 'post je 3d-stuff maar weer'-topic, maar nu is het dan echt zo:

Een nieuw gezamenlijk project voor alle 3d-freaks onder ons!

En wat is dat dan? Atgast en ik hebben het volgende in gedachte: iedereen die mee wil doen maakt een wagon voor een trein. Alle wagons zetten wij dan achter elkaar en daar maken wij dan een animatie van, waarin alle wagons goed in beeld komen. Die animatie zal eruit bestaan dat de trein eerst stilstaat in een station, dan langzaam gaat rijden en vervolgens door een Engels wijds heuvellandschap rijdt bij vol daglicht. In dat landschap zit onder andere een brug over een rivier en de animatie eindigt natuurlijk met een aftiteling waarin iedereen die mee heeft gedaan duidelijk genoemd wordt.

Het landschap, de locomotief, de animatie en het station maken Atgast en ik, de wagons moeten jullie dus maken en om de wagons gaat het dan ook. We renderen waarschijnlijk met finalRender.

Een wagon moet aan de volgende eisen voldoen:

-Hij moet gebouwd worden op het onderstel dat je bij deze post vindt en mag in de lengte niet meer dan 5% langer zijn dan het onderstel. In de breedte niet meer dan 20% dan de breedte van het onderstel en de hoogte is maximaal één derde van de lengte van het complete onderstel.
-De wagon mag maximaal 20000 polygonen zijn, het onderstel niet meegerekend.
-De wagon mag in ieder 3d-programma gemaakt worden, maar moet aangeleverd worden in óf .max óf .3ds. Als textures en materials niet direct overgezet kunnen worden vanuit bijvoorbeeld MAYA, zijn Atgast en ik niet te beroerd dat te corrigeren, zolang dat vrij eenvoudig te doen is.
-Breng zelf geen belichting of grondplaat aan, dat doen wij.
-Je model mag niet vast zitten aan het onderstel en er ook niet onderuit komen.
-Je moet op Tweakers naast je .max- of .3ds-bestand ook een plaatje posten van je wagon (en work-in-progress is natuurlijk ook leuk om te zien!).
-Geef aan hoe je vermeld wilt worden in de aftiteling.

Als we teveel wagons binnen krijgen, maken we twee treinen die elkaar inhalen, of houden we een verkiezing welke wagons in de trein mogen en welke alleen op een rangeerterrein naast de rails voorbij komen. Maar we denken niet zóveel wagons binnen te krijgen dat dat een probleem wordt.

De deadline is één april, vóór die tijd moeten alle wagons binnen zijn.

De file:
onderstel

En ons onderstel (dit wordt natuurlijk nog afgewerkt met een koppeling naar de volgende wagon en een mooie texture, maar dat is nu nog niet nodig):
onderstel

Succes allemaal!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Normaal gesproken zie ik de groeps-projecten niet zo lukken, maar dit lijkt me wel levensvatbaar. Leuk idee in ieder geval. Ik zal es kijken of ik iets leuks weet :)

-

Waarom final render? Ik zou gewoon de scanline nemen. Maar dat terzijde.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

het prdukt legt zichzelf uit:

2x dezelfde scene

zonder fR:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/nofr.jpg

met fR:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/fr.jpg

sim-pel :7

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
goed bezig :)

i'll let you know when finished...

edit : maar fR dan>?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
GI in de animatie is geen reeele optie. Dan worden de rendertijden onnodig hoog. Door de bewegende objecten moet de GI elke frame opniew berekend worden, met hoge settings anders krijg je flikkering. En een bolletje is niet te vergelijken met een scene met vele texturen en honderd duizenden polygonen. Gi wordt nog zelden in animaties gebruikt.

ik zou het gewoon de ouderwetse manier belichten, daar leer je het meest van en hoef je geen renderfarm voor te gebruiken. En daar heb je fR niet voor nodig.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Op maandag 21 januari 2002 23:50 schreef gladiool het volgende:
GI in de animatie is geen reeele optie. Dan worden de rendertijden onnodig hoog. Door de bewegende objecten moet de GI elke frame opniew berekend worden, met hoge settings anders krijg je flikkering. En een bolletje is niet te vergelijken met een scene met vele texturen en honderd duizenden polygonen. Gi wordt nog zelden in animaties gebruikt.

ik zou het gewoon de ouderwetse manier belichten, daar leer je het meest van en hoef je geen renderfarm voor te gebruiken. En daar heb je fR niet voor nodig.
prima, dan gebruiken we de standaard scanline dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

kheb besloten dat, wanneer ik het moet renderen, (t-bird 1400, 512Mb ram) elke frame maar max 2,20 minuten mag duren :D
dan kan ik namelijk al een week geen computer gebruiken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Hoeveel data word er tijdens het renderen eigelijk verstuurd bij een networkrender ??

als dat neit teveel is kunnen we ons misschien samenpakken met een paar man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596

...ja dus geen finalrender gebruiken...

Ehm...uit welk jaar moeten de wagons ongeveer stammen??

je kunt moeilijk een tgv treinstel aan een olietanker uit de jaren 30 koppelen nml...

annyway...ik maak wel nen paar wagonnetjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Op maandag 21 januari 2002 23:13 schreef Oogst het volgende:
Het ging er al over in het 'post je 3d-stuff maar weer'-topic, maar nu is het dan echt zo:

Een nieuw gezamenlijk project voor alle 3d-freaks onder ons!

En wat is dat dan? Atgast en ik hebben het volgende in gedachte: iedereen die mee wil doen maakt een wagon voor een trein. Alle wagons zetten wij dan achter elkaar en daar maken wij dan een animatie van, waarin alle wagons goed in beeld komen. Die animatie zal eruit bestaan dat de trein eerst stilstaat in een station, dan langzaam gaat rijden en vervolgens door een Engels wijds heuvellandschap rijdt bij vol daglicht. In dat landschap zit onder andere een brug over een rivier en de animatie eindigt natuurlijk met een aftiteling waarin iedereen die mee heeft gedaan duidelijk genoemd wordt.

Het landschap, de locomotief, de animatie en het station maken Atgast en ik, de wagons moeten jullie dus maken en om de wagons gaat het dan ook. We renderen waarschijnlijk met finalRender.

Een wagon moet aan de volgende eisen voldoen:

-Hij moet gebouwd worden op het onderstel dat je bij deze post vindt en mag in de lengte niet meer dan 5% langer zijn dan het onderstel. In de breedte niet meer dan 20% dan de breedte van het onderstel en de hoogte is maximaal één derde van de lengte van het complete onderstel.
-De wagon mag maximaal 20000 polygonen zijn, het onderstel niet meegerekend.
-De wagon mag in ieder 3d-programma gemaakt worden, maar moet aangeleverd worden in óf .max óf .3ds. Als textures en materials niet direct overgezet kunnen worden vanuit bijvoorbeeld MAYA, zijn Atgast en ik niet te beroerd dat te corrigeren, zolang dat vrij eenvoudig te doen is.
-Breng zelf geen belichting of grondplaat aan, dat doen wij.
-Je model mag niet vast zitten aan het onderstel en er ook niet onderuit komen.
-Je moet op Tweakers naast je .max- of .3ds-bestand ook een plaatje posten van je wagon (en work-in-progress is natuurlijk ook leuk om te zien!).
-Geef aan hoe je vermeld wilt worden in de aftiteling.

Als we teveel wagons binnen krijgen, maken we twee treinen die elkaar inhalen, of houden we een verkiezing welke wagons in de trein mogen en welke alleen op een rangeerterrein naast de rails voorbij komen. Maar we denken niet zóveel wagons binnen te krijgen dat dat een probleem wordt.

De deadline is één april, vóór die tijd moeten alle wagons binnen zijn.

De file:
onderstel

En ons onderstel (dit wordt natuurlijk nog afgewerkt met een koppeling naar de volgende wagon en een mooie texture, maar dat is nu nog niet nodig):
onderstel

Succes allemaal!
ahum... de mesh is reeds met fR GI ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
hehe dat wordt tweaken! Ik wil dan wel meehelpen (dual 1200)

Maar dat is van later zorg. Je moet eerst kijken of er een beetje mensen meedoen. Ik wel iig. Ik zit te denken aan zo'n onwijs nazi trein kanon ofzo :)

fr mat weghalen: ken ander materiaal toe, save, open new, merge objecten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596

Op maandag 21 januari 2002 23:57 schreef Atgast het volgende:
Hoeveel data word er tijdens het renderen eigelijk verstuurd bij een networkrender ??

als dat neit teveel is kunnen we ons misschien samenpakken met een paar man...
weinig...maar dan kan je net zo goed de scene naar iedereen sturen en iederene een paar frames laten renderen en dan in premiere in mekaar plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op dinsdag 22 januari 2002 00:02 schreef SFie het volgende:
weinig...maar dan kan je net zo goed de scene naar iedereen sturen en iederene een paar frames laten renderen en dan in premiere in mekaar plakken
goed idee dat, waarom zoek ik ook altijd lastige oplossingen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

het lijkt mij wel kewl als iedereen een zwaar futuristisch treinstel maakt ofzo :9 helaas kan ik zelf niet modellen ;(

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
kan je dat treinstel misschien eerst voor iedereen in een default scanline uppen?

al da geklooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

diversiteit is de bedoeling, ieder zet zijn eigen handtekening doordat hij zijn eigen idee uitwerkt, das t idee. Tijd maakt dus ook niet uit.

Ik zal proberen de loc zo neutraal mogelijk te houden zodat er eigelijk elke kar achter kan hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op dinsdag 22 januari 2002 00:11 schreef jooers het volgende:
kan je dat treinstel misschien eerst voor iedereen in een default scanline uppen?

al da geklooi
huh :? dat mag je ff toelichten want het is alweer na middernacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Op dinsdag 22 januari 2002 00:14 schreef Atgast het volgende:

[..]

huh :? dat mag je ff toelichten want het is alweer na middernacht...
als ik die van jou render, loopt ie te renderen met MPS accel, en fR...

dat schiet niet echt op voor de mensen die _geen_ fR hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Op dinsdag 22 januari 2002 00:16 schreef jooers het volgende:

[..]

als ik die van jou render, loopt ie te renderen met MPS accel, en fR...

dat schiet niet echt op voor de mensen die _geen_ fR hebben
hmz je hebt ook de 3ds file meegeleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

deze file is bewerkt door oogst... en die heeft geen fR dus ik denk niet dat t wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14573

Yay :) ik ben ook van de partij :9 voor zover ik instaat ben een wagon te maken :9

Leuk id :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
misschien ook wel handig als mensen hun textures mee zenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
Voor de lightwavers die mee willen doen (en geen 3dmax importer kunnen vinden) is hier het model in lwo formaat.

http://tweakers.9worlds.net/models/train/onderstel.lwo

enjoy!

ps

Ja hij is roze en 1 km breed, maar das NIET mijn schuld ;)

9worlds.net @ hattrick.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op maandag 21 januari 2002 23:58 schreef SFie het volgende:
Ehm...uit welk jaar moeten de wagons ongeveer stammen??

je kunt moeilijk een tgv treinstel aan een olietanker uit de jaren 30 koppelen nml...
Je mag het uit iedere tijd laten stammen, als we een behoorlijk aantal deelnemers weten te strikken kunnen we de trein eventueel ook een beetje chronologisch indelen of zoiets, zodat het niet een al te grote zooi wordt. Veel is mogelijk, maar het ligt er wel aan of we veel deelnemers weten te krijgen.

Kunnen mensen met MAYA of Lightwave of Cinema 4D trouwens niet gewoon een .3ds-bestand openen? Ik dacht dat dat een algemene format was geworden tegenwoordig.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
EN, wat wel handig is, is als we allemaal dezelfde schaal aanhouden. Dus hoeveel meter is dat onderstel lang? (in real life)

Stel dat je dan stoelen maakt ofzo, dan komt de schaal een beetje overeen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Op dinsdag 22 januari 2002 15:45 schreef gladiool het volgende:
EN, wat wel handig is, is als we allemaal dezelfde schaal aanhouden. Dus hoeveel meter is dat onderstel lang? (in real life)

Stel dat je dan stoelen maakt ofzo, dan komt de schaal een beetje overeen.
nou, dat is toch leuk als het gewoon een chaos is??!

Tha Chaos Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
ja wat boeit de schaal eigenlijk ook!

Het is iig goed studie ontwijkend gedrag... :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Voor de maten geldt het volgende: de afstand tussen de wielen is hetzelfde als in het echt bij de NS-treinen hier in Nederland. Wat die afstand exact is kan ik zo snel niet vinden op internet, maar je kunt je hier vast wel iets bij voorstellen.

Weet iemand hier misschien de exacte afstand tussen de wielen (en dus tussen de rails)?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Dit klinkt vet, gaan er ook tussentijdse screenies gepost worden?

en misschien leuk om een JPG van het onderstel te maken?

ik ga er zelf niet mee aan de gang, maar ga dit wel volgen!
gaaf plan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op dinsdag 22 januari 2002 16:53 schreef Mir het volgende:
Dit klinkt vet, gaan er ook tussentijdse screenies gepost worden?

en misschien leuk om een JPG van het onderstel te maken?
Een plaatje staat al bij de eerste post: in de tweede link.

Het is natuurlijk de bedoeling dat iedereen zijn tussentijds afgemaakte werk post hier op Tweakers, ook om de topic een beetje levendig te houden.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 23:56

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Mooi idee.

Ik wil best meedoen, maar niet schelden als ik de deadline niet haal ofzo :D. Sowieso eerst m'n ring afmaken.

En als we gedeeld gaan renderen zal ik helaas niet mee kunnen doen, omdat ik geen max met fR heb, tenzij... *kuch kuch* :X

Ik hoop dat C4D em goed kan converteren naar 3DS of whatever.

Btw: kunnen we de 'sameneen3dscenemaken'-site niet omdopen voor dit project. Zou wel handig zijn. Uiteraard wel hier blijven posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

ff gezocht en als ik mij niet vergis is de spoorbreedte van de Nederlandse Spoorwegen (normaalspoor) 1,435 Meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

mijn 3dm4 roept dattie cebas.dlu mist. Ik neem aan dat dat van finalrender is, want dat heb ik namelijk niet. Ik krijg nu wel een roze treintje.

hoe zit het trouwens met de maten, hij is 1000 bi 4100 max units wat wordt dat? 1mu = 1 mm lijkt me te klein en 1 mu = 1 cm lijkt me weer te groot.

wat is de breedte van die grondplaat in meters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine
  • Laatst online: 10-07 10:28

Alpine

Twisted animator

Wordt dat onderstel nog drastisch veranderd? Zo niet dan kan ik beginnen met het bouwen van een treinwagon.

Maakt het nog uit wat voor een wagon het wordt? Bijv. een passagiers wagon of een oiltanker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op dinsdag 22 januari 2002 20:14 schreef Alpine het volgende:
Wordt dat onderstel nog drastisch veranderd? Zo niet dan kan ik beginnen met het bouwen van een treinwagon.

Maakt het nog uit wat voor een wagon het wordt? Bijv. een passagiers wagon of een oiltanker.
het onderstel word _niet_ veranderd, het mag dan niet de officiele maten hebben, t voldoet wel.
Dus je moet zelf maar ff kijken, vergelijk het maar met een gewoon nederlands treinstel

maakt overigens wat mij betfreft niks uit wat je maakt, als t maar een beetje leuk is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21737

Op dinsdag 22 januari 2002 02:07 schreef Axel666 het volgende:
Voor de lightwavers die mee willen doen (en geen 3dmax importer kunnen vinden) is hier het model in lwo formaat.

http://tweakers.9worlds.net/models/train/onderstel.lwo

enjoy!

ps

Ja hij is roze en 1 km breed, maar das NIET mijn schuld ;)
Thx, ik heb nog niet zoveel tijd maar ook ik ga een wagon bakken.

Met Lightwave natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:29

Tim Schuhmacher

abasios

Grappig idee. Zeker niet meer (veel) regels gaan toevoegen. Zo is het nog goed mogelijk om ieder voor zich te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39916

K vind het wel vet, khou me wel aan de originele maten, maar als je nou geen 3d ster bent mag je wagon er dan wel bij??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21737

Op dinsdag 22 januari 2002 21:07 schreef zaren het volgende:
K vind het wel vet, khou me wel aan de originele maten, maar als je nou geen 3d ster bent mag je wagon er dan wel bij??? :?
Tuurlijk, er doen wel meer jongens mee . .

:)

... ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46321

Op dinsdag 22 januari 2002 21:11 schreef Braadkip het volgende:

[..]

Tuurlijk, er doen wel meer jongens mee . .

:)
geen meisjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11-2024

MrE

Sugardaddy take me home..

Ik weet niet of het mij gaat lukken om een even spectaculaire wagon te maken als jullie, maar ik waag zeker een poging.

edit:
Ehmm, als ik 3d max open hoef ik toch alleen maar open>file>onderstel.max te openen? Ik zie namelijk niks.

Ik weet het, Ik ben niet heel erg thuis in 3d max maar ik hoopte dat meedoen aan zo'n project als dit me wat meer ervaring zou geven.

[edit2] te vroeg gehuild, ik heb het geloof ik al[/edit2]

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32495

Ik vrees dat ik niet kan meedoen, niet erg, want men wagon had toch op niet veel getrokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op dinsdag 22 januari 2002 21:07 schreef zaren het volgende:
Als we echt extreem veel wagons binnenkrijgen kunnen we misschien een aantal wagons niet al te duidelijk in beeld brengen, maar in principe mag iedereen mee doen en komt iedereen er in. Verder zijn er hier zat mensen die een newbee kunnen helpen met tips om een goed resultaat te krijgen.
Op dinsdag 22 januari 2002 20:26 schreef Atgast het volgende:

[..]

het onderstel word _niet_ veranderd, het mag dan niet de officiele maten hebben, t voldoet wel.
Dus je moet zelf maar ff kijken, vergelijk het maar met een gewoon nederlands treinstel
Niet helemaal waar: er moet nog een verbindingsstuk onder om de wagons aan elkaar te koppelen en natuurlijk een mooie metaal-texture, maar je kunt al gewoon met deze aan de slag, die zetten wij er achteraf nog wel netjes onder i.p.v. de huidige onderkant. De plaat blijft uiteraard wel even groot en zo, dus je kunt gewoon hiermee aan de gang.
Op dinsdag 22 januari 2002 19:15 schreef handige_harrie het volgende:
ff gezocht en als ik mij niet vergis is de spoorbreedte van de Nederlandse Spoorwegen (normaalspoor) 1,435 Meter :)
Dát is dus de maat, voor wie zich dat nog steeds afvroeg.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel666
Btw: Onze trein gaat toch wel op tijd rijden he? :) Of worden we zo'n NS :r achtige onderneming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

als t goed is krijgen we zon 3 minnuten aan animatie

geheel verzorgd door oogst en mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Afbeeldingslocatie: http://www.fragneck.f2s.com/trein1_1.jpg

voorproefje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Op dinsdag 22 januari 2002 22:15 schreef jooers het volgende:
[afbeelding]

voorproefje :P
yeahj!! en dan mannetjes erop :P

[edit]
is dit soort talk 'allowed'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Op dinsdag 22 januari 2002 22:27 schreef Mir het volgende:

[..]

yeahj!! en dan mannetjes erop :P

[edit]
is dit soort talk 'allowed'?
why not... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 07-07 10:13
ik zal ook eens lekker gaan prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/betaloc.jpg

De loc, nog erg beta, maar t word wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel666
Ok hierbij dan mij eerste wip pic.
(erhm met wip bedoel ik Work In Progress)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.9worlds.net/pics/train/wip1.jpg

beetje fantasie loos maar wie weet word het nog wat.
Waar ik wel mee zit is hoe die surface exports zullen gaan, als het echt voor geen meter gaat is het misschien een idee om voor ieder 3d pakket een andere trein te maken? (hmmz moet er wel genoeg aanloop zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil ff laten weten dat ik ben begonnen aan een Tijgetje-wagon :9 Jeweetwel tijgetje van Winnie de Pooh 8-)

Ik denk ik zeg het ff zodat we straks niet twee tijgetje wagons hebben ofzo :9

Komt binnenkort wel ff een WIP-PIC :9

Groetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:57
zitten jullie toevallig op het GLU in utrecht? :? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41045

Op woensdag 23 januari 2002 12:19 schreef Tampie2000 het volgende:
zitten jullie toevallig op het GLU in utrecht? :? :)
Ik heel toevallig wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier is mijn tijgetje WIP :9

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.vermeulenandringa/tijgetje1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.vermeulenandringa/tijgetje2.jpg

Let niet op de textures want die lopen heel lelijk over aan de rand... (beetje verkeerd gemaakt in photoshop). Maar ik weet nu wel hoe ik ze wel moet maken om ze mooi te krijgen :) en het hoofd moek nog texturen... dus die's nog grijs... :9

Tis pas het begin, en misschien komt er ook nog wel een POOH-BEAR bij ofzo :) maar da week nog nie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

DOF blur, t domste wat ik had kunnen verzinnen om aan te zetten, en dan had ik ook nog eens te lage settings, maargoed, hier is de pic:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/loc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
koel massie!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 23 januari 2002 13:31 schreef gladiool het volgende:
koel massie!
YEEEEEEHAAAAAAAAAW :) Gladiool O+ (The ultimate 3d-creator :9~ ) vind mijn tijgetje koel :9 Ik kan me geen beter compliment bedenken :9

Misschien dat ik straks wel wat hulp nodig heb met het texturen van zijn hoofd, want dat vind ik best wel moeilijk, maar ik probeer het eerst zelf wel :9

Groetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
;)

Het is een leuk idee. Blij enzo. Je moet eerst flink de vorm tweaken tot ie goed is. gebruike je max? Dan kun je denk ik het best texporter ofzo gebruiken om de uvw map plat te maken, zodat je er in photoshop op kan tekenen.

Geen haast je hebt een maand.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 23 januari 2002 13:43 schreef gladiool het volgende:
;)

Het is een leuk idee. Blij enzo. Je moet eerst flink de vorm tweaken tot ie goed is. gebruike je max? Dan kun je denk ik het best texporter ofzo gebruiken om de uvw map plat te maken, zodat je er in photoshop op kan tekenen.

Hey vet :) das nogeens een handig programma :)
En ik gebruik idd 3dsmax...

Voor mensen die ook dit programmaatje willen checken zie: http://www.cuneytozdas.com/software/max/texporter/ (gevonden met google)

Thx voor de tip :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 23 januari 2002 13:43 schreef gladiool het volgende:
;)

Tjah kvind het nu zo leuk dat ik er maar mee verder ben gegaan :) nu stop ik wel want ik moet nog wat aan school doen :( maar hier even een filmpje van mijn tijgetje :9~

Tijgetje die rondraait (DivX 4.11) 345Kb

Ik ga zijn voeten nog los texturen, en hij krijgt nog oortjes :)

Dat Texport is trouwens verschrikkelijk handig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 07:50

Zydell

* * * * *

(jarig!)
Je zou ook je tijger in een 'normale' positie kunnen modelleren (dwz. geen gebogen staart), vervolgens de texture toepassen (wat dan beter wil) en vervolgens de positie van de tijger veranderen. Is zowiezo wel aardig als je hem wil animeren denk ik en de textures worden er dan beter op toegepast, maar als je niet wil animeren kun je idd ook gebruik maken van textporter en UVW Unwrap / UVW Mapping modifiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Ik weet niet of dit een GoT project is of een Induvidueel project is, maar wat leuk zou zijn: Kleuren van de eerste wagon (hoe heet dit :+ ) in de GoT kleuren te doen, met het GoT logo, en evt. Tweak Tweak!!!! (ipv tjoek tjoek).

Verdere hele toffe wagons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
update! hehe.

Afbeeldingslocatie: http://31.jvb.tudelft.nl/gladiool/mortar01.jpg

atgast: dat kan toch veel gedetailleerder. Je hebt 20000 faces en een maand de tijd. rond AF die hoekjes! :) zwoegen!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29491

kkan zelf nix van 3d enzo, maar ik zag dit en ...

Afbeeldingslocatie: http://www.3dcafe.com/asp/gallery/02_February/AtTheStation.JPG

misschien is dit nuttig voor atgast?
Afbeeldingslocatie: http://www.3dcafe.com/asp/gallery/03_March/At_The_Station.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die zijn wel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 07-07 10:13
WIP :)

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~versaeve/3dsmax/wip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

* Arjan wil even mededelen dat dit zijn loc ok w.i.p. is, ik werk altijd vanaf een heel kaal model dat waar ik steeds meer aan toevoeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doe ik ook altijd hoor! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil weer een WIP zien ! :)
Ik heb nog iets leuks bedacht bij mijn tijgetje, ik maak er een Honing Transport wagon van :9 Met Tijgetje en nog iemand erop :) Waarschijnlijk knorretje.

Ik denk ik schop deze thread ff omhoog met mijn nuttige bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

http://communities.msn.nl/sameneen3dscenemaken/welcome.msnw

nog een nuttige reply dan maar, dit werkt wel goed, makkelijk overzicht en iedereen is tegelijk te bereiken via emeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

MAW: wil je meedoen, meld je aan op die communitie >:)

(gebruik aub je GoT nick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-07 14:08
Op woensdag 23 januari 2002 13:22 postte MaSsiE zijn tijgertje
Is dit niet eerder iets voor [topic=368935] :?
Heeft met treinenproject weinig te maken IMHO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op vrijdag 25 januari 2002 23:27 schreef willem169 het volgende:

[..]

Die tijger kan toch gewoon op een wagon? Een wagon hoeft echte geen standaard transport-ding te zijn hoor!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
wazap. Komende week geen tijd voor, dus nu ff updateje.

Afbeeldingslocatie: http://31.jvb.tudelft.nl/gladiool/mortar02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://31.jvb.tudelft.nl/gladiool/mortar03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://31.jvb.tudelft.nl/gladiool/mortar04.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30527

Op zaterdag 26 januari 2002 00:01 schreef gladiool het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
damnnn man ! DIT is sweeeeeeeeeeet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 25 januari 2002 23:27 schreef willem169 het volgende:

[..]

Het word dus een Honing-transport trein. De honing van Pooh-bear om precies te zijn. Dus het word wel een trein, alleen geen "normale" trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 26 januari 2002 00:01 schreef gladiool het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gaaf gedaan met die puntjes als verbinding :) Ziet er echt uit als van dat "bouw-metaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30527

het zou wel maf zijn als in de animatie die kannon schiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 26 januari 2002 00:24 schreef Reverse het volgende:
het zou wel maf zijn als in de animatie die kannon schiet :)
Kdenk dat animatie's erbij een beetje lastig worden met het in-elkaar plakken straks ? of mogen animaties ook ?

Jullie brengen me op ideeen, zwaaiende knorretjes :) Whehehe :9

Hier nog ff een WIP van mijn Honey-Transport-Unit :9

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.vermeulenandringa/tijgetje3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 10-07 14:08
Op zaterdag 26 januari 2002 00:16 schreef MaSsiE het volgende:
Het word dus een Honing-transport trein. De honing van Pooh-bear om precies te zijn. Dus het word wel een trein, alleen geen "normale" trein :)
w00t :)
* Anoniem: 3904 is willem169 wel heel erg benieuwd naar het resultaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:47
Ik ben pas twee dagen met 3D bezig. eens kijken of ik iets kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Animaties moeten jullie niet zelf doen, het was de bedoeling dat oogst en ik dat voor onze rekening nemen.

Natuurlijk mag je er rekening mee houden, en dus alvast dingen groeperen ofso.

Overigens is mijn locomotief van de baan, althans de eerste versie, ik ga nu zelf wat leukers bedenken, binnekort pics :D

(en meld je aan op http://communities.msn.nl/sameneen3dscenemaken/welcome.msnw !!! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraag over de texture van de honingpot. Heeft iemand een tip hoe ik de pot er een beetje realistischer uit kan laten zien ? Ik heb al een beetje noise toegevoegd in photoshop, wat hem een iets minder glad uiterlijk gaf. Ik vind hem er nog als een cartoon dingetje uitzien, en ik wil hem er graag wat realistischer uit laten zien maar ik weet niet hoe :?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

http://www.cuneytozdas.com/software/max/texporter/

doe zoals het programma aangeft, en maak in photosjop wat honingdruppels. en dan bedoel ik rond de deksel, van die streepjes honing enzo

verder zoek je een aardewerk textuurtje en die gebruik je als bump map.

verder is het makkelijk om iedereen een berichtje te sturen als je je aanmeld op de communitie, en het is makkelijk bij te houden hoeveel leden er zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm goed plan :)
Nu nog een aardewerk texture vinden/maken :9

En over die comunity... Je hebt me overtuigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42756

Op zaterdag 26 januari 2002 01:20 schreef MaSsiE het volgende:
Even een vraag over de texture van de honingpot. Heeft iemand een tip hoe ik de pot er een beetje realistischer uit kan laten zien ? Ik heb al een beetje noise toegevoegd in photoshop, wat hem een iets minder glad uiterlijk gaf. Ik vind hem er nog als een cartoon dingetje uitzien, en ik wil hem er graag wat realistischer uit laten zien maar ik weet niet hoe :?

Alvast bedankt :)
reflecties erop
dat het een geglazuurde pot lijkt
en die gele band zou ik transparanter maken, ook wat realistiscvher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op zaterdag 26 januari 2002 01:13 schreef Atgast het volgende:Animaties moeten jullie niet zelf doen, het was de bedoeling dat oogst en ik dat voor onze rekening nemen.

Natuurlijk mag je er rekening mee houden, en dus alvast dingen groeperen ofso.
Dat geldt dus alleen voor complexe animaties. Als je die wilt moet er even gekeken worden hoeveel werk het is voor Atgast en mij om die in de eindfilm te verwerken.

Een eenvoudige animatie van een zwaaiende knorretje mag, als je hem loop-t en zorgt dat het verplaatsen van de wagen niet de animatie verneukt. Met name morph-animaties zijn wat mij betreft geen enkel probleem. Anderen kunnen ook, maar dan moet je even alles aan de grondplaat linken en zorgen dat bij het verplaatsen van de grondplaat de hele wagon KLOPPEND meebeweegt, dus inclusief je animatie. Je kunt dus in principe een wagen met een lopende band met zooi erop maken.

Let er a.u.b. wel op dat je geen uitgebriede morph-animatie gaat maken met een object met veel polygonen, dat vreet geheugen, want elke key-state van de morph-animatie moet natuurlijk berekend worden door MAX.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

hier een W.I.P. pic van mijn nieuwe loc:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/locconcept.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:19
Op zaterdag 26 januari 2002 19:38 schreef Atgast het volgende:
hier een W.I.P. pic van mijn nieuwe loc:

[afbeelding]
Heb je tijd teveel ofzo?? :)

Dit lijkt me trouwens wel een oud model trein...

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

het is ook een oud model, althans, de basis, wat hier nog bijkomt dat is eigen fantasie

Dit leek mij veel leuker dan zon standaard locomotief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kvind hem wel mooi opzich :)
Ik ben nogsteeds bezig met mijn honing-treintje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Ik volg de "post je 3d creaties" thread al een tijdje en ben erg onder de indruk! Ikzelf probeer af en toe wat met 3d studio max maar ben er niet echt goed in ofzo (niet eens in de buurt van... ;))

Na het zien van de verschillende wagons in aanmaak kon ik niet stil blijven toekijken dus ben ik ook maar een beetje aan de slag gegaan. Om maar in de stijl van het kanon en de raketinstallatie te blijven heb ik besloten om voor een oud strijdwapen te gaan; de katapult.

Ik ben er pas een paar uurtjes mee bezig (gaat niet zo hard bij mij ;)) en dit heb ik er voorlopig uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/blammers2/katapult/01fullview.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/blammers2/katapult/01close.jpg

Zoals je ziet is hij nog erg kaal en vooral leeg maar dat komt nog. Ik heb alleen 1 vraagje. Ik ben een tijdje bezig geweest om die "boomstammen" van een passende texture te voorzien maar het lukt me maar niet. Wat er op deze plaatjes opzit is het beste dat ik tot nu toe heb... Iemand misschien tips voor wat realistischere stammen? Ik heb met de standaard textures van Max R3 geprobeerd alsmede met eigengemaakte textures (maar dat zag er nog veeeeeeeel erger uit).

Alle andere tips/opmerkingen/kritieken zijn welkom natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ook voor jou geldt: http://www.cuneytozdas.com/software/max/texporter/

tis een erg handig programma :)

alleen heb je volgens mij een beetje vergist bij je wapen, als ik het goed heb moet het draaipunt onder liggen :)
(maar misschien moet ik mer er gewoon niet me bemoeien en bedoel jij wel wat anders |:( )
code:
1
2
3
4
5
6
7
dwarsbalk -->.    O <-- draaiboom met lepel
        / \  /
         /   \/
        /    /\
       /   ./  \
         ^
       draaipunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op zondag 27 januari 2002 00:52 schreef Atgast het volgende:
ook voor jou geldt: http://www.cuneytozdas.com/software/max/texporter/

tis een erg handig programma :)

alleen heb je volgens mij een beetje vergist bij je wapen, als ik het goed heb moet het draaipunt onder liggen :)
(maar misschien moet ik mer er gewoon niet me bemoeien en bedoel jij wel wat anders |:( )
code:
1
2
3
4
5
6
7
dwarsbalk -->.    O <-- draaiboom met lepel
        / \  /
         /   \/
        /    /\
       /   ./  \
         ^
       draaipunt
Ja bemoei je er niet mee! :P Geintje :P
De kinetica van mijn ontwerp is inderdaad ver te zoeken geloof ik :9

Wat jij bedoelt is een Trebuchet (weet niet hoe je het schrijft maar ze gebruiken het in age of empires)

Ik denk dat ik er maar een contragewicht aan ga maken dan slaat het tenminste nog ergens op. En een katrol om hem terug te hijsen natuurlijk.

Dat programmaatje zal ik ook eens naar kijken ja. Ik heb het je al eerder zien noemen maar had er niet aan gedacht dat het ook iets voor mij kon zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
Ii ben ook bezig met het maken van een wagon. maar ik moet een reling maken op de wagon en weet niet hoe dit te doen...

Ik ben nl pas een weekje met 3d bezig.
Ik gebruik Cinema4D XL7

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwalker_nl
  • Laatst online: 29-10-2022
w0w een weekie bezig en dan al een wagon gaan maken ;) ik zou nog FF wachten :)

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
Op zondag 27 januari 2002 13:56 schreef airwalker_nl het volgende:
w0w een weekie bezig en dan al een wagon gaan maken ;) ik zou nog FF wachten :)
Ik heb de hele week vrij.. dus ik hb er nu tijd genoeg voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

ik ben ook 'n beetje aan het klooien met het hele 3d Max gebeuren... maar ik zit met vrij veel basic problemen
misschien kan iemand mij ermee helpen ?

- Simpele vormen
ik ben op het moment bezig met een simpele ATAT-Walker (Star Wars) model
Afbeeldingslocatie: http://www.obh.snafu.de/~madley/starwars/dataimg/atat_pri.gif
als je naar de poten kijkt zit er boven de voetjes een halve boog, hoe krijg ik in vredesnaam zo'n figuurtje ?
ik heb al vrij veel geprobeerd maar 't is gewoon alleen
maar maffe spullen wat ik eruit krijg...

over hoe ik de knie wil laten buigen maak ik me later wel druk...

aldus vraag 1 :)

Renderen :
ik wil m'n ATAT-je graag eruit laten zien als de model op 't volgende plaatje, hij is nogal groot dus ik plaats maar een URL

http://www.consolewar.com/3d-ring/gallery/images/eva02.jpg

ik heb al op die gozer z'n site gekeken maar kon daar helemaal nix vinden :/ weet iemand misschien welke materials of welke render instellingen ik zou moeten gebruiken om zo'n resultaat te krijgen ?

ik weet dat ik nogal lastig ben met veel vragen, maar ja :) hoe moet ik het anders leren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op zondag 27 januari 2002 14:08 schreef RSP het volgende:

als je naar de poten kijkt zit er boven de voetjes een halve boog, hoe krijg ik in vredesnaam zo'n figuurtje ?
ik heb al vrij veel geprobeerd maar 't is gewoon alleen
maar maffe spullen wat ik eruit krijg...

over hoe ik de knie wil laten buigen maak ik me later wel druk...

aldus vraag 1 :)

Renderen :
ik wil m'n ATAT-je graag eruit laten zien als de model op 't volgende plaatje, hij is nogal groot dus ik plaats maar een URL

http://www.consolewar.com/3d-ring/gallery/images/eva02.jpg

ik heb al op die gozer z'n site gekeken maar kon daar helemaal nix vinden :/ weet iemand misschien welke materials of welke render instellingen ik zou moeten gebruiken om zo'n resultaat te krijgen ?

ik weet dat ik nogal lastig ben met veel vragen, maar ja :) hoe moet ik het anders leren :D
Ten eerste, je had deze post beter in het topic "post hier je 3d stuff maar weer" kunnen zetten, maar ik zal niet lullig doen en je proberen te helpen.

Dat plaatje van 'die gozer' is met Radiosity/ Global Illumination gerenderd, daar heb je plugins voor zoals Brazil en FinalRender. Van wat ik heb begrepen is dat een heel verhaal apart, en zou ik me daar voorlopig maar niet druk om maken. Eerst het model zelf.

Die boogjes...lijkt me niet zo moeilijk.

Gewoon een platte tube maken (meer een schijf) die dan kopieren en de radius kleiner en de hoogte groter maken. Dan de 2e schijf precies in het midden van de eerste zetten en met boolean de 2e schijf gebruiken om een 'gat' in de eerste schijf te hakken. Zo heb je dus een ring.

Dan maak je een box die je tot precies de helft over de ring laat vallen, en dan weer met boolean die ene helft 'weghakken', et voila.. halve ring.

Op diezelfde manier kun je dus ook de twee ronde gaten aan de uiteinden maken en de gleuven aan de zijkant zouden zo ook wel moeten lukken.

Ik hoop dat m'n uitleg een beetje duidelijk is, ik zou zeggen veel suc6 :).
Pagina: 1 2 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.