Een zeer goede en zeer eenvoudig te gebruiken renderer vind je op www.splutterfish.com en nog wel gratis ook: de befaamde Brazil renderer.Op zondag 27 januari 2002 14:35 schreef handige_harrie het volgende:
Dat plaatje van 'die gozer' is met Radiosity/ Global Illumination gerenderd, daar heb je plugins voor zoals Brazil en FinalRender. Van wat ik heb begrepen is dat een heel verhaal apart, en zou ik me daar voorlopig maar niet druk om maken. Eerst het model zelf.
Die boogjes...lijkt me niet zo moeilijk.
Gewoon een platte tube maken (meer een schijf) die dan kopieren en de radius kleiner en de hoogte groter maken. Dan de 2e schijf precies in het midden van de eerste zetten en met boolean de 2e schijf gebruiken om een 'gat' in de eerste schijf te hakken. Zo heb je dus een ring.
Dan maak je een box die je tot precies de helft over de ring laat vallen, en dan weer met boolean die ene helft 'weghakken', et voila.. halve ring.
Op diezelfde manier kun je dus ook de twee ronde gaten aan de uiteinden maken en de gleuven aan de zijkant zouden zo ook wel moeten lukken.
Verder ben je hopelijk niet zo gek dat je echt de methode van Handige Harrie (sorrie als het zo overkomt, niet beledigend bedoeld) gaat gebruiken, want dat is echt extreem onhandig, want booleans verneuken je meshes en werken bij complexe models vaak niet eens.
Het kan namelijk veel simpel: maak een langwerpige box met aardig wat polygonen in de lengte en gebruik de bend-modifier om hem 180 graden te draaien.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress