oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
erg mooi
btw: can someone hook me up with brazil?
www.splutterfish.comOp vrijdag 08 februari 2002 16:32 schreef Infernis het volgende:btw: can someone hook me up with brazil?
Gratis Brazil te downloaden + online help.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Denk in verband met copyrights..Op vrijdag 08 februari 2002 16:09 schreef MaSsiE het volgende:
Jah hijs idd al best geslaagd
Wrom Coiki cola en niet Coca cola ?heeft vast een speciale betekenis
Maar je hebt alle functies toch niet dan? of wel?Op vrijdag 08 februari 2002 16:48 schreef Oogst het volgende:
[..]
www.splutterfish.com
Gratis Brazil te downloaden + online help.
Nee, natuurlijk niet, voor de hele versie moet je natuurlijk betalen!Op vrijdag 08 februari 2002 17:56 schreef Infernis het volgende:
[..]
Maar je hebt alle functies toch niet dan? of wel?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Op vrijdag 08 februari 2002 22:31 schreef Atgast het volgende:
je hebt inmiddels een emeeltje gekregen die je dat uitlegt
degene die em naar lightwave heeft omgezet zal die vraag misschien kunnen beantwoorden
Verwijderd
Ik heb gewoon eerst die eerste 3ds file geimport in lightwave. Mischien dat het daardoor komt. En er zit ook zo'n grijs plateau omheen. Mag ik dat weghalen????Op vrijdag 08 februari 2002 23:34 schreef Atgast het volgende:
ik heb em gemaakt in 3dsmax 4
degene die em naar lightwave heeft omgezet zal die vraag misschien kunnen beantwoorden
stil staande discotheek schiet niet echt op
belangrijk voor eigen animaties
- Je eigen animatie moet: of loopen, of 1 malig zijn.
- Je animatie moet correct blijven als de positie van de wagon veranderd.
De volgende mensen zijn bezig aan een wagon. Staat jou naam er niet bij ? meld je dan hier even aan.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Atgast Oogst AtomicShockwave Axel Baumans dawuss erik_10001 GoTzilla MaSsiE MayaFreak mercarra |
op deze site kunnen we ook bestanden/programma's kwijt

Verwijderd
Der is iets mis met je server volgens mij?Op zaterdag 09 februari 2002 13:46 schreef gladiool het volgende:
update. Ik ga het nu onwijs druk krijgen dus ik moet hem snel afmaken, hij is bijna af. De mapping is een beetje snel en stretchy in sommige gebieden, maarja.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en ik heb zon vermoeden dat ik deze plaatjes toch wel wil zien
Animaties die gelooped zijn, zijn wat mij betreft zeker toegestaan. Je moet dan wel zelf vast de link-inheritantce regelen: als ik alléén de grondplaat verplaats en draai moeten álle objecten goed meebewegen en de animatie moet blijven kloppen. Dat geldt dus alleen voor geanimeerde wagons.Op zaterdag 09 februari 2002 12:47 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
Mag ik me wagon animeren btw?
stil staande discotheek schiet niet echt opals ik dan een korte animatie maak kunnen jullie em loopen
Eventueel zijn eenmalige animates ook mogelijk in de eindfilm, maar dan moeten ze gemakkelijk zijn te maken en zo ontiegelijk cool dat ze de moeite van het maken waard zijn.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd

Hij word nog getextured en ik moet even kijken of zijn neus ook nog uit moet steken of niet... ik denk het wel eigenlijk maar dat zie ik nog wel...
In afwachting van uw antwoord verblij ik
http://hawvie.deviantart.com/
De reden dat we dat zo neer hebben gezet, is omdat er anders niet persé rekening gehouden wordt met het feit dat de trein over spoor moet rijden. Dus de wiel-grootte moet sowieso gelijk blijven en eigenlijk zijn Atgast en ik van plan een nieuw en realistischer onderstel met dezelfde maten te maken, zodat we dat in de definitieve versie gemakkelijk kunnen vervangen. (Nee, dit is geen grote verandering, maar gewoon kloppender en realistischer.) Maar waarom zou je het onderstel willen veranderen?Op maandag 11 februari 2002 09:03 schreef GoTzilla het volgende:
Mag je het onderstel wijzigen? En er staat ook dat er geen dingen onder het onderstel uit mogen komen, is dat onder de wielen uit of onder de grondplaat??
In afwachting van uw antwoord verblij ik
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
want er wordt wel heel wat gevraagd
Verwijderd
Ik heb iig een AMD Athlon 1,6 GHzOp maandag 11 februari 2002 18:59 schreef Atgast het volgende:
over wat voor een zware machine praten we dan ???
want er wordt wel heel wat gevraagd
en gladiool heeft 2x 1200 als ik me niet vergis, dus er gaat bestwel wat power schuil achter dit topic
maar elke hulp is natuurlijk welkom, zeker als we met fR gaan renderen
http://communities.msn.nl/sameneen3dscenemaken
beter nog, jullie posten zelf even jullie specs
als je alleen wil renderen en dus geen lid wil worden vandeze communtie, moet je hier ff je specs posten dan zet ik ze erbij
Ik heb hier als rendering power:
Server:
Dual Athlon XP 1500+ (Tyan MP mobo), met nu nog 640MB DDR (word straks 1024)
WS1: Athlon XP 1800+ met 512MB DDR
WS2: Athlon 800
Server2: Dual Pentium II 233 (lach maar, maar hij is SUPER snel vergeleken anderen... 14 uur per WU met seti!)
Alle PC's staan 24/7 aan
[EDIT]: OS is W2K (Op servers Advanced Server, op WS's Prof.)
Enne, moet het op 1 machine gebeuren, of kan het verspreid worden? If so, dan kan die polycount ECHT heel zwaar omhoog, niet?
640 MB Ram
en indien mijn harde schijf ooit terugkomt van reparatie:
IBM 45 GB 7200 rpm
WinXP
en anders
IBM 10 GB 5400 rpm
Win98
Verwijderd
als dat geen probleem is, PRIMA
als je de programma's neit zou hebben, dan meel me ff, dan vertel ik je presies waar je die kunt, kopen
@ massie, ik heb de manual van fR ook ergens gezet, meer zeg ik er niet over, verder, probeer je achtergrond kleur eens op wit te zetten en zet daarbij 1 lamp in je scene, die UIT staat.
Hehe, aangezien ik absoluut geen artistiek ventje ben@ battle bunny, heel mooi natuurlijk dat je heplen wil, maar dan moet je dus wel 3dmax4 en fR hebben geinstalled op die compoeters
Anyway, MAX4 heb ik wel, en ik denk dat fR ook wel te vinden is... Anders laat ik het wel even weten
Het hoeft niet op één pc te gebeuren, je kunt de frames gewoon verdelen over de verschillende computers. Om alle wagons goed in beeld te krijgen is zeker 3 minuten aan film nodig: dat is al 4320 frames.Op maandag 11 februari 2002 20:46 schreef Battle_Bunny het volgende:moet het op 1 machine gebeuren, of kan het verspreid worden? If so, dan kan die polycount ECHT heel zwaar omhoog, niet?
En over die polycount: met 20000 polygonen in de wagon, 5000 in het onderstel en 25 wagons (dat halen we denk ik wel) is dat al heel veel: 25000*25=625000. En daar zit dus nog geen omgeving bij. 625000 Polygonen in 4320 frames renderen in finalRender is geen pretje en het moet ook allemaal samengesteld worden. Ikzelf heb slechts een Pentium III 500 met 640mb RAM, dus dat samenvoegen gaat boven de miljoen polygonen echt te traag.
Maar sowieso: 20000 is al veel, je moet alleen systematisch bij elk object je polycount in de gaten houden, want alles samen kan een wagon er inderdaad snel bovenuit komen. Maar zeker voor de meer ervaren modellers hier geldt: 20000 is geen enkel probleem.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Da's wel mooi... Het zou dus in theorie ook via Internet kunnen. Dat is zwaar relaxed.Op maandag 11 februari 2002 22:46 schreef Oogst het volgende:
Het hoeft niet op één pc te gebeuren, je kunt de frames gewoon verdelen over de verschillende computers. Om alle wagons goed in beeld te krijgen is zeker 3 minuten aan film nodig: dat is al 4320 frames.
Is finalRender zo bagger traag dan? Ik zal het morgen ook wel even testen, maar het moet toch tedoen zijn, zou je zeggen. Of, zoals men hiervoor al suggereerde, een ander progje hiervoor? (kweet niet of dat een optie is?)En over die polycount: met 20000 polygonen in de wagon, 5000 in het onderstel en 25 wagons (dat halen we denk ik wel) is dat al heel veel: 25000*25=625000. En daar zit dus nog geen omgeving bij. 625000 Polygonen in 4320 frames renderen in finalRender is geen pretje en het moet ook allemaal samengesteld worden. Ikzelf heb slechts een Pentium III 500 met 640mb RAM, dus dat samenvoegen gaat boven de miljoen polygonen echt te traag.
Ik heb inderdaad wel eens hele mooie dingen gezien die toch klein waren (ook qua polycount)... Als voorbeeld: het originele Star Trek - Deep Space Nine model in Lightwave is zo'n 400kb, terwijl het ONWIJS gedetailleerd is... Hopelijk zijn er ook van dat soort dingen hier tussen. Dat zou dan de boel (het TOTAAL aantal poly's) toch lekker omlaag trekken? Of ben ik nu gek? (geen multiple choiceMaar sowieso: 20000 is al veel, je moet alleen systematisch bij elk object je polycount in de gaten houden, want alles samen kan een wagon er inderdaad snel bovenuit komen. Maar zeker voor de meer ervaren modellers hier geldt: 20000 is geen enkel probleem.
Op zich wel, want dit was MET textures, wat dus weinig overlaat voor de echte poly data, nietwaar?400Kb hoeft niks te zeggen over de hoeveelheid polygonen, ik ben trouwes een testje aant maken voor je
Slim is om eerst een sequentie plaatjes te render van een scene van 600k poly's, met texturen. Als deze plaatjes dan zonder flikkering (Al lijkt 1 plaatje glad, er zit vaak nog GI grain in wat storend gaat flikkeren als het ganimeerd wordt)achter elkaar gezet kunnen worden, en gerenderd in een redelijke tijd, dan kan het met fR.
Kheb ff een 3d ingescanned draakje van het inet geplukt, en deze leuke materials gegeven
bij mij renderde hij in 2.32 min (t-bird 1400)
pollies: 108620
veel renderplezier
Verwijderd
En waarom heeft het onderstel die gay kleur rose ???
Verwijderd
En die werkt voor geen metersentinal heeft te maken met de dongel van max 3 dacht ik. Max 4 gebruikt het evil cdilla iig.
[EDIT]: Hij roept steeds "License Error"
In de eerste post van deze topic staat beschreven hoever je wagon over de rand mag komen. Dit in verband met het maken van een omgeving, want een wagon die dwars door de spijlers van een brug gaat is ook niks, wel?Op dinsdag 12 februari 2002 14:24 schreef Liquidus het volgende:
Je mag toch wel de wagon buiten het onderstel laten steken he of niet?
Via internet kan waarschijnlijk wel, maar met frames verdelen bedoel ik dat iedereen het max-bestand krijgt en bepaalde frames gaat renderen, die dan later weer worden samengevoegd.Op maandag 11 februari 2002 22:59 schreef Battle_Bunny het volgende:
[..]
Da's wel mooi... Het zou dus in theorie ook via Internet kunnen. Dat is zwaar relaxed.
Maar ook dat zal waarschijnlijk niet nodig zijn, want ik hoor net dat we waarschijnlijk de beschikking hebben over een dual Ahtlon 1500+ die zonder problemen een paar weken constant kan renderen, dus dan hoeft er helemaal niet verdeeld te worden.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Dat is gedeeltelijk waar. 3d studio max 3.0 is de officiele naam van de R3 versie. De R4 versie heeft de naam 3DS max 4.0 mee gekregen. Heel belangrijk om te wetenOp dinsdag 12 februari 2002 13:45 schreef MaSsiE het volgende:
uhm... 3D Studio MAX heet nog altijd 3D Studio MAXmaar als afkorting word welleens 3dsmax gebruikt... en naar mijn mening is 3dsmax nog altijd gemaakt door Discreet
![]()
Best wel ... Als je 'em moet downloadenHeel belangrijk om te weten.... maar toch
Even on-topic: Zijn er nog mensen die een leuk Work-In-Progress screenie kunnen posten? Sommige (de meeste) waren om te smullen!
Verwijderd
Morgen of overmorgen een WIP van mijOp dinsdag 12 februari 2002 16:25 schreef Battle_Bunny het volgende:
[..]
Best wel ... Als je 'em moet downloaden
Even on-topic: Zijn er nog mensen die een leuk Work-In-Progress screenie kunnen posten? Sommige (de meeste) waren om te smullen!
Ben bezig met een organische alienwagon
Verwijderd
Kheb nog geen reactie gehad op mijn LEUKE knorretjeOp dinsdag 12 februari 2002 16:25 schreef Battle_Bunny het volgende:
[..]
Best wel ... Als je 'em moet downloaden

Maarjah.. hij is ook nog niet af
Verwijderd
Beetje simpele beentjes en armpjes en een beetje ver uitstekende wangenOp dinsdag 12 februari 2002 18:18 schreef MaSsiE het volgende:
[..]
Kheb nog geen reactie gehad op mijn LEUKE knorretje
[afbeelding]
Lijkt me wel leuk om te zien
Leuk begin. Maarre: niet om dit de grond in te trappen (dat doe ik kennelijk nogal snelKheb nog geen reactie gehad op mijn LEUKE knorretje

Mmz, ik was eigenlijk van plan een 'captured alien transport' ding te maken... gelukkig was ik nog niet begonnen.Op dinsdag 12 februari 2002 17:57 schreef Liquidus het volgende:
Morgen of overmorgen een WIP van mij![]()
Ben bezig met een organische alienwagon
Aangezien het me toch leuker lijkt een beetje een echte trein te maken, heb ik de treinendoos van me pa maar eens van zolder gehaald, en daar zit wel wat leuk spul tussen.
Alleen zou ik de maten van het onderstel wat willen veranderen... en dan gaat het om de lengte niet om de breedte... mag dat?
Ik wil een hijskraan + oplegger maken... en de hijskraan is dus iets korter dan het normale onderstel, en de oplegger een stuk langer... dit zijn dus eigenlijk twee wagons, dus ik wou wel ff weten of het zou mogen? Met die langere wagon zou misschien ook rekening gehouden moeten worden met de rails, dus dat wou ik ook ff checken...
Only dead fish go with the flow

Nou, kraak maar af zou ik zeggen!
(en ja, ik heb _wel_ gevoel voor kleur, vorm en compositie, maar ik heb geen inspiratie/tijd) Als het niets wordt, stuur ik hem uiteindelijk ook niet op...
(ook nog de layout verneukt)
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Verwijderd
Kheb iig niks met nurbs gedaanOp dinsdag 12 februari 2002 18:57 schreef Battle_Bunny het volgende:
[..]
Leuk begin. Maarre: niet om dit de grond in te trappen (dat doe ik kennelijk nogal snel), maar is zoiets niet een kwestie van een paar blokken en dan die NURBS ofzo aanzetten? In Lightwave kan dat wel heel easy (zelf ik kan dat!).
Verwijderd
Nou, nou, nou... niet zo negatief over jezelf hoorOp dinsdag 12 februari 2002 20:00 schreef mercarra het volgende:
Mijn saaietreinstel. Er moet wel iets unieks aan gebeuren... anders is het vrij zouteloos.
[afbeelding]
(en ja, ik heb _wel_ gevoel voor kleur, vorm en compositie, maar ik heb geen inspiratie/tijd) Als het niets wordt, stuur ik hem uiteindelijk ook niet op...
Hij's nog een beetje leeg maar wel leuk opzich hoor
Hey nou niet voor een trein gaan springen hoor! Ik vind em zelfs best mooi.Op dinsdag 12 februari 2002 20:00 schreef mercarra het volgende:
Mijn saaietreinstel. Er moet wel iets unieks aan gebeuren... anders is het vrij zouteloos.
Ik zou zeggen:
-deuren aan de uiteinden
-raampjes ipv 1 lange strook glas
-wat banken erin.
-en iets speciaals: zat te denken aan een soort van james bond figuur bovenop de trein, plat op z'n buik met een gun in z'n hand. Gewoon een standaard figuurtje een beetje aanpassen lijkt me voldoende daarvoor. Of misschien heeft iemand anders hier toevallig nog zo'n model van een mensfiguur liggen? Kost wel wat extra poly's.
Das erg mooiOp dinsdag 12 februari 2002 19:33 schreef Battle_Bunny het volgende:
* Arjan heeft een probleempje... Mijn Athlon XP op 1550mhz doet 1m29s over die draak render (gewoon menu render, optie render, klik knop render)...
Dit was dus op mijn WS... Niet op mijn server, die waarschijnlijk nog eens 50% sneller is (ben ik nu mee aan het spelen). The point is, dat het best te doen is om zoveel te laten renderen.Das erg mooimaar dan staat ie uiteindelijk nog een week te renderen
Heb je trouwens al een begin van de scenery?
dit is een scan van het geheel.... gescand dus het is wel een zooitje...

Die zou ik dus in 3dsmax willen maken... maar dan wil ik dus wel ff weten of dat zou mogen? En of het mogelijk is m'n onderstel dus korter en 6 wielig te maken.
Begin nu gewoon maar, het mag vast wel! Komen er trouwens bochten in de rails? Dat wordt dan namelijk vrij lastig te realiseren. (lijkt me...)Op dinsdag 12 februari 2002 20:41 schreef
(...)
Die zou ik dus in 3dsmax willen maken... maar dan wil ik dus wel ff weten of dat zou mogen? En of het mogelijk is m'n onderstel dus korter en 6 wielig te maken.
Zo niet, dan maakt een langer treinstel niet zoveel uit...
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Je zou in principe verder kunnen gaan dan alleen treintjes. Zo zou je bijvoorbeeld kunnen beginnen met een vliegtuigje (shot naar de horizon) waar zo'n reclame sliert aanhangt. Op die sliert staan dan bijvoorbeeld de mensen die mee hebben gewerkt, of een simpel copyright. Daarna zou je in de scenery ook nog dingen als autotjes, traktoren, bussen, fietsen, dieren, etc kunnen opnemen. Ook lijkt het mij opzich wel een geinig idee als je nog ergens een zeppelin weet te verstoppen. En, als het treintje bijvoorbeeld onder een spoorbrug doorgaat, dat er dan mensen staan te kijken enzo.
Opzich kan dit allemaal met een hele lage polycount gedaan worden, maar het voegt wel een extra dimensie toe. Toch?
Je zou het natuurlijk ook kunnen bewaren voor een volgend "project", waar je dan alleen maar luchtvoertuigen in doet, maar dat zal wel een beetje leeg worden denk ik.
ik zal dadelijkl ff een filmpie posten van het systeem dat ik had om de wagons over de rails te laten lopen.
Dit word allemaal wel erg veel, we zullen zeker veel moeite doen aan de omgeving, maar de nadruk moet op de trein blijven liggenOp dinsdag 12 februari 2002 21:14 schreef Battle_Bunny het volgende:
een fantasievol verhaal dat jammer genoeg erg moeilijk word
Dat snap ik, maar achtergrondjes zijn geinig. Het staat gewoon beter dan een groene grond en een blauwe lucht, terwijl het niet veel werk is. De mensen hier hebben in 10 min een simpel vliegtuigje gemaakt, omdat het toch alleen maar als 10x10 pixels te zien isDit word allemaal wel erg veel, we zullen zeker veel moeite doen aan de omgeving, maar de nadruk moet op de trein blijven liggen
Een filmpje leek me wel aardig:
http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/trein.avi
En ik ben al minder negatief hoor..
"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."
LAN-treinstel? Explain...Op dinsdag 12 februari 2002 21:55 schreef vinnie1908 het volgende:
Ziet er allemaal erg netjes uit. Misschien een LAN-treinstel??
LAN als Local Area Network?
Een LAN-Party wagon (met 20 lanners er opLAN-treinstel? Explain...
LAN als Local Area Network?
Op die manier. Nee, ik ben niet zo'n LAN freak. Misschien dat ik er nog iets speciaals meedoe, naast meer detail. Maar ik wel een realistisch ding neerzetten.Op dinsdag 12 februari 2002 22:21 schreef Battle_Bunny het volgende:
[..]
Een LAN-Party wagon (met 20 lanners er op)
Wat vond je dan van mijn idee? (zie vorige pagina)Op dinsdag 12 februari 2002 22:27 schreef mercarra het volgende:
Misschien dat ik er nog iets speciaals meedoe
Een soort van 'mission impossible scene' is inderdaad erg leuk. Ik zal proberen wat te maken... Nog nooit een mannetje gemaakt, maar een beetje lowpoly moet gaan lukken... (dat zie je niet in de uiteindelijke animatie.)Op dinsdag 12 februari 2002 22:36 schreef handige_harrie het volgende:
[..]
Wat vond je dan van mijn idee? (zie vorige pagina)
Kan je (als het niet te veel moeite is hoor) kort uitleggen hoe je zoiets in elkaar zet?Op dinsdag 12 februari 2002 22:53 schreef Atgast het volgende:
trein filmpie
dis t systeem, toepasbaar op zoveel wielen als je maar wil
(of krijgen we nu weer UTFS en www.3dcafe.com reply's?
Ik schrijf als ik tijd heb wel eens een tutorial, en dan verwijs ik jullie wel door naar 3dcafe.com
Is het ook mogelijk om een video streamer voor 3d filmpjes te downloaden? Ik zit hier namelijk op school dit allemaal te bekijken, en daar staat max niet op

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Dat word zeker wel moeilijk. Want zonder finalrender kom je ook niet ver. Het downloaden is wel mogelijk. Maar dan moet je rekenen met 21 mb... Tenminste dat was zijn grootte geloof ik.Op woensdag 13 februari 2002 15:49 schreef dawuss het volgende:
ik heb een duron 950 staan. Hij mag een uurtje of 5 aan per dag, dus als we hier wat aan hebben.. Alleen 1 probleempje: Ik heb geen FinalRenderer, en ik heb een 56k modem dus m'n gerenderde zooi uploaden kon nog wel eens een probleempje worden...
ben lang bezig geweest omn de ideale settings te vinden voor deze scene, en zonder artifacts zou t erg lang renderen worden. zoals ie nu was heeft ie zon 4 uur gerenderd.Op woensdag 13 februari 2002 14:29 schreef gladiool het volgende:
atgast, hoe snel renderde die frames? Probeer nu eens te renderen met betere settings zodat alle artifacts rond de rails enzo weg zijn. kijken hoe lang dat duurt, is wel handig denk.
maar ik moet hierbij vertellen dat dit geen lineare berekening is, het aantal fotonen kan in principe hetzelfde blijven, en zeg dat bijvoorbeeld die fotonen 1 minuut per plaatje vragen, dan is dat ongeveer gelijk, onafhankelijk wel plaatje. Dus als je met veel raytrace materialen zit, en geen fR dan heb je waarschijnlijk een langere rendertijd dan geen raytrace mét fR.
Dit topic is gesloten.