[3d] Groepsproject: trein-animatie *KLAAR*

Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste
Acties:
  • 8.459 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Atgast weet jij mischien of er een streamer te downloaden is voor windows media player? zodat je filmpjes die gemaakt zijn in 3ds max ook ergens kunt afspelen waar je geen 3ds max hebt staan?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

denk dat je het over de divX plug-in hebt.
Dat heeft namelijk niks te maken met 3dmax, maar met de soort compressie.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 16:32 schreef Atgast het volgende:

[..]
ben lang bezig geweest omn de ideale settings te vinden voor deze scene, en zonder artifacts zou t erg lang renderen worden. zoals ie nu was heeft ie zon 4 uur gerenderd.
Sjeez 4 uur :? das wel veel zeg... We moeten in ieder geval voor de grote render de instellingen heel precies goed hebben staan, zodat het niet TE lang duurt. want dat scheelt al gauw een paar uur denk ik :9

Hier fkes een plaatje van hoe mijn wagon ongeveer gaat worden... Kheb ook eens wat zitten klooien met een "licht-dome" waar gladiool het eerst over had, en het is idd stukken sneller (dit plaatje duurde 19 seconden!) :) Het is alleen niet handig als je in een bepaalde ruimte zit met een plafond denk ik. Want dan krijg je een beetje onrealistische plek op het plafond...

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.vermeulenandringa/treintje.jpg

Der valt nog vanalles te doen aan mijn wagonnetje :) maar ik ben nu vooral bezig met FinalRender testjes en met licht/GI zut dusjah... het wagonnetje moet maar even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

4 uur is wel voor 250 frames, niet vergeten

gemmideld 57,6 sec per frame dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

je wagon word overigens wel erg leuk massie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 16:50 schreef Atgast het volgende:
4 uur is wel voor 250 frames, niet vergeten

gemmideld 57,6 sec per frame dus :P
hmm ik dacht aan 100 frames :) dan valt het opzich nog wel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 16:51 schreef Atgast het volgende:
je wagon word overigens wel erg leuk massie :)
Wheehe :) ik dank u ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Massie complimenten !!! hij ziet er :9 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
massie: Ziet er leuk uit. En nu gras op de wagen! Wat zijn je shadow map settings? (bias, map size, sample range?)

Atgast: Raytracen in max is inderdaad een b*tch. renderers als vray en brazil zijn soms wel 26 (!) keer zo snel als de max raytracer. bij grote scenes gaat hij compleet over ze kop.

Maar ik betwijfel of er veel te raytracen is. En focus ook maar niet te veel op GI enzo. Een hoop is te faken. Renderman (van shrek, toy story etc.) is geen raytracer, en heeft geen GI. Toch zien shrek en bugs life er goed uit toch? :) (renderman heeft trouwens wel een rayrace plugin module ofzo) Dit is ook een leer ervaring voor veel, en ik denk dat je het meeste leert van olskool handmatig belichten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 17:11 schreef gladiool het volgende:
massie: Ziet er leuk uit. En nu gras op de wagen! Wat zijn je shadow map settings? (bias, map size, sample range?)
Uhm ik heb ze nog standaard staan...
Bias = 1,0
Size = 512
Sampe Range = 4

Ik had er eerlijk gezegd nog niet eens naar gekenen :) Ik ga er nu fkes mee spelen...

En over dat gras, daar heb ik zelf ook al aan zitten denken, en lijke me heel koel om erbij te doen, maar ik ben bang dat ik dan over de poly-grenzen vlieg :) ff kijken of ik een goede manier kan vinden om mooi GRAS te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 16:49 schreef MaSsiE het volgende:

[..]

...
[afbeelding]

Der valt nog vanalles te doen aan mijn wagonnetje :) maar ik ben nu vooral bezig met FinalRender testjes en met licht/GI zut dusjah... het wagonnetje moet maar even wachten...
wil niet mierenneuken, maar de kleur van knorretje zijn/haar :? lijfje is niet egaal :)

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/boukje.wigmans/images/knorretje2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 17:21 schreef badpinguin het volgende:

[..]

wil niet mierenneuken, maar de kleur van knorretje zijn/haar :? lijfje is niet egaal :)

[afbeelding]
Hij moet ook nog getextured worden :9 en zijn neus moet ook nog komen... vandaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op woensdag 13 februari 2002 17:11 schreef gladiool het volgende:
blabla
ik weet de voor en na's van GI, en mijn overwegingen zijn om ze zolang mogelijk aan te houden. Als zou blijken dat t echt niet te renderen is, dan zit er niks anders op.

maar volgens mij, als we alle power bij elkaar gooien, dan hebben we een hele aardige mini-render-farm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
ja genoeg gegadigden inderdaad.

massie:

zet de bias op 0,1 of 0.
maak de map size kleiner (256/128 ofzo )
zet de sample range op 6 of 8.

hoe meer spots je aan de dome toevoegd, hoe groter je de map size kan maken.

hoeveel spots zijn het nu?

Over het gras, je kunt low poly gras maken, van maar 9 polygoontjes per stuk, redelijk dik, en dan scatter je ze met "scatter" over het vlak. Of je "verft" ze erop met de "Freehand Tools" te krijgen op scriptspot.com.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 17:57 schreef gladiool het volgende:
ja genoeg gegadigden inderdaad.

massie:

zet de bias op 0,1 of 0.
maak de map size kleiner (256/128 ofzo )
zet de sample range op 6 of 8.

hoe meer spots je aan de dome toevoegd, hoe groter je de map size kan maken.

hoeveel spots zijn het nu?

Over het gras, je kunt low poly gras maken, van maar 9 polygoontjes per stuk, redelijk dik, en dan scatter je ze met "scatter" over het vlak. Of je "verft" ze erop met de "Freehand Tools" te krijgen op scriptspot.com.
Kheb weer even lopen klooien :) die instellingen van het licht verbeteren het GI-effect wel idd :) thx voor dat :9

En als gras heb ik zelf al wat bedacht... lijk me opzich wel leuk om er wat grond/zand onder te laten... zoiets als dit dus: (Wederom ook dit moet nog getextured worden!) Misschien laat ik er nog wel een paar stokjes/wortels uitsteken ofzo :9

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.vermeulenandringa/tijgetje4.jpg

Het word nog wel wat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 11:11

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Even inhoudelijk: Wat moet knorretje nou met een pot honing!

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 20:05 schreef Killemov het volgende:
Even inhoudelijk: Wat moet knorretje nou met een pot honing!
Hmm... das noggeens een goede vraag :o
Tjah uhm... geen id, hij zal wel honger hebben ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Op woensdag 13 februari 2002 19:15 schreef MaSsiE het volgende:

[..]

Kheb weer even lopen klooien :) die instellingen van het licht verbeteren het GI-effect wel idd :) thx voor dat :9

En als gras heb ik zelf al wat bedacht... lijk me opzich wel leuk om er wat grond/zand onder te laten... zoiets als dit dus: (Wederom ook dit moet nog getextured worden!) Misschien laat ik er nog wel een paar stokjes/wortels uitsteken ofzo :9

[afbeelding]

Het word nog wel wat :9
Damn die is kewl! Hij kan zo in de parade van EuroDisney joh (als Pooh van disney is :?) Echt gaaf met dat stukkie grond eronder zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 20:26 schreef Razorfist het volgende:

[..]

Damn die is kewl! Hij kan zo in de parade van EuroDisney joh (als Pooh van disney is :?) Echt gaaf met dat stukkie grond eronder zo
Whehehe :9 das een mooooooi compliment :)
Die van gladiool kan zo meedoen aan de eerst volgende oorlog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Ik zeg het gewoon nog eens, want volgens mij is het niet helemaal doorgekomen: ene Jelmer Baas, ook een Tweaker, heeft mij toegezegd dat we zijn dual Athlon 1500+ bijna full-time ter beschikking hebben voor het renderen. Ik weet niet hoe het met de rest hier zit, maar ik vind het dus helemaal niet erg als mijn pc niet hoeft te renderen en het allemaal bij één zo'n pc gebeurt. En aangezien die zo een week of langer bijna full-time kan renderen, is GI dan ook niet zo'n probleem.

Bij twee minuten per frame en drie minuten aan film ben je namelijk slechts zes dagen continue aan het renderen en dan is de animatie al af.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 21:30 schreef Oogst het volgende:
Ik zeg het gewoon nog eens, want volgens mij is het niet helemaal doorgekomen: ene Jelmer Baas, ook een Tweaker, heeft mij toegezegd dat we zijn dual Athlon 1500+ bijna full-time ter beschikking hebben voor het renderen. Ik weet niet hoe het met de rest hier zit, maar ik vind het dus helemaal niet erg als mijn pc niet hoeft te renderen en het allemaal bij één zo'n pc gebeurt. En aangezien die zo een week of langer bijna full-time kan renderen, is GI dan ook niet zo'n probleem.

Bij twee minuten per frame en drie minuten aan film ben je namelijk slechts zes dagen continue aan het renderen en dan is de animatie al af.
Juist jah... we moeten er alleen wel voor zorgen dat na een week dat filmpje er dan ook goed uitziet :) niet dat we het dan nog een keertje moeten doen omdat de instellingen nie helemaal goed waren ofzo... dus kweet niet hoe we zoiets kunnen testen ? maar dat moeten we dan iig wel vantevoren gedaan hebben :9

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

is er eigenlijk al besproken waar het filmpje te downloaden gaat worden? En hoe groot het gaat worden. Ik laat het wel downloaden, want daar begin ik niet aan met 56k :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Ik heb al die ophef over wel of niet FinalRenderer gebruiken nog eens doorgelezen, maar kan iemand een plaatje posten (of eigenlijk twee) hoe FR met treinwagons omgaat en dat vergeleken bij standaard scanline renderer?
en wat is GI eigenlijk?

micheljansen.org

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 20:44
is er eigenlijk al besproken waar het filmpje te downloaden gaat worden? En hoe groot het gaat worden. Ik laat het wel downloaden, want daar begin ik niet aan met 56k :P
Eigenlijk wel een goeie: ikzelf heb hier twee verbindingen liggen, waardoor ik het wel zou kunnen uploaden. Helaas denk ik dat: 1) Het filmje nogal groot wordtdtd, en 2) Er best veel mensen zijn die het hebben willen.

Opzich is de beste oplossing denk ik fikken op CD :)

Heeft iemand een idee hoe groot het gaat worden? En hoeveel frames en op wat voor resolutie?

btw: Die WIP wagon van net (met Knorretje enzo) rocked echt! Puik werk :)

[edit]
[..] ene Jelmer Baas, ook een Tweaker [..]
Whoohoo! I'm famous :7

• dawuss

dawuss

gadgeteer

...Whoohoo! I'm famous
oww, was jij dat. Ik dacht al dat we nu twee keer een dual athlon 1500 hadden. Battle bunny en Jelmer baas :P

micheljansen.org

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 14:55

Dexter

d((o_o))b

Ziet er allemaal erg kewl uit :) Ben stikbenieuwd naar het eindresultaat. Mocht er nog rendercapaciteit nodig zijn; ik kan mijn dual P3 ook wel een paar daagjes (of nachtjes) laten renderen als dat nodig mocht zijn. Heb de scanline renderer en fR tot mijn beschikking, en eventueel Brazil, maar die zou ik dan eerst even moeten installeren.

Alles voor een goede zaak. Keep it up!!!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Killemov

Killemov

Even nieuwsgierig: Wordt alle toegezegde rekencapaciteit naar 1 locatie gebracht of is er een slimme manier om scene+objecten+... te distribueren en dan het resultaat, de losse frames dus, weer bij elkaar te voegen?

• Killemov

Killemov

Ohw, heb ik er nog 1: Is het traject er al? (Alleen een trein in het zwarte niets is natuurlijk ook niet alles. :r )

Misschien kunnen we wel samenwerken met TweakTown! ;)

• Oogst
Op donderdag 14 februari 2002 11:43 schreef Killemov het volgende:
Even nieuwsgierig: Wordt alle toegezegde rekencapaciteit naar 1 locatie gebracht of is er een slimme manier om scene+objecten+... te distribueren en dan het resultaat, de losse frames dus, weer bij elkaar te voegen?
Als we de scene op verschillende pc's laten renderen, krijgen die gewoon allemaal de complete MAX-scene+textures toegestuurd en een aantal frames toegewezen die zij mogen renderen. Die kun je dan later met een gratis programma als RAD Video Tools heel erg gemakkelijk samenvoegen tot één animatie.

De grootte van het filmpje kan ook sterk gevarieerd worden: een filmpje van 3 minuten kan met DivX op baggerkwaliteit in 3mb geperst worden, maar in 30mb krijg je natuurlijk beter beeld, dus we kunnen gewoon naar allebei die versies comprimeren.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• HawVer
een filmpje van 3 minuten kan met DivX op baggerkwaliteit in 3mb geperst worden, maar in 30mb krijg je natuurlijk beter beeld,
Het mooiste is natuurlijk als ie fantastische kwaliteit heeft. Mischien kun je meerdere versies maken? Bijvoorbeeld één van 3mb en één van betere kwaliteit.
Opzich is de beste oplossing denk ik fikken op CD
Dat word waarschijnlijk wel een moeilijk gedoe. Alhoewel mischien kun je ze hier wel te koop aan bieden :P

Verwijderd

Misschien is het leuk om een brief aan de lokale krant te schrijven :) Misschien willen ze wel een artikel plaatsen met wat foto's en een linkje naar de film ofzo :9 zou wel koel zijn iig :9~

Misschien krijgen we wel meteen een baan aangeboden bij de NS :D

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Met DivX kun je behoorlijke compressie resultaten krijgen, zo is mijn filmpje van 10sec 608Kb groot.
het is 720x486 pixels en 25fps dacht ik.

als je het filmpje op originele grote draait ziet het er niet beroerd uit. Met deze compressie gehandhaaft, en zonder muziek, zou het eindresultaat 10,5 mb worden.

Toch denk ik dat het slim is om een iets hogere kwaliteit te kiezen, zodat je voor het eindresultaat op zon 25Mb zit.

En dit is een formaat dat je wel kwijt zou kunnen als je het op zon gratis webspace zet.

Ook zouden we het kunnen hosten als warez, zoals je bijvoorbeeld op bravepages kunt doen. Je comprimeerd de film in delen van 1 mb en als je hem uitpakt heb je gewoon je film. Downloadsnelheid zit wel goed bij bravepages.

Maar als iemand zijn servert ter beschikking steld is natuurlijk helemaal geweldig :D

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 14:55

Dexter

d((o_o))b

Kan t.net hier niet iets in betekenen als het gaat om hosting? Ik bedoel..ze zijn dan misschien niet helemaal verbonden aan GoT (zoiets vaags was er geloof ik), maar het hosten van zo'n file zou toch wel een weekje of wat moeten kunnen? Of ziet ik dat verkeerd?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

zoiets kost dus bestwel geld, ik vermoed dat er aardig wat mensen zullen zijn die deze 25 mb willen bekijken, dat levert toch weer aardig wat dataverkeer op...

• Battle Bunny
zoiets kost dus bestwel geld, ik vermoed dat er aardig wat mensen zullen zijn die deze 25 mb willen bekijken, dat levert toch weer aardig wat dataverkeer op...
Humor. Als de hoeveelheid mensen die dit wil bekijken < 100 ofzo, en ook maar weinig mensen tegelijk wil ik em wel hosten (dit omdat ik het waarschijnlijk ook grotendeels render)... Twee keer een 1024/256 verbinding (dus max 2x32KB/sec up). Dan kunnen wel weinig mensen (2 a 3) het tegelijk downloaden, maar da's niet zo erg, toch?

[edit]: 2 a 3 per verbinding, that is.

Verwijderd

hmm kunnen we hem beter in Twente gooien :) Vriend van me draait daar een ftp met in praktijk 500 a 600 k/s upload... dus als het eenmaal zover is kunnen we hem beter daar neergooien... of op allebij :9

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik wil niet vervelend zijn, maar dingen zoals de grootte van het uiteindelijke filmpje, de hosting en zelfs de instellingen van fR en wie er gaat renderen lijken me nog niet van belang. Eerst moet de scene gemaakt worden, anders wordt er nu onnodig tijd gestoken in zaken die ALS het project doodbloedt (want dat is blijkbaar al meer als 1x gebeurd) voor niks zijn geweest.

* handige_harrie lijkt het dus het beste (maar wie ben ik :)) om met een soort stappenplan te werken, en vooral niet te hard van stapel te lopen.

Het lijkt mij eerst zaak om:

-het landschap af te krijgen (post eens een w.i.p.-je zou ik zeggen)
-de lok (dat gaat wel lukken)
-de wagons (ik hoop dat iedereen em af krijgt)

en dan pas na te gaan denken over renderen e.d. Ik neem aan dat de deadline gaat over de onderdelen zelf die dan klaar moeten zijn. Animeren en renderen valt buiten de deadline toch?

P.S. Ik zag hier al ergens een post met het woord 'krant', het zal zeker als geintje bedoeld zijn geweest, maar ik bedoel maar: de verwachtingen zijn al erg hooggespannen, des te erger als het uiteindelijk op niets uitdraait.

Verder hoop ik uiteraard dat het gaat lukken. De w.i.p-en (w.i.p-pen, w.i.p.-s :? :P) zien er iig veelbelovend uit :).

• Oogst
De deadline is voor de wagons. De bedoeling van dit hele project is echt dat het allemaal gaat om de wagons. Ikzelf maak voorlopig geen wagon, maar ga mij gooien op het landschap en de beeldvulling en zo en zoals je hebt kunnen zien heeft Atgast al een prachtig systeem gebouwd om de trein overheen te laten karren. Vanaf 1 april gaan Atgast en ik van die wagons een mooie film maken en die kan dan gerendered worden, maar op 1 april is de hele film dus echt nog niet af. Uiteraard doen wij zo veel mogelijk vóór 1 april, zodat de uiteindelijke film zo snel mogelijk na 1 april af is.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Vanaf 1 april gaan Atgast en ik van die wagons een mooie film maken en die kan dan gerendered worden, maar op 1 april is de hele film dus echt nog niet af. Uiteraard doen wij zo veel mogelijk vóór 1 april, zodat de uiteindelijke film zo snel mogelijk na 1 april af is.
dat is toch geen 1 april grap hè :P

Regel was wel dat het allemaal zelfgemaakt moest zijn. Dit geldt natuurlijk ook voor het geluid, maar wie wil dat maken? Iemand met een laptop+microfoontje die een keer onder een trein gaat hangen ofzo :P
en natuurlijk ook spoorbomen die tingelen, vogeltjes die fluiten, wind die loeit etc. Geluid is de halve film...

ik ben trouwens opnieuw begonnen met mijn wagon, maar ik heb nog even geen WIP pic.

micheljansen.org

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Ik kan trouwens wel voor advertentie zorgen op

http://www.luneven.nl

Is niet echt drukbezocht, maar toch wel gemiddeld 40 visits per dag. Ik wil ook wel een leuke website om het project heenbouwen als daar behoefte naar is. Heb het alleen momenteel al meer dan druk genoeg (zelfs veel te weinig tijd voor mijn wagon :( )

micheljansen.org

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/loc10.jpg

wat moet er nog bij ?

ik ben zelf aan het twijfelen of er nog een kolenkarretje aan moet, jullie mening graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 23:39 schreef Atgast het volgende:

wat moet er nog bij ?

ik ben zelf aan het twijfelen of er nog een kolenkarretje aan moet, jullie mening graag :)
Jah ik vind van wel :) een kolenkarretje erachter en natuurlijk een bel om aan te trekken :9 anders gaat die machinist zich wel vervelen hoor met die paar hendels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met materials? moeten dat al FinalRender materials zijn? of mogen het ook gewoon standaard materials zijn? Ik ben pas kort met FR bezig :) Vandaar dat ik met dit soort vragen kom :9

Dan nog iets, ik heb op dit moment mijn textures in verschillende mappen(directories) staan... bijv in Mijn documenten en in mijn textures map enz... Moet ik ze in een bepaalde map zetten en van daaruit de textures in 3dsmax laden? of boeit dat allemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01 17:02

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Op donderdag 14 februari 2002 11:46 schreef Killemov het volgende:
Ohw, heb ik er nog 1: Is het traject er al? (Alleen een trein in het zwarte niets is natuurlijk ook niet alles. :r )

Misschien kunnen we wel samenwerken met TweakTown! ;)
grote verschil: TweakTown is in Paint oid gemaakt, deze trein in [vul hier jouw 3D-programma in]. Dus dan moet je, OF TweakTown in 3D bouwen, OF de trein pixelen. (aangezien dit een 3D project is wordt het dus het eerste). Maar ik denk dat je met iedereen die hier nu een wagon inleverd toch nog wel heel april zoet bent om TweakTown na te bouwen hoor (is niet zo klein).
En als jullie het toch doen: mag mijn huis dan een mooi plaatsje? :+

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

wel grappig dat tweaktown hier tersprake komt, want daar doe ik ook aan mee :P

vanavond WIP pics

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op vrijdag 15 februari 2002 00:27 schreef MaSsiE het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met materials? moeten dat al FinalRender materials zijn? of mogen het ook gewoon standaard materials zijn? Ik ben pas kort met FR bezig :) Vandaar dat ik met dit soort vragen kom :9

Dan nog iets, ik heb op dit moment mijn textures in verschillende mappen(directories) staan... bijv in Mijn documenten en in mijn textures map enz... Moet ik ze in een bepaalde map zetten en van daaruit de textures in 3dsmax laden? of boeit dat allemaal niet?
Voor het uitwisselen van modellen en texturen heeft max iets liefs uitgevonden, de resource collector :)

je gaat naar utilities, selecteerd een lege map die je GoT-nick heeft, en daar stuur je alles dan heen. Heel handig. Deze map die comprimeer je dan en die upload je bij de communitie, dan hoef je het geen zes keer te versturen :)

verder kan je gewoon standaard materials gebruiken, die kan ik gewoon converteren met zon tool. Gebruik raytrace materialen met beleid, en het liefst niet, omdat ik die handmatig moet omzetten :+ maar als het nodig is gewoon doen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een supervroege WIP van mijn organisch alien treinwagon.
Het stelt nu nog helemaal niks voor :)

edit:

F*ck die webspace !!!!!
Weet iemand ng een goede?

Die organische vorm die er nu op staat is zomaar een zeiwand en nu voor de render ff een doublesided poly van gemaakt. Daarom zie je denk die errortjes op de linkerkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 22:01
Ik kan het plaatje niet (meer) openen. Ik heb een grijs ding gezien daarna deed ie het niet meer. :?

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 12:36 schreef mercarra het volgende:
Ik kan het plaatje niet (meer) openen. Ik heb een grijs ding gezien daarna deed ie het niet meer. :?
Ja vond het ook zeer vaag. Eerst deed ie het wel gewoon en 5 minuten later niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 10:45 schreef Atgast het volgende:

[..]

Voor het uitwisselen van modellen en texturen heeft max iets liefs uitgevonden, de resource collector :)

je gaat naar utilities, selecteerd een lege map die je GoT-nick heeft, en daar stuur je alles dan heen. Heel handig. Deze map die comprimeer je dan en die upload je bij de communitie, dan hoef je het geen zes keer te versturen :)

verder kan je gewoon standaard materials gebruiken, die kan ik gewoon converteren met zon tool. Gebruik raytrace materialen met beleid, en het liefst niet, omdat ik die handmatig moet omzetten :+ maar als het nodig is gewoon doen natuurlijk
Ok, duidelijk :) Wat is max toch een LIEF programma :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 13:33 schreef MaSsiE het volgende:

[..]

Ok, duidelijk :) Wat is max toch een LIEF programma :9~
Lightwave is veeeeeeeeeel LIEVER :P :) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
Lightwave is veeeeeeeeeel LIEVER :P :) :9~
Als je er mee om kunt gaan, ja... Die modeller werkt imho echt naadje (omdat alles meteen één object word(t?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:42
Op vrijdag 15 februari 2002 16:42 schreef Battle_Bunny het volgende:

[..]

Als je er mee om kunt gaan, ja... Die modeller werkt imho echt naadje (omdat alles meteen één object word(t?))
1 object :? Welke versie heb jij ooit gebruikt? je hebt oneindig veel layers tot je beschikking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
1 object :? Welke versie heb jij ooit gebruikt? je hebt oneindig veel layers tot je beschikking
Dat was met versie 5.5 o.i.d.... Wat ik bedoel is, dat je niet als in 3dsmax een nieuwe kubus kunt neer ploppen, en die dan nog oppakken en verslepen enzo. Althans, dat kon ik niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 23:39 schreef Atgast het volgende:

wat moet er nog bij ?

kzou dat 'bakje' vooraan openzetten, zodat je de hete kolen ziet smeulen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:42
Op vrijdag 15 februari 2002 18:42 schreef Battle_Bunny het volgende:

[..]

Dat was met versie 5.5 o.i.d.... Wat ik bedoel is, dat je niet als in 3dsmax een nieuwe kubus kunt neer ploppen, en die dan nog oppakken en verslepen enzo. Althans, dat kon ik niet vinden :(
Nou geloof me, dat kan wel, in ieder geval wel vanaf 5.5 en we zijn nu inmiddels bij versie 7 :)

maar goed, we beginnen beetje OT te raken dus.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 16:22
Waar moet de wagon eigenlijk heen gestuurd worden????
En hoe gaan we dat doen?? ik heb mijn wagon gemaakt in Cinema 4D XL7 en heb hem geexporteerd naar *.3ds, maar hij is nu bijna 7MB groot.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 19:26 schreef Baumans het volgende:
Waar moet de wagon eigenlijk heen gestuurd worden????
En hoe gaan we dat doen?? ik heb mijn wagon gemaakt in Cinema 4D XL7 en heb hem geexporteerd naar *.3ds, maar hij is nu bijna 7MB groot.....
Check:
je gaat naar utilities, selecteerd een lege map die je GoT-nick heeft, en daar stuur je alles dan heen. Heel handig. Deze map die comprimeer je dan en die upload je bij de communitie, dan hoef je het geen zes keer te versturen
Dat van utilities gelde voor max... maar het is volgens mij de bedoeling dat je al je zut in 1 map pleurd die als naam jou GoT-Nick heeft. Dan zip je die map en pleur je hem bij de Community :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk webspace gevonden :)
Hier is mijn superbrakke in zeer vroeg stadium WIP
Aanschouw en huiver

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013803089

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 03-10 12:35

BaRF

bijna kerst

ok dan! ik gaat maar eens modellen hier :9

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
Voelt iemand zich geroepen een raket-lanceer installatie te maken? (Dus meer als NASA ofzo)? Lijkt me wel kunstig :)

En zeg niet: "Doe het dan zelf", want dan lijkt het meer op joystick ofzo ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 01:27 schreef Battle_Bunny het volgende:
Voelt iemand zich geroepen een raket-lanceer installatie te maken? (Dus meer als NASA ofzo)? Lijkt me wel kunstig :)

En zeg niet: "Doe het dan zelf", want dan lijkt het meer op joystick ofzo ... :P
Nah dat niet :) ik zit er wel over te denken om misschien nog een brakedance wagon te maken... Met Speakers erop en een poppetje dat aan het breakdancen is :) maar eerst maar eens mijn Honing-geval afmaken...

Ennuh over die server om het filmpje te hosten, op dit moment is de BrokenLiquid Server aangesloten op het 100Mbit netwerk :) Dus een servertje hebben we al... Mijn portfolio staat er al op voor de mensen die willen kijken of ie het doet ;) (Check sign...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een update van mij :)
Het is geen render maar gewoon een screenshotje uit lightwave zelf omdat ik geen zin had om een uur te gaan wachten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013868617

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 15:12 schreef Liquidus het volgende:
Hier is een update van mij :)
Het is geen render maar gewoon een screenshotje uit lightwave zelf omdat ik geen zin had om een uur te gaan wachten :)

[afbeelding]
Heeft wel wat weg van een BatMobiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 15:16 schreef MaSsiE het volgende:

[..]

Heeft wel wat weg van een BatMobiel :)
haha :)
Het moet de OAT worden (= Organische Alien Treinwagon) :P
Valt eigenlijk nog niet echt te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

W.I.P.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/landschap01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 20:43 schreef Atgast het volgende:
W.I.P.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/landschap01.jpg
Mischien wat hogere bergen enzo ipv heuvels. Ik vind dat mooier, maar dit ziet er ook wel grappig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik krijg het water maar niet mooi, iemand een goede tutorial of gewoon goede instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
atgast, licht er een beetje aan wat voor water je wilt, maar vor dat donkere nederlansche slootwater, neem je een lekker donkerdonkergroen , en geeft deze een reflectie met fallof. Ken dit toe aan een met noise bewerkte plane of whatever.

Dit is onwijs simpel, maar werkt wel...

Het heeft weer veel te maken met de omgeving, wat er reflecteert...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

in dat '[3d] post je 3d stuff maar weer' topic zat ook een plaatje met hele mooie bomen. Als er ook zowiets in onze scenery komt ben ik iig tevreden

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik zit erover te denken om de textuur voor het land te posten zodat jullie tips en trucs kunnen geven, alleen is een jpg van 4096x4096 beetje aan de royale kant >:)

zodra texporterklaar is post ik wel een kleiner formaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
wat voor land vaak werkt is veel gras-maps met noise door elkaar te mixen in een mix map, zodat je niet ziet dat er herhaling in zit (tiling)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/landschap02.jpg

het probleem met tiling is, dat ik dan niet weet hoe ik die sporen en kleurwisselingen ering ga krijgen, op t vorige plaatje is dat idd niet te zien, dus hier een update

Het grindpad is veelste breed, dat moet ik nog veranderen, daarna ga ik eens kijken naar struiken en bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 14:43 schreef Atgast het volgende:
[afbeelding]

het probleem met tiling is, dat ik dan niet weet hoe ik die sporen en kleurwisselingen ering ga krijgen, op t vorige plaatje is dat idd niet te zien, dus hier een update

Het grindpad is veelste breed, dat moet ik nog veranderen, daarna ga ik eens kijken naar struiken en bomen.
Misschien iets minder reflectie en wat meer blauwe difuse? Ik vind dit wel erg donker groen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

volgens mij kan ik beter helemaal opnieuw beginnen, deze schaal is gewoon niet goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 15:01 schreef Atgast het volgende:
volgens mij kan ik beter helemaal opnieuw beginnen, deze schaal is gewoon niet goed :(
Hmm... misschien een hint voor je dan ;)
Ik zou eerst een parcours voor de trein uitzetten. Zodat je dat in ieder geval niet te hobbelig maakt, maar redelijk vlak houdt. als je het parcours hebt uigezet kun je denk ik er makkelijker bergen en dergelijken bij maken, ook in de goede schaal/grote, en je hebt al een mooie "gleuf" waar de trein ik kan rijden. :) Kheb er geen ervaring mee ofzo :) maar zo zou ik eraan beginnen denk ik... iig Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou die texture van het landschap anders maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Is dit je inspiratiebron liquidus?
organisch ding

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 17:00 schreef dawuss het volgende:
wow, liquidus, die organische alien wagon begint echt mooi te worden!

of is dit hem niet?
[url=
http://www.eon3d.com/misc/AWS4.jpg
][afbeelding][/url]
Nope dit is de advanced whitestar van Nadab
Een supergoede modeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

ja, zag het al, en wilde snel m'n post editen :P

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 17:00 schreef dawuss het volgende:
Is dit je inspiratiebron liquidus?
organisch ding
Ik heb de technieken die Kier Darby gebruikte voor zijn originele whitestar gebruikt voor het maken van de mijne
Moet je maar eens op www.ap3d.com kijken. Daar staat een tutorial hoe je de original whitestar kan maken in lightwave

edit:

Ff een pic van de original whitestar voor mensen die geen zin hebben om de url te checken :P

Afbeeldingslocatie: http://www.ap3d.com/ws/ws90lg.jpg

plus nog wat linkjes naar Nadab's advanced whitestar model

http://www.eon3d.com/misc/AWS1.jpg
http://www.eon3d.com/misc/AWS2.jpg
http://www.eon3d.com/misc/AWS3.jpg
http://www.eon3d.com/misc/AWS4.jpg
http://www.eon3d.com/misc/AWS5.jpg
http://www.eon3d.com/misc/AWS6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-09 10:31
*BUMP*

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
*BUMP*
*BUMP* to you too :)

Zijn er nog WIPjes? De einddatum begint al aardig in zicht te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 23:20
ik ben ook begonnen (heb sinds 2 dagen 3d studio max)

dit is mijn 2e tekening dus verwacht niet te veel :)

en er zal vast nog wel heel veel veranderd worden, maar tips zijn welkom!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/tnet/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/tnet/2.jpg

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
ik ben ook begonnen (heb sinds 2 dagen 3d studio max)

dit is mijn 2e tekening dus verwacht niet te veel :)

en er zal vast nog wel heel veel veranderd worden, maar tips zijn welkom!
Nice. Tips? How about een grote vlam uit één van die containers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

't is me niet gelukt om het VRML model te importeren in blender, dus geen wagonnetje van mijn kan ;( (of iemand moet me nog helpen)

If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 23:20
Er staat aan het begin dat je max 20000 polygronen mag hebben, ik heb er nu 20865 en ik vind dat ik niet echt superveel heb.. hoe kan ik het aantal verminderen??
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/tnet/3.jpg

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 17:06 schreef messi het volgende:
Er staat aan het begin dat je max 20000 polygronen mag hebben, ik heb er nu 20865 en ik vind dat ik niet echt superveel heb.. hoe kan ik het aantal verminderen??
[afbeelding]
Gebruik bij rechte box-en niet meer dan 1 vlak per zijkant, gebruik bij cilinders net genoeg zijden zodat het rond lijkt, niet meer. Gebruik vooral op vlakke delen maar 1 polygon, en let op met meshsmooths :) Vaak kun je als je een voorwerp gemaakt hebt ook de onderkant weghalen omdat je die toch niet ziet... Ook met textures kun je veel dingen nabootsen... bijvoorbeeld met bump-mapping... suc6 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik denk dat je slangen veel pollies trekken, je moet gewoon even kijken waar de meeste pollies inzitten, dan kun je die makkelijk aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

ronde dingen vreten inderdaad nogal polygonen

micheljansen.org

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Is er niemand die nog even kan proberen een VRML te maken met ALLEEN de grondplaat?

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 17:06 schreef messi het volgende:
[afbeelding]
Je kan bij allerlei dunne cilinders het aantal zijden vaak terug brengen tot zes of zelfs maar drie of vier. Als de radius niet te groot is en je ziet de uiteinden niet vet in beeld gaat dat prima.
Een andere optie die zeker veel poly's scheelt is om met renderable lines te werken ipv cilinders. Dit scheelt veel in poly's :) maar niet zo veel in rendertijd ;( (waar het meestal om draait) omdat max de lijnen rendert als 12 zijdige cilinders.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Is er niemand die nog even kan proberen een VRML te maken met ALLEEN de grondplaat?
* dawuss zal het wel even proberen

moet je wel wat beter toelichten. Wat bedoel je met grondplaat? Ik neem aan de wagon zonder wielen etc?

micheljansen.org

• Oogst
Op donderdag 21 februari 2002 09:22 schreef GeniusDex het volgende:
Kun je niet gewoon een plaat neerzetten in Blender met de goede afmetingen en daar dan op bouwen? Dan zetten Atgast en ik daar later wel weer het onderstel onder.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Ik ben zelf pas 1 week bezig met 3D. Ik ben me aan het verdiepen in Maya 4. Maar ik ga vanavond wel even wat proberen, lijkt me niet zo moeilijk om een wagonnetje te maken, ik heb al een ideetje. Wie kan mij vertellen hoe ik het kan aanleveren vanuit Maya? Het moest .max of .3DS zijn...

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Over de rendering:

Ik ben bezig met het landschap zoals jullie weten, en heb het volgende besloten om de rendering op hoge kwaliteit toch snel te laten gaan.

Alle stilstaande objecten gaan we 1 rendering van maken, deze duurt misschien een dag op mijn systeempje en vervolgens maak ik overal texturen van, met texturebaker.

op die manier kan de ondergrond heel snel worden gerenderd, en hoeft alleen de trein met GI te worden gerenderd.

dacht vermeld t ff....

ik ga deze techniek proberen op mijn animatie, die ik eerder gepost heb

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Op donderdag 21 februari 2002 11:42 schreef dawuss het volgende:

[..]

* dawuss zal het wel even proberen

moet je wel wat beter toelichten. Wat bedoel je met grondplaat? Ik neem aan de wagon zonder wielen etc?
ik moet het onderstel hebben waarop gebouwd moet worden
Op donderdag 21 februari 2002 13:16 schreef Oogst het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon een plaat neerzetten in Blender met de goede afmetingen en daar dan op bouwen? Dan zetten Atgast en ik daar later wel weer het onderstel onder.
Ik weet niet hoe groot dat dan moet worden in Blender. Je kan geen absolute maten opgeven (zover ik weer) en ik weet ook niet de presieze verhoudingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er meer mensen die in Blender bezig zijn? ik werk nl ook in blender, en ik wil ook wel een treinstelletje maken, maar wat zijn dan de verhoudingen, export formaat, etc?

want zo zonder grondplaat of iets is het best lastig om de verhoudingen goed te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe krijgen jullie het voor elkaar?
Ik krijg het voor geen meter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 20:42
Deadline 1 april? misschien ga ik maart dan ook nog even klussen voor zo'n wagonnetje! ROTFLOL ..wat een opdracht zeg! :D

Is er ook een limiet aan het aantal polygonen?

Enne... is het geen 1 april grap?! :+
Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.