http://hawvie.deviantart.com/
Dat heeft namelijk niks te maken met 3dmax, maar met de soort compressie.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Verwijderd
Sjeez 4 uurOp woensdag 13 februari 2002 16:32 schreef Atgast het volgende:
[..]
ben lang bezig geweest omn de ideale settings te vinden voor deze scene, en zonder artifacts zou t erg lang renderen worden. zoals ie nu was heeft ie zon 4 uur gerenderd.
Hier fkes een plaatje van hoe mijn wagon ongeveer gaat worden... Kheb ook eens wat zitten klooien met een "licht-dome" waar gladiool het eerst over had, en het is idd stukken sneller (dit plaatje duurde 19 seconden!)

Der valt nog vanalles te doen aan mijn wagonnetje
gemmideld 57,6 sec per frame dus
Verwijderd
hmm ik dacht aan 100 framesOp woensdag 13 februari 2002 16:50 schreef Atgast het volgende:
4 uur is wel voor 250 frames, niet vergeten
gemmideld 57,6 sec per frame dus
Atgast: Raytracen in max is inderdaad een b*tch. renderers als vray en brazil zijn soms wel 26 (!) keer zo snel als de max raytracer. bij grote scenes gaat hij compleet over ze kop.
Maar ik betwijfel of er veel te raytracen is. En focus ook maar niet te veel op GI enzo. Een hoop is te faken. Renderman (van shrek, toy story etc.) is geen raytracer, en heeft geen GI. Toch zien shrek en bugs life er goed uit toch?
Verwijderd
Uhm ik heb ze nog standaard staan...Op woensdag 13 februari 2002 17:11 schreef gladiool het volgende:
massie: Ziet er leuk uit. En nu gras op de wagen! Wat zijn je shadow map settings? (bias, map size, sample range?)
Bias = 1,0
Size = 512
Sampe Range = 4
Ik had er eerlijk gezegd nog niet eens naar gekenen
En over dat gras, daar heb ik zelf ook al aan zitten denken, en lijke me heel koel om erbij te doen, maar ik ben bang dat ik dan over de poly-grenzen vlieg
Verwijderd
wil niet mierenneuken, maar de kleur van knorretje zijn/haarOp woensdag 13 februari 2002 16:49 schreef MaSsiE het volgende:
[..]
...
[afbeelding]
Der valt nog vanalles te doen aan mijn wagonnetjemaar ik ben nu vooral bezig met FinalRender testjes en met licht/GI zut dusjah... het wagonnetje moet maar even wachten...

Verwijderd
Hij moet ook nog getextured wordenOp woensdag 13 februari 2002 17:21 schreef badpinguin het volgende:
[..]
wil niet mierenneuken, maar de kleur van knorretje zijn/haarlijfje is niet egaal
[afbeelding]
ik weet de voor en na's van GI, en mijn overwegingen zijn om ze zolang mogelijk aan te houden. Als zou blijken dat t echt niet te renderen is, dan zit er niks anders op.Op woensdag 13 februari 2002 17:11 schreef gladiool het volgende:
blabla
maar volgens mij, als we alle power bij elkaar gooien, dan hebben we een hele aardige mini-render-farm
massie:
zet de bias op 0,1 of 0.
maak de map size kleiner (256/128 ofzo )
zet de sample range op 6 of 8.
hoe meer spots je aan de dome toevoegd, hoe groter je de map size kan maken.
hoeveel spots zijn het nu?
Over het gras, je kunt low poly gras maken, van maar 9 polygoontjes per stuk, redelijk dik, en dan scatter je ze met "scatter" over het vlak. Of je "verft" ze erop met de "Freehand Tools" te krijgen op scriptspot.com.
Verwijderd
Kheb weer even lopen klooienOp woensdag 13 februari 2002 17:57 schreef gladiool het volgende:
ja genoeg gegadigden inderdaad.
massie:
zet de bias op 0,1 of 0.
maak de map size kleiner (256/128 ofzo )
zet de sample range op 6 of 8.
hoe meer spots je aan de dome toevoegd, hoe groter je de map size kan maken.
hoeveel spots zijn het nu?
Over het gras, je kunt low poly gras maken, van maar 9 polygoontjes per stuk, redelijk dik, en dan scatter je ze met "scatter" over het vlak. Of je "verft" ze erop met de "Freehand Tools" te krijgen op scriptspot.com.
En als gras heb ik zelf al wat bedacht... lijk me opzich wel leuk om er wat grond/zand onder te laten... zoiets als dit dus: (Wederom ook dit moet nog getextured worden!) Misschien laat ik er nog wel een paar stokjes/wortels uitsteken ofzo

Het word nog wel wat
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Verwijderd
Hmm... das noggeens een goede vraagOp woensdag 13 februari 2002 20:05 schreef Killemov het volgende:
Even inhoudelijk: Wat moet knorretje nou met een pot honing!
Tjah uhm... geen id, hij zal wel honger hebben ofzo
Damn die is kewl! Hij kan zo in de parade van EuroDisney joh (als Pooh van disney isOp woensdag 13 februari 2002 19:15 schreef MaSsiE het volgende:
[..]
Kheb weer even lopen klooiendie instellingen van het licht verbeteren het GI-effect wel idd
thx voor dat
En als gras heb ik zelf al wat bedacht... lijk me opzich wel leuk om er wat grond/zand onder te laten... zoiets als dit dus: (Wederom ook dit moet nog getextured worden!) Misschien laat ik er nog wel een paar stokjes/wortels uitsteken ofzo
[afbeelding]
Het word nog wel wat
Verwijderd
WheheheOp woensdag 13 februari 2002 20:26 schreef Razorfist het volgende:
[..]
Damn die is kewl! Hij kan zo in de parade van EuroDisney joh (als Pooh van disney is) Echt gaaf met dat stukkie grond eronder zo
Die van gladiool kan zo meedoen aan de eerst volgende oorlog
Bij twee minuten per frame en drie minuten aan film ben je namelijk slechts zes dagen continue aan het renderen en dan is de animatie al af.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Juist jah... we moeten er alleen wel voor zorgen dat na een week dat filmpje er dan ook goed uitzietOp woensdag 13 februari 2002 21:30 schreef Oogst het volgende:
Ik zeg het gewoon nog eens, want volgens mij is het niet helemaal doorgekomen: ene Jelmer Baas, ook een Tweaker, heeft mij toegezegd dat we zijn dual Athlon 1500+ bijna full-time ter beschikking hebben voor het renderen. Ik weet niet hoe het met de rest hier zit, maar ik vind het dus helemaal niet erg als mijn pc niet hoeft te renderen en het allemaal bij één zo'n pc gebeurt. En aangezien die zo een week of langer bijna full-time kan renderen, is GI dan ook niet zo'n probleem.
Bij twee minuten per frame en drie minuten aan film ben je namelijk slechts zes dagen continue aan het renderen en dan is de animatie al af.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
en wat is GI eigenlijk?
micheljansen.org
Eigenlijk wel een goeie: ikzelf heb hier twee verbindingen liggen, waardoor ik het wel zou kunnen uploaden. Helaas denk ik dat: 1) Het filmje nogal groot wordtdtd, en 2) Er best veel mensen zijn die het hebben willen.is er eigenlijk al besproken waar het filmpje te downloaden gaat worden? En hoe groot het gaat worden. Ik laat het wel downloaden, want daar begin ik niet aan met 56k
Opzich is de beste oplossing denk ik fikken op CD
Heeft iemand een idee hoe groot het gaat worden? En hoeveel frames en op wat voor resolutie?
btw: Die WIP wagon van net (met Knorretje enzo) rocked echt! Puik werk
[edit]
Whoohoo! I'm famous[..] ene Jelmer Baas, ook een Tweaker [..]
oww, was jij dat. Ik dacht al dat we nu twee keer een dual athlon 1500 hadden. Battle bunny en Jelmer baas...Whoohoo! I'm famous
micheljansen.org
Alles voor een goede zaak. Keep it up!!!
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Als we de scene op verschillende pc's laten renderen, krijgen die gewoon allemaal de complete MAX-scene+textures toegestuurd en een aantal frames toegewezen die zij mogen renderen. Die kun je dan later met een gratis programma als RAD Video Tools heel erg gemakkelijk samenvoegen tot één animatie.Op donderdag 14 februari 2002 11:43 schreef Killemov het volgende:
Even nieuwsgierig: Wordt alle toegezegde rekencapaciteit naar 1 locatie gebracht of is er een slimme manier om scene+objecten+... te distribueren en dan het resultaat, de losse frames dus, weer bij elkaar te voegen?
De grootte van het filmpje kan ook sterk gevarieerd worden: een filmpje van 3 minuten kan met DivX op baggerkwaliteit in 3mb geperst worden, maar in 30mb krijg je natuurlijk beter beeld, dus we kunnen gewoon naar allebei die versies comprimeren.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Het mooiste is natuurlijk als ie fantastische kwaliteit heeft. Mischien kun je meerdere versies maken? Bijvoorbeeld één van 3mb en één van betere kwaliteit.een filmpje van 3 minuten kan met DivX op baggerkwaliteit in 3mb geperst worden, maar in 30mb krijg je natuurlijk beter beeld,
Dat word waarschijnlijk wel een moeilijk gedoe. Alhoewel mischien kun je ze hier wel te koop aan biedenOpzich is de beste oplossing denk ik fikken op CD
Verwijderd
Misschien krijgen we wel meteen een baan aangeboden bij de NS
het is 720x486 pixels en 25fps dacht ik.
als je het filmpje op originele grote draait ziet het er niet beroerd uit. Met deze compressie gehandhaaft, en zonder muziek, zou het eindresultaat 10,5 mb worden.
Toch denk ik dat het slim is om een iets hogere kwaliteit te kiezen, zodat je voor het eindresultaat op zon 25Mb zit.
En dit is een formaat dat je wel kwijt zou kunnen als je het op zon gratis webspace zet.
Ook zouden we het kunnen hosten als warez, zoals je bijvoorbeeld op bravepages kunt doen. Je comprimeerd de film in delen van 1 mb en als je hem uitpakt heb je gewoon je film. Downloadsnelheid zit wel goed bij bravepages.
Maar als iemand zijn servert ter beschikking steld is natuurlijk helemaal geweldig
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Humor. Als de hoeveelheid mensen die dit wil bekijken < 100 ofzo, en ook maar weinig mensen tegelijk wil ik em wel hosten (dit omdat ik het waarschijnlijk ook grotendeels render)... Twee keer een 1024/256 verbinding (dus max 2x32KB/sec up). Dan kunnen wel weinig mensen (2 a 3) het tegelijk downloaden, maar da's niet zo erg, toch?zoiets kost dus bestwel geld, ik vermoed dat er aardig wat mensen zullen zijn die deze 25 mb willen bekijken, dat levert toch weer aardig wat dataverkeer op...
[edit]: 2 a 3 per verbinding, that is.
Verwijderd
* handige_harrie lijkt het dus het beste (maar wie ben ik
Het lijkt mij eerst zaak om:
-het landschap af te krijgen (post eens een w.i.p.-je zou ik zeggen)
-de lok (dat gaat wel lukken)
-de wagons (ik hoop dat iedereen em af krijgt)
en dan pas na te gaan denken over renderen e.d. Ik neem aan dat de deadline gaat over de onderdelen zelf die dan klaar moeten zijn. Animeren en renderen valt buiten de deadline toch?
P.S. Ik zag hier al ergens een post met het woord 'krant', het zal zeker als geintje bedoeld zijn geweest, maar ik bedoel maar: de verwachtingen zijn al erg hooggespannen, des te erger als het uiteindelijk op niets uitdraait.
Verder hoop ik uiteraard dat het gaat lukken. De w.i.p-en (w.i.p-pen, w.i.p.-s
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
dat is toch geen 1 april grap hèVanaf 1 april gaan Atgast en ik van die wagons een mooie film maken en die kan dan gerendered worden, maar op 1 april is de hele film dus echt nog niet af. Uiteraard doen wij zo veel mogelijk vóór 1 april, zodat de uiteindelijke film zo snel mogelijk na 1 april af is.
Regel was wel dat het allemaal zelfgemaakt moest zijn. Dit geldt natuurlijk ook voor het geluid, maar wie wil dat maken? Iemand met een laptop+microfoontje die een keer onder een trein gaat hangen ofzo
en natuurlijk ook spoorbomen die tingelen, vogeltjes die fluiten, wind die loeit etc. Geluid is de halve film...
ik ben trouwens opnieuw begonnen met mijn wagon, maar ik heb nog even geen WIP pic.
micheljansen.org
http://www.luneven.nl
Is niet echt drukbezocht, maar toch wel gemiddeld 40 visits per dag. Ik wil ook wel een leuke website om het project heenbouwen als daar behoefte naar is. Heb het alleen momenteel al meer dan druk genoeg (zelfs veel te weinig tijd voor mijn wagon
micheljansen.org
Verwijderd
Jah ik vind van wel
Verwijderd
Dan nog iets, ik heb op dit moment mijn textures in verschillende mappen(directories) staan... bijv in Mijn documenten en in mijn textures map enz... Moet ik ze in een bepaalde map zetten en van daaruit de textures in 3dsmax laden? of boeit dat allemaal niet?
grote verschil: TweakTown is in Paint oid gemaakt, deze trein in [vul hier jouw 3D-programma in]. Dus dan moet je, OF TweakTown in 3D bouwen, OF de trein pixelen. (aangezien dit een 3D project is wordt het dus het eerste). Maar ik denk dat je met iedereen die hier nu een wagon inleverd toch nog wel heel april zoet bent om TweakTown na te bouwen hoor (is niet zo klein).Op donderdag 14 februari 2002 11:46 schreef Killemov het volgende:
Ohw, heb ik er nog 1: Is het traject er al? (Alleen een trein in het zwarte niets is natuurlijk ook niet alles.)
Misschien kunnen we wel samenwerken met TweakTown!
En als jullie het toch doen: mag mijn huis dan een mooi plaatsje?
Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
vanavond WIP pics
micheljansen.org
Voor het uitwisselen van modellen en texturen heeft max iets liefs uitgevonden, de resource collectorOp vrijdag 15 februari 2002 00:27 schreef MaSsiE het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met materials? moeten dat al FinalRender materials zijn? of mogen het ook gewoon standaard materials zijn? Ik ben pas kort met FR bezigVandaar dat ik met dit soort vragen kom
Dan nog iets, ik heb op dit moment mijn textures in verschillende mappen(directories) staan... bijv in Mijn documenten en in mijn textures map enz... Moet ik ze in een bepaalde map zetten en van daaruit de textures in 3dsmax laden? of boeit dat allemaal niet?
je gaat naar utilities, selecteerd een lege map die je GoT-nick heeft, en daar stuur je alles dan heen. Heel handig. Deze map die comprimeer je dan en die upload je bij de communitie, dan hoef je het geen zes keer te versturen
verder kan je gewoon standaard materials gebruiken, die kan ik gewoon converteren met zon tool. Gebruik raytrace materialen met beleid, en het liefst niet, omdat ik die handmatig moet omzetten
Verwijderd
Het stelt nu nog helemaal niks voor
F*ck die webspace !!!!!
Weet iemand ng een goede?
Die organische vorm die er nu op staat is zomaar een zeiwand en nu voor de render ff een doublesided poly van gemaakt. Daarom zie je denk die errortjes op de linkerkant
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Verwijderd
Ja vond het ook zeer vaag. Eerst deed ie het wel gewoon en 5 minuten later niet meerOp vrijdag 15 februari 2002 12:36 schreef mercarra het volgende:
Ik kan het plaatje niet (meer) openen. Ik heb een grijs ding gezien daarna deed ie het niet meer.
Verwijderd
Ok, duidelijkOp vrijdag 15 februari 2002 10:45 schreef Atgast het volgende:
[..]
Voor het uitwisselen van modellen en texturen heeft max iets liefs uitgevonden, de resource collector
je gaat naar utilities, selecteerd een lege map die je GoT-nick heeft, en daar stuur je alles dan heen. Heel handig. Deze map die comprimeer je dan en die upload je bij de communitie, dan hoef je het geen zes keer te versturen
verder kan je gewoon standaard materials gebruiken, die kan ik gewoon converteren met zon tool. Gebruik raytrace materialen met beleid, en het liefst niet, omdat ik die handmatig moet omzettenmaar als het nodig is gewoon doen natuurlijk
Verwijderd
Lightwave is veeeeeeeeeel LIEVEROp vrijdag 15 februari 2002 13:33 schreef MaSsiE het volgende:
[..]
Ok, duidelijkWat is max toch een LIEF programma
Als je er mee om kunt gaan, ja... Die modeller werkt imho echt naadje (omdat alles meteen één object word(t?))Lightwave is veeeeeeeeeel LIEVER![]()
![]()
1 objectOp vrijdag 15 februari 2002 16:42 schreef Battle_Bunny het volgende:
[..]
Als je er mee om kunt gaan, ja... Die modeller werkt imho echt naadje (omdat alles meteen één object word(t?))
Dat was met versie 5.5 o.i.d.... Wat ik bedoel is, dat je niet als in 3dsmax een nieuwe kubus kunt neer ploppen, en die dan nog oppakken en verslepen enzo. Althans, dat kon ik niet vinden1 objectWelke versie heb jij ooit gebruikt? je hebt oneindig veel layers tot je beschikking
Nou geloof me, dat kan wel, in ieder geval wel vanaf 5.5 en we zijn nu inmiddels bij versie 7Op vrijdag 15 februari 2002 18:42 schreef Battle_Bunny het volgende:
[..]
Dat was met versie 5.5 o.i.d.... Wat ik bedoel is, dat je niet als in 3dsmax een nieuwe kubus kunt neer ploppen, en die dan nog oppakken en verslepen enzo. Althans, dat kon ik niet vinden
maar goed, we beginnen beetje OT te raken dus..
En hoe gaan we dat doen?? ik heb mijn wagon gemaakt in Cinema 4D XL7 en heb hem geexporteerd naar *.3ds, maar hij is nu bijna 7MB groot.....
Verwijderd
Check:Op vrijdag 15 februari 2002 19:26 schreef Baumans het volgende:
Waar moet de wagon eigenlijk heen gestuurd worden????
En hoe gaan we dat doen?? ik heb mijn wagon gemaakt in Cinema 4D XL7 en heb hem geexporteerd naar *.3ds, maar hij is nu bijna 7MB groot.....
Dat van utilities gelde voor max... maar het is volgens mij de bedoeling dat je al je zut in 1 map pleurd die als naam jou GoT-Nick heeft. Dan zip je die map en pleur je hem bij de Communityje gaat naar utilities, selecteerd een lege map die je GoT-nick heeft, en daar stuur je alles dan heen. Heel handig. Deze map die comprimeer je dan en die upload je bij de communitie, dan hoef je het geen zes keer te versturen
Verwijderd
Hier is mijn superbrakke in zeer vroeg stadium WIP
Aanschouw en huiver
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
En zeg niet: "Doe het dan zelf", want dan lijkt het meer op joystick ofzo ...
Verwijderd
Nah dat nietOp zaterdag 16 februari 2002 01:27 schreef Battle_Bunny het volgende:
Voelt iemand zich geroepen een raket-lanceer installatie te maken? (Dus meer als NASA ofzo)? Lijkt me wel kunstig
En zeg niet: "Doe het dan zelf", want dan lijkt het meer op joystick ofzo ...
Ennuh over die server om het filmpje te hosten, op dit moment is de BrokenLiquid Server aangesloten op het 100Mbit netwerk
Verwijderd
Het is geen render maar gewoon een screenshotje uit lightwave zelf omdat ik geen zin had om een uur te gaan wachten
Verwijderd
Heeft wel wat weg van een BatMobielOp zaterdag 16 februari 2002 15:12 schreef Liquidus het volgende:
Hier is een update van mij
Het is geen render maar gewoon een screenshotje uit lightwave zelf omdat ik geen zin had om een uur te gaan wachten
[afbeelding]
Verwijderd
hahaOp zaterdag 16 februari 2002 15:16 schreef MaSsiE het volgende:
[..]
Heeft wel wat weg van een BatMobiel
Het moet de OAT worden (= Organische Alien Treinwagon)
Valt eigenlijk nog niet echt te zien
Dit is onwijs simpel, maar werkt wel...
Het heeft weer veel te maken met de omgeving, wat er reflecteert...
micheljansen.org
zodra texporterklaar is post ik wel een kleiner formaatje

het probleem met tiling is, dat ik dan niet weet hoe ik die sporen en kleurwisselingen ering ga krijgen, op t vorige plaatje is dat idd niet te zien, dus hier een update
Het grindpad is veelste breed, dat moet ik nog veranderen, daarna ga ik eens kijken naar struiken en bomen.
Verwijderd
Misschien iets minder reflectie en wat meer blauwe difuse? Ik vind dit wel erg donker groen.Op zondag 17 februari 2002 14:43 schreef Atgast het volgende:
[afbeelding]
het probleem met tiling is, dat ik dan niet weet hoe ik die sporen en kleurwisselingen ering ga krijgen, op t vorige plaatje is dat idd niet te zien, dus hier een update
Het grindpad is veelste breed, dat moet ik nog veranderen, daarna ga ik eens kijken naar struiken en bomen.
Verwijderd
Hmm... misschien een hint voor je danOp zondag 17 februari 2002 15:01 schreef Atgast het volgende:
volgens mij kan ik beter helemaal opnieuw beginnen, deze schaal is gewoon niet goed
Ik zou eerst een parcours voor de trein uitzetten. Zodat je dat in ieder geval niet te hobbelig maakt, maar redelijk vlak houdt. als je het parcours hebt uigezet kun je denk ik er makkelijker bergen en dergelijken bij maken, ook in de goede schaal/grote, en je hebt al een mooie "gleuf" waar de trein ik kan rijden.
organisch ding
micheljansen.org
Verwijderd
Nope dit is de advanced whitestar van NadabOp maandag 18 februari 2002 17:00 schreef dawuss het volgende:
wow, liquidus, die organische alien wagon begint echt mooi te worden!
of is dit hem niet?
[url=
http://www.eon3d.com/misc/AWS4.jpg
][afbeelding][/url]
Een supergoede modeler
micheljansen.org
Verwijderd
Ik heb de technieken die Kier Darby gebruikte voor zijn originele whitestar gebruikt voor het maken van de mijneOp maandag 18 februari 2002 17:00 schreef dawuss het volgende:
Is dit je inspiratiebron liquidus?
organisch ding
Moet je maar eens op www.ap3d.com kijken. Daar staat een tutorial hoe je de original whitestar kan maken in lightwave
Ff een pic van de original whitestar voor mensen die geen zin hebben om de url te checken

plus nog wat linkjes naar Nadab's advanced whitestar model
http://www.eon3d.com/misc/AWS1.jpg
http://www.eon3d.com/misc/AWS2.jpg
http://www.eon3d.com/misc/AWS3.jpg
http://www.eon3d.com/misc/AWS4.jpg
http://www.eon3d.com/misc/AWS5.jpg
http://www.eon3d.com/misc/AWS6.jpg
Only dead fish go with the flow
*BUMP* to you too*BUMP*
Zijn er nog WIPjes? De einddatum begint al aardig in zicht te komen!
dit is mijn 2e tekening dus verwacht niet te veel
en er zal vast nog wel heel veel veranderd worden, maar tips zijn welkom!

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Nice. Tips? How about een grote vlam uit één van die containersik ben ook begonnen (heb sinds 2 dagen 3d studio max)
dit is mijn 2e tekening dus verwacht niet te veel
en er zal vast nog wel heel veel veranderd worden, maar tips zijn welkom!
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Verwijderd
Gebruik bij rechte box-en niet meer dan 1 vlak per zijkant, gebruik bij cilinders net genoeg zijden zodat het rond lijkt, niet meer. Gebruik vooral op vlakke delen maar 1 polygon, en let op met meshsmoothsOp woensdag 20 februari 2002 17:06 schreef messi het volgende:
Er staat aan het begin dat je max 20000 polygronen mag hebben, ik heb er nu 20865 en ik vind dat ik niet echt superveel heb.. hoe kan ik het aantal verminderen??
[afbeelding]
micheljansen.org
Verwijderd
Je kan bij allerlei dunne cilinders het aantal zijden vaak terug brengen tot zes of zelfs maar drie of vier. Als de radius niet te groot is en je ziet de uiteinden niet vet in beeld gaat dat prima.Op woensdag 20 februari 2002 17:06 schreef messi het volgende:
Er staat aan het begin dat je max 20000 polygronen mag hebben, ik heb er nu 20865 en ik vind dat ik niet echt superveel heb.. hoe kan ik het aantal verminderen??
[afbeelding]
Een andere optie die zeker veel poly's scheelt is om met renderable lines te werken ipv cilinders. Dit scheelt veel in poly's
* dawuss zal het wel even proberenIs er niemand die nog even kan proberen een VRML te maken met ALLEEN de grondplaat?
moet je wel wat beter toelichten. Wat bedoel je met grondplaat? Ik neem aan de wagon zonder wielen etc?
micheljansen.org
Kun je niet gewoon een plaat neerzetten in Blender met de goede afmetingen en daar dan op bouwen? Dan zetten Atgast en ik daar later wel weer het onderstel onder.Op donderdag 21 februari 2002 09:22 schreef GeniusDex het volgende:
Is er niemand die nog even kan proberen een VRML te maken met ALLEEN de grondplaat?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Ik ben bezig met het landschap zoals jullie weten, en heb het volgende besloten om de rendering op hoge kwaliteit toch snel te laten gaan.
Alle stilstaande objecten gaan we 1 rendering van maken, deze duurt misschien een dag op mijn systeempje en vervolgens maak ik overal texturen van, met texturebaker.
op die manier kan de ondergrond heel snel worden gerenderd, en hoeft alleen de trein met GI te worden gerenderd.
dacht vermeld t ff....
ik ga deze techniek proberen op mijn animatie, die ik eerder gepost heb
ik moet het onderstel hebben waarop gebouwd moet wordenOp donderdag 21 februari 2002 11:42 schreef dawuss het volgende:
[..]
* dawuss zal het wel even proberen
moet je wel wat beter toelichten. Wat bedoel je met grondplaat? Ik neem aan de wagon zonder wielen etc?
Ik weet niet hoe groot dat dan moet worden in Blender. Je kan geen absolute maten opgeven (zover ik weer) en ik weet ook niet de presieze verhoudingenOp donderdag 21 februari 2002 13:16 schreef Oogst het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon een plaat neerzetten in Blender met de goede afmetingen en daar dan op bouwen? Dan zetten Atgast en ik daar later wel weer het onderstel onder.
Verwijderd
want zo zonder grondplaat of iets is het best lastig om de verhoudingen goed te krijgen...
Is er ook een limiet aan het aantal polygonen?
Enne... is het geen 1 april grap?!
Dit topic is gesloten.