3D Contest v49: Sci-Fi Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 5.023 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jekkel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-03 08:23
Anoniem: 19894 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:04:
OMG kreeg weer kippevel toen ik het 3d trein contest filmpje zag met als uitsmuiter het einde..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

_/-\o_
Wat een meesterwerk, trouwens wel een leuk idee zo'n groepproject.
Dat filmpje is inderdaad ook nog van voor mijn tijd, maar wat een hoop werk moet dat geweest zijn.
Lekker nummertje ook.

Doen.

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:19
Yanik schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:21:
Nu we toch commentaar geven op elkaars werk zou ik dat ook even willen doen.

De Hupie

+ De plaatsing van je objecten is goed.
+ Origineel
+ Leuke effecten

Alhoewel ik kan zien dat je een beginneling bent geef ik je toch kritiek op de punten die beter kunnen.
- Weet niet met welk pakket je werkt, maar je hebt de mesh smoothing nog niet geheel onder de knie, oefen daarmee. Volg wat tutorials en leer waarom ze bepaalde technieken gebruiken. Je vliegtuigen zien er vervormd uit.
- Voeg meer detail toe. Je hoeft niet alles uit 1 object te maken.
- De materialen hadden wat beter gekund. Het vliegtuigje op de voorgrond vooral.
- Compositie. Het vliegtuigje op de voorgrond heeft een velle kleur, is overbelicht en heeft motion blur op zich. Het vliegtuigje in het midden waar de focus heen gaat valt totaal niet op. Probeer in het vervolg daar meer aandacht aan te besteden.
toon volledige bericht
Allereerst bedankt voor je uitvoerige commentaar! En inderdaad, ik ben nog een beginner (begonnen in zomervakantie) ;). Al met al wat het een kleine teleurstelling dat ik op de laatst plek ben maar goed, dit is mijn 1e keer en het gaat vooral om het leren waarbij zulks commentaar als dat van jou natuurlijk erg handig is.

Ik ben het er zelf ook wel mee eens dat het hele geheel wat detail mist en dat komt idd doordat ik de meshsmooth nog niet zo goed onder de knie heb of er niet veel mee gedaan heb in mijn scene. Ik heb gewoon mijn spaceships hoekig gemoddeld en daar de turbosmooth over heen gegooid en voor de rest niet veel meer mee gedaan.

De materialen van de kleine spaceships zijn gewoon de standaard chrome en gold material die in 3DS max zit, had misschien wel wat anders gekund.

Maar met je laatste punt, van dat die spaceship op de voorgrond motion blur heeft, is dat niet goed ofzo? Ik vind het het plaatje wel wat meer dynamiek geven of bedoel je dat die motion blur teveel afleidt?

Trouwes, gefeliciteerd met je overwinning Sargonaut!

3D portfolio - mijn deviantART

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
De Hupie schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:20:
[...]

Maar met je laatste punt, van dat die spaceship op de voorgrond motion blur heeft, is dat niet goed ofzo? Ik vind het het plaatje wel wat meer dynamiek geven of bedoel je dat die motion blur teveel afleidt?
De motion blur vind ik niet zo storend, er is niets mis met dynamiek. Alleen de aandacht die het object trekt als je het vergelijkt met het vliegtuigje in het midden. Het vliegtuigje linksonder valt teveel op. Ik vond persoonlijk dat de aandacht wat meer getrokken mocht worden naar het vliegtuigje in het midden, want daar vliegt het toch heen?

@ Acid Burn
De textures vind ik toch wat kaal, wat dirt hier en daar zou heel veel helpen.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Yanik schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:16:
[...]
@ Acid Burn
De textures vind ik toch wat kaal, wat dirt hier en daar zou heel veel helpen.
Dat is wel een punt. Ik wil de scene ook recreeeren nu ik er alle tijd voor heb. Dan kan ik op mijn gemakje de textures doen enzo. Nu zitten er op het plastic inderdaad geen dirtmaps, puur vanwege tijdgebrek. Ik ben dan ook redelijk laat ingestapt ;) De kamer is ook te breed kwam ik later achter. Ik heb alles maar een beetje 'ge-eyeballed'. Ik hoop hier binnenkort een veel betere versie van de contest plaat neer te zetten.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Anoniem: 199803

Nou moe :( Lukt 't niet. -O- |:(
Ik had al plaatje gemaakt, en begintekstje...lukt 't kopieren van de voorgaande contest-inleiding niet. :?

Kan er iemand helpen? :S

Anoniem: 170764

Heb je al geprobeerd om bij de startpost op de view knop te drukken in plaats van quote? Dat is het enigste dat ik weet.

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
Inderdaad op 'view'drukken en dan de complete lap code copy/paste en aanpassen maar. Is nogal wat werk dat aanpassen, vond ik. Vergeet vooral niet bij de puntentelling je eigen mail-adres te noteren en de mijne weg te halen, was het zelf de vorige keer ook bijna vergeten ;)
Good luck!

Zie trouwens dat de meeste border-kleuren (van tables) nog niet zwart zijn, valt niet op, maar wilde dat vorige keer nog aanpassen, vergeten, ach kijk maar....

[ Voor 22% gewijzigd door Holgster op 14-12-2006 23:29 ]

Br(36) Ba(56)

Ja, toevallig drukte ik daar net op. :D tnx
Volgens mij moet ik daar zijn, ik probeer weer verder. ;)

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:49

Zeror

Ik Henk 'm!

Anoniem: 199803 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:14:
Nou moe :( Lukt 't niet. -O- |:(
Ik had al plaatje gemaakt, en begintekstje...lukt 't kopieren van de voorgaande contest-inleiding niet. :?

Kan er iemand helpen? :S
Ik zal eens een handje helpen :)

- klik hier
- Ga naar onderaan de pagina
- Kopieer alles wat in bovenste editvak staat (dus NIET het quote-vak gaan kopieren ;) )
- Ga naar GoT index > Graphics en druk op "Nieuw topic"
- Plak de boel in het editvak
- Pas de oude contest gegevens aan met de nieuwe gegevens.
- Eventueel kleur van de tabellen nog aanpassen.
- Posten maar :)

Als het nu nog niet lukt, weet ik het ook niet meer.
Kijk nog ff in FAQ > UBB Codes als nog niet zo veel verstand hebt van de UBB codes op GoT

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Ik denk dat het nu wel gaat lukken. Dank voor de hulp _/-\o_
Ik heb nog een beetje ruzie met de tabel. Maar ben al aardig op weg.
Nog even... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep :) geplaatst.

Let the 'Invasion of the Henks' begin :D

Ben nu al benieuwd naar de Finals. :9
Succes allemaal 8)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste