Yanik schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:21:
Nu we toch commentaar geven op elkaars werk zou ik dat ook even willen doen.
De Hupie
+ De plaatsing van je objecten is goed.
+ Origineel
+ Leuke effecten
Alhoewel ik kan zien dat je een beginneling bent geef ik je toch kritiek op de punten die beter kunnen.
- Weet niet met welk pakket je werkt, maar je hebt de mesh smoothing nog niet geheel onder de knie, oefen daarmee. Volg wat tutorials en leer waarom ze bepaalde technieken gebruiken. Je vliegtuigen zien er vervormd uit.
- Voeg meer detail toe. Je hoeft niet alles uit 1 object te maken.
- De materialen hadden wat beter gekund. Het vliegtuigje op de voorgrond vooral.
- Compositie. Het vliegtuigje op de voorgrond heeft een velle kleur, is overbelicht en heeft motion blur op zich. Het vliegtuigje in het midden waar de focus heen gaat valt totaal niet op. Probeer in het vervolg daar meer aandacht aan te besteden.
toon volledige bericht
Allereerst bedankt voor je uitvoerige commentaar! En inderdaad, ik ben nog een beginner (begonnen in zomervakantie)

. Al met al wat het een kleine teleurstelling dat ik op de laatst plek ben maar goed, dit is mijn 1e keer en het gaat vooral om het leren waarbij zulks commentaar als dat van jou natuurlijk erg handig is.
Ik ben het er zelf ook wel mee eens dat het hele geheel wat detail mist en dat komt idd doordat ik de meshsmooth nog niet zo goed onder de knie heb of er niet veel mee gedaan heb in mijn scene. Ik heb gewoon mijn spaceships hoekig gemoddeld en daar de turbosmooth over heen gegooid en voor de rest niet veel meer mee gedaan.
De materialen van de kleine spaceships zijn gewoon de standaard chrome en gold material die in 3DS max zit, had misschien wel wat anders gekund.
Maar met je laatste punt, van dat die spaceship op de voorgrond motion blur heeft, is dat niet goed ofzo? Ik vind het het plaatje wel wat meer dynamiek geven of bedoel je dat die motion blur teveel afleidt?
Trouwes, gefeliciteerd met je overwinning Sargonaut!