3D Contest v51: De Dood Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.632 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:28
Afbeeldingslocatie: http://www.micromar.nl/3dmax/dedood.jpg

Onderwerp

“De Dood is een onomkeerbare toestand waarbij een voorheen levend organisme niet meer groeit, geen metabolisme meer heeft en er geen actieve levensfuncties meer plaatsvinden (ademhaling, eten, drinken, denken, beweging enzovoorts). Wanneer men van dood spreekt kan ook worden beïnvloed door mensbeeld en levensbeschouwing.” (Wikipedia)

Welkom op deze 51ste contest. Richtlijn van deze contest is, de Dood.
Het is de bedoeling dat je een 3d maakt waar het onderwerp de dood of dood verwerkt is.
Alles mag, als het maar duidelijk is dat het gaat om dood of de dood.
Voorkom dat je andere discrimineert en heb respect voor andere die anders denken over de dood.

Voorgaande contests
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis

Inleverdatum

Op maandag 12 februari moeten de finals gepost worden, je hebt dus ruim 3 weken de tijd om er wat moois van te maken..

Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 550 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat :)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: een render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als ImageShack kun je gratis je afbeeldingen uploaden, deze webspace is alleen jammergenoeg ontzettend traag, ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede. Zelf gebruik ik sinds kort Pichotel
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 550 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar dedood op micromar punt nl.

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Tot slot

De startpost is geleend van de vorige contest. Dank aan iedereen die dit in de loop van alle contests heeft opgezet en de moeite hebben genomen om de andere te helpen die aan het begin staan van de 3D wereld.
Heel veel succes en mogen de beste winnen. _/-\o_

[ Voor 100% gewijzigd door marquis op 18-01-2007 22:49 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Beste heren en dames, welkom.....

Mocht er wat verkeerd staan in de topic, laat het mij weten en ik pas het aan.
Bijvoorbaat dank.

Edit: Hoe bedoel je, Deusenberg? (e-mail)
Ik hoop dat je geheugen het volhoud, ben benieuwd wat er gemaakt wordt.
Ik doe m`n best om ook iets te maken, maar m`n examen gaat voor......

Edit: Hehehehehe, had hem helemaal uitgeplozen, dat had ik nu weer net over het hoofd gezien. Ik pas hem gelijk aan.......aangepast.

[ Voor 57% gewijzigd door marquis op 18-01-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-05 00:32
heb je jouw mailadres in de TS gezet?
Ondertussen weet ik natuurlijk nog steeds niet of ik mee kan doen.
Daarom doe ik maar gewoon wel mee, tot mijn RAM roet in het eten gooit door lange tijd afwezig te zijn.

Mooie banner!

edit:
concept 1:
Afbeeldingslocatie: http://xs511.xs.to/xs511/07034/concept_3Dcontest_v51.png

maar ff serieus: ik ga eens flink brainstormen over een goeie plaat.

edit 2:
nou, het mailadres waar de scores naar verstuurd moeten worden als de contest is afgelopen. Dat staat in de TS onder Puntentelling. Heb je dat veranderd in het jouwe? Volgens mij niet namelijk.
Het is wel verstandig om natuurlijk @ in op te veranderen enzo i.v.m. spam.

[ Voor 52% gewijzigd door Duesenberg J op 18-01-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

zijn wel een beetje sombere kleurtjes :P
ik ga proberen lekker felle en fleurige kleurtjes in mijn dood scene te zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 20:59
wip

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/hand2.png

heeft iemand een idee hoe ik die vingers goed kan krijgen?

ik ga proberen om een veel te vertellen met 1 plaatje maar dan wel weer zo dat het niet te druk wordt.

dit wordt een hand die uit een graf komt...

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Mooie startpost Marquis _/-\o_
Ik doe ook weer mee :Y) Moet nog even nadenken over wat ik doe, nu nog echt geen idee. O-) / })
Misschien moet ik nog een beetje in de 'graf'stemming komen }:| :D

Misterw, je kan met 'box-modeling' vrij makkelijk een hand, met vingers, maken.
Als je deze tutorial volgt, zou het moeten lukken. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 19-01-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Anoniem: 199803 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:59:
Mooie startpost Marquis _/-\o_
Ik doe ook weer mee :Y) Moet nog even nadenken over wat ik doe, nu nog echt geen idee. O-) / })
Misschien moet ik nog een beetje in de 'graf'stemming komen }:| :D

Misterw, je kan met 'box-modeling' vrij makkelijk een hand, met vingers, maken.
Als je deze tutorial volgt, zou het moeten lukken. Met name het gedeelte wat laat zien hoe het oog en de vinnen gemaakt worden (vingers worden op dezelfde manier gemaakt).
ik heb deze gemaakt met box modeling. maar ik had alles uit 1 box gemaakt en voor de vingers extrude en dan clone to object element gebruikt. maar met mesh smooth komen die vingers dus los en sluiten ze niet goed meer aan...

btw weet iemand een goeie tut om bones aan een object toe te voegen?

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met mesh smooth komen die vingers dus los
Je hebt wel de 'nieuwe' elementen aan de handpalm geattached, maar niet de vertexen geweld. Daardoor werkt de meshsmoothing niet goed. Je kunt dit zien door op zo'n snijpunt ver in te zoomen(gebruik F3 voor draadmodel). Je ziet dan 2 of meer vertexen vlak bij elkaar. Deze 2(bv) selecteer je, vervolgens klik je op weld(in het rechtermenu). Werk zo het hele model af tot alle vertexen geweld zijn, als je iets vergeten bent zie je dat aan de meshsmoothing. ;)

In de 'help/tutorials' van 3dsmax vind je info over mesh-editing/smoothing en bones.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 19-01-2007 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

*Onder z'n grafsteen vandaan komt en ziet dat er een nieuw topic..

Waarom staan er niet eens cliche kruisjes ipv t's in de banner? ;)

Denk dat ik na heel veel contests geleden ook maar weer eens een poging ga wagen. Als iedereen die dit leest dat doet, dan kunnen we er misschien voor zorgen dat dit het eerste topic is dat niet na een paar weken al half aan het afsterven is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Anoniem: 199803 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:39:
[...]

Je hebt wel de 'nieuwe' elementen aan de handpalm geattached, maar niet de vertexen geweld. Daardoor werkt de meshsmoothing niet goed. Je kunt dit zien door op zo'n snijpunt ver in te zoomen(gebruik F3 voor draadmodel). Je ziet dan 2 of meer vertexen vlak bij elkaar. Deze 2(bv) selecteer je, vervolgens klik je op weld(in het rechtermenu). Werk zo het hele model af tot alle vertexen geweld zijn, als je iets vergeten bent zie je dat aan de meshsmoothing. ;)

In de 'help/tutorials' van 3dsmax vind je info over mesh-editing/smoothing en bones.
bedankt hier ga ik mee aan de slag...ik zal proberen veel wips te posten voor comment zodat mijn scene mooi kan worden deze wedstrijd... ik heb er extreem zin in...

--edit

concept

hier een concept voor een gedeelte van de scene...

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/betaconcept.png

commentaar altijd welkom

[ Voor 10% gewijzigd door misterw op 19-01-2007 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Anoniem: 105830 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:53:
*Onder z'n grafsteen vandaan komt en ziet dat er een nieuw topic..

Waarom staan er niet eens cliche kruisjes ipv t's in de banner? ;)
hehehehehe, das wel een goeie, aardbei.
Denk dat ik na heel veel contests geleden ook maar weer eens een poging ga wagen. Als iedereen die dit leest dat doet, dan kunnen we er misschien voor zorgen dat dit het eerste topic is dat niet na een paar weken al half aan het afsterven is :+
Hee, das mooi dat je weer meedoet. Ik had je al gemist met de vorrige......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 11:38
wat een *** onderwerp zeg ik doe niet mee

En zo goed onderbouwd ook, reageer dan niet :/

[ Voor 42% gewijzigd door André op 21-01-2007 16:53 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Duesenberg J:

Dat van die l33te p41nt zou niet eens een gek idee zijn!
Je laat het alleen helemaal van de verkeerde kant zien :)

Zijn haar staat omhoog door het schrikeffect, maar samen met de gezichtskenmerken kan je het nog veel duidelijker maken. Je kent vast wel die verhaaltjes uit de Donald Duck, waarin Donald als gekke geleerde oid. iets heeft laten ontploffen en daar dan onder het roet zit met strikjes in zijn verschroeide haren en groot opgezette ogen met kleine pupillen :)

De voorkant van de monitor is totaal niet interessant en voegt niets toe aan de afbeelding. Hij staat ook nog eens recht voor het onderwerp van de afbeelding: de ontplofte systeemkast. Die wordt nu weggeduwd tussen de monitor (goed, het is een flatscreen LCD ding, maar toch) en de meneer op de voorgrond die een tafel door zijn nek heeft hangen.

@misterw:

Probeer jezelf eens voor te stellen:

Je bent hartstikke dood, groen uitgeslagen en ligt begraven onder een stuk grond waar niet eens gras op ligt. Kermend kom je tot leven en wil je in half dooie toestand iedereen die je tegenkomt stukbijten met je rotte tanden waar de regenwormen nog tussendoor kroelen.

Maar daarvoor moet je wel eerst jezelf uitgraven. Je gebruikt de arm waar je het meeste kracht in hebt om je een weg naar buiten te slaan...

Je voelt hem vast al aankomen: is je zombie toevallig linkshandig? :+
Ik denk, ik zeg het nu maar even.. voordat je er helemaal aan het eind nog eens achter komt ;)

@marquis:

Woah, ik wist niet dat mensen me misten hier :D

@T!m0n:

Kom op hey, niet zo'n grafstemming!
Helaas was die al een keer gebruikt, sorry ;)

Dood kan heel veel zijn hoor. Met een beetje fantasie en wat inspiratie van Monthy Python zou je vast wel iets heel dodelijks kunnen bedenken. Een konijntje bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 19-01-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-05 09:56
Ik heb er ook weer zin in, en hier mijn eerste wip:

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/2f7d79c3b0.gif
even een snelle schets van wat mijn "doel" is, de boot wordt nog 90 graden gedraaid

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
@ Aardbei:
bedankt voor het commentaar, maar het was niet echt als serieus bedoeld. Meer als grapje om niet het hele topic meteen zo depri te laten worden :P
Dat bureau door zijn nek is gewoon slordigheid, en over de camerahoek heb je verder helemaal gelijk. Het is alleen veel moeilijker om iemands gezicht te tekenen, en helemaal om het te modelen.

Ondertussen heb ik gisteravond stiekem een heel ander idee gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://xs511.xs.to/xs511/07035/concept1b.png
Dit vond ik wel iets om te maken voor deze contest. Het zal alleen wel moeilijk worden om de personen in deze afbeelding te maken. En ik moet ook gaan riggen. Mede omdat ik geen held ben in character modeling heb ik ervoor gekozen om de achterkant van de personen te laten zien. Nu moet ik alleen nog bedenken hoe ik aan de foto voor de grafsteen kom. Ik weet dat de verhoudingen van het jongetje in deze tekening niet helemaal kloppen, maar het is ook maar een concept tekening

[ Voor 7% gewijzigd door Duesenberg J op 19-01-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 01-05 11:38
ik ga iets heel simpels maken hoop het dan mooi te gaan renderen
Dit :
Afbeeldingslocatie: http://www.ardennen.nl/features/fotogalerij/oorlogsgraven.jpg

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:01
Als ik jouw was zou ik dan vanaf die toren die je daar zien renderen. Vanaf daarboven zitten er vormen in het veld door de kruisjes. Dat zou heel erg mooi uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 00:20

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

offtopic:
Wat linkjes met inspiratie voor T!mon:

http://www.dodenakkers.nl/plaatsen/margraten.html
http://www.adoptiegraven-margraten.nl/index1.htm

Erg indrukwekkend allemaal.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Moet nog heeeel diep nadenken...........

@aardbei, je heb vaak wel goede ideeen (zie "post hier je 3d...") daarom leuk dat je weer meedoet.
Geldt trouwens voor iedereen die weer meedoet..... ;)

@deusenberg, dat wordt wel een stevig klusje.

@T!m0t, goed idee, dat wordt wel wat.

@Sargonaut, dank je. :)

[ Voor 22% gewijzigd door marquis op 19-01-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Anoniem: 105830 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:57:

@misterw:

Probeer jezelf eens voor te stellen:

Je bent hartstikke dood, groen uitgeslagen en ligt begraven onder een stuk grond waar niet eens gras op ligt. Kermend kom je tot leven en wil je in half dooie toestand iedereen die je tegenkomt stukbijten met je rotte tanden waar de regenwormen nog tussendoor kroelen.

Maar daarvoor moet je wel eerst jezelf uitgraven. Je gebruikt de arm waar je het meeste kracht in hebt om je een weg naar buiten te slaan...

Je voelt hem vast al aankomen: is je zombie toevallig linkshandig? :+
Ik denk, ik zeg het nu maar even.. voordat je er helemaal aan het eind nog eens achter komt ;)
hahahaha daar heb je een punt... was me nog niet eens opgevallen :P

ik ben iig nu al masterlijk bezig met van alles en nog wat te bedenken om in me render te gooien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

ik ga eens kijken of ik een soort 'tombe' kan maken.

Er komen vage ideeen bovendrijven, nu nog kijken of ik er iets van kan uitwerken

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben ook begonnen met mijn "dood scene" :P
probeer veel fleurige kleurtjes te gebruiken, dus word een uitdaging op textuurgebied.
verder heb ik ook niet de makkelijkste models in mijn hoofd.
ook heb ik geen voorbeeld van hoe het eruit moet komen te zien: "it's all imagination"

ben begonnen met het beeld van: de "man" die iedereen kent, maar niemand heeft hem ooit gezien. is erg ingewikkeld, doordat ik nog een stapje op het normale "head-modeling" doe, namelijk een baard en haar al vast op het model.

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/dood/wip1.jpg
ziet het nog niet helemaal, maar ik wilden bij mijn eerste wip niet meteen een heel hoofd plaatsen.
ik moet nog erg veel detail plaatsen, vooral in de baard en het haar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Duesenberg J:

Haha, ja daarom begon ik ook al met "zou niet eens een gek idee zijn" :)
Maar goed, dan maar wat kritiek voor je nieuwe idee!

Als je geen realistisch menselijk gezicht kan modelleren zijn er twee oplossingen voor je:
  1. Je maakt het iets minder realistisch en zorgt er zo voor dat het geen beperking meer is
  2. Je bedenkt iets anders
Ik zou voor 1 kiezen omdat minder realisme zeker niet hoeft te betekenen dat je final een cartoon wordt en er veel meer kans van slagen is wanneer je zoiets nog niet goed kan.

Verder is het me niet duidelijk of het jongetje de beer oppakt of neerlegt en waarom de vader een meter naast het graf staat, waarbij zijn lichaamshouding doet overkomen alsof hij verveeld de verte in kijkt. Over het graf gesproken, de persoon die daaronder ligt moet erg klein zijn geweest. Kleiner dan een baby.

@KaBRamm688:

Wat je daar zegt is precies de reden waarom de meeste mensen niet krijgen wat ze willen. Eigenlijk zou je niet meteen moeten beginnen met modelleren, maar eerst een dagje brainstormen en daarna een dag of paar dagen schetsen. Laat de ideeen over de scene die je wil maken met windkracht tien door je hoofd stormen en schrijf alles waar je aan denkt op in een simpele boomstructuur.

Voor jouw "man" bijvoorbeeld is het zeker belangrijk omdat het een karakter is, waar veel mee kan.

Is hij slank, normaal, gemiddeld of heeft hij overgewicht? Alleen deze keuze kan al zorgen voor een verschillende aanpak van hoe je het model gaat maken. Is hij slank? Dan kan je gaan boxmodellen. Heeft hij overgewicht? Dan maak je eerst een versimpelde versie en stap je daarna over op een sculptpakket om daar het overtollige vet mee te sculpten, wat via boxmodelling niet makkelijk is en veel te veel tijd in beslag neemt, zeker als je alle edge loops goed wil hebben.

Verder kan je je nog voorstellen of het een westerse, oosterse, aziatische of andervolkse man is. Hoe zijn ogen er uit zien (grote zwarte ogen zijn eng, doods en cliche, maar werkt nog altijd), hoe zijn baard in elkaar zit (krullend of stijl? lang, halflang of kort?), hoe oud is hij ongeveer, moderne / sportieve / verwaarloosde look, enz, enz, enz.

Misschien klinkt dit als onzin voor jou en denk je alles wel te kunnen onthouden (als je er al aan denkt), maar dat gaat je niet lukken omdat je steeds weer met andere dingen bezig zal zijn.

Tip voor iedereen: laat het er even stormachtig aan toe gaan in je hoofd, voordat je begint met het echte werk. Dan weet je veel beter wat je echt wil en zal je enige beperking je vrije tijd zijn :)

Mijn grijze spul begint ook al een beetje in actie te komen. Nog geen schetsen of wips, maar kan alvast wel vertellen dat mijn voorstelling van De Dood niets te maken zal hebben met meneer Hein, begraafplaatsen en enge bomen.

Wel zal het te maken hebben met een massamoord, een figuur met grafstemming, kleuren die zo helder zijn dat je tandglazuur er bijna vanaf springt bij het zien ervan (sorry KaBRamm ;)) en een hoop schattige diertjes waarvan op het moment nog niet duidelijk is of ze het allemaal zullen overleven... O-)

Geen gebrek aan ambitie hier dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ooh ik heb ook allang een scetch klaar liggen hoor ;)
en ik ben ook alleen van plan om het hoofd te modelen (word een vredige scene, en hoofd niet afgezaagd :9 )
en het word een "beeld" (dus van steen) daardoor heb ik helemaal niks te maken met kleur ogen, kleur huid, kleur haar.
en mijn hint: de "man" die iedereen kent, maar niemand heeft hem ooit gezien" was blijkbaar niet gesnapt waardoor er bij jouw enige verwaring ontstond over de nationaliteit/leeftijd/look

maar verder was het wel goed commentaar voor de meeste artists hier (alleen niet voor mij ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:19
Ik zou eigenlijk ook wel weer mee willen doen met de contest maar ik ben ook nog met de Joan of Ark tutorial bezig en zelfs daar heb ik niet zo heel veel tijd voor vanwege school. Maar goed wie weet, ik ga op school nog wel wat schetsen maken over de dood in me Wis en Na schriften :9

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nouw.... zo hierbij presenteer ik u het eerste onderdeel van mijn hemelpoort
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/dood/wip2.jpg
ik heb voor een redelijk makelijke manier gekozen voor de baard, maar god zag dat het goed was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Ik heb ooit, lang geleden, deze plaat gemaakt met mijn eigen hoofd als uitgangspunt:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.kerkhof1/schuurspons/hoofd1.jpg

Nee, ik ben niet kaal. Dat programma dat ik gebruikte, FaceGen, kan gewoon geen haar maken. En ik ook niet. :P

Maar zoiets is dus wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Hmm kon t toch niet laten om wat te schetsen. Harstikke cliche maar zie het meer als een studie naar het onderwerp ;)

Magere Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
ik heb vanmiddag even zitten rotzooien met blender en er is (naar mijn mening) iets moois uit voortgekomen:
Afbeeldingslocatie: http://xs411.xs.to/xs411/07036/teddybeer2.jpg
En dat met maar 1 texture :*) (en voor het aapje 5 materials :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

dan zal ik ook maar eens twee wip's tonen:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nazgul/GoT/tombe1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nazgul/GoT/tombe2.jpg

er is duidelijk nog veel werk aan

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:07
moser schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:53:
dan zal ik ook maar eens twee wip's tonen:
[afbeelding]
[afbeelding]

er is duidelijk nog veel werk aan
Met welk programma doe je dit. Blender, 3dsmax, zbrush?

vind het ook wel interessant en wil er ook is mee gaan proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

Tomino schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:02:
[...]

Met welk programma doe je dit. Blender, 3dsmax, zbrush?

vind het ook wel interessant en wil er ook is mee gaan proberen!
voor vele zal dit bijna ketterij zijn maar ik modelleer in Solidworks en ik render in Cinema4D

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weer een stukje verder:
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/dood/wip3.jpg
en wat vinden jullie van de bloemetjes op de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Anoniem: 163535 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:28:
weer een stukje verder:
[afbeelding]
erg decoratief. Misschien vergulden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
weer een stukje verder:
[afbeelding]
Ziet er al goed uit. Ik zou de bloemen door de boog laten opnemen. Dat het 1 geheel wordt.
Ik heb nog steeds niets, sniff.

Edit: En ik denk dat ik het heb......... een wake. Ik hoop dat niemand op dat idee is gekomen.
Wordt wel zonder mensen

[ Voor 18% gewijzigd door marquis op 20-01-2007 20:49 . Reden: jajajajajajaja................plop......een idee. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

ik wil ook zo'n broek met van die bloemetjes aan de zijkant, ook zo'n broek met.....

maar ziet er al erg netjes uit

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duesenberg J schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:43:
[...]

erg decoratief. Misschien vergulden?
wat is vergulden? is dat dat het er allemaal wat ouder en wat meer gebruikt uit ziet?

en dank je wel voor het commentaar, heb hem meteen wat meer in de rand gezet.
als jullie nog meer commentaar en tips hebben hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Iets vergulden betekent dat je het van een laagje goud voorziet :>

PS: en je boog is niet helemaal rond. Misschien expres zo gedaan maar ik zeg het toch even.

[ Voor 41% gewijzigd door Bozozo op 20-01-2007 20:59 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08-2023
weer een stukje verder:
[afbeelding]
Wow! Hoe lang heb je over die decoratie gedaan?
Erg mooi wat hier allemaal langskomt in al die contests, ga zo door!

offtopic: Ik heb de henk contest ook op de voet gevolgd, was toen nog geen member 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Hee
Dit is de eerste keer dat ik hiero iets laat zien, Dit omdat ik toevallig momenteel al bezig was met zoiets. Maar ik denk dat het mischien iets te ver gezocht is.

NUKE
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/LCDD/nuke.jpg

BIOHAZARD
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/LCDD/bio.jpg

Deze zijn gemaakt in 3ds 8 en nog lang niet af :P

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Mr-Beamer schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:09:
Hee
Dit is de eerste keer dat ik hiero iets laat zien, Dit omdat ik toevallig momenteel al bezig was met zoiets.
Ik weet niet of je ook echt mee wil doen met deze contest, maar ik zeg het toch maar even:
Voor de contest moet alles tijdens de contest gemaakt worden, dus geen oude models of prefabs. Ik weet ook niet hoe lang je al bezig bent daarmee, maar als het van voor 18 Januari komt (strikt gezien zelfs van voor 21:31 op die dag) mag je die models niet gebruiken in deze contest. Ze opnieuw maken mag natuurlijk wel gewoon.

Als je helemaal niet van plan was om mee te doen kun je al het bovenstaande als ongeschreven beschouwen. ;)

offtopic:
ff groeten doen aan iemand: hey pap :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

@Duesenberg J

Nee ik snap/ken de regels.
Ik kijk geregeld mee met de 3d contest maar omdat ik nog niet zo lang aan de 3d zit vond ik mijn creaties niet geschikt om mee te laten doen.
Deze 2 heb ik 4 en 2 dagen geleden toevallig getekend en heb ze dus maar gepost.
Ze zijn wat ver gezocht maar iets is beter als niks. En als je met producten om gaat waar deze symbolen op staan kan het wel eens zeer slecht met je aflopen :p

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr-Beamer schreef op zondag 21 januari 2007 @ 05:49:

Ik kijk geregeld mee met de 3d contest maar omdat ik nog niet zo lang aan de 3d zit vond ik mijn creaties niet geschikt om mee te laten doen.
deze contest is dan een uitstekende plaats om het verder te leren, het maakt niet uit als je niks moois inleverd, als je er maar iets van leert.

dus iedereen is welkom, van welk niveau dan ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Mr-Beamer schreef op zondag 21 januari 2007 @ 05:49:
@Duesenberg J

Nee ik snap/ken de regels.
Gewoon met een nieuwe creatie meedoen. Zoals KaBRamm al zegt, je steekt er veel van op. En soms is het ook andersom. Gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 13:25
weer een stukje verder:
[afbeelding]
mag ik vragen hoe je die decoraties gemaakt hebt?, ben er een tijdje terug ook mee bezig geweest maar kreeg het niet goed :)

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

nog enkele WIP's:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nazgul/GoT/tombe3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nazgul/GoT/tombe4.jpg
grotere prent

Dit met standaard materialen en en ontbreken nog veel zaken.
polycount zit al vrij hoog omdat alles gemodelleerd is.

nu nog proberen om glasramen te maken.
Daarvoor heb ik een turorial gevonden maar eerst moet ik zoeken hoe ik een polygon omzet naar een nurbs in C4d (waarschijnlijk basiskennis)
[/quote]

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ moser
je grotere prent is erg overbelicht, en als je nu al zoveel licht gebruikt, dan kan er ook nog wel ff wat schaduw bij, want kan nu niet goed de "ruimte" bepalen.

en bij de 3 "middelste" pillaren 'lijkt' het of ze niet goed onder het bovenste gedeelte staan (maar kan ook liggen dat je nog geen schaduw hebt)
de tombes zelf mogen ook wel wat gesmooth worden, ze zien er nogal recht uit
( en denk ff na vanuit waar je het camera standpunt wil maken, voordat je dalijk te veel detail aan de binnen/buiten kant maakt, wat je in je final render nooit te zien krijgt.

en ben benieuwd wat je er van gaat maken, keep up teh good work :)

ben zelf mijn grenzen een beetje aan het verleggen :D heb nu een beetje gras gemaakt, en ik heb de ornamenten en het hekje in het goud gemaakt (weet alleen niet of dit mooier is) en ik heb nog geen idee hoe ik het aan de zijkant van de poort ga maken, een muur ofzoiets, iemand een goed idee? (in mijn scets had
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/dood/wip4.jpg

over hoe ik de bloemetjes op de zijkant gemaakt heb, en nu ook het hekwerk in het midden.
het is eigenlijk heel eenvoudig, heb zelfs 2 manieren
1: - met deze gebruik je een Ornamental font (ofterwel gewoon een lettertypen in de vorm van bloementjes)
- je maakt een text object --> kiest het lettertype
- je plaats de text in een extrude nurb of een loft nurb
(- bij loft nurb je je het 'object' nog extruden, veranderen naar eigen mening)
- en om het netjes afgerond te maken plaats je ene hyper nurb

2: is iets ingewikkelder, maar kunt wel meer naar eigen inzicht maken:
- je start fotoshop op --> maakt een afbeelding in zwart wit, bijvoorbeeld van een hek --> en staat hem op als *.TIFF
- je maakt een vectorizer (cinema 4d --> objects --> spline primetive --> vectorizer) en opent je *.tiff
- en plaats deze in een extrude nurb of een loft nurb

en thats it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

Anoniem: 163535 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:26:
@ moser
je grotere prent is erg overbelicht, en als je nu al zoveel licht gebruikt, dan kan er ook nog wel ff wat schaduw bij, want kan nu niet goed de "ruimte" bepalen.
Ik was even aan het experimenteren met global illumintation
en bij de 3 "middelste" pillaren 'lijkt' het of ze niet goed onder het bovenste gedeelte staan (maar kan ook liggen dat je nog geen schaduw hebt)
de tombes zelf mogen ook wel wat gesmooth worden, ze zien er nogal recht uit
( en denk ff na vanuit waar je het camera standpunt wil maken, voordat je dalijk te veel detail aan de binnen/buiten kant maakt, wat je in je final render nooit te zien krijgt.
Ik vrees dat ik toch teveel detail ga maken, dat zal wel komen door mijn achtergrond.
de bogen zijn ook nog niet 100%.
2: is iets ingewikkelder, maar kunt wel meer naar eigen inzicht maken:
- je start fotoshop op --> maakt een afbeelding in zwart wit, bijvoorbeeld van een hek --> en staat hem op als *.TIFF
- je maakt een vectorizer (cinema 4d --> objects --> spline primetive --> vectorizer) en opent je *.tiff
- en plaats deze in een extrude nurb of een loft nurb

en thats it
deze methode zou ik dus willen gebruiken voor glasramen maar mijn ramen zijn polygonen en ik weet niet hoed ik die snel kan omzetten naar een nurbs-object de vectorizer op toe te passen.
kan je mij hierbij helpen?

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-05 09:56
Ben ook weer wat verder maar heb een klein probleem, ik werk met blender en render met jafray. Nu zou ik graag een halo willen voor mijn kaarsen maar dit wordt niet ondersteunt in jafray, iemand een idee voor een alkternatief? zou ik iets met particles kunnen doen? Ik post straks nog even een wip.

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moser schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:05:

deze methode zou ik dus willen gebruiken voor glasramen maar mijn ramen zijn polygonen en ik weet niet hoed ik die snel kan omzetten naar een nurbs-object de vectorizer op toe te passen.
kan je mij hierbij helpen?
weet niet precies wat je bedoelt maar bekijk dit eens: http://www.maxoncomputer....detail.asp?tutorialID=125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KaBRamm, dat is inderdaad heel wat anders dan ik verwacht had :)
Maar denk nog wel dat z'n ogen veel te klein zijn. Ogen zijn groter dan knikkers :)

Mijn pc is net trouwens ontploft (of beter gezegd, m'n voeding ging opeens roken en gaf daarna een mooie knal), dus weet nog even niet zeker of het gaat lukken om iets te maken omdat ik nu alleen een laptop heb die veel te licht is om mee te maken wat ik wilde.
Stomme brakke ATi-kaartjes ook :P

Eigenlijk best toepasselijk, een dooie computer voor een dooie contest :P :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 21-01-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

die pagina probeer ik te volgen.
Het probleem is dat ik de glazen al gemoddeleerd had en bij het importeren worden dit polygonen.
Met een polygon kan ik die vectorizer niet toepassen.

Ik vroeg mij dus af of ik een polygon-object kan omzetten naar een nurbs-object of dat de ramen opnieuw moet tekenen als nurbs (waarbij ik nog moet uitzoek hoe ik dat ooit moet doen)

Edit:
Ik lees in de manual van R9 dat je van een nurbs naar een polygon kan gaan maar niet in de andere richting.
Dan maar eens kijken of ik de ramen opnieuw kan maken als nurbs-object

ik moet beter leren lezen.
het begint te lukken nu nog de texture redelijk proberen aan te brengen

[ Voor 19% gewijzigd door moser op 22-01-2007 08:50 ]

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
weet iemand een goeie manier/tutorial over hoe je het beste aarde te maken met max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aarde die je rond je planten in de tuin stopt of aarde zoals een wereldbol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
aarde rond de planten...(als in op een graf ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn gedachte was iets moeilijker dan het in werkelijkheid is.
dus nu ben ik beetje anders aan het maken, maar ben redelijk inspiratieloos....
toch maar een wip, met handen, en beetje licht
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/dood/wip5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

probeer er een realistische rendering van te maken, met daadwerkelijk ook een horizon, de juiste belichting, misschien andere kleine graafjes of een karaktertje erin die aan de deur trekt ofzo... dat je dit weergeeft als de deur van de hemel...

probeer hier ook even on the fly ideeën te produceren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
Anoniem: 163535 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:11:
....
:?

maar zonder gekheid, wat is precies de gedachte achter die handen en/of de hele scene, als we dat weten kunnen we misschien met je meedenken.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Holgster schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:34:
[...]

:?

maar zonder gekheid, wat is precies de gedachte achter die handen en/of de hele scene, als we dat weten kunnen we misschien met je meedenken.
ja mijn eerste idee was alleen om een poort te maken, met niet zoveel eromheen, als opvullig zou ik dan veel wolkjes gebruiken. dit is nog steeds een goed idee, maar wolkjes maken d.m.v. pyroclusters ver10dubbeld mijn rendertijd, en daar heb ik niet bepaald zin in, omdat ik nog best veel aan mijn scene zou moeten doen.

dus ik ben maar wat andere dingen gaan bedenken en toen kwam dus ook het idee, om handen te maken, als betekenis van: kom maar hier heen, hier is het veilig. maar weer zag het in mijn gedachte er mooier uit dan het in werkelijkheid werd :9

dus nu zit ik een beetje te brainstormen, en onzinnige dingetjes te maken (zoals handen) om een muur of iets dergelijks langs de poort te maken.

maar over de handen ben ik zelf ook nog niet tevreden, ik weet niet of ik ze zal verplaatsen, of juist helemaal verwijderen.
maar ja denk dat ik een paar dagen van het project afstap zodat ik weer inspiratie en creativiteit op kan doen. kan ik ondertussen ff aan andere projecten werken :+

maar ik blijf het wel volgen. dus ideeen en kritieken zijn van harte welkom
oja en het idee is " de hemel poort"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het een hemelpoort is zou ik nog even heel veel gaan nadenken over het kleurenpalet, want dit ziet er helaas niet echt hemels uit.

Het is cliche, maar ik zou dan toch zeker al het zwart laten vallen en overstappen op wit/zalm-achtige kleurtjes. Vooral voor die pilaren zou dat samen met het goud best mooi kunnen worden.

Je zou het gras ook een andere kleur kunnen geven die goed bij de rest past. Laat het er bijvoorbeeld uitzien alsof er een heldere zon op zon schijnt, waardoor oa. het gras oranje/zalm-achtig wordt (dus GEEN KNALLEND ORANJE!! :P zachte kleuren moet je hier hebben). Dan zou je ook het idee van tjeemp: de een (voorzichtige) horizon erin kunnen verwerken.

Die handen vind ik best een leuk idee, maar kan beter worden uitgevoerd. Met name de handen zelf zouden veel beter kunnen omdat ze in het echt bijvoorbeeld niet hoekig zijn. Ook wanneer je ze zou styleren worden ze niet hoekig op die manier.

Verder ziet het er niet bepaald uitnodigend uit voor een hemelpoort doordat de deuren allebei dichtstaan.
Het idee van die muur zou ik laten vallen. Die geven je namelijk meer het idee dat het om de poorten van een hel gaat, ipv die van een hemel. Je wordt er in "opgesloten", terwijl een hemel juist ehm.. hemels en vrij zou moeten zijn.

Als je het aandurft zou je er ook nog een paar engeltjes met harpjes bij kunnen laten zweven, al kom je dan wel weer een beetje erg terecht in de cliche's.
Met al dat goud dat er blinkt breng je me wel op een idee. Je zou de engeltjes kunnen "behangen" met gouden kettingen en zo. Getthoblaster er bij.. Yo brotha! Don't b messin' with us! We're from da hood, aaaight? :+

Peace! Erm, ik bedoel.. succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@KaBRamm, die decoratie is erg mooi gedaan :*) . Maar ik zou de handen kleiner maken en ze bij het hoofd op de poort laten horen. (zoals bij Rayman) Misschien de handen ook een slag draaien, dat je de binnenkant van de handen ziet. Zoiets bedoel ik :
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/8343/exmpl0vk.jpg

-Ik weet 't nog steeds niet helemaal. Ik heb alvast een schedel gemaakt, de rest moet ik nog verzinnen.
Er is een basisvorm, maar iedere schedel is net iets anders. Dat maakte 't moeilijk om een goed voorbeeld te zoeken.
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/412/wip046rw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
KabRamm688, ik zou zeker het gras nog wat kleiner maken, het lijkt nu een beetje teveel op kunstof-nep gras. Die handen vind ik wel erg gaaf. Hier van mijn kant m`n eerste wip. Het word nie echt veel deze keer vanwege m`n examen, maar ik kon het toch niet laten op m`n favoriete onderwerp nie mee te doen. :P

Afmetingen 717x538

@Sargonaut, netjes gemaakt, dat hoofd

@Deusenberg, das balen....

Edit: ik heb gezien dat veel de eerste wip in het grijs (clay) rendert. Ik zie daar nu een voordeel van. Vaak was ik vanaf het begin al bezig met het uitzoeken van de materialen, waardoor het gehele plaatje z`n overzicht verliest. Dank daarvoor aan iedereen (en tip voor de nieuwkomers) _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door marquis op 23-01-2007 15:48 . Reden: updatje render tip in grijs.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Juist, waarschijnlijk zullen jullie deze contest niets meer van mij zien, aangezien ik gisteren mijn RAM weggebracht heb. 1 van de twee reepjes die ik had was kapot (al een hele tijd), maar het was een matched pair, dus ik moest ze allebei inleveren. resultaat: geen computer. Ik dacht: ach, twee reepjes RAM, en niet eens zo speciale ook, die zullen ze toch wel ergens hebben? nope. Het wordt voor mij dus ongeveer 2 weken wachten voordat ik mijn computer weer terugheb. Tegen die tijd kan ik simpelweg niets relevants meer produceren.

Maar, ik probeer natuurlijk wel om het topic goed te volgen, dus: keep up the good work! (man, wat een cliché, maar daarom niet minder waar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jekkel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-03 08:23
@ Sargonaut, lekker bezig ziet er nu al goed uit. Ik zou alleen proberen of je die "eye socket" iets scherper kan maken aan de randjes, het is nu net iets te smooth, of dat komt door de angle. zoiets als dit klik!.

@ KaBRamm688, ziet er zeker al goed uit, incl. het gras. Alleen heb ik nog niet echt het idee dat je achter die poort in de hemel beland, het ziet er nogal zwart en donker uit zegmaar. Zijn mooie witte en roze wolkes met een scherpe zon erboven niets?

Ik ben zelf bezig met een murder scene alleen is het nog niet in een zover stadium dat ik een wip kan posten. Mn character modellen neemt wel ff tijd in beslag en ik wil deze keer ook voor het eerst proberen te werken met displacement maps. Voor dat beetje extra detail :D.

edit:typo

Doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoals ik op het begin al gezegt had, zou ik veel fleurige kleurtjes gebruiken... toch heeft hij nu een zwarte achtergrond, en dat komt waarschijnlijk omdat ik dat zo render omdat het nog een WIP is :P
maar bedankt voor het commentaar van iedereen, heb er veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wip:
Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/9716/wip107gx.jpg

De oogkassen waren eigenlijk nog niet aan de beurt, maar ik heb ze toch vast aangepast ;) De vorm van de bovenkaak moet nog iets bijgewerkt, en morgen maak ik de tanden. :*) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*Topic dood err, tot leven schopt...

@marquis:

Ziet er startrekkend uit :P
Heeft het daar ook iets mee te maken? :)

(of was het nou star wars? :? sorry, ik haal ze nog steeds door elkaart)

Dat over die tip van het renderen met alleen global illumination of ambient occlusion is inderdaad een goede. Doe ik zelf tegenwoordig ook. Als je een stuk of drie materialen aanmaakt met drie verschillende grijstinten, dan kan je ook alvast snel een beetje aangeven wat welke kleur gaat krijgen en je krijgt een beter overzicht over je scene (render). Een laatste voordeel is dat het er sexy uit kan zien ;)

@KaBRamm688:

Als het niet zwart gaat worden, kan je het beter ook niet zwart maken onder het mom van 'wip', want we weten allemaal dat van uitstel..... afstel komt :P (verteld door de expert op dat gebied ;)).
Verder is zo'n zwarte achtergrond ook niet echt inspirerend (voor jezelf), dus een goede reden om dat vanaf nu nooit meer te doen :)

@Sargonaut:

Tof! Ga je er ook nog half uithangende ogen bijmaken of hou je het alleen bij de schedel / het botwerk zelf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Vandaag even schets gemaakt van me 'Death Knight'. Had eerst wat referentie materiaal van internet geplukt en het heeft me geholpen want ik vind hem er wel tof uitzien. Helaas ziet de scan er niet zo mooi uit als op het papier, hij is een beetje overbelicht gescand maar jullie snappen het idee wel denk ik. Overigens betwijfel ik of ik dit allemaal in 3d na ga maken ivm met tijdsgebrek (school enzo) maar ik vind het leuk om er mee bezig te zijn.

http://dehupie.leetzor-ho...ath%20Knight%20schets.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:47

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb laatst ook even wat concepten geschetst.. ik heb 3 verschillende platen in m'n hoofd.. k weet alleen nog niet welke ik in 3D wil gaan uitwerken

Hier zijn de eerste twee schetsen, de 3e ben ik nog niet aan begonnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/pages/image.asp?p=1&type=got&id=118Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/pages/image.asp?p=1&type=got&id=120

Het is op de linker niet helemaal duidelijk misschien, maar dat is dus the Angel of Death, a.k.a. The Grim Reaper... met vleugels (like an angel) alleen heeft hij alleen nog botten als vleugels.. het vlees/veren enzo heeft ie dus niet meer.. net als de rest van z'n lichaam.

Rechts spreekt voor zich denk ik.

Als derde heb ik nog een komische scene in m'n hoofd zitten.. hou ik alleen nog even voor me tot ik de concept schets af heb.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
De Hupie schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:00:
Vandaag even schets gemaakt van me 'Death Knight'. Had eerst wat referentie materiaal van internet geplukt en het heeft me geholpen want ik vind hem er wel tof uitzien. Helaas ziet de scan er niet zo mooi uit als op het papier, hij is een beetje overbelicht gescand maar jullie snappen het idee wel denk ik. Overigens betwijfel ik of ik dit allemaal in 3d na ga maken ivm met tijdsgebrek (school enzo) maar ik vind het leuk om er mee bezig te zijn.

http://dehupie.leetzor-ho...ath%20Knight%20schets.jpg
ik hoop zeker dat je hem in 3d gaat maken...hij ziet er netjes uit!
doet me een beetje denken aan sauron uit lord of the rings..

zometeen even max installeren en dan mijn nieuwe laptop to the test brengen >:) >:) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Anoniem: 105830 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:28:

@marquis:

Ziet er startrekkend uit :P
Heeft het daar ook iets mee te maken? :)

(of was het nou star wars? :? sorry, ik haal ze nog steeds door elkaart)
Nee, ik was van plan een strakke wake te maken maar......................dat idee van jou is zo gek nog niet. Ga er eens goed over na denken. Thanks :*)
Maar dan wordt het wel Starttrek, Starwars is een stukje te ingewikkeld, denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door marquis op 24-01-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:28:
Tof! Ga je er ook nog half uithangende ogen bijmaken of hou je het alleen bij de schedel / het botwerk zelf? :)
Een half uithangend oog is denk ik iets teveel van 't goede ;) Voor het gemak hou ik 't maar bij het botwerk.

De tanden zijn zga af, volgende is de neus.
wip: :*)
Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/599/wip2015qf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@De Hupie:

Gescande schetsen kan je meestal beter even bewerken in Photoshop. Gewoon even met contrast spelen en zo. Dan ziet het er al snel een stuk duidelijker uit.

Kan verder helaas even geen commentaar geven omdat het (inderdaad) te licht is en ik het hier op m'n heldere laptopscherm en zonder lenzen in niet goed zie.

Wat ik wel kan zien is dat z'n lichaamshouding wel een stuk dynamischer zou mogen zijn. Onthoud maar dat symmetrie nooit goed is :)

Wel heel leuk trouwens dat er nu zoveel mensen zijn die hun ideeen eerst op papier neerpleuren voordat ze de pc opstarten. Top! (Y)

@marquis:

Start-trek? Is dat de Microsoft-versie van Star-Trek? :+

@Sargonaut:

Goed dan, maar dan zou ik er toch wel minstens een rat bij verwachten ;)
Hoewel.. het is weer cliche, maar goed.. als het dat dan toch is, kan je het beter goed doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Anoniem: 105830 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 06:14:
@marquis:
Start-trek? Is dat de Microsoft-versie van Star-Trek? :+
Hehehehehe, die is goe.... typo. Ik heb ondertussen besloten om voor het ruimte-idee te gaan. Niet geheel Star Trek, maar gewoon Space Ship :) Bedankt voor het idee, Aardbei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69830

Het is ondertussen al weer jaren geleden dat ik meedeed, maar ik heb hier wel een leuk idee bij. Ik zal eens kijken of ik vanavond wat schetsen kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm... zo luisterend naar de heerlijke wreedheid van de muziek van Slayer, komen er een aantal prachtige ideeën in mij op.
Ik zal zometeen eens een wipje posten.

edit:
Ik ga de rivier Styx maken, naar aanleiding van deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c6/Dor%C3%A9_-_Styx.jpg

edit2: wat vinden jullie van m'n nieuwe usericon?
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/73881/zoongeveer2.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gemini.edu/sciops/OThelp/tutorials/arrow.gifAfbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/73881/gp3.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 25-01-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jekkel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-03 08:23
Anoniem: 73881 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:15:
Hmmm... zo luisterend naar de heerlijke wreedheid van de muziek van Slayer, komen er een aantal prachtige ideeën in mij op.
Ik zal zometeen eens een wipje posten.
Slayer :*)
edit:
Ik ga de rivier Styx maken, naar aanleiding van deze afbeelding:
Ben zeer benieuwd, je referentie ziet er nogal ingewikkeld uit
edit2: wat vinden jullie van m'n nieuwe usericon?
occult
-

Hoe dan ook ik wilde gister even een wipje plaatsen van mij al aardig mooi wordende (?) murder scene, crasht mn modo. Ik dacht: "geen probleem, autosave kwaliteit". Wil ik daarna mn autosave openen, is die nergens te bekennen! Dus dat word vanavond weer overnieuw beginnen onder het genot van machine head :D

Doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 06:14:
Goed dan, maar dan zou ik er toch wel minstens een rat bij verwachten ;)
Hoewel.. het is weer cliche, maar goed.. als het dat dan toch is, kan je het beter goed doen ;)
Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/79/offcontest012nn.jpg

Zoiets? :D Dit plaatje hoort niet bij de contest, want de rat is een oud model. ;)
Misschien maak ik er een hagedis oid bij, weet 't nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Duesenberg J schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:30:
@ Aardbei:
bedankt voor het commentaar, maar het was niet echt als serieus bedoeld. Meer als grapje om niet het hele topic meteen zo depri te laten worden :P
Dat bureau door zijn nek is gewoon slordigheid, en over de camerahoek heb je verder helemaal gelijk. Het is alleen veel moeilijker om iemands gezicht te tekenen, en helemaal om het te modelen.

Ondertussen heb ik gisteravond stiekem een heel ander idee gekregen:
[afbeelding]
Dit vond ik wel iets om te maken voor deze contest. Het zal alleen wel moeilijk worden om de personen in deze afbeelding te maken. En ik moet ook gaan riggen. Mede omdat ik geen held ben in character modeling heb ik ervoor gekozen om de achterkant van de personen te laten zien. Nu moet ik alleen nog bedenken hoe ik aan de foto voor de grafsteen kom. Ik weet dat de verhoudingen van het jongetje in deze tekening niet helemaal kloppen, maar het is ook maar een concept tekening
Ik doe dan wel niet meer mee maar ik moet zeggen dat dit een erg mooie plaat kan worden als je het goed uitwerkt. Ik hoop dat je de boel lekker dramatisch houdt met de belichting en de focus vooral legt op de teddybeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@marquis:

Wat wilde je er eerst van maken dan? (qua omgeving) :)

@Sargonaut:

Haha :)

Hmm, ken je dat beeld (of wat het ook was) van die ene kerel die een aardbol op zijn rug draagt?

Met het risico dat ik nu iets heel erg fouts voorstel omdat ik even niet meer de betekenis van dat beeld oid weet, zou je die schedel in dezelfde stijl kunnen laten dragen door een rat ;)

Je zou dat idee ook kunnen laten vallen en er in de voorgrond een nest hongerige ratjes bij kunnen maken, waarbij de vader-rat de schedel mee naar het nest sleept omdat er verder niets te "eten" of kluiven is.

Kan je punten mee scoren in de categorie "drama" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Anoniem: 105830 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:06:

Met het risico dat ik nu iets heel erg fouts voorstel omdat ik even niet meer de betekenis van dat beeld oid weet, zou je die schedel in dezelfde stijl kunnen laten dragen door een rat ;)
Volgens mij had die gast iets fouts gedaan en toen moest ie voor de rest van zijn leven de aarde tillen :9

Trouwens, ik had mijn 'Death Knight' express zo duidelijk van voren getekend zodat het eventueel later in 3d makkelijk na te maken is en je de maten een beetje kunt laten kloppen. Ik ga ook nog even proberen een side-view te maken en dan zie ik wel of ik wat voor elkaar kan krijgen in Max ;).

Hier een iets verdonkerde versie van me schets Klik

[ Voor 35% gewijzigd door De Hupie op 25-01-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat was Atlas, ik wist ook de naam niet, maar google wel ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalinks.com/atlas.gif
http://www.crystalinks.com/titans2.html

Ik denk dat ik afzie van Atlas en de ratjes, ik vind een hagedisje leuker. Maar ik moet nog zien.
De schedel is dood( :P ), nou moet ik 'm nog in context zien te brengen met 'de dood'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Anoniem: 105830 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:06:
@marquis:
Wat wilde je er eerst van maken dan? (qua omgeving) :)
Een omgeving met wat heuvels, bomen en toch stiekum een magere hein, ergens, niet opvallend. Nu ben ik al zover dat ik bijna een ruimteschip klaar heb met op de achtergrond een nevel waar het ruimteschip op af stevend. Voor de rest is de kamer hetzelfde gebleven, komt er nog een tafel in met een kandelaar, een soort lessenaar met een dik boek (de bijbel?) en moet er nog een kist op dat ding geplaatst worden. De nadruk moet gelegd worden op het voorste gedeelte, de achtergrond moet alleen de sfeer accentueren. Als het ff lukt, zal ik een wipje plaatsen. 8)

@Reddy, ik vind dit heel erg stoer als je dit gaat lukken. Ben er heel erg benieuwd naar ;)

Edit: vanavond ff verdere inspiratie opdoen met Battlestar Galactica........

Edit2: Linkje naar wipje
Linkje naar wipje (update)
Moet nog veel aan gebeuren, hoop dat het lukt.....

[ Voor 22% gewijzigd door marquis op 25-01-2007 22:50 . Reden: linkje geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens de Griekse mythologie is de onderwereld voornamelijk een soort moeras, dus dat ga ik ook proberen te maken, zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.codexus.com/gallery/Digital_Paintings/swamp.jpg

En dat dan gecombineerd met dat bootje dat door de rivier vol verloren zielen vaart, uit het plaatje dat ik eerder plaatste.

Gaat helemaal goedkomen! :D

edit:
Hier is één boomstam.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.kerkhof1/schuurspons/dood1.jpg

Nu de rest nog...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 26-01-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Laatst online: 15-04 20:46

DonMetal

Doet Iets Met Media

Anoniem: 73881 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:15:
Volgens de Griekse mythologie is de onderwereld voornamelijk een soort moeras, dus dat ga ik ook proberen te maken, zoiets als dit:
[afbeelding]

En dat dan gecombineerd met dat bootje dat door de rivier vol verloren zielen vaart, uit het plaatje dat ik eerder plaatste.

edit:
Hier is één boomstam.
[afbeelding]

Nu de rest nog...
Anders probeer je een visualisatie te maken van Slayer - Angel of Death:

Auschwitz, the meaning of pain
The way that I want you to die
Slow death, immense decay
Showers that cleanse you of your life
Forced in
Like cattle
You run
Stripped of
Your life's worth
Human mice, for the Angel of Death
Four hundred thousand more to die
Angel of Death
Monarch to the kingdom of the dead
Sadistic, surgeon of demise
Sadist of the noblest blood

Destroying, without mercy
To benefit the Aryan race

Surgery, with no anesthesia
Fell the knife pierce you intensely
Inferior, no use to mankind
Strapped down screaming out to die
Angel of Death
Monarch to the kingdom of the dead
Infamous butcher,
Angel of Death

Pumped with fluid, inside your brain
Pressure in your skull begins pushing through your eyes
Burning flesh, drips away
Test of heat burns your skin, your mind starts to boil
Frigid cold, cracks your limbs
How long can you last
In this frozen water burial?
Sewn together, joining heads
Just a matter of time
'Til you rip yourselves apart
Millions laid out in their
Crowded tombs
Sickening ways to achieve
The holocaust
Seas of blood, bury life
Smell your death as it burns
Deep inside of you
Abacinate, eyes that bleed
Praying for the end of
Your wide awake nightmare
Wings of pain, reach out for you
His face of death staring down,
Your blood running cold
Injecting cells, dying eyes
Feeding on the screams of
The mutants he's creating
Pathetic harmless victims
Left to die
Rancid Angel of Death
Flying free
toon volledige bericht

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:30

Zeror

Ik Henk 'm!

Anoniem: 163535 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:11:
dus nu ben ik beetje anders aan het maken, maar ben redelijk inspiratieloos....
toch maar een wip, met handen, en beetje licht
[afbeelding]
Is dit toevallig je idee?

Afbeeldingslocatie: http://www.lastplace.com/EXHIBITS/CyberistHall/Renata/HavenG-slc.Ratajczyk.JPGAfbeeldingslocatie: http://hometown.aol.com/pentrex/fathershouse.jpg

Want daar lijkt het nu idd niet op :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DonMetal schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:18:
[...]

Anders probeer je een visualisatie te maken van Slayer - Angel of Death:

[...]
Ik ken die tekst wel uit m'n hoofd hoor. ;) :P

Maar auswitz maken is geen slecht idee, mocht dit mislukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rakkerzero schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:32:
[...]

Is dit toevallig je idee?

[afbeelding][afbeelding]

Want daar lijkt het nu idd niet op :)
sow die linker lijkt "veel" op die van mij :+ maar zo'n trap op het 2de plaatje is wel een goed idee, 't is weer weekend dus het is al een week geleden dat ik het heb laten liggen, dus tijd om weer aan de gang te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Anoniem: 73881 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:18:
[...]

Ik ken die tekst wel uit m'n hoofd hoor. ;) :P

Maar auswitz maken is geen slecht idee, mocht dit mislukken. :)
Een beetje Slayer fan moet dit gewoon kennen ;) Alleen lopen er (jammergenoeg :P ) hier ook mensen rond die dit niet kennen :D

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@De aanhangers van zware metalen:

Voor de duidelijkheid, mensen kunnen bij mij erg ver gaan en dit is niet geheel mijn eigen mening, maar ik vraag me af of je niet heel erg doodverwenst gaat worden wanneer je onderwerpen als Auswitz gaat gebruiken. Het is en blijft erg gevoelig.

Goed, het past natuurlijk wel in het onderwerp van deze contest, maar als alle deelnemers worden doodgewenst of gevoodoo'd blijven er niet veel mensen meer over om de scores in te sturen :P ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 26-01-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Zo ik heb net even de side view gemaakt van me ridder. Best nog wel moeilijk eigenlijk en hij ziet er ook wel een stukje minder stoer uit zo van de zijkant. Maar ik ga zo wel even beginnen met het modellen, kijken hoeveel ik aan me tekeningen heb.

Klik voor front en side view Death Knight

Trouwens wel jammer dat ik de Joan of Ark tutorial nog lang niet af heb (ben nog bij het oor), zou ik best wel veel aan hebben met mijn 'Knight' denk ik.

Edit: Ok ik heb net even de plaatjes in Max gezet, de verhoudingen kloppen nog redelijk (voor de helm). Maar hoe zouden jullie beginnen aan de helm, gewoon met een plane/rectangle en dan net als het hoofd in de Joan of Ark tutorial de edges extruden of beginnen met een cube en dan de polygonen extruden? Want itt het hoofd moet de helm natuurlijk wel hol worden met 2 kanten.

[ Voor 25% gewijzigd door De Hupie op 26-01-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Anoniem: 105830 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:05:
@De aanhangers van zware metalen:

Voor de duidelijkheid, mensen kunnen bij mij erg ver gaan en dit is niet geheel mijn eigen mening, maar ik vraag me af of je niet heel erg doodverwenst gaat worden wanneer je onderwerpen als Auswitz gaat gebruiken. Het is en blijft erg gevoelig.

Goed, het past natuurlijk wel in het onderwerp van deze contest, maar als alle deelnemers worden doodgewenst of gevoodoo'd blijven er niet veel mensen meer over om de scores in te sturen :P ;)
Toelichting op Wikipedia, daar zie je ook waarover het nummer gaat, het heeft een zinnigere betekenis als alleen de lyrics doen vermoeden...

[ Voor 4% gewijzigd door DonMetal op 26-01-2007 17:13 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Mijn eerste wip. Kom er nu toch wel achter dat mijn 2 tekeningen niet helemaal overeenkomen maar ik model maar een beetje tussen beide views in.

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Hupie, je l33tz0r host werkt niet echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WIP:
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/dood/wip6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Anoniem: 73881 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:15:
[afbeelding]

edit:
Hier is één boomstam.
[afbeelding]

Nu de rest nog...
Volgens mij vergis je je. De onderwereld is geen moeras maar een dorre vlakte. Ik zoek het nog wel even op, ik heb nog een griekse mythologie encyclopedie in de kast liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Ik heb het opgezocht en je had onderdaad geen gelijk. Als je dood ging had je drie mogelijkheden: Tartarus (een soort hel), Elisyum (een soort hemel, alleen weggelegd voor een paar mensen) en waar de meeste doden belanden: de affodillenweide. Je zwierf hier bloedlood, lichaamsloos, vertoken en emotieloos nadat je van de bron van vergetelheid had gedronken.

edit: wel een leuk idee om een mangrovewoud te maken

[ Voor 8% gewijzigd door blaguy op 27-01-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

weggelecht (zelden zo'n creatieve vorm gezien van het woord wegleggen)

maar verder, die affodillenweide is eigenlijk ook maar een hel aangezien je er niks meer kunt behalve zwerven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Hee, vond met die handen uit de lucht wel indrukwekkender, lijkt nu net alsof je ondanks alles toch ergens die handen kwijt moest. Als je nu eens die handen uit de trap laat komen, is dat misschien wat? En dan open, zodat mensen die door die poort moeten eerst tussen de twee handen moeten doorlopen? Voor de rest, wel lekker strak..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Tjeemp schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:40:
weggelecht (zelden zo'n creatieve vorm gezien van het woord wegleggen)

maar verder, die affodillenweide is eigenlijk ook maar een hel aangezien je er niks meer kunt behalve zwerven...
Volgens de Grieken was je ook echt dood als je dood was (je zwierf nog wel maar dat kan je geen leven noemen). De echte hel was Tartatus waar ook Tantalus zijn straf moest uitzitten.

Spelling is niet mijn sterkste kant en fautloos typen ook niet :+ (ik verander het we)
Pagina: 1 2 3 Laatste