3D Contest v51: De Dood Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.629 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:28
Erg mooi gemaakt.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 20:59
wipje

hier weer even een wip

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/death/betaconcept3-1.jpg

meningen welkom....

heeft iemand een goed idee over een galg maken in 3ds max?

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Poehee, dacht dat het ff helemaal dood was hier... :)

misterw, ziet er al leuk uit, misschien wat meer struktuur op de tegels? De galg, tja, ik zou wat met line`s gaan experimenteren.

Edit: @misterw, ik hoop dat het gaat lukken, ben bang dat er maar weinig meedoen......

[ Voor 19% gewijzigd door marquis op 07-02-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
marquis schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:58:
Poehee, dacht dat het ff helemaal dood was hier... :)

misterw, ziet er al leuk uit, misschien wat meer struktuur op de tegels? De galg, tja, ik zou wat met line`s gaan experimenteren.
hahaha dan is het topic wel in het thema :P

de tegels moeten idd wat meer stuctuur hebben maar ik ben daar nog mee bezig... de paden moeten ook nog wat doorlopen.

dat wordt maar experimenteren dan. ik denk dat als ik het gevonden heb er meteen een tutorial over schrijf aangezien er geeneen te vinden is.

verder wordt dit nog mijn todo:

- misschien wat realistischer gras maken
- ik hoop nog een "spook" oid te kunnen maken.
- de paden afmaken en wat stuctuur op de tegels
- het leek me wel grappig om nog een volldige arm uit een graf te laten komen
- nog een boom maken voor de galg (als die er komt)

ik hoop dat ik al mijn eisen kan vervullen voor de einddatum (ook met school ed).

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

:'( :'( :'(
Ik ben alles kwijt!
Ik ging C formatteren en windows opnieuw installeren. Ik had zorgvuldig alles geback-upd (raar woord), mijn afbeeldingen, mijn favorieten, mijn istellingen. Maar ik ben het belangrijkste vergeten: mijn 3D werk! :'(

"Eigen schuld dikke bult. Had je maar beter op moeten letten". En wat dan nog? Ik ben wel uren aan werk kwijt, als het niet méér is. buhuhu. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

oww, das naar |:( is mij ook es gebeurd. Damn, frustrerend (bij mij was 't shift-delete, lang geleden)
maanden, jaren werk kwijt, ook nooit gebackupped. :S

@misterw; het houtwerk gewoon met boxes en voor het touw kun je een 'loft' gebruiken. zie de help voor info over hoe je een 'loft' maakt. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 08-02-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Anoniem: 73881 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:38:
Ik ben alles kwijt!
Ik ging C formatteren en windows opnieuw installeren. Ik had zorgvuldig alles geback-upd (raar woord), mijn afbeeldingen, mijn favorieten, mijn istellingen. Maar ik ben het belangrijkste vergeten: mijn 3D werk! :'(

"Eigen schuld dikke bult. Had je maar beter op moeten letten". En wat dan nog? Ik ben wel uren aan werk kwijt, als het niet méér is. buhuhu. :'(
Tering, das echt balen..... Heb het ook een keer gehad, een schijf kapot, al m`n 3d data pleite. Kon ik gelukkig toch nog data via PE eraf halen.
Sinsdien heb ik twee schijven in m`n machiene, de ene een kopie van de andere 3d data via de synctool van microsoft.
Reddy, mijn condoleances. Tering, wat zal jij balen.... :( :( Ik zou in de hoek een potje gaan janken.

[ Voor 9% gewijzigd door marquis op 08-02-2007 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Anoniem: 73881 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:38:
Ik ben alles kwijt!

gecondoleerd.

ik heb het ook een keer gehad.. misschien kan je even kijken of je het nog terug kan halen (dikwijls wil dat wel lukken met de juiste programma's). je bent zoals je merkt niet de enige die dit overkomt dus ik zou got ff afzoeken of er een manier is om het terug te halen.

@sargonaut:
bedankt voor de tip! ik ga het ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:37

Flapmo

and back is gigi!

je kan ook formatted schijven gewoon terughalen als er nog niets overheen staat. Ik zou naar deze programma's maar snel gaan zoeken. Best een kans dat je wat terug kan krijgen :). VOor de rest, _maak partities_ :p.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Flapmo schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:49:
je kan ook formatted schijven gewoon terughalen als er nog niets overheen staat. Ik zou naar deze programma's maar snel gaan zoeken. Best een kans dat je wat terug kan krijgen :). VOor de rest, _maak partities_ :p.
Je kan data zelf terug krijgen als het 5 keer overscheven is. Het nederlandse leger formateerd een schijf iets van twaalf keer en dan kan er zelfs nog data overblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
  • Laatst online: 04-03 10:17
Reddy, ik heb je toegevoegt op msn, ik weet een fijn progje voor je waar je 99% weer mee terug kan halen ;), mocht je mail adres in je profiel niet meer kloppen, geef die dan even door aan me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
ik ben er opzich wel tevreden mee...

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/death/galgtest.jpg

de galg :P

comments welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:56
misterw schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:41:
ik ben er opzich wel tevreden mee...

[afbeelding]

de galg :P

comments welkom :)
Mja een beetje basic nog op het moment, daarnaast hangt de lus van het touw niet echt realistisch.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZpAz schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:56:
Mja een beetje basic nog op het moment, daarnaast hangt de lus van het touw niet echt realistisch.
Ik vind 'em wel ok zo. Je ziet dat 't een galgentouw is. Misschien nog een simpele touw-texture.
Maar om nou meteen een realistisch hangend en getextured (inclusief uitstekende vezels etc) touw na te streven vind ik een beetje onrealistisch.

-Mocht je de gelofte vorm evt toch nog willen bijwerken, kun je de vertexen van de gebruikte shapes/paths, na het loften, nog verplaatsen. (shapes die 'over' zijn na een loft dus niet weggooien.) ;)
Maar zoals ik al zei, vind 't touw wel goed zo. Ik zou 'em schuin hangen tov de camera. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 09-02-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Waarom doet iedereen zo moeilijk :P
Hang er een softbody aan en je touw zal realistisch hangen alsof het echt een levenloos voorwerp is.

Experimenteer ook eens met een mooie bumpmap voor het touw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Ik heb een klein probleempje. Soms komt de enviroment dwars door mijn objekten heen als ik ergen een VRay texture op plak. Heeft iemand daar een oplossing voor? Bijvoorbaat dank maar weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
marquis schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:29:
Ik heb een klein probleempje. Soms komt de enviroment dwars door mijn objekten heen als ik ergen een VRay texture op plak. Heeft iemand daar een oplossing voor? Bijvoorbaat dank maar weer _/-\o_
Misschien een dom antwoord, maar heb je wel Vray als je current renderer gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

ik zeg het maar ff: maandag is al de uiterste inlever datum.... en ik zie nog maar weinig scenes die klaar zijn.

zelf ben ik ook niet verder gegaan, hoop dat ik maandag nog wel iets in kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Yanik schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:04:
[...]
Misschien een dom antwoord, maar heb je wel Vray als je current renderer gekozen?
Had dom kunnen zijn ja...... Die heb ik gekozen als current render.

Inderdaad KabRamm, maandag is de laatste dag voor het inleveren van je mooiste render.
En ik heb al bijna wat klaar, het zal alleen niet veel bijzonders zijn i.v.m. tijdgebrek....

[ Voor 11% gewijzigd door marquis op 10-02-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Anoniem: 199803 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:58:
[...]

[...]

Ik vind 'em wel ok zo. Je ziet dat 't een galgentouw is. Misschien nog een simpele touw-texture.
Maar om nou meteen een realistisch hangend en getextured (inclusief uitstekende vezels etc) touw na te streven vind ik een beetje onrealistisch.

-Mocht je de gelofte vorm evt toch nog willen bijwerken, kun je de vertexen van de gebruikte shapes/paths, na het loften, nog verplaatsen. (shapes die 'over' zijn na een loft dus niet weggooien.) ;)
Maar zoals ik al zei, vind 't touw wel goed zo. Ik zou 'em schuin hangen tov de camera. :)
ik heb hem niet geloft... dat werkte om een of andere reden niet in max ik heb gewoon een line gemaakt (het touw en de lus) en de "ringen" zijn torussen (donuts).

hij hangt niet dicht in beeld dus voor weinig werk toch een leuk resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Yanik schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:04:
[...]

Yanik, ik heb nu "reflection/refraction enviroment override" aangezet in de "VRay enviroment", is dat wel de goede oplossing? Het werkt wel ;)

[ Voor 0% gewijzigd door marquis op 10-02-2007 23:54 . Reden: taalvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misterw schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:57:
ik heb hem niet geloft... dat werkte om een of andere reden niet in max ik heb gewoon een line gemaakt (het touw en de lus) en de "ringen" zijn torussen (donuts).

hij hangt niet dicht in beeld dus voor weinig werk toch een leuk resultaat
:X grappig, had ik niet eens aan gedacht, gewoon een (verdikte) lijn dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
marquis schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:28:
[...]

Yanik, ik heb nu "reflection/refraction enviroment override" aangezet in de "VRay enviroment", is dat wel de goede oplossosing? Het werkt wel ;)
Het zou normaal al goed moeten werken. Reflection/Refraction Override maakt de omgeving niet direct zichtbaar voor de camera, alleen in de reflecties/refracties van objecten.

Je probleem is volgens mij dat je objecten doorzichtig zijn of niet worden gerenderd.
Dat kan zijn doordat je materiaal niet compatible is met vray(vandaar dat ik dacht dat vray uitstond). Een Raytrace materiaal is volgens mij niet helemaal compatible met Vray en zo zullen er vast ook anderen zijn die niet helemaal lekker werken met Vray. Ik gebruik bijna altijd een Vraymtl voor al mijn objecten.

Kun je ook de properties van je objecten bekijken en checken of "Renderable" en "Visible to Camera" aanstaan?

Mocht dat allemaal niet werken, kun je dan een screenshot nemen van je materiaal en object eigenschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Yanik, ik ga het nakijken en laat het je weten. Dank je voor de info.

Edit: Yanik, hier kun je de PDF en de vray mat downloaden. Bedankt alvast voor je tijd. Als je meer nodig heb, ik hoor het wel.

[ Voor 55% gewijzigd door marquis op 11-02-2007 15:49 . Reden: linkje geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
wip:

ik heb helaas geen tijd meer om een boom te (leren) maken.

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/death/graveyard5.jpg

waah ik zit met een probleem! de werkbalk aan de rechter kant is pleite..weet iemand hoe ik die terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Rechtemuisknop op je balk bovenin en kiezen voor Command panel ;)

Hee, misterw, ziet er toch wel leuk uit.
Een idee, probeer eens wat mist? In combinatie met wat Tjeemp zegt?
Ps: balk al terug?

Edit2: doe is toets "control" met toets "x" ?
Hmm, balen. Ik heb ook altijd ruzie met die balken.....

$%#, nu ben ik m`n menubalk pleite......... :|
Hehehehe, heb hem weer en waarschijnlijk ook jou probleem gevonden.
Ga is naar "Customize" en dan naar "Show UI" en dan "show command pannel" ?

Edit3, ik weet het nie meer...... :/

[ Voor 101% gewijzigd door marquis op 11-02-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

enige wat ik nog zou zeggen is wat spelen met de belichting enzo om het wat meer dramatiek te geven...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Tjeemp schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:34:
enige wat ik nog zou zeggen is wat spelen met de belichting enzo om het wat meer dramatiek te geven...
tips? (ik ben totaal geen held met belichting)
marquis schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:21:
Rechtemuisknop op je balk bovenin en kiezen voor Command panel ;)

Hee, misterw, ziet er toch wel leuk uit.
Een idee, probeer eens wat mist?
command pannel staat aan maar ik zie hem nergens :S

ik ben momenteel aan het experimenteren met mist en wolken maar ik weet niet of het me op tijd lukt om mooi te krijgen

--edit: hij staat niet in expert mode :P

daar staat hij ook gewoon aan

--edit zoveel

hahahaha hoe geniaal...ik sluit max af, start hem opnieuw op en tadaaa daar is ie weer :+
duidelijk wazig :S

[ Voor 57% gewijzigd door misterw op 11-02-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
marquis schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:18:
Yanik, ik ga het nakijken en laat het je weten. Dank je voor de info.

Edit: Yanik, hier kun je de PDF en de vray mat downloaden. Bedankt alvast voor je tijd. Als je meer nodig heb, ik hoor het wel.
Kan even de vraymateriaal niet testen, maar heb wel een idee wat het kan zijn.

Je environment materiaal(de bitmap map in de environment slot), die staat nu op "Screen".
-Sleep de slot naar een lege materiaal in je material editor en kies "Instance".
-Nu zie je alle instellingen van die bitmap.
-In de "Coordinates" settings, vink je de Environ radiobutton aan en kies je Spherical Environment of Cylindrical Environment als Mapping optie.

Maar...

Je kunt de afbeelding niet als spherical map gebruiken omdat het geen panorama foto is.

-Wat je kunt doen is de afbeelding op een plane zetten helemaal achterin je scene, zodat ie in je view past.
-Je veranderd de opties voor de plane en vinkt "Visible in reflections/refractions", "Cast Shadows" en "Receive Shadows" uit zodat die plane je belichting niet beinvloed en niet zichtbaar is in de reflecties.
-De materiaal voor je plane 100% self illuminated maken, zodat het niet donkerder wordt door de belichting.

-En een aparte spherical/cylindrical(zie boven hoe je dat kon doen) afbeelding gebruiken als environment voor de weerspiegelingen. Het is wel lastig om een panorama nebula foto te vinden, je kunt ook proberen je orginele achtergrondafbeelding als cylindrical map te gebruiken en het een beetje offsetten zodat de "seam" in de reflecties niet zichtbaar is.

Ik hoop dat je het begrijpt, anders laat het me weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
_/-\o_ Yanik, bedankt voor je goede hulp, ik ga ermee aan de gang. Ik kan je geheel volgen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

misterw schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:43:
[...]

tips? (ik ben totaal geen held met belichting)
wat meer dramatiek wil ik mee zeggen wat meer de focus op iets leggen, belichting wat genuanceerder zodat je een bijzondere uitwerking krijgt en niet zo standaard als wat je nu hebt...

ga eens wat foto's of stills van films bekijken van een vergelijkbaar shot als dat van jou en kijk hoe ze daar de belichting hebben uitgewerkt... sowieso werkt het altijd positief als je niet te veel ziet...

misschien een idee om een lantaarnpaal of iets dergelijks neer te zetten stukje naast dat graf en daar licht vandaan te laten komen, of gewoon het licht van de maan overal op door laten werken...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleXion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-04 12:07
Bozozo schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:32:
Na een half uurtje verveling...

[afbeelding]

Dit wordt niet de final denk ik :P
Waha, dit hebben wij een paar jaar geleden nog in het echt gedaan bij de redbull zeepkistenrace! (Doodskist op wielen als zeepkist) :)

Heb er toen ook een 3D render van gemaakt (als ontwerp). Even voor de duidelijkheid, ik doe niet mee aan de contest, dus AUB niet beginnen over regels over oude modellen enzo. :P

Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/595/51724347jz4.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door RefleXion op 11-02-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Heren en dames, vandaag is het moment dan aangebroken. Voor de nieuwe luitjes onder ons, lees nog even de startpost door wat betreft het plaatsen van je "final" render.

-- De tumbnail mag max 550 pixels breed zijn, de hoogte maakt niet uit.
-- Aan de thumbs links naar de grotere versies.
-- Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.

Eindtijd is vandaag 24:00. Succes heren en dames. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik heb niets meer aan mijn scene gedaan ivm schooldrukte.

Ik wil mijn zeepkistrender insturen als final, maar technisch gezien heb ik natuurlijk niet alles in die scene zelf gemaakt. Heeft iemand er bezwaar tegen?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Bozozo schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:49:
Ik heb niets meer aan mijn scene gedaan ivm schooldrukte.

Ik wil mijn zeepkistrender insturen als final, maar technisch gezien heb ik natuurlijk niet alles in die scene zelf gemaakt. Heeft iemand er bezwaar tegen?
ik heb er niets op tegen...het is iig een origineel plan.

ik ga het vrees ik niet redden om mooie belichting te maken. ik hoop de scene nog mooi te kunnen krijgen voor 24:00

heeft iemand een tip over hoe ik makkelijk meerdere vertexes toe kan voegen? want ik wil graag meerdere vertexes over de hele diepte maar als ik insert vertex doe krijgt alleen de voorste edge een vertex

final beta
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/death/graveyard5-1.jpg

ik wacht nog even wat comments af en dan post ik de final :)

[ Voor 30% gewijzigd door misterw op 12-02-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 23-04 23:30
Zojuist toch maar even een rendertje gemaakt met minimale omgeving en licht. Net zoals iedereen heb ik het ook druk met school. Ik heb nog geprobeerd de helm dikte te geven door middel van shift+extrude en shift+scale maar dit gaf icm de meshsmooth niet het gewenste resultaat (heb nog niet veel verstand van hoe de meshsmooth te beinvloeden). Vandaar de platheid van de helm. Ik ga nu weer met school bezig, ik hoop dat ik nog wat goede tips krijg zodat ik nog de laatste aanpassingen kan doen wanneer ik klaar ben met leren. Voor de rest, succes iedereen!

Afbeeldingslocatie: http://dehupie.leetzor-hosting.com/3DSMAX/dood_contest/wip/DeathKnight_helm_wip04.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

misterw, aangenomen dat je object een editable poly is: selecteer Edge sublevel en experimenteer met de Ring, Loop en Connect knoppen. Probeer ook Vertex sublevel en speel met Cut, Target Weld, Collapse en Weld. Als het niet lukt moet google wel uitkomst kunnen bieden.
Als je in editable mesh werkt kan ik je niet helpen want ik werk nooit (meer) in e.m.

Op hoop van zege (niet letterlijk) mijn final:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/lijkzeepkistthumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn final: is niet egt verandert, maar vind wel dat ik hem toch in moet leveren :+
Afbeeldingslocatie: http://foxmountain.nl/KaBRamm/dood/wip8small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
De Hupie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:24:
Zojuist toch maar even een rendertje gemaakt met minimale omgeving en licht. Net zoals iedereen heb ik het ook druk met school. Ik heb nog geprobeerd de helm dikte te geven door middel van shift+extrude en shift+scale maar dit gaf icm de meshsmooth niet het gewenste resultaat (heb nog niet veel verstand van hoe de meshsmooth te beinvloeden). Vandaar de platheid van de helm. Ik ga nu weer met school bezig, ik hoop dat ik nog wat goede tips krijg zodat ik nog de laatste aanpassingen kan doen wanneer ik klaar ben met leren. Voor de rest, succes iedereen!

[afbeelding]
De hupie, probeer eens je schaduw wat zachter. Als je je uiteindelijke tumbnail render gaat plaatsen, wil je die dan op 550 pixels zetten? Dan sluit ie mooier aan bij de rest.

Ik ga nog even aan de gang en dan zal ik ook mijn FINAL plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door marquis op 12-02-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
FINAL

ik vind het wel prima zo....ik ben er best trots op aangezien ik veel nieuwe technieken heb geleerd tijdens het maken van deze scene (ik heb mezelf overtroffen als ik het zelf zeg ;)). (voornamelijk de wolf is mijn grote trots :P).

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/death/finalsmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

De wolf is inderdaad goed gelukt. Hij is alleen erg groot waardoor er weinig diepte in je afbeelding overblijft.
Het is een leuk plaatje, alleen die roze letters moet je even uitleggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

@misterw
Ik vind het een heel aardig plaatje alleen is het verschil tussen het zwarte van de ondergrond en het hele lichte van de objecten veel te groot. Grauwig gras ofzo zou het al veel beter maken. Diez wolf is heel leuk ja. Is hij plat of heeft hij diepte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
marquis schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:40:
[...]

De hupie, probeer eens je schaduw wat zachter. Als je je uiteindelijke tumbnail render gaat plaatsen, wil je die dan op 550 pixels zetten? Dan sluit ie mooier aan bij de rest.

Ik ga nog even aan de gang en dan zal ik ook mijn FINAL plaatsen.
Bedoel je dat de schaduw wat lichter moet of dat de randen wat zachter moeten? Ik heb even geprobeerd de schaduw lichter te maken (lagere 'dens') maar ik vond dat niet echt mooier. Ik kan even niet de optie vinden om de randen mooi zacht te maken (ik heb gewoon 1 omni met shadow map en 1 omni op de achtergrond). Ik ga nu ook op bed dus hierbij de final dan maar.

Afbeeldingslocatie: http://dehupie.leetzor-hosting.com/3DSMAX/dood_contest/Helm%20Final%20550p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
N ou, net op tijd.
Hier mijn FINAL render.
Afbeeldingslocatie: http://www.micromar.nl/3dmax/doodkl.jpg
Er moet nog wel wat aan gebeuren, maar ja, tijd is op.

Ik zal morgen een overzicht plaatsen. Dank jullie voor je inzet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg mooie plaatjes van iedereen. Toch nog best wat finals. :)
Ik was niet helemaal tevreden over m'n eerder gebruikte achtergrond.
Vandaar dat deze er weer totaal anders uitziet ;)
FINAL:
Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/348/finalsmlaj9.jpg
grote versie 1024x768
Wat dit met 'de dood' te maken heeft, ik weet 't niet. Maar je zal maar zo aan je eind komen :P
...en vervolgens sta je dan bij Kabramm aan de hemelpoort. _O- ;)
Ik ben wel benieuwd wat er volgt na 'de dood'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Anoniem: 199803 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:51:
Erg mooie plaatjes van iedereen. Toch nog best wat finals. :)
Ik was niet helemaal tevreden over m'n eerder gebruikte achtergrond.
Vandaar dat deze er weer totaal anders uitziet ;)
FINAL:
[afbeelding]
grote versie 1024x768
Wat dit met 'de dood' te maken heeft, ik weet 't niet. Maar je zal maar zo aan je eind komen :P
...en vervolgens sta je dan bij Kabramm aan de hemelpoort. _O- ;)
Ik ben wel benieuwd wat er volgt na 'de dood'.
Hee Sargonaut, ook nog druk bezig geweest? Is het dan het eten of....... de weg ? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:D, het idee was eigenlijk zoiets van ; verdwaald in de woestijn, en dan sterven op 500 meter van een Wac Donalds. Maar nu je het zegt, misschien was deze persoon wel net daar geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Anoniem: 199803 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:59:
:D, het idee was eigenlijk zoiets van ; verdwaald in de woestijn, en dan sterven op 500 meter van een Wac Donalds. Maar nu je het zegt, misschien was deze persoon wel net daar geweest. ;)
Ja, je weet maar nooit met dat eten van de WacMac 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Oke, hier de inzendingen.
Zoals in de startpost vermeld, mogen jullie nu de puntjes voor orginaliteit en voor afwerking gaan opsturen.
Deze kun je opsturen naar het e-mail adres dedood op micromar puntje nl.

Bozozo:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/lijkzeepkistthumb.jpg

KaBRamm688:
Afbeeldingslocatie: http://foxmountain.nl/KaBRamm/dood/wip8small.jpg

misterw:
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/death/finalsmall.jpg

De Hupie:
Afbeeldingslocatie: http://dehupie.leetzor-hosting.com/3DSMAX/dood_contest/Helm%20Final%20550p.jpg

Marquis:
Afbeeldingslocatie: http://www.micromar.nl/3dmax/doodkl.jpg

Sargonaut:
Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/348/finalsmlaj9.jpg
grote versie 1024x768

Zodra alle punten binnen zijn, zal ik de score opmaken.

Hehehehe, had ze ook al klaar staan,Sargonaut. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat was erg snel, met die finals :P
Ik verstuur morgen het lijstje, even goed kijken voordat ik de punten verdeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
blaguy schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:35:
@misterw
Ik vind het een heel aardig plaatje alleen is het verschil tussen het zwarte van de ondergrond en het hele lichte van de objecten veel te groot. Grauwig gras ofzo zou het al veel beter maken. Diez wolf is heel leuk ja. Is hij plat of heeft hij diepte?
de wolf is plat... hij is wel gemoddeld maar ik had alleen maar een zijaanzicht dus ik dacht dat het wel gaaf zou zijn als hij zo voor de maan zou staan. het was me helaas niet echt gelukt om gras te maken (wat het originele plan was). daarna heb ik nog geprobeerd om een beetje nevel te maken maar helaas was dat ook niet zon groot succes.
Bozozo schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:29:
De wolf is inderdaad goed gelukt. Hij is alleen erg groot waardoor er weinig diepte in je afbeelding overblijft.
Het is een leuk plaatje, alleen die roze letters moet je even uitleggen :P
die roze letters is meer een grap...wel jammer dat je het niet kan lezen vanaf dit aanzicht..er staat: not dead only sleeping but sill buried me so please let me out when you read this (is overigens niet mijn eigen tekst maar kwam ik tegen toen ik fable aan het spelen was om wat inspiratie op te doen).

de wolf is idd erg groot maar ik was bang dat als hij kleiner zou worden hij niet meer op zou vallen (en aangezien dat zon beetje een pronkstuk is in dit plaatje wilde ik hem lekker op laten vallen...

de rest van alle plaatjes zijn duidelijk erg mooi geworden alleen jammer dat er redelijk weinig finals zijn in vergelijking tot het aantal wips wat ik voorbij heb zien komen. (iedereen zal het wel druk hebben met school).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:23

Zeror

Ik Henk 'm!

@Sargonaut,

Jouw final is geniaal _/-\o_
Jammer dat ie de WcDonalds niet gehaald heeft in zijn honger naar een lekkere hamburger :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-04 11:20
lekker origineel Sargonaut!
je kunt ook zeggen dat ie een week eerder daar was en dat ie toen in de woestijn aan diarree is overleden op weg naar de manager omdat ie ziek geworden is :P. (diarree zorgt ervoor dat je erg veel vocht verliest, niet iets wat je in de woestijn nodig hebt)
of, hij lag daar gewoon dood en toen zag iemand hem liggen en die heeft smakeloze hamburgers gemaakt van zijn vlees. (wel beetje erg luguber die gedachte :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ok, ik heb zojuist mn scores verstuurd. Ben benieuwd of ik dit keer geen laatste plek heb :P. Andere finals zijn mooi geworden trouwens ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Sargonaut, het is wel duidelijk dat je met jou render vele kanten op kan. Trouwens, hebben we al ideeen over het nieuwe onderwerp? Ik moet nog wel ff kijken of ik mee kan doen, i.v.m. de drukte.

Edit: Op KabRamm688 en Sargonaut na heb ik alle scores binnen.

Heren, ik heb alles binnen............. ik denk dat ik om 21:00 de uitslag heb :)

[ Voor 28% gewijzigd door marquis op 13-02-2007 20:14 . Reden: Update............^....................^....................^....................^ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
zo net ook ff mijn scores verstuurd....ik ben duidelijk benieuwd naar de uitslag en wat het volgende onderwerp gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:07
Volgende onderwerp:
3D Contest v52: Area52

>:)

Ik volg t altijd, maar meestal heb ik geen tijd om mee te doen. Misschien komende tijd wel... En area 52 kan ik voor 2 doelen gebruiken.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo... lijstje verstuurd. :)

Bedankt Rakkerzero en Duesenberg _/-\o_
Het is plaatje is per ongeluk zo geworden. Ik bedoel, het idee was in de eerste instantie zoiets als
'(eet-tent)...net niet gehaald'. Omdat ik niet direct reclame wilde maken voor de grote M, had ik die letter omgedraaid. Het viel me pas op toen ik ook de kleinere 'm' omdraaide :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hele stoere en leuke scene's zitten erbij :D
heb zojuist ook mijn lijstje verstuurd.

heb nog niet echt een idee voor de volgende contest, als het maar niet te moeilijk, of te ingewikkeld word (dood was redelijk ingewikkeld)

area52 vind ik trouwens ook al goed, heb al een hele stoere maar simpele scene in mijn hooftje gekregen :9

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 13-02-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Beste heren en dames,

Hierbij de lijst.
1) Marquis
2) Sargonaut
3) Bozozo
4) KabRamm688
5) MisterW
6) De Hupie

De uitslag is nog eens goed te bekijken op deze link.
Wat is nu normaal de bedoeling? Dat ik voor een tweede keer een contest opzet?
Ik wil het ook met liefde afdragen aan Sargonaut, die dus tweede is.

Heren, geef uw oordeel maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
gefeliciteerd sargonaut!

eh, area 52 ligt dat tegenover dat andere bekende geheimzinnige plekje?

@marquis
ik zie dat je bij 8 punten bent begonnen. Om gedonder te voorkomen moet je denk ik even vanaf 10 punten beginnen, kan misschien nog wat schelen (omdat het zo close is)
Persoonlijk vond ik jouw plaat de mooiste ;)
en die van bozozo de leukste!

[ Voor 64% gewijzigd door Holgster op 13-02-2007 22:17 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marquis schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:09:
Beste heren en dames,

Hierbij de lijst.
1) Marquis
2) Sargonaut
3) Bozozo
4) KabRamm688
5) MisterW
6) De Hupie

De uitslag is nog eens goed te bekijken op deze link.
Wat is nu normaal de bedoeling? Dat ik voor een tweede keer een contest opzet?
Ik wil het ook met liefde afdragen aan Sargonaut, die dus tweede is.

Heren, geef uw oordeel maar.
scores kloppen niet helemaal.... de best heeft niet de 10 punten gekregen die wel bedoeld is in deze puntentelling, maar je bent bij de 8 begonnen....

ik weet niet of de top 6 hierdoor verandert, maar iedereen heeft zoiso meer punten dan dat er eigenlijk staat, en ik denk dat er ook wel wat verandert in de top 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Heren, ik ga hem even opnieuw maken, jullie hebben gelijk
Mijn excuses _/-\o_

Heren en dames, de uitslag is wel degelijk verandert.
Sargonaut en ik lagen op kop, dat is niet veranderd, maar Sargonaut heeft mij met 0,4 punten verslagen (whoehahahahah, das nog eens een close finish)
Hieronder de nieuwe uitslag:

1) Sargonaut _/-\o_
2) Marquis
3) Bozozo
4) KabRamm688
een gedeelde 5) De Hup en misterw.

_/-\o_ _/-\o_ Sargonaut, van harte gefeliciteerd _/-\o_ _/-\o_

Uitslag is te bekijken via deze link.
(Wel ff refreshen, anders krijg je de oude uitslag te zien i.v.m. de caching van het plaatje)

[ Voor 83% gewijzigd door marquis op 13-02-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:) Heb ik toch gewonnen :D _/-\o_ Bedankt allemaal :)

*O* :Y *O* :Y *O* _/-\o_

Ik had nog wat onderwerpen verzonnen voor een volgende contest:

televisie(een scene met een televisie/monitor, met beeld)
kapot(een kapot object maken)
de hel
robot
ruimtestation/schip
sport
kasteel
computer
wetenschap/natuurkunde

of Area52 (lijkt me ook wel leuk en er zijn al een aantal mensen die aangeven dat leuk te vinden).
Maar het kan lastig worden, aangezien ik binnenkort m'n systeem uit elkaar haal en upgrade. ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 13-02-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Sargonaut, je heb gewonnen en inderdaad, met 0,4 punten verschil.
Geeft niet, gewonnen is gewonnen.
Ik geef graag het stokje over aan jou ;)

@Holgster, dank je O-) maar ben ook blij met een tweede plek.

Ik vind computer wel wat, past goed bij ons als tweakers.
Area 52 vind ik ook wel leuk, maar is wel machtig, twee van die zwaarliggende projekten achter elkaar (de dood en area52).
Ben echt wel benieuwd waar we op uit komen.

Edit: we schreven Area52, omdat het de 52 contest zou zijn ;)

[ Voor 51% gewijzigd door marquis op 13-02-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gefeliciteerd Sargonaut, met je eerste plaats :D

area 52 moet denk ik zijn area51(met ruimtewezens, kloon technieken enz..)

maar dat verandert het weinig, heb nog steeds een simpele, maar toch volle scene in mijn hoofd, sta te popelen om te beginnen, als er geen ander beter onderwerp komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad erg close ;) en onverwacht. Ik vond jou plaatje er beter uitgewerkt uitzien.
Wel naar zo'n vergissing, denk je dat je gewonnen hebt... Maar goed ...nieuwe rondes, nieuwe kansen. 8)

Bedankt Kabramm :) , ik denk dat ik het op Area52 ga gooien. Hoewel computer ook verleidelijk is. Maar zoals ik al meldde, ik ga een nieuw systeem in elkaar zetten. Als dat niet 123 lukt, lijkt 't me erg vervelend om in 3dmax ook nog te bouwen aan een computer. :P

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 13-02-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Feli met je mooie plaat en je overwinning Sargonaut!
De close finish is niet voor niks denk ik... ik vond het zelf ook heel moeilijk om te kiezen. Sargonaut heeft een mooi organisch model afgeleverd (=veel werk) maar de materialen vind ik minder overtuigend (haastklusje?). Marquis heeft meer objecten gemaakt, met een iets lagere moeilijkheidsgraad (veel bewerkte geometrische vormen), maar meer sfeer in de plaat gemaakt met materials, belichting en effecten. Dat laatste gaf voor mij de doorslag.

Ik hoop nog ooit een onderkaak en tanden te gaan zien hier sargonaut :P

Op zich is Computers een leuk idee. Bizarre casemods uitwerken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
tsja, area 51 levert denk ik niet veel originele platen op (een hoop aliens!)

computer is op zich wel aardig,
een bepaald land en daar je fantasie op los laten lijkt me ook nog steeds leuk.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Bozozo :),
Vooral de keuze van de achtergrond heeft veel tijd gekost. Ik ben ook lang bezig geweest te experimenteren met volumetric shadows. Uiteindelijk heb ik dat maar uit het plaatje gelaten, ik kreeg het niet zichtbaar genoeg.

Ik wacht nog even wat suggesties af en beslis morgen over het onderwerp voor de volgende contest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Jay, toch niet helemaal onderaan dit keer door de vernieuwde puntentelling *O*
Ik hoop dat ik volgende contest meer tijd en zin kan vinden zodat ik nog weer een plaatsje hoger kom :P. Area 52 lijkt me niet zo leuk als onderwerp eerlijk gezegd, ik ben bang dat we veel dezelfde ideeën krijgen. Het idee van Holgster lijkt me echter wel weer leuk, gewoon een land kiezen (Frankrijk bijvoorbeeld) en daar dan ideeën van uitwerken.

Btw, gefeliciteerd Sargonaut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:) Bedankt De Hupie,
'kies een land', heeft inderdaad ook wel iets. Nog even zien of er meer mensen die dit een leuk idee vinden. Of dat er misschien nog iemand een ander goed onderwerp heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Bozozo, dank je voor je compliment _/-\o_

Ik dacht zelf dat Area51/2 ook veel dezelfde plaatjes opleverd. Eigenlijk dachten we dat met de dood ook. Maar nergens heb ik echt een doorsnee render van de dood gezien (met een magere hein en zo). Eigenlijk ben ik ervan overtuigd, dat als het Area gaat worden, dat we allemaal wel wat origineels vinden.

Maar "land" is ook een idee.......(moeilijk, moeilijk om te kiezen). Maar computers.... heb wel een ideetje.......ook wel leuk.

Ps: hoop dat julie, de hupie en misterw, ook weer gewoon meedoen. Ik moet wel zeggen dat er niet een echt beroerd was. Het was een waardevolle competitie.

[ Voor 29% gewijzigd door marquis op 13-02-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
ten eerste:
gefeliciteerd Sargonaut!

ten tweede:
nog wat onderwerpen van mij van de discussie uit het vorige topic:
"weg van huis"
"ouderwets"
verder lijken de volgende onderwerpen mij leuk:
kapot (beetje zelfde als ouderwets, al is ouderwets soms zelfs nieuw, en nieuw vaak kapot, kijk maar naar computers :X )
wetenschap

Area 52 lijkt me een minder leuke, maar daarvoor heb ik al wel een geweldige plaat in mijn hoofd zitten. Nu maar hopen dat ik die plaat ook daadwerkelijk zo grappig kan maken als ik em in mijn hoofd heb zitten.

Ik hoop maar dat ik de volgende contest mee kan doen: computer is momenteel gekortwiekt en heb misschien wel veel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
gefeliciteerd Sargonaut *O* *O* *O* *O* *O*

hmm ik moet maar kijken of ik tijd heb voor de volgende wedstrijd (stage komt eraan).

ik voel niet echt wat voor area 52 omdat dan (denk ik) veel mensen met ongeveer hetzelfde plaatje in hun hoofd zitten.

bij computers kan ik me (nog) niet echt een leuk iets bedenken waar ik toe in staat ben om uit te werken

de hel lijkt mij wel wat maar volgens mij is er al een soortgelijke wedstrijd geweest (03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis).

een land lijkt mij ook niet echt iets (afhankelijk of ieder zijn eigen land mag verzinnen of dat iedereen dingen uit 1 land moet maken.

ik had zelf wel wat dingen in gedachten:

- water (onderwater is al eens geweest maar denk eens aan zeilboten, vuurtorens, watersporten, stranden etc etc).
- het leger (daar is denk ik ook wel zat bij te verzinnen).
- maffia (mijn favoriet daar heb ik denk ik wel een leuke scene bij).
- jungle

we merken het wel ik zie dat de meningen wel enigsinds verdeeld liggen over het nieuwe onderwerp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:) Dank, Misterw en DuesenbergJ _/-\o_

Ik denk dat, gezien de interesse, het volgende onderwerp 'kies een land' gaat worden.
Ik zit nog te denken, of het een vrije contest wordt. Of dat ik nog wat regels verzin, zoals :
Geen vlag of juist wel. Geen gefotografeerde achtergronden. Niet te extreem (zie 't nieuws), etc.
Wordt wel gelijk een stuk moeilijker met regels. Maar zonder is het juist weer erg makkelijk.

Toch lijkt 'kapot' me ook wel erg leuk.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 14-02-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
bedoeling is denk ik wel dat er een specifiek land wordt gekozen, anders is de contest wel erg breed,
dus,
China,
Frankrijk,
Japan,
Vs,
?

Het kan dan bv een bepaald voorwerp, een landschap, een gebouw, etc, zijn wat een kenmerk is van dat specifieke land.

[ Voor 29% gewijzigd door Holgster op 14-02-2007 12:49 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Gefeliciteerd Sargonaut! Vond je final erg leuk.
Holgster schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:45:
bedoeling is denk ik wel dat er een specifiek land wordt gekozen, anders is de contest wel erg breed,
dus,
China,
Frankrijk,
Japan,
Vs,
?
Of je verzint je eigen land(je) zodat je niks kunt copy-pasten, want ik weet bijna zeker dat iemand een pyramide gaat maken of een eiffeltoren.

Wat je ook zou kunnen doen is meedoen met de contest die nu aan de gang is op CGtalk, Threedy, CGchat en Polycount, dan kun je ook wat moois winnen of veel leren. Ik ga er in ieder geval aan meedoen wanneer ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Yanik schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:52:

Wat je ook zou kunnen doen is meedoen met de contest die nu aan de gang is op CGtalk, Threedy, CGchat en Polycount, dan kun je ook wat moois winnen of veel leren. Ik ga er in ieder geval aan meedoen wanneer ik tijd heb.
Dan praat je wel over de wereldtop (Cgtalk), weet niet hoe het met jou zit maar ik durf me daar nog niet te vertonen met mijn 3d-brouwsels

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kiezen voor 1 land is wel een optie, maar dan krijg je weer dat sommigen afhaken omdat ze niks met dat land hebben ...moeilijk hoor ;)

'Kapot' lijkt me eigenlijk toch leuker :), maar iedereen lijkt een voorkeur te hebben voor 'land' :S
En dan wordt de keus extra moeilijk, welk land dan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Kies een land lijkt mij wat minder geslaagd. Vaak zorgen hele brede onderwerpen juist voor minder creatieve ideeën.

Om nog maar een ideetje op de grote hoop te gooien: Wearables. Dat is een niet bestaand (?) en helaas engels woord voor kleding, sieraden en dat soort spul. Horloges, schoenen, petjes, bling, futuristische ruimtepakken of victoriaanse baljurken... voor elk wat wils :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:23

Zeror

Ik Henk 'm!

Anoniem: 199803 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:56:
:) Dank, Misterw en DuesenbergJ _/-\o_

Ik denk dat, gezien de interesse, het volgende onderwerp 'kies een land' gaat worden.
Ik zit nog te denken, of het een vrije contest wordt. Of dat ik nog wat regels verzin, zoals :
Geen vlag of juist wel. Geen gefotografeerde achtergronden. Niet te extreem (zie 't nieuws), etc.
Wordt wel gelijk een stuk moeilijker met regels. Maar zonder is het juist weer erg makkelijk.

Toch lijkt 'kapot' me ook wel erg leuk.
Je kan het ook creatief maken natuurlijk :)

Ipv iets te maken uit van een land, zou je een contest kunnen maken om een scene te maken wat een bepaald land uitbeeld. Cryptisch gezien dan. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Rakkerzero schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:05:
[...]

Je kan het ook creatief maken natuurlijk :)

Ipv iets te maken uit van een land, zou je een contest kunnen maken om een scene te maken wat een bepaald land uitbeeld. Cryptisch gezien dan. :)
pfff dat gaat me echt te ver....ik ben zoiezo niet voor landen...ik denk dan dat ik ook niet meedoe als dat het onderwerp wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik toch voor 'kapot' ga. Je mag zelf kiezen wat voor voorwerp, als het maar kapot is.
De bedoeling is dan dat je een, of meerdere, objecten maakt. Met als kenmerk dat ze duidelijk kapot zijn. Gebroken, verroest, verbogen, ...zoals kapot eruitziet. Lijkt me wel leuk. :)
Is er nog iemand met bezwaar tegen dit idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben nog steeds voor area51, en heb in mijn scene helemaal géén "last" van aliens of andere rare schepsels.
dus alles word zeker niet hetzelfde...

landen vind ik niks, veel te uitgebreid, of veel te ingekrompen (alle landen/ één land)

kapot gaat ook wel, ook al denk ik dat dit op sommige punten echt te moeilijk is voor sommige tweakers. en voor andere zou dit een hele mooie uitdaging worden.

in mijn area51 scene is anders ook nog het een en het ander kapot :P
maar als het kapot word kies ik toch voor iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 14:20

KneoK

Not in a million lightyears

Kapot vind ik opzich een heel leuk idee. Dan kun je het zo moeilijk maken als je zelf wilt.

Maar ook Area51/52 klinkt leuk. Ik denk ook niet dat er veel dezelfde plaatjes gaan komen met dit onderwerp. Ik heb heel veel van de contests actief gevolgd, aan sommige ook meegedaan, en het is me eigenlijk nog nooit tegengevallen. Elke contest weer (en er zaten toch wel wat "beperkende" onderwerpen bij) is het een genot om het scala aan ideeen te aanschouwen als de finals onder elkaar staan.

Als het een van deze 2 wordt dan ga ik zeker weer meedoen deze keer. Waarschijnlijk bij een ander onderwerp ook wel, eindelijk weer eens 3d'en met een doel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Sagonaut, ik vind het goed. Maar als je voor Area51/52 gaat, vind ik het ook wel best. Ik verzin wel wat ;) Het is net wat KneoK zegt, we maken toch wel wat orgineels.

[ Voor 81% gewijzigd door marquis op 14-02-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Ik vind zelf iets met Science fiction wel heel leuk. Mischien ga ik dan zelf ook wel mee doen (als ik en goed idee heb). Als er iets met landen gedaan wordt lijkt het me leuker als het één land is, anders wordt het zo uitgebreid.

BTW gefeliciteerd sargonaut. Jammer Hupie van je gedeelde laatste plaats, ik vond hem erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dan wordt 't nieuwe onderwerp 'Kapot'. Heeft wel iets, 'Kapot' na 'De Dood'. ;)
Vanavond maak ik het voorplaatje, ergens morgen start ik de contest op. :*)

Nogmaals, bedankt iedereen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
ik heb denk ik wel wat leuks in gedachten... even for the record: mag je textures gebruiken die je niet zelf gemaakt hebt? (heb een leuk plaatje in gedachten maar ik denk niet dat het mij gaat lukken om alle textures te maken dus wilde ik een paar textures van internet halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tjee, dat weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat het toch de bedoeling is dat je probeert ze zelf te maken.
Of, als dat echt niet lukt, even melden dat je de textures niet zelf hebt gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Ik vind wel dat je zoveel mogelijk zelf moet fabriceren. Het mogen, als ik het onthouden heb, wel textures zijn die je eerder hebt gemaakt.

[ Voor 0% gewijzigd door marquis op 14-02-2007 20:22 . Reden: typevout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Gewoon plaatjes van hout enzo mag je volgens mij gewoon gebruiken (zie pj3dsmw voor texture sites). Als je een compleet materiaal overneemt (dus met settings en bijvoorbeeld specular en bump maps) is het wel zo netjes om dat even te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Mischien ga ik ook wel even meedoen, mijn blender skills zijn op het moment nog uitermate laag, maar daar is vast wel overheen te komen, heb wel wat moois in gedachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Bozozo schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:22:
Gewoon plaatjes van hout enzo mag je volgens mij gewoon gebruiken (zie pj3dsmw voor texture sites). Als je een compleet materiaal overneemt (dus met settings en bijvoorbeeld specular en bump maps) is het wel zo netjes om dat even te melden.
Oei, dan zal ik maar snel even melden dat de roest material van me helm gewoon een standaard material is van 3ds Max. Excuses dat ik het niet eerder gemeldt heb :$ Maar ik heb ook nog haast geen material tutorials gevolgd dus ik heb er ook nog niet veel kennis over.

Het onderwerp kapot lijkt me ook wel leuk, vooral om ideeën te bedenken. Ik ben wel bang dat het uitwerken moeilijk zal zijn voor de beginner als ik denk aan scheuren maken enzovoorts. Maar we zullen zien :).

Bedankt voor je compliment Blaguy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
ZpAz schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:51:
Mischien ga ik ook wel even meedoen, mijn blender skills zijn op het moment nog uitermate laag, maar daar is vast wel overheen te komen, heb wel wat moois in gedachten :)
ik raad je aan om mee te doen (de volgende wordt mijn 3e).
het is echt onwijs leerzaam.

ik heb duidelijk wel een leuk plaatje in mijn hoofd....

• marquis
misterw schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:47:
[...]
ik raad je aan om mee te doen (de volgende wordt mijn 3e).
het is echt onwijs leerzaam.

ik heb duidelijk wel een leuk plaatje in mijn hoofd....
Ben er geheel mee eens, ik heb hier ook al een hele hoop geleerd. En schaam je niet voor je renders, niet geschoten is altijd mis.
Er ruist al wel weer een hele hoop goede ideeen hier, merk ik. Hmmmm, ik weet het nog nie........ 8)7 8)7

@Deusenberg, is je systeem weer in orde?

[ Voor 4% gewijzigd door marquis op 15-02-2007 08:04 ]

• Duesenberg J
ik krijg vast wel weer een idee wat ik uit wil werken, wat het dan ook wordt.
En ZpAz: meedoen!
3D-en is leuk, maar als je altijd blijft zeggen "ik kan niks, dus ik begin er niet aan", dan doe je nooit wat natuurlijk. Mijn skills waren ook rubbish toen ik voor de eerste keer meedeed. En nu ben ik toch al een heel stuk beter vind ik zelf. Ik weet gewoon meer. (lees het net terug en merk dat het een beetje bot overkomt. niet de bedoeling, maar geen idee hoe ik het anders moet zeggen. Maar wat wil je ook om half 4 's nachts :O )

• ZpAz
Als ik tijd kan vrijmaken zal ik wel meedoen, een beetje drukjes op het moment :)

Jaa :9 , hij is weer klaar :*)
De nieuwe contest vind je hier :

Contest v52 - Kapot
Pagina: 1 2 3 Laatste