3D Contest v51: De Dood Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.633 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

blaguy schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:35:
Ik heb het opgezocht en je had onderdaad geen gelijk. Als je dood ging had je drie mogelijkheden: Tartarus (een soort hel), Elisyum (een soort hemel, alleen weggelegd voor een paar mensen) en waar de meeste doden belanden: de affodillenweide. Je zwierf hier bloedlood, lichaamsloos, vertoken en emotieloos nadat je van de bron van vergetelheid had gedronken.

edit: wel een leuk idee om een mangrovewoud te maken
Oh, ik dacht toch echt dat ik het had gelezen op wikipedia... :?
Maargoed, je zal wel gelijk hebben.
In dat geval maak ik gewoon mij eigen interpretatie ervan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:19
Anoniem: 105830 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 06:09:
De Hupie, je l33tz0r host werkt niet echt..
Klopt, ik wou gisteravond ook nog deze Klik
posten maar ik kon niet verbinden met me ftp spul. Maar goed, ik mag er niet over klagen vind ik want ik krijg het gratis ;).

Ik wou eigenlijk het (ronde) stuk tussen de hoorn en de helm een beetje bolle opvulling geven maar de meshsmooth maakt het niet zo mooi. Nog even kijken hoe ik dat moet doen. Ik heb trouwens niet echt het gevoel dat ik dit af ga krijgen want ik was hier al zon 1-2 uur mee bezig en ik krijg het ook wel druk met school. Maar ik zie wel hoever ik kom ;).
C&C welkom.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik dacht dat doden naar de Hades gingen in het oude Griekenland?

Of was dat meer een soort Hub waar je de goede kant op werd gewezen :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

Bozozo schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:41:
Ik dacht dat doden naar de Hades gingen in het oude Griekenland?

Of was dat meer een soort Hub waar je de goede kant op werd gewezen :P
nee hades is toch de god van de dood, toch?
en doden kregen ook een muntje onder de tong gelegt zodat zij de veerpont naar het "einde" konden betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Wiki biedt uitkomst:

Hades (Grieks: Αιδης), ook wel Haides, Ploutoon (Gr.) of Pluto, Orcus (Lat.) is een figuur uit de Griekse mythologie. Hij is de god van de dood en heerser van de (gelijkgenaamde) onderwereld of Schimmenrijk.

Ach ja, die Griekse mythologie is nou eenmaal een zootje. De meeste goden hebben ze dubbel of driedubbel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

was het niet op ieder oog een muntje?

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:28
Tjeemp schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:50:
was het niet op ieder oog een muntje?
Dat was, volgens mij, alleen maar om te zorgen dat de ogen dicht bleven. Die gingen er later weer af (ons ben zuinig) ;)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
Nee, het was onder de tong.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Dat was om de overtocht te betalen van de rivier de Styx. Zonder bleef je achter, en kon je nooit naar het dodenrijk... En in het dodenrijk waren 7 statussen, van goed naar slecht. Zo had je iemand die een steen een berg op moest rollen, maar steeds als hij er was viel de steen weer naar beneden. Dit was omdat hij de dood gevangen had gehouden tijdens zijn leven, om niet te hoeven sterven. Een ander kreeg eeuwige dorst en eeuwige honger, boven hem hingen druiven, maar steeds als hij naar boven reikte, gingen die ook omhoog, en tot zijn kin stond wijn, dat steeds als hij naar beneden ging ook zakte. Dit was omdat hij mensen uitnodigde tijdens zijn leven, en hen 's nachts als ze sliepen vastbond aan 2 gebogen bomen, om ze daarna in tweeen te splitten door de bomen weer naar boven te laten klappen. In de beste status, zogezegd de zevende hemel, kwamen alleen helden en goede koningen als Hercules, Agamemnon, Achilles e.d.

[ Voor 112% gewijzigd door Jakkus op 27-01-2007 21:25 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Jakkus schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:19:
Dat was om de overtocht te betalen van de rivier de Styx. Zonder bleef je achter, en kon je nooit naar het dodenrijk... En in het dodenrijk waren 7 statussen, van goed naar slecht. Zo had je iemand die een steen een berg op moest rollen, maar steeds als hij er was viel de steen weer naar beneden. Dit was omdat hij de dood gevangen had gehouden tijdens zijn leven, om niet te hoeven sterven. Een ander kreeg eeuwige dorst en eeuwige honger, boven hem hingen druiven, maar steeds als hij naar boven reikte, gingen die ook omhoog, en tot zijn kin stond wijn, dat steeds als hij naar beneden ging ook zakte. Dit was omdat hij mensen uitnodigde tijdens zijn leven, en hen 's nachts als ze sliepen vastbond aan 2 gebogen bomen, om ze daarna in tweeen te splitten door de bomen weer naar boven te laten klappen. In de beste status, zogezegd de zevende hemel, kwamen alleen helden en goede koningen als Hercules, Agamemnon, Achilles e.d.
Wat je zegt is waar alleen je vertled maar de helft. de eerste gestrafte heette sisyphus (hoe je het ook schijft), de tweede Tantalus (hiervan komt ook het spreekwoord tantaluskwelling). Er waren geen zeven rangen (waar heb je dit vandaan?), er waren er maar drie. Tartarus (hel) De afodilleweide (tussenweg) en de Elisyum (soort hemel).

Hades is de God van de onderwereld, de onderwereld zelf wordt ook wel Hades genoemd. je moest eerst over de styx met een muntje tussen je tanden (niet onder je tong of op je ogen), dan werd er besloten naar welk deel van de onderwereld je ging. Je kon ook naar elysium als je heel goed leefde.

Hercules (noem hem liever Heracles want Hercules is Latijn) was half god half mens (achilles trouwens ook) hij werd opgevoed door een geit volgens mij in een grot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Hmm dus de Hades was écht een Hub :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

uit welke mythologie komt dat van boondock saints dan? daar kregen ze muntjes op de ogen toch om de overtocht te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Wat je zegt is waar alleen je vertled maar de helft. de eerste gestrafte heette sisyphus (hoe je het ook schijft), de tweede Tantalus (hiervan komt ook het spreekwoord tantaluskwelling). Er waren geen zeven rangen (waar heb je dit vandaan?), er waren er maar drie. Tartarus (hel) De afodilleweide (tussenweg) en de Elisyum (soort hemel).

Hades is de God van de onderwereld, de onderwereld zelf wordt ook wel Hades genoemd. je moest eerst over de styx met een muntje tussen je tanden (niet onder je tong of op je ogen), dan werd er besloten naar welk deel van de onderwereld je ging. Je kon ook naar elysium als je heel goed leefde.

Hercules (noem hem liever Heracles want Hercules is Latijn) was half god half mens (achilles trouwens ook) hij werd opgevoed door een geit volgens mij in een grot.
Sorry, het is alweer een jaar of 2 geleden dat we het behandelden met Grieks, dus ik weet het niet allemaal precies meer. Het lesboek heb ik hier ook niet meer, dus ik kon het niet opzoeken. Daarnaast wist ik de namen van de gestraften wel, maar ik wist niet welke bij welk verhaal hoorde. Iig. bedankt voor de opheldering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
uit welke mythologie komt dat van boondock saints dan? daar kregen ze muntjes op de ogen toch om de overtocht te betalen?
Dat komt volgens mij niet uit een religie, waarschijnlijk is het gewoon verzonnen of verkeerd geinterpreteerd...
In Troy gebeurt het trouwens ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Jakkus schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:15:
[...]

Dat komt volgens mij niet uit een religie, waarschijnlijk is het gewoon verzonnen of verkeerd geinterpreteerd...
In Troy gebeurt het trouwens ook zo.
Troy is een goede film alleen wat ze vertellen is niet allemaal even waar. Die muntjes in de ogen zou heel goed echt bij een religie kunnen horen alleen welke? Mischien een of andere Noorse stam ofzo, maar dat is ook maar een gissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Bozozo schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:04:
Wiki biedt uitkomst:

Hades (Grieks: Αιδης), ook wel Haides, Ploutoon (Gr.) of Pluto, Orcus (Lat.) is een figuur uit de Griekse mythologie. Hij is de god van de dood en heerser van de (gelijkgenaamde) onderwereld of Schimmenrijk.

Ach ja, die Griekse mythologie is nou eenmaal een zootje. De meeste goden hebben ze dubbel of driedubbel :P
Het is zo'n zootje geworden om dat die domme Romeinen zelf hun eigen Mythologie niet konden verzinnen dus hem maar van de Grieken gejat hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Wipje nummer 1:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/kistwip1.jpg

Beetje cliche, maar ik ga iets macabers in die kist leggen denk ik, om er nog een originele plaat van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:58
@bozozo: Beetje donker nog, en ik mis de hoogglans :)
@kabramm: Wel een beetje erg glad ;) die oudjes gaan geheid onderuit met hun rollators :+ En de poort zweeft nog op z'n houders (scharnieren vergeten?)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:27:
Wipje nummer 1:

[afbeelding]

Beetje cliche, maar ik ga iets macabers in die kist leggen denk ik, om er nog een originele plaat van te maken.
Hier inspiratie voor iets macabers:
http://www.last.fm/music/Cannibal+Corpse/+albums
;) :P

Ik heb ondertussen ook een nieuwe plaat gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.kerkhof1/schuurspons/dood2.jpg

(Mooie) bomen maken blijkt lastiger dan ik aanvankelijk dacht.

Ik heb er wat standaard textures opgeplakt om de opzet duidelijk te maken.
Ik denk niet dat ik die reflectie van de zon erin laat, het is immers de onderwereld, maar ik vind het wel een leuk effect. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:02
even betreffende de discussie over de onderwereld volgens de Grieken:
Hades is de god van de onderwereld, ook wel de Hades genoemd. (let op het lidwoord)
Die zeven lagen is volgens mij niet Grieks. Als ik me het goed herinner was het zelfs zo dat Grieken dachten dat je dood ging, dan (met het muntje onder je tong) Charon betaalde om je over de styx mee te nemen naar het dodenrijk. Ongeveer halverwege moest je drinken van het water van de rivier de Styx, om alles te vergeten. En dan zwierf je een tijdje in de rondte om vervolgens te reïncarneren.

Of was de helft van wat ik net vertelde nou de Romeinse visie?
Nou ja. Wat een rommeltje. Maargoed: als de mythologie zou kloppen heeft Aeneas ook zo'n 300 jaar over zee gezworven. 8)7 (of waren dat nou Romulus en Remus voordat ze Rome stichtten, nadat ze waren opgevoed door die wolvin?). :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Toch mooie kist, Bozozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

@bozozo:

Hmm, komt meneer D. er ook nog in te liggen? Die is ook best dood :P

Duesenberg J schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:03:
(of waren dat nou Romulus en Remus voordat ze Rome stichtten, nadat ze waren opgevoed door die wolvin?). :X
Was dat niet Mowgli? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Maargoed: als de mythologie zou kloppen heeft Aeneas ook zo'n 300 jaar over zee gezworven.
Dat klopt, van 1150 of zoiets, toen Troje viel, tot 800 v. Chr., toen Carthago ongeveer gesticht werd. Dat klopt dus niet helemaal. Maar het is dan ook geschreven door Vergilius, die schrijver was aan het hof van de Romeinse keizer Augustus, die regeerde rond het jaar 0. Die kan het moeilijk van ooggetuigen hebben gehoord, nietwaar? Het was dus gewoon een speculatief verhaal, om zowel de stichting van Rome alswel het conflict tussen Carthago en Rome te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Materiaaltestje (let niet op de ondergrond en de verhoging)
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/kistwip2.jpg

En ik heb handvatten gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/kistwip2closeup.jpg

Eigenlijk zonde van de tijd want op een evt final zie je niks meer van het detail :P

Next up is de stoffering. Maar eerst nog een dagje leren en dan proberen een tentamen te halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 20:59
Bozozo schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:14:
Materiaaltestje (let niet op de ondergrond en de verhoging)
[afbeelding]

En ik heb handvatten gemaakt:
[afbeelding]

Eigenlijk zonde van de tijd want op een evt final zie je niks meer van het detail :P

Next up is de stoffering. Maar eerst nog een dagje leren en dan proberen een tentamen te halen :+
duidelijk ziekelijk mooi... hoe maak je dat echt??? ik loop echt zooooo zwaar achter met me pauper box modeling..... ik kan me maar beter terug trekken...

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
misterw schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:21:
[...]
duidelijk ziekelijk mooi... hoe maak je dat echt??? ik loop echt zooooo zwaar achter met me pauper box modeling..... ik kan me maar beter terug trekken...
Niet doen, gewoon doorgaan. Je wordt vanzelf beter. Ik heb hier al een heleboel geleerd. Bozozo, erg mooi die handvaten. Ik heb snel ook de neiging om iets tot in de treure te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

misterw schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:21:
[...]

Onzin. Die kist van mij is ook geboxmodeld, en het handvat ook grotendeels.
Bijna alles wat niet organisch is kun je vrij makkelijk boxmoddelen. Jij net zo goed als ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Bozozo schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:50:
[...]

Onzin. Die kist van mij is ook geboxmodeld, en het handvat ook grotendeels.
Bijna alles wat niet organisch is kun je vrij makkelijk boxmoddelen. Jij net zo goed als ik ;)
hoe krijg je dat dan zooo mooi echt????

hier dan maar ff een wip van mij
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/death/betaconcept2small.png

ik zie nu ineens een probleem...in mijn render window zie ik wel het plaatje met sterren op de achtergrond maar op het plaatje niet :S hoe kan dat? (ik heb de achtergrond ingesteld dmv environment map).

todo
- nieuwe texture voor het gras maken (misschien echt gras maken)
- meer graven
- ik wil duidelijk een boom met een galg :P
- nog wat heuvelachtig landscap maken (weet iemand een goeie tutorial om heuvels te maken? niet met smoke ofzo maar echt zelf hoogte en positie bepalen.)
- misschien nog wat leuks met het hek.

c&c welkom :P

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
ik zie nu ineens een probleem...in mijn render window zie ik wel het plaatje met sterren op de achtergrond maar op het plaatje niet hoe kan dat? (ik heb de achtergrond ingesteld dmv environment map).
Ik denk dat je die map in je "environment" nog even naar je texture library moet slepen. Dan zou ie het wel moeten doen. Kijk ook even in de render opties dat ie de environment wel mee rendert.
- nog wat heuvelachtig landscap maken (weet iemand een goeie tutorial om heuvels te maken? niet met smoke ofzo maar echt zelf hoogte en positie bepalen.)
Probeer eens met een plane, gooi er wat noise op of gebruik wave (In de site panel, en dan via "Modifier List" toevoegen) heb hier geen 3d max, ik zie even niet zo hoe dat ook al weer heet. Heb hem al gevonden.... :)

@Aardbei: Het gouden ring effect? (aap --> gouden ring --> lelijk of zoiets) :P

[ Voor 44% gewijzigd door marquis op 31-01-2007 12:36 . Reden: Modifier List ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misterw schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:32:
hoe krijg je dat dan zooo mooi echt????
Met de juiste materialen en belichting kan je zelfs een aap nog mooi maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
marquis schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:13:
[...]

Ik denk dat je die map in je "environment" nog even naar je texture library moet slepen. Dan zou ie het wel moeten doen. Kijk ook even in de render opties dat ie de environment wel mee rendert.
enig idee waar ik de texture library kan openen????

--edit

@ hieronder ik heb hem naar mijn material editor gesleept (als dat is wat je daarmee bedoeld) maar heb nog steeds hetzelfde resultaat

[ Voor 16% gewijzigd door misterw op 31-01-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
misterw schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:08:
[...]
enig idee waar ik de texture library kan openen????
Dat is waar jij je textures aanmaakt en toewijst aan je objecten.

Edit:Jep, dat bedoelde ik ;)
Kijk dan eens of in je renderingprorperties de environment wel meegerendert wordt?
Edit hieronder: Goed idee, thanx

[ Voor 23% gewijzigd door marquis op 31-01-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
ik heb iig al een goede manier om heuvels te maken!

door mijn plane editable poly te maken kan ik polygons selecteren...door over die polygons een displace map te gooien (met als map noise) kan je er zo een heuvel van maken....daarna een meshsmooth eroverheen en het ziet er perfect uit

(voor mensen die het ook wilden doen maar niet wisten hoe het moest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nou, ik zal wel meteen herkend worden als een vreemde eend in de bijt, maar dat komt dan ook omdat ik zelde nog de tijd heb (ééns in de twee maand ofzo :'( ) voor met Cinema4D wat te doen. En in al die jaren heb ik nog niet eens de basis onder de knie merk ik goed genoeg, dus ja... Maar toch, ik amuseer(de) me er toch wel eens mee en probeerde zo goed mogelijk vorm te geven aan wat er in me hoofd zat.
Deze is een kleine 4 maand geleden ontsprongen, en heb ik zonet dan maar eens laten renderen. Om (misschien ook niet meteen) duidelijke redenen is de naam en de twee data verwijdert natuurlijk. :9
Hoe lang heb ik er aan gezeten... een uurtje of twee en toen had ik wat ik ongeveer wou.

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/4622/grave2cw8.jpg

En zoals ik al eerder zei (niet dat ik kritiek al wil afslaan, zeker niet), ik ben iemand die meer met technologie, hardware en code bezig is (vooral in de studies dan), dus be gentle ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Mizitras op 31-01-2007 17:58 . Reden: In de foto zit inderdaad een cijferreeks ipv ergens een logootje of naam van eigenaar. (ik was lui ;) ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

@misterw:

Wat Aardbei zegt, maar dan grafisch:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/breakdown4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/breakdown3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/breakdown2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/breakdown1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/breakdown0.jpg

Van boven naar beneden: 1) modelleren 2) meshsmooth modifier eroverheen 3) materialen erop (nog zonder reflectie) 4) belichting maken (2 omnis en 1 spot met raytraced schaduw) 5) raytraced reflecties gebruiken.

Dat bovenste modelletje is even prutsen (referentie/inspiratie en dan knutselen met polies) maar je maakt mij niet wijs dat jij dat niet zou kunnen. Stappen 2 t/m 5 zijn standaard werk. De materialen en de belichting kosten wat tijd om te tweaken maar moeilijk is het allemaal niet. Stap vijf doe je natuurlijk tegelijk met stap 3 maar ik heb het hier apart gedaan, om te laten zien dat het toevoegen van reflecties het realisme van je plaatje enorm vergroot.

Natuurlijk is er ook nog stap 6 t/m 96 mogelijk: allerlei leuke opties in je renderer met dure namen als Depth of Field, Indirect Illumination, Final Gather etc etc. Die maken je render nog realistischer, maar ze kosten veel rendertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Bozozo schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:01:
@misterw:

Wat Aardbei zegt, maar dan grafisch:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Van boven naar beneden: 1) modelleren 2) meshsmooth modifier eroverheen 3) materialen erop (nog zonder reflectie) 4) belichting maken (2 omnis en 1 spot met raytraced schaduw) 5) raytraced reflecties gebruiken.

Dat bovenste modelletje is even prutsen (referentie/inspiratie en dan knutselen met polies) maar je maakt mij niet wijs dat jij dat niet zou kunnen. Stappen 2 t/m 5 zijn standaard werk. De materialen en de belichting kosten wat tijd om te tweaken maar moeilijk is het allemaal niet. Stap vijf doe je natuurlijk tegelijk met stap 3 maar ik heb het hier apart gedaan, om te laten zien dat het toevoegen van reflecties het realisme van je plaatje enorm vergroot.

Natuurlijk is er ook nog stap 6 t/m 96 mogelijk: allerlei leuke opties in je renderer met dure namen als Depth of Field, Indirect Illumination, Final Gather etc etc. Die maken je render nog realistischer, maar ze kosten veel rendertijd.
toon volledige bericht
zo ziet het er ineens heel anders uit :P ik moet dat duidelijk nog doorkrijgen (zoals die randjes op de handvaten). maar ik begin het denk ik wel door te krijgen...

zeer snel is er wel weer een wip te verwachten... ik heb er ineens zin in om het extra netjes te maken.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jekkel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-03 08:23
Hier toch 2 eerste wips van mij ondanks dat ik er eigenlijk nog heel weinig aangezeten heb. Ik ga voor een plaats delict van een moord. De character die je ziet moet het slachtoffer worden.

wip1.

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenv.com/graphics/tijdelijk/modo001.jpg

wip2.

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenv.com/graphics/tijdelijk/modo002.jpg

Doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Stof erin:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/kistwip3.jpg

Texture is nog wip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
wip

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/death/betaconcept3small.png

ik krijg nog steeds dat plaatje niet op de achtergrond terwijl hij wel in mijn render window staat..

iemand nog suggesties?

verder is commentaar natuurlijk welkom :)

edit-- bij jpg doet de achtergrond het wel gewoon....

als jpg met goede achtergrond:

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/death/betaconcept3small.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door misterw op 31-01-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat komt omdat jpeg geen alpha kanaal heeft en die png wel ;)

Als de achtergrond niet via normale methoden gerenderd wordt, dan komt die ook niet in de afbeelding terecht omdat het volgens de renderer "doorzichtig" was.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 01-02-2007 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

De schedel is bijna af :). Er beginnen al vage ideeen te borrelen over wat ik verder moet maken, maar nog niks concreets.
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/3222/wip25bt7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Een onderkaak? :P

Heel erg mooi model hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Sargonaut, ziet er al goed uit. Ben benieuwd wat je er om heen gaat doen.
Hier weer even een wipje mijner zijds

Afbeeldingslocatie: http://www.micromar.nl/3dmax/dood2dkl.jpg

De kist is nu in de maak en de omgeving van de kamer moet nog worden afgemaakt. De koper van de kandelaar moet nog wat doffer gemaakt worden en er moet nog een glow in de vlammetjes worden aangebracht. In ieder geval, genoeg werk.

Edit: mmm, op dit ogenblik ligt mijn hosting eruit. een ogenblik geduld aub. :(

[ Voor 8% gewijzigd door marquis op 02-02-2007 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Anoniem: 199803 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:57:
De schedel is bijna af :). Er beginnen al vage ideeen te borrelen over wat ik verder moet maken, maar nog niks concreets.
wip:
[afbeelding]
ziet er duidelijk netjes uit... het zou wel gaaf zijn als je een hele kamer of grot oid volmaakte met schedels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misterw schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:16:
ziet er duidelijk netjes uit... het zou wel gaaf zijn als je een hele kamer of grot oid volmaakte met schedels ;)
Dat is een goed idee, een grot. Ik denk dat ik daar iets mee doe. :)
Bedankt Misterw _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Na een half uurtje verveling...

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/lolligheid.jpg

Dit wordt niet de final denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Bozozo schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:32:

[afbeelding]

Hehehehehe, die is echt leuk. Mooi gemaakt _/-\o_

Edit: voor diegene die de banner missen van dit onderwerp, m`n hosting ligt sinds vanmorgen plat. Er wordt aan gewerkt......(zeggen ze) Het werkt weer :)

[ Voor 19% gewijzigd door marquis op 02-02-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marquis, misschien kan je de items op de voorgrond iets groter/beeldvullender maken. Zodat het schip wat meer tot de achtergrond gaat behoren en de nadruk wat meer op de kist en tafeltjes komt. Het is nu een ruimteschip op weg naar de 'orion' nevel, en er staat een grafkist.

Maar dat terzijde... zo'n mooie begrafenis wil iedereen wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Anoniem: 199803 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:57:
Marquis, misschien kan je de items op de voorgrond iets groter/beeldvullender maken. Zodat het schip wat meer tot de achtergrond gaat behoren en de nadruk wat meer op de kist en tafeltjes komt. Het is nu een ruimteschip op weg naar de 'orion' nevel, en er staat een grafkist.

Maar dat terzijde... zo'n mooie begrafenis wil iedereen wel ;)
Je heb helemaal gelijk. Ik was zelf ook nog niet helemaal tevreden op de camerastand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben vandaag ook weer verder gegaan met mijn scene, ben bezig met mijn plan uit te voeren om er toch wolkjes bij te plaatsen.

alleen wolken renderen via pyroclusters duurt erg lang, en ik wet nog niet eens of het er leuk uitziet

maar ik ben nu ongever op de helft (45minuten) en het ziet er nu redelijk uit, maar ben nog niet geheel tevreden. dus ik ga lekker nog een 3 kwartier wachten, en dan post ik de wip wel :)

zo een wipje:
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/dood/wip7small.jpg

in totaal tijd duurde het maar 1 uur en 20 minuten
ik zit de denken of de gehele schene niet te licht is, want vorige wips (met zwarte achtergrond) vond ik persoonlijk mooier, maar dit geeft wel iets meer hemelachtigs.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 03-02-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@kabramm,
De plaatsing van de handen is een stuk beter zo. Is inderdaad wel iets te licht. Maar zoals je zegt, dit heeft wel iets O-). Ik zou het gras vervangen met een compact wit wolkendek. (alsof je erop kan lopen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:05
Anoniem: 199803 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:33:
@kabramm,
De plaatsing van de handen is een stuk beter zo. Is inderdaad wel iets te licht. Maar zoals je zegt, dit heeft wel iets O-). Ik zou het gras vervangen met een compact wit wolkendek. (alsof je erop kan lopen) ;)
Denk dat de afbeelding dan heel "wit" wordt. Ik vind dat gras juist wel een mooi contrast geven. En wie zegt dat de "hemel" in de lucht zit? :P

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Anoniem: 163535 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:28:
ben vandaag ook weer verder gegaan met mijn scene, ben bezig met mijn plan uit te voeren om er toch wolkjes bij te plaatsen.

alleen wolken renderen via pyroclusters duurt erg lang, en ik wet nog niet eens of het er leuk uitziet

maar ik ben nu ongever op de helft (45minuten) en het ziet er nu redelijk uit, maar ben nog niet geheel tevreden. dus ik ga lekker nog een 3 kwartier wachten, en dan post ik de wip wel :)

zo een wipje:
[afbeelding]

in totaal tijd duurde het maar 1 uur en 20 minuten
ik zit de denken of de gehele schene niet te licht is, want vorige wips (met zwarte achtergrond) vond ik persoonlijk mooier, maar dit geeft wel iets meer hemelachtigs.
lol, dat bordje erbij deed me een beetje denken aan de alle random portals in World of Warcraft die (nog) gesloten zijn :D vind persoonlijk dat gelige links en rechts bij de handen een beetje overdadig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

erickov schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:36:
[...]

Denk dat de afbeelding dan heel "wit" wordt. Ik vind dat gras juist wel een mooi contrast geven. En wie zegt dat de "hemel" in de lucht zit? :P
waarom maak je het niet een beetje in de kleurencombinatie van de Philadelphia reclames?

dat geel vind ik persoonlijk niet zo mooi, met veel wittinten kun je toch ook nog mooi contrast maken...?

misschien ook wel leuk om een wit licht te maken waar het heen loopt ofzo, en iets van een trap :P
(als een tempel in de wolken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Tjeemp schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:58:
[...]

waarom maak je het niet een beetje in de kleurencombinatie van de Philadelphia reclames?

dat geel vind ik persoonlijk niet zo mooi, met veel wittinten kun je toch ook nog mooi contrast maken...?

misschien ook wel leuk om een wit licht te maken waar het heen loopt ofzo, en iets van een trap :P
(als een tempel in de wolken)
Wel actueel die gele lucht http://www.ad.nl/buitenland/article1053027.ece 8)7

Ben zelf nog niet echt verder gegaan met me Death knight, heb het nogal druk met school :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het idee van de grot een beetje uitgewerkt :). De schedels moet ik nog plaatsen. Misschien toch nog een onderkaak, maar ik weet niet of dat echt nodig is voor het idee wat ik heb.
wip:
Afbeeldingslocatie: http://img122.imageshack.us/img122/5959/wip30yb8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
@kabramm

ik vind het er wel netjes uitzien zo. alleen het oranje is een beetje overkill.
en hoe heb je dat gras gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:30

Zeror

Ik Henk 'm!

@kabramm,
De handen zijn te groot in tegenstelling tot het hoofd op de poort.
Daarnaast vind ik die gele kleur best erg aanwezig. Het ziet er nu uit alsof er een zandstorm achter de poort zit :P

@Sargonaut,
ik vind dat het idee grot erbij niet zo goed is uitgewerkt. Het lijkt nu meer op een gatenkaas die achter de shedel ligt.
Zoek eens op plaatjes bij google met 'cave + jungle' oid. misschien kun je er inspiratie uit halen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rakkerzero schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:56:
@Sargonaut,
ik vind dat het idee grot erbij niet zo goed is uitgewerkt. Het lijkt nu meer op een gatenkaas die achter de shedel ligt.
Zoek eens op plaatjes bij google met 'cave + jungle' oid. misschien kun je er inspiratie uit halen.
Dank _/-\o_ , het is dan ook een wip. :/
Voor inspiratie loop ik wel even naar de kamer hiernaast. ;)
Afbeeldingslocatie: http://img374.imageshack.us/img374/3844/00000048xr4.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het gras is heel gemakkelijk gemaakt, dmv van hair... in cinema 4d althans, in 3ds weet ik niet of dat ook zo simpel gaat.

de gele wolken zijn idd erg aanwezig, ik weet zelf nog niet of ik dit wil veranderen. want de wolken opnieuw renderen duurt wel erg lang. dus mischien gaan de wolkjese wel weg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

ik weet niet of er nog mensen met inspiratietekort rondlopen, maar ik heb ooit voor een tekenproject het volgende gemaakt dat alles te maken heeft met conflicten en waarbij het voornaamste conflict dood en leven is...

Afbeeldingslocatie: http://www.timovanderzanden.nl/work/conflict-copy.jpg

dus als iemand er zin in heeft of de kunde ;) je mag hem gebruiken, dacht zal het even delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjeemp schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:05:
ik weet niet of er nog mensen met inspiratietekort rondlopen, maar ik heb ooit voor een tekenproject het volgende gemaakt dat alles te maken heeft met conflicten en waarbij het voornaamste conflict dood en leven is...

[afbeelding]

dus als iemand er zin in heeft of de kunde ;) je mag hem gebruiken, dacht zal het even delen...
sow dat is bruut om te maken...helaas dat ik geen inspiratie tekort kom :/
en mischien heb ik er ook wel de tijd niet voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Erg mooi gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
wipje

hier weer even een wip

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/death/betaconcept3-1.jpg

meningen welkom....

heeft iemand een goed idee over een galg maken in 3ds max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Poehee, dacht dat het ff helemaal dood was hier... :)

misterw, ziet er al leuk uit, misschien wat meer struktuur op de tegels? De galg, tja, ik zou wat met line`s gaan experimenteren.

Edit: @misterw, ik hoop dat het gaat lukken, ben bang dat er maar weinig meedoen......

[ Voor 19% gewijzigd door marquis op 07-02-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
marquis schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:58:
Poehee, dacht dat het ff helemaal dood was hier... :)

misterw, ziet er al leuk uit, misschien wat meer struktuur op de tegels? De galg, tja, ik zou wat met line`s gaan experimenteren.
hahaha dan is het topic wel in het thema :P

de tegels moeten idd wat meer stuctuur hebben maar ik ben daar nog mee bezig... de paden moeten ook nog wat doorlopen.

dat wordt maar experimenteren dan. ik denk dat als ik het gevonden heb er meteen een tutorial over schrijf aangezien er geeneen te vinden is.

verder wordt dit nog mijn todo:

- misschien wat realistischer gras maken
- ik hoop nog een "spook" oid te kunnen maken.
- de paden afmaken en wat stuctuur op de tegels
- het leek me wel grappig om nog een volldige arm uit een graf te laten komen
- nog een boom maken voor de galg (als die er komt)

ik hoop dat ik al mijn eisen kan vervullen voor de einddatum (ook met school ed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:'( :'( :'(
Ik ben alles kwijt!
Ik ging C formatteren en windows opnieuw installeren. Ik had zorgvuldig alles geback-upd (raar woord), mijn afbeeldingen, mijn favorieten, mijn istellingen. Maar ik ben het belangrijkste vergeten: mijn 3D werk! :'(

"Eigen schuld dikke bult. Had je maar beter op moeten letten". En wat dan nog? Ik ben wel uren aan werk kwijt, als het niet méér is. buhuhu. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oww, das naar |:( is mij ook es gebeurd. Damn, frustrerend (bij mij was 't shift-delete, lang geleden)
maanden, jaren werk kwijt, ook nooit gebackupped. :S

@misterw; het houtwerk gewoon met boxes en voor het touw kun je een 'loft' gebruiken. zie de help voor info over hoe je een 'loft' maakt. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 08-02-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Anoniem: 73881 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:38:
Ik ben alles kwijt!
Ik ging C formatteren en windows opnieuw installeren. Ik had zorgvuldig alles geback-upd (raar woord), mijn afbeeldingen, mijn favorieten, mijn istellingen. Maar ik ben het belangrijkste vergeten: mijn 3D werk! :'(

"Eigen schuld dikke bult. Had je maar beter op moeten letten". En wat dan nog? Ik ben wel uren aan werk kwijt, als het niet méér is. buhuhu. :'(
Tering, das echt balen..... Heb het ook een keer gehad, een schijf kapot, al m`n 3d data pleite. Kon ik gelukkig toch nog data via PE eraf halen.
Sinsdien heb ik twee schijven in m`n machiene, de ene een kopie van de andere 3d data via de synctool van microsoft.
Reddy, mijn condoleances. Tering, wat zal jij balen.... :( :( Ik zou in de hoek een potje gaan janken.

[ Voor 9% gewijzigd door marquis op 08-02-2007 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Anoniem: 73881 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:38:
Ik ben alles kwijt!

gecondoleerd.

ik heb het ook een keer gehad.. misschien kan je even kijken of je het nog terug kan halen (dikwijls wil dat wel lukken met de juiste programma's). je bent zoals je merkt niet de enige die dit overkomt dus ik zou got ff afzoeken of er een manier is om het terug te halen.

@sargonaut:
bedankt voor de tip! ik ga het ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 16:07

Flapmo

and back is gigi!

je kan ook formatted schijven gewoon terughalen als er nog niets overheen staat. Ik zou naar deze programma's maar snel gaan zoeken. Best een kans dat je wat terug kan krijgen :). VOor de rest, _maak partities_ :p.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Flapmo schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:49:
je kan ook formatted schijven gewoon terughalen als er nog niets overheen staat. Ik zou naar deze programma's maar snel gaan zoeken. Best een kans dat je wat terug kan krijgen :). VOor de rest, _maak partities_ :p.
Je kan data zelf terug krijgen als het 5 keer overscheven is. Het nederlandse leger formateerd een schijf iets van twaalf keer en dan kan er zelfs nog data overblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
  • Laatst online: 04-03 10:17
Reddy, ik heb je toegevoegt op msn, ik weet een fijn progje voor je waar je 99% weer mee terug kan halen ;), mocht je mail adres in je profiel niet meer kloppen, geef die dan even door aan me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
ik ben er opzich wel tevreden mee...

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/death/galgtest.jpg

de galg :P

comments welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:19
misterw schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:41:
ik ben er opzich wel tevreden mee...

[afbeelding]

de galg :P

comments welkom :)
Mja een beetje basic nog op het moment, daarnaast hangt de lus van het touw niet echt realistisch.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZpAz schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:56:
Mja een beetje basic nog op het moment, daarnaast hangt de lus van het touw niet echt realistisch.
Ik vind 'em wel ok zo. Je ziet dat 't een galgentouw is. Misschien nog een simpele touw-texture.
Maar om nou meteen een realistisch hangend en getextured (inclusief uitstekende vezels etc) touw na te streven vind ik een beetje onrealistisch.

-Mocht je de gelofte vorm evt toch nog willen bijwerken, kun je de vertexen van de gebruikte shapes/paths, na het loften, nog verplaatsen. (shapes die 'over' zijn na een loft dus niet weggooien.) ;)
Maar zoals ik al zei, vind 't touw wel goed zo. Ik zou 'em schuin hangen tov de camera. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 09-02-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom doet iedereen zo moeilijk :P
Hang er een softbody aan en je touw zal realistisch hangen alsof het echt een levenloos voorwerp is.

Experimenteer ook eens met een mooie bumpmap voor het touw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Ik heb een klein probleempje. Soms komt de enviroment dwars door mijn objekten heen als ik ergen een VRay texture op plak. Heeft iemand daar een oplossing voor? Bijvoorbaat dank maar weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
marquis schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:29:
Ik heb een klein probleempje. Soms komt de enviroment dwars door mijn objekten heen als ik ergen een VRay texture op plak. Heeft iemand daar een oplossing voor? Bijvoorbaat dank maar weer _/-\o_
Misschien een dom antwoord, maar heb je wel Vray als je current renderer gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zeg het maar ff: maandag is al de uiterste inlever datum.... en ik zie nog maar weinig scenes die klaar zijn.

zelf ben ik ook niet verder gegaan, hoop dat ik maandag nog wel iets in kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Yanik schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:04:
[...]
Misschien een dom antwoord, maar heb je wel Vray als je current renderer gekozen?
Had dom kunnen zijn ja...... Die heb ik gekozen als current render.

Inderdaad KabRamm, maandag is de laatste dag voor het inleveren van je mooiste render.
En ik heb al bijna wat klaar, het zal alleen niet veel bijzonders zijn i.v.m. tijdgebrek....

[ Voor 11% gewijzigd door marquis op 10-02-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Anoniem: 199803 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:58:
[...]

[...]

Ik vind 'em wel ok zo. Je ziet dat 't een galgentouw is. Misschien nog een simpele touw-texture.
Maar om nou meteen een realistisch hangend en getextured (inclusief uitstekende vezels etc) touw na te streven vind ik een beetje onrealistisch.

-Mocht je de gelofte vorm evt toch nog willen bijwerken, kun je de vertexen van de gebruikte shapes/paths, na het loften, nog verplaatsen. (shapes die 'over' zijn na een loft dus niet weggooien.) ;)
Maar zoals ik al zei, vind 't touw wel goed zo. Ik zou 'em schuin hangen tov de camera. :)
ik heb hem niet geloft... dat werkte om een of andere reden niet in max ik heb gewoon een line gemaakt (het touw en de lus) en de "ringen" zijn torussen (donuts).

hij hangt niet dicht in beeld dus voor weinig werk toch een leuk resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Yanik schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:04:
[...]

Yanik, ik heb nu "reflection/refraction enviroment override" aangezet in de "VRay enviroment", is dat wel de goede oplossing? Het werkt wel ;)

[ Voor 0% gewijzigd door marquis op 10-02-2007 23:54 . Reden: taalvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misterw schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:57:
ik heb hem niet geloft... dat werkte om een of andere reden niet in max ik heb gewoon een line gemaakt (het touw en de lus) en de "ringen" zijn torussen (donuts).

hij hangt niet dicht in beeld dus voor weinig werk toch een leuk resultaat
:X grappig, had ik niet eens aan gedacht, gewoon een (verdikte) lijn dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
marquis schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:28:
[...]

Yanik, ik heb nu "reflection/refraction enviroment override" aangezet in de "VRay enviroment", is dat wel de goede oplossosing? Het werkt wel ;)
Het zou normaal al goed moeten werken. Reflection/Refraction Override maakt de omgeving niet direct zichtbaar voor de camera, alleen in de reflecties/refracties van objecten.

Je probleem is volgens mij dat je objecten doorzichtig zijn of niet worden gerenderd.
Dat kan zijn doordat je materiaal niet compatible is met vray(vandaar dat ik dacht dat vray uitstond). Een Raytrace materiaal is volgens mij niet helemaal compatible met Vray en zo zullen er vast ook anderen zijn die niet helemaal lekker werken met Vray. Ik gebruik bijna altijd een Vraymtl voor al mijn objecten.

Kun je ook de properties van je objecten bekijken en checken of "Renderable" en "Visible to Camera" aanstaan?

Mocht dat allemaal niet werken, kun je dan een screenshot nemen van je materiaal en object eigenschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Yanik, ik ga het nakijken en laat het je weten. Dank je voor de info.

Edit: Yanik, hier kun je de PDF en de vray mat downloaden. Bedankt alvast voor je tijd. Als je meer nodig heb, ik hoor het wel.

[ Voor 55% gewijzigd door marquis op 11-02-2007 15:49 . Reden: linkje geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
wip:

ik heb helaas geen tijd meer om een boom te (leren) maken.

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/death/graveyard5.jpg

waah ik zit met een probleem! de werkbalk aan de rechter kant is pleite..weet iemand hoe ik die terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Rechtemuisknop op je balk bovenin en kiezen voor Command panel ;)

Hee, misterw, ziet er toch wel leuk uit.
Een idee, probeer eens wat mist? In combinatie met wat Tjeemp zegt?
Ps: balk al terug?

Edit2: doe is toets "control" met toets "x" ?
Hmm, balen. Ik heb ook altijd ruzie met die balken.....

$%#, nu ben ik m`n menubalk pleite......... :|
Hehehehe, heb hem weer en waarschijnlijk ook jou probleem gevonden.
Ga is naar "Customize" en dan naar "Show UI" en dan "show command pannel" ?

Edit3, ik weet het nie meer...... :/

[ Voor 101% gewijzigd door marquis op 11-02-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

enige wat ik nog zou zeggen is wat spelen met de belichting enzo om het wat meer dramatiek te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Tjeemp schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:34:
enige wat ik nog zou zeggen is wat spelen met de belichting enzo om het wat meer dramatiek te geven...
tips? (ik ben totaal geen held met belichting)
marquis schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:21:
Rechtemuisknop op je balk bovenin en kiezen voor Command panel ;)

Hee, misterw, ziet er toch wel leuk uit.
Een idee, probeer eens wat mist?
command pannel staat aan maar ik zie hem nergens :S

ik ben momenteel aan het experimenteren met mist en wolken maar ik weet niet of het me op tijd lukt om mooi te krijgen

--edit: hij staat niet in expert mode :P

daar staat hij ook gewoon aan

--edit zoveel

hahahaha hoe geniaal...ik sluit max af, start hem opnieuw op en tadaaa daar is ie weer :+
duidelijk wazig :S

[ Voor 57% gewijzigd door misterw op 11-02-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
marquis schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:18:
Yanik, ik ga het nakijken en laat het je weten. Dank je voor de info.

Edit: Yanik, hier kun je de PDF en de vray mat downloaden. Bedankt alvast voor je tijd. Als je meer nodig heb, ik hoor het wel.
Kan even de vraymateriaal niet testen, maar heb wel een idee wat het kan zijn.

Je environment materiaal(de bitmap map in de environment slot), die staat nu op "Screen".
-Sleep de slot naar een lege materiaal in je material editor en kies "Instance".
-Nu zie je alle instellingen van die bitmap.
-In de "Coordinates" settings, vink je de Environ radiobutton aan en kies je Spherical Environment of Cylindrical Environment als Mapping optie.

Maar...

Je kunt de afbeelding niet als spherical map gebruiken omdat het geen panorama foto is.

-Wat je kunt doen is de afbeelding op een plane zetten helemaal achterin je scene, zodat ie in je view past.
-Je veranderd de opties voor de plane en vinkt "Visible in reflections/refractions", "Cast Shadows" en "Receive Shadows" uit zodat die plane je belichting niet beinvloed en niet zichtbaar is in de reflecties.
-De materiaal voor je plane 100% self illuminated maken, zodat het niet donkerder wordt door de belichting.

-En een aparte spherical/cylindrical(zie boven hoe je dat kon doen) afbeelding gebruiken als environment voor de weerspiegelingen. Het is wel lastig om een panorama nebula foto te vinden, je kunt ook proberen je orginele achtergrondafbeelding als cylindrical map te gebruiken en het een beetje offsetten zodat de "seam" in de reflecties niet zichtbaar is.

Ik hoop dat je het begrijpt, anders laat het me weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
_/-\o_ Yanik, bedankt voor je goede hulp, ik ga ermee aan de gang. Ik kan je geheel volgen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

misterw schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:43:
[...]

tips? (ik ben totaal geen held met belichting)
wat meer dramatiek wil ik mee zeggen wat meer de focus op iets leggen, belichting wat genuanceerder zodat je een bijzondere uitwerking krijgt en niet zo standaard als wat je nu hebt...

ga eens wat foto's of stills van films bekijken van een vergelijkbaar shot als dat van jou en kijk hoe ze daar de belichting hebben uitgewerkt... sowieso werkt het altijd positief als je niet te veel ziet...

misschien een idee om een lantaarnpaal of iets dergelijks neer te zetten stukje naast dat graf en daar licht vandaan te laten komen, of gewoon het licht van de maan overal op door laten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleXion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-04 23:28
Bozozo schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:32:

[afbeelding]

Waha, dit hebben wij een paar jaar geleden nog in het echt gedaan bij de redbull zeepkistenrace! (Doodskist op wielen als zeepkist) :)

Heb er toen ook een 3D render van gemaakt (als ontwerp). Even voor de duidelijkheid, ik doe niet mee aan de contest, dus AUB niet beginnen over regels over oude modellen enzo. :P

Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/595/51724347jz4.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door RefleXion op 11-02-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Heren en dames, vandaag is het moment dan aangebroken. Voor de nieuwe luitjes onder ons, lees nog even de startpost door wat betreft het plaatsen van je "final" render.

-- De tumbnail mag max 550 pixels breed zijn, de hoogte maakt niet uit.
-- Aan de thumbs links naar de grotere versies.
-- Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.

Eindtijd is vandaag 24:00. Succes heren en dames. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik heb niets meer aan mijn scene gedaan ivm schooldrukte.

Ik wil mijn zeepkistrender insturen als final, maar technisch gezien heb ik natuurlijk niet alles in die scene zelf gemaakt. Heeft iemand er bezwaar tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
Bozozo schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:49:
Ik heb niets meer aan mijn scene gedaan ivm schooldrukte.

Ik wil mijn zeepkistrender insturen als final, maar technisch gezien heb ik natuurlijk niet alles in die scene zelf gemaakt. Heeft iemand er bezwaar tegen?
ik heb er niets op tegen...het is iig een origineel plan.

ik ga het vrees ik niet redden om mooie belichting te maken. ik hoop de scene nog mooi te kunnen krijgen voor 24:00

heeft iemand een tip over hoe ik makkelijk meerdere vertexes toe kan voegen? want ik wil graag meerdere vertexes over de hele diepte maar als ik insert vertex doe krijgt alleen de voorste edge een vertex

final beta
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/rebootmrw/death/graveyard5-1.jpg

ik wacht nog even wat comments af en dan post ik de final :)

[ Voor 30% gewijzigd door misterw op 12-02-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Zojuist toch maar even een rendertje gemaakt met minimale omgeving en licht. Net zoals iedereen heb ik het ook druk met school. Ik heb nog geprobeerd de helm dikte te geven door middel van shift+extrude en shift+scale maar dit gaf icm de meshsmooth niet het gewenste resultaat (heb nog niet veel verstand van hoe de meshsmooth te beinvloeden). Vandaar de platheid van de helm. Ik ga nu weer met school bezig, ik hoop dat ik nog wat goede tips krijg zodat ik nog de laatste aanpassingen kan doen wanneer ik klaar ben met leren. Voor de rest, succes iedereen!

Afbeeldingslocatie: http://dehupie.leetzor-hosting.com/3DSMAX/dood_contest/wip/DeathKnight_helm_wip04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

misterw, aangenomen dat je object een editable poly is: selecteer Edge sublevel en experimenteer met de Ring, Loop en Connect knoppen. Probeer ook Vertex sublevel en speel met Cut, Target Weld, Collapse en Weld. Als het niet lukt moet google wel uitkomst kunnen bieden.
Als je in editable mesh werkt kan ik je niet helpen want ik werk nooit (meer) in e.m.

Op hoop van zege (niet letterlijk) mijn final:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/lijkzeepkistthumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn final: is niet egt verandert, maar vind wel dat ik hem toch in moet leveren :+
Afbeeldingslocatie: http://foxmountain.nl/KaBRamm/dood/wip8small.jpg
Pagina: 1 2 3 Laatste