3D Contest v47: Speelgoed Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 8.489 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:10
3D Contest v47: Speelgoed
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/97/239120069_9452bdca7b_o.jpg

Onderwerp

Welkom op de 47ste contest.
Het onderwerp voor de contest is Speelgoed.
Onderwerp lijkt me vrij breed oneindig qua mogelijkheden te bieden. Ga weer even een paar jaar terug of pak iets uit je huidige omgeving als je vind dat je nog steeds een kind bent... :+
Voorwaarde is wel dat het geschikt moet zijn voor kinderen vanaf, laten we zeggen 6 jaar. Anders wordt het wel heel erg breed. Wellicht dat we aan het begin van het onderwerp de regels nog iets gaan aanscherpen maar dat zien we wel.

Voorgaande contests
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering • 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior

Winnaar
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert

Inleverdatum

Op maandag 9 oktober moeten de finals gepost worden, je hebt dus 3 weken de tijd om er wat moois van te maken..

Het is het mooiste als we allemaal onze final renderen op een formaat wat we zelf leuk vinden, maar er een thumbnail voor maken die 500 pixels breed is, de hoogte maakt niet uit, maar op deze manier kunnen we op het einde een mooi overzichtelijk lijstje maken met de Finals, met aan de thumbs links naar de grotere versies, en dit alles dan zonder dat de layout van GoT er aan gaat :)

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: een render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als ImageShack kun je gratis je afbeeldingen uploaden, deze webspace is alleen jammergenoeg ontzettend traag, ook kun je mij of misschien andere tweakers wel mailen of ik/wij je WIPs en Final online willen zetten, ik heb daar zelf de mogelijkheid voor op mijn server, net als vele andere tweakers.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post _niet_ breder zijn dan 550 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar folkert.jongbloed op gmail.com

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excel oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic "[3d] post je 3d stuff maar weer" te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Tot slot

Deze startpost is weer eens schaamteloos gejat van mijn voorgangers dus mijn dank, en alle lof komen hen toe.

Als laatste rest mij nog om iedereen veel succes en plezier toe te wensen bij deze contest.

[ Voor 100% gewijzigd door Folkert op 18-09-2006 09:35 ]

• Folkert
Misschien moeten we het nog even hebben over de afbakening van het onderwerp. Speelgoed is heel erg breed. Houden we het bij het klassieke speelgoed(lego, knuffelbeer, houten treintjes, plastics, Fisher Price etc) of trekken we het breder en gaan we ook naar games, gadgets, auto's etc.
De eerste heeft mijn voorkeur.

Anoniem: 181231

Ik geloof niet dat games echt een speelgoed is, de computer is dan meer het speelgoed.

Ik ga dit topic weer een paar weken volgen, altijd mooie resultaten, Suc-6 allemaal!

Anoniem: 180767

Ik denk ook aan de Gi-Joe's, He-man en Transformers van weleer. Overigens is die laatste, met de in ontwikkeling zijnde film, helemaal actueel.

Anoniem: 105830

Folkert schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 08:33:
Voorwaarde is wel dat het geschikt moet zijn voor kinderen vanaf, laten we zeggen 6 jaar.
Shit.. daar gaat m'n idee om Tarzan na te maken :+

Maar het gaat dus om Toy Story-achtig speelgoed?

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

ik denk dat ik maar eens een poging ga wagen :Y)
ben nog niet zo lang bezig met modeleren dus denk dat ik het maar ietsje simpeler dan de meeste houd.

laat maar beligting gaat nog wat te ver boven me petje.

maar alle andere deelnemers veel suc6

[ Voor 26% gewijzigd door Borgoth op 16-09-2006 13:16 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40
als je het al niet kan spellen zou ik idd nog maar even in de boeken duiken.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:36

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Speelgoed :)
Ik denk dat we het idd gewoon lekker bij klasiek speelgoed moeten houden.. geen gadgets of auto's ofzo.. is niet echt speelgoed (hoewel :+ )..

Ik heb al een heel leuk idee in m'n hoofd. en ga een deze dagen eraan beginnen denk ik :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
Hmm... Een beetje een dilemma. Aan de ene kant ben ik het er volledig mee eens om voor het "klassieke" speelgoed te gaan, aan de andere kant loop ik al een tijdje met het idee om mijn Powerball te gaan modellen. Is niet al te moeilijk te maken maar zou voor mij een mooie gelegenheid zijn om mijn belichting en caustics wat te verbeteren.

Vinden jullie dit nog binnen de contest vallen?
Zo nee, ook geen probleem hoor, dan verzin ik wel wat anders maar dit leek me gewoon leuk om te maken en ik twijfelde zelf of het wel past in deze contest.
Schuey schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:53:
powerball is toch geen speelgoed :?
Zo is het eigenlijk niet bedoeld nee maar de meerderheid van de mensen zien het meer als speelgoed dan daadwerkelijk trainingsapparaatje, dat punt had ik inderdaad ook ff kunnen vermelden.

Maar ik heb inmiddels al een alternatief gevonden, ik denk dat ik met een leuk uitgewerkte transparante jo-jo (yo-yo :? ) ook wel belichting en caustics kan testen, dus ga ik maar voor een jo-yo (zo'n ding aan een touwtje in elk geval :9)

[ Voor 32% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 16-09-2006 16:01 ]

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

• Schuey
powerball is toch geen speelgoed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik ga denk ik voor een poppenhuis. De nadruk moet komen te liggen op materials en realistische belichting. Die onderdelen komen voor mij namelijk nauwelijks aan bod omdat ik vaak tot 1 dag voor het einde van een contest aan het modellen ben.

Voorlopig heb ik nog te veel lol met het animeren van legopoppetjes dus ik begin wat later aan deze contest :>

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Jeej, ikke meedoen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

In je OP staat nu bij mech warriors ook nummer 45... dit moet 46 zijn ;)

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36355

Ik doe ook mee. Ik ga voor Thunderbird 3.... Ik was echt gek op die serie, en had uiteraard de toys om alle avonturen mee na te spelen. Thunderbird 3 was toch het stoerst. Dus dat gaat hem worden!

Update: WIP 001
Afbeeldingslocatie: http://www.whatevermedia.nl/3dsmax/tb3_wip_001.jpg

Update: WIP 002
Afbeeldingslocatie: http://www.whatevermedia.nl/3dsmax/tb3_wip_002.jpg

Update: WIP 003
Afbeeldingslocatie: http://www.whatevermedia.nl/3dsmax/tb3_wip_003.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 36355 op 17-09-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Thunderbirds... fantastisch idee! Waarom maak je ze niet allemaal?
Trouwens, wip001 lijkst me erg enthousiast... ga je echt meer dan 99 wips posten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:12
Anoniem: 36355 schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:24:
Ik doe ook mee. Ik ga voor Thunderbird 3.... Ik was echt gek op die serie, en had uiteraard de toys om alle avonturen mee na te spelen. Thunderbird 3 was toch het stoerst. Dus dat gaat hem worden!

Update: WIP 001
[afbeelding]
Is dit van dat trillende speelgoed op batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167426

Dancing_Animal schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:19:
[...]

Is dit van dat trillende speelgoed op batterijen?
Dacht ik ook al aan :p :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:25
.. hmm dat was mijn idee al :S dan maar iets anders verzinnen....
misschien een voorbind exemplaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, deze reacties had ik al verwacht na het plaatsen van het plaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167426

Ja, moest er ff uit ;) maar wel suc6 met je ''thunderbird 3''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Speelgoed moet wel echt speelgoed zijn natuurlijk. Geen spelcomputers of pc's en geen dildo's

Lego, poppen, bordspellen: dat is speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bozozo schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:11:
Ik ga denk ik voor een poppenhuis.
hmmm dan was ik toch niet de enige die daaraan dacht... maar ik bedenk nog wel iets anders, veel succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.whatevermedia.nl/3dsmax/tb3_wip_002.jpg

Laat ik deze nog maar even plaatsen dan, misschien doet deze minder denken aan 18+ speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Anoniem: 36355 schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:35:
[afbeelding]

Laat ik deze nog maar even plaatsen dan, misschien doet deze minder denken aan 18+ speelgoed.
Dan heb jij nog nooit een "tarzan" gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91469

ik kwam na ff googlen deze gozer tegen:
Afbeeldingslocatie: http://preatorian.insidegamer.nl/3d/lgcmp_r01.jpg
en die is gewoon ZO FOKKING VET dat ik 'm wel na -moest- maken

die shiz is best makeklijk om na te maken, gewoon een legokarakter ergens scoren en een liniaal :P

bij deze mn eerste wip
Afbeeldingslocatie: http://preatorian.insidegamer.nl/3d/lgcmp_w01.jpg

ps: de volgende keer dat devega op msn komt en me een "naab" begint te noemen zal er iemand sterven ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

fínal

Grapje hoor :P

@Hierboven: het nopje bovenop het hoofd is een stuk hoger. Zoals je al zegt: scoor even zo'n poppetje ergens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ongeveer 50 minuten verder;
en daar is dan een legomannetje :P

Afbeeldingslocatie: http://preatorian.insidegamer.nl/3d/lgcmp_w03.jpg

en dan nu het zuigende gedeelte, wat ik dus niet vanavond ga doen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148092

ziet er al mooi uit preatorian :)

ik wilde vanavond ook al wat gaan maken maar ik ben nogal inspiratieloos atm 8)7
ik vraag me af of iemand nog een leuk niet al te ingewikkeld idee voor me heeft ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
duplo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:53
Anoniem: 148092 schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:53:
ziet er al mooi uit preatorian :)

ik wilde vanavond ook al wat gaan maken maar ik ben nogal inspiratieloos atm 8)7
ik vraag me af of iemand nog een leuk niet al te ingewikkeld idee voor me heeft ? :P
Ik heb nog wel een idee, maar aangezien school toch even voorrang krijgt, ga ik niet meedoen. Daarom hier mijn idee, vrij te gebruiken door anderen:

houten speelgoedtreintjes / houten treinbaan
zoals bijvoorbeeld Brio treintjes. Echt geweldig spul. Heb er een hoop fijne herinneringen aan. Behalve dan dat je altijd een baan maakte waar je na verloop van tijd alleen nog maar 1 richting op kon door de positie van de wissels }:|

[ Voor 18% gewijzigd door Duesenberg J op 17-09-2006 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131038

WIP van wat onderdelen, wat ik er precies mee ga bouwen weet ik nog niet, zal waarschijnlijk afhangen van hoe vlot mijn pc mee wilt (dit zijn nog niet zo veel onderdelen en het zijn al 32604 triangles...
Afbeeldingslocatie: http://img212.imageshack.us/img212/5442/testrender1fc1.png

de grotere versie:
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/3989/testrender2my6.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91469 schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:49:
ongeveer 50 minuten verder;
en daar is dan een legomannetje :P

[afbeelding]

en dan nu het zuigende gedeelte, wat ik dus niet vanavond ga doen ^^
Hey Preatorian,

Ziet er goed uit!! Vind alleen dat het handje erg 'open' staat. Het lijkt mij dat de uiteinden wat dichter naar elkaar toe moeten. Verder vind ik hem erg erg erg sweet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

De handen zien er idd nog een beetje appart uit. verder is ie wel super al :)
* Spike_wolf gaat vandaag ook maar beginnen denk ik :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nja als iemand anders ook lego gaat maken ga ik maar wat punten scoren voor orginaliteit en wat anders doen ^^

iemand suggesties? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Als je de suggestie van iemand anders doet is het toch niet meer je eigen orginaliteit? :?
:P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

die zat ook in toystory toch? maar idd cool... die speelgoedjes zijn nog altijd zo grappig...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Een racebaan is ook wel goed te maken denk ik. Ik ken mn oude baantje nog uit mn hoofd :P

Het poppenhuis idee geef ik trouwens vrij. Ik heb het vrij druk momenteel dus ik kan pas over anderhalve week beginnen. In de tussentijd broed ik wel op een nieuw idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Niet online
Bozozo schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:38:
[...] Het poppenhuis idee geef ik trouwens vrij. [...]
dank je _/-\o_ dit was eigenlijk het eerste idee dat ik had! dan ga ik een poppenhuis maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
Erg lang niet meer aan 3d gedaan dus doe nu weer is een poging. Ik wil een kamer vol met speelgoed maken. Ik weet alleen niet of ik het red voor de deadline heb namelijk niet erg veel tijd ivb met werk en vrienden :+

Afbeeldingslocatie: http://www.jlammertink.nl/3d/voetbaltafel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
jlammertink schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:37:
Erg lang niet meer aan 3d gedaan dus doe nu weer is een poging. Ik wil een kamer vol met speelgoed maken. Ik weet alleen niet of ik het red voor de deadline heb namelijk niet erg veel tijd ivb met werk en vrienden :+

[afbeelding]
Grappig, alleen heeft het blauwe team best wel een groot voordeel. De twee verdedigers van rood staan namelijk zo ver uit elkaar dat ze nooit voor het doel kunnen komen, en rood heeft maar tien man op het veld staan omdat ze maar met twee aanvallers spelen. :+

Edit: En volgens mij moet je het hele zaakje even spiegelen want alle handvatten zitten nu aan de verkeerde kant. :9

[ Voor 15% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 18-09-2006 23:27 ]

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
ZipoBibrok5-108 schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:21:
[...]
Grappig, alleen heeft het blauwe team best wel een groot voordeel. De twee verdedigers van rood staan namelijk zo ver uit elkaar dat ze nooit voor het doel kunnen komen, en rood heeft maar tien man op het veld staan omdat ze maar met twee aanvallers spelen. :+

Edit: En volgens mij moet je het hele zaakje even spiegelen want alle handvatten zitten nu aan de verkeerde kant. :9
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 lol

het was al laat ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koelerfins van de kernreactor zijn klaar. Het begint er al op te lijken. Kan bijna beginnen met de grootste hindernis... texturing.. nog nooit gedaan namelijk...

Afbeeldingslocatie: http://www.whatevermedia.nl/3dsmax/tb3_wip_004.jpg

Edit: En het randje bovenin is ook klaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.whatevermedia.nl/3dsmax/tb3_wip_005.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 36355 op 19-09-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
ik was ook fan van de thunderbirds, maar mijn werkje wordt thunderbirds 1 , die raket :P

daar ga ik me op gooien :)

http://homepages.tesco.ne...pics1/atb1s%20800X322.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Thrilled op 19-09-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

zalig :D thunderbirds, daar keek ik veel naar.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

jlammertink schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:37:

[afbeelding]
blauw heeft een groot voordeel, het is 10 tegen 11 spelers 8)

wil trouwens ook vast alleenrecht vragen op de K.M.X ernie, heb alleen nog geen flauw idee hoe hij eruit komt te zien, want hij komt morgen pas uit in duitsland

Afbeeldingslocatie: http://ec1.images-amazon.com/images/P/B000FVTQG8.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V60957668_.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 19-09-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
kheb zometeen een WIPje, maar even korte vraag, ben al weer een tijdje uit de 3d zone enzo dus wilde even weten hoe jullie met de lichten werken,

zoals hier te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Tutorial%20huis%20deel%203%20belichting/Huis%20belichting%2030.jpg

zo wil ik mijn scene er ook uit hebben zien, hoe gaat me dat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hihi, dat plaatje heb je zo te zien rechtstreeks uit de tutorial over belichting gehaald, en dan vraag je hoe het moet? :P
Hoe dan ook, hier de directe link. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Anoniem: 73881 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:32:
Hihi, dat plaatje heb je zo te zien rechtstreeks uit de tutorial over belichting gehaald, en dan vraag je hoe het moet? :P
Hoe dan ook, hier de directe link. ;)
ja klopt, maar daar staan geen instellingen enzo, alleen de namen van de soorten belichting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Nja heb het nu maar zo opgelost, tevens mijn WIP

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

lichte skylight erboven en je bent klaar ;)

edit: klaar qua belichtingsinstelling dan he

[ Voor 35% gewijzigd door 6K op 19-09-2006 18:55 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
ziet er idd iets beter uit, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij deze ohthul ik ook mijn project voor deze contest:
Afbeeldingslocatie: http://watrzky.homestead.com/files/zkywords/posts/thomas_the_tank_engine.jpg
Jawel, het worst een heuse Thomas de stoomlocomotief. 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 19-09-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

zo ik weet nog steeds niet wat voor speelgoed ik ga maken.
maar ik heb alvast de verpakking van de "K.M.X Ernie"

Afbeeldingslocatie: http://foxmountain.nl/KaBRamm/Toys/wip1.jpg

^Somewhere in Sesamstraat^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Na het idee van een houten speeldoedtreinbaan ben ik toch maar even gaan experimenteren met het volgende als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/UJcEihvoa.jpg
Belichting is zoals je ziet niet mijn sterkste punt

[ Voor 15% gewijzigd door Duesenberg J op 19-09-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Niet online
het poppenhuis! laat ik ook eens beginnen, hierbij het eerste stadium, vooral de buitenkant :)
WIP 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.pichotel.com/pic/4167AA0GT/67140.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pichotel.com/pic/4167AA0GT/67141.jpg
TODO:
- dak erop
- de binnenkant
- textures
vooral dat laatste wordt voor mij nog een uitdaging... ik hou jullie op de hoogte!

ps: de slechte kwali cq. hoge compressie komt denk k door pichotel.com (heb ik ff als image host gebruikt). tegen de tijd dat k mn final ga posten heb ik vast wel een eigen servertje up :P

edit: en uiteraard wordt er nog aan de achtergrond gewerkt O-)

[ Voor 5% gewijzigd door smeaggie op 19-09-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
poppenhuis ziet er leuk uit! mn complimentjes :)

mijn thunderbirds 1 raket schiet ook al aardig op..

even vraagje, om de "hoofd huls" staat verticaal: thunderbird ... maar deze cilinder is aan de bovenkant een beetje verbogen dus komt heel die texture er verkracht op te staan, hoe kan ik dit omzeilen of aanpassen?

edit/ laat maar, al gefixed :)

edit2/

ik heb echt geen ruk te doen, dus nog maar een paar WIPjes :)

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip2.png

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip3.png

:)

[ Voor 31% gewijzigd door Thrilled op 19-09-2006 23:58 ]

5....4.....3.....2.....1..... Thunderbirds are go !!!

• Thrilled
hier een clay:

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/clay.png

ik werd die lelijke textures even zat :P en nu zie ik wat duidelijker de foutjes, de base (het voetstuk) ben ik wel tevreden over... misschien dat ik het hele zootje op zn kant leg maar dat zie ik nog wel, de raket zelf zeg maar vind ik nog lelijk, de vleugels wil ik wat mooier gaan maken en de overloop van base naar nose beetje tweaken..

iemand nog C&C? O-)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TB2 was mijn favoriet :D Je TB1 mist nog de klinknagels rond de top en overige randen. Dat maakt hem een stuk meer "af" denk ik. Ik heb geen verstand van 3D maar, zou je dat doen met bumpmaps of textures? Of gewoon in het model zelf? Ziet er verder cool uit, vooral de voet :)

• Thrilled
het is inderdaad allemaal nog wat plastic achtig, ik denk dat er nog een soort van metalen panelen op komen, beetje roest en corrosie enzo, klinknagels had ik nog niet aan gedacht, ben er niet van plan om er superveel op te doen dus dat zullen allemaal kleine dingetjes worden, kzie nog wel hoe ik dat ga oplossen :P

• Folkert
Het moet ook nog wel speelgoed blijven alhoewel ik Thunderbirds wel een sterk item vind voor een volgende contest... ;)

• Thrilled
een nieuw ideetje, ik vond mijn thunderbirds 1 alleen zo saai, heb besloten het gedeelte waarin hij verstopt staat in de serie (en op mijn vroegere speeleiland van de thunderbirds :9~ ) ook na te maken, met dat verdraaibare zwembad enzo :9~

Afbeeldingslocatie: http://radio.weblogs.com/0100655/images/2002/03/03/tracy_island.gif

vanmiddag wel een WIPje daarvan ;)

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Dat eiland heb ik! Hij ligt nog op zolder hier _/-\o_

• Thrilled
-RazieL- schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:37:
Dat eiland heb ik! Hij ligt nog op zolder hier _/-\o_
haha , mijn broertje heeft hem gesloopt ;( hij had wel eens woede aanvallen als we ruzie kregen wie wie mocht spelen :9

• Duesenberg J
ben nog steeds bezig
Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/hDO4Dybss4.jpg
magneetje toegevoegd

• Thrilled
ziet er leuk uit, alleen het lijkt meer of dat magneetje een stukje glas of plastic is.. en wat wordt erin weerspiegeld trouwens?

hier een WIPje..:

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/tbb.png

is het een beetje herkenbaar? :P

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 10:35
Thrilled schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:49:
een nieuw ideetje, ik vond mijn thunderbirds 1 alleen zo saai, heb besloten het gedeelte waarin hij verstopt staat in de serie (en op mijn vroegere speeleiland van de thunderbirds :9~ ) ook na te maken, met dat verdraaibare zwembad enzo :9~

[afbeelding]

vanmiddag wel een WIPje daarvan ;)
die heb ik ook. met al die geluidjes erin enz. alleen waren er wat palmboompjes van de startbaan voor thunderbird 2 afgebroken :|

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Thrilled
DaNiEl KuNsT schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:08:
[...]

die heb ik ook. met al die geluidjes erin enz. alleen waren er wat palmboompjes van de startbaan voor thunderbird 2 afgebroken :|
oja die klapten altijd opzij als je met thunderbird 2 opsteeg :D _/-\o_

edit/

hier een wipje, + een vraag

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip.png

whats up met die zwarte korrelige pixel randjes hier en daar?

onder andere rondom het platform ín het zwembad, de neus van de raket, onderaan het trappetje, en bij de verschillende railingen van het gebouw...

[ Voor 31% gewijzigd door Thrilled op 20-09-2006 17:51 ]

• smeaggie
  • Niet online
Thrilled schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:04:
ziet er leuk uit, alleen het lijkt meer of dat magneetje een stukje glas of plastic is.. en wat wordt erin weerspiegeld trouwens?

hier een WIPje..:

[afbeelding]

is het een beetje herkenbaar? :P
dat ziet er al veelbelovend uit _/-\o_ je hebt dan ook uitstekend referentie materiaal natuurlijk :P ik ben zeer benieuwd naar de final!

hebben de korrelige randjes niet gewoon met anti-aliasing te maken? het kan ook zijn dat de objecten net niet contact maken (bv. je gebouwtje staat net 1 millimeter boven de grond ofzo). net als de bodem van het zwembad, zit die vast aan de vertikale rand of is het een los polygoon eronder?
(dit zijn dingetjes die bij lightwave soms gebeuren als je niet alle poly's aan elkaar knoopt, weet niet waar jij mee werkt?)

• Thrilled
smeaggie schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:00:
[...]

dat ziet er al veelbelovend uit _/-\o_ je hebt dan ook uitstekend referentie materiaal natuurlijk :P ik ben zeer benieuwd naar de final!

hebben de korrelige randjes niet gewoon met anti-aliasing te maken? het kan ook zijn dat de objecten net niet contact maken (bv. je gebouwtje staat net 1 millimeter boven de grond ofzo). net als de bodem van het zwembad, zit die vast aan de vertikale rand of is het een los polygoon eronder?
(dit zijn dingetjes die bij lightwave soms gebeuren als je niet alle poly's aan elkaar knoopt, weet niet waar jij mee werkt?)
thanks voor de complimentjes :D

ik zal zo ff checken of ze wel goed aansluiten (werk met 3dsmax) het bodem van het zwembad heb ik zelfs groter gemaakt als het gat, dus dat houd niet op bij de rand zeg maar, maar gaat nog verder..

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Thrilled, de uiteinden van de vleugens van no.1 moeten dacht ik tegen dat ding er onderaan zit meen ik, was iig zo met het speeltje denk ik. :P

• Duesenberg J
heb inmiddels een stukje baan gemaakt (mooie hout texture maken is moeilijk) en wat aan het magneetje gedaan
Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/NM78wxD.jpg
nog oude magneet material

Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/r7ZvB8AwV0.jpg
Is dit verbeterd? Ik heb het magneetje wat minder laten reflecteren. Is nog niet perfect, maar ik ben dan ook een absolute beginner in texturen.
Wat er gereflecteerd wordt is trouwens de ondergrond, en nu ook de rails.

• Thrilled
jaa dat ziet er sjieker uit :) misschien nog ietspietsie doffer/grijzer maar dat moet je zelf weten :P

de vleugels van de thunderbird zijn op mijn plaatjes die ik verzameld hebben allemaal zoals in mn wips... ;)

Anoniem: 163444

Thrilled = Kevinos?

Mooi gedaan btw Thrilled, kan niet wachten op de Textures

• Thrilled
Anoniem: 163444 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:36:
Thrilled = Kevinos?

Mooi gedaan btw Thrilled, kan niet wachten op de Textures
:*)

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05-2023
Duesenberg J schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:26:
heb inmiddels een stukje baan gemaakt (mooie hout texture maken is [u]moeilijk[u]) en wat aan het magneetje gedaan
[afbeelding]
nog oude magneet material

[afbeelding]
Is dit verbeterd? Ik heb het magneetje wat minder laten reflecteren. Is nog niet perfect, maar ik ben dan ook een absolute beginner in texturen.
Wat er gereflecteerd wordt is trouwens de ondergrond, en nu ook de rails.
Hoort die magneet niet gewoon bol te zijn?
Nu lijkt hij afgevlakt.

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Leuke beginnende projecten al hier. Houd alleen wel de speelgoed gedachte in stand: het thunderbird eiland namaken is bijvoorbeeld een prachtig idee maar dan moet het imo wel van plastic zijn. Anders is het enige raakvlak met 'speelgoed' dat het een thema is vaan een kinderserie waar ook speelgoed van bestaat ;)

• Thrilled
Bozozo schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:12:
Leuke beginnende projecten al hier. Houd alleen wel de speelgoed gedachte in stand: het thunderbird eiland namaken is bijvoorbeeld een prachtig idee maar dan moet het imo wel van plastic zijn. Anders is het enige raakvlak met 'speelgoed' dat het een thema is vaan een kinderserie waar ook speelgoed van bestaat ;)
begon ik inderdaad een beetje uit het oog te verliezen, ik zal het speelgoed achtig proberen te houden :)

• Thrilled
Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip4.png

die ramen zullen het laatste realistische gedeelte zijn, die had ik net klaar toen ik zag dat het wel op speelgoed moest blijven lijken.. verder into plastic nu :D

ik ga stoppen met mn model, ik ga niet lego doen als iemand anders het ook doet, en verder had ik geen ingevingen ofzo.

• Duesenberg J
m0nkey schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:09:
Thrilled, de uiteinden van de vleugens van no.1 moeten dacht ik tegen dat ding er onderaan zit meen ik, was iig zo met het speeltje denk ik. :P
Dat is zo als de vleugels zijn ingeklapt. TB1 kan zijn vleugels uitklappen om van raket mode naar vliegtuig mode te gaan
Jegorex schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:58:
[...]

Hoort die magneet niet gewoon bol te zijn?
Nu lijkt hij afgevlakt.
ik heb hier een real-life speelgoedtrein staan (precies dezelfde natuurlijk) en bij mij ziet het magneetje er van de zijkant als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/qwnFPPse.JPG
inderdaad afgevlakt dus, maar helemaal waarheidsgetrouw
Anoniem: 91469 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:40:
ik ga stoppen met mn model, ik ga niet lego doen als iemand anders het ook doet, en verder had ik geen ingevingen ofzo.
zonde, zag er al goed uit.

[ Voor 50% gewijzigd door Duesenberg J op 20-09-2006 20:48 ]

• Thrilled
kvind het maar een matige opkomst.. tis wel mn eerste contest maar ik vind niet dat er veel gepost wordt... ben net thuis, kga nu weer ff klooien :P

• Duesenberg J
Thrilled schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:19:
kvind het maar een matige opkomst.. tis wel mn eerste contest maar ik vind niet dat er veel gepost wordt... ben net thuis, kga nu weer ff klooien :P
same here (zowel over de matige hoeveelheid deelnemers als dat het ook mijn eerste contest is)

• smeaggie
  • Niet online
Thrilled schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:04:
[...] bodem van het zwembad heb ik zelfs groter gemaakt als het gat, dus dat houd niet op bij de rand zeg maar, maar gaat nog verder..
juist dat kan bij lightwave dus zo'n soort probleem opleveren |:( ik weet niet hoe 3dmax daarmee omgaat...

@Duesenberg J: als je photoshop of soortgelijk programma hebt kan je misschien zoiets proberen om een hout texture te maken?

• Duesenberg J
smeaggie schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:40:
@Duesenberg J: als je photoshop of soortgelijk programma hebt kan je misschien zoiets proberen om een hout texture te maken?
WOW, vet! Ook precies hoe het hout van die baan eruitziet! (misschien iets lichter, maar dat valt te regelen)
Ik ga binnenkort dan eens kijken of ik met een photoshop wat kan rotzooien. Het wordt wel wat omslachtig gedoe, aangezien ik hier op een PC werk (voornamelijk game-bak) en photoshop op een mac staat. Dat wordt dus bestanden overzetten en hopen dat het goed gaat. Maar bedank voor de tip.

dan heb ik wel een mooie texture, maar hoe ik die mooi op mijn voorwerp krijg is weer een probleem, maar dat moet niet moeilijk zijn met een dikke Blender 2.3 guide (ja, blender ja)

• Thrilled
hey ik weet even uit mn blote hoofd niet wie thunderbirds 3 nou maakte maar hier heb je een link met mooie foto's en referentie materiaal:

Klique

hier nog een laatste WIP voor vanavond (of nacht :P )

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip5.png

zoveel mogelijk nagemaakt van deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/building.png

any C&C hierop?

ik wil hem wel grotendeels zo laten, misschien op het einde, als de raket en zwembad ook af zijn, overal nog een beetje een plastic look erop gooien.. iemand nog tips om het meer op speelgoed te laten lijken? ik ben aan het twijfelen om deze hele scene op een berg te bouwen (zie laatste plaatje) en dan die fake rotsen enzo als rand ..

[ Voor 60% gewijzigd door Thrilled op 21-09-2006 01:03 ]

• smeaggie
  • Niet online
zozo iedereen is tot diep in de nacht aan het renderen zo te zien :+ ik ook, hoewel dit het wel was voor vandaag want ik moet morgen weer werken... bezig geweest met het poppenhuis: dak erop en begonnen met interieur:
Afbeeldingslocatie: http://www.pichotel.com/pic/4167AA0GT/67555.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pichotel.com/pic/4167AA0GT/67550.jpg

• Thrilled
ziet er tof uit :) weer een nieuwe dag, wat minder tijd voor modellen maar we zien wel hoever we komen...

Thrilled schreef op donderdag 21 september 2006 @ 00:40:
hey ik weet even uit mn blote hoofd niet wie thunderbirds 3 nou maakte maar hier heb je een link met mooie foto's en referentie materiaal:

Klique
dat was ik... thnx bro !
Thrilled schreef op donderdag 21 september 2006 @ 00:40:
zoveel mogelijk nagemaakt van deze:

[afbeelding]

any C&C hierop?

ik wil hem wel grotendeels zo laten, misschien op het einde, als de raket en zwembad ook af zijn, overal nog een beetje een plastic look erop gooien.. iemand nog tips om het meer op speelgoed te laten lijken? ik ben aan het twijfelen om deze hele scene op een berg te bouwen (zie laatste plaatje) en dan die fake rotsen enzo als rand ..
Commentaar:
- Schoorsteen is te laag
- Ramen zijn te vierkant
- Je railing rondom het gebouw lijkt mij in verhouding te hoog, iig in vergelijking met de referentie
- De pilaar linksvooraan zit op de referentie helemaal op de hoek van het gebouw

Opmerkingen:
Het begint er al er stoer uit te zien. Ben echt benieuwd naar het eindresultaat. De clay van TB1 zag er erg sweet uit!

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 36355 op 21-09-2006 11:37 ]

• Thrilled
pffft kheb echt superveel moeite om de textures plastic te laten lijken :'( heeft iemand dé gouden tip? :'(

• Spike_wolf

Spike_wolf

Als de Thunderbird mensen nog specefieke plaatjes nodig hebben van het eiland ofzo... die heb ik hier nog staan.. voor het grijpen ook nod.. wilden m'n neefjes laatst mee spelen dus die heb ik maar van zolder af gevist :)
De raketten zelf zaten er niet bij meer geloof ik, maar het eiland zelf is compleet.. dus als je details wil hebben, laat maar horen :)

Humankind… be both.

• Thrilled
jaaa kan je 2 fotootjes geven van het platform van thunderbirds 1? met dat draaibare zwembad.. eentje van rechtsvoor, en eentje van linksvoor (beetje schuin boven zeg maar :P) achterkant hoeft niet, ga ik geen aandacht aan besteden.. zwembad open gedraaid bitte

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hebben jullie hier wat aan?

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/3D/Speelgoed/Thunderbirds/thumb_PICT0602.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/3D/Speelgoed/Thunderbirds/thumb_PICT0603.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/3D/Speelgoed/Thunderbirds/thumb_PICT0604.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/3D/Speelgoed/Thunderbirds/thumb_PICT0605.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/3D/Speelgoed/Thunderbirds/thumb_PICT0606.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/3D/Speelgoed/Thunderbirds/thumb_PICT0607.JPG

En de raketten heb ik ook nog gevonden :*) .. zaten strategisch verstopt IN het eiland :P

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/3D/Speelgoed/Thunderbirds/thumb_PICT0611.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/3D/Speelgoed/Thunderbirds/thumb_PICT0612.JPG

En ja, ik weet dat er een stukkie mist van TB1 :/
:+

* Spike_wolf heeft vandaag gelukkig eindelijk tijd om ook aan z'n plannen te beginnen :D
Dus als t goed is later vandaag mijn eerste WIP :)

Humankind… be both.

Die foto van TB3 vind ik erg handig ja... thxn!

• Thrilled

niemand een goede tip voor de plastic look? :'(

• Spike_wolf

Spike_wolf

Your welcome :)

@DonzigEendje: Sorry dat de raket nogal krom is.. dat is ie normaalgesproken dus niet :P

@Thrilled: Over het plastic enzo.. misschien wel handig voor jullie twee om te weten dat de raketten zelf grotendeels van metaal zijn..
Bij #1 is al het grijze van metaal, het blauwe van plastic en het rode topje van zacht rubber..
Bij #3 is de rode body van metaal, het rode topje van zacht rubber en de grijze stukken van plastic :)

Humankind… be both.

• Thrilled
Spike_wolf schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:46:
Your welcome :)

@DonzigEendje: Sorry dat de raket nogal krom is.. dat is ie normaalgesproken dus niet :P

@Thrilled: Over het plastic enzo.. misschien wel handig voor jullie twee om te weten dat de raketten zelf grotendeels van metaal zijn..
Bij #1 is al het grijze van metaal, het blauwe van plastic en het rode topje van zacht rubber..
Bij #3 is de rode body van metaal, het rode topje van zacht rubber en de grijze stukken van plastic :)
ja i know maar ik denk dat als ik de raket van metaal maak dat de look dan meer richting werkelijkheid gaat en dan een beetje zn touch als speelgoed verliest.. moeilijk moeilijk :'(

• Thrilled
Anoniem: 36355 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:28:

Commentaar:
- Schoorsteen is te laag
- Ramen zijn te vierkant
- Je railing rondom het gebouw lijkt mij in verhouding te hoog, iig in vergelijking met de referentie
- De pilaar linksvooraan zit op de referentie helemaal op de hoek van het gebouw

Opmerkingen:
Het begint er al er stoer uit te zien. Ben echt benieuwd naar het eindresultaat. De clay van TB1 zag er erg sweet uit!
had je ook wel in een nieuwe reply kunnen zetten :P kom er nu pas achter..

beter zo?

ramen zijn balken geworden, in verband met nieuwe foto's :P

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip6.png

zijn nu oorspronkelijke kleuren , ik wil alleen nog de texture van de schoorsteen beetje aanpassen en dan laat ik hem zo...

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 10:35
Spike_wolf schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:38:
En ja, ik weet dat er een stukkie mist van TB1 :/
:+
die dingen zijn niet echt stevig gebouwd. bij mij mist precies t zelfde stukje !
k hoopdatk ook nog me kan doen volgende week... tijd is toch vrij schaars hier :P

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste