wipje van het zwembad

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat hoeft niet. Het gaat erom dat je de speelgoed look handhaaft. Speelgoed kan best van metaal zijn, maar dan is het vaak minder gedetailleerd. Zo kun je bijvoorbeeld altijd het verschil zien tussen een foto van een modelauto en een echte auto, hoe goed het model ook is. Waar dat precies aan ligt durf ik niet te zeggen.Thrilled schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:47:
[...]
ja i know maar ik denk dat als ik de raket van metaal maak dat de look dan meer richting werkelijkheid gaat en dan een beetje zn touch als speelgoed verliest.. moeilijk moeilijk
Bozozo schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:31:
[...]
offtopic:
Ik wil geen discussie beginnen over modelautootjes hoor. Voordat er straks mensen beginnen met 'ik heb hier anders een paar autos van 100$ en die lijken echt heel goed
[ Voor 27% gewijzigd door Spike_wolf op 01-10-2006 19:19 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Humankind… be both.
Anoniem: 72689
Als je geen Lego kan doen, omdat anderen dat al doen, en je wilt je toch bij poppetjes houden. Waarom doe je dan niet het piratenschip van Playmobile met bijbehordende manschappen natuurlijk.Anoniem: 91469 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:40:
ik ga stoppen met mn model, ik ga niet lego doen als iemand anders het ook doet, en verder had ik geen ingevingen ofzo.
[ Voor 53% gewijzigd door Thrilled op 21-09-2006 16:07 ]
Anoniem: 91469
en mn belichting maakt niet uit? met een skylight moet alles gewoon werken?Anoniem: 91469 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:20:
afhankelijk van welke renderer je gebruikt :]
in scanline kan je gewoon met de glossiness kloten lijkt me..
Anoniem: 41017
Skylight geeft nooit specular highlights. ( omdat specular highlights eigenlijk niet bestaat ).Thrilled schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:21:
[...]
en mn belichting maakt niet uit? met een skylight moet alles gewoon werken?
[ Voor 41% gewijzigd door Thrilled op 21-09-2006 17:08 ]
Anoniem: 36355
Regelmatig ctrl+ssen scheelt een hoop!Thrilled schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:54:
ja ben nu idd met reflections aan het kloten, wat een gedoe
edit/
grrr net een foutmelding in max, kon ik weer stukje terug.. frustrerend
Anoniem: 163535
sow ziet er erg strak uit, maar de reflection mag denk ik best iets minder, niet dat het lelijk is, integendeel, maar het moet wel speelgoed blijven.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 21-09-2006 18:04 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Thrilled op 21-09-2006 18:37 ]
ja, weet ik. Er is al eerder een link naar een hout texture tutorial langsgekomen. Heb ik nog niks mee gedaan. Ik ga eerst alles afmodelen, en dan hard aan de materials en textures werken. Voorlopig gebruik ik dus nog deze afgrijselijke texture, ook omdat het renderen dan niet zo lang duurt.Anoniem: 163535 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:02:
@ duesenberg J
vind dat de hout texture wel iets overtuigender mag
zal enkele hout textures posten waar je mischien nog wat aan hebt.
Nice!!
Cool.... goed ook dat je het idee achter zulk speelgoed in gedachten houd; kind vriendelijk, dus al die gechamferde randjes zijn perfect! Hout texture is al genoemd, maar daar kijken we gewoon doorheen. Het model vind ik in iedergeval erg goed gelukt.Duesenberg J schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:00:
nog een update:
[afbeelding]
station met pilaren en bakje en afgrijselijke hout-texture
[afbeelding]
alles tot nu toe naast elkaar
[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 36355 op 21-09-2006 21:43 ]
tnx! En die super kindvriendelijke speelgoed-look is niet mijn eigen inbreng. Alles wat ik hier heb gemaakt tot nu toe staat tevens in houten versie op mijn bureau. Niet zo origineel dus, maar daarom lukt het modelen ook zo goed! Ik heb een liniaal en een geo, en daarmee kan ik een hoop meten.Anoniem: 36355 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:59:
Cool.... goed ook dat je het idee achter zulk speelgoed in gedachten houd; kind vriendelijk, dus al die gechamferde randjes zijn perfect! Hout texture is al genoemd, maar daar kijken we gewoon doorheen. Het model vind ik in iedergeval erg goed gelukt.
Misschien nog een idee: Een tunnel of een brug!
tnx voor de textures! Ziet er goed uit, hoewel er een hoop afgebladderde verf van ooit geschilderde muurtjes bij zit. Dat kan ik dus niet gebruiken bij speelgoed, maar in combinatie met de al eerder geposte tutorial en deze voorbeelden moet het toch mogelijk zijn om zelf ook nog wat te maken. Mocht dat een regelrechte ramp worden, dan heb ik nu in ieder geval een backup plan.Anoniem: 163535 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:09:
bij deze toch nog een linkje van alle hout textures die ik bij mijn pakket er bij kreeg
houtjes
[ Voor 9% gewijzigd door smeaggie op 21-09-2006 23:21 ]
[ Voor 43% gewijzigd door Thrilled op 21-09-2006 23:52 ]
Thnx... het is zo'n beetje het eerste model dat ik maak. Dus ben er best trots op. Het is een beetje korrelig omdat de skylight maar 10 rays per sample berekend. Het lijkt zo meer op een zand-render, dan op een clay-render... haha.Thrilled schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:50:
lage kwaliteit render of is hij gewoon een beetje groezelig? verder ziet het model er echt top uit!!
[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 36355 op 22-09-2006 09:26 ]
ik werk met lightwaveThrilled schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:22:
werk je met 3dsmax? ik vond de tut van Oogst over de dakpannen wel supermooi geworden, misschien is dat wat voor je..
edit/
beter?
[afbeelding]
blauw is non-reflecterend nu, grijze is minder reflecterend, en de numero Uno staat op de blauwe base
uhm, kan dat niet heel simpel met een transparant .png plaatje...?Thrilled schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:09:
is het ook mogelijk om een transparante texture erop te gooien? dus zeg maar alleen de tekst thunderbird, en dat de rest gewoon de zilveren metalen look blijft?
Thnx voor het compliment. Ben wel tevreden over het model maar nog niet over hoeveel tijd het me kost om een relatief eenvoudig object te maken. Maar zoals het spreekwoord al zegt "oefening baart kunst".smeaggie schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:13:
@DonzigEendje:
zo'n beetje je eerste model?! helemaal niet gek (understatement) een paar hints: de 3 motoren aan de zijkant zit nog een soort wit "dopje" op (foto alweer met dank aan Spike_Wolf
)
[afbeelding]
en boven het rubberen ringetje loopt de punt eerst nog een stukje recht voordat ie smaller wordt (misschien wordt ie zelfs eerst nog ietsje boller?).
de 10 rays per sample kan je bij de final nog wel wat omhooggooienwat overigens in lightwave zit is "shading noise reduction", waarmee zo'n soort 'ruis' van skylights en radiosity geblurred wordt om net te doen alsof het high-kwali is (het werkt redelijk)
[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 36355 op 22-09-2006 10:24 ]
stukke beterThrilled schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:22:
werk je met 3dsmax? ik vond de tut van Oogst over de dakpannen wel supermooi geworden, misschien is dat wat voor je..
edit/
beter?
[afbeelding]
blauw is non-reflecterend nu, grijze is minder reflecterend, en de numero Uno staat op de blauwe base
leg uit?Anoniem: 163535 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:14:
[...]
stukke beter![]()
ik mis alleen de specular op het gehele plaatje, maar ik denk dat het wel goed komt
Je moet dus niet alleen een skylight gebruiken. Maar ook een 'zon' er in zetten voor de highlights en de schaduw. Maar ziet er zo ook al leuk uitThrilled schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:16:
[...]
leg uit?
tis mn eerste echte model enzo dus sorry
[ Voor 41% gewijzigd door FreezingPixels op 22-09-2006 12:07 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Thrilled op 22-09-2006 12:13 ]
Waaaah, dat eiland had ik ook!!!!1Thrilled schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:49:
een nieuw ideetje, ik vond mijn thunderbirds 1 alleen zo saai, heb besloten het gedeelte waarin hij verstopt staat in de serie (en op mijn vroegere speeleiland van de thunderbirds) ook na te maken, met dat verdraaibare zwembad enzo
![]()
[afbeelding]
vanmiddag wel een WIPje daarvan
niet dat ik het zelf kan, maar je punt ziet er nog een beetje heel erg gek uit. Misschien dat je die nog kunt veranderenThrilled schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:11:
oh met de omgeving enzo bedoel je, ja daar ga ik op het einde wel mee kloten, wil ik nu nog niet aan beginnen
hier een WIP, tekst zit erop, trappetje van het zwembad aangepast, en de vorm van het zwembad ook wat meer vervormd zodat het eruit ziet als op het plaatjekleur van het gebouw is lichter..
en het rode dopje is wat botter geworden, tis rubber en hij had niet zo'n scherpe punt.. tevens wat kleiner gemaakt
[afbeelding]
je top ziet er anders uit, als je even kijkt naar de foto een paar posts boven je zie je dat ie eerst naar buiten loopt en dan terug komt, hij is minder scherp zeg maar..blackraid3r schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:10:
[...]
niet dat ik het zelf kan, maar je punt ziet er nog een beetje heel erg gek uit. Misschien dat je die nog kunt veranderen
Voorderest ziet t er super uit.
Tja, dat je het ergens van kent is natuurlijk mogelijk, aangezien ik mijn treintje naar een echt voorbeeld van een BRIO treinbaan maak. En dat van die brug: ik denk inderdaad dat dat voor een leuker effect zorgt dan een 'platte' wissel. Ik heb hier ergens ook nog twee van die stukken liggen die de baan omhoog leiden zeg maar. Daartussen kon je dan een normaal baanstuk plaatsen en voila! een brug!.smeaggie schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:31:
@Duesenberg J: ik vind jouw modellen echt op speelgoed lijkendat gaat zeker goed! (volgens mij ken ik dat treintje ook ergens van
). ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als je de mooie hout-texture eroverheen gegooid hebt! misschien dat je i.p.v. een wissel ook wel een brug kan maken, is misschien makkelijker en voor een final scene misschien wel leuker ook (mijn mening...) omdat er dan wat meer hoogte in komt
[ Voor 26% gewijzigd door Duesenberg J op 22-09-2006 17:01 ]
ja klopt, ben nu even aan het kloten met die displacement map.. cloud render in photoshop en dan importeren in 3dsmax, oefening baart kunstAnoniem: 36355 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:37:
Als je zelf een displacement map maakt voor de bergen kun je toch zelf er iets van een weg oid in tekenen. En de bergen laat je langzaam beginnen.
misschien een tip.. als je speelgoed boompjes wilt maken, tenminste, die look wilt hebben.. kan je misschien iets proberen met een Cone op een cilinder... simpel en meer speelgoedboom achtig.. of verschillende cones op elkaar (zoals je vroeger een kerstboompje tekende...)Duesenberg J schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:37:
ik ben ook nog bezig hoor!![]()
[afbeelding]
boompje
todo:
huisjes
boompjes
brugstukken
wagons
[ Voor 8% gewijzigd door Thrilled op 22-09-2006 17:09 ]
Die boom vind ik erg goed gelukt zo. Alleen het huisje niet zeg. Die moet je maar even opnieuw doen. Het dak hoort over de muren heen uit te steken. En misschien nog een klein schoorsteentje extruden?!Duesenberg J schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:37:
ik ben ook nog bezig hoor!![]()
[afbeelding]
boompje
edit:
[afbeelding]
huisje. Deur en ramen komen er nog op
todo:
huisjes
boompjes
brugstukken
wagons
Cewl... maareuh... zo lijkt ie niet echt meer op Thunderbird Island.....Thrilled schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:51:
[...]
misschien een tip.. als je speelgoed boompjes wilt maken, tenminste, die look wilt hebben.. kan je misschien iets proberen met een Cone op een cilinder... simpel en meer speelgoedboom achtig.. of verschillende cones op elkaar (zoals je vroeger een kerstboompje tekende...)
edit/
texture + minder scherpe bergen:
[afbeelding]
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 36355 op 22-09-2006 17:15 ]
ik kan onmogelijk dat hele eiland gaan namaken heAnoniem: 36355 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:10:
[...]
Die boom vind ik erg goed gelukt zo. Alleen het huisje niet zeg. Die moet je maar even opnieuw doen. Het dak hoort over de muren heen uit te steken. En misschien nog een klein schoorsteentje extruden?!
[...]
Cewl... maareuh... zo lijkt ie niet echt meer op Thunderbird Island.....
Humankind… be both.
[ Voor 10% gewijzigd door Duesenberg J op 22-09-2006 17:42 ]
je hebt nog twee weken man! moet je kijken hoe ver je nu al bent gekomen! Het is het proberen waard, en als het niet optijd lukt, dan laat je het toch gewoon weg?Thrilled schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:54:
even van een andere hoek
[afbeelding]
zit serieus te twijfelen om het hele eiland na te bouwen![]()
Anoniem: 105830
Leuk hoorThrilled schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:54:
even van een andere hoek
[afbeelding]
zit serieus te twijfelen om het hele eiland na te bouwen![]()
Humankind… be both.
Anoniem: 105830
Ik heb een crtAnoniem: 36355 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:35:
Ik zie ze groen... op kantoor zojuist ook... misschien staan de kleuren bij jou niet helemaal goed?
Humankind… be both.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
[ Voor 37% gewijzigd door Thrilled op 22-09-2006 22:08 ]
Ziet er erg goed uit! Blijf er wel voor zorgen dat het als speelgoed de finals in kan. Voor de rest...Thrilled schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:06:
hier nog snel even een WIPje van de schuilplaats van TB 2
ik ga nu even avondje gamen met een maat van me, dus het werkje ligt even stil
CC is altijd welkom natuurlijk
[afbeelding]
de simpele plane moet even de grot voorstellen, ik heb het even hup-hup vlug gedaan dus niet te veel afkraken hehe![]()
en de plaats van TB 3 wil ik zo laten, ik ga er niet té veel details op aanbrengen
nogmaals:
[afbeelding]
jup de gebouwen blijven deze room/creme kleur houden.. ik zie dat er bij thunderbirds 2 een sticker op de schuilplaats zit, perfect natuurlijk, dat wordt lekker photoshoppen en dan texture erop. voila, de stickerFolkert schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 08:08:
[...]
Ziet er erg goed uit! Blijf er wel voor zorgen dat het als speelgoed de finals in kan. Voor de rest...
[ Voor 10% gewijzigd door Thrilled op 23-09-2006 10:43 ]
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 23-09-2006 12:24 ]
Op mijn CRT zijn ze wel donker, maar ik zie wel dat ze groen zijn.Anoniem: 105830 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:32:
[...]
Leuk hoormaar ik zag pas dat je bergen groen waren nadat ik in Photoshop de kleuren omhoog had gebumpt. Hierboven zijn ze zwart.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Hoi Firebat,firebat schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:08:
Ik ben ook bezig... Ik ben een teddybeer aan het maken.
Wipje.
Commentaar is welkom...
Er is geen vaste volgorde om je model te maken. Vaak worden modellen appart gemodeleerd(dit werkt sneller) en later samengevoegd. Een van de beste tutorials ooit geschreven(Jean d'Arc) begint met het lichaam, vervolgens het hoofd, oren, uitrusting.Anoniem: 36355 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 21:47:
[...]
Hoi Firebat,
Ik ben nog niet zo lang bezig met 3D'en maar wat ik in turorials heb opgepikt is dat het het makkelijkst is om met een hoofd te beginnen en vervolgens de nek te extruden naar een lichaam. Jij schijnt precies omgekeerd te werken.
Misschien kun je me uitleggen waarom! Werk je met apparte objecten voor hoofd, lichaam, handen en voeten? Of heb je er een andere reden voor? Dit is geen commentaar hoor, maar ben gewoon benieuw naar jou beredenering!
"There is no good, only less evil."
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 24-09-2006 20:34 ]
Anoniem: 131051
Vraag het model van die stormtrooper van hierbovensmeaggie schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:29:
verder hoop ik nog een popje of 2 erin te kunnen zetten / leggen...
is dat toegestaan binnen het kader van de contest?Anoniem: 131051 schreef op maandag 25 september 2006 @ 02:16:
[...]
Vraag het model van die stormtrooper van hierboven![]()
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 25-09-2006 15:39 ]
uiteraard, je heb gelijk
ik vind de blokken zeker mooi gemaaktweer een wipje van mijn kant:
http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/Toys/wip8.jpg
sorry dat ik geen afbeelding psot maar een url, maar ik had egt geen zin om mijn plaatje kleiner te maken
maar mijn inspiratie bron heeft de kraan weer opengedraait, dus denk dat ik wel een voledige Final in kan leveren
dank je@ poppenhuis
huis ziet er erg goed uit en ook al wel realistisch, dus ga zo door, en ben benieuwd naar het eind resultaat
[ Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 01-10-2006 19:20 ]
Humankind… be both.
ik heb geen verstand van natuurkunde, maar zo ver ik weet, is als een object ergens voor meer dan de helf opsteund dat hij er dan niet afvalt, dus ik zal ook geen reden weten waarom hij er nu wel vanaf zou vallen?Thrilled schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:45:
Denk je niet dat het blok met de letter A wat meer op de rest van de blokken moet staan? lijkt me dat hij er nu afvalt door zwaartekrachtis maar mierengeneuk hoor, verder ziet het er goed uit
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 25-09-2006 18:06 ]
Photoshop? Een uvw map lijkt me niet echt nodig voor die blokjes. Gewoon de polies van de letter en de rand een andere ID geven en een mult-sub material gebruiken. Dat is echt veel minder werk, en het gefft vrijwel hetzelfde resultaat.Anoniem: 163535 schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:32:
donker vind ik persoonlijk ook wel mooi (heb keuze niet zelf gemaakt), maar dan word het plaatje al meteen een stuk drukker, en orginele blokken hebben ook een lichte witte verf daar zitten. dus ik houd de blokken zo. (om iedereen een beetje tevreden te houden)
ben ondertussen ook al begonnen met andere blokjes, deze zijn ook zeer kleurrijk, en is best veel photoshop werk
geloof niet dat we het over de zelfde blokken hebbenBozozo schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:04:
[...]
Photoshop? Een uvw map lijkt me niet echt nodig voor die blokjes. Gewoon de polies van de letter en de rand een andere ID geven en een mult-sub material gebruiken. Dat is echt veel minder werk, en het gefft vrijwel hetzelfde resultaat.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 25-09-2006 19:08 ]
[ Voor 8% gewijzigd door smeaggie op 25-09-2006 19:13 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 25-09-2006 19:27 ]
Net een vuurwerk pakketAnoniem: 163535 schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:26:
Dank je, ben ook wel even zoet geweest met zo'n compositie te maken, maar de volgende compositie die ik meot maken is nog een stukje moeilijker, maar heb al een beetje geprobeert:
[afbeelding]
vind het een best chaotische render, maar hij geeft ook weer zoiets van drukte van kinderen mee![]()
mischien moet ik nog wel meer speelgoed maken.
of heeft iemand nog goed ideeen voor mijn compositie (ik wil zo min mogelijk verplaatsen: blokkendoos, alfabet blokken, blokkendorp)
nu je het zegt, ik ben de lontjes vergetenrobin222 schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:48:
[...]
Net een vuurwerk pakketMisschien kan je eens gaan spelen met DoF? Ik denk dat je dan wel een grappig effect krijgt. Wat je daardoor mischien kan doen is een donkere kamer maken waar nog wel wat licht in schijnt en dan je camera focussen op die blokken en de rest van de kamer door je DoF geblurred ziet. Ik hoop dat je t een beetje begrijpt wat ik bedoel.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq