3D Contest v47: Speelgoed Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 8.473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
wipje van het zwembad :+

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip7.png

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Thrilled schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:47:
[...]

ja i know maar ik denk dat als ik de raket van metaal maak dat de look dan meer richting werkelijkheid gaat en dan een beetje zn touch als speelgoed verliest.. moeilijk moeilijk :'(
Dat hoeft niet. Het gaat erom dat je de speelgoed look handhaaft. Speelgoed kan best van metaal zijn, maar dan is het vaak minder gedetailleerd. Zo kun je bijvoorbeeld altijd het verschil zien tussen een foto van een modelauto en een echte auto, hoe goed het model ook is. Waar dat precies aan ligt durf ik niet te zeggen.
offtopic:
Ik wil geen discussie beginnen over modelautootjes hoor. Voordat er straks mensen beginnen met 'ik heb hier anders een paar autos van 100$ en die lijken echt heel goed :+

TabCinema : NiftySplit

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Oke mensen! de Thunderbirds hebben er zin in geloof ik, ik zat meer na te denken over de stijl van het poppenhuis... jullie denken natuurlijk allemaal heel fluffy à-la barbie, met glitter & glinster maar ik wil proberen een oud, versleten & stoffig poppenhuis te maken, in de trend van oma verteld: "vroegahh...." met afgebladderd behand en spinnenweb, een kapotte pop waar de strooien vulling uit komt... het levert wel een hoop extra gedoe met zich mee, maar het is weer een grensverleggend idee voor me! wat denken jullie?
Bozozo schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:31:
[...]
offtopic:
Ik wil geen discussie beginnen over modelautootjes hoor. Voordat er straks mensen beginnen met 'ik heb hier anders een paar autos van 100$ en die lijken echt heel goed :+
offtopic:
als je mijn auto van (n paar ruggen)$ vanuit de goede hoek bekijkt is het net een speelgoe... :X

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:41

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hier dan mijn eerste WIP voor deze contest :)

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/pages/image.asp?p=1&type=got&id=4

[ Voor 27% gewijzigd door Spike_wolf op 01-10-2006 19:19 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Thrilled
ik gok een auto!!! :D

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip8.png

Ik heb wat inkepingen gemaakt op de raket (base en op de vleugels) ook de inhammen waar de vleugels moeten komen als je ze zou inklappen zitten erin ... rode raketdop, en wat meer gevormd :+ (toepasselijke smiley :P ) duikplank wat vergroot, en de texture maar wat grijzer gemaakt, ik ga later mn hersenen wel breken om het metaal-achtig te laten lijken :P

nja het gebouw is in principe af, 100% tevreden over de schoorsteen ben ik niet maar goed, het is ook een accesoire, verder gaat het om de raket enzo...

• Spike_wolf

Spike_wolf

Bijna goed :P
Dit word z'n trek karretje voor kinders :P

Ziet er al goed uit zeg :)
Maar de duikplank mist nog een stuk trap..
Wel een big-ass duikplank trouwens.. vergeleken met het huisje :P

Humankind… be both.

Anoniem: 72689

Anoniem: 91469 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:40:
ik ga stoppen met mn model, ik ga niet lego doen als iemand anders het ook doet, en verder had ik geen ingevingen ofzo.
Als je geen Lego kan doen, omdat anderen dat al doen, en je wilt je toch bij poppetjes houden. Waarom doe je dan niet het piratenschip van Playmobile met bijbehordende manschappen natuurlijk.

Ik ben geen 3D guru, dus ik kan alleen maar een idee opperen.

• Thrilled
Ja ok, maar als hij kleiner word dan ziet het er weer zielig uit naast zo'n big-ass zwembad :D

edit/

Afbeeldingslocatie: http://park18.wakwak.com/~ltd_exp/jpeg/tb/toy/mini_gokin_tb1_a.jpg

weet iemand hoe ik die zilveren/plastic/metalen look kan nabootsen op mijn raket? dus een beetje een doffe glans zeg maar...

[ Voor 53% gewijzigd door Thrilled op 21-09-2006 16:07 ]

Anoniem: 91469

afhankelijk van welke renderer je gebruikt :]
in scanline kan je gewoon met de glossiness kloten lijkt me..

• Thrilled
Anoniem: 91469 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:20:
afhankelijk van welke renderer je gebruikt :]
in scanline kan je gewoon met de glossiness kloten lijkt me..
en mn belichting maakt niet uit? met een skylight moet alles gewoon werken?

Anoniem: 41017

Thrilled schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:21:
[...]

en mn belichting maakt niet uit? met een skylight moet alles gewoon werken?
Skylight geeft nooit specular highlights. ( omdat specular highlights eigenlijk niet bestaat ).
Je moet of een spotlight er op zetten of met reflections gaan werken

• Thrilled
ja ben nu idd met reflections aan het kloten, wat een gedoe :P

edit/

grrr net een foutmelding in max, kon ik weer stukje terug.. frustrerend |:(

[ Voor 41% gewijzigd door Thrilled op 21-09-2006 17:08 ]

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-04 11:20
Het gaat nu wel alleen maar over thunderbirds...
hoog tijd om daar eens verandering in te brengen! :P

Ik ben nu bezig met een station maken voor mijn speelgoedtrein. Hier zie je het perron en het dak. Er moeten nog pilaren en een bankje bij. Later ga ik nog wel wat wagons maken voor mijn treintje en ook en krom baanstuk, zodat ik een behoorlijk stukje baan kan leggen

Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/78Co6.jpg
station perron en dak

Anoniem: 36355

Thrilled schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:54:
ja ben nu idd met reflections aan het kloten, wat een gedoe :P

edit/

grrr net een foutmelding in max, kon ik weer stukje terug.. frustrerend |:(
Regelmatig ctrl+ssen scheelt een hoop!

Reflecties:

Material -> Blinn Shader -> Specular Level : 62, Glossines : 40 -> Maps -> Reflection : 30%, Map -> Fall-Off -> White Side Map -> Raytrace
(lukt het niet, moet je maar ff een pm sturen)

• Thrilled
Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip9.png

:*)

• Duesenberg J
nog een update:
Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/ZTiRw.jpg
station met pilaren en bakje en afgrijselijke hout-texture

Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/vIweu.jpg
alles tot nu toe naast elkaar

@thrilled:
ziet er goed uit, alleen ik denk niet dat het blauwe plastic zo veel reflecteerd. Wel een beetje, maar niet zoveel. Verder ziet het er allemaal erg goed uit

Anoniem: 163535

sow ziet er erg strak uit, maar de reflection mag denk ik best iets minder, niet dat het lelijk is, integendeel, maar het moet wel speelgoed blijven.

weet niet of je dit al verandert hebt, maar bij de trap van het huisje lijkt het op een van de vorige renders, dat de trap uit delen bestaat(blokken) en niet uit een geheel.

en verder ziet je render er al aardig uit, ga zo door.

ik vind het eigenlijk al aardig gaan met het aantal deelnemers, zijn wel meerdere contest geweest waar we op het einde nog niet eens bij de 5 paginas kwamen.

@ duesenberg J
vind dat de hout texture wel iets overtuigender mag
zal enkele hout textures posten waar je mischien nog wat aan hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 21-09-2006 18:04 ]

• Thrilled
het blauwe is in de huidige ook niet meer zo reflecterend, en het trappetje bij het huisje bestaat ook uit blokken, wist niet hoe ik het anders moest maken, in het echt heeft hij een flauwe draaiing erin zitten en is helemaal 1 geheel...

[ Voor 3% gewijzigd door Thrilled op 21-09-2006 18:37 ]

• Duesenberg J
Anoniem: 163535 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:02:
@ duesenberg J
vind dat de hout texture wel iets overtuigender mag
zal enkele hout textures posten waar je mischien nog wat aan hebt.
ja, weet ik. Er is al eerder een link naar een hout texture tutorial langsgekomen. Heb ik nog niks mee gedaan. Ik ga eerst alles afmodelen, en dan hard aan de materials en textures werken. Voorlopig gebruik ik dus nog deze afgrijselijke texture, ook omdat het renderen dan niet zo lang duurt. :P

Verder heb ik nu nog een krom baanstuk gemaakt. Deze heeft zowel onder als boven groeven, zodat het stuk zowel als een bocht naar links als naar rechts gebruikt kan worden. Ik weet niet of ik nog een wissel maak. Misschien als ik tijd over houd.
Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/i2AQmT.jpg

bij deze toch nog een linkje van alle hout textures die ik bij mijn pakket er bij kreeg
houtjes

Nice!!

Het blauwe inderdaad veeeeeel minder reflection. Het grijze in het midden een tikkeltje terugdraaien maar. Tis dan wel speelgoed, maar gewoon splinternieuw en super opgepoetst :9

Clay van het gebouw zit er ook strak uit!
Duesenberg J schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:00:
nog een update:
[afbeelding]
station met pilaren en bakje en afgrijselijke hout-texture

[afbeelding]
alles tot nu toe naast elkaar
Cool.... goed ook dat je het idee achter zulk speelgoed in gedachten houd; kind vriendelijk, dus al die gechamferde randjes zijn perfect! Hout texture is al genoemd, maar daar kijken we gewoon doorheen. Het model vind ik in iedergeval erg goed gelukt.

Misschien nog een idee: Een tunnel of een brug!

Oh en nog even een claywipje van mij. Denk dat het model nu wel zo'n beetje klaar is. Heb hier en daar wat randjes gechamferd. Wat extra detail dingetjes toegevoegd zoals de stabilasators aan de vleugels. Nu gaan we eens uitzoeken hoe we hem gaan texturen. Wish me luck...

Afbeeldingslocatie: http://www.whatevermedia.nl/3dsmax/tb3_wip_007.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.whatevermedia.nl/3dsmax/tb3_wip_008.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 36355 op 21-09-2006 21:43 ]

• Thrilled
lage kwaliteit render of is hij gewoon een beetje groezelig? verder ziet het model er echt top uit!! ik ga zo de laatste aanpassingen maken aan mn thunderbird, en dan even kijken of ik wat met die berg kan doen... >:)

• Duesenberg J
Anoniem: 36355 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:59:
Cool.... goed ook dat je het idee achter zulk speelgoed in gedachten houd; kind vriendelijk, dus al die gechamferde randjes zijn perfect! Hout texture is al genoemd, maar daar kijken we gewoon doorheen. Het model vind ik in iedergeval erg goed gelukt.

Misschien nog een idee: Een tunnel of een brug!
tnx! En die super kindvriendelijke speelgoed-look is niet mijn eigen inbreng. Alles wat ik hier heb gemaakt tot nu toe staat tevens in houten versie op mijn bureau. Niet zo origineel dus, maar daarom lukt het modelen ook zo goed! Ik heb een liniaal en een geo, en daarmee kan ik een hoop meten.
("ik zeg altijd maar zo: meten, is weten" :+ )
En er is niks gecamfered. Ik weet niet eens wat het is. Ik weet wel dat het inhoudt dat je de randjes minder 'scherp' maakt, maar hoe het werkt weet ik niet. Het is toch een proces wat tijdens het renderen wordt berekend?
In mijn voorbeelden op mijn bureau zijn een hoop randjes van 90 graden met een frees o.i.d. tot twee randjes van 45 graden afgeschuurd. Dat heb ik gewoon ook in mijn model gestopt. Misschien een beetje omslachtig, maar het werkt wel!
Anoniem: 163535 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:09:
bij deze toch nog een linkje van alle hout textures die ik bij mijn pakket er bij kreeg
houtjes
tnx voor de textures! Ziet er goed uit, hoewel er een hoop afgebladderde verf van ooit geschilderde muurtjes bij zit. Dat kan ik dus niet gebruiken bij speelgoed, maar in combinatie met de al eerder geposte tutorial en deze voorbeelden moet het toch mogelijk zijn om zelf ook nog wat te maken. Mocht dat een regelrechte ramp worden, dan heb ik nu in ieder geval een backup plan.
Nogmaals bedankt!

• smeaggie
  • Niet online
geen zin om bij te modellen vanavond, dus ben maar begonnen met wat textures... ik vind het zelf nog niet eens zo gek, aangezien dit mn eerste serieuze poging is om ook daadwerkelijk plaatjes op een object te plakken :z
Afbeeldingslocatie: http://www.pichotel.com/pic/4167AA0GT/67996.jpg
todo: ik wil niet overal een hartjes behang, dus ik moet nog beters maken voor de zijmuren. het dak komt natuurlijk getekende rode dakpannetjes op. ook de belichting van het geheel kan nog wat meer uitgewerkt worden... helaas heb ik zondag pas weer tijd om ermee verder te gaan :(

edit: helaas komt de texture op de vloer niet zo duidelijk uit de verf, dat had een tegel-patroontje moeten zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door smeaggie op 21-09-2006 23:21 ]

• Thrilled
werk je met 3dsmax? ik vond de tut van Oogst over de dakpannen wel supermooi geworden, misschien is dat wat voor je..

edit/

beter?

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip10.png

blauw is non-reflecterend nu, grijze is minder reflecterend, en de numero Uno staat op de blauwe base :)

[ Voor 43% gewijzigd door Thrilled op 21-09-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice..... zo begint ie er op te lijken ja.... de rest van het huisje moet een tikkeltje lichter. Het is een soort van roomkleurig plastic.
Thrilled schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:50:
lage kwaliteit render of is hij gewoon een beetje groezelig? verder ziet het model er echt top uit!!
Thnx... het is zo'n beetje het eerste model dat ik maak. Dus ben er best trots op. Het is een beetje korrelig omdat de skylight maar 10 rays per sample berekend. Het lijkt zo meer op een zand-render, dan op een clay-render... haha.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 36355 op 22-09-2006 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
is het ook mogelijk om een transparante texture erop te gooien? dus zeg maar alleen de tekst thunderbird, en dat de rest gewoon de zilveren metalen look blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Niet online
Thrilled schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:22:
werk je met 3dsmax? ik vond de tut van Oogst over de dakpannen wel supermooi geworden, misschien is dat wat voor je..
edit/
beter?
[afbeelding]
blauw is non-reflecterend nu, grijze is minder reflecterend, en de numero Uno staat op de blauwe base :)
ik werk met lightwave :) nu zijn de meeste tutorials wel aardig te volgen, heb wel vaker een 3dsmax tutorial gebruikt. dus ik heb hm even bekeken, maar hij heeft de dakpannen echt gemodelleerd, dat was niet mijn bedoeling. aangezien het een goedkoop speeltje is, is er gewoon een sticker op het dak geplakt waar dakpannetjes op getekend zijn ;) dat is trouwens gelijk een mooie oefening voor me om met textures te werken O-)
overigens, je TB1 wordt echt wat zo! is inderdaad beter met de gematigde reflecties. Ik denk dat DonzigEendje gelijk heeft over het gebouwtje: iets lichter. owh en de duikplank! als ik goed kijk naar dit plaatje (met dank aan Spike_Wolf):
Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/3D/Speelgoed/Thunderbirds/thumb_PICT0603.JPG
dan zie je dat de duikplank een andere vorm heeft... maar ja, het zwembad is ook niet rond...
[mieren-gen***]je gedraaide trap bij het gebouwtje heeft 10 treden in plaats van 15 :o [/mieren-gen***]
ff zonder gekheid: absoluut mooi gemaakt zover _/-\o_
gouden tip voor de speelgoed-look: maak die grondplaat waar het gebouw op staat en zwembad in ligt en gooi er zo'n mooie "gekleurde tegeltjes" texture op zoals de foto's van Spike_Wolf laten zien!

@DonzigEendje:
zo'n beetje je eerste model?! helemaal niet gek (understatement :) ) een paar hints: de 3 motoren aan de zijkant zit nog een soort wit "dopje" op (foto alweer met dank aan Spike_Wolf :P)
Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/3D/Speelgoed/Thunderbirds/thumb_PICT0612.JPG
en boven het rubberen ringetje loopt de punt eerst nog een stukje recht voordat ie smaller wordt (misschien wordt ie zelfs eerst nog ietsje boller?).
de 10 rays per sample kan je bij de final nog wel wat omhooggooien :P wat overigens in lightwave zit is "shading noise reduction", waarmee zo'n soort 'ruis' van skylights en radiosity geblurred wordt om net te doen alsof het high-kwali is (het werkt redelijk) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Niet online
Thrilled schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:09:
is het ook mogelijk om een transparante texture erop te gooien? dus zeg maar alleen de tekst thunderbird, en dat de rest gewoon de zilveren metalen look blijft?
uhm, kan dat niet heel simpel met een transparant .png plaatje...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

smeaggie schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:13:
@DonzigEendje:
zo'n beetje je eerste model?! helemaal niet gek (understatement :) ) een paar hints: de 3 motoren aan de zijkant zit nog een soort wit "dopje" op (foto alweer met dank aan Spike_Wolf :P)
[afbeelding]
en boven het rubberen ringetje loopt de punt eerst nog een stukje recht voordat ie smaller wordt (misschien wordt ie zelfs eerst nog ietsje boller?).
de 10 rays per sample kan je bij de final nog wel wat omhooggooien :P wat overigens in lightwave zit is "shading noise reduction", waarmee zo'n soort 'ruis' van skylights en radiosity geblurred wordt om net te doen alsof het high-kwali is (het werkt redelijk) ;)
Thnx voor het compliment. Ben wel tevreden over het model maar nog niet over hoeveel tijd het me kost om een relatief eenvoudig object te maken. Maar zoals het spreekwoord al zegt "oefening baart kunst".

Misschien komt het in de wips niet goed naar voren, maar de neus van de raket loopt nog een heel klein stukje recht na de ring bovenin. De witte dopjes op de motoren zitten al op het model, en moeten met een texture wit worden gemaakt.

Met de kwaliteit wat hoger (20 rays per sample) ziet het er inderdaad stukken strakker uit, maar de rendertijd verdubbelt dan ook bijna. Voor een simpel wipje vind ik 10 rays per sample dus meer dan genoeg.

High Quality Wip:
Afbeeldingslocatie: http://www.whatevermedia.nl/3dsmax/tb3_wip_009.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 36355 op 22-09-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
thanks voor C&C , het trappetje wilde ik op het einde aan gaan passen, ben nu eerst mn nek aan het breken op de texture op de raket zelf, als ik een transparant png plaatje erop gooi wordt mn sphere helemaal wit in de material overzicht... en op mn raket in de viewport zie ik geen tekst...

de plaat waar alles opstaat was ik ook van plan, en misschien nog een beetje bergen rondom.. ik kijk nog wel.. first things first :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thrilled schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:22:

edit/

beter?

[afbeelding]

stukke beter ;)
ik mis alleen de specular op het gehele plaatje, maar ik denk dat het wel goed komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Anoniem: 163535 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:14:
[...]

stukke beter ;)
ik mis alleen de specular op het gehele plaatje, maar ik denk dat het wel goed komt
leg uit?

tis mn eerste echte model enzo dus sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:02
Thrilled schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:16:
[...]

leg uit?

tis mn eerste echte model enzo dus sorry :P
Je moet dus niet alleen een skylight gebruiken. Maar ook een 'zon' er in zetten voor de highlights en de schaduw. Maar ziet er zo ook al leuk uit :)

Dat van die tekst; Ik doe altijd het volgende (weet niet of t goed is maar zo werk ik nou eenmaal). Ik maak eerst een plaatje van de tekst. Daarna maak ik een alpha map van de tekst. (zwart word tekst, wit word transparant.) Dan kopieer ik het object waar de tekst op komt te staan. Die sleep ik iets naar buiten zodat ie op het ander object komt te liggen.

Dan ga k naar de material libary. Nieuwe material aanmaken. Het plaatje van de tekst in de diffuse map gooien en die alpha map in je opacity map gooien. Daarna de material op je object toevoegen en klaar.

Zitten weer leuke dingen tussen :) En de contest gaat zo ook wel snel.

[ Voor 41% gewijzigd door FreezingPixels op 22-09-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
oh met de omgeving enzo bedoel je, ja daar ga ik op het einde wel mee kloten, wil ik nu nog niet aan beginnen :P

hier een WIP, tekst zit erop, trappetje van het zwembad aangepast, en de vorm van het zwembad ook wat meer vervormd zodat het eruit ziet als op het plaatje :) kleur van het gebouw is lichter.. :) en het rode dopje is wat botter geworden, tis rubber en hij had niet zo'n scherpe punt.. tevens wat kleiner gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip11.png

[ Voor 13% gewijzigd door Thrilled op 22-09-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
Thrilled schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:49:
een nieuw ideetje, ik vond mijn thunderbirds 1 alleen zo saai, heb besloten het gedeelte waarin hij verstopt staat in de serie (en op mijn vroegere speeleiland van de thunderbirds :9~ ) ook na te maken, met dat verdraaibare zwembad enzo :9~

[afbeelding]

vanmiddag wel een WIPje daarvan ;)
Waaaah, dat eiland had ik ook!!!!1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
haha een herkenbaar subject dus :P iedereen heeft hem gehad of kent hem wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben begonnen met het 'aankleden' van mijn Thunderbird 3:
Afbeeldingslocatie: http://www.whatevermedia.nl/3dsmax/tb3_wip_010.jpg

C&C Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:44
Thrilled schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:11:
oh met de omgeving enzo bedoel je, ja daar ga ik op het einde wel mee kloten, wil ik nu nog niet aan beginnen :P

hier een WIP, tekst zit erop, trappetje van het zwembad aangepast, en de vorm van het zwembad ook wat meer vervormd zodat het eruit ziet als op het plaatje :) kleur van het gebouw is lichter.. :) en het rode dopje is wat botter geworden, tis rubber en hij had niet zo'n scherpe punt.. tevens wat kleiner gemaakt

[afbeelding]
niet dat ik het zelf kan, maar je punt ziet er nog een beetje heel erg gek uit. Misschien dat je die nog kunt veranderen

Voorderest ziet t er super uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
blackraid3r schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:10:
[...]

niet dat ik het zelf kan, maar je punt ziet er nog een beetje heel erg gek uit. Misschien dat je die nog kunt veranderen

Voorderest ziet t er super uit.
je top ziet er anders uit, als je even kijkt naar de foto een paar posts boven je zie je dat ie eerst naar buiten loopt en dan terug komt, hij is minder scherp zeg maar..

de 3 "cilinders" waar hij op staat moeten iets langwerpiger (volgens de foto :P ) als je snapt wat ik bedoel, verder ziet hij er echt top uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Niet online
@Thrilled: wow wat gaat dat snel :P zoals robin222 ook zegt: probeer met behulp van bv een spotlight een "zon" te maken, met specular highlights op je objecten en gelijk mooie schaduwen. Daar wordt de render nog beter van. Verder heb ik nu ff geen tijd om in mieren-gen*** modus te gaan kijken, dus gewoon: mijn complimenten! _/-\o_

@DonzigEendje: in 1 woord: het wordt mooi!! C&C: ik dacht dat de punt eigenlijk eerst nog een klein beetje boller werd voordat het echt een punt wordt, maar het kan natuurlijk ook aan mij liggen :) de zwarte bladen boven de motor kunnen wat specular highlight gebruiken (mbv een spotlight).

voor alle thunderbird fans: hier een website waar anderen 3d renders hebben gemaakt op dit thema:
http://www.aiai.ed.ac.uk/~bat/GA/ga-craft.html#thunderbirds (er zitten een paar mooie tussen)

@Duesenberg J: ik vind jouw modellen echt op speelgoed lijken :) dat gaat zeker goed! (volgens mij ken ik dat treintje ook ergens van O-) ). ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als je de mooie hout-texture eroverheen gegooid hebt! misschien dat je i.p.v. een wissel ook wel een brug kan maken, is misschien makkelijker en voor een final scene misschien wel leuker ook (mijn mening...) omdat er dan wat meer hoogte in komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
smeaggie schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:31:
@Duesenberg J: ik vind jouw modellen echt op speelgoed lijken :) dat gaat zeker goed! (volgens mij ken ik dat treintje ook ergens van O-) ). ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als je de mooie hout-texture eroverheen gegooid hebt! misschien dat je i.p.v. een wissel ook wel een brug kan maken, is misschien makkelijker en voor een final scene misschien wel leuker ook (mijn mening...) omdat er dan wat meer hoogte in komt :D
Tja, dat je het ergens van kent is natuurlijk mogelijk, aangezien ik mijn treintje naar een echt voorbeeld van een BRIO treinbaan maak. En dat van die brug: ik denk inderdaad dat dat voor een leuker effect zorgt dan een 'platte' wissel. Ik heb hier ergens ook nog twee van die stukken liggen die de baan omhoog leiden zeg maar. Daartussen kon je dan een normaal baanstuk plaatsen en voila! een brug!.
Maargoed, ik denk dat op mijn model-todo-list nog de volgende dingen staan:
  • huisjes (simpel, kubus met een driehoekje erop)
  • boompjes (type: platte dennenboom)
  • brugstukken
  • wagons
Nog genoeg te doen dus! maar ik heb nu dan ook weekend, dus er kan weer flink aan gewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
even wat geprobeerd met bergen enzo, simpel probeerseltje:

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip12.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dude... you rule !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alvast gefeliciteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
haha thanks maar no thanks, die bergen kunnen echt niet :P veel te puntig, heb er al een groen/bruine texture voor klaar liggen maar ik wil ze eerst bijschaven... en ik vind het nogal een bummer dat het bergen zijn, en dan ineens overgaat in vlak landschap.. weet nog niet wat ik daarmee aan moet... enne kom op, nog ruim 2 weken, maak er wat moois van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
ik ben ook nog bezig hoor! :P

Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/XdlLwXZXw.jpg
boompje
edit:
Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/PkbeLF2qK.jpg
huisje. Deur en ramen komen er nog op

todo:
huisjes
boompjes
brugstukken
wagons

[ Voor 26% gewijzigd door Duesenberg J op 22-09-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je zelf een displacement map maakt voor de bergen kun je toch zelf er iets van een weg oid in tekenen. En de bergen laat je langzaam beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Anoniem: 36355 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:37:
Als je zelf een displacement map maakt voor de bergen kun je toch zelf er iets van een weg oid in tekenen. En de bergen laat je langzaam beginnen.
ja klopt, ben nu even aan het kloten met die displacement map.. cloud render in photoshop en dan importeren in 3dsmax, oefening baart kunst :P ik kom er wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Duesenberg J schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:37:

[afbeelding]
boompje

todo:
huisjes
boompjes
brugstukken
wagons
misschien een tip.. als je speelgoed boompjes wilt maken, tenminste, die look wilt hebben.. kan je misschien iets proberen met een Cone op een cilinder... simpel en meer speelgoedboom achtig.. of verschillende cones op elkaar (zoals je vroeger een kerstboompje tekende...)

edit/

texture + minder scherpe bergen:

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip13.png

[ Voor 8% gewijzigd door Thrilled op 22-09-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duesenberg J schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:37:

[afbeelding]
boompje
edit:
[afbeelding]
huisje. Deur en ramen komen er nog op

todo:
huisjes
boompjes
brugstukken
wagons
Die boom vind ik erg goed gelukt zo. Alleen het huisje niet zeg. Die moet je maar even opnieuw doen. Het dak hoort over de muren heen uit te steken. En misschien nog een klein schoorsteentje extruden?!
Thrilled schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:51:
[...]

misschien een tip.. als je speelgoed boompjes wilt maken, tenminste, die look wilt hebben.. kan je misschien iets proberen met een Cone op een cilinder... simpel en meer speelgoedboom achtig.. of verschillende cones op elkaar (zoals je vroeger een kerstboompje tekende...)

edit/

texture + minder scherpe bergen:

[afbeelding]
Cewl... maareuh... zo lijkt ie niet echt meer op Thunderbird Island.....

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 36355 op 22-09-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dubbel...

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 36355 op 22-09-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Anoniem: 36355 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:10:
[...]

Die boom vind ik erg goed gelukt zo. Alleen het huisje niet zeg. Die moet je maar even opnieuw doen. Het dak hoort over de muren heen uit te steken. En misschien nog een klein schoorsteentje extruden?!

[...]

Cewl... maareuh... zo lijkt ie niet echt meer op Thunderbird Island.....
ik kan onmogelijk dat hele eiland gaan namaken he :P nja kan wel, maar dat gaat te ver....

alhoewel... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zei net zelf dat de wedstrijd nog lang niet afgelopen was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ziet er erg goed uit Thrilled :)
* Spike_wolf wil ook weer verer maar heeft niet echt tijd nu :/ Jammer...

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
heb nu het gele huisje af, er moet nog een groen huisje bijkomen.
hier een paar renders:
Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/x1uFU.jpg
oeps! :P (wel leuk om te benadrukken dat het een 'modulair' systeem is, en het huisje dus ook makkelijk op zijn kant gezet kan worden)

Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/ny64E.jpg
Is dit huisje beter dan? ik heb de afgeronde randjes aan de boven en onderkant van de kubus weggehaald, omdat die het idee gaven van een 'te kort' dak.

edit
Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/YIZFs5S9AY.jpg
en zo begint het dorpje gestalte te krijgen

[ Voor 10% gewijzigd door Duesenberg J op 22-09-2006 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukken beter zo... stoere texture ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
even van een andere hoek

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip14.png

zit serieus te twijfelen om het hele eiland na te bouwen :D 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Thrilled schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:54:
even van een andere hoek

[afbeelding]

je hebt nog twee weken man! moet je kijken hoe ver je nu al bent gekomen! Het is het proberen waard, en als het niet optijd lukt, dan laat je het toch gewoon weg?
wat let je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
:D

wilt die aardige meneer ook even foto's maken van de landingsbaan van thunderbird 2 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Thrilled schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:54:
even van een andere hoek

[afbeelding]

Leuk hoor :) maar ik zag pas dat je bergen groen waren nadat ik in Photoshop de kleuren omhoog had gebumpt. Hierboven zijn ze zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie ze groen... op kantoor zojuist ook... misschien staan de kleuren bij jou niet helemaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
@ Spike_Wolf

zou je wat gedetailleerde foto's kunnen maken van het hele eiland + de grot van thunderbird 2 (dicht gaarne) , landingsbaan, palmboompjes enzo.. en wat mooie plaatjes van het eiland zelf..

bvd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04 22:48

Technicality

Vliegt rechtsom...

Hehe, zo'n eiland had ik ook... Voor 10 gulden van de rommelmarkt. Ik heb em alleen wel een keer weggegooid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
hier een WIPje dan maar :P

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip15.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

U vraagt.. wij schieten:

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/3D/speelgoed/thunderbirds/thumb_PICT0618.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/3D/speelgoed/thunderbirds/thumb_PICT0619.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/3D/speelgoed/thunderbirds/thumb_PICT0620.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/3D/speelgoed/thunderbirds/thumb_PICT0621.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/3D/speelgoed/thunderbirds/thumb_PICT0622.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/3D/speelgoed/thunderbirds/thumb_PICT0624.jpg

Als de startbaan van #2 omlaag is horen de palmbomen rechtop te staan.. is alleen een beetje stuk geloof ik :P
Mocht je nog wat nodig hebben hoor ik het wel :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Anoniem: 36355 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:35:
Ik zie ze groen... op kantoor zojuist ook... misschien staan de kleuren bij jou niet helemaal goed?
Ik heb een crt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
wow geen enkel gaatje staat nu niet op de foto hehe :P thanks man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Your welcome :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:45
Lol, hier blijf ik zeker komen kijken. Ben ook wel benieuwd naar het eindresultaat :P
en Aardbei: ik kon ook duidelijk zien dat het groen was hoor, en ik zit ook op een CRT (welke zichzelf respecterende artiest niet?) misschien moet je een keer zo'n calibreer DVD aanschaffen...

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
hier nog snel even een WIPje van de schuilplaats van TB 2 :P

ik ga nu even avondje gamen met een maat van me, dus het werkje ligt even stil ;)

CC is altijd welkom natuurlijk ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip16.png

de simpele plane moet even de grot voorstellen, ik heb het even hup-hup vlug gedaan dus niet te veel afkraken hehe :P

en de plaats van TB 3 wil ik zo laten, ik ga er niet té veel details op aanbrengen :P

nogmaals:

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/wip15.png

[ Voor 37% gewijzigd door Thrilled op 22-09-2006 22:08 ]

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:32
Thrilled schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:06:
hier nog snel even een WIPje van de schuilplaats van TB 2 :P

ik ga nu even avondje gamen met een maat van me, dus het werkje ligt even stil ;)

CC is altijd welkom natuurlijk ;)

[afbeelding]

de simpele plane moet even de grot voorstellen, ik heb het even hup-hup vlug gedaan dus niet te veel afkraken hehe :P

en de plaats van TB 3 wil ik zo laten, ik ga er niet té veel details op aanbrengen :P

nogmaals:

[afbeelding]
Ziet er erg goed uit! Blijf er wel voor zorgen dat het als speelgoed de finals in kan. Voor de rest... _/-\o_

• Thrilled
Folkert schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 08:08:
[...]

Ziet er erg goed uit! Blijf er wel voor zorgen dat het als speelgoed de finals in kan. Voor de rest... _/-\o_
jup de gebouwen blijven deze room/creme kleur houden.. ik zie dat er bij thunderbirds 2 een sticker op de schuilplaats zit, perfect natuurlijk, dat wordt lekker photoshoppen en dan texture erop. voila, de sticker :) eiland zelf gaat het lastigste worden ;)

edit/

wipje:

Afbeeldingslocatie: http://kevinos.technotop.nl/wip17.png

:) nu even die stickers maken in PS

[ Voor 10% gewijzigd door Thrilled op 23-09-2006 10:43 ]

• Duesenberg J
Ik heb gisteravond veel tijd zitten verdoen toen ik ontdekte dat het kromme baanstuk te groot was, maar wel hoog en breed genoeg. Uiteindelijk heb ik met veel scalen en hier en daar wat simpele rekensommetjes het baanstuk toch op de goede grootte gekregen.
Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/i2AQmT.jpg
oude bocht

Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/PL2ExhVDR.jpg
nieuwe bocht

Vandaag ga ik werken aan de brug.

je tb eiland ziet er al goed uit, als je in dit tempo door blijft werken kun je ook nog wel tb 2 namaken :D

ook maar mijn eerste wip van mijn concept barbie posten
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/Toys/wip2.jpg
maar ben nog niet geheel tevreden :/

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 23-09-2006 12:24 ]

Dus...? Een crt kan ook verkeerd ingesteld staan?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Anoniem: 105830 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:32:
[...]

Leuk hoor :) maar ik zag pas dat je bergen groen waren nadat ik in Photoshop de kleuren omhoog had gebumpt. Hierboven zijn ze zwart.
Op mijn CRT zijn ze wel donker, maar ik zie wel dat ze groen zijn.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• firebat
  • Laatst online: 25-01-2023
Ik ben ook bezig... Ik ben een teddybeer aan het maken.

Wipje.
Commentaar is welkom...

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
iets meer polygoontjes gebruiken zou wel mooier zijn, er geld geen polylimit voor deze contest.

firebat schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:08:
Ik ben ook bezig... Ik ben een teddybeer aan het maken.

Wipje.
Commentaar is welkom...
Hoi Firebat,

Ik ben nog niet zo lang bezig met 3D'en maar wat ik in turorials heb opgepikt is dat het het makkelijkst is om met een hoofd te beginnen en vervolgens de nek te extruden naar een lichaam. Jij schijnt precies omgekeerd te werken.

Misschien kun je me uitleggen waarom! Werk je met apparte objecten voor hoofd, lichaam, handen en voeten? Of heb je er een andere reden voor? Dit is geen commentaar hoor, maar ben gewoon benieuw naar jou beredenering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:32
Anoniem: 36355 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 21:47:
[...]
Hoi Firebat,

Ik ben nog niet zo lang bezig met 3D'en maar wat ik in turorials heb opgepikt is dat het het makkelijkst is om met een hoofd te beginnen en vervolgens de nek te extruden naar een lichaam. Jij schijnt precies omgekeerd te werken.

Misschien kun je me uitleggen waarom! Werk je met apparte objecten voor hoofd, lichaam, handen en voeten? Of heb je er een andere reden voor? Dit is geen commentaar hoor, maar ben gewoon benieuw naar jou beredenering!
Er is geen vaste volgorde om je model te maken. Vaak worden modellen appart gemodeleerd(dit werkt sneller) en later samengevoegd. Een van de beste tutorials ooit geschreven(Jean d'Arc) begint met het lichaam, vervolgens het hoofd, oren, uitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik werk liever eerst met het hoofd, omdat je het moeilijkste stuk alvast gehad hebt. en het lichaam is vaak ook gevormt naar het hoofd: mannelijk vrouwijk, stoer, gespiert, mager. en het is een stuk moeilijker om bij een lijf een hoofd te verzinnen dan bij een hoofd een lijf.

maar mijn barbie hooft word niet verder gevormt, ligt niet in mijn rijtje denk ik :P
dus ik ben alweer begonnen met iets nieuws.

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/Toys/wip3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181231

Ziet er al meteen beter uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Laatst online: 11-12-2024
Dit is maar even iets wat ik tussendoor heb gemaakt voor de contest, als ik een dezer dagen nog tijd heb zal ik het verbeteren tot een wat meer serieuze poging, het is iig oud speelgoed, want het is een vintage stormtrooper uit 1977 :P

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/speel1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/speel2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/speel3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/speel4.jpg

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ demonicevl
het doorzichtige plastic mag wel iets overtuigender, maar verder ziet het er wel leuk uit.

ik kan nu ook alles posten wat ik met kleurtjes gekloot heb, maar als je egt geintreseert bent moet je de getalletjes van de /wip...jpg maar veranderen

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/Toys/wip7.jpg

ben ondertussen ook al begonnen met de blokkendoos

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 24-09-2006 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Niet online
ah er komt weer eens iets anders voorbij dan thunderbirds :+ het poppenhuis heeft ook weer een update:
Afbeeldingslocatie: http://www.pichotel.com/pic/4167AA0GT/69081.jpg
nu wordt het toch weer tijd voor wat meer interieur! verder hoop ik nog een popje of 2 erin te kunnen zetten / leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

smeaggie schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:29:
verder hoop ik nog een popje of 2 erin te kunnen zetten / leggen...
Vraag het model van die stormtrooper van hierboven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Niet online
Anoniem: 131051 schreef op maandag 25 september 2006 @ 02:16:
[...]
Vraag het model van die stormtrooper van hierboven :p
is dat toegestaan binnen het kader van de contest? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, zijn dan prefabs ;)

weer een wipje van mijn kant:
http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/Toys/wip8.jpg

sorry dat ik geen afbeelding psot maar een url, maar ik had egt geen zin om mijn plaatje kleiner te maken

maar mijn inspiratie bron heeft de kraan weer opengedraait, dus denk dat ik wel een voledige Final in kan leveren

@ poppenhuis

huis ziet er erg goed uit en ook al wel realistisch, dus ga zo door, en ben benieuwd naar het eind resultaat

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 25-09-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Niet online
uiteraard, je heb gelijk :P ik maak ze zelf wel :z
weer een wipje van mijn kant:
http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/Toys/wip8.jpg

sorry dat ik geen afbeelding psot maar een url, maar ik had egt geen zin om mijn plaatje kleiner te maken

maar mijn inspiratie bron heeft de kraan weer opengedraait, dus denk dat ik wel een voledige Final in kan leveren
ik vind de blokken zeker mooi gemaakt :) toch denk ik dat ik dat iets donkerdere hout op de blokken mooier vond (zoals in wip5.jpg)...
@ poppenhuis

huis ziet er erg goed uit en ook al wel realistisch, dus ga zo door, en ben benieuwd naar het eind resultaat
dank je :) misschien komt er vanavond nog wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

donker vind ik persoonlijk ook wel mooi (heb keuze niet zelf gemaakt), maar dan word het plaatje al meteen een stuk drukker, en orginele blokken hebben ook een lichte witte verf daar zitten. dus ik houd de blokken zo. (om iedereen een beetje tevreden te houden 8) )

ben ondertussen ook al begonnen met andere blokjes, deze zijn ook zeer kleurrijk, en is best veel photoshop werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Die blokken zien er erg mooi uit Kabramm :)

Ook het poppenhuis gata de goeie kant op.. k zie alleen nog geen spinnenweb ;)

Hier nog een WIP van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/pages/image.asp?p=1&type=got&id=5
C&C is uiteraard welkom :)

Ik wil nog een paar details aanpassen en dan een omgeving gaan bouwen.. een tuin met zandbak waar het karretje voor/in staat ofzo :)

[ Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 01-10-2006 19:20 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Denk je niet dat het blok met de letter A wat meer op de rest van de blokken moet staan? lijkt me dat hij er nu afvalt door zwaartekracht :P is maar mierengeneuk hoor, verder ziet het er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thrilled schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:45:
Denk je niet dat het blok met de letter A wat meer op de rest van de blokken moet staan? lijkt me dat hij er nu afvalt door zwaartekracht :P is maar mierengeneuk hoor, verder ziet het er goed uit :)
ik heb geen verstand van natuurkunde, maar zo ver ik weet, is als een object ergens voor meer dan de helf opsteund dat hij er dan niet afvalt, dus ik zal ook geen reden weten waarom hij er nu wel vanaf zou vallen? :)

ook nog een paar andere blokjes gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/Toys/wip9.jpg

de texture word nog net een stukje houtachtiger:)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 25-09-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Anoniem: 163535 schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:32:
donker vind ik persoonlijk ook wel mooi (heb keuze niet zelf gemaakt), maar dan word het plaatje al meteen een stuk drukker, en orginele blokken hebben ook een lichte witte verf daar zitten. dus ik houd de blokken zo. (om iedereen een beetje tevreden te houden 8) )

ben ondertussen ook al begonnen met andere blokjes, deze zijn ook zeer kleurrijk, en is best veel photoshop werk :)
Photoshop? Een uvw map lijkt me niet echt nodig voor die blokjes. Gewoon de polies van de letter en de rand een andere ID geven en een mult-sub material gebruiken. Dat is echt veel minder werk, en het gefft vrijwel hetzelfde resultaat.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:04:
[...]

Photoshop? Een uvw map lijkt me niet echt nodig voor die blokjes. Gewoon de polies van de letter en de rand een andere ID geven en een mult-sub material gebruiken. Dat is echt veel minder werk, en het gefft vrijwel hetzelfde resultaat.
geloof niet dat we het over de zelfde blokken hebben :*)

want als je die blokje een beetje mooi op elkaar stapeld krijg je zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://foxmountain.nl/KaBRamm/Toys/wip10.jpg

en de kleuter is ook weer helemaal in mij geboren :D

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 25-09-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Niet online
@Spike_Wolf: het oud & stoffig komt misschien nog... alleen ik val nu vrij onverwacht in mn eigen verhuizing (veeeeel eerder dan gepland) dus heb wat minder tijd dan gedacht 8)
over je karretje: het lijkt alsof de hoekjes van de bak net te weinig poly's hebben. misschien nog een sub-divide eroverheen?

@KaBRamm: zo, jij bent goed met blokjes! :P ik ben benieuwd naar de compositie van je final :D je kan natuurlijk met behulp van een physics sim (in lightwave zit er 1 ingebakken...) je blokjes op een grond laten vallen en het resultaat renderen, heb je nix meer met de natuurkunde te maken :*)

edit: had eerder moeten posten :S ik zie dat je al een mooie compositie hebt :9~ dat wordt zeker wat!

[ Voor 8% gewijzigd door smeaggie op 25-09-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je, ben ook wel even zoet geweest met zo'n compositie te maken, maar de volgende compositie die ik meot maken is nog een stukje moeilijker, maar heb al een beetje geprobeert:

Afbeeldingslocatie: http://foxmountain.nl/KaBRamm/Toys/wip11small.jpg

vind het een best chaotische render, maar hij geeft ook weer zoiets van drukte van kinderen mee 8)
mischien moet ik nog wel meer speelgoed maken.

of heeft iemand nog goed ideeen voor mijn compositie (ik wil zo min mogelijk verplaatsen: blokkendoos, alfabet blokken, blokkendorp)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 25-09-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:02
Anoniem: 163535 schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:26:
Dank je, ben ook wel even zoet geweest met zo'n compositie te maken, maar de volgende compositie die ik meot maken is nog een stukje moeilijker, maar heb al een beetje geprobeert:

[afbeelding]

vind het een best chaotische render, maar hij geeft ook weer zoiets van drukte van kinderen mee 8)
mischien moet ik nog wel meer speelgoed maken.

of heeft iemand nog goed ideeen voor mijn compositie (ik wil zo min mogelijk verplaatsen: blokkendoos, alfabet blokken, blokkendorp)
Net een vuurwerk pakket :P Misschien kan je eens gaan spelen met DoF? Ik denk dat je dan wel een grappig effect krijgt. Wat je daardoor mischien kan doen is een donkere kamer maken waar nog wel wat licht in schijnt en dan je camera focussen op die blokken en de rest van de kamer door je DoF geblurred ziet. Ik hoop dat je t een beetje begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robin222 schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:48:
[...]

Net een vuurwerk pakket :P Misschien kan je eens gaan spelen met DoF? Ik denk dat je dan wel een grappig effect krijgt. Wat je daardoor mischien kan doen is een donkere kamer maken waar nog wel wat licht in schijnt en dan je camera focussen op die blokken en de rest van de kamer door je DoF geblurred ziet. Ik hoop dat je t een beetje begrijpt wat ik bedoel.
nu je het zegt, ik ben de lontjes vergeten :P

maar ik weet niet hoe Dof in Cinema 4d heet, en hoe het werkt. dus dat word dan ff zoeken
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste