A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.
Ik zou qua verlichting voor de Toystory look gaan. vrolijke kleuren, helder licht.Anoniem: 163535 schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:26:
Dank je, ben ook wel even zoet geweest met zo'n compositie te maken, maar de volgende compositie die ik meot maken is nog een stukje moeilijker, maar heb al een beetje geprobeert:
[afbeelding]
vind het een best chaotische render, maar hij geeft ook weer zoiets van drukte van kinderen mee![]()
mischien moet ik nog wel meer speelgoed maken.
of heeft iemand nog goed ideeen voor mijn compositie (ik wil zo min mogelijk verplaatsen: blokkendoos, alfabet blokken, blokkendorp)
ik zou vooral de belichting aanpassen. DOF klinkt idd ook als interresant ideeAnoniem: 163535 schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:26:
...heel verhaal met mooi plaatje...

Heb idd een subdivide over t bakje heen gegooid, is nu wat strakker, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over...
Merk wel weer dat ik vandaag meer afleveringen van 'Bones' heb zitten kijken dan dat ik hier mee bezig ben geweest

Morgen maar beter m'n prioriteiten ordenen enzo
[ Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 01-10-2006 19:20 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
ik ben ook weer even bezig geweest:

uiteraard ben ik nog niet tevreden met de belichting
[ Voor 18% gewijzigd door smeaggie op 26-09-2006 00:40 ]
Anoniem: 105830
Zo, dat ziet er erg leuk uit
• Ik zie geen scharnierdingetjes tussen de deurtjes en het poppenhuis
• Een hele grote
• Dat dak is erg leeg onderaan. Een dakgoot oid zou het af maken denk ik.
• Heb nog meer commentaar maar ben moe en het is laat dus dat komt wel
Bedankt!Anoniem: 105830 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 03:45:
@smeaggie:
Zo, dat ziet er erg leuk uit
• Ik zie geen scharnierdingetjes tussen de deurtjes en het poppenhuis
• Een hele grotevoor het gebruik van de afgeronde hoeken
• Dat dak is erg leeg onderaan. Een dakgoot oid zou het af maken denk ik.
• Heb nog meer commentaar maar ben moe en het is laat dus dat komt wel
* de deuren hebben wel degelijk een draaibare constructie, is niet echt te zien op de render. ik kan vannacht wel een close-up renderen...
* thnx, het kost wat rendertijd maar dan heb je ook wat

* op mn referentie plaatje is het dak ook wat leeg onderaan
* ik hoor graag de rest van het commentaar als je wakker bent

En die bak is op t moment nog een 'plane' bak
Humankind… be both.
Klein straatje gelegd
Nu eens kijken of ik een mooi grasmatje kan maken..
[ Voor 20% gewijzigd door Spike_wolf op 01-10-2006 19:21 ]
Humankind… be both.
Anoniem: 181231
Ik zou dat straatje een andere kleur maken, iets van grijs ofzo. Echt rode straten heb ik nog niet gezienSpike_wolf schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:27:
Hier nog een update van mijn kant:
[afbeelding]
Klein straatje gelegd
Nu eens kijken of ik een mooi grasmatje kan maken..
Gebeurt ook nog.. ik ben nu eerst bezig met een steen texture voor die stenen.. nu zijn ze nog gewoon rood, zonder texture..Anoniem: 181231 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:31:
[...]
Ik zou dat straatje een andere kleur maken, iets van grijs ofzo. Echt rode straten heb ik nog niet gezien
Eerst die texture af maken.. dan ga ik gras kweken
[Edit]
Texture voor de stenen af gemaakt, en een schutting geplaatst...
Dan nu maar eens gras zaaien.. komt steeds wat anders tussen

[ Voor 33% gewijzigd door Spike_wolf op 01-10-2006 19:22 ]
Humankind… be both.
Ook is de zandbak nog wat leeg, en zien de banden er nog een beetje raar uit (banden hebben meestal van de strepen over de omtrek lopen)
Ook is de schutting nog een beetje texture-less...
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
-In de zandbak komen nog een emmertje, schepje, graaf autotje, etc
-De streep op de banden is wel een goed idee
-Er komt nog wat zooi in de kar.. wat speelgoed.. voetbal ofzo
-Texture voor de schutting moet nog gemaakt worden idd.. zit nu een standaard dingetje op voor het idee.
-Ook de texture voor het hout van de zandbak word nog anders.. meer variatie.
-Een texture met beschadigingen/roest is voor de kar misschien ook geen slecht idee
Thanks for the pointers.
Humankind… be both.
Maarre, ik kan niet wachten op een mooi treinsetje met die houten zooi... dat ligt nog ergens op zolder bij mij pa thuis !!!
Briljant is dat...
Jammer dat ik enkel kan sketchuppen, en simpel dan ook nog... Ik kan niet 3d modellen
BTW: is het namaken van de X360 controller ook binnen de limits van deze wedstrijd? Ik kan geen ander leuk speelgoed bedenken ^_^
Ik weet niet of mijn treinbaan nog wel afkomt, aangezien ik een heel erg vaag probleem heb met camera's in Blender. Zie het Post hier je 3D-stuff-topic voor meer details
Einde verontrustend bericht
Ik vind het echt jammer van dat probleem. Dit zou mijn eerste volledige 3D-scene worden. Ik hoop dat het nog op tijd opgelost kan worden.
Maak een hoop klei en een paar figuurtjeslink0007 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:47:
precies
BTW: is het namaken van de X360 controller ook binnen de limits van deze wedstrijd? Ik kan geen ander leuk speelgoed bedenken ^_^
maar deze contests lijken me toch ook wel deels om realisme te gaan, vandaar
Hier is een heel erg slordige vooruitblik over de compositie van mijn final. Ik weet niet zeker of het deze compositie wordt.

Zoals je vast wel ziet, moet er nog flink wat aan gebeuren, zoals textures, het precies leggen van de baan en het maken van de onderdelen die ervoor zorgen dat de baan hoger kan lopen.
edit:

Camerastandpunt iets veranderd, hout texture die wat beter is dan de vorige en een tapijtje gelegd
[ Voor 13% gewijzigd door Duesenberg J op 27-09-2006 19:53 ]
Ik heb het probleem met je camera's en materialen ook niet kunnen vinden helaas, het enige dat me wel opviel is dat je locomotief uit één geheel bestaat en daarom 5 materialen toegewezen heeft gekregen maar daar zat rood.001 ook al niet bij. Maar het probleem is al weer verholpen dus succes met je project verder.Duesenberg J schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:21:
Mijn grote probleem met de camera's verdween net zo plotseling als dat het gekomen was. Het was wel een heel erg vaag voorval, maar dan nu eindelijk toch nog iets van mijn kant:
Hier is een heel erg slordige vooruitblik over de compositie van mijn final. Ik weet niet zeker of het deze compositie wordt.
[afbeelding]
Zoals je vast wel ziet, moet er nog flink wat aan gebeuren, zoals textures, het precies leggen van de baan en het maken van de onderdelen die ervoor zorgen dat de baan hoger kan lopen.
Ik ben zelf ook al wel wat aan het modellen geweest voor deze contest maar vond het tot nu toe nog geen WIP waardig. Ik heb nog wat meer dingen lopen, dus even kijken hoeveel tijd ik overhoud om aan de contest te werken.
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
edit/
mm

[ Voor 23% gewijzigd door Thrilled op 28-09-2006 13:47 ]
@yakuzi2004: nice
@Duesenberg J: mooi man! ik zou het tapijt nog ietsje veranderen, misschien structuur wat kleiner of een bump map, weet niet precies wat het is
ik ga dit weekend verhuizen dus verwacht eigenlijk de komende dagen niet meer aan het poppenhuis toe te komen

[ Voor 4% gewijzigd door smeaggie op 28-09-2006 17:18 ]
Anoniem: 131038
Poly problemen zijn vrijwel zeker: nu met de huidige status, heeft het ding al zo'n 356858 poly's waarvan er pakweg 40.000 onderdelen zijn, die dus niet in de vrachtwagen zitten, maar diene om sneller te kunnen bouwen (kies onderdeel, en plaatsen maar)
WIP:

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 131038 op 28-09-2006 23:20 . Reden: WIP toegevoegd ]
Anoniem: 131038
\---------------------------------------\--------------\
\----------------------------------------\-------------\
en ik heb al vaak zo van die zand-vervoer vrachtwagens gezien waarvan de laadbak wat schuin is van voor en van achter, vraag me niet waarom
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 131038 op 29-09-2006 11:33 ]
nu je het zegt ja, zal wel met zwaartekracht punt te maken hebben bij het lossenAnoniem: 131038 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:27:
Ja ik weet dat van de laadbak de opstaande delen schuin staan, maar dat is de bedoeling: als de laadbak plat is, krijg je dan ongeveer zoiets:
\----------------------------------------\-------------\
en ik heb al vaak zo van die zand-vervoer vrachtwagens gezien waarvan de laadbak wat schuin is van voor en van achter, vraag me niet waarom

Tapijt heeft nu een displacement map
Treintjes hebben nu ook hout-texture
Wat meer schaduwen zichtbaar
todo:
baanstuk voor brug (nog steeds

misschien nog een wagonnetje erbij
en een signaaltje is ook wel leuk
wielen van de treinen draaien zodat de textures niet allemaal dezelfde kant opwijzen
Anoniem: 149328
Als die cilinder dicht is dan is de bak nog niet omlaag volgens mij.Anoniem: 131038 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 19:10:
Wat het moet worden? iets vrachtwagen achtigs denk ik (ik werk zonder boekje, gewoon uit m'n hoofd uitdenken hoe het in het echt zou kunnen, als het nodig is neem ik wel een doos met onderdelen ernaast
Poly problemen zijn vrijwel zeker: nu met de huidige status, heeft het ding al zo'n 356858 poly's waarvan er pakweg 40.000 onderdelen zijn, die dus niet in de vrachtwagen zitten, maar diene om sneller te kunnen bouwen (kies onderdeel, en plaatsen maar)
WIP:
[afbeelding]
[afbeelding]
Damn.. zie net dat t gras er op een TFT nogal chemish uit ziet

Hoe is het bij jullie?
K ga t nu eerst nog wat ongelijker maken.. rechts nog een stukkie leggen.. en de kleur een beetje aanpassen.
Humankind… be both.
Anoniem: 163535
schaduw zal denk ik ook al heel veel doen, en het gras ziet er bij mij wel mooi uitSpike_wolf schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:41:
Hier nog een WIP van mijn kant:
[afbeelding]
Damn.. zie net dat t gras er op een TFT nogal chemish uit zietOp m'n CRT is het heel mooi
Hoe is het bij jullie?
K ga t nu eerst nog wat ongelijker maken.. rechts nog een stukkie leggen.. en de kleur een beetje aanpassen.
mischien iets donkerder, en de aanhanger iets schuiner zodat hij niet meer even recht staat als de zandbak
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 29-09-2006 19:52 ]
heb toch nog een redelijke manier gevonden om alles wat ik deze contest gemaakt heb toch in één scene te propen

ik hoef nog maar één hoek op te vullen denk ik en dat is de linker bovenhoek? iemand ideeen?
Ik zou het karretje gewoon op zijn kop zetten of zo, kinderen laten altijd een rotzooi achter
anders is de compesitie zo netjes denk ik
Verder een mooi render!
Techno>Music
gegoogled op tekening, een mooie tekening uitgezocht.compufreak88 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 08:49:
@KaBRamm: Hoe heb je die tekening zo gemaakt. Dat ziet er heel realistisch uit.
als texture aangebracht op op een plane die evengroot is al de afbeelding
en daarna een bumpmap van clouds eroverheen gedaan zodat het meer op papier zou lijken
en toen de specular nog beetje aangepast.
@ LIMA
het papier waar ik doorgaans tekeningen op maak zitten meestal toch geen kreukels en plooien in, meestal is het toch een net vlak papiertje
@ spike_wolf
zou het inderdaad iets drukker maken, mischien een kleinere render, dat bijvoorbeeld de kar half in de zandbak staat, krijg je meer dat drukke kinder gevoel, wat je ook bij mijn render ziet
Oja, wat vinden jullie eigenlijk van mijn potloden? ik ben er wel trots op
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 01-10-2006 16:03 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
De meeste potloden die ik hier in huis heb, hebben aan de achterkant niet dezelfde kleur als de zijkant, maar zijn daar gewoon van hout met een stipje in de kleur van het potlood. Verder ziet het er allemaal erg goed uit.Anoniem: 163535 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:00:
Oja, wat vinden jullie eigenlijk van mijn potloden? ik ben er wel trots op
Jij bent ook geen klein kind meer toch?Anoniem: 163535 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:00:
het papier waar ik doorgaans tekeningen op maak zitten meestal toch geen kreukels en plooien in, meestal is het toch een net vlak papiertje
Kleine kinderen zijn meestal niet zo voorzichtig met hun spullen/papier.
als je met mental ray rendert, is het misschien een idee om Final Gathering aan te zetten, wordt je belichting net wat realistischer
als je een tekening opgoogled, dan vind je ook gewoon nette platte tekeningen zonder ezelsoren of kreukels.
en ik gebruik Cinema 4d, met gewoon de render die erbij zit. maar wat zou ik dan aan mijn belichting moeten veranderen?
Anoniem: 128821
(De anderen zijn ook wel mooi hoor
dankjewel en ja! ik heb ze hier naast me staan. geweldig spulAnoniem: 128821 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:07:
Haha, die houten treintjes zijn echt mooi! Heb ik ook veel mee gespeeld, ze zijn echt goed nagemaakt. Heb je de orginelen nog naast je staan ofso![]()
(De anderen zijn ook wel mooi hoor)
Anoniem: 179458

WIPje^
[b]/// FINAL \[/b]

op het plankje naast een andere verzie van het modelletje
ik weet het het is niet super maar ik begin pas net met dit soort dingen in Blender/Cinema 4D
Mvg Martijn
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 179458 op 02-10-2006 16:41 ]
lijkt mij gewoon een clay een wire en een final render die twee jaar na maken van het model gemaakt kunnen zijn
maarja als dit niet als geldige deelname meetelt zal ik volgende keer eens beter proberen...
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 179458 op 02-10-2006 17:11 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Anoniem: 179458 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:08:
om eerlijk te zijn heb ik deze zaterdag gemaakt in 4 uur...
maarja als dit niet als geldige deelname meetelt zal ik volgende keer eens beter proberen...
Huh?SnoeiKoei schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:10:
Lijkt me niet helemaal de bedoeling, daar je in het andere topic postte dat je em (niet voor de contest maar) voor een mod oid hebt gemaakt.
Maar lijkt me meer een gevalletje om door Folkert te laten beoordelen, dus laat ik het hierbij.
aleen is dit toch geen WIP?Anoniem: 179458 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:28:
[afbeelding]
WIPje^
[b]/// FINAL \[/b]
[afbeelding]
op het plankje naast een andere verzie van het modelletje
ik weet het het is niet super maar ik begin pas net met dit soort dingen in Blender/Cinema 4D
Mvg Martijn
het is allemaal precies in hetzelfde stadium maar dan anders gerenderd...
Maar dat neemt niet weg dat het er goed uit ziet voor een low-poly model. En als je met je brandweerwagen toch niet mee mag doen, dan kun je nog altijd proberen om in de tijd die er nog is iets anders te maken, of zoals je zelf al stelde, met de volgende contest meedoen.
http://forum.emergency-4.org/index.php?showtopic=736
daar staan plaatjes en die lijken er verdacht veel op.. ik oordeel verder niet maar ik heb mn twijfels
Humankind… be both.
Als je goed kijkt zie je:
1) De wagen van Martijntjuh heeft een groot Mercedes teken op de voorkant, de wagen op die mod niet.
2) De grill van Martijntjuh's wagen ligt boven de voorlampen, op de wagen van die mod zijn de voorlampen en grill even hoog.
3) Het achterspatbord van Martijntjuh's wagen loopt vloeiend, die op de mod is hoekig.
4) Boven de "luxaflex" van de Martijntjuh's wagen is een extra verhoging, de mod heeft dit niet.
Dus... Net niet hetzelfde
en betreft het posten in eerst andere topics is wel vaker voor gekomen, maar is er niet moeilijk over gedaan omdat er dan in stond, dat het voor de 3d contest was. (had 3d topic dan nodig omdat er iets mis was met het model)
en als ik nu zelf eerst een wip in het 3d topic had gepost en daarna pas in het contest topic had er ook niemand iets van gezegd
en als het een mod/prefab is dan kun je denk ik niet zo mooi laten zien van : "kijk mij eens wat ik heb gemaakt"
en zolang niemand kan bewijzen dat het gemaakt was voordat de contest begon moet je dat nu zeggen. en als je dat niet kan bewijzen moet je je mond houden.
@ martijntje
als je nog door wil gaan met deze contest, je krijgt mijn zegen.
tip: als je het ietsmeer als speelgoed wilt laten lijken, moet je mischien terug gaan naar de boven aanzicht look, en de glow bij de lampen weghalen, is namelijk ook niet bij speelgoed. en de wielen moeten dichter bij de carroserie zitten
toch is deze van mij een stuk meer afgerond als deze voertuigen dus helaas kan deze niet gejat zijn...Thrilled schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:20:
Uhm ik wil niet veel zeuren maar die brandweer auto lijkt me superveel gejat van een mod van het spel Emergency 4 wat ik een tijdje gespeeld heb
http://forum.emergency-4.org/index.php?showtopic=736
daar staan plaatjes en die lijken er verdacht veel op.. ik oordeel verder niet maar ik heb mn twijfels
en ik maak ze liever zelf dan dat ik ze jat...
maarja, ik zal kijken wat ik kan doen om toch nog een betere final te maken
wil dit niet, dan zal ik wel bij de volgende contest eens iets proberen
Martijn
Edit:
heb nog even eraan gewerkt en heb een paar modelletjes eraan toegevoegd, die na zaterdag zijn gemaakt.
op het vloerkleedje met al die weggetjes(waar ok vroeger erg veel gebruik van heb gemaakt)

ik hoop dat dit wat beters oplevert
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 179458 op 02-10-2006 21:49 ]
stuk beter, heb alleen nog niet het gevoel alsof het speelgoed is, het ziet er allemaal net iets te "realistisch" uit, probeer de textures iets nepper te maken, en zorg voor een andere belichting(sfeervoller) zoals die binnen te vinden is.Anoniem: 179458 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:30:toon volledige bericht
[...]
toch is deze van mij een stuk meer afgerond als deze voertuigen dus helaas kan deze niet gejat zijn...
en ik maak ze liever zelf dan dat ik ze jat...
maarja, ik zal kijken wat ik kan doen om toch nog een betere final te maken
wil dit niet, dan zal ik wel bij de volgende contest eens iets proberen
Martijn
Edit:
heb nog even eraan gewerkt en heb een paar modelletjes eraan toegevoegd, die na zaterdag zijn gemaakt.
op het vloerkleedje met al die weggetjes(waar ok vroeger erg veel gebruik van heb gemaakt)
[afbeelding]
ik hoop dat dit wat beters oplevert
Maar goed, de algemene mening lijkt anders te zijn. Ik heb ook nog wel e.e.a. liggen wat op speelgoed lijkt dus wie weet doe ik ook nog wel mee. Jullie zullen er maar op moeten vertrouwen dat het afgelopen dagen is gemaakt.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Het hele punt van de contest is ook om WIPs te posten zodat de andere deelnemers kunnen zien dat je ook daadwerkelijk alles zelf maakt... als je gelijk een pic post van een kant en klaar model dan kun je dat model overal vandaan hebben...
En als ze dan nog eens zo ontzettend veel op die mod lijken vliegt je geloofwaardigheid helemaal het raam uit natuurlijk.
Humankind… be both.
Anoniem: 105830
(met name over het gebruik van objecten die niet zelf gemaakt zijn, zie de mensjes)

toch n nadeel, zo'n legaal gekocht versie
zal wel eens kijken of volgende wat voor mij is
beweegredenen?Anoniem: 179458 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:39:
schrap mij voor deze contest maar uit de lijst.
zal wel eens kijken of volgende wat voor mij is
ik vind het allemaal superveel lijken op emergency 4, en dat je dan als excuus gebruikt dat het een speelmatje is waar die autootjes op staan moet jij weten, maar in mijn ogen is het allemaal gejat of in ieder geval pre-fabbed..
maak een nieuwe render met die brandweerwagen en zet er een datum bij ofzo en GoT (meerdere camera hoeken gaarne ivm photoshop?) ofzo.. je kan ons makkelijk overtuigen alleen nu zeg ik zoiets van: doei, gejat

Waarom zou hij het jatten om het vervolgens op het Post je 3D stuff maar weer topic topic te plaatsenThrilled schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:23:
[...]
beweegredenen?
ik vind het allemaal superveel lijken op emergency 4, en dat je dan als excuus gebruikt dat het een speelmatje is waar die autootjes op staan moet jij weten, maar in mijn ogen is het allemaal gejat of in ieder geval pre-fabbed..
maak een nieuwe render met die brandweerwagen en zet er een datum bij ofzo en GoT (meerdere camera hoeken gaarne ivm photoshop?) ofzo.. je kan ons makkelijk overtuigen alleen nu zeg ik zoiets van: doei, gejat
Ook staat op de link van die mod onderaan de pagina dat hij heeft meegewerkt. Die screen lijkt idd niet op zo'n vloerkleed maar het model van de brandweerwagen is volgens mij wel door hem gemaakt
Zo... nu eerst een Bavaria
(mijn mod) en als je het niet gelooft dat ik deze heb gemaakt ga maar naar http://forum.emergency-4.org en vraag maar of ik deze heb gemaakt of de modeler van de NL Mod
dan zul je dit antwoord krijgen
Nee, dit model heeft martijntjuh gemaakt
Maarja. zie jullie met modelletjes wel bij een andere contest

1) de sticks (fagots noem ik ze maar ff) missen het magnetische randje op de uiteinden
2) de reflectie van de metalen knikkers is een beetje te
3) het puzzel-block is nog een beetje netjes... de compositie ziet er een stuk speelser uit als je hem helemaal door elkaar schud.
4) de fagots rechtsonder liggen een beetje in een ongelukkige hoek op elkaar...
5) maak de stickers van het puzzel-block een beetje realistischer door er bv. een half-los te maken, of viezigheid erop ofzo.
Voor de rest heel goed!

Hij is nog lang niet af, en een beetje donker, maar daar moet ik nog mee bezig.
Hij is nu al 50000 poly's...
(Met name die ondergrond heeft nogal veel polygonen, al die dopjes

Zo moet hij +/- worden:

ik ga proberen of die mannetjes mij ook gaan lukken, dit wordt nog leuk.
[ Voor 9% gewijzigd door Costanel op 04-10-2006 00:03 ]

op verzoek een close-up van de deur-ophanging (eindelijk...):

ik hoop komend weekend nog wat details te kunnen uitwerken voor de final, eigenlijk heb ik geen tijd meer
nee hoor, het dak zit boven aan de zijkanten vast (waar de zijkant door het dak steekt)

[ Voor 14% gewijzigd door smeaggie op 04-10-2006 09:45 ]

Nee maar ziet er goed uit zeg smeaggie...
Ik heb de laatste tijd niet veel tijd gehad om aan mijn scene te werken.. ben veel te druk met een 3D project voor de site van een vriend... k hoop toch een deze dagen m'n speelgoed scene af te kunnen maken...
Humankind… be both.
(wachtwoord van mijn eigen site op het moment kwijt, dus het moet maar met ImageShack...)

1024 x 768 versie
ziet er al leuk uit, ben benieuwd wat je er van gaat maken.Costanel schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:14:
Update:
(wachtwoord van mijn eigen site op het moment kwijt, dus het moet maar met ImageShack...)
[afbeelding]
1024 x 768 versie
puntjes waar je op moet letten: de schaduw klopt niet helemaal, aan de binnenkant van je fort voor de muren is licht, (het lijkt) nu of het fort zweeft
en een betere render mag ook wel, deze is beetje onzuiver, en onduidelijk.
Heb er wat aangedaan:link0007 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:56:
Heel cool dntje, maar de magnetix ed. missen nog een paar dingen:
1) de sticks (fagots noem ik ze maar ff) missen het magnetische randje op de uiteinden
2) de reflectie van de metalen knikkers is een beetje te
3) het puzzel-block is nog een beetje netjes... de compositie ziet er een stuk speelser uit als je hem helemaal door elkaar schud.
4) de fagots rechtsonder liggen een beetje in een ongelukkige hoek op elkaar...
5) maak de stickers van het puzzel-block een beetje realistischer door er bv. een half-los te maken, of viezigheid erop ofzo.
Voor de rest heel goed!

Met opgeloste cube

Weet niet welke ik mooier vind

[ Voor 4% gewijzigd door dntje op 06-10-2006 15:59 ]
Humankind… be both.
Edit: Valt me nu pas op maar moet het witte vlak niet tegenover het gele vlak zitten in plaats van er aan grenzend? Zo is het bij mijn kubus in ieder geval wel.
[ Voor 62% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 04-10-2006 17:47 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 04-10-2006 17:49 ]
Humankind… be both.
ZipoBibrok5-108 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:44:
Bovenste is duidelijk beter, onregelmatiger en speelser.
Edit: Valt me nu pas op maar moet het witte vlak niet tegenover het gele vlak zitten in plaats van er aan grenzend? Zo is het bij mijn kubus in ieder geval wel.
393.688 triangles...?Anoniem: 131038 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:06:
WIP:
[afbeelding]
[afbeelding]
Of ik dit ga af krijgen weet ik niet, maar als het lukt zal mijn pc het zwaar hebben om het te renderen met deftige belichting enz... het ding heeft nu al zo'n 393688 triangles, en er moet nog een hoop bij

Die van mij is op het moment 60.000, ik vraag me af hoe je er zoveel hebt kunnen krijgen.
Tip: zet de dopjes op een iets lager detail, en zet de smoothing hoger.
Updateje:
Schaduwproblemen gefixed, maar moet AA nog iets hoger zetten denk ik.
Verder nog de poort maken en enkele van de mannetjes.

1024 x 768
Denk dat je het hele zooitje een stukkie naar links moet verplaatsen.. of de bodem plaat naar rechts natuurlijk

[Edit]
Ook staat dat rechter poppetje op de vloer nogal ongelukkig zie ik net...
[ Voor 12% gewijzigd door Spike_wolf op 04-10-2006 22:59 ]
Humankind… be both.
In de TS staat:
Op maandag 9 oktober moeten de finals gepost worden
Humankind… be both.
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Anoniem: 36355
Ziet er al goed uit. Ik zou het licht alleen iets feller maken. Verder staat het spook nu zo dat hij door de muur heen zit. Geen probleem bij echte spoken maar die van Lego heb ik dat nog nooit zien doenCostanel schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:48:
[...]
393.688 triangles...?![]()
Die van mij is op het moment 60.000, ik vraag me af hoe je er zoveel hebt kunnen krijgen.
Tip: zet de dopjes op een iets lager detail, en zet de smoothing hoger.
Updateje:
Schaduwproblemen gefixed, maar moet AA nog iets hoger zetten denk ik.
Verder nog de poort maken en enkele van de mannetjes.
[afbeelding]
1024 x 768
Zat ik ook al aan te denken, zo maar ff proberen danBorgoth schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:19:
@dntje: mischien kan je verschillende kleuren staafjes maken, rood, blauw, geel. geeft ook een wat speelser uiterlijk. verder mooi gedaan
Edit:

Ziet er wel heel blij uit allemaal
[ Voor 23% gewijzigd door dntje op 06-10-2006 15:51 ]
ik vind het er beter uit zien als de vorige keer, het is nu een stuk speelser, en dat moet ook bij speelgoeddntje schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:51:
[...]
Zat ik ook al aan te denken, zo maar ff proberen dan
Edit:
[afbeelding]
Ziet er wel heel blij uit allemaal