idd. Maar over die muzieknoot, ik wilde deze keer eens een scene maken die niet een realistische weergave van een instrument o.i.d. is, maar gewoon een leuk plaatjeAnoniem: 163535 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:17:
donzig eentje bouwt de spanning wel hoog op
Als muziek het nieuwe onderwerp word mag je dan ook een radio ofzo maken? Dat lijkt me iig wel leuk
Zo... nu eerst een Bavaria
ja mij ook... realisme kan ook leuk zijn hoor... laat je fantasie de loop gaan! als je echt iets creatiefs en kunstzinnigs kan maken, win je echt wel van een of ander foto-realistische weergave van een subwoofer...
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Anoniem: 36355
Mail is de deur uit!Spike_wolf schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:41:
Nou donzig eendje... opsturen die handel
Ik ben erg benieuwd nu...
Mijn voorkeur gaat niet zo uit naar muziek eigenlijk. Kan totaal niets bedenken wat ik zou moeten maken dat daarbij hoort. Star Wars, Star Trek, of Sci-Fi in het algemeen lijkt me dan wel weer erg leuk.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 36355 op 13-10-2006 19:41 ]
Yay... nu de uitslag nog 
Nu je het zegt.. is SciFi idd ook wel een leuk onderwerp....
Maargoed, is gewoon eens zien waar de meeste animo voor is, en het veto recht licht zoals altijd natuurlijk bij de winnaar, Folkert dus in dit geval
Nu je het zegt.. is SciFi idd ook wel een leuk onderwerp....
Maargoed, is gewoon eens zien waar de meeste animo voor is, en het veto recht licht zoals altijd natuurlijk bij de winnaar, Folkert dus in dit geval
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Anoniem: 163535
eigenlijk wel, maar de winnaar kan beter kijken hoeveel animo er waar voor is, anders word de volgende contest egt stil, doordat er te weinig mensen zin in hebben, en nu is het vakantie, voor mij altans, dus dan heeft iedereen tijd, en moet dus een goed onderwerp zijn waar iedereen zijn inspiratie in kwijt kan.Anoniem: 36355 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:57:
Beslist de winnaar van deze ronde niet wat het de volgende keer gaat worden?
Dat zeg ik toch net?Spike_wolf schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:48:
en het veto recht licht zoals altijd natuurlijk bij de winnaar, Folkert dus in dit geval
De winnaar kiest altijd het volgende onderwerp.. alleen zijn voor zover ik weet tot nu toe de winnaars altijd zo aardig geweest om te kijken waar het meeste animo voor is idd
Goede traditie die we zeker in ere moeten houden vind ik.
Humankind… be both.
Ik vind ook dat er altijd gekeken moet worden naar het onderwerp waar het meeste animo voor is. Als de winnaar van deze contest opeens met het onderwerp "broodkruimel" aankomt, dan wordt het zo stil dat er geen volgende winnaar is om een nieuw topic te starten
Anoniem: 105830
Ik vind dat je best creatief kan zijn met een broodkruimel hoor.
Mensen die dat niet zien zouden zich toch een beetje achter hun oren moeten krabben met hun gepraat over realisme, want juist dit 3d-spul leent zich goed voor echte creativiteit.
Ik stem dus voor broodkruimel als volgende onderwerp.
Mensen die dat niet zien zouden zich toch een beetje achter hun oren moeten krabben met hun gepraat over realisme, want juist dit 3d-spul leent zich goed voor echte creativiteit.
Ik stem dus voor broodkruimel als volgende onderwerp.
Het valt me op dat bij elke contest mensen gewoon dingen copy-pasten, wat het enorm saai maakt.
Ik las net dat de meeste nu muziek instrumenten / apparaten na willen gaan maken. Kun je dan gewoon niet beter even googelen?
Als jullie later 3d kunstenaars willen worden dan moeten jullie dingen creeëren die autonoom zijn, niet dingen namaken die je elke dag voor je ziet staan.
Wat als je bij de komende contest leven in een dood object kon brengen, zoals Pixar bij Cars heeft gedaan? (ik wil dan niet dat je dan een auto na gaat maken uit cars). Een broodkruimel kun je dan zoals Aardbei zegt tot leven brengen.
Wees creatief!
Ik sta nu vast alles voor niks te zeggen, maar toch hoop ik dat jullie iets creatiefs maken en niet kwakkeloos dingen kopieren.
Ik las net dat de meeste nu muziek instrumenten / apparaten na willen gaan maken. Kun je dan gewoon niet beter even googelen?
Als jullie later 3d kunstenaars willen worden dan moeten jullie dingen creeëren die autonoom zijn, niet dingen namaken die je elke dag voor je ziet staan.
Wat als je bij de komende contest leven in een dood object kon brengen, zoals Pixar bij Cars heeft gedaan? (ik wil dan niet dat je dan een auto na gaat maken uit cars). Een broodkruimel kun je dan zoals Aardbei zegt tot leven brengen.
Wees creatief!
Ik sta nu vast alles voor niks te zeggen, maar toch hoop ik dat jullie iets creatiefs maken en niet kwakkeloos dingen kopieren.
Dat hangt er maar helemaal van af welke kant je op wil... er zijn genoeg bedrijven die behoefte hebben aan levensechte dingen.. genoeg films waar normale gebruiksvoorwerpen in voor komen..
Lang niet alles hoeft fake te zijn om creatief te zijn
Ik geef toe dat dat soms erg leuk kan zijn.. maar proberen een normaal object zo echt mogenlijk na te maken kan ook heel gaaf en creatief zijn.
Hangt natuurlijk helemaal van de maker af.
Humankind… be both.
Anoniem: 105830
Spike_wolf, een broodkruimel is toch niet fake? 
Ik heb broodkruimels gekend (jaja) die vol zaten met leven! Dat is geen fantasie, maar de pure en bittere waarheid (of het ook echt bitter is kan ik niet vertellen en wil ik ook niet weten).
Wanneer jullie spreken over 'fake' voorwerpen of wezens lijken jullie meteen te denken aan pluizige cartoonbeestjes met drie oogjes en een sprietje. Maar is dat de definitie van fake? Neuh..
Wat houdt je tegen om een kruising te maken tussen een vliegenmepper en king kong? Een harige vliegenmepper bovenop een flatgebouw kan je er erg realistisch uit laten zien hoor.
Of het er ook werkelijk realistisch uitziet hangt natuurlijk allemaal af van de persoon die het maakt.
Trouwens, sinds wanneer zijn muzieknoten realistisch en levensecht?
Ik heb broodkruimels gekend (jaja) die vol zaten met leven! Dat is geen fantasie, maar de pure en bittere waarheid (of het ook echt bitter is kan ik niet vertellen en wil ik ook niet weten).
Wanneer jullie spreken over 'fake' voorwerpen of wezens lijken jullie meteen te denken aan pluizige cartoonbeestjes met drie oogjes en een sprietje. Maar is dat de definitie van fake? Neuh..
Wat houdt je tegen om een kruising te maken tussen een vliegenmepper en king kong? Een harige vliegenmepper bovenop een flatgebouw kan je er erg realistisch uit laten zien hoor.
Of het er ook werkelijk realistisch uitziet hangt natuurlijk allemaal af van de persoon die het maakt.
Trouwens, sinds wanneer zijn muzieknoten realistisch en levensecht?

creativiteit word al goed beloond in deze contest met: orginaliteit. als je iets speciaals, iets maakt wat je niet vaak tegen komt is het dus orineel. het is aan de artist zelf de beslissing of hij fictive voorwerpen maakt, waardoor ze altijd orgineel zijn, of voorwerpen kiest uit het dagelijkse leven, die een stuk minder orineel zijn, maar hij kan het wel zo maken dat het orineel word.
maar het idee om een levenloos object leven in te blazen is inderdaad ook wel een goed idee voor een contest. het creatieve niveau moet hierdoor erg hoog liggen, en er gaat al veel tijd in zitten om het te bedenken. daarna heeft iedereen een eigen interpretatie over dit onderwerp, dus hij zal dan als winnaar kiezen degene die het dichte bij zijn gedachte zit.(als het niveau ongeveer gelijk is)
het klop dat een goede 3d artist een hele portie aan creativiteit moet hebben, maar als diegene het niet realistisch kan brengen schiet hij er nog niet veel mee op. in cars worden de auto's ook realistisch overgebracht, als ze dit niet zouden doen, zou je je niet in kunnen leven. en cars is ook zo'n groot succes geworden omdat er een hoop realisme in zit, van orinele auto's en "gevoelens"
maar ik blijf toch bij muziek
maar het idee om een levenloos object leven in te blazen is inderdaad ook wel een goed idee voor een contest. het creatieve niveau moet hierdoor erg hoog liggen, en er gaat al veel tijd in zitten om het te bedenken. daarna heeft iedereen een eigen interpretatie over dit onderwerp, dus hij zal dan als winnaar kiezen degene die het dichte bij zijn gedachte zit.(als het niveau ongeveer gelijk is)
het klop dat een goede 3d artist een hele portie aan creativiteit moet hebben, maar als diegene het niet realistisch kan brengen schiet hij er nog niet veel mee op. in cars worden de auto's ook realistisch overgebracht, als ze dit niet zouden doen, zou je je niet in kunnen leven. en cars is ook zo'n groot succes geworden omdat er een hoop realisme in zit, van orinele auto's en "gevoelens"
maar ik blijf toch bij muziek
tjongejongejonge wat een discussie over realisme gestart door mijn broodkruimel-voorbeeld.
Niet dat ik de discussie afkeur, maar ik wil dit toch even kwijt:
Mijn broodkruimel-voorbeeld was een random onderwerp waarvan ik mij niet kan voorstellen dat iedereen denkt bij het zien van het onderwerp: "Jaaaa, ik weet wat! Dat ga ik doen! Dat wordt veeeeeet!"
Ik denk dat de meeste mensen bij 'broodkruimel' meer de volgende reactie zullen hebben: "Broodkruimel? WTF? ik wacht wel op de volgende contest"
Dat was het hele idee achter de broodkruimel.
Tuurlijk, als je creatief genoeg bent, dan kun je vast wel een leuk of mooi plaatje maken bij 'broodkruimel'. Je kunt met alles wel wat doen. Zelfs 'splinter' zou dan een geschikt onderwerp kunnen zijn. Of ieder ander lullig object waarbij je in het dagelijkse leven helemaal niet over gaat zitten nadenken.
En tuurlijk is het mogelijk om een onwerkelijke afbeelding er ontzettend realistisch uit te laten zien. Anders zou de hele lol er meteen vanaf zijn. Kun je net zo goed gewoon iets met de hand schetsen, als het er toch niet realistisch uit kan zien. En een cartoony look is toch ook leuk? Je kunt gewoon alle kanten op. En dat is volgens mij waarom er hier telkens op een onderwerp 'gestemd' wordt, waarmee je met de 'hoofdrolspelers' in je afbeelding alle kanten mee uit kunt. Maar zoals al eerder gezegd wordt het vaak een (al dan niet realistische) weergave van iets wat in de realiteit bestaat. Door die vrijheid is er zeker een bepaalde vorm van creativiteit nodig. Maar het lijkt mij ook een keer leuk om te kijken naar andere creativiteit. Eens een keertje niet bedenken: "wat zal ik maken?", maar meer: "Hoe zal ik het afbeelden?"
Om dit te bewerkstelligen hebben we een wat minder breed onderwerp nodig. Het liefst zo beperkt mogelijk. Wedden dat creatieve mensen met toch veel verschillende aanpakken aan komen zetten? Het onderwerp staat dan wel helemaal vast, maar er is niet gezegd hoe jou afbeelding eruit moet zien, toch? Bekijk het eens van de andere kant, denk niet in "wat" maar in "hoe".
Een prachtig voorbeeld hiervan is de 'sphere' contest. Daar lag het onderwerp ook helemaal vast, maar niet wat ermee gedaan mocht worden. En daarin is dan ook veel vrijheid te vinden. Een compleet andere vorm van creativiteit. Hoe dan ook, wat het volgende onderwerp ook mag worden, ik neem mezelf nu al voor, dat als ik mee doe, dat ik dan probeer te bedenken wat ik voor een afbeelding wil hebben, en niet wat ik wil maken en waarvan ik dan een plaatje post. Eens kijken of dat mij goed afgaat. Dus: muziek of broodkruimel, ik ga voor de originaliteitsprijs!
P.S.
Ik weet dat Folkert het druk heeft, maar ik wordt wel erg nieuwsgierig zo...
Niet dat ik de discussie afkeur, maar ik wil dit toch even kwijt:
Mijn broodkruimel-voorbeeld was een random onderwerp waarvan ik mij niet kan voorstellen dat iedereen denkt bij het zien van het onderwerp: "Jaaaa, ik weet wat! Dat ga ik doen! Dat wordt veeeeeet!"
Ik denk dat de meeste mensen bij 'broodkruimel' meer de volgende reactie zullen hebben: "Broodkruimel? WTF? ik wacht wel op de volgende contest"
Dat was het hele idee achter de broodkruimel.
Tuurlijk, als je creatief genoeg bent, dan kun je vast wel een leuk of mooi plaatje maken bij 'broodkruimel'. Je kunt met alles wel wat doen. Zelfs 'splinter' zou dan een geschikt onderwerp kunnen zijn. Of ieder ander lullig object waarbij je in het dagelijkse leven helemaal niet over gaat zitten nadenken.
En tuurlijk is het mogelijk om een onwerkelijke afbeelding er ontzettend realistisch uit te laten zien. Anders zou de hele lol er meteen vanaf zijn. Kun je net zo goed gewoon iets met de hand schetsen, als het er toch niet realistisch uit kan zien. En een cartoony look is toch ook leuk? Je kunt gewoon alle kanten op. En dat is volgens mij waarom er hier telkens op een onderwerp 'gestemd' wordt, waarmee je met de 'hoofdrolspelers' in je afbeelding alle kanten mee uit kunt. Maar zoals al eerder gezegd wordt het vaak een (al dan niet realistische) weergave van iets wat in de realiteit bestaat. Door die vrijheid is er zeker een bepaalde vorm van creativiteit nodig. Maar het lijkt mij ook een keer leuk om te kijken naar andere creativiteit. Eens een keertje niet bedenken: "wat zal ik maken?", maar meer: "Hoe zal ik het afbeelden?"
Om dit te bewerkstelligen hebben we een wat minder breed onderwerp nodig. Het liefst zo beperkt mogelijk. Wedden dat creatieve mensen met toch veel verschillende aanpakken aan komen zetten? Het onderwerp staat dan wel helemaal vast, maar er is niet gezegd hoe jou afbeelding eruit moet zien, toch? Bekijk het eens van de andere kant, denk niet in "wat" maar in "hoe".
Een prachtig voorbeeld hiervan is de 'sphere' contest. Daar lag het onderwerp ook helemaal vast, maar niet wat ermee gedaan mocht worden. En daarin is dan ook veel vrijheid te vinden. Een compleet andere vorm van creativiteit. Hoe dan ook, wat het volgende onderwerp ook mag worden, ik neem mezelf nu al voor, dat als ik mee doe, dat ik dan probeer te bedenken wat ik voor een afbeelding wil hebben, en niet wat ik wil maken en waarvan ik dan een plaatje post. Eens kijken of dat mij goed afgaat. Dus: muziek of broodkruimel, ik ga voor de originaliteitsprijs!
P.S.
Ik weet dat Folkert het druk heeft, maar ik wordt wel erg nieuwsgierig zo...

OK, was wel erg druk maar zojuist de laatste scores binnengekregen en het was idd een spannende contest...
De eindresultaten:
De eindresultaten:
- Kabramm, 56,2 punten -
- Dntje, 53 punten
- Spike_wolf, 46,2 punten
- Smeaggie, 43,2 punten
- Constanel 37.2
- duesenberg J, 31,4 punten
- thrilled, 31,2 punten
- yakuzi2004, 29,2 punten
- donzig eendje, 23,4 punten
Gefeliciteerd KaBRamm!
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
Gefeliciteerd KaBRamm! De rest ook trouwens 
@Folkert: wie is toch smaeggie? en waar is smeaggie in het lijstje?
Gefelie KaBRamm!!!!

Humankind… be both.
zo beter?smeaggie schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:17:
Gefeliciteerd KaBRamm! De rest ook trouwens
Gefeliciteerd KaBRamm!
Maar inderdaad, broodkruimels!
(muziek klinkt toch beter hoor, letterlijk en figuurlijk
)
Maar inderdaad, broodkruimels!
Gefeliciteerd Kabramm
Ik ben erg blij met mijn 2de plek
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 36355 op 14-10-2006 10:36 ]
heel erg bedankt voor jullie stemmen, en felicitaties. had zelf stiekem al gehoopt dat ik de winnaar zou worden. de punten zitten wel minder dicht bij elkaar dan ik verwachte.
maar iedereen die niet eerste is geworden, toch gefeliciteerd met je prachtig behaalde plaats in deze contest, niet iedereen kan (zo goed) modelen als jullie dat doen
ik weet niet of er nog andere ideeen zijn dan muziek, maar ik hoor het wel. en anders probeer ik zo snel mogelijk de nieuwe 3d contest: Music te posten
wat willen jullie eigenlijk liever: muziek of Music? mischien een beetje afgezaagt, maar music vind ik wel stoerder klinken
maar iedereen die niet eerste is geworden, toch gefeliciteerd met je prachtig behaalde plaats in deze contest, niet iedereen kan (zo goed) modelen als jullie dat doen
ik weet niet of er nog andere ideeen zijn dan muziek, maar ik hoor het wel. en anders probeer ik zo snel mogelijk de nieuwe 3d contest: Music te posten
wat willen jullie eigenlijk liever: muziek of Music? mischien een beetje afgezaagt, maar music vind ik wel stoerder klinken

Ik denk dat je het beste muziek/music kan doen aangezien de meesten dat wilden
3D contest: muziek klinkt toch beter hoor... maar de keuze is aan jou natuurlijk
Ik denk idd dat er voor music (idd een stuk stoerder *) ) meer animo is... anders open je even een polletje ofzo?
Humankind… be both.
Ik heb mijn keuze gemaakt, het word music, en het nieuwe topic word om 12 vanmiddag gepost, en duurt 3 weken.
Ik doe mee met music / muziek.... maakt me niet uit hoe je het schrijft, blijft toch hetzelfde onderwerp... maar ik heb iig al een stoer idee.
beetje laat, maar ik kijk nu pas.
Gefeliciteerd KaBramm!
Gefeliciteerd KaBramm!

Gefeliciteerd Kabramm.
Mijn nieuwe naam is CoNstanel blijkbaar. :-)
Cijfers zaten inderdaad minder dicht bij elkaar dan ik had verwacht, maar niettemin ben ik redelijk tevreden met mijn plaats.
Volgende keer 0wn ik je.
Mijn nieuwe naam is CoNstanel blijkbaar. :-)
Cijfers zaten inderdaad minder dicht bij elkaar dan ik had verwacht, maar niettemin ben ik redelijk tevreden met mijn plaats.
Volgende keer 0wn ik je.