Acties:
  • 0 Henk 'm!
iPhone 5

Na maanden van speculatie, uitlekken van foto's, behuizingen en video's is het dan eindelijk zo ver!
Apple heeft op 12 september 2012 de zesde iPhone gepresenteerd, die wonderbaarlijk iPhone 5 heet.

nieuws: Apple presenteert iPhone 5
Apple heeft op een eigen evenement in San Francisco de iPhone 5 aangekondigd.
Zoals al maanden uit geruchten kon worden opgemaakt, is het de eerste iPhone met
groter scherm. Ook heeft de telefoon ondersteuning voor 4g-technologie lte.

De nieuwe iPhone heeft een scherm met hogere resolutie van 1136x640 pixels. De iPhone 4S en 4 hebben een resolutie van 1136x640 pixels. Daarmee is het aantal pixels per inch gelijk gebleven op 326. Dankzij de extra pixels in de hoogte past een rij extra iconen op het startscherm. Oudere apps worden niet uitgerekt, maar gecentreerd weergegeven met zwarte balken boven en onder.

Het scherm heeft wat Apple 'integrated touch' noemt en iets dat tsic heet: de touch-sensoren vormen niet langer een aparte laag, maar zitten in de lcd zelf. Daardoor is er minder reflectie in zonlicht en kan het scherm ook 44 procent meer kleurverzadiging weergeven, claimt Apple.

De processor is Apples eigen A6-soc. Zowel de processor als gpu zijn twee keer zo snel, claimt Apple. Het kan zijn dat Apple heeft gekozen voor een quadcore Cortex A9, maar de claim maakt het ook mogelijk dat de soc twee Cortex A15-kernen aan boord heeft. De soc wordt waarschijnlijk gemaakt op 32nm. De claim over de gpu kan erop wijzen dat Apple net als bij de nieuwe iPad simpelweg enkele cores heeft bijgeplaatst bij de PowerVR SGX543-gpu uit de Apple A5.

De behuizing is dunner geworden: waar de iPhone 4 en 4S 9,3mm dik zijn, is de iPhone 5 7,6mm dik. Hij weegt met 112 gram bovendien een stuk minder dan huidige iPhones. De iPhone 5 ondersteunt net als de meest recente iPad lte. Volgens Apple werkt de iPhone wereldwijd op veel lte-netwerken. Eerder bleek al dat ook frequenties die in Nederland komend jaar voor lte gebruikt gaan worden, door de iPhone zouden gaan worden ondersteund. Dat blijkt het geval: onder meer de 800- en 1800MHz-band wordt ondersteund. Lte gaat niet ten koste van de accu, claimt Apple: de geclaimde accuduur onder lte zou hetzelfde zijn als onder 3g. Volgens Apple zou de accu langer mee moeten gaan dan bij de 4S.

De volgende iPhone zal out-of-the-box draaien op iOS 6, dat Apple in juni presenteerde. Nieuw in iOS 6 is dat de YouTube-app is verdwenen en de Kaarten-app is voorzien van kaartenmateriaal van onder meer TomTom. Ook is er turn-by-turn navigatie standaard in iOS aanwezig. Ook is er integratie met FB. Daarnaast is de functionaliteit van spraakbesturing Siri uitgebreid, al werkt die nog altijd niet in het NL.

Inhoudsopgave
Inhoudsopgave:Specificaties
Apple iPhone 5
iOS versieiOS 6.x.x
ChipsetApple A6 dual-core
Processor snelheid1002MHz
Intern geheugen16GB/32GB/64GB
RAM geheugen1024MB
Flash geheugenNIET
Scherm4,0" / 1136x640 / 16:9 / 326PPI
FrontcameraVideocapture: 1280x720 pixels
Backcamera8.0MP / AF / Backside illumination / hybrid IR filter, Dynamic
low light mode, precision lens alignment, sapphire crystal lens
NetwerkenUMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz)
GSM/EDGE (850,900,1800,1900 MHz); LTE (Bands 1,3,5)
Accu (mAh, standby, spreektijd)225 uur, 8 uur via 3G
Afmetingen 123.8 x 58.6 x 7.6mm
Gewicht 112 gram
PrijsCheck 'Prijzen'

Overige hardwarespecificaties zijn:iPhone 5 specificaties

Pics en filmpjes
iPhone 5

Hands-ons

Reviews
  • All Things Digital: Apple has taken an already great product and made it better, overall. Consumers who prefer huge screens or certain marginal features have plenty of other choices, but the iPhone 5 is an excellent choice.
  • Engadget:
    The iPhone 5 is a significant improvement over the iPhone 4S in nearly every regard, and in those areas that didn't see an upgrade over its predecessor -- camera, storage capacity -- one could make a strong case that the iPhone 4S was already ahead of the curve. Every area, that is, except for the OS. If anything, it's the operating system here that's beginning to feel a bit dated and beginning to show its age.

Still, the iPhone 5 absolutely shines. Pick your benchmark and you'll find Apple's thin new weapon sitting at or near the top. Will it convince you to give up your Android or Windows Phone ways and join the iOS side? Maybe, maybe not. Will it wow you? Hold it in your hand -- you might be surprised. For the iOS faithful this is a no-brainer upgrade. This is without a doubt the best iPhone yet. This is a hallmark of design. This is the one you've been waiting for.
  • SlashGear: Does the iPhone 5 feel better in the hand than the iPhone 4S? Is it faster, and smoother running; does it have a more capable camera; can it access data more rapidly while on the move? Does the combination of iPhone hardware and iOS software feel the most holistic and balanced of any Apple smartphone to-date? The answer to all those questions is yes. Apple has addressed the bigger-screen debate with a solution that doesn’t undermine key usability promises, delivered LTE without destroying battery life, and wrapped it up in a design that’s both comfortably familiar and crisply revitalized.

The iPhone 5 probably won’t take any more marketshare from Android than the iPhone 4S did before it. Neither of the major platforms is going anywhere, and each has its loyal user-base. But, it’s the best iPhone so far, and breaking 2m sales in the first 24hrs of preorders suggests the public at large is confident of the same thing.

What the iPhone 5 really convinces me, though, is that throwing bells and whistles into a device doesn’t necessarily make it a better phone in the end. I’d drifted from the iPhone 4S because I had core needs it was no longer satisfying: a larger screen, for instance. Where the iPhone 5 edges back into the picture is in how well it integrates into my daily life. So many things I can make work on Android – video calling, for instance, but iPhone simply makes them more straightforward. If they’re straightforward, that means I use them more.

Competition between mobile platforms keeps the industry moving and innovating. That can often present itself as a surfeit of innovation: feature upon feature, piled high in an all-singing, all-dancing device. Right now, the iPhone 5 has the best balance of everyday usability and performance, without the distraction of functionality that is clever but unintuitive. It’s an area in which Apple excels, and it’s the reason the iPhone 5 is one of the best smartphones on the market today.
  • TechCrunch:
    If you’ve been debating getting the iPhone 5 — and it seems like many of you haven’t debated it too much, with 2 million pre-orders — I suggest you make the jump. Even from the iPhone 4S, the iPhone 5 is a big, noticeable improvement. (Though of course I understand that carrier contract commitments may come into play there as well.) If you have an iPhone 4 or, heaven forbid, an iPhone 3GS, get the iPhone 5 as soon as you can.

If you have an Android phone and have been waiting for a big iPhone update to explore or re-explore the device, now is the time. And you Windows Phone 7 users who are getting screwed in the move to Windows Phone 8, you may want to look as well. And if you’re still a Blackberry user, well, good luck with that. I think you’re beyond my help.

Those worried about the talk of “disappointment” surrounding the iPhone 5, I suggest you simply go to an Apple Store starting on Friday and try it for yourself. My guess is you’ll immediately recognize just how ridiculous all that bluster actually is. The iPhone 5 is the culmination of Apple doing what Apple does best. This is the smartphone nearly perfected.

Prijzen
Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend, maar zeer waarschijnlijk....
€679,00 voor 16GB, €789,00 voor 32GB en €899,00 voor de 64GB editie! Even afwachten nog!

Losse iPhone 5 kopen? Topicreeks: [iPhone] Importeren en / of losse koop

Met abonnement? Topicreeks: [iPhone] Provider & Abonnementen

Topics en linkjes
deel 1, deel 2, deel 3, deel 4, deel 5, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14, deel 15, deel 16, deel 17, deel 18, deel 19, deel 20, deel 21, deel 22, deel 23, deel 24, deel 25, deel 26, deel 27, deel 28, deel 29, deel 30, deel 31, deel 32, deel 33, deel 34, deel 35, deel 36, deel 37
Zelf ben ik al jaren een fervent Android gebruiker, omdat iOS me niet echt kan trekken, ik vind het te kinderlijk en te warrig met al die icoontjes. Desalniettemin is Apple, evenals de iPhones wel een erg mooi iets, prachtig design, prachtige hardware, veel software voor te verkrijgen en het blijft toch op een of andere manier aantrekkelijk... De prijzen zullen wel niet mis zijn, maar ik mag verlengen en zou het dan deze keer toch iOS worden... Deze nieuwe iPhone maakt het mij in ieder geval erg lastig! En jullie?
De resolutie ofzo vind ik gewoon bar slecht, helemaal omdat de concurrentie al maanden op 1280x720 schermen zit en zelfs bezig is met 1080P schermen... En dan die zwarte balken bij 'oude' apps %*#@
Changelog
  • 12-09-2012 - Topic gestart, naar aanleiding van de Keynote
  • 19-09-2012 'Reviews' toegevoegd, omdat de eerste reviews verschenen

-TS- is made by CLB-

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Remz schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:50:
De nieuwe oordopjes zijn vreselijk. Kwaliteit is goed, maar ze zitten totaal niet lekker in je oren. Bij mij vallen ze er regelmatig uit, en toen ik vandaag op de fiets zat heb ik ze maar afgedaan omdat ik geen zin had ze elke 10 seconden weer in me oren te doen. Bij de oude oordopjes was dit nooit het geval.

Had liever gehad dat ze iets stroever materiaal hadden gebruikt zodat deze wat weerstand gaf.

Ik ga maar weer terug naar me in-ears van Fisher Audio, dan maar geen microfoon/afstandbediening..
Ik vind ze juist wel perfect zitten. Mijn andere (oudere) in-ears zorgen altijd voor irritaties na een tijdje. Daarom gebruik ik on-airs.

Deze nieuwe kan ik urenlang dragen. Enige nadeel is... ze zijn niet draadloos.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:23

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik vind ze ook vrij aardig zitten. Niet perfect, maar dat ligt eerder aan mijn oren.. :P

Geluid is ook een stuk beter dan de standaard earbuds, alleen merk je snel basverlies wanneer de oordopjes niet helemaal goed zitten.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:17
kmf schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:05:
[...]

Ik vind ze juist wel perfect zitten. Mijn andere (oudere) in-ears zorgen altijd voor irritaties na een tijdje. Daarom gebruik ik on-airs.

Deze nieuwe kan ik urenlang dragen. Enige nadeel is... ze zijn niet draadloos.
Helaas heb ik te grote oren, wat potentieel is er zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 20:30
Fonta schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:56:
Wat voor oordopjes zijn volgens jullie goede alternatieven? En dan wel met mic/remote.
Ik moet natuurlijk wel NEXT tegen siri kunnen roepen ;)
Budget?

Vind zelf Klipsch Image s4i heerlijke oordopjes.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Fonta schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:23:
[...]
Wat voor oordopjes zijn volgens jullie goede alternatieven? En dan wel met mic/remote.
Ik moet natuurlijk wel NEXT tegen siri kunnen roepen
Ik zweer zelf bij mijn sennheisers in-ears, zijn ook niet al te duur en ze hebben verschillende modellen met mic/remote. Deze bijvoorbeeld. Nadeel is alleen de lompe remote. Die van Apple is veel slanker.

Je zou ook de in-ears van Apple zelf kunnen kopen, al zijn ze wel aan de prijs voor 80 euro. En naar wat ik gehoord heb zijn ze niet veel beter dan de sennheisers.

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 16-10-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Je hebt evt. nog van die losse remote/mic-kabeltjes die je op een andere set oordopjes aan kunt sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:23
Ik heb een tijdje AKG Q350's gebruikt met inline mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-05 16:29
Geen volume control, maar verder wel mic etc: Urbanears. Erg goed geluid en degelijk spul :) Ze hebben ook andere modellen, waaronder headphones, en versies met volumecontrol, dan staat er een plus in de naam. Ik gebruik het merk nu ruim een jaar en nooit klachten gehad :)

Ik geloof dat enkele grotere mediaketens ze tegenwoordig ook verkopen

[ Voor 14% gewijzigd door Znivian op 17-10-2012 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Vond de oude dopjes ook al prima voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 08-05 15:53

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooie nieuwe iPhone thread, en de eerste acht posts gaan gelijk over diverse merken oordopjes |:(

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:02

vooghel

Cunning linguist

Fonta schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:56:
Ik moet natuurlijk wel NEXT tegen siri kunnen roepen ;)
Kijk eens op [iPhone] Goede in-ear headset tot € 100 :)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 21:00
Michael Knight schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:44:
Je hebt evt. nog van die losse remote/mic-kabeltjes die je op een andere set oordopjes aan kunt sluiten.
Daar heb ik er al zo'n 5 verschillende van geprobeerd, de een werkt beter dan de ander. Wat ze allemaal gemeen hebben is: zijn na 1 tot 4 maanden al kapot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:10

Hupske

AFCA

Nu weet ik niet of ik hiervoor het goede topic gebruik, maar daar kom ik vanzelf wel achter.

Ik heb sinds kort een iphone 4s. Nu zit ik bij t-mobile en heb ik netjes mijn sim kaart erin gedaan. Vervolgens via itunes even de telefoon helemaal hersteld naar de standaard.

Nu zit ik met het het volgende probleem:
Bij mij staat in de instellingen bij aanbieders de netwerkselectie op automatisch. Nu is het telkens het geval dat ik op het netwerk van Telekom.de kom of Vodafone.de, wat nou niet echt de bedoeling is.

Nu vink ik automatisch uit en selecteer ik T-Mobile NL en dan is het volgende weer aan de hand:
Soms geeft die aan dat ik het volle bereik heb op het netwerk, om vervolgens een seconde later weer het bericht te krijgen dat ik geen service heb.
En dit gaat zo maar de hele tijd door.

Is dit een probleem van de telefoon? Heb al contact gehad met t-mobile, maar die zeggen dat het niet aan hun kan liggen of de simkaart...

Overigens woon ik in s-Heerenberg, wat dicht bij de grens is van Duitsland. Echter had ik dit probleem nooit bij mijn Galaxy Note of iPhone 3gs of HTC HD2 Etc.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
hupske schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:32:
Nu weet ik niet of ik hiervoor het goede topic gebruik, maar daar kom ik vanzelf wel achter.

Ik heb sinds kort een iphone 4s. Nu zit ik bij t-mobile en heb ik netjes mijn sim kaart erin gedaan. Vervolgens via itunes even de telefoon helemaal hersteld naar de standaard.

Bij mij staat in de instellingen bij aanbieders de netwerkselectie op automatisch. Nu is het telkens het geval dat ik op het netwerk van Telekom.de kom of Vodafone.de, wat nou niet echt de bedoeling is.

Nu vink ik automatisch uit en selecteer ik T-Mobile NL en dan is het volgende weer aan de hand:
Soms geeft die aan dat ik het volle bereik heb op het netwerk, om vervolgens een seconde later weer het bericht te krijgen dat ik geen service heb.

Is dit een probleem van de telefoon? Heb al contact gehad met t-mobile, maar die zeggen dat het niet aan hun kan liggen of de simkaart...

Overigens woon ik in s-Heerenberg, wat dicht bij de grens is van Duitsland. Echter had ik dit probleem nooit bij mijn Galaxy Note of iPhone 3gs of HTC HD2 Etc.
Als je het volle beriek hebt op T-mobile, zie je dan ook het 3G logo of zie je zo'n klein rondje naast je signaalsterkte?

Het kan zijn dat de T-mobile dekking niet optimaal is waar jij woont en dat hij op dat moment schakelt tussen 3G en GSM.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

BillSpaarbank schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:36:
[...]

Als je het volle beriek hebt op T-mobile, zie je dan ook het 3G logo of zie je zo'n klein rondje naast je signaalsterkte?

Het kan zijn dat de T-mobile dekking niet optimaal is waar jij woont en dat hij op dat moment schakelt tussen 3G en GSM.
Het wisselt zich af. Ene keer is het 3G en dan is het een klein bolletje wat er naast komt te staan. Maar het is toch apart? Ik ga van mijn Note over op de 4S. Met de Note paar seconden ervoor nooit problemen gehad met het bereik en nu ik de 4S gebruik alleen maar?

Maar ik heb veel vaker no service, dan dat ik bereik heb. Ben dus nagenoeg nooit bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 19:13
Ik heb het vermoeden dat het 3G netwerk van T-Mobile waar jij woont een nogal slecht bereik heeft. In eerste instantie probeerde je iPhone dan een sterker 3G netwerk te vinden en kreeg je een Duits netwerk. Maar nu je handmatig op T-Mobile NL hebt ingesteld kan dat niet meer. Hij zal dan wisselen tussen het 2G netwerk, het rondje, dat schijnbaar volle bereik geeft en het 3G netwerk, dat nauwelijks bereik heeft.

Probeer eens 3G uit te schakelen in de settings. Als je dan geen problemen meer hebt en genoeg bereik dan lag het aan het 3G netwerk. Anders moet je gewoon een abonnement nemen op T-Mobile DE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

jona schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:22:
Ik heb het vermoeden dat het 3G netwerk van T-Mobile waar jij woont een nogal slecht bereik heeft. In eerste instantie probeerde je iPhone dan een sterker 3G netwerk te vinden en kreeg je een Duits netwerk. Maar nu je handmatig op T-Mobile NL hebt ingesteld kan dat niet meer. Hij zal dan wisselen tussen het 2G netwerk, het rondje, dat schijnbaar volle bereik geeft en het 3G netwerk, dat nauwelijks bereik heeft.

Probeer eens 3G uit te schakelen in de settings. Als je dan geen problemen meer hebt en genoeg bereik dan lag het aan het 3G netwerk. Anders moet je gewoon een abonnement nemen op T-Mobile DE ;)
Ik zal dat laatste eens proberen, maar het probleem doet zich ook voor als ik veel verder van de grens af ben. Dat betekend tot in Arnhem.
Waarom had mijn Galaxy Note er dan geen last van? Had daarbij altijd de volledige snelheid namelijk.

Edit: het werkt ook nog eens om de 3G uit te zetten. Zit helaas alleen met wat langzamer internet.
Maar bedankt voor de oplossing!

[ Voor 6% gewijzigd door Hupske op 17-10-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:31

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zal dan eens met t-mobile gaan bellen als ik jou was, kun je iig nog een flinke korting krijgen op je abo ivb met klachten omtrent je bereik

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-05 21:01
hupske schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:44:
[...]

Ik zal dat laatste eens proberen, maar het probleem doet zich ook voor als ik veel verder van de grens af ben. Dat betekend tot in Arnhem.
Waarom had mijn Galaxy Note er dan geen last van? Had daarbij altijd de volledige snelheid namelijk.

Edit: het werkt ook nog eens om de 3G uit te zetten. Zit helaas alleen met wat langzamer internet.
Maar bedankt voor de oplossing!
Helaas is deze melding niet uit te schakelen als je handmatig een netwerk selecteert. Bijzonder slecht dat dit niet kan als je het mij vraagt.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ik zal idd eens gaan bellen naar T-Mobile om korting te vragen.

Ik vind het Zoiezo apart dat hij telkens moet overschakelen. Daardoor heletijd niet bereikbaar bent.
Op de galaxy Note had ik dat nooit meegemaakt. Ook nooit op het Duitse netwerk gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Hmm... vandaag geprobeerd om via de lightningkabel en een sigarettestekkerusbadapter mijn iPhone5 op te laden. (nadat ik gister tijdens navigatie naar huis bijna accu had leeggetrokken)

Helaas gebeurde er niks. Hopelijk komst dit door de adapter. Vanavond probeer ik met andere USB-stekkers. Hebben jullie ervaringen hiermee? De lightning icm usb-poweradapters?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:23
kmf schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:39:
Hmm... vandaag geprobeerd om via de lightningkabel en een sigarettestekkerusbadapter mijn iPhone5 op te laden. (nadat ik gister tijdens navigatie naar huis bijna accu had leeggetrokken)

Helaas gebeurde er niks. Hopelijk komst dit door de adapter. Vanavond probeer ik met andere USB-stekkers. Hebben jullie ervaringen hiermee? De lightning icm usb-poweradapters?
Een PC met een marketingleus voor het gebruik van iPad opladen werkt in ieder geval niet met de Lightning-kabel via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 20:19
hupske schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:32:

Je probleem lijkt erg op het probleem wat ik ook in deel 37 van het forum en in mijn review van de Iphone 5 heb gepost, namelijk het mindere bereik van de Iphone 5 t.o.v. mijn oude telefoon (HTC sensation).
Op plaatsten waar ik voorheen goed 3G bereik binnenshuis had heeft de Iphone 5 dat veel minder.
Heeft dus niets met instellingen of opperator netwerk te maken maar puur met de telefoon zelf. Ik heb er een topic over geopend in het Vodafone forum maar ben nog in afwachting van goede reacties.

Link naar review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
iPhone 4 8 GB is binnen. Echter is de capaciteit 6,3 GB. Zou het geen 8 GB moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
magnifor schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:20:
iPhone 4 8 GB is binnen. Echter is de capaciteit 6,3 GB. Zou het geen 8 GB moeten zijn?
Dat is normaal, het OS neemt ruimte in beslag en dat is relatief veel op een 8GB model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

magnifor schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:20:
Heeft te maken met bytes.

http://compreviews.about.com/od/storage/a/ActualHDSizes.htm

Is bij alle schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-04 11:29

Silasje

www.Entjes.eu

Zoals in deel 37 heb ik aangegevendat mijn telefoon soms heel hard gaat met accuverbruk. Vandaag heb ik m ook meer gebruikt als gewoonlijk. Maar mijn accu is hierbij helemaal snel gegaan,

nu zoek ik een app waarin ik kan zien waar mijn accu aan verbruikt wordt, ik heb zelf even snel gezocht, maar kon alleen dingen over het ram geheugen vinden . Heeft iemand een goede tip voor een app waar je net zoals in android kan zien waar al die electronen aan verbruikt worden?

Het liefst gratis,aar als het nodig is ben ik bereid een klein bedrag te betalen

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-05 09:17
Vraagje; mijn vriendin heeft een "replacement" iPhone4, naar aanleiding van een omruil vanwege niet werkende silent switch.

De replacement heeft echter een behoorlijk geel scherm. Daarnaast gaat het scherm niet aan als je de silent switch aan of uit zet (volgens mij is het normaal dat je dan ziet dat het geluid uit/aan gaat, tenminste, in mijn ervaring? Ja toch?). Ik heb wel vaker berichten over gele schermen gelezen, maar niet de uitkomst ervan; is dit een defect? Het verschil met mijn iPhone4 is gigantisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
virofi schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:37:
De replacement heeft echter een behoorlijk geel scherm. Daarnaast gaat het scherm niet aan als je de silent switch aan of uit zet (volgens mij is het normaal dat je dan ziet dat het geluid uit/aan gaat, tenminste, in mijn ervaring? Ja toch?). Ik heb wel vaker berichten over gele schermen gelezen, maar niet de uitkomst ervan; is dit een defect? Het verschil met mijn iPhone4 is gigantisch!
Dat het scherm niet meer aan gaat als je hem op stil zet is bij mij ook zo, ook een iPhone 4, als ik het me goed herinner is dat zo gekomen sinds de iOS 5 upgrade.

Wat het gele scherm betreft: Ziet het er ook geel uit als ze niet naast elkaar houdt? Misschien is de kleurbalans een beetje de gele kant open bij die van jou net weer wat blauwer. Maar als het je echt stoort zou ik er ook wel over klagen. Er was in het begin wel iets met gele schermen ja, er werd toen gezegd dat het lijm was die nog moest uitharden en weg zou trekken, maar dat was in het begin toen ze zo snel van de produktielijn af rolden dat ze geen seconde op de voorraadplank lagen. Dus ik denk niet dat dat nu nog het geval is met de iPhone 4.
Volgens mij is het dat niet. Dat gaat alleen op voor harde schijven. In de iPhone zitten Flash chips waarbij een Gigabyte wel nog steeds als 1024x1024x1024 wordt gerekend (dus eigenlijk een gibibyte is). Bovendien zou dat verschil niet zo enorm groot zijn. (8.000.000.000 bytes is nog steeds 7.4GiB ongeveer). Volgens mij komt het gewoon door het OS, dat gaat van je opslagcapaciteit af en is behoorlijk groot.

[ Voor 42% gewijzigd door GekkePrutser op 17-10-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
GekkePrutser schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:46:
Dat het scherm niet meer aan gaat als je hem op stil zet is bij mij ook zo, ook een iPhone 4, als ik het me goed herinner is dat zo gekomen sinds de iOS 5 upgrade.
Vreemd, mijn iPhone4 doet 't dus wel en kan ook geen instelling vinden waarmee je dat aan of uit kunt zetten. Hmmm.
GekkePrutser schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:46:
Wat het gele scherm betreft: Ziet het er ook geel uit als ze niet naast elkaar houdt? Misschien is de kleurbalans een beetje de gele kant open bij die van jou net weer wat blauwer. Als het je echt stoort zou je er wel over kunnen klagen.
Ja, ook als ik 'm niet naast m'n eigen zet valt 't op, maar dat kan ook komen doordat ik mijn eigen scherm gewend ben natuurlijk. Hoe dan ook; opvallend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:47
Anandtech heeft zijn review up. Beste review van de iPhone 5 op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 12:08
Silversin schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:24:
Anandtech heeft zijn review up. Beste review van de iPhone 5 op dit moment.
http://www.anandtech.com/show/6330/the-iphone-5-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 16:57
heeft iemand ook een rammel in zijn telefoon en hoort dit ook bij het bellen? heb de eerste week niets vernomen, vandaag in eens wel.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Meer mensen last van de "vreemde" ratel bij het trillen van de iPhone 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:58
shoombak schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:00:
Meer mensen last van de "vreemde" ratel bij het trillen van de iPhone 5?
Dit herken ik denk ik wel een beetje..

Laatst was ik gewoon aan het whatsappen en toen ik een mail binnenkreeg, ging de telefoon nóg een keer trillen, alleen deze trilling klonk heel anders dan normaal.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:51
Het kan zijn dat je scherm niet goed vast zit. Gewoon ff bellen met Applecare en je krijgt een nieuwe en kunt daarna je oude opsturen.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Mjah, alleen de 'lens' kan een beetje rammelen... als het een ander geluid is, zou ik het even na laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:04
Gisterenavond meeting gehad met paar collegas. Daar voor het eerst de iPhone 5 kunnen bezichtingen en even kunnen testen. Collega van me had hem bij de release reeds te pakken.
Wat me opviel:

+++ Het design: voor mij op dit moment qwa bouwkwaliteit en looks de mooiste gsm die beschikbaar is. Meer zelfs, voor mij persoonlijk is de black versie de mooiste gsm ooit gemaakt
+++ Het scherm: zo helder, zo scherp, zo mooi. De extra grootte zorgt echt voor een nieuwe ervaring binnen ios
++ De snelheid: het toestel is echt supersnel geworden. Ik heb op dit moment een Galaxy S2, vind die reeds snel maar de iPhone blaast die echt weg. Logisch ook aangezien het een nieuw toestel is. Het rare is dat ik nooit de Galaxy S2 als "traag" beschouwde voor ik met de iPhone 5 ff aan het testen ging.
+ Siri: echt wel verbeterd heb ik de indruk. Ik vroeg het weer, een filmrecensie, films met adam sandler, laatste wedstrijd van Manchester United, volgende wedstrijd van Manchester United, hoe groot Lebron James was. Op alles kon hij antwoorden en dit terwijl er toch wel rumoer op de achtergrond was.

- - - Het ios: Ik heb zelf de 3G en de 4 gehad en moet zeggen, we zijn nu paar jaar later en ios ziet er in grote lijnen nog steeds hetzelfde uit. Er zijn wat verbeteringen aangebracht maar het meeste is nog steeds gelijk gebleven. Ik hoopte toch wat echte vernieuwingen te zien
- Maps: Volgens mijn collega werkte het vrij goed, ook de turn by turn navigatie. Wat voor mij wel ontbreekt, is streetview. Het 3D gedeelte is leuk maar je hebt naar mijn mening toch meer aan streetview dan aan een 3D beeld. Mss wordt dit in de toekomst nog toegevoegd.

Conclusie:
Ik vind het echt een knappe gsm maar twijfel nog steeds over de aankoop. Zou ik tevreden zijn moest ik hem kopen ? Ja maar het OS vind ik er te weinig op vooruit gegaan. Ja er is Siri en Passbook maar de toevoegde waarde van beide is op dit moment niet echt heel groot. Siri werkt nog niet in het nederlands, online restaurantreservaties werken hier vrijwel nooit in Belgie of Nederland omdat er geen ondersteuning is, idem met passbook. Deze gsm met zijn absoluut geile bouwkwaliteit + een ios dat bv widgets of meer dynamiek in zijn iconen heeft om notifications weer te geven zou voor mij echt een must have zijn. Op dit moment is het dat echt nog niet...Ben er dus nog niet helemaal uit of ik hem koop of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:05
Sinds ik de iPhone 5 heb vanaf 28 sept, heb ik problemen met het 3G bereik. Waar ik normaal met mijn iPhone 4S 3G bereik had, lukt dit op de iPhone 5 niet. Ook moet ik hem soms handmatig uit en aanzetten de 3G voordat die daarop over springt. Ik heb een iPhone 5 van de eerste batch. Lijkt dit op een software probleem of een hardware probleem? En adviseren jullie om terug te gaan naar de shop waar ik hem heb gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478872

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik ook de iphone 5 in bezit. Een geweldig mooi toestel. Helemaal vergeleken met mijn oude 3G.

Nu ben ik alleen benieuwd naar jullie ervaringen met " de rammel" bij de iphone 5. Ik weet dat het "normaal" is. Ik heb meerdere 4s'en in mijn handen gehad en zij hadden het allemaal. Maar wel minimaal. Bij mijn iphone 5 is het echt wel veel harder en erg storend.

Hebben alle iphone 5's hier nou last van??

Gr. Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:55

Floor-is

5.2

Ik heb een Vodafone sim in mijn iPhone5 en heb met grote regelmaat 'no service' meldingen. In mijn iPhone4 zit ook een Vodafone sim, deze heeft op dezelfde momenten prima ontvangst...

Dat is lichtelijk vervelend om het netjes te zeggen. Nu is het probleem vooral dat ik de nieuwe telefoon bij een KPN abbo heb en er een Voda sim in zit. Kan moeilijk bij KPN aankomen dat mijn telefoon niet goed werkt in combinatie met Voda :(

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Laatst online: 27-03 18:57
Anoniem: 478872 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:20:
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik ook de iphone 5 in bezit. Een geweldig mooi toestel. Helemaal vergeleken met mijn oude 3G.

Nu ben ik alleen benieuwd naar jullie ervaringen met " de rammel" bij de iphone 5. Ik weet dat het "normaal" is. Ik heb meerdere 4s'en in mijn handen gehad en zij hadden het allemaal. Maar wel minimaal. Bij mijn iphone 5 is het echt wel veel harder en erg storend.

Hebben alle iphone 5's hier nou last van??

Gr. Erik
Nee mijne niet, alleen als ik heel goed luister een ieniemienie rammeltje, maar dat is dus normaal.

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Michael Knight schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:42:
Mjah, alleen de 'lens' kan een beetje rammelen... als het een ander geluid is, zou ik het even na laten kijken.
Ja daar denk ik ook aan. Het is waarschijnlijk de lens van de camera die dan even mee rammelt bij het trillen. Het scherm zit gewoon goed vast bij mij, kan er niet op drukken dus zal wel goed zijn dan :) Maak me er verder niet zo druk om.

Update: Ik weet nu zeker dat het gewoon de lens is van de camera. Net bij het maken van een nieuwe trilling even gecheckt en geluisterd. Niks aan de hand dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Kuhr89 op 19-10-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478872

"Nee mijne niet, alleen als ik heel goed luister een ieniemienie rammeltje, maar dat is dus normaal"

Oké dat is duidelijk. De rammel is er dus waarschijnlijk wel bij alle iphone's maar zoals ik jou hoor niet erger als bij de iphone 4!!

Mag t-mobile dus een andere gaan leveren.

Gr. Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Anoniem: 478872 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:23:
"Nee mijne niet, alleen als ik heel goed luister een ieniemienie rammeltje, maar dat is dus normaal"

Oké dat is duidelijk. De rammel is er dus waarschijnlijk wel bij alle iphone's maar zoals ik jou hoor niet erger als bij de iphone 4!!

Mag t-mobile dus een andere gaan leveren.

Gr. Erik
Bij mij is het rammeltje wel wat meer hoorbaar dan bij de iPhone 4. Ik heb alleen niet het idee dat dit zo erg is.. De camera functioneert perfect verder. Niks om me zorgen over te maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Floor-is schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:23:
Ik heb een Vodafone sim in mijn iPhone5 en heb met grote regelmaat 'no service' meldingen. In mijn iPhone4 zit ook een Vodafone sim, deze heeft op dezelfde momenten prima ontvangst...

Dat is lichtelijk vervelend om het netjes te zeggen. Nu is het probleem vooral dat ik de nieuwe telefoon bij een KPN abbo heb en er een Voda sim in zit. Kan moeilijk bij KPN aankomen dat mijn telefoon niet goed werkt in combinatie met Voda :(
Iets wat mij opviel: de nano-sims lijken iets kleiner dan de nano-sim houder 'opening'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
alle sims zouden toch met dezelfde specs gemaakt moeten zijn. Mijn t-mobile sim heeft in ieder geval geen problemen in de iPhone 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:41
ik heb ook last van no service meldingen zo nu en dan, ik heb vodafone simkaartje zelf op maat geknipt. dat ging gelukkig goed. ik had wel om een nanosim gevraagd, maar aangezien ik een duo simkaart heb zoudit niet kunen. mischien is er toch iets anders aan de nano simkaarten.

ps weet iemand hoe ik de insteliingen van farenheid naar graden zet in de iphone 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 18:23
Dit keer weer het rose/paarse probleem met mijn iPhone 5 camera. Nu liet hij zich wel vastleggen:

http://db.tt/hxA67a28

Hoop dat er snel een update voor komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:51
L1800 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:37:
ik heb ook last van no service meldingen zo nu en dan, ik heb vodafone simkaartje zelf op maat geknipt. dat ging gelukkig goed. ik had wel om een nanosim gevraagd, maar aangezien ik een duo simkaart heb zoudit niet kunen. mischien is er toch iets anders aan de nano simkaarten.

ps weet iemand hoe ik de insteliingen van farenheid naar graden zet in de iphone 5?
Op de i rechtsonder drukken.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Kan iemand mij vertellen of dat ik die irritante SMS-alerts uit kan zetten wanneer ik een oproep heb gemist?
Ik krijg het namelijk al te zien bij het telefoon icoontje, maar daarna krijg ik ook nog een SMS erachteraan... beetje dubbelop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Ligt dat niet bij de instellingen bij je provider? Ik weet dat Vodafone dat als optie heeft, en dat kun je bij de voicemailinstellingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Nope, kan het echt nergens vinden. Lees net ergens dat je daarvoor naar je provider moet bellen en het aan hun moet vragen of dat ze het voor je uitzetten. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het extern geregeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Maar heb je Vodafone? Anders is dit wellicht een oplossing:
Kan ik de Gemiste Oproep Service (tijdelijk) uitzetten?

Als je geen sms-berichten wilt ontvangen met de melding dat je een oproep gemist hebt, kun je 1333 bellen. Je ontvangt dan geen berichten meer van gemiste oproepen en bellers kunnen geen voicemail-bericht achterlaten.

Wil je de Gemiste Oproep Service definitief uitzetten? Bel dan naar 1233 en zet je voicemail aan.
Door je voicemail aan te zetten, zet je de gemiste oproep service definitief uit. Je kunt de Gemiste Oproep Service niet (meer) aanzetten via 1233

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ohja vergeten te vermelden. Maar ik heb dus T-mobile :)
Heb even moeten zoeken, maar het bleek dus ergens verscholen te zitten bij de instellingen op de MyT-mobile site.
Het is in ieder geval gelukt!

Bedankt voor je hulp, had niet gedacht dat je het ergens extern uit moest zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoi,
Ik heb de iphone 5 en last van het feit dat sommige gesprekken wegvallen of statisch/robot-achtig klinken.
Heel irritant is dit aangezien ik de telefoon veel zakelijk gebruik. (Abo loopt bij VF)
Nu heb ik op de apple fora een topic gevonden wat precies mijn probleem beschrijft:
https://discussions.apple...348915?start=165&tstart=0

Zijn er hier in NL/BE mensen die ook last hebben van dit probleem?
Wat ik nog kan doen is:
- sim kaart wissel (heb nu een duo sim en nano is (nog niet) te verkrijgen bij VF icm duo sim, dus zelf geknipt.
- Een volledige iphone reset en blanco beginnen (dus geen backup terugzetten).

Ik wil deze opties echter pas proberen zodra ik dus een nano sim kan krijgen icm een duo sim.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
steffex schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:03:
alle sims zouden toch met dezelfde specs gemaakt moeten zijn. Mijn t-mobile sim heeft in ieder geval geen problemen in de iPhone 5...
Ik heb ook geen probleem met mijn T-Mobile nano sim, maar in het simkaartje houdertje kan ik die nano sim nog wel naar links en rechts bewegen en zelfs een klein beetje omhoog en omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virish01
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-04 15:48
Apache4u schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:01:
Hoi,
Ik heb de iphone 5 en last van het feit dat sommige gesprekken wegvallen of statisch/robot-achtig klinken.
Heel irritant is dit aangezien ik de telefoon veel zakelijk gebruik. (Abo loopt bij VF)
Nu heb ik op de apple fora een topic gevonden wat precies mijn probleem beschrijft:
https://discussions.apple...348915?start=165&tstart=0

Zijn er hier in NL/BE mensen die ook last hebben van dit probleem?
Wat ik nog kan doen is:
- sim kaart wissel (heb nu een duo sim en nano is (nog niet) te verkrijgen bij VF icm duo sim, dus zelf geknipt.
- Een volledige iphone reset en blanco beginnen (dus geen backup terugzetten).

Ik wil deze opties echter pas proberen zodra ik dus een nano sim kan krijgen icm een duo sim.
Ik heb dat dus een paar dagen geleden gehad. Stem was robotachtig. Hoop dat dit een incident is en niet vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
virish01 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:40:
[...]

Ik heb dat dus een paar dagen geleden gehad. Stem was robotachtig. Hoop dat dit een incident is en niet vaker voorkomt.
Is echt geen iPhone specifiek probleem maar een Vodafone probleem...

Mijn vriendin en ik, beide VF klant en Android gebruiker hebben dit ook eens in de zoveel gesprekken. Bij het overgaan hoor je het al, vervolgens kun je net zo goed ophangen en het opnieuw proberen. (waarna het dus wel goed gaat) Heel irritant!

Edit: ik zie nu dat er meer mensen zijn, mogelijk dus een iPhone probleem naast het irritante VF netwerkfoutje..

[ Voor 9% gewijzigd door Recoil op 21-10-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:39
Heb ik ook met VF, blij dat ik niet de enige ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virish01
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-04 15:48
Oke oke thanks. Ligt dan aan VF aangezien ik ook VF heb. Zal geen toeval meer zijn. Enig idee of zij hiervan op de hoogte zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ik heb dit ook wel eens. Heb een iphone 4 en KPN zakelijk abbo. Had het ook wel met vorige telefoons. Je kunt het al horen als hij over gaat. Lijkt me meer een netwerk gebeuren dan een fout van een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:19
Heb het ook met iPhone 5 en Vodafone Zakelijk.
Had het daarvoor ook met m'n iPhone 4. Keer ophangen en opnieuw bellen helpt dan.

Je schrikt je wel wezenloos als het in de auto gebeurt. Hoor je dat robot-geluid over je speakers.. en dat gaat hard!

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:31

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hahahaha heel bekend idd... Ik heb het vaak als ik mn schoonmoeder bel die in Duitsland woont... Is het toeval? :+)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik heb m'n iPhone 5 zwart 16gb nu sinds woensdag in gebruik en volgens mij is de aan /uit knop nu al kapot... Hij is al ingedrukt en het voelt alsof hij los zit. Je kunt er nog wel op drukken en dan doet hij het, maar heel af en toe dus niet.

Vervelend dit weer, maar eens kijken hoe dat zit bij vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 14:25
Tc-Chub schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:28:
Ik heb m'n iPhone 5 zwart 16gb nu sinds woensdag in gebruik en volgens mij is de aan /uit knop nu al kapot... Hij is al ingedrukt en het voelt alsof hij los zit. Je kunt er nog wel op drukken en dan doet hij het, maar heel af en toe dus niet.

Vervelend dit weer, maar eens kijken hoe dat zit bij vodafone...
misschien kun je dit het beste direct met Apple regelen, dus zonder tussenkomst van vodafone. Bel Apple maar eens

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
funk-e schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 00:23:
[...]

misschien kun je dit het beste direct met Apple regelen, dus zonder tussenkomst van vodafone. Bel Apple maar eens
Die verwijzen je (telefonisch) sowieso naar Vodafone, was bij mij ook het geval. Wellicht meer kans als je naar de Apple Store gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
virofi schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:41:
[...]

Die verwijzen je (telefonisch) sowieso naar Vodafone, was bij mij ook het geval. Wellicht meer kans als je naar de Apple Store gaat.
Dat is raar, je hebt de eerste 90 dagen toch gewoon recht op Apple Care? In dit geval maakt de verkopende partij volgens mij helemaal niets uit.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

De chinese iPhone 5 accesoiresmakers beginnen eindelijk op gang te komen.

Een "repair" pen om scuff te "repareren"
http://www.pandawill.com/...rs-selectable-p68485.html

Neppe lightning kabel?
http://www.pandawill.com/...pple-iphone-5-p68475.html

En een doorlusdock:
http://www.pandawill.com/...-for-iphone-5-p68277.html

Wie durft? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
BillSpaarbank schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:56:
[...]

Dat is raar, je hebt de eerste 90 dagen toch gewoon recht op Apple Care? In dit geval maakt de verkopende partij volgens mij helemaal niets uit.
Geen recht op Apple Care, maar "Technische ondersteuning". Apple Care is gewoon een betaalde "dienst" die je alleen krijgt als je ook daadwerkelijk betaald voor Apple Care. In dit geval vertelde Apple dat je toch echt bij de verkopende partij moet zijn en volgens mij klopt dat ook gezien het NL consumentenrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:09
Ik heb mijn iPhone gefactory reset, dus geen reserve backup geinstalleerd. Hoe krijg ik nu mijn foto's uit iCloud weer terug? Op mijn iPad zie ik de foto's die genomen zijn voor de reset wel nog in de fotostream staan, maar op mijn iphone niet.

De instellingen staan goed, dus fotostream aan etc.

Edit: het lijkt erop als iCloud maar 1 backup bijhoudt per idevice? Dus de foto's van mijn iphone stream worden maar 1 keer bijgehouden en zijn nu overschreven door de nieuwe installatie?

[ Voor 24% gewijzigd door pelt op 22-10-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-04 14:37
kmf schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:22:

Een "repair" pen om scuff te "repareren"
http://www.pandawill.com/...rs-selectable-p68485.html

Neppe lightning kabel?

En een doorlusdock:
http://www.pandawill.com/...-for-iphone-5-p68277.html

Hahaha wat een geweldig product die 'repair pen'. Lijkt mij dat je daar gewoon een willekeurige markeerstift voor kunt gebruiken.. Doen mijn ouders al jaren als ze ergens een lelijke kras op hebben zitten. Bijbehorende stift er even overheen halen, vervolgens de streep wegvegen. De inkt blijft in de groef zitten en je ziet het bijna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 14:25
Muurtegel schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:05:
[...]

Hahaha wat een geweldig product die 'repair pen'. Lijkt mij dat je daar gewoon een willekeurige markeerstift voor kunt gebruiken.. Doen mijn ouders al jaren als ze ergens een lelijke kras op hebben zitten. Bijbehorende stift er even overheen halen, vervolgens de streep wegvegen. De inkt blijft in de groef zitten en je ziet het bijna niet meer.
$16 voor een neppe lightningkabel lijkt me niet echt aantrekkelijk

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ik heb trouwens een vraag waar iemand van jullie een oplossing heeft of weet waarom dat is.

Als ik mijn Apple Earpods gebruik, dan hoor ik de systeemgeluiden prima, samen met Siri.

Zodra ik mijn iPhone in mijn auto gebruik met een 3.5mm jack AUX aansluiting en ik zeg iets tegen Siri dan hoor ik Siri gewoon helemaal niet via mijn speakers.

Nu zit ik bijv. bij mn vriendin op de kamer en die heeft gewoon een 2.1 setje, dus ik sluit mn iPhone aan en ik hoor mijn mail geluiden bijna niet, terwijl de muziek wel prima doorkomt. Ook toetsenbord en ontgrendel kliks zijn best wel zacht. Het lijkt niet goed door te komen ofzo.

Heeft iemand van jullie een idee? Want navigeren in de auto met de stem gaat perfect, maar de stem van Siri tijdens Siri is gewoon niet te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 09:56
Die geluiden hebben elk hun eigen volume dacht ik, zodra je het geluid hoort wat je zou moeten horen moet je op je iPhone je volume omhoog drukken. Was bij mij ook de eerste keer toen hij aan de AUX hing. Heb er ook even naar lopen zoeken.

Tevens is het zo dat als je muziek speelt de rest van je geluiden gedeeltelijk gemute worden. Handig, maar soms ook weer niet :/

[ Voor 21% gewijzigd door Banshee op 22-10-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
virofi schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:01:
[...]

Geen recht op Apple Care, maar "Technische ondersteuning". Apple Care is gewoon een betaalde "dienst" die je alleen krijgt als je ook daadwerkelijk betaald voor Apple Care. In dit geval vertelde Apple dat je toch echt bij de verkopende partij moet zijn en volgens mij klopt dat ook gezien het NL consumentenrecht.
Ik heb contact opgenomen met de Vodafone Webcare en zij melden dat ik de telefoon dus op moet sturen naar hun reparatiedienst. Ik kan ook terecht in de Vodafone winkel zodat zij hem op sturen. Ben hem dus wel weer kwijt dus dat is minder.

De reparatietijd kunnen ze niets over zeggen dus dat kan ook maar zo weer super lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Tc-Chub schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:56:
[...]

Ik heb contact opgenomen met de Vodafone Webcare en zij melden dat ik de telefoon dus op moet sturen naar hun reparatiedienst. Ik kan ook terecht in de Vodafone winkel zodat zij hem op sturen. Ben hem dus wel weer kwijt dus dat is minder.

De reparatietijd kunnen ze niets over zeggen dus dat kan ook maar zo weer super lang duren.
Je zou, als je het er voor over hebt, ook naar Apple Store in Amsterdam kunnen gaan. Dikke kans dat zij hem (indien ze voorraad hebben) wel omruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Zo, ik ben bezig mijn iPhone 5 review voor Tweakers. Ik zit al rond de 3000 woorden, of 17000 tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Uniciteit schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:15:
Zo, ik ben bezig mijn iPhone 5 review voor Tweakers. Ik zit al rond de 3000 woorden, of 17000 tekens.
Ben benieuwd!
(ik moet nog heel even wachten, zoals volgens mij de rest hier ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
virofi schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:07:
[...]

Je zou, als je het er voor over hebt, ook naar Apple Store in Amsterdam kunnen gaan. Dikke kans dat zij hem (indien ze voorraad hebben) wel omruilen...
In principe doet de knop het nog, en is hij ook overbodig (ik kan ook instellen dat de telefoon na een minuut uit gaat, en zoveel extra stroom kost dat niet). Hij gaat ook gewoon aan met de homeknop dus dat is het probleem ook niet. Gezien ik dus gewoon een jaar garantie heb kan ik er ook even mee wachten tot hij goed leverbaar is en ik hem dus makkelijk kan omruilen in de Apple store.

De vraag blijft wel, ruilen zij hem zomaar om terwijl ik hem daar niet los gekocht heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
Tc-Chub schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:49:
[...]

In principe doet de knop het nog, en is hij ook overbodig (ik kan ook instellen dat de telefoon na een minuut uit gaat, en zoveel extra stroom kost dat niet). Hij gaat ook gewoon aan met de homeknop dus dat is het probleem ook niet. Gezien ik dus gewoon een jaar garantie heb kan ik er ook even mee wachten tot hij goed leverbaar is en ik hem dus makkelijk kan omruilen in de Apple store.

De vraag blijft wel, ruilen zij hem zomaar om terwijl ik hem daar niet los gekocht heb?
Dit vraag ik me ook af.

Mijn lockbutton zit ook wat losjes, niet zo erg als bij jou maar het is wel iets waar ik geen 2 jaar mee ga rondlopen. Heb ook geen zin om hem nu in de tijd van beperkte beschikbaarheid lang kwijt te zijn, dus wil hem liever ergens in december direct ruilen als er voldoende voorraad is.
(heb mijn iPhone 5 via T-Mobile trouwens)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Tc-Chub schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:49:
[...]

Overbodig? Bij mij niet hoor. Buiten het feit dat ik het zwaar irritant vind om te moeten wachten totdat hij automatisch locked, gebruik ik 'm ook regelmatig om een screenshotje te maken en tussendoor even de tijd te checken (gewenning).

@ AntraXxX: Gaat dit werkelijk waar zó makkelijk? Lijkt me zeer sterk, helemaal als je zolang wacht. Denk dat hij gewoon gerepareerd gaat worden dan. Anders extreem goede service, misschien wel té goed.

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 22-10-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Voor zover ik weet het tweede Nederlandse bedrijf na Kaldi dat gebruik maakt van Passbook. Bij Dixons krijg je 5 euro korting op een bestelling die je plaats vanaf 50 euro voor 1 december 2012.

http://www.dixons.nl/passbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
bram1984 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:33:
[...]

Overbodig? Bij mij niet hoor. Buiten het feit dat ik het zwaar irritant vind om te moeten wachten totdat hij automatisch locked, gebruik ik 'm ook regelmatig om een screenshotje te maken en tussendoor even de tijd te checken (gewenning).

@ AntraXxX: Gaat dit werkelijk waar zó makkelijk? Lijkt me zeer sterk, helemaal als je zolang wacht. Denk dat hij gewoon gerepareerd gaat worden dan. Anders extreem goede service, misschien wel té goed.
Dat is wat ik me dus afvroeg. :9 Heb namelijk nog geen ervaring met omruilen/reparatie aangezien mijn iPhone 4 geen problemen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Laatst online: 07-05 22:43
Flieger schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:15
Besteldatum: 27 september
Toestel: iPhone 5 16GB Black
Abonnement: Friends & Family iPhone Altijd 55 (online besteld)
Bevestiging ontvangen: 27, 28 september en 18 oktober
Bevestiging van levering: 19 oktober
Levering: 22 oktober
Helaas blijkt na het uitpakken dat de luidspreker het niet doet van mijn splinternieuwe iPhone 5.

Wat is nu wijsheid? Moet ik de telefoon per se terugsturen of mag ik ook naar een Vodafone winkel en/of Apple Store om het toestel om te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Flieger schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:19:
[...]

Helaas blijkt na het uitpakken dat de luidspreker het niet doet van mijn splinternieuwe iPhone 5.

Wat is nu wijsheid? Moet ik de telefoon per se terugsturen of mag ik ook naar een Vodafone winkel en/of Apple Store om het toestel om te ruilen?
Kijk even een post of 5/6 boven je ;)

Antwoord: Waarschijnlijk Vodafone, wellicht de Apple store. Zekerheid is er nog niet gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-05 07:11
Sinds kort hier een probleem waarbij de beller mij niet hoort onder het gesprek.
Wanneer ik de iPhone op de luidspreker zet, hoort de andere zijde mij wel gewoon.
Ook de dictafoon werkt gewoon en neemt gewoon op. Iemand die weet wat dit kan zijn?
Ik heb het toestel al hersteld maar dit mocht niets baten.

Het een en ander afgezocht maar kon niet echt iets vinden..

[ Voor 9% gewijzigd door maikel_rox op 22-10-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
Flieger schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:19:
[...]

Als je niet bij Apple terecht kan hoop ik niet dat je een nieuwe aansluiting bij Vodafone bent. Als je 'm namelijk retour stuurt wegens defect wordt je order geannuleerd... Ik spreek (helaas) uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
virofi schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:14:
[...]

Als je niet bij Apple terecht kan hoop ik niet dat je een nieuwe aansluiting bij Vodafone bent. Als je 'm namelijk retour stuurt wegens defect wordt je order geannuleerd... Ik spreek (helaas) uit ervaring.
Het betreft een verlenging. De klantenservice adviseerde me eerst het toestel terug te sturen, maar zei daarna dat ik ook naar een Vodafone Store mag. Ruilen ze 'm daar zonder morren om, als ze voorraad hebben of nemen ze 'm in ter reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 08-05 15:53

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Flieger schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 06:43:
[...]

Het betreft een verlenging. De klantenservice adviseerde me eerst het toestel terug te sturen, maar zei daarna dat ik ook naar een Vodafone Store mag. Ruilen ze 'm daar zonder morren om, als ze voorraad hebben of nemen ze 'm in ter reparatie?
Dat is een vraag die ik aan de Vodafone shop medewerker zou stellen in plaats van hier?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Heeft iemand al een winkel gezien die de 30-pins adapter verkopen? Ik vind het wel slecht dat deze na een maand nog nauwelijks verkrijgbaar zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:44:
Dat is een vraag die ik aan de Vodafone shop medewerker zou stellen in plaats van hier?
Bedankt voor dit heldere antwoord. 8)7 Vodafone medewerkers spreken elkaar tegen (klantenservice zei dat ik ook naar de winkel kon gaan en op het forum zeggen ze dat het altijd retour moet via het leveringskanaal), vandaar dat ik hier om ervaringen van anderen vraag. Zo werkt het vaak met een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414438

Zijn er hier mensen die de iPhone gebruiken zonder hoes/case/sleeve? dus gewoon kaal? Ik vind de iPhone 5 zo'n mooie design hebben dat ik het zonde vind om een hoesje of iets dergelijks er omheen te doen.

Wat zijn de ervaringen zonder case? beschadigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Fully nude hier. Geen beschadigingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Ik heb mijn iPhone 5 met defecte luidspreker maar retour gestuurd zoals op de bijgevoegde papieren stond aangegeven.

Ik heb hierop aangevinkt dat ik een herlevering wil.

Het versturen kost mij 8,05 Euro. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414438

kmf schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:23:
Fully nude hier. Geen beschadigingen
Witte iphone of zwarte? en gewoon in de broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Flieger schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:53:
[...]

Bedankt voor dit heldere antwoord. 8)7 Vodafone medewerkers spreken elkaar tegen (klantenservice zei dat ik ook naar de winkel kon gaan en op het forum zeggen ze dat het altijd retour moet via het leveringskanaal), vandaar dat ik hier om ervaringen van anderen vraag. Zo werkt het vaak met een forum.
De vodafone Webcare meldde mij wel dat ik de telefoon ook kan afgeven in de winkel. Mijn ontgrendel knop doet het echter nog gewoon dus ik wacht er sowieso even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
Na minder dan een week de iPhone 5 gebruikt te hebben, zojuist T-Mobile gebeld om hem om te ruilen voor een nieuwe... Het scherm lijkt los te zitten; Als je iets drukt op het scherm, hoor ik een krakend/tikkend geluid.

Als ik goed kijk, zie ik het scherm bewegen... :(

[ Voor 2% gewijzigd door steffex op 23-10-2012 18:44 . Reden: zinsopbouw fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 16:57
Anoniem: 414438 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:10:
Zijn er hier mensen die de iPhone gebruiken zonder hoes/case/sleeve? dus gewoon kaal? Ik vind de iPhone 5 zo'n mooie design hebben dat ik het zonde vind om een hoesje of iets dergelijks er omheen te doen.

Wat zijn de ervaringen zonder case? beschadigingen?
zwart, fully naked :) Gewoon beetje oppassen, dat je niet op vieze plekken of gaat schuiven.
kmf schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:22:
Neppe lightning kabel?
die kabel staat al een poosje op dx.com. Maar is me te duur.

[ Voor 27% gewijzigd door Martinus op 23-10-2012 20:40 ]

no comment

Pagina: 1 2 ... 34 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.