[iPhone] Ervaringen & Discussie Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.301 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:16
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture2.jpg

Welkom in het discussietopic over de iPhone. Je kunt in deze startpost informatie vinden over de functionaliteit van de iPhone, de accessoires en de specificaties. Dit is het derde deel, de vorige delen kun je hier vinden: deel 1 & deel 2.

De iPhone is in de Verenigde Staten inmiddels te koop. Canada zal vrij snel daarna volgen, met een verwachte release ergens in september. In het einde van het vierde kwartaal (oktober-december) zal Europa dan volgen, terwijl tot slot Azië pas in het eerste kwartaal van 2008 bediend zal worden.

Interface
De iPhone draait op een afgeslankte versie van Mac OS X, daardoor heb je o.a. de beschikking over een HTML email client, de safariwebbrowser etc. Ook andere achterliggende geavanceerde techniek uit Mac OS X is beschikbaar op de iPhone. Helaas zal het voorlopig nog niet mogelijk zijn om applicaties te installeren op de iPhone. Voorlopig kunnen alleen Web 2.0 technieken gebruikt worden om applicaties te bouwen, die vervolgens via de Safari browser gedraait kunnen worden. Multitasken is geen probleem, zo kun je bijv. je mail checken en internetten te gelijk. Tot slot, heeft Apple al aangegeven de mogelijkheden van de iPhone continu uit te breiden, door bijv. het ontwikkelen van nieuwe programma's.

Multitouch
De iPhone heeft geen knoppen maar een gigantisch (3,5") scherm. Via dit scherm bedien je de iPhone, hierdoor is het mogelijk om de interface te laten veranderen naar gelang de applicatie dit verlangt. Fysieke knoppen zitten niet meer in de weg, en nemen geen kostbare ruimte in als je ze niet nodig hebt.

De iPhone is de eerste telefoon die uitgerust is met multitouch technologie. Hierdoor is het mogelijk om met behulp van gestures de telefoon te bedienen. Natuurlijk kun je de telefoon gewoon aanraken zoals een traditionaal touchscreen. Dit kan echter gewoon met je vingers en daarvoor is dus geen stylus nodig. Het echt revolutionaire aan de iPhone is dat dit ook met meerdere vingers tegelijk kan. Hierdoor kun je dus snel tekst invoeren. Maar je kunt ook bijv. inzoomen op een foto door twee vingers uit elkaar te bewegen.

Door geavanceerde predictive text input kun je snel tekst invoeren op de iPhone. Het is natuurlijk nog afwachten hoe goed dit werkt. Naar verwachting zal het toch iets minder prettig werken, omdat je geen (fysieke) feedback krijgt. Het zal daarom waarschijnlijk beter werken dan een traditionele telefoon en iets minder dan een smartphone met qwerty toetsenbordje.

Sensoren
De iPhone beschikt over verschillende sensoren, die het gebruik vergemakkelijken. De lichtsensor past de felheid van het display aan, aan de lichtomstandigheden, zodat het scherm optimaal afleesbaar is en stroom bespaard wordt waar mogelijk. De proximitysensor zorgt dat het scherm wordt uitgeschakeld als je de telefoon bij de oor houdt. Hierdoor bespaar je stroom en zijn ongewenste aanrakingen met je oor niet mogelijk. Tot slot zit er ook nog een accelleratiesensor ingebouwd. Deze zorgt ervoor dat de iPhone weet of je hem op z'n kant houdt of niet. Zo kun je bijv. een breedbeeldfilmpje bekijken door de iPhone te draaien, ook is het mogelijk om zo landscape foto's nog beter te bekijken, of om bijv. de coverflow navigatie te gebruiken om je favoriete album te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture8.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Functionaliteit
Telefoon

De iPhone doet alles wat je van een mobiele telefoon mag verwachten, bellen, smsen etc. Een speciale functie van de iPhone is visual voicemail. Je ziet een overzicht van je voicemail bericht en je kunt degene die je wilt horen aanklikken. Dus je hoeft ze niet één voor één af te luisteren. Je kunt je contactlijst syncen met adresboek (Mac), Entourage (Mac) of Outlook (Windows). Ook kun je via internet syncen met Yahoo! adresboek.

Breedbeeld iPod

De iPhone doet alles wat je iPod ook doet, maar dan mooier en beter. Het grote scherm (3,5") is uiteraard uitstekend geschikt om videomateriaal te bekijken. Maar je kunt ook prima muziek luisteren. De interface is volledig vernieuwd t.o.v. de huidige iPods en je kunt bijv. navigeren middels coverflow. Het is nog niet duidelijk welke formate de iPhone allemaal aan kan. Maar het is te verwachten dat dit minstens vergelijkbaar is met de huidige iPods, dus:
Audio: AAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3 and 4), Apple Lossless, AIFF and WAV.

Video: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 768 Kbps, 320 by 240 pixels, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Safari

De iPhone beschikt (volgens Apple) over de meest geavanceerde browser ooit, Safari. Dit mobiele broertje doet in niets onder voor de desktop variant. Helaas wordt Java niet ondersteund (Javascript wel) en is het nog onduidelijk of Flash ondersteund wordt. Youtube zal sowieso geen probleem zijn, omdat de iPhone toegang heeft tot betere kwaliteit filmpjes van Youtube in H.264 formaat. Bookmarks worden automatisch gesynced met je desktop computer.

Mail

De emailclient heeft ondersteuning voor HTML en ondersteunt alle IMAP en POP mailboxen. Push-mail is alleen mogelijk via een speciale (gratis) Yahoo mailaccount. Je kunt wel op vastgestelde tijden je mailboxen laten controleren. Daarnaast wordt je mail sowieso opgehaald bij het openen van de applicatie. Ook wordt email gesynced met je desktop computer, dit kan met Mail (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows).

Agenda

Het is mogelijk je afspraken te syncen met iCal (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows). Je kunt op je iPhone alle afspraken inzien en evt. nieuwe toevoegen.

Photo (Camera)

De iPhone beschikt over een 2,0 Megapixel camera. Hiermee kun je nog best redelijke foto's maken, deze foto's kun je vervolgens syncen met iPhoto (Mac), Adobe Photoshop Elements, Adobe Photoshop Album of een willekeurige map op je computer. Het werkt overigens ook de andere kant op, dus je kunt ook foto's of afbeeldingen gemaakt met bijv. een andere camera op de iPhone zetten.

Google Maps

Via deze applicatie is het mogelijk om Google Maps te raadplegen, incl. routeplanning, satellietbeelden, fileinformatie etc. Helaas is nog niet duidelijk in hoeverre deze diensten in Europa mogelijk zijn. Daarnaast heeft de iPhone geen GPS, dus het is geen goed alternatief voor bijv. Tomtom. Het is nog niet duidelijk of Tomtom uitkomt voor de iPhone en of er nog een GPS accessoire komt.

Widgets

Deze kleine programmaatjes zijn al bekend bij Apple gebruikers. Ze zijn ook in Windows Vista te vinden onder de naam gadgets. Het is nog niet duidelijk of alle bestaande widgets werken op de iPhone of dat ze speciaal ervoor gemaakt moeten worden. Standaard zullen onder andere een rekenmachine, wereldklok, beurskoers en weerinfo gadget meegeleverd worden.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture6.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Accessoires
De iPhone beschikt over een iPod dockconnector aansluiting. Waarschijnlijk zal de iPhone daarom met de meeste iPod accessoires overweg kunnen. Daarnaast zijn er ook al een heleboel accessoires speciaal voor de iPhone aangekondigd.

Apple komt met speciale oordopjes (met microfoon). Een speciale dock, waarbij je toegang hebt tot de homeknop is ook al aangekondigd. Daarnaast zal Apple komen met een kleine bluetooth headset. In the free iPod Book 3.0 van iLounge zijn verschillende accessoires te vinden van 3rd party's. Dit zijn o.a. armbanden, cases en screenprotectors.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture7.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture9.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Specificaties

• Afmetingen 115 x 61 x 11.6mm
• Gewicht 135 grams
• Input Method - Multi-touch
• Operating System - OS X
• Scherm - 3.5 inch - 320 x 480 (160 ppi)
• Opslag - 4GB of 8GB (waarvan ongeveer 500 MB wordt ingenomen door het OS)
• Camera - 2.0 megapixels

• GSM - Quad-band (850, 900, 1800, 1900 mhz)
• Data - Wi-Fi (802.11b/g) + EDGE + Bluetooth 2.0

• Batterij
- Lithium
- Bellen - tot 8 uur
- Internet - tot 6 uur
- Video* - tot 7 uur
- Audio - tot 24 uur
- Standby - tot 250 uur
*gebaseerd op H.264 1.5-Mbps video met 640 x 480 resolutie met 128-Kbps audio

• Aansluitingen e.d.
- 30 pins iPod dock aansluiting
- 3.5mm jack met audio en microfoon ondersteuning
- SIM kaart houder
- Ingebouwde luidspreker
- Ingebouwde microfoon

• Fysieke knoppen:
- Volume omhoog/omlaag
- Ringer / Silent
- Power / Lock
- Sleep / Wake
- Menu knop

In de doos zit: iPhone, Stereo Headset, Dock, Dock Connector to USB Cable, USB Power Adapter, Documentation & Cleaning/polishing cloth.

Klik hier voor de uitgebreide tech specs.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 18-09-2007 01:26 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Omdat de laatste tijd er steeds meer hacks beschikbaar komen om mogelijkheden van de iPhone uit te breiden of om de simlock te verwijderen, hebben we gekeken in hoeverre we dit mogen toestaan.

De conclusie is dat het huidige algemeen beleid blijft gelden. Dit betekent dat het bespreken van en linken naar dergelijke praktijken niet is toegestaan. Diegene die dat vanaf nu wel doet kan rekenen op een OW. Dit geldt dus zowel voor methodes om de simlock te verwijderen, als voor methodes om bijvoorbeeld extra programma's op de iPhone te installeren, als daarvoor de firmware geweld moet worden aangedaan

Alhoewel het verwijderen van een simlock op zichzelf niet illegaal is, is het voor ons nagenoeg onmogelijk om na te gaan of de gebruikte methode wel legaal is. Om die reden wordt er een 'zero tolerance policy' gevoerd op dit gebied.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:16
Ook nog even een update, morgen om 10 uur (Engelse tijd) is er dus een Apple Event in de Regent Store in Londen. Het is de verwachting dat daar de details van de Europese (en iig Engelse) lancering van de iPhone worden ontvouwd. Ik ben benieuwd, want ik ben het hacken, unlocken etc. toch wel een beetje voorbij.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-04 16:46
De conclusie is dat het huidige algemeen beleid blijft gelden. Dit betekent dat het bespreken van en linken naar dergelijke praktijken niet is toegestaan. Diegene die dat vanaf nu wel doet kan rekenen op een OW. Dit geldt dus zowel voor methodes om de simlock te verwijderen, als voor methodes om bijvoorbeeld extra programma's op de iPhone te installeren, als daarvoor de firmware geweld moet worden aangedaan
Dit laatste deel verwart mij dan weer: "als daarvoor de firmware geweld moet worden aangedaan". AFAIK wordt alleen voor het verwijderen van de simlock de firmware aangepast, voor het installeren van extra applicaties is dat niet nodig. Persoonlijk denk ik dat Apple met dat laatste niet zo zit, maar dat is een andere discussie.

Mijn suggestie, haal die "als" dan ook weg om alle dubbelzinnigheid weg te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184456

over een paar uur is het apple event, maar dan zit ik net op school.
ik las net ergens op internet dat tmobile gezecht heeft dat de iphone ook binnenkort in nederland komt.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 184456 op 18-09-2007 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:22
Anoniem: 184456 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 06:28:
over een paar uur is het apple event, maar dan zit ik net op school.
ik las net ergens op internet dat tmobile gezecht heeft dat de iphone ook binnenkort in nederland komt.
Het moederbedrijf Deutsche Telecom heeft dit laten vallen in een van de financiele dagbladen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 09:14

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Ik ben erg benieuwd wat deze eerste intro naar Europa zal betekenen voor de snelle doorvoer naar heel Europa. Heb de iPhone laatst (op Schiphol) kunnen bewonderen en ik wil er graag één. Wellicht gaat 't vlot. Wellicht moet Nederland nog even wachten.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184456

ik hoop dat het snel gaat. want ik wacht nu al vanaf februari en ik heb geen zin om hem te importeren want ik wil gewoon een nederlands woordenboek enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19902

Hehe.. ik heb bijmezelf een nieuwe tik ontdekt :D
Ben namelijk elke ochtend stiekem op www.apple.fr/iphone en www.apple.de/iphone aan het kijken,.. maar die pagina's worden toch steeds niet gevonden :( Helaas :)

Wanneer is nou die EXPO? Hoelaat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Anoniem: 19902 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:09:
Wanneer is nou die EXPO? Hoelaat precies?
Als er staat 1000 UK time dan is het 1100 NL time :)

Offtopic: Vind het de laaste 2 maanden ook wel errug stil omtrent 10.5 ik denk dat die einde van de maand aangekondigd gaat worden op de Apple Expo in Parijs (aangezien Apple NL een week daarna een "event" heeft geplanned voor de dealers...)

[ Voor 36% gewijzigd door Uberprutser op 18-09-2007 08:44 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:33
Finwe schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 05:32:
[...]

Dit laatste deel verwart mij dan weer: "als daarvoor de firmware geweld moet worden aangedaan". AFAIK wordt alleen voor het verwijderen van de simlock de firmware aangepast, voor het installeren van extra applicaties is dat niet nodig. Persoonlijk denk ik dat Apple met dat laatste niet zo zit, maar dat is een andere discussie.

Mijn suggestie, haal die "als" dan ook weg om alle dubbelzinnigheid weg te halen :)
Ik vind het uberhaupt een nogal wrede "regel" hier. Ik bedoel, je koopt een apparaat van ettelijke 100-en euri's, mag je toch zeker zelf weten wat je daarmee gaat doen? En waarom zou uitleg over het hoe en wat niet gedeeld mogen worden? Het is geen paspoort o.i.d. wat eigendom is van de staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Idd. Wettelijk gezien is het jouw eigendom, er is een koop gesloten, klaar. Het betreft geen huur, geen bruikleen, niks. Koop = koop. Leuk dat er wat fabrikanten zijn die denken boven de wet te staan, maar zo werkt het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
denken jullie dat het later mogelijk wordt er een NL woordenboek op te zetten? of een azerty klavier?
mss is het mogelijk van gewoon de NL firmware op de US toestellen te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 12:55

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Steve is al gezien in London.. Komt er nog een One more thing of blijft het bij de iPhone voor alleen Europa? Wat denken jullie?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 11:36
o2 online shop:

Thanks for visiting the O2 Online Shop
We're sorry you're unable to access the Online Shop at the moment.

We are currently making improvements to the site to provide customers with an even better shopping experience.

Buy Now

To buy now, please call 0870 225 7879

My Bill

If you wish to view your bill please click here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:33
Servor schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:05:
Idd. Wettelijk gezien is het jouw eigendom, er is een koop gesloten, klaar. Het betreft geen huur, geen bruikleen, niks. Koop = koop. Leuk dat er wat fabrikanten zijn die denken boven de wet te staan, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Ja precies... dat je je paspoort niet mag vermeubelen en daar how-to's hiervan mag plaatsen, oke, dat je geen hoe-krijg-ik-photoshop-cs3-aan-de-praat-die-ik-illegaal-heb-gedownload how-to's mag plaatsen, ook oke, maar het praten over het prutsen aan een stukje hardware wat je zelf hebt gekocht??? Gaat toch wat ver naar mijn idee. Straks mogen we het zeker ook niet meer hebben over overclocken en undervolten van CPU's? Kom op zeg.

[ Voor 6% gewijzigd door catchingfire op 18-09-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Live from Apple's "Mum is no longer the word event":
http://www.engadget.com/2...the-word-event-in-london/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

catchingfire schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:23:
[...]

Ja precies... dat je je paspoort niet mag vermeubelen en daar how-to's hiervan mag plaatsen, oke, dat je geen hoe-krijg-ik-photoshop-cs3-aan-de-praat-die-ik-illegaal-heb-gedownload how-to's mag plaatsen, ook oke, maar het praten over het prutsen aan een stukje hardware wat je zelf hebt gekocht??? Gaat toch wat ver naar mijn idee. Straks mogen we het zeker ook niet meer hebben over overclocken en undervolten van CPU's? Kom op zeg.
Misschien is het een idee om dit aan te kaarten binnen LA. Denk niet dat die discussie hier gevoerd hoeft te worden. Komt de discussie over de iPhone niet echt ten goede....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Discussie over de huidige policy zijn niet op hun plaats hier. Als je het niet eens bent met de huidige policy, open dan een topic in LA.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Oeh, spannend! :P
Is die event niet ergens live te zien?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Wat zou er in dit koffertje zitten?

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/09/strange-packages.jpg

UK iphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

nee joh.... dat zijn de nederlandse versies ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Is het nergens live te zien? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

10:04 - Here we go... and that was fast, the iPhone has been announced for the UK! "We picked the best one, the most poplular carrier, it's O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Nee, alleen live coverage met text en foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 12:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

10:04 - Here we go... Steve stands up, welcomes everyone. And he dives right in: the iPhone has been announced for the UK! "We picked the best one, the most poplular carrier, it's O2. We've since lowered the price of the US phone of the 8GB phone, in the UK the price of the iPhone is £269 including VAT."

10:06 - It goes on sale November 9.

[ Voor 186% gewijzigd door Tourniquet op 18-09-2007 11:07 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
November 9 in de UK

Geen 3G!!!!!

[ Voor 29% gewijzigd door mrfunk op 18-09-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

269 pond is ca 360 euro als ik me niet vergis

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:15:
269 pond is ca 360 euro als ik me niet vergis
Live rates at 2007.09.18 09:16:37 UTC
269.00 GBP = 386.825 EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dus dezelfde als de VS, lijkt het?
Dan kan je net zo goed nu importeren... Qua prijs hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19902

Mjah.. alleen moet je dan nogsteeds dat sim gedoe doen.. sommige mensen vinden dat niet leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:19:
Dus dezelfde als de VS, lijkt het?
Dan kan je net zo goed nu importeren... Qua prijs hetzelfde...
Ja eigenlijk wel. Niks is eigenlijk veranderd. Let wel, uit UK importeren is wel makkelijker!

"3G needs to get back up to 5+ hours, something we think well see later next year."

Er is dus wel hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip

[ Voor 100% gewijzigd door Eswip op 18-09-2007 11:45 . Reden: oops, foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Retourtje Londen anyone? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
3G is toch een hype.
Wat moet je ermee met Web 'n Walk (uitgaande dat er in NL met T-Mobile gewerkt gaat worden en ze nog steeds met dat dataplan gaan werken).

Ik weet het, speculaties maar zoals het er nu naar uitziet zal het geen gemis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

"due to a private event, the store will be closed until 4:00 pm today"

Zo, dat mag ff duren. :P

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ballebek schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:25:
...en ze nog steeds met dat dataplan gaan werken).
Die dataplans zijn ook in de UK niet misselijk!
£35, 45, 55 --> 50, 62.50 en 70 euro per maand.
Goddamn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
"We're investing in EDGE. As many people have noticed, hey I have EDGE! By launch we'll be north of 30% and build from there." Only 30% folks. It's important to remember that many parts of Europe doesn't use EDGE, they've often moved on to UMTS (i.e. 3G)!

Dat verbaast mij wel! 30% maar....

Maarja.. ik moet nu weg. Hoop dat ik niet te veel mis, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
In NL zijn we sowieso redelijk uniek om voor 9,50 (?) onbeperkt internet op je mobiel te hebben; is dan wel geknepen maar je kan wel de hele dag online zijn voor een vast bedrag iets wat in de meeste landen vreemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ballebek schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:33:
In NL zijn we sowieso redelijk uniek om voor 9,50 (?) onbeperkt internet op je mobiel te hebben; is dan wel geknepen maar je kan wel de hele dag online zijn voor een vast bedrag iets wat in de meeste landen vreemd is.
Hier is de bevolkingsdichtheid enorm. Een aantal palen neerzetten en je hebt meteen een hele hoop mensen te pakken. In Engeland zal dat wel anders zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ballebek schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:33:
Mwah, las op Hackint0sh dat je in de VS voor $6.50 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurkaN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:15
geen NL iPhone vandaag:

Steve: "We're here to talk about O2 UK, and that's all we're willing to talk about today."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-04 16:15
Maargoed, veel te duur voor mij, ik koop die Touch wel...

Als je hem importeert kan je toch niet bellen? Hoe duur wordt het om hem te importeren en alles te kunnen doen op de iPhone hier in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
FerdiV schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:45:
Maargoed, veel te duur voor mij, ik koop die Touch wel...

Als je hem importeert kan je toch niet bellen? Hoe duur wordt het om hem te importeren en alles te kunnen doen op de iPhone hier in NL?
Importeren, ongeveer 400 euro voor de 8GB versie.
Unlocken = gratis....
Dus op zich valt het mee: 100 euro duurder dan de 8GB iPod Touch... En dan kan je ermee bellen en heb je nog wat extra features....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-04 16:15
matthijst schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:47:
[...]

Importeren, ongeveer 400 euro voor de 8GB versie.
Unlocken = gratis....
Dus op zich valt het mee: 100 euro duurder dan de 8GB iPod Touch... En dan kan je ermee bellen en heb je nog wat extra features....
Zoals? heb je voicemail? Kan je webben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Laten we aub de policies volgens. Lees iPhone topic deel 2 even door. Staat alles in wat je wel en niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

Zal wel even duren voordat we hier de iPhone zien denk ik. Dit omdat Nederland momenteel helemaal geen EDGE netwerk meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198551

Naar wat ik weet Kan je alles behalve voicemail! Wat ik me wel afvraag is of het mogelijk is om alles in het NL te krijgen kwa taal ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Anoniem: 198551 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:56:
Naar wat ik weet Kan je alles behalve voicemail! Wat ik me wel afvraag is of het mogelijk is om alles in het NL te krijgen kwa taal ??
Nee.. dat lijkt me niet.. daarvoor zul je een iPhone met NL software er op moeten hebben.. geloof niet dat je de taal in je iPhone kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
nee dat kan pas in firmware versie 1.1.1. die nog niet uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok thx, kheb hem alvast ook al besteld! hij staat 280€ + shipping dus valt best mee hé! Hier betaal je ook veel voor een gsm waar wat inzit, en ik spreek ook de engelse Taal en voor derest is er geen verschil dus why nog twijfelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 11:54
Al met al een redelijk teleurstellende introductie in Europa. Als ze met hetzelfde aanbod in Nederland komen dan weet ik iig zeker dat ik bij m'n Nokia blijf. Bijna 400 euro en dan een abonnement van minimaal 50 euro/maand is me wat te gortig. Vraag me wel af hoe de GSM abo prijzen in de UK zich verhouden tot Nederland? Vraag me ook af hoe ze in hemelsnaam bedacht hebben dat een 1400 pagina's/dag limiet handig is voor een fair use policy :? Waarom dat niet gewoon meten in het aantal GB/maand?

Maar goed, volgens de geruchten komt de iPhone eerst naar de UK, dan naar Frankrijk en Duitsland en daarna zijn wij pas ergens aan de beurt. Met een beetje geluk is er dan wel een 3G versie en het is ook te hopen dat er dan ondersteuning is voor 3rd party applicaties. Een telefoon met deze prijs waarop je niet eens een ssh client kan draaien? Ik ben best wel een fan van Apple producten maar er zijn grenzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Anoniem: 198551 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:07:
Ok thx, kheb hem alvast ook al besteld! hij staat 280€ + shipping dus valt best mee hé! Hier betaal je ook veel voor een gsm waar wat inzit, en ik spreek ook de engelse Taal en voor derest is er geen verschil dus why nog twijfelen :)
280, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zou het in Engeland dan net als in Amerika zijn dat je hem mee mag nemen zonder abonnement? Ik weet namelijk niet wat voor systeem ze daar gebruiken, maar hier in Nederland is het (volgens mij) onmogelijk om een telefoon te kopen en het abonnement later of gewoon niet te activeren.
matthijst schreef op maandag 17 september 2007 @ 20:15:
[...]

Op Hackintosh flea market verkoopt een Duitser ze, voor 395 incl. shipping...

Is nog vrij redelijk, als je bedenkt dat hij 325 kost incl. tax...
Zoals macfreeride in deel 2 ook al vroeg, kan je me even zijn gebruikersnaam/ link geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Dat valt dus mooi tegen, geen 3G en geen subsidie op de telefoon. :(

In de UK heb je nl bij een abbo van 35 pond voor 18 maanden een gratis Nokia N95.

Voor de iphone moet je daar 270 pond voor betalen.

ik ga het LG KS20 topic maar eens goed volgen (bij vodafone: eenmalig 50 euro, bij een 1 jarig abbo van 35 euro/maand incl umts data abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Eppo © schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:13:
Zoals macfreeride in deel 2 ook al vroeg, kan je me even zijn gebruikersnaam/ link geven ?
Er zijn er twee, zie:
http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=6571
Die "camino" heeft een broer die in de VS zit, in Denver. Die verkoopt ze voor kostprijs + 50 euro,
dus ongeveer 370 euro denk ik (nog geen echte prijs gehad, wel beetje heen en weer gePMd, kan via Paypal betalen bij hem).

916sp woont in de VS, zoals je kunt lezen daar, en die vraagt er 395 euro voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
matthijst schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:35:
[...]

Mwah, las op Hackint0sh dat je in de VS voor $6.50 hebt?
Dichtgespijkerd waar je niks mee kan behalve surfen zover ik begrepen heb, "normaal" EDGE is 19,95 waar je ook VPN enzo overheen kan rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 18-04 22:35

Apache

amateur software devver

Dat apple een provider zo ver heeft gekregen om heel hun netwerk aan te passen aan een telefoon is toch helemaal te gek voor woorden?

Moest het nu in de omgekeerde richting, vooruit zijn, zou ik dat zeer knap vinden van de provider.

We zijn dan al een paar maand later dan de US bleek dit enkel te zijn omwille van provider contracten en niet omwille van nieuwe hardware (ow sorry, ook nog een uk stem op de iphone reclames gekleefd).

Al bij al zeer teleurstellende press release, verwacht er steeds minder & minder van. Een us versie kopen en unlocken zal nog lucken, maar telkens het gepruts met firmware updates die het terug zouden locken etc lijkt mij niet zo interessant, ik heb mijn mac net voor het gebruiksgemak, drivers die binnen komen via software update zonder zelf echt aandacht te moeten besteden aan die dingen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij kost op apple.com 399$ als ik dat omreken naar € is dat +- 280€ of ben ik dan zo verkeerd??
Maar ik zegget dat moet het een US adres zijn en dan moet je nog laten shippen tot hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198551 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:21:
hij kost op apple.com 399$ als ik dat omreken naar € is dat +- 280€ of ben ik dan zo verkeerd??
Maar ik zegget dat moet het een US adres zijn en dan moet je nog laten shippen tot hier!
Zucht. Hoe vaak moeten we het nog gaan zeggen: tel er even btw / invoerrechten / douane kosten etc. bij op. Al het echt zo makkelijk was, dan hadden veeeeeeeeeel meer mensen het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Anoniem: 198551 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:21:
Je vergeet 6-8% tax nog. Die komen er voor Amerikanen ook nog overheen, maar omdat tax per staat verschilt zetten ze dat er pas bijop nadat je je adres hebt ingevuld...
Verder nog wisselkoersopslag, maar dan klopt het wel aardig inderdaad. Denk dat je al met al op 320 euro uitkomt. Heb zelf die Duitser van hackintosh net ff gemailed, vragen wat het nou totaal moet kosten, of je met paypal kunt betalen, of hij 4GB versie ook kan leveren en wanneer hij ze evt. kan verzenden... Zal antwoord hier wel ff posten, aangezien er meer mensen 1 willen bestellen :)

[ Voor 23% gewijzigd door matthijst op 18-09-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als iemand hem daar KOOPT wat zou dat dan invoerrechten zijn?? HALLO dat zijn dan de vervoerskosten hé!! En verkopen ze in US dan publiek ZONDER BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198551 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:25:
Als iemand hem daar KOOPT wat zou dat dan invoerrechten zijn?? HALLO dat zijn dan de vervoerskosten hé!! En verkopen ze in US dan publiek ZONDER BTW?
Ja, dat is afhankelijk van de staat. Dat komt er dus nog bij. Vervolgens moet je dat ding dan nog hier zien te krijgen, en dat gaat ook nog wel wat kosten. Maar eh, dit gaat niet echt over de iPhone zelf, en is al 100 x besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als die duitser MIJ eentje kan leveren voor max 400€ dan koop ik ook eentje, dan nog liefst unlocked want daar ben ik geen krak in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198551 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:27:
Als die duitser MIJ eentje kan leveren voor max 400€ dan koop ik ook eentje, dan nog liefst unlocked want daar ben ik geen krak in :p
Dat is wel de beste optie, hoewel het nu misschien makkelijker gaat worden om er een te krijgen als ie in de UK leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enige waar ik bang voor ben is betalen op voorhand, dus khou momenteel nog ff de piste open om via vrienden of kenissen aan eentje te geraken :p Ma ik verlies ier wel handel vol tijd :p Op den duur weet ik het zelf niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Antwoord van "de Duitser die in de VS woont":
Its no problem to ship to holland. Shipping cost is basically the same like shipping it to germany.
depending on how fast you want it, its somewehere between 20 and 80$: 20$ is with us postal service and takes up to 3 weeks, 80$ is ups or fedex and you have it within 3 days.
Paypal is fine. I can make it a gift but it's your risk whether dutch customs will accept it or not.
I would suggest sending it as used with a value of 200$. this means i have to open the package take the protective film off and put some fingerprints on it. taking it out of the package also has the advantage that i can start it up to see whether it works. If you pay today, i will ship tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
MP3-Junky schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:16:
Dat valt dus mooi tegen, geen 3G en geen subsidie op de telefoon. :(

In de UK heb je nl bij een abbo van 35 pond voor 18 maanden een gratis Nokia N95.

Voor de iphone moet je daar 270 pond voor betalen.
Dat abbo is alleen niet met unlimited data..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Cool, dus hoeveel totaal en wat is zijn email?
Btw 20bucks is niet veel, maar 3 weken wel! 80 is dan weer te duur en 3 dagen ubersnel. :S

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
iron_mike010 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:59:
Cool, dus hoeveel totaal en wat is zijn email?
Btw 20bucks is niet veel, maar 3 weken wel! 80 is dan weer te duur en 3 dagen ubersnel. :S
399 * 1,07 (7% tax) + 80 verz. + 20 onkosten = 526 --> 395 euro.
We zijn hier geen V&A :)

FromUs2EU rekent $55 voor verzenden, maar komt uiteindelijk wel op 427 Euro uit.
Voordeel van die Duitser lijkt me ook dat hij hem opent en paar vingerafdrukken erop zet... En dus evt. terug kan gaan aar Apple, mocht ie het niet doen...

[ Voor 45% gewijzigd door dawuss op 18-09-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
denk niet dat hij hem gaat testen voor je, maar dat hij alleen maar vinger afdrukken op zet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Eppo © schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:10:
denk niet dat hij hem gaat testen voor je, maar dat hij alleen maar vinger afdrukken op zet..
"taking it out of the package also has the advantage that i can start it up to see whether it works"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107938

Op engadget staan screenshots van de verschillen met de UK versie vs de USA versie
http://www.engadget.com/2...ds-on-with-the-o2-iphone/

Leuk detail is de europese taalondersteuning van de UK versie, wat naar mijn mening het eventueel bestellen vanuit de UK aantrekkelijker maakt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Eswip schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:58:
[...]

Dat abbo is alleen niet met unlimited data..
Oh? is Zorgeloos Mobiel Internet van vodafone niet unlimited? Waar kan ik dat vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Toch wel een gewaagde move van Apple om in zee te gaan met een provider die maar 30% Edge coverage heeft in dat land. Dat houdt wel in dat voorlopig een hoop iphone klanten niet mobiel kunnen internetten, toch wel een van de interessante features van die iphone. Blijkbaar zijn ze niet bang om er erg veel klanten door te verliezen, anders hadden ze een provider gekozen met een betere dekking.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:53
als je straks er 1 impoteerd uit Engeland dan heb je geen invoerrechten mijn gedacht en een NL toetsenbord :9

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
MP3-Junky schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:33:
[...]

Oh? is Zorgeloos Mobiel Internet van vodafone niet unlimited? Waar kan ik dat vinden
Zijn al hele discussies over geweest, is 50MB limiet.
Zie bijvoorbeeld Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
nils7 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:41:
als je straks er 1 impoteerd uit Engeland dan heb je geen invoerrechten mijn gedacht en een NL toetsenbord :9
Idd, das wel weer cool...
Maar ja, 1.1.1 firmware?

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 18-09-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Ja maar hij kost dan ook 3x zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

matthijst schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:11:
[...]

"taking it out of the package also has the advantage that i can start it up to see whether it works"
Zijn jullie nou zo goed gelovig of ben ik nou slecht gelovig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je hem vanuit de UK gewoon naar NL laten versturen, of moet het toch op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 23:02

Dennahz

Life feels like hell should.

Lijkt mij best een interessante opvolger voor mijn w800i. Is dat nou niet irritant dat touchscreen? Kan je ook nog gewoon typen zegmaar?

Ik moet de topicstart eens lezen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dennahz op 18-09-2007 14:17 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:13:
Kun je hem vanuit de UK gewoon naar NL laten versturen, of moet het toch op een andere manier?
Ja maar niet vanuit de store moet je een Engels mannetje leren kennen. Ook vraag ik me af of ze daar hetzelfde systeem als in de US gaan voeren mbt contracten afsluiten (zoals hier in NL: Telefoon kopen? Gelijk contract in winkel afsluiten).

Ging vroeger ook met Telfort zo; kocht je een telefoon in de winkel (melkpakken anyone?) en moest je contract afsluiten thuis telefonisch; veel telefoons verdwenen (unlocken, naar buitenland) dus zijn ze ervanaf gestapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
als het in Engeland net zo gaat als in Amerika haal ik er wel 1 tijdens mijn herfstvakantie. Gaat het echter net zoals in Nederland dan bestel ik hem wel uit Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:53
matthijst schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:59:
[...]

Idd, das wel weer cool...
Maar ja, 1.1.1 firmware?
Geen idee....
En makkelijk service... voor 60 euro zit je in London _/-\o_

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Anoniem: 44189 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:12:
Zijn jullie nou zo goed gelovig of ben ik nou slecht gelovig?
Tsja, als een gast al zo gek is om iphones te versturen, is het toch een kleine moeite om hem ff aan en uit te klikken, kijken of ie beeld geeft?

edit: Engeland gaat zoals de VS, staat toch op Engadget?
Alleen FW1.1.1 kan weleens een probleem worden ;)

[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 18-09-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232466

Ey people

Ga binnenkort naar NYC, en wil daar graag een Iphone kopen.
Is dat een probleem om het in NL te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 23:02

Dennahz

Life feels like hell should.

Anoniem: 232466 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:34:
Ey people

Ga binnenkort naar NYC, en wil daar graag een Iphone kopen.
Is dat een probleem om het in NL te gebruiken?
Nofi, maar hier is echt meer dan genoeg over gesproken. Check het vorige topic maar even en zoek even op Google enzo.

Ja het is mogelijk, nee er mag hier niet meer over die dingen gesproken worden.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
@ matthijst : ik wil ook graag bij die duitser in de VS bestellen, zou je mij een im kunnen sturen met je email/tel? Dan kunnen we even wat ervaringen uitwisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
frankvanhoesel schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:38:
@ matthijst : ik wil ook graag bij die duitser in de VS bestellen, zou je mij een im kunnen sturen met je email/tel? Dan kunnen we even wat ervaringen uitwisselen...
Profiel aangepast, hotmail... gmail versie gebruik ik vaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
399 * 1,07 (7% tax) + 80 verz. + 20 onkosten = 526 --> 395 euro.
Komt natuurlijk nog wel 19% over die 200$ bij aan invoerrechten toch? Mits hij vingerafdrukken er natuurlijk opzet...

Dit is de reactie die ik kreeg.

Hello all,

I'm getting flooded with requests for Iphones from all over Europe, so I need to simplify the process a little.

1. Price

8 GB Iphone 399$ plus 7.5% tax = 429$

plus 20$ for my expenses.

plus

2. Shipping

US Postal Service 22$ - this will take up to 3 weeks.
UPS 80$ - this will take approximately 3 to 4 days, depending where you live.

3. Customs

"NEW"

If you want your phone sealed, I have to declare the full new value.

"USED"

I will take the NEW phone out of the box, remove the protective film and leave some fingerprints on it.
I will then declare it as used with a value of 200$

This has also the advantage that I can turn the phone on and see whether it works.

"GIFT"

I can NOT do this.

All customs clearance charges are your responsibility, there is nothing I can or will do from my end.

4. Payment

PayPal only

My PayPal ID is brust60@hotmail.com

Payments in US Dollars only, please.

5. Warranty

I can NOT provide any warranty what so ever. I will buy the phone at a local Apple or AT&T store and send it to you. If the phone is defective it is on your risk.

I am a private person, not a dealer. All I want is to help you to get the hottest phone on the market to you.

6. Ordering

Send your PayPal payment and indicate whether you want the "NEW" or "USED"
declaration.

By ordering a phone you accept these terms.

7. Misc

I do not know how long Apple or AT&T is going to sell without wireless contract.
There are roumors that they are about to change their policy. If this happens, I will not be able to provide any more phone.

8. Trust

You don't know me , I don't know you, so there is of course some risk involved.

I have hundrets of transactions on ebay USA, my handle is teutonkustomworks for you to check out.

If you wish to talk to me, please e-mail me and I will provide a telephone number where I can be reached.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 13:25
Schoftering zo duur.
Dat data plan lijkt echt nergens op.
Ik ben benieuwd hoe ze dat op het vaste €U-land willen gaan verkopen.

Ik vind 't een flop. En begrijp dan ook dat mensen er alles aan willen doen om dat ding te kraken. Zo gek is een nieuwe telefoon toch niet van € 400,- ? Zelf een simonly bij zetten en klaar.
Ik ben van mening dat Apple het hacken van de telefoon juist promoot bij het neerzetten van deze prijzen...

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

MP3-Junky schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:33:
[...]

www.vodafone.nl en dan de voorwaarden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:46

Fab1Man

Live life to the fullest

Anoniem: 107938 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:26:
Op engadget staan screenshots van de verschillen met de UK versie vs de USA versie
http://www.engadget.com/2...ds-on-with-the-o2-iphone/

Leuk detail is de europese taalondersteuning van de UK versie, wat naar mijn mening het eventueel bestellen vanuit de UK aantrekkelijker maakt!!
Weet iemand of misschien met firmware 1.1.1 de Europese ondersteuning ook voor de US iPhone komt? Ik denk niet echt dat ze die firmwares zo erg gaan laten verschillend dus dat zou heel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Fab1Man schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:38:
[...]

Weet iemand of misschien met firmware 1.1.1 de Europese ondersteuning ook voor de US iPhone komt? Ik denk niet echt dat ze die firmwares zo erg gaan laten verschillend dus dat zou heel mooi zijn.
Ik hoop ook dat dat zo is. Volgens Engadget bevat de firmware nog wat andere verbeteringen, zoals MMS support. Aangenomen dat ze dat ook in de US willen introduceren, zou het me niet verbazen als de firmwares hetzelfde worden gehouden. De phone is immers ook hetzelfde. Enige issue met FW 1.1.1 is dat die vast nieuwe beveiligingen tegen een unlock bevat, dus ik zou even wachten met uit de UK bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 22-04 21:25
omitz schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:31:
Ik vind 't een flop. En begrijp dan ook dat mensen er alles aan willen doen om dat ding te kraken. Zo gek is een nieuwe telefoon toch niet van € 400,- ? Zelf een simonly bij zetten en klaar.
Ik ben van mening dat Apple het hacken van de telefoon juist promoot bij het neerzetten van deze prijzen...
En anders wel het promoten van het importeren uit Amerika d:)b.
Die lage dollar is echt ideaal met dit soort dingen.
Eppo © schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:13:
Zou het in Engeland dan net als in Amerika zijn dat je hem mee mag nemen zonder abonnement? Ik weet namelijk niet wat voor systeem ze daar gebruiken, maar hier in Nederland is het (volgens mij) onmogelijk om een telefoon te kopen en het abonnement later of gewoon niet te activeren
Met de iPhone gaat dat gewoon anders, die moet je via iTunes activeren.
Dit activatieproces is in Amerika hetzelfde als in Engeland, dus je kunt dezelfde trick ook in Engeland toepassen.

Dat het hier in nederland onmogelijk is om een telefoon te kopen en het abbonnement later of gewoon niet te activeren is logisch omdat dat gewoonweg niet wordt gedaan. Je sluit een contract af waarbij je het toestel bij krijgt. De iPhone koop je waarbij je zelf je contract regelt, Apple heeft z'n centjes dan toch al verdiend..

[ Voor 46% gewijzigd door Kaspers op 18-09-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 12:46

Fab1Man

Live life to the fullest

Finwe schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:07:
[...]

Ik hoop ook dat dat zo is. Volgens Engadget bevat de firmware nog wat andere verbeteringen, zoals MMS support. Aangenomen dat ze dat ook in de US willen introduceren, zou het me niet verbazen als de firmwares hetzelfde worden gehouden. De phone is immers ook hetzelfde. Enige issue met FW 1.1.1 is dat die vast nieuwe beveiligingen tegen een unlock bevat, dus ik zou even wachten met uit de UK bestellen.
Ik heb de mogelijkheid 'm volgende week uit de VS mee te nemen. Wat is jouw advies dan, wachten op de UK versie en hopen dat ik die dan via via naar mij toe kan krijgen. Ik kan 'm in de VS zo meenemen zonder contract, voor de UK heb ik dan zo'n tussenpersoon nodig als fromus2eu.com. De UK versie zal vast gehacked worden, maar ik heb een beetje het gevoel dat ik 'm gewoon goedkoper kan krijgen en dat deze uiteindelijk dezelfde features krijgt en dat ik dan langer heb gewacht en meer kwijt ben aan geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Laatst online: 20-04 19:37
Fab1Man schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:48:
[...]

Ik heb de mogelijkheid 'm volgende week uit de VS mee te nemen. Wat is jouw advies dan, wachten op de UK versie en hopen dat ik die dan via via naar mij toe kan krijgen. Ik kan 'm in de VS zo meenemen zonder contract, voor de UK heb ik dan zo'n tussenpersoon nodig als fromus2eu.com. De UK versie zal vast gehacked worden, maar ik heb een beetje het gevoel dat ik 'm gewoon goedkoper kan krijgen en dat deze uiteindelijk dezelfde features krijgt en dat ik dan langer heb gewacht en meer kwijt ben aan geld.
Kijk het blijft je eigen keuze maar als ik jou was zou ik die uit de VS halen. In de UK komt de iPhone pas in 9 November uit en of hij dan veel beschikbaar is weet je dan ook niet.

Ik ga over 3, 5 week naar de VS en ik kan nu al niet wachten. Ik ga hem gewoon halen, wat er ook gebeurt :) Kijk, je kan wel wachten tot er weer een verbeterde versie komt maar dat zul je altijd houden. En tegen die tijd heb je het voordeel van de Euro/Dollar koers niet meer en zul je hem uit UK moeten importeren tegen de dure pond en ben je toch 400 euro kwijt inclusief verzendkosten.

Zo kijk ik er tegen aan (ik ben ook helemaal gek van dat ding:P). Als ik de mogelijkheid heb om hem ZELF te halen in de VS dan zou ik dat gewoon doen.
Zolang de toestellen nog los worden verkocht en het activeren thuis moet gebeuren zou ik gewoon de iPhone halen :)

Damn gast, ging ik maar volgende week!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Fab1Man schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:48:
[...]

Ik zou hem gewoon uit de US halen. Ik zou niet zomaar aannemen dat de UK versie net zo makkelijk wordt gehackt. O2 heeft echt wel gezien dat AT&T nu ook inkomsten misloopt door de hack, en zal ongetwijfeld aan Apple eisen hebben gesteld. Kijk zelfs naar de Ipod Touch, die blijkt ook al moeilijker te hacken dan de US iPhone en die is nog niet eens gekoppeld aan een aanbieder.

Voordeel van de US iPhone is dat die nu al volledig toegankelijk is, en dat je volgens mij van daaruit ook makkelijker kan voorkomen dat hij weer gelockt wordt - gewoon de forums lezen wat er met de nieuwe firmware gebeurt. Enige risico is dat de douane je snapt, maar de kans daarop is niet al te groot denk ik. Dus als je in de US bent en je wilt nu een iPhone, zou ik hem echt daar kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Ik ben wel blij met de Europese iPhone aankondiging vandaag. Ik hoef nu mijn iPod Touch tenminste niet te cancellen :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post Hacks, Jailbreaks: LEES DIT EERST!.