[iPhone] Discussietopic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 12.422 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 11:29
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture2.jpg

Welkom in het discussietopic over de iPhone. Je kunt in deze startpost informatie vinden over de functionaliteit van de iPhone, de accessoires en de specificaties. Het eerste deel kun je hier vinden.

De iPhone is in de Verenigde Staten inmiddels te koop. Canada zal vrij snel daarna volgen, met een verwachte release ergens in september. In het einde van het vierde kwartaal (oktober-december) zal Europa dan volgen, terwijl tot slot Azië pas in het eerste kwartaal van 2008 bediend zal worden.

Interface
De iPhone draait op een afgeslankte versie van Mac OS X, daardoor heb je o.a. de beschikking over een HTML email client, de safariwebbrowser etc. Ook andere achterliggende geavanceerde techniek uit Mac OS X is beschikbaar op de iPhone. Helaas zal het voorlopig nog niet mogelijk zijn om applicaties te installeren op de iPhone. Voorlopig kunnen alleen Web 2.0 technieken gebruikt worden om applicaties te bouwen, die vervolgens via de Safari browser gedraait kunnen worden. Multitasken is geen probleem, zo kun je bijv. je mail checken en internetten te gelijk. Tot slot, heeft Apple al aangegeven de mogelijkheden van de iPhone continu uit te breiden, door bijv. het ontwikkelen van nieuwe programma's.

Multitouch
De iPhone heeft geen knoppen maar een gigantisch (3,5") scherm. Via dit scherm bedien je de iPhone, hierdoor is het mogelijk om de interface te laten veranderen naar gelang de applicatie dit verlangt. Fysieke knoppen zitten niet meer in de weg, en nemen geen kostbare ruimte in als je ze niet nodig hebt.

De iPhone is de eerste telefoon die uitgerust is met multitouch technologie. Hierdoor is het mogelijk om met behulp van gestures de telefoon te bedienen. Natuurlijk kun je de telefoon gewoon aanraken zoals een traditionaal touchscreen. Dit kan echter gewoon met je vingers en daarvoor is dus geen stylus nodig. Het echt revolutionaire aan de iPhone is dat dit ook met meerdere vingers tegelijk kan. Hierdoor kun je dus snel tekst invoeren. Maar je kunt ook bijv. inzoomen op een foto door twee vingers uit elkaar te bewegen.

Door geavanceerde predictive text input kun je snel tekst invoeren op de iPhone. Het is natuurlijk nog afwachten hoe goed dit werkt. Naar verwachting zal het toch iets minder prettig werken, omdat je geen (fysieke) feedback krijgt. Het zal daarom waarschijnlijk beter werken dan een traditionele telefoon en iets minder dan een smartphone met qwerty toetsenbordje.

Sensoren
De iPhone beschikt over verschillende sensoren, die het gebruik vergemakkelijken. De lichtsensor past de felheid van het display aan, aan de lichtomstandigheden, zodat het scherm optimaal afleesbaar is en stroom bespaard wordt waar mogelijk. De proximitysensor zorgt dat het scherm wordt uitgeschakeld als je de telefoon bij de oor houdt. Hierdoor bespaar je stroom en zijn ongewenste aanrakingen met je oor niet mogelijk. Tot slot zit er ook nog een accelleratiesensor ingebouwd. Deze zorgt ervoor dat de iPhone weet of je hem op z'n kant houdt of niet. Zo kun je bijv. een breedbeeldfilmpje bekijken door de iPhone te draaien, ook is het mogelijk om zo landscape foto's nog beter te bekijken, of om bijv. de coverflow navigatie te gebruiken om je favoriete album te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture8.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Functionaliteit
Telefoon

De iPhone doet alles wat je van een mobiele telefoon mag verwachten, bellen, smsen etc. Een speciale functie van de iPhone is visual voicemail. Je ziet een overzicht van je voicemail bericht en je kunt degene die je wilt horen aanklikken. Dus je hoeft ze niet één voor één af te luisteren. Je kunt je contactlijst syncen met adresboek (Mac), Entourage (Mac) of Outlook (Windows). Ook kun je via internet syncen met Yahoo! adresboek.

Breedbeeld iPod

De iPhone doet alles wat je iPod ook doet, maar dan mooier en beter. Het grote scherm (3,5") is uiteraard uitstekend geschikt om videomateriaal te bekijken. Maar je kunt ook prima muziek luisteren. De interface is volledig vernieuwd t.o.v. de huidige iPods en je kunt bijv. navigeren middels coverflow. Het is nog niet duidelijk welke formate de iPhone allemaal aan kan. Maar het is te verwachten dat dit minstens vergelijkbaar is met de huidige iPods, dus:
Audio: AAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3 and 4), Apple Lossless, AIFF and WAV.

Video: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 768 Kbps, 320 by 240 pixels, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Safari

De iPhone beschikt (volgens Apple) over de meest geavanceerde browser ooit, Safari. Dit mobiele broertje doet in niets onder voor de desktop variant. Helaas wordt Java niet ondersteund (Javascript wel) en is het nog onduidelijk of Flash ondersteund wordt. Youtube zal sowieso geen probleem zijn, omdat de iPhone toegang heeft tot betere kwaliteit filmpjes van Youtube in H.264 formaat. Bookmarks worden automatisch gesynced met je desktop computer.

Mail

De emailclient heeft ondersteuning voor HTML en ondersteunt alle IMAP en POP mailboxen. Push-mail is alleen mogelijk via een speciale (gratis) Yahoo mailaccount. Je kunt wel op vastgestelde tijden je mailboxen laten controleren. Daarnaast wordt je mail sowieso opgehaald bij het openen van de applicatie. Ook wordt email gesynced met je desktop computer, dit kan met Mail (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows).

Agenda

Het is mogelijk je afspraken te syncen met iCal (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows). Je kunt op je iPhone alle afspraken inzien en evt. nieuwe toevoegen.

Photo (Camera)

De iPhone beschikt over een 2,0 Megapixel camera. Hiermee kun je nog best redelijke foto's maken, deze foto's kun je vervolgens syncen met iPhoto (Mac), Adobe Photoshop Elements, Adobe Photoshop Album of een willekeurige map op je computer. Het werkt overigens ook de andere kant op, dus je kunt ook foto's of afbeeldingen gemaakt met bijv. een andere camera op de iPhone zetten.

Google Maps

Via deze applicatie is het mogelijk om Google Maps te raadplegen, incl. routeplanning, satellietbeelden, fileinformatie etc. Helaas is nog niet duidelijk in hoeverre deze diensten in Europa mogelijk zijn. Daarnaast heeft de iPhone geen GPS, dus het is geen goed alternatief voor bijv. Tomtom. Het is nog niet duidelijk of Tomtom uitkomt voor de iPhone en of er nog een GPS accessoire komt.

Widgets

Deze kleine programmaatjes zijn al bekend bij Apple gebruikers. Ze zijn ook in Windows Vista te vinden onder de naam gadgets. Het is nog niet duidelijk of alle bestaande widgets werken op de iPhone of dat ze speciaal ervoor gemaakt moeten worden. Standaard zullen onder andere een rekenmachine, wereldklok, beurskoers en weerinfo gadget meegeleverd worden.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture6.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Accessoires
De iPhone beschikt over een iPod dockconnector aansluiting. Waarschijnlijk zal de iPhone daarom met de meeste iPod accessoires overweg kunnen. Daarnaast zijn er ook al een heleboel accessoires speciaal voor de iPhone aangekondigd.

Apple komt met speciale oordopjes (met microfoon). Een speciale dock, waarbij je toegang hebt tot de homeknop is ook al aangekondigd. Daarnaast zal Apple komen met een kleine bluetooth headset. In the free iPod Book 3.0 van iLounge zijn verschillende accessoires te vinden van 3rd party's. Dit zijn o.a. armbanden, cases en screenprotectors.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture7.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture9.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Specificaties

• Afmetingen 115 x 61 x 11.6mm
• Gewicht 135 grams
• Input Method - Multi-touch
• Operating System - OS X
• Scherm - 3.5 inch - 320 x 480 (160 ppi)
• Opslag - 4GB of 8GB (waarvan ongeveer 500 MB wordt ingenomen door het OS)
• Camera - 2.0 megapixels

• GSM - Quad-band (850, 900, 1800, 1900 mhz)
• Data - Wi-Fi (802.11b/g) + EDGE + Bluetooth 2.0

• Batterij
- Lithium
- Bellen - tot 8 uur
- Internet - tot 6 uur
- Video* - tot 7 uur
- Audio - tot 24 uur
- Standby - tot 250 uur
*gebaseerd op H.264 1.5-Mbps video met 640 x 480 resolutie met 128-Kbps audio

• Aansluitingen e.d.
- 30 pins iPod dock aansluiting
- 3.5mm jack met audio en microfoon ondersteuning
- SIM kaart houder
- Ingebouwde luidspreker
- Ingebouwde microfoon

• Fysieke knoppen:
- Volume omhoog/omlaag
- Ringer / Silent
- Power / Lock
- Sleep / Wake
- Menu knop

In de doos zit: iPhone, Stereo Headset, Dock, Dock Connector to USB Cable, USB Power Adapter, Documentation & Cleaning/polishing cloth.

Klik hier voor de uitgebreide tech specs.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg

[ Voor 100% gewijzigd door Hoedje op 16-07-2007 18:09 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143246

Nog een paar leuke tikfoutjes in de TS, verder prima en interessant verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 23:53
Ziet er goed uit, ben benieuwd naar de eerste nederlandse review! Wellicht hier op GoT :P

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Mooie start post!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-04 15:27

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Slik, zo die iPhone naast de tabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
Mooie startpost...

Ook het nieuws gehoord dat de iPhone toch hack gevoelig is. Ik denk dat het voor ons als end-user tweakers toch wel een positieve ontwikkeling is.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163173

Hmm valt me op dat de berichtgeving rond release voor Europa weer is stilgevallen...
Normaal ging Apple donderdag bekend maken dat ze 1 miljoen iPhones hadden verkocht en tegelijkertijd ook meer nieuws gingen releasen over de Europese (3.5G?!) versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Eens, vandaag wel weer wat hintjes over dat hij snel gereleased zal worden in canada!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Anoniem: 163173 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:20:
Hmm valt me op dat de berichtgeving rond release voor Europa weer is stilgevallen...
Normaal ging Apple donderdag bekend maken dat ze 1 miljoen iPhones hadden verkocht en tegelijkertijd ook meer nieuws gingen releasen over de Europese (3.5G?!) versie.
http://www.appleinsider.c...n_iphone_speculation.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:51
Afbeeldingslocatie: http://www.joyoftech.com/joyoftech/joyimages/979.gif

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-05-2024
Gisteren de Iphone in mijn handen gehad 8) ..... Maar god wat is dat ding mooi!!! Ik had niet verwacht dat het toetsenbord zo goed en precies zou werken en het geheel is gewoon erg vloeiend. Ik heb hem helaas zelf niet maar ik krijg hem in augustus (1e helft) omdat degene die hem nu heeft, hem voor me meeneemt uit de US.

Ik weet niet wat ik er nog meer over kan zeggen maar ik vind hem niet te groot (wat ik wel had gedacht) maar hij is wel wat aan de zware kant. Het is geen baksteen omdat je voelt dat het ala 8800 zwaar is en dus heel degelijk aanvoelt. Ik dacht ook dat de "joystick" een echt joystickje was maar ook dit is een knop die verzonken zit en heeft niets met een joystickfunctie te maken. Het scherm is enorm helder en video's spelen er mooi op af. Wat ik wel heb gezien is dat het wel 5 tot 10 sec duurt om een 350 mb aflevering van een serie te bekijken maar dit lijkt me niet meer dan normaal.

Ik vind het echt een mooi apparaat en van mij mogen alle discussies stoppen over de iPhone want het is gewoon een gelikt apparaat waar geen telefoon/pda tegenop kan als het gaat om gebruikersgemak en design. Ik weet dat er veel PDA/telefoons zijn die qua specificaties de iPhone overstijgen maar echt als je hem in je handen hebt gehad dan weet je wel beter. Iedereen die zeurt over missende functionaliteit in de iphone kan wat mij betreft beter niet meer bezig zijn met de iPhone!!!

Dat laatste zeg ik omdat ik zoooo veel lees van mensen die het maar niets vinden enzo.... dat frustreert me een beetje :P

[ Voor 4% gewijzigd door appels op 10-07-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Is er iemand die dit gelooft?
http://www.msnbc.msn.com/id/19682602/

Welke features en specs zou je uit de iPhone moeten halen dan om hem goedkoper te krijgen. Ik denk eerder dat de iPod (Nano) veranderd zal worden met iPhone technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
zou best kunnen ja... Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154284

De iPhone zit nu al flink vol gepropt, dus lijkt me niet echt te gaan werken. + dat internetten (toch 1 vd 3) nog moeilijker wordt op een nog kleiner scherm, zeker als daar ook nog een toetsenbord op moet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
ja wie weet komt er een (nokia 73 achtige) iPhone Nano uit waarop gewoon muziek kan... En dat daarmee dan op het design/muziek gebied wordt gemikt door apple. Laten we wel wezen... de iPhone koop je niet omdat er zoveel mee kan want dan kun je beter een N95 of W950i kopen omdat daar gewoon meer mee te doen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Laatst online: 23-03 13:13

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Hoe zit het nu eigenlijk met de iPhone en data? Ik las laatst ergens (bron weet ik helaas niet meer) dat je er niet zonder meer alle bestanden op kan plempen (met BT bijvoorbeeld, maar ook niet via iTunes) omdat er geen 'Diskmode' op zit!

Zou dat betekenen dat ik mijn series, welke ik niet via iTunes kijk/download/laad, niet op de iPhone kan zetten om ze te bekijken onderweg naar werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Klopt, vooralsnog kan je de iPhone nog niet gebruiken als thumbdrive oid. Dat betekend dat alle data via iTunes loopt (zowel heen als terug). Dus je series zal je moeten converten en moeten toevoegen aan iTunes voordat je ze kan kijken. Als er binnenkort een disk mode komt dan zal dit hoogstwaarschijnlijk nog steeds moeten (denk maar aan de iPod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Ze hebben mijn smeekbede gehoord daar in California!
Geruchten over plannen voor een Nano iPhone :*)

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lt. Marx schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:49:
^^ Klopt, vooralsnog kan je de iPhone nog niet gebruiken als thumbdrive oid. Dat betekend dat alle data via iTunes loopt (zowel heen als terug). Dus je series zal je moeten converten en moeten toevoegen aan iTunes voordat je ze kan kijken. Als er binnenkort een disk mode komt dan zal dit hoogstwaarschijnlijk nog steeds moeten (denk maar aan de iPod).
Er zijn geruchten dat diep in de code een functie "Diskmode" zit verborgen, dus ik gok dat dit met een firmwareupdate zal worden unlocked...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lt. Marx schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:00:
Is er iemand die dit gelooft?
http://www.msnbc.msn.com/id/19682602/

Welke features en specs zou je uit de iPhone moeten halen dan om hem goedkoper te krijgen. Ik denk eerder dat de iPod (Nano) veranderd zal worden met iPhone technologie.
Ik zou het wel erg cool vinden als een iPod Nano met belfunctionaliteit op de markt komt. Het formaat van de Nano is werkelijk heerschend. Een internet en videofeature wil ik hier best wel voor inleveren, vooral als het daardoor betaalbaard(er) wordt :P

Maarja, er zijn dagelijks zo veel Apple geruchten, slechts een deel hiervan komt daadwerkelijk uit.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Vandaag kwam een Amerikaan langs op mn werk voor een toestel en 2x raden wat hij uit zijn zak haalde: de iPhone :D

Dus ik natuurlijk gelijk vragen of ik ermee mocht spelen en dat mocht gelukkig. Het eerste wat je opvalt is dat het ding zo ongelooflijk dun is en niet echt zwaar. Hij is even dik als de HTC Touch denk ik en heeft echt een mega scherm. Eigenlijk een beetje te groot scherm omdat hij daardoor minder lekker in mijn hand ligt omdat je niet overal bij kan met je vinger. Maar het menu doorloopt hij perfect en coverflow etc is echt een genot.

Jammer genoeg had de Amerikaan er hier niks aan omdat hij geen netwerk had dankzij AT&T en bellen en internetten ging dus niet. Het was nu een oversized iPod geworden hier in de EU. :P
Maar erg leuk om hem in mijn handen te hebben gehad en hij is erg mooi en fijn. Alleen de camera was nou ook niet echt top imho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poestie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-01 08:09
Kan je de iPhone eigenlijk gebruiken in Belgie/Nederland (nadat je hem de oceaan hebt overgeheveld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ja, alleen in het eerste jaar van je contract mag je maar twee maanden roamen. Daarna vervalt je contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Ik denk dat ze zich beter kunnen inspannen om de huidige iPhone goedkoper te maken (productie, grotere getallen, hardware goedkoper zien te krijgen) dan om een nieuwe lijn te lanceren.

Het grote succes van apple is steeds hun aanbod logisch en beperkt te houden. Onverzichtelijk. En dan werkt.

Eén iPhone model, zeker revolutionair als het is, lijkt mij daarom marketing wise beter. Maar dat is ook slechts een gevoel. Ook qua ondersteuning en zo.

Anderzijds, ik heb nu een nano (die ik al vrij duur vond). Een gsm functie erbij zou wel mooi zijn.
Als dat de prijs kan drukken wil ik wifi en internet en video best missen. Gewoon voor een nano+Phone.

Dan heb ik maar één apparaat meer nodig. Denk aan de Walkman serie. Minder feature rijk, maar toch heel populair. Gewoon bellen+muziek. Dergelijke telefoon is niet echt een optie, omdat ik met iTunes wil blijven werken. En die phones zijn niet te beheren met iTunes voor zover ik weet.

Dus wie weet, misschien zit er wel iets in, maar als ze snel de gewone iPhone naar een acceptabelerer prijsniveau krijgen is het niet meer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DaannO schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:53:
Jammer genoeg had de Amerikaan er hier niks aan omdat hij geen netwerk had dankzij AT&T en bellen en internetten ging dus niet. Het was nu een oversized iPod geworden hier in de EU. :P
:X
Tot zover quadband en roaming dus? sheez... da's wel wat naar dan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04 16:58
"The iPhone battery will only survive about 300-400 recharges, the company says. Because the unit is sealed, consumers can't swap out dead batteries. Instead, dead phones must be sent to Apple, where battery replacement will take three business days and cost $79 plus a $6.95 shipping charge. Those who can't live without their cell phones for those three days can rent a spare iPhone for $29."

http://redtape.msnbc.com/2007/07/why-was-iphones.html#posts

Dat zou wel erg sip zijn :(

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

300 a 400 cycles á 2 dagen werktijd (en dan doe ik het krap) zou toch twee jaar zijn voordat je batterij vervangen zou moeten worden.
Hm.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Ehm...na 300-400 keer laden is de batterij op 80%... oftewel na de 400'ste keer laden heb je nog altijd 80% van de batterijcapaciteit.

Wat trouwens voor ale accu's in huidige consumentenapparatuur geldt.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Laatst online: 30-04 02:01
Weer een stapje opweg naar de gehachte iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 19:49

notgib

ach, wat zal ik zeggen

De nieuwsbron is MSNBC, je weet nog wel waar MS voor staat he?
Kwartjuh schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:02:
"The iPhone battery will only survive about 300-400 recharges, the company says. Because the unit is sealed, consumers can't swap out dead batteries. Instead, dead phones must be sent to Apple, where battery replacement will take three business days and cost $79 plus a $6.95 shipping charge. Those who can't live without their cell phones for those three days can rent a spare iPhone for $29."

http://redtape.msnbc.com/2007/07/why-was-iphones.html#posts

Dat zou wel erg sip zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Maar de gegevens kloppen wel allemaal. Deze komen namelijk allemaal van apple zelf. Maar voor de rest is het stuk inderdaad wat subjectief :)

Maar de belangrijkste vraag over de iPhone blijft natuurlijk:
Will it blend?
http://www.youtube.com/watch?v=qg1ckCkm8YI
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132666

zalig die kerel van will it blend :) wat mij opvalt is dat het scherm enorm lang blijft branden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Naast dat ik het al niet geloofde geloofden ze het zelf ook al niet dat er een iPhone Nano komt bij JP Morgan:
http://www.appleinsider.c...s_iphone_nano_report.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Lt. Marx schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:47:
Ja, alleen in het eerste jaar van je contract mag je maar twee maanden roamen. Daarna vervalt je contract.
Dat geldt niet voor internationaal roamen. Daar verdienen ze namelijk goud geld aan dus dat vinden ze prima.
alt-92 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:18:
[...]

:X
Tot zover quadband en roaming dus? sheez... da's wel wat naar dan.
Zucht. Gaan we weer. De iPhone is een Quadband GSM telefoon die gewoon werkt in Europa. AT&T heeft ook gewoon roaming afspraken in Europa. Dus netzoals je met een Nederlands Vofafone abo in de VS kunt bellen, kun je in Nederland met een AT&T abo bellen. Voorwaarde bij ATT is wel dat je dat aan laat zetten, waar 't bij ons standaard aanstaat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37315

Na een vertraging van een halve week bij UPS heb ik dan eindelijk toch mijn iPhone mogen ontvangen vandaag.
De iPhone zit in een mooie doos die erg stevig is, dit was het eerste wat me opviel.

Ik had iTunes al ge-update en klaargestoomd met de benodigde voorbereidingen om activatie van de iPhone mogelijk te maken.
Binnen 20 seconden was de iPhone dan ook geactiveerd en kon ik mp3's, foto's, films en mailinstellingen synchroniseren via iTunes, dit had ik allemaal al mooi klaarstaan, ready to go.
Na de synchronisatie heb ik de datum, tijd en wifi ingesteld.

Het enige wat nog niet werkt is het telefoongedeelte en Youtube, maar de rest werkt geweldig.
Wel moet ik opmerken dat wanneer je de telefoon bijdraait naar landscapemode dit niet meteen gebeurt, er zit een vertraging in van 0,5 a 1 sec.

Verder ben ik zeer, zeer positief over dit geweldig apparaat.

Foto's volgen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37315 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:20:

Wel moet ik opmerken dat wanneer je de telefoon bijdraait naar landscapemode dit niet meteen gebeurt, er zit een vertraging in van 0,5 a 1 sec.
Ik kan me voorstellen dat dat is om te zorgen dat 'ie niet constant heen en weer schakelt elke keer als je even wat meer richting landscape gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hoezo werkt Youtube dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206997

Heeft iemand een idee wat het toestel ongeveer gaat kosten? in amerika $450 of zoiets maar, wie weet het bedrag, dat gaat komen in euro's???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De rede is, ik heb net een nieuwe notebook en kan me niet echt veroorloven een telefoon van 600 euro te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Anoniem: 206997 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:41:
Heeft iemand een idee wat het toestel ongeveer gaat kosten? in amerika $450 of zoiets maar, wie weet het bedrag, dat gaat komen in euro's???
Niemand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net gelezen, de goedkoopste editie van de iphone, dus 4 gig. en zonder camera 289 euro, is dit mogelijk, anders ren ik 1 december gelijk de winkel in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit had ik van het internet gehaald:
De prijzen van de iPhone-kloon Meizu M8 zijn bekend. De versie met 4GB flash-geheugen en (3 megapixel) camera gaat 310 dollar kosten, het model met 8GB flash 400 dollar. Het 'basismodel' zonder camera gaat 195 dollar (4GB) of 285 dollar (8GB) kosten. Waarschijnlijk zullen de prijzen in Europa wat hoger zijn, maar het lijkt zeker dat het toestel een stuk goedkoper wordt dan de iPhone van Apple (499/599 dollar).

Natuurlijk is de M8 niet helemaal hetzelfde als de iPhone als het om de mogelijkheden gaat, maar Meizu heeft bewezen kwaliteitsproducten te kunnen maken, dus is de M8 met deze prijzen zeker een gadget om in de gaten te houden
van gadgetzone.nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:56:
[...]

Dat geldt niet voor internationaal roamen. Daar verdienen ze namelijk goud geld aan dus dat vinden ze prima.

[...]

Zucht. Gaan we weer. De iPhone is een Quadband GSM telefoon die gewoon werkt in Europa. AT&T heeft ook gewoon roaming afspraken in Europa. Dus netzoals je met een Nederlands Vofafone abo in de VS kunt bellen, kun je in Nederland met een AT&T abo bellen. Voorwaarde bij ATT is wel dat je dat aan laat zetten, waar 't bij ons standaard aanstaat.
Voor zover ik weet heeft AT&T geen roaming afspraken in Nederland. Ik krijg erg veel Amerikanen over de vloer die allemaal beweren roaming te hebben aangezet voordat ze weggingen en toch hier allemaal niet kunnen bellen.

Dus die zucht mag je achterwegen laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry net gelezen dat het over, "de kloon" gaat... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:56:
[...]

Voor zover ik weet heeft AT&T geen roaming afspraken in Nederland. Ik krijg erg veel Amerikanen over de vloer die allemaal beweren roaming te hebben aangezet voordat ze weggingen en toch hier allemaal niet kunnen bellen.
Volgens de website van AT&T Wireless roamen ze met Vodafone, KPN, Telfort en T-Mobile. http://www.wireless.att.c...uct2rate=%240.99&x=41&y=8
Dus die zucht mag je achterwegen laten :)
Die sloeg vooral op de notie dat 'ie geen quadband phone zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foto's van mijn iPhone:
(ideaal is ook dat de stekker 100/240v input heeft, ik hoefde dus alleen de extra (verloop)stekker van mijn macbook hier op aan te sluiten.)

Afbeeldingslocatie: http://aycu28.webshots.com/image/22147/2003504589934979410_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://aycu19.webshots.com/image/21458/2003932138446289533_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu03.webshots.com/image/19802/2003945011219272479_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://aycu40.webshots.com/image/22039/2002546684779072003_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu24.webshots.com/image/22343/2002593601307866365_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://aycu24.webshots.com/image/22343/2002574906137546895_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu15.webshots.com/image/20854/2005809543055839258_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://aycu39.webshots.com/image/20398/2005854400728728090_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu30.webshots.com/image/21429/2005830646869316979_th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlueEyeZ, ik ga het niet onder stoelen of banken steken: ik ben stikjaloers op je!

Heb het budget voor een iPhone al sinds Januari opzij staan en kan bij wijze van spreken met 1 mailtje ééntje laten afkomen van de U.S., maar dan is er altijd dat “wat als...”-gevoel...

Wat als er volgende maand wél een iPhone in België uitkomt. Zal deze dan 3G zijn, zal deze dan visual voicemail hebben dat zou werken met Proximus (=Vodafone), zal...

Hoop dat ze snel het GSM-gedeelte van de iPhone kunnen unlocken, anders ga ik een eeuwige twijfelaar blijven vrees ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Anoniem: 37315 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:43:
Foto's van mijn iPhone:
(ideaal is ook dat de stekker 100/240v input heeft, ik hoefde dus alleen de extra (verloop)stekker van mijn macbook hier op aan te sluiten.)

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding]
I not only WANT one, i NEED one!!! :)

Dit ding is echt zo ongelooflijk cool. Alle eenvoud en gebruiksgemak van iPod-iTunes in een telefoon. Wat zijn de huidige smart (feature) phones toch k*tdingen. Allemaal halfbakken oplossingen, slordig geïmplementeerde features, mp3 functionaliteit die 'effe snel erbij gecode' werd in een hoekje. Terwijl media en internet hier nu de primaire focus is. Een apparaat dat zo goed als helemaal 'gefreezed' wordt qua software bij aankoop, zodat er ook niets mis kan gaan. Na een paar maand kan je met een gewone smartphone soms al moeite hebben om een telefoongesprek aan te gaan zonder vastlopers of crashes. Kleine prutstoetsjes, moeilijke interfaces, Ik haat een volledig qwerty toetsenbord op een telefoon, ziet er goedkoop en gammel uit, altijd. Not to mention nerdy en voor iemand die toch niets beter te doen heeft dan eerst twee weken leren werken met een nieuwe telefoon.

Nee, nooit ook maar omgekeken naar een smartphone omdat deze nog niet voldoende doorontwikkeld waren. Deze iPhone is af. Ze komen dan wel redelijk laat, maar beter redelijk laat met de attitude van 'it's done when it's done' dan zomaar vanalles in de consument hun handen steken. Spijtig genoeg heb ik onlangs een nano gekocht en heb ik toch niet voldoende budget voor deze iPhone. Maar man, wat WIL ik er één.

Dit is, voor mij, en voor gebruikers zoals ik, de eerste echte totale ommezwaai in ontwerp en gebruik van een mobiele telefoon. Dit is toekomst. Gemak, geen nerdyness, vlot. Idd de ultieme telefoon. Geef dit aan je ouders en ze kunnen er meteen mee overweg, geef hen een blackberry en ze durven er liever niets mee doen.

Edit: en laat alle zeikers maar zeiken. Sommige mensen hebben er hun hobby van gemaakt om over alles wat ietwat populair zou kunnen worden te gaan miereneuken alsof de wereld verging. Enkel omdat ZIJ dat niet zien zitten. Ik snap het probleem ook niet. Wie graag zoiets wil, laat ze het dan kopen? Genoeg alternatieven voor zij die iets anders willen en daarmee gelukkig zijn. De anti apple-aars zijn al net zo fanatiek in het opdringen van HUN 'pro' alternatieven.

En nee, ik heb geen mac, alleen een iPod met iTunes and i love it. (mac mini terug verkocht, dus ik ben niet biased)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 11-07-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:47

alienfruit

the alien you never expected

Hoezo kan je geen eigen ringtones gebruiken? Lijkt mij toch erg vreemd, toch wel een van de basisfuncties van een telefoon uit 2007.

[ Voor 84% gewijzigd door alienfruit op 12-07-2007 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 11:36
alienfruit schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 04:04:
Hoezo kan je geen eigen ringtones gebruiken? Lijkt mij toch erg vreemd, toch wel een van de basisfuncties van een telefoon uit 2007.
moet je maar net het verschil kunnen horen tussen je mp3 ringtone en de ipod die je aan heb staan. als je het niet door hebt dat je gebeld wordt is het net alsof er een nieuwe track begint. Althans dat denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:51
Kun je deze iPhone op dit moment ook daadwerkelijk als mobiel gebruiken of lijkt het alleen maar dat er op de plaats van de provider Error staat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-04 13:13

TheFirepit

Vuurbal

sonderpa schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:02:
Kun je deze iPhone op dit moment ook daadwerkelijk als mobiel gebruiken of lijkt het alleen maar dat er op de plaats van de provider Error staat? :?
Je kan de GSM functies van de iPhone hier nog niet gebruiken met je eigen abonnement. Op het toestel zit een simlock van AT&T en als je hem in Amerika in de winkel zou kopen dan moet je er ook een AT&T abonnement bij afsluiten en roaming van AT&T hier in Nederland schijnt niet echt te werken... jammer maar helaas...

[ Voor 6% gewijzigd door TheFirepit op 12-07-2007 10:13 ]

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morangie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-04 21:55
Anoniem: 37315 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:43:
Foto's van mijn iPhone:
Mooi hè, BlueEyez :D!! Overigens krijg jij ook een foutmelding van iTunes (leek mij logisch omdat er gemesst is met de server waarmee verbinding wordt gemaakt. maar syncen gaat verder prima? Heb trouwens net iTunes 7.3.1 geïnstalleerd. Geen problemen met deactivatie gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ontzettend mooi indeed. 8)
En ik kreeg idd een foutmelding in iTunes van 'cannot connect to iTunesstore' oid, maar als je de activatieserver op de achtergrond laat draaien en dan iTunes start geeft het geen enkel probleem meer. (bij mij dan iig)
Ik heb gisteren op m'n macbook de nieuwste iTunes/Quicktime geinstalleerd (7.3.1), en m'n iPhone hierop aangesloten, het geeft idd geen enkel probleem op een ungepatchte iTunes.
sonderpa schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:02:
[...]
Je kunt er hier nog niet mee bellen, zelfs al had ik een abonnement bij AT&T afgesloten, dat werkt hier niet in Nederland.
Het wachten is op het unlocken van de iPhone. (zie ook: http://iphone.fiveforty.net/wiki)

Dit zie je dus bij de status van de iPhone: (linksboven)
Afbeeldingslocatie: http://aycu34.webshots.com/image/20633/2002890329908308103_th.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 37315 op 12-07-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

alienfruit schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 04:04:
Wat voor 'feature' is dat dan... Tzal mij echt worst wezen wat voor ringtone ik gebruik, zolang hij maar overgaat... Ik loop overigens al een half jaar met de 'standaard' iPhone ringtone, irriteert me niet, prettig om aan te horen en niet storend in ongewenste situaties... 50 cent pompt in ieder geval niet uit mn speakah

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213876

Lt. Marx schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:24:
Maar de gegevens kloppen wel allemaal. Deze komen namelijk allemaal van apple zelf. Maar voor de rest is het stuk inderdaad wat subjectief :)

Maar de belangrijkste vraag over de iPhone blijft natuurlijk:
Will it blend?
http://www.youtube.com/watch?v=qg1ckCkm8YI
:P
Prachtig: iSmoke. _/-\o_

Welke tweaker komt met de eerste user-review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt denk ik pas een goede review van de iPhone schrijven als het telefoongedeelte ook werkt, anders heb je zo'n halve review. (..toch :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is dan wel weer waar, maar de andere features kan je wel beschrijven lijkt me?
Want iedereen weet wel wat bellen is enzo.. nja.. de kwaliteit ervan op de iPhone natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205470

Anoniem: 206997 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:02:
niet echt nee, maar ik wil alleen hiermee zeggen dat je voor dit geld toch echt werkelijk gek bent om deze te kopen, als je een notebook voor dit geld kan krijgen zou ik denk ik eerder voor de notebook kiezen als de iphone hoor....
Tis maar wat je er mee wilt he... En over de prijs, de meeste telefoons zijn tegenwoordig al rond de prijs van een cheap*ss laptop. Voor de laatste keer, de iPhone is vergeleken met de smartphones in de US, helemaal niet zo duur. Het is allemaal afwachten tot wat ze hier in NL gaan kosten. Dus duur dit duur dat, hou dat nou aub een keer voor je.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95016

Wat mij betreft mag een mod de boel hier wel even komen opruimen, want erg lekker lezen is dit topic niet bepaald meer (thx, hellrocker5). edit: mod is inmiddels langs geweest

Ik denk ook dat de prijs voor de iPhone in Nederland fors gaat zijn voor telefoonbegrippen, ik heb iig niet de illusie dat ik de iPhone gratis ga krijgen bij mn tweejarige abonement. Ik hoop zoals sommige anderen ook dat we hier meteen een nieuwere generatie krijgen, met 3G ondersteuning, een zooi bugfixes en wellicht GPS. Oh, en 8GB is wat krap dus daar mag ook een upgrade voor komen, al betwijfel ik of Apple op die manier in de iPod sales gaat bijten.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 95016 op 13-07-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

Modbreak:Goed, ik heb net 20 posts over laptops, dollarkoersen en andere onzin verwijderd (sorry aan mensen die serieus reageerden op getrashte posts en nu ook hun reactie kwijt zijn).

Kan het nu allemaal weer on-topic en vooral onderbouwd over de iPhone? Dit gaat nergens over.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hier ff een lijstje met de shortcomings van de iPhone. Begrijp me niet verkeerd. De iphone is een fantastische ipod en zodra er umts support is dan is het een fantastische mobiele browser. Maar het is een abominabele telefoon en zeer zeker geen smartphone!

Dit heeft iemand op mobile review gepost:
1. Bluetooth is ONLY good for connecting a headset. That's it.
2. There is no file browser on the device at all. Data must be organized (if at all) in the appropriate application.
3. The camera is a simple application that has ONE button: the shutter. Pictures come out okay on the device, but nothing too fancy on a monitor, especially if it was an attempt at a macro shot.
4. SIM card is damn near impossible to open, if at all. I didn't look into it extensively.
5. Web browser is slow, even over WLAN. Even the simple OneList web app that was created takes around 20 seconds to load over WLAN. You can not highlight, cut, copy, or paste and text from a website, and you can not save any images you find from a website either. The only nice thing about it is the tabbed browsing, which crashed on me when I went to Engadget and YouTube on two tabs. This is the only application that allows you to use the keyboard in landscape mode.
6. The keyboard sucks. It gets slightly better after the iPhone "learns" you, as the employees said, but even then, it's not a device you can use with one hand comfortably, much less without looking.
7. You can only send one picture at a time in an email.
8. No custom ringtones (yet, as we were being told) and the alert tones can not be changed whatsoever.
9. The default ringtones are incredibly lame.
10. The only form of customization outside of a lame default ringtone is the wallpaper, which you'll only see when you need to unlock the device or when you get a phone call.
11. "Picture pinching" or using two fingers to zoom on any content is certainly fun to play with, but not practical whatsoever. This operation depends solely on using the device with two hands.
12. No document editor or native viewer. You can not store documents on the device to be viewed, they can only be viewed as attachments when they're sent to your in an email.
13. Visual voicemail is laggy and reacts about the same way as pushing the fast forward and rewind buttons on traditional voicemail systems. The only advantage is for those that get that many voicemail messages a day that they need to sort them according to priority.
14. NO games. None.
15. No voice dialing.
16. No speed dialing (which can be made up by the "quick list", but getting to that quick list isn't as fast as holding a single key on a real keypad).
17. No video.
18. No MMS.
19. It's still <4GB for $500 and <8GB for $600
20. It only takes around 2 hours to explore every menu without any options for expandability except to scrounge around for new web apps that will load slowly and nowhere near as smoothly as the native apps.

En dit was een reactie op de mensen die zeggen dat ze het later wel erbij gaan gooien:
-didn't manage to do some video recording?
-didn't manage to build an MMS app?
-weren't able to put (the already existing) iChat on this (they even used the interface for the SMS threaded view, and still you believe they didn't because there was no time or what)?
-couldn't implement A2DP?
-couldn't port a file browser?
-didn't manage to make it mass-storage compatible?
-didn't create Office Viewer apps that aren't bound to the eMail-client?
-Were oblivious to SMS/eMail recipient lists?
-couldn't offer a function in the mail client to browse you images to select an attachment? Not that I expected any other file type, but c'mon, not even images?
-couldn't let you attach multiple images to a mail?
-forgot about letting you use your own ringtones?
-didn't let you personalize it more than just the wallpaper that is only displayed when the device is locked?
-forgot to let the user save image from the web, or videos? Or any other file, for that matter?

Ik vind het jammer, want ik verwachte een macbook in zak formaat :(

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

World of Warcraft op je iPhone

"Ik ben niet verslaafd. Ik kan stoppen wanneer ik dat zelf wil!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hele lijst met negatieve dingen...
Ik vind dat hier dus echt onbelangrijke dingen tussen staan.
- MMS terwijl je email hebt? (MMS is duur en traag en je betaalt per kb 8)7 )
- Videos maken op een mobiel in belabberde kwaliteit? (ongeacht welke mobiel trouwens)
- Ik heb werkelijk nooit mijn ringtone(s) aan staan, altijd op trillen dus dat boeit niet, daarnaast lees ik vaak in reviews dat de standaard meegeleverde ringtones hardstikke goed zijn.
- Office documenten bewerken op zo'n mobiel hoef ik helemaal niet. Het is al vaker gezegd maar ik denk niet dat dit de ideale business telefoon is.
- SIM slot moeilijk te openen? Bij welke telefoon is dat nou super makkelijk. Bij de meeste nokia's moet je de batterij en de cover weghalen voordat je er al bijkan
- Games komen eraan en dan nog vind ik gamen op een mobiel niet echt heel interessant (behalvem toegegeven de 1e 2 dagen nadat ik een nieuwe mobiel heb)
- Ik ben het wel met je eens dat er een complete lack is aan customization, van rintones (vind ikzelf dus niet belangrijk) tot 3rd party apps etc.

Veel erger vind ik dat ik gister ergens las (bron volgt nog) dat er in de voorwaarden staat dat je maar +/- 150x mag connecten met WiFi. Dit om 'misbruik' tegen te gaan. Oftewel: AT&T wil z'n netwerk minuten verkopen.
[15) Wi-Fi Service is Limited - "To ensure that the Wi-Fi Service is not being used fraudulently, AT&T limits your usage of the Wi-Fi Service to 150 uses per month" ...Does that mean that if you lose signal a few times during one session, or you are traveling and go between ‘hot spots’ you can rack up lots of ‘uses’?
Bron: http://www.newnetworks.com/attwirelessfineprint.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

iron_mike010 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:50:
De iphone ... is een abominabele telefoon
...
Ik vind het jammer, want ik verwachte een macbook in zak formaat :(
Sorry hoor, maar als je dit zelf terugleest, moet je dan niet een beetje lachen?

Je stelt dat het een slechte telefoon is en noemt vervolgens een enorme lijst met features die helemaal niets met telefonie te maken hebben :P

In ieder geval deed het me meteen aan de inmiddels bekende spotprent denken:
Afbeeldingslocatie: http://gizmodo.com/assets/resources/2007/07/iphonenew1wtmk.jpg

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Lt. Marx schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:15:
[...]

- lijst met geen problemen

Veel erger vind ik dat ik gister ergens las (bron volgt nog) dat er in de voorwaarden staat dat je maar +/- 150x mag connecten met WiFi. Dit om 'misbruik' tegen te gaan. Oftewel: AT&T wil z'n netwerk minuten verkopen.
[...]

Tja ik ken zat mensen die wel mp3 gebruiken en ik wil zoiezo de keus hebben. Een beetje editen van doc zou echt heel handig zijn, je kunt zelfs niet eens documenten erop zetten en dan later viewen.
Het punt van geen videos kunnen maken omdat de kwaliteit te laag zou zijn vind ik ook vreemd. Is het niet aan de gebruiker om dat te beslissen. Een telefoon die zo goed samenwerkt met Youtube en dan kun je er niet eens videos mee posten :s

lol, dat klopt. Het lijstje gaat niet over telefoon specifieke functies. Maar het schijnt dat het niet allemaal in orde is. De iPhone heeft bepaalde functies gewoon helemaal niet.Check de link: http://valleywag.com/tech...hone-scorecard-272765.php

En of ik moet lachen? Misschien een beetje. Maar ik verwachtte een een mobiele versie van Mac, net zoals Windows levert. Dus is dat dan zo raar?
Het is toch vreemd dat Windows Mobile een completer OS is dan dat van de iPhone?
Vooral geen file explorer, geen BT transfer, geen mass storage en niet een iChat applicatie.
Zoals ik zei: fantastische iPod, fantastische browser, maar lacking in phone department.

Vinden jullie ook niet dat ze deze dingen erin hadden moeten zetten? Dat ze het recept hadden voor een goede smartphone, maar Apple heeft gekozen om meer geld te innen?

Hehe, begrijp me niet verkeerd: ik ga hem nog steeds halen, maar ik vind het een beetje jammer :)
Oh en die hype is mij een beetje voorbij gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

iron_mike010 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:39:
bla, bla...

Zoals ik zei: fantastische iPod, fantastische browser, maar lacking in phone department.

bla, bla..
En ik maar denk dat een mobiele telefoon iets was om mee te bellen en te smsen, maar zo te lezen is dat niet mogelijk met de iPhone... }:O

[ Voor 9% gewijzigd door TheFirepit op 13-07-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
EngelF schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:07:
[...]

En ik maar denk dat een telefoon was om mee te bellen en te smsen... }:O
Tja, verwachten we tegenwoordig niet meer van een mobiele telefoon? Maarja, zelfs op het front van bellen is het niet echt een goede telefoon. Zoals in de link duidelijk was gemaakt.

Anyhow, ik heb geen zin in een zinloze discussie. Voor jou zijn die dingen niet belangrijk, maar voor mij wel :)

edit: wat bedoel je met het laatste :?

[ Voor 5% gewijzigd door Póg mo Thóin op 13-07-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

iron_mike010 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:39:
En of ik moet lachen? Misschien een beetje. Maar ik verwachtte een een mobiele versie van Mac, net zoals Windows levert. Dus is dat dan zo raar?
Het is toch vreemd dat Windows Mobile een completer OS is dan dat van de iPhone?
Vooral geen file explorer, geen BT transfer, geen mass storage en niet een iChat applicatie.
Jij hebt duidelijk nog nooit met een Windows Mobile telefoon gewerkt. Het is inderdaad zo dat Windows Mobile meer "desktop-achtige" features heeft dan je op de iPhone aantreft. Het heeft een filebrowser, BT transfer en MSN messenger. Als telefoon is een Windows Mobile toestel echter verschrikkelijk. Ik heb zelf een QTEK S100:

Afbeeldingslocatie: http://www.qtek.ch/Qteks100withStylusNavigon.jpg

en ik kan je vertellen dat je daar echt niet voor je lol mee gaat bellen. Een telefoonnummer intoetsen is een marteling, hij reageert soms niet als je een gesprek wil ophangen, heeft regelmatig gedoe met mijn bluetooth headset enzovoorts.

Nu doet ook dat niet terzake als je de toestellen feature-wise gaat vergelijken, wat je goed recht zou zijn, maar zeg vooral niet dat de iPhone "lacking in phone department" is: dat is juist de feature die de iPhone in mijn ogen boven alles extreem goed heeft weten te bewaken. In tegenstelling tot de makers van mijn toestel.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

iron_mike010 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:12:
bla, bla...

edit: wat bedoel je met het laatste :?
Aangezien de iPhone gesimlockt is voor AT&T kan je met een Nederlands GSM abonnement er niks mee en over het smsen ermee wordt zo slecht gedacht dat je het wel niet meer zo vaak zal doen als je een iPhone hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
dawuss schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:47:
[...]

Jij hebt duidelijk nog nooit met een Windows Mobile telefoon gewerkt. Het is inderdaad zo dat Windows Mobile meer "desktop-achtige" features heeft dan je op de iPhone aantreft. Het heeft een filebrowser, BT transfer en MSN messenger. Als telefoon is een Windows Mobile toestel echter verschrikkelijk. Ik heb zelf een QTEK S100:

[afbeelding]

en ik kan je vertellen dat je daar echt niet voor je lol mee gaat bellen. Een telefoonnummer intoetsen is een marteling, hij reageert soms niet als je een gesprek wil ophangen, heeft regelmatig gedoe met mijn bluetooth headset enzovoorts.

Nu doet ook dat niet terzake als je de toestellen feature-wise gaat vergelijken, wat je goed recht zou zijn, maar zeg vooral niet dat de iPhone "lacking in phone department" is: dat is juist de feature die de iPhone in mijn ogen boven alles extreem goed heeft weten te bewaken. In tegenstelling tot de makers van mijn toestel.
Het klopt dat de WM ook heel slechte bel functies heeft. WM is ook niet het beste OS maar heeft wel die andere functies die je daar noemt.
Ik heb wel een beetje ervaring met windows mobile(mda compact2x, mda pro, motorola mpx220 2x, mda vario, mda varioII, samsung i600) en ik ben het 100% met je eens dat het niet perfect is, maar ik vind de functies wel heel handig. Ik vind het ook fijner dan s60, s80, s90 en UIQ. Al zijn die weer beter met phone functies.

Nogmaals, ik ga hem zeker halen, maar ik ga wel een aantal dingen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Er zullen altijd dingen mankeren/missen aan elk apparaat wat nieuw is. Noem is een apparaat waar niet over gezeurd is...

Ik zie dit soort apparaatjes altijd in een grotere markt, waarin consumenten kijken wat zijn nodig hebben voor hun dagelijks gebruik. Als dit overeenkomt met de iPhone, dan kunnen ze eventueel die kopen. Als dat niet zo is, dan kopen ze wat anders. Zo simpel is dat. Een apparaatje kan gewoon nooit voldoen aan alle eisen van ALLE consumenten, is mijn mening.

Nu zeg ik niet dat je niks mag aanmerken op welk apparaat dan ook, maar bedenk er dan wel bij dat voor sommige mensen het misschien het perfecte apparaat is. Je hoeft niet "dom" te zijn als je er dan één aanschaft, omdat het dit en dat mist. Mischien vind iemand anders het "dit en dat" wel niet zo belangrijk.

:)

[ Voor 10% gewijzigd door mrfunk op 13-07-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-04 23:10
Iemand al nieuwe info over release data toevallig??

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Laatst online: 30-04 02:01
EngelF schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:07:
[...]

En ik maar denk dat een mobiele telefoon iets was om mee te bellen en te smsen, maar zo te lezen is dat niet mogelijk met de iPhone... }:O
Als je een telefoon koopt om alleen mee te bellen en sms-en moet je geen iPhone kopen, je kunt dan beter voor drie tientjes een oud model telefoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

master007 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:14:
Als je een telefoon koopt om alleen mee te bellen en sms-en moet je geen iPhone kopen, je kunt dan beter voor drie tientjes een oud model telefoon kopen.
Waarom? Mag je als je alleen maar belt en smst geen fancy telefoon hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-04 23:10
dat mag wel maar mensen die graag een fsncy telefoon willen hebben moeten niet zo lopen te zeiken op wat de iphone nou wel of niet kan..
doet de iphone niet wat je verwacht dan is ie misschien niet fancy genoeg voor je maar ga dan niet doorzeuren op de iphone

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

crazylegs schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:30:
dat mag wel maar mensen die graag een fsncy telefoon willen hebben moeten niet zo lopen te zeiken op wat de iphone nou wel of niet kan..
doet de iphone niet wat je verwacht dan is ie misschien niet fancy genoeg voor je maar ga dan niet doorzeuren op de iphone
Ik vind niet dat ik loop te zeiken hoor. Zit alleen sarcastisch wat mensen te pesten die wel zitten te zeiken :+

Maar genoeg offtopic geblaat, weer bij de les en ontopic kinders!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Lt. Marx schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:15:
[...]

- MMS terwijl je email hebt? (MMS is duur en traag en je betaalt per kb 8)7 )
- Videos maken op een mobiel in belabberde kwaliteit? (ongeacht welke mobiel trouwens)
- Ik heb werkelijk nooit mijn ringtone(s) aan staan, altijd op trillen dus dat boeit niet, daarnaast lees ik vaak in reviews dat de standaard meegeleverde ringtones hardstikke goed zijn.
- Office documenten bewerken op zo'n mobiel hoef ik helemaal niet. Het is al vaker gezegd maar ik denk niet dat dit de ideale business telefoon is.
- SIM slot moeilijk te openen? Bij welke telefoon is dat nou super makkelijk. Bij de meeste nokia's moet je de batterij en de cover weghalen voordat je er al bijkan
- Games komen eraan en dan nog vind ik gamen op een mobiel niet echt heel interessant (behalvem toegegeven de 1e 2 dagen nadat ik een nieuwe mobiel heb)
- Ik ben het wel met je eens dat er een complete lack is aan customization, van rintones (vind ikzelf dus niet belangrijk) tot 3rd party apps etc.

[...]

toon volledige bericht
Ook redelijk subjectief van jou kant imho, alle opties die jij noemt zijn wel degelijk belangrijk en gemeengoed bij veel telefoons en dus mag je verwachten dat het ook op de iPhone hoort te zitten:

[list]
• Dan zou je ook kunnen redeneren: sms als je e-mail hebt -> sms kost je geld en e-mail is gratis, maar dat ballontje gaat niet op en dat geld ook voor mms. Het is vooral het gemak waarmee je het verstuurt en niet iedereen heeft een iPhone of telefoon waar hij mee kan e-mailen, maar vaak wel mms`en.
• Heb jij wel is met de Nokia N90 (al erg oud toestel) en de N93(i) gespeeld? Deze maken allen gewoon video`s in DVD kwaliteit en ze hebben dan ook een erg goede lens. Het is dus verkeerd om te zeggen dat alle telefoons een slechte camera hebben en die van de iPhone is jammer genoeg niet veel beter dan een camera van een Samsung met de zelfde camera specs.
• Office documenten bewerken is natuurlijk geen pre, maar als je het wel kan lezen waarom zou je dan ook niet het gelijk kunnen bewerken?! Het is net alsof je in de winkel komt waarbij de verkoper zegt: je mag wel kijken maar niet aanraken. Dat slikt natuurlijk niemand en dan hoeven wij het ook niet te slikken van Apple.
• Heb je wel is die sim-slot in het echt gezien? Dat ding is erg moeilijk open te krijgen en bij andere telefoons is dat vaak ook zo, maar daar kan je weer de batterij verwijderen en dat kan de iPhone weer niet.

Mjah, het is allemaal dus redelijk subjectief maar het is gewoon een feit dat de iPhone nog veel standaard dingen mist.
[...]

[afbeelding]

Dit is ook natuurlijk allemaal subjectief, vind je niet?! Er zijn genoeg mensen te vinden waarbij windows mobile het wel goed doet en voldoet aan hun eisen. Het mooie van Windows Mobile is dat je werkelijk alles kunt aanpassen, zo ook je dialpad van je S100 om beter te kunnen typen. Apple heeft dit allemaal geblokkeerd en dat is dan ook het grootste nadeel, vooral voor twaakers imho. :)

offtopic:
Zo, deze week weer voor 3minuten stil gestaan bij de iPhone en volgende week neem ik weer is een kijkje want anders word ik gek van dit apparaat en het nieuws eromheen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
DaannO schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 18:48:
[...]

Ook redelijk subjectief van jou kant imho, alle opties die jij noemt zijn wel degelijk belangrijk en gemeengoed bij veel telefoons en dus mag je verwachten dat het ook op de iPhone hoort te zitten:
:z eg dat nou niet... |:( Ok, sry, toch nog eventjes een quote-tje van mezelf:
Er zullen altijd dingen mankeren/missen aan elk apparaat wat nieuw is. Noem is een apparaat waar niet over gezeurd is...

Ik zie dit soort apparaatjes altijd in een grotere markt, waarin consumenten kijken wat zijn nodig hebben voor hun dagelijks gebruik. Als dit overeenkomt met de iPhone, dan kunnen ze eventueel die kopen. Als dat niet zo is, dan kopen ze wat anders. Zo simpel is dat. Een apparaatje kan gewoon nooit voldoen aan alle eisen van ALLE consumenten, is mijn mening.

Nu zeg ik niet dat je niks mag aanmerken op welk apparaat dan ook, maar bedenk er dan wel bij dat voor sommige mensen het misschien het perfecte apparaat is. Je hoeft niet "dom" te zijn als je er dan één aanschaft, omdat het dit en dat mist. Mischien vind iemand anders het "dit en dat" wel niet zo belangrijk.
Waarom moeten nou bepaalde features per se op een apparaat zitten :? Er worden bv nog steeds betaalbare telefoons geproduceerd/ontworpen die geen camera/mp3-speler/browser/e-mail hebben. Zijn deze dan per definitie niet goed omdat ze die functies wel horen te hebben? Volgens jou zouden gewoon alle features die je maar kan bedenken op een nieuwe device moeten zitten, maar dit is absoluut niet nodig in deze markt. Het enige wat hoort in de iPhone is de belfunctie, omdat het anders geen telefoon is. De rest is alleen maar een toevoeging. Dit zegt niet dat het niet belangrijk is, maar het blijft een toevoeging. Als jij die toevoeging niet groot genoeg vind moet je verder zoeken naar een device die wel aan je eisen voldoet. Waarschijnlijk zal er niet één volledig aan je eisen voldoen, omdat er altijd een nieuwe techniek zal zijn die net weer een andere speler wel heeft. En dan zal net dié speler niet alle andere functies hebben. Zo zal het altijd blijven. Dit komt ook gedeeltelijk omdat de tijd tussen het einde van de ontwerpfase en de release redelijk lang duurt en er in die tijd dus nieuwe technieken zijn.

Mijn punt: Niks hoort op een telefoon te zitten, behalve de belfunctie :*) Jij hebt daar vast een andere mening over, en die hoor ik graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
jpboere schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 20:01:
[...]

:z eg dat nou niet... |:( Ok, sry, toch nog eventjes een quote-tje van mezelf:

[...]

Waarom moeten nou bepaalde features per se op een apparaat zitten :? Er worden bv nog steeds betaalbare telefoons geproduceerd/ontworpen die geen camera/mp3-speler/browser/e-mail hebben. Zijn deze dan per definitie niet goed omdat ze die functies wel horen te hebben? Volgens jou zouden gewoon alle features die je maar kan bedenken op een nieuwe device moeten zitten, maar dit is absoluut niet nodig in deze markt. Het enige wat hoort in de iPhone is de belfunctie, omdat het anders geen telefoon is. De rest is alleen maar een toevoeging. Dit zegt niet dat het niet belangrijk is, maar het blijft een toevoeging. Als jij die toevoeging niet groot genoeg vind moet je verder zoeken naar een device die wel aan je eisen voldoet. Waarschijnlijk zal er niet één volledig aan je eisen voldoen, omdat er altijd een nieuwe techniek zal zijn die net weer een andere speler wel heeft. En dan zal net dié speler niet alle andere functies hebben. Zo zal het altijd blijven. Dit komt ook gedeeltelijk omdat de tijd tussen het einde van de ontwerpfase en de release redelijk lang duurt en er in die tijd dus nieuwe technieken zijn.

Mijn punt: Niks hoort op een telefoon te zitten, behalve de belfunctie :*) Jij hebt daar vast een andere mening over, en die hoor ik graag :)
toon volledige bericht
Ik heb nergens gezegd dat het moet, echter mist er wel veel voor een telefoon van 600 dollar. Als je naar telefoons kijkt in een vergelijkbare prijsklasse dan hebben ze vaak meer standaard opties die ik hierboven heb genoemd dat de iPhone. Je betaalt dus naar mijn mening te veel voor het merk en te weinig voor de specs. Sommige mensen nemen dat voor granted, maar ik slik dat niet zo eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Het mist niet wat voor een telefoon van 600 dollar. Voor de functies die hij heeft vind jij 'm te duur. Dat is wat anders. Ik vind dat je ook een fout maakt als je zegt dat als je naar telefoons kijkt in een vergelijkbare prijsklasse, dat ze dan vaak meer standaard opties hebben. Ik vind dit niet de standaard. Bij apple betaal je inderdaad ook meer het appeltje dat op hun spelers staat en dat vind ik ook erg jammer. Ik heb dat er ook niet voor over over het algemeen maar de meeste mensen blijkbaar wel (iPod verkoop). Ik denk dat de meeste mensen ook zoveel willen betalen omdat het gebruikersgemak zo hoog is. Dat is denk ik het grootste pluspunt van de iPhone. Mensen hebben denk ik liever wat minder features die makkelijk te besturen zijn, dan meer features die dat allemaal niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95016

Dit soort topics doorlezen veroorzaakt altijd heel dubbele gevoelens bij mij. Het welles/nietes spelletje is enerzijds hilarisch omdat je de deelnemers met elke posts opgefokter ziet worden, en tegelijkertijd is het heel irritant en vermoeiend om je er elke keer weer doorheen te worstelen. En dan te bedenken dat het topic een paar pagina's terug nog door een mod is opgeruimd ;)

Mijn 2 cent: Er zijn wat standaard dingen die wel op een telefoon horen te zitten naast een belfunctie, zoals een adresboek, een klokje, een trilfunctie en sms-mogelijkheden. Misschien mis ik er één of twee, maar ik denk dat dit de basisfuncties van een telefoon zijn die echt onontbeerlijk zijn voor het overgrote deel van de gebruikers. IMO is de rest allemaal bonus, en hangt het geheel van de gebruiker af wat hij/zij nog meer van zijn/haar telefoon verwacht. Gelukkig is er tegenwoordig voor elk wat wils, en t lijkt me dus fair om te zeggen dat als je iets mist bij een telefoon, dat je dan niet te lang moet doormekkeren maar gewoon een andere telefoon moet gaan uitzoeken. Zo ook voor de iPhone: mis je iets, zoek dan een telefoon die beter bij je past. Maar dat is waarschijnlijk het probleem dat de iPhone heeft in tegenstelling tot andere telefoons, waardoor mensen maar blijven zeuren over wat er mist: er is geen enkele telefoon die alle features die zij willen op zo'n briljante en gelikte manier samenbundelt. De iPhone ligt op veel vlakken jaren voor op de directe concurrentie, en dat is waarom mensen continu vragen om meer. Het zou wel fair zijn als er zou worden gestopt met roepen 'de iPhone is slecht, want ik mis functie x (maar ik koop hem toch)' en dat men in plaats daarvan zou zeggen 'de iPhone is schitterend en ik ga hem ook kopen (jammer dat functie x nog niet ondersteund wordt)'. Dat tweede is volgens mij wat de meesten bedoelen, maar waar ze nog niet helemaal voor uit durven/willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
jpboere schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:09:
Het mist niet wat voor een telefoon van 600 dollar. Voor de functies die hij heeft vind jij 'm te duur. Dat is wat anders. Ik vind dat je ook een fout maakt als je zegt dat als je naar telefoons kijkt in een vergelijkbare prijsklasse, dat ze dan vaak meer standaard opties hebben. Ik vind dit niet de standaard. Bij apple betaal je inderdaad ook meer het appeltje dat op hun spelers staat en dat vind ik ook erg jammer. Ik heb dat er ook niet voor over over het algemeen maar de meeste mensen blijkbaar wel (iPod verkoop). Ik denk dat de meeste mensen ook zoveel willen betalen omdat het gebruikersgemak zo hoog is. Dat is denk ik het grootste pluspunt van de iPhone. Mensen hebben denk ik liever wat minder features die makkelijk te besturen zijn, dan meer features die dat allemaal niet hebben.
Alsnog heb jij hierboven punten aangehaald die jij onbelangerijk acht omdat de iPhone dat niet heeft. In andere woorden: volgens jou is de iPhone de standaard geworden in tegenstelling van andere telefoons van het zelfde type. Ik ben dan ook van mening dat de iPhone juist niet de standaard is maar een nieuw apparaat dat niet voldoet aan de huidige standaard in veel dingen. Nou heeft hij ook veel dingen waarmee hij verder is dan andere, maar zeker niet de standaard.

Daarom heb ik ook al je argumenten ontkracht met mijn eigen rijtje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Met alle respect, maar dan heb je mij niet helemaal goed begrepen, of ik heb iets niet goed opgeschreven. Ik vind de iPhone helemaal niet de standaard. Ik vind niks echt de standaard. Misschien alleen de belfunctie en evt. de andere functies die Ohcyt hierboven ook beschrijft. Als je alle andere features (voor het gemak noem ik 1 feature 1 plusje) neemt ben ik het met jou eens dat de iPhone minder plusjes heeft dan sommige andere apparaten. Sommige plusjes zitten op veel apparaten maar niet op de iPhone. Daarentegen vind ik (en ik moet toegeven dat ik dat baseer op reviews) dat bij de iPhone de plusjes beter te bedienen zijn dan de plusjes bij andere apparaten. Nu weet ik dat dat de lack aan sommige features niet rechtvaardigd, maar dit trekt toch uiteindelijk veel mensen over de streep. Uiteindelijk betekent het dat iets dat het meest boven de standaard ligt niet per se de beste hoeft te zijn.

@Ohcyt: Helemaal mee eens. Ik had het niet beter kunnen uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
En nu weer over de iPhone :D

Hier een reviewtje van een man die de iPhone heeft gebruikt:
http://blogs.zdnet.com/mobile-gadgeteer/?p=469

En hier een linkje naar een man die de phone heeft. Comparison pics met n73:
http://forum2.mobile-revi...p?p=586033&postcount=1599

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
jpboere schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:16:
Met alle respect, maar dan heb je mij niet helemaal goed begrepen, of ik heb iets niet goed opgeschreven. Ik vind de iPhone helemaal niet de standaard. Ik vind niks echt de standaard. Misschien alleen de belfunctie en evt. de andere functies die Ohcyt hierboven ook beschrijft. Als je alle andere features (voor het gemak noem ik 1 feature 1 plusje) neemt ben ik het met jou eens dat de iPhone minder plusjes heeft dan sommige andere apparaten. Sommige plusjes zitten op veel apparaten maar niet op de iPhone. Daarentegen vind ik (en ik moet toegeven dat ik dat baseer op reviews) dat bij de iPhone de plusjes beter te bedienen zijn dan de plusjes bij andere apparaten. Nu weet ik dat dat de lack aan sommige features niet rechtvaardigd, maar dit trekt toch uiteindelijk veel mensen over de streep. Uiteindelijk betekent het dat iets dat het meest boven de standaard ligt niet per se de beste hoeft te zijn.

@Ohcyt: Helemaal mee eens. Ik had het niet beter kunnen uitleggen.
Oke, maar we praten nu naast elkaar. Wat de standaard maakt is de producten die grote merken naar buiten brengen en die de prijsklassen met elkaar overeen komen qua functies en functionaliteit. In een prijsklasse van de Nokia N95 (700 euro) valt oa GPS, een OS dat aan te passen is door oa progs die je erop kunt installeren en uitbreidbaargeheugen en een 5 megapixel camera. Binnenkort komt Samsung met de G600 om aan deze eisen te voldoen en de andere grote merken zullen volgen. HTC zit met de TyTN rond de zelfde prijsklasse en die heeft dan alleen geen goede camera, maar wel een hoop andere functionaliteit.

De iPhone is het lelijke eendje in de prijsklasse waarin de genoemde toestellen zitten en daarom ben ik dan ook van mening dat er heel wat aan de iPhone schort, of aan de prijs maar dat er iets anders moet is wel duidelijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205470

DaannO schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:30:
[...]

Oke, maar we praten nu naast elkaar. Wat de standaard maakt is de producten die grote merken naar buiten brengen en die de prijsklassen met elkaar overeen komen qua functies en functionaliteit. In een prijsklasse van de Nokia N95 (700 euro) valt oa GPS, een OS dat aan te passen is door oa progs die je erop kunt installeren en uitbreidbaargeheugen en een 5 megapixel camera. Binnenkort komt Samsung met de G600 om aan deze eisen te voldoen en de andere grote merken zullen volgen. HTC zit met de TyTN rond de zelfde prijsklasse en die heeft dan alleen geen goede camera, maar wel een hoop andere functionaliteit.

De iPhone is het lelijke eendje in de prijsklasse waarin de genoemde toestellen zitten en daarom ben ik dan ook van mening dat er heel wat aan de iPhone schort, of aan de prijs maar dat er iets anders moet is wel duidelijk:)
Noem nu eens de negatieve punten van bijvoorbeeld de n95. Ik hoor er alleen maar negatieve geluiden over.

GPS=slecht
Accu gaat maar een paar uur mee.
Slide is niet erg stevig

Het is niet altijd goed om alles maar in zo'n klein apparaatje te gooien. Ik ben van mening dat je beter een goed werkend product kan hebben, met goed uitgedachte functies. Dan alles bij elkaar wat niet optimaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 205470 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:42:
[...]

Noem nu eens de negatieve punten van bijvoorbeeld de n95. Ik hoor er alleen maar negatieve geluiden over.

GPS=slecht
Accu gaat maar een paar uur mee.
Slide is niet erg stevig

Het is niet altijd goed om alles maar in zo'n klein apparaatje te gooien. Ik ben van mening dat je beter een goed werkend product kan hebben, met goed uitgedachte functies. Dan alles bij elkaar wat niet optimaal werkt.
Dat is weer een hele andere discussie die niet in dit topic past en ik ben het zeker met je eens dat de N95 geen goed toestel is (net toevallig op de fp wat over geschreven). Maar dat wil niet zeggen dat de iPhone wel een goede is omdat hij minder in zich heeft of omdat alles schijnt te werken. Zo heeft elk toestel zijn gebreken en ook de iPhone. Echter is de huidige opinie dat de iPhone een en al goed is en daarom probeer ik wat tegen gas te geven (al een hele tijd overigens). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
En ik ben van mening dat dit welles/nietes verhaal jarenlang door kan gaan :D

Biertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
iron_mike010 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:48:
En ik ben van mening dat dit welles/nietes verhaal jarenlang door kan gaan :D

Biertje :P
Zolang het met argumenten gebeurt is dat niet erg, daarvoor zit je op dit forum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Hier een artikel over de call quality. Bellen is 1 van zijn 3 core activiteiten, dus hier zou hij moeten scoren ;)
http://www.pcmag.com/article2/0,1895,2152915,00.asp
DaannO schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:51:
[...]

Zolang het met argumenten gebeurt is dat niet erg, daarvoor zit je op dit forum. :)
Ja met valide argumenten/feiten. Met meningen blijft het zo heen en weer gaan. Zo kom je dus nergens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03

iMars

Full time prutser

[...]

[afbeelding]

ik zelf heb nu deze telefoon:
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.be/images/product/image.php?id=41850&dimensionid=1&shopid=7
En moet eerlijk zeggen dat het voor een windows telefoon lekker werkt. Ik had hiervoor de Qtek 9090:
Afbeeldingslocatie: http://www.pdamania.hu/images/machines/qtek_9090.jpg
En daarop stond Windows Mobile 2003 SE... werkelijk een grote ramp telefoon. Het enige wat goed werkte was TomTom, maar bellen zelf ging zeer slecht 5x per week resetten, soms zelfs tijdens een gesprek. Ik had mezelf voorgenomen om nooit meer Windows op mijn telefoon te nemen. Gelukkig heb ik Orange Premier, een verzekering dat mijn telefoon *gratis* gerepareerd wordt als het kapot gaat. Na een keer of 5 terug gestuurd te hebben, kreeg ik een nieuwe (dezelfde) omdat repareren niet meer rendabel was. Nieuw toestel, zelfde problemen ... na 4x repareren weer hetzelfde verhaal, en gelukkig werden ze niet meer gemaakt.

Toen kreeg ik de HTC P3600 :P Voor het eerst ben ik tevreden met een Windows based telefoon, helemaal geen problemen meer, bellen gaat goed, zelfs zonder stylus.

Maar toch.... Als ik de filmpjes kijk van de iPhone... alleen die display al, zonder styles, de techniek erachter... Mensen kunnen nu wel klagen dat ie veel te duur is, en te weinig functies. Koop hem dan niet! Ik zelf twijfel of ik er zoveel geld voor over heb. Eerst maar even afwachten tot ie uitkomt en dat ik hem ZELF kan beoordelen en hem in mijn handen kan voelen.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
webmail schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:21:
[...]

ik zelf heb nu deze telefoon:
[afbeelding]
En moet eerlijk zeggen dat het voor een windows telefoon lekker werkt. Ik had hiervoor de Qtek 9090:
[afbeelding]
En daarop stond Windows Mobile 2003 SE... werkelijk een grote ramp telefoon. Het enige wat goed werkte was TomTom, maar bellen zelf ging zeer slecht 5x per week resetten, soms zelfs tijdens een gesprek. Ik had mezelf voorgenomen om nooit meer Windows op mijn telefoon te nemen. Gelukkig heb ik Orange Premier, een verzekering dat mijn telefoon *gratis* gerepareerd wordt als het kapot gaat. Na een keer of 5 terug gestuurd te hebben, kreeg ik een nieuwe (dezelfde) omdat repareren niet meer rendabel was. Nieuw toestel, zelfde problemen ... na 4x repareren weer hetzelfde verhaal, en gelukkig werden ze niet meer gemaakt.

Toen kreeg ik de HTC P3600 :P Voor het eerst ben ik tevreden met een Windows based telefoon, helemaal geen problemen meer, bellen gaat goed, zelfs zonder stylus.

Maar toch.... Als ik de filmpjes kijk van de iPhone... alleen die display al, zonder styles, de techniek erachter... Mensen kunnen nu wel klagen dat ie veel te duur is, en te weinig functies. Koop hem dan niet! Ik zelf twijfel of ik er zoveel geld voor over heb. Eerst maar even afwachten tot ie uitkomt en dat ik hem ZELF kan beoordelen en hem in mijn handen kan voelen.
toon volledige bericht
Ik koop echt nooit van mijn leven meer een windows telefoon. Ik heb ook een HTC (wizard), en ik heb gemiddeld 5x per week de neiging om dat ding uit het raam te smijten. Hij belt gelukkig, en smsen werkt ook wel, maar voor de rest is het echt een marteling. ontzettend langzaam, NIET nagedacht over gebruikersvriendelijkheid van de meeste dingen.

Dat is waar de iPhone dus (hopelijk) uitblinkt. Gewoon doen wat het moet, en op een vlotte, logische, elegante manier. Op mijn telefoon kan ik nu wel word en excel bestanden editten, maar dat gebruik ik nooit. Het werkt ook absoluut voor geen meter. En als het echt klote werkt, kun je het er maar beter niet opzetten denk ik.

Ik denk wel dat de iPhone vatbaar is voor een paar verbeteringen, maar dat zal mij niet tegenhouden om er een te kopen als hij uit is. Ik heb die paar maanden dubbele abbo er graag voor over om mijn Vario zo snel mogelijk kwijt te kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03

iMars

Full time prutser

DocB schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 00:09:
Ik koop echt nooit van mijn leven meer een windows telefoon. Ik heb ook een HTC (wizard), en ik heb gemiddeld 5x per week de neiging om dat ding uit het raam te smijten. Hij belt gelukkig, en smsen werkt ook wel, maar voor de rest is het echt een marteling. ontzettend langzaam, NIET nagedacht over gebruikersvriendelijkheid van de meeste dingen.
Tegen de tijd dat ik een nieuwe telefoon nodig heb, is de iPhone al uit. Zal hem zeker graag willen hebben, maar ff de prijs en abbonement afwachten. Ik moet zeggen dat ik nu helemaal geen probleem meer heb met mijn Windows Telefoon. En gebruikers vriendelijk? Tja het is Windows, het went ... liever een Apple :P
Dat is waar de iPhone dus (hopelijk) uitblinkt. Gewoon doen wat het moet, en op een vlotte, logische, elegante manier. Op mijn telefoon kan ik nu wel word en excel bestanden editten, maar dat gebruik ik nooit. Het werkt ook absoluut voor geen meter. En als het echt klote werkt, kun je het er maar beter niet opzetten denk ik.
Eens, maar moet het toch eerst zelf ervaren.
Ik denk wel dat de iPhone vatbaar is voor een paar verbeteringen, maar dat zal mij niet tegenhouden om er een te kopen als hij uit is. Ik heb die paar maanden dubbele abbo er graag voor over om mijn Vario zo snel mogelijk kwijt te kunnen...
Dat heb ik dus niet, vind ik zonde van mijn geld. Dan wacht ik wel even. Maar dat is voor mij makkelijk praten, want ik heb momenteel geen problemen meer met mijn Windows telefoon

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Het was te verwachten:

http://www.willitblend.co...?type=unsafe&video=iphone

Ze verkopen 'm (het poeder) ook nog op ebay. Bod staat nu op meer dan 1000 dollar 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door mrfunk op 14-07-2007 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-04 19:23
Wat nieuwe geruchten over de Europese iPhone:
Niet alleen komt Abramsky met deze nieuwe informatie. Wellicht het interessants is de melding van nieuwe specificaties over de nog uit te brengen Europese iPhone versie. Zo wisten we al eerder dat dit hoogstwaarschijnlijk een 3G versie zal worden. Zo is de bedoeling dat de Europese iPhone een grotere beeldschermresolutie zal krijgen. In plaats van de 480 x 320 pixels zal deze een resolutie kennen van maar liefst 480 x 720 pixels. Met deze resolutie zou de iPhone ook video in HD kwaliteit aankunnen. Dat deze resolutie overeenkomt met de laagste resolutie van Apple's nieuwe Apple TV bevestigd dit gerucht. Tevens zou dit kunnen duiden op een nauwere integratie van Apple producten onderling.
Bron: http://www.newmobile.nl/eur/nl/news.php?news_id=1b1835a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:07

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

480x720 is absoluut geen HD formaat. De resolutie van NTSC SDTV is zelfs 720x480. In het beste geval zou je dan DVD kwaliteit films er op kunnen bekijken. Die analist heeft het zelf in zijn verslag over "near-HD quality", wat die resolutie dus niet is. Ik krijg toch sterk de indruk dat die analist eigenlijk niet weet waar hij het over heeft.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-03 22:27
vanaf december icm vodafone te verkrijgen in nederland.

kreeg net een sms van vriendin, die daar werkt. ik weet niet of dit al bekend was, maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morangie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-04 21:55
-Utopist- schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 09:38:
vanaf december icm vodafone te verkrijgen in nederland.

kreeg net een sms van vriendin, die daar werkt. ik weet niet of dit al bekend was, maar goed :)
Wow, right from the horse's mouth. Ben benieuwd! Ook of de amerikaanse versie op het Vodafone netwerk te gebruiken is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

124138

Dus als ik het nu goed begrijp is de İphone hier niet te gebruiken? İk heb een prepaid sim kaart. Als ik de iphone koop werkt deze dan niet ? İk wil er ook graag 1 en kan hem importeren maar als ik er nu niet mee kan bellen wacht ikj wel nog
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.