[iPhone] Discussietopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 10.676 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture2.jpg

Welkom in het discussietopic over de iPhone. Je kunt in deze startpost informatie vinden over de functionaliteit van de iPhone, de accessoires en de specificaties.

De iPhone wordt in de Verenigde Staten op 29 juni vanaf 18:00 verkocht. Canada zal vrij snel daarna volgen, met een verwachte release ergens in september. In het einde van het vierde kwartaal (oktober-december) zal Europa dan volgen, terwijl tot slot Azië pas in het eerste kwartaal van 2008 bediend zal worden.

Interface
De iPhone draait op een afgeslankte versie van Mac OS X, daardoor heb je o.a. de beschikking over een HTML email client, de safariwebbrowser etc. Ook andere achterliggende geavanceerde techniek uit Mac OS X is beschikbaar op de iPhone. Helaas zal het voorlopig nog niet mogelijk zijn om applicaties te installeren op de iPhone. Voorlopig kunnen alleen Web 2.0 technieken gebruikt worden om applicaties te bouwen, die vervolgens via de Safari browser gedraait kunnen worden. Multitasken is geen probleem, zo kun je bijv. je mail checken en internetten te gelijk. Tot slot, heeft Apple al aangegeven de mogelijkheden van de iPhone continu uit te breiden, door bijv. het ontwikkelen van nieuwe programma's.

Multitouch
De iPhone heeft geen knoppen maar een gigantisch (3,5") scherm. Via dit scherm bedien je de iPhone, hierdoor is het mogelijk om de interface te laten veranderen naar gelang de applicatie dit verlangt. Fysieke knoppen zitten niet meer in de weg, en nemen geen kostbare ruimte in als je ze niet nodig hebt.

De iPhone is de eerste telefoon die uitgerust is met multitouch technologie. Hierdoor is het mogelijk om met behulp van gestures de telefoon te bedienen. Natuurlijk kun je de telefoon gewoon aanraken zoals een traditionaal touchscreen. Dit kan echter gewoon met je vingers en daarvoor is dus geen stylus nodig. Het echt revolutionaire aan de iPhone is dat dit ook met meerdere vingers tegelijk kan. Hierdoor kun je dus snel tekst invoeren. Maar je kunt ook bijv. inzoomen op een foto door twee vingers uit elkaar te bewegen.

Door geavanceerde predictive text input kun je snel tekst invoeren op de iPhone. Het is natuurlijk nog afwachten hoe goed dit werkt. Naar verwachting zal het toch iets minder prettig werken, omdat je geen (fysieke) feedback krijgt. Het zal daarom waarschijnlijk beter werken dan een traditionele telefoon en iets minder dan een smartphone met qwerty toetsenbordje.

Sensoren
De iPhone beschikt over verschillende sensoren, die het gebruik vergemakkelijken. De lichtsensor past de felheid van het display aan, aan de lichtomstandigheden, zodat het scherm optimaal afleesbaar is en stroom bespaard wordt waar mogelijk. De proximitysensor zorgt dat het scherm wordt uitgeschakeld als je de telefoon bij de oor houdt. Hierdoor bespaar je stroom en zijn ongewenste aanrakingen met je oor niet mogelijk. Tot slot zit er ook nog een accelleratiesensor ingebouwd. Deze zorgt ervoor dat de iPhone weet of je hem op z'n kant houdt of niet. Zo kun je bijv. een breedbeeldfilmpje bekijken door de iPhone te draaien, ook is het mogelijk om zo landscape foto's nog beter te bekijken, of om bijv. de coverflow navigatie te gebruiken om je favoriete album te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture8.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Functionaliteit
Telefoon

De iPhone doet alles wat je van een mobiele telefoon mag verwachten, bellen, smsen etc. Een speciale functie van de iPhone is visual voicemail. Je ziet een overzicht van je voicemail bericht en je kunt degene die je wilt horen aanklikken. Dus je hoeft ze niet één voor één af te luisteren. Je kunt je contactlijst syncen met adresboek (Mac), Entourage (Mac) of Outlook (Windows). Ook kun je via internet syncen met Yahoo! adresboek.

Breedbeeld iPod

De iPhone doet alles wat je iPod ook doet, maar dan mooier en beter. Het grote scherm (3,5") is uiteraard uitstekend geschikt om videomateriaal te bekijken. Maar je kunt ook prima muziek luisteren. De interface is volledig vernieuwd t.o.v. de huidige iPods en je kunt bijv. navigeren middels coverflow. Het is nog niet duidelijk welke formate de iPhone allemaal aan kan. Maar het is te verwachten dat dit minstens vergelijkbaar is met de huidige iPods, dus:
Audio: AAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3 and 4), Apple Lossless, AIFF and WAV.

Video: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 768 Kbps, 320 by 240 pixels, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Safari

De iPhone beschikt (volgens Apple) over de meest geavanceerde browser ooit, Safari. Dit mobiele broertje doet in niets onder voor de desktop variant. Helaas wordt Java niet ondersteunt (Javascript wel) en is het nog onduidelijk of Flash ondersteunt wordt. Youtube zal sowieso geen probleem zijn, omdat de iPhone toegang heeft tot betere kwaliteit filmpjes van Youtube in H.264 formaat. Bookmarks worden automatisch gesynced met je desktop computer.

Mail

De emailclient heeft ondersteuning voor HTML en ondersteunt alle IMAP en POP mailboxen. Push-mail is alleen mogelijk via een speciale (gratis) Yahoo mailaccount. Je kunt wel op vastgestelde tijden je mailboxen laten controleren. Daarnaast wordt je mail sowieso opgehaald bij het openen van de applicatie. Ook wordt email gesynced met je desktop computer, dit kan met Mail (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows).

Agenda

Het is mogelijk je afspraken te syncen met iCal (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows). Je kunt op je iPhone alle afspraken inzien en evt. nieuwe toevoegen.

Photo (Camera)

De iPhone beschikt over een 2,0 Megapixel camera. Hiermee kun je nog best redelijke foto's maken, deze foto's kun je vervolgens syncen met iPhoto (Mac), Adobe Photoshop Elements, Adobe Photoshop Album of een willekeurige map op je computer. Het werkt overigens ook de andere kant op, dus je kunt ook foto's of afbeeldingen gemaakt met bijv. een andere camera op de iPhone zetten.

Google Maps

Via deze applicatie is het mogelijk om Google Maps te raadplegen, incl. routeplanning, satellietbeelden, fileinformatie etc. Helaas is nog niet duidelijk in hoeverre deze diensten in Europa mogelijk zijn. Daarnaast heeft de iPhone geen GPS, dus het is geen goed alternatief voor bijv. Tomtom. Het is nog niet duidelijk of Tomtom uitkomt voor de iPhone en of er nog een GPS accessoire komt.

Widgets

Deze kleine programmaatjes zijn al bekend bij Apple gebruikers. Ze zijn ook in Windows Vista te vinden onder de naam gadgets. Het is nog niet duidelijk of alle bestaande widgets werken op de iPhone of dat ze speciaal ervoor gemaakt moeten worden. Standaard zullen onder andere een rekenmachine, wereldklok, beurskoers en weerinfo gadget meegeleverd worden.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture6.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Accessoires
De iPhone beschikt over een iPod dockconnector aansluiting. Waarschijnlijk zal de iPhone daarom met de meeste iPod accessoires overweg kunnen. Daarnaast zijn er ook al een heleboel accessoires speciaal voor de iPhone aangekondigd.

Apple komt met speciale oordopjes (met microfoon). Een speciale dock, waarbij je toegang hebt tot de homeknop is ook al aangekondigd. Daarnaast zal Apple komen met een kleine bluetooth headset. In the free iPod Book 3.0 van iLounge zijn verschillende accessoires te vinden van 3rd party's. Dit zijn o.a. armbanden, cases en screenprotectors.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture7.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture9.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Specificaties

• Afmetingen 115 x 61 x 11.6mm
• Gewicht 135 grams
• Input Method - Multi-touch
• Operating System - OS X
• Scherm - 3.5 inch - 320 x 480 (160 ppi)
• Opslag - 4GB of 8GB (waarvan ongeveer 500 MB wordt ingenomen door het OS)
• Camera - 2.0 megapixels

• GSM - Quad-band (850, 900, 1800, 1900 mhz)
• Data - Wi-Fi (802.11b/g) + EDGE + Bluetooth 2.0

• Batterij
- Lithium
- Bellen - tot 8 uur
- Internet - tot 6 uur
- Video* - tot 7 uur
- Audio - tot 24 uur
- Standby - tot 250 uur
*gebaseerd op H.264 1.5-Mbps video met 640 x 480 resolutie met 128-Kbps audio

• Aansluitingen e.d.
- 30 pins iPod dock aansluiting
- 3.5mm jack met audio en microfoon ondersteuning
- SIM kaart houder
- Ingebouwde luidspreker
- Ingebouwde microfoon

• Fysieke knoppen:
- Volume omhoog/omlaag
- Ringer / Silent
- Power / Lock
- Sleep / Wake
- Menu knop

In de doos zit: iPhone, Stereo Headset, Dock, Dock Connector to USB Cable, USB Power Adapter, Documentation & Cleaning/polishing cloth.

Klik hier voor de uitgebreide tech specs.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg

[ Voor 104% gewijzigd door Hoedje op 27-06-2007 18:36 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De tekst loopt over in die grijszwarte balken. (Je moet toch wat met een tvp :P)

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeR op 14-06-2007 21:53 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-04 11:29
Wat zijn de prijzen precies? Of zijn die nog niet bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 21:25
Nog niet bekend in Europa.
Ook zal hij standaard niet los worden verkocht in Europa.

[ Voor 53% gewijzigd door Kaspers op 14-06-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180516

In Amerika kost hij $499 voor 4GB en $599 voor 8GB.
De prijzen voor Europa zijn nog niet bekend maar zullen wel niet zoveel verschillen van de VS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
1 woord: subliem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:54
Grappig ding hoor, ik zal het nooit kopen, maar ik wil gewoon een telefoon om mee te bellen en te sms'en ;)
Ik vraag me alleen af waarom Apple er voor gekozen heeft om geen ondersteuning voor MMS in te bouwen.. (of ik heb dat fout begrepen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 14:44
Mag natuurlijk niet ontbreken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
CyBeR schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:52:
De tekst loopt over in die grijszwarte balken. (Je moet toch wat met een tvp :P)
Hmm, in IE7 niet en in Safari Beta 3 (voor Windows) ook niet. Alhoewel in Safari de tekst van de kopjes weer niet klopt, die wordt niet weergegeven. Kun je misschien een screenshot maken?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Hier ook niet.. SF3beta @ Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Hier niet (FX 2.0.0.4 OS X)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Voordat we allemaal hier wel en hier niet gaan roepen, hoe moeilijk zal het volgens jullie worden om de iPhone te krijgen als hij in de EU is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182864

RoelJewel schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:13:
[...]
Mag natuurlijk niet ontbreken ;).
Misschien nog een toelichting trouwens. Deze foto is genomen in de Caltrain. Veel apple medewerkers gebruiken deze trein om van Cupertino naar S.F. te gaan (of andersom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoedje schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:14:
[...]

Hmm, in IE7 niet en in Safari Beta 3 (voor Windows) ook niet. Alhoewel in Safari de tekst van de kopjes weer niet klopt, die wordt niet weergegeven. Kun je misschien een screenshot maken?
http://www.cyberhq.nl/~marco/text.png

WebKit met Safari 3 als UI. Ik heb een stukje tekst geselecteerd.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 14-06-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

CyBeR schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:10:
En 't is nog niet in je opgekomen dat je een telefoon die je anders moet bedienen wellicht automatisch anders vasthoudt?
En dat zou ik dus nooit en te nimmer met een telefoon van 500 euro durven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:52:
[...]

En dat zou ik dus nooit en te nimmer met een telefoon van 500 euro durven :P
:? De door mij beschreven manier is een stuk steviger dan op je wijsvinger balanceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
CyBeR schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:52:
[...]

http://www.cyberhq.nl/~marco/text.png

Dat ligt dan of aan de browser of aan GoT (misschien dat de paarse template iets smaller is, waardoor het niet past o.i.d).

Zo hoort het eruit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/Knipsel.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132666

DaannO schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:36:
Voordat we allemaal hier wel en hier niet gaan roepen, hoe moeilijk zal het volgens jullie worden om de iPhone te krijgen als hij in de EU is? :)
Enorm moeilijk :9~ Nee, dat gaat volgens mij afhangen van het succes dat hij in de vs gaat hebben. Zij zullen de iPhone maken of kraken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Twee weken, benieuwd naar de eerste reviews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik maak mij alleen zorgen over de batterij en het toetsenbord, voor de rest heb ik er vrij veel vertrouwen in :+

Ik vraag me ook af of die 'geheime applicatie' nu effectief iets gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
CyBeR schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:52:
Dat ligt dan aan je webkit...

[ Voor 26% gewijzigd door Kaspers op 14-06-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Anoniem: 132666 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:35:
Ik maak mij alleen zorgen over de batterij en het toetsenbord, voor de rest heb ik er vrij veel vertrouwen in :+

Ik vraag me ook af of die 'geheime applicatie' nu effectief iets gaat worden!
Inderdaad, batterij zou me heel erg meevallen als dat geen issue zal zijn. Toetsenbord *wordt* gewoon een issue, durf ik een biertje op te zetten. Maar de E-mail en SMS junkies gaan toch voor een Blackberry of Treo, en niet voor een iPhone. Nokia en Motorola gaan de iPhone het hardst voelen, omdat de iPhone in feite een high-end featurephone is, en geen smartphone.

Ook over eenhandige bediening heb ik mijn twijfels. Een goede smartphone moet qua praktisch gebruikgemak gewoon met een hand te bedienen zijn. Je loopt vaak over straat met in de ene hand een telefoon en je andere een tas, koffer, iets te eten, een boek of de hand van je vriendin. De Treo's zijn daarvoor geoptimaliseerd en de Blackberry hebben hun eeuwige scrollwieltje. Pinchen met een hand is onmogelijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Stereotomy op 15-06-2007 02:11 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Archie_T schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:09:
Ik vraag me alleen af waarom Apple er voor gekozen heeft om geen ondersteuning voor MMS in te bouwen.. (of ik heb dat fout begrepen?)
Ik heb in de jaren dat ik mobiele telefoons gebruik, en dat zijn er euh.. 14 of 15, welgetelt 1 keer een MMSje verstuurt, en er welgetelt 2 ontvangen, waaronder mijn eigen test-MMSje. MMS is nog eens een heel stuk zinlozer dan WAP. Een andere 'ontbrekende' 'feature'. :X

[ Voor 4% gewijzigd door burne op 15-06-2007 03:00 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:16

alienfruit

the alien you never expected

Apple Australie heeft ook twee exemplaren vanaf komende week. Waarom weet ik niet, maar ze zijn al uitgeleend. Geen exemplaar beschikbaar voor Nieuw Zeeland :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206997

heeft de iphone wlan net als de sony ericsson p990???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206997

oh sorry net gelezen,is al goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:54
burne schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 02:58:
[...]

Ik heb in de jaren dat ik mobiele telefoons gebruik, en dat zijn er euh.. 14 of 15, welgetelt 1 keer een MMSje verstuurt, en er welgetelt 2 ontvangen, waaronder mijn eigen test-MMSje. MMS is nog eens een heel stuk zinlozer dan WAP. Een andere 'ontbrekende' 'feature'. :X
Ik had echt verwacht dat op het "schoolplein" (waar je waarschijnlijk de meest iPhones zal gaan vinden) het wel populair was, maar waarschijnlijk ben ik de enige die het af en toe gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Die exclusieve deal met Cingular - hoe zit dat hier in Europa eigenlijk? Krijg je dus zo iets dat je 'm alleen maar bij (KPN/Orange/watdanook) kan krijgen?

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:37

vooghel

Cunning linguist

Het is wel de bedoeling van Apple, maar ik lees net op MacRumors dat het nog best lastig kan gaan worden.

edit:

The Joy of Tech is de laatste weken echt helemaal iPhone minded :D

Afbeeldingslocatie: http://www.geekculture.com/joyoftech/joyimages/973.gif

[ Voor 29% gewijzigd door vooghel op 15-06-2007 08:58 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

vooghel schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 08:57:
Het is wel de bedoeling van Apple, maar ik lees net op MacRumors dat het nog best lastig kan gaan worden.
Dit is eigenlijk het scenario waar ik een beetje op hoop eigenlijk. Geen gezeik met SIM-locks en branding en weetikhet. (M'n huidige telefoon is ook los gekocht om die reden.) Volgens mij is het enige wat network-support nodig heeft de visual voicemail, die kan me nou echt niks boeien gezien dat ik voicemail uit heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

burne schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 02:58:
[...]

Op mijn oldskool Ericsson R380w met zijn 360*120 scherm heb ik WAP nog best vaak gebruikt, gewoon zo af en toe even naar wap.tweakers.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Archie_T schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 07:15:
[...]

Ik had echt verwacht dat op het "schoolplein" (waar je waarschijnlijk de meest iPhones zal gaan vinden) het wel populair was, maar waarschijnlijk ben ik de enige die het af en toe gebruikt...
Same here, in 6j mss 3mmsjes verstuurd en 1 keer op wap gegaan om het te testen. (om dan te concluderen dat het echt wel suckt) voor mij hoeven die functies er echt niet op te zitte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt het trouwens dat de iPhone kleiner is geworden? Of is dat de optische illusie van bovenstaande foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nee, het was een optische illusie dat ie groter leek. Volgens de afmetingen is die ongeveer even groot als een Samsung i320. Dat is telefoon die ik nu heb. Ik heb redelijke middelmaat handen, met slanke vingers en als ik m'n telefoon vasthoud, dan ziet het er precies uit als op het plaatje. Volgens mij kun je met je duim dus ook overal makkelijk bij.

Zie hier bijv. een vergelijking met een Nokia E61:

Afbeeldingslocatie: http://img239.imageshack.us/img239/3457/comparatif2320smalldm1.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 15-06-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurkaN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:32
Heheeeee DAAR zit dus die SIM-kaart in :) :D

Afbeeldingslocatie: http://www.iphonealley.com/images/storyimages/june07/simtop_thumb.JPG

Bron: iPhoneAlley.com

[ Voor 90% gewijzigd door BurkaN op 15-06-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:07:
Nee, het was een optische illusie dat ie groter leek. Volgens de afmetingen is die ongeveer even groot als een Samsung i320. Dat is telefoon die ik nu heb. Ik heb redelijke middelmaat handen, met slanke vingers en als ik m'n telefoon vasthoud, dan ziet het er precies uit als op het plaatje. Volgens mij kun je met je duim dus ook overal makkelijk bij.

Zie hier bijv. een vergelijking met een Nokia E61:

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/etc/2007q2/iphonesize.jpg

Het is dus omdat ze een ander hand-model genomen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Heheeee die had ik ook al gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
wat een flashers
maar Jezus wat heeft die 2de hand model een focking grootte klauw zeg !! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

Cain69 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:42:
wat een flashers
maar Jezus wat heeft die 2de hand model een focking grootte klauw zeg !! :o
ik hoorde eens een stel gasten in de bus helemaal dubbel liggen omdat ze op school bij commercie ofzo een handmodel hadden die dan voor reclames mobieltjes etc. vast moest houden en die had echt kolenschoppen hoorde ik. ze hadden daar zelf nooit van hun leven aan gedacht, niet echt snuggere gasten. maar voor een realistische kijk op de grootte kan je beter vergelijken met een andere mobiel of de keynote nog eens terugkijken, steve heeft denk ik niet zon klauwen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 189219 op 15-06-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55857

Weet iemand hoelang het toestel in standby aan batterijduur heeft? Ik ga namelijk niet continue gebruik maken van het internet of films liggen zien. Vraag me af of ik hem ook gewoon 3 dagen in mijn zak kan laten zitten zonder op te laden.

Wat trouwens veel mensen onderschatten is dat deze gsm niet alleen de gsmmarkt aanboord, maar ook de iPod markt. Mensen die normaal gezien een iPod en een GSM zouden kopen, doen het nu gewoon in één keer. Dus een deel van de klanten gaan zeker in de eerste plaats iPod gebruikers zijn ipv zakenlui/techneuten die hun mail ff willen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-04 08:59

Scrummie

Think different

Anoniem: 55857 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:27:
Wat trouwens veel mensen onderschatten is dat deze gsm niet alleen de gsmmarkt aanboord, maar ook de iPod markt. Mensen die normaal gezien een iPod en een GSM zouden kopen, doen het nu gewoon in één keer. Dus een deel van de klanten gaan zeker in de eerste plaats iPod gebruikers zijn ipv zakenlui/techneuten die hun mail ff willen checken.
Eindelijk iemand die dit ook ziet!

Ik zal 'm voornamelijk kopen voor de iPod functie. Leuk dat je er mee kan bellen en alle andere troep, is mooi mee genomen. Gaat me om de iPod!

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55857 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:27:
Weet iemand hoelang het toestel in standby aan batterijduur heeft? Ik ga namelijk niet continue gebruik maken van het internet of films liggen zien. Vraag me af of ik hem ook gewoon 3 dagen in mijn zak kan laten zitten zonder op te laden.

Ik denk dat je dan iets specifieker moet zijn, namelijk dat je de iPod nano markt aanboord :)

Veel mensen willen on the move hun complete muziekcollectie mee hebben, en zullen dan toch echt voor een iPod 5.5th Gen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:40:
[...]

Ik denk dat je dan iets specifieker moet zijn, namelijk dat je de iPod nano markt aanboord :)
Niet qua prijs.
Veel mensen willen on the move hun complete muziekcollectie mee hebben, en zullen dan toch echt voor een iPod 5.5th Gen gaan :)
Je verwart wat jij wilt met wat veel mensen willen. Kijk eens rond naar hoeveel iPod shuffles en nanos en minis je ziet vs. full iPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:53:
[...]

Niet qua prijs.

[...]

Je verwart wat jij wilt met wat veel mensen willen. Kijk eens rond naar hoeveel iPod shuffles en nanos en minis je ziet vs. full iPods.
Ik denk dat dat meer met de prijs heeft te maken ;)

Leuk overzicht trouwens: 5 jaar iPhone geruchten :)

[ Voor 12% gewijzigd door DaannO op 15-06-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:53:
[...]

Lezen. Ik zeg enkel dat mensen die hun complete muziekcollectie mee willen nemen, de iPhone niet als primary iPod zullen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Scrummie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:34:
[...]

Eindelijk iemand die dit ook ziet!

Ik zal 'm voornamelijk kopen voor de iPod functie. Leuk dat je er mee kan bellen en alle andere troep, is mooi mee genomen. Gaat me om de iPod!
Is het in dat geval niet een beetje overkill? Het is nog niet bekend wat de prijzen worden, maar aan hetgeen in het vorige topic gepost werd wordt dat toch wel stukken meer dan een mp3speler met alles erop en eraan. Kun je dan niet beter voor een gewone iPod gaan?
Tenzij je natuurlijk het geld kwijt moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 23:55:
[...]

Lezen. Ik zeg enkel dat mensen die hun complete muziekcollectie mee willen nemen, de iPhone niet als primary iPod zullen kopen.
Nee jij zegt dat ze de iPod Nano markt aanboren. Dan zeg ik dat ze de fullsize iPod markt aanboren vanwege de prijs en het feit dat je er filmpjes op kan kijken :P. Snap je, dit soort vergelijkingen zijn vrij zinloos. Daarom is het misschien dat Apple een compleet nieuwe categorie heeft ontwikkeld voor de iPhone. De iPod en de iPhone zijn geen 100% substituten, net zo min als een Macbook en een iPod 100% substituten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 23:55:
[...]

Ware het niet dat je "hun complete muziekcollectie" schromelijk overschat. Niet iedereen heeft 20+GB aan muziek. Dat soort mensen (waar ik zelf ook toe behoor) is een uitzondering op de norm namelijk. De gemiddelde collectie past ruim in 8GB, en de meeste mensen hebben hun 4GB niet eens vol zitten.

Uiteraard zijn er ook mensen die een nano nemen omdat ze goedkoper zijn. Dat zal ik niet ontkennen. Maar voor veel mensen is 4 of 8GB ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 01:39:
[...]

Ware het niet dat je "hun complete muziekcollectie" schromelijk overschat. Niet iedereen heeft 20+GB aan muziek. Dat soort mensen (waar ik zelf ook toe behoor) is een uitzondering op de norm namelijk. De gemiddelde collectie past ruim in 8GB, en de meeste mensen hebben hun 4GB niet eens vol zitten.

Uiteraard zijn er ook mensen die een nano nemen omdat ze goedkoper zijn. Dat zal ik niet ontkennen. Maar voor veel mensen is 4 of 8GB ruim voldoende.
Goed, in de kringen waar ik bij bevind zijn 60 en 80GB iPods normaler dan de miniatuur Shuffles en Nano's. Maar bij het gewone volk zie ik toch echt steeds meer mensen die alles downloaden dat ze enigszins leuk lijkt, en gecombineerd met video zit 8GB dan in no-time vol :)

Mensen die 500+ euro aan een telefoon uitgeven hebben echt wel meer dan 8GB aan audio en video, dan zit je al ver boven de normale consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 01:45:
[...]

Goed, in de kringen waar ik bij bevind zijn 60 en 80GB iPods normaler dan de miniatuur Shuffles en Nano's. Maar bij het gewone volk zie ik toch echt steeds meer mensen die alles downloaden dat ze enigszins leuk lijkt, en gecombineerd met video zit 8GB dan in no-time vol :)
Puur audio zal 8GB zeker wel voldoende zijn voor de gemiddelde consument. Met video erbij wordt het uiteraard anders. Wat dat betreft ben ik het wel met je eens. Het is jammer dat er geen SDHC-kaartjes ondersteund worden, dan kon je zo even wat geheugen bijplakken :)
Mensen die 500+ euro aan een telefoon uitgeven hebben echt wel meer dan 8GB aan audio en video, dan zit je al ver boven de normale consument.
Ik zie niet in waarom dat verband zou moeten houden. Koopt de echte die-hard muziek/video-liefhebber een iPhone? Ik denk het niet. Die gaat liever voor een "echte" mp3/multimediaspeler. Juist de mensen die extra features -zoals een volwaardige muziek/videospeler- op hun telefoon willen zullen voor de iPhone gaan. Niet zozeer de types met een enorme muziek/videocollectie wat allemaal meegesleept moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik ben het met RoD eens, daarbij hoef je natuurlijk ook niet altijd al je muziek op je MP3 speler te hebben staan. Vooral met USB2.0 gaat het overzetten nog best snel en is het dus prima om grotere bestanden, zoals video over te zetten. Ik ben zelf overgegaan van een 30GB iPod 5G naar een 8GB iPod Nano en dat is me eigenlijk alles meegevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-04 08:59

Scrummie

Think different

Ik heb meer dan 8gb aan muziek, en heb een 2gb Nano.

Ik vind het veel fijner om niet alles bij me te hebben, een keuze te moeten maken van wat ik een periode echt wil luisteren. Ik denk echt niet dat iedereen graag zijn hele collectie bij zich wil hebben, in de trein zie ik ook alleen maar Nano's en Shuffles, de meeste hebben echt geen iPod video of anders.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Met een net aangesloten iPod connector in mijn auto ging ik me toch afvragen hoe dat gaat werken en zowieso wat mijn muziek 'priority' gaat worden.

Wat wil ik luisteren op mn iPhone ?? Misschien het heetste nummertje van het moment (laatst toegevoegd) en een max van 1GB aan podcasts er bij. Ik heb aan die 2GB wel genoeg, naast mijn 8GB nano.

[ Voor 89% gewijzigd door KeeZ op 18-06-2007 11:02 ]

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

CyBeR schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:55:
[...]

Dit is eigenlijk het scenario waar ik een beetje op hoop eigenlijk. Geen gezeik met SIM-locks en branding en weetikhet. (M'n huidige telefoon is ook los gekocht om die reden.) Volgens mij is het enige wat network-support nodig heeft de visual voicemail, die kan me nou echt niks boeien gezien dat ik voicemail uit heb staan.
En dan? 899,- euro betalen voor het apparaat?

Vergeet niet, ondanks veel loze claims hier, dat ook in de US flinke korting wordt gegeven op toestellen met een abo. Een 2-jarig abo is nodig om de 8gb versie voor $599,- (ex BTW) een IPhone te bemachtigen.

Laten we 1 van de duurste toestellen pakken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/29f4a1d298fe7a1d6a075cfc0edfc251/full.jpg

Dat zijn echt flinke kortingen bij Cingular. De meeste toestellen gaan bij een 2-jarig abo met minimaal 50% korting over de toonbank.

De losse prijs zou gewoon te hoog worden. Tuurlijk betaal je die zelf terug in de vorm van een te duur abo, maar dat voel je niet in 1 keer.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 18-06-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

iMars

Full time prutser

PWM schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:21:
[...]

Vergeet niet, ondanks veel loze claims hier, dat ook in de US flinke korting wordt gegeven op toestellen met een abo. Een 2-jarig abo is nodig om de 8gb versie voor $599,- (ex BTW) een IPhone te bemachtigen.
Wat ik gehoord heb van medewerker uit een Apple Store, is dat er in Amerika heel weinig korting/subsidie gegeven wordt op telefoontoestellen. In nederland wordt er meer korting gegeven, waardoor de genoemde dollar/euro prijzen waarschijnlijk lager zijn dan genoemd (499 en 599).

Maar ik zeg er wel bij, ik heb dit gehoord en kan dus niks bewijzen/bevestigen O-)

edit: ik zie dat zijn post is gewijzigd... broodje bokito :P jammer valse hoop...

[ Voor 5% gewijzigd door iMars op 18-06-2007 11:29 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

webmail schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:26:
[...]

Wat ik gehoord heb van medewerker uit een Apple Store, is dat er in Amerika heel weinig korting/subsidie gegeven wordt op telefoontoestellen. In nederland wordt er meer korting gegeven, waardoor de genoemde dollar/euro prijzen waarschijnlijk lager zijn dan genoemd (499 en 599).

Maar ik zeg er wel bij, ik heb dit gehoord en kan dus niks bewijzen/bevestigen O-)
Hier kan je zien dat dat een broodje aap is :)

In de US wordt net zoveel, zo niet meer, korting gegeven. Rechts bovenin kan je nog sorteren op prijs. Als je de duurste toestellen neemt, zie je dat daar honderden dollars korting op wordt gegeven.

De korting in het hogere segment is minimaal $200,-, vaak meer.

Overigens is het goedkoopste Abo van Cingular 39,- per maand excl. BTW.

Ik vind het echt een mooi toestel, en ben er erg benieuwd naar. Echter, mensen vergeten wel eens dat dit gewoon het allerduurste toestel op de markt is, zowel bij de consumenten modellen als de zakelijke modellen, is er geen duurdere verkrijgbaar in de US. Dat is nogal wat (op die Gouden toestellen na :+ ).

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 18-06-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PWM schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:21:
[...]

Dat zie ik niet gebeuren.
D'r is op verschillende plaatsen in documentatie van ATT geschreven dat de iPhone niet gesubsidieerd is.

Denk er ook eens over na: subsidies zijn helemaal niet bedoeld om mensen goedkoop een telefoon te geven. Die zijn bedoeld om mensen op jouw netwerk te krijgen ipv dat van de concurrent. De iPhone is, zeker in de US, dusdanig gewild dat dat helemaal niet nodig is. Dus maken ze liever gewoon winst op 't apparaat.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 18-06-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:13:
[...]

Dat zie ik niet gebeuren.

[...]

D'r is op verschillende plaatsen in documentatie van ATT geschreven dat de iPhone niet gesubsidieerd is.

Denk er ook eens over na: subsidies zijn helemaal niet bedoeld om mensen goedkoop een telefoon te geven. Die zijn bedoeld om mensen op jouw netwerk te krijgen ipv dat van de concurrent. De iPhone is, zeker in de US, dusdanig gewild dat dat helemaal niet nodig is. Dus maken ze liever gewoon winst op 't apparaat.
Dus volgens jou redenatie kunnen ze de iPhone zo duur maken als ze willen want mensen kopen het toch wel? Ik denk dat ze wel degelijk de iPhone gaan subsidiëren, mensen zullen hem wel kopen, maar nog meer kopen hem als hij goedkoper te krijgen is.

En kan je even een stukje uit het document van At&t quoten waarin wordt gemeld dat de iPhone niet mee doet aan die subsidie trend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:25:
[...]

Dus volgens jou redenatie kunnen ze de iPhone zo duur maken als ze willen want mensen kopen het toch wel?
Nee. Je kunt niet opeens 5 miljoen vragen voor een telefoon. Je moet een prijs bedenken die dusdanig is dat:

a) je er een goede winst op maakt, met marges die ook je support en dergelijke meenemen
b) je afzetmarkt niet te klein wordt omdat al je klanten 't niet kunnen of willen betalen.

Die prijs moet redelijk zijn voor wat je krijgt. Daar is Apple altijd vrij goed in geweest. Zie ook bijvoorbeeld dat hun 12" laptops goedkoper waren dan 17"-es, waar dat bij andere bedrijven andersom is. Dat vinden mensen onlogisch: "waarom is dit kleine ding duurder dan die mooie grote?".

Prijzen bepalen is de grote kunst van zaken doen: maximaliseren hoeveel winst je maakt. Dat doe je niet door je product zo duur mogelijk te maken, want dan koopt niemand 't. Goedkoper product -> vaker verkocht -> meer winst. Aan de andere kant: een te goedkoop product zal mischien nog vaker verkocht worden, maar dan maak je er alsnog minder winst op. Volgens mij heb ik dit geleerd bij economie basis.
En kan je even een stukje uit het document van At&t quoten waarin wordt gemeld dat de iPhone niet mee doet aan die subsidie trend?
Ik ben 't aan het opzoeken. Het stond in een van de eerste gelekte documenten.

http://www.engadgetmobile...nda-for-atandt-employees/

"no subsidies are being offered at this time."

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 18-06-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:42:
[...]

Nee. Je kunt niet opeens 5 miljoen vragen voor een telefoon. Je moet een prijs bedenken die dusdanig is dat:

a) je er een goede winst op maakt, met marges die ook je support en dergelijke meenemen
b) je afzetmarkt niet te klein wordt omdat al je klanten 't niet kunnen of willen betalen.

Die prijs moet redelijk zijn voor wat je krijgt. Daar is Apple altijd vrij goed in geweest. Zie ook bijvoorbeeld dat hun 12" laptops goedkoper waren dan 17"-es, waar dat bij andere bedrijven andersom is. Dat vinden mensen onlogisch: "waarom is dit kleine ding duurder dan die mooie grote?".

Prijzen bepalen is de grote kunst van zaken doen: maximaliseren hoeveel winst je maakt. Dat doe je niet door je product zo duur mogelijk te maken, want dan koopt niemand 't. Goedkoper product -> vaker verkocht -> meer winst. Aan de andere kant: een te goedkoop product zal mischien nog vaker verkocht worden, maar dan maak je er alsnog minder winst op. Volgens mij heb ik dit geleerd bij economie basis.

[...]

Ik ben 't aan het opzoeken. Het stond in een van de eerste gelekte documenten.

http://www.engadgetmobile...nda-for-atandt-employees/

"no subsidies are being offered at this time."
In die documenten staat bij de eerste Q&A dat het nog niet bekend is qua prijzen etc en dat die vlak voor de lancering bekend gemaakt zullen worden.

Verder is dit koffie dik kijken, maar ik denk wel dat we er van uit kunnen gaan dat hij daar met een abo over de toonbank zal gaan en subsidie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:56:
[...]

In die documenten staat bij de eerste Q&A dat het nog niet bekend is qua prijzen etc en dat die vlak voor de lancering bekend gemaakt zullen worden.
Dat gaat om de abonnementsprijzen en de contractvoorwaarden en dergelijke, en die zijn idd nog steeds niet bekend (da's wel iets waar mensen op dit moment helemaal gestoord van worden btw :P). De verkoopprijs van de iPhone is al sinds januari bekend: $499 en $599 voor 4GB respectievelijk 8GB.
Verder is dit koffie dik kijken, maar ik denk wel dat we er van uit kunnen gaan dat hij daar met een abo over de toonbank zal gaan en subsidie. :)
Met abo zeker. Maar niet met subsidie. Mischien op een later moment, dan zal de prijs dus onder $499 komen te liggen. (Hoewel er een verplichting schijnt te zijn tot het ook moeten aanbieden van telefoons zonder abo, maar daar weet ik het fijne niet van.)

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 18-06-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
De batterij heeft een capaciteit van 8 uur talktime...
Daarnaast zou hij als enige WiFi ondersteunen...maar de N95 heeft dat toch zkr ook!
http://www.apple.com/pr/library/2007/06/18iphone.html
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/pr/library/2007/06/competitivedatachart.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164470

Weet iemand hier of het mogelijk is een iPhone vanuit VS te laten komen, wat dat kost en of je hem hier kan verzekeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Kneep schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:54:
Daarnaast zou hij als enige WiFi ondersteunen...maar de N95 heeft dat toch zkr ook!
[afbeelding]
Dit is wel een positief bericht. De batterijduur is dus verbeterd, dat lijkt me alleen maar positief. Het glas weet ik niet zo zeker. Ik vraag me af wat de eigenschappen daarvan zijn :)

In Amerika heeft de N95 geen Wifi volgens mij, net als de blackjack. Providers willen niet dat een telefoon Wifi heeft, want de kunnen ze hun veel te dure dataplannetjes niet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[afbeelding]
Hm, glas? Ik dacht dat 't gewoon polycarbonaat was?

Edit:

Ah:
Apple also announced that the entire top surface of iPhone, including its stunning 3.5-inch display, has been upgraded from plastic to optical-quality glass to achieve a superior level of scratch resistance and optical clarity.
En belangrijker, want nog niet bekend:
In addition, iPhone will feature up to 250 hours—more than 10 days—of standby time.
Overigens, als je als gebruiker de 250 uur standbytime haalt kun je je telefoon imo beter verkopen ;)

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 18-06-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222754

ik ga hem wel halen, maar niet direct als het uit is, wacht mooi paar maandje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175494

Hmm, ja mooi. Stijlvol. En voor mij persoonlijk totaal overbodig product. Het kan niets wat ik nu niet kan, en biedt me niets wat ik zou willen... maar dat ben ik, hehehe, geen eindeloze discussies over waarom dit echt wel een top product is, wat het imho ook wel weer is...

Wel weer een zeer hoog heb-gehalte, ook, doen ze weer heel netjes die Apple ppl...

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 175494 op 18-06-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
[afbeelding]
Inmiddels heeft Apple het plaatje gewijzigd, en hun zogenaamde verkooppunt zelf onderuit gehaald door te vermelden dat de N95 idd ook WiFi aan boord heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175494

Kneep schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:43:
[...]

Inmiddels heeft Apple het plaatje gewijzigd, en hun zogenaamde verkooppunt zelf onderuit gehaald door te vermelden dat de N95 idd ook WiFi aan boord heeft :P
Ik weet niet, mss dat Nokia een bekende naam is voor eventuele early adapters? Om als die link gelegd is op die manier meer mensen over de denkbeeldige streep te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164470

Is het mogelijk om de iPhone vanuit Amerika naar Europa te laten komen zonder enige problemen of raden jullie dat af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

D'r gaan gegarandeerd mensen zijn die dat doen, dus ik zou even wachten op wat die te zeggen hebben ;)

Tot zover wordt verwacht dat 't ding een SIMlock heeft waar dus eerst nog even omheen gewerkt moet worden. Mocht 't apparaat onverhoopt geen simlock hebben en ook zonder contract verkocht worden (zie ontbreken van 't "contract required" regeltje in de advertenties) dan verwacht ik er heel snel een zooi op eBay e.d. te zien staan.

[ Voor 61% gewijzigd door CyBeR op 18-06-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
Anoniem: 175494 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:51:
[...]

Ik weet niet, mss dat Nokia een bekende naam is voor eventuele early adapters? Om als die link gelegd is op die manier meer mensen over de denkbeeldige streep te trekken?
Ik denk dat het komt omdat de N95 momenteel tot één van de populairste mobieltjes behoort, en dat Apple dan net doet dat zij meerwaarde hadden met WiFi aan boord (wat de N95 ook heeft).
Toch kun je de twee toestellen natuurlijk niet met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 11:36
Pff.. ik kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Very impressive, 8 uur spreektijd in zo'n klein toestelletje. :)

Als de praktijk daar in de buurt komt, ben ik wel benieuwd welke onderdelen ze gebruikt hebben. Immers, geheugen komt van de geheugenboer, schermen van de schermboer etc. en in feite zijn alle onderdelen hetzelfde als wat andere fabrikanten gebruiken. Of Apple heeft deals gesloten met toeleveranciers dat zij nieuwe technologieen krijgen. :)

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Altijd leuke grafiekjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Waar zie je die ?
Ik zie alleen maar tabellen..

[ Voor 58% gewijzigd door Kaspers op 18-06-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaspers schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:20:
[...]

Waar zie je die ?
Ik zie alleen maar tabellen..
"iPhone Competetive Data, June 18, 2007"

Ik vind het zelf leuk te zien dat Apple deze strategie nu al jarenlang succesvol gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 37526 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:25:
[...]

"iPhone Competetive Data, June 18, 2007"

Ik vind het zelf leuk te zien dat Apple deze strategie nu al jarenlang succesvol gebruikt :)
Volgens mij weet je niet het verschil tussen een tabel en een grafiek. Of ik kijk met m'n neus :P.

Leuk trouwens, eerst was Nokia een fervent tegenstander van touchscreen telefoons en nu vinden ze het ineens " the next big thing.." Concurrentie is fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:55:
[...]

Volgens mij weet je niet het verschil tussen een tabel en een grafiek. Of ik kijk met m'n neus :P.

Leuk trouwens, eerst was Nokia een fervent tegenstander van touchscreen telefoons en nu vinden ze het ineens " the next big thing.." Concurrentie is fijn :)
Ook achterlijk. Had er vorige week een artikel over gemaakt en nu veranderd hij zijn woorden in het positieven. Die man weet ook niet wat hij wil. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Apple blijft bezig zo:
[Gerucht] Mercedes krijgt navigatiesysteem van Apple

Het Duitse blad Focus weet vandaag te melden dat Apple in de auto navigatie markt stapt. Volgens Focus heeft Apple wederom een deal met Mercedes voor dit product gesloten.

Mercedes was de eerste autoproducent waarmee de iPod gebruikt kon worden in de auto. Blijkbaar beviel deze bevalling van de techniek bij Apple zo goed dat ze wederom Mercedes aanboord hebben genomen om hun nieuwste product te lanceren. Er zijn weinig details bekend en de bron is ook erg vaag, maar het komt op het volgende neer:

Het zou gaan om een nieuw apparaat, dat "navigatie, communicatie en vermaak in zich verenigt". Of de navigatieapparatuur net als Apples mobiele telefoon iPhone gebruik gaat maken van Google Maps, weet Focus niet. Volgens het blad krijgt Mercedes een half jaar het exclusieve recht de apparatuur in te bouwen. Verder is er nog niks bekend en het is ook onduidelijk of de bron te vertrouwen is en of het bericht enig draagvlak geniet bij Apple of Mercedes.

Zodra er meer bekend is wordt dat gemeld.
Opvallend, maar ik betwijfel of er een vorm van waarheid in zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

hmm zal vast een paar centen kosten, iPod connector ben je nu al €1300 voor kwijt ;)

Zou wel fantastisch zijn, embedded OSX is er ofc al op de iPhone, lijkt me niet lastig porten naar een ander beeldformaat (met de leopard interface is alles ook vrij schaalbaar) alleen nu nog de besturing van de rest van de auto...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Nog meer nieuws vanuit Apple world:
iPhone Delivers Up to Eight Hours of Talk Time
Now Features Durable Glass Top Surface

CUPERTINO, California—June 18, 2007—Apple® today announced that iPhone™ will deliver significantly longer battery life when it ships on June 29 than was originally estimated when iPhone was unveiled in January. iPhone will feature up to 8 hours of talk time, 6 hours of Internet use, 7 hours of video playback or 24 hours of audio playback.* In addition, iPhone will feature up to 250 hours—more than 10 days—of standby time. Apple also announced that the entire top surface of iPhone, including its stunning 3.5-inch display, has been upgraded from plastic to optical-quality glass to achieve a superior level of scratch resistance and optical clarity.

“With 8 hours of talk time, and 24 hours of audio playback, iPhone’s battery life is longer than any other ‘Smartphone’ and even longer than most MP3 players,” said Steve Jobs, Apple’s CEO. “We’ve also upgraded iPhone’s entire top surface from plastic to optical-quality glass for superior scratch resistance and clarity. There has never been a phone like iPhone, and we can't wait to get this truly magical product into the hands of customers starting just 11 days from today.”

iPhone introduces an entirely new user interface based on a revolutionary multi-touch display and pioneering new software that allows users to control iPhone with just a tap, flick or pinch of their fingers. iPhone combines three products into one small and lightweight handheld device—a revolutionary mobile phone, a widescreen iPod, and the Internet in your pocket with best-ever applications on a mobile phone for email, web browsing and maps. iPhone ushers in an era of software power and sophistication never before seen in a mobile device, which completely redefines what users can do on their mobile phones.

Pricing and Availability
iPhone will be available in the US on June 29, 2007 in a 4GB model for $499 (US) and an 8GB model for $599 (US), and will work with either a PC or Mac®. iPhone will be sold in the US through Apple’s retail and online stores, and through AT&T’s select retail stores.

*All Battery claims are dependent upon network configuration and many other factors; actual results may vary. See www.apple.com/batteries for more information. Music capacity is based on four minutes per song and 128-Kbps AAC encoding; actual capacity varies by content.

Apple ignited the personal computer revolution in the 1970s with the Apple II and reinvented the personal computer in the 1980s with the Macintosh. Today, Apple continues to lead the industry in innovation with its award-winning computers, OS X operating system and iLife and professional applications. Apple is also spearheading the digital media revolution with its iPod portable music and video players and iTunes online store, and will enter the mobile phone market this year with its revolutionary iPhone.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/pr/library/2007/06/batterylifechart.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/pr/library/2007/06/competitivedatachart2.jpg
Ik kan nou niet echt zeggen dat dit een gedegen concurrentie analyse is imho. Maar wel opmerkelijk is dat Apple ook de iPhone via haar eigen winkels gaat verkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

DaannO schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:29:
Maar wel opmerkelijk is dat Apple ook de iPhone via haar eigen winkels gaat verkopen. :)
Dat was al bij de aankondiging van de iPhone bekend :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Daedalus schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:32:
[...]
Dat was al bij de aankondiging van de iPhone bekend :)
Dat is mij compleet ontschoten dan. Ik dacht dat het echt ging via AT&T. Dat zou dus betekenen dat in Nederland hij ook via de Apple store verkocht wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
DaannO schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:34:
[...]

Dat is mij compleet ontschoten dan. Ik dacht dat het echt ging via AT&T. Dat zou dus betekenen dat in Nederland hij ook via de Apple store verkocht wordt. :)
Maar dus GEEN Apple resellers he.. in NL zal het dus of online via de Apple store, of bij de provider, welke dat ook moge gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eswip schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:40:
[...]

Maar dus GEEN Apple resellers he.. in NL zal het dus of online via de Apple store, of bij de provider, welke dat ook moge gaan worden.
iPhone will be sold in the US through Apple’s retail and online stores, and through AT&T’s select retail stores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:55:
[...]

Daar waar er plaatjes bij staan is het in principe een grafische representatie. O-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:28:
[...]

Daar waar er plaatjes bij staan is het in principe een grafische representatie. O-) :P
grafische presentatie =/ grafiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurkaN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:32
Anoniem: 132666 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:11:
[...]

iPhone will be sold in the US through Apple’s retail and online stores, and through AT&T’s select retail stores.
Uhh volgens mij hebben ze in de VS geen APR's (Apple Premium Resellers), maar alleen (officiële) Apple Stores...

Dat de iPhone dus wordt verkocht (in de VS) in Apple Stores zegt compleet niks over hoe, waar en wanneer de iPhone in de EU verkocht gaat worden. Er is gewoon nog geen officiële informatie bekend over überhaupt de EU-iPhone. Laat staan hoe en waar deze verkocht gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132666 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:38:
[...]

grafische presentatie =/ grafiek
gra·fiek (de ~ (v.))
3 grafische voorstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Grafische voorstelling van data. Ik weet niet welke getallen jij uit de plaatjes kunt halen, maar ik alleen 'hoeveel knoppen heeft de telefoon'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:02:
[...]

Grafische voorstelling van data. Ik weet niet welke getallen jij uit de plaatjes kunt halen, maar ik alleen 'hoeveel knoppen heeft de telefoon'.
Er staan plaatjes boven, dat maakt het een grafiek. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 19-06-2007 00:08 . Reden: Sterf dus. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Anoniem: 132666 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:11:
[...]

Retail != Reseller...

Een retail store is van Apple zelf.. deze zijn in Europa alleen in de UK en in Italie.. Wat we in NL hebben zijn resellers, zij mogen van Apple hardware verkopen. Het is alleen afwachten of ze ook de iPhone gaan verkopen. Heb geen idee of er resellers in de VS zijn, denk het eerlijk gezegd wel.. De retailstores zijn er pas een aantal jaar (ergens rond 2000 meen ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:07:
[...]

Er staan plaatjes boven, dat maakt het een grafiek. :)
Boven tweakers.net staan ook plaatjes. Is tweakers.net een grafiek? Nee.

Geqxon, leer alsjeblieft eens toegeven dat je ergens fout mee zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Hoedje schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:49:
De iPhone is het eerste consumentenproduct wat uitgerust is met multitouch technologie. Hierdoor is het mogelijk om met behulp van gestures de telefoon te bedienen.
Dit is absoluut niet waar, misschien is het de eerste telefoon met multitouch (al heb ik zelfs daar mijn twijfels over) maar het is zeker niet het eerste consumentenproduct met multitouch. (neem bijvoorbeeld de Thinkpad X60 Tablet serie, daar is multitouch een optie).

Ik ben eigenlijk benieuwd wat de mogelijkheden in Europa zullen worden, aangezien ze in de VS de verkoop aan Cingular gekoppeld hebben zullen ze dat hier ook wel willen doen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:12:
[...]

Boven tweakers.net staan ook plaatjes. Is tweakers.net een grafiek? Nee.

Geqxon, leer alsjeblieft eens toegeven dat je ergens fout mee zit.
Deze afbeeldingen hebben een direct verband met de tabel, de afbeeldingen boven Tweakers.net niet.

Goed, ja het was een fout geschreven woord. Big fucking deal. Nu blij?
Wolfboy schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:17:
[...]
Dit is absoluut niet waar, misschien is het de eerste telefoon met multitouch (al heb ik zelfs daar mijn twijfels over) maar het is zeker niet het eerste consumentenproduct met multitouch. (neem bijvoorbeeld de Thinkpad X60 Tablet serie, daar is multitouch een optie).
Gestures had de Neonode N1m uit Q1 2005 ook al...

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 19-06-2007 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01-2024

Ik ben eigenlijk benieuwd wat de mogelijkheden in Europa zullen worden, aangezien ze in de VS de verkoop aan Cingular gekoppeld hebben zullen ze dat hier ook wel willen doen.
Zelfs Apple notebooks van enkele generaties terug beschikten al over 'multitouch technologie': wanneer je met meerdere vingers over het trackpad gleed/glijdt wordt dit herkend en scroll je door een document.

[ Voor 52% gewijzigd door daniel_ev op 19-06-2007 01:17 ]

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:08
Laten we de discussie over grafieken weer achter ons laten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wolfboy schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:17:
[...]
Multitouch in het geval van de Thinkpad betekent dat je de tablet pc zowel met je vingers als met een pen kunt bedienen, maar niet tegelijkertijd (zie ook deze review). Met Multitouch in het geval van de iPhone wordt bedoeld dat twee (of meer) vingers als onafhankelijk input wordt gezien.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb het in de TS toch maar even aangepast naar "de eerste telefoon". Daarvan zijn we iig absoluut zeker van :P. Het is gewoon een lastig verhaal. De combinatie van de gestures, multitouch en vingerbediening is wel redelijk uniek. Volgens mij is Surface van MS het enige andere commerciele product wat dat heeft (alhoewel daar de multitouch via camera's werkt).

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.