[iPhone] Discussietopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 10.782 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Daedalus schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:55:
[...]
Multitouch in het geval van de Thinkpad betekent dat je de tablet pc zowel met je vingers als met een pen kunt bedienen, maar niet tegelijkertijd (zie ook deze review). Met Multitouch in het geval van de iPhone wordt bedoeld dat twee (of meer) vingers als onafhankelijk input wordt gezien.
Dan alsnog is bijv Microsoft eerder met het uitbrengen van Multitouch en de ontwikkeling daarvan: nieuws: Microsoft zet Surface-gui op tafel
Met dat project zijn ze al sinds 2002 bezig om het te ontwikkelen. Zo zijn er vast nog wel voorbeelden te vinden. Niet echt een interessante discussie dus. :)
Hoedje schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:02:
Ik heb het in de TS toch maar even aangepast naar "de eerste telefoon". Daarvan zijn we iig absoluut zeker van :P. Het is gewoon een lastig verhaal. De combinatie van de gestures, multitouch en vingerbediening is wel redelijk uniek. Volgens mij is Surface van MS het enige andere commerciele product wat dat heeft (alhoewel daar de multitouch via camera's werkt).
Niet meer, nu via sensors. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door DaannO op 19-06-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Daedalus schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:55:
[...]
Multitouch in het geval van de Thinkpad betekent dat je de tablet pc zowel met je vingers als met een pen kunt bedienen, maar niet tegelijkertijd (zie ook deze review). Met Multitouch in het geval van de iPhone wordt bedoeld dat twee (of meer) vingers als onafhankelijk input wordt gezien.
Dat zou inderdaad kunnen ja :)
Al is het zelfs dan nog niet het eerste apparaat, kijk bijvoorbeeld maar naar de macbooks die scrollen door meerdere vingers te gebruiken, er zit dan geen scherm achter maar het is wel multitouch ;)

Toch ben ik wel benieuwd naar het toestel, al lijkt het me zonder "voelbare" knoppen niet echt een fijn toestel, het is in ieder geval leuk om eens te proberen :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Wolfboy schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:43:
[...]
Al is het zelfs dan nog niet het eerste apparaat, kijk bijvoorbeeld maar naar de macbooks die scrollen door meerdere vingers te gebruiken, er zit dan geen scherm achter maar het is wel multitouch ;)

Toch ben ik wel benieuwd naar het toestel, al lijkt het me zonder "voelbare" knoppen niet echt een fijn toestel, het is in ieder geval leuk om eens te proberen :)
Dat is dus GEEN multi-touch. Met multi touch kan je tegelijk twee verschillende invoeren doen. Het scrollen met je trackpad is nog steeds maar 1 input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Leuke info:
M:Metrics heeft een onderzoek gedaan naar het bewustzijn van de iPhone onder haar doelgroep. Uit het onderzoek blijkt dat 64%van de Amerikanen bewustzijn van de iPhone terwijl in Engeland dit slechts 56% is.

M:Metrics zegt dat van deze 64% slechts 14% geïnteresseerd is in het kopen van één. Echter is 67% van deze mensen die een iPhone wil kopen bij een ander netwerk van AT&T welke (zoals jullie waarschijnlijk wel weten) een 5 jarig exclusief contract heeft met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37
Beetje verkeerd gebruik van 'slechts' in dat stukje. 64% van de Amerikanen zijn bewust van de iPhone, dat zijn er dus zo'n 190 miljoen. En daarvan zijn er 14% geïnteresseerd in het kopen ervan, wat neer komt op meer dan 26 miljoen mensen die er misschien wel wat in zien. Dat noem ik niet niks?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hahn schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:44:
Beetje verkeerd gebruik van 'slechts' in dat stukje. 64% van de Amerikanen zijn bewust van de iPhone, dat zijn er dus zo'n 190 miljoen. En daarvan zijn er 14% geïnteresseerd in het kopen ervan, wat neer komt op meer dan 26 miljoen mensen die er misschien wel wat in zien. Dat noem ik niet niks?
Inderdaad, ze hebben het volgens mij regelrecht overgenomen van hun bron. Echter in de EU is dat al een stuk minder, maar nog steeds ontzaglijk veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Ik geloof dat ze het gigantisch verkeerd hebben vertaald..

Het preview stukje over het artikel op de WSJ site
AT&T Inc. stands a good chance of stealing customers away from other wireless operators by carrying Apple Inc.'s highly-anticipated iPhone, two new consumer surveys show.

Two-thirds of mobile-phone users who are interested in purchasing the iPhone aren't AT&T customers but would be willing to switch carriers to obtain the device, according to a survey in May of about 11,000 cellphone users by M:Metrics Inc., which tracks wireless industry trends.

The carrier with the most to be concerned about is T-Mobile USA, according to the survey, with 12.5% of its customers expressing a high interest in the phone; followed by 8.1% ...
Bron: WJS

Twee derde van de mensen die een iPhone willen kopen, zijn bereid om van carrier te wisselen. Dus niet twee derde die de telefoon zou kopen als die bij een andere carrier zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wolfboy schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:43:
[...]

Maar voor de MacBooks (en de andere notebooks die dit kunnen) geldt dat die multitouch om te scrollen niet echt multitouch is. Een trackpad werkt door het meten van verstoring in een elektromagnetisch veld (zie Programmable Controller for Capacitance Touch Sensors, pagina 12 en Capacitive Position Sensing). Met twee vingers wordt er een groter gebied verstoort dan met een vinger. Als je dus onderscheidt maakt tussen een groot gebied en een klein gebied kun je dus schakelen tussen muis beweging of scrollen.

Eigenlijk zouden ze de techniek zoals de iPhone die gebruikt multipoint moeten noemen. Dat dekt de lading wat beter, want voor het scrollen met twee vingers gebruik je ook twee gegevens (positie van de vingers en de grootte van het gebied).

Multitouch is trouwens niet bepaald nieuw. Er wordt al ruim 25 jaar onderzoek naar gedaan. Zie bijvoorbeeld Multi-Touch Systems that I Have Known and Loved voor een overzicht.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Daedalus schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:54:
[...]
Maar voor de MacBooks (en de andere notebooks die dit kunnen) geldt dat die multitouch om te scrollen niet echt multitouch is. Een trackpad werkt door het meten van verstoring in een elektromagnetisch veld (zie Programmable Controller for Capacitance Touch Sensors, pagina 12 en Capacitive Position Sensing). Met twee vingers wordt er een groter gebied verstoort dan met een vinger. Als je dus onderscheidt maakt tussen een groot gebied en een klein gebied kun je dus schakelen tussen muis beweging of scrollen.
Jammer, maar zo werkt 't niet. De trackpads zijn strict gezien ook multitouch. Je hebt twee aparte plaatsen nodig om het scrollen te laten werken. Je palm eroverheen halen doet niks.

Buiten de trackpad is 't geen multitouch. De trackpad vertaalt de bewegingen naar iets wat binnen de HID-device profile past (scrollen).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Daedalus schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:54:
[...]
Correct, maar een ander voorbeeld kon ik zo snel even niet bedenken. Ik had er even geen rekening mee gehouden dat het wel een "iets" andere techniek is.
Multitouch is trouwens niet bepaald nieuw. Er wordt al ruim 25 jaar onderzoek naar gedaan. Zie bijvoorbeeld Multi-Touch Systems that I Have Known and Loved voor een overzicht.
Interessante link, thx :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-06 16:03
DaannO schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:02:
[...]

Dan alsnog is bijv Microsoft eerder met het uitbrengen van Multitouch en de ontwikkeling daarvan: nieuws: Microsoft zet Surface-gui op tafel
Met dat project zijn ze al sinds 2002 bezig om het te ontwikkelen. Zo zijn er vast nog wel voorbeelden te vinden. Niet echt een interessante discussie dus. :)
Die tafel is pas vanaf november te koop, en als we het over de aankondiging hebben dan was de iPhone toch ook eerder ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:26:
[...]

Die tafel is pas vanaf november te koop, en als we het over de aankondiging hebben dan was de iPhone toch ook eerder ;)
Dan refereer ik alsnog naar zijn post en de laatste link ;)

Daedalus in "[iPhone] Discussietopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

Wat ik me afvraag van de iPhone is of het mogelijk zou zijn om de iPod camera connector te gebruiken. Hiervoor zijn volgens mij flink wat interessante toepassingen bij te bedenken, voor als je bijvoorbeeld op reis bent. Of voor fotografen die hun foto's willen tonen.

Als dat mogelijk zou zijn denk ik dat ze wel een interessant idee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Anoniem: 132776 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:09:
Wat ik me afvraag van de iPhone is of het mogelijk zou zijn om de iPod camera connector te gebruiken. Hiervoor zijn volgens mij flink wat interessante toepassingen bij te bedenken, voor als je bijvoorbeeld op reis bent. Of voor fotografen die hun foto's willen tonen.

Als dat mogelijk zou zijn denk ik dat ze wel een interessant idee hebben.
Maar is het iPhone scherm daar wel geschikt voor? En hebben huidige camera's ook niet al grote LCD schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:17:
[...]

Maar is het iPhone scherm daar wel geschikt voor? En hebben huidige camera's ook niet al grote LCD schermen?
Camera's van fotografen zeker niet, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184456

wie gaat hem begin juli gelijk in amerika bestellen/kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:37
Doe mij maar de Meizu M8 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 23:23

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Anoniem: 184456 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:29:
Volgens mij is dit niet te doen, als je er al een te pakken kan krijgen moet je nog maar hopen dat ze niet gelocked zijn op AT&T. Daarnaast heb ik goede hoop op al een tweede versie op het moment dat de iPhone in Europa uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

www.multitouch.nl ;)

Jef han - pionier op el cheapo multi touch

Alleen is de iPhone wel de eerste toepassing op klein oppervlak, ook een heel onderzoek waard imo

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:44
Anoniem: 184456 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:29:
Was het van plan, maar aangezien dat ding gelocked is wordt dat niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:28

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

KeeZ schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 08:17:
www.multitouch.nl ;)

Jef han - pionier op el cheapo multi touch

Alleen is de iPhone wel de eerste toepassing op klein oppervlak, ook een heel onderzoek waard imo
Projectgroep bij mij op school hebben multitouch-tafel gemaakt:
http://student-kmt.hku.nl...ultitouch_presentatie.mov
http://student-kmt.hku.nl...e/multitouch_detailed.mov

[ Voor 61% gewijzigd door kaassouffle op 20-06-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:48
YouTube on iPhone.... :)

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2007/06/20/12app_300.jpg

Bron: Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 23:23

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^Dat wisten we toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, dat was speculatie. Hoewel 't er wel aan zat te komen, gezien youtube voor appletv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132666

Nu weten we ook ineens wat dat 12de icoontje aka 'geheime applicatie' is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:17
is het bekend of het mogelijk is om bv. de telefoon functie standby/uit te zetten zodat je ongestoord je ipod/film kan luisteren of kijken?

Ik kan me momenten bedenken waar je als iemand die veel de telefoon zakelijk gebruikt zo nu en dan eens niet gestoord wilt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Pixxa schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:34:
is het bekend of het mogelijk is om bv. de telefoon functie standby/uit te zetten zodat je ongestoord je ipod/film kan luisteren of kijken?

Ik kan me momenten bedenken waar je als iemand die veel de telefoon zakelijk gebruikt zo nu en dan eens niet gestoord wilt worden.
Het is nog niet bekend. Maar het zal vrijwel zeker kunnen, omdat je anders bijv. ook de iPhone niet als iPod zou kunnen gebruiken in een vliegtuig.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

In de voetnoten van de specificaties staat dat het testen van de batterijtijd is gedaan met "Call forwarding" aan. Ik neem dus aan dat je inderdaad je telefoontjes direct door kunt laten sturen (naar je voicemail).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Even over OSX. Ik heb mee gekregen dat er een volle versie van OSX erop komt. Maar over welke versie hebben we het dan? Een mobile versie of de nieuwe uit te komen. Iemand enig idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het zal vermoed ik een uitgeklede, mobiele versie zijn. Neem niet aan dat er een volledige OS zoals die ook op o.a. de iMacs en MacBooks draait. Ze hebben het ook continue over OS X en niet over Mac OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Daedalus schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:00:
Het zal vermoed ik een uitgeklede, mobiele versie zijn. Neem niet aan dat er een volledige OS zoals die ook op o.a. de iMacs en MacBooks draait. Ze hebben het ook continue over OS X en niet over Mac OS X.
Oke, ik wist niet dat daar een verschil tussen zat ook erg intressant. Het zou mij niet verbazen als ze een versie van het nieuwe os zouden nemen en die als dusdanig zouden presenteren. Nog een weekje en dan weten we het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
DaannO schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:51:
Even over OSX. Ik heb mee gekregen dat er een volle versie van OSX erop komt. Maar over welke versie hebben we het dan? Een mobile versie of de nieuwe uit te komen. Iemand enig idee :?
Voledig OS X is een aantal GB.. dat gaat dus niet passen.. Het is idd wel de echte OSX, maar dan dus veel dingen er uit gesloopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Die dock kon je al zien in de keynote van januari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daedalus schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:00:
Maar is OS X dan niet enkel voor X86 en PPC gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:49:
[...]

Maar is OS X dan niet enkel voor X86 en PPC gemaakt?
Nee, het is processor onafhankelijk.. het kan voor elke processor gecompiled worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Eswip schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:02:
[...]

Nee, het is processor onafhankelijk.. het kan voor elke processor gecompiled worden..
Alhoewel Mac OS X wel relatief eenvoudig te porten is naar een ander platform (zie de PowerPC - Intel transitie), zie ik het nog niet op een Z80 draaien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Daedalus schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:52:
[...]
Alhoewel Mac OS X wel relatief eenvoudig te porten is naar een ander platform (zie de PowerPC - Intel transitie), zie ik het nog niet op een Z80 draaien :+
Een bestaande kernel porten naar een compleet ander nieuw hardwareplatform is wel een enorme berg werk hoor. Daarom verwacht ik eigenlijk dat in de iPhone ofwel een een ppc proc zit ofwel een afgeleide van x86. Ik denk niet dat er een ARM in zit zoals veel gezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Check dit filmpje maar eens.. ze zijn niet achterlijk bij Apple.. :P

http://youtube.com/watch?v=ghdTqnYnFyg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

DaannO schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:51:
Het is een mobiele versie. Absoluut niet 'de' Desktop-versie, omdat die een paar GB groot is. Je kunt dus ook niet 123 desktop applicaties zomaar porten, mocht je die op de iPhone krijgen zelfs. In mijn ogen je reinste stinkende marketing-truc, aangezien Windows Mobile ook 'gebaseerd' is op de desktop Windows Core, maar er zoveel uitgesloopt is dat het twee verschillende besturingssystemen zijn. En dat is ook gewoon het geval bij Apple.

Maarja, noem het toch maar OSX he, het is niet geheel verkeerd en dat verkoopt beter. :X

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213876

Jep, gewoon een speciale Mobile versie.

Zie je het al voor je? Mac OS X op een telefoon? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Stereotomy schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:46:
[...]

Het is een mobiele versie. Absoluut niet 'de' Desktop-versie, omdat die een paar GB groot is. Je kunt dus ook niet 123 desktop applicaties zomaar porten, mocht je die op de iPhone krijgen zelfs. In mijn ogen je reinste stinkende marketing-truc, aangezien Windows Mobile ook 'gebaseerd' is op de desktop Windows Core, maar er zoveel uitgesloopt is dat het twee verschillende besturingssystemen zijn. En dat is ook gewoon het geval bij Apple.

Maarja, noem het toch maar OSX he, het is niet geheel verkeerd en dat verkoopt beter. :X
Zover ik begrepen heb is 't gewoon MacOS X, maar dan met een alternatieve interface uiteraard en zonder allerlei onzin als iLife, data voor allerlei ongebruikte dingen, etc. De verschillende technologieën (CoreAnim, Quartz, etc.) zitten er gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 09:55
Mm dat kun je nou niet bepaald "gewoon MacOS X" noemen imo..
Het zijn de fundamentals, niet meer dan dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daedalus schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:52:
[...]
Als ik mij niet vergis draaide Darwin al tijden op Intel, waardoor ze met dat platform al genoeg testervaring hadden. Wat zit er in de iPhone eigenlijk voor processor? Samsung gevalletje?
Stereotomy schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:46:
[...]

Bij Windows Mobile was het juist in het nadeel dat het op Windows gebaseerd was. Dat systeem had gewoon een boottijd van anderhalve minuut op mijn Motorola MPX200. En het feit dat de telefoon een register ala Windows had gaf mij geen goed gevoel...

Goed, het enige voordeel is dat het enorm simpel was om vanuit Visual Studio 2005 applicaties voor Smartphones te maken, inclusief een emulator om alles snel te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Nintendo games op de Iphone, het moet niet gekker worden! ... Ja Google maps als navigatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pixxa schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:25:
Nintendo games op de Iphone, het moet niet gekker worden! ... Ja Google maps als navigatie ;)
DAT zou pas mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:59:

Bij Windows Mobile was het juist in het nadeel dat het op Windows gebaseerd was. Dat systeem had gewoon een boottijd van anderhalve minuut op mijn Motorola MPX200. En het feit dat de telefoon een register ala Windows had gaf mij geen goed gevoel...
Dan noem je ook een beruchte telefoon :P

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

CyBeR schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:32:
[...]

Zover ik begrepen heb is 't gewoon MacOS X, maar dan met een alternatieve interface uiteraard en zonder allerlei onzin als iLife, data voor allerlei ongebruikte dingen, etc. De verschillende technologieën (CoreAnim, Quartz, etc.) zitten er gewoon in.
't is hoe je het noemt. Uiteraard is het *gebaseerd* op OSX, maar er heeft bij definitie behoorlijk wat hak en trekwerk aan het OS plaatsgevonden om het op zo'n licht apparaat te kunnen laten draaien.

Vergelijk maar: de iPhone heeft waarschijnlijk een XScale (or the like) aan boord (andere mogelijkheid is er gezien de batterijduur niet), die op bijv. 400 MHz echt niet aan een 400 MHz Celeron processor kan tippen, om maar een vergelijking te maken. Ga je dan kijken naar wat oudere Macs met nieuwe OSX software, dan zijn die traag traag traag omdat de hardware zo'n kolos van een OS moet voorttrekken.

Met andere woorden, als het OSX niet heel erg aangepast zou zijn op de iPhone, zou het een pijnlijk langzame aangelegenheid worden. :+

Daarom vind ik de uitspraak 'er draait OSX op' ontzettend misleidend. Da's hetzelfde als te zeggen 'er draait Windows op (op mijn Windows Mobile)'. De kern is hetzelfde, het uiterlijk misschien ook nog, maar onder de motorkap is alles ZO verschillend.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stereotomy schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:07:
[...]

Daarom vind ik de uitspraak 'er draait OSX op' ontzettend misleidend. Da's hetzelfde als te zeggen 'er draait Windows op (op mijn Windows Mobile)'. De kern is hetzelfde, het uiterlijk misschien ook nog, maar onder de motorkap is alles ZO verschillend.
= marketing >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]
Onder de motorkap is 't juist precies hetzelfde. Alleen de lak heeft een ander kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
[...]

't is hoe je het noemt. Uiteraard is het *gebaseerd* op OSX, maar er heeft bij definitie behoorlijk wat hak en trekwerk aan het OS plaatsgevonden om het op zo'n licht apparaat te kunnen laten draaien.

Vergelijk maar: de iPhone heeft waarschijnlijk een XScale (or the like) aan boord (andere mogelijkheid is er gezien de batterijduur niet), die op bijv. 400 MHz echt niet aan een 400 MHz Celeron processor kan tippen, om maar een vergelijking te maken. Ga je dan kijken naar wat oudere Macs met nieuwe OSX software, dan zijn die traag traag traag omdat de hardware zo'n kolos van een OS moet voorttrekken.
Dat is ook niet helemaal correct. De iPhone heeft naar ik meen 3 verschillende "processoren". Zo zal er inderdaad een ARM processor inzitten, maar ook een aparte geluidschip en videochip. Hierdoor kun je bijv. die mooie effectjes toevoegen (zonder dat je telefoon zo traag wordt) en kun je ook zo'n lange afspeelduur van muziek en video krijgen. Dat is ihmo toch wel een groot verschil t.o.v. Windows Mobile.

Tot slot, snap ik eigenlijk niet waar deze discussie over gaat. Volgens mij was iedereen ook ontevreden als ze gewoon Mac OS X op dat dingen hadden gepleurd. Waardoor je niet normaal met je applicaties kan werken vanwege de resolutie en de grootte van het scherm (om nog niet te spreken over de bediening). Daarnaast zou je gewoon geen batterijduur hebben en is dat ding ook nog eens retetraag. Tot slot, heet het toch ook Windows Mobile, toch heb ik nog nooit iemand erover horen zeuren dat het geen echte Windows is :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163173

Vrijdag ga ik om middernacht gans de boel volgen. Indien er geen SIM-lock is, probeer ik hem diezelfde nacht nog naar België te laten shippen!

Is niet enkel voor mij persoonlijk. De webapp die we op mijn werk aan het maken zijn, zou ik graag porten speciaal voor iPhone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:39:
[...]

Dat is ook niet helemaal correct. De iPhone heeft naar ik meen 3 verschillende "processoren". Zo zal er inderdaad een ARM processor inzitten, maar ook een aparte geluidschip en videochip. Hierdoor kun je bijv. die mooie effectjes toevoegen (zonder dat je telefoon zo traag wordt) en kun je ook zo'n lange afspeelduur van muziek en video krijgen. Dat is ihmo toch wel een groot verschil t.o.v. Windows Mobile.

Tot slot, snap ik eigenlijk niet waar deze discussie over gaat. Volgens mij was iedereen ook ontevreden als ze gewoon Mac OS X op dat dingen hadden gepleurd. Waardoor je niet normaal met je applicaties kan werken vanwege de resolutie en de grootte van het scherm (om nog niet te spreken over de bediening). Daarnaast zou je gewoon geen batterijduur hebben en is dat ding ook nog eens retetraag. Tot slot, heet het toch ook Windows Mobile, toch heb ik nog nooit iemand erover horen zeuren dat het geen echte Windows is :P .
Naar mijn weten heeft ms nog nooit wm geadverteerd als volwaardige windows. Bij de iPhone is dit onduidelijk en zij hebben nog geen onderscheid gemaakt met mobile zoals ms. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:45:
[...]

Naar mijn weten heeft ms nog nooit wm geadverteerd als volwaardige windows. Bij de iPhone is dit onduidelijk en zij hebben nog geen onderscheid gemaakt met mobile zoals ms. :)
Daar heb je een punt. Bij Apple noemen ze het Mac OS X en gewoon OS X. Maar ik denk ook dat die twee meer overeenkomsten hebben dan in het geval van Windows.

Overigens ander nieuws, volgens USA today komen er speciale abonnementen voor de iPhone. Die worden op 29 juni bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Je kan zeggen van Apple wat je wilt, maar als ze iets introduceren dan doen ze dat ook echt goed qua marketing en addon`s etc. Erg netjes en daar kunnen nog veel producenten wat van leren imho. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

^^ da's waar, maar die fanboys van Apple beginnen wel een beetje op een religieuze sekte te lijken. Zelfs in de hoogtijdagen van Palm was het nooit zo erg geweest. :{

Of zoals Frank Herbert ooit in Dune schreef: om mensen ergens in te laten geloven, moet je er een religie van maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Stereotomy op 22-06-2007 00:14 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163173

Stereotomy schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 00:13:
^^ da's waar, maar die fanboys van Apple beginnen wel een beetje op een religieuze sekte te lijken. Zelfs in de hoogtijdagen van Palm was het nooit zo erg geweest. :{
Kan best zijn, kost me pakken geld en het doet me niets :9
Of zoals Frank Herbert ooit in Dune schreef: om mensen ergens in te laten geloven, moet je er een religie van maken.
Guy Kawasaki

“In 1995 I returned to Apple as an Apple fellow. At the time, according to the pundits, Apple was supposed to die again. (Apple should have died about ten times in the past twenty years according to the pundits.) My job on this tour of duty was to maintain and rejuvenate the Macintosh cult.

Daarom noemt men hem een Apple Evangelist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoedje schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:00:
Daar heb je een punt. Bij Apple noemen ze het Mac OS X en gewoon OS X. Maar ik denk ook dat die twee meer overeenkomsten hebben dan in het geval van Windows.
Ach, vergelijk het met Linux. Er zijn nu een aantal Motorola telefoons die met een mobiele versie van Linux draaien. Dat betekent niet dat je een volwaardige Ubuntu distro onder de motorkap hebt waar je elke willekeurige Linux x86 app erop kan draaien, het betekent gewoon dat de kernel gebaseerd is op Linux en dat applicaties met relatief weinig moeite te porten zijn. Idem met Windows Mobile: de (micro)kernel lijkt ongetwijfeld heel veel op die van "volwaardig" Windows (maar dan gecompileerd voor ARM-architectuur) en de API's zullen ook ongeveer vergelijkbare namen hebben en vergelijkbare dingen doen, maar huis-tuin-en-keuken x86 compiled programma's draaien er nooit van zijn leven op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

^^ Wat Dreamvoid zegt. Maar dan wel wat bondiger en beter dan wat ik probeerde te zeggen. :')

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Apple heeft de iPhone pagina alweer geupdate. Er is nu een "guided tour" te vinden en nog wat meer info: http://www.apple.com/iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niket610
  • Laatst online: 20:05
Volgens de guided tour heeft de iPhone dus ook ondersteuning voor microsoft Word en Excel bestanden! "iPone also includes a built in viewer for reading attachments such as jpeg, pdf, microsoft word and excel files"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
niket610 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:29:
Volgens de guided tour heeft de iPhone dus ook ondersteuning voor microsoft Word en Excel bestanden! "iPone also includes a built in viewer for reading attachments such as jpeg, pdf, microsoft word and excel files"
Zoals het daar omschreven wordt is dat dus alleen uitlezen en niet schrijven. Maar dat lijkt mij ook niet echt handig om elle langen stukken te schrijven met die interface. :)

edit:

Erg interessante video van Apple met 20min uitleg over het apparaat: http://www.apple.com/ipho...one-5405A&sr=em&cp=ip-bob

[ Voor 15% gewijzigd door DaannO op 22-06-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hmm ik zit nu de bovengenoemde video door te nemen en heel veel dingen zijn echt super! Maar zoals het een echte tweaker beaamd zijn er ook een paar min punten tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c1d3d451d17ba42d377fd79b9ead7830/thumb.jpg

Hier is te zien dat hij uitzoomed met safari en dan moet de iPhone renderen en duurt imho te lang. Ik heb op mijn WM apparaat ook een browser die het zelfde doet met in en uitzoomen en die renderd hem precies het zelfde en dat werkt toch niet lekker.

Als ik meer tegen kom dan laat ik het weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:01:
Hmm ik zit nu de bovengenoemde video door te nemen en heel veel dingen zijn echt super! Maar zoals het een echte tweaker beaamd zijn er ook een paar min punten tot nu toe:

[afbeelding]

Hier is te zien dat hij uitzoomed met safari en dan moet de iPhone renderen en duurt imho te lang. Ik heb op mijn WM apparaat ook een browser die het zelfde doet met in en uitzoomen en die renderd hem precies het zelfde en dat werkt toch niet lekker.
Mja ik vind dat ook niet super maar ik begrijp 't wel. Je kunt nu eenmaal niet gewoon 2 gig aan geheugen in zo'n ding proppen dus om daarop te besparen moet je wat dingen weglaten. Zoals dingen die buiten beeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:05:
[...]

Mja ik vind dat ook niet super maar ik begrijp 't wel. Je kunt nu eenmaal niet gewoon 2 gig aan geheugen in zo'n ding proppen dus om daarop te besparen moet je wat dingen weglaten. Zoals dingen die buiten beeld staan.
Jammer genoeg renderd hij ook met het inzoomen van word en pdf in het filmpje en dan dit?!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f360f18a645f7ed4524688ca4655dc30/thumb.jpg

So much for the one hand operation.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:07:
[...]

Jammer genoeg renderd hij ook met het inzoomen van word en pdf in het filmpje en dan dit?!

[afbeelding]

So much for the one hand operation.. :?
:? Je bent niet verplicht om twee duimen te gebruiken hoor. Zoals ik 't nu zie kun je de iPhone ook wel zo vasthouden in een hand dat je met je ene duim nog bij alle toetsen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:11:
[...]

:? Je bent niet verplicht om twee duimen te gebruiken hoor. Zoals ik 't nu zie kun je de iPhone ook wel zo vasthouden in een hand dat je met je ene duim nog bij alle toetsen kunt.
Klopt, maar daarmee maken ze duidelijk dat het handiger is om met 2 vingers te werken en dat wouden ze volgens mij juist vermijden, maar verder niet zo interessant.

In het filmpje wordt de suggestie gewekt dat je niet je eigen ringtone kunt instellen, dus bij een mp3. Hij laat dat zien en hij kan alleen maar kiezen uit standaard ringtones en ik zag geen optie om andere in te stellen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:19:
[...]

Klopt, maar daarmee maken ze duidelijk dat het handiger is om met 2 vingers te werken en dat wouden ze volgens mij juist vermijden, maar verder niet zo interessant.
Dat is ook het handigst. Met een hand ben je veel minder snel in zo ongeveer alle operaties die knoppen gebruiken, fysiek of virtueel.
In het filmpje wordt de suggestie gewekt dat je niet je eigen ringtone kunt instellen, dus bij een mp3. Hij laat dat zien en hij kan alleen maar kiezen uit standaard ringtones en ik zag geen optie om andere in te stellen. :?
In iTunes zit een 'ringtones' tab. Wat je daar precies mee kunt weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
[...]

Dat is toch bij elk qwerty toetsenbord zo. Dat lijkt me juist makkelijk, ik zie niet het grote nadeel. Op elk toetsenbord kun je toch sneller met twee handen dan met één hand tikken :). Overigens heb ik nooit gehoord dat ze dat probeerden te vermijden, dan hadden ze toch ook de telefoon niet multitouch gemaakt :?
Dat ziet er inderdaad niet zo fijn uit.
DaannO schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:01:
[afbeelding]

Ik ben het met je eens dat ik ook liever had gezien dat het helemaal 100% soepel gaat. Maar dat is bijna niet anders. Overigens snap ik niet waarom dat niet lekker werkt? De Wii werkt met hetzelfde principe dat vind ik eigenlijk wel prettig. Het is gewoon wel fijn om in te kunnen zoomen op een website als je schermpje een lage resolutie heeft. Overigens moet een Nokia (Symbian) ook altijd even laden bij het inzoomen, op zich vind ik dat niet zo vervelend, zolang het maar niet te lang duurt.
niket610 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:29:
Zo te zien is de viewer nog niet echt super. Ze laten alleen tekst zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
[...]

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat muziek die in iTunes is aangeschaft, niet gebruikt mag worden als ringtone.. (ivm rechten)..

Het zelfde idee dat je muziek die je koopt ook niet mag gebruiken om bv bij een groot feest te spelen (dus een groot feest met 1000den mensen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 09:36
Wat mij betreft begint de hype vanaf nu met dit instructiefilmpje toch wat af te brokkelen, alle matige functionaliteiten worden hier dan wel goed gepraat, maar het blijkt maar weer dat het apparaat alles behalve op en top is. Dingen als een mp3-tje als ringtone instellen is heel basic en zou gewoon moeten kunnen gezien de capaciteit van dit ding. Misschien is dat dan nog niet helemaal uitgewerkt ofzo, maar dan nog is het brak dat dat soort dingen gewoon missen aangezien het iets heel basics is. Verder werd er wat mij betreft wel heel snel door het instellingen menu heen gegaan. Als hij echt zo te customizen zou zijn zouden ze dat breed uit meten en het feit dat ze dat dus niet doen zegt veel over dat punt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

vergeet niet dat het een filmpje van "maar" 20 minuten is dat door een boel functionaliteit heen gaat.. ze kunnen niet elk menu uit spitten met alle opties natuurlijk.. ik denk dat het allemaal wel meevalt.. dingen als mp3's als ringtones zullen ze toch wel beter/meer over nagedacht hebben hoop ik.. het valt me alweer aardig mee dat er word/excel support is, dat had ik eerder nog niet gezien.. alleen vraag ik me dan weer af of dat ook buiten het mail gebeuren om is.. maar we zullen zien.. nog een weekje geduld..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213876

Als een telefoon een ingebouwde MP3 speler heeft dan is het toch wel een standaard om MP3 ringtones te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Net de video bekeken. Heel gelikt die iPhone! :)

Als textinvoer, eenhandig gebruik en 3rd party apps niet zo belangrijk voor me waren, dan had ik er ook wel een willen hebben. :)

En waaah, Safari heeft tabbed browsing. :)

Wel een argumentatiefoutje bij het aan de man brengen van het onscreen-toetsenbordje. Er wordt gezegd dat het onscreen toetsenbord beter is dan een plastic toetsenbordje, maar tegelijkertijd wordt gezegd dat dit komt vanwege de slimme *software* die foutjes corrigeert. Deze software is potentieel te installeren op elke telefoon, met hardware- of software toetsenbord. De redenatiefout is dus niet dat een onscreen toetsenbord zonder tactile feedback beter is, maar een willekeurig toetsenbord met intelligente, corrigerende software.

Daarnaast zie je heel duidelijk in al deze filmpjes dat de iPhone het best te bedienen is met de wijsvinger. Mocht je iets in je andere hand houden, dan wordt bedienen al een stuk moeilijker. Maargoed, da's een afweging die je maakt voor volledig touchscreen, maar een scrollwieltje a la LG Prada was voor je duim beter geweest. :)

De integratie met Yahoo en Google zijn subliem trouwens. Daar hebben ze goed met elkaar aan gewerkt. Nice.

En het is waar wat ze zeggen. Apple-fanboys kunnen niet praten zonder hun handen te moeten bewegen. :')

[ Voor 90% gewijzigd door Stereotomy op 22-06-2007 23:22 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
komt er nog iets van een show tijdens de launch? Ik hoop op een 'one more thing' en het maakt niet uit wat :) lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Pixxa schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:27:
komt er nog iets van een show tijdens de launch? Ik hoop op een 'one more thing' en het maakt niet uit wat :) lol
Ik denk dat er geen "show" komt.. die uitnodigingen daarvoor worden vaak 2 weken van te voren verstuurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Anoniem: 213876 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:40:
Als een telefoon een ingebouwde MP3 speler heeft dan is het toch wel een standaard om MP3 ringtones te kunnen gebruiken?
Het boeit mij echt niet wat voor ringtone ik kan gebruiken... De 'doelgroep' van apple users boeit het imo ook niet wat voor mailgeluidje ze hebben, tis al 'apple-esque' genoeg om dat 'bloink' geluidje te horen.

Ik vond het filmpje brilliant, veel dingen zijn zo vreselijk logisch, dat niemand daar ooit aan gedacht heeft. Simpelweg een sms-conversatie volgen, we zijn het zo gewend dat op basis van een 'mailsysteem' te doen in plaats van een chatsysteem... I'm lovin' it ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

dat chat gedoe kan ik ook met mn treo650.. en die is inmiddels al bijna drie jaar oud geloof ik.. bovendien vind ik het conventionele "alle berichten onder elkaar" eigenlijk makkelijker en gebruik het dus nooit..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Stereotomy schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:02:
Wel een argumentatiefoutje bij het aan de man brengen van het onscreen-toetsenbordje. Er wordt gezegd dat het onscreen toetsenbord beter is dan een plastic toetsenbordje, maar tegelijkertijd wordt gezegd dat dit komt vanwege de slimme *software* die foutjes corrigeert. Deze software is potentieel te installeren op elke telefoon, met hardware- of software toetsenbord. De redenatiefout is dus niet dat een onscreen toetsenbord zonder tactile feedback beter is, maar een willekeurig toetsenbord met intelligente, corrigerende software.
Niet helemaal waar als de software ook kijkt waar je vinger precies op de toets terecht komt. Virtueel toetsenbord kan dat wel, plastic niet.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Zpottr schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:52:
[...]

Niet helemaal waar als de software ook kijkt waar je vinger precies op de toets terecht komt. Virtueel toetsenbord kan dat wel, plastic niet.
Blackberry modellen hebben bijvoorbeeld al intelligente software, waarbij als je twee naburige letters indrukt, hij automatisch kijkt via het ingebouwde woordenboek welke je bedoelde: zelfde principe als de iPhone dus. En daarnaast, nogmaals, kun je tenminste voelen wat je typt, en dat heb je bij de iPhone absoluut niet.

Het virtuele toetsenbordje is *geen* voordeel voor het typen zelf, al wil het marketingapparaat van Apple je dat wel doen geloven. Het is een compromis om de iPhone toch een langwerpig 320x480 scherm te heben.

Immers, als het zo'n gebruiksvoordeel was, waarom zien we dan niet al (simpele) virtuele desktop- of laptop toetsenborden? Dus met alleen een aanraakschem, zonder dat je tiktiktik hoeft te doen? Qua kostprijs is dat zeer concurrerend te produceren en te verkopen. 't is alleen dat het typen zo kut is in vergelijking met echte knoppen die je moet indrukken. De mens vindt het indrukken van knoppen natuurlijk fijner.

[ Voor 20% gewijzigd door Stereotomy op 23-06-2007 00:26 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
KeeZ schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:36:
[...]

Het boeit mij echt niet wat voor ringtone ik kan gebruiken... De 'doelgroep' van apple users boeit het imo ook niet wat voor mailgeluidje ze hebben, tis al 'apple-esque' genoeg om dat 'bloink' geluidje te horen.

Ik vond het filmpje brilliant, veel dingen zijn zo vreselijk logisch, dat niemand daar ooit aan gedacht heeft. Simpelweg een sms-conversatie volgen, we zijn het zo gewend dat op basis van een 'mailsysteem' te doen in plaats van een chatsysteem... I'm lovin' it ;)
Best prettig dat jij voor de hele Apple community spreekt en ook hun gedachten weet. Mij kan je immers niet wijs maken dat zo iets simpels geen gemis is, dan hebben ze dus volgens jou aan alles gedacht en alles is perfect en zo iets zijn ze vergeten?

Ik denk dat het nog wel komt of er al inzit, maar mocht dat niet zo zijn dan is dat erg opmerkelijk te noemen en niet goed te praten door: wie heeft dat nou nodig!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Dat sms-conversatie heeft mijn Nokia 3310 al, en er is één reden dat wij dat in Nederland niet gebruiken:

-Hoi! *4 cent*
-Hey! *4 cent*
-Hoe gaat het? *4 cent*

Nuff said...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

[...]

8)7

Ik noem maar wat: Palm Treo 600 in 2004 had dit al, en in alle Treo's die erna volgden. Ik vind het chat-systeem bijzonder handig. Alle SMS'jes van een contactpersoon op een plaats, nooit meer je te pleuris zoeken naar een berichtje.

[ Voor 13% gewijzigd door Stereotomy op 23-06-2007 02:27 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Stereotomy schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:23:
[...]

Blackberry modellen hebben bijvoorbeeld al intelligente software, waarbij als je twee naburige letters indrukt, hij automatisch kijkt via het ingebouwde woordenboek welke je bedoelde: zelfde principe als de iPhone dus. En daarnaast, nogmaals, kun je tenminste voelen wat je typt, en dat heb je bij de iPhone absoluut niet.

Het virtuele toetsenbordje is *geen* voordeel voor het typen zelf, al wil het marketingapparaat van Apple je dat wel doen geloven. Het is een compromis om de iPhone toch een langwerpig 320x480 scherm te heben.

Immers, als het zo'n gebruiksvoordeel was, waarom zien we dan niet al (simpele) virtuele desktop- of laptop toetsenborden? Dus met alleen een aanraakschem, zonder dat je tiktiktik hoeft te doen? Qua kostprijs is dat zeer concurrerend te produceren en te verkopen. 't is alleen dat het typen zo kut is in vergelijking met echte knoppen die je moet indrukken. De mens vindt het indrukken van knoppen natuurlijk fijner.
Zo wat een verhaal. Als je nu ook nog zou reageren op wat ik schreef...

Ik spreek toch helemaal niet tegen dat echte knopjes meestal fijner zijn, ik ga alleen in op het verhaal van de 'intelligente' software die foutje kan corrigeren. En die kan bij iPhone wellicht wel zien dat je de uiterste rechterkant van de h aanraakte (en dus misschien de j wilde hebben) terwijl de Blackberry alleen ziet dat je de h ingedrukt hebt. Ik weet niet of het gebruikt wordt, feit is dat de iPhone potentieel meer info heeft over waar je het tobo aanraakt dan je Bb.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 07:40
Na het zien van het 20 minuten durende filmpje begint het bij mij voor het eerst een beetje te kriebelen :D Hopelijk wordt hij hier in Nederland goed op de markt gezet, ik zal erbij zijn.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:03

Superflip

*pwiet*

Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 01:33:
[...]

Dat sms-conversatie heeft mijn Nokia 3310 al, en er is één reden dat wij dat in Nederland niet gebruiken:

-Hoi! *4 cent*
-Hey! *4 cent*
-Hoe gaat het? *4 cent*

Nuff said...
In belgië nog erger.. 15 cent *slik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.engadget.com/2...details-about-the-iphone/
• The keyboard was simply described as "disappointing". Keyboarding with two thumbs often registers multiple key presses (two or three at a time) resulting in a lot of mistakes. The best way to type is with a single finger (as shown in most of Apple's demos), but two thumbs is supposedly very difficult. After trying it for a number of days our source gave up using their thumbs.
• The text auto-correction only works well for simple words, but doesn't work for proper names. We can only assume this bit will get better with time as Apple fills out its predictive text dictionary.
• "It won't replace a BlackBerry. It's not good for text input. It's just not a business product."
• The touchscreen was said to, in general, require somewhat hard presses to register input, and needs some getting used to.
• In addition to its dock, the iPhone comes packaged with a polishing cloth (the thing's supposedly a fingerprint magnet, no surprise) and the usual smallish power adapter.
• The Bluetooth headset will debut in the $120 range, and will come with its own dock for charging both the phone and the headset. The headset will feature a miniature magnetic charging interface á la MagSafe.
• The Bluetooth headset has a hidden LED and is supposedly a very small and elegant device. Sound quality is said to be "typical". There is no clip; like many headsets you're expected to just let it hang out of your ear, as previously shown.
• The browser "worked well" but page load speeds on EDGE were just as slow as expected. It sounds like 3G users will have a tough run with this.
• Users must scroll through the address book (or use the alphabet-drag on the side) -- one cannot bring up the keyboard and type in a name, as many of us are used to.
• Shocker: YouTube over EDGE didn't work well at all, and will basically necessitate use of WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
aik0n schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:14:
[...]

In belgië nog erger.. 15 cent *slik*
Dan zit je bij de foute operator ;)
Proximus: tussen 8 en 4 : 12cent, tussen 4 en 8: gratis.
Dan is zo een chatfunctie nog best doenbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206997

orange was ook vrij duur... 19 cent voor 1 sms... nu heb ik t-mobile... 7 cent... veel goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206997

MYST schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:30:
[...]

Dan zit je bij de foute operator ;)
Proximus: tussen 8 en 4 : 12cent, tussen 4 en 8: gratis.
Dan is zo een chatfunctie nog best doenbaar :P
vind ik niet... als je blijft smsen of chatten... en je doet het via prepaid... ben je zo door je 20 euro heen hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

• "It won't replace a BlackBerry. It's not good for text input. It's just not a business product."
Da's toch wel erg ironisch. Toen de iPhone werd geintroduceerd, zakte de koers van RIM en Palm met een paar procent, want de iPhone zou ze toch ook meteen wel uit de zakelijke E-mail markt spelen. Met een onscreen-toetsenbord :') Toen ik wees op het feit dat een onscreen toetsenbord nooit dezelfde kwaliteit en feel kan afleveren als een echt toetsenbordje, kreeg ik een ban van een apple-fan mod. :')

Achja. Apple, 't is een religie.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Stereotomy schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:57:
[...]

Toen ik wees op het feit dat een onscreen toetsenbord nooit dezelfde kwaliteit en feel kan afleveren als een echt toetsenbordje, kreeg ik een ban van een apple-fan mod. :')
Er zal wat aan vooraf zijn gegaan hea... en ten tweede je hoeft dit niet expliciet te melden hoor :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Anoniem: 206997 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:45:
[...]

vind ik niet... als je blijft smsen of chatten... en je doet het via prepaid... ben je zo door je 20 euro heen hoor....
Hangt er dus maar net vanaf bij welke operator je zit.. Zoals ik al zei, tussen 16 en 8 uur en in weekends sms ik volledig gratis.
Verder wacht ik echt vol spanning op de europeese release, ik ga hem sowieso bekijken en dan vooral het toetsenbord, en zien of alles mij aanstaat. Zoja, dan komt hier er sowieso eentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik zit eigenlijk vooral te wachten op de eerste concurrentie analyse van de een andere producent over de iPhone. Dus hoe denken pro`s dat ze met hun product de iPhone kunnen verslaan en op welke punten dus. Zulke stukken zitten altijd boordevol informatie en dat is altijd leuk om te lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Beta schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:05:
[...]

Er zal wat aan vooraf zijn gegaan hea... en ten tweede je hoeft dit niet expliciet te melden hoor :O
Bedankt voor je reactie! _/-\o_ :+

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

DaannO schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:38:
Ik zit eigenlijk vooral te wachten op de eerste concurrentie analyse van de een andere producent over de iPhone. Dus hoe denken pro`s dat ze met hun product de iPhone kunnen verslaan en op welke punten dus. Zulke stukken zitten altijd boordevol informatie en dat is altijd leuk om te lezen. :)
De klappen gaan vallen bij Nokia, Motorola, Samsung en LG, de makers van de featurephones voor consumenten. Strikt genomen, en ook praktisch gezien, is de iPhone gewoon een deluxe featurephone (en geen smartphone wegens gebrek aan echte 3rd party apps-support), en richt zich wat dat betreft op dat soort consumenten.

Leuk zou ook zijn te kijken hoe dat touchscreen-only gedoe overgenomen gaat worden. Nokia heeft bijvoorbeeld al aangegeven hier niets in te zien, zoals jij daar ook een mooi nieuwsbericht van had een week geleden op je forum, overgenomen van Pocketinfo. :P

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 15:49

dawuss

gadgeteer

Stereotomy schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:57:
Da's toch wel erg ironisch. Toen de iPhone werd geintroduceerd, zakte de koers van RIM en Palm met een paar procent, want de iPhone zou ze toch ook meteen wel uit de zakelijke E-mail markt spelen. Met een onscreen-toetsenbord :')
In mijn ogen was het ook wel een beetje naïef om te denken dat Apple haar handen zou branden aan de zakelijke markt. Hun terrein is de consumentenmarkt, waar ze met "Sense and simplicity" (oh wacht, verkeerde bedrijf) ver komen (getuige de iPod).

Als we moeten afgaan op dit artikel op engadget, wordt dat toetsenbordje zelfs voor consumenten, die tenslotte ook wel eens een mailtje willen tikken, nog een zware pil:
• The keyboard was simply described as "disappointing". Keyboarding with two thumbs often registers multiple key presses (two or three at a time) resulting in a lot of mistakes. The best way to type is with a single finger (as shown in most of Apple's demos), but two thumbs is supposedly very difficult. After trying it for a number of days our source gave up using their thumbs.
• The text auto-correction only works well for simple words, but doesn't work for proper names. We can only assume this bit will get better with time as Apple fills out its predictive text dictionary.
3rd party support vind ik nog steeds de allergrootste misser. Ik denk dat Apple hier wederom wat ver vooruitdenkt (floppydriveloze iMac anyone?) en speculeert dat webapplicaties de toekomst zijn.
Toen ik wees op het feit dat een onscreen toetsenbord nooit dezelfde kwaliteit en feel kan afleveren als een echt toetsenbordje, kreeg ik een ban van een apple-fan mod. :')
Dat is dan in ieder geval niet hier geweest. Drugs are bad, hmmkay?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dawuss schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:36:
[...]

Als we moeten afgaan op dit artikel op engadget, wordt dat toetsenbordje zelfs voor consumenten, die tenslotte ook wel eens een mailtje willen tikken, nog een zware pil
Daar moet je ook niet op afgaan. Een onbekende persoon, die een ongereleased apple-apparaat gebruikt, en 't afkraakt? Sommige dingen zijn logisch (EDGE is niet supersnel? Nee toch!?) en andere dingen heel erg persoonlijk (onscreen tobo). Je moet dat soort dingen pas voor waarde gaan nemen als het grote publiek ermee aan de slag is gegaan, en nog liever zelfs (zomogelijk) door 't zelf te proberen. Sommige mensen kunnen compleet niet omgaan met onscreen tobo's, andere mensne hebben er geen enkel probleem mee.

Wat mij betreft kan 't iig nooit slechter zijn dan de numeric keypad op m'n huidige telefoon, gezien dat 't grootste gedeelte van de invoer daarmee niet numeriek is.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 24-06-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

dawuss schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:36:

3rd party support vind ik nog steeds de allergrootste misser. Ik denk dat Apple hier wederom wat ver vooruitdenkt (floppydriveloze iMac anyone?) en speculeert dat webapplicaties de toekomst zijn.
Nee, de ware reden waarom Apple geen 3rd party apps toelaat op hun platform is omdat ze stabiliteit willen garanderen. Dat werd door Steve Jobs meerdere malen gezegd. Daar valt wel iets voor te zeggen: bij WM, Symbian of PalmOS zijn 90% van de crashes te verklaren door slecht-geschreven 3rd party apps. Wanneer je gewoon een 'lege' smartphone of PDA gebruikt, is elk platform eigenlijk wel even stabiel.
Steve Jobs:

“You don’t want your phone to be an open platform,” meaning that anyone can write applications for it and potentially gum up the provider's network, says Jobs. “You need it to work when you need it to work. Cingular doesn’t want to see their West Coast network go down because some application messed up.”

bron
Maar ik moet wel zeggen dat iPhone's standaardapplicaties wel heel compleet zijn. Denk aan een stocks en weather-manager. Dat is dus wel knap.

OT: De enige productlijn wat wel 100% erop speculeert dat webapps de toekomst is, maar daarnaast ook 3rd party apps lokaal toelaat is de nieuwe Foleo mobile companion-lijn van Palm. De vraag is of het wel het juiste moment is, en qua presenteren kunnen ze nog veel leren van Apple.
CyBeR schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:03:
[...]

Wat mij betreft kan 't iig nooit slechter zijn dan de numeric keypad op m'n huidige telefoon, gezien dat 't grootste gedeelte van de invoer daarmee niet numeriek is.
Veel mensen zijn het daar niet mee eens: die gaan lekker T9'en met 10 grote toetsen en zelfs zonder T9 komen pubers er vaak bliksemsnel mee weg. Daarom heeft zo'n potentiele communicator als de Nokia N95 nog gewoon een numeriek toetsenbordje, mensen zijn dat nog gewend.

In tegenstelling tot een onscreen toetsenbord zonder tactile feedback, waarbij ik nog nooit een bericht heb gezien over dat iemand dat prettiger zou vinden dan knoppen die je kunt indrukken.

[ Voor 41% gewijzigd door Stereotomy op 24-06-2007 22:21 ]

Alors.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.