[iPhone] Discussietopic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 12.436 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:15
124138 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 10:02:
Dus als ik het nu goed begrijp is de İphone hier niet te gebruiken? İk heb een prepaid sim kaart. Als ik de iphone koop werkt deze dan niet ? İk wil er ook graag 1 en kan hem importeren maar als ik er nu niet mee kan bellen wacht ikj wel nog
dat zou ik niet weten. ik kreeg een sms van mijn vriending dat ze bericht hadden dat vodafone in nederland de ip[hone gaat aanbieden. ik vind dit allang goed nieuws. :)

technische kant moet je me nog niet vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
124138 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 10:02:
Dus als ik het nu goed begrijp is de İphone hier niet te gebruiken? İk heb een prepaid sim kaart. Als ik de iphone koop werkt deze dan niet ? İk wil er ook graag 1 en kan hem importeren maar als ik er nu niet mee kan bellen wacht ikj wel nog
Je kan er idd geen andere simkaart dan een AT&T in gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95016

-Utopist- schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 09:38:
vanaf december icm vodafone te verkrijgen in nederland.

kreeg net een sms van vriendin, die daar werkt. ik weet niet of dit al bekend was, maar goed :)
nog niet bekend, dus des te interessanter. Jammer dat de bron discutabel is (no pun intended, maar 'een vriendin zegt zus en zo' is geen hard bewijs natuurlijk).
Vodafone zou ik jammer vinden, ik ben zeer tevreden met T-Mobile en zou niet graag switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Yup, ik ben ook blij met T-Mobile. Ze zijn niet duur en hebben goede internet deals. Vodafone daarentegen...dunno!
Ben ook zeer benieuwd hoeveel dit ding gaat kosten in Nederland.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124565

Anoniem: 95016 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 10:56:
[...]

nog niet bekend, dus des te interessanter. Jammer dat de bron discutabel is (no pun intended, maar 'een vriendin zegt zus en zo' is geen hard bewijs natuurlijk).
Vodafone zou ik jammer vinden, ik ben zeer tevreden met T-Mobile en zou niet graag switchen.
Da's gek ik ben van T-Mobile naar Vodafone verhuist, omdat ik met T-Mobile
problemen had met het bereik, thuis kon ik gewoon niet bellen,
ik moest naar buiten lopen, om een belletje te plegen...
met Vodafone totaal geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Dat heb ik ook gehad bij mijn ouders thuis, maar op andere plekken juist met Vodafone. Daarnaast heb ik met de klantenservice van T-Mobile betere ervaringen en ik 'beloon' bedrijven waar ik tevreden over ben graag door klant te blijven. ;)

Ik hoop dan ook dat het niet waar is, maar t zit er gezien de dekking van Vodafone natuurlijk erg dik in dat zij het contract winnen. Hoe groot is de kans dat de iPhone hier met meerdere providers wordt gelanceerd? Een tijdje geleden las ik ergens (op één van de talloze mac geruchtensites :P) dat apple niet tevreden zou zijn met het 1-operator model in de VS, en dat ze daarom wellicht meerdere operators in Europa met elkaar laten concurreren. En diep in de software van de iPhone zitten zowel T-Mobile als Vodafone operator plaatjes, dus wellicht kan het nog [/wishful thinking]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 23:03

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Vodafone is gunstig, kan je misschien die vriendin eens bellen voor wat meer info? :P
En ook ik zou de move van apple wel snappen om met meerdere operators in zee te gaan. Maar voor de operators is dat natuurlijk helemaal niet handig. Maar eigenlijk is de meeste kritiek allemaal gericht op de service van AT&T, meerdere providers zou de keuze en de vrijheid van de consumenten duidelijk bevorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
het is mijn vriendin, niet een vriendin :P

het stond op hun intranet aangekondigd, ze kon daar ook al plaatjes ziet etc. heb dr nog niet gezien vandaag, heb gewerkt, maar zal straks eens vragen wat dr allemaal stond. de woorden "exclusief bij vodafone" stonden wel in de sms, maar dat is niet echt verassend, omdat er in elk land maar een provider is waarmee ze in zee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

DaannO schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 18:48:
Dit is ook natuurlijk allemaal subjectief, vind je niet?! Er zijn genoeg mensen te vinden waarbij windows mobile het wel goed doet en voldoet aan hun eisen. Het mooie van Windows Mobile is dat je werkelijk alles kunt aanpassen, zo ook je dialpad van je S100 om beter te kunnen typen. Apple heeft dit allemaal geblokkeerd en dat is dan ook het grootste nadeel, vooral voor twaakers imho. :)
Absoluut, helemaal mee eens. Mijn punt heb ik daarentegen wel gemaakt ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
DocB schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 00:09:
[...]
Ik koop echt nooit van mijn leven meer een windows telefoon. Ik heb ook een HTC (wizard), en ik heb gemiddeld 5x per week de neiging om dat ding uit het raam te smijten. Hij belt gelukkig, en smsen werkt ook wel, maar voor de rest is het echt een marteling. ontzettend langzaam, NIET nagedacht over gebruikersvriendelijkheid van de meeste dingen.
Heb 'm ook, WM6 en overclocken, klaar ben je. Enige wat ik erop mis is GPS, had gehoopt dat de iPhone dat wel zou hebben, maar helaas...

Enige wat ik nu met telefoon doe:
- bellen
- voicemail
- weerberichtapplicatie
- sporadisch internet (wifi)
- TomTom (vaak)
- SMS

Dus maar ff bidden dat er een fatsoenlijke navigatie applicatie voor de iPhone uitkomt, dan zou ie WMB dicht in de buurt van perfect komen. Is daar al iets over bekend? Kan me haast niet voorstellen dat ze zoiets op korte termijn niet gaan regelen....
het stond op hun intranet aangekondigd, ze kon daar ook al plaatjes ziet etc. heb dr nog niet gezien vandaag, heb gewerkt, maar zal straks eens vragen wat dr allemaal stond. de woorden "exclusief bij vodafone" stonden wel in de sms, maar dat is niet echt verassend, omdat er in elk land maar een provider is waarmee ze in zee gaan
Screenshotjes ervan?
Bv. eenvoudig te hosten op xs.to

[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 15-07-2007 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148722

matthijst schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:14:
...

Screenshotjes ervan?
Ik weet niet hoe het bij jouw bedrijf werkt, maar als je een screenshot maakt van het intranet en dat op een publiek forum zet maak je daar niet echt vrienden mee...

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 148722 op 15-07-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

En zal de telefoon ook simlock vrij verschijnen? Als ik het goed begrijp is dit toch verplicht in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ja inderdaad. Want als dat zo is dan kun je hem gewoon loskopen in Belgie. Dat zou wel een uitkomst zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja en dan moet je sommige mooie dingen die extra systemen bij de provider vereisen, zoals Visual Voicemail, missen, want het lijkt me logisch dat de Nederlandse providers die de iPhone niet hebben dat soort aanpassingen gewoon niet gaan doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ja okay, maar Visual Voicemail vind ik wel leuk.Het is echter geen 'make or break' feature voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Anoniem: 148722 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:22:
[...]

Ik weet niet hoe het bij jouw bedrijf werkt, maar als je een screenshot maakt van het intranet en dat op een publiek forum zet maak je daar niet echt vrienden mee...
Daarom ook anoniem posten op xs.to ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
matthijst schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:14:

[...]

Screenshotjes ervan?
nee, uiteraard is haar internet toegang geblokkeerd, en kan ze alleen intern mailen. volgens mij moet je al een vrij hoge functie hebben daar wil je van wat vrijheid genieten.

maar goed, ik haar nog eens gevraagd wat er allemaal in stond, en dat was dat het exclusief was, en nog niet officieel was aangekondigd. ik wacht dus ook maar gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206997

ik heb 1 vraag, waar zit de camera??? Ik zie hem niet 8)7
+ ik heb een paar prijzen gevonden van de iphone:http://www.telegraaf.nl/digitaal/article66430491.ece?cid=rss

[ Voor 122% gewijzigd door Anoniem: 206997 op 16-07-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:49

iMars

Full time prutser

Anoniem: 206997 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:34:
niet dat gaatje links boven het apple logo?

edit:
Je hebt de foto weggehaald...
Afbeeldingslocatie: http://niettegeloven.be/fotos/iphone.jpg

nog een edit:
Bekijk de handleiding eens, en dan op pagina 10... het gaatje is dus idd de camera.

edit again :+
+ ik heb een paar prijzen gevonden van de iphone:http://www.telegraaf.nl/digitaal/article66430491.ece?cid=rss
De maandelijkse abonnementsprijs komt wel boven op de prijs voor de iPhone. Deze bedraagt $499 voor een 4GB model en $599 voor een 8GB versie. Een 4GB versie komt daarmee samen met het goedkoopste abonnement uit op bijna $2000.
Laat maar :) mijn MacBook Pro koste 2500 euro ... maar 2000 voor een iPhone ...
Laten we maar wachten totdat ie echt in de winkel ligt, en de prijzen definitief bekend zijn :D

[ Voor 81% gewijzigd door iMars op 16-07-2007 14:46 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206997

ok, gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Dat is dus ook al ruim een halve maand bekend.. misschien volgende keer even naar de datum kijken wanneer het bericht geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, dit is heel oud nieuws. Voor dit soort basic info kan je ook gewoon naar de Apple site voor de VS gaan: www.apple.com.

De iPhone kost gewoon $499 en $599, die andere prijzen worden door journalisten alleen maar aangedragen in een poging om zich van de iPhone hype te distantiëren... Ze doen hiermee alsof het zo'n vreselijk duur apparaat is en dat de concurrerende toestellen (blackberries, treo's, etc) veel goedkoper zijn. Het zielige is dat de iPhone bij aanschaf duurder is dan de concurrentie, maar een goedkoper abo met data plan heeft waardoor vergelijkbare toestellen met vergelijkbare abonementen vaak duurder uitpakken na 2 jaar gebruik.
Lees ook dit artikel op Macenstein: klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:57
Als dit gerucht waar is, wat me overigens totaal niet lijkt. Die resolutie is veel te hoog denk ik. Waarom kunnen ze dan ook geen gps erin bouwen? Is dat zo moeilijk? :P

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze kunnen er wel GPS in bouwen, het is alleen de vraag of dat wenselijk is aangezien dat soort hardware-features vaak het batterijgebruik niet ten goede komt. Datzelfde geldt overigens ook voor zo'n groot scherm, als ze een redelijke gebruikstijd met één batterij willen garanderen dan moeten ze oppassen met dit soort dingen. Het schermpje is vaak al één van de grootste energieverslurpers en een hogere resolutie zal dat niet beter maken. Grotere capaciteit moet wel kunnen, 16GB schijnt technisch al haalbaar te zijn en gezien de films die je kan afspelen lijkt dat geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:29
Is het bekend of iPhone via de browser of via een widget webradio kan afspelen?

Seeqpod kan wel MP3's van internet streamen, maar daar houdt het mee op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Anoniem: 95016 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:13:
Ze kunnen er wel GPS in bouwen, het is alleen de vraag of dat wenselijk is aangezien dat soort hardware-features vaak het batterijgebruik niet ten goede komt. Datzelfde geldt overigens ook voor zo'n groot scherm, als ze een redelijke gebruikstijd met één batterij willen garanderen dan moeten ze oppassen met dit soort dingen. Het schermpje is vaak al één van de grootste energieverslurpers en een hogere resolutie zal dat niet beter maken. Grotere capaciteit moet wel kunnen, 16GB schijnt technisch al haalbaar te zijn en gezien de films die je kan afspelen lijkt dat geen overbodige luxe.
Als je de GPS uit kan zetten als je het niet gebruikt/gebruiken wilt. En het scherm kan je toch wel dimmen?

Ik heb een HTC P3600 met GPS erin... gebruik het alleen in de auto, als ie in de lader zit.
(meestal heb ik wel mijn schermverlichting op max staan... :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:15

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Iemand deze buglist al gezien:

http://www.applehound.com/node/104

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
GPS op zich gebruikt haast geen energie (standalone ontvanger gaat bijna 24 uur op een Nokia accu). Meeste zal wel in scherm + CPU zitten, maar daar heeft Apple een redelijk goede accu voor, lijkt het, dus vraag me af wat ze er dan van weerhouden heeft om er GPS in te bouwen....
Misschien connecties met Google en hun Maps-applicatie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

matthijst schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:30:
GPS op zich gebruikt haast geen energie (standalone ontvanger gaat bijna 24 uur op een Nokia accu). Meeste zal wel in scherm + CPU zitten, maar daar heeft Apple een redelijk goede accu voor, lijkt het, dus vraag me af wat ze er dan van weerhouden heeft om er GPS in te bouwen....
Misschien connecties met Google en hun Maps-applicatie ofzo?
Ik denk gewoon $$$ en een te beperkte doelgroep.

Aan alleen een GPS receiver heb je niks, dan moet je er ook software bij ontwikkelen / kopen: de klant slikt het natuurlijk niet om te betalen voor een dure GPS chip en die vervolgens niet out-of-the-box te kunnen gebruiken.

Er wordt nu al steen en been geklaagd over de hoge prijs van de iPhone. Met GPS zou die prijs alleen maar hoger zijn. Daarnaast is GPS duidelijk geen key-feature van een telefoon, niet voor de gewone consument (en nee, wij tweakers zijn geen gewone consumenten).

Neemt niet weg dat het imo wel mogelijk zou moeten zijn om een externe (bluetooth) GPS-module te kunnen gebruiken met third party software. Het zou me niks verbazen als daar al met Google over wordt onderhandeld.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
dawuss schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:09:
Daarnaast is GPS duidelijk geen key-feature van een telefoon, niet voor de gewone consument (en nee, wij tweakers zijn geen gewone consumenten).
Toch zijn ze bij Apple erg blij met die Google Maps bende. iig blij genoeg om er bij elke presentatie een stuk van te laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12

danplo

The Force is strong with me

T-Mobile plaatst per ongeluk iPhone reclame online

De Duitse telecomprovider T-Mobile lijkt nu echt aan het langste eind getrokken hebben voor de verkoop van de iPhone in Duitsland. Gisteren verscheen er korte tijd lang een vermelding van de iPhone in de Duitse webshop van het bedrijf. Het bedrijf haalde de pagina echter weer snel offline.

De website Focus.de ontdekte op de pagina www.t-mobile.de/iphone korte tijd een lege pagina met de titel "iPhone | Ein revolutionäres Mobiltelefon", oftewel "iPhone | Een revolutionaire mobiele telefoon". Alhoewel de pagina verder vrijwel leeg was, was er alleen de tekst "Sansibar, Indexierungstest" te lezen, wat doet vermoeden dat de webmasters van T-Mobile de website aan het inrichten zijn voor de iPhone.

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/uploaded/7801_1cfee6e5.jpg

Apple en T-Mobile waren uiteraard niet bereikbaar voor commentaar, maar het lijkt duidelijk dat de strijd om de iPhone in Duitsland inmiddels gestreden is.

Hackers lijken strijd tegen iPhone op te geven

Het laatste nieuws vandaag over de iPhone is slecht nieuws voor iedereen die hoopte dat hij zijn iPhone bij een andere provider kon gebruiken. Het lijkt er namelijk op dat Apple goed werk heeft afgeleverd met de simlock op het apparaat.

Volgens GeoHot, de hacker die de min of meer aan het hoofd staat van de groep iPhone hackers, heeft laten weten dat de sleutel om de iPhone simlockvrij te maken in de baseband radio chipset zit. In de baseband firmware wordt de landcode en netwerkcode gecontroleerd tegen de eerste zes cijfers van de simkaart. Dat betekent dat buitenlandse simkaarten de eerste test al niet voorbijkomen en dat simkaarten van de binnenlandse providers struikelen over de laatste test.

Het eenvoudigste zou zijn om de firmware te patchen, maar die heeft een digitale handtekening en het schijnt vrij moeilijk te zijn om een firmware patch met een identieke handtekening te maken. Als heeft de instructiecode om de telefoon simlockvrij te maken de network control key nodig en die is voor iedere telefoon uniek. Dus als er al een oplossing gevonden wordt, dan zal dat geen one-size-fits-all oplossing worden. Als de gemeenschap het opgeeft, dan is Apple één van de eerste bedrijven die succesvol de hackercommunity van zich af weet te slaan.

Nieuws Bron: www.techzine.nl

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213876

Dan is het gewoon maar wachten op de Provider in NL. Vinden we die lief? dan kopen we er een. en anders.. niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Anoniem: 213876 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:14:
Dan is het gewoon maar wachten op de Provider in NL. Vinden we die lief? dan kopen we er een. en anders.. niet?
Lief genoeg als ze de prijzen schappelijk houden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Kunnen we er al niet langzaam van uitgaan dat vodafone dat hier gaat doen? Deze geruchten lijken het meest hardnekkig en lijken elke keer weer bevestigd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:11

TheFirepit

Vuurbal

Lt. Marx schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:33:
Kunnen we er al niet langzaam van uitgaan dat vodafone dat hier gaat doen? Deze geruchten lijken het meest hardnekkig en lijken elke keer weer bevestigd te worden.
Ik hoop nog steeds dat KPN het voor hun neus weggehaald...

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Anoniem: 37315 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:20:
Na een vertraging van een halve week bij UPS heb ik dan eindelijk toch mijn iPhone mogen ontvangen vandaag.
De iPhone zit in een mooie doos die erg stevig is, dit was het eerste wat me opviel.

Ik had iTunes al ge-update en klaargestoomd met de benodigde voorbereidingen om activatie van de iPhone mogelijk te maken.
Binnen 20 seconden was de iPhone dan ook geactiveerd en kon ik mp3's, foto's, films en mailinstellingen synchroniseren via iTunes, dit had ik allemaal al mooi klaarstaan, ready to go.
Na de synchronisatie heb ik de datum, tijd en wifi ingesteld.

Het enige wat nog niet werkt is het telefoongedeelte en Youtube, maar de rest werkt geweldig.
Wel moet ik opmerken dat wanneer je de telefoon bijdraait naar landscapemode dit niet meteen gebeurt, er zit een vertraging in van 0,5 a 1 sec.

Verder ben ik zeer, zeer positief over dit geweldig apparaat.

Foto's volgen nog.
Ik snap dat je de iphone graag wilde hebben, maar waarom laat je een iphone uit Amerika komen en wacht je niet tot hij hier uitkomt? Gezien de grote beperking die je nu hebt: Hij belt niet....

Is het dan niet handiger om voor evenveel (misschien minder) geld een Europeese Iphone te kopen die ws hogere data snelheden haalt ook nog eens kan bellen? Want om nu zo veel geld uit te geven voor een "bricked" phone..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

EngelF schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:41:
[...]

Ik hoop nog steeds dat KPN het voor hun neus weggehaald...
Ik hoop het en denk het niet. Volgens mij is KPN internationaal gezien helemaal niet zo bekend. Een deal met vodafone lijkt me handiger Europees gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Lt. Marx schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:06:
Ik hoop het en denk het niet. Volgens mij is KPN internationaal gezien helemaal niet zo bekend. Een deal met vodafone lijkt me handiger Europees gezien!
Als ik naar de bovenstaande geruchten kijk dan valt je argument dat het Europees handiger is helemaal in het water. In Duitsland lijkt het T-Mobile te gaan en als ze het Europees handig gingen spelen dan zouden ze ook gewoon de afspraak maken met T-Mobile in Nederland, maar die kant gaan de geruchten niet zo sterk op...

Ik denk wel dat je gelijk hebt dat het geen KPN wordt, maar ik hoop het wel, want KPN heeft hun zaakjes in het buitenland beter voor elkaar dan Vodafone, maarja we shall see.

Wat ik trouwens niet helemaal snap is waarom dat Apple op deze manier de iPhone aan de man wil brengen en waarom ze niet gewoon een simlock vrij toestel aanbieden. Met een simlock vrij toestel was de iPhone nog een groter succes geweest, met andere woorden Apple heeft niet zo'n goede strategie gekozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hmmm dat ben ik niet met je eens. De geruchten gaan dat apple per klant van een provider een bonus krijgt. Een deel van de extra winst/omzet van de provider is dus voor apple. En apple kennende zal dit niet mals zijn (zeker niet bij zo'n succesvol product. Daarnaast is het voor apple ineens mogelijk om de hele ervaring nog smoother te maken (visual voicemail, activeren abbo in iTunes, etc.) (alhoewel dit laatste beter had gekund naar wat ik begrepen heb)

Dus ze houden er extra geld aan over per iPhone en ze kunnen extra features geven. Daarnaast hebben ze nog steeds een belachelijke hoeveelheid van die dingen verkocht, dus om afzet zullen ze niet echt verlegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Lt. Marx schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:59:
Hmmm dat ben ik niet met je eens. De geruchten gaan dat apple per klant van een provider een bonus krijgt. Een deel van de extra winst/omzet van de provider is dus voor apple. En apple kennende zal dit niet mals zijn (zeker niet bij zo'n succesvol product. Daarnaast is het voor apple ineens mogelijk om de hele ervaring nog smoother te maken (visual voicemail, activeren abbo in iTunes, etc.) (alhoewel dit laatste beter had gekund naar wat ik begrepen heb)

Dus ze houden er extra geld aan over per iPhone en ze kunnen extra features geven. Daarnaast hebben ze nog steeds een belachelijke hoeveelheid van die dingen verkocht, dus om afzet zullen ze niet echt verlegen zijn.
Verlegen om de afzet zitten ze denk ik ook niet. Dat ze een beetje meer geld krijgen per iPhone leuk, maar als de iPhone simlock vrij was hadden ze er al veel meer van verkocht.

Extra diensten, leuk, maar daar zit per land weer ontwikkeltijd in en kost dus weer meer geld, dat staat denk ik niet tegenover de vergoeding die een telefoonmaatschappij geeft per verkochte iPhone.

Plus het feit dat erg een groep mensen is die je met een simlock erop dus mist... Als Vodafone met Apple overeenkomt dat die de iPhone gaat verkopen gaat niet iedereen ineens naar Vodafone toe, ok sommige mensen wel, maar een grote groep ook niet, weer gemiste klanten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213876

Als ik meneer Apple was zou mijn doel ook zijn om Zoveel mogelijk iPhones in omloop te brengen, en daarna zal ik naar de winst kijken die ik zelf maak.

Het is toch het doel van iedere 'telefoonfabriek' om het product zoveel mogelijk terug te zien in de maatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Interessante ontwikkeling nu we het over simlocks hebben:

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

De bedoeling is toch om zoveel mogelijk winst te maken? Apple heeft met de iPhone een belangrijk middel in handen voor telefoon providers om nieuwe klanten te werven. Volgens mij krijg je als klant ook geen korting op de iPhone, iets wat je met alle andere telefoons wel krijgt. Stel dat deze korting 400 dollar is en direct naar apple gaat. Dan krijg je al 1000 dollar per iPhone.

Zou je het toestel simlock vrij maken dan moet je dus 66% meer telefoons verkopen. Ik denk niet dat dat erin zit al was het alleen al voor de prijs van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ bovenstaande aanbieding lijkt wel een beetje op die andere UK winkel die de iPhone aanbod met vodafone erop of unlocked. Volgens mij zijn dit gewoon winkels dit iets gehoord hebben van de iPhone en hem graag op de pagina hebben staan dan dat ze daadwerkelijk informatie hebben over de iPhone. Maar goed, we zullen zien!

Diezelfde tekst staat bij elke willekeurige telefoon en is gewoon een standaard tekst:
http://www.expansys.com/d.aspx?i=146709
Gevalletje foutje, bedankt! lijkt me

[ Voor 20% gewijzigd door LtMarx op 18-07-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163173

1 groot voordeel van de iPhone verbonden aan 1 (of 2) netwerken per land: andere providers worden gepushed om te volgen. Dit betekent: Betere kwaliteit en goedkopere data-plans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Lt. Marx schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:43:
De bedoeling is toch om zoveel mogelijk winst te maken? Apple heeft met de iPhone een belangrijk middel in handen voor telefoon providers om nieuwe klanten te werven. Volgens mij krijg je als klant ook geen korting op de iPhone, iets wat je met alle andere telefoons wel krijgt. Stel dat deze korting 400 dollar is en direct naar apple gaat. Dan krijg je al 1000 dollar per iPhone.

Zou je het toestel simlock vrij maken dan moet je dus 66% meer telefoons verkopen. Ik denk niet dat dat erin zit al was het alleen al voor de prijs van de iPhone.
Je moet ook niet alleen aan de iPhone zelf denken bij de inkomsten, maar ook aan de accesoires die je verkoopt en hoe minder mensen er iPhones hebben, hoe minder accesoires er verkocht worden en dus ook minder inkomsten en minder winst.

En ditzelfde geldt natuurlijk ook voor bijvoorbeeld muzieknummers bij iTunes weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Anoniem: 163173 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:03:
1 groot voordeel van de iPhone verbonden aan 1 (of 2) netwerken per land: andere providers worden gepushed om te volgen. Dit betekent: Betere kwaliteit en goedkopere data-plans!
Wat bedoel je hier precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Lt. Marx schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:45:
^^ bovenstaande aanbieding lijkt wel een beetje op die andere UK winkel die de iPhone aanbod met vodafone erop of unlocked. Volgens mij zijn dit gewoon winkels dit iets gehoord hebben van de iPhone en hem graag op de pagina hebben staan dan dat ze daadwerkelijk informatie hebben over de iPhone. Maar goed, we zullen zien!

Diezelfde tekst staat bij elke willekeurige telefoon en is gewoon een standaard tekst:
http://www.expansys.com/d.aspx?i=146709
Gevalletje foutje, bedankt! lijkt me
Dat weet ik eigenlijk wel zeker, dit gebeurt heel vaak bij 'pre-sales'. Het is toch allemaal onder voorbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 23:20
Ik vraag me af wat dit hele verhaal in Belgie gaat doen aangezien in dit apenland elke vorm van gedwongen koppelverkoop verboden is.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:43

Chiron

Moderator Discord
EngelF schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:10:
[...]
Plus het feit dat erg een groep mensen is die je met een simlock erop dus mist... Als Vodafone met Apple overeenkomt dat die de iPhone gaat verkopen gaat niet iedereen ineens naar Vodafone toe, ok sommige mensen wel, maar een grote groep ook niet, weer gemiste klanten dus...
Precies :) Ik heb nog een abo lopen bij Telfort tot augustus 2008, en ik wil op zich best wel een iPhone, maar ik ga daarvoor dan niet speciaal een apart abo bij bijv. T-Mobile afsluiten voor nog eens 2 jaar...

Als de iPhone los verkocht zou worden simlockvrij en niet verplicht gecombineerd met een telco abo van 2 jaar bij een bepaalde provider dan zou ik er meteen een halen, maar nu kunnen ze wat mij betreft de boom in.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 07-05 07:57
Dat ze maar voor december eruit zijn of de Iphone hier komt. Gedoe allemaal...

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

En toen waren er ook andere providers mogelijk op de iPhone. Nee, hij is nog niet helemaal geunlocked maar het scheelt ook niet echt veel:
http://www.tuaw.com/2007/...d-cards-new-activation-t/

offtopic:
Interessant artikel maar heeft niets met unlocken te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door LtMarx op 19-07-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:32
Andere providers ?
Volgens mij gewoon prepaid sims van AT&T..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ sorry, eens. Doordat ze cingular en AT&T door elkaar heen gebruikten dacht ik dat het om 2 providers ging. Maar het is natuurlijk 1 en dezelfde provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124565

Funny iPhone videos on YouTube :)

http://youtube.com/watch?v=xgZKjJt-TkU
http://nl.youtube.com/watch?v=K4VieMjZYfI
http://nl.youtube.com/watch?v=rw2nkoGLhrE

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 124565 op 19-07-2007 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:02

vooghel

Cunning linguist

Ik vind deze ook erg sterk: http://www.youtube.com/watch?v=oZwKPDvYA2M, de interface is zo eenvoudig en logisch dat een kind van 1 jaar oud de iPhone kan bedienen :D.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163173

EngelF schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:07:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee?
Goedkopere datatarieven, neen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Anoniem: 163173 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 14:03:
[...]

Goedkopere datatarieven, neen?
Ik zie niet in hoe het voor goedkopere datatarieven zou moeten zorgen. Omdat de iPhone toch niet op je netwerk werkt moet je je netwerk maar beter maken? En wie zegt dat Apple de iPhone dan wel aan jou als provider verstrekt? En het lijkt me sowieso niet logisch om wegens één telefoon alles aan te passen en dat zal denk ik ook niet zo snel gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Vanaf november bij T-mobile duitsland?

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/07/1nov_iphone_tmobile.jpg

http://www.engadget.com/2...site-das-neue-kult-handy/

edit:
"the dates are being auto-generated from the URL. Duh."

[ Voor 14% gewijzigd door MP3-Junky op 20-07-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:01

Bezulba

Formerly known as Eendje

http://www.t-mobile.de/T-...ex20sheissex20_100,00.gif

zelf's tmobile vind het gans geile shit

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Wen kriegen wier bei uns in Holland das Cult Handy? Das ist die Schinken Frage!

oh en nog wat info over de deal tussen AT&T en apple:
According to Munster, AT&T is paying $3 a month per every iPhone customer already with AT&T and $11 per month for every new subscriber. If you add that up over the 24 month contract it adds up for Apple, which is also making money on the actual iPhone sale.
http://telecom.seekingalpha.com/article/41780?source=feed

Ik blijf erbij dat deze deal veel lucratiever is voor apple dan het releasen van een unlocked versie.

[ Voor 10% gewijzigd door LtMarx op 20-07-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Lt. Marx schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:30:
Wen kriegen wier bei uns in Holland das Cult Handy? Das ist die Schinken Frage!

oh en nog wat info over de deal tussen AT&T en apple:

"According to Munster, AT&T is paying $3 a month per every iPhone customer already with AT&T and $11 per month for every new subscriber. If you add that up over the 24 month contract it adds up for Apple, which is also making money on the actual iPhone sale."

http://telecom.seekingalpha.com/article/41780?source=feed

Ik blijf erbij dat deze deal veel lucratiever is voor apple dan het releasen van een unlocked versie.
Ok, een deal op deze manier wel. Ik dacht dat Apple gewoon per verkocht iPhone een bedrag kreeg en verder niet. Als je het op deze manier doet dan brengt het inderdaad meer op dan dat je iPhones zou verkopen zonder lock erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Die bedragen zijn best hoog. Per nieuwe subscriber is dat dus 24*11=264 EUR en per normale subscriber 24*3= 72. Of zouden ze deze bedragen moeten blijven betalen zelfs na 24 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Lt. Marx schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 17:14:
Die bedragen zijn best hoog. Per nieuwe subscriber is dat dus 24*11=264 EUR en per normale subscriber 24*3= 72. Of zouden ze deze bedragen moeten blijven betalen zelfs na 24 maanden?
Ik ga er vanuit dat er tussen Apple en AT&T een 2 jarig contract bestaat over de iPhone. Aangezien de iPhone dan toch "verouderd" is en Apple vast al wel een nieuwe versie heeft uitgebracht heeft een langer contract voor AT&T geen zin, anders kunnen ze hun hele leven blijven betalen voor mobiele telefoons die ze ooit in een grijs verleden ergens verkocht hebben.

Apple moet nou trouwens toch wel al een aardig bedrag opgestreken hebben met de hoeveelheid iPhones die er al verkocht zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door TheFirepit op 20-07-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
EngelF schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 17:19:
[...]

Ik ga er vanuit dat er tussen Apple en AT&T een 2 jarig contract bestaat over de iPhone.
AT&T has exclusive U.S. distribution rights for five years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

matthijst schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 17:55:
[...]

AT&T has exclusive U.S. distribution rights for five years
Hmmm... ik kan me niet voorstellen dat AT&T 5 jaar lang gaat betalen voor alle klanten die een iPhone hebben bij hun...

Het zou dan wel eens zo kunnen zijn dat AT&T de rechten om de iPhone te verkopen voor 5 jaar hebben en dat ze 2 jaar lang (vanaf het begin van het abonnement van de klant) Apple per maand wat geld storten, dat zou me logischer toe lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De iPhone zal ook na 2 jaar nog klanten binden aan AT&T dus het lijkt me dat Apple ook na 2 jaar nog een vergoeding krijgt voor de klanten.
Bekijk ook dit nieuws, waarin een analist de waarde van Apple aandelen heel positief inschat omdat hij verwacht dat de inkomsten-deling die is afgesproken met AT&T de komende jaren voor heel veel inkomsten gaat zorgen. Zie ook dit nieuwsbericht over de geschatte bedragen die Apple van AT&T krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Heeft apple inmiddels al aangekondigt wanneer we de eerste updates kunnen verwachten voor de iPhone?
Hier kan je zien dat het voor de 5G iPod ongeveer 2 maanden duurde:
meuktracker: Apple iPod 2005-10-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 17:00
Updates nog niets over gelezen, Wel over bugfixes (batterij aanduiding fix)

offtopic: Zou Apple ook eens met een fullscreen Ipod komen? (zonder telefoonfunctie)

[ Voor 21% gewijzigd door omitz op 21-07-2007 21:59 ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

offtopic:
Volgens mij gaan er geruchten dat er 7 augustus nieuwe iPods komen met wat iPhone technologie erin.

Afgelopen week kwam dit nieuwsberich naar voren:
LONDON (Reuters) - Vodafone Group (VOD.L: Quote, Profile, Research) said on Thursday it was concerned the current iPhone mobile phone -- Apple's (AAPL.O: Quote, Profile, Research) latest "killer" gadget -- does not operate on fast 3G networks.

Amid speculation that Apple is close to handing a deal to Vodafone's rivals to bring iPhones to Europe, the mobile phone giant said only any deal needed to make sense for shareholders.

"It's clearly a good, software-driven device, but we're concerned about wideband area coverage so that 3G (third-generation) or HSDPA (upgraded 3G) connectivity with the iPhone is something that we look forward to.

"Every product, every alterative, every choice here has a price and we just have to be conscious of what it is that we're doing for our customers and our shareholders," Sarin told a conference call after the company posted strong quarterly numbers.

Analysts expected Vodafone to be in prime position to secure an exclusive, pan-European deal to sell iPhones, which have flown off the shelves in the United States, but warned that Apple was a tough negotiator and liked to dictate terms.

Apple, whose iPhones operate over slower 2.5 generation networks in the United States, is not expected to bring out a 3G version until March 2008, analysts say. And Vodafone has invested heavily in its 3G network and services.

IPhones, which combine Apple's hugely popular iPod digital music player, a video player and Web browser into a sleek, touch-screen device, went on sale in the United States in June.

Sarin said virtually every mobile company was having a conversation with Apple, but that he could not comment further on any potential decision or announcement.
Hierdoor kreeg ik toch weer het idee dat de EU iPhone misschien toch zonder 3G zal komen. Of dit voor mij een dealbreaker zou zijn twijfel ik nog over maar ik zou het wel vervelend vinden. En eigenlijk ben ik nieuwsgierig of dit voor jullie ook een dealbreaker zou zijn, dus bij deze:

Poll: iPhone zonder 3G functionaliteit, een dealbreaker?
Ja! Zonder 3G geen iPhone voor mij!
Nee zonder 3G wil ik de iPhone nog steeds!
Ik twijfel nog...
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=218700&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 91% gewijzigd door LtMarx op 22-07-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:36
Volgens berichten uit de UK is de iPhone succesvol geactiveerd op een ander netwerk dan die van AT&T zonder akkoord. Een consument kocht een iPhone met een prepaid SIM kaart van AT&T en heeft met behulp van de iASign hack de basis functies van de iPhone geactiveerd.

De SIM kaart heeft hij daarna in een ongebruikte telefoon geplaatst en aan Vodafone gevraagd of deze op het netwerk geactiveerd kon worden op hun netwerk. Door de iPhone opnieuw te activeren met iASign kon de telefoon ook gebruikt worden op de Europese provider.

Het logo van AT&T wordt nog wel steeds getoond en voor ‘Visual Voicemail’ is er geen ondersteuning, omdat Vodafone dit niet ondersteunt. SMS zou volgens het bericht werken, maar van de EDGE functionaliteit is geen melding gedaan.

Bron: Electronica
www.electronista.com/articles/07/07/19/iphone.vodafone.hack/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Gast had een AT&T SIM, naar Vodafonewinkel gegaan en gevraagd of ze de "info" van die SIM aan zijn contract konden koppelen en dat deden ze:

"...the vodafone store guys i talked to are as excited to see the iphone working on their network as I was. It's simple, I saw the dude do it. Take down my phone number, do a few security checks to make sure I'm who I say I am, then edit the details of my account.

Phone turns on. SIM gives iPhone no problems (as it's AT&T) Network picks it up. Simple.

Im sure this will work with any other phone locked phone, as like i said, i did it before with my XDA that was locked to o2 when I first had my contract with vodafone. I wanted to keep the phone, so they used the o2 sim.

I'll try and take some pics and visit you guys as soon as i work out what #iphone is! Or someone else could do the same and take pics. Whatever. I just wanted to share the news. It's very very simple when you think about it. And best of all, no hacking. Even a simpleton can ask their network to change the USIM number on their contract to a new one."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 23 juli 2007 @ 00:50:
Gast had een AT&T SIM, naar Vodafonewinkel gegaan en gevraagd of ze de "info" van die SIM aan zijn contract konden koppelen en dat deden ze:

"...the vodafone store guys i talked to are as excited to see the iphone working on their network as I was. It's simple, I saw the dude do it. Take down my phone number, do a few security checks to make sure I'm who I say I am, then edit the details of my account.

Phone turns on. SIM gives iPhone no problems (as it's AT&T) Network picks it up. Simple.

Im sure this will work with any other phone locked phone, as like i said, i did it before with my XDA that was locked to o2 when I first had my contract with vodafone. I wanted to keep the phone, so they used the o2 sim.

I'll try and take some pics and visit you guys as soon as i work out what #iphone is! Or someone else could do the same and take pics. Whatever. I just wanted to share the news. It's very very simple when you think about it. And best of all, no hacking. Even a simpleton can ask their network to change the USIM number on their contract to a new one."
Serieus? Waar heb je dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
http://www.tuaw.com/2007/...unctioning-with-vodafone/

comments van AJ bij dit bericht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 17:15

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Bij de mediamarkt in Zoetermeer hebben ze de iphone ter demonstratie liggen. Toen ik de meneer vroeg of ik hem even mocht vasthouden geen probleem. Wat een super device! Mooi snel en het ziet er allemaal fantastisch uit. De enige minpuntjes zijn in mijn ogen het ontbreken van UMTS en GPS.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Issie al op meer plaatsen gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Erhnam schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:15:
Bij de mediamarkt in Zoetermeer hebben ze de iphone ter demonstratie liggen. Toen ik de meneer vroeg of ik hem even mocht vasthouden geen probleem. Wat een super device! Mooi snel en het ziet er allemaal fantastisch uit. De enige minpuntjes zijn in mijn ogen het ontbreken van UMTS en GPS.
Ik snap echt niet waarom iedereen zo moeilijk doet over het gebrek aan gps. Het is een aangename feature phone, geen telefoon die alles moet kunnen (koffie zetten, banden oppompen, enz...)

Gps vreet batterij, is groot, zwaar... Je hebt zowieso een bluetooth gps muis nodig voor in de wagen onder het raam te leggen, want vanuit een dashboard dock zal je maar moeilijk een fix krijgen.

Ook in het dagelijkse leven is dit toch niet echt nuttig? Fix krijgen is al bijzonder moeilijk, sta onder een boom en het werkt al niet meer. En je kent je eigen stad of omgeving toch wel een beetje.

En verder zit er al google maps op. Alle straatmappen die je je maar kan wensen in handzaam apparaatje. (wat al heel wat beter is dan voor elke mogelijke bestemming klassieke routekaarten te moeten meenemen, laat staan deze open te vouwen, zoeken, enz...) Gelijk waar je je bevindt, je kijkt even naar een straatnaam, voert die in, en bingo. Iedereen kan toch wel wat kaartlezen hoop ik?

Enige wat je dus mist is real time plaatsbepaling, maar als je dat mist ben je gewoon lui :p . Voor in de auto heb je dedicated gps. En voor in een stad, te voet, kan je prima uit de voeten met straatnamen en google maps. Ik zou het niet anders willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:39
Ik ben het helemaal met je eens Alvi. Maar ik zou het toch nog iets nuanceren. Op zich is GPS heel nuttig, maar ik zou liever zien dat je een bluetooth GPS kunt aansluiten, of anders evt. via de dockconnector. Dat kan voorlopig ook nog niet. Dat vind ik toch wel een groot gemis.

Daarbij is er gewoon feature die heel belangrijk is voor een Europese release: 3G. Ik ben bang dat het er toch niet op zal zitten (initieel), gezien de opmerkingen van de Vodafone topman.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Anoniem: 131051 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:57:
[...]
En verder zit er al google maps op. Alle straatmappen die je je maar kan wensen in handzaam apparaatje. (wat al heel wat beter is dan voor elke mogelijke bestemming klassieke routekaarten te moeten meenemen, laat staan deze open te vouwen, zoeken, enz...) Gelijk waar je je bevindt, je kijkt even naar een straatnaam, voert die in, en bingo. Iedereen kan toch wel wat kaartlezen hoop ik?

Enige wat je dus mist is real time plaatsbepaling, maar als je dat mist ben je gewoon lui :p . Voor in de auto heb je dedicated gps. En voor in een stad, te voet, kan je prima uit de voeten met straatnamen en google maps. Ik zou het niet anders willen
Zit google maps er "compleet" op? Dat is mij nog nergens echt duidelijk uit geworden, uit de demo's leek het erop dat ze via wifi de kaart downloadden? Als GM volledig geinstalleerd is, dan is het al redelijk, als je via internet je kaart moet downloaden is het behoorlijk ruk...
Gelijk waar je je bevindt, je kijkt even naar een straatnaam, voert die in, en bingo. Iedereen kan toch wel wat kaartlezen hoop ik?
Tsja, het kan, maar er zijn betere alternatieven: GPS, dan hoef je niks meer in te tikken 8)
En voor in een stad, te voet, kan je prima uit de voeten met straatnamen en google maps. Ik zou het niet anders willen
Gezwets, waarom zou je elke straat willen moeten opzoeken als je locatie ook al bekend
kan zijn?

Je hebt gelijk dat het gemis van GPS nogal overdreven wordt, maar jij slaat door naar de andere kant: het is gewoon een feit dat ingebouwde GPS handiger in gebruik zou zijn dat geklooi met namen intikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik mag toch hopen van wel. Waarom zou apple anders zo lang wachten met een release hier? Technisch gezien (naast 3G) is daar helemaal geen reden toe. De contracten met de providers hadden ze al lang geleden kunnen sluiten (misschien is dat ook wel zo). Die vodafone topman creëert gewoon nog wat nieuws en wat geruchten misschien.

Als apple een beetje goed marktonderzoek doet (en ik vertrouw erop dat ze dat doen) dan weten ze dat een iPhone zonder 3G geen zin hier heeft en al helemaal niet in Azie. Aangezien hij in azie in Q1 08 moet uitkomen lijkt me toch dat ze al hard bezig zijn met de 3G iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 07-05 23:56
Gebrek aan GPS boeit mij ook niet, ik ben blij genoeg dat ie mijn favo snackbar kan vinden :+

Afbeeldingslocatie: http://brick50.hyves.org/85550001-85600000/85583501-85583600/85583509_6_0cP5.jpeg

En een iPhone zonder 3G heeft geen zin in NL aangezien EDGE er ook uit gedonderd wordt.
Kan je er helemaal niks meer! Zal wel een UMTS/GPRS chippie inkomen aangezien de meeste landen in de EU maar op kleine plaatsen UMTS dekking hebben zoals alleen in steden.

[ Voor 41% gewijzigd door Uberprutser op 23-07-2007 22:26 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb er in new york ook ff mee gespeeld, maar wat een leuk ding is dat! Wat een geweldig beeld! Is het een led lcd ofzo? Zwart is ook echt zwart op dat ding. De besturing van dat ding werkt top, ding is ook niet zo zwaar en niet zo groot als dat ik verwacht had. In new york zag je ze ook regelmatig in het "wild" gebruikt worden.
Nadelen kan ik zo ff niet opnoemen, heb er te kort mee gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 13:28
matthijst schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:50:
Issie al op meer plaatsen gespot?
In rotterdam bij die apple zaak op de lijnbaan zie ik ze wel eens met het ding in hun handen staan als ik er langsloop. (volgens mij staat er vaker iemand mee in z'n hand dan dat ie gewoon op z'n plek ligt :P )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ballebek schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:24:
En een iPhone zonder 3G heeft geen zin in NL aangezien EDGE er ook uit gedonderd wordt.
Kan je er helemaal niks meer! Zal wel een UMTS/GPRS chippie inkomen aangezien de meeste landen in de EU maar op kleine plaatsen UMTS dekking hebben zoals alleen in steden.
EDGE is backwards compatibel met GPRS.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217733

Anoniem: 131051 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:57:
[...]

Gps vreet batterij, is groot, zwaar... Je hebt zowieso een bluetooth gps muis nodig voor in de wagen onder het raam te leggen, want vanuit een dashboard dock zal je maar moeilijk een fix krijgen.

Ook in het dagelijkse leven is dit toch niet echt nuttig? Fix krijgen is al bijzonder moeilijk, sta onder een boom en het werkt al niet meer. En je kent je eigen stad of omgeving toch wel een beetje.
Ik begrijp jouw punt wel maar je moet niet gps gaan afkraken omdat het niet op de iphone zit. Ik gebruik mijn pda regelmatig icm tomtom en interne gps en dat werkt perfect in de houder gewoon midden onder het raam. Met de oude tomtom kreeg ik alleen ontvangst met een extra externe gps antenne maar sinds ik een nieuwe tomtom heb is de ontvangst opeens 2x beter. Ik geloof best dat er slechte ontvangers in de handel zijn maar sommige zijn ook heel goed (zelfs in de stad onder een boom ;)).

Tuurlijk kan je gewoon met googlemaps of een gewone papieren kaart terecht komen waar je wil. Mensen hebben ook jaren lang zonder gps elke keer hun doel kunnen berijken ;). Maar persoonlijk vind ik het juist heerlijk dat je gewoon kan rijden zonder dat iemand op een kaart hoeft te kijken en als je even verkeerde aflsag neemt dat je in 2 seconden een nieuwe route voorgeschotelt krijgt. Zodra ik een goede gps ontvanger op de kop weet te tikken ga ik die ook lekker gebruiken met mijn telefoon en kan ik mijn pda helemaal vervangen met mijn smartphone. Iphone is een prima telefoon, maar wat betreft functionaliteit vind ik hem veel te beperkt. Het is namelijk geen goede pda vervanger dus dan moet je alsnog met een extra ding rondsjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:48

alienfruit

the alien you never expected

Het laatste nieuws over de iPhone: http://www.newscientistte...ean-hijacked-iphones.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:48

alienfruit

the alien you never expected

Link w erkt hier prima in Nieuw-Zeeland maar goed:
18:06 23 July 2007
NewScientist.com news service
Will Knight

Researchers demonstrate a vulnerability that can be used to capture files from an iPhone
Watch the full-size video

A trick that could allow hackers to hijack Apple's new iPhone has been revealed by a US computer security company.

Experts working for Independent Security Evaluators, based in Maryland, US, say it is possible to steal files and remotely operate a handset if a webpage containing malicious code is loaded.

According to a technical document (pdf) released by the company, its researchers used an as-yet undisclosed software vulnerability to hijack an iPhone.

The researchers say the vulnerability can be used to carry out unauthorised commands on a targeted device, once a user has loaded a suitably modified webpage. A user could be tricked into doing this via a link in an email or text message, or even by being served a fake webpage through a hijacked Wi-Fi access point.

In one experiment, the researchers created a webpage that triggered an iPhone to connect to a remote server and forward previously sent text messages (see video, top right). In further tests, the researchers say they were able to make the phone vibrate, dial given numbers, send text messages and activate its microphone.

'Genuine hack'

There is no evidence that the exploit has been used in the wild. The company says it revealed details to Apple on 17 July and plans to release the technical details publicly on 2 August.

Apple spokeswoman Lynn Fox told The New York Times that the company was investigating. "We're looking into the report submitted by ISE and always welcome feedback on how to improve our security," she says. "Apple takes security very seriously and has a great track record of addressing potential vulnerabilities before they can affect users."

Steven Bellovin, a computer security expert at Columbia University, New York, US, says the greater functionality offered by the iPhone naturally leads to increased security risks.

"This looks like a very genuine hack," he told the newspaper. "We've been hearing for a few years now that viruses and worms were going to be a problem on cellphones as they became a little more powerful, and we are there."

Unprecedented media interest in the iPhone has undoubtedly also lead to extra scrutiny by security experts.

For example, users have to sign up with cellphone network AT&T before using the phone. But within a week of its launch, a well-known Norwegian computer programmer found a way to use most of the phones functions without signing up (see iPhone security cracked after one week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
-punten Iphone:
• Alleen apple software te installeren
• Geen 3g (umts, hsdpa)
• Accu niet te verwisselen
• Geen gps
• Geen push mail (moet zelf je email ophalen)
• Alleen touchscreen (smsen is kut)
• Is slechts bij 1 provider te krijgen
• Kost in amerika 500dollar NAAST je abonnement

+punt
• Hij is erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 07-05 23:56
nmgn231 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 00:26:
-punten Iphone:
• Alleen apple software te installeren
• Geen 3g (umts, hsdpa)
• Accu niet te verwisselen
• Geen gps
• Geen push mail (moet zelf je email ophalen)
• Alleen touchscreen (smsen is kut)
• Is slechts bij 1 provider te krijgen
• Kost in amerika 500dollar NAAST je abonnement

+punt
• Hij is erg mooi!
Wat zit iedereen toch te mutsen over de US versie?
Vooral puntjes 1 provider, 500 dollar enzo gaat nergens over, das een afspraak in de US en dat 500 dollar: in de US zijn alle telefoon duur en het bellen ermee zoniet nog duurder.

Touchscreen gaat super, alleen met mijn dikke worstenvingers type ik wel eens mis maar ja dan nog vind ik het een mooie functie.

Pushmail: Is een consumentenproduct en geen zakelijk. IMAP om de 15 minuten ophalen voldoet voor mij gelukkig :) Komt vast nog wel een 3th party iets voor.

En de rest, GPS, 3G, en geen accu verwisselen is ook een beetje eentonig aan het worden dat weten we inmiddels wel. Gaat hier om een product die nu voldoet aan de US (consument) eisen en hier in europa ligt die lat net even wat hoger en dat hebben ze bij Apple heus wel begrepen.

Ik verwacht niet dat er GPS inkomt aangezien er maar een handjevol toestellen is die dat nu ondersteund, mocht het echt standaard worden zal het er heus wel inkomen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ballebek schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 08:09:
Wat zit iedereen toch te mutsen over de US versie?
Vooral puntjes 1 provider, 500 dollar enzo gaat nergens over, das een afspraak in de US en dat 500 dollar: in de US zijn alle telefoon duur en het bellen ermee zoniet nog duurder.
En jij denkt dat ze ze hier gratis gaan weggeven?
iPod is hier toch ook gewoon duurder dan in de VS, dus ik denk dat die prijzen wel aardig in de richting van 400-500 euro zullen gaan....
Pushmail: Is een consumentenproduct en geen zakelijk.
iPhone is toch ook een consumententoestel?
Ik verwacht niet dat er GPS inkomt aangezien er maar een handjevol toestellen is die dat nu ondersteund, mocht het echt standaard worden zal het er heus wel inkomen.
Zal vast wel standaard worden binnenkort. Als het kan waarom zou je het dan niet inbouwen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Ballebek schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 08:09:
Vooral puntjes 1 provider, 500 dollar enzo gaat nergens over, das een afspraak in de US
Deze telefoon zal door 1 (heel mischien 2) provider in nederland uitgebracht mogen worden.

Ik lees weinig over het nadeel dat andere software producenten dan apple hier geen applicaties voor kunnen uitbrengen, wat bij de smartphone of pocket pc toch echt ideaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmodus
  • Laatst online: 17-07-2023
nmgn231 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:01:
[...]

Deze telefoon zal door 1 (heel mischien 2) provider in nederland uitgebracht mogen worden.

Ik lees weinig over het nadeel dat andere software producenten dan apple hier geen applicaties voor kunnen uitbrengen, wat bij de smartphone of pocket pc toch echt ideaal is.
Dan koop je hem toch in Belgie, waar koppelverkoop verboden is. En er zijn berichten dat Apple een SDK heeft, maar wacht totdat alle kinderziektes eruit zijn.

En reactie op andere posts hierboven, $500,- voor een telefoon is erg goedkoop (ongesubsidieerd). Daar heb je hier in NL een Nokia N73 voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

matthijst schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:58:
Zal vast wel standaard worden binnenkort. Als het kan waarom zou je het dan niet inbouwen....
Dat is nou precies wat volgens mij niet waar is. Ik heb het idee dat nokia ook vaak zo redeneert. Als he erin kan waarom zouden we dan die feature er niet in stoppen? Ik heb veel liever bij sommige nokia telefoon de helft van de features en twee maal meer gebruikersgemak voor de overige features.

Volgens mij (maar dat heb ik al eerder betoogt) zit het grootste deel van de markt niet te wachten op meer features en mogelijkheden (behalve dus tweakers misschien). Maar eerder op een mobieltje wat simpel is. Vandaar dat er weer mobieltjes komen (voor kinderen en ouderen) die alleen maar kunnen bellen en smsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

desmodus schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:20:
[...]

Dan koop je hem toch in Belgie, waar koppelverkoop verboden is. En er zijn berichten dat Apple een SDK heeft, maar wacht totdat alle kinderziektes eruit zijn.

En reactie op andere posts hierboven, $500,- voor een telefoon is erg goedkoop (ongesubsidieerd). Daar heb je hier in NL een Nokia N73 voor
Koppelverkoop is niet alleen maar in België verboden, maar in heel Europa. Toch zie je nog steeds allerlei constructies die voor mij op koppelverkoop lijken (ADSL + KPN, nu niet meer zo maar een tijd lang wel). In principe kan je toch ook de iPhone kopen zonder een abbo? Je kan er alleen niets mee. Misschien dat dergelijke mazen in de wet er zijn waardoor er in België geen simlockvrije iPhones zullen zijn.

En ik heb ergens gelezen dat niet zozeer een SDK het probleem is maar meer dat alle applicaties in de core draaien. Apple moet dus de software zo aanpassen zodat eventuele nieuwe applicaties niet in de core draaien. Dit is dus niet zomaar even een SDK ontwikkelen maar het aanpassen van de iPhone firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-04 10:07
op iphoneclub.nl weet men te melden dat Mediamarkt Duitsland reeds adverteert met de Iphone.

http://www.iphoneclub.nl/media-markt-adverteert-al-met-iphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Lt. Marx schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:28:
Volgens mij (maar dat heb ik al eerder betoogt) zit het grootste deel van de markt niet te wachten op meer features en mogelijkheden (behalve dus tweakers misschien). Maar eerder op een mobieltje wat simpel is. Vandaar dat er weer mobieltjes komen (voor kinderen en ouderen) die alleen maar kunnen bellen en smsen.
Da's jouw mening.
Mijn mening is dat bejaarden en kleuters de markt niet bepalen (hoeveel van die modellen zijn er).

En vwb. gebruiksgemak: voor de "standaard" functies moet je nog steeds relatief ingewikkelde dingen doen: servers instellen voor je email, iTunes opzetten om muziek over te zetten. Daarnaast nog andere programma's gebruiken om filmpjes en ander multimediamateriaal om te zetten naar door Apple geaccepteerd formaat....

Tuurlijk: de interface an sich is simpel, maar de meeste "standaard" dingen (mail en muziek) zijn voor de door jou aangehaalde groep: ouderen, nog steeds lastig...

Heb tenminste zelf ondertussen al een aantal "oudere" familieleden moeten uitleggen hoe die iTunesbende werkte en hetzelfde geldt voor het aanmaken van emailaccounts onder outlook, wat redelijk overeenkomt met invullen en opzoeken van gegevens voor je iPhone, gok ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Anoniem: 217733 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:02:
[...]

Tuurlijk kan je gewoon met googlemaps of een gewone papieren kaart terecht komen waar je wil. Mensen hebben ook jaren lang zonder gps elke keer hun doel kunnen berijken ;). Maar persoonlijk vind ik het juist heerlijk dat je gewoon kan rijden zonder dat iemand op een kaart hoeft te kijken en als je even verkeerde aflsag neemt dat je in 2 seconden een nieuwe route voorgeschotelt krijgt. Zodra ik een goede gps ontvanger op de kop weet te tikken ga ik die ook lekker gebruiken met mijn telefoon en kan ik mijn pda helemaal vervangen met mijn smartphone. Iphone is een prima telefoon, maar wat betreft functionaliteit vind ik hem veel te beperkt. Het is namelijk geen goede pda vervanger dus dan moet je alsnog met een extra ding rondsjouwen.
Precies mijn punt. Je kan je op twee manieren verplaatsen
1. auto
2. te voet.

Uiteraard wil je je in de auto niet bezighouden met handmatig te zoeken waar je bent op een map en dan op die manier je weg te zoeken (old skool). (al rijdend kan dat natuurlijk niet, je moet stilstaan daarvoor). Maar daar heb je net dedicated gps'en voor. Tomtom van 300 euro of zo die een vast plaatsje vind in de wagen. DUs niet er moeten uithalen, inklikken enz..

Het ging er mij over dat je, als je te voet bent, toch geen gps nodig hebt. Beetje decadent :p. In een stad zijn er genoeg landmarks of herkenningspunten, overal hangen straatnaambordjes... Het lijkt me gewoon makkelijker om in google maps even de straatnaam in te tikken (op het onscreen toetsenbordje 8) ) en dan snel even te zien: 'aha, nog twee straten verder dan linksaf'. Ipv als een autistische nerd af te gaan op het stemmetje in je hand. Vind het gewoon nogal dwaas, je kan ook te ver doorslaan, imo...

Maar goed, punt is dus dat een stroomvretende en zware gps module niet in de iPhone thuis hoort. Ik ben het wel eens met hoedje dat een bluetooth link naar een gps module wél heel interessant zou zijn. Dan kan je altijd nog, indien gewenst, die gps gebruiken. Maar die hoeft er voor mij niet in als die gps muis toch steeds in de wagen ligt. (of voor die ene keer dat je die toch gewoon kan meenemen). Met een bleutooth gps muis kan je dan het mooie touchscreen van de iPhone in de wagen gebruiken als gps readout.

Anyway, het begint er steeds meer op te lijken dat er toch nét iets te weinig features opzitten om de prijs te rechtvaardigen. Ik ben geen typische tweakernerd die een applicatie moet kunnen schrijven om z'n domotica koffiezet te kunnen aansturen, maar als ik dat geld ervoor uitgeef, wil ik ook wel iets meer kunnen.
Ofwel een kleinere goedkopere iPhone waarmee het gewoon de bedoeling is dat je er minder mee kan. Geen smartphone dus maar een gewone phone+iPod. Goedkoper en dan hoeft er niemand te bitchen want in principe heb ik geen feature phone/smartphone nodig. Maar voor dat bedrag wil ik er wel een, zie je de nuance?
Sowieso nog te duur voor mij, dus hier alvast geen iPhone aankoop gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:07

3DDude

I void warranty's

Aan al jullie Iphone liefhebbers, ik heb een vraag
Kan er ook navigatie software op ? of is dit voor de 'toekomst' als apple wat features beschikbaar maakt ofzo. Want met zo'n groot scherm kan het net zo goed als een navigatie device dienen ^^.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:25:
[...]
Uiteraard wil je je in de auto niet bezighouden met handmatig te zoeken ... Maar daar heb je net dedicated gps'en voor. Tomtom van 300 euro of zo die een vast plaatsje vind in de wagen. DUs niet er moeten uithalen, inklikken enz..

Het ging er mij over dat je, als je te voet bent, toch geen gps nodig hebt. Beetje decadent.

Maar goed, punt is dus dat een stroomvretende en zware gps module niet in de iPhone thuis hoort. Ik ben het wel eens met hoedje dat een bluetooth link naar een gps module wél heel interessant zou zijn. Dan kan je altijd nog, indien gewenst, die gps gebruiken. Maar die hoeft er voor mij niet in als die gps muis toch steeds in de wagen ligt. (of voor die ene keer dat je die toch gewoon kan meenemen).
Ik neem aan dat "iedereen" die graag GPS in de iPhone zou zien het ook heeft over navigeren in de auto :)

Zoveel stroom vreet zon module niet, 24 uur op een Nokia-accu, en de iPhone accu is stukken beter. Verbruik zit m in CPU + schermverlichting, gok ik. Maar daar zou je met een auto-adapter geen last van hebben 8)
Bluetooth GPS muis zou al een aardige optie zijn, maar voordeel van ingebouwd is weer dat je maar 1 lader in je auto hoeft te hebben....
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.