Anoniem: 217733 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:02:
[...]
Tuurlijk kan je gewoon met googlemaps of een gewone papieren kaart terecht komen waar je wil. Mensen hebben ook jaren lang zonder gps elke keer hun doel kunnen berijken

. Maar persoonlijk vind ik het juist heerlijk dat je gewoon kan
rijden zonder dat iemand op een kaart hoeft te kijken en als je even verkeerde aflsag neemt dat je in 2 seconden een nieuwe route voorgeschotelt krijgt. Zodra ik een goede gps ontvanger op de kop weet te tikken ga ik die ook lekker gebruiken met mijn telefoon en kan ik mijn pda helemaal vervangen met mijn smartphone. Iphone is een prima telefoon, maar wat betreft functionaliteit vind ik hem veel te beperkt. Het is namelijk geen goede pda vervanger dus dan moet je alsnog met een extra ding rondsjouwen.
Precies mijn punt. Je kan je op twee manieren verplaatsen
1. auto
2. te voet.
Uiteraard wil je je in de auto niet bezighouden met handmatig te zoeken waar je bent op een map en dan op die manier je weg te zoeken (old skool). (al rijdend kan dat natuurlijk niet, je moet stilstaan daarvoor). Maar daar heb je net dedicated gps'en voor. Tomtom van 300 euro of zo die een vast plaatsje vind in de wagen. DUs niet er moeten uithalen, inklikken enz..
Het ging er mij over dat je, als je te voet bent, toch geen gps nodig hebt. Beetje decadent

. In een stad zijn er genoeg landmarks of herkenningspunten, overal hangen straatnaambordjes... Het lijkt me gewoon makkelijker om in google maps even de straatnaam in te tikken (op het onscreen toetsenbordje

) en dan snel even te zien: 'aha, nog twee straten verder dan linksaf'. Ipv als een autistische nerd af te gaan op het stemmetje in je hand. Vind het gewoon nogal dwaas, je kan ook te ver doorslaan, imo...
Maar goed, punt is dus dat een stroomvretende en zware gps module niet in de iPhone thuis hoort. Ik ben het wel eens met hoedje dat een bluetooth link naar een gps module wél heel interessant zou zijn. Dan kan je altijd nog, indien gewenst, die gps gebruiken. Maar die hoeft er voor mij niet in als die gps muis toch steeds in de wagen ligt. (of voor die ene keer dat je die toch gewoon kan meenemen). Met een bleutooth gps muis kan je dan het mooie touchscreen van de iPhone in de wagen gebruiken als gps readout.
Anyway, het begint er steeds meer op te lijken dat er toch nét iets te weinig features opzitten om de prijs te rechtvaardigen. Ik ben geen typische tweakernerd die een applicatie moet kunnen schrijven om z'n domotica koffiezet te kunnen aansturen, maar als ik dat geld ervoor uitgeef, wil ik ook wel iets meer kunnen.
Ofwel een kleinere goedkopere iPhone waarmee het gewoon de bedoeling is dat je er minder mee kan. Geen smartphone dus maar een gewone phone+iPod. Goedkoper en dan hoeft er niemand te bitchen want in principe heb ik geen feature phone/smartphone nodig. Maar voor dat bedrag wil ik er wel een, zie je de nuance?
Sowieso nog te duur voor mij, dus hier alvast geen iPhone aankoop gepland.