Airwolf schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 08:57:
[...]
Ik denk dat jij (en veel andere mensen hier) moeten inzien dat dit echt geen belangrijke functies zijn voor de meeste mensen.
- MMS ? Zal me een rotzorg zijn heb ik nog nooit gedaan.
- SMS naar meerdere ontvangers ? Ik heb e-mail op dat ding.
- mp3's als ring tone ? Nou en vind ik alleen maar irritant. Ring ring is genoeg voor mij
- Nog meer geluiden ? AAAHHH
- Een camera hoeft van mij al niet, daarvoor heb ik een los ding.
- Zie boven
- Nou en ? Ik koop een telefoon, na 2 of 3 jaar is hij te oud en dan gooi ik hem weg.
Ik denk dat je dat een beetje genuanceerder moet zeggen: "voor de meeste mensen die zeker (!) een iPhone willen"...
De realiteit is echter dat veruit "de meeste mensen" ook niet geinteresseerd zijn in:
-->iPod
-->internetten op een telefoon
-->emailen
-->google earth
-->video kijken op een telefoon
-->etc. etc.
Maar, het gaat niet om de "meeste mensen"...Het gaat hier om de potentiele geinteresseerden in telefoons als de iPhone...
En aangezien de trend op dit moment gaat naar telefoons waarbij de bovenstaande opties standaard zijn, is het wel degelijk een minpunt is dat de iPhone meer dan 2 jaar achter loopt op dit gebied...
Meer en meer mensen willen meer en meer met hun telefoon...Die gedachtegang is een van de grootste drijfveren achter het success van de iPhone (naast het Mac gevoel & de user interface)...Zoals Steve Jobs tijdens de iPhone presentatie zei:
"Today, we are introducing three revolutionary products. The first is a wide-screen iPod with touch controls. The second is a revolutionary new mobile phone. And the third is a breakthrough Internet communications device." (zegt -ie drie keer achter elkaar) "Are you getting it? These are not three separate devices. This is one device…today Apple is going to reinvent the phone!"
(die woorden hebben mij direct doen besluiten eerst de kat uit de boom te kijken als het om de iPhone gaat)
En let maar op: binenkort komen er iPhones met video camera's, 3G, wie weet ook GPS...
Wanneer?...Waarschijnlijk zal dit direct gebeuren nadat de iPhone een losse batterij heeft...
Want... ... ... .. .
De batterij is kennelijk bepalend geweest in wat de telefoon wel en niet kan!...Dat kun je inzien als je wat dieper op de zaken in gaat:
Als de batterij van een iPhone kapot is, moet het hele toestel verzonden worden...En de batterij kan slechts 300-400 keer opgeladen worden...Vervolgens ben je de telefoon minimaal 3 dagen kwijt; kost je minimaal 80 euro, ex. 8 euro verzend kosten, plus 30 euro voor een tijdelijke vervanger...
Lijkt me toch echt wel een probleem, die batterij...
En dus wordt alles wat power slurpt vermeden:
--->geen 3G (kost meer batterij dan andere netwerken en ook dan WiFi)
--->geen video-camera
--->geen flits
--->geen gps/navigatie combo
--->geen extra camera voor video calling & cam chats...
--->geen stereo bluetooth headphones (kost meer batterij dan met een kabeltje)
Apple heeft gekozen voor een prachtig scherm als enige energie slurper en dan de rest "dan maar niet", ook al zou de telefoon het wel degelijk kunnen...
Maar met een losse batterij hadden dergelijke compromissen niet nodig geweest...
Kennelijk beseffen veel mensen dit soort zaken niet...Vaak doordat ze de ins en outs van industrieel ontwerpen niet weten, of zichzelf niet goed informeren, maar ook omdat Apple een erg slimme campagne heeft opgezet, waardoor veel mensen geheel niet kritisch tegen een $600 product kijken en het kopen alsof de nieuwste gameboy is: speelgoed!
Xander