Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
Dit snap ik niet, omdat de iPhone er komt bestel je juist een Touch?Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:58:
Ik ben wel blij met de Europese iPhone aankondiging vandaag. Ik hoef nu mijn iPod Touch tenminste niet te cancellen
What's in the case?
Verwijderd
Ron!n schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:20:
[...]
Dit snap ik niet, omdat de iPhone er komt bestel je juist een Touch?
Het valt hem een beetje tegen, daarom is hij blij dat hij gewoon lekker voor de iPod Touch heeft gekozen. Correct me if I'm wrong.
Haha, my thoughts also! Ik las hier ergens want als hij hem open maakt kan ik hem naar de apple repair centre brengen als tie het niet doet. Geintje zeker!?Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:12:
[...]
Zijn jullie nou zo goed gelovig of ben ik nou slecht gelovig?
Verwijderd
Ben ik in totaal 48 euro kwijt aan service fee en verzendkosten.
Stuk aantrekkelijker als hun het product laten kopen.
Mr.Jappe schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:35:
[...]
Kijk het blijft je eigen keuze maar als ik jou was zou ik die uit de VS halen. In de UK komt de iPhone pas in 9 November uit en of hij dan veel beschikbaar is weet je dan ook niet.
Ik ga over 3, 5 week naar de VS en ik kan nu al niet wachten. Ik ga hem gewoon halen, wat er ook gebeurtKijk, je kan wel wachten tot er weer een verbeterde versie komt maar dat zul je altijd houden. En tegen die tijd heb je het voordeel van de Euro/Dollar koers niet meer en zul je hem uit UK moeten importeren tegen de dure pond en ben je toch 400 euro kwijt inclusief verzendkosten.
Zo kijk ik er tegen aan (ik ben ook helemaal gek van dat ding:P). Als ik de mogelijkheid heb om hem ZELF te halen in de VS dan zou ik dat gewoon doen.
Zolang de toestellen nog los worden verkocht en het activeren thuis moet gebeuren zou ik gewoon de iPhone halen![]()
Damn gast, ging ik maar volgende week!!
Zo keek ik er zelf ook al tegen aan. Technisch is het apparaat hetzelfde, en ik interesseer me niet echt voor 3G, of meer geheugen. De iPhone zo is eigenlijk goed voor mij, en de "tekortkomingen" kunnen zo opgelost worden door Apple. Apple hoeft alleen maar in de 1.1.1 update voor de US iPhone het MUI package laten zitten en je hebt een zelfde iPhone als de US. Daarnaast ook het prijsverschil maakt het natuurlijk heel mooi. De nieuwe firmware zou inderdaad ook nog eens moeilijker te hacken kunnen zijn, maar het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat die firmware bijv. morgen gereleased wordt door Apple en dan heb ik net de pech dat ik een iPhone krijg met al reeds die firmware. Hier ga ik echter niet van uit, gezien dat wel heel plotseling zou zijn. Voor mij is de keuze gemaakt, ik haal 'm in de US.Finwe schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:51:
[...]
Ik zou hem gewoon uit de US halen. Ik zou niet zomaar aannemen dat de UK versie net zo makkelijk wordt gehackt. O2 heeft echt wel gezien dat AT&T nu ook inkomsten misloopt door de hack, en zal ongetwijfeld aan Apple eisen hebben gesteld. Kijk zelfs naar de Ipod Touch, die blijkt ook al moeilijker te hacken dan de US iPhone en die is nog niet eens gekoppeld aan een aanbieder.
Voordeel van de US iPhone is dat die nu al volledig toegankelijk is, en dat je volgens mij van daaruit ook makkelijker kan voorkomen dat hij weer gelockt wordt - gewoon de forums lezen wat er met de nieuwe firmware gebeurt. Enige risico is dat de douane je snapt, maar de kans daarop is niet al te groot denk ik. Dus als je in de US bent en je wilt nu een iPhone, zou ik hem echt daar kopen.
Hoeveel ben je dan totaal kwijt? En over dat bedrag kan toch ook nog 19% BTW komen? Of heeft Ellen daar een oplossing voor?Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:04:
Heb de iPhone besteld. Gewoon per creditcard en laat het versturen naar Ellen
Ben ik in totaal 48 euro kwijt aan service fee en verzendkosten.
Stuk aantrekkelijker als hun het product laten kopen.
Verwijderd
$399 + VAT + 48 euro = € 353 ,- Excl eventuele invoerkosten.SFRtje schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:33:
[...]
Hoeveel ben je dan totaal kwijt? En over dat bedrag kan toch ook nog 19% BTW komen? Of heeft Ellen daar een oplossing voor?
Ellen geeft het pakket een waarde van $199,- maar weet niet wat hier voor consequenties aan kunnen zitten.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ah, dus jij wilt niet geloven dat iemand die een iPhone verkoopt hem eerst ff open maakt en hem aan en vervolgens uitzet? Tsja, dan heb je wel erg veel vertrouwensissues denk ikPixxa schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:37:
Haha, my thoughts also! Ik las hier ergens want als hij hem open maakt kan ik hem naar de apple repair centre brengen als tie het niet doet. Geintje zeker!?
Maar ja, ik snap sowieso niet wat jullie allemaal lopen te stressen: bestel gewoon een iPhone, waar dan ook, betaal vervolgens met Paypal die gelinkt is aan een creditcard, dan kan je niks gebeuren: ontvang je niks dan vraag je of Paypal je geld terughaalt, doen ze dat niet dan bel je je CC maatschappij en dan doen die het voor je....
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Mijn ervaring is dat je bij het afhalen van het pakketje op het Postkantoor na betaling hem meteen mee kan nemen.CLB schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:45:
Naja als je pakketje wordt gespot bij de douane houden ze 'm net zo lang bij zich totdat jij betaald
Wat dacht je van: unlocken en dan bellen ?!FerdiV schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:26:
Ik snap niet waarom jullie de iPhone willen importen, zoveel heb je er toch niet aan?
Of je mag aan de deur betalen, is bij m'n oom wel eens gebeurd bij een pakketje met boeken uit de US die me neef had opgestuurd.Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:25:
[...]
Mijn ervaring is dat je bij het afhalen van het pakketje op het Postkantoor na betaling hem meteen mee kan nemen.
Mijn iPhone gaat iig vandaag op de post vanuit Amerika, ben tot nu toe $444.57 (€ 318) kwijt voor het bestellen+verzenden naar m'n neef zijn adres. Komt ongeveer $50 bij voor verzenden naar NL, dus kom ongeveer uit op een totaal van € 355. En dan hopen dat de douane hem niet spot, anders maar gewoon betalen.
Verwijderd
Wat voor tips heb je voor mij om de betaling te ontduiken? Ik dacht zelf aan:Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:00:
gelukkig mogen we het hier niet hebben over het legaal hacken van een iPhone maar wel over strafbare feiten zoals het ontduiken van het betalen van importheffingen, belastingen en het frauduleus handelen (lagere waarde van een pakketje aangeven)
- doos en handleidingen via de post naar mezelf sturen vanuit New York, iPhone gewoon in m'n zak, zonder doos etc.
Weet niet of dat al bekend was
Als er een legale methode is om de iPhone te hacken, dan kan dit best besproken worden:Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:00:
gelukkig mogen we het hier niet hebben over het legaal hacken van een iPhone maar wel over strafbare feiten zoals het ontduiken van het betalen van importheffingen, belastingen en het frauduleus handelen (lagere waarde van een pakketje aangeven)
Vooralsnog is het voor alle methodes om de functionaliteit van de iPhone uit te breiden nodig om de firmware zelf aan te passen. De iPhone software license agreement staat dat niet toe:Dit geldt dus zowel voor methodes om de simlock te verwijderen, als voor methodes om bijvoorbeeld extra programma's op de iPhone te installeren, als daarvoor de firmware geweld moet worden aangedaan
Maar dit is verder niet de plek om hierover te discussieren. Als je het niet eens bent met het beleid, dan nodig ik je uit om een topic in LA te openen om het een en ander te bespreken. We willen best het bespreken van hacks voor de iPhone toestaan (graag zelfs).Except as and only to the extent permitted by applicable law, or by licensing terms governing use of open-sourced components included with the iPhone Software, you may not [...] modify [...] the iPhone Software, iPhone Software Updates, or any part thereof.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Maar dit is verder niet de plek om hierover te discussieren. Als je het niet eens bent met het beleid, dan nodig ik je uit om een topic in LA te openen om het een en ander te bespreken. We willen best het bespreken van hacks voor de iPhone toestaan (graag zelfs).
Volgens mij moet je consequent zijn en een forum breed policy hebben zoals dat nu bij PSGG bekend is en dat unlocken en of hacken etc gewoon note done is. De iPhone mag hier geen uitzondering op zijn al is het maar omdat het een Apple logo op zijn shell heeft.
Ik heb ergens gelezen op een eerdere link hier in 't topic dat T-Mobile m zou krijgen. Zoiets zou Deutsche Telekom gezegd hebben.Dutchzilla schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:36:
ik vind het een mooie phone! maar als Vodafone de exclusiviteit opstrijkt in Nederland hoef ik hem niet.
Verwijderd
Ik mot nou ook maar 's een iPhone hebben.
18 maanden, en ik dacht dat het zeker 50 euro per maand was...Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 06:26:
als je je iphone zou kopen met het 02 abbo hoe lang zit je dan aan dat abbo vast?
Dus dollar zal voorlopig nog wel lekker laag blijven/lager worden.
Gunstig voor potentiele iPhone kopers
Nederlandse providers zijn namelijk niet van plan nog eens een edge netwerk aan te leggen alleen voor één telefoon.
MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III
Verwijderd
What-if de iPhone in Duitsland uit komt over een maand of 2.. Kunnen we dan gewoon de grens over rijden en er eentje gaan halen? We kunnen die dan toch wel, neem ik aan.. bij ons activeren en dan unlocken?
Krijgen we dan een iPhone met Duitse taal? iew
En.. wat als we hem NU halen in bijvoorbeeld Duitsland en Engeland.. zou het dan mogelijk zijn om, mocht hij in Nederland uit komen bij 'T-Mobile' (of een andere operator) om daar alsnog een abonnement af te sluiten. Dus.. je iPhone weer opnieuw activeren via iTunes en dan alsnog een Nederlands abonnement af te sluiten? Dat zou natuurlijk wel cool zijn
Dan zou er een soort un-activation-solution moeten komen..
Je kan natuurlijk altijd beter wachten als het op gadgets aankomt. Over een paar maanden is er altijd wel iets beters, dat gaat hier ook op voor 3G. Feit is, als je nu iets wilt hebben dat werkt moet je een US iPhone kopen, en daarbij is GPRS zo heel slecht nog niet.WybWyb schreef op woensdag 19 september 2007 @ 08:09:
Je kan beter nog even wachten... http://www.iphoneclub.nl/...-ook-niet-voor-de-iphone/
Nederlandse providers zijn namelijk niet van plan nog eens een edge netwerk aan te leggen alleen voor één telefoon.
De iPhone in Duitsland zal een nieuwere sw versie hebben, en of en hoe snel die gehackt wordt is wat mij betreft een grote vraag. Als je echt iets wilt beveiligen kan dat, zie X360, hoewel de DVD firmware gekraakt is voor gekopieerde spellen, kan men nog steeds niet de sw op de X360 zelf veranderen.Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 08:16:
Even een simpele what-if..
What-if de iPhone in Duitsland uit komt over een maand of 2.. Kunnen we dan gewoon de grens over rijden en er eentje gaan halen? We kunnen die dan toch wel, neem ik aan.. bij ons activeren en dan unlocken?
Lijkt me dat in Europa de taal inderdaad een optie wordt.Krijgen we dan een iPhone met Duitse taal? iewEn.. als dat zo is.. is dit dan eenvoudig om te zetten naar Engels? Niet alleen voor de Duitse, maar ook voor de Nederlandse.. Ik heb namelijk een hekel aan de Nederlandse taal op elektronische apparaten. Al m'n computers draaien Engelse software,.. zelfs m'n huidige Nokia etc. etc. Zelfs m'n Random Reader van de Rabobank
Hoop wel dat er ook de keuze is voor de Engelse taal in de menu's etc.
Zou kunnen dat dat kan, ik zou er niet op rekenen echter.En.. wat als we hem NU halen in bijvoorbeeld Duitsland en Engeland.. zou het dan mogelijk zijn om, mocht hij in Nederland uit komen bij 'T-Mobile' (of een andere operator) om daar alsnog een abonnement af te sluiten. Dus.. je iPhone weer opnieuw activeren via iTunes en dan alsnog een Nederlands abonnement af te sluiten? Dat zou natuurlijk wel cool zijn
Dan zou er een soort un-activation-solution moeten komen..
Vraagje: weet iemand wat een onbeperkt UMTS per maand moet kosten?WybWyb schreef op woensdag 19 september 2007 @ 08:09:
Je kan beter nog even wachten... http://www.iphoneclub.nl/...-ook-niet-voor-de-iphone/
Hoor wel vaak drammen over "EDGE is traag, GPRS nog trager", maar GPRS kost je 'al' 10 euro per maand, wat moet UMTS dan gaan kosten?
Aardige poll over hoe de gemiddelde tweaker over kosten voor mobiel internet denkt:
http://tweakers.net/etc/?Action=Poll&ID=825
Umts is bij Telfort, T-mobile en Kpn ook 9,95 per maand. Je zit dan wel met een snelheidslimiet, maar dat maakt weinig uit denk ik.matthijst schreef op woensdag 19 september 2007 @ 08:32:
[...]
Vraagje: weet iemand wat een onbeperkt UMTS per maand moet kosten?
Hoor wel vaak drammen over "EDGE is traag, GPRS nog trager", maar GPRS kost je 'al' 10 euro per maand, wat moet UMTS dan gaan kosten?
Precies. Dat moet werken. Ik vlieg nogal veel voor mijn werk en ben dan ook al een aantal keren aangehouden bij de douane. Nog nooit hebben ze me gefouilleerd daar. Ze doorzoeken je bagage maar als jij die telefoon in je zak hebt zitten loop je er zo mee verder.Fab1Man schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:11:
[...]
Wat voor tips heb je voor mij om de betaling te ontduiken? Ik dacht zelf aan:
- doos en handleidingen via de post naar mezelf sturen vanuit New York, iPhone gewoon in m'n zak, zonder doos etc.
Dat betekent, stam + t .
Verwijderd
Heb nu mijn iPhone met Telfort, T-Mobile en Vodafone gebruikt zonder problemen met GPRS.Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:54:
Wat zijn de ervaringen met de iPhone i.c.m. Telfort Surf & mail unlimited voor € 10 per maand? GPRS werkt probleemloos?
Telfort GPRS leek gek genoeg wel het snelste van alle

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Je ziet alleen een EDGE symbooltjeVerwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:05:
Stiekem geen EDGE symbooltje gespot?
Ook bij een GPRS verbinding.
[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 19-09-2007 11:21 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
kan iemand me uitleggen wat er nu zo speciaal/vernieuwends aan de iPhone is?
Ik snap het namelijk niet...
Touchscreen, internet...Batsu schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:22:
Ik zal vast tegen een hoop schenen aanschoppen maar:
kan iemand me uitleggen wat er nu zo speciaal/vernieuwends aan de iPhone is?
Ik snap het namelijk niet...
Speel d'r 's mee zou ik zeggen.
Zag zelf de lol er ook niet echt van in, maar na een paar minuten ermee klooien
maar al die dingen betsaan al in hudige toestellen...matthijst schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:33:
[...]
Touchscreen, internet...
Speel d'r 's mee zou ik zeggen.
Zag zelf de lol er ook niet echt van in, maar na een paar minuten ermee klooien
Verwijderd
snap je dat nietBatsu schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:42:
[...]
maar al die dingen betsaan al in hudige toestellen...
Het moet tussen je oren groeien.
Ik zie het nut er ook niet van in,
laat staan voor DAT bedrag.
oke dan zijn wij het wel eens.Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:45:
[...]
snap je dat niet
Het moet tussen je oren groeien.
Ik zie het nut er ook niet van in,
laat staan voor DAT bedrag.
Het gaat er dus om dat het van Apple is en dat mensen het daarom willen hebben, en zijn zelfs bereid onevenredig veel geld ervoor te betalen... prima ik snap het nu ;-)
Touchscreen in een iphone werkt stukken beter dan bv. Qtek 9100 (groter scherm, hogere resolutie)... Zelfde geldt voor internetten: Safari is een meesterlijke browser...Batsu schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:42:
maar al die dingen betsaan al in hudige toestellen...
Hoe bedoel je? Onevenredig veel?Batsu schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:47:
oke dan zijn wij het wel eens.
Het gaat er dus om dat het van Apple is en dat mensen het daarom willen hebben, en zijn zelfs bereid onevenredig veel geld ervoor te betalen... prima ik snap het nu ;-)
Ik vind het wel meevallen: 350 euro voor een telefoon/iPod combinatie?
Oei, wat duur
[ Voor 39% gewijzigd door matthijst op 19-09-2007 11:51 ]
HTC touch??matthijst schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:50:
[...]
Touchscreen in een iphone werkt stukken beter dan bv. Qtek 9100 (groter scherm, hogere resolutie)... Zelfde geldt voor internetten: Safari is een meesterlijke browser...
[...]
Hoe bedoel je? Onevenredig veel?
Ik vind het wel meevallen: 350 euro voor een telefoon/iPod combinatie?
Oei, wat duur
safari kan op iedere symbian telefoon ook!
nou als ik 350 moet betalen icm een smerig duur contract haak ik af. tevens begrijp ik dat de kwaliteit van de mp3 functie (die je dus ook in veel goedkopere toestellen hebt) tegenvalt....
Verwijderd
De iPhone heeft (deels al bestaande) features gewoon beter geimplementeerd. Ga jij maar eens 5 minuten spelen met een HTC Touch (die overigens een stuk duurder is) en een iPhone. Voor nog geen 300 euro haal je een iPhone naar NL zonder contract.Batsu schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:55:
[...]
HTC touch??
safari kan op iedere symbian telefoon ook!
nou als ik 350 moet betalen icm een smerig duur contract haak ik af. tevens begrijp ik dat de kwaliteit van de mp3 functie (die je dus ook in veel goedkopere toestellen hebt) tegenvalt....
Verwijderd
Ik moet eerlijk zeggen: ik ben nog niet helemaal overtuigd. Het is een enorm gers 'hebbeding' maar ik geloof niet dat ik 'm echt zou willen hebben. Zeker niet als je kijkt naar de mogelijke kosten van aanschaf-, abonnement- en data-kosten. En tel daar dan de gemiste 'features' zoals netwerk, gps, 100% sync met OSX Mail, zelf software installeren, etc. bij op.
Het is ook wel even wennen met zo'n touch-screen; niet alles is even intuitief als het lijkt. Vooral het 'zoomen' met twee vingers kreeg ik niet 123 voor elkaar. Ook het draaien van het display door de motion-sensors kwam niet goed van de grond. Maar dat is wellicht een kwestie van oefenen. Ik heb overigens behoorlijk staan zwaaien met dat ding, evenals mijn buurman uit Cairo. Voor de rest ziet het fraai uit, mooi groot scherm en knoppen, mooie kleuren.
Ik heb toch, geloof ik, meer de voorkeur voor de iPod Touch (uitgeklede iPhone). Voor dat bellen gebruik ik echt m'n Nokia (of wat dan ook) en niet een iPhone.
Beter geimplementeerd... de revieuws (lees maar eens op mobile-review) die ik daarover gelezen hebben zijn hier niet eenduidig in. Ik vind een beltoon kunnen toweijzen toch wel minimaal een vereiste en dat kan de iphone niet.Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:58:
[...]
De iPhone heeft (deels al bestaande) features gewoon beter geimplementeerd. Ga jij maar eens 5 minuten spelen met een HTC Touch (die overigens een stuk duurder is) en een iPhone. Voor nog geen € 300 euro haal je een iPhone naar NL zonder contract.
De iphone zal (gelockt0 vast wel goedkoper zijn als je hem importeert. Maar let maar eens op wat dit grapje kost als je gewoon netjes wacht tot ie hier in de winkels ligt.
Pfff, de mp3 functie kan je kort over zijn: het is gewoon een iPod Touch en wmb werkt dat allemaal heel aardig... En je batterij gaat ook lang mee, iets wat op andere telefoons nogal een ruk is...Batsu schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:00:
[...]
Beter geimplementeerd... de revieuws (lees maar eens op mobile-review) die ik daarover gelezen hebben zijn hier niet eenduidig in. Ik vind een beltoon kunnen toweijzen toch wel minimaal een vereiste en dat kan de iphone niet.
De iphone zal (gelockt0 vast wel goedkoper zijn als je hem importeert. Maar let maar eens op wat dit grapje kost als je gewoon netjes wacht tot ie hier in de winkels ligt.
Beltoon toewijzen, tsja, zou kunnen dat ie dat niet kan, geen idee eigenlijk: zie op het scherm wel wie er belt, daar heb ik geen andere beltoon voor nodig...
En andere beltonen (mp3's etc) instellen kan vanaf ondertussen wel...
Qua "officiele" prijs heb je helemaal gelijk: kreng is veels te duur icm. een 2-jarig contract. DAT gaat nergens over....
[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 19-09-2007 12:10 ]
Verwijderd
Da’s een persoonlijke afweging natuurlijk, ik associeer beltonen meer met puisterige pubertjes die denken dat het gaaf is om in het openbaar vervoer hun telefoon 10 keer over te laten gaan. Je kan zelf trouwens tegen een vergoeding custom ringtones maken met iTunes.Batsu schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:00:
[...]
Beter geimplementeerd... de revieuws (lees maar eens op mobile-review) die ik daarover gelezen hebben zijn hier niet eenduidig in. Ik vind een beltoon kunnen toweijzen toch wel minimaal een vereiste en dat kan de iphone niet.
Waarom zou ik daar dan op wachten?De iphone zal (gelockt0 vast wel goedkoper zijn als je hem importeert. Maar let maar eens op wat dit grapje kost als je gewoon netjes wacht tot ie hier in de winkels ligt.
nou ja misschien is het wel een kewstie van hate it or love it ;-)matthijst schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:09:
[...]
Pfff, de mp3 functie kan je kort over zijn: het is gewoon een iPod Touch en wmb werkt dat allemaal heel aardig... En je batterij gaat ook lang mee, iets wat op andere telefoons nogal een ruk is...
Beltoon toewijzen, tsja, zou kunnen dat ie dat niet kan, geen idee eigenlijk: zie op het scherm wel wie er belt, daar heb ik geen andere beltoon voor nodig...
Qua "officiele" prijs heb je helemaal gelijk: kreng is veels te duur icm. een 2-jarig contract. DAT gaat nergens over....
Ik ben niet warm gelopen iig, maar ieder zijn eigen ding natuurlijk!
daar hoefje niet op te wachten maar het zal voor 95% van de kopers wel het geval zijnVerwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:10:
[...]
Da’s een persoonlijke afweging natuurlijk, ik associeer beltonen meer met puisterige pubertjes die denken dat het gaaf is om in het openbaar vervoer hun telefoon 10 keer over te laten gaan. Je kan zelf trouwens tegen een vergoeding custom ringtones maken met iTunes.
[...]
Waarom zou ik daar dan op wachten?
Yep, dat denk ik...Batsu schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:11:
nou ja misschien is het wel een kewstie van hate it or love it ;-)
Ik ben niet warm gelopen iig, maar ieder zijn eigen ding natuurlijk!
Over smaak valt niet te twisten en dat soort Oud-Hollandsche onzin
haha klopt!matthijst schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:12:
[...]
Yep, dat denk ik...
Over smaak valt niet te twisten en dat soort Oud-Hollandsche onzin
Correct, live ticker is te vinden op http://www.mac-essentials.de/ (alhoewel die site op dit moment wat problemen heeft zo te zienPixxa schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:12:
T-Mobile geeft op dit moment in Berlijn een persconferentie en heeft daarbij de Duitse iPhone aangekondigd. De telefoon gaat 399 euro kosten en is vanaf 9 november te koop. T-Mobile heeft al 90% EDGE-dekking in Duitsland en heeft daarnaast 20.000 T-Online HotSpots.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Ik heb jaren geleden mezelf ook moeten verantwoorden waarom ik in fucksname een PowerBook G3 Pismo had gekocht met OS9 toen nog. Nou heel simpel: Ik had never nooit problemen met surfen, downloaden en ga zo maar door + dat er een Airportkaart in zat dat mensen mij glazig aan zaten te kijken van hoe kan je op internet zonder een snoertje erin?
Ik heb zelf vorige week een HTC Touch kunnen uitproberen en ik vond het echt 3x niks (sowieso WM toestellen heb ik slechte ervaring mee...). Ik ben echt een Symbian fan en toen ik de 30e Juni een iPhone in mijn handen kreeg gedrukt heb ik er ook naar gekeken van eigenlijk is het niet echt speciaal. Nu ik er wat langer mee geknoeid heb en bel ben ik stiekem wel een beetje verliefd op het toestel ondanks dat ik heel erg de profielen mis (Normaal, Stil, Nach (Nach gebruik ik zodat telefoon alleen over gaat bij een select aantal mensen die niet zomaar zou bellen).
Desondanks heb ik hetzelfde gevoel bij de iPhone als bij de iPod toendertijd; heb een iPod 1G 5GB en daar miste ik de EQ op en alleen omdat dat er niet op zat vond ik het een kut ding.
Later na een firmwareupdate zat het er wel opeens op en kreeg ik langzaam een liefde verhouding met de jukebox waar nu ook heeel veeel mensen fan van zijn geworden.
Denk dat de iPhone ook nog moet inburgeren net als de iPod dat moest.
Pixxa: De telefoon gaat 399 euro kosten en is vanaf 9 november te koop. T-Mobile heeft al 90% EDGE-dekking in Duitsland en heeft daarnaast 20.000 T-Online HotSpots. Aanvulling: T-Mobile heeft beloof dat tegen het einde van het jaar de EDGE-dekking 100% zal bedragen.
Maar het is mij niet duidelijk of die een logo'tje in beeld is, of echt iets op de iPhone (wat heresy zou zijnQ: Wird es Branding geben, also ein T-Mobile.iPhone?
A: Es gibt das T-Mobile-Logo rechts oben in der Ecke.
- Tarieven worden vanaf 9 november bekend gemaakt.
- GPS zou later kunnen komen, als de benodigde hardware kleiner geworden is.
- UMTS zou misschien eind volgend jaar kunnen komen.Ende nächsten Jahres kann es ein iPhone mit UMTS geben.
- Het is mogelijk de iPhone te gebruiken i.c.m. Exhange Server.
- Er komt een software update met enkele "permanente verbeteringen" (permanente Verbesserungen)
- Het zal niet mogelijk zijn eigen software op de iPhone te draaien.
- Activering net zoals US en UK via iTunes
- Visual Voicemail zal werken.
- Apple schijnt wel EDGE tot het randje te duwen en vrijwel dezelfde snelheid als 3G te kunnen bieden. T-Mobile heeft het over 222kbs
1: Er zijn nog geen Video's en TV-shows in de Duitsche ITMS, daaraan wordt gewerkt. En Steve becommentarieerd de Nokia-iPhone-kloon met het feit dat het toch om het besturingssysteem draait.
2: Wat ik niet volledig volg + de quote van 1.
Als iemand iets van 2 kan maken, graag1:videos und tv-shows sind nicht im deutschen itms, apple arbeitet daran. nokia hat ein iphone-fake, steve bleibt gelassen: alles eine frage der software.
2:Steve wünscht sich nur noch DRM-freie Musik, dafür kämpft er
Die EU-Kommission ist auf den iTunes Store aufmerksam geworden.
[ Voor 49% gewijzigd door Zsub op 19-09-2007 13:11 ]
Niet helemaal.Ballebek schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:32:
Zelfde verhaal als UK dus.
Kijk!!!Zsub schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:30:
Het is mogelijk de iPhone te gebruiken i.c.m. Exhange Server.
WAT?!Het zal niet mogelijk zijn eigen software op de iPhone te draaien.
Bron
mijn code is voor Telfort: *5005*86*1233#
If you have successfully unlocked your iPhone, you may have discovered already that the voicemail button doesn't do anything at all. It won't be visual, but you can easily get the voicemail button to work using any carrier following this steps:
1. First, learn what your voicemail number is with your current provider (for example, in Spain the Vodafone voicemail number is 177.)
2. Click on the phone button in your iPhone.
3. Click on the keypad tab.
4. Tap the following code:
*5005*86*xxx#
• The xxx is the voice mail, in our example it will read: *5005*86*177#
5. Tap call.
6. After a second, the code will have been set.
7. Tap now on the voicemail button and it will automatically call your usual voicemail service.
This tip was found in the iPhone Dev Team wiki.
dit klinkt niet als een firmware update !, een apart progje zou wel beter zijn voor de gekraakte phones
Als je hem in NL werkend kunt krijgen bezit je ook de kennis om zelf je ringtones toe te voegen.matthijst schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:09:
[...]
Nadeel vind ik trouwens dat hij geen vCards aan kan, deze ontvang ik nl. nogal vaak en mag ze dus fijn overtiepen. Ander nadeel is dat je in Mail geen optie hebt 'mark all as read', vaak krijg je tientallen emails die je allemaal niet wil lezen. Voor die (ongelezen) berichten blijft er dus een rood bolletje in je springboard staan... En nog een paar van dat soort gedoe, niks wat een firmware-update niet kan fixen. Al met al wordt het een onmisbaar apparaat voor mij.
http://www.apple.com/de/p...007/september/iphone.html
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
HehVerwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:01:
hopen dat Jobs morgen heel toevallig in Amsterdam moet zijn ?
OK. Ik las bovenstaand en vond het toch wat vaag gebrabbelJobs will offenbar nicht nach Paris kommen, also keine Steve Jobs-Keynote auf der AppleExpo nächste Woche.
[ Voor 33% gewijzigd door Zsub op 19-09-2007 13:07 ]
Niet zo zeuren ouwe, gewoon met adresboek op je Mac doendesmodus schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:53:
[...]
Nadeel vind ik trouwens dat hij geen vCards aan kan, deze ontvang ik nl. nogal vaak en mag ze dus fijn overtiepen.
Of voor de mensen die het in het Engels willenFuncracker schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:59:
Alle info over de Duitsland deal (persbericht van Apple):
http://www.apple.com/de/p...007/september/iphone.html
http://www.apple.com/pr/library/2007/09/19iphone.html
Volgens het bericht op Yahoo! Finance Duitsland met betrekking tot de persconferentie (http://de.biz.yahoo.com/1...dy-iphone-9-november.html) heeft T-Mobile ook de rechten voor Nederland.Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:01:
hopen dat Jobs morgen heel toevallig in Amsterdam moet zijn ?
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Verwijderd
Verwijderd
Wat snap jij niet aan het woord "Zweijahresvertrag"?Batsu schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:24:
dus als ik het goed begrijp kost de iPhone 399 euro met daarbij nog een twee-jarig contract (in Duitsland)
daar begrijp ik alles aan ik vind het alleen geen goede deal. Maar ja dat zal bijna iedereen hier wel niet met me eens zijn he...Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:48:
[...]
Wat snap jij niet aan het woord "Zweijahresvertrag"?
Dan ben ik één van de weinigen die het niet met je eens is. Ik zit op dit moment op een gemiddelde van elke twee jaar een nieuwe iPod. De iPhone wordt (naast mijn nieuwe telefoon natuurlijk) gebruikt als mijn nieuwe iPod, en laat ik nu net mijn vorige iPod in november 2005 gekocht hebben. Natuurlijk is het irritant als je de nieuwste Nokia, Samsung of whatever merk er tegenwoordig hip is, om een tweejarig contract te moeten tekenen, maar de iPhone is meer dan dat (in mijn ogen), en zal dus ook de eerste telefoon zijn waar ik een tweejarig contract bereid voor ben te betalen. Het enige waar ik benieuwd naar ben is wat ze doen met huidige T-Mobile klanten en hoe 'gesimlockt' het toestel is. Ik heb nu namelijk een T-Mobile simkaart, en ben tevreden met mijn huidige abonnement. Ben benieuwd.Batsu schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:53:
[...]
daar begrijp ik alles aan ik vind het alleen geen goede deal. Maar ja dat zal bijna iedereen hier wel niet met me eens zijn he...
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Als dit zo is, dan snap ik niet helemaal waarom er mensen zijn die er 1 zonder 3G gaan halen. Ik bedoel als muziek aan het luisteren bent en je verwacht een langere batterij-duur kun je gewoon 3g even compleet uitzetten (door 1 knop volgens mij)Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:23:
Op www.iphoned.nl valt te lezen dat Jobs bevestigd heeft dat er een iphone met 3G komt voor het einde van 2008.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Dat zou jammer zijn want wat ik heb begrepen is dat T-mobile geen EDGE ondersteund. Alleen KPN en Vodafone ondersteunen dit en dat zou betekenen dat wij de iPhone pas krijgen als het toestel G3 heeft. Nog even geduld dus. Zijn er trouwens mensen die EDGE hebben getest in NL in combinatie met een iPhone. MacOSX.nl heeft er het volgende over te zeggen:FL!PNEUS schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:13:
[...]
Volgens het bericht op Yahoo! Finance Duitsland met betrekking tot de persconferentie (http://de.biz.yahoo.com/1...dy-iphone-9-november.html) heeft T-Mobile ook de rechten voor Nederland.
5. EDGE
De iPhone maakt voor internet-toegang gebruik van het EDGE netwerk als er geen WiFi verbinding beschikbaar is. EDGE is een voorganger van de snellere UMTS of HSDPA verbindingen en is beperkt qua snelheid. Voordeel is dat een EDGE verbinding via meerdere GPRS verbindingen wordt opgebouwd en aangezien GPRS vanuit elke GSM mast wordt uitgestuurd betekent dit dat EDGE een landelijke dekking heeft. In Nederland wordt EDGE in ieder geval nog door KPN, Vodafone en T-mobile aangeboden voor data verkeer (informeer bij je eigen telefoonaanbieder of ze ook EDGE aanbieden). Omdat vrijwel alle Blackberries tot nu toe gebruik maken van EDGE en het via bestaande GSM masten loopt zal deze dienst de komende jaren ook nog blijven bestaan.
Om je iPhone op het EDGE netwerk van KPN, Vodafone of T-Mobile te krijgen moet je het volgende instellen: onder 'Settings' op het springboard kies je voor General > Network > EDGE. Vervolgens:
* voor KPN: vul 'internet' in achter APN en laat de Username en Password leeg.
* voor Vodafone: vul 'live.vodafone.com' in achter APN, Username: 'vodafone', Password: 'vodafone'.
* voor T-Mobile (Web 'n Walk): vul 'internet' in achter APN, Username: 'tmobile', Password: 'tmobile'
http://www.xbmcfreak.nl/
Dit vroeg ik mij ook al af, is er niet een of andere functie om hem dmv. een handeling stil te krijgen? dus makkelijk switchen van normaal naar stil en andersom?Ballebek schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:21:
[...]
Nu ik er wat langer mee geknoeid heb en bel ben ik stiekem wel een beetje verliefd op het toestel ondanks dat ik heel erg de profielen mis (Normaal, Stil, Nach (Nach gebruik ik zodat telefoon alleen over gaat bij een select aantal mensen die niet zomaar zou bellen).
Er zit daarvoor een schakelaar aan de zijkant:_GoldStrike_ schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:15:
[...]
Dit vroeg ik mij ook al af, is er niet een of andere functie om hem dmv. een handeling stil te krijgen? dus makkelijk switchen van normaal naar stil en andersom?
Switch between ring and silent mode
Flip the Ring/Silent switch on the side of iPhone. When set to silent, iPhone doesn’t play any ring, alert, or effects sounds. It does, however, play alarms set using Clock.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik denk dat het toestel hier dan van GPRS gebruik zal gaan maken. Daarnaast heeft T-Mobile over heel Nederland verspreid een groot aantal Wi-Fi hotspots, dus T-Mobile zou iPhone gebruikers daar ook gratis gebruik van kunnen laten maken. Het gebrek aan een EGDE netwerk zou niet noodzakelijk voor vertraging hoeven te zorgen.Erhnam schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:14:
[...]
Dat zou jammer zijn want wat ik heb begrepen is dat T-mobile geen EDGE ondersteund. Alleen KPN en Vodafone ondersteunen dit en dat zou betekenen dat wij de iPhone pas krijgen als het toestel G3 heeft. Nog even geduld dus.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Het volgende komt van Macsox.nl :Nadat Telfort eerder dit jaar de stekker uit haar EDGE-netwerk trok, zijn wij een EDGE-loze natie. Een belrondje langs verschillende mobiele operators in Nederland maakt duidelijk dat geen van allen van plan is om nog EDGE uit te gaan rollen, ook niet als een toestelfabrikant daarom vraagt. Een van de reacties: “EDGE, wat is dat?”
We deden vandaag een eigen onderzoekje en maakten een belronde langs verschillende mobiele operators in Nederland. Van Telfort weten we dat ze - of eigenlijk moederbedrijf KPN - dit voorjaar met EDGE zijn gestopt. De andere vier zijn er nooit aan begonnen. Tijd om met de komst van de iPhone nog even snel EDGE uit te rollen, zoals O2 nu in het Verenigd Koninkrijk doet? Weinig kans: KPN en MoNet, een overkoepelende vereniging voor Nederlandse telecomproviders zijn alweer vergeten wat EDGE ook alweer was. Maar stiekem zijn we natuurlijk vooral benieuwd wat T-Mobile gaat doen. De woordvoerder kon ons geruststellen (of teleurstellen al naar gelang hoe je er naar wilt kijken): EDGE is ook volgens T-Mobile niet de technologie van de toekomst. We zullen nog een paar maanden moeten doorbijten met GPRS en kunnen vanaf begin 2008 met de supersnelle 3G iPhone aan de slag (maar dat laatste zei de woordvoerder uiteraard niet).
Nogal tegenstrijdig!5. EDGE
De iPhone maakt voor internet-toegang gebruik van het EDGE netwerk als er geen WiFi verbinding beschikbaar is. EDGE is een voorganger van de snellere UMTS of HSDPA verbindingen en is beperkt qua snelheid. Voordeel is dat een EDGE verbinding via meerdere GPRS verbindingen wordt opgebouwd en aangezien GPRS vanuit elke GSM mast wordt uitgestuurd betekent dit dat EDGE een landelijke dekking heeft. In Nederland wordt EDGE in ieder geval nog door KPN, Vodafone en T-mobile aangeboden voor data verkeer (informeer bij je eigen telefoonaanbieder of ze ook EDGE aanbieden). Omdat vrijwel alle Blackberries tot nu toe gebruik maken van EDGE en het via bestaande GSM masten loopt zal deze dienst de komende jaren ook nog blijven bestaan.

Hebben we nou wel of geen EDGE in Nederland?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Niet meer. Sinds Augustus is het netwerk van Telfort uit de lucht en verkochtTourniquet schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:38:
[...]
Het volgende komt van Macsox.nl :
[...]
Nogal tegenstrijdig!![]()
Hebben we nou wel of geen EDGE in Nederland?
TV-Out optie voor de info
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik zag namelijk dat KPN een 128kbit abonnement aanbiedt voor 9,50 terwijl je bij T-mobile voor dat geld slechts de halve snelheid hiervan krijgt. Ik vroeg me af of het dan alsnog verstandiger is om voor T-mobile te kiezen omdat zij hoogstwaarschijnlijk de exclusieve iPhone-rechten hier in Nederland krijgen en nog wellicht een tijdje dan EDGE ondersteunen.
Verwijderd
Niet een beetje gaar dat ze nu gaan investeren in een verouderde techniek??T-Mobile gaat daarom dit jaar de dekking van zijn Edge-netwerk verbeteren, zo meldt het Duitse Heise. iPhone-klanten kunnen bovendien gratis gebruik maken van 8600 'hotspots' met een draadloze internetverbinding. Ook in Groot-Brittannië maakte wifi-toegang deel uit van het abonnement.

Je zult kunnen blijven internetten, echter wel met max 64 Kilobit/s (dus 8 kilobyte/s) (vaak veel minder) of te wel GPRS. Zie de tabel hieronder voor meer info:CoolJuul schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:47:
Over dat hele EDGE verhaal hier in Nederland, je hoeft dus niet bang te zijn dat je iPhone m.b.t. Internet onbruikbaar wordt wanneer KPN of welke provider je dan ook hebt, kiest om de stekker uit het EDGE netwerk te trekken?
Ik zag namelijk dat KPN een 128kbit abonnement aanbiedt voor 9,50 terwijl je bij T-mobile voor dat geld slechts de halve snelheid hiervan krijgt. Ik vroeg me af of het dan alsnog verstandiger is om voor T-mobile te kiezen omdat zij hoogstwaarschijnlijk de exclusieve iPhone-rechten hier in Nederland krijgen en nog wellicht een tijdje dan EDGE ondersteunen.

Even een kleine verduidelijking .. zie je eigen tekst.DaannO schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:50:
[...]
Je zult kunnen blijven internetten, echter wel met max 64 Kilobit/s (dus 8 kilobyte/s) (vaak veel minder) of te wel GPRS. Zie de tabel hieronder voor meer info:
[afbeelding]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Idd, excuusFalcon schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:51:
[...]
Even een kleine verduidelijking .. zie je eigen tekst.
De visual voicemail werkt zowiezo niet als je een andere aanbieder kiest. De knop werkt op dat moment ook niet meer maar is vrij makkelijk aan het normale voicemailnummer te binden (zoiets als snelkiezen):BeQuietAndDrive schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:40:
Ik las in het vorige topic een aantal maal dat na zo'n unlock de voicemail niet meer werkt. Dat lijkt me nogal stug, er wordt zeker alleen gedoeld op het visual voicemail neem ik aan?
To set voicemail type *5005*86*xxx# then CALL where xxx is your voicemail number. (86=VM on keyboard); for orange : *5005*86*888# then CALL
To set SMSC type *5005*7672*xxxxxxxxxx# then CALL where xxxxxxxxxx is your SMScenter number. (7672=SMSC on keyboard); for orange : *5005*7672*+33689004000# then CALL
If you want to check settings :
for Voicemail = *#5005*86# then CALL for SMSC = *#5005*7672# then CALL
[ Voor 19% gewijzigd door Renegade op 19-09-2007 15:55 ]
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Nederland = Max GPRS, Edge is niet beschikbaar - tenzij T-Mobile NL EDGE introduceert.CoolJuul schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:03:
@ DaannO: bedankt voor je antwoord. Nog één onduidelijkheid, momenteel zou je dan wel gewoon gebruik kunnen maken van EDGE, dus hogere snelheid? Of blijf je hier in Nederland sowieso steken op die 64kbps?
De iPhone kost in de US $399,-.excl abonnement & tax en in Duitsland gaat deze naar alle waarschijnlijkheid €399,- kosten (abo onbekend)
Men hoeft in de US niet direct een abonnement af te sluiten en dus is de iPhone "los" te koop voor $399,- (excl tax).
Het is dus het makkelijkst en goedkoopst, als je toevallig in de States bent, om daar een "losse" iPhone te kopen, deze mee te nemen naar Nederland, een unlock tooltje erover heen te gooien, eigen sim erin te knallen en voila, je hebt een werkende iPhone met je bestaande abonnement voor +/- 300 euro?
edit/
Ik kijk net even op marktplaats voor iPhones en daar staat een verkoper die iPhones op voorraad heeft en uit woerden komt , toevallig?
[ Voor 10% gewijzigd door vacuumcleaner op 19-09-2007 16:40 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Verwijderd
Alleen als je ervoor kiest die te installeren.FerdiV schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:56:
Ik kan het gewoon niet echt begrijpen, wat is nou het nadeel van een geunlockte iPhone? Kan het gebeuren dat Apple door een Firmware update ervoor zorgt dat de iPhone een abo nodig gaat hebben, en ook nadat je hem hebt geunlockt?
Dit topic is gesloten.
Lees voordat je post Hacks, Jailbreaks: LEES DIT EERST!.