[iPhone] Ervaringen & Discussie Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.589 views sinds 30-01-2008

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
-d- schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:30:
[...]

Nederland = Max GPRS, Edge is niet beschikbaar - tenzij T-Mobile NL EDGE introduceert.
En dat gebeurt (denk ik) niet. Ik begin bang te worden dat Nederland pas de iPhone mag genieten als versie twee (3G) wordt geintroduceerd...

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:38

rammes

koekebakker 1e klas

[...]

Nederland = Max GPRS, Edge is niet beschikbaar - tenzij T-Mobile NL EDGE introduceert.
aanvulling, volgens wiki

EDGE in Nederland
In Nederland is EDGE door Telfort geïntroduceerd en landelijk dekkend beschikbaar geweest. Het Telfort netwerk is echter afgebouwd, waardoor sinds 1 juni 2007 EDGE in Nederland niet meer beschikbaar is.

Ik zou het doen!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
FerdiV schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:56:
Ik kan het gewoon niet echt begrijpen, wat is nou het nadeel van een geunlockte iPhone? Kan het gebeuren dat Apple door een Firmware update ervoor zorgt dat de iPhone een abo nodig gaat hebben, en ook nadat je hem hebt geunlockt?
Nee, maar het kan wel je unlock weer verkloten, waardoor je weer moet wachten tot de nieuwe beveiliging is geunlocked..

• Morangie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 12:07
iets heel vaags trouwens: als ik 2x snel tap in de rechter onderhoek komt de calculator te voorschijn.....

• CoolJuul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 10:11
Maar T-mobile biedt ook hogere snelheden aan zoals 192kbps, kan een huidige iPhone met deze snelheden hier in Nederland overweg of niet?

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Het blijft een beetje onduidelijk over het wel of niet beschikbaar zijn van EDGE in Nederland.

Bij een artikel en discussie daarna op MacOSX.nl staat bijvoorbeeld:
In Nederland wordt EDGE in ieder geval nog door KPN, Vodafone en T-mobile aangeboden voor data verkeer (informeer bij je eigen telefoonaanbieder of ze ook EDGE aanbieden). Omdat vrijwel alle Blackberries tot nu toe gebruik maken van EDGE en het via bestaande GSM masten loopt zal deze dienst de komende jaren ook nog blijven bestaan.
[...]aangezien KPN en Vodafone beiden Blackberries aanbieden en dus wel EDGE moeten hebben. Daarnaast wordt EDGE niet zichtbaar als optie in het settingsmenu als je gebruik maakt van een netwerk dat het niet ondersteundt (en zowel bij sims van Vodafone als KPN zie je die optie wel). Tot slot is de snelheid duidelijk hoger dan die van GPRS. Mijn idee is dan ook dat beiden weldegelijk EDGE hebben maar dit niet adverteren omdat het voor een beperkte markt wordt ingezet.
Weet iemand hoe het dan zit met die Blackberries als er officieel geen EDGE bestaat in NL?

[ Voor 27% gewijzigd door Tourniquet op 19-09-2007 18:27 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:48
Tourniquet schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:25:
Het blijft een beetje onduidelijk over het wel of niet beschikbaar zijn van EDGE in Nederland.

Bij een artikel en discussie daarna op MacOSX.nl staat bijvoorbeeld:

[...]

[...]

Weet iemand hoe het dan zit met die Blackberries als er officieel geen EDGE bestaat in NL?
Zwartebessen gebruiken dus gewoon GPRS.
Als er geen EDGE is dan wordt er over geschakeld op GPRS.

Heel veel nokia's hebben EDGE.

Dus dat EDGE verhaal is niet zo essentieel voor internet. En EDGE is nu ook weer niet zoveeeeel sneller dan GPRS. Tenminste op een telefoon merk je dat verschil niet zo... enkel als je met grote bestanden gaat werken (via email bijv.) en je gaat toch geen film streamen of mp3's downloaden op je mobiel!

Het verschil met UMTS merk je wel... dat alles er gewoon net ff wat sneller staat... HSDPA heb ik geen ervaring mee (had een PIT op me N95)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

nils7 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:35:
[...]

Zwartebessen gebruiken dus gewoon GPRS.
Als er geen EDGE is dan wordt er over geschakeld op GPRS.

Heel veel nokia's hebben EDGE.

Dus dat EDGE verhaal is niet zo essentieel voor internet. En EDGE is nu ook weer niet zoveeeeel sneller dan GPRS. Tenminste op een telefoon merk je dat verschil niet zo... enkel als je met grote bestanden gaat werken (via email bijv.) en je gaat toch geen film streamen of mp3's downloaden op je mobiel!

Het verschil met UMTS merk je wel... dat alles er gewoon net ff wat sneller staat... HSDPA heb ik geen ervaring mee (had een PIT op me N95)
ok, thanks. Conclusie: Koen van macosx.nl kletst uit z'n nek. :P

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen als ik in oktober in Alaska - USA zit, de Iphone nou eens kan kopen zonder Abbo of moet je dit nog steeds in combie aanschaffen?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dude }:O

Je koopt 'n iPhone los in de winkel voor 399 dollar en activeert thuis je abbo pas ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• carfreak02
  • Nu online
vacuumcleaner schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:35:
Ben ik heel kort door de bocht als ik het volgend vraag.

De iPhone kost in de US $399,-.excl abonnement & tax en in Duitsland gaat deze naar alle waarschijnlijkheid €399,- kosten (abo onbekend)

Men hoeft in de US niet direct een abonnement af te sluiten en dus is de iPhone "los" te koop voor $399,- (excl tax).

Het is dus het makkelijkst en goedkoopst, als je toevallig in de States bent, om daar een "losse" iPhone te kopen, deze mee te nemen naar Nederland, een unlock tooltje erover heen te gooien, eigen sim erin te knallen en voila, je hebt een werkende iPhone met je bestaande abonnement voor +/- 300 euro?

edit/
Ik kijk net even op marktplaats voor iPhones en daar staat een verkoper die iPhones op voorraad heeft en uit woerden komt , toevallig? :P
Inderdaad , je kunt hem wel een UK iPhone of een DE iPhone maar je weet niet of je gelijk je contract af moet sluiten , daarbij is het ook nog goedkoper om hem vanuit de US mee te nemen. Ik zou het wel weten. Jammer dat ik geen bekende daar heb zitten. >:)

[ Voor 63% gewijzigd door carfreak02 op 19-09-2007 19:10 ]

Verwijderd

Dus dan maar iphone kopen in VS :D

Is vrij simpel om sim eruit te krijgen. unlock is tegenwoordig "legaal" programmaatje voor.
Afbeeldingslocatie: http://i.techrepublic.com.com/gallery/93281.jpg

Volgens mij moet je officeel aangeven bij de douane dat je een Iphone heb gekocht:S. maarja wie doet dat?

Iphone in koffer stoppen en vliegen maar.

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-09 16:21
Morgen heb ik mijn us iphone voor omgerekend 240 euro, ben benieuwd! Nog nooit zo enthousiast geweest over een gadget, kan alleen maar tegenvallen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:12:

Is vrij simpel om sim eruit te krijgen. unlock is tegenwoordig "legaal" programmaatje voor.
[afbeelding]

Volgens mij moet je officeel aangeven bij de douane dat je een Iphone heb gekocht:S. maarja wie doet dat?

Sorry dat ik het vraag, maar wat geef je nu op je foto weer? Hoe je de sim eruit krijgt? ( kan dat anders niet ofzo? )

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:30:
[...]

Sorry dat ik het vraag, maar wat geef je nu op je foto weer? Hoe je de sim eruit krijgt? ( kan dat anders niet ofzo? )
Nee kan inderdaad niet anders :)

• nils7
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:12:

[afbeelding]

Bob?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Verwijderd

Ben alleen nog aan het twijfelen om het niet aan te geven bij de douane, ik lees op andere forma's dat er niet heel veel wordt gecheckt. Maar als je word gepakt dat je zo 110 dollar meer moet betalen. [moeilijk]
Misschien iemand een tips om het stiekem over de grens mee te nemen?
Ja, nils ;)

Verwijderd

Geen groot nieuws, maar T-Mobile Nederland heeft bevestigd dat zij ook hier de iPhone op de markt brengen.
Bron

• Blaxje
Maar stel, je hebt je iPhone geimporteerd en je scherm is defect (ik noem maar wat). Hoe zit het met de garantie? :) Dat is voor mij een heikel punt en houdt me tot nu toe tegen om er geen te importeren..

• EcK0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:03:
Geen groot nieuws, maar T-Mobile Nederland heeft bevestigd dat zij ook hier de iPhone op de markt brengen.
Bron
das fijn om te horen. :*)
Blaxje schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:14:
Maar stel, je hebt je iPhone geimporteerd en je scherm is defect (ik noem maar wat). Hoe zit het met de garantie? :) Dat is voor mij een heikel punt en houdt me tot nu toe tegen om er geen te importeren..
tja risico van het vak. :)

[ Voor 33% gewijzigd door EcK0 op 19-09-2007 20:16 ]

Verwijderd

Blaxje schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:14:
Daar zat ik ook mee, maar je heb 1 jaar garantie, en dat is zover ik weet wereld wide.

• Blaxje
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:18:
[...]

Daar zat ik ook mee, maar je heb 1 jaar garantie, en dat is zover ik weet wereld wide.
Standaard wel bij Apple, maar ik vraag me af of dit voor de iPhone geldt.

Verwijderd

In het vorige deel stond er een link van iemand dat er voor de invoer van buiten Europa
een wet was veranderd. Dat je voor meer euro mag invoeren nu.
Maar ik zie op de douane site er niks van staan. Iemand die opheldering kan geven?

Een kennis gaat volgende week naar SF en wil er eentje meenemen.
Dus toch maar uitpakken dat ding, doos in de koffer en iPhone in de zak?

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:41
Sinds 28 Augustus 2007 is het toegestaan om tot maximaal 430 euro te importeren zonder invoerrechten te betalen.

http://www.minfin.nl/nl/a...ten,2007/08/DV07-599.html

• Blaxje
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:31:
In het vorige deel stond er een link van iemand dat er voor de invoer van buiten Europa
een wet was veranderd. Dat je voor meer euro mag invoeren nu.
Maar ik zie op de douane site er niks van staan. Iemand die opheldering kan geven?

Een kennis gaat volgende week naar SF en wil er eentje meenemen.
Dus toch maar uitpakken dat ding, doos in de koffer en iPhone in de zak?
298 als je 'm meeneemt zonder de douane te vertellen.
354 als je 't wel vertelt.
550 als je gepakt wordt als je het niet hebt gemeld.

Iets in die trant.

Verwijderd

Wat ik me trouwens wel afvraag; waarom reist Steve Jobs heel Europa door? Morgen zal hij voor de derde keer deze week vrijwel hetzelfde verhaal houden bij Orange in Frankrijk. En dit terwijl volgende week dinsdag de Apple Expo in Parijs begint. Lijkt me dat hier veel meer (Franstalige) media op af komt en dus meer coverage krijgt.

Misschien volgende week op de Expo toch nog een update over andere Europese landen?

• nils7
Blaxje schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:20:
[...]

Standaard wel bij Apple, maar ik vraag me af of dit voor de iPhone geldt.
Duitsland is vlakbij ;)

• EcK0
Mr.Jappe schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:34:
Sinds 28 Augustus 2007 is het toegestaan om tot maximaal 430 euro te importeren zonder invoerrechten te betalen.

http://www.minfin.nl/nl/a...ten,2007/08/DV07-599.html
correct me if im wrong but..

inzake de belastingvrijstellingen die van toepassing zijn bij invoer van uit derde landen afkomstige kleine zendingen goederen zonder commercieel karakter

de ihpone is een en al commercieel, of zit ik er helemaal naast? :/

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
[...]

Dit is trouwens best een optie omdat volgens mij T-Mobile de masten van Telfort over heeft genomen :)

Verwijderd

EcK0 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:06:
[...]

inzake de belastingvrijstellingen die van toepassing zijn bij invoer van uit derde landen afkomstige kleine zendingen goederen zonder commercieel karakter

lijkt mij ook

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:03:
Bron
Tja, maar zonder UMTS alleen met EDGE. Daar heb je dus niets aan, is veels te traag voor b.v. beluisteren van internet radio.

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
EcK0 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:06:
[...]

Zit je naast, commercieel karakter betekent dat je het hier verder gaat verhandelen. Als je het gewoon voor jezelf koopt heeft de zending geen commercieel karakter.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:27:
[...]

Tja, maar zonder UMTS alleen met EDGE. Daar heb je dus niets aan, is veels te traag voor b.v. beluisteren van internet radio.
Web 'n Walk is nu ook maar 64Kb/s en ik denk niet dat ze die speciaal voor de iPhone gaan versnellen.
Of je nou UMTS, EDGE of via GPRS zit.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 18:14
Ok misschien een domme vraag, maar heb nog nooit een mobiel met gprs, umts, hsdpa of edge in handen gehad. Hoe snel (of langzaam) is dat nou? Als je gewoon wat op internet wil surfen is dat dan snel geladen of doet ie daar dan wat langzamer over? Of ben je echt een lange tijd aan t wachten. En wat is het verschil nou met EDGE en GPRS, en welke kan je op de iPhone gebruiken?

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
WybWyb schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:49:
Ok misschien een domme vraag, maar heb nog nooit een mobiel met gprs, umts, hsdpa of edge in handen gehad. Hoe snel (of langzaam) is dat nou? Als je gewoon wat op internet wil surfen is dat dan snel geladen of doet ie daar dan wat langzamer over? Of ben je echt een lange tijd aan t wachten. En wat is het verschil nou met EDGE en GPRS, en welke kan je op de iPhone gebruiken?
Lees is even terug: DaannO in "[iPhone] Discussietopic Deel 3"

• WybWyb
  • Laatst online: 09-09 18:14
Oh ja, nou dit topic gaat ook zo snel... Lees elke avond alles door maar dr staat ook zoveel meestal druk k gewoon op last...

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Zucht. T-Mobile en de iPhone jammer. Net een van die bedrijven waarvan het ontvangst erg slecht thuis. Alleen Telfort en KPN werkt binnenhuis en anders moet ik in het weiland gaan staan. Hopeloos dus :)

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:54
BaSsDruM schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:28:
Morgen heb ik mijn us iphone voor omgerekend 240 euro, ben benieuwd! Nog nooit zo enthousiast geweest over een gadget, kan alleen maar tegenvallen ;)
Waar heb je hem zo goedkoop vandaan? Als ik op de apple site kijk vind ik hem voor 399 dollar, omgerekend 280.

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
Lees de Policy aangaande iPhone hacks 'ns.

[ Voor 93% gewijzigd door Daedalus op 20-09-2007 00:15 ]

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

DaannO schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:21:
[...]

Dit is trouwens best een optie omdat volgens mij T-Mobile de masten van Telfort over heeft genomen :)
T-Mobile heeft Orange overgenomen en KPN heeft Telfort overgenomen. Telfort had EDGE maar dat is door KPN uitgefasseerd. :(

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Misschien gaat T-Mobile heel Nederland wel dekken met WiFi hotspots. Zo groot is Nederland ten slotte niet. :P

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:43

-d-

DaannO schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:21:
[...]

KPN heeft Telfort overgenomen, T-Mobile de E-GSM 900 frequentie van Telfort (en Orange), is weer wat anders ;)

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 09:48
Waarom EDGE nou weer in de hemel prijzen?
Als er een microsoft telefoon zou zijn geweest met dezelfde opties (edge) dan zou iedereen er schande over spreken... Doe dat dan bij apple ook graag.
Verder is de Iphone eengelikt produkt, jammer dat er zoveel bezwaren aanvast kleven, tenzij je € 60,- per maand de normaalste zaak van de wereld vindt voor de komende 2 jaar, naast een eenmalige transactie van € 399 (maar daar heb je wel heel wat voor terug: edge!!!, visual voicemail!!!, een altijd werkende gadget van apple mét garantie!!!

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

simunlock:Laatste hacks zijn volledig Legaal, dmv Legale openoffice software

Maarja mij maak niet uit,

• Cain69
Als je het niet eens bent met een modactie, neem dan contact op met de debetreffende moderator, maar ga dan niet hier lopen klagen :)

[ Voor 85% gewijzigd door Daedalus op 20-09-2007 09:50 ]

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:37
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 00:55:
[...]

simunlock:Laatste hacks zijn volledig Legaal, dmv Legale openoffice software

Maarja mij maak niet uit,
Bedoelde je opensource? En de policy heeft een ander beginsel dan alleen legaal of illegaal, dat kun je ook daarin lezen. Ik vind het soms ook vervelend maar beter een forum met wat beperkingen dan helemaal geen forum.

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 14:16
omitz schreef op donderdag 20 september 2007 @ 00:51:
Waarom EDGE nou weer in de hemel prijzen?
Als er een microsoft telefoon zou zijn geweest met dezelfde opties (edge) dan zou iedereen er schande over spreken... Doe dat dan bij apple ook graag.
Onzin, juist bij Apple is het gebrek aan 3G zwaar de grond in geboord. Dat terwijl een groot deel van de HTC phones ook geen 3G heeft, en niemand het daar verder over heeft. Daarnaast snap ik persoonlijk het probleem ook niet zo met EDGE of zelfs GPRS, het is snel genoeg voor je mail en websites mee te kijken. Als jij liever filmpjes afspeelt met 3G en dan na 2 uur niet meer kan bellen omdat de batterij leeg is, koop je toch een N95 ofzo?
Verder is de Iphone eengelikt produkt, jammer dat er zoveel bezwaren aanvast kleven, tenzij je € 60,- per maand de normaalste zaak van de wereld vindt voor de komende 2 jaar, naast een eenmalige transactie van € 399 (maar daar heb je wel heel wat voor terug: edge!!!, visual voicemail!!!, een altijd werkende gadget van apple mét garantie!!!
Tja, heb je er eigenlijk ooit een in je handen gehad? Kans lijkt me klein, dus je oordeelt dan wat snel. Dit heet trouwens gewoon marktwerking, Apple vraagt wat mensen ervoor over hebben. Als het geen succes is komt er vast snel een verbeterd aanbod (zie US waar hij 200$ omlaag ging). Apple is toch geen liefdadigheidsinstelling zeker...welcome to captalism!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Eppo © schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:42:
[...]

Zit je naast, commercieel karakter betekent dat je het hier verder gaat verhandelen. Als je het gewoon voor jezelf koopt heeft de zending geen commercieel karakter.
Even offtopic, maar om niet een topic voor te starten:
Betekend dit dat ik me nu ook geen zorgen meer hoef te maken t.b.v. de douane als ik iets van www.dealextreme.com bestel of bijvoorbeeld een autoradio uit china?

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-09 16:21
KoBolD54 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:56:
[...]

Waar heb je hem zo goedkoop vandaan? Als ik op de apple site kijk vind ik hem voor 399 dollar, omgerekend 280.
Apple verkoopt de voorraad 4 Gb's nog voor 299 dollar. Dan komt er nog 8 % tax bij.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:10
ToFast schreef op donderdag 20 september 2007 @ 04:07:
[...]

Even offtopic, maar om niet een topic voor te starten:
Betekend dit dat ik me nu ook geen zorgen meer hoef te maken t.b.v. de douane als ik iets van www.dealextreme.com bestel of bijvoorbeeld een autoradio uit china?
Jawel, die vrijstelling van 430 euro geldt alleen als je het meeneemt van vakantie...
Voor alle "normale" pakketjes geldt volgens mij nog steeds dat je max. 20 euro gratis mag invoeren...

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd

in de duitse iphone zit tmobile... met simlock.
kan je dan in nederland gewoon een andere nederlandse tmobile simkaart erin proppen?

• nils7
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:17:
in de duitse iphone zit tmobile... met simlock.
kan je dan in nederland gewoon een andere nederlandse tmobile simkaart erin proppen?
Neej een simlock van T-M uit andere landen is wel verschillend! Althans was altijd zo... of dat met de iphone zo is...

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
zie het volgende bericht op nu.nl ->
http://www.nu.nl/news/124...ne_naar_Nederland%27.html

zou wat zijn als T-Mobile binnenkort de iPhone MET UMTS hier zou introduceren!! :P
alleen wel jammer dat ik dan net een iPhone heb uit de VS :(

[ Voor 12% gewijzigd door whitehouse op 20-09-2007 10:13 ]

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• matthijst
whitehouse schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:12:

zou wat zijn als T-Mobile binnenkort de iPhone MET UMTS hier zou introduceren!! :P
Nou, heb Steve Jobs de afgelopen weken verschillende keren horen zeggen dat UMTS pas eind 2008 op de iPhone zou "kunnen" komen... Dan zullen ze voor T-Mobile in Nederland vast geen uitzondering gaan maken :+

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 20-09-2007 10:16 ]

• whitehouse
Gezien ik al een vodafone abo heb, zal ik daar dan maar een data-pakket bij aanvragen.
maar dank voor je reactie

Verwijderd

matthijst schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:15:
[...]

Nou, heb Steve Jobs de afgelopen weken verschillende keren horen zeggen dat UMTS pas eind 2008 op de iPhone zou "kunnen" komen... Dan zullen ze voor T-Mobile in Nederland vast geen uitzondering gaan maken :+
Hij heeft niet gezegd dat het eind-2008 pas zou kunnen komen.

Hij zei: "Later, in 2008" Dus dat kan zowel begin 2008 betekenen als iets later...

• tescione
  • Laatst online: 19-08 16:41

nou ik denk het niet... T-mobile Duitsland is weer druk bezig met zijn edge-netwerk en Nederland zou wel even als eerste een 3G-versie krijgen, ik zie het niet gebeuren. We zullen gewoon moeten wachten...geduld is een schone zaak. Tot die tijd ga ik maar genieten van mijn us-iphone. Oke over een 10 dagen dan, als ik hem binnen heb :)!

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:39

Ik zou er niet op hopen.
Als het zo is dat T-Mobile hem hier gaat verkopen dan zijn er eigenlijk 3 mogelijkheden.

1. T-mobile legt even snel een EDGE-netwerk aan.
2. Hij gaat met GPRS werken (volgens mij nog trager dan EDGE)
3. We krijgen hem pas als de nieuwe 3G iPhone er is, waarschijnlijk ergens volgend jaar.

1 en 2, lijken me niet erg waarschijnlijk, dus dan blijft alleen 3 over.

• CLB
  • Niet online

CLB

Jammer dat T-Mobile de rechten heeft in Nederland, zullen ze wel zo'n flabbergasted iPhone'tje uitbrengen die 'n menu heeft die er zo zoetsappig uitziet als de Jamin winkel in Naaldwijk 8)7

En zelf heb ik Orange nog 'n half jaartje en zou daar graag bij willen blijven :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• memento__mori
  • Laatst online: 26-08 07:38
CLB schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:21:
Jammer dat T-Mobile de rechten heeft in Nederland, zullen ze wel zo'n flabbergasted iPhone'tje uitbrengen die 'n menu heeft die er zo zoetsappig uitziets als de Jamin winkel in Naaldwijk 8)7

En zelf heb ik Orange nog 'n half jaartje en zou daar graag bij willen blijven :)
Ik denk dat Apple zulke dingen niet toelaat. AT&T houdt normaal ook van zulke dingen maar ze mochten zelfs geen klein logo'tje op de iPhone zetten.

• tescione
CLB schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:21:
Jammer dat T-Mobile de rechten heeft in Nederland, zullen ze wel zo'n flabbergasted iPhone'tje uitbrengen die 'n menu heeft die er zo zoetsappig uitziets als de Jamin winkel in Naaldwijk 8)7

tijdens de presentatie is aangegeven dat er geen "branding" zal plaatsvinden. Dus geen lelijk paars t-mobile menu en geen logo op het toestel.

• CLB
  • Niet online

CLB

My fault :$ :)

Verwijderd

Lees zojuist een rectificatie op de nu.nl:

"T-Mobile ontkent dat het bedrijf de iPhone in Nederland gaat introduceren. Volgens een woordvoerster berust een bericht van die strekking bij Webwereld "vermoedelijk op een misverstand". "

• CLB
  • Niet online

CLB

_/-\o_

Wie zou 'm dan gaan launchen... Orange!? >:)

• matthijst
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:17:
Hij heeft niet gezegd dat het eind-2008 pas zou kunnen komen.

Hij zei: "Later, in 2008" Dus dat kan zowel begin 2008 betekenen als iets later...
Oh ja joh:
"3G needs to get back up to 5+ hours, something we think well see later next year"

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34
In Engeland hebben ze een echte Engelse provider, in Duitsland een van oorsprong Duitste provider, in Frankrijk zeer waarschijnlijk een van oorsprong Franse provider, dus dan krijgen wij KPN? ;)

Ik vind het wel weer jammer dat Nederland weer niet mee mag doen of in ieder geval achter de feiten aanloopt. Zelfde geldt helaas voor films & series op iTunes...

• jeroentje
  • Niet online
-

[ Voor 179% gewijzigd door jeroentje op 20-10-2007 22:10 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik denk dat het sowieso een stuk goedkoper is om hem te importen uit de VS. Hier zit je weer vast aan een abo van een x aantal jaar en als je via daar koopt niet. Kan je gewoon met je prepaid kaartje verder bellen :)

Twitter

• nils7
CLB schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:54:
_/-\o_

Wie zou 'm dan gaan launchen... Orange!? >:)
En wie gaat Orange overnemen... juist ;)

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Heb hem uiteindelijk ook maar besteld...op de apple store...refurbished 8GB versie $ 380,- incl tax en versnelde shipping. Naar Ellen toe van FromUS2EU. Zij stuurt hem dan weer door naar nederland toe voor € 77,50 incl tax/verzending/winst voor haar etc... Zal het laten weten als ik hem binnen heb gekregen hier...

Verwijderd

Via Ellen kreeg ik een opgaaf van 427 euro en daarbij tel ik zo'n 83 euro op aan invoerbelasting. Dat maakt het 510 euro.

Via Markplaats kwam ik bij EvolutionIT: die bieden hem aan voor 530 inclusief btw. En volgens mij moet je hem daar ook wel kunnen ophalen. Ik ben er zelf nog niet aan uit waar te halen.

• matthijst
Heb er zelf 1 geunlocked van Ebay voor 399 inclusief verzenden.
FromUS2EU is op zich wel goedkoop als je hem zelf bij Apple bestelt en naar hun laat sturen, zodat ze hem alleen hoeven door te sturen...
Als FromUS2EU hem voor je moet bestellen kan je net zo goed een kant en klaar geunlockte op Ebay bestellen... Dan weet je ook dat het geen DOA zal zijn, aangezien ze hem al aan hebben gehad ;)

• whitehouse
als hij ge-unlocked is, werkt hij dan op elke provider?

• matthijst
whitehouse schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:21:
als hij ge-unlocked is, werkt hij dan op elke provider?
Da's wel het idee achter de unlock, ja :+

• Cain69
Het leuke is dat Youtube ook werkt als je hem "simvrij" maakt

• matthijst
Nog maar een keer proberen: iemand enig idee of Postbank TAN-SMS-en ook aankomen op de iPhone? Schijnt een of ander vaag probleem te zijn met ontvangen van SMS-jes die als afzender een naam ipv. nummer hebben?

• tescione
matthijst schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:46:
Nog maar een keer proberen: iemand enig idee of Postbank TAN-SMS-en ook aankomen op de iPhone? Schijnt een of ander vaag probleem te zijn met ontvangen van SMS-jes die als afzender een naam ipv. nummer hebben?
zie hier..
http://www.iphoneclub.nl/...werkt-niet-op-iphone.html

• matthijst
Thanks!
Hmm, gaat dus niet werken, maar zal binnenkort wel gefixed worden, aangezien elke iPhone gebruiker er op 1 of andere manier wel last van zal hebben (voicemail SMS etc...)

Verwijderd

EnderQ schreef op donderdag 20 september 2007 @ 02:08:
[...]

Bedoelde je opensource? En de policy heeft een ander beginsel dan alleen legaal of illegaal, dat kun je ook daarin lezen. Ik vind het soms ook vervelend maar beter een forum met wat beperkingen dan helemaal geen forum.
ik bedoel, opensource, mij excuses;)

@ eppo maak mij niet uit, zoals je kon lezen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:03:
Via Markplaats kwam ik bij EvolutionIT: die bieden hem aan voor 530 inclusief btw. En volgens mij moet je hem daar ook wel kunnen ophalen. Ik ben er zelf nog niet aan uit waar te halen.
Heb hem daar vanmiddag opgehaald. Goeie service!
Post dit nu vanaf m'n iPhone, terwijl ik op de plee zit. :-P

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:53:

[...]
Gaat niks boven het zo efficient mogelijk benutten van je tijd :P

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:53:

[...]

Too much info. :+

Kun je me pls wat meer details geven over de service..? Is de doos waar ie inzit nog dicht en is de iPhone bijv. al unlocked..? Heen en weer rijden is niet zo'n grote moeite voor me en voor de prijs heb ik het er wel voor over.

Zal dat bedrijf zelf ook 's mailen om info.

Verwijderd

Vraag voor de mensen die de iPhone via een tussenpersoon hebben laten opsturen, hebben jullie invoerbelasting moeten betalen en zo ja; hoeveel? Welke waarde en omschrijving hebben jullie op het douaneformulier laten zetten? Voor welke verzendmethode hebben jullie gekozen? USPS of een koeriersdienst? Hoe snel deed die dienst erover?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Typt dat nu fijn, zo'n iPhone?

Twitter

• nils7
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:27:
[...]

Too much info. :+

Kun je me pls wat meer details geven over de service..? Is de doos waar ie inzit nog dicht en is de iPhone bijv. al unlocked..? Heen en weer rijden is niet zo'n grote moeite voor me en voor de prijs heb ik het er wel voor over.

Zal dat bedrijf zelf ook 's mailen om info.
Garantie zou voor mij het belangrijkste zijn!
Als ze die overnemen zwart op wit dan wil ik het er wel op wagen!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:23

BaT

Hmmm wel interessant dat je hem dan zonder gezeur kan ophalen in NL. Het wordt steeds interessanter om er een te halen voor de NL launch.
Ik wil nl helemaal geen duur abo met snel internet (wat waarschijnlijk zal gebundeld worden met de NL iPhone) en met teveel belminuten en sms-sen.

Als ik zo'n iPhone los haal kan ik simpel t-mobile gprs internet op mijn huidige abo er bij nemen en voor degelijk browsen heb ik zelf wel wifi thuis. Toch lekker dat je eens een keer in de trein Tweakers kan lezen / je mail ophalen. Dan betaal ik nu wel iets meer voor een iPhone; maar ik weet nu al dat mijn huidige t-mobile abo + internet combo goedkoper zal zijn dan het 1+ jarige contract wat je anders door je strot geduwd krijgt; dus eigenlijk is het kosten besparend.

Ik zit alleen nog even in over de nieuwe firmware update (ivm het unlocken dan; en wordt dat dan ook daar door die winkel gedaan in Utrecht?) die er aan komt en dat soort onzin. Ook vind ik het jammer dat je iTunes moet gebruiken en dat er geen alternatieven zijn, zoals bij de vorige generaties iPods... Heb ook liever 16 gb dan 8 gb... dus ik ga toch nog maar even afwachten....

Product Owner - Connec2

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
kan een vriend van mij in de apple store in new york zo 2 iphones kopen of kan dat alleen in een AT&T store ?

Verwijderd

BaT schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:42:
Toch lekker dat je eens een keer in de trein Tweakers kan lezen / je mail ophalen.
kan je in de trein gratis gebruik maken van wifi??

Verwijderd

Brimme schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:07:
kan een vriend van mij in de apple store in new york zo 2 iphones kopen of kan dat alleen in een AT&T store ?
Kan bij beide winkels

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
is het toegestaan als ik vraag hoe ik van een 'incorrect sim' melding afkom?

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hoi,
ik ben van plan ook een IPhone vanuit de VS te laten opsturen. Ik heb daarom dit topic in de gaten gehouden. Nu hoor ik vaak mensen zeggen dat als je een phone meeneemt vanuit de VS hij is vrijgesteld van invoerrechten omdat ie onder de 400-zoveel euro valt. Ik heb hier echter geen bron van kunnen vinden. 1e vraag: Iemand hier een bron van? Vraag 2: Geldt dit ook voor het laten opsturen van de IPhone?

Dat betekent, stam + t .

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:43

AJM

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:25:
[...]

kan je in de trein gratis gebruik maken van wifi??
ik denk dat hij bedoelt dat hij in de trein via GPRS kan internetten, naar mijn weten is er geen wifi aanwezig in de treinen van de NS.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:53:
Lees zojuist een rectificatie op de nu.nl:

"T-Mobile ontkent dat het bedrijf de iPhone in Nederland gaat introduceren. Volgens een woordvoerster berust een bericht van die strekking bij Webwereld "vermoedelijk op een misverstand". "
Heh, vandaag T-Mobile telefonisch gesproken over het verlengen van mijn lopende abo. Volgens de telefoon dame komt, na navraag terwijl ik on hold stond, de iPhone in januari bij T-Mobile in Nederland :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Pixxa schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:31:
is het toegestaan als ik vraag hoe ik van een 'incorrect sim' melding afkom?
Nee.

🌞🍃

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
Jasper schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:38:
[...]

Heh, vandaag T-Mobile telefonisch gesproken over het verlengen van mijn lopende abo. Volgens de telefoon dame komt, na navraag terwijl ik on hold stond, de iPhone in januari bij T-Mobile in Nederland :)
Mjah ik ben tevreden met mn huidige abonnement. en wat kan er beter zijn dan 9.50 unlimited data..

Verwijderd

[...]

cool

Verwijderd

iPhone op KPN?

Volgens een franse site...

• matthijst
Apache4u schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:32:
Nu hoor ik vaak mensen zeggen dat als je een phone meeneemt vanuit de VS hij is vrijgesteld van invoerrechten omdat ie onder de 400-zoveel euro valt. Ik heb hier echter geen bron van kunnen vinden. 1e vraag: Iemand hier een bron van? Vraag 2: Geldt dit ook voor het laten opsturen van de IPhone?
2. Nee, dit geldt alleen voor dingen die je zelf meeneemt van vakantie.
1. Bedrag is nog steeds niet aangepast, is nu 175 euro, wordt ws. per 1 januari 2008 430 euro:
http://hogere.belastingvr...ter.hypotheek-actueel.nl/

• EcK0
[...]

ow als dit zo is dan wacht ik wel even. :*)

• nils7
[...]

Oei ik ga binnenkort toch even koffie drinken bij me oud collega's dan :)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post Hacks, Jailbreaks: LEES DIT EERST!.