[iPhone] Ervaringen & Discussie Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 45.112 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 11:29
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture2.jpg

Welkom in het discussietopic over de iPhone. Je kunt in deze startpost informatie vinden over de functionaliteit van de iPhone, de accessoires en de specificaties. De iPhone is ook in Nederland onverminderd populair en dit is alweer het vierde deel, de vorige delen kun je hier vinden: deel 1, deel 2 & deel 3.

De introductie van de iPhone gaat helaas langzaam, een Nederlands introductiedatum is nog niet bekend. Hij komt voorlopig maar naar drie Europese landen en het is niet de langverwachte 3G versie, maar dezelfde EDGE-versie die al sinds de zomer in de Verenigde Staten (AT&T, 29 juni, 399 dollar, tariefplannen) te koop is. In Europa zal de iPhone dus vooralsnog alleen in Duitsland (T-Mobile, 9 november, 399 euro, tariefplannen), Engeland (O2, 9 november, 269 pond, tariefplannen) en Frankrijk (Orange, 29 november, 399 euro) te koop zijn. De geruchten zijn dat de iPhone naar Canada zal komen op 7 december. Terwijl Apple eerst het eerste kwartaal van 2008 aanwees voor de introductie in Azie is dat nu gewoon 2008 geworden. De rest van Europa moet dan ook nog volgen. Het is zeer waarschijnlijk dat dit gepaard zal gaan met een 3G (UMTS) of 3,5G (HSDPA) versie, die volgens Steve Jobs sowieso in 2008 geintroduceerd zal worden.

Interface
De iPhone draait op een afgeslankte versie van Mac OS X, daardoor heb je o.a. de beschikking over een HTML email client, de safariwebbrowser etc. Ook andere achterliggende geavanceerde techniek uit Mac OS X is beschikbaar op de iPhone. Helaas zal het voorlopig nog niet mogelijk zijn om applicaties te installeren op de iPhone. Voorlopig kunnen alleen Web 2.0 technieken gebruikt worden om applicaties te bouwen, die vervolgens via de Safari browser gedraait kunnen worden. Multitasken is geen probleem, zo kun je bijv. je mail checken en internetten te gelijk. Tot slot, heeft Apple al aangegeven de mogelijkheden van de iPhone continu uit te breiden, door bijv. het ontwikkelen van nieuwe programma's.

Multitouch
De iPhone heeft geen knoppen maar een gigantisch (3,5") scherm. Via dit scherm bedien je de iPhone, hierdoor is het mogelijk om de interface te laten veranderen naar gelang de applicatie dit verlangt. Fysieke knoppen zitten niet meer in de weg, en nemen geen kostbare ruimte in als je ze niet nodig hebt.

De iPhone is de eerste telefoon die uitgerust is met multitouch technologie. Hierdoor is het mogelijk om met behulp van gestures de telefoon te bedienen. Natuurlijk kun je de telefoon gewoon aanraken zoals een traditionaal touchscreen. Dit kan echter gewoon met je vingers en daarvoor is dus geen stylus nodig. Het echt revolutionaire aan de iPhone is dat dit ook met meerdere vingers tegelijk kan. Hierdoor kun je dus snel tekst invoeren. Maar je kunt ook bijv. inzoomen op een foto door twee vingers uit elkaar te bewegen.

Door geavanceerde predictive text input kun je snel tekst invoeren op de iPhone. Dit werkt behoorlijk goed, al is het even wennen in het begin.

Sensoren
De iPhone beschikt over verschillende sensoren, die het gebruik vergemakkelijken. De lichtsensor past de felheid van het display aan, aan de lichtomstandigheden, zodat het scherm optimaal afleesbaar is en stroom bespaard wordt waar mogelijk. De proximitysensor zorgt dat het scherm wordt uitgeschakeld als je de telefoon bij de oor houdt. Hierdoor bespaar je stroom en zijn ongewenste aanrakingen met je oor niet mogelijk. Tot slot zit er ook nog een accelleratiesensor ingebouwd. Deze zorgt ervoor dat de iPhone weet of je hem op z'n kant houdt of niet. Zo kun je bijv. een breedbeeldfilmpje bekijken door de iPhone te draaien, ook is het mogelijk om zo landscape foto's nog beter te bekijken, of om bijv. de coverflow navigatie te gebruiken om je favoriete album te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture8.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Functionaliteit
Telefoon

De iPhone doet alles wat je van een mobiele telefoon mag verwachten, bellen, smsen etc. Een speciale functie van de iPhone is visual voicemail. Je ziet een overzicht van je voicemail bericht en je kunt degene die je wilt horen aanklikken. Dus je hoeft ze niet één voor één af te luisteren. Je kunt je contactlijst syncen met adresboek (Mac), Entourage (Mac) of Outlook (Windows). Ook kun je via internet syncen met Yahoo! adresboek.

Breedbeeld iPod

De iPhone doet alles wat je iPod ook doet, maar dan mooier en beter. Het grote scherm (3,5") is uiteraard uitstekend geschikt om videomateriaal te bekijken. Maar je kunt ook prima muziek luisteren. De interface is volledig vernieuwd t.o.v. de huidige iPods en je kunt bijv. navigeren middels coverflow. Wat kan de iPhone allemaal afspelen?

Audio: AAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3 and 4), Apple Lossless, AIFF and WAV.

Video: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 768 Kbps, 320 by 240 pixels, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Safari

De iPhone beschikt (volgens Apple) over de meest geavanceerde browser ooit, Safari. Dit mobiele broertje doet in niets onder voor de desktop variant. Helaas wordt Java niet ondersteund (Javascript wel) en Flash (vooralsnog) ook niet. Youtube is toch geen probleem zijn, omdat de iPhone toegang heeft tot betere kwaliteit filmpjes van Youtube in H.264 formaat. Bookmarks worden automatisch gesynced met je desktop computer.

Mail

De emailclient heeft ondersteuning voor HTML en ondersteunt alle IMAP en POP mailboxen. Push-mail is alleen mogelijk via een speciale (gratis) Yahoo mailaccount. Je kunt wel op vastgestelde tijden je mailboxen laten controleren. Daarnaast wordt je mail sowieso opgehaald bij het openen van de applicatie. Ook wordt email gesynced met je desktop computer, dit kan met Mail (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows).

Agenda

Het is mogelijk je afspraken te syncen met iCal (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows). Je kunt op je iPhone alle afspraken inzien en evt. nieuwe toevoegen.

Photo (Camera)

De iPhone beschikt over een 2,0 Megapixel camera. Hiermee kun je nog best redelijke foto's maken, deze foto's kun je vervolgens syncen met iPhoto (Mac), Adobe Photoshop Elements, Adobe Photoshop Album of een willekeurige map op je computer. Het werkt overigens ook de andere kant op, dus je kunt ook foto's of afbeeldingen gemaakt met bijv. een andere camera op de iPhone zetten.

Google Maps

Via deze applicatie is het mogelijk om Google Maps te raadplegen, incl. routeplanning, satellietbeelden, fileinformatie etc. Helaas is nog niet duidelijk in hoeverre deze diensten in Europa mogelijk zijn. Daarnaast heeft de iPhone geen GPS, dus het is geen goed alternatief voor bijv. Tomtom. Het is nog niet duidelijk of Tomtom uitkomt voor de iPhone en of er nog een GPS accessoire komt.

Widgets

Deze kleine programmaatjes zijn al bekend bij Apple gebruikers. Ze zijn ook in Windows Vista te vinden onder de naam gadgets. Standaard zullen onder andere een rekenmachine, wereldklok, beurskoers en weerinfo gadget meegeleverd worden.

Meer programma's?

Apple brengt zelf regelmatig update uit, waarmee programma's toegevoegd worden aan de iPhone. Bij de laatste update werd bijv. de iTunes Store toegevoegd. Verder kan iedereen websites maken die geschikt zijn voor de iPhone. Hier levert Apple ook ondersteuning voor. Natuurlijk is dat leuk, maar de mogelijkheden blijven beperkt.

Voorlopig zijn er nog geen programma's van derde partijen beschikbaar voor de iPhone. Maar daar gaat verandering in komen. Apple heeft bekend gemaakt dat in februari 2008 een SDK beschikbaar zal worden gemaakt voor ontwikkelaars. Het lijkt er echter op dat Apple een flinke lepel in de pap gaat houden. Meer informatie is te vinden in de open brief van Steve Jobs.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture6.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Accessoires
De iPhone beschikt over een iPod dockconnector aansluiting. De iPhone kan met de meeste iPod accessoires overweg. Daarnaast zijn er natuurlijk ook een hoop accessoires, die speciaal beschikbaar zijn voor de iPhone.

Apple biedt speciale oordopjes (met microfoon) aan. Een speciale dock, waarbij je toegang hebt tot de homeknop is er ook. Daarnaast heeft Apple een kleine bluetooth headset geintroduceerd. In the free iPod Book 3.0 van iLounge zijn verschillende accessoires te vinden van 3rd party's. Dit zijn o.a. armbanden, cases en screenprotectors.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture7.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture9.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Specificaties

• Afmetingen 115 x 61 x 11.6mm
• Gewicht 135 grams
• Input Method - Multi-touch
• Operating System - OS X
• Scherm - 3.5 inch - 320 x 480 (160 ppi)
• Opslag - 4GB of 8GB (waarvan ongeveer 500 MB wordt ingenomen door het OS)
• Camera - 2.0 megapixels

• GSM - Quad-band (850, 900, 1800, 1900 mhz)
• Data - Wi-Fi (802.11b/g) + EDGE + Bluetooth 2.0

• Batterij
- Lithium
- Bellen - tot 8 uur
- Internet - tot 6 uur
- Video* - tot 7 uur
- Audio - tot 24 uur
- Standby - tot 250 uur
*gebaseerd op H.264 1.5-Mbps video met 640 x 480 resolutie met 128-Kbps audio

• Aansluitingen e.d.
- 30 pins iPod dock aansluiting
- 3.5mm jack met audio en microfoon ondersteuning
- SIM kaart houder
- Ingebouwde luidspreker
- Ingebouwde microfoon

• Fysieke knoppen:
- Volume omhoog/omlaag
- Ringer / Silent
- Power / Lock
- Sleep / Wake
- Menu knop

In de doos zit: iPhone, Stereo Headset, Dock, Dock Connector to USB Cable, USB Power Adapter, Documentation & Cleaning/polishing cloth.

Klik hier voor de uitgebreide tech specs.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 19:20
Ik heb gisteren de sleep timer op de iPod functie ontdekt. Het ding lag lekker muziek te draaien in mijn slaapkamer en via de clock > timer functie ging hij netjes na 15 mins uit. Selecteer hiervoor de optie 'When timer end.. > Sleep iPod'.

Helaas kan ik dezelfde functionaliteit niet vinden bij de wekker. Weet iemand of ik enorm verkeerd kijk en dat het wel mogelijk is? Wakker gemaakt worden met een random tune uit mijn playlist lijkt me wel okay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenapster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-02 14:09
Hee, ik heb geen ipod, maar ik heb een ppc, daarop heb ik een iphone skin ook heel erg chill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Ik draai nu firmware 1.1.1, maar SMS'jes van T-mobile (als er nieuwe voicemails zijn) komen nog steeds niet aan (door alphanumerieke afzender). Ik was in de veronderstelling dat dit opgelost was in 1.1.1. Krijgen andere mensen met 1.1.1 wel deze voicemail SMS'jes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Anoniem: 27577 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:19:
Ik draai nu firmware 1.1.1, maar SMS'jes van T-mobile (als er nieuwe voicemails zijn) komen nog steeds niet aan (door alphanumerieke afzender). Ik was in de veronderstelling dat dit opgelost was in 1.1.1. Krijgen andere mensen met 1.1.1 wel deze voicemail SMS'jes?
Postbank SMS'jes komen bij mij wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87066

'U heeft 9 nieuwe voicemails'

Ik heb nog 1.0.2 en zoek nog steeds naar redenen om naar 1.1.1 te gaan. Die voicemail-sms werkt dus blijkbaar ook niet onder 1.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-04 15:27

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Zijn er eigenlijk nog wel mensen die gewoon wachten totdat de iPhone in NL wordt gereleased?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Dan stel je toch in dat je geen SMS'jes maar een telefoontje wil krijgen bij een nieuw voicemail bericht? Probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Jasper schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:23:
[...]

Dan stel je toch in dat je geen SMS'jes maar een telefoontje wil krijgen bij een nieuw voicemail bericht? Probleem opgelost :)
Enig idee of dat ook met KPN kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 30-04 11:29
Lt. Marx schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:18:
Zijn er eigenlijk nog wel mensen die gewoon wachten totdat de iPhone in NL wordt gereleased?
De TS :P

Eigenlijk wacht ik vooral, omdat ik nu al een nogal dure periode heb. Maar ook, omdat het zo'n duur apparaat is en ik dan minstens ook UMTS verwacht.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^hehe, eens! In ieder geval heb ik hier een lotgenoot.

Welke nieuws resources gebruiken mensen hier eigenlijk over de iPhone? Tuaw.com? iphoneclub.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lt. Marx schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:50:
^^hehe, eens! In ieder geval heb ik hier een lotgenoot.

Welke nieuws resources gebruiken mensen hier eigenlijk over de iPhone? Tuaw.com? iphoneclub.nl?
Volgens mij mogen die resources hier niet vermeld worden aangezien op dit forum, de volgens sommigen belachelijke, regel geldt: "De Nederlandse wet is nog niet streng genoeg, wij doen er nog een schepje bovenop". Dus er mag niet gelinkt worden naar sites voor resources. Op 1 van de fora van de door jou genoemde sites geldt gelukkig wel vrijheid van meningsuiting zolang dit binnen de wet valt en kun je je vraag denk ik beter stellen...

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Bedankt Amsterdamski!!!

Toevalig ontdekt met die vinger vasthouden op 'tekens' van je toetsenbord?

Geniaal man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Oeh, dat zou wel heel cool zijn. Neem aan dat je US iPhone dan ook visual voicemailfunctionaliteit kan gebruiken op KPN _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Kan je trouwens met tmobile PIT(pocket internet totaal) internetten op de iphone, omdat op de website staat icm een geschikte telefoon. Of bedoelen ze hiermee gewoon dat de telefoon gprs, edge moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

GUZA schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:30:
Kan je trouwens met tmobile PIT(pocket internet totaal) internetten op de iphone, omdat op de website staat icm een geschikte telefoon. Of bedoelen ze hiermee gewoon dat de telefoon gprs, edge moet hebben?
Lijkt me dat dat gewoon prima moet werken. Ik heb zelf ook geen "geschikte telefoon", maar daar werkt het ook prima mee (zowel GPRS als UMTS in dit geval).

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
ondersteund KPN visual voicemail dan? :D Dacht dat alleen bij AT&T bestond nog.

Maar nog even mijn vraag: Is er livestream mogelijk op iphone dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08

DoctorV64

Cosmopoliet

GUZA schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:30:
Geen probleem hoor, je maakt gewoon gebruik van je GPRS verbinding en dat is nou juist je PIT abbo :D

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230337

Ik heb een probleempje met mijn contacten in mijn iPhone

Telkens als ik een SMS krijg, zie ik enkel het nr. Kijk in de lijst van al mijn SMS'n dan zie wel de naam staan ... Hoe kan ik dit oplossen?

Dit geldt ook voor het bellen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Jpjedi schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:40:
ondersteund KPN visual voicemail dan? :D Dacht dat alleen bij AT&T bestond nog.

Maar nog even mijn vraag: Is er livestream mogelijk op iphone dat iemand weet?
Nee, maar wel als KPN de iPhone gaat leveren in NL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 11:36
Anoniem: 230337 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:55:
Ik heb een probleempje met mijn contacten in mijn iPhone

Telkens als ik een SMS krijg, zie ik enkel het nr. Kijk in de lijst van al mijn SMS'n dan zie wel de naam staan ... Hoe kan ik dit oplossen?

Dit geldt ook voor het bellen :s
Heeft denk ik te maken met +31 wat hij niet herkend, hier is een work-around (lees: hack) voor. Google even zou ik zeggen.

Ik heb zelf een probleem met smsen, ik kan zonder problemen smsen dat wel maar zodra ik een sms wilt sturen naar mn vriendin (typisch...) dan geeft hij een error. Pas als ik "clear conversation" zeg en opnieuw verstuur doet hij zonder error opsturen.

Tevens krijg ik geen sms meer van ABN Amro als ik mn saldo opvraag, dit heeft maar 1x gewerkt (de eerste keer) en daarna bleef het steel van hun kant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pixxa schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:47:
[...]

Heeft denk ik te maken met +31 wat hij niet herkend, hier is een work-around (lees: hack) voor. Google even zou ik zeggen.
Thx, ik bekijk dit even

Nu heb ik nog een probleempje. Als m'n iPhone op trillen staat, en ik krijg een SMS, dan trilt deze niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 11:36
Anoniem: 230337 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:57:
[...]

Thx, ik bekijk dit even

Nu heb ik nog een probleempje. Als m'n iPhone op trillen staat, en ik krijg een SMS, dan trilt deze niet ...
en als je gebeld wordt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151935

Zou ik mogen vragen waar jullie in hemelsnaam die iPhone vandaan halen? Hij is toch, zoals ook in de beginpost staat, nog lang niet te koop in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vögel schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:28:
Zou ik mogen vragen waar jullie in hemelsnaam die iPhone vandaan halen? Hij is toch, zoals ook in de beginpost staat, nog lang niet te koop in Nederland?
Dus dan komt 'ie logischerwijs van buiten Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:14:
[...]

Dus dan komt 'ie logischerwijs van buiten Nederland ;)
Haha ja maar hoe kunnen mensen dan ervaringen over t toestel uitwisselen?;)
Ik heb m ondertussen wel op GSMtrack gezien? Hoe kan ie daar dan al te koop worden aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:47

alienfruit

the alien you never expected

Oeh, dat zou wel heel cool zijn. Neem aan dat je US iPhone dan ook visual voicemailfunctionaliteit kan gebruiken op KPN _/-\o_
Als je de configuratiebestand ervoor aanpast wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:40

AJM

Vögel schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:38:
[...]

Ik heb m ondertussen wel op GSMtrack gezien? Hoe kan ie daar dan al te koop worden aangeboden?
Ik zou zeggen: bekijk dit topic eens > iPhone importeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vögel schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:38:
[...]

Waarom zou je geen ervaringen kunnen uitwisselen over een product wat je niet in NL gekocht hebt? :)

On topic: nog meer mensen die met 1.1.1 geen T-mobile voicemail SMS'jes ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pixxa schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:23:
[...]

en als je gebeld wordt wel?
ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Anoniem: 27577 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:58:
[...]

Waarom zou je geen ervaringen kunnen uitwisselen over een product wat je niet in NL gekocht hebt? :)

On topic: nog meer mensen die met 1.1.1 geen T-mobile voicemail SMS'jes ontvangen?
Half, ik heb 1.1.1 en ontvang die sms-jes ook niet maar zit bij vodafone. Onder 1.0.2 ook al niet trouwens. Ik heb al wat avondjes zitten zoeken online of hier al een oplossing voor is maar kon niks vinden. Dus als je iets vind laat het me alsjeblief weten want dit is vrij irritant.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankje wel. Vanuit het buitenland halen dus..Kan iemand mij dan vertellen of GMStrack m ook daadwerkelijk levert of dat de advertentie er alleen maar staat? Omdat er nog niet eens een provider voor schijnt te zijn..
@ CraZaay
Haha ja heb je helemaal gelijk in. Zette mijn zin n btje verkeerd neer denk :)
Ben helemaal verliefd op dat ding sinds ik er wat meer info over ging zoeken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
Ik las net een artikeltje dat GSMtrack momenteel een Nederlandse versie iPhone (8GB) kan leveren.. Is er uit een magische doos een NL versie opgedoken of heeft de VS versie sowieso Nederlandstalige ondersteuning (menu etc), heeft GSMtrack het vertaald of is het puur een marketingpraatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apache4u schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:33:
[...]

Half, ik heb 1.1.1 en ontvang die sms-jes ook niet maar zit bij vodafone. Onder 1.0.2 ook al niet trouwens. Ik heb al wat avondjes zitten zoeken online of hier al een oplossing voor is maar kon niks vinden. Dus als je iets vind laat het me alsjeblief weten want dit is vrij irritant.
In 1.0.2 zou het komen omdat de iPhone geen SMS'jes aankon met een alphanumerieke afzender, maar dat zou opgelost moeten zijn in 1.1.1 (vandaar mijn upgrade). Guess not (al werken de Postbank SMS'jes in 1.1.1 weer wél bij sommigen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
TAN codes werken hier, met 1.1.1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-04 15:38
Anoniem: 27577 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:58:
[...]

in 1.0.2 wel... althans van een gemiste oproep!

Wat mij in kennis stelde dat iemand mij probeerde te bellen terwijl de iPhone NIET was over gegaan!
Ik heb ze hier al over op de hoogte gesteld :)

[ Voor 21% gewijzigd door nils7 op 01-11-2007 10:50 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1572

Zo en zo moet het installeren van aSMS dit ook verhelpen, ontvang zelf geen alphanumerieke sms'jes dus weet het niet zeker.

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 1572 op 01-11-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nils7 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:49:
[...]

in 1.0.2 wel... althans van een gemiste oproep!
Ja, die SMS'jes hebben als afzender het telefoonnummer van de beller (en niet "T-Mobile" ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:58
Ik kreeg gisteren een smsje van T-Factuu (ja, de 'r' mist) met de volgende inhoud: ⁄‹›fifl‡

Nu kreeg ik vorige week wel een paar smsjes in het buitenland van T-Mobil (ook hier geen 'e'): Welkom in Slowakije blablabla. etc. Die kwamen dus wel gewoon in clear text aan. Vaag!

Edit: Mijn iPhone heeft 1.1.1 en is unlocked met anySIM 1.1

[ Voor 10% gewijzigd door Napsju op 01-11-2007 11:06 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04 10:03

pposthoorn

Constructeur

Ik heb nu ook een iPhone besteld (eindelijk). Ik vroeg mij af hoe je nou eigenlijk precies met google maps werkt. Er zit geen GPS in de iPhone, maar ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat de iPhone toch je positie kan bepalen (iets met zendmasten). Klopt dit, en zoja, kan je hier dan ook mee navigeren zoals met TomTom op mn oude N73?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Navizon heet het tootlje wat je bedoeld. Om te navigeren is het niet voldoende lijkt me. Hij kan iig mijn locatie niet vinden als ik thuis ben en geeft na een 2de poging een zendmast ca 1,5 Km verderop aan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM

AJM

TWeaKLeGeND schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:45:
Ik las net een artikeltje dat GSMtrack momenteel een Nederlandse versie iPhone (8GB) kan leveren.. Is er uit een magische doos een NL versie opgedoken of heeft de VS versie sowieso Nederlandstalige ondersteuning (menu etc), heeft GSMtrack het vertaald of is het puur een marketingpraatje?
Misschien dat ze nu de Europese versie hebben ingekocht uit de UK of DE, die schijnt multi-language te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

_GoldStrike_ schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:09:
[...]

Misschien dat ze nu de Europese versie hebben ingekocht uit de UK of DE, die schijnt multi-language te zijn.
Het is gewoon een homebrew vertaling, ziet er niet uit overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Is het nou niet mogelijk om mp3's of foto's te verzenden en ontvangen via bleutooth?
Wel jammer in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-04 15:38
zonoskar schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:47:
Navizon heet het tootlje wat je bedoeld. Om te navigeren is het niet voldoende lijkt me. Hij kan iig mijn locatie niet vinden als ik thuis ben en geeft na een 2de poging een zendmast ca 1,5 Km verderop aan.
Zo ie zo kan ik niet navigeren met google maps... hij wil geen route berekenen bij mij :(

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
GUZA schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 03:38:
Is het nou niet mogelijk om mp3's of foto's te verzenden en ontvangen via bleutooth?
Wel jammer in dat geval.
Klopt :(

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Anoniem: 31180 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:15:
[...]
Het is gewoon een homebrew vertaling, ziet er niet uit overigens...
Je bedoelt dat iemand gewoon zelf een NL dictionary heeft gemaakt? En waarom ziet het er dan niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM

AJM

Is er eigenlijk al bekend of het mogelijk is om met de Engelse/Duitse iPhone te mms'en?

Trouwens nog precies een week voordat hij daar te koop is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107938

Voicemail sms komen bij mij ook niet aan (1.1.1) echter de sms jes van de postbank en die van gemiste oproep wel gewoon dus blijft een raar probleem. Ik heb het opgelost door m'n voicemail nummer te bellen en zeggen dat ik ipv een sms gebeld wil worden bij nieuwe berichten...

Las ergens trouwens dat google maps geen directions wil geven.. Dit kan komen omdat ie iets meer gegevens nodig heeft dan je gewent bent. Als ik in Utrecht de map bekijk en ik wil een route plannen dan moet ik bij beide locaties, netherlands erbij voegen (en evt de stad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107938 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:50:
Voicemail sms komen bij mij ook niet aan (1.1.1) echter de sms jes van de postbank en die van gemiste oproep wel gewoon dus blijft een raar probleem.
Nogmaals, gemiste oproep SMS heeft als afzender het nummer van de beller :) Stuurt Postbank niet gewoon stiekem toevallig een numerieke afzender mee tegenwoordig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:39
Ik kon het niet laten en heb een Iwood case besteld 8) deze zijn gewoon ubercool,
en heb er gelijk maar een logo in laten frezen op de achterkant.

levertijd staat tussen de 4 en 5 weken, maar ik hoop, omdat het een Ned bedrijf is, dat het wat sneller gaat

http://www.miniot.com/miniot/iphone.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.miniot.com/miniot/beeld07/images/iphone_home_04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
absrnd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:30:
Ik kon het niet laten en heb een Iwood case besteld 8) deze zijn gewoon ubercool,

levertijd staat tussen de 4 en 5 weken, maar ik hoop, omdat het een Ned bedrijf is, dat het wat sneller gaat

[afbeelding]
Hippie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 21:02

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

absrnd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:30:

[afbeelding]
Allemachtig dat is wel heel mooi! Ziet er erg chique uit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08

DoctorV64

Cosmopoliet

Allemachtig, deze prijzen zijn vajacase waardig !! Wel een heel mooi hoesje.
Wordt je gebeld als je in de stad loopt, trek je je houtblokje uit je binnenzak om daarmee te gaan praten op straat. Mooi gezicht volgens mij als anderen het zo zien.

Mmhh kom je nog bij je ringer-mute knopje eigenlijk? Als ik het zo snel zie bestaat het dus uit 2 delen die je op elkaar schuift/klikt.

[ Voor 22% gewijzigd door DoctorV64 op 02-11-2007 16:26 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
het lijkt alsof de mute knop wel bedienbaar is, maar die gebruik ik nooit,
ik schakel dan toch uit

Afbeeldingslocatie: http://i152.photobucket.com/albums/s199/kaidoy021/iwood/IMG_0257.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121250

Maar er zit niks over het scherm heen? Of heb je daar nog een invisible shield overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Dat is ook niet echt nodig, aangezien het scherm nagenoeg niet krast.
http://youtube.com/watch?v=czCCavcnNd8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combicart
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2015
Is firmwire 1.1.1 eigenlijk multilanguage? En zo ja, uit welke talen kun je kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121250

pposthoorn schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:30:
Dat is ook niet echt nodig, aangezien het scherm nagenoeg niet krast.
http://youtube.com/watch?v=czCCavcnNd8
Bij mij zit er toch al een krasje op het scherm, ookal heb ik hem nooit met sleutels in m`n zak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Het zal vast niet onmogelijk zijn om er krassen op te maken. Maar het gaat een heel stuk moeilijker dan bij de meeste touchscreens. (als je hem laat vallen, plat op het scherm, dan gaat hij trouwens wel goed stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
combicart schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:49:
Is firmwire 1.1.1 eigenlijk multilanguage? En zo ja, uit welke talen kun je kiezen?
Nee, is niet ML...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
absrnd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:35:
het lijkt alsof de mute knop wel bedienbaar is, maar die gebruik ik nooit,
ik schakel dan toch uit

[afbeelding]
maakt de iphone alleen maar groter en wil em juist zo klein mogelijk houden, dus helemaal geen bescherming voor mij! :)

enne.. voor mij ook nooooooooooit meer n harde case voor welk apparaat dan ook!!! zonder dat je t in in de gaten hebt, wordt de achterkant van je ipod/telefoon. etc. behoorlijk gekrast!!! je krijg nl. stof/gruisdeeltjes tussen je case en toestel (logisch eigenlijk). die deeltjes blijven daar zitten en gaan dan schuren tussen die 2 onderdelen. t resultaat wil je niet weten, behoorlijke beschadigingen!

de enige manier om dit tegen te gaan is elke dag je case eraf te halen, alles goed schoon te maken en dan weer terug te zetten en dat is mij veel teveel moeite voor iets wat zijn werk eigenlijk helemaal niet doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
nils7 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:39:
[...]

Zo ie zo kan ik niet navigeren met google maps... hij wil geen route berekenen bij mij :(
doet t prima, soms raakt tie in de war. maar waar je op moet letten is dat je punaise niet in the middle of nowhere staat. de aangegeven plaats, moet n bestaand adres (straat + stad) zijn, dan is n route berekenen helemaal geen probleem.

wat niet werkt in NL is volgens mij de file-meldingen... als ik daarop druk, zie ik niets gebeuren... komt ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138723

Ben ook nog steeds aan het denken om deze te bestellen,
Maar als ik het zo lees nijg ik steeds meer naar de N95.

Vindt het dom dat je niet via BT 2.0 geen mp3 kan verzenden, Geen GPS (!) deze vindt ik wel zo belangrijk aangezien ik geen TT GO wil kopen.

Voor de rest is het een beauty om te zien, maar het heeft zo te zien zijn beperkingen helaas.
Als GPS mogelijk zou zijn, zou ik hem wel meteen nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
enne.. voor mij ook nooooooooooit meer n harde case voor welk apparaat dan ook!!! zonder dat je t in in de gaten hebt, wordt de achterkant van je ipod/telefoon. etc. behoorlijk gekrast!!! je krijg nl. stof/gruisdeeltjes tussen je case en toestel (logisch eigenlijk). die deeltjes blijven daar zitten en gaan dan schuren tussen die 2 onderdelen. t resultaat wil je niet weten, behoorlijke beschadigingen!
de meeste harde/rubber cases zijn toch iets flexibel, en als er stof/gruis tussen zit gaat dat door je hand bewegingen krassen.
met de Iwood ben ik daar niet zo bang voor, en ik kan hem (als dat al niet zo is) rete strak in z'n case krijgen, om te voorkomen dat het kan wiebelen, hoe klein die wiebel ook is :)
en ik maak mij mobieltjes toch wel regelmatig schoon, je moet eens weten wat voor prut er van je vingers en oor af komt }:|

trouwens ik koop volgend jaar, (ik hoop dat het toch wel 2008 wordt !!), de 16GB Iphone om de ...hmmm tsja maar 4gb te vervangen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138723 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:17:
Ben ook nog steeds aan het denken om deze te bestellen,
Maar als ik het zo lees nijg ik steeds meer naar de N95.

Vindt het dom dat je niet via BT 2.0 geen mp3 kan verzenden, Geen GPS (!) deze vindt ik wel zo belangrijk aangezien ik geen TT GO wil kopen.

Voor de rest is het een beauty om te zien, maar het heeft zo te zien zijn beperkingen helaas.
Als GPS mogelijk zou zijn, zou ik hem wel meteen nemen!
Ik heb een N95 gehad voordat ik de iPhone had, en zou nooit meer terug willen. Via BT spul verzenden deed ik al niet en de GPS op m'n N95 heeft welgeteld één keer een fix gehad (na 10 minuten in het open veld gelegen te hebben). De N95 heeft verder een verschrikkelijke e-mail client en agenda die niet fatsoenlijke kan synchen met iCal (in het midden gelaten of dit aan iSync ligt of de N95), geen iPod (:P) en de hele interface mag niet eens in de schaduw staan van de iPhone.

Ik ben geen Apple fanboy ofzo, maar de N95 is wat mij betreft nog geen 10% van wat de iPhone is. Met de N95 had ik meer last van beperkingen. Ow, en de N95 is meer dan twee keer zo duur wanneer je een iPhone uit de VS haalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 27577 op 02-11-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Anoniem: 27577 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:56:
[...]

Ik heb een N95 gehad voordat ik de iPhone had, en zou nooit meer terug willen. Via BT spul verzenden deed ik al niet en de GPS op m'n N95 heeft welgeteld één keer een fix gehad (na 10 minuten in het open veld gelegen te hebben). De N95 heeft verder een verschrikkelijke e-mail client en agenda die niet fatsoenlijke kan synchen met iCal (in het midden gelaten of dit aan iSync ligt of de N95), geen iPod (:P) en de hele interface mag niet eens in de schaduw staan van de iPhone.

Ik ben geen Apple fanboy ofzo, maar de N95 is wat mij betreft nog geen 10% van wat de iPhone is. Met de N95 had ik meer last van beperkingen. Ow, en de N95 is meer dan twee keer zo duur wanneer je een iPhone uit de VS haalt.
Ik ben het dan toch meer met St.Anger2005 eens. Ik heb nu een N73, deze gebruik ik regelmatig voor TomTom (met een adapt gps ontvangertje). Ik zou deze functie echt niet kunnen missen eigenlijk. Ik hoop dat er snel (goede) navigatie voor de iPhone komt, want dat is toch echt nog een heel gemis voor een telefoon die zo veel andere dingen kan.

Edit aan hieronder: Ik gebruik GPS behoorlijk vaak, het is niet dat ik die andere functies van de iPhone niet allemaal heel fijn zou vinden, maar ik kan eigenlijk niet zonder mn navigatie. Enige optie zou zijn om n losse tomtom te kopen, maar dat is ook niks, want dan moet ik die weer meeslepen.

[ Voor 11% gewijzigd door pposthoorn op 02-11-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je laatste zin is precies waarom ik de iPhone boven de N95 kies: de iPhone kan zoveel meer (cq beter) dan de N95, dat het ontbreken van GPS hier voor mij ruimschoots tegenop weegt (los van het feit dat GPS op mijn N95 (en die van anderen) gewoon niet fatsoenlijk werkte).

Maar da's persoonlijk natuurlijk, wanneer je navigatie boven fatsoenlijk browsen en mailen verkiest (bijvoorbeeld omdat je dit laatste nooit doet), dan heb je meer aan een telefoon met GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Om eerlijk te zijn vind ik het een belediging voor de iphone om hem te vergelijken met een N95. De iphone staat voor mijn gevoel ook 5 steppen verder. Ik kom zelf ook van de n95 en de HTC 620 maar dat is toch echt prutsen vergeleken bij de iphone. Wel mis ik de gps mogelijkheid maar dat is meer omdat ik lekker gemaakt word door de voorgeinstalleerde google maps. Wel denk ik ook dat de features die uitgelekt zijn over de iphone 2.0 (rumors!) de iphone wel de perfecte gsm gaan maken.

Maar mensen met n95 ervaring...probeer die iphone eens even en je weet waarom er zoveel mensen zo enthousiast zijn. Het is niet zomaar een iphone.

(nee heb geen aandelen Apple..ben gewoon erg enthousiast!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Ik moet hier in parijs nog even tot eind november wachten op de iphone samen met een orange abbo. Vage is dat ik heb gemerkt in parijs dat mijn UMTS verbindingen zowat bijna overal in parijs beter is geworden sinds paar dagen geleden. Iets mee te maken? Geen idee zelfgezegt, maar zal wel mooi wezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Wellicht enigzins offtopic, maar ik las zojuist dit bericht over de Meizu M8, de zogenaamde iPhone clone. Blijkbaar zijn de prijzen bekend, en die staan me prima aan! Heeft iemand enig idee of dit toestel uiteindelijk ook in NL leverbaar zal zijn, of enkel als je het zelf gaat importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Anoniem: 30670 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 07:54:
Ik moet hier in parijs nog even tot eind november wachten op de iphone samen met een orange abbo. Vage is dat ik heb gemerkt in parijs dat mijn UMTS verbindingen zowat bijna overal in parijs beter is geworden sinds paar dagen geleden. Iets mee te maken? Geen idee zelfgezegt, maar zal wel mooi wezen :)
Iphone heeft toch geen umts? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Anoniem: 30670 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 07:54:
hehe of je doet als ik en je haalt hem uit the States. De aandacht die ze je hier in Parijs geven is onvoorstelbaar :9~

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb een probleem met smsen en vroeg me af of meerdere mensen dit probleem hebben.

Ik kan namelijk gewoon iedereen smsen en kan van iedereen smsjes ontvangen, alleen zodra mijn vriendin mij een smsje stuurt kan ik niet meer antwoorden. Pas zodra ik de hele conversatie gewist heb kan ik haar weer smsen, net zolang tot dat ze er weer 1 terug stuurt. Het gekke is dat dit alleen bij mijn vriendin voorkomt en niet bij andere mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Houston, we have a problem.

iPhoners in NL hebben mogelijk een probleem:
Als je namelijk gebruik wil maken van je DigID, wordt er een SMS met een code naar je mobiel gestuurd. Nu kan ik (en velen met mij) vaak geen ' geautomatiseerd verstuurde sms'jes ' ontvangen. Deze lijken gewoon niet aan te komen.
Dus geen DigId met iPhone ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

whitehouse schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:42:
Houston, we have a problem.

iPhoners in NL hebben mogelijk een probleem:
Als je namelijk gebruik wil maken van je DigID, wordt er een SMS met een code naar je mobiel gestuurd. Nu kan ik (en velen met mij) vaak geen ' geautomatiseerd verstuurde sms'jes ' ontvangen. Deze lijken gewoon niet aan te komen.
Dus geen DigId met iPhone ?!
Updaten naar 1.1.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
hehe oh.
moet ik nog even mee wachten. Heb al een geunlockte 1.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

hebben jullie met de iPhone ook het probleem dat de iPhone niet werkt met de Griffin FM adapter? voor in de auto? als ik de iPhone aansluit reageert hij nergens op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Qorne schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:45:
hebben jullie met de iPhone ook het probleem dat de iPhone niet werkt met de Griffin FM adapter? voor in de auto? als ik de iPhone aansluit reageert hij nergens op...
yups hier ook...van Maxell en niet werken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Jpjedi schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:51:
[...]

yups hier ook...van Maxell en niet werken. :(
HMm echt heel vervelend :(

De buizen versterker van Fatboy werkt ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
Qorne schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:32:
[...]

HMm echt heel vervelend :(

De buizen versterker van Fatboy werkt ook niet :(
niets lijkt te werken op de iphone. ook mn cassete-interface voor autoradio wordt niet herkent, ook mn simpele speakertjes van logitech doen t niet :( ze hebben toch wat veranderd aan die dockconnector. in t begin deed mn ipod-usbkabel t ook niet, nu opeens wel... maffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Klipisch en Monitor Audio dock werken wel weer, de Bose volgens mij ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23899

ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik heb hem laasts geupdate van 1.0.2 naar 1.1.1 en ik heb toch echt het idee dat op een paar kleine nieuwe functies na 1.1.1 eigenlijk maar k*t is... tis minder snel, minder stabiel en de batt. gaat er ook sneller aan. iemand verglijkbare ervaringen of een tip wat ik aan die stabiliteit kan doen? dat vind ik nog wel het ergste dat redelijk veel apps er uit knallen.. ook standaard dingen zoals sms en de adres lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hmm ik durf nog niet te updaten naar 1.1.1, ook omdat wat ik nu heb gewoon zeer goed werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Van de week mijn iPhone op straat laten stuiteren, maar nog geen krasje op het beeldscherm te bekennen. Op de chromen rand en de behuizing wel...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5437b3535e0cceae8850082a7dcf7e29/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5871f4386818dc9c4c993817e30804cc/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/47aca46d8e3144cba8f9d9d11d576c02/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03

iMars

Full time prutser

ChrisW schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:55:
Van de week mijn iPhone op straat laten stuiteren, maar nog geen krasje op het beeldscherm te bekennen. Op de chromen rand en de behuizing wel...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Aaai, zonde man, maar ja, het beeldscherm is van goede kwaliteit kunnen we dan maar stellen :)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Anoniem: 23899 schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:49:
ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik heb hem laasts geupdate van 1.0.2 naar 1.1.1 en ik heb toch echt het idee dat op een paar kleine nieuwe functies na 1.1.1 eigenlijk maar k*t is... tis minder snel, minder stabiel en de batt. gaat er ook sneller aan. iemand verglijkbare ervaringen of een tip wat ik aan die stabiliteit kan doen? dat vind ik nog wel het ergste dat redelijk veel apps er uit knallen.. ook standaard dingen zoals sms en de adres lijst
zelfde hier! soms zwart scherm

Plus dat bij gprs dat ding gloeiend heet wordt boven het appeltje op de achterzijde. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik kreeg vandaag een sms'je van Vodafone. Op 1.0.2 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mij geen oplossing geweest, dus de SMS app is nog steeds niet helemaal lekker kennelijk :) Het begint nu overigens redelijk irritant te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:58
Anoniem: 23899 schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:49:
Eigenlijk helemaal geen last van. 1.1.1 is voor mij veel beter dan 1.0.2. Het draadloze netwerk en het GSM signaal is echt heel veel beter. Ook vind ik mijn iPhone sneller dan met 1.0.2. Batterijduur is ongeveer gelijk gebleven. (SSH uit en verder helemaal geen 3rd apps.)

Verder zijn de extra features als EDGE roaming in het buitenland disablen en smsjes die niet afkomstig zijn van telefoonnummers toch wel een must.

Het enige wat ik nu heb: In YouTube heb ik heel soms filmpjes in alle kleuren van de regenboog. Na een reboot is alles ok.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Dat heeft voor mij het probleem van het niet ontvangen van vodafone voicemail notificaties niet opgelost.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Blaxje schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:49:
Ik kreeg vandaag een sms'je van Vodafone. Op 1.0.2 :o
Dat heeft hier altijd al gewerkt :P

Netzoals dat ik heel netjes in het scherm krijg dat ik en Voicemail heb :) alles werkt gewoon :P

[ Voor 19% gewijzigd door Qorne op 05-11-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ook 0,0 problemen met 1.1.1.
Batterijduur is prima! Eindelijk een telefoon met mp3/videospelerfunctie waar je wat een hebt (want batterij niet na 1,5 uur dood)...

Verder werkt het prima en zijn er twee verbeteringen die ik vaak gebruik:
- TAN SMS van de Postbank
- dubbelklikfunctie van de iPod: geen geklooi meer met "unlocken" als je hem in je zak hebt, dubbelklik op de homeknop geeft meteen de iPod controls weer... OK, tracks vooruit skippen gaat ook met de knop in je hoofdtelefoon, maar "terug" niet :D
En de international support is wel handig: Nederlandse instellingen (datums enzo)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:47

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb soms alleen het probleem dat als je een SMS tikt van meerdere regels dat er een witte blok gaat knipperen in het vlak waar normaal de oude SMS berichten staan. Hebben jullie dat al eens gehad?

Over dat laten vallen op straat... het is een telefoon kan gebeuren!

[ Voor 15% gewijzigd door alienfruit op 05-11-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
1.1.2 is uit trouwens en zit standaard op de EU toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-01-2018
Ik had trouwens een vraagje. Ik overweeg zelf ook een iPhone, maar wil kijken hoe het gaat in Frankrijk. Maar stel dat deze prijs me te hoog is vroeg ik me af hoe doe je het (niet het hacken, dat mag niet, weet ik).
1 - Je koopt zo'n iPhone in de US. Maar moet je dan ook niet een abo afsluiten ofzo? Als je eenmaal in NL komt snap ik het wel, maar hoe "ontwijk" je dat AT&T abonnement dan precies?
2 - Is de iPhone volledig in Nederlands in te stellen (niet alleen datum en dergelijke)?
3 - Wat voor abo hebben jullie erbij/ welke van jullie heeft Onbeperkt internet erbij/ bij welke provider/ bevalt deze snelheid?

Verder wilde ik even melden dat het niet erg waarschijnlijk dat er zeer gauw een echte major update gaat komen van de iPhone. Op zijn vroegst April; als er echt een nieuwe chipset in zou komen, zou dit herkeuring van de FCC moeten hebben. Dit moet 6 maanden voor release van het product. Let op; hij hoeft niet 6 maanden van te voren goedgekeurd te zijn. Alleen ingedient. Echter 16 GB geheugen is niet uitgesloten om eerder te kunnen komen, hiervoor is geen herkeuring nodig.

We zullen zien, wat de toekomst ons brengt :)
Alvast bedankt _/-\o_

MBP 2.2 GHz, 2 GB, 8600GT 128mb, Bootcamp Vista, Crumpler Gel Sleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Man on Fiya schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:45:
1 - Je koopt zo'n iPhone in de US. Maar moet je dan ook niet een abo afsluiten ofzo? Als je eenmaal in NL komt snap ik het wel, maar hoe "ontwijk" je dat AT&T abonnement dan precies?
2 - Is de iPhone volledig in Nederlands in te stellen (niet alleen datum en dergelijke)?
3 - Wat voor abo hebben jullie erbij/ welke van jullie heeft Onbeperkt internet erbij/ bij welke provider/ bevalt deze snelheid?
1. Loop een Apple-winkel binnen, vraag om een iPhone. Zeg "Ja, ik weet het" als ze je melden dat hij alleen op AT&T netwerk bruikbaar is. Reken af. Loop naar buiten. Klaar. :+
Het abonnement sluit je thuis af via iTunes, dus zolang je dat niet doet heb je geen abonnement.
2. Ja, je kan alles op Nederlands instellen.
3. KPN, hebben wel onbeperkt GPRS voor 9,95 p/m, maar maak er geen gebruik van.

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 05-11-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik weet niet of dit wel mag maargoed..

Ik heb op Ebay een hardware unlocked iPhone gekocht.. Heeft dit nog voor of nadelen boven de software unlock?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Wat raden jullie aan ? upgraden naar 1.1.1 of lekker bij 1.0.2 blijven ?
zit nog erg in dilemma .
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.