![]() | ||||||||||||||||||||
Inleiding - Specificaties - Afmetingen - Prijzen - Meer info - iOS 4 - Links - Reviews - Gallery - Q&A | ||||||||||||||||||||
InleidingWelkom in het discussietopic over de iPhone. Je kunt in deze startpost informatie vinden over de functionaliteit van de iPhone, de accessoires en de specificaties. De topicstart is voornamelijk gericht op de iPhone 4. Nadat Gizmodo het toestel heeft gelekt was het op 7 juni dan eindelijk zover, de langverwachte iPhone 4 werd aangekondigd. Het toestel is verkrijgbaar met 16GB of 32GB. Ook is er zowel een zwarte als een witte uitvoering. Op 24 juni is de iPhone in onder andere de VS gelanceerd. Op 30 Juli zal de iPhone 4 in Nederland en België komen. | ||||||||||||||||||||
Specificaties• 3,5-inch IPS retina scherm met een resolutie van 960x640 • Multitouch capacitief scherm • 1Ghz Apple A4 chip • Lithium-ion batterij (7 uur bellen over 3G, 14 uur bellen over 2G, 300 uur standby, 10 uur Wi-Fi, 40 uur audio, 10 uur video) • Gyroscope, Accelerometer • 5 Megapixel camera + LED • VGA camera op de voorkant • 16GB of 32GB • Zwart of Wit ![]() Overige specificaties zijn: • UMTS/HSDPA/HSUPA (850, 900, 1900, 2100 Mhz) • GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 Mhz) • 802.11b/g/n Wi-Fi (802.11n 2.4Ghz only) • Bluetooth 2.1 + EDR • Dubbele microfoon voor geluidsonderdrukking | ||||||||||||||||||||
Afmetingen & Gewicht• Hoogte: 115.2 mm • Breedte: 58.6 mm • Diepte: 9.3 mm • Gewicht: 137 gram | ||||||||||||||||||||
PrijzenNederland
Belgie iPhone 4 16 GB: €639,99 iPhone 4 32 GB: €749,99 | ||||||||||||||||||||
Meer infoTelefoon
iPod De iPhone doet alles wat je iPod ook doet, maar dan mooier en beter. Het grote scherm (3,5") is uiteraard uitstekend geschikt om videomateriaal te bekijken. Maar je kunt ook prima muziek luisteren. De interface is volledig vernieuwd t.o.v. de huidige iPods en je kunt bijv. navigeren middels coverflow. Wat kan de iPhone allemaal afspelen? Het is ook mogelijk om de iPhone middels component of composiet aan te sluiten op een TV. Daarnaast is het mogelijk om vanuit de iTunes app muziek, podcasts, muziekvideo's, tv series, films en iTunes U content aan te schaffen. Dit wordt ook weer teruggesynct naar de computer middels iTunes. Audio: AAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3 and 4), Apple Lossless, AIFF and WAV. Video: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 768 Kbps, 320 by 240 pixels, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats. Safari
De emailclient heeft ondersteuning voor HTML en ondersteunt alle IMAP en POP mailboxen. Push-mail is mogelijk via een speciale (gratis) Yahoo mailaccount. Daarnaast is het mogelijk met Exchange servers en een MobileMe account. Je kunt daarnaast op vastgestelde tijden je andere IMAP en POP mailboxen laten controleren. Daarnaast wordt je mail sowieso opgehaald bij het openen van de applicatie. De emailaccounts (dus de instellingen, niet de emails) worden gesynced met je desktop computer, dit kan met Mail (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows). Agenda Het is mogelijk je afspraken te syncen met iCal (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows). Je kunt op je iPhone alle afspraken inzien en evt. nieuwe toevoegen. Ook kan je agenda via CalDAV, Exchange of Mobile Me draadloos up-to-date gehouden worden, waarbij afspraken dus ook weer automatisch gepusht worden van je PC of Mac naar je iPhone en vice versa. Google Maps
Camera Video-beeld/bellen (op dit moment alleen via WiFi en alleen met iPhone 4 houders) Camera met 5 megapixels met 5 keer digitale zoom op de achterzijde met LED flitser en de mogelijkheid om HD te filmen (720) ook onthoud ie waar het filmpje/foto is gemaakt (geotagging) ![]() De eerste iPhones zijn inmiddels uitgeleverd en zijn er dus foto's en video's opgedoken van de nieuwe iPhone: Bumpers/cases Ook is Apple bezig met het ontwikkelen van cases voor de iPhone 4 deze zijn in verschillende kleuren leverbaar. De prijs per bumper case bedraagt op dit moment EUR 29,-, het is waarschijnlijk dat dit ook in Nederland de prijs zal zijn. ![]() | ||||||||||||||||||||
iOS 4Op 21 juni, drie dagen voor de release van de nieuwe iPhone zal de release van iOS 4 plaatsvinden. Deze update voegt meer dan 100 nieuwe functies toe, en dit zijn de hoogtepunten: • Multitasking • Folders • Unified Inbox & Threaded Emails • iBooks op de iPhone (je kunt nu ook PDF bestanden lezen) Daarnaast kun je ook je eigen playlists maken direct op je telfoon, heeft de camera een digitale zoom, worden gezichten en plaatsen toegevoegd aan Foto's en kun je je homescreen wallpaper veranderen.
| ||||||||||||||||||||
Links• Steve Jobs kondigt iPhone 4 aan • Apple brengt video van de keynote online | ||||||||||||||||||||
ReviewsHieronder een aantal eerste ervaringen van reviewers: - Walt Mossberg (The Wall Street Journal) - David Pogue (The New York Times) - Joshua Topolsky (Engadget) • Engadget: iPhone 4 first hands-on • Technobuffalo: iPhone 4, Hands-on & demo • SlashGear: iPhone 4 hands-on | ||||||||||||||||||||
Gallery![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||
Q&AIk moet hem als eerste hebben, importeren, waar kan dat? Neem een kijkje bij [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3 als je hem wilt importeren of los wilt kopen. Providers, when and where? Als je wilt discussieren over de providers die iPhone 4 aanbieden kun je dat hier doen. | ||||||||||||||||||||
Vorige delendeel 1, deel 2, deel 3, deel 4, deel 5, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14, deel 15, deel 16, deel 17, deel 18, deel 19, deel 20, deel 21, deel 22, deel 23, deel 24, deel 25, deel 26, deel 27 |
|
Ik ben wel benieuwd wat voor bumper je er nu exact bij krijgt. Is dat die bumper uit de Apple store of is dat een C-merk bumpertje?
Je kunt in principe een gratis bumper case van apple krijgen, en het lijkt me wel dat dat de originele is. Maar omdat ze niet genoeg kunnen maken krijg je ook de keus uit een aantal andere cases. Welke dit zijn is volgens mij nog niet bekend.bosaap22 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:32:
Ik ben wel benieuwd wat voor bumper je er nu exact bij krijgt. Is dat die bumper uit de Apple store of is dat een C-merk bumpertje?
Probeer al de hele ochtend iOS 4.0.1 binnen te hengelen. Maar dat is zo traag, is gewoon niet te doen.
Staan er nergens mirrors? Want ik kan ze niet vinden. Enige mirrors die ik vind, bieden 4.0 aan voor de 3Gs.
/edit
Laat maar..
http://www.felixbruns.de/
Komt van dezelfde server ineens binnen met 5MB/s.
Staan er nergens mirrors? Want ik kan ze niet vinden. Enige mirrors die ik vind, bieden 4.0 aan voor de 3Gs.
/edit
Laat maar..
http://www.felixbruns.de/
Komt van dezelfde server ineens binnen met 5MB/s.
[ Voor 19% gewijzigd door UltraSub op 17-07-2010 13:09 ]
In de persconferentie werd gezegd dat je een bumper mocht uitzoeken maar dat ze niet voor iedereen zo'n ding konden produceren. Daar hebben ze wel wat op gevonden: je mag ook een andere case uit het aanbod kiezen, krijg je die gratis. Die bumper dingen worden tot nog toe alleen nog door Apple gemaakt, zal weldra wel verandering in komen als die iPhone 4 een beetje algemeen te verkrijgen is. Volgende week zou er een pagina online moeten zijn waarop je zo'n gratis bumper kunt regelen, daar zal ongetwijfeld ook wel meer info op staan. Ik ben benieuwd in welke mate dit ook voor landen buiten de USA op zal gaan namelijk en wat ze doen met verzendkosten. Ik gok er maar op dat ze dit allemaal zullen doen op basis van het serienummer van je iPhone 4.bosaap22 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:32:
iTunes brult hier ondertussen dat er een carrier settings update is (ik heb een T-Mobile iPhone abo), wellicht ook interessant.
[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 17-07-2010 13:45 ]
Okay,
Ik heb iOS 4.0.1 op de iPhone van mijn vriendin gezet. Ook heb ik op de laptop iTunes 9.2 tesamen met Win 7 d'r opnieuw opgezet.
Kom ik op het volgende probleem: hoe krijg ik vredesnaam alle gekochte applicaties terug??? Gekocht via click&buy en ik kan het gewoon nergens, echt nergens terug vinden. Ik ben al 2 uur bezig alles uit te pluizen en ik zal het door de chaotische interface van iTunes vast wel over het hoofd zien, maar.... mja. Kan iemand mij even helpen hierin?
Ik heb iOS 4.0.1 op de iPhone van mijn vriendin gezet. Ook heb ik op de laptop iTunes 9.2 tesamen met Win 7 d'r opnieuw opgezet.
Kom ik op het volgende probleem: hoe krijg ik vredesnaam alle gekochte applicaties terug??? Gekocht via click&buy en ik kan het gewoon nergens, echt nergens terug vinden. Ik ben al 2 uur bezig alles uit te pluizen en ik zal het door de chaotische interface van iTunes vast wel over het hoofd zien, maar.... mja. Kan iemand mij even helpen hierin?
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Gewoon opnieuw downloaden uit de Appstore? Is gratis (mits je hetzelfde account gebruikt uiteraard).
Dat heb ik dus al geprobeerd, maar dan moet ik eerst een betaalaccount koppelen, dus doe ik dat weer via clickandbuy, maar het wachtwoord is verloren. Nieuwe tijdelijke aanvragen en die komt maar niet tot 3c keer aan toe.Padvinder schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 14:12:
Gewoon opnieuw downloaden uit de Appstore? Is gratis (mits je hetzelfde account gebruikt uiteraard).
Maar goed, ik zal eens zien of ik mij de apps kan herinneren. Kan aan mij liggen, maar ik vindt dit wel heel krom hoor als het zo moet gaan.
Edit: het werkt dus op dit moment niet, "opnieuw kopen", a.h.w., Wellicht dat als ik eindelijk Click&Buy gekoppeld krijg aan itunes dat ie wakker wordt, maar...
[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 17-07-2010 14:28 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Omdat Apple niet zo veel cases kan maken schijn je dus ook bij andere geslecteerde bedrijven cases te kunnen bestellen op kosten van apple. Zoals een case van bamboe van Grove.
Maar weet er iemand welke bedrijven er dan zijn geselecteerd?
Ik wil namelijk een vapor
Eind volgende week wordt bekend gemaakt uit welke cases je kan kiezen.Scirocco schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 14:42:
Omdat Apple niet zo veel cases kan maken schijn je dus ook bij andere geslecteerde bedrijven cases te kunnen bestellen op kosten van apple. Zoals een case van bamboe van Grove.
Lijkt me sterk dat Apple cases van meer als 30 dollar gaat vergoeden aangezien hun eigen case voor die prijs de deur uit gaat.
Dus reken vooral niet op die mooie bamboe en vapor hoesjes
^^volgens mij krijg je gewoon een keuze voorgeschoteld en mag je niet zelf zomaar een case kiezen
Het lijkt me toch dat er minimaal wel net zoveel bumpers gemaakt zouden kunnen worden als iPhones... indien nodig.
Denk dat de iPhones in totaal andere fabrieken gemaakt worden dan die bumpers. Daarnaast is het de eerste keer dat ze deze dingen maken, dus zullen ze het niet in zoveel fabrieken fabriceren als de iPhone.. lijkt mij dan.Unbreukable schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 15:39:
Het lijkt me toch dat er minimaal wel net zoveel bumpers gemaakt zouden kunnen worden als iPhones... indien nodig.
Er worden al tijden iPhones geproduceerd, waarschijnlijk ook wel bumpers, maar minder ervan, omdat ten eerste niet iedereen die een iPhone koopt ook een bumper koopt, daarnaast kunnen ze ook nog voor een andere bumper kiezen.Unbreukable schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 15:39:
Dus als Apple evenveel bumpers zou maken dan als iPhone's zouden ze een overschot hebben.
Nope. De productieprocessen voor Bumpers zijn ingericht op een bepaald percentage van de iPhone 4-kopers. Dat percentage is een stuk lager dan de 100% waar we 't hier over hebben.Unbreukable schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 15:39:
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Wat mij sowieso wel verbaast overigens. Het lukt ze wel 3 miljoen iPhones te produceren, maar niet 3 miljoen plastic bumpertjes.Xental schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:45:
[...]
Je kunt in principe een gratis bumper case van apple krijgen, en het lijkt me wel dat dat de originele is. Maar omdat ze niet genoeg kunnen maken krijg je ook de keus uit een aantal andere cases. Welke dit zijn is volgens mij nog niet bekend.
Vast wel een fabriek in China te vinden die er daar een zooi van uit de grond kan stampen... Het lukt AH toch ook om in 2 maanden tijd 60 miljoen beessies e.d. te laten produceren. Dat is waar de hele Chinese industrie op gebouwd is dit soort producties.
[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 17-07-2010 17:53 ]
Ten eerste heb jij duidelijk geen idee van hoeveel werk 't is om dit soort dingen te fabriceren. Dat kan écht niet op zo'n korte termijn.Bosmonster schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:50:
[...]
Wat mij sowieso wel verbaast overigens. Het lukt ze wel 3 miljoen iPhones te produceren, maar niet 3 miljoen plastic bumpertjes.
Vast wel een fabriek in China te vinden die er daar een zooi van uit de grond kan stampen...
Ten tweede: denk je dat Apple liever 3rd-party cases weggeeft of hun eigen? Welke optie is het goedkoopst voor ze, denk je?
Ik heb hier een bumper in mijn hand en veel meer dan een plastic/rubber ring met 3 knopjes erin is het niet. Je kunt mij niet wijs maken dat dat zo'n ingewikkeld ding is om te fabriceren.CyBeR schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:52:
[...]
Ten eerste heb jij duidelijk geen idee van hoeveel werk 't is om dit soort dingen te fabriceren. Dat kan écht niet op zo'n korte termijn.
Wel om er miljoenen te maken. Ik stel voor dat jij 's gaat kijken naar How It's Made op Discovery. Dat laat goed zien hoe dit soort dingen in massaproductie werken, en dan zul je vanzelf de conclusie kunnen maken dat het maken van zoveel van dit soort dingetjes echt niet iets is dat je in drie dagen organiseert.Bosmonster schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:55:
[...]
Ik heb hier een bumper in mijn hand en veel meer dan een plastic/rubber ring met 3 knopjes erin is het niet. Je kunt mij niet wijs maken dat dat zo'n ingewikkeld ding is om te fabriceren.
Niemand heeft het over 3 dagen, ze hebben 2,5 maand (of langer als je bedenkt dat ze het probleem al van verre aan hebben zien komen). Het productieproces is er al, dat hoeft niet opnieuw ontworpen te worden. Er moeten alleen mallen bijgemaakt worden en het moet uitbesteed worden aan één of meerdere fabrieken.CyBeR schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:57:
[...]
Wel om er miljoenen te maken. Ik stel voor dat jij 's gaat kijken naar How It's Made op Discovery. Dat laat goed zien hoe dit soort dingen in massaproductie werken, en dan zul je vanzelf de conclusie kunnen maken dat het maken van zoveel van dit soort dingetjes echt niet iets is dat je in drie dagen organiseert.
Daarnaast gaat het niet eens om die aantallen. Er zijn er al tig gemaakt en verkocht en het productieproces loopt bovendien al bij een andere fabriek.
Het is volgens mij dus niet een kwestie van kunnen, maar een kwestie van willen. Waarschijnlijk is het voor Apple voordeliger een zak geld open te trekken voor 3rd party cases, dan zelf de productie verhogen. Geld hebben ze zat in kas (bijna 60 miljard als ik me niet vergis).
[ Voor 31% gewijzigd door Bosmonster op 17-07-2010 18:05 ]
En wie zegt dat de beslissing om ze weg te geven meer dan een paar dagen geleden gemaakt is?Bosmonster schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:00:
[...]
Niemand heeft het over 3 dagen, ze hebben 2,5 maand (of langer als je bedenkt dat ze het probleem al van verre aan hebben zien komen). Het productieproces is er al, dat hoeft niet opnieuw ontworpen te worden. Er moeten alleen mallen bijgemaakt worden en het moet uitbesteed worden aan één of meerdere fabrieken.
En dat denk ik dus werkelijk niet, als 't opschalen van 't productieproces daadwerkelijk zo simpel en goedkoop zou zijn als jij zegt. Die dingen kosten echt niet meer dan een paar euro om te maken en dat zat dan verreweg goedkoper zijn dan andere bedrijven betalen voor hun hoesjes. Nou zullen ze daar vast wel wat korting op bedingen maar niet zoveel als op hun eigen hoesjes.Het is volgens mij dus niet een kwestie van kunnen, maar een kwestie van willen. Waarschijnlijk is het voor Apple voordeliger een zak geld open te trekken voor 3rd party cases, dan zelf de productie verhogen. Geld hebben ze zat in kas (bijna 60 miljard als ik me niet vergis).
Anoniem: 193286
Heb je hier heel veel verstand van? Uit zinnen als "Je kunt mij niet wijs maken dat dat zo'n ingewikkeld ding is om te fabriceren" maak ik op van niet. Ik ook niet hoor, maar met enige logica kom je er ook. Als ze wel op zo'n korte termijn zoveel cases konden maken, is er dan een reden om dat niet te doen? Een case van andere producent vergoeden is sowieso duurder lijkt me.Bosmonster schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:00:
[...]
Niemand heeft het over 3 dagen, ze hebben 2,5 maand (of langer als je bedenkt dat ze het probleem al van verre aan hebben zien komen). Het productieproces is er al, dat hoeft niet opnieuw ontworpen te worden. Er moeten alleen mallen bijgemaakt worden en het moet uitbesteed worden aan één of meerdere fabrieken.
Daarnaast gaat het niet eens om die aantallen. Er zijn er al tig gemaakt en verkocht en het productieproces loopt bovendien al bij een andere fabriek.
Het is volgens mij dus niet een kwestie van kunnen, maar een kwestie van willen. Waarschijnlijk is het voor Apple voordeliger een zak geld open te trekken voor 3rd party cases, dan zelf de productie verhogen. Geld hebben ze zat in kas (bijna 60 miljard als ik me niet vergis).
Zit wel een klein verschil in Apple en AH. AH wist van te voren dat ze deze vrijwel gratis (buiten de boodschappen, maar je begrijpt me hopelijk wel) weggeven worden. Gemiddeld 2 per klant. Apple was van plan deze te verkopen en moeten daarmee concurreren met andere partijen dus gingen er waarschijnlijk vanuit dat het niet echt storm zou lopen.Bosmonster schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:50:
[...]
Wat mij sowieso wel verbaast overigens. Het lukt ze wel 3 miljoen iPhones te produceren, maar niet 3 miljoen plastic bumpertjes.
Vast wel een fabriek in China te vinden die er daar een zooi van uit de grond kan stampen... Het lukt AH toch ook om in 2 maanden tijd 60 miljoen beessies e.d. te laten produceren. Dat is waar de hele Chinese industrie op gebouwd is dit soort producties.
Nu moeten ze deze bumpers gratis weggeven en dat is een totaal ander verkoop proces waar je bijna rekening moet gaan houden met 90% afname. Véél meer, want mensen nemen uiteraard alles wat gratis is. De reden dat ze waarschijnlijk aan gegeven hebben dat ze de vraag niet aankunnen; puur om het geklaag alvast voor te zijn.
Hoe maak jij eruit op dat ik er geen verstand van heb als je dat zelf ook niet hebt dan?Anoniem: 193286 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:08:
[...]
Heb je hier heel veel verstand van? Uit zinnen als "Je kunt mij niet wijs maken dat dat zo'n ingewikkeld ding is om te fabriceren" maak ik op van niet. Ik ook niet hoor
Ik zeg alleen wat ik denk en vind. En met duizenden fabrieken in China die plastic dingetjes kunnen maken vind ik het moeilijk om voor te stellen dat ze niet op termijn van 2,5 maand zeg 2 a 3 miljoen "plastic dingetjes" kunnen laten fabriceren.
Dat is mijn logica. Vrij eenvoudig, al zeg ik het zelf.
Idd, met name in aantallen. Apple heeft er maar misschien 2 a 3 miljoen nodig naast hun lopende proces. AH had er zo'n 60 miljoen nodig.Zit wel een klein verschil in Apple en AH.
Het is een erg simpel product dat in relatief kleine aantallen nodig is en ze hebben een redelijke termijn. Dat is de stelling waar ik rekening mee houd.
[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 17-07-2010 18:25 ]
Ik heb even met de iPhone 4 kunnen spelen in een apple store in mijn vakantieland, helaas kon ik niet testen hoe comics erop te lezen zijn. Of dat ze uberhaupt in fullscreen te lezen zijn. Iemand die dat wel had kunnen testen?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik begrijp je heel goed, maar je moet je wel voorstellen dat ander bedrijven ook 'plastic dingetjes' maken en waarschijnlijk ook in China. Apple kan niet in een maand tijd even de volledige capaciteit van een fabriek opeisen. Je beestjes vergelijking is daarom een beetje scheef, vind ik.Bosmonster schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:21:
[...]
Idd, met name in aantallen. Apple heeft er maar misschien 2 a 3 miljoen nodig naast hun lopende proces. AH had er zo'n 60 miljoen nodig.
Het is een erg simpel product dat in relatief kleine aantallen nodig is en ze hebben een redelijke termijn. Dat is de stelling waar ik rekening mee houd.
Maar goed, genoeg beestjes. Ervaringen!
Anoniem: 193286
Ik maak dat op uit een zin als "ik kan me niet voorstellen dat..." Daarmee geef je aan dat je het ook niet zeker weet, het is een gedachte. Je bent geen expert. Ik evenmin, dus daarom zeg ik er ook niks over.Bosmonster schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:21:
[...]
Hoe maak jij eruit op dat ik er geen verstand van heb als je dat zelf ook niet hebt dan?
Kom op zeg, boeie die bumper discussie!
Je kunt ook in 'Voorkeuren' (of Opties in Windows?) kiezen in het tabblad Store 'zoek automatisch naar beschikbare downloads' aanvinken. Ik dacht dat die optie ervoor zorgt dat al je ooit gekochte materiaal gedownload wordt, voorzover het nog niet in je library aanwezig is?
Als ik het zo lees, zijn nog niet alle apps van de iPhone afgehaald e.d.? Dan kun je je iPhone aansluiten en in iTunes kiezen voor 'aankopen overzetten'.SkyStreaker schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:59:
Okay,
Je kunt ook in 'Voorkeuren' (of Opties in Windows?) kiezen in het tabblad Store 'zoek automatisch naar beschikbare downloads' aanvinken. Ik dacht dat die optie ervoor zorgt dat al je ooit gekochte materiaal gedownload wordt, voorzover het nog niet in je library aanwezig is?
[ Voor 104% gewijzigd door autoreverse op 17-07-2010 19:58 ]
Je aankoopgeschiedenis vind je in iTunes onder: Store - Mijn account tonen (inloggen) - Aankoopgeschiedenis.SkyStreaker schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:59:
Kom ik op het volgende probleem: hoe krijg ik vredesnaam alle gekochte applicaties terug??? Kan iemand mij even helpen hierin?
Met duizenden klanten uit de rest van de wereld die ook heel veel exemplaren van die plastic dingetjes willen hebben is het fabriceren ineens een stuk lastiger. Die duizenden fabrieken zijn er niet voor niets, die staan echt niet idle te draaien want dat soort fabrieken kosten enorm veel geld en gaan failliet.Bosmonster schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:21:
[...]
Hoe maak jij eruit op dat ik er geen verstand van heb als je dat zelf ook niet hebt dan?
Ik zeg alleen wat ik denk en vind. En met duizenden fabrieken in China die plastic dingetjes kunnen maken vind ik het moeilijk om voor te stellen dat ze niet op termijn van 2,5 maand zeg 2 a 3 miljoen "plastic dingetjes" kunnen laten fabriceren.
Dat is mijn logica. Vrij eenvoudig, al zeg ik het zelf.
Het produceren is echter maar een deel van het verhaal. Je zult die dingen ook ergens moeten opslaan en ze uiteindelijk distribueren. Logistiek is dat een flinke klus die je ook niet zomaar eventjes doet. Ook hier moet je weer rekening houden met de rest van de wereld want jij bent niet de enige.
Ik denk niet dat het zo'n simpel product is omdat er ook nog metalen knoppen in moeten en er van verschillende soorten materiaal gebruik wordt gemaakt (hard plastic en zacht rubber spul). Daarnaast zijn de kwaliteitseisen ook wel wat hoger.Het is een erg simpel product dat in relatief kleine aantallen nodig is en ze hebben een redelijke termijn. Dat is de stelling waar ik rekening mee houd.
Het verhaal ligt dus wat gecompliceerder dan het op eerste gezicht zo lijkt.
Ik denk dat Apple bang is voor verlies van intellectueel eigendom en voor namaak als ze de bumpers tijdelijk bij andere fabrieken laten bijmaken. In een maand een paar miljoen van die plastic hoesjes maken is het probleem niet.
PSN: Shiver23
Jullie moeten niet vergeten dat niet de hele Chinese industrie om Apple draait.
Maar ik deel de mening dat het moet kunnen om in 2,5 maand tijd 2 à 3 miljoen bumper cases te maken.
En in denk dat 2,5 maand ruim genomen is, want wanneer apple echt de productie gaat verhogen voor die cases zal ook nog wel wat enige tijd duren.
En ik denk dat de mensen die een bumper case gratis kunnen krijgen liever een echte Apple hebben, geen 3de partij.
Tenminste dat heb ik altijd, heb liever alle accessoires van Apple zelf
.
Maar ik deel de mening dat het moet kunnen om in 2,5 maand tijd 2 à 3 miljoen bumper cases te maken.
En in denk dat 2,5 maand ruim genomen is, want wanneer apple echt de productie gaat verhogen voor die cases zal ook nog wel wat enige tijd duren.
En ik denk dat de mensen die een bumper case gratis kunnen krijgen liever een echte Apple hebben, geen 3de partij.
Tenminste dat heb ik altijd, heb liever alle accessoires van Apple zelf
[ Voor 23% gewijzigd door oZe NL op 18-07-2010 12:39 ]
Leuk zo'n welles nietes discussie, als we gewoon even een week wachten maakt apple het vanzelf bekend.
Ja, die had ik zelf al gevonden. Maar daar staan maar 2 dingen, terwijl we veel meer hebben gekocht, dit vindt ik niet leuk.yeahbaby schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:26:
[...]
Je aankoopgeschiedenis vind je in iTunes onder: Store - Mijn account tonen (inloggen) - Aankoopgeschiedenis.
Echte ervaringen met de IPhone 4 heb ik al lange tijd niet gelezen...jammer. Horen berichten over de bumpers eigenlijk niet in het antenne topic....
Anoniem: 180373
Hebben jullie gister ook een update gehad zonder hem aan de pc te hebben liggen? Het was 4 uur s'nachts en ik weet niet meer precies wat er stond, maar ik kon iets bijwerken qua prestaties?
Er is niet zo heel veel over te vertellenBoontjes schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:47:
Echte ervaringen met de IPhone 4 heb ik al lange tijd niet gelezen...jammer. Horen berichten over de bumpers eigenlijk niet in het antenne topic....
De 4.1 beta bevat volledige AVRCP 1.3 ondersteuning. iOS ondersteunde al enige tijd A2DP, maar het wordt op deze manier een stuk handiger. Hiervoor was er immers alleen play/pause ondersteuning. Nu komt er ook ondersteuning voor bijvoorbeeld track-informatie en volumeregeling.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Toen ik vandaag mijn iPhone 3Gs (Via T-Mobile, iPhone abo) aansloot op mijn mac, kreeg ik van iTunes te horen dat ik een Carrier Settings Update moest doen... Heeft iemand enig idee of dat T-Mobile is of iTunes zelf, want het is de 1e keer dat ik die melding krijg. Heeft iemand ook enig idee wat er dan veranderd is? Iemand ervaringen?
Heb je verzocht om je iphone simlockvrij te laten maken?deeltje schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:19:
Toen ik vandaag mijn iPhone 3Gs (Via T-Mobile, iPhone abo) aansloot op mijn mac, kreeg ik van iTunes te horen dat ik een Carrier Settings Update moest doen... Heeft iemand enig idee of dat T-Mobile is of iTunes zelf, want het is de 1e keer dat ik die melding krijg. Heeft iemand ook enig idee wat er dan veranderd is? Iemand ervaringen?
Dan krijg je deze melding idd (had het ook op men 3g)
omdat het kan!
Veel mensen hebben carrier update. Onduidelijk wat het doet. Zie ook hier:
http://www.iphoneclub.nl/...rier-update-van-t-mobile/
http://www.iphoneclub.nl/...rier-update-van-t-mobile/
Nee, ik heb pas 7 maandjes die 3Gs (2 jaar abo)dodo79 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:23:
[...]
Heb je verzocht om je iphone simlockvrij te laten maken?
Dan krijg je deze melding idd (had het ook op men 3g)
Thnx, blijkt dat 60% die update heeft maar geen veranderingen heeft gezien/gemerkt.Veel mensen hebben carrier update. Onduidelijk wat het doet. Zie ook hier:
Ik zie net dat de provider-software veranderd is naar T-Mobile 7.1 , wat het verder doet weet niemand
[ Voor 12% gewijzigd door deeltje op 19-07-2010 09:57 ]
Ik heb al een bumper via eBay gekocht (geen bon helaas..).oZe NL schreef op zondag 18 juli 2010 @ 10:41:
Dus ga maar gratis een roze bestellen
Same hereHoedje schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:11:
[...]
Er is niet zo heel veel over te vertellen. Ik ben er enorm tevreden mee. Vooral het scherm en de batterijduur zijn geweldig.
Ik ben er veel blijer mee dan met m'n 3G toen ik die kocht en ik doe er nu veel meer mee. Ontvangst is prima, batterij gaat lang mee en ja, het scherm is briljant! Enige nadeel dat ik ten opzichte van de 3G merk is dat de geluidskwaliteit door de hoofdtelefoonuitgang iets minder is.
Verder gebruik ik de iPhone alleen als het echt moet in het openbaar of waar anderen bij zijn, heb er niet zo'n behoefte aan dat iedereen ziet dat ik een iPhone 4 heb en al helemaal niet aan al die opmerkingen en vragen over de antenneproblemen

Apparticle SharePoint | Apps | Articles
als je op de "meer informatie" button had gedrukt had je het volgende gelezen, volgens mij duidelijk zat......deeltje schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:19:
In iTunes kunt u de specifieke aanbiederinstellingen bijwerken op de iPhone en iPad Wi-Fi + 3G. De updates van aanbiederinstellingen zijn kleine bestanden (ongeveer 10 kB) die in iTunes worden gedownload en op uw iPhone of iPad Wi-Fi + 3G worden geïnstalleerd. De aanbiederinstellingen kunnen updates voor de standaard-APN bevatten (hoe het apparaat toegang heeft tot het mobiele datanetwerk van de aanbieder).
De aanbiederinstellingen voor de iPhone bevatten ook speciale belcodes onder Instellingen > Telefoon > [Aanbieder] Voorzieningen, standaardinstellingen voor Aandelen, Kaarten, Weer en andere onderdelen.
We raden u aan deze updates op uw iPhone of iPad Wi-Fi + 3G te installeren zodra ze beschikbaar zijn.
ps ook gewoon op de apple site onder support terug te vinden.....
Edit: wel ff rebooten na update!!
en ff de link voor meer info:
http://support.apple.com/kb/HT1970?viewlocale=nl_NL
greetzzzzz B.
[ Voor 4% gewijzigd door SnowLeopard op 19-07-2010 11:39 ]
Ja precies, het is een update ..., maar wat houdt de update dan precies in? Gaarne een uitgebreide uitleg.SnowLeopard schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:34:
[...]
als je op de "meer informatie" button had gedrukt had je het volgende gelezen, volgens mij duidelijk zat......
In iTunes kunt u de specifieke aanbiederinstellingen bijwerken op de iPhone en iPad Wi-Fi + 3G. De updates van aanbiederinstellingen zijn kleine bestanden (ongeveer 10 kB) die in iTunes worden gedownload en op uw iPhone of iPad Wi-Fi + 3G worden geïnstalleerd. De aanbiederinstellingen kunnen updates voor de standaard-APN bevatten (hoe het apparaat toegang heeft tot het mobiele datanetwerk van de aanbieder).
De aanbiederinstellingen voor de iPhone bevatten ook speciale belcodes onder Instellingen > Telefoon > [Aanbieder] Voorzieningen, standaardinstellingen voor Aandelen, Kaarten, Weer en andere onderdelen.
We raden u aan deze updates op uw iPhone of iPad Wi-Fi + 3G te installeren zodra ze beschikbaar zijn.
ps ook gewoon op de apple site onder support terug te vinden.....
Edit: wel ff rebooten na update!!
en ff de link voor meer info:
http://support.apple.com/kb/HT1970?viewlocale=nl_NL
greetzzzzz B.
Kan je wellicht wat dieper ingaan op de verschillen met de vorige (3g of 3gs?) iPhone? (ook @bosmonster)Hoedje schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:11:
[...]
Er is niet zo heel veel over te vertellen. Ik ben er enorm tevreden mee. Vooral het scherm en de batterijduur zijn geweldig. Waarschijnlijk komen er vanaf 30 juli wel wat ervaringen bij...
Merk je echt veranderingen qua vorm/stevigheid knopjes/scherm resolutie/batterijduur/gebruik/etc. Vertel ook even welke iPhone je hiervoor had. Heb zelf een 3G en kan niet wachten op de 4 al is het alleen maar om de snelheid en meer batterij.
Ben ik trouwens de enige die de nieuwe carrierupdate gepusht kreeg via mijn telefoon? Dus niet in itunes maar gewoon een push message op mijn telefoon.
[ Voor 10% gewijzigd door LtMarx op 19-07-2010 16:01 ]
Ik kreeg hem gisteren ook op me telefoon in een sms. provider: BEN
there's no tweak without the tweaker
Ik heb hiervoor een 3G en een 3GS gehad. Ik heb ook ervaring met de 2G. Maar de iPhone 4 is naar mijn mening de grootste stap vooruit ten opzichte van de eerste iPhone (2G). De iPhone 4 voelt heel anders aan vanwege de gebruikte materialen. De iPhone 4 zit een segment hoger ten opzichte van de iPhone 3G en 3GS en eigenlijk ten opzichte van de meeste telefoons.Lt. Marx schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:00:
[...]
Kan je wellicht wat dieper ingaan op de verschillen met de vorige (3g of 3gs?) iPhone? (ook @bosmonster)
Merk je echt veranderingen qua vorm/stevigheid knopjes/scherm resolutie/batterijduur/gebruik/etc. Vertel ook even welke iPhone je hiervoor had. Heb zelf een 3G en kan niet wachten op de 4 al is het alleen maar om de snelheid en meer batterij.
De twee grootste verbeteringen ten opzichte van de 3GS zijn voor mij de batterijduur en het scherm. Het scherm valt elke keer weer op als je een ander scherm hebt gebruikt (of het nu een computer of andere telefoon is). Het is zo scherp. Zo scherp
De snelheid is niet zo spectaculair als bij de overstap van de 3G naar de 3GS. Daar raak je ook aan gewend. Maar als je van een 3G afkomt, dan merk je het wel. En als je terug gaat ook

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Inderdaad. Dat scherm wen je echt heel snel aan. En dan valt de lage reso van andere laptopschermen opeens heel erg op. Gek genoeg heb ik dat niet met m'n computerscherm. Ligt denk ik aan de afstand.Hoedje schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:18:
Het scherm valt elke keer weer op als je een ander scherm hebt gebruikt (of het nu een computer of andere telefoon is). Het is zo scherp. Zo scherp.
Absoluut waar! Ik heb een Nokia 8800 Sirocco gehad en ik zou de iPhone 4 zo in hetzelfde segment plaatsen.Hoedje schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:18:
[...]
De iPhone 4 heel anders aan vanwege de gebruikte materialen. De iPhone 4 zit een segment hoger ten opzichte van de iPhone 3G en 3GS en eigenlijk ten opzichte van de meeste telefoons.
Ik ben nog steeds erg tevreden over de 4. Zal even een korte review doen:
Het toestel zelf:
Erg mooi! Ikzelf vind het design mooier dan de oudere modellen, hoewel mijn vader het oude model bijvoorbeeld mooier vindt. Toestel voelt steviger en ligt prettig in de hand. Vooral de nieuwe knoppen voelen een stuk degelijker aan. Je hebt niet meer het gevoel dat dat iets is wat snel kapot gaat.
Het scherm:
Toen ik het toestel de eerste keer gebruikte was ik toch wel verbaasd over het scherm. Het was zoveel scherper dan mijn oude 3G. Tweakers.net is bijvoorbeeld gewoon in full screen te lezen. Ook de kijkhoek is goed en in direct zonlicht is het ook nog goed te lezen.
Batterijduur:
Stuk beter dan de 3G. Ik merk het vooral tijdens muziek luisteren. Ik gebruik het toestel zo'n 6uur intensief per dag en dan is de batterij wel echt dood. Maar het is een stuk beter dan de 3G die ik toch wel bijna 2x per dag moest laden.
Snelheid:
SUPER! Vergeleken met de 3G is dit gewoon echt een verademing. Websites laden en multitasken gaat super soepel en ik heb eigenlijk nooiy echt last van lag. Het enige waarbij de telefoon wel moeite heeft zijn grote pdf bestanden geopend in iBooks. Mijn zus heeft een 3Gs en volgens mij is die niet veel trager dan de 4. Wel merk ik dat grote applicaties bij mij sneller laden (zoals het spel Godfinger).
"Death grip":
Ik heb hier zelf geen last van. Ik zie wel dat de streepjes minder worden, maar dat is normaal. Gesprekken vallen echter niet weg en de snelheid van 3G gaat niet omlaag. (384kb/ps van Hi).
Krassen:
Totaal geen last van, omdat ik op mijn toestel een invisible shield heb. Was even een beetje proberen om goed erop te krijgen, maar ben best tevreden. Touchscreen reageert gewoon nog hetzelfde.
De camera:
Super, echt de beste camera die ik ooit op een telefoon heb gezien. Vooral het HD filmen gaat erg soepel en de kleuren zijn erg mooi. De flitser daarentegen zorgt ervoor dat foto's snel overbelicht worden, hij is wel weer handig als zaklamp
Geluidskwaliteit:
Van muziek luisteren is deze gewoon gelijk aan de 3G (dat ik kan horen). Gesprekken daarentegen komen veel beter over, ook aan de andere kant van de lijn. Vooral bellen op een station is zo makkelijker, omdat de andere je een stuk beter hoort.
Volgens mij heb ik alles zo wel opgesomd, als mensen nog specifieke dingen willen weten moeten ze het maar laten weten. Ik ben in elk geval erg tevreden, maar toch mis ik wel een jailbreak met applicaties als bitesms en SBsettings. Zodra er een JB uit is zal ik die dan ook direct toepassen.
Het toestel zelf:
Erg mooi! Ikzelf vind het design mooier dan de oudere modellen, hoewel mijn vader het oude model bijvoorbeeld mooier vindt. Toestel voelt steviger en ligt prettig in de hand. Vooral de nieuwe knoppen voelen een stuk degelijker aan. Je hebt niet meer het gevoel dat dat iets is wat snel kapot gaat.
Het scherm:
Toen ik het toestel de eerste keer gebruikte was ik toch wel verbaasd over het scherm. Het was zoveel scherper dan mijn oude 3G. Tweakers.net is bijvoorbeeld gewoon in full screen te lezen. Ook de kijkhoek is goed en in direct zonlicht is het ook nog goed te lezen.
Batterijduur:
Stuk beter dan de 3G. Ik merk het vooral tijdens muziek luisteren. Ik gebruik het toestel zo'n 6uur intensief per dag en dan is de batterij wel echt dood. Maar het is een stuk beter dan de 3G die ik toch wel bijna 2x per dag moest laden.
Snelheid:
SUPER! Vergeleken met de 3G is dit gewoon echt een verademing. Websites laden en multitasken gaat super soepel en ik heb eigenlijk nooiy echt last van lag. Het enige waarbij de telefoon wel moeite heeft zijn grote pdf bestanden geopend in iBooks. Mijn zus heeft een 3Gs en volgens mij is die niet veel trager dan de 4. Wel merk ik dat grote applicaties bij mij sneller laden (zoals het spel Godfinger).
"Death grip":
Ik heb hier zelf geen last van. Ik zie wel dat de streepjes minder worden, maar dat is normaal. Gesprekken vallen echter niet weg en de snelheid van 3G gaat niet omlaag. (384kb/ps van Hi).
Krassen:
Totaal geen last van, omdat ik op mijn toestel een invisible shield heb. Was even een beetje proberen om goed erop te krijgen, maar ben best tevreden. Touchscreen reageert gewoon nog hetzelfde.
De camera:
Super, echt de beste camera die ik ooit op een telefoon heb gezien. Vooral het HD filmen gaat erg soepel en de kleuren zijn erg mooi. De flitser daarentegen zorgt ervoor dat foto's snel overbelicht worden, hij is wel weer handig als zaklamp
Geluidskwaliteit:
Van muziek luisteren is deze gewoon gelijk aan de 3G (dat ik kan horen). Gesprekken daarentegen komen veel beter over, ook aan de andere kant van de lijn. Vooral bellen op een station is zo makkelijker, omdat de andere je een stuk beter hoort.
Volgens mij heb ik alles zo wel opgesomd, als mensen nog specifieke dingen willen weten moeten ze het maar laten weten. Ik ben in elk geval erg tevreden, maar toch mis ik wel een jailbreak met applicaties als bitesms en SBsettings. Zodra er een JB uit is zal ik die dan ook direct toepassen.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Wie heeft een iPhone 4 en gebruikt een non-Apple headset met microfoon en opnameknopje? Werkt het bij jullie wel goed? Ik heb last van volume dat omhoog/omlaag gaat en een opnameknop die het niet doet.
PSN: Shiver23
Vanaf morgenochtend 8:00 te pre-orderen voor bestaande klanten. Vanaf woensdag ochtend te pre-orderen voor nieuwe klanten.
Balen..zou een nieuwe klant zijn. We wachten af...
http://www.t-mobile.nl/iphone/3gs/4/
Balen..zou een nieuwe klant zijn. We wachten af...
http://www.t-mobile.nl/iphone/3gs/4/
[ Voor 47% gewijzigd door enzoronald op 19-07-2010 18:44 ]
Morgen zal het te benaderen zijn vanaf tmobile.nl/iphone4
Edit: nu blijkbaar ook al : www.t-mobile.nl/iphone4
[ Voor 12% gewijzigd door enzoronald op 19-07-2010 18:53 ]
^^ Wat ongelofelijk slecht dat ze 8 uur aangeven en dat er om 8 uur helemaal niets gebeurd. Echt kneuzig!
die wordt geredirect naar de oude pagina.....enzoronald schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:50:
[...]
Morgen zal het te benaderen zijn vanaf tmobile.nl/iphone4
Edit: nu blijkbaar ook al : www.t-mobile.nl/iphone4
Elect a clown, expect a circus.
Je moet schijnbaar bellen 
Maar dat is zo goed als onmogelijk en ze vragen dan om je nummer achter te laten zodat ze je terug bellen.
Maar dat is zo goed als onmogelijk en ze vragen dan om je nummer achter te laten zodat ze je terug bellen.
Kan je deze plaatje fullscreen openen op je iPhone en vertellen of het te lezen valt?Snippertje schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:25:
Ik ben nog steeds erg tevreden over de 4. Zal even een korte review doen:
http://i27.tinypic.com/3449tox.jpg
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Het is leesbaar, maar zo wil je niet een heel boek lezen, daar is het scherm van een telefoon simpelweg te klein voor.
Oeps verkeerde topic

[ Voor 91% gewijzigd door LtMarx op 20-07-2010 10:20 ]
Prima leesbaar.kmf schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:30:
[...]
Kan je deze plaatje fullscreen openen op je iPhone en vertellen of het te lezen valt?
http://i27.tinypic.com/3449tox.jpg
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Kan je een foto maken? Zodat ik een beeld kan vormen?[message=,noline]Snippertje schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:34[/message]:
[...]
Prima leesbaar.
Foto zegt niet zoveel. Je moet het zelf zien. Net als een screenshot. De ppi van je scherm is veel lager, dus dat heeft ook geen zin. Er zijn geen andere manieren om die ppi te ervaren dan het zelf te zien.kmf schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:38:
[...]
Kan je een foto maken? Zodat ik een beeld kan vormen?
De tekst is leesbaar op ongeveer 10cm van je ogen. Verder en het wordt onleesbaar zonder dat je in 5 minuten koppijn hebt. In landscape is het wel goed te doen, maar dan moet je natuurlijk een beetje scrollen.
Het is simpelweg te klein en het font is daar te onrustig voor.
Maar gelukkig kun je inzoomen
Als je primaire doel is het lezen van strips kun je beter een iPad nemen.
[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 20-07-2010 18:09 ]
Ik heb allang een iPad[message=,noline]Bosmonster schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:06[/message]:
[...]
Als je primaire doel is het lezen van strips kun je beter een iPad nemen.
Ik heb vanmorgen mijn 1,5 week oude iPhone 4 laten vallen en zoek een reparateur voor het display. Iemand een suggestie? Ik baal als een stekker...
Gaat dat display zo snel stuk dan ?
Van hoe hoog heb je hem dan laten valen ?
had er ook een hoesje(bumper) er om heen...
Als dat display zo makelijk snel stuk gaat dan heeft apple nog een probleem er bij dat het diplay ook zwak punt is.
Van hoe hoog heb je hem dan laten valen ?
had er ook een hoesje(bumper) er om heen...
Als dat display zo makelijk snel stuk gaat dan heeft apple nog een probleem er bij dat het diplay ook zwak punt is.
Je moet je spullen ook niet laten vallen. Eerder het probleem van diegene boven jou dan van Apple hoorHavelock schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:46:
Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit
Ja, hallo. Als je je Nokia onder een vrachtauto legt doet 'ie het ook niet meer. Dat is ook niet Nokia's probleem.Havelock schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:46:
Dingen laten vallen == mogelijkheid dat ze stuk gaan. En dat geldt al zeker voor glas. Fact of life.
Damn dat is balen! Succes ermeediotav schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:29:
Ik heb vanmorgen mijn 1,5 week oude iPhone 4 laten vallen en zoek een reparateur voor het display. Iemand een suggestie? Ik baal als een stekker...

Anoniem: 366966
Hallo,
Ik wil misschien overstappen van Android naar iOs. Ik heb echter een paar vragen daarvoor aan de iPhone experts hier wat betreft een eventuele overstap naar iPhone 4.
- Is de Google Maps applicatie op iPhone 4 ook met gratis NL gesproken turn by turn auto navigatie zoals op Android en Symbian? Zo nee, is het al bekend wanneer dat komt?
- Op Android ben ik gewend meerdere losse SD-kaartjes te gebruiken met series. Ondersteunt de iPhone removable SD-cards al dan niet hot-swappable (dus zonder je toestel te moeten uitzetten)
- Kan ik net als op Android m'n iPhone straks als USB removable HD benaderen voor het gemakkelijk overzetten van muziek en series zonder iTunes?
- Kan ik ringtones (mp3 muziek) oversturen via Bluetooth?
- Android 2.2 ondersteunt standaard WiFi-tethering (zonder USB/Bluetooth). Kan dit zonder jailbreak ook op de Iphone?
- Op Android ben ik gewend af en toe eens te experimenteren met custom-roms die bepaalde features unlocken die soms geblokt zijn door providers/fabrikanten. Ik weet dat je de nieuwe iPhone ook al kan jailbreaken ('rooten') maar betekent een jailbreak ook dat je custom roms kunt installeren (boatloader unlock) of alleen maar dat je root krijgt?
- Op Android heb ik een widget met m'n komende afspraken op de 2e homescreen staan, kan dit ook met iOS 4.0.1?
- Ondersteunt iOS 4.0.1 uberhaupt iets als widgets zoals Android, Symbian of Windows Phone 7 (hubs) doet?
- Gaat de iPhone wekker ook af als je telefoon uitstaat, zoals op Nokia?
- Verwachten jullie dat misschien de verversde iPhone (volgend jaar) verwisselbare accu's (handig op vakantie en bij veel gps verbruik zonder lader in de buurt) en een groter scherm (ik vind 3.5 inch toch best klein voor surfen en films kijken) krijgt? want dan wacht ik misschien nog even.
- Ik heb de Galaxy S en Wave in de winkel gezien. Ik vond super Amoled erg mooi. Is het scherm van de iPhone alleen scherper of heeft het ook een veel beter contrast ten opzichte van de 3G(S) en zo ja, hoe verhoudt de nieuwe contrast zich tot het contrast van Super Amoled?
- Komt Vodafone binnenkort ook met de iPhone of alleen het schijt T-mobile (ik zit nu bij Vodafone en heb overal perfecte 3G ontvangst)
- Kan iOS 4.0 draadloos apps geinstalleerd krijgen vanaf je desktop of moet dat verplicht via een kabeltje? Android 2.2 kan van afstand apps installeren via je PC (en de Market uiteraard). Kan dit ook op iOS 4 en hoe zit het met muziek...moet je die verplicht via iTunes via een kabel syncen of kan dit ook draadloos zoals Google gaat doen?
- Welke variant voor multimedia content naast HTML 5 (dat nog steeds niet klaar is) gaat iPhone ondersteunen? Android doet Flash. Windows Phone 7 doet Flash en Silverlight. Wat gaat de iPhone doen?
- Ondersteunt iOS 4.0.1 of gaat dat ondersteunen van Live Wallpapers (ik vind de super mario en circuit board live wallpapers echt fantastisch)
- Kun je applicaties installeren buiten de Apple Market om, zonder je toestel te moeten rooten?
- Zo'n bumper lijkt me niet mooi. Zou de witte iPhone een betere antenna krijgen misschien zodat je die bumper niet nodig hebt in gebieden met weinig goede dekking (denk aan de waddeneilanden of het buitenland als spanje en italie waar de ontvangst sowieso al minder is).
- Op Android zijn de meeste applicaties gratis. Hoeveel goede applicaties op iPhone zijn gratis? Ik wil niet steeds (extra) betalen namelijk.
- Ondersteunt de webbrowser file-uploads zoals in Android 2.2?
- Hoe is het notificatie systeem in Apple? Als ik in een andere applicatie bezig ben en ik krijg ondertussen een berichtje via MSN of Googletalk (of een email) kan ik die eenvoudig en niet storend bekijken door de bovenste balk te sliden naar beneden (de drop-down notification bar)..Hoe gaat dat met Apple? Krijg ik een vervelende pop-up of moet ik wisselen tussen applicaties terwijl ik net bezig was? In Android is het notficicatie systeem bijna perfect. maar hoe werkt dit onder iOS 4.0.1?
- Android ondersteunt speech-to-text op ieder inputveld..Kan dit zonder extra's ook op iPhone (handig voor handsfree bellen/smsen)
- Kan ik zonder jailbreak ander themes installeren (andere kleurtjes/iconen) ?
Bedankt voor jullie antwoorden op mijn vragen.
Ik wil misschien overstappen van Android naar iOs. Ik heb echter een paar vragen daarvoor aan de iPhone experts hier wat betreft een eventuele overstap naar iPhone 4.
- Is de Google Maps applicatie op iPhone 4 ook met gratis NL gesproken turn by turn auto navigatie zoals op Android en Symbian? Zo nee, is het al bekend wanneer dat komt?
- Op Android ben ik gewend meerdere losse SD-kaartjes te gebruiken met series. Ondersteunt de iPhone removable SD-cards al dan niet hot-swappable (dus zonder je toestel te moeten uitzetten)
- Kan ik net als op Android m'n iPhone straks als USB removable HD benaderen voor het gemakkelijk overzetten van muziek en series zonder iTunes?
- Kan ik ringtones (mp3 muziek) oversturen via Bluetooth?
- Android 2.2 ondersteunt standaard WiFi-tethering (zonder USB/Bluetooth). Kan dit zonder jailbreak ook op de Iphone?
- Op Android ben ik gewend af en toe eens te experimenteren met custom-roms die bepaalde features unlocken die soms geblokt zijn door providers/fabrikanten. Ik weet dat je de nieuwe iPhone ook al kan jailbreaken ('rooten') maar betekent een jailbreak ook dat je custom roms kunt installeren (boatloader unlock) of alleen maar dat je root krijgt?
- Op Android heb ik een widget met m'n komende afspraken op de 2e homescreen staan, kan dit ook met iOS 4.0.1?
- Ondersteunt iOS 4.0.1 uberhaupt iets als widgets zoals Android, Symbian of Windows Phone 7 (hubs) doet?
- Gaat de iPhone wekker ook af als je telefoon uitstaat, zoals op Nokia?
- Verwachten jullie dat misschien de verversde iPhone (volgend jaar) verwisselbare accu's (handig op vakantie en bij veel gps verbruik zonder lader in de buurt) en een groter scherm (ik vind 3.5 inch toch best klein voor surfen en films kijken) krijgt? want dan wacht ik misschien nog even.
- Ik heb de Galaxy S en Wave in de winkel gezien. Ik vond super Amoled erg mooi. Is het scherm van de iPhone alleen scherper of heeft het ook een veel beter contrast ten opzichte van de 3G(S) en zo ja, hoe verhoudt de nieuwe contrast zich tot het contrast van Super Amoled?
- Komt Vodafone binnenkort ook met de iPhone of alleen het schijt T-mobile (ik zit nu bij Vodafone en heb overal perfecte 3G ontvangst)
- Kan iOS 4.0 draadloos apps geinstalleerd krijgen vanaf je desktop of moet dat verplicht via een kabeltje? Android 2.2 kan van afstand apps installeren via je PC (en de Market uiteraard). Kan dit ook op iOS 4 en hoe zit het met muziek...moet je die verplicht via iTunes via een kabel syncen of kan dit ook draadloos zoals Google gaat doen?
- Welke variant voor multimedia content naast HTML 5 (dat nog steeds niet klaar is) gaat iPhone ondersteunen? Android doet Flash. Windows Phone 7 doet Flash en Silverlight. Wat gaat de iPhone doen?
- Ondersteunt iOS 4.0.1 of gaat dat ondersteunen van Live Wallpapers (ik vind de super mario en circuit board live wallpapers echt fantastisch)
- Kun je applicaties installeren buiten de Apple Market om, zonder je toestel te moeten rooten?
- Zo'n bumper lijkt me niet mooi. Zou de witte iPhone een betere antenna krijgen misschien zodat je die bumper niet nodig hebt in gebieden met weinig goede dekking (denk aan de waddeneilanden of het buitenland als spanje en italie waar de ontvangst sowieso al minder is).
- Op Android zijn de meeste applicaties gratis. Hoeveel goede applicaties op iPhone zijn gratis? Ik wil niet steeds (extra) betalen namelijk.
- Ondersteunt de webbrowser file-uploads zoals in Android 2.2?
- Hoe is het notificatie systeem in Apple? Als ik in een andere applicatie bezig ben en ik krijg ondertussen een berichtje via MSN of Googletalk (of een email) kan ik die eenvoudig en niet storend bekijken door de bovenste balk te sliden naar beneden (de drop-down notification bar)..Hoe gaat dat met Apple? Krijg ik een vervelende pop-up of moet ik wisselen tussen applicaties terwijl ik net bezig was? In Android is het notficicatie systeem bijna perfect. maar hoe werkt dit onder iOS 4.0.1?
- Android ondersteunt speech-to-text op ieder inputveld..Kan dit zonder extra's ook op iPhone (handig voor handsfree bellen/smsen)
- Kan ik zonder jailbreak ander themes installeren (andere kleurtjes/iconen) ?
Bedankt voor jullie antwoorden op mijn vragen.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 366966 op 20-07-2010 22:25 ]
http://www.iphone-point.nl/diotav schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:29:
Deze site misschien.
Ik heb daar vorige week mijn 3G laten maken. Had hem ook perongelijk laten vallen en het scherm was ook kapot... Of hij ook de nieuwe iPhone 4 kan maken weet ik niet, dat zou je hem even moeten vragen.
Het is een prima kerel.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Je bent erg lui! De meeste informatie is op de Apple website en mbv Google makkelijk te vinden. Maarja...
Nee geen navigatie en niet bekend of het ooit op de iPhone komt.- Is de Google Maps applicatie op iPhone 4 ook met gratis NL gesproken turn by turn auto navigatie zoals op Android en Symbian? Zo nee, is het al bekend wanneer dat komt?
Nee geen SD cards op de iPhone. 16Gb of 32GB chip- Op Android ben ik gewend meerdere losse SD-kaartjes te gebruiken met series. Ondersteunt de iPhone removable SD-cards al dan niet hot-swappable (dus zonder je toestel te moeten uitzetten)
Nee niet zonder jailbreak- Kan ik net als op Android m'n iPhone straks als USB removable HD benaderen voor het gemakkelijk overzetten van muziek en series zonder iTunes?
Nee kan niet- Kan ik ringtones (mp3 muziek) oversturen via Bluetooth?
Nee kan nog niet zonder jailbreak. Tenminste niet bij tmobile.- Android 2.2 ondersteunt standaard WiFi-tethering (zonder USB/Bluetooth). Kan dit zonder jailbreak ook op de Iphone?
Je kan alternatieve firmwares installeren mbv een jailbreak. Maar het meeste gaat via apps na de jailbreak.- Op Android ben ik gewend af en toe eens te experimenteren met custom-roms die bepaalde features unlocken die soms geblokt zijn door providers/fabrikanten. Ik weet dat je de nieuwe iPhone ook al kan jailbreaken ('rooten') maar betekent een jailbreak ook dat je custom roms kunt installeren (boatloader unlock) of alleen maar dat je root krijgt?
Geen widgets zonder jailbreak.- Op Android heb ik een widget met m'n komende afspraken op de 2e homescreen staan, kan dit ook met iOS 4.0.1?
Nope- Ondersteunt iOS 4.0.1 uberhaupt iets als widgets zoals Android, Symbian of Windows Phone 7 (hubs) doet?
Ja!- Gaat de iPhone wekker ook af als je telefoon uitstaat, zoals op Nokia?
Geen verwisselbare accu lijkt me aangezien het nu erg makkelijk om door een technicus de accu te laten vervangen. Geen groter scherm aangezien er juist een compleet nieuw scherm is geintroduceerd.- Verwachten jullie dat misschien de verversde iPhone (volgend jaar) verwisselbare accu's (handig op vakantie en bij veel gps verbruik zonder lader in de buurt) en een groter scherm (ik vind 3.5 inch toch best klein voor surfen en films kijken) krijgt? want dan wacht ik misschien nog even.
Scherper en volgens verscheidene testen beter te zien in het zonlicht.- Ik heb de Galaxy S en Wave in de winkel gezien. Ik vond super Amoled erg mooi. Is het scherm van de iPhone alleen scherper of heeft het ook een veel beter contrast ten opzichte van de 3G(S) en zo ja, hoe verhoudt de nieuwe contrast zich tot het contrast van Super Amoled?
Geen idee er gaan wel geruchten over het feit dat tmobile zijn exclusiviteit verliest in oktober.- Komt Vodafone binnenkort ook met de iPhone of alleen het schijt T-mobile (ik zit nu bij Vodafone en heb overal perfecte 3G ontvangst)
Alleen syncen via een kabel. In de toekomst ook wireless. Niet bekend wanneer.- Kan iOS 4.0 draadloos apps geinstalleerd krijgen vanaf je desktop of moet dat verplicht via een kabeltje? Android 2.2 kan van afstand apps installeren via je PC (en de Market uiteraard). Kan dit ook op iOS 4 en hoe zit het met muziek...moet je die verplicht via iTunes via een kabel syncen of kan dit ook draadloos zoals Google gaat doen?
Geen flash. Geen silverlight. De rest identiek aan android.- Welke variant voor multimedia content naast HTML 5 (dat nog steeds niet klaar is) gaat iPhone ondersteunen? Android doet Flash. Windows Phone 7 doet Flash en Silverlight. Wat gaat de iPhone doen?
Nope. Niets bekend over de toekomst.- Ondersteunt iOS 4.0.1 of gaat dat ondersteunen van Live Wallpapers (ik vind de super mario en circuit board live wallpapers echt fantastisch)
Nope- Kun je applicaties installeren buiten de Apple Market om, zonder je toestel te moeten rooten?
Niets over bekend- Zo'n bumper lijkt me niet mooi. Zou de witte iPhone een betere antenna krijgen misschien zodat je die bumper niet nodig hebt in gebieden met weinig goede dekking (denk aan de waddeneilanden of het buitenland als spanje en italie waar de ontvangst sowieso al minder is).
Redelijk veel gratis apps. Neem eens een kijkje in de AppStore via iTunes.- Op Android zijn de meeste applicaties gratis. Hoeveel goede applicaties op iPhone zijn gratis? Ik wil niet steeds (extra) betalen namelijk.
Ja alleen foto's.- Ondersteunt de webbrowser file-uploads zoals in Android 2.2?
Popup. Notificatie systeem vind ik slecht in iOS.- Hoe is het notificatie systeem in Apple? Als ik in een andere applicatie bezig ben en ik krijg ondertussen een berichtje via MSN of Googletalk (of een email) kan ik die eenvoudig en niet storend bekijken door de bovenste balk te sliden naar beneden (de drop-down notification bar)..Hoe gaat dat met Apple? Krijg ik een vervelende pop-up of moet ik wisselen tussen applicaties terwijl ik net bezig was? In Android is het notficicatie systeem bijna perfect. maar hoe werkt dit onder iOS 4.0.1?
Nope. Alleen voor bellen en andere kleine dingen. Zie Apple website.- Android ondersteunt speech-to-text op ieder inputveld..Kan dit zonder extra's ook op iPhone (handig voor handsfree bellen/smsen)
Nope. Alleen wallpapers.- Kan ik zonder jailbreak ander themes installeren (andere kleurtjes/iconen) ?
Niet graag gedaan....Bedankt voor jullie antwoorden op mijn vragen.
Maar toch is een goede telefoon!BurkaN schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:19:
Je bent erg lui! De meeste informatie is op de Apple website en mbv Google makkelijk te vinden. Maarja...
[...]
Nee geen navigatie en niet bekend of het ooit op de iPhone komt.
[...]
Nee geen SD cards op de iPhone. 16Gb of 32GB chip
[...]
Nee niet zonder jailbreak
[...]
Nee kan niet
[...]
Nee kan nog niet zonder jailbreak. Tenminste niet bij tmobile.
[...]
Je kan alternatieve firmwares installeren mbv een jailbreak. Maar het meeste gaat via apps na de jailbreak.
[...]
Geen widgets zonder jailbreak.
[...]
Nope
[...]
Ja!
[...]
Geen verwisselbare accu lijkt me aangezien het nu erg makkelijk om door een technicus de accu te laten vervangen. Geen groter scherm aangezien er juist een compleet nieuw scherm is geintroduceerd.
[...]
Scherper en volgens verscheidene testen beter te zien in het zonlicht.
[...]
Geen idee er gaan wel geruchten over het feit dat tmobile zijn exclusiviteit verliest in oktober.
[...]
Alleen syncen via een kabel. In de toekomst ook wireless. Niet bekend wanneer.
[...]
Geen flash. Geen silverlight. De rest identiek aan android.
[...]
Nope. Niets bekend over de toekomst.
[...]
Nope
[...]
Niets over bekend
[...]
Redelijk veel gratis apps. Neem eens een kijkje in de AppStore via iTunes.
[...]
Ja alleen foto's.
[...]
Popup. Notificatie systeem vind ik slecht in iOS.
[...]
Nope. Alleen voor bellen en andere kleine dingen. Zie Apple website.
[...]
Nope. Alleen wallpapers.
[...]
Niet graag gedaan....![]()
![]()
![]()
Jezus, bij deze vragen komen alle 'negatieve' dingen van de iPhone naar voren haha... Alle dingen die jij vraagt, kunnen dikwijls niet..
Toch blijft het een super telefoon met een ongekende gebruikersgemak en ervaring!
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Dat is ook net het mooie. Hij kan zoveel niet, en toch wil iedereen dat ding
Dacht je dat dit willekeurige vragen waren?Kuhr89 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 00:06:
[...]
Maar toch is een goede telefoon!
Jezus, bij deze vragen komen alle 'negatieve' dingen van de iPhone naar voren haha... Alle dingen die jij vraagt, kunnen dikwijls niet..
Toch blijft het een super telefoon met een ongekende gebruikersgemak en ervaring!
Ik zeg; compleet negeren zulke mensen, laat ze lekker een android toestel kopen.
Welke overigens door alles wat ze niet goed wel kunnen, een stuk ongebruiksvriendelijker zijn voor piet en jan. Maar dat schijnen de toch meestal redelijk begaafde mensen niet in te kunnen zien, hij heeft immers veel betere specificaties

Het begin is echt overduidelijk van een Android-fanboy
.
Bambu Lab P1S Combo
Mja, beeeetje typisch dat hij wel weet dat de iPhone te jailbreaken is en er iOS 4.0.1 bestaat, maar al die andere zaken niet en laten die nu net op Android mogelijk zijn. Uhuh.
Die heeft flink wat moeite gedaan om vragen te verzinnen waar 'nee' op te antwoorden was idd 
Redelijk exotische cq zinloze features als je het mij vraagt
(ok op het notificatie-systeem na, dat blijft een beetje problematisch)
Redelijk exotische cq zinloze features als je het mij vraagt
(ok op het notificatie-systeem na, dat blijft een beetje problematisch)
[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 21-07-2010 08:57 ]
Ik ben van plan om over te stappen van een whirlpoolOS naar een androidOS, maar ik heb nog wel wat vragen
Kan android ook een synthetische wasprogramma aan?
Heeft android ook een waterbesparingsfunctie?
Kan android ook een uitgesteld wasprogramma doen?
Je bent het "zonder jailbreak" stukje nog vergeten.kmf schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:59:
Ik ben van plan om over te stappen van een whirlpoolOS naar een androidOS, maar ik heb nog wel wat vragen
@Burkan!
lol, dat je daar antwoord op gaat geven. Is vrij duidelijk dat het een grap is :-P humor :-)
lol, dat je daar antwoord op gaat geven. Is vrij duidelijk dat het een grap is :-P humor :-)
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Meer mensen met een T-mobile iPhone die vanmorgen de vraag kregen om nieuwe instellingen te downloaden?
Heb het maar wel gedaan en alles werkt nog.
Heb het maar wel gedaan en alles werkt nog.
Anoniem: 195854
Sinds ik de update naar OS4 heb gedaan ( van 3GS 3.13 ) krijg ik de foto's die in mijn iPhone zijn opgeslagen niet scherp, wanneer ik in het verleden de foto's opende dan stelde de telefoon ze na ongeveer 1 seconde de foto's scherp, nu blijven ze wazig. Is dit een bekend probleem en is daar wat aan te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 195854 op 21-07-2010 13:20 ]
Anoniem: 289740
Dat vind ik apart, op een 3G had ik het nog wel verwacht omdat 'ie super traag is op iOS 4, maar niet met een 3GS. Probeer hem eens te resetten? Homeknop + aan/uit knop voor 5 seconden inhouden. Dan start hij opnieuw op en misschien is het probleem dan opgelost :-)Anoniem: 195854 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:17:
Sinds ik de update naar OS4 heb gedaan ( van 3GS 3.13 ) krijg ik de foto's die in mijn iPhone zijn opgeslagen niet scherp, wanneer ik in het verleden de foto's opende dan stelde de telefoon ze na ongeveer 1 seconde de foto's scherp, nu blijven ze wazig. Is dit een bekend probleem en is daar wat aan te doen.
Had ik ook. Ik heb ze opnieuw gesynced en dan zijn ze sowieso weer goed. Misschien zijn er makkelijkere oplossingen, maar je iPhone is in elk geval niet kapot.Anoniem: 195854 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:17:
mijn iphone 3g was gisteren helaas in het zwembad gekomen..... don't ask 
iphone deed raar, startte steeds opnieuw op, backlight bleef maar branden....
vandaag opgehaald door pro-assist..... een of andere schrale nokia terug.... mis hm nu al....
denk niet dat de mijne nog te herstellen is.... met een beetje geluk een 3gs terug...
iphone deed raar, startte steeds opnieuw op, backlight bleef maar branden....
vandaag opgehaald door pro-assist..... een of andere schrale nokia terug.... mis hm nu al....
denk niet dat de mijne nog te herstellen is.... met een beetje geluk een 3gs terug...
Had hem in het verkeerde topic geplaatst;
Ik heb een 3g hier liggen met een klein probleempje; als je een simkaart plaatst, dan herkent hij hem niet zonder restart, hebben anderen dat ook? En is er iemand met een oplossing?
Als je hem 'even' (zzZZzz) restart, dan paktie hem wel goed. In mijn eigen 3g kan je ook gewoon 'hotswappen'
Ik heb een 3g hier liggen met een klein probleempje; als je een simkaart plaatst, dan herkent hij hem niet zonder restart, hebben anderen dat ook? En is er iemand met een oplossing?
Als je hem 'even' (zzZZzz) restart, dan paktie hem wel goed. In mijn eigen 3g kan je ook gewoon 'hotswappen'
Klopt niet. Als je iPhone uit staat, gaat de wekker zeker niet af. Wanneer wel: als je iPhone op stand-by staat.BurkaN schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:19:
[- Gaat de iPhone wekker ook af als je telefoon uitstaat, zoals op Nokia?s]
Ja!
[ Voor 13% gewijzigd door autoreverse op 21-07-2010 20:45 ]
Anoniem: 195854
Edgar en Zanker, bedankt voor de antwoorden. Zal ze opnieuw syncen want een reset heeft niet geholpen.
Anoniem: 76345
Dit is prima te verklaren. Kijk eens naar de volgende TED speech, The paradox of choice:Cyclonist schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 00:28:
Dat is ook net het mooie. Hij kan zoveel niet, en toch wil iedereen dat ding
De mythe blijft bestaan dat mensen alleen maar zoeken naar features features features, maar het gaat erom dat mensen iets kunnen gebruiken wat doet wat ze willen dat het doet. Het werkt net als de gebakken lucht rondom megapixels: de enige reden dat mensen focussen op mp's is omdat verkopers (van het MediaMarkt kaliber) zeggen dat meer megapixels beter zijn. Als verkopers hun business beter zouden kennen, dan zouden ze de klant ook veel beter kunnen helpen.
Apple heeft gewoon een bewuste keuze gemaakt: we gaan alleen dingen inbouwen in die telefoon die goed werken. Werkt het niet, of compromitteert het een andere feature (zoals in den beginne UMTS vs batterijduur), dan wint de meer belangrijke feature (batterijduur dus, want je moet toch gebeld kunnen worden). Mensen gaan vanzelf zeuren om meer features, en de vragen die we het meest krijgen van gebruikers (en dus niet van fanboys aan de andere kant van het hek) gaan we serieus bekijken. En dat kost dan tijd, maar het komt uiteindelijk wel.
Tot die tijd weet je gewoon wat de beperkingen zijn van je telefoon. Je koopt hem bewust met die beperkingen, dus word je ook niet onaangenaam verrast. Bij Android, Symbian en Windows telefoons weet je gewoon dat je stapels features krijgt (zeker bij de eerste), maar dat de praktische toepasbaarheid compleet in het honderd loopt, zeker in relatie tot andere features. Leuk, zo'n Palm Pre met allerlei futuristische features, maar als je het ding echt gebruikt zoals de features je doen geloven dat moet kunnen, dan is je batterij na 6 uur leeg en heb je een rekening van 1000+ euro per maand vanwege onbewust dataverbruik (praktijkvoorbeeld van een collega van me). En het ding hangt constant, doet onverwachte dingen, etc. etc.
Anoniem: 272952
Mooi verhaal hierboven! Doet mij denken aan sociaal-psychologische termen als 'keuzestress' ('more' is inderdaad meer en meer 'less'...) en 'statusangst' (de voortdurende onzekerheid van mensen het juiste te hebben gekozen (hetgeen lastig kan zijn door die overweldigende keuze)). Kijk naar de productlijn van Samsung of HTC bijvoorbeeld; ik zie door de bomen het bos niet meer! Te veel keuze
Alleen is de quote natuurlijk een beetje onzin, 'hij' kan wel veel... Uit deze opmerking blijkt echter de veeleisendheid, ongeduldigheid en de relatieve ontevredenheid van ons, de hedendaagse consument.
Iets anders, sinds de update naar 4.0.1 (op een razendsnelle 3G) heb ik in mijn camerarol zo'n 85 foto's die zwart worden weergegeven. Heeft iemand daar ook last van? Ik ga zo synchroniseren, wellicht is het probleem daarmee opgelost. Vreemd maar fijn: na de update naar 4.0 duurde het opstarten van de camera bijna vijf seconden, sinds deze 4.0.1 update werkt het weer snel.
Alleen is de quote natuurlijk een beetje onzin, 'hij' kan wel veel... Uit deze opmerking blijkt echter de veeleisendheid, ongeduldigheid en de relatieve ontevredenheid van ons, de hedendaagse consument.
Iets anders, sinds de update naar 4.0.1 (op een razendsnelle 3G) heb ik in mijn camerarol zo'n 85 foto's die zwart worden weergegeven. Heeft iemand daar ook last van? Ik ga zo synchroniseren, wellicht is het probleem daarmee opgelost. Vreemd maar fijn: na de update naar 4.0 duurde het opstarten van de camera bijna vijf seconden, sinds deze 4.0.1 update werkt het weer snel.
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 272952 op 22-07-2010 10:08 ]
De discussie over de antenne is verplaatst naar [iPhone 4] Discussie over de antenne
Ik had ook zwart weergegeven foto's in de Photos-applicatie. Toen ik zo'n foto opende, bevroor de app zelfs helemaal. Een swipe naar rechts resulteerde na een tijdje in een zichtbare linkerhelft van de foto op de rechterhelft van het scherm. Dit was op een iPhone 4.Anoniem: 272952 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:57:
Persoonlijk heb ik liever wel de uitgebreidere features. Het is leuk dat Apple luistert naar de gebruikers en veelgevraagde features in latere (software-)versies alsnog toevoegt, waarna iedereen loopt te juichen, maar dat de 'buitenwereld' daar verbaasd op reageert is mijns inziens helemaal niet onterecht.Anoniem: 76345 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:34:
[...]
Tot die tijd weet je gewoon wat de beperkingen zijn van je telefoon. Je koopt hem bewust met die beperkingen, dus word je ook niet onaangenaam verrast.
Een tellertje voor het aantal tekens in een sms-bericht is nu aanwezig, maar aflevernotificatie of een instelling voor de verlooptijd van een bericht (ik ben nog nooit een telefoon tegengekomen die dat niet had) nog niet. Zelfde voor een sms-teller die het aantal verstuurde berichten sinds de laatste reset laat zien. Dat zijn allemaal echt geen features die de telefoon onnodig ingewikkeld maken voor minder ervaren gebruikers, of die in de weg zitten voor gebruikers die ze niet nodig hebben en ze zijn bovendien heel simpel te implementeren. Iets als sim-toolkit zit er daarentegen nog steeds in, ik heb nog nooit iemand horen klagen dat het aanwezig was.
[ Voor 45% gewijzigd door Canaria op 22-07-2010 14:50 ]
Sommigen mensen vinden dat een product af is wanneer er niets meer aan toe te voegen is.. En anderen vinden dat een product af is wanneer er niets meer van af te halen valt. De hierboven genoemde dingen zoals "een sms-teller die het aantal verstuurde berichten sinds de laatste reset laat zien".. Ik zit er niet op te wachten.
Be the change you want to see in the world
Dat kan ik me voorstellen hoor, maar aan de andere kant mist het toch een beetje in het lijstje Call Time (uitgesplitst naar current period en Lifetime), Cellular Network Data (uitgesplitst naar sent en received) en Time since last full charge (uitgesplitst naar actief gebruik en standby).andromedaan schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:56:
Sommigen mensen vinden dat een product af is wanneer er niets meer aan toe te voegen is.. En anderen vinden dat een product af is wanneer er niets meer van af te halen valt. De hierboven genoemde dingen zoals "een sms-teller die het aantal verstuurde berichten sinds de laatste reset laat zien".. Ik zit er niet op te wachten.
Heb je er last van dat die er wel in zitten? Of vind je ze allemaal ontzettend nuttig en zou je ze stuk voor stuk missen als ze er niet in hadden gezeten?
Dit soort info zou inderdaad goed te vermelden zijn verstopt onder een apart knopje "Other info" ergens bij de Settings. Ik heb inderdaad last van 'software bloat', zoals bij Microsoft Word. Gelukkig is iOS niet bloatedCanaria schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:07:
[...]
Heb je er last van dat die er wel in zitten? Of vind je ze allemaal ontzettend nuttig en zou je ze stuk voor stuk missen als ze er niet in hadden gezeten?
Be the change you want to see in the world
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 4] Discussie over de antenne
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 10
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 4] Discussie over de antenne
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 10
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden - deel 2
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.