[iPhone] Ervaringen & Discussie Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 99.930 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture2.jpg

Welkom in het discussietopic over de iPhone. Je kunt in deze startpost informatie vinden over de functionaliteit van de iPhone, de accessoires en de specificaties. De iPhone is ook in Nederland onverminderd populair en dit is alweer het zesde deel, de vorige delen kun je hier vinden: deel 1, deel 2,deel 3, deel 4 & deel 5

De introductie van de iPhone gaat helaas langzaam, een Nederlandse introductiedatum is nog steeds niet bekend. Hij is voorlopig verkrijgbaar in vijf Europese landen en het is niet de langverwachte 3G versie, maar dezelfde EDGE-versie die al sinds de zomer in de Verenigde Staten (AT&T, 29 juni, 399 dollar, tariefplannen) te koop is. In Europa zal de iPhone dus vooralsnog alleen in Duitsland (T-Mobile, 9 november, 399 euro, tariefplannen), Engeland (O2, 9 november, 269 pond, tariefplannen), Frankrijk (Orange, 29 november, 399 euro, tariefplannen), Ierland (O2, 14 maart, 399 euro, tariefplannen), Oostenrijk (T-Mobile, 14 maart, 399 euro, tariefplannen) te koop zijn. Terwijl Apple eerst het eerste kwartaal van 2008 aanwees voor de introductie in Azie is dat nu gewoon 2008 geworden. De rest van Europa moet dan ook nog volgen. Het is zeer waarschijnlijk dat dit gepaard zal gaan (in de landen zonder EDGE netwerk) met een 3G (UMTS) of 3,5G (HSDPA) versie, die volgens Steve Jobs en AT&T sowieso in 2008 geintroduceerd zal worden.

Apple voegt voortdurend gratis functionaliteit toe voor iPhone gebruikers, zo zal de 2.0 software o.a. programma's van derden ondersteunen. Deze zullen gratis en betaald zijn te downloaden via de app store. Verder zal deze nieuwe software, die in juni uitkomt, ook native Microsoft Exchange ondersteunen (dus push contacts, email etc.).

Interface
De iPhone draait op een afgeslankte versie van Mac OS X, daardoor heb je o.a. de beschikking over een HTML email client, de safariwebbrowser etc. Ook andere achterliggende geavanceerde techniek uit Mac OS X is beschikbaar op de iPhone. Helaas zal het voorlopig nog niet mogelijk zijn om applicaties te installeren op de iPhone. Voorlopig kunnen alleen Web 2.0 technieken gebruikt worden om applicaties te bouwen, die vervolgens via de Safari browser gedraait kunnen worden. Multitasken is geen probleem, zo kun je bijv. je mail checken en internetten te gelijk. Tot slot, heeft Apple al aangegeven de mogelijkheden van de iPhone continu uit te breiden, door bijv. het ontwikkelen van nieuwe programma's.

Multitouch
De iPhone heeft geen knoppen maar een gigantisch (3,5") scherm. Via dit scherm bedien je de iPhone, hierdoor is het mogelijk om de interface te laten veranderen naar gelang de applicatie dit verlangt. Fysieke knoppen zitten niet meer in de weg, en nemen geen kostbare ruimte in als je ze niet nodig hebt.

De iPhone is de eerste telefoon die uitgerust is met multitouch technologie. Hierdoor is het mogelijk om met behulp van gestures de telefoon te bedienen. Natuurlijk kun je de telefoon gewoon aanraken zoals een traditionaal touchscreen. Dit kan echter gewoon met je vingers en daarvoor is dus geen stylus nodig. Het echt revolutionaire aan de iPhone is dat dit ook met meerdere vingers tegelijk kan. Hierdoor kun je dus snel tekst invoeren. Maar je kunt ook bijv. inzoomen op een foto door twee vingers uit elkaar te bewegen.

Door geavanceerde predictive text input kun je snel tekst invoeren op de iPhone. Dit werkt behoorlijk goed, al is het even wennen in het begin.

Sensoren
De iPhone beschikt over verschillende sensoren, die het gebruik vergemakkelijken. De lichtsensor past de felheid van het display aan, aan de lichtomstandigheden, zodat het scherm optimaal afleesbaar is en stroom bespaard wordt waar mogelijk. De proximitysensor zorgt dat het scherm wordt uitgeschakeld als je de telefoon bij de oor houdt. Hierdoor bespaar je stroom en zijn ongewenste aanrakingen met je oor niet mogelijk. Tot slot zit er ook nog een accelleratiesensor ingebouwd. Deze zorgt ervoor dat de iPhone weet of je hem op z'n kant houdt of niet. Zo kun je bijv. een breedbeeldfilmpje bekijken door de iPhone te draaien, ook is het mogelijk om zo landscape foto's nog beter te bekijken, of om bijv. de coverflow navigatie te gebruiken om je favoriete album te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture8.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Functionaliteit
Telefoon

De iPhone doet alles wat je van een mobiele telefoon mag verwachten, bellen, smsen etc. Een speciale functie van de iPhone is visual voicemail. Je ziet een overzicht van je voicemail bericht en je kunt degene die je wilt horen aanklikken. Dus je hoeft ze niet één voor één af te luisteren. Je kunt je contactlijst syncen met adresboek (Mac), Entourage (Mac) of Outlook (Windows). Ook kun je via internet syncen met Yahoo! adresboek.

Breedbeeld iPod

De iPhone doet alles wat je iPod ook doet, maar dan mooier en beter. Het grote scherm (3,5") is uiteraard uitstekend geschikt om videomateriaal te bekijken. Maar je kunt ook prima muziek luisteren. De interface is volledig vernieuwd t.o.v. de huidige iPods en je kunt bijv. navigeren middels coverflow. Wat kan de iPhone allemaal afspelen?

Audio: AAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3 and 4), Apple Lossless, AIFF and WAV.

Video: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 768 Kbps, 320 by 240 pixels, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Safari

De iPhone beschikt (volgens Apple) over de meest geavanceerde browser ooit, Safari. Dit mobiele broertje doet in niets onder voor de desktop variant. Helaas wordt Java niet ondersteund (Javascript wel) en Flash (vooralsnog) ook niet. Youtube is toch geen probleem zijn, omdat de iPhone toegang heeft tot betere kwaliteit filmpjes van Youtube in H.264 formaat. Bookmarks worden automatisch gesynced met je desktop computer. Daarnaast is het mogelijk om tot 8 bookmarks (waarbij o.a. de zoom onthouden wordt) te plaatsen op je springboard. Die zijn dus met 1 tap bereikbaar.

Mail

De emailclient heeft ondersteuning voor HTML en ondersteunt alle IMAP en POP mailboxen. Push-mail is alleen mogelijk via een speciale (gratis) Yahoo mailaccount. Je kunt wel op vastgestelde tijden je mailboxen laten controleren. Daarnaast wordt je mail sowieso opgehaald bij het openen van de applicatie. Ook wordt email gesynced met je desktop computer, dit kan met Mail (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows).

Agenda

Het is mogelijk je afspraken te syncen met iCal (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows). Je kunt op je iPhone alle afspraken inzien en evt. nieuwe toevoegen.

Photo (Camera)

De iPhone beschikt over een 2,0 Megapixel camera. Hiermee kun je nog best redelijke foto's maken, deze foto's kun je vervolgens syncen met iPhoto (Mac), Adobe Photoshop Elements, Adobe Photoshop Album of een willekeurige map op je computer. Het werkt overigens ook de andere kant op, dus je kunt ook foto's of afbeeldingen gemaakt met bijv. een andere camera op de iPhone zetten.

Google Maps

Via deze applicatie is het mogelijk om Google Maps te raadplegen, incl. routeplanning, satellietbeelden, fileinformatie etc. Dit is nu inclusief locatiebepaling d.m.v. GSM en Wifi (1.1.3. firmware en hoger). Daarnaast heeft de iPhone geen GPS, dus het is geen volwaardig alternatief voor bijv. Tomtom. Het is nog niet duidelijk of Tomtom uitkomt voor de iPhone en of er nog een GPS accessoire komt.

Widgets

Deze kleine programmaatjes zijn al bekend bij Apple gebruikers. Ze zijn ook in Windows Vista te vinden onder de naam gadgets. Standaard worden onder andere een rekenmachine, wereldklok, beurskoers en weerinfo gadget meegeleverd worden.

Meer programma's?

Apple brengt zelf regelmatig updates uit, waarmee programma's toegevoegd worden aan de iPhone. Bij de een van de updates werd bijv. de iTunes Store toegevoegd. Verder kan iedereen websites maken die geschikt zijn voor de iPhone. Hier levert Apple ook ondersteuning voor. Natuurlijk is dat leuk, maar de mogelijkheden blijven beperkt.

Voorlopig zijn er nog geen programma's van derde partijen beschikbaar voor de iPhone. Maar daar gaat verandering in komen. Apple heeft bekend gemaakt dat eind juni 2008 de SDK uit de beta fase komt en final beschikbaar zal worden gemaakt voor alle ontwikkelaars. Meer over de SDK is te lezen in [iPhone & iPod touch SDK] Ervaringen & Discussie.

Een andere mogelijkheid is om de iPhone te jailbreaken. Dit kan worden besproken in [iPhone & iPod touch] Jailbreaken. Er zijn inmiddels al aardig wat applicaties beschikbaar, kijk voor de favorieten van je mede-tweakers in [iPhone & iPod touch] Handige & onmisbare applicaties.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture6.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Accessoires
De iPhone beschikt over een iPod dockconnector aansluiting. De iPhone kan met de meeste iPod accessoires overweg. Daarnaast zijn er natuurlijk ook een hoop accessoires, die speciaal beschikbaar zijn voor de iPhone.

Apple biedt speciale oordopjes (met microfoon) aan. Een speciale dock, waarbij je toegang hebt tot de homeknop is er ook. Daarnaast heeft Apple een kleine bluetooth headset geintroduceerd. In the free iPod Book 3.0 van iLounge zijn verschillende accessoires te vinden van 3rd party's. Dit zijn o.a. armbanden, cases en screenprotectors.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture7.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture9.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Specificaties

• Afmetingen 115 x 61 x 11.6mm
• Gewicht 135 grams
• Input Method - Multi-touch
• Operating System - OS X
• Scherm - 3.5 inch - 320 x 480 (160 ppi)
• Opslag - 8GB of 16GB (waarvan ongeveer 500 MB wordt ingenomen door het OS)
• Camera - 2.0 megapixels

• GSM - Quad-band (850, 900, 1800, 1900 mhz)
• Data - Wi-Fi (802.11b/g) + EDGE + Bluetooth 2.0

• Batterij
- Lithium
- Bellen - tot 8 uur
- Internet - tot 6 uur
- Video* - tot 7 uur
- Audio - tot 24 uur
- Standby - tot 250 uur
*gebaseerd op H.264 1.5-Mbps video met 640 x 480 resolutie met 128-Kbps audio

• Aansluitingen e.d.
- 30 pins iPod dock aansluiting
- 3.5mm jack met audio en microfoon ondersteuning
- SIM kaart houder
- Ingebouwde luidspreker
- Ingebouwde microfoon

• Fysieke knoppen:
- Volume omhoog/omlaag
- Ringer / Silent
- Power / Lock
- Sleep / Wake
- Menu knop

In de doos zit: iPhone, Stereo Headset, Dock, Dock Connector to USB Cable, USB Power Adapter, Documentation & Cleaning/polishing cloth.

Klik hier voor de uitgebreide tech specs.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-04 16:10
Joepie alweer het 2e deel.

Ik kan niet wachten tot hij uitkomt in Nederland, er is helaas ook nog steeds geen release datum bekent. Is er al bekent wanneer hij in België uitkomt?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Buiten geruchten: nee. Dat zal je waarschijnlijk zo snel weten als de hele wereld: op het allerlaatste moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 18:01
Nu de zomer dadelijk voor de deur staat en zon steeds feller gaat schijnen overdag kunnen jullie al een uitspraak nu doen over de leesbaarheid?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:45

m0nk

16-09-2003 15.15

echt he. Typisch iets voor mij. Ik heb eergisteren een iphone gekocht. Merkte dat met bellen het volume zo zacht was dat als er iemand naast me stond te praten ik degene die ik aan de telefoon had niet meer hoorde. Ik denk trek voor de gein dat beschermfolie eraf die er standaard op zit.. 3x raden... :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:32
als de zon er echt goed op staat zie je weinig behalve jezelf maar dat is met zowat alle telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Maarja anders telefoons hebben dan nog knoppen om te bedienen, daarom vraag ik het...

Heeft iemand dit al als storend ervaren?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:02
FireStarter schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:05:
Nu de zomer dadelijk voor de deur staat en zon steeds feller gaat schijnen overdag kunnen jullie al een uitspraak nu doen over de leesbaarheid?
de iphone regelt z'n brightness adhv de helderheid buiten, als de zon volop het scherm schijnt dan maakt de iphone het scherm een stukje lichter zodat het nog steeds goed zichtbaar is (indien de optie Auto-Brightness aanstaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 23:43

pposthoorn

Constructeur

Ik had op Wintersport wel enige problemen om het scherm te zien, maar dat zijn wel extreme omstandigheden. Heel erg veel licht van de zon, overal witte sneeuw en een dikke zonnebril op.
Maar dan nog was het wel te lezen, niet heel goed, maar wel goed genoeg. Het is dus niet zo dat je totaal niks meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Net binnengekregen, leuk dus :)

Afbeeldingslocatie: http://aycu08.webshots.com/image/48007/2002274542702095306_rs.jpg

Maar ik zie dus 'n G'tje van GPRS?
En als ik met Safari verbind dan krijg ik twee meldingen:
'Safari can't open the page because it can't find the server.' die ik dan wegklik en dan:
'Could nog activate EDGE: You are not subscribed to EDGE' naja ook goed :) :)

Maar ik kan nergens de GPRS-instellingen vinden (om daar eventueel in te vullen?) op de iPhone 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Gewoon via wifi of de gprs fix in de installer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Okee.. Weet je de precieze naam ervan misschien of niet?
Of misschien onder welke categorie het staat? :)

Dan zal ik voor de rest niks meer vragen hierzo :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Je iPhone was al Nederlands gemaakt? Dan denk ik dat ze daar ifoneguide.nl als source hebben toegevoegd. De url daarvoor is http://ifoneguide.nl/113 (of 114, je firmwarenummer dus), voor het geval ze dat niet hebben gedaan, dan moet je hem zelf toevoegen. Dan ga je naar iFoneguide apps, en daar staan al die handige dingetjes :)

[ Voor 6% gewijzigd door Muthas op 20-03-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ahaa dankje! Ik moet nog kijken hoe alles werkt hoor :|
Maar die source stond er niet bij, dus handmatig toegevoegd :)

Maar ik vind nergens 'n GPRS-fix of iets in die trend.. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Oh, wacht, je moet je GPRS instellingen nog invullen, die staan niet automatisch goed.

Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> EDGE
APN = Internet, gebruikersnaam en wachtwoord leeg laten verteld een snelle Google naar de Orange GPRS settings mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Muthas schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:55:
Oh, wacht, je moet je GPRS instellingen nog invullen, die staan niet automatisch goed.
Dat was 't 'm! Bedankt voor alle snelle replies tot nu toe!
Ik ga nu is kijken wat ik perse MOET installeren van die iFoneGuide-shizzle... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
morgen ga ik de mijne ophalen :) kan niet wachten. de iphone heeft versie 1.1.4, ondersteund deze al exchange of komt dat echt pas met 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-03 15:42
dat komt pas echt in 2.0..
je kan wel rommelen in je installer om een app te vinden die dat ondersteunt, maar officieel pas in juni met 2.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

Waarschijnlijk heb ik er ook 1 over een paar weekies :)

Wat ik me afvroeg, als je 'em jailbreak, kan je niet meer upgraden. Kan je hem wel resetten, updaten en dan opnieuw jailbreaken, om zo toch nog 2.0 later te kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ja (ja, dat is een antwoord op jouw vraag).

Ik kom er net achter dat het scherm niet helemaal krasvrij is :+ Ik weet niet wat ik er mee gedaan heb als je die YouTube filmpjes ziet, maar ik heb nu een minuscule kras die echt amper te zien is op het zwarte gedeelte onder het scherm. Niet dat het me boeit, maar gewoon even for the record :P

[ Voor 6% gewijzigd door Muthas op 20-03-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die "ja", is dat een antwoord op mijn vraag...?

En als je ie per ongeluk zelf automatisch update, kan ik hem dan alsnog resetten, handmatig updaten en weer gebruiken...?

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 20-03-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

offtopic:
Aaaa wat vies van Apple zeg, om zo'n verzonken 3,5mm shizzle te fixen... M'n Sennheiser PMX100'tjes passen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
CLB schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:34:
offtopic:
Aaaa wat vies van Apple zeg, om zo'n verzonken 3,5mm shizzle te fixen... M'n Sennheiser PMX100'tjes passen niet
Maar daar kan je toch van die plugin/verlang stujes voor kopen?

Zoja waar dan ergens? :*) O-)

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

eBay :?
Anoniem: 108824 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:28:
En als je ie per ongeluk zelf automatisch update, kan ik hem dan alsnog resetten, handmatig updaten en weer gebruiken...?
Niet altijd. Als een firmware-update vergezelt gaat met een update van je baseband (meestal), en die baseband is niet unlocken of te 'patchen' naar een andere baseband dan zal je moeten wachten.

@onder: niet mee eens: als ik een dure koptelefoon heb ga ik echt niet met zo'n stekker lopen kloten om een paar euro te besparen, zeker wanneer die stekker er dan ook niet uit ziet wanneer ie in een ander apparaat zit.

[ Voor 69% gewijzigd door Muthas op 20-03-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-04 14:22
Dat kan inderdaad op o.a. eBay of Marktplaats.

De 'echte' tweaker , tweakt natuurlijk zijn plug zodat hij wel past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 23:43

pposthoorn

Constructeur

Anoniem: 108824 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:24:
Waarschijnlijk heb ik er ook 1 over een paar weekies :)

Wat ik me afvroeg, als je 'em jailbreak, kan je niet meer upgraden. Kan je hem wel resetten, updaten en dan opnieuw jailbreaken, om zo toch nog 2.0 later te kunnen hebben?
Als je gejailbreaked bent dan kan je hem as far as I know gewoon updaten in iTunes en dan weer ZiPhone eroverheen gooien. Je kan dus bvb gewoon van 1.1.3 naar 1.1.4, en daarna weer syncen, dan heb je alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04 14:41
Heeft iemand al ervaring met deze iphone actie op gsm-shop.nl ?

Afbeeldingslocatie: http://gsm-shop.nl/ads/maart-iphone.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOLDENBOY
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik vraag me af waarom Notities en Taken niet gescynchroniseerd kunnen worden via iTunes.

Weet misschien iemand een workaround voor dit probleem ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 18:33

Nitai

Live the life you love.

Sefaex schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:44:

[afbeelding]
m0nk heeft hem ook bij de gsm-shop.nl gehaald, maar dan met een T-Mobile abo.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

carfreak02 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:58:
Dat kan inderdaad op o.a. eBay of Marktplaats.

De 'echte' tweaker , tweakt natuurlijk zijn plug zodat hij wel past..
Yep, heb het met mijn Sony MDR-EX71SL dopjes gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/iphone_mod/P1000519.JPG
Origineel, past alleen in die richting

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/iphone_mod/P1000521.JPG
Rubberen bescherming eraf getrokken

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/iphone_mod/P1000523.JPG
Het plastic omhulsel zit in de weg, dat wordt dus vijlen !

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/iphone_mod/P1000526.JPG
En nu past ie wel :)

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/iphone_mod/P1000531.JPG
Nog even de rubberen bescherming bijsnijden zodat het de plug er niet uit duwt

En nu past hij dus perfect !

[ Voor 22% gewijzigd door Phuncz op 20-03-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Phuncz schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:59:
[...]

Yep, heb het met mijn Sony MDR-EX71SL dopjes gedaan:

[afbeelding]
Origineel, past alleen in die richting

[afbeelding]
Rubberen bescherming eraf getrokken

[afbeelding]
Het plastic omhulsel zit in de weg, dat wordt dus vijlen !

[afbeelding]
En nu past ie wel :)

[afbeelding]
Nog even de rubberen bescherming bijsnijden zodat het de plug er niet uit duwt

En nu past hij dus perfect !
Briljant! dat ga ik ook meteen doen!
Afbeeldingslocatie: http://www.candykitchen.nl/temp/headphoneiphone.jpg
zelfde earplugs trouwens _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door dadj op 21-03-2008 00:34 . Reden: hoppakee, prima oplossing! ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat ik erg jammer vind van de iPhone is dat ie geen ondersteuning van Bluetooth 2.0 A2DP of AVRCP profielen heeft. Er komen steeds meer carkits en speakersystemen (nu bv op iBoods) die via dit protocol ideaal zouden zijn om de muziek op je iPhone makkelijk af te spelen.
Van wat ik tot nu toe gelezen heb is dit ook in 2.0 niet voorzien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255320

Tadaa!

AMSTERDAM - Apple overweegt iPod-bezitters ongelimiteerd te laten downloaden bij zijn muziekwinkel iTunes. Muziekliefhebbers moeten in ruil daarvoor meer betalen voor hun iPod of iPhone, meldt de Financial Times.

Peter,
www.videophone.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
tollo71 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:16:
Wat ik erg jammer vind van de iPhone is dat ie geen ondersteuning van Bluetooth 2.0 A2DP of AVRCP profielen heeft. Er komen steeds meer carkits en speakersystemen (nu bv op iBoods) die via dit protocol ideaal zouden zijn om de muziek op je iPhone makkelijk af te spelen.
Van wat ik tot nu toe gelezen heb is dit ook in 2.0 niet voorzien :(
A2DP is een concurrent voor Apple's eigen gesloten AirTunes-via-WiFi concept, dus ze zijn er niet zo happig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Wat is jullie ervaring met screenprotectors? Ik heb er bij mij geen opzitten nu. Mijn iphone zit verder altijd in zo'n mooie sok en altijd in een zak zonder sleutels of andere harde voorwerpen. Raden jullie me aan om toch een screenprotector te gebruiken of is het scherm echt zo slijtvrij als op youtube te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Dreamvoid schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:27:
[...]

A2DP is een concurrent voor Apple's eigen gesloten AirTunes-via-WiFi concept, dus ze zijn er niet zo happig op.
Werkt dat inmiddels op de iPhone al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 14:44
m0nk schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:33:
Wat is jullie ervaring met screenprotectors? Ik heb er bij mij geen opzitten nu. Mijn iphone zit verder altijd in zo'n mooie sok en altijd in een zak zonder sleutels of andere harde voorwerpen. Raden jullie me aan om toch een screenprotector te gebruiken of is het scherm echt zo slijtvrij als op youtube te zien is?
Waarom zou je een lelijke screenprotector gebruiken? Beïnvloedt ook de gevoeligheid van het scherm en het is helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sefaex schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:44:

[afbeelding]
Phoe, das bijna €1000 voor iPhone & 2 jaar abo.... Vind ik toch errug veel. Kan je beter naar mijn mening kiezen om een iPhone los te kopen voor ca. €450 en dan een goedkoop/sin-only abo nemen voor €9 o.i.d. per maand.
Vreemd is ook dat het i.c.m. een "Vodafone €35 abo" is dat €45 per maand kost... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 21-03-2008 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Is het mogelijk om een 'contacts' 'button' op je homescreen te krijgen net zoals bij de iPod Touch?
Ik heb me in deze topics rotgezocht, heb alle scources nagekeken die ik heb en meen me te herinneren dat ik het ergens heb gezien (dag of 2 geleden) alleen kan ik het helaas nergens meer vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147721

email ervaring met email?

ik kan via gprs en wifi wel ontvangen maar geen mail versturen.
ik heb een eigen domeinnaam met daaraan een email account.

wie o wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90498

Heb deze week mijn iPhone 8GB aangekregen. Gekocht voor 380 euro, goeie prijs?

In ieder geval, fantastisch apparaatje! Nu enkel nog uitkijken naar de release van de Cisco VPN in juni, zodat ik ook op de universiteit online kan met men iPhone. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04 13:10

racoon

mooowwww

Als ik me volume op het hardst zet, dan hoor ik de andere haast niet, en ik wil me hotmail instellen, is dat imap pop of exchange die ik moet kiezen.

En hij zegt als ik internet op ga your not subscribed tot edge terwijl ik onderdtaande ingevuld heb.

Je krijgt alleen toegang tot mobiel internet als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op je iPhone instelt. Dit doe je vanaf het startscherm via Settings > General > Network > Edge. Vul afhankelijk van je provider de volgende gegevens in:

T-Mobile

APN: internet
Username: tmobile
Password: tmobile

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
CLB schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:43:
Is het mogelijk om een 'contacts' 'button' op je homescreen te krijgen net zoals bij de iPod Touch?
Ik heb me in deze topics rotgezocht, heb alle scources nagekeken die ik heb en meen me te herinneren dat ik het ergens heb gezien (dag of 2 geleden) alleen kan ik het helaas nergens meer vinden :?
Ja erg fijn dat ja dat alle kennis verknipt wordt in verschillende topics :+

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Naja sorry hoor, als ik zoek op 'contacten' 'contacten home' dan vind ik echt werkelijk waar niks :)

Via andere sites kon ik ook zoeken natuurlijk _/-\o_

[ Voor 48% gewijzigd door CLB op 21-03-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

racoon schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:52:
Als ik me volume op het hardst zet, dan hoor ik de andere haast niet
Heb je dat plastic er nog op zitten? (Wat er standaard op zit als je hem koopt?) Had ik nl ook en toen hoorde ik degene die ik aan de telefoon had vrijwel niet. Nu is dat plastic eraf en hoor ik alles goed. Heb ook de volume fix installed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

m0nk schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:30:
[...]

Heb je dat plastic er nog op zitten? (Wat er standaard op zit als je hem koopt?) Had ik nl ook en toen hoorde ik degene die ik aan de telefoon had vrijwel niet. Nu is dat plastic eraf en hoor ik alles goed. Heb ook de volume fix installed.
Yes, ding eraf gehaald en werkt stukken beter, nu me internet en hotmail nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
racoon schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:52:
Als ik me volume op het hardst zet, dan hoor ik de andere haast niet, en ik wil me hotmail instellen, is dat imap pop of exchange die ik moet kiezen.
Hotmail ondersteunt geen POP3, IMAP of Exchange dus dat gaat niet lukken.
En hij zegt als ik internet op ga your not subscribed tot edge terwijl ik onderdtaande ingevuld heb.

Je krijgt alleen toegang tot mobiel internet als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op je iPhone instelt. Dit doe je vanaf het startscherm via Settings > General > Network > Edge. Vul afhankelijk van je provider de volgende gegevens in:

T-Mobile

APN: internet
Username: tmobile
Password: tmobile
Heb je ook wel T-Mobile? Of zit je bij een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb tmobile PIT en heb er hetzelfde instaan als jij, en het werkt gewoon. Werkt je gprs wel op een ander toestel? Anders zou ik even contact opnemen met de tmobile klantenservice. Hotmail gebruik ik niet dus kan je daar niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

MrAcid schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:41:
[...]

Hotmail ondersteunt geen POP3, IMAP of Exchange dus dat gaat niet lukken.

[...]

Heb je ook wel T-Mobile? Of zit je bij een andere provider.
ik zit bij t-mobile.

Dus ik kan me hotmail niet ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:31
racoon schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:42:
[...]

ik zit bij t-mobile.

Dus ik kan me hotmail niet ophalen?
Rechtstreeks een gratis live mail (=hotmail) ophalen via imap/pop ? NEEN

Via een omwegje gratis? JA:
http://email.about.com/od...ailtips/qt/et_izymail.htm

Zonder omwegje, wel betalend:
Betalen voor hotmail plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 14-04 00:14
Anoniem: 147721 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:44:
email ervaring met email?

ik kan via gprs en wifi wel ontvangen maar geen mail versturen.
ik heb een eigen domeinnaam met daaraan een email account.

wie o wie weet raad?
Wat gebruik je als SMTP? Je eigen domein?

Kan zijn dat je bij gprs, de smtp server van je telco provider moet gebruiken
en bij WIFI je ISP smtp server.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Problemen moeten in een nieuw topic, zie ook de topic waarschuwing. Daarbij gaat dit over unlocken/activeren en het is niet toegestaan om dat in Apple Talk te bespreken.

[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 21-03-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25
Ik twijfel toch nog steeds zeer of ik er eentje laat meenemen uit de VS. Mijn grootste struikelblok is toch echt dat er geen bestandsoverdracht mogelijk is dmv bluetooth. Mocht de software geupdate worden is het dan eventueel wel mogelijk of is het echt een hardware issue?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:53

Puck

W32.Deadcode.A

Is er eigenlijk een manier om GRPS gebruik een beetje in de gaten te houden? Dat ik het snel kan activeren als de iPhone data wil ontvangen/verzenden. Ik heb (nog) geen Web & Walk dus wil het beheersbaar gebruiken.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Harem.nl schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:02:
Ik twijfel toch nog steeds zeer of ik er eentje laat meenemen uit de VS. Mijn grootste struikelblok is toch echt dat er geen bestandsoverdracht mogelijk is dmv bluetooth. Mocht de software geupdate worden is het dan eventueel wel mogelijk of is het echt een hardware issue?
Het is in principe een software issue. maar ik verwacht eigenlijk niet dat Apple dit zomaar zal gaan toevoegen. Er is bijv. ook nog niets over bekend gemaakt als evt. onderdeel van de 2.0 software.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 14-04 00:14
Puck schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:17:
Is er eigenlijk een manier om GRPS gebruik een beetje in de gaten te houden? Dat ik het snel kan activeren als de iPhone data wil ontvangen/verzenden. Ik heb (nog) geen Web & Walk dus wil het beheersbaar gebruiken.
Services installeren, bij Settings kan je dataverbruik zien.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Settings van EDGE of van Services? Ik gebruikte voor het aan en uitschakelen van EDGE al de BossPrefs app. Ik vraag me ook af hoe de "Data Roaming" setting van invloed is op GPRS. Kan iemand me dit vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:10
Puck schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:00:
Settings van EDGE of van Services? Ik gebruikte voor het aan en uitschakelen van EDGE al de BossPrefs app. Ik vraag me ook af hoe de "Data Roaming" setting van invloed is op GPRS. Kan iemand me dit vertellen?
De data roaming setting zorgt ervoor dat je kunt voorkomen dat er een dataverbinding wordt gemaakt als je in het buitenland via een "vreemd" netwerk verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Hoedje schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:30:
[...]

Het is in principe een software issue. maar ik verwacht eigenlijk niet dat Apple dit zomaar zal gaan toevoegen. Er is bijv. ook nog niets over bekend gemaakt als evt. onderdeel van de 2.0 software.
Inderdaad, Apple wil die iPhone het liefst zo closed mogelijk houden, vandaar dat alles verplicht via iTunes moet, en dat je er alleen bestanden op krijgt die iTunes goed keurt (dat er alternatieven zijn weet ik, en dat het gehackt is ook ;) ). Vandaar dat bluetooth bestandsoverdracht heel onwaarschijnlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muthas schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:13:
[...]

Inderdaad, Apple wil die iPhone het liefst zo closed mogelijk houden, vandaar dat alles verplicht via iTunes moet, en dat je er alleen bestanden op krijgt die iTunes goed keurt (dat er alternatieven zijn weet ik, en dat het gehackt is ook ;) ). Vandaar dat bluetooth bestandsoverdracht heel onwaarschijnlijk is.
Een bluetooth connectie met iTunes zou dan een gulden middenweg zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Het zou een leuke uitbreiding op AirTunes zijn, ik denk dat zoiets er nog wel komt, maar ja, Mac-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Gezien de focus van Apple op wifi en de hogere bandbreedte van wifi lijkt me een synchronisatie mogelijkheid via wifi eigenlijk logischer dan via bluetooth :). Dat zou dan immers ook voor de iPod touch en evt. toekomstige iPod modellen met wifi gebruikt kunnen worden. Op zich heeft Apple nu al zoiets met de Apple TV. Maar de tijd zal het leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25
Toch jammer. Hoe vaak ik niet ff gauw wat van de ene telefoon naar de andere telefoon stuur dmv bluetooth.. ;)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:35:
Gezien de focus van Apple op wifi en de hogere bandbreedte van wifi lijkt me een synchronisatie mogelijkheid via wifi eigenlijk logischer dan via bluetooth :). Dat zou dan immers ook voor de iPod touch en evt. toekomstige iPod modellen met wifi gebruikt kunnen worden. Op zich heeft Apple nu al zoiets met de Apple TV. Maar de tijd zal het leren ;)
Wifi is ook een goeie, ik dacht zelf eerder aan bluetooth omdat dat meer voor Peer 2 Peer gemaakt is.

Syncen via WiFi kon eerst ook met Windows Mobile 5, maar dat is er om veiligheidsredenen uit gehaald. Op zich wel een goede, want wat als een andere computer in het netwerk zich voor doet als mijn Macbook?

Verder zou je op deze manier ook de iPhone kunnen intergreren met een AppleTV. Draadloos vanaf je iPhone content naar de AppleTV streamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136845

Hoe zit het nou met dat GPRS/EDGE gedoe?
Kan je niet OTB instellen dat je je mail alleen wilt ontvangen als je een wifi verbinding hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:46:
[...]

Wifi is ook een goeie, ik dacht zelf eerder aan bluetooth omdat dat meer voor Peer 2 Peer gemaakt is.

Syncen via WiFi kon eerst ook met Windows Mobile 5, maar dat is er om veiligheidsredenen uit gehaald. Op zich wel een goede, want wat als een andere computer in het netwerk zich voor doet als mijn Macbook?

Verder zou je op deze manier ook de iPhone kunnen intergreren met een AppleTV. Draadloos vanaf je iPhone content naar de AppleTV streamen. :)
Apple lost dat opzich wel goed op, met die activerings code voor de Apple TV. Zou ook perfect werken bij de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

ik heb internet nu aan de praat, maar als ik via youtube een video wil afspelen zegt ie.

Youtube videoas requiere sm EDGE or Wi-Fi connection.

Nu is mijn internet ingesteld via edge, iemand een idee waarom de filmpjes niet afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Kijk in [iPhone & iPod touch] Handige & onmisbare applicaties, en daar even zoeken naar YouTube GPRS fix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Muthas schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:13:
[...]

Een foto sturen of ontvangen via bluetooth kan moet toch wel kunnen? Dat doen mijn vrienden en ik nog al veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Gelukt probleem verholpen, vriendelijk bedankt.

[ Voor 15% gewijzigd door racoon op 21-03-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Kwam net dit filmpje tegen van de iAno "Coldplay - Clocks".

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gDK8RtG5mpU]

Kan niet wachten, volgende week krijg ik pas mn iPhone. Dit soort applicaties zijn gewoon erg leuk speelgoed :)

[ Voor 41% gewijzigd door FireStarter op 21-03-2008 20:08 ]

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

in de contacten staan een hoop e-mail adressen , deze heb ik er zelf niet ingezet , hoe krijg ik deze er uit?

[ Voor 19% gewijzigd door racoon op 21-03-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik kan in Mei een iPhone kopen (uit Amerika), voordat ik het ga doen wil ik toch nog even het een en ander op een rijtje zetten: Wat zijn nou exact de voordelen van een 3G iPhone vs een 2,5G iPhone? Alleen de snelheid waarmee je kan GPRS'en toch? Ik las verder ook iets over de kwaliteit van een telefoongesprek, hoewel ik aanneem dat dit een marginale verbetering is... De mensen die ik ken met een iPhone, hebben geen van allen een GPRS abonnement, daarom heb ik zelf niet echt kunnen ondervinden hoe traag (of snel) het nou eigenlijk gaat. Google biedt ook niet echt veel hulp :>.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86399

racoon schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:33:
in de contacten staan een hoop e-mail adressen , deze heb ik er zelf niet ingezet , hoe krijg ik deze er uit?
Uuh, ik weet niet hoe ze er in komen, maar gewoon Contact verwijderen werkt niet? Of zijn ze bij bestaande contacten geplaatst? Dan moet je Wijzigen drukken en dan de delete knopjes voor de mailadressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Waarschijnlijk zijn al die contacten erin gekomen omdat iTunes automatisch met Outlook synct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255693

Heey,

Ik heb een probleem met een source via de installer, namelijk: http://conceitedsoftware.com/iphone.
Elke keer als ik iets download van deze source krijg ik de melding: Package download failed!

Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Heeft er hier iemand GPRS via T-Mobile, de goedkope PIT van 9,50 per maand? Ik zit er namelijk over na te denken dit data-abbonement ook te nemen, maar dan voornamelijk voor het luisteren van Last.fm streaming radio via MobileScrobbler. Misschien zou iemand de snelheid voor mij willen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 11:29

Remi

Moo!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende. :)

Het lukt me namelijk niet om gprs aan de praat te krijgen.
Het gaat om een iphone 1.1.4. op het kpn prepaid netwerk + surf&mail.
Officieel hoef je daar alleen bij APN in te voeren "internet" en dat doe ik dan ook.

Als ik deze settings gebruik krijg ik continue de melding "Could not activate EDGE: You are not subscribed to EDGE". :'(

Het activeren via 1200 en dan optie 2 heb ik al gedaan en gprs werkt ook meteen als ik hem in 2 andere toestellen stop (Nokia 6230 en Samsung E900). Zowel de klantenservice van HI als KPN hebben mij instellingen nagekeken en alles zou moeten werken. Ik ben er dan ook overtuigd dat het aan de iphone of zijn instellingen moet liggen.

Andere settings bij EDGE heb ik ook al geprobeerd maar deze werken allemaal niet. Ook reboot ik hem elke keer als ik iets gewijzigd heb.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
hoe kan je ervoor zorgen dat als je niet op internet(WiFi) zit, en je gaat bv internet op dat die dan GPRS pakt, dat je dat kan uitzetten?

Ik gebruik liever geen internet enzo. is daar een knop voor in de tel dat je dat kan uitzetten?

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondersteund de iPhone standaard bluetooth HID apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ik wilde net een third party app installeren, maar ik kreeg plots de melding dat ik foto's of video zou moeten verwijderen omdat mijn disk full is. Ik heb een 16GB versie, maar kwam na wat Googlen erachter dat voor apps maar een kleine partitie beschikbaar is. Ik lees verschillende verhalen over hoe groot die is, varierend van 150MB tot 300MB. Ook met die 150MB zou 'ie nog lang niet vol moeten zitten volgens mij. Ik heb maar een paar apps geinstalleerd (om precies te zijn: iSolitaire, iZoo, AppSupport Patch (1.1.3), NL Nummerherkenning, NL Taalcorrectie (T9), NL Taalpakket 1.1.3, MobileScrobbler, Apollo, smartRSS, BSD Subsystem, Installer, OpenSSH, IM Chat 1.1.3 Fix, BossPrefs, Converter, en LocateMe). Hiervan is vooral het Taalpakket aardig groot, maar toch nog maar een paar MB. Heeft iemand anders ook last van deze melding?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 00:33:
Ondersteund de iPhone standaard bluetooth HID apparatuur?
Nee, eigenlijk alleen HSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 07:53
fingerhead schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 23:36:
hoe kan je ervoor zorgen dat als je niet op internet(WiFi) zit, en je gaat bv internet op dat die dan GPRS pakt, dat je dat kan uitzetten?

Ik gebruik liever geen internet enzo. is daar een knop voor in de tel dat je dat kan uitzetten?
Als je bossprefs installeert dan kan je daarmee EDGE (GPRS) en Wifi gemakkelijk uitzetten.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Captain N schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:20:
Ik wilde net een third party app installeren, maar ik kreeg plots de melding dat ik foto's of video zou moeten verwijderen omdat mijn disk full is. Ik heb een 16GB versie, maar kwam na wat Googlen erachter dat voor apps maar een kleine partitie beschikbaar is. Ik lees verschillende verhalen over hoe groot die is, varierend van 150MB tot 300MB. Ook met die 150MB zou 'ie nog lang niet vol moeten zitten volgens mij. Ik heb maar een paar apps geinstalleerd (om precies te zijn: iSolitaire, iZoo, AppSupport Patch (1.1.3), NL Nummerherkenning, NL Taalcorrectie (T9), NL Taalpakket 1.1.3, MobileScrobbler, Apollo, smartRSS, BSD Subsystem, Installer, OpenSSH, IM Chat 1.1.3 Fix, BossPrefs, Converter, en LocateMe). Hiervan is vooral het Taalpakket aardig groot, maar toch nog maar een paar MB. Heeft iemand anders ook last van deze melding?
Heel gek, ik heb al meerdere mensen gehoord over dat ze deze fix moeten uitvoeren, maar ik heb er nog geen last van gehad, terwijl ik echt al veel meer heb geïnstalleerd (waaronder een 25MB weegend ROM pack). Misschien dat sommige unlock-applicaties dit automatisch al fixen, ik heb ZiPhone gebruikt, jij?
Puck schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:41:
Heeft er hier iemand GPRS via T-Mobile, de goedkope PIT van 9,50 per maand? Ik zit er namelijk over na te denken dit data-abbonement ook te nemen, maar dan voornamelijk voor het luisteren van Last.fm streaming radio via MobileScrobbler. Misschien zou iemand de snelheid voor mij willen testen?
Net geprobeerd, en gaat niet. Buffer - muziek - buffer - muziek :z Via WiFi werkt het wel goed, het Scobblen ook :) (dat wel via GPRS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Muthas schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 10:24:
Heel gek, ik heb al meerdere mensen gehoord over dat ze deze fix moeten uitvoeren, maar ik heb er nog geen last van gehad, terwijl ik echt al veel meer heb geïnstalleerd (waaronder een 25MB weegend ROM pack). Misschien dat sommige unlock-applicaties dit automatisch al fixen, ik heb ZiPhone gebruikt, jij?
Ik ook, versie 2.5. En heb firmware versie 1.1.3.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Gebruik je misschien Cydia ipv/naast Installer, die doet dat volgens mij automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ook ZiPhone, gewoon Installer, Cydia niet eens geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb de melding sinds gister ook en heb ZiPhone gebruikt om te unlocken (had toch al een 3.9 bootloader). Toch maar even op zoek naar die fix!
Net geprobeerd, en gaat niet. Buffer - muziek - buffer - muziek :z Via WiFi werkt het wel goed, het Scobblen ook :) (dat wel via GPRS)
Jammer :( gebruik Last.fm echt veel en zou te gek zijn als ik radio kon luisteren via iPhone! Dan maar via WiFi.

[ Voor 55% gewijzigd door Puck op 22-03-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik heb ook enkel de Installer gebruikt, geen Cydia of handmatige installaties.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Puck schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:24:
Waarschijnlijk zijn al die contacten erin gekomen omdat iTunes automatisch met Outlook synct.
Dat klopt, maar hoe krijg ik ze er nu weer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

racoon schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:04:
[...]

Dat klopt, maar hoe krijg ik ze er nu weer uit?
iTunes vertellen dat je contacten niet wil syncen, dan opnieuw syncen? Wilde gok hoor, ik heb het zelf nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Anoniem: 86399 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:18:
[...]

iTunes vertellen dat je contacten niet wil syncen, dan opnieuw syncen? Wilde gok hoor, ik heb het zelf nog nooit gedaan.
ik heb in itunes bij info contactgegevens synchroniseren met uitgevinkt,opnieuw gesynct en ze staan er nog steeds in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

hoe krijg ik Mobile Chat IM op me iphone, heb deze in het topic over onmisbare applicaties gezien maar kan nergens lezen hoe te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

racoon schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:23:
ik heb in itunes bij info contactgegevens synchroniseren met uitgevinkt,
opnieuw gesynct en ze staan er nog steeds in.
Je kan emailadresen toch gewoon handmatig wissen bij 'n contactpersoon,
zonder de gehele contactpersoon te moeten wissen... Of denk ik nu te simpel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
racoon schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:36:
hoe krijg ik Mobile Chat IM op me iphone, heb deze in het topic over onmisbare applicaties gezien maar kan nergens lezen hoe te installeren?
Staat inderdaad niet helemaal duidelijk aangegeven in dat topic. Ik heb er even een nieuwe post ingezet voor je, zo moet het wel lukken!

MrAcid in "[iPhone & iPod touch] Handige & onmisbar..." :)

[ Voor 35% gewijzigd door MrAcid op 22-03-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

MrAcid schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:48:
[...]

Staat inderdaad niet helemaal duidelijk aangegeven in dat topic. Ik heb er even een nieuwe post ingezet voor je, zo moet het wel lukken!

MrAcid in "[iPhone & iPod touch] Handige & onmisbar..." :)
Dat is duidelijker, maar nu krijg ik een package download failed error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

racoon schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:22:
Dat is duidelijker, maar nu krijg ik een package download failed error.
Download deze is dan (is precies dezelfde client)

Naam: MobileChat
Source: Conceited Software
Source URL: http://www.macminicolo (en de rest kan ik niet lezen)
Beschrijving: MSN, ICQ, AOL, .Mac en XMPP messenger voor de iPhone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

die link doet niks :S

overigens krijg ik als ik meer dingen wil installeren dezelfde error.

[ Voor 63% gewijzigd door racoon op 22-03-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255693

Ik krijg ook die error bij Conceitedsoftware ( zowel bij de standaard ingestelde source als macminicolo )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik wilde zelf ook die IM software wel hebben dus even die source toegevoegd van MrAcid...
Toen even gekeken in de installer bij 'all packages' en MobileChat opgezocht :)

Die was niet van die twenty08 maar dus van Conceited Software :)

En die source is geen maciminicolo heh! Daar moet nog wat achter alleen dat kan ik niet lezen ;)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.