Dat zal gewoon werken ja, je kan zelfs je iPhone op deze manier instellen via wat terminal commando's, hoewel je jezelf kan afvragen hoe handig het delen van die slome GPRS verbinding isrobertwebbe schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:09:
Op deze manier zou te toch al een beetje het 3G gevoel moeten kunnen krijgen op je iPhone. Heeft iemand anders dit wellicht al geprobeerd?
Anoniem: 221317
Ik krijg binnenkort een iPhone 16 GB. Iemand een tip voor goede bescherming? Ik wil absoluut geen beschadigingen oplopen.
Ik zag zelf dit:
Klik
Ik zag zelf dit:
Klik
Grappig.
Op http://www.vodafone.nl/prive/zoeken naar de Nokia N96 en vele andere toestellen die nog niet leverbaar zijn en er staat: Je zocht op Nokia N96 in de sectie Privé. Er zijn geen resultaten gevonden.
Zoek je echter op "iPhone" dan staat er meer:
Je zocht op iphone in de sectie Privé. Er zijn geen resultaten gevonden.
Bedoel je misschien: Online winkel Of ga rechtstreeks naar: Coming soon
Dacht te weten dat ie hier met T-Mobile zou gaan komen... maar toch opmerkelijk.
Op http://www.vodafone.nl/prive/zoeken naar de Nokia N96 en vele andere toestellen die nog niet leverbaar zijn en er staat: Je zocht op Nokia N96 in de sectie Privé. Er zijn geen resultaten gevonden.
Dacht te weten dat ie hier met T-Mobile zou gaan komen... maar toch opmerkelijk.
iMac 24" 2.8GHz 4gb ram 320 gb hdd wireless MM, Canon Pixma MP610, MyBook Studio 500GB
Mijn sony ericssons (3 generaties versleten) hadden die alarm functies ook al een behoorlijke tijd. Alleen met deze interface is gewoon perfectAnoniem: 112184 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:16:
Ik ben nog steeds een gelukkige iPhone gebruiker. Heb 'm nu al een paar weekjes en vind het ronduit perfect toestel. Het scherm imponeert mij (en elke kennis) nog elke dag.
Ook de agenda vind ik subliem. Zelfs de ALARM functie. Eindelijk een GSM die je per dag of zelfs meerdere alarmen per dag kan instellen. Op een gewone Nokia kon dit niet. Ondertussen heeft HTC en andere merken dit uiteraard weer wel.
Het is idd erg afhankelijk van de software die daar aan 'hangt', en de hardware die dit moet gaan ondersteunen.Wat ik wilde zeggen: GPS en 3G. In België gebruiken we nog geen 3G toestanden. GPS heb ik mijn gewone navigator voor. Okay, Google Maps is een leuk gadget, en moest het echt accurate route berekening doen, dan zie ik mijzelf dit wel gebruiken in het stad of zo, als ik te voet ergens naartoe moet. Maar in de auto lijkt mij een "grote GPS" toch meer vertrouwen in te boezemen.
Kleiner scherm ? neen, klavier is -zoals bij de aankondiging van de 1G iPhone- niet gewenst door de beperkingen die zo'n interface geven. Je beeldscherm kantelen is er niet meer bij, en de tactile feedback door middel van geluid vind ik zelf voldoende. Koppel daar de foutcorrectie aan en in mijn optiek is dit de eerste goeie implementatie van een softwarematig toetsenbord.Als je alle geruchten moet geloven zal de nieuwe 3G iPhone er ongelooflijk anders gaan uitzien. Maar dat geloof ik niet. Waarom zou Apple het toestel kleiner maken? (kleiner scherm en een klavier zeggen sommigen). Just my two cent though.
En geruchten genoeg, zoals we apple kennen lekt er weinig tot niets, totdat er een dag van tevoren wat dingen bekend worden over productpresentaties, vaak op sites die nu dus ook uit de lucht zijn (thinksecret.com bijv.)
Deze plek is te koop.
Ik lees net op nu.nl dat Vodafone de Iphone in 10 landen gaat verkopen. Nederland stond nog niet in die lijst. Wie weet dat het nog volgt? De deur voor T-mobile staat dus in ieder geval nog open..MightyTias schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:45:
Grappig.
vanaf 11 augustus zit ik in FloridaAnoniem: 151407 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 04:48:
[...]
===========================
hier wat niet boeiende off-topic maar graag meegedeelde info.
me vakantie stekkie 6 slaapkamers, 3 badkamers en zwembad:
http://maps.google.com/ma....001011,0.001754&t=h&z=19
en me waggie:
[afbeelding]
greetz uit davenport, florida waar de zon bakt tot 34 graden overdag
Allemaal in een Mustang cabrio
Volgens mij is het veel makkelijker om een paar kilometer UTP in je rugzak te stoppen en een wifi router achter je rits te stoppen (He, ben je blij me te zien of is dat een wifi router in je broek?)robertwebbe schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:09:
Verder heb ik nog een idee dat ik nog steeds niet heb kunnen testen omdat ik mijn iPhone heb uitgeleend (en nog steeds niet terug heb). Op mijn Nokia N82 (of andere Symbian 60) kun je Walking Hotspot installeren. Dit is een applicatie die de internetverbinding (bijvoorbeeld HSDPA) weer kan uitzenden naar een ad-hoc wifi verbinding. Op deze manier kan ik mijn notebook dan weer voorzien van een internet verbinding op HSDPA snelheid zonder een los HSDPA modem nodig te hebben. Ik gebruik voor data meestal Vodafone en ze hebben een theoretisch maximum van 3.6 Mbps. Mijn idee is om de iPhone via ad-hoc wifi te koppelen aan mijn N82 en dan gebruik te kunnen maken van de Vodafone HSDPA verbinding. Op deze manier zou te toch al een beetje het 3G gevoel moeten kunnen krijgen op je iPhone. Heeft iemand anders dit wellicht al geprobeerd?
Een klein beetje offtopic wil ik nog wel door de vingers zien, maar dit is het pats hier met je Amerikaanse vakantie iPhone topic. Kortom, ontopic graag
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Is al een keer getest op een blog, werkt gewoon goed, weet de naam/url van de site niet meer.robertwebbe schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:09:
Verder heb ik nog een idee dat ik nog steeds niet heb kunnen testen omdat ik mijn iPhone heb uitgeleend (en nog steeds niet terug heb). Op mijn Nokia N82 (of andere Symbian 60) kun je Walking Hotspot installeren. Dit is een applicatie die de internetverbinding (bijvoorbeeld HSDPA) weer kan uitzenden naar een ad-hoc wifi verbinding. Op deze manier kan ik mijn notebook dan weer voorzien van een internet verbinding op HSDPA snelheid zonder een los HSDPA modem nodig te hebben. Ik gebruik voor data meestal Vodafone en ze hebben een theoretisch maximum van 3.6 Mbps. Mijn idee is om de iPhone via ad-hoc wifi te koppelen aan mijn N82 en dan gebruik te kunnen maken van de Vodafone HSDPA verbinding. Op deze manier zou te toch al een beetje het 3G gevoel moeten kunnen krijgen op je iPhone. Heeft iemand anders dit wellicht al geprobeerd?

*got it
http://www.engadget.com/2...e-3g-iphone-the-hard-way/
[ Voor 4% gewijzigd door k5052 op 07-05-2008 19:49 ]
Anoniem: 151407
yes sirrrHoedje schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:30:
[mbr]Een klein beetje offtopic wil ik nog wel door de vingers zien, maar dit is het pats hier met je Amerikaanse vakantie iPhone topic. Kortom, ontopic graag ;)[/]

weet iemand nog een gratis alternatief dan isim. die ook sim contacten van en naar sim kan kopieren?.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 07-05-2008 20:20 ]
Anoniem: 94028
Sinds gisteren heb ik een probleem met de speaker van mijn iphone.
Gisteren luisterde ik muziek via de speaker. Tegelijkertijd kreeg ik een sms binnen. Vanaf dat moment krijg ik geen enkel geluid meer uit de speaker. Geen toetstonen, beltonen of muziek. Na een beetje googelen en forum zoeken kreeg ik een paar oplosingen.
- aantal keren headphones in en uit, werkte niet
- geluid aan/uit switch controleren
- soft reset
- restore
- knopje op headset proberen
- reset all settings
niets van dit alles mocht baten. Ik zit nog steeds zonder geluid. Met het headset ingeplugd werkt alles prima. Zelfs het schoonmaken van de earphone poort hielp niets.
Is mijn speaker stuk? Of heeft iemand nog een andere oplossing?
p.s. misschien is het niets, maar op het moment dat het geluid er gisteren mee stopte, lag mijn iphone bovenop een stereotoren, kan het zijn dat de speaker door magnetisme dood is?
Gisteren luisterde ik muziek via de speaker. Tegelijkertijd kreeg ik een sms binnen. Vanaf dat moment krijg ik geen enkel geluid meer uit de speaker. Geen toetstonen, beltonen of muziek. Na een beetje googelen en forum zoeken kreeg ik een paar oplosingen.
- soft reset
- restore
- reset all settings
niets van dit alles mocht baten. Ik zit nog steeds zonder geluid. Met het headset ingeplugd werkt alles prima. Zelfs het schoonmaken van de earphone poort hielp niets.
p.s. misschien is het niets, maar op het moment dat het geluid er gisteren mee stopte, lag mijn iphone bovenop een stereotoren, kan het zijn dat de speaker door magnetisme dood is?
Van dat magnetisme, dat geloof ik niet.Anoniem: 94028 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:45:toon volledige bericht
- soft reset
- restore
- reset all settings
In een Mac-forum lees ik, dat mensen met hetzelfde probleem dat konden oplossen
door in het gaatje van de koptelefoon te blazen, er zat blijkbaar stof in.
En als dat niet helpt, dan:
http://www.iphoneatlas.co...phone-audio-a-simple-fix/
Succes
Anoniem: 94028
Stof heb ik al gecontroleerd. Plug diverse keren in en uit werkt ook niet. En als ik het volume harder en zachter zet, zegt hij ringer, ipv headphones, dus hij denkt niet dat er headphones aangesloten zijn.
Restore ga ik nog maar eens proberen denk ik, misschien helpt het de tweede keer
Restore ga ik nog maar eens proberen denk ik, misschien helpt het de tweede keer
Anoniem: 153621
Ik heb(nog) geen iPhone en denk er voorlopig ook niet aan om eentje te kopen omdat elke randdebiel tegenwoordig met dat ding loopt en elke exclusieve tijd gewoon weg is. Daarnaast is deze iPhone ook niet af omdat het een rev.A versie is en een aantal essentiele zaken ontbreekt daar waar andere phones zoals de laatste LG of Nokia dat wel hebben.En dat terwijl ik een mac-gebruiker pur sang ben.

Dan heb je in deze topic niks te zoeken of wel ?Anoniem: 153621 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:28:
Ik heb(nog) geen iPhone en denk er voorlopig ook niet aan om eentje te kopen omdat elke randdebiel tegenwoordig met dat ding loopt en elke exclusieve tijd gewoon weg is. Daarnaast is deze iPhone ook niet af omdat het een rev.A versie is en een aantal essentiele zaken ontbreekt daar waar andere phones zoals de laatste LG of Nokia dat wel hebben.En dat terwijl ik een mac-gebruiker pur sang ben.
Bijna overal zie ik tegenwoordig ook al een MAC staan...ook niet echt exclusief meer. En wat koop je dan? Een N73, N95. Ook niet echt exclusief als je het mij vraagt. Volgens mij ben je gewoon jaloersAnoniem: 153621 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:28:
FF Ontopic
Heb me iPhone nu precies een week en heb 2 vraagjes:
- Is het normaal dat er alleen uit de linker speaker geluid komt. Er zitten zeg maar 2 gaten onderin.
- Safari klapt er nog weleens geregeld uit. Vaak bij grote sites. Ook als ik muziek afspeel, en dan ga internetten dan kapt de muziek ermee. Komt dit door de oude firmware? (1.0.2)
No Shame, only Fame!
Je wilt zeggen dat je wel 'exclusief' bent met een Nokia of Elcheapo ..Anoniem: 153621 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:28:

Bij welke AT&T heb je m kunnen meenemen?Anoniem: 151407 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 04:30:
net een iphone hier gehaald vandaag in orlando, florida.
ben er op vakantie en damn wat heeft het wat moeite gekost om dat ding te bemachtingen.
geen enkele apple store hier had ding op voorraad en zou hem ook niet krijgen voorlopig.
ik zocht namenlijk de 16 gb versie.
na nog 13 at&t stores afgebeld te hebben en 2 ritjes naar stores van at&t is het toch gelukt.
eerste store wou de iphone niet verkopen zonder dat ik in de winkel al het ding activeerde met at&t en tja dat wil je niet als hollander
bel ik een andere store, ligt de 16 gb op voorraad en krijg hem gewoon mee met alleen mijn naam en email adres door te geven.... slaat ook op alles but hell, heb nu een 16 gb iphone voor 342 euri inc us tax. nu nog operatie smokkel door de douane
Ben nu in Orlando maar heb nog geen winkel gezien die 'm los wilt verkopen.
Is er ooit "exclusieve tijd" geweest dan?Anoniem: 153621 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:28:
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Anoniem: 112184
Weet iemand een oplossing hiervoor?
Ik zou graag mijn SIM kaart leegmaken die ik in de iPhone zitten heb. Aangezien deze toch geen functie heeft omtrent opslagcapaciteit lijkt het mij fijner om dit leeg te maken. Simport laat toe om nummers te kopiëren van en naar de iPhone, maar ik zoek dus een echte "delete" functie.
Okay, ik kan mijn SIM in een oude telefoon steken, maar ik heb natuurlijk deze allang verkocht of weggegeven.
Ik zou graag mijn SIM kaart leegmaken die ik in de iPhone zitten heb. Aangezien deze toch geen functie heeft omtrent opslagcapaciteit lijkt het mij fijner om dit leeg te maken. Simport laat toe om nummers te kopiëren van en naar de iPhone, maar ik zoek dus een echte "delete" functie.
Okay, ik kan mijn SIM in een oude telefoon steken, maar ik heb natuurlijk deze allang verkocht of weggegeven.
telefoon van een ander?Anoniem: 112184 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:55:
Weet iemand een oplossing hiervoor?
Maar zoals je zeft heeft het geen functie. Waarom zou je het dan leeg willen maken? En waarom zou iemand hier een applicatie voor schrijven als het toch zinloos is?
heb mijn 16 gb van deze store, ligt dicht bij orlando:wAizz schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:24:
[...]
Bij welke AT&T heb je m kunnen meenemen?
Ben nu in Orlando maar heb nog geen winkel gezien die 'm los wilt verkopen.
bel ze gewoon eerst of ze uberhaupt nog phones hebben want toen ik de mijne haalde daar waren er nog maar 2. en je kan vragen of je ``thuis`` mag activeren.
AT&T
1332 N JOHN YOUNG PKWY
KISSIMMEE, FL 34741
(407) 931-0300
- Er zit maar een speaker in de iPhone, de andere is de microfoon.S2801 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:19:
[...]
- Is het normaal dat er alleen uit de linker speaker geluid komt. Er zitten zeg maar 2 gaten onderin.
- Safari klapt er nog weleens geregeld uit. Vaak bij grote sites. Ook als ik muziek afspeel, en dan ga internetten dan kapt de muziek ermee. Komt dit door de oude firmware? (1.0.2)
- Zou best kunnen dus gewoon even updaten naar 1.1.4
M'n contract verloopt en ben op zoek naar een nieuwe telefoon, vandaag wel een goed bod gekregen voor de iphone en ook mee wezen spelen.
iphone 8Gb, gratis bij tweejarig contract 20 euro per maand waarbij de eerste 3 maand voor 10 euro..
Dat leek mij wel een goede deal, had nooit zo veel interesse in de iphone gehad, maar nu ik hem in m'n handen heb gehad en er mee heb gespeelt
en eigenlijk wel een betere mp3 speler wil dan m'n SE K800i, wil ik hem eigenlijk wel hebben..
Het enige minpunt is de camera en of het wel 2 jaar leuk blijft.
Dus wie weet mij te overtuigen?
iphone 8Gb, gratis bij tweejarig contract 20 euro per maand waarbij de eerste 3 maand voor 10 euro..
Dat leek mij wel een goede deal, had nooit zo veel interesse in de iphone gehad, maar nu ik hem in m'n handen heb gehad en er mee heb gespeelt
Het enige minpunt is de camera en of het wel 2 jaar leuk blijft.
Dus wie weet mij te overtuigen?
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Tweejarig contract bij wie ?
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
t-moblie contract, kost normaal 30 euro per maand, ik kon hem voor een speciaal prijsje krijgen. Is trouwens bij een onafhankelijke winkel hier in zwolle.
NOFI, maar wat doe je in dit topic? Je kan zat ervaringen lezen, is dit een verkapte kijk-mij-ik-kan-een-iphone kopen post?
Het begint nu wel op te schieten, die 3G iPhone (ik ben er vrijwel zeker van dat er geen GPS zal zijn). O2 UK verkoopt geen iPhones meer, in Amerika is ie op veel plekken uitverkocht, intern bij sommige bedrijven is de huidige iPhone end of life verklaart en AT&T vraagt medewerkers in juni geen vrij te nemen, hij komt er dus echt aan nu. En ik denk ook wel vanaf dan gelijk in NL.
Het begint nu wel op te schieten, die 3G iPhone (ik ben er vrijwel zeker van dat er geen GPS zal zijn). O2 UK verkoopt geen iPhones meer, in Amerika is ie op veel plekken uitverkocht, intern bij sommige bedrijven is de huidige iPhone end of life verklaart en AT&T vraagt medewerkers in juni geen vrij te nemen, hij komt er dus echt aan nu. En ik denk ook wel vanaf dan gelijk in NL.
Even een tip voor de mensen die naar USA gaan en een iPhone hebben kunnen kopen en je wilt ook graag het doosje hebben maar bang bent dat je bij de douane gepakt te worden.
Stuur het doosje op!
Wij hebben 2 iPhone doosjes in 1 doos opgestuurd bij een USPS postkantoor. Bij de beschrijving die je mee moet geven van wat erin zit geef je op: empty boxes (de amerikanen keken wel vreemd op zo van wtf waarom lege doosjes versturen). En de waarde meegeven van $1,-.
Opsturen en 3 dagen later stond de postbode hier in Nederland al op de stoep
Dit koste ons $16.80 stelt dus niks voor.
Stuur het doosje op!
Wij hebben 2 iPhone doosjes in 1 doos opgestuurd bij een USPS postkantoor. Bij de beschrijving die je mee moet geven van wat erin zit geef je op: empty boxes (de amerikanen keken wel vreemd op zo van wtf waarom lege doosjes versturen). En de waarde meegeven van $1,-.
Het is helemaal niet bedoeld als een kijk-mij-een-iphone-kunnen-kopen-post.Muthas schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:50:
NOFI, maar wat doe je in dit topic? Je kan zat ervaringen lezen, is dit een verkapte kijk-mij-ik-kan-een-iphone kopen post?
Ik wou gewoon weten of het een beetje een redelijke deal was (ja ik weet hoeveel die dingen op marktplaats ongeveer kosten, maar weinig abbo deals). Verder ben ik aan het twijfelen en beetje bang voor de incompabiliteit met het nl netwerk, updates etc, maar van wat ik in het topic heb gelezen is dat geen probleem.
Ik wacht eigenlijk gewoon op een paar laatste motiverende woorden om dat ding te kopen, want het blijft een bijzonder iets vind ik, anders dan een gewone telefoon.
Nou, de camera is prima, het is juist voor het eerst dat ik een camera op een telefoon gebruik omdat het zo makkelijk is om er iets mee te doen (publiceren op flick dmv iFlickr, snel aan een contact koppelen, snel door je foto's bladeren, bij aansluiten iPhone direct naar je pc kopieren). En de telefoon zelf, tja ik ben er erg blij mee, heb wat samsungs en HTC/QTEK telefoons hiervoor gebruikt maar zou nu niets anders willen.
What's in the case?
heb de doosjes weggegooid aangezien je toch niets aan heb anders dan als display/pats materiaalDutch3men schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:25:
Even een tip voor de mensen die naar USA gaan en een iPhone hebben kunnen kopen en je wilt ook graag het doosje hebben maar bang bent dat je bij de douane gepakt te worden.
Stuur het doosje op!
Die dingen die jij zegt kunnen met andere telefoons ook volgens mij hoorRon!n schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 00:34:
Nou, de camera is prima, het is juist voor het eerst dat ik een camera op een telefoon gebruik omdat het zo makkelijk is om er iets mee te doen (publiceren op flick dmv iFlickr, snel aan een contact koppelen, snel door je foto's bladeren, bij aansluiten iPhone direct naar je pc kopieren). En de telefoon zelf, tja ik ben er erg blij mee, heb wat samsungs en HTC/QTEK telefoons hiervoor gebruikt maar zou nu niets anders willen.
Hij is blijven hangen Metallica. Is een software issue waarschijnlijk. Had ik zelf ook een keer. Wat ik gedaan had is met de headset erin, iemand bellen (je voicemail bijvoorbeeld) en dan de headset tijdens het gesprek eruit halen (en eventueel er weer in zetten als het niet werkt). Bij m'n zus die het ook had, heb ik ook voicemail gebeld met de headset erin, en daarna de iPhone uitgezet met headset erin. Headset losgekoppeld en daarna de iPhone weer aangezet. Probeer het eens.Anoniem: 94028 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:45:
offtopic:
groetjes aan de andere iPhone peeps, over 5 dagen weer terug uit India, dan kan ik naar hartelust weer alle posts nalezen
groetjes aan de andere iPhone peeps, over 5 dagen weer terug uit India, dan kan ik naar hartelust weer alle posts nalezen
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Kennen jullie goede iPhone sites? Of welke gebruiken jullie vaak? Om het dataverbruik zo minimaal mogelijk te houden, zoek ik goede sites die voor de iPhone eigenlijk alleen maar plain tekst tevoorschijn toveren. De paar goede die ik wel kan waarderen zijn deze twee:
http://ihpone.sossie.nl (enorm handig)
http://wap.fok.nl/pda
Eerst genoemde presenteert de content van een hoop sites in een iPhone jasje. Ideaal. Maar ik zoek er dus nog meer.
Eerst genoemde presenteert de content van een hoop sites in een iPhone jasje. Ideaal. Maar ik zoek er dus nog meer.
ik zeg ook niet dat andere telefoons het niet kunnen, maar juist het gemak waarmee het op de iPhone gaat ervaar ik als zeer prettig.MarcoC schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:56:
[...]
Die dingen die jij zegt kunnen met andere telefoons ook volgens mij hoor? Bij een SE iig wel, op het publiceren op Flickr na dan.
What's in the case?
Anoniem: 189953
Absoluut, andere telefoons kunnen deze dingen zeker ook.MarcoC schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:56:
[...]
Die dingen die jij zegt kunnen met andere telefoons ook volgens mij hoor? Bij een SE iig wel, op het publiceren op Flickr na dan.
Mijn hele HTC verleden kan veel meer dan de iPhone.
Ook het versturen naar Flickr gaat prima met WindowsMobile toestellen hoor.
Ik heb ook altijd geroepen dat ik daarom voorlopig nog geen iPhone wilde hebben.
Mijn broer heeft vorig jaar als 1 van de eerste een iPhone gekocht,
heb ik veel mee gespeeld, maar bleef bij mijn standpunt.
Belangrijke punten op een mobiel zijn voor mij (naast bellen, duh) mailen, internet, muziek en navigatie.
Uiteindelijk heb ik er 1 gekregen van iemand en was de eerste 2 dagen nog steeds septisch.
Bottomline: ik heb sindsdien geen WM toestel meer aangeraakt!
(behalve de HTC Touch van mijn vriendin dan
Er iets gewoon niet 1 toestel die alle genoemde punten zo verschrikkelijk goed heeft geïntegreerd.
Sinds mijn iPhone gebruik ik alleen mijn PC bijna nooit meer, nu doe ik echt alles op de Mac
Alleen navigeren mis ik, daarvoor gebruik ik of HTC van vriendin of mijn oude Nokia N81,
verder is de iPhone helemaal mijn toestel!!
Ik vind de iPhone op veel punten fantastisch, en het gebruiksgemak waardoor ik enorm, maar op dit punt vind ik echt niet dat de iPhone uitblinkt. De SonyEricsson Cybershot toestellen zijn op dit gebied net een tikje beter vind ik.Ron!n schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:22:
[...]
ik zeg ook niet dat andere telefoons het niet kunnen, maar juist het gemak waarmee het op de iPhone gaat ervaar ik als zeer prettig.
www.itweedehands.nlTMC schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:16:
Kennen jullie goede iPhone sites? Of welke gebruiken jullie vaak? Om het dataverbruik zo minimaal mogelijk te houden, zoek ik goede sites die voor de iPhone eigenlijk alleen maar plain tekst tevoorschijn toveren. De paar goede die ik wel kan waarderen zijn deze twee:
iPhone graphic: Apple’s new map of the world
Countries where the iPhone is now available, or will be this summer, are marked in red:

En welk landje valt er weer net buiten...
Countries where the iPhone is now available, or will be this summer, are marked in red:

En welk landje valt er weer net buiten...
[ Voor 11% gewijzigd door Serenity op 10-05-2008 12:27 ]
De iPhone is niet meer verkrijgbaar bij de online Apple store (UK én US), misschien komt de 3G iPhone sneller dan verwacht?
Anoniem: 76468
Hij komt gewoon netjes volgens schema na de WWDC in SF, die is tussen 7 en 14 juni, in de week daarna is ie te koop in de USA, waarschijnlijk komt in de weken daarna de uitrol in de rest van de wereld, het oosten, delen van Europa, etc.MarcoC schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 19:39:
De iPhone is niet meer verkrijgbaar bij de online Apple store (UK én US), misschien komt de 3G iPhone sneller dan verwacht?
Reken er maar niet op dat hij anytime soon in Nederland uitkomt, dat duurt altijd minstens een half jaar of langer na de introductie van een toestel, met dank aan onze providers hier. En dat is met gewone Nokia's zo, laat staan een iPhone, waarbij Apple een deel van de winst wil hebben.
Dus als ie hier al uitkomt, gaat dat je achterlijk veel geld kosten in vergelijking met de rest van de wereld.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 76468 op 10-05-2008 20:32 ]
Paar weken terug was er ook niets leverbaar. Vorige week kon ik toch een paar toestellen (16Gb) bestellen. Die komen dan weer uit China naar de VS. Er staat dan volgens mij momenteel geen stop op de productie voor deze modellen.MarcoC schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 19:39:

Earlier today we posted a screenshot on our dedicated iPhone blog (RSS) that claimed to depict a new On/Off option to enable 3G speeds. This new preference was found in the latest iPhone 2.0 Beta 5 distributed to developers. By default, the preference is hidden, but one developer (Chronic Productions) claims to have activated it. We have since confirmed that the text shown is indeed in the iPhone 2.0 Beta firmware, so the screenshot appears to be legitimate.
While the iPhone 2.0 firmware appears to contain 3G code, current iPhone owners will not be able to take advantage of the 3G speeds without buying the new iPhone. It appears that Apple will be using a common firmware for both the existing iPhone and the unreleased 3G-capable iPhone.
Also of interest is that due to the higher 3G power consumption, Apple is giving users an option to fall back to EDGE speeds in order to prolong battery life.
Bron: http://www.macrumors.com
Is er ook een andere manier dan de wifi manier om het nl taalpakket enzo te installeren? De buren zijn hier allemaal goed ingelicht en hebben het netwerk beveiligd
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
GPRS, autolock uit, en heel lang wachen
Andere manier is er voor jouw niet, je zou namelijk ook via SSH en WiFi het met de hand op je iPhone kunnen zetten, maar aangezien je geen WiFi hebt..
De nieuwste Installer kan ook installeren vanaf het flashgeheugen (vanuit ~/Media/Installer). Heb dit zelf nog niet geprobeerd, maar je zult de installatiebestanden van het taalpakket daar moeten plaatsen, bijvoorbeeld met MegaPhone (voorheen iPhoneDrive).Flipm0de schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:15:
Is er ook een andere manier dan de wifi manier om het nl taalpakket enzo te installeren? De buren zijn hier allemaal goed ingelicht en hebben het netwerk beveiligd
Een andere oplossing is een adhoc WiFi-verbinding tussen je iPhone en computer opzetten, maar dan moet je natuurlijk wel WiFi op je PC/Mac hebben
Anoniem: 142125
Als je dit ziet http://www.youtube.com/watch?v=czCCavcnNd8 dan denk je dat er niets kan gebeuren met je iphone. Maar helaas gold dat niet voor mijne
Na 1 week in mijn bezit viel ie buiten op de straat en ligt ie nu bij de iphone dokter ter reparatie. Hele display was te barsten. Ik dacht dat ik gek werd! Ze konden me 5 blokken verderop horen godver'en. K zooi. Kost slechts € 225,- ex de btw dit grapje. Dus iedereen hier wees gewaarschuwd hij kan dus wel kapot!
Na 1 week in mijn bezit viel ie buiten op de straat en ligt ie nu bij de iphone dokter ter reparatie. Hele display was te barsten. Ik dacht dat ik gek werd! Ze konden me 5 blokken verderop horen godver'en. K zooi. Kost slechts € 225,- ex de btw dit grapje. Dus iedereen hier wees gewaarschuwd hij kan dus wel kapot!
Hmm, ze hebben iPhoneDrive dus geupdate. Toen ik dat probeerde kon ik slechts in een aantal folders komen, en ~/Media waar zowat alles in gebeurd dus niet. Dan kan ie inderdaad dat gebruikenNorckon schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:31:
[...]
De nieuwste Installer kan ook installeren vanaf het flashgeheugen (vanuit ~/Media/Installer). Heb dit zelf nog niet geprobeerd, maar je zult de installatiebestanden van het taalpakket daar moeten plaatsen, bijvoorbeeld met MegaPhone (voorheen iPhoneDrive).
Ja hehe alles kan kapot. Het is ook niet zo slim om hem überhaupt te laten vallen.Anoniem: 142125 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:32:
Als je dit ziet http://www.youtube.com/watch?v=czCCavcnNd8 dan denk je dat er niets kan gebeuren met je iphone. Maar helaas gold dat niet voor mijne![]()
![]()
![]()
Waar laat jij em maken? Mijne is namelijk ook kapot..Anoniem: 142125 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:32:
Als je dit ziet http://www.youtube.com/watch?v=czCCavcnNd8 dan denk je dat er niets kan gebeuren met je iphone. Maar helaas gold dat niet voor mijne![]()
![]()
![]()
Anoniem: 142125
Amsterdam op de Lindegracht. Mac Repair heten ze. Zeer professionele firma!! Repareren alles van Apple. ff googlen voor het tel. nummer.kyddil schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:08:
[...]Waar laat jij em maken? Mijne is namelijk ook kapot..
Ach ja, je kan nog zo zuinig met je spullen omgaan, het kan makkelijk stuk. Mijn iPhone is zaterdag 3 meter naar beneden gevallen (!!!) op een stenen straat. Alles werkt nog prima maar er zit een deuk rond de camera. Omdat deze een kleine milimeter is ingedeukt kan ik alleen nog maar wazige foto's maken (brandpuntafstand is kleiner geworden). Voor de rest werkt alles nog helemaal! Natuurlijk baal ik ervan dat het gebeurd is, maar ik ben zeer tevreden met de kwaliteit van het toestel. Al had ik waarschijnlijk ook gewoon geluk dat hij niet met het scherm op de straatstenen is beland. Maar dan nog: 3 meter op steen en hij overleeft het 'met gemak'!
EDIT: Natuurlijk echt een kwestie van 'hoe 'ie valt'. Zo kan je ook je nek breken als je raar valt vanaf het trottoir...
EDIT: Natuurlijk echt een kwestie van 'hoe 'ie valt'. Zo kan je ook je nek breken als je raar valt vanaf het trottoir...
[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 12-05-2008 02:33 ]
Arrived anxious, left bored
Dat staat er inderdaad ook niet op nee. Afgelopen week ben ik bij de 2 apple stores in New York wezen kijken en 1 in Washington. Er werd mij verteld dat nieuwe binnen kwamen, maar dan in magere oplages. Een van de stores in NY kreeg er maar een stuk of 10 terwijl de andere er maar een stuk of 60 kreeg. Gelukkig na een lange wachtrij toch nog twee kunnen bemachtigen.BAUKstEr schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 22:19:
[...]
Paar weken terug was er ook niets leverbaar. Vorige week kon ik toch een paar toestellen (16Gb) bestellen. Die komen dan weer uit China naar de VS. Er staat dan volgens mij momenteel geen stop op de productie voor deze modellen.
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
ik heb er ook 1tje uit de VS. Mijn ouders hebben deze in NY gevonden afgelopen week. Ding is echt perfect, toch nog de wifi aan de praat gekregen. Alleen nog 2 vragen mbt sms. Ik las ergens dat er een optie is dat je, als je een sms binnenkrijgt, je niet meteen op het scherm het bericht al ziet. Waar kan ik dit aanzetten? En is er een optie om individuele smsjes van 1 persoon te wissen? nu zet ie alle smsjes in een soort chat formaat en kan je alleen het hele gesprek wissen. Kan je dus ook alleen 1 of meerdere berichten hieruit wissen?
Ik vind het echt de beste telefoon die ik ooit heb gehad, moet alleen nog wennen aan de menus, maar dat is apple heb ik gehoord. Heb een half uur gezocht naar de autocorrectiefunctie, maar achteraf toch best logisch dat ie onder keyboard staat....
Ik vind het echt de beste telefoon die ik ooit heb gehad, moet alleen nog wennen aan de menus, maar dat is apple heb ik gehoord. Heb een half uur gezocht naar de autocorrectiefunctie, maar achteraf toch best logisch dat ie onder keyboard staat....
Niet meteen het bericht al zien, kun je regelen door een wachtwoord in te stellen voor je telefoon. Als je de tijd die er verstrijkt alvorens hij erom zal vragen, op de maximale duur zet (vier uur), heb je daar verder geen last van. Dat je individuele berichtjes niet kunt wissen is al vaker ter sprake gekomen. Om dat wel te kunnen doen, moet je werken met een programma als SMSD.
^ Wat hij zegt.
Anoniem: 112184
Gisteren toch effe paniek... m'n iPhone wilde niet opstarten als ik de button vooraan (home knop?) aanraakte. Ik kreeg het scherm niet aan. Hoeveel keer ik het ook probeerde. Dan maar een reset gedaan door bovenaan de on/off knop efkes ingedrukt te houden en dan "uitschakelen". Terug opgestart en nu werkt het terug perfect!
Ik vond het wel grappig hoe ik panikeerde om een stukje metaal dat niet goed werkte. Of.. hoe snel een mens verslaafd geraakt aan z'n iPhone
Ik heb de applicatie iBirthDay v2.1.2 (op firmware 1.4) draaien, maar 't werkt toch niet. Ik krijg geen melding van birthday volgens de instellingen. Ach ja, dan kijk ik wel manueel regelmatig.
Ik vond het wel grappig hoe ik panikeerde om een stukje metaal dat niet goed werkte. Of.. hoe snel een mens verslaafd geraakt aan z'n iPhone
Ik heb de applicatie iBirthDay v2.1.2 (op firmware 1.4) draaien, maar 't werkt toch niet. Ik krijg geen melding van birthday volgens de instellingen. Ach ja, dan kijk ik wel manueel regelmatig.
Het volgende lijkt mij een zeer potentieel veiligheidsrisico voor iPhones:
Wanneer iemand het ip-adres (gprs) van je iPhone weet, (bijvoorbeeld omdat je een website heb bezocht) kan diegene met SSH en de gegevens root en alpine zo binnenkomen op je iPhone.
Ik heb dit getest en het kan gewoon....
Natuurlijk kan je het ssh wachtwoord wijzigen, maar er lopen volgens mij zat mensen rond met een iPhone waar je zo bij kan, vanaf waar ter wereld ook.
Of mis ik iets in dit verhaal?
Wanneer iemand het ip-adres (gprs) van je iPhone weet, (bijvoorbeeld omdat je een website heb bezocht) kan diegene met SSH en de gegevens root en alpine zo binnenkomen op je iPhone.
Natuurlijk kan je het ssh wachtwoord wijzigen, maar er lopen volgens mij zat mensen rond met een iPhone waar je zo bij kan, vanaf waar ter wereld ook.
Kan je SSH'en naar je iPhone? Cool! Dan kan je wellicht ook wel iets firewallen of dat niet?Cubix schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:51:
Het volgende lijkt mij een zeer potentieel veiligheidsrisico voor iPhones:
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Cubix, je hebt helemaal gelijk. Net ook even getest voor de zekerheid, en je kan inderdaad ook gewoon op je iPhone inloggen als deze alleen een GPRS verbinding heeft, en geen WiFi. Het is daarom ook verstanding je wachtwoord te veranderen, en sowieso SSH uit te zetten als je het niet gebruikt aangezien het nogal wat stroom verbruikt.
Dan is wel duidelijk dat veel kopers van ge-unlockte iPhones in Nederland gevaar lopen. Waarschuwt niemand anders voor deze toegang?Muthas schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:04:
Cubix, je hebt helemaal gelijk. Net ook even getest voor de zekerheid, en je kan inderdaad ook gewoon op je iPhone inloggen als deze alleen een GPRS verbinding heeft, en geen WiFi. Het is daarom ook verstanding je wachtwoord te veranderen, en sowieso SSH uit te zetten als je het niet gebruikt aangezien het nogal wat stroom verbruikt.
Als je het gewoon uitzet is er helemaal niets aan de hand. Daarnaast hoe wil iemand aan je IP komen ..
Mja, SSH is weer een stapje verder dan unlocken, dat heeft lang niet iedere iPhone aan staan. Maar er zijn er vast wel een aantal, en eenmaal ingelogd kan je met een simpele delete een iPhone helemaal up fucken. Vandaar dus je wachtwoord aanpassen, en dat wordt op iedere iPhone-'hack'-site wel ergens uitgelegd.
@Carfreak, zie je mijn icoon? Die logt alle ip-adressen, en browsers en platforms die het opvragen. Ik kan dus zo de iPhones er tussen uitpikken
@Carfreak, zie je mijn icoon? Die logt alle ip-adressen, en browsers en platforms die het opvragen. Ik kan dus zo de iPhones er tussen uitpikken
[ Voor 19% gewijzigd door Muthas op 13-05-2008 17:18 ]
Sinds gisteren ook bezweken voor de iPhone. Gelijk vandaag de headset gedag gezegd en mijn Motorola HT820 aangesloten via een kabel. Even wat pas maken, maar dan is het ook 200% beter
.
bosspreffs --> SSH uit ? iz toch ? Mjah ik weet dat het bij veel mensen niet gebeurt, misschien eens handig die gasten van ziphone te mailen dat 'effe' uit te zetten, of bosspreffs standaard mee te geven.
security breach is een beetje simpel zo
security breach is een beetje simpel zo
Deze plek is te koop.
Kan er iemand met de laatste firmware 1.1.4 en met de laatste versie van Terminal (TermVT100 versie svn278) nog connecteren naar een screen sessie? Zowel met screen -x als -r als -raAd werkt het niet. Ik weet niet meer exact welke foutmelding ik krijg en kan het nu ook niet controleren (domme proxy op het werk)
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Ik krijg met fw 1.1.4 steeds een login prompt te zien.:/
Heb reeds alle combinaties geprobeerd met root/mobile als login en alpine/dottie als pass.
En dit zowel met xTerm als TermIV.
Heb reeds alle combinaties geprobeerd met root/mobile als login en alpine/dottie als pass.
Zou het mogelijk zijn dat Apple in de toekomst, bij een vlaag van verlichting, ineens de BT-functionaliteit uitbreidt? Of kan bijv. OBEX file transfer niet toegevoegd worden met een firmware-update omdat BT-functionaliteit dieper in de software zit? Op mijn oude SE gebruikte ik de BT-functionaliteit elke dag, met de iPhone nooit.
[ Voor 9% gewijzigd door MarcoC op 13-05-2008 21:48 ]
Dat kan prima, maar dan moeten ze die functionaliteit wel toevoegen en het is de vraag of ze dat gaan doenMarcoC schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:48:
Zou het mogelijk zijn dat Apple in de toekomst, bij een vlaag van verlichting, ineens de BT-functionaliteit uitbreidt? Of kan bijv. OBEX file transfer niet toegevoegd worden met een firmware-update omdat BT-functionaliteit dieper in de software zit? Op mijn oude SE gebruikte ik de BT-functionaliteit elke dag, met de iPhone nooit.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Blijven hopenHoedje schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:50:
[...]
Dat kan prima, maar dan moeten ze die functionaliteit wel toevoegen en het is de vraag of ze dat gaan doen
Vanochtend een rare ervaring met m'n iPhone (1.1.4):
* de batterij van de iPhone was gisteravond (01:00) helemaal vol, vanochtend nog maar voor 30%
* toen ik wou inloggen reageerde het touchscreen niet op mijn vinger
* de iPhone werd niet herkend door iTunes..
Hoe zou dat kunnen? Zit er een verband tussen deze drie dingen?
* de batterij van de iPhone was gisteravond (01:00) helemaal vol, vanochtend nog maar voor 30%
* toen ik wou inloggen reageerde het touchscreen niet op mijn vinger
* de iPhone werd niet herkend door iTunes..
Hoe zou dat kunnen? Zit er een verband tussen deze drie dingen?
Heb je de "SUID Lib Fix" wel geinstalleerd? Die lost dat probleem op.Arioch schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:30:
Ik krijg met fw 1.1.4 steeds een login prompt te zien.:/
En ik heb "screen -raAd" aan de praat gekregen ... vraag me niet wat ik allemaal gedaan heb, maar het werkt
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Oh ja nog even een 'kleine' waarschuwing, niet teveel klooien met customize+springboard
Ik kreeg de beruchte 'spinning wheel of death' en kon opnieuw de boel draaiende maken
Deze plek is te koop.
Het automatisch ophalen van mijn mail per ingestelde tijd functioneert niet meer goed, soms wordt de mail wel opgehaald en soms niet.. Qua instellingen heb ik niets gewijzigd.
Zijn er mensen die dit probleem ook hebben?
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
k zit inmiddels alweer een weekje hier in chicago bij familie en je wordt helemaal gek hier van die iphones. In de vriendenkringen van mn neefjes heeft vrijwel iedereen een iphone.
heb alleen wel met mn stomme kop zaterdag zoveel gezopen in een club hier dat ik mn iphone heb laten vallen
gelukkig niets kapot, maar wel een paar krassen op de achterkant, maargoed dat ik een screenprotector had, die heb ik eraf gehaald en het scherm is nog helemaal krasvrij
volgende week maar even naar de apple store om nog 2 iphones te kopen voor familie thuis
heb alleen wel met mn stomme kop zaterdag zoveel gezopen in een club hier dat ik mn iphone heb laten vallen

gelukkig niets kapot, maar wel een paar krassen op de achterkant, maargoed dat ik een screenprotector had, die heb ik eraf gehaald en het scherm is nog helemaal krasvrij
volgende week maar even naar de apple store om nog 2 iphones te kopen voor familie thuis
Heb je dit al gezien? Hopen dat je er nog twee weet te bemachtigen...bolleh schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:01:
k zit inmiddels alweer een weekje hier in chicago bij familie en je wordt helemaal gek hier van die iphones. In de vriendenkringen van mn neefjes heeft vrijwel iedereen een iphone.
heb alleen wel met mn stomme kop zaterdag zoveel gezopen in een club hier dat ik mn iphone heb laten vallen![]()
http://www.iphoned.nl/app...oed-als-uitverkocht/1135/
ehhhh..HOI
Iemand ook via installer 'Kate' geinstalleerd ?
Ik heb een 1.1.4 en sinds de installatie van dit pakket werkt mijn touchscreen niet goed meer.
Zodra je een applicatie opent werkt het niet meer, de home button werkt wel en dan kun je ook gewoon weer dingen selecteren, maar na een selectie dus niet meer..
iemand zelfde ervaring ? en oplossing ? deinstalleren lukt dus niet omdat na het openen van installer de optie uninstall dus niet bereikbaar is..
Ik heb een 1.1.4 en sinds de installatie van dit pakket werkt mijn touchscreen niet goed meer.
Zodra je een applicatie opent werkt het niet meer, de home button werkt wel en dan kun je ook gewoon weer dingen selecteren, maar na een selectie dus niet meer..
iemand zelfde ervaring ? en oplossing ? deinstalleren lukt dus niet omdat na het openen van installer de optie uninstall dus niet bereikbaar is..
heb gezocht maar is op deze termen lastig zoeken...
Ik moet, als ik een telnr bel, telkens +31 gebruiken. Heb wel het NL nummerherkennigspakket geinstalleerd. Hoort dit zo of doe ik iets niet goed.
En ben nog steeds overdonderd, wat een vette phone
Ik moet, als ik een telnr bel, telkens +31 gebruiken. Heb wel het NL nummerherkennigspakket geinstalleerd. Hoort dit zo of doe ik iets niet goed.
En ben nog steeds overdonderd, wat een vette phone
BIj mij doet ie ook vaag, of ik ben te ongeduldig.DoctorV64 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:00:
Het automatisch ophalen van mijn mail per ingestelde tijd functioneert niet meer goed, soms wordt de mail wel opgehaald en soms niet.. Qua instellingen heb ik niets gewijzigd.
Moet wel zeggen dat ik alleen wifi gebruik om mail te syncen. Heb het idee dat hij het standaard elke 15 minuten probeert zolang je verbinding hebt. En dat ie na x minuten stopt met proberen als je geen verbinding met wifi hebt, om pas weer opnieuw elke 15 minuten te checken nadat je zelf handmatig mail geopend hebt. Dus als je van huis weggaat en terugkomt, lijkt hij daarna niet automatisch meer te syncen, terwijl hij wel de wifi verbinding oppakt...
hmm niet gezien nee, gister wel in de apple store geweest om even naar hoesjes te kijken(beetje laat jakRiZzZiZ schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:37:
[...]
Heb je dit al gezien? Hopen dat je er nog twee weet te bemachtigen...
http://www.iphoned.nl/app...oed-als-uitverkocht/1135/
morgen ga ik even terug en anders ga ik maar even langs bij een aantal telecomproviders. Ik zit niet in chicago zelf overigens maar in een stadje net erbuiten dus hier zijn vrijwel geen toeristen die iphones komen kopen. Naja als ik ze niet kan vinden hebben die jongens pech gehad
moet morgen toch naar de store aangezien de iphone van mn neef wat mankementen vertoond dus die wil een nieuwe hebben
Voor degenen die de standaard iPhone-oordoppen willen vervangen: test van diverse oordopjes. Heb zelf goede ervaringen met de geteste V-Moda Vibe Duo
.
[ Voor 15% gewijzigd door RoelJewel op 15-05-2008 10:34 ]
Om de keuze bij de introductie van iPhone 2.0 nog wat moeilijker te maken....
BronWelk land het eerste is maakt op dit moment niet zoveel uit, wat we vooral willen weten is hoe die nieuwe iPhone eruit komt te zien, wat zijn de specs? CEO Hannes Schwaderer van Intel Duitsland heeft daarover meer informatie: er komen twee modellen, waarvan één met een groter scherm en een andere met 3G.
Tijdens de viering van de 40e verjaardag van Intel in Duitsland heeft de plaatselijke bedrijfsleider Hannes Schwaderer een boekje opengedaan over de toekomstige iPhone. Hij bevestigt een gerucht dat al een tijdje op internet circuleert: dat de nieuwe iPhone zal worden voorzien van de nieuwste Atom-chip, iets groter is dan het huidige model en ook een groter scherm heeft. Jobs zal de nieuwe iPhone met een schermresolutie van 720 x 480 beeldpunten tijdens WWDC op 9 juni introduceren. Maar dat is niet het enige nieuws, want Schwaderer weet dat er twéé nieuwe modellen aankomen op WWDC: de eerder genoemde iPhone met een grotere scherm en daarnaast nog het 3G-model, dat ongeveer hetzelfde formaat heeft als de huidige iPhone.
Onzin in z'n meest pure vorm. Het slaat absoluut nergens op om een model uit te brengen met een hogere resolutie, dit zou het bestaan van Appstore zo veel moeilijker maken ('this app for now only works on iPhones with 320x480' etc.). Ook een snellere chip slaat nergens op, dan zou er weer zorgen dat bijvoorbeeld games niet op slomere iPhones kunnen draaien, dat doen ze gewoon niet. Het enigste verschil wat logisch is, is wel of niet 3G, en meer geheugencapaciteit. Ik zie GPS er voorlopig niet inzitten, maar dat is een gok, misschien dat het wel gebeurd (hoewel ik er wel een wedje over wil leggen, net als de rest uit jouw artikel
)
Gezien het moeilijk leverbaar zijn van de huidige 8GB modellen lijkt het me dat die sowieso verdwijnt. Een low-end non 3G 8GB (de huidige 8GB dus) zit er dus niet in. Misschien een low-end non 3G 16GB en high-end 3G 16GB, een 32GB lijkt me niet haalbaar, aangezien dat nu alleen in de Touch past1 en ze dan om de Touch interessant te houden ook een 48GB model daarvan zouden moeten maken.
Ook mogelijk is dat ze 3G geen optie maken en (net als bij het eerste model) alleen een verschil houden tussen geheugencapaciteit, dus bijvoorbeeld een 16 en 32GB. Wat Apple absoluut niet zou doen, is twee verschillende modellen maken, waarbij ze allebei iets hebben wat de andere niet heeft (de één een groter scherm, de ander 3G óf de één 3G en de andere meer geheugen en geen 3G). Er is altijd een high-end model wat duidelijk de beste is.
1: Er is ruimte voor 2 'speciale chips' in zowel de Touch als iPhone. In de Touch zitten hier 2 geheugenchips waardoor er nu een maximale grote van 32GB is (2x16). In de iPhone zit op de plek van een van die 2 chips het GSM-gebeuren, is er is dus ruimte voor 1 geheugenchip van 16GB. Nu kan het zo zijn dat er nu al weer nieuwere geheugenchips zijn waardoor er bijvoorbeeld een 48GB Touch kan komen door 1x 32GB en 1x 16GB erin te doen, en dus ook een 32GB iPhone. Ook zouden ze de iPhone en Touch natuurlijk groter kunnen maken, maar ook dat lijkt me sterk.
Samengevat: Meer aanpassingen dan een 3G-chip en meer storage zie ik niet gebeuren met de 3G iPhone.
Gezien het moeilijk leverbaar zijn van de huidige 8GB modellen lijkt het me dat die sowieso verdwijnt. Een low-end non 3G 8GB (de huidige 8GB dus) zit er dus niet in. Misschien een low-end non 3G 16GB en high-end 3G 16GB, een 32GB lijkt me niet haalbaar, aangezien dat nu alleen in de Touch past1 en ze dan om de Touch interessant te houden ook een 48GB model daarvan zouden moeten maken.
Ook mogelijk is dat ze 3G geen optie maken en (net als bij het eerste model) alleen een verschil houden tussen geheugencapaciteit, dus bijvoorbeeld een 16 en 32GB. Wat Apple absoluut niet zou doen, is twee verschillende modellen maken, waarbij ze allebei iets hebben wat de andere niet heeft (de één een groter scherm, de ander 3G óf de één 3G en de andere meer geheugen en geen 3G). Er is altijd een high-end model wat duidelijk de beste is.
1: Er is ruimte voor 2 'speciale chips' in zowel de Touch als iPhone. In de Touch zitten hier 2 geheugenchips waardoor er nu een maximale grote van 32GB is (2x16). In de iPhone zit op de plek van een van die 2 chips het GSM-gebeuren, is er is dus ruimte voor 1 geheugenchip van 16GB. Nu kan het zo zijn dat er nu al weer nieuwere geheugenchips zijn waardoor er bijvoorbeeld een 48GB Touch kan komen door 1x 32GB en 1x 16GB erin te doen, en dus ook een 32GB iPhone. Ook zouden ze de iPhone en Touch natuurlijk groter kunnen maken, maar ook dat lijkt me sterk.
Samengevat: Meer aanpassingen dan een 3G-chip en meer storage zie ik niet gebeuren met de 3G iPhone.
[ Voor 11% gewijzigd door Muthas op 15-05-2008 11:08 ]
De meeste geruchten lijken overeen te stemmen over de volgende dingen:
De nieuwe iPhone:
-krijgt 3G
-krijgt GPS
-Wordt groter in afmetingen
-Wordt verkrijgbaar in meerdere kleuren (zwart, wit, rood/zilver?)
Dus er is misschien wel meer ruimte nu beschikbaar voor een extra geheugenchip/GPS. Het tweede mogelijke model is een beetje raar in het nieuws terecht gekomen. Het idee is dit:

Ik denk ook dat dit logischer is. Al geruime tijd zijn er geruchten van weer een tablet pcvan Apple. Een aantal mensen dachten ook dat dit de nieuwe aankondiging was ten tijde van de MacBook air. Dat een dergelijke tablet pc veel weg zou hebben van de iPhone qua vormgeving is een no brainer. Ik denk dus dat er wel zo'n device zit aan te komen. Maar ik geloof niet dat het een iPhone zal zijn.
De nieuwe iPhone:
-krijgt 3G
-krijgt GPS
-Wordt groter in afmetingen
-Wordt verkrijgbaar in meerdere kleuren (zwart, wit, rood/zilver?)
Dus er is misschien wel meer ruimte nu beschikbaar voor een extra geheugenchip/GPS. Het tweede mogelijke model is een beetje raar in het nieuws terecht gekomen. Het idee is dit:
bron: http://www.appleinsider.c...newton_tablet_report.htmlThe device has been described by sources as an ultra-thin "slate" akin to the iPhone and running an embedded version of the Mac OS X Leopard operating system.

Ik denk ook dat dit logischer is. Al geruime tijd zijn er geruchten van weer een tablet pcvan Apple. Een aantal mensen dachten ook dat dit de nieuwe aankondiging was ten tijde van de MacBook air. Dat een dergelijke tablet pc veel weg zou hebben van de iPhone qua vormgeving is een no brainer. Ik denk dus dat er wel zo'n device zit aan te komen. Maar ik geloof niet dat het een iPhone zal zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door LtMarx op 15-05-2008 11:43 ]
Ik ben hier eens dieper ingedoken en op zoek gegaan of ik hier meer informatie over kon vinden.MarcoC schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:48:
Het is immers slechts een uitbreiding van de huidige bluetooth stack, het is geen kwestie van hardware. Ik heb geen enkele bron kunnen vinden waarin iets wordt gezegd dat er iets verbeterd zal worden.
Ik heb ook toegang tot de bluetooth qualification database en hier zie je vaak al wat gebeuren voordat het officieel aangekondigd wordt. Apple dient namelijk iedere wijziging te laten kwalificeren en dat gebeurd vaak al maanden voordat er iets aangekondigd wordt. De huidige iPhone listing ziet er overigens zo uit (voor de geïntereseerden):

Hierboven kun je zien dat je huidige iPhone 3 profielen ondersteunt, HSP (headset), HFP1.5 (handsfree) en SPP (serial port). Wat er precies mogelijk is met deze laatste ben ik niet helemaal zeker, daar zal ik nog eens verder induiken.
De laatste iPhone wijziging dateert nog van vorig jaar. Al met al denk ik dat je niet hoeft te verwachten dat de komende 4 maanden een wijziging op het gebied van bluetooth zal komen. Jammer, jammer, jammer...
Ik geloof d'r vrij weinig van dat hij echt groter gaat worden. Je hoort heel erg veel dat mensen de iPhone van nu al te groot vinden (ik vind het onzin, maar goed, ik ben veel gewend denk ik
) en als hij dan alsnog een grotere versie zou krijgen..
Ik ben heel erg benieuwd naar hoe en wat, ik zie het allemaal vanzelf wel, en ondertussen ben ik nog steeds onwijs blij met m'n iPhone en mis ik eigenlijk helemaal niets!
Ik ben heel erg benieuwd naar hoe en wat, ik zie het allemaal vanzelf wel, en ondertussen ben ik nog steeds onwijs blij met m'n iPhone en mis ik eigenlijk helemaal niets!
Die geruchten slaan wat mij betreft nergens op, dat zijn sites die gewoon is denken, hmm, wat zullen we nu is schrijven en bedenken.Lt. Marx schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:41:
De meeste geruchten lijken overeen te stemmen over de volgende dingen:
Feit.De nieuwe iPhone:
-krijgt 3G
Misschien..-krijgt GPS
Een gerucht wat ik absoluut niet kan geloven. Die iPhone is best dun, maar wel erg lang en breed. Iets dikker worden kan dan wel, maar een groter scherm of hem langer maken zie ik niet gebeuren, dan past ie gewoon niet meer in je broekzak.-Wordt groter in afmetingen
Kan best, maar ook hier durf wel ik een wedje over te leggen, het huidige design is namelijk erg strak, en ik zie ze daar niet snel kleurtjes bij stoppen.-Wordt verkrijgbaar in meerdere kleuren (zwart, wit, rood/zilver?)
Kan best zo zijn dat er een tablet komt, maar zoals je zegt, het zal niet de opvolger van de iPhone worden waardoor de iPhone verdwijnt, het zijn uiteindelijk wel verschillende producten.Dus er is misschien wel meer ruimte nu beschikbaar voor een extra geheugenchip/GPS. Het tweede mogelijke model is een beetje raar in het nieuws terecht gekomen. Het idee is dit:
[...]
bron: http://www.appleinsider.c...newton_tablet_report.html
[afbeelding]
Al die homescreen plugin hacks zijn niet te vertrouwen..macmouse schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:16:
Iemand ook via installer 'Kate' geinstalleerd ?
Intelliscreen, alternatief iToday blijkt je iPhone ook te verbouwen, endless reboots e.d.
Ook is het niet bepaald energiezuinig.. als ik jou was zou ik van die Kate, iToday en Intelliscreen zooi afblijven, want die (op de achtergrond draaiende) troep is gewoon nog te buggy..
Vind het ook een slechte zaak dat 'Kate' al in installer is verschenen.
Dat wedje durf ik wel aan: http://www.ilounge.com/in...nts/the-other-new-iphone/Kan best, maar ook hier durf wel ik een wedje over te leggen, het huidige design is namelijk erg strak, en ik zie ze daar niet snel kleurtjes bij stoppen.
Als partners al design specs krijgen waarop andere kleuren vermeld staan?
En daarnaast heeft Steve Jobs de niet 3G iphone verdedigt door zijn batterijduur. Er is al te zien dat er een knop komt om 3G aan en uit te zetten. Maar een grotere batterij zou mij ook niet verbazen om de extra stroomconsumptie te compenseren. En dan bedoel ik inderdaad iets dikker, lengte en breedte kan niet echt veel groter met een mobiel.
Wie zegt dat het een iPhone wordt? Er kan ook best een tablet mac komen.Muthas schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:58:
Onzin in z'n meest pure vorm. Het slaat absoluut nergens op om een model uit te brengen met een hogere resolutie, dit zou het bestaan van Appstore zo veel moeilijker maken ('this app for now only works on iPhones with 320x480' etc.). Ook een snellere chip slaat nergens op, dan zou er weer zorgen dat bijvoorbeeld games niet op slomere iPhones kunnen draaien, dat doen ze gewoon niet.
Wie weet, zeg nooit nooit.
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Ik zeg ook niet dat er geen tablet komt, ik reageerde op dat nieuwsitem met speculaties over de 3G iPhone.
Spijtig! Dat Serial Port is best interessant, BT GPS-ontvangers verbinden vaak via een virtuele seriële poort.robertwebbe schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:05:toon volledige bericht
[...]
Ik ben hier eens dieper ingedoken en op zoek gegaan of ik hier meer informatie over kon vinden.
Het is immers slechts een uitbreiding van de huidige bluetooth stack, het is geen kwestie van hardware. Ik heb geen enkele bron kunnen vinden waarin iets wordt gezegd dat er iets verbeterd zal worden.
Ik heb ook toegang tot de bluetooth qualification database en hier zie je vaak al wat gebeuren voordat het officieel aangekondigd wordt. Apple dient namelijk iedere wijziging te laten kwalificeren en dat gebeurd vaak al maanden voordat er iets aangekondigd wordt. De huidige iPhone listing ziet er overigens zo uit (voor de geïntereseerden):
[afbeelding]
Hierboven kun je zien dat je huidige iPhone 3 profielen ondersteunt, HSP (headset), HFP1.5 (handsfree) en SPP (serial port). Wat er precies mogelijk is met deze laatste ben ik niet helemaal zeker, daar zal ik nog eens verder induiken.
De laatste iPhone wijziging dateert nog van vorig jaar. Al met al denk ik dat je niet hoeft te verwachten dat de komende 4 maanden een wijziging op het gebied van bluetooth zal komen. Jammer, jammer, jammer...
Anoniem: 76468
Iedereen heeft toch gewoon "toegang" tot die database?robertwebbe schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:05:
[...]
Ik ben hier eens dieper ingedoken en op zoek gegaan of ik hier meer informatie over kon vinden.
Ik heb ook toegang tot de bluetooth qualification database en hier zie je vaak al wat gebeuren voordat het officieel aangekondigd wordt.
<knip>
Gewoon via https://www.bluetooth.org/tpg/listings.cfm.
En, de huidige iPhone listing is toch specifiek voor het HUIDIGE model?
Een nieuw model zou een nieuwe listing betekenen.
Apple staat bekend om het feit dat ze dat soort dingen tot het allerlaatst uitstellen, precies om dit soort dingen te voorkomen.
Er is ook nog steeds geen FCC filing voor de nieuwe iPhone...
He, nu je het zegt, zonder login kun je ze ook bekijken.Anoniem: 76468 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:36:
[...]
Iedereen heeft toch gewoon "toegang" tot die database?
Gewoon via https://www.bluetooth.org/tpg/listings.cfm.
En, de huidige iPhone listing is toch specifiek voor het HUIDIGE model?
Een nieuw model zou een nieuwe listing betekenen.
Apple staat bekend om het feit dat ze dat soort dingen tot het allerlaatst uitstellen, precies om dit soort dingen te voorkomen.
Er is ook nog steeds geen FCC filing voor de nieuwe iPhone...

Maar inderdaad, dit is de listing van het huidige model. De iPhone 2 zal zeer waarschijnlijk een nieuwe listing krijgen. En de FCC is inderdaad ook zo'n bron waar je meestal van te voren nieuwe modellen kunt zien aankomen.
Zoals apple befaamd is, FCC listings verschijnen vaak pas op de dag van aankondiging (zijn hidden tot dan toe) dus dat zou me ook niets verbazen. WWDC maar afwachten, alhoewel ik daar weinig tot geen vernieuwingen op hardwaregebied verwacht. 3G iPhone, maar ook OS 10.6 en idd meer details over de SDK, wellicht wat andere kleine vernieuwingen op iPod gebied.
Deze plek is te koop.
Helemaal mee eens, de iPhone is echt groot genoeg. Groter en het wordt gewoon onaangenaam om mee te nemen. Dikker zie ik trouwens ook niet echt gebeuren, misschien 1 mm maar echt niet veel meer. Apple is gericht op style, dus dun is best een belangrijk punt voor hun.Muthas schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:15:
[...]
Die geruchten slaan wat mij betreft nergens op, dat zijn sites die gewoon is denken, hmm, wat zullen we nu is schrijven en bedenken.
[...]
Feit.
[...]
Misschien..
[...]
Een gerucht wat ik absoluut niet kan geloven. Die iPhone is best dun, maar wel erg lang en breed. Iets dikker worden kan dan wel, maar een groter scherm of hem langer maken zie ik niet gebeuren, dan past ie gewoon niet meer in je broekzak.
Ik denk dat Apple zich ook aan realiseert dat men op zoek is naar 'mobile'. Het is niet voor niets dat de MacBook (Pro)'s als warme broodjes over de toonbank gaan. De iPhone is ook de eerste stap richting een 'mobile' life.[...]
Kan best, maar ook hier durf wel ik een wedje over te leggen, het huidige design is namelijk erg strak, en ik zie ze daar niet snel kleurtjes bij stoppen.
[...]
Kan best zo zijn dat er een tablet komt, maar zoals je zegt, het zal niet de opvolger van de iPhone worden waardoor de iPhone verdwijnt, het zijn uiteindelijk wel verschillende producten.
Hier op de universiteit zie je mensen echt midden op een plein met een laptopje even facebook + mail te checken. Ik zie die alleen maar uitbreiden, special voor dingen zoals facebook, waar mensen echt verslaafd aan zijn.
Orange today announced a new agreement with Apple to bring the iPhone to Orange customers in Austria, Belgium, the Dominican Republic, Egypt, Jordan, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Switzerland and Orange’s African markets later this year.
Bron: http://www.orange.com/en_..._releases/cp080516uk.html
Bron: http://www.orange.com/en_..._releases/cp080516uk.html
En het is weer eens tijd voor een nieuw deeltje: [iPhone] Ervaringen & Discussie Deel 7
.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.