Daar heb ik dus de grootste moeite mee om dat te geloven.Hoedje schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:17:
[...]
Je bedoelt waarschijnlijk de functie van Google Maps. Dat werkt op basis van a-gps (triangulatie van GSM masten) en een database met daarin de plaatsen van bekende Wifi accesspoints. Helaas bevat die voornamelijk accesspoints in Noord-Amerika, dus werkt het hier over het algemeen niet zo precies als daar
Op m'n iphone heb ik thuis 1 WIFI accesspoint (SSID wordt niet gebroadcast, macfiltering, WEP (wpa werkt de iPhone niet zo goed mee), en géén enkel ander WIFI signaal (getest met verschillende laptops). Ik denk dat er in het boerengat bij mij ver in de velden ook maar 1 enkele GSM mast beschikbaar is.
Dus dat m'n iPhone verbinding kan maken met meerdere WIFI accesspoints is al uitgesloten, laat staan triangulatie met die enkele mast!
Nu nog beter! Hier op m'n werk verbind ik 1 enkel WIFI access point (ook macfiltering, WEP, SSID niet gebroadcast, geen andere WIFI APs in de buurt). Ik connecteer door een HTTP proxy van het werk, en die haalt zijn internet van een server in nederland ergens. En toch vind die maps mijn locatie! Redelijk precies zelfs, zit er maar 500m naast...
Daarbij, als er al zo'n grote database zou bestaan, waarom hebben ze dan al alle wifi spots geindexeerd in België? Alleen voor die paar mensen die google maps op hun mobiel hebben?
Ook moeite om te geloven, ik wil het wel best, maar zonder speciale toegangen tot de zendmasten is dat toch onmogelijk? Zijn die dingen niet voorbehouden voor de Providers, en doen die dat niet alleen in opdracht van het gerecht/politie???Muthas schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:19:...Wanneer je niet verbonden bent met WiFi of dit netwerk is onbekend kan een iPod touch je positie niet meer bepalen, een iPhone probeert het dan nog aan de hand van de zendmasten, dit is echter veel minder nauwkeurig aangezien...
[ Voor 16% gewijzigd door Shaidar op 06-05-2008 11:36 ]
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)