[iPhone] Ervaringen & Discussie Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 100.128 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Voor degenen die de standaard iPhone-oordoppen willen vervangen: test van diverse oordopjes. Heb zelf goede ervaringen met de geteste V-Moda Vibe Duo :).

[ Voor 15% gewijzigd door RoelJewel op 15-05-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Om de keuze bij de introductie van iPhone 2.0 nog wat moeilijker te maken....
Welk land het eerste is maakt op dit moment niet zoveel uit, wat we vooral willen weten is hoe die nieuwe iPhone eruit komt te zien, wat zijn de specs? CEO Hannes Schwaderer van Intel Duitsland heeft daarover meer informatie: er komen twee modellen, waarvan één met een groter scherm en een andere met 3G.

Tijdens de viering van de 40e verjaardag van Intel in Duitsland heeft de plaatselijke bedrijfsleider Hannes Schwaderer een boekje opengedaan over de toekomstige iPhone. Hij bevestigt een gerucht dat al een tijdje op internet circuleert: dat de nieuwe iPhone zal worden voorzien van de nieuwste Atom-chip, iets groter is dan het huidige model en ook een groter scherm heeft. Jobs zal de nieuwe iPhone met een schermresolutie van 720 x 480 beeldpunten tijdens WWDC op 9 juni introduceren. Maar dat is niet het enige nieuws, want Schwaderer weet dat er twéé nieuwe modellen aankomen op WWDC: de eerder genoemde iPhone met een grotere scherm en daarnaast nog het 3G-model, dat ongeveer hetzelfde formaat heeft als de huidige iPhone.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Onzin in z'n meest pure vorm. Het slaat absoluut nergens op om een model uit te brengen met een hogere resolutie, dit zou het bestaan van Appstore zo veel moeilijker maken ('this app for now only works on iPhones with 320x480' etc.). Ook een snellere chip slaat nergens op, dan zou er weer zorgen dat bijvoorbeeld games niet op slomere iPhones kunnen draaien, dat doen ze gewoon niet. Het enigste verschil wat logisch is, is wel of niet 3G, en meer geheugencapaciteit. Ik zie GPS er voorlopig niet inzitten, maar dat is een gok, misschien dat het wel gebeurd (hoewel ik er wel een wedje over wil leggen, net als de rest uit jouw artikel :P )

Gezien het moeilijk leverbaar zijn van de huidige 8GB modellen lijkt het me dat die sowieso verdwijnt. Een low-end non 3G 8GB (de huidige 8GB dus) zit er dus niet in. Misschien een low-end non 3G 16GB en high-end 3G 16GB, een 32GB lijkt me niet haalbaar, aangezien dat nu alleen in de Touch past1 en ze dan om de Touch interessant te houden ook een 48GB model daarvan zouden moeten maken.

Ook mogelijk is dat ze 3G geen optie maken en (net als bij het eerste model) alleen een verschil houden tussen geheugencapaciteit, dus bijvoorbeeld een 16 en 32GB. Wat Apple absoluut niet zou doen, is twee verschillende modellen maken, waarbij ze allebei iets hebben wat de andere niet heeft (de één een groter scherm, de ander 3G óf de één 3G en de andere meer geheugen en geen 3G). Er is altijd een high-end model wat duidelijk de beste is.

1: Er is ruimte voor 2 'speciale chips' in zowel de Touch als iPhone. In de Touch zitten hier 2 geheugenchips waardoor er nu een maximale grote van 32GB is (2x16). In de iPhone zit op de plek van een van die 2 chips het GSM-gebeuren, is er is dus ruimte voor 1 geheugenchip van 16GB. Nu kan het zo zijn dat er nu al weer nieuwere geheugenchips zijn waardoor er bijvoorbeeld een 48GB Touch kan komen door 1x 32GB en 1x 16GB erin te doen, en dus ook een 32GB iPhone. Ook zouden ze de iPhone en Touch natuurlijk groter kunnen maken, maar ook dat lijkt me sterk.

Samengevat: Meer aanpassingen dan een 3G-chip en meer storage zie ik niet gebeuren met de 3G iPhone.

[ Voor 11% gewijzigd door Muthas op 15-05-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:47

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

De meeste geruchten lijken overeen te stemmen over de volgende dingen:
De nieuwe iPhone:
-krijgt 3G
-krijgt GPS
-Wordt groter in afmetingen
-Wordt verkrijgbaar in meerdere kleuren (zwart, wit, rood/zilver?)

Dus er is misschien wel meer ruimte nu beschikbaar voor een extra geheugenchip/GPS. Het tweede mogelijke model is een beetje raar in het nieuws terecht gekomen. Het idee is dit:
The device has been described by sources as an ultra-thin "slate" akin to the iPhone and running an embedded version of the Mac OS X Leopard operating system.
bron: http://www.appleinsider.c...newton_tablet_report.html
Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/newton-reincarnation-070925.png
Ik denk ook dat dit logischer is. Al geruime tijd zijn er geruchten van weer een tablet pcvan Apple. Een aantal mensen dachten ook dat dit de nieuwe aankondiging was ten tijde van de MacBook air. Dat een dergelijke tablet pc veel weg zou hebben van de iPhone qua vormgeving is een no brainer. Ik denk dus dat er wel zo'n device zit aan te komen. Maar ik geloof niet dat het een iPhone zal zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door LtMarx op 15-05-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

MarcoC schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:48:
Zou het mogelijk zijn dat Apple in de toekomst, bij een vlaag van verlichting, ineens de BT-functionaliteit uitbreidt? Of kan bijv. OBEX file transfer niet toegevoegd worden met een firmware-update omdat BT-functionaliteit dieper in de software zit? Op mijn oude SE gebruikte ik de BT-functionaliteit elke dag, met de iPhone nooit.
Ik ben hier eens dieper ingedoken en op zoek gegaan of ik hier meer informatie over kon vinden.
Het is immers slechts een uitbreiding van de huidige bluetooth stack, het is geen kwestie van hardware. Ik heb geen enkele bron kunnen vinden waarin iets wordt gezegd dat er iets verbeterd zal worden.

Ik heb ook toegang tot de bluetooth qualification database en hier zie je vaak al wat gebeuren voordat het officieel aangekondigd wordt. Apple dient namelijk iedere wijziging te laten kwalificeren en dat gebeurd vaak al maanden voordat er iets aangekondigd wordt. De huidige iPhone listing ziet er overigens zo uit (voor de geïntereseerden):
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3087/2494605492_3802dc1c93_o.jpg

Hierboven kun je zien dat je huidige iPhone 3 profielen ondersteunt, HSP (headset), HFP1.5 (handsfree) en SPP (serial port). Wat er precies mogelijk is met deze laatste ben ik niet helemaal zeker, daar zal ik nog eens verder induiken.

De laatste iPhone wijziging dateert nog van vorig jaar. Al met al denk ik dat je niet hoeft te verwachten dat de komende 4 maanden een wijziging op het gebied van bluetooth zal komen. Jammer, jammer, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik geloof d'r vrij weinig van dat hij echt groter gaat worden. Je hoort heel erg veel dat mensen de iPhone van nu al te groot vinden (ik vind het onzin, maar goed, ik ben veel gewend denk ik ;)) en als hij dan alsnog een grotere versie zou krijgen..

Ik ben heel erg benieuwd naar hoe en wat, ik zie het allemaal vanzelf wel, en ondertussen ben ik nog steeds onwijs blij met m'n iPhone en mis ik eigenlijk helemaal niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Lt. Marx schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:41:
De meeste geruchten lijken overeen te stemmen over de volgende dingen:
Die geruchten slaan wat mij betreft nergens op, dat zijn sites die gewoon is denken, hmm, wat zullen we nu is schrijven en bedenken.
De nieuwe iPhone:
-krijgt 3G
Feit.
-krijgt GPS
Misschien..
-Wordt groter in afmetingen
Een gerucht wat ik absoluut niet kan geloven. Die iPhone is best dun, maar wel erg lang en breed. Iets dikker worden kan dan wel, maar een groter scherm of hem langer maken zie ik niet gebeuren, dan past ie gewoon niet meer in je broekzak.
-Wordt verkrijgbaar in meerdere kleuren (zwart, wit, rood/zilver?)
Kan best, maar ook hier durf wel ik een wedje over te leggen, het huidige design is namelijk erg strak, en ik zie ze daar niet snel kleurtjes bij stoppen.
Dus er is misschien wel meer ruimte nu beschikbaar voor een extra geheugenchip/GPS. Het tweede mogelijke model is een beetje raar in het nieuws terecht gekomen. Het idee is dit:

[...]
bron: http://www.appleinsider.c...newton_tablet_report.html
[afbeelding]
Ik denk ook dat dit logischer is. Al geruime tijd zijn er geruchten van weer een tablet pcvan Apple. Een aantal mensen dachten ook dat dit de nieuwe aankondiging was ten tijde van de MacBook air. Dat een dergelijke tablet pc veel weg zou hebben van de iPhone qua vormgeving is een no brainer. Ik denk dus dat er wel zo'n device zit aan te komen. Maar ik geloof niet dat het een iPhone zal zijn.
Kan best zo zijn dat er een tablet komt, maar zoals je zegt, het zal niet de opvolger van de iPhone worden waardoor de iPhone verdwijnt, het zijn uiteindelijk wel verschillende producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
macmouse schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:16:
Iemand ook via installer 'Kate' geinstalleerd ?

Ik heb een 1.1.4 en sinds de installatie van dit pakket werkt mijn touchscreen niet goed meer.
Zodra je een applicatie opent werkt het niet meer, de home button werkt wel en dan kun je ook gewoon weer dingen selecteren, maar na een selectie dus niet meer..
iemand zelfde ervaring ? en oplossing ? deinstalleren lukt dus niet omdat na het openen van installer de optie uninstall dus niet bereikbaar is..
Al die homescreen plugin hacks zijn niet te vertrouwen..
Intelliscreen, alternatief iToday blijkt je iPhone ook te verbouwen, endless reboots e.d.

Ook is het niet bepaald energiezuinig.. als ik jou was zou ik van die Kate, iToday en Intelliscreen zooi afblijven, want die (op de achtergrond draaiende) troep is gewoon nog te buggy..
Vind het ook een slechte zaak dat 'Kate' al in installer is verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:47

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Kan best, maar ook hier durf wel ik een wedje over te leggen, het huidige design is namelijk erg strak, en ik zie ze daar niet snel kleurtjes bij stoppen.
Dat wedje durf ik wel aan: http://www.ilounge.com/in...nts/the-other-new-iphone/
Als partners al design specs krijgen waarop andere kleuren vermeld staan?

En daarnaast heeft Steve Jobs de niet 3G iphone verdedigt door zijn batterijduur. Er is al te zien dat er een knop komt om 3G aan en uit te zetten. Maar een grotere batterij zou mij ook niet verbazen om de extra stroomconsumptie te compenseren. En dan bedoel ik inderdaad iets dikker, lengte en breedte kan niet echt veel groter met een mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Muthas schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:58:
Onzin in z'n meest pure vorm. Het slaat absoluut nergens op om een model uit te brengen met een hogere resolutie, dit zou het bestaan van Appstore zo veel moeilijker maken ('this app for now only works on iPhones with 320x480' etc.). Ook een snellere chip slaat nergens op, dan zou er weer zorgen dat bijvoorbeeld games niet op slomere iPhones kunnen draaien, dat doen ze gewoon niet.
Wie zegt dat het een iPhone wordt? Er kan ook best een tablet mac komen.

Wie weet, zeg nooit nooit.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ik zeg ook niet dat er geen tablet komt, ik reageerde op dat nieuwsitem met speculaties over de 3G iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
robertwebbe schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:05:
[...]

Ik ben hier eens dieper ingedoken en op zoek gegaan of ik hier meer informatie over kon vinden.
Het is immers slechts een uitbreiding van de huidige bluetooth stack, het is geen kwestie van hardware. Ik heb geen enkele bron kunnen vinden waarin iets wordt gezegd dat er iets verbeterd zal worden.

Ik heb ook toegang tot de bluetooth qualification database en hier zie je vaak al wat gebeuren voordat het officieel aangekondigd wordt. Apple dient namelijk iedere wijziging te laten kwalificeren en dat gebeurd vaak al maanden voordat er iets aangekondigd wordt. De huidige iPhone listing ziet er overigens zo uit (voor de geïntereseerden):
[afbeelding]

Hierboven kun je zien dat je huidige iPhone 3 profielen ondersteunt, HSP (headset), HFP1.5 (handsfree) en SPP (serial port). Wat er precies mogelijk is met deze laatste ben ik niet helemaal zeker, daar zal ik nog eens verder induiken.

De laatste iPhone wijziging dateert nog van vorig jaar. Al met al denk ik dat je niet hoeft te verwachten dat de komende 4 maanden een wijziging op het gebied van bluetooth zal komen. Jammer, jammer, jammer...
Spijtig! Dat Serial Port is best interessant, BT GPS-ontvangers verbinden vaak via een virtuele seriële poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:05:
[...]

Ik heb ook toegang tot de bluetooth qualification database en hier zie je vaak al wat gebeuren voordat het officieel aangekondigd wordt.
<knip>
Iedereen heeft toch gewoon "toegang" tot die database?
Gewoon via https://www.bluetooth.org/tpg/listings.cfm.

En, de huidige iPhone listing is toch specifiek voor het HUIDIGE model?
Een nieuw model zou een nieuwe listing betekenen.
Apple staat bekend om het feit dat ze dat soort dingen tot het allerlaatst uitstellen, precies om dit soort dingen te voorkomen.

Er is ook nog steeds geen FCC filing voor de nieuwe iPhone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:36:
[...]
Iedereen heeft toch gewoon "toegang" tot die database?
Gewoon via https://www.bluetooth.org/tpg/listings.cfm.

En, de huidige iPhone listing is toch specifiek voor het HUIDIGE model?
Een nieuw model zou een nieuwe listing betekenen.
Apple staat bekend om het feit dat ze dat soort dingen tot het allerlaatst uitstellen, precies om dit soort dingen te voorkomen.

Er is ook nog steeds geen FCC filing voor de nieuwe iPhone...
He, nu je het zegt, zonder login kun je ze ook bekijken. 8)7 Volgens mij was dat voorheen niet het geval.

Maar inderdaad, dit is de listing van het huidige model. De iPhone 2 zal zeer waarschijnlijk een nieuwe listing krijgen. En de FCC is inderdaad ook zo'n bron waar je meestal van te voren nieuwe modellen kunt zien aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Zoals apple befaamd is, FCC listings verschijnen vaak pas op de dag van aankondiging (zijn hidden tot dan toe) dus dat zou me ook niets verbazen. WWDC maar afwachten, alhoewel ik daar weinig tot geen vernieuwingen op hardwaregebied verwacht. 3G iPhone, maar ook OS 10.6 en idd meer details over de SDK, wellicht wat andere kleine vernieuwingen op iPod gebied.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Muthas schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:15:
[...]
Die geruchten slaan wat mij betreft nergens op, dat zijn sites die gewoon is denken, hmm, wat zullen we nu is schrijven en bedenken.

[...]
Feit.

[...]
Misschien..

[...]
Een gerucht wat ik absoluut niet kan geloven. Die iPhone is best dun, maar wel erg lang en breed. Iets dikker worden kan dan wel, maar een groter scherm of hem langer maken zie ik niet gebeuren, dan past ie gewoon niet meer in je broekzak.
Helemaal mee eens, de iPhone is echt groot genoeg. Groter en het wordt gewoon onaangenaam om mee te nemen. Dikker zie ik trouwens ook niet echt gebeuren, misschien 1 mm maar echt niet veel meer. Apple is gericht op style, dus dun is best een belangrijk punt voor hun.
[...]

[...]

Kan best zo zijn dat er een tablet komt, maar zoals je zegt, het zal niet de opvolger van de iPhone worden waardoor de iPhone verdwijnt, het zijn uiteindelijk wel verschillende producten.
Ik denk dat Apple zich ook aan realiseert dat men op zoek is naar 'mobile'. Het is niet voor niets dat de MacBook (Pro)'s als warme broodjes over de toonbank gaan. De iPhone is ook de eerste stap richting een 'mobile' life.

Hier op de universiteit zie je mensen echt midden op een plein met een laptopje even facebook + mail te checken. Ik zie die alleen maar uitbreiden, special voor dingen zoals facebook, waar mensen echt verslaafd aan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 01:35
Orange today announced a new agreement with Apple to bring the iPhone to Orange customers in Austria, Belgium, the Dominican Republic, Egypt, Jordan, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Switzerland and Orange’s African markets later this year.

Bron: http://www.orange.com/en_..._releases/cp080516uk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Koppelverkoop is daar verboden dus dat zou betekenen dat ie eindelijk los te koop is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
En het is weer eens tijd voor een nieuw deeltje: [iPhone] Ervaringen & Discussie Deel 7 :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.