[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 59.739 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture2.jpg

De iPhone 3G zal vanaf 11 juli beschikbaar zijn met een T-Mobile abonnement in Nederland en later dit jaar in België bij Mobistar, zie voor meer informatie de Apple site. De startpost zal de komende dagen geupdate worden.

Welkom in het discussietopic over de iPhone. Je kunt in deze startpost informatie vinden over de functionaliteit van de iPhone, de accessoires en de specificaties. De iPhone is ook in Nederland onverminderd populair en dit is alweer het zesde deel, de vorige delen kun je hier vinden: deel 1, deel 2,deel 3, deel 4, deel 5 & deel 6

De iPhonej is voorlopig verkrijgbaar in vijf Europese landen in dezelfde EDGE-versie die al sinds de zomer in de Verenigde Staten (AT&T, 29 juni, 399 dollar, tariefplannen) te koop is. In Europa zal de iPhone dus vooralsnog alleen in Duitsland (T-Mobile, 9 november, 399 euro, tariefplannen), Engeland (O2, 9 november, 269 pond, tariefplannen), Frankrijk (Orange, 29 november, 399 euro, tariefplannen), Ierland (O2, 14 maart, 399 euro, tariefplannen), Oostenrijk (T-Mobile, 14 maart, 399 euro, tariefplannen) te koop zijn. Terwijl Apple eerst het eerste kwartaal van 2008 aanwees voor de introductie in Azie is dat nu gewoon 2008 geworden.

Inmiddels lijkt het zeker dat een 3G iPhone zal uitkomen in juni. Ofwel op 9 juni bij de keynote van Steve Jobs op de WWDC, of eind juni precies een jaar na de introductie van de originele iPhone. In veel geruchten komt ook GPS voor. Daarbij lijken de meeste geruchten het er over eens dat de afmetingen en vorm niet al te veel gewijzigd zullen worden. Telecomproviders over de hele wereld melden dat ze de iPhone gaan verkopen in 2008. Helaas is er voor Nederland nog steeds niets bekend. Maar het lijkt een kwestie van tijd. In een aantal landen hebben ook meerdere providers bekend gemaakt de iPhone te gaan voeren, dus de exclusiviteitsdeals van Apple lijken afgelopen of in elk geval niet elk land meer gemaakt te worden.

Apple voegt voortdurend gratis functionaliteit toe voor iPhone gebruikers, zo zal de 2.0 software o.a. programma's van derden ondersteunen. Deze zullen gratis en betaald zijn te downloaden via de app store. Verder zal deze nieuwe software, die in juni uitkomt, ook native Microsoft Exchange ondersteunen (dus push contacts, email etc).

Interface
De iPhone draait op een afgeslankte versie van Mac OS X, daardoor heb je o.a. de beschikking over een HTML email client, de safariwebbrowser etc. Ook andere achterliggende geavanceerde techniek uit Mac OS X is beschikbaar op de iPhone. Helaas zal het voorlopig nog niet mogelijk zijn om applicaties te installeren op de iPhone. Voorlopig kunnen alleen Web 2.0 technieken gebruikt worden om applicaties te bouwen, die vervolgens via de Safari browser gedraait kunnen worden. Multitasken is geen probleem, zo kun je bijv. je mail checken en internetten te gelijk. Tot slot, heeft Apple al aangegeven de mogelijkheden van de iPhone continu uit te breiden, door bijv. het ontwikkelen van nieuwe programma's.

Multitouch
De iPhone heeft geen knoppen maar een gigantisch (3,5") scherm. Via dit scherm bedien je de iPhone, hierdoor is het mogelijk om de interface te laten veranderen naar gelang de applicatie dit verlangt. Fysieke knoppen zitten niet meer in de weg, en nemen geen kostbare ruimte in als je ze niet nodig hebt.

De iPhone is de eerste telefoon die uitgerust is met multitouch technologie. Hierdoor is het mogelijk om met behulp van gestures de telefoon te bedienen. Natuurlijk kun je de telefoon gewoon aanraken zoals een traditionaal touchscreen. Dit kan echter gewoon met je vingers en daarvoor is dus geen stylus nodig. Het echt revolutionaire aan de iPhone is dat dit ook met meerdere vingers tegelijk kan. Hierdoor kun je dus snel tekst invoeren. Maar je kunt ook bijv. inzoomen op een foto door twee vingers uit elkaar te bewegen.

Door geavanceerde predictive text input kun je snel tekst invoeren op de iPhone. Dit werkt behoorlijk goed, al is het even wennen in het begin.

Sensoren
De iPhone beschikt over verschillende sensoren, die het gebruik vergemakkelijken. De lichtsensor past de felheid van het display aan, aan de lichtomstandigheden, zodat het scherm optimaal afleesbaar is en stroom bespaard wordt waar mogelijk. De proximitysensor zorgt dat het scherm wordt uitgeschakeld als je de telefoon bij de oor houdt. Hierdoor bespaar je stroom en zijn ongewenste aanrakingen met je oor niet mogelijk. Tot slot zit er ook nog een accelleratiesensor ingebouwd. Deze zorgt ervoor dat de iPhone weet of je hem op z'n kant houdt of niet. Zo kun je bijv. een breedbeeldfilmpje bekijken door de iPhone te draaien, ook is het mogelijk om zo landscape foto's nog beter te bekijken, of om bijv. de coverflow navigatie te gebruiken om je favoriete album te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture8.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Functionaliteit
Telefoon

De iPhone doet alles wat je van een mobiele telefoon mag verwachten, bellen, smsen etc. Een speciale functie van de iPhone is visual voicemail. Je ziet een overzicht van je voicemail bericht en je kunt degene die je wilt horen aanklikken. Dus je hoeft ze niet één voor één af te luisteren. Je kunt je contactlijst syncen met adresboek (Mac), Entourage (Mac) of Outlook (Windows). Ook kun je via internet syncen met Yahoo! adresboek.

Breedbeeld iPod

De iPhone doet alles wat je iPod ook doet, maar dan mooier en beter. Het grote scherm (3,5") is uiteraard uitstekend geschikt om videomateriaal te bekijken. Maar je kunt ook prima muziek luisteren. De interface is volledig vernieuwd t.o.v. de huidige iPods en je kunt bijv. navigeren middels coverflow. Wat kan de iPhone allemaal afspelen?

Audio: AAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3 and 4), Apple Lossless, AIFF and WAV.

Video: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 768 Kbps, 320 by 240 pixels, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Safari

De iPhone beschikt (volgens Apple) over de meest geavanceerde browser ooit, Safari. Dit mobiele broertje doet in niets onder voor de desktop variant. Helaas wordt Java niet ondersteund (Javascript wel) en Flash (vooralsnog) ook niet. Youtube is toch geen probleem zijn, omdat de iPhone toegang heeft tot betere kwaliteit filmpjes van Youtube in H.264 formaat. Bookmarks worden automatisch gesynced met je desktop computer. Daarnaast is het mogelijk om tot 8 bookmarks (waarbij o.a. de zoom onthouden wordt) te plaatsen op je springboard. Die zijn dus met 1 tap bereikbaar.

Mail

De emailclient heeft ondersteuning voor HTML en ondersteunt alle IMAP en POP mailboxen. Push-mail is alleen mogelijk via een speciale (gratis) Yahoo mailaccount. Je kunt wel op vastgestelde tijden je mailboxen laten controleren. Daarnaast wordt je mail sowieso opgehaald bij het openen van de applicatie. Ook wordt email gesynced met je desktop computer, dit kan met Mail (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows).

Agenda

Het is mogelijk je afspraken te syncen met iCal (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows). Je kunt op je iPhone alle afspraken inzien en evt. nieuwe toevoegen.

Photo (Camera)

De iPhone beschikt over een 2,0 Megapixel camera. Hiermee kun je nog best redelijke foto's maken, deze foto's kun je vervolgens syncen met iPhoto (Mac), Adobe Photoshop Elements, Adobe Photoshop Album of een willekeurige map op je computer. Het werkt overigens ook de andere kant op, dus je kunt ook foto's of afbeeldingen gemaakt met bijv. een andere camera op de iPhone zetten.

Google Maps

Via deze applicatie is het mogelijk om Google Maps te raadplegen, incl. routeplanning, satellietbeelden, fileinformatie etc. Dit is nu inclusief locatiebepaling d.m.v. GSM en Wifi (1.1.3. firmware en hoger). Daarnaast heeft de iPhone geen GPS, dus het is geen volwaardig alternatief voor bijv. Tomtom. Het is nog niet duidelijk of Tomtom uitkomt voor de iPhone en of er nog een GPS accessoire komt.

Widgets

Deze kleine programmaatjes zijn al bekend bij Apple gebruikers. Ze zijn ook in Windows Vista te vinden onder de naam gadgets. Standaard worden onder andere een rekenmachine, wereldklok, beurskoers en weerinfo gadget meegeleverd worden.

Meer programma's?

Apple brengt zelf regelmatig updates uit, waarmee programma's toegevoegd worden aan de iPhone. Bij de een van de updates werd bijv. de iTunes Store toegevoegd. Verder kan iedereen websites maken die geschikt zijn voor de iPhone. Hier levert Apple ook ondersteuning voor. Natuurlijk is dat leuk, maar de mogelijkheden blijven beperkt.

Voorlopig zijn er nog geen programma's van derde partijen beschikbaar voor de iPhone. Maar daar gaat verandering in komen. Apple heeft bekend gemaakt dat eind juni 2008 de SDK uit de beta fase komt en final beschikbaar zal worden gemaakt voor alle ontwikkelaars. Meer over de SDK is te lezen in [iPhone & iPod touch SDK] Ervaringen & Discussie.

Een andere mogelijkheid is om de iPhone te jailbreaken. Dit kan worden besproken in [iPhone & iPod touch] Jailbreaken. Er zijn inmiddels al aardig wat applicaties beschikbaar, kijk voor de favorieten van je mede-tweakers in [iPhone & iPod touch] Handige & onmisbare applicaties.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture6.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Accessoires
De iPhone beschikt over een iPod dockconnector aansluiting. De iPhone kan met de meeste iPod accessoires overweg. Daarnaast zijn er natuurlijk ook een hoop accessoires, die speciaal beschikbaar zijn voor de iPhone.

Apple biedt speciale oordopjes (met microfoon) aan. Een speciale dock, waarbij je toegang hebt tot de homeknop is er ook. Daarnaast heeft Apple een kleine bluetooth headset geintroduceerd. In the free iPod Book 3.0 van iLounge zijn verschillende accessoires te vinden van 3rd party's. Dit zijn o.a. armbanden, cases en screenprotectors.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture7.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture9.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Specificaties

• Afmetingen 115 x 61 x 11.6mm
• Gewicht 135 grams
• Input Method - Multi-touch
• Operating System - OS X
• Scherm - 3.5 inch - 320 x 480 (160 ppi)
• Opslag - 8GB of 16GB (waarvan ongeveer 500 MB wordt ingenomen door het OS)
• Camera - 2.0 megapixels

• GSM - Quad-band (850, 900, 1800, 1900 mhz)
• Data - Wi-Fi (802.11b/g) + EDGE + Bluetooth 2.0

• Batterij
- Lithium
- Bellen - tot 8 uur
- Internet - tot 6 uur
- Video* - tot 7 uur
- Audio - tot 24 uur
- Standby - tot 250 uur
*gebaseerd op H.264 1.5-Mbps video met 640 x 480 resolutie met 128-Kbps audio

• Aansluitingen e.d.
- 30 pins iPod dock aansluiting
- 3.5mm jack met audio en microfoon ondersteuning
- SIM kaart houder
- Ingebouwde luidspreker
- Ingebouwde microfoon

• Fysieke knoppen:
- Volume omhoog/omlaag
- Ringer / Silent
- Power / Lock
- Sleep / Wake
- Menu knop

In de doos zit: iPhone, Stereo Headset, Dock, Dock Connector to USB Cable, USB Power Adapter, Documentation & Cleaning/polishing cloth.

Klik hier voor de uitgebreide tech specs.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg

[ Voor 101% gewijzigd door Hoedje op 10-06-2008 12:30 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Den_John schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:56:
Orange today announced a new agreement with Apple to bring the iPhone to Orange customers in Austria, Belgium, the Dominican Republic, Egypt, Jordan, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Switzerland and Orange’s African markets later this year.

Bron: http://www.orange.com/en_..._releases/cp080516uk.html
Koppelverkoop is daar verboden dus dat zou betekenen dat ie eindelijk los te koop is dan.

Anders leest niemand dit, en het is best interessant dat dit zo opeens wordt aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33
Hoe zit het eigenlijk met het bereik van de iphone? Ik had er gister met iemand over en die had zo'n LG prul die het in de metro (buiten) al niet deed. Iemand ervaringen met de iphone in gebouwen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Wat minder als ik met andere telefoons altijd had, maar overdreven slecht ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.iphoneclub.nl/wp-content/uploads/2008/05/iphone-by-country-stats.png

Wooow, showt wel weer dat er aardig wat geïmporteerd zijn hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10-2024

Vimy

Gaan met die banaan!

Muthas schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:11:
[...]

Koppelverkoop is daar verboden dus dat zou betekenen dat ie eindelijk los te koop is dan.

Anders leest niemand dit, en het is best interessant dat dit zo opeens wordt aangekondigd.
Er was reeds in maart een gerucht dat de iPhone in mei/juni naar Mobistar zou komen. En een paar maanden later zou het dan ook de beurt zijn aan Proximus. Volgens het gerucht zou Mobistar een aantal maanden de iPhone exclusief mogen verkopen. Eens die termijn voorbij is mogen Proximus en Base(?) dit ook doen. Ik vind helaas het linkje niet onmiddelijk maar ik zal ff doorzoeken.

http://www.noizystudios.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39389

gomaster schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:17:
Hoe zit het eigenlijk met het bereik van de iphone? Ik had er gister met iemand over en die had zo'n LG prul die het in de metro (buiten) al niet deed. Iemand ervaringen met de iphone in gebouwen etc?
Ik moet zeggen dat ik het bereik erg goed vind. Ik had zelf eerst een nokia E60 en terwijl ik normaal de nokias erg goed vind is de iphone echt stukken beter. Heb eigenlijk alleen in liften dat het signaal wel eens wegvalt. In gebouwen geen probleem, tunnels ook niet (bijvoorbeeld schiphol tunnel kan ik prima bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Muthas schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:11:
[...]

Ik ben vooral een beetje bang voor de prijs los. Hij is nu immers ook al los te koop in Frankrijk, maar die prijs is een beetje aan de hoge kant :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33
Anoniem: 39389 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:07:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het bereik erg goed vind. Ik had zelf eerst een nokia E60 en terwijl ik normaal de nokias erg goed vind is de iphone echt stukken beter. Heb eigenlijk alleen in liften dat het signaal wel eens wegvalt. In gebouwen geen probleem, tunnels ook niet (bijvoorbeeld schiphol tunnel kan ik prima bellen).
weer een argument minder om hem niet te kopen :P
Ik zit er toch nu heel erg sterk aan te denken om hem van de zomer in de vs aan te schaffen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Gewoon kopen in de VS, het scheelt je ongetwijfeld een heleboel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 14:44
Hoedje schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:24:
[...]

Ik ben vooral een beetje bang voor de prijs los. Hij is nu immers ook al los te koop in Frankrijk, maar die prijs is een beetje aan de hoge kant :)
Idd. Dat zal met de 3G phone wel niet anders worden. Apple: "Je wil 't toestel los verkopen? Prima. Dan is de prijs wel <insert hoog getal> euro."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11736

ey,

Ik heb internet aangevraagd bij T-mobile zodat ik ook kan internetten op mijn Iphone. Dit is per 9 mei geactiveerd echter kan ik nog niet nie tinternetten op mijn iphone! Moet ik nog iets invullen op mijn iphone ofz? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42080

Anoniem: 11736 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:47:
ey,

Ik heb internet aangevraagd bij T-mobile zodat ik ook kan internetten op mijn Iphone. Dit is per 9 mei geactiveerd echter kan ik nog niet nie tinternetten op mijn iphone! Moet ik nog iets invullen op mijn iphone ofz? Heeft iemand hier ervaring mee?
Settings > General > Network > EDGE > bij APN "internet" invullen (uiteraard zonder aanhalingstekens)...

Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 11:36
tijdje geleden dat ik hier gepost heb. Heb mn iphone onderhand bijna een jaar en bevalt nog steeds super!

Zit alleen met het volgende. Het valt me best tegen dat er (nog) geen goede oplossingen zijn zover bekend bij mij om mn iphone in mn auto op te laten en muziek af te laten spelen (en dan het liefst via stuurbediening)

Ik krijg binnenkort een nieuwe Opel Astra. Heb al wel gekeken naar Ice>link maar alleen de one versie werkt blijkbaar met Opel.

FM transmitters twijfel ik mee. die nieuwe kensington RDS transmitter is leuk maar geen idee of het ook echt goed werkt hier in NL

En dan heb ik nog de standaard aux aansluiting in mn middenconsole. iPod zal wel werken maar ik kan hem 1 niet opladen en 2 niet in het zicht leggen voor als ik gebeld wordt.

ps. bellen gaat overigens via een bluetooth carkit.

Wie heeft er hier ervaring met de iphone in een auto en kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:25
RoelJewel schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:12:
[...]

Idd. Dat zal met de 3G phone wel niet anders worden. Apple: "Je wil 't toestel los verkopen? Prima. Dan is de prijs wel <insert hoog getal> euro."
Eigenlijk maakt het dus voor dit model ook niet veel uit of je hem nu koopt of dat je wacht tot de 3g er is en de prijs daalt? Hier komt hij zowiezo niet (1e model) maar zal hij in de VS verschrikkelijk in prijs dalen? Niet dat ik hem nu koop en dat hij over 2 maanden bijna de helft goedkoper is... :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 15:43
MarcoC schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:10:
Gewoon kopen in de VS, het scheelt je ongetwijfeld een heleboel geld.
De nieuwe straks of de oude nu? Ik vind de oude namelijk redelijk goed geprijsds of diverse forums hier...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Ehrm, degene die te koop is als je in de VS bent :7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 07:47
Pixxa schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:12:
tijdje geleden dat ik hier gepost heb. Heb mn iphone onderhand bijna een jaar en bevalt nog steeds super!

Zit alleen met het volgende. Het valt me best tegen dat er (nog) geen goede oplossingen zijn zover bekend bij mij om mn iphone in mn auto op te laten en muziek af te laten spelen (en dan het liefst via stuurbediening)

Ik krijg binnenkort een nieuwe Opel Astra. Heb al wel gekeken naar Ice>link maar alleen de one versie werkt blijkbaar met Opel.

FM transmitters twijfel ik mee. die nieuwe kensington RDS transmitter is leuk maar geen idee of het ook echt goed werkt hier in NL

En dan heb ik nog de standaard aux aansluiting in mn middenconsole. iPod zal wel werken maar ik kan hem 1 niet opladen en 2 niet in het zicht leggen voor als ik gebeld wordt.

ps. bellen gaat overigens via een bluetooth carkit.

Wie heeft er hier ervaring met de iphone in een auto en kan me helpen?
Daar heb ik wel ervaring mee ja.

Ik heb zelf ook een iPhone en een Seat Leon. Omdat ik helemaal vergeten ben bij het lease voorstel aan te geven dat ik een icelink wilde, is dat nu niet meer handig. Ga geen honderden euro's versleutelen aan een leasebak die ik over 2 jaar niet meer rij.
Moest dus iets gaan doen met óf de aux, of de fm transmitter. Nu is zo'n fm transmitter wel geinig, maar je geluid wordt er niet beter op. Aux is dus beter.

Toen heb ik gezocht om het probleem van het "in het zicht hebben" te verhelpen en de oplossing heb ik gevonden bij Brodit (www.brodit.se). Dit bedrijf maakt carkits voor bijna alle mobiele apparaten. Uniek hieraan is dat elke carkit bestaat uit 2 delen. Een deel is speciaal gemaakt voor je auto (ProClip) en per auto zijn er weer een aantal verschillende ProClips beschikbaar (al naargelang waar het ding moet komen). Het tweede deel is specifiek voor het apparaat (je iPhone dus). Voor de iPhone zijn geloof ik 2 verschillende holders beschikbaar. Eentje die vast is (niet beweegbaar) en een tiltswivel. Deze kan je draaien en heb ik zelf.

Kortom: de ProClip bevestig je in je auto, de holder bevestig je op de ProClip en je hebt een op maat gemaakte carkit voor je iPhone. Koop er even een sigarettenlader bij en je hebt ook nog stroom. Als je het helemaal mooi wilt doen, bouw je natuurlijk je kabels (sigarettenlader en aux-kabel) uit het zicht in.

Dingen zijn (voordelig) te koop bij www.carkitstunter.nl. Heb er goeie ervaringen mee, ondanks dat de site er wat amateuristisch uitziet. Vaak volgende dag al je spul in huis!

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 15:43
Sluuz schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:45:
[...]

Daar heb ik wel ervaring mee ja.

Ik heb zelf ook een iPhone en een Seat Leon. Omdat ik helemaal vergeten ben bij het lease voorstel aan te geven dat ik een icelink wilde, is dat nu niet meer handig. Ga geen honderden euro's versleutelen aan een leasebak die ik over 2 jaar niet meer rij.
Moest dus iets gaan doen met óf de aux, of de fm transmitter. Nu is zo'n fm transmitter wel geinig, maar je geluid wordt er niet beter op. Aux is dus beter.

Toen heb ik gezocht om het probleem van het "in het zicht hebben" te verhelpen en de oplossing heb ik gevonden bij Brodit (www.brodit.se). Dit bedrijf maakt carkits voor bijna alle mobiele apparaten. Uniek hieraan is dat elke carkit bestaat uit 2 delen. Een deel is speciaal gemaakt voor je auto (ProClip) en per auto zijn er weer een aantal verschillende ProClips beschikbaar (al naargelang het ding moet komen). Het tweede deel is specifiek voor het apparaat (je iPhone dus). Voor de iPhone zijn geloof ik 2 verschillende holders beschikbaar. Eentje die vast is (niet beweegbaar) en een tiltswivel. Deze kan je draaien en heb ik zelf.

Kortom: de ProClip bevestig je in je auto, de holder bevestig je op de ProClip en je hebt een op maat gemaakte carkit voor je iPhone. Koop er even een sigarettenlader bij en je hebt ook nog stroom. Als je het helemaal mooi wilt doen, bouw je natuurlijk je kabels (sigarettenlader en aux-kabel) uit het zicht in.

Dingen zijn (voordelig) te koop bij www.carkitstunter.nl. Heb er goeie ervaringen mee, ondanks dat de site er wat amateuristisch uitziet. Vaak volgende dag al je spul in huis!
Goed verhaal, heb meteen ff een brodit houder van Ebay gehaald. Nu nog een bluetooth carkit en een radio met een usb in voor de ipod aansluiting. Komt helemaal goed...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:57
Is iemand al opgevallen dat je bij de US Applestore nog wel de iPhone kan selecteren, maar vervolgens niet meer kan selecteren welke versie (8 of 16gb) je wilt hebben :? M.a.w. de iPhone is niet meer te bestellen via de store van apple.com.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189953

Pixxa schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:12:
Zelf gebruik ik een Harman Kardon drive&play, werkt super!
Bij het aansluiten krijg je een melding dat de accessoire niet bedoeld is voor de iPhone en of je vliegtuigmodus wilt inschakelen. Gewoon "nee" klikken en gaan :) .
Van mijn iPod heb ik nog een FM transmitter liggen, laatst eens getest,
maar dat werkt heel slecht met de iPhone.
De GSM ontvangst stoort enorm op de transmitter en het geluid is belabberd,
met de iPod geen probleem, dus.
Bij atstore is de KH Drive&Play nu in de opruiming voor 50,=, absoluut een strakke prijs.
De drive&play werkt met rechtstreekse antenne ingang verloopplug of met je aux.
Zelf heb ik hem op een Kenwood radio waar ik een verloopje voor heb gehaald om van de CD wisselaar een AUX-in te maken. (Kabeltje kostte bijna net zo veel als het apparaat nu :| ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
idd brodit was ik al tegen gekomen. Ik zit hier aan te denken.

een brodit passive holder met cable attachement:
Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/270/915168.jpg

Dan een pocketdock er in monteren met line out:
Afbeeldingslocatie: https://www.sendstation.com/us/products/pocketdock/images/pdlousb_stage_misterdj.jpg

het lineout kabeltje in mn dashboard verwerken naar mn middenconsole want daar zit mn aux aansluiting.

En dan nog een auto oplader via usb.

Dan ben ik er toch? Kan ik mn iphone in het zicht houden voor de telefoon, ik kan hem opladen via de charger en ik kan de ipod bedienen via de aux. Helaas niet via het stuur bedienen want die oplossing bestaad nog niet voor Opel.

Enige wat jammer is, is dat de dockconencter + usb samen erg groot worden. Ik zoek nog een charger + line out in 1.

[ Voor 14% gewijzigd door Tristan op 17-05-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:22

Apache

amateur software devver

Ik heb in mijn auto een xcarlink geinstalleerd, werkt perfect, ook de controls op het stuur werken perfect, wel ff knutselen want het word achteraan de radio op de poort van de cd changer aangesloten. Maar opladen & muziek spelen werkt perfect.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

robertwebbe

Robert Webbe

Apache schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:56:
Ik heb in mijn auto een xcarlink geinstalleerd, werkt perfect, ook de controls op het stuur werken perfect, wel ff knutselen want het word achteraan de radio op de poort van de cd changer aangesloten. Maar opladen & muziek spelen werkt perfect.
In welk merk, model en bouwjaar auto heb je dit voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb een Opel, gaat niet werken denk ik. Wordt nog niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:32

amphora

Websites & Fotografie

Pixxa schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:45:
idd brodit was ik al tegen gekomen. Ik zit hier aan te denken.

een brodit passive holder met cable attachement:

Dan een pocketdock er in monteren met line out:

het lineout kabeltje in mn dashboard verwerken naar mn middenconsole want daar zit mn aux aansluiting.

En dan nog een auto oplader via usb.

Enige wat jammer is, is dat de dockconencter + usb samen erg groot worden. Ik zoek nog een charger + line out in 1.
Die powerdock lijkt me ook wel wat. Maar op welke brodit houder past ie? Brodit heeft iets van zes modellen voor verschillende kabels. Die dockconnector moet IN de houder, die zie je dus niet bij brodit.
Ik doe het overigens nu via mijn Pioneer bluetooth autoradio met iPod adapter. Het werkt. Maar de bediening via de radio zelf is slecht. Blader liever op het iphone scherm. Radio heeft ook line in dus dat kan prima. Bluetooth gedeelte van de pioneer is trouwens ook niet al te best. Hij maakt niet automatisch verbinding. Ik moet op de iphone zelf de instellingen->bluetooth gaan om em discoverable te maken. Erg jammer dat dit nodig is. Volgens pioneer kan het niet anders, toch gek dat het bij parrot ofzo niet hoeft :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:22

Apache

amateur software devver

robertwebbe schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:46:
[...]

In welk merk, model en bouwjaar auto heb je dit voor elkaar gekregen?
Golf V, laatste model, 2005 denk ik, ook lease wagen, maar dashboard openleggen was best wel simpel, had de nodige torx schroevendraaiers al en samen met nog een handige vriend heeft het klusje 45-60 min in beslag genomen.

Kabel is netjes weggewerkt, in de middenconsole is er plaats voorzien voor een telefoon oid te leggen dus komt mooi uit, zal evt wel eens een fototje trekken als ik er aan denk.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126974

Hebben nog meer mensen last van fouten bij het sms'en?

Als ik net op send duw en ik krijg toevallig een sms, trilt m'n phone maar krijg geen smsje te zien.
Soms weet ik wie het is en diegene die stuurde krijgt wel een rapport.

Of soms als je sms krijgt en je zit in het gesprek die nieuwe sms te lezen, en je krijgt een sms van iemand anders(een tweede dus), verschijnt de eerste sms gewoon dubbel en krijg je die nieuwere sms gewoon niet te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb net een iPhone voor een kennis geunlocked/ jailbreak etc, maar ik heb een probleem met installer. Het programma is wel geïnstalleerd, maar het refreshen van de sources/ nieuwe sources toevoegen of installeren van apps wil niet lukken.
Liggen er servers van installer plat? Hij geeft ook niet aan dat er geupdate moet worden naar de nieuwste versie van installer.
Heb installer al opnieuw geïnstalleerd met iliberty+, maar dit heeft niet geholpen.
Bekend probleem, of toch iets met de servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Wat bedoel je met 'wil niet lukken'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Hij blijft hangen bij checking sources, soms komt hij erdoorheen, maar dan gaat het refreshen van de sources bijzonder langzaam.
Zodra ik een app wil installeren vanuit de sources die er standaard instaan geeft de iphone aan dat er een error is bij het downloaden, het bsd subsystem in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:12
je hebt wel gewoon een wifi-verbinding? Met gprs kan het ook wel in principe, maar duurt heel erg lang...
Ik zou dus ff je verbinding controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Ik heb een wifi-verbinding, simkaart zit er nog niet in, dus gprs gaat niet lukken.
WiFi heb ik getest door even te googelen.

Overigens maakt het ook niet uit of er wel of niet een simkaart inzit.

Het werkt allemaal al weer, de server lag inderdaad plat. Had de source gechecked met mn laptop en die was down, nu weer up!

[ Voor 47% gewijzigd door Tije op 18-05-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221317

Weet iemand of de Incase Slider Case voor de iPhone ergens in Nederland verkrijgbaar is?

Het is namelijk volgens de website van Incase niet mogelijk om te bestellen vanuit de US...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103219

Ik heb hem gewoon van eBay gehaald. (Amerikaanse seller).

Ik heb er (verzending inclusief) 30,45 euro ongeveer voor betaald. Zal volgens mij ergens deze week binnenkomen.

Let wel dat je NIET de matte versie koopt. De matte versie is gewoon de glossy zwarte versie met een extra laagje zodat het matte en rubberized eruit ziet. Die laag is echter zodanig slecht behandeld dat het al snel begint af te peelen.

Zie foto's op:
http://forums.macrumors.c...hread.php?t=456880&page=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103219 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:17:
Ik heb hem gewoon van eBay gehaald. (Amerikaanse seller).

Ik heb er (verzending inclusief) 30,45 euro ongeveer voor betaald. Zal volgens mij ergens deze week binnenkomen.

Let wel dat je NIET de matte versie koopt. De matte versie is gewoon de glossy zwarte versie met een extra laagje zodat het matte en rubberized eruit ziet. Die laag is echter zodanig slecht behandeld dat het al snel begint af te peelen.

Zie foto's op:
http://forums.macrumors.c...hread.php?t=456880&page=4
Ok, maar dat is niet helemaal het antwoord op mijn vraag ;)

Ik zou hem graag via een webshop bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-02 11:54
Waarom niet de switcheasy die in de applestore tekoop is. Bijna hetzelfde, maar completer en even mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chrisr5gt schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:40:
Waarom niet de switcheasy die in de applestore tekoop is. Bijna hetzelfde, maar completer en even mooi.
Qua design vind ik die Incase mooier. Het lukt me echter niet om deze case ergens te vinden op internet zodat ik hem kan bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zal die moeilijk vinden op een webshop in Nederland hoor.

Trouwens, op eBay zijn het officiele verkopers (power sellers ed) met grote feedbackscore en zeker te vertrouwen.

Ik koop niet van obscure figuren of zo.. :-)

De meeste incase sliders zijn zelfs met een vaste prijs, dus het is helemaal geen bieding, gewoon een webshop dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103219 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:13:
Je zal die moeilijk vinden op een webshop in Nederland hoor.

Trouwens, op eBay zijn het officiele verkopers (power sellers ed) met grote feedbackscore en zeker te vertrouwen.

Ik koop niet van obscure figuren of zo.. :-)

De meeste incase sliders zijn zelfs met een vaste prijs, dus het is helemaal geen bieding, gewoon een webshop dus :9
Ok, snap je punt. Hoe heb je het voor elkaar gekregen om die case voor 30 euro te kopen. Ik kom uit op 36 euro via zo'n power seller....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:02
Heeft er iemand een mooi alternatief voor de SMS en email-client op z'n iPhone? Ik mis het grotere keyboard als je de telefoon draait in mobileSafari, zou wel mooi zijn als dat ook mogelijk is met email/sms, imo is het net iets te klein om snel te kunnen tikken.

Ook jammer dat de emailclient niet het aantal new-mails kan uitlezen op folders (bv de labels uit gmail), nouja, heb maar de optie "Skip Inbox" uitgevinkt bij filters maar nu is het weer zo'n rotzooi in de inbox (gmail) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-03 12:46

Nikooos

huizenlol.nl

Anoniem: 42080 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:25:
[...]

Settings > General > Network > EDGE > bij APN "internet" invullen (uiteraard zonder aanhalingstekens)...

Done!
Ik heb:
APN: internet
Username: tmobile
Password: tmobile

En dat werkt. ;)

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
amphora schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:50:
[...]

Die powerdock lijkt me ook wel wat. Maar op welke brodit houder past ie? Brodit heeft iets van zes modellen voor verschillende kabels. Die dockconnector moet IN de houder, die zie je dus niet bij brodit.
Ik doe het overigens nu via mijn Pioneer bluetooth autoradio met iPod adapter. Het werkt. Maar de bediening via de radio zelf is slecht. Blader liever op het iphone scherm. Radio heeft ook line in dus dat kan prima. Bluetooth gedeelte van de pioneer is trouwens ook niet al te best. Hij maakt niet automatisch verbinding. Ik moet op de iphone zelf de instellingen->bluetooth gaan om em discoverable te maken. Erg jammer dat dit nodig is. Volgens pioneer kan het niet anders, toch gek dat het bij parrot ofzo niet hoeft :)
Weet ik ook nog niet. Ik denk gewoon op de 'aftermarket' houder. Misschien dat je hem handmatig iets moet aanpassen omdat de powerdock iets groter is.

Ik zoek eigenlijk een lader + line in in 1 stekker, maar die kan ik niet vinden. Ja wel gevonden maar dan is het weer firewire. Ook niet ideaal. Pfff wat een gedoe om je iphone goed aan te sluiten!

Dit is eigenlijk zo'n beetje wat ik zoek :

http://www.sendstation.com/us/products/smartcharge/

Maar is weer niet geschikt voor de iphone staat er :(

[edit] Gevonden!
Kensington LiquidAUX
http://us.kensington.com/html/14492.html
Afbeeldingslocatie: http://images.acco.com/KENSINGTON/K33429US/K33429US-18208.jpg
gewoon van kensington! Carger incl 3,5mm lineout. Alleen nog een dock (brodit inc aftermarkte cable holder) en je bent klaar.

Als je geen brodit dock wilt kan je die van kensington nemen, charger en dock in 1.
Kensington LiquidAUX Deluxe
http://us.kensington.com/html/14493.html
Afbeeldingslocatie: http://images.acco.com/KENSINGTON/K33430US/K33430US-18305.jpg

Ik zou niet voor de deluxe versie kiezen omdat ik de dock niet op de gewenste plaats kan plaatsen..

[ Voor 24% gewijzigd door Tristan op 20-05-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gizmodo: iPhone 3G introductiedatum bevestigd

Het werd overal al gefluisterd, maar Gizmodo heeft nu via een betrouwbare bron de bevestiging gekregen dat de 3G iPhone op 9 juni tijdens de WWDC Keynote inderdaad zal worden aangekondigd. De tweede generatie iPhone - iPhone 2 - zal meteen na de lancering wereldwijd beschikbaar worden gesteld. Daardoor zal ook de verkoopwijze in veel landen veranderen: niet alleen vervallen veel exclusieve contracten, maar ook zal de iPhone niet langer voor een vaste prijs worden aangeboden. Mobiele operators zijn vrij om zelf een prijs te kiezen, uiteraard bij afsluiting van een abonnement.

De iPhone wordt daarmee één van de vele toestellen in het marketingaanbod van de verschillende operators. Daarbij kunnen operators op eigen initiatief kortingen en acties organiseren. Is dit nu het einde van de geruchten dat T-Mobile de iPhone in Nederland op de markt gaat brengen? Dat niet meteen, want de lancering kan nog steeds via een bepaalde partner worden gedaan. In Spanje zal de iPhone 3G bijvoorbeeld vanaf 18 juni te koop zijn, bij de opening van Telefonica’s nieuwe megastore in Madrid. In andere Europese landen zal de iPhone op soortgelijke evenementen worden gelanceerd.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabio-c
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-02-2020
En hier het originele artikel:
http://gizmodo.com/391960/iphone-3g-launch-date-confirmed

Overigens staat er niets nieuws in...

Maar dit stukje is wel interessant:
This most probably means the new 3G iPhone will be integrated in the usual marketing systems of carriers, with point-based trade-ups, discounts for carrier switchers and other service-based subvention packages.
Dat betekent voor ons Nederlanders dat we eerst de soap moeten afwachten waarbij Vodafone zijn logo op de iPhone wil, wat Apple weigert, waarop T-Mobile perse zijn T-zones in de firmware wil, waarop we 6 maanden moeten wachten tot er eindelijk aangepaste firmware is, die vervolgens hopeloos verouderd is.

Ik betwijfel of de iPhone ooit simlock vrij in Nederland te koop gaat zijn, zeker omdat Apple altijd een deel van de omzet van de provider wil. :)

[ Voor 81% gewijzigd door fabio-c op 20-05-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 21-04 14:44
fabio-c schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:47:
Ik betwijfel of de iPhone ooit simlock vrij in Nederland te koop gaat zijn, zeker omdat Apple altijd een deel van de omzet van de provider wil. :)
Het is de vraag of Apple daaraan ook met iPhone 2.0 vasthoudt. Ze kiezen immers ook niet meer voor één provider in een land... En simlockvrij kun je de huidige iPhone natuurlijk nu ook krijgen (Frankrijk), mits je genoeg betaalt :).

[ Voor 12% gewijzigd door RoelJewel op 20-05-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabio-c
RoelJewel schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:55:
[...]

Het is de vraag of Apple daaraan ook met iPhone 2.0 vasthoudt. Ze kiezen immers ook niet meer voor één provider in een land... En simlockvrij kun je de huidige iPhone natuurlijk nu ook krijgen (Frankrijk), mits je genoeg betaalt :).
In alle andere Europese landen is koppelverkoop verboden, de toestellen MOETEN dus ook los verkocht worden. Geldt ook voor Duitsland en in de toekomst Belgie. In Nederland is dat niet zo, sterker nog, hier hebben providers de macht om de release van een toestel tegen te houden totdat hun custom firmware en gesimlockte modellen klaar zijn.

Daarom worden ze ook voor zulke achterlijke hoge prijzen verkocht, omdat de providers willen dat jij hun abo neemt.

Apple houdt gewoon aan dat business model vast, dat is de hele opzet van de iPhone, lees dit artikel maar, daar staat het een en ander in uitgelegd:
http://www.wired.com/gadg.../magazine/16-02/ff_iphone

[ Voor 9% gewijzigd door fabio-c op 20-05-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Zijn er ook mensen die cases bij hun phone aanschaffen?

ik heb al een sokje, maar daarmee neem ik hem niet mee, heb al een seidio innocase besteld, maar zijn er mischien betere(was dom genoeg om in de usa niet die mooie witte te kopen )

wat ik wel jammer vind is dat er al miniscule krasjes op het chrome zit bij bijna geen verbruik(zie je pas in een andere hoek, maar toch)

zou dat met polijsten te verhelpen zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door YoghurtO_o op 20-05-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-04 08:59
met deze dollar koers en de verwachting dat het zoizo heeeel lang gaat duren voordat hij hier officieel uitkomt. Vindt ik het eigenlijk vreemd dat er nog nog veel mensen wachten op een release hier, ik ga de nieuwe iPhone zo snel als mogelijk uit de usa halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowyroald
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-04 13:29
Welke nadelen zitten er nou om de Iphone uit Amerika te importeren? Als je de Iphone uit Frankrijk of Engeland haalt, moet je hem dan ook nog unlocken of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:24
... Je kunt in deze startpost informatie vinden over de functionaliteit van de iPhone, de accessoires en de specificaties. De iPhone is ook in Nederland onverminderd populair en dit is alweer het zesde deel, de vorige delen kun je hier vinden: deel 1, deel 2,deel 3, deel 4, deel 5 & deel 6

het is natuurlijk al het zevende deel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 20:41

CBA

een vat, een vat, een vat !

Weet er iemand de nieuwe specs van de iPhone die zal uitkomen ?
Wat ik me ook afvraag is deze zal dan beschikbaar worden voor elke operator ?

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 13:07

Shaidar

Het is toch ook goed mogelijk dat Apple alleen SIMS van een bepaalde providers van 1 land toelaat? Dat je een iPhone 'simfree' in België kan kopen, maar dat daar alleen SIMS van Proximus, Mobistar en Base op werken?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-03 12:46

Nikooos

huizenlol.nl

CBA schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:17:
Weet er iemand de nieuwe specs van de iPhone die zal uitkomen ?
Wat ik me ook afvraag is deze zal dan beschikbaar worden voor elke operator ?
Ja.. En ik heb ook in mijn glazen bol gezien dat Nederland europees kampioen wordt ;)

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Neem aan dat jullie http://gizmodo.com/391960/iphone-3g-launch-date-confirmed al gelezen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:09
psychonikeo schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:24:Ja.. En ik heb ook in mijn glazen bol gezien dat Nederland europees kampioen wordt ;)
offtopic:
Maar dan ook écht offtopic: dan zou ik maar een nieuwe glazen bol zoeken ;) :P

Eigenlijk verwacht ik niet dat Apple aanpassingen zal laten doen zoals Vodafone / T-Mobile willen. Zit in de Duitse versie trouwens dat hele T-zones gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 19:44

robertwebbe

Robert Webbe

Ja, is gisteren ook al gepost.
Zsub schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:30:
[...]
Zit in de Duitse versie trouwens dat hele T-zones gebeuren?
Nee, is NIETS van terug te vinden, volledig Apple.

[ Voor 32% gewijzigd door robertwebbe op 21-05-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Ik zou d'r niet op gokken dat je T-Zones gaat tegenkomen in de firmware van t-mobile "branded" iphones, daar is apple te stijfkoppig voor. En da's maar goed ook, customized firmwares voor dingen als t-zones vind ik gewoon bullshit.

Wat betreft de iPhones uit frankrijk, je koopt er 1 incl 100 euro beltegoed. Dan moet je daar blijkbaar een of ander nummer bellen dat je em unlocked wil hebben. Dat kost je 100 euro (vandaar die 100 euro beltegoed). Daarna voer je een restore uit en je kunt ELKE sim gebruiken die je wil. PLUS je hebt daadwerkelijk GARANTIE ;)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 20:41

CBA

een vat, een vat, een vat !

psychonikeo schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:24:
[...]

Ja.. En ik heb ook in mijn glazen bol gezien dat Nederland europees kampioen wordt ;)
Wat ben ik met Nederland ? :(

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 20:04
wat ik nog niet duidelijk kan vinden er was spraken dat de iphone 2.0 gps zou krijgen maar ik zie daar nu vrij weinig van terug is iemand die dat wel ergens gelezen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 22-04 06:48
wd200 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:47:
wat ik nog niet duidelijk kan vinden er was spraken dat de iphone 2.0 gps zou krijgen maar ik zie daar nu vrij weinig van terug is iemand die dat wel ergens gelezen heeft?
dat gedoe over gps waren niet meer dan geruchten verspreidt door fans. Gewoon even afwachten dus tot hij daadwerkelijk aangekondigd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 14:59
Ik heb voicemail naar email.
Als ik een bericht op mijn iphone wil afspelen zegt ie dat hij het niet kan afspelen.
Bestandsformaat is quicktime. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Laatst online: 16:18
Ik wil op een degelijke manier pdfjes lezen op mijn iphone :'(

Via safari is geen oplossing omdat ik in de trein meestal geen WiFi heb en dus mb's moet gaan binnenhalen via GRPS. Applicaties als PDF Viewer willen dat ik via ssh mijn iphone inga. En ik werkelijk waar geen idee hoe ik dat zou moeten doen. Heeft iemand een alternatief of een goede handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
iPhoneBrowser downloaden en dan de PDF'jes in /var/root/Media/PDF zetten. Als die map niet bestaat even aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2023
Zojuist terug uit de VS na verblijf van een aantal maanden. Mijn iPhone was al geunlocked en werkt prima hier behalve het internet via Orange. Mail ophalen werkt via GPRS maar websites en/of maps/weather app, doen uren over het ophalen van gegevens. Althans dat denk ik want het is me nog niet gelukt daadwerkelijk dit te laten werken over GPRS.

Bij APN heb "internet" staan en zowel login/pass zonder als "orange" geprobeerd. Beide bieden geen soelaas. Iemand een idee? In de VS werkte het prima met mijn $6 data bundeltje van T-Mobile :)

[edit]
Gefixed door mijn phone settings te resetten.

[ Voor 4% gewijzigd door paulmadejong op 26-05-2008 06:29 ]

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het wordt nu wel spannend, of en hoe de iPhone naar Nederland komt. Nederland is na de aankondiging van TeliaSonera zo'n beetje het enige land in Europa, en van de westerse wereld waar de iPhone nog niet voor aangekondigd is. Vodafone lijkt onwaarschijnlijk, aangezien NL niet bij hun lijstje zat. Dus blijven alleen T-Mobile en KPN over. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ik denk dat het T-Mobile wordt, maar daarbij doe ik wel wat gokjes. Zo denk ik dat T-Mobile meer klanten heeft dan KPN, gezien de fusie met Orange. Ook denk ik dat T-Mobile veel meer mobile internet klanten heeft dan KPN, gezien het veel meer bekend zijn van Web'n'walk dan wat KPN biedt. Ook heeft Apple al contracten met T-Mobile in het buitenland, waaronder Duitsland wat toch onze buren zijn.

Daarnaast is T-Mobile NL altijd al sloom geweest in allerlei zaken met nieuwe telefoons (zie nu het gezeik met de HTC Diamond, hoe de T-Mobile versie er gaat uit zien weet nog niemand, de meeste buitenlandse versies zijn al bekend) dus ik denk dat ze dat met de iPhone nu ook gewoon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205470

Hoedje schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:38:
Het wordt nu wel spannend, of en hoe de iPhone naar Nederland komt. Nederland is na de aankondiging van TeliaSonera zo'n beetje het enige land in Europa, en van de westerse wereld waar de iPhone nog niet voor aangekondigd is. Vodafone lijkt onwaarschijnlijk, aangezien NL niet bij hun lijstje zat. Dus blijven alleen T-Mobile en KPN over. Ik ben benieuwd :)
Idd vreemd. Las het net ook op Engadget. Daar staat ook bij dat alleen in NL nog niet bekend is wanneer de iPhone hier officieel komt. Toch wel een beetje vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik zit er aan te denken om Apple aandelen te kopen. Veel mensen verwachten een grote stijging in de waarde aangezien de nieuwe iPhone er aan komt. Ook heb ik gelezen dat een kwart van de Amerikanen nog zit te wachten op die nieuwe iPhone (dit was echter een test onder 3600 mensen, niet geheel representatief natuurlijk). Wat denken jullie hiervan? Is er een kans dat de iPhone een flop wordt, zowel in Europa als in Amerika? Ik heb het namelijk nog nooit gedaan (aandelen kopen) en het zou een beetje zuur zijn als het heel slecht uitpakt. Maar goed, ik weet ook dat dat het risico is. Lijkt het jullie verstandig om nu aandelen te kopen?Ik zit overigens niet echt te wachten op Apple fanboy reacties zovan 'Natuurlijk!!1one', meer op goed onderbouwde meningen ;)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220294

Als ik jou was zou ik voor dat advies in het beleggingstopic in Werk en inkomen kijken. Hebben ze er denk ik meer verstand van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 220294 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:04:
Als ik jou was zou ik voor dat advies in het beleggingstopic in Werk en inkomen kijken. Hebben ze er denk ik meer verstand van :P
Inderdaad, dan kun je het beste even hier kijken: Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 3 :).
Muthas schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:45:
Ik denk dat het T-Mobile wordt, maar daarbij doe ik wel wat gokjes. Zo denk ik dat T-Mobile meer klanten heeft dan KPN, gezien de fusie met Orange. Ook denk ik dat T-Mobile veel meer mobile internet klanten heeft dan KPN, gezien het veel meer bekend zijn van Web'n'walk dan wat KPN biedt. Ook heeft Apple al contracten met T-Mobile in het buitenland, waaronder Duitsland wat toch onze buren zijn.
KPN is de grootste provider in Nederland. Je moet niet vergeten dat zowel KPN eigen merk, als Telfort en Hi (alsmede een aantal onbekendere merken) van hun zijn. Het marktaandeel is grofweg 45-50%, T-Mobile (met inmiddels Orange) en Vodafone zitten rond de 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-04 14:22

DesertShooter

Afgekickt

Misschien inderdaad KPN:

KPN in gesprek met Apple over de iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben benieuwd of Apple haar verkoopstrategie ook in de VS gaat wijzigen.
Nu is het zo dat je in principe toestelkorting krijgt als je hem online bestelt, of in een apple store koopt, omdat aangenomen wordt dat je dan abonnee bij AT&T gaat worden.
Voor ons is dat een voordeel omdat we dus een toestel kunnen kopen met "toestelkorting" zonder ooit daadwerkelijk abonnee te worden.
Als ik nu naar de Franse apple store online kijk staat daar dat als je de iphone wilt, je naar een orange shop moet gaan. Zodoende moet je voor een "goedkope" iphone dus altijd een abo afsluiten bij de provider die ze in hun shops heeft liggen, en dus geen activatie via itunes.. Als ze dit ook in Amerika gaan doen en in Engeland is er volgens mij geen plek meer ter wereld waar je een Iphone met "toestelkorting" kunt kopen zonder een abo af te sluiten. Of heb ik het mis? Zie ik iets over het hoofd?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189953

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:02:
Ik zit er aan te denken om Apple aandelen te kopen. .........
......... Lijkt het jullie verstandig om nu aandelen te kopen?
Ik zit overigens niet echt te wachten op Apple fanboy reacties, meer op goed onderbouwde meningen ;)
In een iPhone topic vragen of de iPhone volgens ons een succes gaat worden 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Apache4u schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:05:
Ik ben benieuwd of Apple haar verkoopstrategie ook in de VS gaat wijzigen.
Nu is het zo dat je in principe toestelkorting krijgt als je hem online bestelt, of in een apple store koopt, omdat aangenomen wordt dat je dan abonnee bij AT&T gaat worden.
Voor ons is dat een voordeel omdat we dus een toestel kunnen kopen met "toestelkorting" zonder ooit daadwerkelijk abonnee te worden.
Een iPhone met abonnement heeft voor $/€400 zijn toestelkorting in principe al gehad. Zonder abbo kost hij namelijk nog meer. Dat je nu extra korting krijgt heeft te maken met slechte verkopen in Duitsland en waarschijnlijk het willen opmaken van de oude voorraden. Reken maar dat wanneer de 3G er is hij gewoon weer $/€400 kost en je daar ook nog een abbo bij moet nemen. Dat x% hem dan unlockt is pech voor Apple en de telco, maar met dat aankoopbedrag heeft Apple zijn kosten er toch wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Muthas schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:35:
[...]

Een iPhone met abonnement heeft voor $/€400 zijn toestelkorting in principe al gehad. Zonder abbo kost hij namelijk nog meer. Dat je nu extra korting krijgt heeft te maken met slechte verkopen in Duitsland en waarschijnlijk het willen opmaken van de oude voorraden. Reken maar dat wanneer de 3G er is hij gewoon weer $/€400 kost en je daar ook nog een abbo bij moet nemen. Dat x% hem dan unlockt is pech voor Apple en de telco, maar met dat aankoopbedrag heeft Apple zijn kosten er toch wel uit.
Dat bedoel ik ook. Doordat je ook toestelkorting krijgt als je hem bij apple haalt (ze gaan er immers van uit dat je een abo via itunes afsluit) kunnen wij goedkoop toestellen in de VS kopen.
Wat ik me dus afvraag is of apple hier aan vast blijft houden of dat ze het in de VS net zo gaan doen als in Frankrijk en Duitsland. Dus dat je een toestel alleen meekrijgt als je een abo in de winkel afsluit. Ik zie het ze namelijk wel doen, onder druk van AT&T....

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ik denk wel dat ze daar aan blijven vast houden, levert Apple natuurlijk nog genoeg extra centen op. En AT&T kan verder helemaal geen druk uitoefenen (behalve dan dat er misschien een contract is waarin staat dat AT&T voor x aantal maanden de iPhone & opvolgers exclusief mogen leveren), een telefoon is een telefoon, die kan Apple natuurlijk gewoon simlock-vrij in z'n eigen stores verkopen.

Er zijn slechts een aantal landen waar je de iPhone echt simlock-vrij kan kopen of kan gaan kopen in de toekomst, en de gemiddelde consument weet daar helemaal niks van af, behalve dan dat ie alleen met simlock te krijgen is met eigen land en zal echt geen moeite gaan doen om te importeren.

Ik denk: als Apple een leuk contract kan sluiten met een bepaalde telco in een land, dan leveren ze hem daar met met simlock. Geen leuk contract: simlock-vrij dan maar, maar liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Iemand toevallig al ergens een Kensington LiquidAUX gezien in een winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Dat denk ik ook.
Maar in Frankrijk en Duitsland wordt de Iphone ook maar door 1 provider aangeboden. Toch wordt ie niet in de Apple Store verkocht daar. Je moet perse een contract in een T-Mobile/Orange store afsluiten en dan krijg je hem mee, met toestelkorting.
Omdat apple heeft aangegeven dat de verkoop-strategie op de schop gaat (niet meer 1 preferred seller) , vraag ik me af of alles daarmee op de schop gaat (en wat voor ons van belang is, het activeren via iTunes). Ben benieuwd..Nog maar 2 weekjes wachten. Mochten ze nog gewoon online te koop zijn in Amerika voor activatie via Itunes bestel ik hem iig meteen. :)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik wacht (zoals mogelijk iedereen hier) ook op de 3g
Mijn "normale" iphone is weg inmiddels en ga hem ergens kopen waar hij het snelst te levren is,

Volgens Apple wordt hij tijdens de Keynote aangekondigd, en is hij dan "overal" beschikbaar.
Zou dat misschien voor ons betekenen dat hij hier gewoon in de AppleStore komt ?

Apple zit hier nog niet aan een provider vast, dus simlockvrij verkopen is hier gewoon een optie.
Ik dacht trouwens ook dat mobieltjes verkopen met simlock in nederland alleen legaal is als de consument de mogelijkheid heeft (uiteraard mag dat duurder zijn) het zelfde toestel te kopen zonder simlock. (of ik zit er naast, maar dacht dat eens gelezen te hebben)

2call leverd de Crackd USA versie voor 129,- (met garantie via hun) bij een vodafone 27,50 abbo (met internet blox)
is dat dan niet een veel betere keus dan wachten op de legale provider en 399a499 betalen ?

Edit :

iPhoneclub en Macfreak kregen vandaag tegelijkertijd nieuwe foto’s van de behuizing van de tweede generatie iPhone toegespeeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.iphoneclub.nl/wp-content/uploads/2008/05/iphone_3g_exclusief_wit1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.iphoneclub.nl/wp-content/uploads/2008/05/iphone_3g_exclusief_wit2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.iphoneclub.nl/wp-content/uploads/2008/05/iphone_3g_exclusief_wit3.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 28-05-2008 01:15 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 18:52

Nyana

Who?!

YoghurtO_o schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:28:
wat ik wel jammer vind is dat er al miniscule krasjes op het chrome zit bij bijna geen verbruik(zie je pas in een andere hoek, maar toch)

zou dat met polijsten te verhelpen zijn?
Jah gewoon koper poets (brasso). Maar je bent er wel ene paar uurtjes zoet mee.

Offtopic:
Ik hoop als ik 9 juni in NY land hij ook daadwerkelijk in de applestores te krijgen is. Heb me maanden geleden al voorgenomen de iphone mee te nemen dus hoop dat ze hem dan ook echt leveren.

[ Voor 50% gewijzigd door Nyana op 28-05-2008 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 01:09:
Ik wacht (zoals mogelijk iedereen hier) ook op de 3g
Mijn "normale" iphone is weg inmiddels en ga hem ergens kopen waar hij het snelst te levren is,

Volgens Apple wordt hij tijdens de Keynote aangekondigd, en is hij dan "overal" beschikbaar.
Zou dat misschien voor ons betekenen dat hij hier gewoon in de AppleStore komt ?

iPhoneclub en Macfreak kregen vandaag tegelijkertijd nieuwe foto’s van de behuizing van de tweede generatie iPhone toegespeeld.
Hmm, Apple heeft nergens, maar dan ook nergens bevestigd dat er zelfs maar een 3G iPhone komt in de zomer. Laat staan dat ze bevestigen dat hij dan tijdens de Keynote wordt aangekondigd en dan ook meteen overal beschikbaar is. Dat zijn niet meer dan geruchten en voorspellingen.

Ten 2e, die foto's zijn ook niet met zekerheid, je mag die berichten niet zomaar overnemen als waarheid. Er zijn al zat foto's opgedoken van de "nieuwe" 3G iPhone, maar nog geen enkele is officieel.

Wacht gewoon de release af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabio-c
Donstil schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 01:09:

Apple zit hier nog niet aan een provider vast, dus simlockvrij verkopen is hier gewoon een optie.
Ik dacht trouwens ook dat mobieltjes verkopen met simlock in nederland alleen legaal is als de consument de mogelijkheid heeft (uiteraard mag dat duurder zijn) het zelfde toestel te kopen zonder simlock. (of ik zit er naast, maar dacht dat eens gelezen te hebben)
Juist niet, wij zijn het enige achterlijke land in de EU waar dit niet per wet verplicht is...
Zie Wikipedia: Koppelverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252365

Soms, kan ik zo moe worden van Apple...
Heeft trouwens iemand ervaringen met het importeren van de iphone vanuit Engeland?
Krijg je hem daar gewoon mee of gaan ze dan moeilijk doen?
(kweet niet of dit offtopic is..?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 252365 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:21:
Soms, kan ik zo moe worden van Apple...
Heeft trouwens iemand ervaringen met het importeren van de iphone vanuit Engeland?
Krijg je hem daar gewoon mee of gaan ze dan moeilijk doen?
(kweet niet of dit offtopic is..?)
[iPhone] Importeren deel 2 :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252365

Jij hebt ook overal een antwoord op :P

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 252365 op 28-05-2008 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Foto's van Donstil zien er jammer genoeg een beetje brak uit...
Wel is te zien dat we misschien toch 3 kleuren iPhones krijgen

Ook te lezen @ http://www.9to5mac.com/iphone_three_colours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ik geloof geen zak van die foto's. Die zijn gewoon van iemand die z'n iPhone uit elkaar heeft gehaald en vervolgens de achterkant heeft wit gespoten. Van de MacBook/MacBook Pro/MacBook Air/iPhone/iPod Touch/iPod Nano en ga zo maar door zijn nog nooit van te voren foto's uitgelekt. En dat gebeurt nu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Er zijn meerdere rumors al van de verschillende kleuren.

16GB - > zilver
32GB - > zilver, zwart, wit.

Maar ja het kunnen ook gewoon rumors zijn die elkaar herhalen...

Lang leve het rumor-circuit, gewoon lekker wachten op Steve en dan weten we het 100% zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Muthas schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:11:
Ik geloof geen zak van die foto's. Die zijn gewoon van iemand die z'n iPhone uit elkaar heeft gehaald en vervolgens de achterkant heeft wit gespoten. Van de MacBook/MacBook Pro/MacBook Air/iPhone/iPod Touch/iPod Nano en ga zo maar door zijn nog nooit van te voren foto's uitgelekt. En dat gebeurt nu ook niet.
Ook de vorm is anders, moeten wel een hoop lagen verf zijn wil die verranderen,
Ik vind het er wel nice uitzien eigenlijk. (en hoop dan ook dat hij er in het wit komt)

De doelgroep zijn toch voornamelijk mensen die een gadget wel kunnen waarderen, en ook een macbook hebben hoopt apple, dus die witte kleur kan ik wel begrijpen

(hoewel de Iphone ook door mensen gebruikt wordt die alleen een ipod hebben, maar dan wel ALLES van apple denken te weten, "Apple ?, Das toch van de ipod" 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Donstil schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:48:
[...]

Ook de vorm is anders, moeten wel een hoop lagen verf zijn wil die verranderen,
Waar zie jij een verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:32

amphora

Websites & Fotografie

Muthas schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:51:
[...]
Waar zie jij een verschil?
Op deze foto's is de achterkant een beetje bol. De huidige iPhone is op de randen na gewoon plat.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117098

Muthas schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:11:
Van de laatste generatie iPod Nano (vierkantig model) zijn wel degelijk foto's uitgelekt voor hij uitkwam. Hij viel toen niet bij iedereen in de maak en velen hoopten dat het een neppe foto was, maar toch kwam hij precies zo uit.
Die foto's die je hierboven ziet zijn dummies die naar accessoiremakers zijn gestuurd. De maten schijnen te kloppen, het uiterlijk niet. Vergelijk het met nieuwe modellen auto's waarmee wordt proefgereden, die worden helemaal beplakt met stickers om de kenmerkende stijllijnen te camoufleren en het menselijk oog te misleiden zodat het model onherkenbaar blijft.
Het enige wat je uit de foto's hierboven kunt concluderen is dat de formfactor gehandhaaft blijft, maar dat we geen achterkant bestaande uit 2 kleuren meer hoeven te verwachten.
Het gerucht over vershillende kleurstellingen past binnen Apples strategie en is dus aannemelijk; van verschillende generaties producten zijn meer kleuropties voor duudere modellen uitgekomen (iPod black, meer kleuren voor de 2nd gen nano, MacBook black).
Volgens het artikel gaat de 16GB versie (zilverkleurig) omgerekend ca. 400 euro kosten bij een abo van 25,- p.mnd. en de 32GB (zilver, wit of zwart) 500 euro. Lijkt me ook aannemelijk met vergeleken met de huidige prijsstelling en de prijsval van flashgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven

Die prijzen liggen enorm hoog voor onze begrippen heb ik altijd gevonden,
Hier krijg je bij een Vodafone 32 abbo een N958gb al gratis, dus je hebt best kans dat het daarom in nederland zo lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259858

ff een vraagje .is het ook mogelijk om zonder T9 te smse ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112184

Anoniem: 259858 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:53:
Indien je het niet kan afzetten, gewoon even doorbijten. Mijn ervaring leert mij dat de T9 het opgeeft op den duur. Als je bijna alle woorden steeds uitkruist als zijnde fout, dan stelt T9 op den duur niets meer voor. Doorbijten dus! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
Anoniem: 259858 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:53:
installeer kb2 uit de 1.1.2 tweaks repo (uit mn hoofd, kan ook een ander zijn). dan kan je in je instellingen auto correction uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:22
Als je zo'n 'geweldige' primeur hebt maak je toch goede foto's of hou je tenminste de iPhone normaal vast. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-04 08:59
toch schijnt het weldegelijk om echte fotos te gaan, als zijn ze jammer genoeg wat wazig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112184

carfreak02 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:32:
Als je zo'n 'geweldige' primeur hebt maak je toch goede foto's of hou je tenminste de iPhone normaal vast. 8)7
Dat vind ik nou ook ervan! Als je dan toch je handen kan leggen op zoiets exclusiefs... dan ga je toch geen foto's nemen die wazig zijn of slecht zijn? Dit ruikt mij naar een Loch Ness verhaal... iedereen heeft wel een foto die wazig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259858

nog een vraagje als k me iphone met itunes verbind vraagt die om een updat te doen naar 1.1.4 als k dat goed gelezen heb .nu vertelde mij iemand als je dat doet is die niet meer unlocked !! kan mij iemand vertellen of dit juist is .
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.