[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 59.742 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Vraag, ik wil graag de 3G iPhone gebruiken als modem voor mijn MBP via BT. Is dit mogelijk via een extra prog? Standaard zit die optie er niet in heb ik gehoord, echter is dit imho wel een noodzakelijk goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Met veel gekloot. [google=iphone use as modem] Oh wacht, via BT. Nee, dat kan niet, absoluut ongemogelijk.

Ik dacht dat toch zeker modjes wel konden zoeken?

[ Voor 23% gewijzigd door Muthas op 10-06-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 263230 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:37:
Dit zou hetzelfde zijn als een Mac kopen en dan vastzitten aan een of andere ADSL abbo voor het internet....

Ik vind het zonde
hierna hou ik op... een mac is niet ontworpen om alleen te internetten, maar gemaakt om samen te werken met Mac OSX. Die vergelijking gaat dus niet op...

Een iphone is wel ontworpen met als doen mobiele communicatie. Voor mobiele communicatie heb je een provider nodig. Ik kan me voorstellen dat als apple zelf als provider kon spelen dat ze dat ook gedaan hebben. nu doen ze het met (exclusieve) contracten.

Je ziet het nu in VK dat ISP geld willen zien van BBC omdat hun online TV streaming teveel bandbreedte opvreet.. Dit soort situaties probeert apple denk ik uit te sluiten..

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Muthas schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:43:
Met veel gekloot. [google=iphone use as modem] Oh wacht, via BT. Nee, dat kan niet, absoluut ongemogelijk.

Ik dacht dat toch zeker modjes wel konden zoeken?
Gelukkig kan ik dat wel, anders was ik nooit mod geworden. Desalniettemin kon ik weinig over het BT verhaal vinden waarop ik specifiek heb gezocht. Maar bedankt voor je ongezouten reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
ik geloof dat er iets is om van de iphone een wifi router te maken...

dacht het ergens gelezen te hebben

[ Voor 3% gewijzigd door Eastman op 10-06-2008 19:55 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263230

Het punt is dat ik, en vele anderen, gewoon een telefoon los wil kopen en dan bijvoorbeeld een sim only abbo van welke aanbieder dan ook erbij. Die vrijheid moet je gewoon hebben, dit is gewoon klote maar als jij liever een paar tientjes kwijt wil zijn voor een slappe 100 minuten, ga je gang.
Eastman schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:47:
[...]

hierna hou ik op... een mac is niet ontworpen om alleen te internetten, maar gemaakt om samen te werken met Mac OSX. Die vergelijking gaat dus niet op...

Een iphone is wel ontworpen met als doen mobiele communicatie. Voor mobiele communicatie heb je een provider nodig. Ik kan me voorstellen dat als apple zelf als provider kon spelen dat ze dat ook gedaan hebben. nu doen ze het met (exclusieve) contracten.

Je ziet het nu in VK dat ISP geld willen zien van BBC omdat hun online TV streaming teveel bandbreedte opvreet.. Dit soort situaties probeert apple denk ik uit te sluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
ik hoop dat t-mobile iets van myfaves bij de iPhone heeft zoals voor 5 euro onbeperkt smsen naar 5 vrienden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:06
@Kidrobot: Dan koop je toch gewoon een samsung of lg? Als je totale vrijheid wilt, dan moet je sowieso niet bij apple zijn.

lol, ik had mezelf nog voorgenomen om gewoon blij te zijn met de iphone die ik nu heb... En ik ben dat nog steeds, maar damn, dat snellere 3g internet is wel erg lekker... Baal er dus eigenlijk van dat ik dat mobile internet zovaak ben gaan gebruiken dat ik eigenlijk niet meer zonder kan... Heb zelfs voor vodafone gekozen, zodat ik dat internet-blox uit kan zetten ;)

Zijn er mensen die net als mij een 2jarig contract hebben gesloten bij provider x en eigenlijk door willen met dat abbo en die nieuwe willen kopen... Ben benieuwd wat jullie voor plannen hebben omdat goedkoop te fixen ;) Lijkt mij eigenlijk onmogelijk en ik ga dan ook gewoon blij zijn met mijn mobiel... Maar damn 3g en GPS zijn toch wel erg leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91315

Hmzz ... zeer knap. Enkel jamemr dat die verschrikkelijk dure abonnementen er aan vast zullen hangen. En ik lees net enorm verontrustend nieuws:
http://www.tuaw.com/2008/06/10/iphone-upgrade-breakdown/

Dat wil dus zeggen dat je je GSM in de winkel moet activeren. Verschrikkelijk ambetant en hoop dat het VS only is. Ik kan me ook inbeelden dat er sommige shops zijn waar ze het niet doen but still ... zomaar ff kopen en unlocken zal er niet zo snel inzitten precies.

That said, als ik hem vast kan krijgen voor 200€ zonder carrier-lock dan koop ik een nieuwe. Anders dan blijf ik wel gewoon bij mijn huidige voorlopig :) Het enigste wat ik echt ga missen is GPS en 3G (moest 3G relatief goedkoop kunnen te vinden zijn).

Voor de rest is er natuurlijk de firmware ... en die ziet er echt knap uit! Vooral dat Notification Services gedoe vond ik echt epic!! Serieus goed gedaan ... ik kan echt niet wachten voor een chat/twitter client die van deze zaken gebruik maakt. Maar, dit scenario laat nog steeds niet toe om die social mapping applications deftig te laten draaien. Zo kan de telefoon bv onmogelijk de locatie terugsturen naar Apple om zo te weten te komen wie in de buurt is n dan bv teruggestuurd te krijgen dat er iemand binnen je directe omgeving gekomen is. Althans dat heb ik begrepen.

Btw, was er bij jullie nog geluid op het stukje met de landen? Bij mij niet meer althans .. ligt het aan mij?

Om af te ronden .... er zal ongetwijfeld weer een spoedmeeting geweest zijn bij de meeste GSM makers. And that's how I like it ;) Pushing the boundaries!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:47

Tourniquet

Hiya, fellas!

Anoniem: 263230 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:00:
Het punt is dat ik, en vele anderen, gewoon een telefoon los wil kopen en dan bijvoorbeeld een sim only abbo van welke aanbieder dan ook erbij. Die vrijheid moet je gewoon hebben, dit is gewoon klote maar als jij liever een paar tientjes kwijt wil zijn voor een slappe 100 minuten, ga je gang.

[...]
Waar het Apple om gaat is dat zo'n simlockvrije iPhone afbreuk doet aan het idee wat Apple achter de iPhone heeft. Dan mis je bijvoorbeeld een toepassing zoals Visual Voicemail.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188434

Eastman schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:47:
[...]

Wel een onzettend kromme vergelijking zeg. Heeft helemaal niets te maken met OSX blah blah blah. Het heeft alles te maken met geld verdienen. Veel geld verdienen. Eén provider betekent geen concurrentie. Geen concurrentie betekent geen prijsvechters (webwinkels worden ook bewust buiten de deur gehouden). Gewoon een slimme manier om prijs hoog te houden onder het mom dat provider aan strikte eisen moet voldoen. Mmm jaja. Apple doet gewoon waar ze goed in is (en bravo, dat doen ze verdomd goed), marketing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Anoniem: 263230 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:00:

[...]
niemand hier op dit forum weet nog wat de tarieven worden voor de iphone abonnementen in nederland... zie mijn vergelijking van de O2 tarieven een pagina terug in deze thread... Daarin zie je dat de iphone tarieven van O2 zelfs goedkoper zijn dan de reguliere tarieven.. Overigens bieden sim-only abonnementen slechts korting op de belkosten, niet op databundels..

Bovendien verplicht niemand je de iphone te kopen.. Ik heb ook liever een mijn huidige vista tabletpc geboot in Mac OSX met volledige ondersteuning van apple.. Maar helaas het zei zo..

begrijp me niet verkeerd... Ik zie ook liever dat de telefoon gewoon simlockvrij los wordt verkocht tegen een redelijke prijs. Maar het is niet anders en zeuren op dit forum biedt geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel erg kort door de bocht he? Als IK nou geen Samsung of LG of wat dan ook wil? Maargoed blijkbaar ben ik gek dat ik een sim only van 400 min en 100 tal smsjes wil voor 25 euro per maand...
Tijn89 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:17:
@Kidrobot: Dan koop je toch gewoon een samsung of lg? Als je totale vrijheid wilt, dan moet je sowieso niet bij apple zijn.

lol, ik had mezelf nog voorgenomen om gewoon blij te zijn met de iphone die ik nu heb... En ik ben dat nog steeds, maar damn, dat snellere 3g internet is wel erg lekker... Baal er dus eigenlijk van dat ik dat mobile internet zovaak ben gaan gebruiken dat ik eigenlijk niet meer zonder kan... Heb zelfs voor vodafone gekozen, zodat ik dat internet-blox uit kan zetten ;)

Zijn er mensen die net als mij een 2jarig contract hebben gesloten bij provider x en eigenlijk door willen met dat abbo en die nieuwe willen kopen... Ben benieuwd wat jullie voor plannen hebben omdat goedkoop te fixen ;) Lijkt mij eigenlijk onmogelijk en ik ga dan ook gewoon blij zijn met mijn mobiel... Maar damn 3g en GPS zijn toch wel erg leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen, snap het dan.

Wat ik bedoel is, dat ik geen probleem heb om 399 / 499 te betalen voor de iPhone zonder een (waachrijnlijk) duur contract.

Daarnaast wil ik op vakantie gewoon een lokale sim in mijn telefoon stoppen om daar te kunnen bellen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 263230 op 10-06-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeuren heeft inderdaad geen zin en eerlijk gezegd het is een super mooi apparaatje geworden. Maar ben benieuwd wat de Europese mededingingsraad hievan vindt. Iemand al een klacht gedeponeerd? :) Net even de app MobileMe bekeken. Damn dat is slim van Apple zeg! Soort van exchange voor niet-business gebruikers. Ben benieuwd wat dat in Nederland gaat kosten, in Amerika $99 heb ik begrepen. Geniaal, voor €75 ben ik er wel voor te porren.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 188434 op 10-06-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263230 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:35:
Mensen, snap het dan.

Wat ik bedoel is, dat ik geen probleem heb om 399 / 499 te betalen voor de iPhone zonder een (waachrijnlijk) duur contract.
Houd eerder rekening met prijzen rond de 600-700 euro denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:02
[b][message=3021983 Damn dat is slim van Apple zeg! Soort van exchange voor niet-business gebruikers. Ben benieuwd wat dat in Nederland gaat kosten, in Amerika $99 heb ik begrepen. Geniaal, voor €75 ben ik er wel voor te porren.
Als je ziet wat Blackberry-diensten al niet kosten per maand (vanaf 10 euro voor zeer beperkte functionaliteit) kan je wel vast inzetten op een dalende koers van RIM :P

Dit biedt meer voor minder, afhankelijk wat voor data-abo je erbij moet nemen uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Het WWDC topic is gesloten, maar kan iemand zeggen hoe groot de videobestanden uit de iTunesStore zijn van de keynote address (dus die van gisteren en begin 2008 bvb)

Staan ze dan ook offline beschikbaar op de computer? Zodat ik ze ook bvb aan anderen kan laten zien?

Ik woon in België, het land van de downloadlimieten, vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:06
Anoniem: 263230 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:35:
Mensen, snap het dan.

Fantastisch, dat weten we inmiddels wel :> . Wacht gewoon even rustig af, wat de mogelijkheden zullen worden. De iPhone zal sowieso in België en Frankrijk simlockvrij beschikbaar komen. Maar ik denk ook meer aan prijzen richting de 700 euro.
Anoniem: 188434 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:37:
Maar ben benieuwd wat de Europese mededingingsraad hievan vindt. Iemand al een klacht gedeponeerd? :)
Die hebben er echt geen probleem mee. Daarbij was er nu echt allang actie ondernomen, aangezien de iPhone toch alweer ruim 8 maanden in Engeland en Duitsland te koop is :).
Net even de app MobileMe bekeken. Damn dat is slim van Apple zeg! Soort van exchange voor niet-business gebruikers. Ben benieuwd wat dat in Nederland gaat kosten, in Amerika $99 heb ik begrepen. Geniaal, voor €75 ben ik er wel voor te porren.
Het gaat 79 euro kosten: http://www.apple.com/nl/mobileme/pricing/.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 10:22

Chiron

Moderator Discord
Zeuren heeft inderdaad geen zin en eerlijk gezegd het is een super mooi apparaatje geworden. Maar ben benieuwd wat de Europese mededingingsraad hievan vindt. Iemand al een klacht gedeponeerd? :) Net even de app MobileMe bekeken. Damn dat is slim van Apple zeg! Soort van exchange voor niet-business gebruikers. Ben benieuwd wat dat in Nederland gaat kosten, in Amerika $99 heb ik begrepen. Geniaal, voor €75 ben ik er wel voor te porren.
Gaat 79 euro kosten (20gb opslagruimte) en 115 voor een gezinspack (max 4 gebruikers, met ieder 5 gb)

Jobs vertelt in zn speech wel leuk dat ze van de eerste iphone hebben geleerd, en de prijs omlaag hebben gegooid, maar het feit dat men in NL verplicht moet overstappen naar T-Mobile, en dat men daar in veel gevallen niet echt op zit te wachten is blijkbaar nog niet tot ze doorgedrongen.

Hopelijk lukt het KPN om ook een deal te sluiten, zodat het niet alleen bij T-Mobile blijft.

Verder hebben ze bespaard op de kosten door de dock niet mee te leveren, en ik vermoed dat ze de early adopters nog even een vinger in de oog steken door over een half jaar de 32 gig versie uit te brengen :p

Ik vind het een geweldig apparaat, en ik wil er ook erg graag een hebben, maar ik zit al jaren tevreden bij Telfort. Als je verplicht moet overstappen met alle rompslomp van dien (opzegtermijnen, contract afkopen, nummerbehoud e.d.) en dan aan een (duur) t-mobile abo vastzit dan hoeft het voor mij niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Chiron op 10-06-2008 20:53 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 07:49
Dan ben je geport want het kost 79 euro. Als je het van ebay haalt zelfs 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

In Duitsland is toch al een rechtzaak geweest over die huidige iPhone? Die werd heel even zonder simlock verkocht en daarna mocht het toch weer wel.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
fiftyfive schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:44:
Ik ga over een maand naar Turkije waar Vodafone de iPhone mag verkopen. Daar kan ik hoogstwaarschijnlijk eentje halen zonder een abonnement aan te gaan, maar dan is de telefoon nog wel Vodafone locked.
Wat denken jullie? Zal een Vodafone telefoon uit Turkije werken met een Nederlandse Vodafone sim kaart?
Denk niet dat dat gaat werken. Je kan niet eens een abbo sim in een prepaid telefoon stoppen van vodafone.

De iPhone gaat niet alleen maar verkocht worden via T-Mobile winkels maar ook via dealers :)
Net te horen gekregen tijdens een vergadering.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:47

Tourniquet

Hiya, fellas!

Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:44:
Het WWDC topic is gesloten, maar kan iemand zeggen hoe groot de videobestanden uit de iTunesStore zijn van de keynote address (dus die van gisteren en begin 2008 bvb)

Staan ze dan ook offline beschikbaar op de computer? Zodat ik ze ook bvb aan anderen kan laten zien?

Ik woon in België, het land van de downloadlimieten, vandaar...
Die keynote van gisteren komt toevallig net binnen hier (Podcast). Grootte is 1,18 GB :o

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132666

Anoniem: 188434 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:22:
[...]

Wel een onzettend kromme vergelijking zeg. Heeft helemaal niets te maken met OSX blah blah blah. Het heeft alles te maken met geld verdienen. Veel geld verdienen. Eén provider betekent geen concurrentie. Geen concurrentie betekent geen prijsvechters (webwinkels worden ook bewust buiten de deur gehouden). Gewoon een slimme manier om prijs hoog te houden onder het mom dat provider aan strikte eisen moet voldoen. Mmm jaja. Apple doet gewoon waar ze goed in is (en bravo, dat doen ze verdomd goed), marketing!
Als Apple geen concurrentie wil, waarom bieden ze de iPhone in bijvoorbeeld Italië dan aan via Vodafone én Tim? http://www.apple.com/it/iphone/buy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
mobile me family pack is volgens de beschrijvingen 40 GB. max 5 gebruikers..

Op amerikaanse apple site staat dat iedereen 5 gig krijgt en 50gb data verkeer per maand.. Maaar dat is een totaal van 25Gig.. waar blijft de andere 15 gig dan?

Op de nederlandse mobileme site staat zelfs dat iedereen maar 2,5 gig krijgt en 25 gb data verkeer..

Ik begrijp er echt helemaal niks van.. Is de ruimte niet door de master account te verdelen.. stel als je er maar met zijn 2en gebruik van maakt... dan lekker allebei 20 gig.. hoe zit dat nu met huidige dotMAC account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 13:29
Anoniem: 263230 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:31:
Wel erg kort door de bocht he? Als IK nou geen Samsung of LG of wat dan ook wil? Maargoed blijkbaar ben ik gek dat ik een sim only van 400 min en 100 tal smsjes wil voor 25 euro per maand...

[...]
Maar wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten dan? maw. 199 euro voor de 8GB (bijvoorbeeld).
Ik hoop dat je niet gelooft dat de 3G iphone daadwerkelijk zoveel maar kost. Het ding is vast gesubsidieerd en dat deel betaal je terug via je abonnement. Zoals vele zeggen sluit je gewoon een lening af (vandaar ook de registratie bij het BKR ;)).

Ik vind het niet zo erg dat het T-mobile is. Nog nooit een plek gehad waar geen bereik was.
En wellicht dat ze aparte abonnementen gaan hebben.
Ik zal eens weer een babbeltje gaan maken bij ze binnenkort :)
Eastman schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:14:

Op amerikaanse apple site staat dat iedereen 5 gig krijgt en 50gb data verkeer per maand.. Maaar dat is een totaal van 25Gig.. waar blijft de andere 15 gig dan?

Op de nederlandse mobileme site staat zelfs dat iedereen maar 2,5 gig krijgt en 25 gb data verkeer..

Ik begrijp er echt helemaal niks van.. Is de ruimte niet door de master account te verdelen.. stel als je er maar met zijn 2en gebruik van maakt... dan lekker allebei 20 gig.. hoe zit dat nu met huidige dotMAC account?
Er is ook een nederlandse pagina van ;)

[ Voor 29% gewijzigd door nils7 op 10-06-2008 21:32 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Grootste deel is voor de hoofd-user dacht ik, soort van administrator. Hoe het nu zit met de huidige .Mac gebruikers weet ik niet, zullen wel kosteloos over kunnen stappen neem ik aan.

Wel mooi email adres, osc4r@me.com *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132666

Eastman schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:14:

De hoofdgebruiker krijgt 20gb opslagruimte, de andere 4 krijgen elk 5gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-04 16:10
En .MAC word vervangen door MobileMe.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
kan de hoofdgebruiker de opslagruimte nog verdelen? en zijn alle bestanden op idisk beschikbaar voor iedereen in de family pack of alleen beschikbaar voor de betreffende gebruiker..

Iemand al enig idee in hoeveel talen dit beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40657

Ik zocht net op marktplaats wat de oude iPhone 1 nu doet, en er staan al reservering advertenties tussen voor de 3G, met prijs van 325 euro!

Dit klink aannemelijk als je ervan uitgaat dat de 3G (8GB) $399 kost, ex. $200 subsidie.

Vraag me alleen af of het wel betrouwbaar is zo vroeg...

Bovendien wist Vodafone klantenservice mij te vertellen dat de iPhone 3G ook los verkrijgbaar wordt (met als hint: www.warenhuis.nl), dus niet alleen via T-Mobile!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
linkje naar de bijenkorf moet ik daar mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:31
wd200 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:09:
linkje naar de bijenkorf moet ik daar mee ?
waarschijnlijk dat de iPhone dus ook via de bijenkorf te koop is

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Anoniem: 40657 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:06:
Ik zocht net op marktplaats wat de oude iPhone 1 nu doet, en er staan al reservering advertenties tussen voor de 3G, met prijs van 325 euro!

Dit klink aannemelijk als je ervan uitgaat dat de 3G (8GB) $399 kost, ex. $200 subsidie.

Vraag me alleen af of het wel betrouwbaar is zo vroeg...

Bovendien wist Vodafone klantenservice mij te vertellen dat de iPhone 3G ook los verkrijgbaar wordt (met als hint: www.warenhuis.nl), dus niet alleen via T-Mobile!
Er waren ook Tshop medewerkers vandaag die nog niet eens de lanceer datum wisten.
Ik denk dat het gewoon valse hoop kweken is. Zolang er een exclusiviteitscontract(en) is getekend zal die niet verkrijgbaar zijn buiten de provider(s) die hem aanbieden.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
dat MobileMe ziet er wel heel erg sexy uit! Nu wordt die iphone ineens heel aantrekkelijk. Ik wacht met spanning af wat de prijzen worden voor een retail variant zonder T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je mag zeggen wat je wil, maar apple doet via hun keynotes en presentaties bijzonder veel moeite om de features tov de gewone man in de straat ook uit te leggen, en ze gemakkelijk te presenteren.

Ze tonen wat mogelijk is, hoe je het moet doen, en wat bepaalde technische dingen in de praktijk kunnen betekenen in het dagelijkse leven.

Ik kan best begrijpen dat veel mensen daar echt enthousiast over zijn. Eindelijk vinden ze eens een bedrijf die al die 'nieuwe' dingen ten eerste bruikbaar maakt, en heel toegankelijk uitlegt. Apparaten die ze niet gespannen moeten bedienen met de angst iets mis te doen. Een bedrijf dat veel tijd en moeite steekt in z'n consument, ik zou me ook blij voelen als ik de target doelgroep was.

Wifi, internet, persoonlijke websites, muziek, gebruik van maps, gps, noem maar op. En ja, misschien wordt je wel bij het handje gehouden, en wie daar niet mee kan leven kan terecht bij honderd andere apparaten en toestellen en merken. Dus ik snap dan niet waarom er hier gerant moet komen worden in een topic voor liefhebbers.

Sowieso kan je in het mac os, eens je voorbij de standaard interface bent, ook alle taken naar keus uitvoeren en veel tweakable functionaliteit ontsluiten (maar dat wordt dan meestal maar genegeerd omdat er alleen naar de oppervlakte wordt gekeken). In elk geval, de focus bij apple ligt erin om technologie bij de gewone mens te introduceren, en daarvoor verdienen ze gewoon veel krediet.

Bij de doelgroep van apple moet je in de eerste plaats denken aan mensen zoals jullie ouders (in het merendeel van de gevallen) Die moet je ook geen N95 in de hand duwen, die kunnen daar geen enkele feature nuttig ontsluiten en zijn geïntimideerd door het apparaat. Een goed product is niet alleen de specs, maar hoe je er mee communiceert. Iemand heeft dat goed begrepen, en kijk maar naar het resultaat in marktaandeel. Heeft helemaal weinig met hype te maken volgens mij. Wij kunnen met alles overweg, maar soms val je achterover van het computergebruik van jan modaal, geloof me maar.

Andere fabrikanten steken jou zomaar een gsm in de handen, case closed. Een pakketje features in een doosje, "hier, doe er je ding mee". (zit dan vaak nog een idioot boekje bij) Verwonderlijk dat uw ouders zo een dingen niet zullen kopen? Imo niet. Ze hebben het geld wel, maar niet de technische bagage, daarom verkopen die dingen nauwelijks buiten de doelgroep 20-30 jaar. Wij kunnen er inderdaad meteen als whizz kids mee overweg.

Vergelijk het gewoon met de Wii. Nintendo heeft dat ook goed begrepen. Het ding wordt verkocht zoals geen enkele console ooit tevoren volgens mij. Nu ja, het is eigen aan de tweaker om zich erg superieur en beter te voelen dan de andere (omwille van wat IT kennis :X ). En anderen niets te gunnen wat hij alleen zelf wil kunnen op z'n elitaire apparaatjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Laatst online: 08-11-2020
Alvi, daar sla je een paar hele grote spijkers op de kop!

Apple slaagt er (idd net als Nintendo) in om op een hele simpele manier (think of mobileme as a cloud) geavanceerde features toegankelijk te maken voor een groot publiek. En het werkt vaak nog ook! En hoe.

Als je dit filmpje (http://www.apple.com/nl/m...our/index.html?size=large) bekijkt laten ze ook zien hoe je de iDisk gewoon in je verkenner als harde schijf kunt aanklikken. Daarna laten ze zien hoe je deze in Vista oproept. En wonder boven wonder, zijn het daar ineens weer veel meer onduidelijkere stappen.

Het zijn de kleine to the point dingen die Apple zo fijn maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
wat ik nog niet weet.

- Heeft de iPhone ook profielen / een trilstand die makkelijk te wijzigen is ?

- hij heeft geen aanraakbevestiging als een trilsignaal ofzo toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

wd200 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:53:
wat ik nog niet weet.

Een heel mooi knopje op de zijkant. Even omschuiven en je iPhone maakt geen enkel geluid meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
wat ik nog niet weet.

Trilstand is met hardeware knop te wijzigen (op de zijkant)
Geen aanraakbevestiging

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
dank :D dat is duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 18:04
wat ik nog niet weet.

Tril stand nee. profiles ja...

Wat bedoel je met aanraakbevesging???

Anyway.. Kan eigelijk niet wachten :+ maar ja.. zal toch pas eind augustus 1 gaan kopen aangezien ik Vodafoner ben en graag wilt blijven. Daarnaast heb ik nog voor 1 jaar een abo kan dus niet wijzigen..

Of ik moet een reisje naar de US gaan boeken... dan weet ik wel waar ik hem gaat kopen :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
To_Tall schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:16:
[...]

Tril stand nee. profiles ja...

Wat bedoel je met aanraakbevesging???
zoals de nieuwe samsung..
als je het scherm aanraak, trilt die ligt als bevesteging van de invoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 16:12
Waarom is de topictitel nou veranderd? Het grootste deel van het topic gaat over ervaringen met de gewone iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wat maakt het nou precies uit? Het verschil is niet wereldgroot en voor de rest gaan de afgelopen pagina's echt allemaal sowieso de nieuwe iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

Jullie begrijpen natuurlijk wel dat het uiteindelijk hierheen gaat he, heb even m'n photoshop aangeslingerd voor een kleine vingeroefening..

Afbeeldingslocatie: http://studio.pitchupmedia.nl/iphonenano.jpg

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

E-Mile schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:43:
Jullie begrijpen natuurlijk wel dat het uiteindelijk hierheen gaat he, heb even m'n photoshop aangeslingerd voor een kleine vingeroefening..

[afbeelding]
if only... O+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
prijzen iPhone duitland met t-mobile
http://www.t-mobile.de/iphone/addHandset.do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-04 09:05
Zijn dit in Duitsland normale prijzen? Of is het gewoon ernstig duur :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:52

Nitai

Live the life you love.

Hmm valt nog mee, alleen jammer van die 2 jarige abonnement :X

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Dat zijn nog de prijzen voor de eerste iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Alpha-sphere schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:25:
scherp ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 22:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm, ik heb een vreemd probleem waarover ik in dit topic niets kan vinden.
Ik heb sinds vanmiddag een iPhone 16GB met firmware 1.1.4 en de bekende NL patches, en ik heb een vreemd probleem met Safari. Om een of andere reden kan ik prima inloggen op tweakers.net. Maar inloggen op GoT (via gathering.tweakers.net uiteraard) lukt gewoonweg niet.
Ik krijg van GoT het bericht dat het inloggen geslaagd is, maar na de refresh ben ik alsnog uitgelogd. :?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Er is een patch voor de cookies die soms niet meer worden opgeslagen. Even Google-en (iphone 1.1.4 cookie fix).

[ Voor 4% gewijzigd door MrAcid op 11-06-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
das niet normaal voor prijzen 250€ voor 30€ pm. daar gaat mijn droom van 199 $ :z .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:12

trimakassi

haapsie is eepsie!

Ik bezit op het moment een Vario (met soepele winmo 6.1) waar ik tevreden mee ben, maar heb wel kwijlend naar de keynote gekeken toen de iPhone 3G werd aangekondigd. Ik vraag me af of er hier tweakers zijn die tevreden waren met hun winmo toestellen maar toch zijn overgestapt op een iPhone? Wat mij tegenhoudt is dat ik (denk ik) niet alles direct kan overzetten. En dan heb ik het niet over MobileMe, maar gewoon alle contacten/mail/afspraken/taken én smsjes. Ik weet dat je via iTunes met Outlook kan synchroniseren, maar ik heb bijv. ook Jeyo sms geinstalleerd in Outlook zodat smsjes ook automatisch gesynchroniseerd worden. Wordt dit dan ook meegenomen? Wat zijn jullie ervaringen na het overstappen van winmo naar de iPhone?

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
icegodd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 01:07:
[...]
das niet normaal voor prijzen 250€ voor 30€ pm. daar gaat mijn droom van 199 $ :z .
Even verder lezen?
Alpha-sphere schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:25:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 22:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

MrAcid schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:35:
Er is een patch voor de cookies die soms niet meer worden opgeslagen. Even Google-en (iphone 1.1.4 cookie fix).
Thanks! Het bleek inderdaad op te lossen met het chmodden van een map :) Ik tik dit dus nu op mn iPhone.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

trimakassi schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 01:16:
Ik bezit op het moment een Vario (met soepele winmo 6.1) waar ik tevreden mee ben, maar heb wel kwijlend naar de keynote gekeken toen de iPhone 3G werd aangekondigd. Ik vraag me af of er hier tweakers zijn die tevreden waren met hun winmo toestellen maar toch zijn overgestapt op een iPhone? Wat mij tegenhoudt is dat ik (denk ik) niet alles direct kan overzetten. En dan heb ik het niet over MobileMe, maar gewoon alle contacten/mail/afspraken/taken én smsjes. Ik weet dat je via iTunes met Outlook kan synchroniseren, maar ik heb bijv. ook Jeyo sms geinstalleerd in Outlook zodat smsjes ook automatisch gesynchroniseerd worden. Wordt dit dan ook meegenomen? Wat zijn jullie ervaringen na het overstappen van winmo naar de iPhone?
Overstappen ging makkelijk, alles stond in outlook. Maar waarom wil je de smsjes overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 13:50

[afbeelding]
lol en dan:

iphone shuffle, with no display at all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107298

Anoniem: 231642 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:00:
[...]

Dan krijgt ge hoop dat ge binnen een maandje een kunt kopen, weer dik bepikt ja.
"In de loop van het jaar", wat gaat dat worden, eind december ofzo.
Ja, we zijn weer bij af nu. Dat Mobistar de iPod "dit jaar nog" ging releasen wisten we al een tijdje. Ik vind't een streek, en zou graag willen weten waar't nu net aan ligt. :s Ik hoop (maar vrees van wel) dat't niet aan de koppelverkoop ligt. Stel nu dat Mobistar niet duurder mag gaan dan 199 (ofzo) van Apple, en dat anderzijds koppelverkoop niet mag van de Belgische wet... Wat gaat er da gebeuren? :s

(verdorie dit topic gaat vooruit 8)7 )

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 107298 op 11-06-2008 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264505

Anoniem: 107298 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 07:56:
[...]

Ja, we zijn weer bij af nu. Dat Mobistar de iPod "dit jaar nog" ging releasen wisten we al een tijdje. Ik vind't een streek, en zou graag willen weten waar't nu net aan ligt. :s Ik hoop (maar vrees van wel) dat't niet aan de koppelverkoop ligt. Stel nu dat Mobistar niet duurder mag gaan dan 199 (ofzo) van Apple, en dat anderzijds koppelverkoop niet mag van de Belgische wet... Wat gaat er da gebeuren? :s

(verdorie dit topic gaat vooruit 8)7 )
Dit staat in een reactie op zdnet en hopelijk is er iets van aan.

"UPDATE: Er is een interne nota verschenen in mobistar citerend dat de iphone zal gelanceerd worden op 17 juli samen met de release in frankrijk. Dit doordat ze niet willen dat Belgie eerder loopt met een simlockvrije iphone doordat frankrijk reeds een delay kent. Normaal zullen alle mobistar werknemers in de loop van deze week a volgende week een training starten met als doel de iphone te kennen. Deze zou tevens simlock vrij zijn maar zullen enkel verkocht worden door Mobistar."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-04 08:09
dus straks gaat iedereen in europa naar belgië om een simlockvrije iphone te halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henridv
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Jammer dat er geen bron is die het kan bevestigen..
Wel hoop ik dat het waar is natuurlijk! :)

Het zou inderdaad wel verstandig zijn dat de iphone samen met frankrijk wordt gereleased hier in België.

Prijzen prijzen ...

[ Voor 3% gewijzigd door Henridv op 11-06-2008 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:06

[afbeelding]
mwah of apple kennende : half as big, twice the price

:o

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Phusebox schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:04:
[...]

mwah of apple kennende : half as big, twice the price

:o
Je had toch al besloten dat T-Mobile kut was en je hem niet wou? Ga dan ergens anders zitten flamen, neem een leuk WM toestel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Muthas schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:10:
[...]

Je had toch al besloten dat T-Mobile kut was en je hem niet wou? Ga dan ergens anders zitten flamen, neem een leuk WM toestel :X
kom op zeg; was maar een geintje.

Als mobistar hem simlock vrij verkoopt pak ik wel een prepaid pakketje over de grens. Maar dan alleen als TomTom 7 erop verschijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 10:49
misschien een tip voor alle Telfort abonnees die voor de iPhone een overstap naar T-Mobile willen maken: Telfort wijzigt per 14 juli het gratis klantenservicenummer naar een betaald 0900 nummer. Dit is dus een wijziging van de voorwaarden, waardoor je dus per 14 juli van je contract af kunt zijn;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeson
  • Laatst online: 17-02 09:32
Op Apple.com staat Belgie ondertussen weer bij 11 juli. In de email die ik kreeg van Mobistar staat dit

Beste,

Bedankt voor uw email.

Ik keek dit voor u na.

De iPhone wordt in Belgie in de loop van dit jaar gecommercialiseerd.

Op dit moment hebben we niet meer details. Voor meer info kan je altijd een kijkje nemen op www.mobistar.be in de corporate sectie.

Nog vragen? Aarzel niet om ons te contacteren.

Met vriendelijke groeten,

C L

Consumer & Soho Contact Center Representative

Dus ik denk dat het nog bang afwachten wordt. Maar laat heel Europa maar naar BE komen voor de Iphone. Goed voor onze economie!!

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Daarom wacht ik ook tot augustus :+ Dan zal de Iphone overal te verkrijgen zijn. en zal ook de hype van ik wil nu meteen een Iphne, Oh nee hij is nu uitverkocht over zijn. Daarnaast heb je een leuk reisje antwerpen :) gewoon combineren

op een zaterdag. dagje stappen in Belgie...

Al is het wel sneu voor mensen die in Friesland wonen. Die moeten bijna 3 uur rijden voor ze in antwerpen zijn :o

Voor 50Euro extra haal ik hem wel voor jullie :+

Zonder gekheid... tis eigelijk belagelijk dat je een gewilde telefoon alleen aan 1 aanbiedergeeft.
Sorry verkeerd. 1 Telcomprovider

Dat hij alleen bij de telecom provider wordt verkocht kan ik wel begrijpen. Geen probleem mee.
Maar waarom dan ook niet nog een los toestel?? Wat willen ze berijken? Of zullen ze niet voldoende toestellen hebben om alle providers die ze willen verkopen te voorzien?
Dat over een maand of 6 pas iedereen de Iphone kan kopen bij de provider die ze willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78574

Een paar vraagjes aan de mensen die al een iPhone gebruiken (en hoe zal dit zijn op de nieuwe 3G):

* Is er een goeie SIP client (standaard)? Mijn N95 heeft een super SIP client.

Zodra ik tuis de voordeur binnenloopt herkent ie mijn WiFi-netwerk en meldt hij zich automatisch aan bij mijn 'internet en bellen account' zodat ik ook op mijn vaste nummer bereikbaar ben. Uitbellen naar vaste nummers doe ik met de SIP client en kost me dus geen cent meer. Wandel ik elders binnen waar een WiFi netwerk beschikbaar is, meldt ik me ook aan. Ben ik dus op veel plaatsen te bereiken op mijn vaste nummer, maar belangrijker nog, bel ik gratis uit naar alle vaste nummers in NL.

* MSN messenger aanwezig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Zonder een jailbreak is het antwoord op beide vragen: nee. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Renegade schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:48:
Zonder een jailbreak is het antwoord op beide vragen: nee. :)
Denk aan de mogelijkheden van de nieuwe SDK, Misschien dat iemand een SIP api zou kunnen maken :+

Mogelijkheden zijn er wel alleen mischien nu nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Anoniem: 78574 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:35:
Een paar vraagjes aan de mensen die al een iPhone gebruiken (en hoe zal dit zijn op de nieuwe 3G):

* Is er een goeie SIP client (standaard)? Mijn N95 heeft een super SIP client.

Zodra ik tuis de voordeur binnenloopt herkent ie mijn WiFi-netwerk en meldt hij zich automatisch aan bij mijn 'internet en bellen account' zodat ik ook op mijn vaste nummer bereikbaar ben. Uitbellen naar vaste nummers doe ik met de SIP client en kost me dus geen cent meer. Wandel ik elders binnen waar een WiFi netwerk beschikbaar is, meldt ik me ook aan. Ben ik dus op veel plaatsen te bereiken op mijn vaste nummer, maar belangrijker nog, bel ik gratis uit naar alle vaste nummers in NL.

* MSN messenger aanwezig ?
MSN kan via Safari, gewoon naar www.meebo.com en je krijgt een speciale iPhone versie te zien. En het ondersteund ook nog Gtalk en meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

To_Tall schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:50:
Denk aan de mogelijkheden van de nieuwe SDK, Misschien dat iemand een SIP api zou kunnen maken :+
Als ik mij niet vergis heeft Apple in de voorwaarden van de SDK staan dat er geen VoIP achtige dingen mee gebouwd mogen worden. Dit uiteraard ter bescherming van de business van de telco's. Vergeet dus voorlopig VoIP maar op een stock iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09-2023
Gisteren kwam ik dit tegen in een artikel op macworld... http://www.icall.com/iphone/
Het zou zijn dat VoIP wel over WiFi mag maar niet over EDGE...
Volgens de site met exacte woorden van Steve Jobs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
froggie schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:58:
[...]

Als ik mij niet vergis heeft Apple in de voorwaarden van de SDK staan dat er geen VoIP achtige dingen mee gebouwd mogen worden. Dit uiteraard ter bescherming van de business van de telco's. Vergeet dus voorlopig VoIP maar op een stock iPhone.
Hmmz Dat is balen...
Mischien dat er eenoplossing wordt gevonden buiten Apple om. SIP is toch wel erg handig om op een toestel te hebben deze dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
cococless schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:03:
Gisteren kwam ik dit tegen in een artikel op macworld... http://www.icall.com/iphone/
wow, in het filmpje laten ze zien dat ze zelfs een binnen komend gesprek via gsm kunnen overschakelen naar VOIP.

Iets waar je in nederland niet zoveel aan hebt, omdat we niet hoeven te betalen voor het ontvangen van gesprekken.. Maar stel je voor als je in het buiteland bent, en je word gebeld, hup snel overschakelen naar voip en het scheelt je weer een hoop centjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Je hebt gelijk. Iets dergelijks kwam ik ook al tegen. Duidelijk gevalletje van de welbekende klok en klepel van mijn kant :p
Kwam hier een aardig stukje tegen over oa Mobile VoIP en de lastige situatie waar AT&T in zit wanneer over deze dingen gesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264505

Anoniem: 264505 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:21:
[...]

"UPDATE: Er is een interne nota verschenen in mobistar citerend dat de iphone zal gelanceerd worden op 17 juli samen met de release in frankrijk. Dit doordat ze niet willen dat Belgie eerder loopt met een simlockvrije iphone doordat frankrijk reeds een delay kent. Normaal zullen alle mobistar werknemers in de loop van deze week a volgende week een training starten met als doel de iphone te kennen. Deze zou tevens simlock vrij zijn maar zullen enkel verkocht worden door Mobistar."
Komt van een ander forum:

"Dit werd eveneens telefonisch bevestigd –> check yourself –> Bel 5000 optie ned –> 2 –> medewerker en vraagt het hen. Normaal mogen ze niets zeggen maar probeer met je charmes wat info te krijgen en ze lezen de volledige interne nota voor!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

VOIP, kijk eens naar Fring :) Doet het prima met wifi en zal ook wel werken via HSDPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Is dit de normale snelheid van de iPhone?
En hoe werkt dit precies, omdat je geen applicaties op de achtergrond kan draaien? Of start hij het programma pas op als hij aan het bellen is en is dat iCall wat je eerst ziet slechts een achtergrond?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03
Anoniem: 264505 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:21:
[...]

Dat zou wel relaxed zijn. Vanuit Eindhoven ben ik er zo :9

Maar simlockvrij betekent niet automatisch dat ze 'm ook los gaan verkopen natuurlijk.
Ben dus wel benieuwd of je er dan wel of niet een abbo bij moet nemen of niet en wat dat allemaal gaat kosten dan.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:17

amphora

Websites & Fotografie

trimakassi schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 01:16:
Wat zijn jullie ervaringen na het overstappen van winmo naar de iPhone?
Ging prima. Zoals al eerder gezegd stonden alle gegevens al in Outlook. En SMS-jes bewaar ik nooit, tenzij er een adres of telefoonummer in staat wat ik nog nodig heb (ik hou van lekker opruimen). Enige wat ik wel miste (nog steeds trouwens) is de (on)mogelijkheid om notities te syncen. iPhone heeft z'n eigen notitie app, ik zou die notities graag in outlook terug willen zien. Iemand enige idee of dat kan trouwens via een extra sync tool ofzo?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-04 16:10
FlowDesign schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:37:
[...]

Dat zou wel relaxed zijn. Vanuit Eindhoven ben ik er zo :9

Maar simlockvrij betekent niet automatisch dat ze 'm ook los gaan verkopen natuurlijk.
Ben dus wel benieuwd of je er dan wel of niet een abbo bij moet nemen of niet en wat dat allemaal gaat kosten dan.
Abbo bij nemen is je eigen keus, ze mogen je er daar geen aansmeren aangezien koppelverkoop verboden is. Het enigste wat de mensen nu nog bezig houd is de prijs. Als tie niet al te duur word simlockvrij dan race ik zelf ook even naar België toe :).

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-04 21:06

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Jammer eigenlijk dat de nieuwe 3G iphone geen mogelijkheid heeft om podcasts te syncen over the air. Vraagje aan bestaande iPhone gebruikers: Is het mogelijk om gewoon een RSS feed te openen in Safari en daar een mp3 in af te spelen?
Hier bijvoorbeeld: http://leoville.tv/podcasts/twit.xml ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:11
Ik was even bij T-Mobile aan het kijken naar de abbo's,

maar als ik daar 3G internet wil betaal ik meer dan 80 euro per maand en das nog exclusief het abbonement van minimaal 20 euro per maand.... zelfs met ISDN snelheid zit ik al op 35 euro per maand gecombineerd en dan kan ik nog geen wifi spotje gebruiken....

Hoop serieus dat er een 'Apple'-abbo komt anders is het echt te duur.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
jprommen schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:03:

maar als ik daar 3G internet wil betaal ik meer dan 80 euro per maand en das nog exclusief het abbonement van minimaal 20 euro per maand.... zelfs met ISDN snelheid zit ik al op 35 euro per maand gecombineerd en dan kan ik nog geen wifi spotje gebruiken....

je hoeft niet te hopen want dat gaat gewoon komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Alpha-sphere schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:10:
[...]

je hoeft niet te hopen want dat gaat gewoon komen. :)
De vraag is alleen of dat goedkoper wordt ;) T-Mobile wil er ook niet slechter van worden en ze moeten volgens mij een deel van de omzet aan apple geven (in ruil voor het 'exclusief' aanbieden van de iphone).

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online

hoewel ik het met je eens bent dat het te duur is, is het duurste abonnement niet 80, maar 70 euro en voor 35 euro krijg je wel iets meer dan een isdn lijntje.. 1mbit down en 128kbps up. Ik weet niet hoeveel isdn lijntjes jij vroegers had. maar voor zover ik het weet was isdn 64kbps
Devil schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:19:
[...]

De vraag is alleen of dat goedkoper wordt ;) T-Mobile wil er ook niet slechter van worden en ze moeten volgens mij een deel van de omzet aan apple geven (in ruil voor het 'exclusief' aanbieden van de iphone).
nee, telco's hoeven geen omzet meer af te dragen... ze moeten de iphone wel subsidieren

[ Voor 20% gewijzigd door Eastman op 11-06-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03
batumulia schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:41:
[...]

Abbo bij nemen is je eigen keus, ze mogen je er daar geen aansmeren aangezien koppelverkoop verboden is. Het enigste wat de mensen nu nog bezig houd is de prijs. Als tie niet al te duur word simlockvrij dan race ik zelf ook even naar België toe :).
Dan wordt het erg interessant. :)
Maar dan zul je ook zien dat ze het beileid en/of de prijzen in Nederland misschien ook wel weer aan gaan passen. Of ze gaan in Nederland stunten met de prijs bij een abbonement. Maar dan moet je T-Mobile nemen en lang niet iedereen wil dat. Ik woon in de bebouwde kom van Eindhoven en heb in en rondom mijn huis niet eens ontvangst met T-mobile, belachelijk.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Mag wel hopen dat je dat MobileMe syncen tijdelijk kan uitzetten.
Anders als je een contact toevoegd in het buitenland is hoppa 50 eurocent. Of een email gepushed krijgt *kijk naar onze strand foto* katching. Of zou dat de reden zijn van de prijsdaling, omdat de providers zoveel naar binnen scheppen dan 8)
Heb nu al rekeningen van 300 euro per maand en dat is enkel bellen, sms'en en wat sporadisch internet (30MB) in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fumasu
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10-2023

T-mobile was de eerste in Nederland met een "onbeperkt internet" bundel voor je mobiel van 10 euro p/m die ze nog steeds voeren als web'n'walk:

http://www.t-mobile.nl/pe...el-internet/tarieven.aspx

Voor 20 euro heb je een snellere bundel & that's it. Bundels waar jij het over hebt zijn voor je laptop en hoewel een iphone een geavanceerd apparaat is is dat wel erg ver gezocht (+ alle andere smartphones worden ook verkocht met web'n'walk bundels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:11
Eastman schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:21:
[...]

hoewel ik het met je eens bent dat het te duur is, is het duurste abonnement niet 80, maar 70 euro en voor 35 euro krijg je wel iets meer dan een isdn lijntje.. 1mbit down en 128kbps up. Ik weet niet hoeveel isdn lijntjes jij vroegers had. maar voor zover ik het weet was isdn 64kbps

[...]

nee, telco's hoeven geen omzet meer af te dragen... ze moeten de iphone wel subsidieren
Uit de T-Mobile prijslijst

web’n’walk ¹ Maximale snelheid

T-Mobile Pocket Internet Totaal 128/ 32 Kb/sec Onbeperkt gebruik € 9,50 per maand
T-Mobile Pocket Internet Totaal Plus 384/ 32 Kb/sec Tot 250 MB² € 19,50 per maand
T-Mobile Internet Totaal 1024/128 Kb/sec Tot 1 GB³ € 49,50 per maand
T-Mobile Internet Totaal Plus 3,6/ 384 Mb/ sec Onbeperkt gebruik € 83,24 per maand

Het gebruik van internet in Nederland wordt per etmaal vastgesteld en naar boven afgerond op 10 KB. ¹ Pocket Internet Totaal is te gebruiken voor internet over GPRS, UMTS,
t-zones en HSDPA. Pocket Internet Totaal is uitsluitend beschikbaar in combinatie met een abonnement vanaf Flex 20 en Flex 20 Sim Only. ² Na 250 MB is de snelheid 128/ 32
Kb/sec. ³ Na 1 GB is de snelheid 128/ 32 Kb/sec.

Dit is ex het abbonement. Het goedkoopste abbo is € 15 p.m., maar een abbo van min. € 20 p.m. is vereist.

Het wordt allemaal hoog van de toren geblazen als 3G... maar das natuurlijk nutteloos als ik vervolgens een langzame verbinding heb vanwege de prijs.

Ik ben iig zeer benieuwd hoe het Apple abbo eruit ziet. In duitsland ziet het er bij T-Mobile goed uit bij de abbo's, ik hoop hier ook.

[ Voor 9% gewijzigd door jprommen op 11-06-2008 11:36 ]

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ziet er goed uit in Duitsland? 30 euro voor 50 minuten, geen SMS bundel, geen gratis WiFi en een datalimiet van 500MB. Dat vind ik niet echt heel erg goed als ik eerlijk ben.

check zelf maar

[ Voor 12% gewijzigd door daniëlpunt op 11-06-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 22:05
batumulia schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:41:
[...]

Laat maar iets weten ;) Verzekerd verzenden kost 12€... Ik heb al een pak mails gekregen van mensen die hem graag zouden willen. Als je voor 12€ heen en terug kan naar NL moet je het doen, anders mag iedereen me pm'en als het zo ver is :)

"Ik hoop stiekem op 199€ _/-\o_ "

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

super-muffin schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:42:
Ziet er goed uit in Duitsland? 30 euro voor 50 minuten, geen SMS bundel, geen gratis WiFi en een datalimiet van 500MB. Dat vind ik niet echt heel erg goed als ik eerlijk ben.

check zelf maar
Zoals gezegd is dat nog van de oude iPhone, hopelijk voor de duitsers gooien ze die abbo's ook om. Sowieso is T-Mobile in DE duurder dan in NL. Vergelijk de abbo's maar eens op de websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik woon hier ook maar 10km van de grens dus tegen die tijd ff in Belgie kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:06
Er is een nieuwe iPhone en dus is het tijd voor een nieuw topic:

[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 8

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.