Ik vrees dat ik gewoon ergens een tweedehandse V1 iPhone op de kop zal moeten proberen te tikken. Voel me een beetje dom dat ik niet eerder de stappen heb gezet om aan een 'nieuwe' V1 uit amerika te komen. Want die zullen nu wel niet meer verkocht worden, gezien de regel dat elke telefoon in de winkel zelf geactiveerd moet worden. (en omdat de stock hoogstwaarschijnlijk helemaal op is)
Voor persoonlijke dingen als gms's en laptops koop ik niet graag tweedehands (dat ik slechts een gevoel, maar toch)
Voor mij is de iPhone V1 ook meer dan voldoende (gps gebruik ik niet, en umts abonnementen zijn duur, ik zou steeds wachten tot ik een wifi netwerk kan gebruiken)
Sowieso wordt de release in België voor onbeperkte tijd uitgesteld

en ben ik het niet eens met de overeenkomsten die apple sluit.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de iPhone een geweldig apparaat, ik zou er liefst nu al één hebben, maar ik wil niet gedwongen worden tot een netwerk. Ik neem het Belgische beleid dan ook niets kwalijk, want imo hoort het zo. Waarom apple hier blijft aan vasthouden (de simlocks) zal me een raadsel zijn. Dit topic alleen al staat vol over mensen die nog een abo hebben lopen (en dus niet over kunnen gaan) of die geen abo hebben bij t-mobile (en dus niet over kunnen of willen gaan). Ze beperken de markt zo gigantisch... Volgens mij kunnen ze een veelvoud vekopen als ze de gsm echt over simlock vrij aanbieden.
En dan bedoel ik niet enkel simlock vrij, wie hem 'gesponsord' en op afbetaling wil kopen moet die kans krijgen, maar wie liever hardware en diensten gescheiden houdt (zoals ik) zou ook die kans moeten krijgen. Ik wil namelijk transparante facturen en prijzen, en weten wat waar naar toe gaat. Apparaat enerzijds en een tariefplan naar keuze die afgestemd is op mijn gebruik. (weinig bellen bvb).
Jammer...