[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 59.779 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henridv
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wanneer komt de iPhone in België nu uit?

De iPhone 3G komt later dit jaar naar België. Een exacte datum is nog niet bekend. Eerst was aangekondigd dat deze op 11 juli bij ons zou komen, maar België is nu het enige Europese land dat officieel NIET op 11 juli beschikbaar zal zijn.

Wat gaat die nu kosten?

Dat is nog niet bekend. Richtprijs wordt vermoedelijk €199,- voor het model van 8GB en € 299,- voor de 16GB modellen, maar dit zullen we pas kunnen bevestigen de komende weken. Hou deze pagina in het oog.
iPhone bij Switch (België)

Bij Switch geloven ze nog in een €199/299 iPhone :).

Hopelijk heeft niemand dit eerder gepost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:47
maw, alles hier nog eens gelezen te hebben en bekeken te hebben:

Wij in België kunnen dus (en trouwens niemand voor 11 juli) geen iphone hier gebruiken, want ze moeten nu overal gekocht worden MET een abbonement ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Ik vind het wel en beetje vreemd dat dat ding niet los te koop is... Ik heb een abo waar ik nog een jaar aan vast zit, dus tot die tijd geen iPhone voor mij. Met mij nog meer mensen die vast aan een contract zitten en dus niet kunnen overstappen op een iPhone.

Daarnaast vind ik het slecht dat je vastzit aan t-mobile... Nu heb ik zelf wel t-mobile, dus voor mij persoonlijk is dat niet zo'n heel groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:25

GigaTexel_BE

AMD MP²

<nvm>

[ Voor 98% gewijzigd door GigaTexel_BE op 10-06-2008 13:54 ]

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 15:56
Euh, ik heb de keynote van Jobs niet gezien, en ik lees het eigenlijk ook nergens terug... kun je met de 3G video bellen??

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:47
Martien schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:02:
Euh, ik heb de keynote van Jobs niet gezien, en ik lees het eigenlijk ook nergens terug... kun je met de 3G video bellen??
Hij heeft geen frontcamera, dus; neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
In de randstad heb ik geen last van een slechte bereik. In de winkel waar ik werk heeft t-mobile zelfs beter bereik dan vodafone en KPN. We moeten ook niet vergeten dat alle masten van Orange nu ook worden omgezet naar T-Mobile dus het bereik zal alleen maar verbeteren.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Zal de tomtom versie van de iPhone ook werken op de iPhone 1 met BT gps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64147

X-G schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:19:
Overigens is de verschoven release-date van België een domper, had gehoopt hem daar abo-less te kunnen halen eventueel. Dan maar even afwachten.
MIsschien heeft dit een rol gespeeld in de beslissing de iphone later te releasen in België. Een unlockte iphone zou namelijk een stormloop veroorzaken van de buurlanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04:13
De search geraadpleegd maar geen hits;

Een tijdje terug had ik mijn shure dopjes uitgeprobeerd op een iPod Touch en de kwaliteit viel me zeer tegen. Het had ook best kunnen zijn dat bitrate van het liedje laag was dus ik ben er niet helemaal uit nog. Hoe is de kwaliteit van de eerste generatie iPhone t.o.v. een acceptabele mp3speler als de zen-stone? Is er iets gedaan aan de geluidskwaliteit met de 3G versie?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 17:39
Iemand ervaring met de Zagg Invisibleshield op de iPhone?

Ik heb met de Nano 3G wel ervaring zie hier

Ben er nog steeds uitermate tevreden over, maar ben benieuwd of het voor de iPhone nog invloed heeft op het touchscherm en of de achterkant goed gedekt wordt?

Voor de iPhone 3G is er in iedergeval een actie, 20% er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

Nou ik kan iig niet wachten op 11 juli. Vraag me zoals vele van jullie waarschijnlijk wel af wat de tarieven worden. Voor mij maakt het niet zoveel uit dat het t-mobile is, was al van plan om mijn abbo bij vodafone af te kopen aangezien ik helemaal gek word van het achterdochtige gedrag van die gasten.

Als het een abbo a 40-50 euro word met +-1000 minuten / smsjes per maand vind ik het prima, al is dat nog even afwachten natuurlijk.

Zelf ga ik voor een 16GB versie in het zwart, vind dat wit niet mooi icm de zwarte voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Good Fella schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:20:
Nou ik kan iig niet wachten op 11 juli. Vraag me zoals vele van jullie waarschijnlijk wel af wat de tarieven worden. Voor mij maakt het niet zoveel uit dat het t-mobile is, was al van plan om mijn abbo bij vodafone af te kopen aangezien ik helemaal gek word van het achterdochtige gedrag van die gasten.

Als het een abbo a 40-50 euro word met +-1000 minuten / smsjes per maand vind ik het prima, al is dat nog even afwachten natuurlijk.

Zelf ga ik voor een 16GB versie in het zwart, vind dat wit niet mooi icm de zwarte voorkant.
naast sim-only abonnementen, heb ik nog nooit een abonnement in nederland gezien die 1000+ minuten aanbiedt voor 50 euro.. (niet mee gerekend, speciale abonnementen voor binnen je eigen netwerk of alleen naar vast)

huidige t-mobile relax 1000 kost alleen al 97 euro. Tel daar nog even de databundel bij op en je zit makkelijk op 130 euro per maand...

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112184

Jimmie schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:16:
Iemand ervaring met de Zagg Invisibleshield op de iPhone?

Ik heb met de Nano 3G wel ervaring zie hier

Ben er nog steeds uitermate tevreden over, maar ben benieuwd of het voor de iPhone nog invloed heeft op het touchscherm en of de achterkant goed gedekt wordt?

Voor de iPhone 3G is er in iedergeval een actie, 20% er af.
Ik heb de Invisible Shield gehad, zeer goed product! Echter, het initieel aanbrengen was een beetje chaotisch, maar uiteindelijk toch goed gekregen.

Niets op aan te merken op Invisible Shield: top product! Tot ik de Best Skin Ever tegen kwam. Identiek product, voor een fractie van de prijs!!! Google maar even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Eastman schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:35:
[...]

naast sim-only abonnementen, heb ik nog nooit een abonnement in nederland gezien die 1000+ minuten aanbiedt voor 50 euro.. (niet mee gerekend, speciale abonnementen voor binnen je eigen netwerk of alleen naar vast)

huidige t-mobile relax 1000 kost alleen al 97 euro. Tel daar nog even de databundel bij op en je zit makkelijk op 130 euro per maand...
Betaal nu 25 euro voor een basis-abbo met 200 belminuten/smsjes. Daarnaast nog 10 euro voor 50MB dataverkeer en 10 euro voor 1000 smsjes. In totaal dus 45 euro per maand, wat vaak genoeg oploopt tot 100-130 :X

Het kan dus iig een stuk goedkoper. En dat van smsjes zal wel langzaam vervangen worden door email, aangezien email gewoon een pain in the ass is op mijn Prada sms ik ontiegelijk veel om de belkosten te beperken ;)

Sowieso lijkt het me dat T-Mobile er wel een WnW bij-in doen als je een abbo afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196052

Ik heb laatst een iPhone gekocht van een collega, en alles werkt perfect ;), behalve 1 ding. De externe luidsprekers zijn heeel zacht, en ik hoor mijn ringtone niet eens.
Ik weet, dit is eerder gevraagd in Deel 6, en misschien nog wel vaker, maar ik kon zo geen antwoord erop vinden.
Misschien dat 1 van jullie hier ervaring mee heeft en misschien een oplossing?
B.v.d!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09-2023
Door die abonnement kosten zetten ze wel de student buiten spel vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 11:31

janklp

FortyTwo Capital

cococless schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:11:
Tja, daar ben je student voor he. Sommige dingen kunnen studenten gewoon niet betalen.

Ik ben verder wel benieuwd naar de nieuwe iPhone en de reviews ervan. De huidige bevalt me buitengewoon. In oktober weekje naar NY dus neem dan een nieuwe mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Helaas, ik denk niet dat je er eentje kan mee nemen uit NY omdat je vanaf nu de iPhone moet activeren in de winkel, ze worden zelfs niet meer online verkocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

cococless schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:11:
Ja, ik vind het echt vreselijk van Apple dat ik geen quad-core Mac Pro kan kopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05 15:25
Dat is nu. Het is nog lang geen 11 Juli dus er kan nog een hoop veranderen. En daarnaast wordt er heus wel wat op gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Ik vrees dat ik gewoon ergens een tweedehandse V1 iPhone op de kop zal moeten proberen te tikken. Voel me een beetje dom dat ik niet eerder de stappen heb gezet om aan een 'nieuwe' V1 uit amerika te komen. Want die zullen nu wel niet meer verkocht worden, gezien de regel dat elke telefoon in de winkel zelf geactiveerd moet worden. (en omdat de stock hoogstwaarschijnlijk helemaal op is)

Voor persoonlijke dingen als gms's en laptops koop ik niet graag tweedehands (dat ik slechts een gevoel, maar toch)

Voor mij is de iPhone V1 ook meer dan voldoende (gps gebruik ik niet, en umts abonnementen zijn duur, ik zou steeds wachten tot ik een wifi netwerk kan gebruiken)

Sowieso wordt de release in België voor onbeperkte tijd uitgesteld :( en ben ik het niet eens met de overeenkomsten die apple sluit.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de iPhone een geweldig apparaat, ik zou er liefst nu al één hebben, maar ik wil niet gedwongen worden tot een netwerk. Ik neem het Belgische beleid dan ook niets kwalijk, want imo hoort het zo. Waarom apple hier blijft aan vasthouden (de simlocks) zal me een raadsel zijn. Dit topic alleen al staat vol over mensen die nog een abo hebben lopen (en dus niet over kunnen gaan) of die geen abo hebben bij t-mobile (en dus niet over kunnen of willen gaan). Ze beperken de markt zo gigantisch... Volgens mij kunnen ze een veelvoud vekopen als ze de gsm echt over simlock vrij aanbieden.

En dan bedoel ik niet enkel simlock vrij, wie hem 'gesponsord' en op afbetaling wil kopen moet die kans krijgen, maar wie liever hardware en diensten gescheiden houdt (zoals ik) zou ook die kans moeten krijgen. Ik wil namelijk transparante facturen en prijzen, en weten wat waar naar toe gaat. Apparaat enerzijds en een tariefplan naar keuze die afgestemd is op mijn gebruik. (weinig bellen bvb).

Jammer... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:19:
[...]

Ja, ik vind het echt vreselijk van Apple dat ik geen quad-core Mac Pro kan kopen. :+
Verschil is dat de quad-core Mac Pro geen consumenten product is, en de iPhone wel.
Al ben ik het trouwens ook niet helemaal met cococless eens, want als je gewoon de iPhone los koopt en zelf een abbo neemt, is het best te doen, ook voor een student.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Als ze simlock vrij worden aangeboden voor 499 / 599, twijfel ik alsnog voor geen seconde over de aanschaf. Vergeet niet dat koppelverkoop in de EU een lastig geval is, al helemaal in ons kouwe kikkerlandje

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:39
Apple zet hoog in op gebruikersvriendelijkheid. Zij vinden het waarschijnlijk noodzakelijk dat visual voicemail bijvoorbeeld werkt en dat personeel van de telecomaanbieder op de hoogte is van de werking van het toestel.

Ik vermoed dat dat de reden achter de simlock-ellende is.

Heeft iemand overigens exacte info over de samenvoeging van Orange en T-Mobile ? Hier in Bunnik (Rietdekkershoek / 3981TN) is het bereik NET niet goed meer binnenshuis volgens de dekkingskaart. In de praktijk komt het erop neer dat ik m'n toestel ergens bij het raam moet neerleggen wil ik bereikbaar zijn. Volgens mij heeft Orange betere dekking hier, dus als die eindelijk samengaan durf ik wel weer een T-Mobile abonnement af te sluiten in plaats van 't huidige Vodafone.

[ Voor 46% gewijzigd door T_E_O op 10-06-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:24:

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de iPhone een geweldig apparaat, ik zou er liefst nu al één hebben, maar ik wil niet gedwongen worden tot een netwerk. Ik neem het Belgische beleid dan ook niets kwalijk, want imo hoort het zo. Waarom apple hier blijft aan vasthouden (de simlocks) zal me een raadsel zijn. Dit topic alleen al staat vol over mensen die nog een abo hebben lopen (en dus niet over kunnen gaan) of die geen abo hebben bij t-mobile (en dus niet over kunnen of willen gaan). Ze beperken de markt zo gigantisch... Volgens mij kunnen ze een veelvoud vekopen als ze de gsm echt over simlock vrij aanbieden.
Ik begrijp Apple zeer goed.
Langs ene kant krijgen ze van die operator geld doorgesluisd per abbo zonder iets van onkosten te maken dubbele winst voor apple en operator is ook blij omdat ze exclusief verkoop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:42
cococless schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:34:
[...]

Ik begrijp Apple zeer goed.
Langs ene kant krijgen ze van die operator geld doorgesluisd per abbo zonder iets van onkosten te maken dubbele winst voor apple en operator is ook blij omdat ze exclusief verkoop hebben.
Voor de duidelijkheid dat is dus niet meer het geval. Apple ziet niets terug van de abonnementskosten, dat wordt nu gebruikt om de iPhone goedkoper aan te kunnen bieden. Eigenlijk zoals dat gaat bij elke mobiele telefoon :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
T_E_O schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:30:
Apple zet hoog in op gebruikersvriendelijkheid. Zij vinden het waarschijnlijk noodzakelijk dat visual voicemail bijvoorbeeld werkt en dat personeel van de telecomaanbieder op de hoogte is van de werking van het toestel.

Ik vermoed dat dat de reden achter de simlock-ellende is.

Heeft iemand overigens exacte info over de samenvoeging van Orange en T-Mobile ? Hier in Bunnik (Rietdekkershoek / 3981TN) is het bereik NET niet goed meer binnenshuis volgens de dekkingskaart. In de praktijk komt het erop neer dat ik m'n toestel ergens bij het raam moet neerleggen wil ik bereikbaar zijn. Volgens mij heeft Orange betere dekking hier, dus als die eindelijk samengaan durf ik wel weer een T-Mobile abonnement af te sluiten in plaats van 't huidige Vodafone.
Vraag wat vrienden om langs te gaan bij je. Vast wel iemand die T-Mobile heeft. Ander kan je ook een Prepaid simkaart kopen om het bereik bij je thuis te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
Hoedje schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:39:
[...]

Voor de duidelijkheid dat is dus niet meer het geval. Apple ziet niets terug van de abonnementskosten, dat wordt nu gebruikt om de iPhone goedkoper aan te kunnen bieden. Eigenlijk zoals dat gaat bij elke mobiele telefoon :)
Waarom blijft Apple dan bij koppelverkoop?
T_E_O spreekt over stuff gelijk visual voicemail probleemloos zou werken en dat telecomaanbieder op de hoogte is van de werking...
Maar elke operator kan toch gebruik maken van SDK die ik in de keynote zag?
Zie niet in dat functionaliteit verzwakt indien zonder abbo verkoop.
Ik vraag me dus sterk af waarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Laatst online: 02:23
Het probleem dat ik heb met Visual Voicemail is het volgende: Waarom is er niet gekozen voor een antwoordapparaatfunctie? Niks geen gezeur met de providers... gewoon het bericht opslaan op de telefoon. Zelf kunnen instellen wanneer het antwoordapparaat er opgaat (naar x keer overgaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 14:49

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Omdat je telefoon dan altijd aan moet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Net verschenen op TUAW
http://www.tuaw.com/2008/...phone-3g-with-some-plans/

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.tuaw.com/media/2008/06/freeiphonessbm6102008.jpg

Allemaal 1,5 jaar contracten. 16GB gratis in NL i.c.m een 2 jarig contract? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Alpha-sphere op 10-06-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

Vinden jullie het ook vreemd dat Apple voor T-mobile heeft gekozen?

Bij T-mobile kost mobiel internet vanaf 10 euro. Dat klinkt niet verkeerd, maar de snelheid is maar 128kb! Bij lange na geen 3G. Voor dezelfde prijs heb je bij vodafone 3.600kbp/s! Bij T-mobile kost zoiets 70 euro per maand exclusief abbonementskosten! Dat is toch te gek voor woorden? De verhoudingen zijn megakrom...

Ik hoop dat hier echt wat in gaat veranderen voor 11 Juli. Anders heeft het nauwelijks nut om de 3G iPhone over 2.5G te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij heeft T mobile ook 384kb. Is al wat sneller. En vodafone zal ook niet overal 3600kbp/s halen. Maar is wel veel sneller. Bij Vodafone mag je maar 200 a 250 Mb per maand gebruiken (friendly user policy) en ik dacht dat het echt unlimited was mij t mobile.

Verder is 3G UMTS wat 384k kan leveren. 2,5G is GPRS met EDGE.
Maar tegenwoordig mogen wel meer leveranciers HSDPA (3,5G) leveren.
Gewoon een 1000 a 15000 kbp/s abbotje voor 10,- per maand en dan echt unlimited.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188434

Het slimme van Apple is dat de telefoon geactiveerd moet worden IN de winkel. Maar durf te wedden dat er wel iets op gevonden gaat worden.

Het lijkt me een mooi toestel maar het punt is dat ik toch het gevoel heb dat ik met een abo uitgekleed ga worden. Ik gebruik nu een sim-only abo'tje + internet abo. Totale kosten nog geen 15 euro (200 belminuten + 90 sms'jes die ik nooit op maak).

Ik geloof niet dat er een abo uit gaat komen lager dan €30. Ik koop het toestel liever los en ga op zoek naar de beste sim-only abo. Scheelt op den duur bakken met geld. Maar ja, dit toestel is los vast niet meer zo goedkoop als Jobs een tikkeltje misleidend ons wil doen geloven (de hele media heeft het over een $200 telefoon, mmm ja ja).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Laatst online: 02:23
Lt. Marx schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:51:
^^ Omdat je telefoon dan altijd aan moet staan?
Daar heb je een punt, maar volgens mij voor de meeste mensen tegenwoordig geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Anoniem: 264553 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:54:
Vinden jullie het ook vreemd dat Apple voor T-mobile heeft gekozen?

Bij T-mobile kost mobiel internet vanaf 10 euro. Dat klinkt niet verkeerd, maar de snelheid is maar 128kb! Bij lange na geen 3G. Voor dezelfde prijs heb je bij vodafone 3.600kbp/s! Bij T-mobile kost zoiets 70 euro per maand exclusief abbonementskosten! Dat is toch te gek voor woorden? De verhoudingen zijn megakrom...

Ik hoop dat hier echt wat in gaat veranderen voor 11 Juli. Anders heeft het nauwelijks nut om de 3G iPhone over 2.5G te kopen.
Bij vodafone heb je een data limiet en geloof me deze ga je overschrijden met een iPhone.
Inderdaad veel geld die HSDPA data abbo maar ik denk dat T-Mobile met een speciale iPhone abbo gaat komen met snel internet en belminuten inbegrepen. De vraag is alleen hoeveel het gaat kosten.
Voor mij zelf is €50,- echt het max wat ik uit wil geven. Betaal nu ook al €50,- voor m'n abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
DarkSide schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:59:
Volgens mij heeft T mobile ook 384kb. Is al wat sneller. En vodafone zal ook niet overal 3600kbp/s halen. Maar is wel veel sneller. Bij Vodafone mag je maar 200 a 250 Mb per maand gebruiken (friendly user policy) en ik dacht dat het echt unlimited was mij t mobile.
Bij de duurdere abbo's van T-Mobile heb je een datalimiet MAAR als je daar overheen ga dan hoef je niet extra te betalen. Je snelheid wordt dan gewoon verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Anoniem: 188434 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:59:
Het slimme van Apple is dat de telefoon geactiveerd moet worden IN de winkel. Maar durf te wedden dat er wel iets op gevonden gaat worden.
Hoezo terug naar vorige eeuw? Dat is een kunstgreep omdat ze de beveiliging anders niet rondkrijgen. Ik denk dat een groot gedeelte van je doelgroep gewend is aan verkoop via internet en dan ga je zo'n beperking opleggen. Ik vind het niet heel vooruitstrevend. Dat zal de zoektocht naar unlockmogelijkheden alleen maar versnellen denk ik.

Ik zit behoorlijk te twijfelen. Het duurt nog even voordat het toestel er is, dus even afwachten maar alles aan het toestel lijk toegespitst op de amerikaanse markt. Daar zijn ze wel gewend aan operator-specifieke toestellen en vage deals. Hier hebben we een EU en landelijke overheden die wat meer reguleren. Ik ben dan ook helemaal niet gewend dat er zoveel opgelegd wordt vanuit een operator en/of telefoonfabrikant. Of dat er specifieke abbonementen komen bij een toestel. Dat maak ik zelf wel uit :)

[ Voor 30% gewijzigd door Shiver23 op 10-06-2008 16:29 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87350

Als ik het zo eens doorlees dan denk ik dat ik er maar voor bedank. Allereerst moet ik naar T-mobile en ik wil dat niet. Ik zit nu bij KPN en dat bevalt me best. Ik heb geen zin om me naar een andere provider te laten pushen en ik vind het al helemaal van den zotten dat ik perse er een abbo bij moet afsluiten en om nou toch weer aan zo'n ding te moeten gaan sleutelen om een andere provider te kunnen voeren vind ik echt niks. Nee ik hou het wel bij een HTC. Dan toch maar een Diamond ipv iPhone.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 87350 op 10-06-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 13:44
Heeft iemand overigens exacte info over de samenvoeging van Orange en T-Mobile ? Hier in Bunnik (Rietdekkershoek / 3981TN) is het bereik NET niet goed meer binnenshuis volgens de dekkingskaart. In de praktijk komt het erop neer dat ik m'n toestel ergens bij het raam moet neerleggen wil ik bereikbaar zijn.
Zou het toch wel sneu vinden als er bij Apple Benelux geen ontvangst is (Bunnik, Rietdekkershoek) :P

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Ik denk ook dat t-mobile met de iPhone een soort iPhone abonnement lanceert met snel internet.

Maar ze hoefen niet, ze zijn de enige die hem aanbieden dus het wordt zoals het nu is ..
traag internet voor 9.50 of sneller internet voor 19.50 en ik denk dat genoeg klanten(ik niet) dan gaan voor de 19.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
wd200 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:03:
Zal de tomtom versie van de iPhone ook werken op de iPhone 1 met BT gps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110871

Anoniem: 87350 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:21:
Als ik het zo eens doorlees dan denk ik dat ik er maar voor bedank. Allereerst moet ik naar T-mobile en ik wil dat niet. Ik zit nu bij KPN en dat bevalt me best. Ik heb geen zin om me naar een andere provider te laten pushen en ik vind het al helemaal van den zotten dat ik perse er een abbo bij moet afsluiten en om nou toch weer aan zo'n ding te moeten gaan sleutelen om een andere provider te kunnen voeren vind ik echt niks. Nee ik hou het wel bij een HTC. Dan toch maar een Diamond ipv iPhone.
Precies ze hebben voor de meest klote provider van nederland gekozen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergeet niet dat met de overname van Orange het bereik van T-Mobile een stuk beter gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110871

Gaat worden daar zeg je het precies.....

Eerst zien en dan geloven...

Je reinste koppelverkoop dit en ik maar denken dat wij daar een wet voor hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Ik denk het niet. Zowel de eerste versie van de Iphone als de 3G versie hebben geen bluetooth AD2P techniek, waardoor het dus niet mogelijk lijkt. In de 3G versie hebben ze dat nu dus opgelost door er gewoon een GPS chip in te bakken.

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Alpha-sphere schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:05:
[...]

Bij de duurdere abbo's van T-Mobile heb je een datalimiet MAAR als je daar overheen ga dan hoef je niet extra te betalen. Je snelheid wordt dan gewoon verlaagd.
behalve bij de duurste, die heeft geen datalimiet, 3,6 mbps. Maar wel 70 euro per maand..

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04
Shiver23 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:17:
[...]

Hoezo terug naar vorige eeuw? Dat is een kunstgreep omdat ze de beveiliging anders niet rondkrijgen. Ik denk dat een groot gedeelte van je doelgroep gewend is aan verkoop via internet en dan ga je zo'n beperking opleggen. Ik vind het niet heel vooruitstrevend. Dat zal de zoektocht naar unlockmogelijkheden alleen maar versnellen denk ik.

Ik zit behoorlijk te twijfelen. Het duurt nog even voordat het toestel er is, dus even afwachten maar alles aan het toestel lijk toegespitst op de amerikaanse markt. Daar zijn ze wel gewend aan operator-specifieke toestellen en vage deals. Hier hebben we een EU en landelijke overheden die wat meer reguleren. Ik ben dan ook helemaal niet gewend dat er zoveel opgelegd wordt vanuit een operator en/of telefoonfabrikant. Of dat er specifieke abbonementen komen bij een toestel. Dat maak ik zelf wel uit :)
Aan de andere kant: Je hóeft het niet te kopen. ;)

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:30
Nitai schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:17:
[...]

Sorry Phusebox, van mijn persoonlijke vrienden en familie kan ik er zo 15 mensen noemen die internetten/mailen op hun telefoon. Maar ik woon dan ook in de Randstad, misschien dat dat wat uitmaakt. Een aantal vrienden zijn IT'ers, maar anderen die het gebruiken zijn ook ondernemers, accountants, managers (familie), makelaars (familie). Zelf hebben al m'n toestellen MMS gehad, en ik heb het welgeteld 2x gebruikt in al die jaren. En dat was toen het gratis was bij Orange voor een tijdje. Even foto's doormailen vanaf een Sony Ericsson, MDA Vario en nu de iPhone heb ik al 100'en keren gedaan. Lange leve T-Mobile Pocket Internet :)
Dat verschilt dan per persoon, maar ik email nooit met mijn telefoon en MMS gebruik ik des te meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117098

ff wat anders dan providers en prijzen, ik zie wel potentie in de ontwikkeling van het iPhone platform op gaming gebied. Tijdens de keynote is een aantal spellen gedemonstreerd, waarbij veel gebruik werd gemaakt van de accelerometer die in de iPhone is ingebouwd. Dat lijkt me een leuke ervaring om zo een spel te besturen :D
Alleen vraag ik me af wat er in de auto gebeurt tijdens het rijden? Stel je zit op de achterbank een racespel te doen op je iPhone dat wordt bestuurd door de accelerometer, en de bestuurder van de auto maakt een bocht naar rechts, dan ontstaat er een middelpuntsvliegende kracht naar links (dat voel je wanneer je naar links wordt gedrukt tijdens een bocht naar rechts). De accelerometer neemt dat waar als een versnelling waardoor je je iPhone naar rechts (zeg ik dat goed?) zult moeten kantelen, haaks op de middelpuntsvliegende kracht, om je autotje of whatever je aan het besturen bent op je iPhone rechtdoor te laten gaan. Vergelijk het met een situatie waarbij je een plank vast hebt in een rijdende auto waarop een knikker ligt die je in het midden moet houden; de positie van de plank moet je ook constant corrigeren tijdens bochtenwerk en (de-) acceleraties van de auto.
Lijkt me een beetje verwarrend tijdens het spelen, maar misschien hebben ze dit getest en is de sensor zo gecalibreerd dat hij alleen korte en beperkte krachten doorfeeft. Ik vind dit zelf wel een interessant vraagstuk. Wat denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Ik heb even gekeken wat een data abo bij O2 in VK kost.. Uitkomst is in mijn ogen erg verrassend!

20Pond voor een data abonnement 1.8 mbps 3gb datalimiet..
een normaal mobiel bellen abonnement met 75 minuten en 125 sms kost ook 20 pond..

De combinatie is te koop als iphone abonnement voor 30 pond... Dus dat lijkt me allemaal erg redelijk. (zelfs 10pond korting)
------------------

het 35 pond iphone abonnement:
600 minuten en 500 sms.. kost normaal ook al 35 pond per maand. Dus krijg je daar de data abonnement er zelfs gratis bij..

-----------------

Het zelfde geldt ook voor de 45 pond en 75 pond Iphone abonnement

-----------------

De prijzen van O2 zijn dus heel redelijk en je krijgt zelfs meer waar voor je geld in vergelijking met normale telefoon abonnementen.. Verrassend!

iphone abonnementen: http://www.o2.co.uk/iphone/paymonthly
telefonie abonnementen: http://www.o2.co.uk/mobil...monthly/paymonthlytariffs
Mobiel breedband: http://broadband.o2.co.uk/mobile/index.jsp

[ Voor 3% gewijzigd door Eastman op 10-06-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
MarcoC schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:57:
[...]

Dat verschilt dan per persoon, maar ik email nooit met mijn telefoon en MMS gebruik ik des te meer.
Waarschijnlijk gebruik je MMS omdat je dan weet dat degene het gelijk krijg niet? Bij e-mail zal niet iedereen het gelijk kunnen lezen omdat er maar heeeeeeel erg weinig mensen zijn die push mail hebben als ze al überhaupt e-mail functie hebben op hun mobiel.

Zelf gebruik ik MMS nooit omdat ik het te duur vind en de grote van de foto valt me vies tegen. E-mailen is helaas niet helemaal een oplossing hiervoor. Niet in nederland in ieder geval. In japan heeft iedereen push mail en daar is e-mail zeker een vervanger van MMS.

Denk dat er straks toch steeds meer mensen zijn met push mail door dat hele mobile me gebeuren. Ik weet nu al dat ik het ga halen. Helemaal omdat ik via werk nog korting kan krijgen :)
Eastman schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:08:
Ik heb even gekeken wat een data abo bij O2 in VK kost.. Uitkomst is in mijn ogen erg verrassend!

20Pond voor een data abonnement 1.8 mbps 3gb datalimiet..
een normaal mobiel bellen abonnement met 75 minuten en 125 sms kost ook 20 pond..

De combinatie is te koop als iphone abonnement voor 30 pond... Dus dat lijkt me allemaal erg redelijk. (zelfs 10pond korting)
------------------

het 35 pond iphone abonnement:
600 minuten en 500 sms.. kost normaal ook al 35 pond per maand. Dus krijg je daar de data abonnement er zelfs gratis bij..

-----------------

Het zelfde geldt ook voor de 45 pond en 75 pond Iphone abonnement

-----------------

De prijzen van O2 zijn dus heel redelijk en je krijgt zelfs meer waar voor je geld in vergelijking met normale telefoon abonnementen.. Verrassend!

iphone abonnementen: http://www.o2.co.uk/iphone/paymonthly
telefonie abonnementen: http://www.o2.co.uk/mobil...monthly/paymonthlytariffs
Mobiel breedband: http://broadband.o2.co.uk/mobile/index.jsp
toon volledige bericht
Klinkt erg goed!! Ben echt heel erg benieuwd naar de NL prijzen.

[ Voor 39% gewijzigd door Alpha-sphere op 10-06-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 12:54
Alpha-sphere schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:16:
[...]

Waarschijnlijk gebruik je MMS omdat je dan weet dat degene het gelijk krijg niet? Bij e-mail zal niet iedereen het gelijk kunnen lezen omdat er maar heeeeeeel erg weinig mensen zijn die push mail hebben als ze al überhaupt e-mail functie hebben op hun mobiel.

Zelf gebruik ik MMS nooit omdat ik het te duur vind en de grote van de foto valt me vies tegen. E-mailen is helaas niet helemaal een oplossing hiervoor. Niet in nederland in ieder geval. In japan heeft iedereen push mail en daar is e-mail zeker een vervanger van MMS.
Bij MMS is het ook altijd maar de vraag of de ontvanger het kan lezen. Hoe vaak heb ik al niet meegemaakt dat iemand naar me toe kwam met de vraag waarom er een url naar hem gesmst werd. Als je MMS niet goed staat ingesteld, moet je nog steeds je ontvangen MMS-jes op internet gaan bekijken.

Ik vind het dus totaal niet erg dat je niet kan mms-en (swirly mms is niet echt een oplossing)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32485

Ik hoop wel dat ze die abonnementsprijzen een beetje hoog maken, anders loopt weer elke scholier met een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
Anoniem: 32485 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:36:
Ik hoop wel dat ze die abonnementsprijzen een beetje hoog maken, anders loopt weer elke scholier met een iPhone.
Waarom zou gij meer recht hebben op een iPhone dan ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Sorry, maar wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Wat een onzin, van mij part heeft iedereen zo'n ding. Al heeft het natuurlijk wel iets als niet iedereen hem heeft. Mij maakt het niet uit, ik koop hem om het gebruikersgemak etc. De prijs zal mij ook vrij weinig boeien. Echter snap ik niet dat jij denkt dat jij er meer recht op hebt omdat jij wel het duurdere abbo kan betalen. Ik hoop juist dat ze er een normaal tarief aan vast knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
scholieren komen er toch wel aan ..

het is zo'n hype dan ben je hip en wil je best de hele vak werken voor je iPhone..

ik hoop gewoon dat die goedkoop geleverd wordt anders ga ik naar diamong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:05

Osxy

Holy crap on a cracker

cococless schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:38:
[...]

Waarom zou gij meer recht hebben op een iPhone dan ik?
Omdat hij zich bijzonder wilt voelen |:(

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238848

Ik vraag me af of alleen T-mobile winkels hem gaan verkopen of je de iPhone ook via winkels als The Phonehouse, Belcompany etc kan kopen.

Hopelijk zijn er ook genoeg qua aantal, anders wordt het kamperen voor de winkel tegen de tijd dat die opengaat.. (Dat wordt rellen...)

Ik kan in ieder geval niet wachten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:39
Alpha-sphere schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:48:
Vraag wat vrienden om langs te gaan bij je. Vast wel iemand die T-Mobile heeft. Ander kan je ook een Prepaid simkaart kopen om het bereik bij je thuis te testen.
Beter nog: m'n broertje heeft een T-Mobile abonnement. Gisteravond was zijn bereik in ieder geval nog vergelijkbaar met boerenkoolstamppot-zonder-worst: waardeloos dus :(
cococless schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:49:
...
Maar elke operator kan toch gebruik maken van SDK die ik in de keynote zag?
Zie niet in dat functionaliteit verzwakt indien zonder abbo verkoop.
Ik vraag me dus sterk af waarom...
De SDK heeft weinig van doen met zaken als visual voicemail. Visual voicemail is iets waarvoor de operator zijn of haar voicemail-infrastructuur moet aanpassen, terwijl de SDK iets is om applicaties voor op het toestel zelf te ontwikkelen. Apple zelf heeft de know-how om visual voicemail in een netwerk mogelijk te maken en deelt die kennis ook met de geselecteerde operators, waardoor andere operators dat niet zomaar kunnen doen. Daarnaast is het nog maar de vraag of die andere operators dat zullen doen als die informatie openbaar was, want het aantal mensen dat een simlockvrije iPhone aanschaft zal beperkt zijn.

En Apple wil naar mijn idee voorkomen dat iemand een iPhone heeft die niet volledige aan de "apple-experience" voldoet, dus leveren ze hem alleen bij geselecteerde operators. Denk ik.
martijn007 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:50:
Het probleem dat ik heb met Visual Voicemail is het volgende: Waarom is er niet gekozen voor een antwoordapparaatfunctie? Niks geen gezeur met de providers... gewoon het bericht opslaan op de telefoon. Zelf kunnen instellen wanneer het antwoordapparaat er opgaat (naar x keer overgaan).
Zoals anderen al zeiden moet dan inderdaad je toestel altijd aan staan, maar bovendien moet je toestel ook altijd bereik hebben. En juist dat valt met onze magenta vrienden een beetje tegen :X
Ballebek schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:26:
Zou het toch wel sneu vinden als er bij Apple Benelux geen ontvangst is (Bunnik, Rietdekkershoek) :P
Mja, daar hebben ze goed op gelet volgens mij, want volgens het kaartje hebben ze daar wel keurig bereik :) (Kosterijland zitten ze trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 14:45

Tourniquet

Hiya, fellas!

De naam "iPhone 3G" is trouwens wel een beetje verwarrend. Lijkt nu net of het de derde generatie iPhone betreft. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Onzinnig-

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 10-06-2008 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-04 22:17
Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:30:
[...]

Het is dan ook gewoon "The new iPhone", en helemaal geen 3G. :)
Staat toch overal iPhone 3G op de Apple websites...

iPhone (G1, eerste generatie)
iPhone 3G (G2, tweede generatie)

Dus net als met de HP servers lijkt me wel handig :+

[ Voor 0% gewijzigd door Chimera op 10-06-2008 18:33 . Reden: Oh je was er zelf ook al achter... ]

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 14:49

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Tourniquet schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:25:
De naam "iPhone 3G" is trouwens wel een beetje verwarrend. Lijkt nu net of het de derde generatie iPhone betreft. :P
Hoe langer ik er over nadenk hoe meer deze iPhone gewoon de 1e iphone is maar dan met een uitgebreid service pack. Volgens mij draaien beide straks ook dezelfde firmware. De enige nieuwe features zijn:
- battery pack
- 3G netwerken
- GPS
- ander uiterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wel een aantal specifieke vragen en ik hoop dat iemand met meer verstand van iPhones deze kan beantwoorden.

Ik zit erg te twijfelen tussen een Windows Mobile phone (gebruik ik nu ook) of de nieuwe iPhone.

Grote voordelen voor mij persoonlijk waren altijd de synchronisatie met Outlook en het windows live gebeuren (hotmail is mijn privé account).

Ik heb begrepen dat er een aantal verbeteringen zijn t.o.v. de 'klassieke' iPhone.
  • Klopt het dat je nu wél met Outlook kan syncen of alleen met exchange?
  • Is het nu wel mogelijk álle pop e-mail binnen te halen binnen de mail accounts?
  • Zijn er ook nadelen met aGPS t.o.v. GPS (het is toch volwaardig GPS toch, ook als er geen zendmasten zijn?).
  • Is het mogelijk office documenten te bekijken als die op de storage staan (of zijn alleen pre-views mogelijk als e-mail bijlage).
  • Loopt de iPhone wel eens vast (zoals WM nog wel eens last van wil hebben)
  • Hoe is de ontvangst qua signaal sterkte (aangezien T-Mobile volgens sommien het minste netwerk heeft is het belangrijk dat het apparaat goed ontvangst mogelijk maakt, mijn TyTN is daar niet echt een ster in)
Alvast bedankt, probeer zelf ook nog wat info te sprokkelen, maar deze onderwerpen kan ik niet echt vinden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Lt. Marx schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:34:
[...]

Hoe langer ik er over nadenk hoe meer deze iPhone gewoon de 1e iphone is maar dan met een uitgebreid service pack. Volgens mij draaien beide straks ook dezelfde firmware. De enige nieuwe features zijn:
- battery pack
- 3G netwerken
- GPS
- ander uiterlijk
speakers zijn verbeterd en er is nu ook een ingebouwde mini-jack uitgang.

wees blij dat apple de nieuwe firmware 2.0 ook geschikt maakt voor de eerste iphone. Er zijn genoeg fabrikanten die je dwingen een nieuwe te kopen om gebruik te kunnen maken van de nieuwe software mogelijkheden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Lt. Marx schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:34:
[...]

- battery pack
- 3G netwerken
- GPS
- ander uiterlijk
- exchange ondersteuning

imo een belangrijke feature tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:27
Ik ga over een maand naar Turkije waar Vodafone de iPhone mag verkopen. Daar kan ik hoogstwaarschijnlijk eentje halen zonder een abonnement aan te gaan, maar dan is de telefoon nog wel Vodafone locked.
Wat denken jullie? Zal een Vodafone telefoon uit Turkije werken met een Nederlandse Vodafone sim kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Anoniem: 61137 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:44:
[...]

- exchange ondersteuning

imo een belangrijke feature tegenwoordig.
dat is onderdeel van firmware 2.0 dat ook beschikbaar komt voor iphone G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132666

Eastman schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:40:
[...]

speakers zijn verbeterd en er is nu ook een ingebouwde mini-jack uitgang.

wees blij dat apple de nieuwe firmware 2.0 ook geschikt maakt voor de eerste iphone. Er zijn genoeg fabrikanten die je dwingen een nieuwe te kopen om gebruik te kunnen maken van de nieuwe software mogelijkheden..
Die mini-jack uitgang was er volgens mij in de eerste iPhone ook al hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Anoniem: 132666 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:49:
[...]

Die mini-jack uitgang was er volgens mij in de eerste iPhone ook al hoor ;)
Dat was een diepere uitgang, deze is gewoon netjes verzonken waardoor je andere koptelefoons makkelijker kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-05 22:09
Nee, de eerste generatie had een verzonken minijack uitgang waardoor er daar geen normale oordopjes inpasten, bij de nieuwe is die niet meer verzonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:44
O2 Komt ook met 'pay as you go' paket voor de iPhone:

http://www.o2.co.uk/iphone/paygo

Misschien ook in Nederland (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Jup, voor 150 euro krijg je een 8GB iPhone mee.

.

.

Tuurlijk niet! Dan mag je 400 euro extra dokken (of zoiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263230

Waarom doen ze zo moeilijk? Waarom niet gewoon de iPhone los verkopen voor $399 / $499? Denk niet dat veel mensen blij zullen zijn met een dure abbo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tales schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:24:
O2 Komt ook met 'pay as you go' paket voor de iPhone:

http://www.o2.co.uk/iphone/paygo

Misschien ook in Nederland (hoop ik)
Telkens ik dat bericht zie, denk ik iets meer te weten te komen over de prijsstelling van de simlockvrije iPhone.

En het is telkens een teleurstelling :+

Afwachten mensen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Anoniem: 263230 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:26:
Waarom doen ze zo moeilijk? Waarom niet gewoon de iPhone los verkopen voor $399 / $499? Denk niet dat veel mensen blij zullen zijn met een dure abbo....
Is denk ik dezelfde vraag als, waarom worden macs niet verkocht zonder Mac OSX of waarom kan je Mac OSX niet kopen zonder en installeren in een imb clone.

Apple wil gewoon een totaal pakket aanbieden waarin alle functies die de telefoon heeft ook daadwerkelijk ondersteund wordt door de providers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:30
Eastman schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:30:
[...]

Is denk ik dezelfde vraag als, waarom worden macs niet verkocht zonder Mac OSX of waarom kan je Mac OSX niet kopen zonder en installeren in een imb clone.

Apple wil gewoon een totaal pakket aanbieden waarin alle functies die de telefoon heeft ook daadwerkelijk ondersteund wordt door de providers..
Dat is helemaal niet hetzelfde. Een Mac met OS X werkt overal ter wereld, ook als je hem in Zuid-Afrika koopt en in Nieuw-Zeeland gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
MarcoC schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:32:
[...]
Dat is helemaal niet hetzelfde. Een Mac met OS X werkt overal ter wereld, ook als je hem in Zuid-Afrika koopt en in Nieuw-Zeeland gebruikt.
natuurlijk gaat de vergelijking niet in zijn geheel op... Maar de persoon die ik quote, vraagt zich af waarom je de telefoon niet los van een abonnement kan kopen. in dat geval klopt mijn statement wel..

of je een mac wel of niet in een bepaald land kan gebruiken hangt niet af van de service die in dat land geboden wordt!

[ Voor 11% gewijzigd door Eastman op 10-06-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit zou hetzelfde zijn als een Mac kopen en dan vastzitten aan een of andere ADSL abbo voor het internet....

Ik vind het zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Vraag, ik wil graag de 3G iPhone gebruiken als modem voor mijn MBP via BT. Is dit mogelijk via een extra prog? Standaard zit die optie er niet in heb ik gehoord, echter is dit imho wel een noodzakelijk goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Met veel gekloot. [google=iphone use as modem] Oh wacht, via BT. Nee, dat kan niet, absoluut ongemogelijk.

Ik dacht dat toch zeker modjes wel konden zoeken?

[ Voor 23% gewijzigd door Muthas op 10-06-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Anoniem: 263230 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:37:
Dit zou hetzelfde zijn als een Mac kopen en dan vastzitten aan een of andere ADSL abbo voor het internet....

Ik vind het zonde
hierna hou ik op... een mac is niet ontworpen om alleen te internetten, maar gemaakt om samen te werken met Mac OSX. Die vergelijking gaat dus niet op...

Een iphone is wel ontworpen met als doen mobiele communicatie. Voor mobiele communicatie heb je een provider nodig. Ik kan me voorstellen dat als apple zelf als provider kon spelen dat ze dat ook gedaan hebben. nu doen ze het met (exclusieve) contracten.

Je ziet het nu in VK dat ISP geld willen zien van BBC omdat hun online TV streaming teveel bandbreedte opvreet.. Dit soort situaties probeert apple denk ik uit te sluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Muthas schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:43:
Met veel gekloot. [google=iphone use as modem] Oh wacht, via BT. Nee, dat kan niet, absoluut ongemogelijk.

Ik dacht dat toch zeker modjes wel konden zoeken?
Gelukkig kan ik dat wel, anders was ik nooit mod geworden. Desalniettemin kon ik weinig over het BT verhaal vinden waarop ik specifiek heb gezocht. Maar bedankt voor je ongezouten reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
ik geloof dat er iets is om van de iphone een wifi router te maken...

dacht het ergens gelezen te hebben

[ Voor 3% gewijzigd door Eastman op 10-06-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het punt is dat ik, en vele anderen, gewoon een telefoon los wil kopen en dan bijvoorbeeld een sim only abbo van welke aanbieder dan ook erbij. Die vrijheid moet je gewoon hebben, dit is gewoon klote maar als jij liever een paar tientjes kwijt wil zijn voor een slappe 100 minuten, ga je gang.
Eastman schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:47:
[...]

hierna hou ik op... een mac is niet ontworpen om alleen te internetten, maar gemaakt om samen te werken met Mac OSX. Die vergelijking gaat dus niet op...

Een iphone is wel ontworpen met als doen mobiele communicatie. Voor mobiele communicatie heb je een provider nodig. Ik kan me voorstellen dat als apple zelf als provider kon spelen dat ze dat ook gedaan hebben. nu doen ze het met (exclusieve) contracten.

Je ziet het nu in VK dat ISP geld willen zien van BBC omdat hun online TV streaming teveel bandbreedte opvreet.. Dit soort situaties probeert apple denk ik uit te sluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
ik hoop dat t-mobile iets van myfaves bij de iPhone heeft zoals voor 5 euro onbeperkt smsen naar 5 vrienden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-05 02:06
@Kidrobot: Dan koop je toch gewoon een samsung of lg? Als je totale vrijheid wilt, dan moet je sowieso niet bij apple zijn.

lol, ik had mezelf nog voorgenomen om gewoon blij te zijn met de iphone die ik nu heb... En ik ben dat nog steeds, maar damn, dat snellere 3g internet is wel erg lekker... Baal er dus eigenlijk van dat ik dat mobile internet zovaak ben gaan gebruiken dat ik eigenlijk niet meer zonder kan... Heb zelfs voor vodafone gekozen, zodat ik dat internet-blox uit kan zetten ;)

Zijn er mensen die net als mij een 2jarig contract hebben gesloten bij provider x en eigenlijk door willen met dat abbo en die nieuwe willen kopen... Ben benieuwd wat jullie voor plannen hebben omdat goedkoop te fixen ;) Lijkt mij eigenlijk onmogelijk en ik ga dan ook gewoon blij zijn met mijn mobiel... Maar damn 3g en GPS zijn toch wel erg leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91315

Hmzz ... zeer knap. Enkel jamemr dat die verschrikkelijk dure abonnementen er aan vast zullen hangen. En ik lees net enorm verontrustend nieuws:
http://www.tuaw.com/2008/06/10/iphone-upgrade-breakdown/

Dat wil dus zeggen dat je je GSM in de winkel moet activeren. Verschrikkelijk ambetant en hoop dat het VS only is. Ik kan me ook inbeelden dat er sommige shops zijn waar ze het niet doen but still ... zomaar ff kopen en unlocken zal er niet zo snel inzitten precies.

That said, als ik hem vast kan krijgen voor 200€ zonder carrier-lock dan koop ik een nieuwe. Anders dan blijf ik wel gewoon bij mijn huidige voorlopig :) Het enigste wat ik echt ga missen is GPS en 3G (moest 3G relatief goedkoop kunnen te vinden zijn).

Voor de rest is er natuurlijk de firmware ... en die ziet er echt knap uit! Vooral dat Notification Services gedoe vond ik echt epic!! Serieus goed gedaan ... ik kan echt niet wachten voor een chat/twitter client die van deze zaken gebruik maakt. Maar, dit scenario laat nog steeds niet toe om die social mapping applications deftig te laten draaien. Zo kan de telefoon bv onmogelijk de locatie terugsturen naar Apple om zo te weten te komen wie in de buurt is n dan bv teruggestuurd te krijgen dat er iemand binnen je directe omgeving gekomen is. Althans dat heb ik begrepen.

Btw, was er bij jullie nog geluid op het stukje met de landen? Bij mij niet meer althans .. ligt het aan mij?

Om af te ronden .... er zal ongetwijfeld weer een spoedmeeting geweest zijn bij de meeste GSM makers. And that's how I like it ;) Pushing the boundaries!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 14:45

Tourniquet

Hiya, fellas!

Anoniem: 263230 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:00:
Het punt is dat ik, en vele anderen, gewoon een telefoon los wil kopen en dan bijvoorbeeld een sim only abbo van welke aanbieder dan ook erbij. Die vrijheid moet je gewoon hebben, dit is gewoon klote maar als jij liever een paar tientjes kwijt wil zijn voor een slappe 100 minuten, ga je gang.

[...]
Waar het Apple om gaat is dat zo'n simlockvrije iPhone afbreuk doet aan het idee wat Apple achter de iPhone heeft. Dan mis je bijvoorbeeld een toepassing zoals Visual Voicemail.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eastman schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:47:
[...]

Wel een onzettend kromme vergelijking zeg. Heeft helemaal niets te maken met OSX blah blah blah. Het heeft alles te maken met geld verdienen. Veel geld verdienen. Eén provider betekent geen concurrentie. Geen concurrentie betekent geen prijsvechters (webwinkels worden ook bewust buiten de deur gehouden). Gewoon een slimme manier om prijs hoog te houden onder het mom dat provider aan strikte eisen moet voldoen. Mmm jaja. Apple doet gewoon waar ze goed in is (en bravo, dat doen ze verdomd goed), marketing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Anoniem: 263230 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:00:

[...]
niemand hier op dit forum weet nog wat de tarieven worden voor de iphone abonnementen in nederland... zie mijn vergelijking van de O2 tarieven een pagina terug in deze thread... Daarin zie je dat de iphone tarieven van O2 zelfs goedkoper zijn dan de reguliere tarieven.. Overigens bieden sim-only abonnementen slechts korting op de belkosten, niet op databundels..

Bovendien verplicht niemand je de iphone te kopen.. Ik heb ook liever een mijn huidige vista tabletpc geboot in Mac OSX met volledige ondersteuning van apple.. Maar helaas het zei zo..

begrijp me niet verkeerd... Ik zie ook liever dat de telefoon gewoon simlockvrij los wordt verkocht tegen een redelijke prijs. Maar het is niet anders en zeuren op dit forum biedt geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel erg kort door de bocht he? Als IK nou geen Samsung of LG of wat dan ook wil? Maargoed blijkbaar ben ik gek dat ik een sim only van 400 min en 100 tal smsjes wil voor 25 euro per maand...
Tijn89 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:17:
@Kidrobot: Dan koop je toch gewoon een samsung of lg? Als je totale vrijheid wilt, dan moet je sowieso niet bij apple zijn.

lol, ik had mezelf nog voorgenomen om gewoon blij te zijn met de iphone die ik nu heb... En ik ben dat nog steeds, maar damn, dat snellere 3g internet is wel erg lekker... Baal er dus eigenlijk van dat ik dat mobile internet zovaak ben gaan gebruiken dat ik eigenlijk niet meer zonder kan... Heb zelfs voor vodafone gekozen, zodat ik dat internet-blox uit kan zetten ;)

Zijn er mensen die net als mij een 2jarig contract hebben gesloten bij provider x en eigenlijk door willen met dat abbo en die nieuwe willen kopen... Ben benieuwd wat jullie voor plannen hebben omdat goedkoop te fixen ;) Lijkt mij eigenlijk onmogelijk en ik ga dan ook gewoon blij zijn met mijn mobiel... Maar damn 3g en GPS zijn toch wel erg leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen, snap het dan.

Wat ik bedoel is, dat ik geen probleem heb om 399 / 499 te betalen voor de iPhone zonder een (waachrijnlijk) duur contract.

Daarnaast wil ik op vakantie gewoon een lokale sim in mijn telefoon stoppen om daar te kunnen bellen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 263230 op 10-06-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeuren heeft inderdaad geen zin en eerlijk gezegd het is een super mooi apparaatje geworden. Maar ben benieuwd wat de Europese mededingingsraad hievan vindt. Iemand al een klacht gedeponeerd? :) Net even de app MobileMe bekeken. Damn dat is slim van Apple zeg! Soort van exchange voor niet-business gebruikers. Ben benieuwd wat dat in Nederland gaat kosten, in Amerika $99 heb ik begrepen. Geniaal, voor €75 ben ik er wel voor te porren.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 188434 op 10-06-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263230 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:35:
Mensen, snap het dan.

Wat ik bedoel is, dat ik geen probleem heb om 399 / 499 te betalen voor de iPhone zonder een (waachrijnlijk) duur contract.
Houd eerder rekening met prijzen rond de 600-700 euro denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 12:52
[b][message=3021983 Damn dat is slim van Apple zeg! Soort van exchange voor niet-business gebruikers. Ben benieuwd wat dat in Nederland gaat kosten, in Amerika $99 heb ik begrepen. Geniaal, voor €75 ben ik er wel voor te porren.
Als je ziet wat Blackberry-diensten al niet kosten per maand (vanaf 10 euro voor zeer beperkte functionaliteit) kan je wel vast inzetten op een dalende koers van RIM :P

Dit biedt meer voor minder, afhankelijk wat voor data-abo je erbij moet nemen uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het WWDC topic is gesloten, maar kan iemand zeggen hoe groot de videobestanden uit de iTunesStore zijn van de keynote address (dus die van gisteren en begin 2008 bvb)

Staan ze dan ook offline beschikbaar op de computer? Zodat ik ze ook bvb aan anderen kan laten zien?

Ik woon in België, het land van de downloadlimieten, vandaar...
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.