[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 59.855 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Er zijn twee methodes die zich Assited GPS noemen, de eerste is onderdaad op basis van een file downloaden waar de GPS satellieten de komende periode (meestal 24 uur) zullen hangen. Zover ik weet is dat uitsluitend GPS satellieten en geen netwerk zendmasten. Ze proberen juist deze file zo klein mogelijk te houden i.v.m. kosten en downloadsnelheid (tijd).

De tweede methode is via het netwerk. Zover ik weet gaat dat niet op basis van GPS coördinaten die in de zendmasten wordt gemeten maar toch echt "in" het netwerk. Ik weet dat KPN bijvoorbeeld een applicatie aan het ontwikkelen is waarin je kunt zien waar je buddies zijn (uiteraard na het geven van toestemming). De locatieinformatie wordt dan in het netwerk berekend en opgeslagen in de HLR. Zolang je in een gebied zit waar veel zendmasten niet te ver af staan, werkt dit redelijk nauwkeurig.

De nieuwe Nokia's werken ook op beide systemen maar doet nu niets met "plaatsbepaling op basis van netwerk" van ieder provider, simpelweg omdat ze het niet toelaten. Maar wellicht heeft Apple dit wel ter discussie gesteld en geëist.

En HSDPA 3.6 Mbps is toch wel erg lekker hoor t.o.v. 256 kbps. Je zult er snel aan gewend zijn en het opent weer nieuwe mogelijkheden. Let maar op, over een paar maanden wordt het hier vergeleken met inbelsnelheden t.o.v. breedband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 11:49
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:01:
Jammer van de 2 megapixel camera..
Jammer dat er altijd wat geklaagd moet worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
echt jammer, even laten bezinken nu, maar voor mij wordt het dus na een jaar wachten toch geen iphone... de simpele reden is t-mobile, gewoon te slechte kwaliteit dekking.

Zelfs de verkoper bij t-mobile raadde me laatst af om t-mobile te nemen; hij zei dat ik buiten redelijke dekking zou hebben en binnen geen tot zeer slecht

Ik snap echt niet hoe DOM Apple kan zijn... waarom weer kiezen voor een exclusieve deal terwijl we er net van af leken te zijn.

Daarnaast ben ik wel blij dat de iphone 3g toch wel tegenvalt, doet weer wat minder pijn. Er zijn nog tal van verbeterpunten, ik vind dit meer een 2.5g iphone maar goed.

[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 10-06-2008 08:19 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ja echt jammer dat ik daar niet mee kan teleporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JottemJ schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:10:
[...]

Jammer dat er altijd wat geklaagd moet worden..
Voor de rest vind ik hem oke hoor ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 08:15

DoctorV64

Cosmopoliet

Waar ik heel benieuwd naar ben in het nieuwe AT&T verkoopmodel of ze (apple) kunnen zien dat geactiveerde iphones wel of niet gejailbreaked zijn.
Zoals het ernaar uitziet neem ik de iphone 3G gewoon bij T-mobile (als de abo-prijzen goed zijn hoop ik), maar ik wil wel gebruik blijven maken van zaken als installer en andere apps. Tot 11 juli maak ik gewoon lekker gebruik van mijn huidige iphone :D

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Hoedje schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:53:
TomTom stelt i.i.g. dat de software zo goed als klaar is: TomTom already has iPhone navigation software ready to roll. Maar een datum hebben ze nog niet bekend gemaakt :)
Kijk daar zat ik op te wachten :)
Hoewel het maps gebeuren een prima oplossing is voor in de stad wil ik toch echt kunnen navigeren met TomTom oid wanneer ik een eind moet rijden.
Hij heeft nu alles wat ik in een telefoon wil hebben. Top!

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 01:38:
[...]
Verklaar je nader aub. Gemakkelijke en goedkope opmerking als je vaag blijft. 'de' toepassingen, welke? 'een beetje' ...
Als Apple het zelf heeft over 'dubbele snelheid' ga ik er nog altijd vanuit dat de iPhone niet meer doet dan 348kbps en geen 7,2Mbps HSDPA. Verder zit er geen extra cameratje op voor beeldbellen, waarschijnlijk nog altijd geen Bluetooth A2DP en heb ik niets gehoord over MMS. Ook de camera hebben ze exact hetzelfde gehouden.

Het is maar net hoeveel waarde er aan hecht, maar dit zijn echt geen hele exotische features die op bijna ieder midrange toestel te vinden zijn. Ze hebben precies gedaan wat van ze verwacht werd: 3G en GPS toevoegen. Veel meer is het ook niet geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 10-06-2008 09:17 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:00
zou er nu met de nieuwe 3g video kunnen opgenomen worden met de camera? Zonder 1 of andere 3d-party softwaretooltje te gebruiken.

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shiver23 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:11:
[...]

Als Apple het zelf heeft over 'dubbele snelheid' ga ik er nog altijd vanuit dat de iPhone niet meer doet dan 348kbps en geen 7,2Mbps HSDPA. Verder zit er geen extra cameratje op voor beeldbellen, waarschijnlijk nog altijd geen Bluetooth A2DP en heb ik niets gehoord over MMS. Ook de camera hebben ze exact hetzelfde gehouden.

Het is maar net hoeveel waarde er aan hecht, maar dit zijn echt geen hele exotische features die op bijna ieder midrange toestel te vinden zijn. Ze hebben precies gedaan wat van ze verwacht werd: 3G en GPS toevoegen. Veel meer is het ook niet geworden.
inderdaad, de spijker op z'n kop.

Ze hebben een telefoon die feature-wise mid-end is voorzien van GPS en 3G. Alleen omdat het dan Apple is en een (toegegeven) geweldig touchscreen heeft zou dit een high-end toestel zijn? Nee dank je.

Is bijna hetzelfde als GPS en 3G op een budget Nokia. Een pleister op de wonden.

2 Megapixel? die had ik 3 jaar geleden...
3G idem dito.
Geen MMS? dat zal minimaal 4 jaar geleden zijn maar volgens mij nog wel langer.

Dus een gerechtvaardige prijs voor dit toestel is imho €275 tot max.€350 ZONDER abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Stevejobs zegt wel leuk en aardig dat ze de nieuwe iphone in 70 landen gaat verkopen. Maar voor zover ik het weet en ook volgens de VN zijn Hong Kong en Macau geen zelfstandige landen, maar een provincie van China :)

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:39
Kom op, MMS, wie gebruikt dat nou? Dat is de meest loze dienst ooit. Zeker nu veel mensen email op hun telefoon hebben (waar je foto's niet verkleind worden, zoals bij MMS het geval is) en email gratis is.

Verder: ik neem aan dat de firmware gewoon op beide iPhones gebruikt kan worden (iPhone GPRS en iPhone 3G). Dat zou dus betekenen dat er meer features in zitten dan dat de GPRS versie kan leveren. In principe zou het dan toch zo kunnen zijn dat wanneer er meer bluetooth profielen in de firmware worden gestopt, de oude iPhone daar ook baat bij heeft (tenzij specifiek voor EDR).

Zal wel ijdele hoop zijn dat ze een profiel erin stoppen om verbinding te maken met een GPS muis....

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:34:
[...]

Ze hebben een telefoon die feature-wise mid-end is voorzien van GPS en 3G. Alleen omdat het dan Apple is en een (toegegeven) geweldig touchscreen heeft zou dit een high-end toestel zijn? Nee dank je.

Is bijna hetzelfde als GPS en 3G op een budget Nokia. Een pleister op de wonden.

3G idem dito.

Dus een gerechtvaardige prijs voor dit toestel is imho €275 tot max.€350 ZONDER abo.
ach, wie gebruikt er nou MMS? Ik heb al jaren een MMS toestel, maar heb het nog nooit gebruikt. Echter maak ik wel gebruik van pushmail om foto's door te sturen en te ontvangen...

enne... welk budget nokia heeft een webbrowser met minimaal de zelfde functies als de iphone safari? (oprah mobile een redelijk alternatief, maar daar heb je symbian voor nodig) Welk budget nokia heeft 8GB aan gebeugen aanboord? heeft pushmail?

Wat heb je aan een budget nokia aan 3G als je daar niet normaal content op kan bekijken. Dan blijft er alleen een modem functie over.

De iphone 3g is niet voor iedereen perfect, maar is in mijn ogen wel het meest uitgebalanceerde toestel in prijs/functies/gebruiksgemak.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij O2 in Engeland komt ie in een prepaid pakketje...
Lijkt me dan toch niet dat ze 600 euro voor een telefoon zonder contract gaan vragen:
http://www.o2.co.uk/iphone

Je krijgt hem bij O2 gratis bij bepaalde abo's zie ik.. Dus ik denk dat dat hier ook wel zal gebeuren.

[ Voor 23% gewijzigd door Apache4u op 10-06-2008 09:56 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
[...]

3G idem dito.

Leg jij eens uit welke telefoons jij high-end vind? De iPhone is de ENIGE high-end telefoon imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Grappig dat al die nieuwsartikelen de iPhone 3G als goedkoop beschouwen. Het is 200 euro + 2 jarige abbo van waarschijnlijk minimaal 30 euro per maand en dat is alles behalve goedkoop. Als je hem los kan krijgen (ik zie O2 UK met Pay & Go, en België met z'n koppelverkoopverbod) zal dat denk 500-600 euro zijn voor de 8GB en 100 euro meer voor de 16GB. Oh, en in België, ik denk dat je hem los kan kopen, en wanneer je een abbo afsluit krijg je bijv. 300 euro terug waardoor je effectief 200 euro betaald.

Ook grappig die marktplaats mensjes, veel die hun iPhone er snel op zetten, ook veel mensen die zeggen, van 'jaaa, in juli kost die 200 en 300 euro, dus ik betaal nu maximaal 150 en 250'. Je vergeet het abbonement :/

De iPhone 3G krijgen voor die $200 zonder een abbonement te nemen wordt onmogelijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Muthas op 10-06-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Muthas schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:00:
Grappig dat al die nieuwsartikelen de iPhone 3G als goedkoop beschouwen. Het is 200 euro + 2 jarige abbo van waarschijnlijk minimaal 30 euro per maand en dat is alles behalve goedkoop. Als je hem los kan krijgen (ik zie O2 UK met Pay & Go, en België met z'n koppelverkoopverbod) zal dat denk 500-600 euro zijn voor de 8GB en 100 euro meer voor de 16GB. Oh, en in België, ik denk dat je hem los kan kopen, en wanneer je een abbo afsluit krijg je bijv. 300 euro terug waardoor je effectief 200 euro betaald.
O2:
Best of all, the new 8GB iPhone won't cost you a penny on our £45 and £75 tariffs. And it's just £99 on our £35 tariff and new £30 tariff.

All tariffs include unlimited browsing on your iPhone, unlimited Wi-Fi access, visual voicemail and reduced roaming rates with our International Traveller Service and are subject to a minimum term contract of 18 months.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

3G idem dito.

Kun je mij een telefoon met een camera groter dan 2 megapixel noemen, waarbij je ook daadwerkelijk wat aan de camera hebt? Dus automatisch geotaggen, je zojuist genomen foto automatisch naar je computer syncen (over het internet), de foto direct kunnen doormailen zonder lastige menu's, het vanzelf op Flickr zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Apache4u schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:02:
[...]

O2:
Best of all, the new 8GB iPhone won't cost you a penny on our £45 and £75 tariffs. And it's just £99 on our £35 tariff and new £30 tariff.
99 pond is 125 euro, en dan heb je een abbonement 40 euro per maand. Dat is duurder als 200 euro los en 30 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sluuz schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:49:
Kom op, MMS, wie gebruikt dat nou? Dat is de meest loze dienst ooit. Zeker nu veel mensen email op hun telefoon hebben (waar je foto's niet verkleind worden, zoals bij MMS het geval is) en email gratis is.
Ik ken niemand die een databundel op zijn telefoon heet en niemand die dus emailt met zijn telefoon. Ik zal wel niet genoeg nerds in mijn vriendenkring hebben dan?

En email is gratis ja, maar het benodigde data abo niet...
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:03:
[...]

Kun je mij een telefoon met een camera groter dan 2 megapixel noemen, waarbij je ook daadwerkelijk wat aan de camera hebt? Dus automatisch geotaggen, je zojuist genomen foto automatisch naar je computer syncen (over het internet), de foto direct kunnen doormailen zonder lastige menu's, het vanzelf op Flickr zetten....
SonyEricsson C902, C702
Samsung G810 binnenkort
nokia n95, n82, n78, 6210

ik noem maar wat hoor... misschien niet allemaal flickr, maar wel blogging functies, en stuk voor stuk veeeel betere camera's

[ Voor 37% gewijzigd door Phusebox op 10-06-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Muthas schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:05:
[...]

99 pond is 125 euro, en dan heb je een abbonement 40 euro per maand. Dat is duurder als 200 euro los en 30 euro per maand.
klopt, maar waar het mij om ging is dat versie 2 wel degelijk goedkoper is dan versie 1.
Die werd in Engeland niet gratis weggegeven bij diezelfde abonnementen.

[ Voor 43% gewijzigd door Apache4u op 10-06-2008 10:10 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
[...]

Automatisch op Flickr zetten met een geotag kan mijn N95 gewoon en dan met 5 megapixel. Alleen is het ding traag en het menu laat te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

WTF Phusebox. Een toestel met 3G, GPS (met TomTom navigatie mogelijk), geweldig scherm, prachtige UI, zo veel mogelijkheden, noem je feature-wise mid-end. Ik kan me geen modernere technieken bedenken die nu op de markt zijn.

Nou ja, er valt altijd wat te zeiken, lijkt Nederland - Italië wel dat buitenspel gezeur :+ Mijn god, MMS-en, wie doet dat nog. En dan heb je één punt genoemd wat echt ontbreekt, een discussie over het aantal MP op een camera die sowieso kut is ga ik niet voeren.

[ Voor 37% gewijzigd door Muthas op 10-06-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

nokia N96 heeft 5MP camera. Wordt in dezelfde periode uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:08:
[...]

Ik ken niemand die een databundel op zijn telefoon heet en niemand die dus emailt met zijn telefoon. Ik zal wel niet genoeg nerds in mijn vriendenkring hebben dan?

Sorry Phusebox, van mijn persoonlijke vrienden en familie kan ik er zo 15 mensen noemen die internetten/mailen op hun telefoon. Maar ik woon dan ook in de Randstad, misschien dat dat wat uitmaakt. Een aantal vrienden zijn IT'ers, maar anderen die het gebruiken zijn ook ondernemers, accountants, managers (familie), makelaars (familie). Zelf hebben al m'n toestellen MMS gehad, en ik heb het welgeteld 2x gebruikt in al die jaren. En dat was toen het gratis was bij Orange voor een tijdje. Even foto's doormailen vanaf een Sony Ericsson, MDA Vario en nu de iPhone heb ik al 100'en keren gedaan. Lange leve T-Mobile Pocket Internet :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Aaaah, in Amerika gaat Apple helemaal mooi verdienen. Aanschaf $199 + abbonement van 2 jaar minimaal $40 dollar per maand. Dat is alleen bellen en 200 sms-jes! Wil je je iPhone 3G ook echt voor unlimited 3G gebruiken, kost je dat een extra $30 per maand. Apple, caaa-chjing :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

[...]
De kracht van Apple? Dit soort features zit echt al jaren in SE en Nokia-telefoons: het automatisch bloggen van je foto's in een heel eenvoudige MMS-editor. Mijn K750 van 3 jaar oud kan dit zelf al. Geotaggen doet vrijwel ieder toestel met ingebouwde GPS. Ook een aantal SE's die gebruik maken van de externe GPS-ontvanger. (waarom zou je trouwens je foto's willen syncen met je computer over internet?).
Overigens heb ik liever een camera waarmee je een beetje fatsoenlijke foto's kan maken dan eentje die behoorlijk waardeloze foto's meteen op internet kan zetten.

Het mooie aan de iPhone is dat wat er op zit goed werkt en goed samenwerkt. Aan de andere kant missen er best een heleboel features die standaard op een heleboel andere toestellen zitten. Als we even kijken naar high-end toestellen als de HTC Diamond, SE Xperia X1, Samsung i900, Nokia N96 dan zijn die toestellen een stuk 'completer' dan de iPhone. Er zit iig veel meer op. En dan heb je het over een prijs van 450-600 euro. Als ik dat vergelijk met de iPhone dan blijft 600 euro voor een los toestel erg veel geld (volgens O2).

En waarom moet er 200 dollar extra betaald worden voor 8GB meer geheugen? Dat is nogal fors.

[ Voor 6% gewijzigd door Shiver23 op 10-06-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Muthas schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:10:
WTF Phusebox. Een toestel met 3G, GPS (met TomTom navigatie mogelijk), geweldig scherm, prachtige UI, zo veel mogelijkheden, noem je feature-wise mid-end. Ik kan me geen modernere technieken bedenken die nu op de markt zijn.

Nou ja, er valt altijd wat te zeiken, lijkt Nederland - Italië wel dat buitenspel gezeur :+ Mijn god, MMS-en, wie doet dat nog. En dan heb je één punt genoemd wat echt ontbreekt, een discussie over het aantal MP op een camera die sowieso kut is ga ik niet voeren.
3g is een oude feature - dus mid tot low end (welke gsm heeft het niet tegenwoordig?, mijn siemens van 5 jaar oud heeft het nog)
gps - mwah tegenwoordig krijg je dat er ook al bijna standaard op, zeker bij smartphones
tomtom - is geen feature maar een optie

minpunten voor de 2megapixel camera zonder flash; compleet nutteloos dus, zelfs voor af en toe een foto. (voor echte foto's heb je immers een camera maar als je die niet bij de hand hebt is het toch wel handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Phusebox baalt er eerder van dat ie aan T-Mobile vast zit.

Ik vond de eerste iPhone ook gehyped omdat het qua mogelijkheden vrij beperkt was. Natuurlijk was de UI strak maar verder bracht dat toestel niet zoveel. Er waren genoeg toestellen van bijvoorbeeld HTC die tenminste GPS ondersteuning hadden. Ook het trage internet vond ik een tegenvaller op de 'geweldige' iPhone.
Al had je toen genoeg Apple-freaks die het ding liepen te verdedigen, want GPS was onzin in een telefoon. Neem aan dat die niet overstappen en bij hun standpunt blijven.

Deze iPhone 3G gaat em wel worden voor mij. Vooral omdat je 3G hebt, GPS ingebouwd en nu die software API beschikbaar is. Bij die vorige iPhone had ik een beetje het idee van een Ferrari met 4 cylinder motortje.. zag er mooi uit maar is het net niet ;) dit is wat de eerste iPhone (als je naar de hype kijkt) eigenlijk had moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

3G idem dito.

Multitouch, dat is idd een "mid-end" feature.

Buiten dat, gaat het nou om de features of om de totale beleving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Bartjeee schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:10:
[...]

Automatisch op Flickr zetten met een geotag kan mijn N95 gewoon en dan met 5 megapixel. Alleen is het ding traag en het menu laat te wensen over.
Inderdaad ja, een telefoon die het kan maar in praktijk is het waardeloos. Dat is nou het kracht van de iPhone. Het werkt en hoe!
Iedereen loopt specs op te noemen maar het belangrijkste noemen ze niet. Waar heb ik het over?
De bruikbaarheid van dat ding natuurlijk. Een gebruiksvriendelijke menu, Snel, mooi, intuitief en dit heeft geen één telefoon afgezien van de iPhone.

Het gaat om de total package en niet alleen de specs. Een muscle car heeft bijvoorbeeld een machtige motor maar een sports coupe zoals een Lancer evo 9 lapt een muscle car de oren van z'n hoofd af op het circuit.

[ Voor 14% gewijzigd door Alpha-sphere op 10-06-2008 10:29 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
@Phusebox: Kan je nog antwoord geven op mijn vraag:

"Leg jij eens uit welke telefoons jij high-end vind?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
En hetzelfde gezeur als een jaar geleden :)

Voor meer features moet je idd bij andere telefoons zijn. Zo heeft mijn SE bv een videodj functie. Ha! Eat that iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Muthas schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:19:
Aaaah, in Amerika gaat Apple helemaal mooi verdienen. Aanschaf $199 + abbonement van 2 jaar minimaal $40 dollar per maand. Dat is alleen bellen en 200 sms-jes! Wil je je iPhone 3G ook echt voor unlimited 3G gebruiken, kost je dat een extra $30 per maand. Apple, caaa-chjing :Y)
Get your facts straight: AT&T Cashing..
Apple verdient niet meer aan data en gesprekskosten..Dat business model is vaarwel gezegd.
zie:
http://www.engadget.com/2...g-goes-away-replaced-wit/

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
De discussie is leuk, maar probeer het wel gemotiveerd te doen.
Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:23:
[...]

3g is een oude feature - dus mid tot low end (welke gsm heeft het niet tegenwoordig?, mijn siemens van 5 jaar oud heeft het nog)
gps - mwah tegenwoordig krijg je dat er ook al bijna standaard op, zeker bij smartphones
tomtom - is geen feature maar een optie

minpunten voor de 2megapixel camera zonder flash; compleet nutteloos dus, zelfs voor af en toe een foto. (voor echte foto's heb je immers een camera maar als je die niet bij de hand hebt is het toch wel handig)
Phusebox met die halve argumenten discussieren is gewoon flauw. Dat draagt niet bij aan de discussie, daar gaan andere mensen zich alleen maar aan ergeren. Immers de iPhone heeft niet alleen UMTS (3G), maar ook HSDPA. Het is natuurlijk onzin om de iPhone als mid-end telefoon af te doen, de specs zijn gewoon gelijk aan andere high-end telefoons, zoals de HTC Diamond, Nokia N95 en bijv. (nog uit de komen) E66.

Daarbij is het denk ik inmiddels ook wel duidelijk dat de iPhone enkele functies mist die veel telefoons wel hebben (o.a. MMS), terwijl er ook enkele functies zijn die geen enkel ander toestel heeft (3,5" multitouch scherm, 8 of 16 GB geheugen).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Alpha-sphere schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:27:
[...]

Inderdaad ja, een telefoon die het kan maar in praktijk is het waardeloos. Dat is nou het kracht van de iPhone. Het werkt en hoe!
Iedereen loopt specs op te noemen maar het belangrijkste noemen ze niet. Waar heb ik het over?
De bruikbaarheid van dat ding natuurlijk. Een gebruiksvriendelijke menu, Snel, mooi, intuitief en dit heeft geen één telefoon afgezien van de iPhone.

Het gaat om de total package en niet alleen de specs. Een muscle car heeft bijvoorbeeld een machtige motor maar een sports coupe zoals een Lancer evo 9 lapt een muscle car de oren van z'n hoofd af op het circuit.
Ja inderdaad je hebt gelijk... En omdat er Apple opstaat en het zogenaamd beter werkt (het zal zeker op punten beter zijn, maar het heeft dus ook minpunten) gaan we gewoon lekker veel te veel betalen...

En als ze hem nu eens wat kleiner gemaakt hadden met deze features was het wel een stap vooruit geweest. Nu heb je nog een enorm ding. (plat, maar veel te breed).

Begrijp me goed, ik zou zelfs overwegen om naar T-Mobile over te stappen maar de nieuwe iphone, of opgeleukte iphone, stelt echt zwaar teleur.

met een abo van 60 euro voor 2 jaar is ie gratis ofzo... Dat is dan dus 2x zo duur als de gemiddelde smartphone die vergelijkbaar is of zelfs beter feature wise (maar daar staat geen apple op en heeft geen apple OS)

Zoals de HTC Touch Diamond, Xperia X1 (als ie uitkomt), Nokia N96 etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 10-06-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Ga nu even langs twee T-Mobile winkels om te kijken of de iPhone te preorderen is :)
M'n Abo loopt deze maand af dus dat kom heel mooi uit :D
11 Juli komt hij uit en 12 Juli ga ik op vakantie naar Hong Kong voor een maand. Zou heel mooi zijn als ik de hele vlucht kan spelen met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
Phusebox is het voor jou zo moeilijk te begrijpen dat mensen geen symbian of windows mobile willen? Ook al zitten daar nog 1000 funcites meer op het blijft voor mij (en anderen) onwerkbare troep.

(net zoals dat andersom kan zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Sorry hoor, maar de N95 is gewoon een telefoon met veels te veel functies, in een onwijs lelijke behuizing en een stront-trage interface. Je hebt een 5MP camera whoop-die-do, maar gelukkig weten alle tweakers dat megapixels geen ene fuck uitmaken als je een foto neemt, dus dan kunnen we dat gelijk ook afkappen.

Overigens noemt iedereen het nu 3G, maar snelheden van HSDPA zijn gewoon mogelijk, dus is het een compleet bijgewerkte telefoon.

Hij zal nu inderdaad wat duurder zijn, of althans, duur abbo bij 0,- voor de telefoon zelf. Maar welke foon was dat niet? ALs je kijkt naar jou heilige N95 zit je op precies diezelfde kosten p/m of je zat echt tegen 3xx euro's aan te kijken bij een fatsoenlijk, 2 jarig, normaal geprijst abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
osc4r schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:35:
Sorry hoor, maar de N95 is gewoon een telefoon met veels te veel functies, in een onwijs lelijke behuizing en een stront-trage interface. Je hebt een 5MP camera whoop-die-do, maar gelukkig weten alle tweakers dat megapixels geen ene fuck uitmaken als je een foto neemt, dus dan kunnen we dat gelijk ook afkappen.

Hij zal nu inderdaad wat duurder zijn, of althans, duur abbo bij 0,- voor de telefoon zelf. Maar welke foon was dat niet? ALs je kijkt naar jou heilige N95 zit je op precies diezelfde kosten p/m of je zat echt tegen 3xx euro's aan te kijken bij een fatsoenlijk, 2 jarig, normaal geprijst abbonement.
ik weet zeker dat megapixels niks uitmaken, gebruik regelmatig een canon powershot g3 met 4mp die betere foto's maakt dan menig compact toestel dat nu uit is.

Maar de camera van de iphone is gewoon prut; face it, leuk voor postzegel formaat kiekjes maar verder onbruikbaar. De n95 (om daar maar even bij te blijven, al vind ik het zelf ook een ruk telefoon (haat nokia)) maakt wel degelijk bruikbare foto's die je kunt afdrukken en er dan ook nog als een foto uitzien.

En om een voorbeeld te noemen; de HTC Touch Diamond die nu uitkomt heb je al met een abo van 25 euro voor 2 jaar gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:31:
[...]

Ja inderdaad je hebt gelijk... En omdat er Apple opstaat en het zogenaamd beter werkt (het zal zeker op punten beter zijn, maar het heeft dus ook minpunten) gaan we gewoon lekker veel te veel betalen...

met een abo van 60 euro voor 2 jaar is ie gratis ofzo... Dat is dan dus 2x zo duur als de gemiddelde smartphone die vergelijkbaar is of zelfs beter feature wise (maar daar staat geen apple op en heeft geen apple OS)

Zoals de HTC Touch Diamond, Xperia X1 (als ie uitkomt), Nokia N96 etc.
jij en veel andere spreken alsof 60 euro per maand weggegooid geld is, alsof bellen en mobiel internetten met een andere smartphone gratis is...

Ik heb de tytn2 al ruim een halfjaar, en ik erger me dood aan dat ding. Ookal zitten er heel veel functies op, maar veel basis functies zijn zo traag dat de telefoon soms onbruikbaar is..

Ik heb voor de tytn2 al, meerdere toestellen met WM gehad, WM is veelzijdig, open. Maar de bediening is echt om te huilen in vergelijking met de iphone. Ik heb vrienden met een iphone, maar heb hem zelf nog niet gekocht omdat ik perse pushmail (exchange) wil behouden.. Maar nu met mobileMe is het natuurlijk helemaal mooi :) Imac thuis, Vista tablet en straks een iphone voor onderweg en alles gesynchroniseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Lol, een canon powershot G3 met 4MP. Dat is gewoon een kleine digitale camera met een veel grotere lens d'r in. Vind je het logisch dat hij betere foto's maakt?

Ik vind de resolutie van 1200x1600 overigens niet postzegel formaat, ik heb aardig wat foto's d'r op staan en die zien d'r alelmaal prima uit zolang je maar niet in gaat zoomen. En daarbij, het is een keiharde gimmick om met je toestel foto's te willen maken, aangezien je dan je normale camera niet meer bij je hoeft te hebben :/ Het is voor snapshots, en zowel de N95 als de iPhone zijn daarin prima in staat, waarbij de N95 de overhand heeft vanwege de 5MP en de Carl Zeiss lens.

Vind die Touch Diamond niet echt een concurrentie, maar dan hebben we het over de interface. Laten we nou eerst maar eens wachten wat de prijzen worden in de webwinkels, want daar weten we tenslotte nog 3x niks over. Wellicht heb jij je iPhone wel voor €40,- p/m zonder dat je bij hoeft te betalen voor internet, nou, dan weet ik het wel.

Bedenk je trouwens wel dat die €25,- zonder data abbonement is waar je het de vorige pagina nog over had. Oftewel, reken d'r minstens maar €10,- bij, en dan heb je een flat-fee GPRS abootje, ook al doet hij HSDPA of weet ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ik denk trouwens dat ik mijn iPhone in juli nog voor een leuk bedragje kwijt kan. Als iedereen dan beseft dat je hem niet voor 200 euro los kan kopen maar er een abbo moet nemen, en een losse geunlockte 500-600 zal zijn, dan brengt zo'n oude nog echt wel 350 euro op. 50 euro afschrijving in 6 maanden voor een telefoon, yeah :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Eastman schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:42:
[...]

jij en veel andere spreken alsof 60 euro per maand weggegooid geld is, alsof bellen en mobiel internetten met een andere smartphone gratis is...
ik vind 30 euro per maand al veel geld voor een gsm abo, eigenlijk te veel. Dus 60 euro zal er bij mij nooit ingaan, dan kocht ik het toestel liever los maar ja dat gaat dus weer niet met die leuke t-mobile simlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom nou uitgerekend bij DE slechtste provider van nedeland Tmobile .....
Het slechtste bereik een &^%$# helpdesk etc etc dat apple nou uitgerekend met
die prutsers in zee gaat...

Mag hopen dat er meerdere partijen die dingen gaan leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
osc4r schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:45:
Lol, een canon powershot G3 met 4MP. Dat is gewoon een kleine digitale camera met een veel grotere lens d'r in. Vind je het logisch dat hij betere foto's maakt?

Bedenk je trouwens wel dat die €25,- zonder data abbonement is waar je het de vorige pagina nog over had. Oftewel, reken d'r minstens maar €10,- bij, en dan heb je een flat-fee GPRS abootje, ook al doet hij HSDPA of weet ik het.
Lezen is een kunst; ik zei dus dat ik als geen ander weet dat megapixels niks uitmaken omdat mijn Canon G3 betere foto's maakt dan menig compacte digitale camera die nu uit zijn....

En ook geen 25 maar 27,50 dan per maand INCL. vodafone zorgeloos internet 3600KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ho mensen, voordat dit uit de hand loopt :D

De iPhone is een mooi toestel en ik onderken de kracht. Een mooie integratie van hardware en software waarbij je het hele pakket moet zien als een product. Andere fabrikanten van metname smartphones zijn afhankelijk van de software van iemand anders op hun eigen hardware. Specs worden ook veel duidelijker gecommuniceerd in de marketing waar Apple laat zien wat het toestel kan. En niet wat er allemaal inzit. Een hele andere benadering die ik erg waardeer.

Maar aan de kant van de hardware en telefoonfeatures loopt de iPhone echt wel een stukje achter op de anderen, of worden zaken bewust weggelaten. Zo heb ik vooralsnog heb ik geen bewijs gevonden dat de iPhone daadwerkelijk 7.2mpbs HSDPA ondersteunt. Missen er hele standaard features die op een heleboel andere toestellen zitten. En is de prijs erg fors als je vergelijkt met anderen. Zijn al die features belangrijk? Dat moet iedereen zelf uitmaken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ben wel echt benieuwd naar de definitieve prijs. Maar echt iedereen die ik hier spreek zegt:
T-mobile?? zijn ze gek geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Mobiel netwerk en draadloze voorzieningen:
UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)
Geen 3.6 / 7.2 MBps specificaties, maar dat mag je wel verwachten dacht ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:01
Ik ben t echt helemaal met Eastman eens.

Ik ben al jaren fan van Windows Mobile, vooral vanwege het syncen met outlook/exchange. Nu heb ik sinds een half jaar de Tytn II, die qua specs de nieuwe iPhone theoretisch wel wat overstijgt, maar qua gebruikersgemak echt een stuk minder is dan de oude iPhone..

Afhankelijk van de losse toestel prijs ga ik toch erg hard denken over overstappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:23:
Alsof een 5 megapixel camera opeens betere foto's maakt 8)7
Er zit in elk mobieltje gewoon een goedkoop lullig lensje en dat is hetgeen het verschil maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 15:18
Het leuke aan een iphone is dat het allemaal zo makkelijk werkt. Op feestjes pakken mensen mijn iphone, maken er pics mee en mailen die meteen door naar een aantal vrienden. Zonder dat ze ooit een iphone eerder hebben gebruikt en zonder dat ze "tweaker" zijn ofzo. Dat zegt wel iets over de features, die ook echt gebruikt worden omdat ze bruikbaar zijn.

Ik heb wel eens een Nokia in mijn handen, maar voordat ik een paar dingen heb aangeklikt word ik er al moe van en leg hem weer weg. Daar gaat de opportunity voor die 5mp camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:59:
[...]
Alsof een 5 megapixel camera opeens betere foto's maakt 8)7
Er zit in elk mobieltje gewoon een goedkoop lullig lensje en dat is hetgeen het verschil maakt...
*knip*

Iedereen leest lekker zoals ie het wil lezen. Het gaat niet om de 2 megapixel, maar om het feit DAT die 2 megapixels slecht benut worden en het PRUT kwaliteit foto's maakt.

Een beetje rustig met al die beledigingen...

[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 10-06-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat mij tegenhoud om een iPhone te kopen is dat er geen navigatie software alla TomTom voor te verkrijgen is. Is er iets bekend of dit er wel of nooit voor de iPhone komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
TomTom heeft al een werkende iPhone versie laten zien op WWDC en zegt dat deze zeer snel eraan zit te komen!

source = engadget

[ Voor 48% gewijzigd door Robbeke op 10-06-2008 11:26 ]

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Laatst online: 16:13

Licko

ZVDK

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:06:
Het enige wat mij tegenhoud om een iPhone te kopen is dat er geen navigatie software alla TomTom voor te verkrijgen is. Is er iets bekend of dit er wel of nooit voor de iPhone komt?
lees anders ff wat pagina's terug :)

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

markclausing schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:00:
Het leuke aan een iphone is dat het allemaal zo makkelijk werkt. Op feestjes pakken mensen mijn iphone, maken er pics mee en mailen die meteen door naar een aantal vrienden. Zonder dat ze ooit een iphone eerder hebben gebruikt en zonder dat ze "tweaker" zijn ofzo. Dat zegt wel iets over de features, die ook echt gebruikt worden omdat ze bruikbaar zijn.

Ik heb wel eens een Nokia in mijn handen, maar voordat ik een paar dingen heb aangeklikt word ik er al moe van en leg hem weer weg. Daar gaat de opportunity voor die 5mp camera...
Dat is ook behoorlijk achterhaald, met mijn nokia (N82) is dat echt net zo makkelijk of misschien zelfs makkelijker. Je schuift het cameraklepje open achterop net als een gewone camera, dan start hij automatisch. Je maakt de foto zoals normaal (sluiterknopje) waarna je de gemaakte foto in beeld hebt en vanaf daar met het envelop icoontje meteen kan verzenden (is het standaard geselecteerde icoon dus gewoon ok drukken). Dan kies je voor mms, email, bluetooth of uploaden naar een blog. Hoe veel makkelijker zou het moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Vrijwel niet, prima functie dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 16:00
De lancering van de iPhone 3G in België zal in de loop van het jaar gebeuren en niet op 11 juli.
Meer lezen, klik hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29
En wat gaat de iPhone 3G 8GB in Amerika en Europa kosten zónder abbonement?
Heeft iemand dat al weten te achterhalen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 10-06-2008 11:18 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

osc4r schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:56:
[...]

Geen 3.6 / 7.2 MBps specificaties, maar dat mag je wel verwachten dacht ik zo
Apple heeft het zelf over 'twice as fast', dus ik verwacht nog van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ze vergelijken daar wel met de EDGE snelheid he, dus ik weet niet wat de maximale snelheid daarvan is in Amerika.

EDIT: Goed, ze zeggen dus 384KBps, maar ik kan me het in elk geval niet voorstellen dat het niet gewoon 3.6 MBps compliant is, in elk geval op z'n minst ;)

[ Voor 42% gewijzigd door hexagram op 10-06-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Robbeke schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:08:
TomTom heeft al een werkende iPhone versie laten zien op WWDC en zegt dat deze zeer snel eraan zit te komen!

source = macrumors of macworld website
Eindelijk mijn ideale foon! _/-\o_
Alleen nog wachten tot ie los verkrijgbaar wordt bij TMobile als ze dat al gaan doen (heb nog een abo lopen) of anders smeer ik mijn dinnetje wel een TMobile abo aan en kaap ik de foon :P Ook de prijs is echt goed, vrij goedkoop imho?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

ehm wat mij erg tegen valt is de plastic behuizing! en dan ook nog eens hoogglans zwart!
zijn de mensen de ervaringen van de eerste nano's vergeten? oppoetsen met een t-shirt gaf al krasjes!

dus moeten we weer van dat helicopter protectiefolie kopen om de boel mooi te houden.
en ik ben benieuwd naar de prijs zonder abo... want in mijn dorp heeft t-mobile geen dekking binnen. ben gebonden aan kpn en vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
2Dutch schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:19:
[...]
Ook de prijs is echt goed, vrij goedkoop imho?
ga maar uit van een prijs van 200 euro bij een abo van 40 euro per maand voor 2 jaar

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 10-06-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Het is dat ik de komende 7~8 maanden perse een qwerty op m'n telefoon wil hebben en daarom dus de Samsung i780 heb besteld, maar zodra die periode over is bestaat er een goede kans dat 'ie wordt ingeruild voor een iPhone :D Wellicht is er tegen die tijd alweer bijna een 3e generatie, kan ik daar mooi op meeliften :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:03
Wat willen mensen hier proberen te bereiken die alleen maar afgeven op de iPhone? Als je het niks lijkt ga dan naar het dichtsbijzijnde HTC/Nokia/Samsung topic. Probeer tenminste eens een iPhone uit, ik was ook vrij sceptisch bij de introductie toen ik in oktober in de VS was heb ik er even mee gespeeld en de gok gewaagd. Achteraf was dat mijn beste aankoop van 2007. Geweldig toestel. De V1 gaat nu op marktplaats en 11 juli komt de 3G er, enige nadeel dat ik in die 6 maanden heb kunnen vinden is de snelheid van het browsen, dat behoort op de 3G ook tot het verleden.

Echt doe niet zo zuur, probeer hem uit, je zal je verbazen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:03
Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:30:
[...]

ga maar uit van een prijs van 200 euro bij een abo van 40 euro per maand voor 2 jaar
Waar haal je die wijsheid vandaan?

Een beter beeld schetst de O2-site (UK). Zoals Jobs in de keynote zegt is de MAXIMUM prijs waar ook te wereld 200 dollar.

In de UK is het: 99 pond toestel bij 30p/35p abo. 0 pond toestel bij 45p/55p abo. (dit voor de 8GIG).

Zelfs de mobileme applicatie is 99 dollar -> 80 euro. En geen 99 dollar -> 99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomasvdw schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:15:
De lancering van de iPhone 3G in België zal in de loop van het jaar gebeuren en niet op 11 juli.
Meer lezen, klik hier. :)
't Is weer typisch België. Erger me er al hele ochtend dood aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Zelfde geld ook al voor de MBP's van nu (wellicht ook andere modellen maar niet uitgezocht). In Amerika $2000,- en in NL €1800,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
HJR schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:26:
ehm wat mij erg tegen valt is de plastic behuizing! en dan ook nog eens hoogglans zwart!
zijn de mensen de ervaringen van de eerste nano's vergeten? oppoetsen met een t-shirt gaf al krasjes!
[...]
Volgens mij was dat omdat Apple er geen beschremlaagje op had gedaan, iets wat ze bij de andere iPods wel hebben. De iPhone gaat echt niet zo snel krassen als de eerste generatie nano's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anders gaan ze even klappen op de keynote omdat ze de headphone aansluiting hebben aangepast... Soms vraag ik me af waarvoor ze niet klappen bij een keynote want als je het maar enthousiast genoeg zegt dan zijn ze per definitie blij... het was gewoon belachelijk dat er zo'n slechte aansluiting op de eerste generatie iphones zit, dat betekend niet dat ze iets geweldigs hebben gedaan om het nu 'universeel' te maken... :S

weet iemand al iets over blue tooth mogelijkheden of blijven die ook gelijk. Das toch ook wel een groot gemis eigenlijk!

verder overigens nog steeds errug tevreden met mijn 1st gen iphone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Wellicht is een verzonken aansluiting in Amerika meer gemeengoed dan hier, overigens deel ik je mening wel hoor ;). En erger me d'r zelf ook al rot aan, zit ook te denken over hem in de verkoop te zetten en dan een 3G te nemen (nowai dat ik T-mobile neem!).

Bluetooth blijft so far geloof ik gelijk, maar wellicht dat het nog gehackt wordt aangezien de stack gewoon aangepast moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verander de start post maar, iPhone komt niet meer op 11juli in Belgie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:41:
[...]

't Is weer typisch België. Erger me er al hele ochtend dood aan :(
Dan krijgt ge hoop dat ge binnen een maandje een kunt kopen, weer dik bepikt ja.
"In de loop van het jaar", wat gaat dat worden, eind december ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd wat de abo vormen en voorwaarden gaan doen. T-mobile loopt voor mij eind juni af dus zou goed uitkomen, alleen gaat er bij mij nooit een 2 jarig abonnement in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

osc4r schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:41:
Zelfde geld ook al voor de MBP's van nu (wellicht ook andere modellen maar niet uitgezocht). In Amerika $2000,- en in NL €1800,-
Alleen jammer dat $2000 €1350 is op dit moment. Zelfs als je er BTW bij optelt is het €1600.

In NL zijn we dus nog altijd €450 ($675) duurder uit.
Die iPhone zal dus waarschijnlijk ook rond de €200 liggen, misschien 1 of 2 tientjes goedkoper, maar zeker geen $200 (€134)

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
@Phusebox: Kan je nog antwoord geven op mijn vraag:

"Leg jij eens uit welke telefoons jij high-end vind?"

Al de 3e keer dat ik het vraag.

Ik vind trouwens dat je je verhaal een beetje verdraaid. Eerst is het zo slecht dat de iPhone een camera met 2MP heeft en nu ineens kom je er mee dat het niet om de 2MP ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Devil schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:03:
[...]

Alleen jammer dat $2000 €1350 is op dit moment. Zelfs als je er BTW bij optelt is het €1600.

Die iPhone zal dus waarschijnlijk ook rond de €200 liggen, misschien 1 of 2 tientjes goedkoper, maar zeker geen $200 (€134)
Tuurlijk heb je gelijk, en ik ken de wisselkoersen ook ;) Maar het feit is is dat dit bij de vorige generatie gewoon $ --> € was, en niet zoals het nu is, en dat is op z'n minst een vooruitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Devil schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:03:
[...]

€ 200 met wat voor abbo? Die prijzen zeggen in dit geval niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

België is al verdwenen uit de lijst van 11 juli. Twas te mooi om waar te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:08:
[...]

Data abo zit er straks gewoon bij in.. Daarnaast gebruikt iets van 95% van de iPhone gebruikers de webbrowser en de e-mail app.. Waarom gebruikt niemand mail op zijn mobiel? Omdat e-mail op de meeste mobieltjes ronduit KUT is.. Daarom is de iPhone ook zo'n sterk apparaat.
[...]

SonyEricsson C902, C702
Samsung G810 binnenkort
nokia n95, n82, n78, 6210

ik noem maar wat hoor... misschien niet allemaal flickr, maar wel blogging functies, en stuk voor stuk veeeel betere camera's
Eeuh.. camera met misschien meer megapixels ja.. maar dat zegt natuurlijk nog steeds niets over de kwaliteit van de foto.

het enige grote gemist van de iPhone vind ik dat je geen video's kan maken. Echter verwacht ik dat dit nog wel komt via een software-update. En dan natuurlijk de mogelijkheid om het meteen op YouTube te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Is al bekend of je MobileMe alleen aan een me.com kunt koppelen of ook aan bv gmail adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 15:18
Met Video Recorder kan je op een ge-unlockte iphone wel filmpjes maken die best aardig zijn. Alleen kost het geld om voorbij de trial dat programma te gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:30

amphora

Websites & Fotografie

De camera op de iPhone is inderdaad niet echt goed. Hij doet het aardig op scherm bij goed licht maar voor 15x10 afdrukken is het niet goed genoeg. Mijn SE K750 maarkte inderdaad betere foto's. Toch is voor mij de iPhone de beste telefoon die ik ooit heb gezien. Ik had hiervoor de HTC TyTn II. Die op papier er veel beter uit komt qua features en specs. Maar na de iPhone in m'n hand gehad te hebben en even de interface ervaren heb was ik gelijk om. Ja, ik miste GPS en 3G op m'n iPhone maar ik kreeg daar wel een snelle soepele interace voor terug en een perfect scherm. En mail checken ging ook prima met GPRS en thuis had ik toch WiFi. Voor TomTom had ik m'n oude iPaq nog die ik gebruikte voor de TyTn. En nu met de nieuwe versie zijn die 'tekortkomingen' weer teniet gedaan. Er zullen ongetwijfeld dingen zijn die op de (nieuwe) HTC's beter zijn of op de iPhone (nog) niet mogelijk zijn maar die heb ik dan waarschijnlijk ook niet nodig want ik mis het in ieder geval niet.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af of je met de komst van firmware 2.0 op je oude iphone dan wel met een bluetooth gps ontvanger kan connecten!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen gaan toch niet serieus beweren dat de cam van de iPhone met dezelfde doeleinden kan worden gebruikt als die van de N95, met laatsgenoemde heb ik echt hele vette vakantiepic's geschoten het afgelopen jaar. Mensen reageren dan licht verbaasd als je zegt dat deze met een camphone zijn genomen.. Dit zie ik met die iPhone nog niet gebeuren eerlijk gezegd..

Nu wil ik niet de iPhone afzeiken, het lijkt me een geweldig apparaat, maar denk dat de iPhone en N95 moeilijk te vergelijken zijn en mikken op een andere doelgroep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:19:
[...]

Eindelijk mijn ideale foon! _/-\o_
Alleen nog wachten tot ie los verkrijgbaar wordt bij TMobile als ze dat al gaan doen (heb nog een abo lopen) of anders smeer ik mijn dinnetje wel een TMobile abo aan en kaap ik de foon :P Ook de prijs is echt goed, vrij goedkoop imho?
Laten we aannemen dat ik mijn dinner-date een T-Mobile abbo kan aansmeren, ik heb nu een abbo bij KPN-Hi, zou die werken op de iPhone of moeten we dan weer gaan kraken etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:05:
Iedereen leest lekker zoals ie het wil lezen. Het gaat niet om de 2 megapixel, maar om het feit DAT die 2 megapixels slecht benut worden en het PRUT kwaliteit foto's maakt.
Het enige wat ik zeg is dat elke telefoon camera 'prut' kwaliteit foto's maakt en dat daarop bitchen dus niet echt interessant is. Dus, lezen lezen lezen...

[ Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 10-06-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Dat gezeik over die camera is echt zo van gister. Lekker boeiend. Dat ding heeft 2MP camera. Deal with it. Er zijn MEER dan zat pluspunten om het goed te maken.

Anywho, was net langs de t-mobile winkel geweest en daar wisten ze ook nog bar weinig. Vent wist de exacte datum niet eens. Lekkere communicatie daaro. :S

Zo, nu ga ik lekker de keynote kijken met een bord pannekoeken voor me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 08:29

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Oh man....ik ben echt súperbenieuwd wat de verkoopprijs in NL gaat worden....T-Mobile, houdt ons niet langer in spanning!!!!
Met een beetje geluk kan ik m'n huidige telfort abonnement opzeggen (ze hebben het klantenservice nummer gewijzigd van het gratis 1200 nummer naar een 0909 nummer á 30 cent per minuut, dus ik kán m'n abonnement opzeggen vóór 14 juli), maar ik wil iets meer bedenktijd dan 3 dagen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09-2023
Welke doelgroep omvat de iPhone dan niet?
Die video over Microsoft Enterprise zag echt vet uit. En ik denk niet dat de werkende mens zal stoppen met zijn iPhone gebruik buiten de werk uren. En mobileme zal ook wel aanslaan.
Op mijn huidige gsm bezig ik de camera enkel voor snel gebruik (en dan nog vga), Als ik ergens naartoe ga met het idee om mooie foto's te maken ben ik altijd geneigd om de camera te nemen als is het maar voor het prettig gevoel van een camera :p
De batterij duur ziet er ook wel zalig uit en mooi opgelost met die pust-notification methode i.p.v. background programs.
Wat specs betreft kan ik niet meepraten of de iPhone beter of slechter is dan andere gsm's maar geen ander kan de interface en efficiëntie van de iPhone evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthetika
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:31:
Mensen gaan toch niet serieus beweren dat de cam van de iPhone met dezelfde doeleinden kan worden gebruikt als die van de N95, met laatsgenoemde heb ik echt hele vette vakantiepic's geschoten het afgelopen jaar. Mensen reageren dan licht verbaasd als je zegt dat deze met een camphone zijn genomen.. Dit zie ik met die iPhone nog niet gebeuren eerlijk gezegd..

Nu wil ik niet de iPhone afzeiken, het lijkt me een geweldig apparaat, maar denk dat de iPhone en N95 moeilijk te vergelijken zijn en mikken op een andere doelgroep..
Qua camera vind ik wel dat je een punt hebt, er zijn mobiele telefoons waar tegenwoordig foto's uit komen die onderhand beter zijn dan sommige digicams van een paar jaar oud. Maar totaal verschillende doelgroep?

N95: voor mensen die het nieuwste van het nieuwste willen;
iPhone G3: voor mensen die het nieuwste van het nieuwste willen (camera daargelaten), niet beperkt willen worden door een ondermaatse gebruiksvriendelijkheid / performance en daar misschien ook wat meer voor willen betalen.

Dat vind ik dus niet totaal verschillend, maar schiet me gerust lek als je het er niet mee eens bent. Volgens mij gaat het nu niet meer zo om de specs, maar vooral om de gebruiksvriendelijkheid en design. Of vindt iemand dat de N95 prachtig is qua design? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Brr 1st gen iPhone bezitter hier maar met alle voorgaande smartphones (3 versies windows mobile, en symbian series60 met name) gebruikte ik de meeste functies niet meer na een week of 2 'gadgetniveau' te zijn. De integratie met functies die ik al regelmatig op mac/windows gebruik (blogging, twitter, mail, browsers) is juist zo goed.

Naja de hele welles/nietes discussie over functionaliteit en vooral interface / usability design is al gevoerd, laten we ons richten op de 3G ;)

Ik zal voorlopig niet overgaan op T-mobile's 3G, met name omdat het hier in Friesland huilen met de pet op is voor wat bereik binnenshuis met name betreft. Er zal vast wel 1-of-andere manier zijn de iPhone 3G weer te krijgen zonder verplichting tot activatie, dan wordt het voor mij alweer een stuk leuker om er naar te kijken.

Wat bluetooth betreft, functionaliteit van het versturen van vCards en andere seriële toepassingen vind ik zelf al niet zo spannend, je iPhone als router gebruiken via wifi op mn laptop gaat ook prima, daarnaast is het gebruik van headsets i.c.m. iPhone de enige toepassing die ikzelf gebruik. Stereo audio via bluetooth kan ik me nog enigszins iets bij voorstellen, alhoewel dat voor bijv. de iPods ook al een geruime tijd op de verlanglijstjes staat, is het iets wat er bij apple nog nooit van gekomen is.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 11-09 23:48
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:31:

De iphone maakt hele goede foto's kan er een paar uploaden voor je!
En dat voor iets wat je niet in kan stellen.
Alpha-sphere schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:37:
Dat gezeik over die camera is echt zo van gister. Lekker boeiend. Dat ding heeft 2MP camera. Deal with it. Er zijn MEER dan zat pluspunten om het goed te maken.

Anywho, was net langs de t-mobile winkel geweest en daar wisten ze ook nog bar weinig. Vent wist de exacte datum niet eens. Lekkere communicatie daaro. :S

Zo, nu ga ik lekker de keynote kijken met een bord pannekoeken voor me :+
Me vader was de eerste vanochtend hihi. Ze hebben hem in de agenda gezet en zodra ze iets weten bellen ze m. Waarschijnlijk nog voor dit weekend :)

[ Voor 30% gewijzigd door nils7 op 10-06-2008 13:19 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik over een twee maanden zeker weten met eentje rondloop. Alleen is het nog even de vraag wat het gaat worden met betrekking tot provider. Niet voor T-Mobile, maar ik vind mijn huidige provider (Vodafone) een stuk beter en een jaar geleden heb ik ook voor deze provider gekozen omdat ikzelf dacht dat Vodafone als eerste de iPhone zou oppakken in Nederland.

Goed, de keuze voor T-Mobile is logisch, gezien onze oosterburen, maar netwerk technisch is het zeker niet de beste keuze van Apple.

Overigens is de verschoven release-date van België een domper, had gehoopt hem daar abo-less te kunnen halen eventueel. Dan maar even afwachten.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
X-G schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:19:
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik over een twee maanden zeker weten met eentje rondloop. Alleen is het nog even de vraag wat het gaat worden met betrekking tot provider. Niet voor T-Mobile, maar ik vind mijn huidige provider (Vodafone) een stuk beter en een jaar geleden heb ik ook voor deze provider gekozen omdat ikzelf dacht dat Vodafone als eerste de iPhone zou oppakken in Nederland.
hoe wil je dat dan gaan doen met een t-mobile simlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Synthetika schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:55:
[...]

Qua camera vind ik wel dat je een punt hebt, er zijn mobiele telefoons waar tegenwoordig foto's uit komen die onderhand beter zijn dan sommige digicams van een paar jaar oud. Maar totaal verschillende doelgroep?

N95: voor mensen die het nieuwste van het nieuwste willen;
iPhone G3: voor mensen die het nieuwste van het nieuwste willen (camera daargelaten), niet beperkt willen worden door een ondermaatse gebruiksvriendelijkheid / performance en daar misschien ook wat meer voor willen betalen.

Dat vind ik dus niet totaal verschillend, maar schiet me gerust lek als je het er niet mee eens bent. Volgens mij gaat het nu niet meer zo om de specs, maar vooral om de gebruiksvriendelijkheid en design. Of vindt iemand dat de N95 prachtig is qua design? :P
Ik denk dat het antwoord al een beetje in je vraag zit, de iPhone wordt voor een groot deel voor het design (en terecht) gekocht en daarbij ook de gebruiksvriendelijke interface waar bij de N95 toch vaak naar de lange lijst functies wordt gekeken.. Ik heb er zelf 1 en ben er tevreden over, vind de iPhone echter ook schitterend en zit er serieus over te denken om er een aan te schaffen binnenkort, alleen de stap terug qua camera is toch wel even slikken..
nils7 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:17:
[...]

De iphone maakt hele goede foto's kan er een paar uploaden voor je!
En dat voor iets wat je niet in kan stellen.

[...]
Ik heb niet beweerd dat de iPhone geen goede foto's maakt, maar die kan toch serieus niet tippen aan de N95, om nog maar de zwijgen over de gave filmpjes die je ermee kan schieten!

Nu wil ik geen pleidooi voor de N95 beginnen, maar in sommige gevallen is het toch kiezen of delen en ik denk dat dit er wel 1 is.. Voor mij iig wel :P

Al zal de N96 toch ook nog een hevige concurrent gaan worden, want ik denk dat al deze phones qua prijs toch echt wel in de buurt van elkaar zullen blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
iLiberty+, Pwnage Tool, noem het maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestellen kan spijtig genoeg nog niet, ga er wel zeker 1 halen moet al een tijdje een nieuwe iPod hebben en een nieuwe telefoon kan ook geen kwaad. De belangrijkste nieuwe functie is voor mij toch zeker wel de GPS denk ik, vraag me af in hoeverre je daar lekker mee kan navigeren in de auto.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.