Zo, ik ben er weer.
Even een paar vragen beantwoorden:
Ja, batterij laad ook op en dat is super handig, ik heb nooit een lege iPhone
's Nachts in de iPod
wekker radio van Philips, in de auto in de HK.
Aansluiten is kinderlijk eenvoudig zoals het plaatje al laat zien.
Er zitten in de verpakking 2 mogelijkheden voor de stroomvoorziening.
Als je niet precies weet waar je + - en schakel vandaan haalt is de sigarettenaanstekerplug handig.
Deze kun je gewoon in de buurt uit je dashboard laten komen en er in steken als je hem gebruikt.
Als je handiger bent zit er een stekkertje bij met 3 draden (+ - en schakel) die je kan gebruiken.
Zo kun je de muziek ook op 2 manieren naar je radio sturen.
Er zit een antenne adapter bij, zet je tussen antenne en radio als je geen line-in hebt.
Klinkt iets minder mooi, maar werkt prima, dit gebruik ik in de mini.
(met extra line in kabel wordt alles anders duurder dan de auto waard is

)
Mooiste oplossing (zoals in andere auto's bij mij) is een line-in naar je radio.
In onze Jumper hebben we een Kenwood radio met CD wisselaar aansluiting,
voor een kleine 30,= Euro heb je een kabeltje om van wisselaar-in een line-in te maken.
Dit klinkt veruit het beste, als je line-in op je radio hebt (of met verloop) zeker gebruiken.
De meeste tijd ben ik kwijt aan het mooi wegwerken van alles (lees: dashboard loshalen)
Zoals beloofd een foto van de inbouw in de mini:

Rechts van het stuur de display, links de bedieningsknop.
De iPhone "hangt" in een MCA Snow leathercase omdat ik geen dashboardvakje heb in de Mini.
In mijn andere auto (bedrijfsauto, Citroen Jumper XL) licht de iPhone in het middenconsole.
Voor de Opel Safira heb ik de aansluiting in het dashboardvakje getrokken.
Alle kabels zijn lekker lang en je kunt er dus alle kanten mee op.
Zoals je op de foto kan zien krijg ik de melding met vraag om vliegtuig modus.
Ik druk deze altijd op nee (wil bereikbaar blijven natuurlijk) en alles werkt prima.
Enige is dat als je een mailtje/SMS of gesprek binnenkrijgt de muziek even wegvalt.
Met een BT headset pauzeert de muziek bij een gesprek en kun je gewoon aannemen,
als het gesprek klaar is fade de muziek weer automatisch in waar je gebleven was.
Als er nog vragen zijn, vuur ze gerust af, doorgaans kom ik 's avonds hier langs.
PM mag natuurlijk ook.
Zelf heb ik alle setjes gekocht bij
@store, daar zijn ze lekker voordelig en snelle levering.