[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 59.853 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:02
repo:
darryl schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:08:
[...]

Gebruik iPhone PC Suite, hiermee kun je je smsjes backen, en al je nummers en nog veeeelll meer. heb je ook al geprobeert om hem te resetten ofzo?? bovenste knopje + t ronde knopje lang indrukken??
suc6
Eindelijk een GSM waarvan ik weet dat ik mijn smsjes kan backuppen !!!!

Hoe worden die opgeslagen trouwens als je een backup neemt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

In een sql database bestand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Alle posts van de afgelopen paar dagen over de dikkere, dunnere, goedkopere, duurdere, 3G, met GPS, zonder GPS etc. iPhone die maandag misschien aangekondigd wordt, zijn verplaatst naar [WWDC] 9-13 juni 2008.

Graag daar die discussie (het speculeren) voorzetten, zodat dit topic nog enigszins schoon blijft :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/6t0its.jpg

Hmm, ziet er nog redelijk eenvoudig uit, dat zou ik zelfs kunnen ;)

Alleen, die stroomkabel, hoe zit dat ? Lopen er zo een aantal op reserve nog achter je radio normaal, of hoe ? Ik zie nergens een aftakking of bijhorend stukje waardoor je van één kabel die er al zit een tweesprong kan maken naar radio en dit apparaatje...

Of hoe kan je het netjes doen met de cigarettenaansteker (hoe noemt een nederlander dit ?) ? (als in, ik wil mijn outlet nog kunnen gebruiken zonder een doorverbindstuk er IN te steken (je weet wel, zo van die dingen die je er in steekt zodat je er twee hebt)

[ Voor 46% gewijzigd door HyperBart op 08-06-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 22:22
laad de iphone / ipod ook op met zo'n ding ?
ik zou dat namelijk zonde vinden omdat je dan constant de batterij aan het opladen ben terwijl die nog niet leeg is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
wd200 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:50:
ik zou dat namelijk zonde vinden omdat je dan constant de batterij aan het opladen ben terwijl die nog niet leeg is..
Lijkt me wel, als ik de kabel bekijk in het diagram lijkt me dat zo een dikke kabel die je vaak bij stroom voor boxen ofzo zag, weet niet waar ik dat ooit zag, en voor zover ik me herinner gaat daar doorgaans wel vaak een spanning over.

Even wachten, redchilly zal wel bevestiging geven...

[ Voor 5% gewijzigd door HyperBart op 08-06-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

wd200 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:50:
Je draait het om. Je moet juist blij zijn als je iPhone wordt opgeladen door dat ding, want meestal werkt dat dus niet. En wat heb je liever, een lege batterij? Of een batterij die wordt opgeladen als deze leeg is? Want een iPhone is echt wel slim genoeg om alleen maar op te laden als hij niet meer vol zit hoor. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
--MeAngry-- schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:44:
[...]

Je draait het om. Je moet juist blij zijn als je iPhone wordt opgeladen door dat ding, want meestal werkt dat dus niet. En wat heb je liever, een lege batterij? Of een batterij die wordt opgeladen als deze leeg is? Want een iPhone is echt wel slim genoeg om alleen maar op te laden als hij niet meer vol zit hoor. :)
Owh, ik had het eerst gelezen alsof hij wou dat hij opgeladen werd, maar dat niet zeker wist.

Het is omgekeerd..
Dan ga ik mee met MeAngry, laat 'm toch rustig opladen, het ding gaat zowiezo gemiddeld een dagje mee, niets mis met 'm ff in je auto te droppen op de connector en te laten opladen.

Vroeger had je idd wel liever niet dat hij in the middle of the battery bij bv 45% ging opladen, bij Lithium-ion accu's is dat wat anders, daar "mag" dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
ja nu heb ik geen Iphone maar een Ipod en ik ben nog steeds van mening dat volledig ont en opladen de levensduur van een accu alleen maar ten goede doet vandaar mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 12:56
HyperBart schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:20:
[afbeelding]

Hmm, ziet er nog redelijk eenvoudig uit, dat zou ik zelfs kunnen ;)

Alleen, die stroomkabel, hoe zit dat ? Lopen er zo een aantal op reserve nog achter je radio normaal, of hoe ? Ik zie nergens een aftakking of bijhorend stukje waardoor je van één kabel die er al zit een tweesprong kan maken naar radio en dit apparaatje...

Of hoe kan je het netjes doen met de cigarettenaansteker (hoe noemt een nederlander dit ?) ? (als in, ik wil mijn outlet nog kunnen gebruiken zonder een doorverbindstuk er IN te steken (je weet wel, zo van die dingen die je er in steekt zodat je er twee hebt)
Dit ziet er inderdaad leuk uit. Op ebay kan je hem ook relatief goedkoopt krijgen.
Zelf zou ik liever de opvolger hebben, maar die kost 400 dollar. Ziet er wel veel gelikter uit en is ook veel handiger in installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
wd200 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:13:
ja nu heb ik geen Iphone maar een Ipod en ik ben nog steeds van mening dat volledig ont en opladen de levensduur van een accu alleen maar ten goede doet vandaar mijn vraag
Dat is niet zo. punt
http://batteryuniversity.com/parttwo-34.htm , helemaal naar beneden scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
zo zo, ook alweer wat bijgeleerd over die batterijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Heeft iemand een Customize die wél werkt? Als ik een thema selecteer, verandert er helemaal niks, ook niet na reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Even nog vragen, de iphone heeft een soort "predict" functie, ik zie het als T9, ja toch (?)
Hij had ook dacht ik een functie dat als je woorden typt, hij ze vergelijkt en de letters die hij verwacht er achter te krijgen, het "voelgebied" vergroot, maar de toetsen zelf niet.

Klopt dit ?

Zoja, kan ik de T9 ook op Nederlands zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
HyperBart schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:13:
[...]
Vraagje voor de mensen die hie rwat vaker passeren: stel dat de nieuwe uitkomt, zou ik dan het beste er direct een laten komen om te voorkomen dat ze op zijn? (want ik dacht dat de huidige generatie op was, ergens hier gelezen te hebben). Of wacht ik beter tot ik ZEKER ben dat ze te unlocken zijn en de dingen al online staan?
Zijn de huidige nu op ?
één halen direct, of wachten op unlockte firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik ben er weer.
Even een paar vragen beantwoorden:
Ja, batterij laad ook op en dat is super handig, ik heb nooit een lege iPhone :)
's Nachts in de iPod wekker radio van Philips, in de auto in de HK.
Aansluiten is kinderlijk eenvoudig zoals het plaatje al laat zien.
Er zitten in de verpakking 2 mogelijkheden voor de stroomvoorziening.
Als je niet precies weet waar je + - en schakel vandaan haalt is de sigarettenaanstekerplug handig.
Deze kun je gewoon in de buurt uit je dashboard laten komen en er in steken als je hem gebruikt.
Als je handiger bent zit er een stekkertje bij met 3 draden (+ - en schakel) die je kan gebruiken.

Zo kun je de muziek ook op 2 manieren naar je radio sturen.
Er zit een antenne adapter bij, zet je tussen antenne en radio als je geen line-in hebt.
Klinkt iets minder mooi, maar werkt prima, dit gebruik ik in de mini.
(met extra line in kabel wordt alles anders duurder dan de auto waard is ;) )
Mooiste oplossing (zoals in andere auto's bij mij) is een line-in naar je radio.
In onze Jumper hebben we een Kenwood radio met CD wisselaar aansluiting,
voor een kleine 30,= Euro heb je een kabeltje om van wisselaar-in een line-in te maken.
Dit klinkt veruit het beste, als je line-in op je radio hebt (of met verloop) zeker gebruiken.

De meeste tijd ben ik kwijt aan het mooi wegwerken van alles (lees: dashboard loshalen) ;)

Zoals beloofd een foto van de inbouw in de mini:
Afbeeldingslocatie: http://i239.photobucket.com/albums/ff140/Bloempod/IMG_0287-1.jpg
Rechts van het stuur de display, links de bedieningsknop.
De iPhone "hangt" in een MCA Snow leathercase omdat ik geen dashboardvakje heb in de Mini.
In mijn andere auto (bedrijfsauto, Citroen Jumper XL) licht de iPhone in het middenconsole.
Voor de Opel Safira heb ik de aansluiting in het dashboardvakje getrokken.
Alle kabels zijn lekker lang en je kunt er dus alle kanten mee op.

Zoals je op de foto kan zien krijg ik de melding met vraag om vliegtuig modus.
Ik druk deze altijd op nee (wil bereikbaar blijven natuurlijk) en alles werkt prima.
Enige is dat als je een mailtje/SMS of gesprek binnenkrijgt de muziek even wegvalt.
Met een BT headset pauzeert de muziek bij een gesprek en kun je gewoon aannemen,
als het gesprek klaar is fade de muziek weer automatisch in waar je gebleven was.

Als er nog vragen zijn, vuur ze gerust af, doorgaans kom ik 's avonds hier langs.
PM mag natuurlijk ook.
Zelf heb ik alle setjes gekocht bij @store, daar zijn ze lekker voordelig en snelle levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joeltje schreef op zondag 08 juni 2008 @ 08:51:
[... kabel overzicht voor video-out...]

En die heb ik gekocht, maar werkt helaas niet....
Dat is vreemd, bij mij werkt het als een speer.
Ik kijk nu met die kabel Youtube filmpjes en films op mijn 36" TV 8)
In een ("oud") dock werkt het niet, dan heb je weer last van de andere connector indeling,
kabel rechtstreeks in de iPhone en hij zou het moeten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:29
Vandaag eindelijk de veelbelovende dag :D

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

HyperBart schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:08:
Even nog vragen, de iphone heeft een soort "predict" functie, ik zie het als T9, ja toch (?)
Het is een normaal QWERTY toetsenbord, elke letter heeft een knop en er zit een autocorrectie-feature in, dus als je 'banaam' typt wordt dat vanzelf 'banaan' ;)
Hij had ook dacht ik een functie dat als je woorden typt, hij ze vergelijkt en de letters die hij verwacht er achter te krijgen, het "voelgebied" vergroot, maar de toetsen zelf niet.
Nope :)
Zoja, kan ik de T9 ook op Nederlands zetten ?
Met huidige iPhone kan dat al, vereist wel een jailbreak, maar in firmware 1.2 die met de nieuwe iPhone komt is het echte NL taalbestand al gevonden, waardoor het dus out-of-the-box werkt :)
HyperBart schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:57:
[...]

Zijn de huidige nu op ?
één halen direct, of wachten op unlockte firmware ?
De huidige is op geraakt omdat Apple ze gewoon niet meer maakte omdat ze niet met voorraad willen blijven zitten. Van die nieuwe zullen er echt wel genoeg zijn, beta firmware 1.2 is ook al lang gekraakt maar ik zelf vind het zeer onwaarschijnlijk dat Apple geen nieuwe maatregelen heeft bedacht tegen unlocken en als dat dus wel hebben gedaan zullen ze die echt niet een beta-firmware stoppen zodat de hackertjes daar al lang en breed voor de release mee kunnen spelen.

Je kan de gok nemen en hem gelijk kopen, de vraag is hoe lang je met een dure iPod Touch zit, dat is niet te voorspellen. Met de huidige iPhone heeft het ook een tijdje geduurd voordat ie gekraakt was, maar dat ligt nu dus allemaal aan hoeveel Apple de exploits is tegen gegaan. Uiteindelijk zal het wel gebeuren :)

En nu niet meer zeuren; en dat ding gewoon bestellen :9

[ Voor 38% gewijzigd door Muthas op 09-06-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
De laatste tijd heb ik al een paar keer last gehad dat mijn iPhone de nummers niet om wil zetten naar een naam. Als iemand belt zie ik alleen +31... Nummerweergave NL staat gewoon geinstalleerd... Heb al een paar keer uninstall gedaan en weer install maar het helpt allemaal niet! :( Iemand tips??? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

earthknake schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:01:
De laatste tijd heb ik al een paar keer last gehad dat mijn iPhone de nummers niet om wil zetten naar een naam. Als iemand belt zie ik alleen +31... Nummerweergave NL staat gewoon geinstalleerd... Heb al een paar keer uninstall gedaan en weer install maar het helpt allemaal niet! :( Iemand tips??? _/-\o_
Bij mijn Nokia komt dat voor als hetzelfde nummer 2x in de database staat (1 maal op de fone en 1 maal op de simkaart). Dus mischien heb jij door ook last van ?

Dan is het een kwestie van alles op de iPhone zetten (sim kaart leeg) en duplicaten verwijderen/samenvoegen. Ook als deze als +31 en 0.... voor komt moet je zorgen dat er maar 1 van de 2 er in staat.
batumulia schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:14:
Vandaag eindelijk de veelbelovende dag :D
*Damn nog geen nieuws over de nieuwe iPhone en firmware versie, weet iemand toevallig hoe laat de presentatie vandaag zal zijn?*

[ Voor 28% gewijzigd door mjl op 09-06-2008 14:16 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
mjl schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:12:
[...]

Bij mijn Nokia komt dat voor als hetzelfde nummer 2x in de database staat (1 maal op de fone en 1 maal op de simkaart). Dus mischien heb jij door ook last van ?

Dan is het een kwestie van alles op de iPhone zetten (sim kaart leeg) en duplicaten verwijderen/samenvoegen. Ook als deze als +31 en 0.... voor komt moet je zorgen dat er maar 1 van de 2 er in staat.

[...]

*Damn nog geen nieuws over de nieuwe iPhone en firmware versie, weet iemand toevallig hoe laat de presentatie vandaag zal zijn?*
19:00 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Tien uur Amerikaanse tijd :) Nog 4 en half uur dus :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
earthknake schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:01:
Probeer de tips uit deze thread eens: http://www.iphoneclub.nl/...rmware-1-1-3-1-1-4-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Hoorde net op RTL Z dat T-mobile zowel in Dui als in NL de aanbieder wordt icm. abbonement. voor dei nieuwe Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm, en ik hoopte nog zo op een vrije keus van provider. We zullen het maar afwachten. RTL heeft naar mijn idee ook nogal eens de neiging geruchten als feiten te brengen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Hij m oet nog aangekodigt worden? Wacht maar tot 19:00 uur en dan weten we meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 17:02
debeer schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:50:
Ik heb voicemail naar email.
Als ik een bericht op mijn iphone wil afspelen zegt ie dat hij het niet kan afspelen.
Bestandsformaat is quicktime. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Ik kan er echt niets op vinden via google.
Iemand?

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
iphone beschikbaar op nederlandse apple store..

http://store.apple.com/nl.../shop_iphone?mco=NzY2ODcz

http://store.apple.com/nl...shop_iphone/family/iphone

[ Voor 22% gewijzigd door RuudBurger op 09-06-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire1971
  • Laatst online: 13-03-2024
vanaf 11 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Word er al iets gerept over de prijzen in nl / be ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire1971
  • Laatst online: 13-03-2024
kan ik nog niet vinden; ik denk 199 en 299 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Laatst online: 22:00

mendel129

Radioactivator

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Nog steeds met verzonken headphonejack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:51
In de amerikaanse store staat er nog apple store bij waar hij te koop zal zijn en in Nederland niet. Ik hoop dat dit betekend dat ze daar te koop zijn en later te activeren. Heb namelijk geen zin om een abbonement te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen Sack op 09-06-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

master007 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 21:18:
Nog steeds met verzonken headphonejack?
Nee, en dat had je ook wel even op kunnen zoeken voor je dat hier zo neerplempt. Er wordt nota bene overal over gesproken :o

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sackie schreef op maandag 09 juni 2008 @ 21:20:
In de amerikaanse store staat er nog apple store bij waar hij te koop zal zijn en in Nederland niet. Ik hoop dat dit betekend dat ze daar te koop zijn en later te activeren. Heb namelijk geen zin om een abbonement te nemen.
En met jou velen niet, maar laat dat abo nou precies zijn waar Apple zon enorme winst op wil maken, en ze zullen er dus ook alles aan doen om het toestel alleen in combinatie met abo te verkopen, zeker nu dat ding voor de bespottelijke prijs van 199 dollar over de toonbank gaat, een Nokia N95 is vele malen duurder en haalt het niet eens bij deze nieuwe iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 21:23:
[...]

En met jou velen niet, maar laat dat abo nou precies zijn waar Apple zon enorme winst op wil maken, en ze zullen er dus ook alles aan doen om het toestel alleen in combinatie met abo te verkopen, zeker nu dat ding voor de bespottelijke prijs van 199 dollar over de toonbank gaat, een Nokia N95 is vele malen duurder en haalt het niet eens bij deze nieuwe iPhone.
Dat kan ik ook helemaal begrijpen, maar waarom wordt hij hier dan alleen via de t-mobile site shop aangeboden terwijl hij in Amerika ook in de apple store te krijgen is. Die apple stores hebben we er hier toch ook genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sackie schreef op maandag 09 juni 2008 @ 21:26:
[...]

Dat kan ik ook helemaal begrijpen, maar waarom wordt hij hier dan alleen via de t-mobile site shop aangeboden terwijl hij in Amerika ook in de apple store te krijgen is. Die apple stores hebben we er hier toch ook genoeg van.
Oja?
Ik ken er geen 1?

Er zijn wel winkels die alleen maar Apple verkopen, maar dat zijn geen Apple Stores hoor...
Dat zijn Apple resellers...
Er waren ooit geruchten dat Apple een echte retailstore ging openen op de Dam.. http://www.appleinsider.c..._amsterdam_corrected.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is A-GPS eigenlijk? Positionering op basis van de gsm masten? Werkt waarschijnlijk niet in de auto, en waarschijnlijk niet zo precies/traag, maar voor mij goed genoeg. iPhone is vooral om je bvb in de stad een beetje te oriënteren en wat op te zoeken.

Icm good old fashioned kaartlezen (google maps) en naamstraten aflezen vind ik dat meer dan prima. Hoeft voor mij dus geen full blown batterijzuipende gps toepassing te zijn. Voor in de auto is er dan weer de auto-gps :z

Btw, als de prijs met abo al zo laag ligt (200 euro) dan is de unlockte iPhone misschien ook wel in prijs gedaald. Stel dat ze dat ding 400 euro maken (maar dan echt helemaal netwerk-vrij) dan is dat voor mij ook goed hoor.

400 euro is nog altijd minder dan die bespottelijke N95 (ja bespottelijk, feature clutter, ongelooflijk brakke build quality, heb dat ding eens in m'n handen gehad, durfde er nauwelijks mee schuiven. Plastiek voelde wel aan als dat van een blokker mp3 speler, totaal ridicuul voor die prijs)
En nog eens lelijk ook.

En ja, ik wil unlocked, ik wil niet aan één provider vastzitten, hoewel zowel de provider als apple dat liever hebben natuurlijk. Exclusief een iPhone verkopen in een land is voor de provider goud waard wat betreft klanten die voor minstens x jaar vastzitten bij het bedrijf.

In België is het tenminste goed geregeld en is dat verboden. Op een uurtje kan ik overschakelen naar een ander netwerk als ik dat zou willen, met behoud van nummer. Zo hoort het. Om nog maar niet te spreken over het buitenland, waar je gemakkelijk een simkaartje van het land zelf in de iPhone kan duwen. Veel consumentvriendelijker allemaal. Als je dan visual voicemail moet missen, tja, heb ik nu ook niet en zal ik ook niet missen.

INTERESSANT: Op de Belgische site wordt ook verkrijgbaarheid belooft vanaf 11 juli.
klik
En hier moeten ze wel simlock vrij verkopen. Ik ben eens benieuwd!!

Sowieso is het nu makkelijker om er eentje te halen om te unlocken, desnoods ga je voor 199 euro in Nederland er eentje halen en unlock je die voor België. Veel minder problematisch dan er eentje uit de states hier krijgen (doe ik niet graag)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 21:30:
[...]

Oja?
Ik ken er geen 1?

Er zijn wel winkels die alleen maar Apple verkopen, maar dat zijn geen Apple Stores hoor...
Dat zijn Apple resellers...
Er waren ooit geruchten dat Apple een echte retailstore ging openen op de Dam.. http://www.appleinsider.c..._amsterdam_corrected.html
Nu je het zegt, het is inderdaad geen echte apple store, maar een iFactors store, die ik ken. Ik zie daar eigenlijk alleen maar apple producten dus daarom dacht ik dat dat een apple store was. Maar daar blijkt dus nog wel wat verschil in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 21:33:
Wat is A-GPS eigenlijk? Positionering op basis van de gsm masten? Werkt waarschijnlijk niet in de auto, en waarschijnlijk niet zo precies/traag, maar voor mij goed genoeg. iPhone is vooral om je bvb in de stad een beetje te oriënteren en wat op te zoeken.
A-GPS is hetgene dat GPS op handheld devices interessant maakt, en ervoor zorgt dat je binnen een paar seconden een fix op een aantal satelieten hebt. De iPhone heeft gewoon een GPS chip, maar heeft ook als extra A-GPS. En waarom zou dat niet in de auto werken? Je kan toch ook bellen in de auto? Bij A-GPS vraagt je telefoon gewoon via internet aan je provider wat de coordinaten van zendmast XY zijn, en weet aan de hand daarvan wat ongeveer de positie van de satelieten aan de hemel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat is A-GPS eigenlijk? Positionering op basis van de gsm masten?
Vroeg ik me ook af dus even opgezocht:

A-GPS op Wikipedia

In het kort: Het gebruikt wel een echte GPS chip maar kan bepaalde zaken ook via GPS ontvangers in de torens van het netwerk ontvangen zodat hij niet zo'n goede verbinding hoeft te hebben. Moet het netwerk natuurlijk wel ondersteunen dan.

Nog een leuk artikel: Link

Edit: fabio-c was even eerder, was een paar minuten bezig met lezen van het Wikipedia artikel, sorry

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 09-06-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Kan je nu ook met de iPhone via een laptop internetten dmv. bluetooth? Dit is namelijk wel een belangrijke feature die ik zou willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
Hieruit maak ik op dat je dus met de nieuwe iPhone kunt navigeren? En hoe werkt dat met de kaarten? Haalt de iPhone dat op via google maps?

Dan zou je dus heel de wereld hebben als kaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ideaal dan die A-GPS,

In een stad wil je natuurlijk niet moeten wachten tot het ding verbinding heeft gemaakt met voldoende satelieten om de dichtsbijzijnde mcDonalds/mediamarkt/station te vinden... :) (wat kan dat ongelooflijk lang duren met normale gps)

Op zich een logisch systeem, via de masten kan je al in eerste instantie een grootte-orde van de positie bepalen, zodat sneller en efficiënter naar de satelieten kan gezocht worden. (via een apart systeem dat voor jou de juiste satelieten uitzoekt aan de hand van de eerste positie-indicatie)

Als ik het goed begrepen heb :)

Laat maar komen die iPhone. Ik wil echt geen enkele andere phone. dan blijf ik nog liever rondlopen met m'n supercheape siemens. Alle andere phones zijn toch nauwelijks anders (alleen beetje meer steroids). Als ik een gemiddeld boekje opensla met gsm aanbiedingen is er echt geen één waarvan ik zeg: die moet ik hebben. Ik ben dan ook geen 14 meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Sonic schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:01:
Haalt de iPhone dat op via google maps?

Dan zou je dus heel de wereld hebben als kaart :P
en een telefoonrekening waar je U tegen zegt..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag: als de iPhone in de USA 200 dollar kost, omgerekend een 135 euro, wie gaat er dan nog één hier kopen? Volgende maand ga ik toevallig naar NYC, hopelijk weet ik tegen dan of de 'nieuwe' iPhone te unlocken valt voor België.

Op de Belgische site word nog niet gesproken over een verkoopsprijs, ik ben eens benieuwd. En inderdaad, koppelverkoop mag hier niet, en toch bieden ze het aan via Mobistar... Ook een beetje raar, en krijgen wellicht wel een antwoord op in de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk krijg je voor het ophalen van kaarten geen hoge rekening: gewoon E10 per maand voor een internet abo bij je mobiel gaan betalen en je bent van alle extra kosten af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 16:00
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:35:
Wat ik me afvraag: als de iPhone in de USA 200 dollar kost, omgerekend een 135 euro, wie gaat er dan nog één hier kopen? Volgende maand ga ik toevallig naar NYC, hopelijk weet ik tegen dan of de 'nieuwe' iPhone te unlocken valt voor België.

Op de Belgische site word nog niet gesproken over een verkoopsprijs, ik ben eens benieuwd. En inderdaad, koppelverkoop mag hier niet, en toch bieden ze het aan via Mobistar... Ook een beetje raar, en krijgen wellicht wel een antwoord op in de komende weken.
Er lag een iPhone in een mobistar winkel hier in de buurt (België). Het is nog een oude en prijskaartje was 799 € dusja. De 3g zal wel rond de 500 € liggen zekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Het probleem is dat apple geen woord heeft gezegd over het online activeren. Misschien dat ze dat hebben afgeschaft zodat ze niet dezelfde fouten maken als met de eerste generatie iPhones. (bestellen via internet zonder te activeren en daarna jailbreaken+unlocken) Hierdoor kunnen ze de policy veranderen, waardoor alleen in de winkels van at&t en de apple stores de telefoons kunnen worden aangeschaft met verplichte activatie. En eventueel simlockvrij voor een veel te hoge prijs (zie frankrijk met de oude iPhone).

Ik ga zelf naar Amerika de 9de , dus ik maak de release van de iPhone nog wel mee. Hopelijk is die de 11de nog te bestellen online, zodat ik later mijn telefoon nog kan unlocken met een andere tool. Het zou jammer zijn als die niet meer via de apple site te bestellen is zonder at&t contract van minimaal 2 jaar (zie apple site bij requirements)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09-2023
INTERESSANT: Op de Belgische site wordt ook verkrijgbaarheid belooft vanaf 11 juli.
klik
En hier moeten ze wel simlock vrij verkopen. Ik ben eens benieuwd!!
http://www.apple.com/benl/iphone/buy/
Moest je verder klikken zag je dat er wel een abonnement aan hangt, denk dat het mogelijk is omdat alle providers de iphone mogen verkopen nu i.p.v vroeger één operator per land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:35:
Wat ik me afvraag: als de iPhone in de USA 200 dollar kost, omgerekend een 135 euro, wie gaat er dan nog één hier kopen?
Ik bijvoorbeeld. Al is het alleen al omwille van de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
cococless schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:49:
[...]

http://www.apple.com/benl/iphone/buy/
Moest je verder klikken zag je dat er wel een abonnement aan hangt, denk dat het mogelijk is omdat alle providers de iphone mogen verkopen nu i.p.v vroeger één operator per land.
abbo incl. gsm is verboden in België en ik kan nergens verder klikken dan enkel de mobistar.be site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
klopt, koppelverkoop enzo. Staat nergens nog een prijs bij, maar ik vrees dat het weer achterlijk hoog is zoals in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Zou het mogelijk zijn om zowel me te syncen (agenda,mail en contacts) en exchange. Ik hou graag prive en school gescheiden. Zo dat je bijvoorbeeld een contact of afspraak een tag prive oid mee geeft en dat deze dan met me gesynced wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

http://www.t-mobile.nl/iphone/index.html

Staat nu ook op de website dus.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Met de lagere prijs probeert jobs het over een andere boeg te gooien, dan gaat hij echt niet anders beslissen over de losse verkoop van het toestel. Denk niet dat het nog maar in de buurt komt van de oude prijs. Heeft hij ook geen nood aan want hij weet dat het toch scheppen word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
is er iemand bezig met een iPhone 3g topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

Kan toch prima hierin? Evt startpost aanpassen zodat 3g versie ook besproken wordt.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
in het WWDC topic komt na voren dat die waarschijnlijk zoals in de tech. specs alleen A-GPS ondersteunt.. eeuwig zonde zou dat zijn

toch niet ..

weet iemand al meer van volwaardig navigatie programma's die op apple kunnen draaien of dat fabrikanten daar mee bezig zijn ?

[ Voor 36% gewijzigd door wd200 op 09-06-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09-2023
thomasvdw schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:51:
[...]

abbo incl. gsm is verboden in België en ik kan nergens verder klikken dan enkel de mobistar.be site.
Zitten nog fouten in, daarjuist was het nog movistar en nu mobistar met een orange vlag :p
Al is het volgens rumors wel mobistar.
En in Nederland krijg je buiten de kans om aan te melden op de nieuwsbrief geen verdere info over de iphone.
Op een of andere manier moeten ze er toch in geslaagt zijn ze via koppelverkoop e verkopen want we staan bij de eerste landen voor de nieuwe iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 10:04
Met het persbericht dat mobistar de iphone in belgie ging lanceren hebben ze hun data pakketten aangepast van 7,5mb naar 200 mb voor 20 euro geloof ik.
Ik betaal nu 10 euro voor 200 mb bij base.
Verder betaal ik het dubbele bij mobistar voor 8h te bellen in de maand dan bij base.
Enigste grote nadeel is dat base nog geen 3g heeft :( Weet iemand daar meer over? Komt er nog 3G voor base?

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow, $199, dat is iets van 127 eurotjes maar. Ik ga er eindelijk een kopen. Ebay, here we come :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
[crosspost]
Wtf overigens, die videodemo. Alles lijkt daar echt vele malen soepeler te gaan, als ik het zo hier wil doen dan duurt dat echt véél langer... Bijvoorbeeld het SMS scherm openen, met maar 3 inbox berichten duurt echt gewoon 2s ofzo

Hopelijk dat 2.0 dat ook een beetje gaat aanpakken, want is wel echt kut als het nu aan mijn foontje ligt.
[/crosspost]

Hierbij het ik het o.a. over de nieuwe demo van MobileMe @ Klikkerdeklik

Zou het lichtelijk getruckt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:43:
wow, $199, dat is iets van 127 eurotjes maar. Ik ga er eindelijk een kopen. Ebay, here we come :)
ja .. niet dus.. dat is de prijs met abo

en USA -> EU is alleen het tekentje veranderen niks met koersen..

[ Voor 11% gewijzigd door wd200 op 09-06-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
hmms

"And for the rest of you, AT&T says there's no way to buy it without agreeing to a contract."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik zal morgenavond en overmorgen de startpost updaten voor de 3G versie :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:56

robertwebbe

Robert Webbe

wd200 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:21:
weet iemand al meer van volwaardig navigatie programma's die op apple kunnen draaien of dat fabrikanten daar mee bezig zijn ?
Het zal wel gaan zoals bij Nokia met Nokia Maps. Het kaartgebruik is gratis maar wil je navigeren dan moet je dus een applicatie (tomTom) of licentie kopen.

Ik gebruik nu Nokia Maps met mijn N82 als ik in een onbekende plaats ben. Vaak genoeg kun je niet voor de deur parkeren en moet je dus ergens in de buurt een parkeerplaats vinden. In de auto gebruik ik TomTom (of Renault Carminat) en zodra ik uitgestapt ben, schakel ik over op Nokia Maps. Hij kleurt zeg maar met een markeerstift je route op de kaart en een aanwijzer toont waar je bent. Je krijgt dus geen gesproken aanwijzing of gecorrigeerde route als je verkeerd loopt.

Edit: nog even over de A-GPS. Er zijn twee systemen die door zich beide A-GPS noemen. De eerste download een pakketje data van een bepaalde server. In deze data staat voor bijvorbeeld 24 uur vooruit waar de GPS satellieten precies zullen hangen. Hierdoor weet het apparaat aanzienlijk sneller zijn exacte positie te bepalen.
De tweede is aan de hand van locatie informatie van de mobiele netwerken. Aan de hand van signaalsterktemetingen in het netwerk (meerdere basisstations meten dus de signaalsterkte van jouw toestel) en kunnen aan de hand daarvan een redelijke plaatsbepaling geven. Hoe meer basisstations er bij je in de buurt zijn en hoe dichter die bij je zijn (bijvoorbeeld binnenstad), des te nauwkeuriger het werkt. Midden in het bos op de Veluwe staan nauwelijks zendmasten, daar zal dit dus nooit nauwkeurig werken. Zover mijn informatie bekend is, wordt dit nog niet aangeboden in Nederland. Maar het zou heel goed kunnen zijn dat in de deal met T-Mobile dit geeist is door Apple, net zoals visual voicemail.

[ Voor 37% gewijzigd door robertwebbe op 09-06-2008 23:58 . Reden: A-GPS toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
TomTom stelt i.i.g. dat de software zo goed als klaar is: TomTom already has iPhone navigation software ready to roll. Maar een datum hebben ze nog niet bekend gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Hoedje schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:48:
Ik zal morgenavond en overmorgen de startpost updaten voor de 3G versie :).
goed bezig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
anyonas schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:47:
hmms

"And for the rest of you, AT&T says there's no way to buy it without agreeing to a contract."
Waar komt die quote vandaan?

Ik heb namelijk ook een quote, de footnote van de webpage waarop de 3g phone staat:
# *Based on 3G and EDGE testing. Actual speeds vary by site conditions. Based on iPhone 3G (8GB) and first-generation iPhone (8GB) purchases. Requires new 2-year AT&T rate plan, sold separately.
#

Zal hoogstwaarschijnlijk wel een foutje zijn, maar ben toch benieuwd.

[ Voor 43% gewijzigd door Apache4u op 10-06-2008 00:00 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
Apache4u schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:55:
[...]

Waar komt die quote vandaan?
Engadget : http://www.engadget.com/2...e-3g-is-finally-official/

staat als laatste regel

[ Voor 5% gewijzigd door anyonas op 10-06-2008 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het is inmiddels duidelijk hoe de deals zijn. Dit is in principe gebaseerd op de info van AT&T, maar reken er maar op dat het wereldwijd is: AT&T's iPhone 3G Data Plan and No Longer Revenue Sharing.

Apple deelt niet langer mee in de maandelijkse opbrengsten. AT&T heeft geen speciale iPhone abonnementen meer. Maar AT&T subsidieert wel de telefoon. O2 heeft in Engeland zelfs nog een goedkoper abonnement aangekondigd. Dus het wil niet zeggen dat de abonnementen duurder worden. In beide landen zal de telefoon verkrijgbaar zijn met ongelimiteerde data, dus geen snelheids- of datalimiet (alhoewel FUP wel voor de hand ligt :)).

Het wil wel iets anders zeggen. Het zal waarschijnlijk onmogelijk worden om een goedkope 3G iPhone via eBay te scoren. Alle iPhones (iig in Amerika) moeten namelijk in de winkel (AT&T of Apple store) geactiveerd worden, is Gizmodo te weten gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
TomTom voor de iphone :o
Het zou aan mij kunnen liggen maar volgens mij heeft Apple alle concurrentie in hun broek laten poepen. Helemaal in combinatie met mobile me! Blackberry service voor maar €99,- per jaar in plaats van ~€25,- per maand.

Ben heel erg benieuwd of we nog iets moeten betalen in combinatie met een abbo.

[ Voor 14% gewijzigd door Alpha-sphere op 10-06-2008 00:31 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteunt de Iphone 3G het A2DP profiel voor bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Apache4u schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:55:
[...]
Ik heb namelijk ook een quote, de footnote van de webpage waarop de 3g phone staat:
# *Based on 3G and EDGE testing. Actual speeds vary by site conditions. Based on iPhone 3G (8GB) and first-generation iPhone (8GB) purchases. Requires new 2-year AT&T rate plan, sold separately.

Zal hoogstwaarschijnlijk wel een foutje zijn, maar ben toch benieuwd.
Ik denk dat ze bedoelen dat de kosten voor het abonnement er nog niet bij in zitten.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:34:
Ondersteunt de Iphone 3G het A2DP profiel voor bluetooth?
Daar is officieel nog niets bekend over gemaakt. Maar ik heb al wel gezien dat de iPhone3G bluetooth 2.0+EDR ondersteunt, de "oude" moest het nog zonder EDR doen. EDR = Enhanced Data Rate en zorgt er voor dat de data 3x sneller kan worden verzonden. Dat levert een snellere verbinding op indien bandbreedte noodzakelijk is of minder energieverbruik in geval bandbreedte niet nodig is (bijvoorbeeld bij headset gebruikt).

Voor headset en handsfree heb je eigenlijk geen EDR nodig, voor A2DP eigenlijk wel. Dus het is wel redelijk aannemelijk dat A2DP (= hifi stereo profiel) en AVRCP (= afstandsbediening) er op zal zitten. De nieuwe iPhone3G staat helaas ook nog niet in de bluetooth qualification database, wellicht morgen overdag.

[ Voor 23% gewijzigd door robertwebbe op 10-06-2008 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Ik had het al op de frontpage gevraagd maar hier nogmaals. Ziet apple er helemaal vanaf om de nieuwe iphone op de oude manier te verkopen? Dat je thuis via iTunes het abonnement moet afsluiten. Dat zou wel erg jammer zijn, dan zit je dus aan een provider vast. De 18e van juli ga ik naar Engeland. Is daar nog meer kans op een leuke iphone. Mijn eerste idee was om daar een goedkope eerste generatie te halen, toen kwam ik erachter dat de nieuwe al uitgebracht zou zijn.

Is het mogelijk dat de "oude" tegen lage prijzen weggaat en de nieuwe gewoon niet zonder abbo te koop zal zijn? Ook in engeland, daar werd in ieder geval wel los verkocht zover ik weet :)

Dat kan ik hier vast wel vragen toch, iedereen die in het iphone topic ronddwarrelt heeft een gekraakte versie toch O-) :+

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Alpha-sphere schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:29:
TomTom voor de iphone :o
Het zou aan mij kunnen liggen maar volgens mij heeft Apple alle concurrentie in hun broek laten poepen. Helemaal in combinatie met mobile me! Blackberry service voor maar €99,- per jaar in plaats van ~€25,- per maand.

Ben heel erg benieuwd of we nog iets moeten betalen in combinatie met een abbo.
Mobile Me kost slecht 79 euro hier en maar 119 voor een family pack (5 users).

Vraag me inderdaad af hoe het in Belgie gaat, ik vermoed een deal die hierboven genoemd is een rebate/coupon waarmee je of heftige korting krijgt op je abonnement of geld terug gestort krijgt. Iig sta ik 11 juli voor een t-mobile store of zit ik op de TNT man te wachten. Alleen ff uitzoeken hoe ik goed onder m'n Hi abonnement uitkom dat tot december loopt (ivm. met nummer portering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
http://gizmodo.com/501476...ine-ordering#viewcomments

balen zeg.. gaat de rest van de wereld massaal de iPhone importeren uit landen waar die simlockvrij te verkrijgen is (belgie etc.)? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
kenny89 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 01:01:
http://gizmodo.com/501476...ine-ordering#viewcomments

balen zeg.. gaat de rest van de wereld massaal de iPhone importeren uit landen waar die simlockvrij te verkrijgen is (belgie etc.)? :+
Denk maar niet dat hij hier in België € 199 gaat kosten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik vermoed trouwens dat T-Mobile met een speciaal iPhone3G abonnement gaat komen. Hierin zit dan denk ik ondersteuning voor Visual Voicemail, HSDPA 3.6 Mbps (met FUP), ondersteuning voor locatiebepaling via het netwerk (A-GPS) en toegang tot de T-Mobile Hotspots. Als je hem met een standaard abonnement en zo'n web&walk databundeltje van een tientje neemt, haal je bij lange er niet uit wat er in zit en zal hij vast duurder worden.

Visual Voicemail en A-GPS zijn nu standaard niet beschikbaar bij T-Mobile. Maar ik vermoed dat Apple dat wel heeft meegenomen in de onderhandeling, evenals HSPDA 3.6 Mbps.

We zullen 11 juli zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

robertwebbe schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 01:18:
Ik vermoed trouwens dat T-Mobile met een speciaal iPhone3G abonnement gaat komen. Hierin zit dan denk ik ondersteuning voor Visual Voicemail, HSDPA 3.6 Mbps (met FUP), ondersteuning voor locatiebepaling via het netwerk (A-GPS) en toegang tot de T-Mobile Hotspots. Als je hem met een standaard abonnement en zo'n web&walk databundeltje van een tientje neemt, haal je bij lange er niet uit wat er in zit en zal hij vast duurder worden.

Visual Voicemail en A-GPS zijn nu standaard niet beschikbaar bij T-Mobile. Maar ik vermoed dat Apple dat wel heeft meegenomen in de onderhandeling, evenals HSPDA 3.6 Mbps.

iPhone heeft toch geen HSDPA, dus dat lijkt me overbodig en a-gps ondersteuning komt voor zover ik weet ook niet specifiek uit het netwerk, maar gewoon via internet binnen. Web&Walk van een tientje gaat tot 128kbit en van 20 euro tot het dubbele. Die laatste is dus al voldoende voor volledige snelheid van de nieuwe iPhone. Enige 'bijzondere' wat ze moeten ondersteunen is inderdaad visual voicemail. Toegang tot hotspots kun je met ieder abbo krijgen, maar lijkt me wat teveel van het goede om standaard toe te voegen.

Misschien laten ze het geloven alsof er een hele berg specifieke opties vereist zijn, maar ieder willekeurig abbonement zou voldoende moeten zijn om de iPhone goed te kunnen gebruiken. Erg benieuwd naar de uiteindelijke prijs. Aan de ene kant vallen de toevoegingen/aanpassingen een klein beetje tegen. Dit mogen ze in de prijs compenseren :)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 01:24:
[...]

Aan de ene kant vallen de toevoegingen/aanpassingen een klein beetje tegen. Dit mogen ze in de prijs compenseren :)
Verklaar je nader aub. Gemakkelijke en goedkope opmerking als je vaag blijft. 'de' toepassingen, welke? 'een beetje' ...

Wat valt er dan tegen? En zeg nu niet dat er geen toetsenbord opzit, want dat is net de filosofie van de iPhone, daar gaan ze geen verandering in brengen.

Voor de rest vind ik het een hypercomplete telefoon met alles erop en eraan wat het grote publiek ooit zal gebruiken (en deze keer zullen ze het ook KUNNEN gebruiken, omdat de features niet kilometers diep ergens in een rampzalige GUI zijn ingegraven)

Goede batterijduur met 3G en gps
gps
TomTom
google maps (met de bijhoren POI, foto's, uitleg, ...)
Superduurzaam en stevig scherm waar je zonder je zorgen te maken naar hartelust op mag drukken (ipv dat zwakke tft gedoe dat verkleurt als je stylus te hard drukt)
plat
3G
Massa's software, ook zakelijk

Want wat je heb zakelijk meer nodig dan mail (exchange), pfd en word kunnen lezen, pushmail en internet. Bij BB vind je ook niet veel meer dan dat hoor. En voor de rest heb je laptops of een desktop imo. En de zakelijke gebruikers die ik ken, kunnen met de grootste moeite op hun smartphone met windows mobile en stylus een mailtje lezen/beantwoorden. Ik heb toch een vaag vermoeden dat al die functionaliteit hier een stukje vlotter zal gaan.

edit: en idd, de iPhone heeft trouwens wel HSDPA

Dit is ook een redelijk belangrijk nieuwtje:
Update 2: David alerts us to this bit from Dow Jones' report: "AT&T and Apple are working on a form of penalty for users who don't activate their iPhone within 30 days of purchase." Whoa. Guess that'll cut down on unlockers, eh?

Wel een efficiënte manier om unlockers tegen te gaan. Hoeft op zich niet zo moeilijk te zijn aan de hand van bvb unieke serienummers in de iPhone. Koppel de databases van de providers aan de iTunes firmware update check (en hou bij welke serienummers in welk land verkocht zijn) en bij de volgende iTunes update cripple je het apparaat. Of je laat geen updates toe. Weet ik veel.

Ben benieuwd hoe dit zal uitdraaien en wat de unlockers hiertegen gaan verzinnen. (natuurlijk, als ze het goed doen met een custom firmware hoef je er geen last van te hebben)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
iPhone heeft wel HSDPA:

UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
thomasvdw schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 01:15:
[...]

Denk maar niet dat hij hier in België € 199 gaat kosten. :P
Wat ik toenet al antwoordde over eventuele losse verkoop in belgie:
kenny89 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:55:
klopt, koppelverkoop enzo. Staat nergens nog een prijs bij, maar ik vrees dat het weer achterlijk hoog is zoals in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasBeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-01 09:37
wel een beetje raar dat ze er een pinnetje bij doen voor de sim kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:50:
[...]

H
De tweede is aan de hand van locatie informatie van de mobiele netwerken. Aan de hand van signaalsterktemetingen in het netwerk (meerdere basisstations meten dus de signaalsterkte van jouw toestel) en kunnen aan de hand daarvan een redelijke plaatsbepaling geven. Hoe meer basisstations er bij je in de buurt zijn en hoe dichter die bij je zijn (bijvoorbeeld binnenstad), des te nauwkeuriger het werkt. Midden in het bos op de Veluwe staan nauwelijks zendmasten, daar zal dit dus nooit nauwkeurig werken. Zover mijn informatie bekend is, wordt dit nog niet aangeboden in Nederland. Maar het zou heel goed kunnen zijn dat in de deal met T-Mobile dit geeist is door Apple, net zoals visual voicemail.
Dit klopt niet, wat jij hier beschrijft is triangulatie zoals in CSI gebruikt wordt.
In het echt is het veel simpeler:
Jouw provider heeft een lijst van coordinaten van elke zendmast, en geeft bijvoorbeeld de coordinaten van zendmast X door aan je telefoon. Je telefoon weet dan al ongeveer tot op een paar 100 meter waar je bent.

Google heeft bijvoorbeeld toegang tot die database, of heeft zijn eigen database gemaakt, en laat dus op elk toestel de lokatie van je zendmast zien. Vaak ben je daar vrij dicht in de buurt.
Probeer de "My Location" functie van Google Maps op je telefoon maar eens uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 01:18:
I

supl.nokia.com, een location server voor iedereen die A-GPS wil gebruiken, deze geeft zendmast coordinaten EN horizon en sateliet informatie door.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple's definitie van A-GPS is volgens mij dat ze gebruik maken van drie methoden om jouw locatie te bepalen. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Airwolf schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:00:
Kan je nu ook met de iPhone via een laptop internetten dmv. bluetooth? Dit is namelijk wel een belangrijke feature die ik zou willen hebben.
Hier ben ik ook benieuwd na. De enige feature die nog eigenlijk mist, helemaal icm HSDPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10
- Nevermind, eerst leren lezen voor je post. ;)

Maar ik hoop dat Tmobile een mooie deal heeft voor de nieuwe iPhone, en niet dat hij hier ineens het dubbele gaat kosten met een abo.

[ Voor 77% gewijzigd door Fiber- op 10-06-2008 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ben nu ook geinteresseerd in die nieuwe Iphone...maar kun je alleen synchroniseren met Outlook (Windows) ? Ik gebruik Windows Agenda (Vista),maar denk dat ik Outlook dan moet hebben.
djtcc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wilde hem eigenlijk uit Amerika halen, maar zoals ik al dacht, heeft apple zijn verkoopmethode aangepast. Nu is mijn vraag misschien een beetje offtopic, maar meer mensen die een iphone willen zullen hiermee te maken gaan krijgen. Tenminste, als ze hem snel willen.
Heeft iemand ervaring met het afkopen van een vodafone contract? ik zag zojuist dat de opzegtermijn 3 maanden bedraagt. Is het mogelijk om je nummer eerder te laten porteren? Ik ben best bereid die 3 maanden abo te betalen namelijk.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Apache4u schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 07:19:
Wilde hem eigenlijk uit Amerika halen, maar zoals ik al dacht, heeft apple zijn verkoopmethode aangepast. Nu is mijn vraag misschien een beetje offtopic, maar meer mensen die een iphone willen zullen hiermee te maken gaan krijgen. Tenminste, als ze hem snel willen.
Heeft iemand ervaring met het afkopen van een vodafone contract? ik zag zojuist dat de opzegtermijn 3 maanden bedraagt. Is het mogelijk om je nummer eerder te laten porteren? Ik ben best bereid die 3 maanden abo te betalen namelijk.
Met dat soort vragen kun je het beste gewoon even zelf contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Dit forum is vooral bedoeld om de technische aspecten van het toestel te bespreken: specifieke vragen over (al lopende) abonnementen staat daar echt te ver vanaf :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer van de 2 megapixel camera..
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.